[afhandeling][Otto] Panasonic TX-L42B6 voor 149 euro

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wellicht hadden ze er maar een paar op voorraad die ze alsnog zullen uitleveren. Dus dat diegenen die het eerste hebben besteld alsnog geleverd krijgen.
Een prijsfout lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Dat het er te lang opgestaan heeft lijkt mij eerder het probleem :P

Maar we wachten af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Senui schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:27:
Na het hebben gelezen van deze reacties van Otto op iemand die een vraag had of een voetstukje bij een TV werd meegeleverd, had ik ook niets anders van de klantenservice van Otto verwacht. :/
Ja maar wat een ongelooflijke zeikerd, zoveel tijd in die mails stoppen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SureshR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 22:34
Na het hebben gelezen van deze reacties van Otto op iemand die een vraag had of een voetstukje bij een TV werd meegeleverd, had ik ook niets anders van de klantenservice van Otto verwacht. :/
Goud! Vooral de een-na-laatste alinea :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zit er bij degene die Otto mailt ook best wel een steekje los. Ellenlange mailtjes en het cynisme druipt er al vanaf in de 1e boze mail. Ik was al afgehaakt na de 1e mail. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Hee ze zoeken nog stagairs bij Otto:
http://www.otto.nl/service/service/?view=AboutUsJobs

Kan alleen maar beter gaan als er wat tweakers gaan werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:32
_/-\o_ Dat waren weer 5 minuten van mijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

IGC058 schreef op zondag 16 november 2014 @ 09:45:
Heb besteld bij otto, even navraag gedaan bij kennis die bij otto werkt maar die weet nergens van..
--> heb zelf een soortgelijke tv gekocht in maart voor 349E dus prijs lijkt wel erg laag
Heeft je kennis wellicht nog wat "inside" informatie die duidelijkheid kan verschaffen?

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:42
Haha, hier zaterdag 20:30 uur besteld, ik dacht toe nog dat het om het dumpen van de laatste exemplaren in de voorraad ging, toen ik gisteren hier zag dat hij nog te bestellen was, verbasde mij dit. Ik ben echt benieuwd hoeveel bestellingen ze hebben.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56
Ik meende eens ergens gelezen te hebben dat Otto niet een eigen klantenservice maar een ingehuurde telefooncentrale/klantenservice. Die mensen zijn dus alleen maar een doorgeefluik en hebben geen kennis/verstand van de producten in de webshop. Hier komen dus ook die tenenkrommende mailwisselingen vandaan,

Zelf niet besteld, maar lees wel mee, dit soort topics zijn altijd grappig leesvoer (zie avatar gif :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
SureshR schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:37:
[...]

Goud! Vooral de een-na-laatste alinea :')
:P

[ Voor 18% gewijzigd door Medione1210 op 18-11-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02:19
Pistolebob schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:41:
Hee ze zoeken nog stagairs bij Otto:
http://www.otto.nl/service/service/?view=AboutUsJobs

Kan alleen maar beter gaan als er wat tweakers gaan werken :D
404 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Ik heb net gebeld en mijn gesprek opgenomen, ik zal de opname nog even moeten knippen wat betreft mijn naam en klantnummer enzo, maar het is erg positief wat de mederwerkster mij zei.
Ik vroeg naar de levertijd omdat die in mijn bevestigende e-mail onbekend was, die was 5 a 10 werkdagen.
Daarna vroeg ik specifiek naar de prijs, het was een aanbieding van 75% korting van 599 naar 150 euro, klopt dit wel, geen prijsfout? Ja, dit klopt, geen prijsfout anders kon ze dat zien.
TV-artikelpagina werkt niet meer, "kan zijn dat u net de laatste heeft gekocht en nu dus niet meer te bestellen is".
Nogmaals gevraagd of ik mijn bestelling echt zou krijgen en ik niet een paar dagen later nog een mailtje zou krijgen met de annulering, nee nee, ik krijg hem echt.

Ik heb in ieder geval mijn taak gedaan als consument, als ze alsnog annuleren ga ik wel proberen hem nog te krijgen juist met deze opname maar Otto blijft een kutsite dus als ze alles annuleren ga ik het niet tot een rechtszaak of ander overbodig gedoe laten komen.

-Iemand trouwens nog een programma om even snel een .amr te editten?

[ Voor 3% gewijzigd door MacorgaZ op 18-11-2014 14:23 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Top. Vraag me wel af hoe de levertijd 5 tot 10 werkdagen kan zijn; waar halen ze die TV's vandaan? Het is een oud model..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
MacorgaZ schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:21:
Ik heb net gebeld en mijn gesprek opgenomen, ik zal de opname nog even moeten knippen wat betreft mijn naam en klantnummer enzo, maar het is erg positief wat de mederwerkster mij zei.
Ik vroeg naar de levertijd omdat die in mijn bevestigende e-mail onbekend was, die was 5 a 10 werkdagen.
Daarna vroeg ik specifiek naar de prijs, het was een aanbieding van 75% korting van 599 naar 150 euro, klopt dit wel, geen prijsfout? Ja, dit klopt, geen prijsfout anders kon ze dat zien.
TV-artikelpagina werkt niet meer, "kan zijn dat u net de laatste heeft gekocht en nu dus niet meer te bestellen is".
Nogmaals gevraagd of ik mijn bestelling echt zou krijgen en ik niet een paar dagen later nog een mailtje zou krijgen met de annulering, nee nee, ik krijg hem echt.

Ik heb in ieder geval mijn taak gedaan als consument, als ze alsnog annuleren ga ik wel proberen hem nog te krijgen juist met deze opname maar Otto blijft een kutsite dus als ze alles annuleren ga ik het niet tot een rechtszaak of ander overbodig gedoe laten komen.

-Iemand trouwens nog een programma om even snel een .amr te editten?
Helaas kan je niet afgaan op wat de klantenservice zegt...er is inmiddels uit het verleden, ook bij Otto, wel gebleken dat die vaak niet meer info hebben dan jijzelf...triest maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 22:34
Medione1210 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:31:
Helaas kan je niet afgaan op wat de klantenservice zegt...er is inmiddels uit het verleden, ook bij Otto, wel gebleken dat die vaak niet meer info hebben dan jijzelf...triest maar waar.
Dat maakt niet uit, want "Ik heb in ieder geval mijn taak gedaan als consument". Meer kan je niet doen. Moet je op kunnen vertrouwen. Regelen zij maar een vergelijkbaar artikel voor dezelfde prijs, allemaal prima.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de ks zijn maar mensen die zomaar wat standaard zinnen moeten zeggen die zze geleerd hebben op dde training voor ks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Medione1210 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:31:
[...]

Gewoon jezelf afvragen: Had een gemiddelde consumenten kunnen of moeten weten dat deze prijs fout was?

De site was overduidelijk. Veel korting op veel tv's. Banner met 75% bij deze tv en ook in de teksten. TV heeft meerdere dagen online gestaan voor die prijs. Betrof een tv van 2 jaar oud met 'maar' 50hz. Laagste prijs voor eenzelfde tv nu, maar dan met 100hz, is rond de 330/350 euro. TV is daarnaast zilver; een niet erg populaire kleur etc.

Daarnaast is er gebeld naar de KS en die heeft meermaals de prijs bevestigd. Als je als bedrijf niet wilt dat consumenten afgaan op hetgeen de KS zegt, dan moet je de KS geen uitspraken laten doen omtrent prijs e.d. Een consument mag gewoon afgaan op hetgeen hem door een medewerker van het bedrijf wordt verteld.

Uit alles blijkt dat dit een reële aanbieding betrof. Gewoon doorzetten dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:34:
de ks zijn maar mensen die zomaar wat standaard zinnen moeten zeggen die zze geleerd hebben op dde training voor ks
Ja okay maar mail naar bigboss@otto.nl komt niet aan dus hoe moet je als consument meer weten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Pistolebob schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:26:
Top. Vraag me wel af hoe de levertijd 5 tot 10 werkdagen kan zijn; waar halen ze die TV's vandaan? Het is een oud model..
Het gebeurt gewoon nog wel eens dat ergens in een magazijn een paar jaar lang een flinke voorraad van een product blijft staan. Dit kan bijvoorbeeld door een langdurend faillissement van een fabrikant, importeur of groothandel, door een juridisch geschil tussen handelspartners, een geschil over patenten of andere intellectuele eigendomsrechten, het niet betalen van importheffingen, het ontbreken van verplichte keurmerken of gewoon omdat het product niet aantrekkelijk genoeg is en men het niet aan de straatstenen verkocht krijgt.

Zulke spullen zie je de laatste jaren vaak terug op ééndagkoopjeswebsites, maar ook bij reguliere webshops en fysieke winkels (bijvoorbeeld Correct Koopjeskelder) zie je het nog. Met name modegevoelige producten en electronische producten die snel verouderen worden dan met enorme kortingen verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:34:
Haha, geloof je het zelf? Als je als bedrijf je klantenservice geen instructies geeft over bepaalde issues die gaande zijn, dan blijft het inderdaad wel hierbij. Zo zou een klantenservice juist niet moeten werken, omdat je het communicatiekanaal met de klant bent. Blijkbaar was dat al eerder een probleem bij Otto. Als zij dat niet verbeteren is dat gelukkig niet ons probleem. We worden alleen keer op keer slachtoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Freakster86 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:40:
[...]
Gewoon jezelf afvragen: Had een gemiddelde consumenten kunnen of moeten weten dat deze prijs fout was?

De site was overduidelijk. Veel korting op veel tv's. Banner met 75% bij deze tv en ook in de teksten. TV heeft meerdere dagen online gestaan voor die prijs. Betrof een tv van 2 jaar oud met 'maar' 50hz. Laagste prijs voor eenzelfde tv nu, maar dan met 100hz, is rond de 330/350 euro. TV is daarnaast zilver; een niet erg populaire kleur etc.
En dan gaat het om welk model :P ? Uberhaupt het goedkoopste 42 inch model is rond de 330, bij de allergoedkoopste aanbieder. Het eerste 100Hz model is de LG 42LB650V van 449 ...
Wil niet zeggen dat het daarmee aannemelijk een prijsfout is; kan heel goed in de opruiming zo'n (instap)model en zeker aangezien er 75% korting bij stond .... al is ie van 2013, zo overjarig is ie nou ook weer niet maar natuurlijk wel alweer vervangen door een 2014 model en over een paar maanden alweer de 2015 modellen.

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 18-11-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 15:05

Falastine

Think about my signature...

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen alles wijst erop dat het idd gewoon een bewuste actie was. Maar waarschijnlijk werkte de koppeling database/webshop niet goed en is er veel te veel besteld.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Had eerst wel hoop dat het geleverd zou worden maar na het lezen van de reacties vandaag haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Falastine schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:48:
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen alles wijst erop dat het idd gewoon een bewuste actie was. Maar waarschijnlijk werkte de koppeling database/webshop niet goed en is er veel te veel besteld.
Ik ben benieuwd of ik mijn geld nog terug krijg... en of er voor mensen zoals mij die al betaald hebben een andere regeling komt. Dat lijkt mij niet waarschijnlijk maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

kaasaanfiets schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:01:
[...]

Ik ben benieuwd of ik mijn geld nog terug krijg... en of er voor mensen zoals mij die al betaald hebben een andere regeling komt. Dat lijkt mij niet waarschijnlijk maarja.
Ik denk niet dat kopers zich zorgen hoeven te maken òf ze hun geld terug gaan krijgen, eerder over de termijn waarbinnen dat gebeurt.
En of er een vorm van tegemoetkoming is voor de gedupeerden?
Tsja, afgaande op alle eerdere (gelezen) ervaringen/reviews: het is en blijft Otto hè?
Reken daar dus maar niet echt op.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:27

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

De \[*afgelopen*] Netgear WNDR4700 - Otto werd uiteindelijk wel voor de aangeboden foute -75% prijs geleverd. Dat artikel was echter nog gewoon leverbaar.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriv65
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-03 15:18
fm77 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:52:
In dit geval lijkt het mij vrij reëel dat het om een batch oude tv's zou gaan. Ze zijn ook bijna nergens meer te krijgen. Dus dan is zo'n prijsdaling totaal niet vreemd.
Thaimaster schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:36:
Zondag deze tv besteld en zojuist even gebeld voor de status.
Medewerkster gaf mij aan dat hij niet op voorraad is en de prijs niet juist was.
De order zou geannuleerd zijn volgens haar echter zie ik dit niet terug bij mijn bestelling.
Erg vreemd allemaal..
'T is inderdaad een dump-prijs, maar voor een overjarig model met lage specs. geen totaal ongeloofwaardige prijs, hoe raak je ze anders kwijt in een tijd dat nieuwe modellen elkaar blijven opvolgen.

Of ik heb het overlezen, maar er is toch nog niemand, waarbij de bestelling telefonisch of per e-mail
geannuleerd is?
Indien Otto dit van plan is, zouden ze toch langzaam mogen beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:35

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Dit artikel was in de eerste instantie ook gewoon leverbaar. Het zal best dat hun systeem heeft gefaald (ook waarbij de ene url zei dat die was uitverkocht terwijl bij de andere die nog te koop was), waardoor veel mensen buiten de boot zullen grijpen puur daardoor, maar er zijn zeker zat mensen die gewoon op tijd hebben besteld.

Uiteindelijk is en blijft het afwachten, het zal er ook zeker aan liggen om hoeveel bestellingen het gaat, kan me zo voorstellen dat dit meer interesse had dan die router (niet door de prijs, maar puur om het feit dat veel mensen niet zo'n router bestellen). Er zit namelijk nogal een verschil of ze moeten inleveren bij 50 TV's of bij 500 TV's.

Wat betreft het verhaal met rechten enz, tja we weten allemaal hoe het werkt, je neemt een risico, ene keer heb je geluk, de andere keer niet, je verhalen op ongeschoolde grietjes die puur lezen wat er op de site staat, betekent niet veel. Daarbij realiseren zij zich ook, dat wanneer het verhaal van 1 persoon naar buiten komt dat ze toch leveren, dat ze opeens aan iedereen moeten leveren.

Ik verwacht dan ook dat ze gewoon flink gaan filteren, meerdere bestellingen gaan er af, mensen die via 'truukjes' alsnog een bestelling hebben gedaan gaan er ook af, mensen die niet op hun betalingsverzoek ingaan, halen ze er af, en dan kijken ze hoeveel er nog openstaan, en dan kijken wat ze willen doen.

Mijn bestelling staat er iig nog, heb geen reactie verder gehad, maar ook geen wijzigingen sinds het begin op de site zelf. Ik heb wel direct betaald, waarom? Omdat ik me niet druk hoef te maken wanneer het terugkomt en ik hiermee mijn kansen hoger inschat, immers kan nu vanuit automatisme (betalen = leveren?) het product worden gestuurd, al lijkt die kans nu veel kleiner. Lukt het niet, pech gehad.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Otto kennende doen ze helemaal niks en reageren ze straks ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

apis29 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:15:
[...]

Daar was ik idd van op de hoogte, de methode en ging ervan uit dat ze dit bedoelden:

[afbeelding]

Zwart en wit tegelijk in één meting is niet mogelijk aangezien je vlgns mij tegen het paneel aan moet meten. Dus het gaat om de contrastwaarde bij de meting van zwart en wit die tegelijkertijd in beeld aanwezig zijn. Bij volledig zwart beeld wil de verlichting nog wel eens dimmen en dan krijg je idd zwaar vertekende cijfers.

Deze metingen zijn overigens van de AS400 en ze komen op ~800:1 bij avforums ... Heb je CB cijfers van de 42AS600 of Sony 42W705?
Voor de 42AS600 komen ze op 3,107:1 https://www.avforums.com/...d-Full-HD-tv-review.10558

Dat ze een 7 geven kan overigens best gezien de nagebootste woonkamer omgeving, qua verlichting. Dan vallen contrastverschillen al een stuk minder op ...
De 42AS600E komt bij de CB op een contrastratio 406:1 (cijfer 6.8). De Sony KDL-42W705B komt bij de CB op een contrastratio 558:1 (cijfer 7.3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

NotSoSteady schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:45:
Dat is niet mogelijk, ze kunnen je bestelling niet open laten staan en je geld niet terugstorten.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
NotSoSteady schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:45:
Waarop baseer je dat? Ze reageren nu al...alleengeven niet de antwoorden die we wllen horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

adriv65 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:37:
[...]

[...]

'T is inderdaad een dump-prijs, maar voor een overjarig model met lage specs. geen totaal ongeloofwaardige prijs, hoe raak je ze anders kwijt in een tijd dat nieuwe modellen elkaar blijven opvolgen.

Of ik heb het overlezen, maar er is toch nog niemand, waarbij de bestelling telefonisch of per e-mail
geannuleerd is?
Indien Otto dit van plan is, zouden ze toch langzaam mogen beginnen!
Wordt toch een moeilijk verhaal om aan te tonen dat het geen foutprijs was. Als ik in de pricewatch selecteer op 42 inch televisies van Panasonic dan is de goedkoopste ruim 360 euro, dan is een prijs van 150 euro een korting van ruim 57%.... Dat kan niet alleen worden afgeschoven op het feit dat de televisie zilverkleurig is. Daarbij is de televisie geen recent model, maar zeker ook niet 'overjarig' (ruim 15 maanden voor het eerst in de pricewatch verschenen, op 25 juli 2013).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:30
Ik heb een e-mail naar de klantenservice gestuurd. Mochten deze aangeven dat het om een foutieve prijs gaat dan hebben we pech, gaat het om een stunt dan wil ik wel mijn 10 euro welkomskorting terug hebben want deze kan ik niet meer gebruiken ;( Verder vraag ik me af wat de wet voorschrijft, als op=op niet vermeld staat moet er dan een alternatief worden geboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Mochten deze aangeven dat het om een foutieve prijs gaat dan hebben we pech
Waarom praat je over "we" als ik vragen mag? Hoe moeilijk is afwachten in plaats van je druk te maken over je 10 euro welkomskorting.
Medione1210 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:03:
[...]

Waarop baseer je dat? Ze reageren nu al...alleengeven niet de antwoorden die we wllen horen ;)
Het is Otto met een cijfer op Trustpilot van een 1,6.

https://www.trustpilot.nl/review/www.otto.nl
http://www.prijsvergelijk.nl/reviews/otto.html
https://beoordelingen.feedbackcompany.nl/NL-NL/OTTO.html
https://www.google.nl/web...w=1&q=otto+site:klacht.nl Ongeveer 3.120 resultaten (0,12 seconden)

Veel plezier als je daar achter je geld mag aangaan.

[ Voor 59% gewijzigd door NotSoSteady op 18-11-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 11:48
Eventjes mijzelf mengen in deze discussie, want ook ik heb gekocht met iDeal.

OTTO heeft dus in 2008 ditzelfde fiasco mee gemaakt. Het grote verschil was dit:

- Toen ging het over een prijsverschil van 1100 euro -> 99 euro.
- Er was hier duidelijk sprake van een actie, want er stond in koeienletters bovenin 75% korting. Dat veranderd ook de zaak.

De vorige keer heeft OTTO het product 7 dagen lang aangeboden voor de 99 euro. Toch heeft OTTO gelijk gekregen.

Kort: Het is een goede aanbieding, maar gezien een low-end product van een oude generatie (want TVs gaan zeer snel) is het geen rede om te denken dat het echt niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:30
NotSoSteady schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:13:
[...]

Waarom praat je over "we" als ik vragen mag? Hoe moeilijk is afwachten in plaats van je druk te maken over je 10 euro welkomskorting.

Veel plezier als je daar achter je geld mag aangaan.
Ik praat over "we" omdat bij foutieve prijzen je nergens recht op hebt (zie AV). Daarnaast had ik vandaag graag nog wat anders bij Otto gekocht, dus dan was die 10 euro wel handig geweest. Verder kan er prima duidelijkheid over deze situatie gegeven worden per e-mail (naar iedereen).

*knip*

[ Voor 43% gewijzigd door gambieter op 18-11-2014 18:38 . Reden: zinloze "discussie" verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 11:48
nanoChip schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:27:
[...]

Ik praat over "we" omdat bij foutieve prijzen je nergens recht op hebt (zie AV). Daarnaast had ik vandaag graag nog wat anders bij Otto gekocht. Dus dan was die 10 euro wel handig geweest. Verder kan er prima duidelijkheid over deze situatie gegeven worden per e-mail (naar iedereen).

[...]

Hoezo je eigen glazen ingooien? Alsof Otto geen juridische adviseur heeft. Daarnaast staat in de AV gewoon beschreven dat als het gaat om een foutieve prijs dat ze helemaal niet hoeven leveren. Je denkt toch zeker niet dat Otto niet meeleest met dit topic? En ze kunnen niet tegen mij zeggen dat het om een foutieve prijs gaat en vervolgens wel over gaan tot levering. Althans dat kan wel, maar dan veranderd de zaak.
Het gaat erom dat je onnodig druk op de zaak zet. Otto komt vanzelf wel met een oplossing, door te bellen en te mailen gaat iedere medewerker de vraag naar hogerop brengen en dan creeer je interne druk. Wacht nou gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste heer ....,

In uw mail geeft u aan dat u een bestelling heeft gedaan van 2 TV's.

Deze bestelling is geannuleerd door OTTO omdat de prijs niet juist is vermeld op onze internetsite.

Excuses voor de verwarring.

Met vriendelijke groet,

....
OTTO
Klantenservice

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij iemand al de TV verzonden of zelfs ontvangen? Meende gisteren te lezen dat er gesproken werd over een 3S nummertje van PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:30:
Beste heer ....,

In uw mail geeft u aan dat u een bestelling heeft gedaan van 2 TV's.

Deze bestelling is geannuleerd door OTTO omdat de prijs niet juist is vermeld op onze internetsite.

Excuses voor de verwarring.

Met vriendelijke groet,

....
OTTO
Klantenservice
Jammer, afschrijven dan maar. Waarschijnlijk gaat iedereen die e-mail nu krijgen. Vraag me wel af wat dan wel de juiste prijs was, waarschijnlijk de prijs van de zwarte.

Wanneer had jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KaiseRRuby schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:43:
[...]

Jammer, afschrijven dan maar. Waarschijnlijk gaat iedereen die e-mail nu krijgen. Vraag me wel af wat dan wel de juiste prijs was, waarschijnlijk de prijs van de zwarte.

Wanneer had jij besteld?
Zaterdagmiddag. Had zelf ook al een 3S postnl dinges daarvoor, ik dus navragen wanneer ik mijn bestelling geleverd krijg, en zij antwoorden dat OTTO de bestelling geannuleerd heeft door een foute prijs. Van de klantenservice dus maar geen officieel mailtje van OTTO dat naar iedereen is gestuurd, dat gaan ze denk ik niet doen ook. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Laatst online: 08-09 19:31
Het enige wat duidelijk is is dat Otto na zoveel problemen nog steeds een belabberde klantenservice heeft.
Dinsdagavond is er nog steeds niks gemeld over een mogelijke prijsfout van zaterdag en zondag, hoe amateuristisch kan je als grote webshop zijn....

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:57:
Het is geen prijsfout want de prijs is gewoon aannemelijk, het aanbod reikt de vraag niet en daar zouden ze dan ook eerlijk over moeten zijn.

Eind 2013 had Mediamarkt deze televisie, zwarte (duurdere) editie voor 299 te koop. Nu 1 jaar later mag je verwachten dat dezelfde televisie, en dan nog ook eens de zilveren editie, voor 150 over de toonbank zou moeten gaan, bij ook nog eens een SALE.
*knip* op de man spelen is ongewenst.

Oh en btw, die 300 was een zeer goede deal, waarom zou een ander winkel nog een veel strakkere deal op die deal doen. Zo werkt het niet, een deal is niets meer dan de correcte prijs van de winkel, gezien je een dief van eigen portemonnee bent om een tv voor de aanbevolen nieuwprijs koopt.

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 18-11-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* trollen doe je maar ergens anders

[ Voor 93% gewijzigd door gambieter op 18-11-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Even op slot voor onderhoud. Vast wat opmerkingen:
- op de man spelen: dus niet.
- anderen aanspreken op reacties: ook niet.
- zeggen dat je een TR plaatst: ook niet.

En nu maar eens even de bezem pakken.

[ Voor 70% gewijzigd door gambieter op 18-11-2014 18:31 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed, bezem gebruikt, nu nog wat pushmessages uitdelen.

Aantal spelregels zijn blijkbaar nodig, daar ik geen zin heb om dit tot een kleuterklas te laten verworden.

- een mening of er geleverd dient te worden of niet: die mag je hebben, maar dit is niet de plek om weer een welles/nietes herhalingsoefening te zien. Oftewel: die mag men off-forum op een blog of in een lief dagboek vermelden.
- de moralistische of ethische discussie idem dito.
- zie je dat iemand toch iets post wat niet de bedoeling is: NIET REAGEREN, plaats een TR. Veel makkelijker kunnen we het niet maken.
- is iemand aan het trollen: idem dito. Wij pakken dat wel op als crew, en TRs maken het een stuk makkelijker.

Een ieder die dat interessant vind mag zich gaan vermaken door de oude topics over prijsfouten en leveranties te gaan lezen. Mocht dit allemaal te moeilijk zijn, dan gaat het op slot tot er duidelijkheid is, en wordt het een Zero Tolerance topic in het Shopping Forum.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Ik wacht gewoon lekker een reactie van Otto af, ik snap niet zo dat sommigen hier gelijk met de klantenservice gaan bellen. Die tv had sowieso al een levertijd van 1 week. Dus nu al moeilijk gaan doen begrijp ik niet helemaal.

Gewoon even de tijd geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:18
Thaimaster schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:36:
Zondag deze tv besteld en zojuist even gebeld voor de status.
Medewerkster gaf mij aan dat hij niet op voorraad is en de prijs niet juist was.
De order zou geannuleerd zijn volgens haar echter zie ik dit niet terug bij mijn bestelling.
Erg vreemd allemaal..
Nee dat was/is afhankelijk waar je besteld hebt... in de otto shop met www1 of zonder de 1 schijnbaar, ik weet niet waar ik hem besteld heb maar bij mijn bestelling was is gewoon op voorraad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik vind het ook wel een beetje raar dat sommige mensen een mail krijgen dat hun bestelling geannuleerd is en sommige krijgen niks.
Kunnen ze dat niet automatiseren of iets dergelijks, dat iedereen die besteld heeft een annulering krijgt? Ik kan me toch niet voorstellen dat ze per bestelling mensen gaan mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 13:25
Was er niet een excel sheet aangemaakt of iets?

Tijd bestelling, status, mail, of iets dergelijks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
kaasaanfiets schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:04:
Ik vind het ook wel een beetje raar dat sommige mensen een mail krijgen dat hun bestelling geannuleerd is en sommige krijgen niks.
Kunnen ze dat niet automatiseren of iets dergelijks, dat iedereen die besteld heeft een annulering krijgt? Ik kan me toch niet voorstellen dat ze per bestelling mensen gaan mailen.
Het gaat echt per klant, 1 of 2 mensen zullen de TV wel per ongeluk binnen krijgen.
Zo ging het ook bij de laptop van 170 euro bij Otto 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Wat doen ze nu? Snap er verder niet zoveel van. Bestelling staat nog gewoon in het overzicht.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OJVg7E3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
lasharor schreef op woensdag 19 november 2014 @ 07:04:
Wat doen ze nu? Snap er verder niet zoveel van. Bestelling staat nog gewoon in het overzicht.

[afbeelding]
Dat betekent nog niets. Ik heb bij een oude uitgeleverde bestelling gekeken en daar staat bovenstaande ook. Een paar dagen later komt er dan een extra regel met Levering/ Leveringsnummer 12345678 met hetzelfde bedrag.

Otto is gewoon een erg traag bedrijf met alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

lasharor schreef op woensdag 19 november 2014 @ 07:04:
Heb precies hetzelfde, ben benieuwd wat het betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik snap er niks van, bij mij gebeurt er helemaal niets. De bestelling staat er vandaag en gisteren en eergisteren al exact hetzelfde in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon2000
  • Laatst online: 09-09 22:35
TV gaat niet geleverd worden. Officieel bevestigd door klantenservice, alle bestellingen worden geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Je hoeft er ook niks aan te snappen. Het is Otto die gaan gewoon niks voor je doen en proberen zo min mogelijk informatie vrij te geven, zodat het steeds rustiger en rustiger wordt. Het is misschien wel de slechtste webshop van Nederland qua service en ze doen gewoon waar ze zelf zin aan hebben. Mocht je verlegen zitten om het geld dan kun je de komende periode vast voorbereiden op een hoop gezeur en je gaat een hoop kasten en muren zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
NotSoSteady schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:57:
Je hoeft er ook niks aan te snappen. Het is Otto die gaan gewoon niks voor je doen en proberen zo min mogelijk informatie vrij te geven, zodat het steeds rustiger en rustiger wordt. Het is misschien wel de slechtste webshop van Nederland qua service en ze doen gewoon waar ze zelf zin aan hebben. Mocht je verlegen zitten om het geld dan kun je de komende periode vast voorbereiden op een hoop gezeur en je gaat een hoop kasten en muren zien.
"Vorige' keer hebben ze de Netgear router uiteindelijk gewoon uitgeleverd. Je moet er wel moeite voor doen

Mee eens dat ze er een puinhoop van maken, maar ongeveer iedereen hier had kunnen weten dat het waarschijnlijk zo zou aflopen. Als je geen zin hebt in 'gedoe' had je niet moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Precies, hoort bij het 'spelletje'. Dit is tevens zo bij alle winkels, ze weten dat ze een fout hebben gemaakt, ze hebben er een hoop werk aan en moeten goed nadenken wat ze gaan doen. Dat de ene dit netter en sneller afhandelt dan de ander, is jammer, maar hoort er nog steeds bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ze moeten toch mijn bestelling gaan annuleren.. Hij kan daar niet eeuwig blijven staan. Ik wacht op dat moment, dan ga ik eens aan wat bellen trekken.

Als het me teveel moeite kost stop ik er weer mee. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
kaasaanfiets schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:04:
Dat komt omdat de mensen zelf waarschijnlijk contact opgenomen hebben en dat als reactie krijgen, waaronder ik :). Bij mij hebben ze wel vermeld dat het product 'niet leverbaar is' niet dat het een prijsfout is. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door GSOD op 19-11-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:17

Daniel36

vernieuwde formule

Als mijn bestelling wordt geannuleerd wil ik graag netjes mijn geld terug krijgen en dan houdt het voor mij op.
Maar het was een niet geschoten altijd mis-situatie wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
  • Laatst online: 20:34
Daniel36 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:30:
Als mijn bestelling wordt geannuleerd wil ik graag netjes mijn geld terug krijgen en dan houdt het voor mij op.
Maar het was een niet geschoten altijd mis-situatie wat mij betreft.
Iemand info wanneer het geld terug gestort worden?

ik heb zelf niet met otto klanten service gesproken. en ook heb geen email van annulatie. maar het was wel geannuleerd zie ik op mijn ingelogde account.

Ben wel benieuwd of ze geld terug storten of gewoon op Credit zetten. ( ben niet van plan om ooit iets te kopen daar)

Dus vraag: iemand met klantenservice gesproken die weet wanneer geld terug gestort worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
Gupster schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:34:
[...]

Iemand info wanneer het geld terug gestort worden?

ik heb zelf niet met otto klanten service gesproken. en ook heb geen email van annulatie. maar het was wel geannuleerd zie ik op mijn ingelogde account.

Ben wel benieuwd of ze geld terug storten of gewoon op Credit zetten. ( ben niet van plan om ooit iets te kopen daar)

Dus vraag: iemand met klantenservice gesproken die weet wanneer geld terug gestort worden?
Ze zijn verplicht om je geld terug te storen volgens de wet, dus maak je daar maar geen zorgen over. Meestal 1-2 weken daar hoef je geen klantenservice voor gesproken te hebben. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door GSOD op 19-11-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriv65
simon2000 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:55:
TV gaat niet geleverd worden. Officieel bevestigd door klantenservice, alle bestellingen worden geannuleerd.
Zolang de klantenservice niemand persoonlijk mailt of belt, lijkt mij dit niet officieel bevestigd
Zou na 4 dagen dan toch eens tijd worden.

Klantenservice heeft wel meer beweerd.

Ps; Gelijkertijd met de verwijdering van de tv van de Nederlandse site, werd deze ook verwijderd van
de Duitse site.Zwart en zilver hadden daar de gelijke prijs (iets van 300+)
Prijsverschillen per land zijn trouwens niet abnormaal, vergelijk maar eens artikelen op Amazon.de/fr/uk.

Heb het idee dat Otto levert vanuit een centraal magazijn (in Dld.).
Kan trouwens ook de zwarte uitvoering op beide sites niet meer vinden, of kijk ik hier over heen?

Hier trouwens nog steeds geen annulering, ook niet in account.

[ Voor 3% gewijzigd door adriv65 op 19-11-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk en Ingrid
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 16:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriv65
Dit blijkt typerend te zijn voor Otto, klanten weten meer dan zijzelf.
Lager scoren dan Otto, op beoordeling-sites, is haast onmogelijk.
Je moet wel heel slecht (als webshop) zijn om dat voor elkaar te krijgen.
Eigenlijk zouden ze de "onbetrouwbaarheids-troffee", als deze bestond, verdienen.
De moeite ze te bellen is voor 99% vergeefse moeite.

Laat ze maar even aanmodderen, totdat ze zich uitten,en heel,heel misschien met een alternatief /oplossing komen.
Misschien mogen we voor een zwarte kiezen!? <+:)

edit:
Zie net dat ze de troffee moeten delen met Bonprix, maar maakt niets uit, is Otto's zusje, en
blijft dan toch in de familie ^)

[ Voor 11% gewijzigd door adriv65 op 19-11-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het trouwens vreemd dat Otto nog uberhaupt een thuiswinkel keurmerk heeft.
Misschien is het zinvoller om daar een klacht in te dienen dan op trustpilot (nog) een review te schrijven. Om maar iets te noemen: leden van het keurmerk moeten de consument de mogelijkheid geven om minimaal 50% achteraf te betalen, en toch hebben ze mailtjes gestuurd met de vraag om alles vooraf te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Topicstarter
Thuiswinkel keurmerk stelt niks voor, diverse malen contact mee gehad, maar ze zijn er meer voor de winkelier. Logisch want die betalen ook hun inkomsten. Vandaar ook dat ze waarschijnlijk daar nog steeds lid van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FlyEragon schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:07:
Thuiswinkel keurmerk stelt niks voor, diverse malen contact mee gehad, maar ze zijn er meer voor de winkelier.
TW is inderdaad gewoon 100% in favour van de winkels en dient slechts ter misleidende "zekerheid".

Stelt geheel niets voor. Een winkel die daar is aangesloten biedt geen enkele meerwaarde/betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adriv65 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:25:
[...]

edit:
Zie net dat ze de troffee moeten delen met Bonprix, maar maakt niets uit, is Otto's zusje, en
blijft dan toch in de familie ^)
Briljante reactie _O-

Het thuiswinkel keurmerk (of enig ander online keurmerk wat er toe doet) is gewoon te koop, dat is al meerdere malen behandeld door Radar en Kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon2000
Ik had vandaag dus gebeld naar klantenservice. Kreeg een vrouw aan de lijn die weinig info kon geven, behalve dat alle bestellingen geannuleerd worden. Callcenter zit waarschijnlijk in Suriname afgaande op haar accent.

Anyway, ik drong erop aan om iemand van Otto zelf te spreken. Mijn verontwaardiging ligt met name bij het gebrek aan communicatie. Ik heb nog steeds geen officiële annulering per mail ontvangen. Bovendien ben ik van mening dat er sprake is van misleiding. De aanbieding stond tot en met maandag einde van de ochtend online. Er stond duidelijk bij dat de TV onder de sale aanbiedingen valt,
http://i.gyazo.com/32737f86d4f4f8911c29a7e7c451248e.png

Hieruit kon een gemiddelde consument absoluut niet afleiden dat het om een prijsfout zou gaan. Bovendien heeft Otto tot aan de dag van vandaag niks gedaan om duidelijk te maken dat het om een prijsfout zou gaan. Ook kan je dit topic lezen dat een tweaker telefonisch bevestigd heeft gekregen dat de bestelling geleverd zou worden. Eigenlijk is dit een zeer interessante case. Echter ik heb niet het idee dat tweakers hier echt tijd in willen steken. Jammer, want Otto komt er weer makkelijk mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje offtopic maaf het bedrijfsprofiel is trouwens ook hilarisch om te lezen:
"Als aanbieder van een compleet assortiment in Fashion, Living en Techniek en als een bedrijf dat veel investeert in een langetermijnrelatie met haar klanten en oog heeft voor haar omgeving."

Investeren in langetermijnrelatie? Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik wacht tot de bestelling écht geannuleerd wordt. Tot nu toe heb ik het alleen maar gelezen dat de orders geannuleerd worden van een paar mensen, maar tot dusver staat mijn bestelling er nog steeds.
Pas op het moment dat ze echt niet gaan leveren kan ik gaan overwegen om actie te ondernemen.

Zaterdag heb ik de bestelling gedaan, en het is ondertussen woensdag. Hoe langer zij wachten hoe lastiger het voor hun wordt lijkt me.
Zou dit een kleine leverancier zijn zou ik het wel laten gaan, zelfs al zouden ze willen leveren om de klant tevreden te houden.
Bij Otto heb ik dat totaal niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:42
Naar mijn idee laat Otto niets horen, om vooral het mediacircus buiten de deur te houden. Zo vormen de 'klanten' ook geen front. De vorige keer met de TV hadden ze een valide punt met het arrest, dit keer is de positie van Otto vele malen slechter.

Het is echter koffiedik kijken, gezien ik geen inzicht in de processen en besluiten van Otto heb.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon2000
Jumpman schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:20:
Naar mijn idee laat Otto niets horen, om vooral het mediacircus buiten de deur te houden. Zo vormen de 'klanten' ook geen front. De vorige keer met de TV hadden ze een valide punt met het arrest, dit keer is de positie van Otto vele malen slechter.

Het is echter koffiedik kijken, gezien ik geen inzicht in de processen en besluiten van Otto heb.
Inderdaad, ik heb vandaag wat onderzoek gedaan en ben op zoek naar de salepagina van zaterdag en zondag. Als iemand die pagina terug kan vinden via de cache dan kunnen we aantonen dat deze aanbieding wel degelijk aannemelijk is, ik heb alleen de pagina terug kunnen vinden waar de aanbieding op stond:

http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Echter wanneer we de sale pagina terug kunnen halen dan kan je de korting van 75 procent zeker als consument als aannemelijk zien.

Kijk bijvoorbeeld naar: http://www.otto.nl/zoeken/led-tv.html?tr=t1&ms=1

Led TV's met kortingen van 50 procent.

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/42ac93498110cf6392ae5b94b46f0882.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Deze?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XObVk6z.jpg

Overigens had deze aanbieding ook een hoog kortingspercentage.

[ Voor 49% gewijzigd door Vonkie op 19-11-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon2000
@Vonkie,

ja die zocht ik ook. top.

Echter zoek ik ook de pagina met alle tv aanbiedingen van afgelopen weekend. Als ik me goed herinner stond deze Panasonic afgeprijsd tussen de andere tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
simon2000 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:03:
@Vonkie,

ja die zocht ik ook. top.

Echter zoek ik ook de pagina met alle tv aanbiedingen van afgelopen weekend. Als ik me goed herinner stond deze Panasonic afgeprijsd tussen de andere tv's
Die heb ik niet meer, maar heb ik wel meerdere malen voorbij zien komen tijdens het bladeren door de website.

[ Voor 4% gewijzigd door Vonkie op 19-11-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo-nrd
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11-2024
simon2000 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:55:
Is dat die zelfde klantenservice die maandag nog zei dat de TV vrijdag geleverd zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk al die screenshots, maar zoals elke prijsfout is het vooral hoog van de toren blazen. Niemand gaat hier daadwerkelijk werk van maken, dat weet ik nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

simon2000 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:29:
Ik had vandaag dus gebeld naar klantenservice. Kreeg een vrouw aan de lijn die weinig info kon geven, behalve dat alle bestellingen geannuleerd worden. Callcenter zit waarschijnlijk in Suriname afgaande op haar accent.

Anyway, ik drong erop aan om iemand van Otto zelf te spreken. Mijn verontwaardiging ligt met name bij het gebrek aan communicatie. Ik heb nog steeds geen officiële annulering per mail ontvangen. Bovendien ben ik van mening dat er sprake is van misleiding. De aanbieding stond tot en met maandag einde van de ochtend online. Er stond duidelijk bij dat de TV onder de sale aanbiedingen valt,
http://i.gyazo.com/32737f86d4f4f8911c29a7e7c451248e.png

Hieruit kon een gemiddelde consument absoluut niet afleiden dat het om een prijsfout zou gaan. Bovendien heeft Otto tot aan de dag van vandaag niks gedaan om duidelijk te maken dat het om een prijsfout zou gaan. Ook kan je dit topic lezen dat een tweaker telefonisch bevestigd heeft gekregen dat de bestelling geleverd zou worden. Eigenlijk is dit een zeer interessante case. Echter ik heb niet het idee dat tweakers hier echt tijd in willen steken. Jammer, want Otto komt er weer makkelijk mee weg.
Callcenter zal wel in Suriname zitten? In Nederland hebben we gewoon een hoop Surinamers wonen en werken, ook dus bij de Otto.

De gemiddelde consument? Ik denk dat de gemiddelde consument echt wel doorhad dat deze prijs extreem laag was, in het geval dat ze dit niet wisten, is dit geen sterk argument, immers is het compleet ontbreken van enige kennis over prijzen van TV's, geen sterk argument om je gelijk te krijgen.
De eerder genoemde router daarintegen was een ander verhaal, omdat bijna niemand kan zien aan een router of deze 50 of 200 euro is, ik in ieder geval niet, dit terwijl als je 3 second kijkt naar de verschillende TV's, dat je ziet dat 42 inch geen 150 euro nieuw kost.

Dat Otto hier veel slechter te werk gaat dan andere winkels is duidelijk, echter was het duidelijk een fout. Maar wil je er iets mee, ga je gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon2000
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:07:
Leuk al die screenshots, maar zoals elke prijsfout is het vooral hoog van de toren blazen. Niemand gaat hier daadwerkelijk werk van maken, dat weet ik nu al.
Hmm ligt eraan. Ik denk dat we redelijk sterk staan. Otto heeft nog steeds niet te kennen gegeven dat het om een prijsfout gaat.
Bovendien heeft een tweaker telefonisch bevestigd gekregen dat het niet om een prijsfout gaat. Hij heeft het gesprek opgenomen.

Dan rijst er nog de vraag of de consument had moeten weten dat de prijs niet aannemlijk is. Op dit punt staan we denk ik sterk.

De tv stond tussen de sale aanbiedingen:
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/32737f86d4f4f8911c29a7e7c451248e.png

Het is dus heel aannemelijk dat de consument hier geen prijsfout in ziet. Bovendien gaat het om een oud model.

Echter wat meer steun van jullie zou helpen. Er zijn namelijk voorbeelden waarin een webshop verplicht werd om te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

simon2000 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:23:
[...]

Hmm ligt eraan. Ik denk dat we redelijk sterk staan. Otto heeft nog steeds niet te kennen gegeven dat het om een prijsfout gaat.
Bovendien heeft een tweaker telefonisch bevestigd gekregen dat het niet om een prijsfout gaat. Hij heeft het gesprek opgenomen.

Dan rijst er nog de vraag of de consument had moeten weten dat de prijs niet aannemlijk is. Op dit punt staan we denk ik sterk.

De tv stond tussen de sale aanbiedingen:
[afbeelding]

Het is dus heel aannemelijk dat de consument hier geen prijsfout in ziet. Bovendien gaat het om een oud model.

Echter wat meer steun van jullie zou helpen. Er zijn namelijk voorbeelden waarin een webshop verplicht werd om te leveren.
Wat voor steun? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 15:05

Falastine

Think about my signature...

Benjamin- schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:21:
[...]

Callcenter zal wel in Suriname zitten? In Nederland hebben we gewoon een hoop Surinamers wonen en werken, ook dus bij de Otto.

De gemiddelde consument? Ik denk dat de gemiddelde consument echt wel doorhad dat deze prijs extreem laag was, in het geval dat ze dit niet wisten, is dit geen sterk argument, immers is het compleet ontbreken van enige kennis over prijzen van TV's, geen sterk argument om je gelijk te krijgen.
De eerder genoemde router daarintegen was een ander verhaal, omdat bijna niemand kan zien aan een router of deze 50 of 200 euro is, ik in ieder geval niet, dit terwijl als je 3 second kijkt naar de verschillende TV's, dat je ziet dat 42 inch geen 150 euro nieuw kost.

Dat Otto hier veel slechter te werk gaat dan andere winkels is duidelijk, echter was het duidelijk een fout. Maar wil je er iets mee, ga je gang.
Ik heb enkele jaren terug een 107cm TV gekocht in de aldi voor 199 euro dat was wel van medion maar dat is toch een goed merk.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Het niveau daalt snellerdan Jacques Cousteau in zijn onderzeeboot. De locatie van de helpdesk of de meningen over Otto horen hier niet thuis, de manier waarop mensen hier hun frustratie uiten al helemaal niet.

Oftewel: on-topic blijven, en nee, een mening over Otto is niet on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon2000
lo-nrd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:06:
[...]

Is dat die zelfde klantenservice die maandag nog zei dat de TV vrijdag geleverd zou worden?
Yes, zelfde klantenservice.

[ Voor 30% gewijzigd door simon2000 op 19-11-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Misschien worden de bestellingen waarbij de artikelbeschijving is gewijzigd in "42 LED TV" wel geleverd en de andere niet? Na een dag of drie was anders dat annuleringsmailtje wel gekomen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Ik zit zelf eigenlijk nog steeds lichtelijk te twijfelen of het echt niet een aanbieding is. De TV is al een oud model, met grootte bezels en weinig mogelijkheden. Daarnaast waren er veel meer tv's in de aanbieding die ook rond de 200 euro verkocht werden. Ja dit was een goede deal dat weet ik, maar het zou me dus niet helemaal verbazen als dit een actie is geweest.
Normaal is het voor mij obvious maar in dit geval twijfel ik dus zelf en die twijfel maakt juist voor mijn gevoel dat de consument hier behoorlijk sterk staat. Ik ben in ieder geval geen onwetende niet vergelijkende consument.

(Even voor de mensen die mij nog niet helemaal begrijpen) Ja ik weet dat dit een erg goede deal is maar voor mijn gevoel ligt dit artikel echt op de rand actie/fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
tomhster schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:11:
Misschien worden de bestellingen waarbij de artikelbeschijving is gewijzigd in "42 LED TV" wel geleverd en de andere niet? Na een dag of drie was anders dat annuleringsmailtje wel gekomen, toch?
Mijne is geannuleerd en had dat '42 led tv' wel. Dit is gewoon automatisch bij iedereen omgezet, wegens het verwijderen van de pagina op de website van Otto. Gebeurd wel vaker dus dat kan je gewoon negeren.

Het is simpel de mensen bij wie het is geannuleerd hebben gewoon contact opgenomen met een vraag betreft de tv en hebben te horen gekregen dat het niet leverbaar is / dat het ging om een prijsfout waardoor het geannuleerd is (althans dat denk ik dan). Wanneer en hoe ze het voor de rest gaan annuleren of afhandelen is een raadsel maar als je logisch nadenkt weet je wel waarom.

Levertijd was 5 tot 10 werkdagen, dus wacht het dan gewoon af. Ze doen dit express, zodat mensen zelf annuleren, zodat ze minder hoeven te verwerken m.b.t. de situatie zelf. Waarschijnlijk hoor je pas ongeveer halverwege of aan het einde van de levertijd hoe en wat. Is gewoon een slimme strategie.

Druk maken is dan ook niet nodig. Je ging akkoord met een artikel met een levertijd van een x aantal werkdagen, dus wacht het gewoon rustig af. Wat ze doen werkt blijkbaar goed, want jullie zitten te twijfelen over het product en je geld waardoor je het annuleert en al je rechten vervallen.

Het kan zijn dat het niet om een prijsfout ging maar, doordat er zoveel bestellingen binnen zijn gekomen ze het onder de mum van 'prijsfout' zetten. Allemaal speculaties maar wat ik wel weet is volgens de wet krijg je hoe dan ook je geld terug op je rekening.

[ Voor 32% gewijzigd door GSOD op 19-11-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de tv zondag besteld er stond een levertijd van 1 week , bij de bevestiging stond er niets meer. Ik heb maandag gebeld over de levertijd en er werd mij verteld dat er een levertijd van 2 weken op zou zitten , niets over een prijs fout. Daarna heb ik ook meteen een mail gestuurd naar de klantenservice omdat de telefoniste nogal bot reageerde , ze zei dat ik maar moest afwachten tot ik een sms kreeg over de levering. Ook even aangegeven dat er tijdens de bestelling een levertijd was van 1 week en nu ineens 2 weken. Ik kreeg gisteren een mail terug met het verhaal dat de tv klaar stond om te verzenden , wederom niets over een prijs fout of uitverkocht ... ze hebben dus 2 maal de kans gehad om dit te vermelden dus ze zullen dan toch wel moeten leveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:47:
Ik heb de tv zondag besteld er stond een levertijd van 1 week , bij de bevestiging stond er niets meer. Ik heb maandag gebeld over de levertijd en er werd mij verteld dat er een levertijd van 2 weken op zou zitten , niets over een prijs fout. Daarna heb ik ook meteen een mail gestuurd naar de klantenservice omdat de telefoniste nogal bot reageerde , ze zei dat ik maar moest afwachten tot ik een sms kreeg over de levering. Ook even aangegeven dat er tijdens de bestelling een levertijd was van 1 week en nu ineens 2 weken. Ik kreeg gisteren een mail terug met het verhaal dat de tv klaar stond om te verzenden , wederom niets over een prijs fout of uitverkocht ... ze hebben dus 2 maal de kans gehad om dit te vermelden dus ze zullen dan toch wel moeten leveren ?
Bewaar het hierdoor sta je sterker in je schoenen. Ze zijn niet verplicht maar mocht jij en eventueel andere Tweakers acties ondernemen zal dit in je uitkomst ten goede zijn. In mijn ogen is de kans sowieso groot dat ze zullen moeten leveren mochten ze het toch niet willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo-nrd
In tegenstelling tot de eerder aangegeven levertijd, is het artikel dat u besteld heeft, op dit moment niet op voorraad.
Onze excuses hiervoor.

Zodra de leverancier de voorraad heeft aangevuld, wordt het artikel direct naar u verzonden.
Met vriendelijke groet,
*knip*
Deze mail heb ik zelf niet ontvangen maar een vriend die gisteren al een annuleringsmail heeft gehad.
En vandaag de bovenstaande mail dus.. 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 19-11-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
lo-nrd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 23:09:
[...]

Deze mail heb ik zelf niet ontvangen maar een vriend die gisteren al een annuleringsmail heeft gehad.
En vandaag de bovenstaande mail dus.. 8)7
Dus ze geven hierbij aan dat het geen foutieve prijs is. Ze maken er een pure bende van bij mij kreeg ik is niet leverbaar en werd gewoon per direct geannuleerd |:(

Zou wel netjes zijn als je de naam eventueel weghaalt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door GSOD op 19-11-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon2000
*knip* daar is dit topic dus niet voor bedoeld

[ Voor 73% gewijzigd door gambieter op 19-11-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik verwijs jullie nog even naar de modbreak in gambieter in "\[prijsfout?][Otto] Panasonic TX-L42B6 voor 149 euro". Op een bepaald moment is het geduld wel op, voor een klaagmuur gaat men maar naar Jeruzalem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spykes22
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2022
ik wacht het lekker af....

ik heb nog geen reactie gehad van otto en nu ik zie dat er een klaar staat om verzonden te worden (niet bij mij) heb ik in iedergeval goede hoop !

ik zie de eerste foto wel online komen met de geleverde TV :)

vind het wel mooi om de meeste reactie te zien..

[ Voor 19% gewijzigd door spykes22 op 19-11-2014 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo-nrd
Of ja chips had al lopen knippen, naam onderop over het hoofd gezien.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 07:02
Misschien melden bij Kassa. Paar weken terug ook al problemen met leveringen van OTTO dus als er nu weer meldingen binnenkomen zal dat alleen maar helpen om dit soort vage communicatie door een bedrijf te voorkomen en hoor je mogelijk wat ze er dit keer aan gaan doen.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld als organisatieplek, dus niet voor donaties, aanstellen van een verantwoordelijke, werving van users om dit te regelen, enzovoort. Het forum is er voor discussie, niet voor organisatie en werving.

Waar het topic wel voor is: discussie, nieuws, ontwikkelingen e.d.
Waar het topic niet voor is: oproepen, organisatie, werving, donaties e.d.

Eventuele discussie/vragen/opmerkingen hierover NIET in dit topic, daar is Shopping Forum - Feedbacktopic voor :)