[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.323 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:34
PCBaas schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:44:
Ik heb laatst nog eens even in m'n arena geschiedenis gekeken, en ik heb sinds TGT altijd dust gehad in m'n rewards en hierdoor ook gemiddeld minder gold gekregen. Is dat nu gewoon heel toevallig of hebben meerdere hier dezelfde ervaring?
Ik heb ook wel alleen gold gehad, dus ik denk dat het puur toeval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Amras schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 07:42:
[...]

Ik heb ook wel alleen gold gehad, dus ik denk dat het puur toeval is.
Same here.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

xelfer schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:10:
De Brawls die je een deck laten bouwen vind ik wel leuker dan de pure RNG Brawls, maar speel eigenlijk nooit meer dan 1 win per week.
Ik heb het omgekeerde, een geheel nieuw deck bouwen is zo traag en veel moeite. Je kan niet eens uit je al bestaande decks kiezen - beetje jammer.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:32
Kan het zijn dat de joust kaarten niets doen in de brawl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

stijn014 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:57:
Kan het zijn dat de joust kaarten niets doen in de brawl?
Het deck bevat enkel spells (class specific of Portals), geen minions dus joust kaarten doen inderdaad niets.

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:32
Dxta schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:05:
[...]

Het deck bevat enkel spells (class specific of Portals), geen minions dus joust kaarten doen inderdaad niets.
juist. Niet over nagedacht eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Quote from Ben Brode

• Deck slots are officially on the to-do list. They want to do the best implementation possible - not the first thing that comes to mind.
• Not all Inspire cards were targeted for tier 1 decks.
• Had they of buffed some of the "bad" Paladin secrets, Mysterious Challenger may not have been able to be what it is today.
• Secret paladin isn't very concerning as it doesn't kill you in one turn - you see it coming.
• They aren't in love with Grim Patron gameplay but not only is it not being played much on the ladder, but it is a difficult deck to play correctly and the win rates aren't at the point of cards they've nerfed in the past.
• Power level reasons aren't why they nerf things, it's all about how fun cards are to play against.
• Poisoned Blade's intention was to bring back the original Rogue hero power in a more balanced form. It does seem less good if you didn't get to play with it during Hearthstone's beta.
• Dragons are in an awesome place right now.

Internal Stats
Ben talked about some of the internal stats they keep track of.
• Class breakdowns of grouping of cards.
• Individual card win rates.
• Groups of cards win rates.
• Individual players and their win rates of individual decks.

Complete interview: http://www.pcgamer.com/he...e-rise-of-secret-paladin/

Persoonlijk weet ik niet of ik zo blij moet zijn met de antwoorden van Ben Brode. Ik denk dat hij alleen kijkt naar het fun-aspect en minder naar het competive-aspect. Sommige antwoorden zijn zo compleet random, dat je met decks die hij noemt, nooit fatsoenlijk zou kunnen winnen.

Quote Ben Brode: "So randomness can, in a lot of cases, increase the amount of skill required to play the game."
Hier geef ik hem gedeeltelijk gelijk in. Maar er zijn genoeg voorbeelden van RNG waar je nooit omheen kunt spelen en een instant loss betekent.

Deckslots zijn onderweg, maar reken maar op cash only upgrade, wederom iets wat de community niet echt bedoeld (maar ik laat me graag verrassen).

Secret Paladin vind ik persoonlijk een walgelijk deck om tegen te spelen, want je komt ze te vaak tegen en er omheen spelen is niet altijd zo makkelijk (net niet de juiste kaarten paraat hebben). Patron Warrior is inmiddels wat makkelijker om omheen te spelen. Poisoned Blade..... Met de Dragon decks heeft hij wel gelijk overigens :)

[ Voor 33% gewijzigd door Nostordici op 18-09-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik word toch wel blij van het feit dat ze in ieder geval concreet bezig zijn met extra deck slots, dat werd echt tijd. Hoe ze het gaan implementeren zie ik t.z.t. wel.

Daarnaast is HS in de basis ook ontworpen als fun game, niet als eSport, dus ik snap wel dat Ben Brode dat standpunt van "• Power level reasons aren't why they nerf things, it's all about how fun cards are to play against."
Bij dit soort dingen ligt het er gewoon aan hoe de developers naar het spel kijken en wat ze belangrijk vinden. Binnen HS heb ik al sinds het begin het gevoel dat de game voornamelijk als fun game voor is ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Die brawl jongens...

Mijn tegenstander trekt Foe Reaper, Ragnaros, Earth Elemental, Doctor Boom... Ik trek Onyxia en Rag Sniped natuurlijk perfect mijn Onyxia :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:17

Nitai

Live the life you love.

ETzPliskin schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:15:
Die brawl jongens...

Mijn tegenstander trekt Foe Reaper, Ragnaros, Earth Elemental, Doctor Boom... Ik trek Onyxia en Rag Sniped natuurlijk perfect mijn Onyxia :')
Ik had gisteren 3x Jax getrokken :D Dat was echt heel grappig, jammer genoeg maar een keer kunnen spelen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 04:13
[b]Nostordici schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:36:
Deckslots zijn onderweg, maar reken maar op cash only upgrade, wederom iets wat de community niet echt bedoeld (maar ik laat me graag verrassen).
Er staat in het interview eigenlijk niets dat we niet al wisten. De deckslots zijn al een tijdje onderweg, maar ik ben er nog niet zo zeker van dat je ze zult moeten kopen en/of dat dat slecht zal vallen in de community. Het zal een beetje afhangen van de manier waarop ze deckslots gaan toevoegen en de andere UI wijzigingen die ze tegelijkertijd aanbrengen (zoals het stacken van gewone en golden kaarten in de manager). Daarnaast komen er ongetwijfeld ook nog nieuwe portraits aan en die zullen ze ook willen promoten.

Maar goed, ik zeg er gelijk bij dat àls ze domweg slotjes zouden toevoegen aan de lijst, 20e voor 3 slots geen reden tot ophef is voor mij.

Keep calm and play more arena. :Y)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Nu online
Tektoon schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:57:
[...]
Maar goed, ik zeg er gelijk bij dat àls ze domweg slotjes zouden toevoegen aan de lijst, 20e voor 3 slots geen reden tot ophef is voor mij.

Keep calm and play more arena. :Y)
20 euro voor drie slots zou belachelijk zijn en juist slecht vallen in de community. Af en toe verbaas ik me erover hoeveel geld mensen voor zeer weinig service over hebben. Neemt niet weg dat iedereen dit zelf moeten weten, maar het zet je wel tot denken.

Al zal het mij niets verbazen als ze extra slots gaan bundelen met hun skins. Voor elke skin krijg jij een deckslot en dat is wederom kassa voor een magere service :) Wat dat betreft zou Blizzard echt goed luisteren naar de community als iedereen toegang krijgt tot extra deckslots en bijvoorbeeld een vernieuwde interface met een leuke patch. Maar ik vrees voor het "goede service" kassa-systeem ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Nostordici schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:07:
[...]

Wat dat betreft zou Blizzard echt goed luisteren naar de community als iedereen toegang krijgt tot extra deckslots en bijvoorbeeld een vernieuwde interface met een leuke patch. Maar ik vrees voor het "goede service" kassa-systeem ^^
Hoewel ik graag zou willen wat jij voorstelt, ben ik bang dat de community moet stemmen met zijn portomenee. Een dev doet er vaak het beste aan om te data te analyseren ipv te luisteren naar wat er geschreeuwd wordt. Ontevreden mensen roepen altijd harder dan tevreden mensen.

Wat ik probeer te zeggen is dat er waarschijnlijk genoeg mensen gaan zijn die het wel zouden kopen, en om die reden zal blizzard het gewoon op die manier doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het Activision gedeelte van het moederbedrijf bestaat exclusief uit aasgieren die het karkas van hun moeder nog zouden verkopen als DLC, dus ga er maar niet van uit dat er gratis deckslots aan zitten te komen.

De vraag is alleen of ze er mee weg kunnen komen om 1 deck slot te verkopen voor 9,99 euro o.i.d.. Overigens ben ik wel benieuwd of die dure skins ooit goed verkocht hebben. Zelf zie ik ze in ieder geval zelden tot nooit bij mijn tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:20:
Het Activision gedeelte van het moederbedrijf bestaat exclusief uit aasgieren die het karkas van hun moeder nog zouden verkopen als DLC, dus ga er maar niet van uit dat er gratis deckslots aan zitten te komen.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Nu online
xelfer schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:20:

De vraag is alleen of ze er mee weg kunnen komen om 1 deck slot te verkopen voor 9,99 euro o.i.d.. Overigens ben ik wel benieuwd of die dure skins ooit goed verkocht hebben. Zelf zie ik ze in ieder geval zelden tot nooit bij mijn tegenstanders.
Dat klopt, al heb ik leuk kunnen cashen met Activision Blizzard aandelen (gecombineerd met een zwakke dollar), het aandeel staat nu zelfs nog hoger, dus dat doen ze wel goed :)

Helaas gaat dit ten koste van de speler. Ik vraag me zelf ook af of die skins veel verkocht zijn, ze zijn in ieder geval zeer zeldzaam om tegen te spelen. Nu hoeft dit niets te betekenen, je hoeft ze na aanschaf niet te gebruiken, maar ben er wel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Ik denk dat die skins heel slecht verkocht hebben. Je ziet ze (bijna) nooit. En als het wel zo was dan waren ondertussen alle heroes gereskinned geweest. :-) Zoveel werk en moeite is dat nu ook weer niet.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
Laatst eindelijk weer een keer 12 arena wins met Warrior. 2 fiery winaxe, gorehowl, deathspike... omnomnom.

Orgrimmar Aspirant + gorehawl = infinite gorehawl. Combo 2 keer in late game op tafel gekregen, haha wat geniaal.

Beetje opscheppen, zoals je ziet ben ik meer fan van arena dan constructed play:
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/scu2zr2qn/image1.png

[ Voor 25% gewijzigd door FreqAmsterdam op 18-09-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

Dekslots moeten gewoon gratis zijn lijkt me.

Hebben jullie met deze game ook dat gevoel van 'nog 1 potje.......' En dat je dan weer een uur verder bent met pot na pot haha ;-).

Moeilijk om mee te stoppen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Turfschipper schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:41:
Dekslots moeten gewoon gratis zijn lijkt me.

Hebben jullie met deze game ook dat gevoel van 'nog 1 potje.......' En dat je dan weer een uur verder bent met pot na pot haha ;-).

Moeilijk om mee te stoppen vind ik.
Ik heb vaak dat ik zeg, als m'n winstreak stop, dan kap ik er mee. En dan vervolgens 5 keer achter elkaar winnen (meer dan een uur later). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
DarthDavy schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:30:
Ik denk dat die skins heel slecht verkocht hebben. Je ziet ze (bijna) nooit. En als het wel zo was dan waren ondertussen alle heroes gereskinned geweest. :-) Zoveel werk en moeite is dat nu ook weer niet.
Als ze ze nu gewoon 800 gold hadden gemaakt, waren ze nog steeds veel te duur en een enorme money sink maar dan had je er nog in elk geval voor kunnen sparen.

Ik schat dat max 1% van de community ze heeft gekocht? Ik zie ze iets vaker maar het zullen voornamelijk veelspelers zijn dus je komt ze nog relatief vaker tegen dan andere spelers. Daarnaast speel ik normaal rond rank 5 waar ik de hero skins ook wat vaker verwacht dan op rank 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Nostordici schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:36:
[b]

Persoonlijk weet ik niet of ik zo blij moet zijn met de antwoorden van Ben Brode. Ik denk dat hij alleen kijkt naar het fun-aspect en minder naar het competive-aspect.
Hij kijkt naar het grootste aantal spelers, 3x raden waar die zitten :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
SeamusXanthus schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:53:
[...]
Ik schat dat max 1% van de community ze heeft gekocht? Ik zie ze iets vaker maar het zullen voornamelijk veelspelers zijn dus je komt ze nog relatief vaker tegen dan andere spelers. Daarnaast speel ik normaal rond rank 5 waar ik de hero skins ook wat vaker verwacht dan op rank 15.
En als je weet dat je op rank 15 al in de top 15% van de alle spelers zit, dan weet je het wel. Ik ken het percentage niet van buiten, maar zoek eens op google naar "You're better than you think hearthstone".

Wie koopt die skins: bekende twitch streamers, sommige pro's en een paar zotten met geld teveel. Dus ja, welk percentage van de playerbase zou dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
DarthDavy schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 17:26:
[...]

En als je weet dat je op rank 15 al in de top 15% van de alle spelers zit, dan weet je het wel. Ik ken het percentage niet van buiten, maar zoek eens op google naar "You're better than you think hearthstone".

Wie koopt die skins: bekende twitch streamers, sommige pro's en een paar zotten met geld teveel. Dus ja, welk percentage van de playerbase zou dat zijn?
Blizzard zal ongetwijfeld een afweging gemaakt hebben. Ze hebben genoeg ervaring om te weten wat de opbrengsten zijn van puur cosmetische toevoegingen.

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat ik ze niet kan vrij spelen. Nu zal ik ze nooit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:54:
[...]
Hij kijkt naar het grootste aantal spelers, 3x raden waar die zitten :)
Ja precies. 80-90% van de HS spelers zijn super casual volgens mij. Onder mijn vrienden zijn er genoeg HS spelers, maar niemand speelt de game echt serieus om hoog op de ranking te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Hebben jullie ook last van disconnects vandaag? Al twee games verloren bij het zoeken naar een tegenstander, dus ik stop sowieso even met Ranked totdat het wat meer stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:48

Gundogan

Rip and tear, until it is done

xelfer schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 18:52:
[...]

Ja precies. 80-90% van de HS spelers zijn super casual volgens mij. Onder mijn vrienden zijn er genoeg HS spelers, maar niemand speelt de game echt serieus om hoog op de ranking te komen.
20+ miljoen spelers toch? Dan lijkt me het dat de meeste inderdaad niet de diehard spelers zijn ja.

En dat extra deckslots betaalde content wordt vind ik eigenlijk wel logisch met een free2play spel. In veel andere free2play games moet je voor extra character/inventory slots ook betalen, dan wel flink voor grinden.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazi
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:52
Zojuist de beste kaart denkbaar gekregen in de Portal brawl.... Troggzor the Earthinator... Insta concede door de tegenstander :-)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jykmf43.png

Drazi#2341

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is Face Hunter opeens weer populair? Ik speel nu back to back to back tegen verschillende SMORCTards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 15:30
xelfer schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:39:
Is Face Hunter opeens weer populair? Ik speel nu back to back to back tegen verschillende SMORCTards.
Het is een goede counter tegen Secret Paladin waar je 50% tegen speelt op zowat elke rang tot rank 2

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Damn, net een potje van ~20 min tegen een freezemage met mijn handlock :P op het nippertje gewonnen met Jaraxxus als laatste klap nadat ik op 3 hp stond door fatique

leukste aan het potje was dat het gewoon vrijwel zonder rng was

[ Voor 16% gewijzigd door jmxd op 18-09-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 20:29
Ik denk dat het helemaal niet erg is om (duurdere) content uit te brengen die alleen worden gekocht door spelers die het geld hebben en veel spelen. Veel spellen hebben tegenwoordig hele dure content, iets dat vaak nodig is om een spel gezond te houden door de vele F2P spelers.

Ik heb destijds veel Star Trek Online gespeeld, een F2P MMORPG, alle content was gratis vrij te spelen, al vereiste dit wel veel kennis van handelen, maar die handel was natuurlijk ook alleen mogelijk omdat mensen wel betaalde. 1 van de dingen die ze hebben zijn Lock Box schepen, Lock Boxen droppen gigantisch veel, om er 1 te openen moest je een key kopenen die ong 1 euro was. 1 in de ong 100 lockboxen zat een speciaal schip, de rest was nooit zoveel waard, dus zo'n schip stond al gauw voor 90 euro.
Waren deze schepen zo goed? Nee. Maar wel heel exclusief, dus willen mensen ze hebben. Zelf heb ik er tevens 4, terwijl ik bij elkaar maar 30 euro aan heb uitgegeven.

Punt is, die lockboxen maken het dat het spel nog steeds draait, nu zijn de winsten bij HS vele malen hoger, maar het is wel nodig om dit soort dingen te doen om de boel draaiende te houden.
Dit topic reflecteert trouwens ook maar een heel klein gedeelte van de totale spelers, qua tijd die we er in steken, hoeveel kaarten we hebben en willen hebben en hoeveel geld we er in steken. Veel mensen spelen gewoon af en toe een potje voor het leuke, en boeit het verder niets dat je ranked kan doen of hoe goed het deck is. Type spelers die in de bus net zo makkelijk concede drukken omdat ze uitchecken en mensen die niet eens overwegen om een golden deck te maken, maar een golden kaart gewoon individueel waarderen omdat die er tof uitziet.

Of dit ook betekent dat we voor deckslots moeten betalen weet ik niet, ik denk van niet, ik denk dat ze heel erg veel negatieve feedback krijgen hierop. Dat of ze maken het iig dat je bijvoorbeeld 9 slots kan unlocken voor bijv 500 gold.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Free-to-play games ben je vaak het meeste geld aan kwijt :P dat model bestaat ook echt niet omdat uitgevers en studios zo vrijgevig zijn maar omdat er gewoon bakken met geld mee te verdienen valt.

En dat ze niet direct alle 9 hero skins uitbrengen is ook logisch. Mensen kopen niet in een klap 9 skins en door ze uit te geven in periodes dat er geen andere nieuwe content beschikbaar is en de inkomsten wat dalen gooien ze er weer 3 in de store. Zelf zal ik ze niet aanschaffen maar de mensen die ze wel kopen die hebben ze vaak ook allemaal.

Deckslots gaan geen geld kosten. Dat zal inderdaad resulteren in te veel negatieve reacties. Ze gebruiken het eerder als een manier om de community te kalmeren met "zie je wel, we luisteren wel naar jullie".

Ik vind het aan de ene kant wel jammer dat dit is hoe Blizzard (tegenwoordig?) zaken doet. Ze maken erg goede games maar de laatste jaren zijn de dollar-tekens in de ogen naar mijn gevoel steeds groter en groter geworden en willen ze het liefst ieder tot de laatste cent uitknijpen. Als je ook kijkt naar de prijzen van heroes en skins in Heroes of the Storm dan val je ook achterover van je stoel.

• marcovandam
  • Laatst online: 12:06
Maar waar hebben we het nu helemaal over. Extra skins, extra deckslots.
Als er spelers zijn die daar geld aan uit willen geven ...prima toch?

Ik heb een paar tientjes uitgegeven aan pakjes en een toffe game om te spelen.

Al zouden ze 100 euro voor een deckslot vragen so what. Ik heb ze niet per se nodig.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

• DarthDavy
What's better than one Ysera?
...
Two Ysera's :-)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/78697752/Photos/Hearthstone/Hearthstone%20Screenshot%2009-19-15%2002.07.01.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/78697752/Photos/Hearthstone/Hearthstone%20Screenshot%2009-19-15%2002.07.55.png

Twylight schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:14:
Ik vind het aan de ene kant wel jammer dat dit is hoe Blizzard (tegenwoordig?) zaken doet. Ze maken erg goede games maar de laatste jaren zijn de dollar-tekens in de ogen naar mijn gevoel steeds groter en groter geworden en willen ze het liefst ieder tot de laatste cent uitknijpen. Als je ook kijkt naar de prijzen van heroes en skins in Heroes of the Storm dan val je ook achterover van je stoel.
Mja, an sich is het hele 'whaling' model van F2P games gewoon vervelend voor alle spelers. F2P spelers strugglen vaak omdat gratis zorgt voor veel onzichtbare muren en de whales geven gigantisch veel geld uit.

Gelukkig valt dit bij HS nog wel mee en kan je in de basis alle kaarten van de game unlocken zonder geld uit te geven. Om deze reden is HS ook de enige F2P game die ik speel. Bij alle andere F2P games die mij zouden interesseren zie ik alleen maar domme paywalls en andere barrières, die voor mij de fun verpesten.

Wat ik mijzelf wel af vraag is of een hoge prijs voor de hero skins in HS leidt tot maximale winst op die skins. Voor mijn werk bouw ik econometrische prijs planningsmodellen voor multinationals, waarbij winst gesimuleerd voor toekomstige producten voor verschillende product prijzen. Als ik de prijs implementatie binnen HS zie voor de skins dan lijkt het mij echter dat ze eerder gekozen hebben voor het maken van weinig winst, maar hiermee wel de skins exclusief houden. Ik zou verwachten dat als ze de prijs van een skin zouden halveren, de winst met minstens 400% zou stijgen.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 08:29:
[...]

Mja, an sich is het hele 'whaling' model van F2P games gewoon vervelend voor alle spelers. F2P spelers strugglen vaak omdat gratis zorgt voor veel onzichtbare muren en de whales geven gigantisch veel geld uit.

Gelukkig valt dit bij HS nog wel mee en kan je in de basis alle kaarten van de game unlocken zonder geld uit te geven. Om deze reden is HS ook de enige F2P game die ik speel. Bij alle andere F2P games die mij zouden interesseren zie ik alleen maar domme paywalls en andere barrières, die voor mij de fun verpesten.

Wat ik mijzelf wel af vraag is of een hoge prijs voor de hero skins in HS leidt tot maximale winst op die skins. Voor mijn werk bouw ik econometrische prijs planningsmodellen voor multinationals, waarbij winst gesimuleerd voor toekomstige producten voor verschillende product prijzen. Als ik de prijs implementatie binnen HS zie voor de skins dan lijkt het mij echter dat ze eerder gekozen hebben voor het maken van weinig winst, maar hiermee wel de skins exclusief houden. Ik zou verwachten dat als ze de prijs van een skin zouden halveren, de winst met minstens 400% zou stijgen.
League of Legends is ook Free2Play en daar hebben ze een uitstekend model. Dingen waarmee je ingame voordeel hebt zoals runes en masteries unlock je door te levelen en Influence Points (IP) te verzamelen (krijg je na elke game). Nieuwe champions kun je ook kopen van IP. Daarnaast heb je Riot Points die je voor echt geld kan kopen. Daarmee kun je ook nieuwe champions unlocken (waarmee je ze dus alleen sneller unlockt maar geen echt voordeel hebt) en verder alleen cosmetische zaken kopen zoals icons, skins etc. Geeft wat extra flavor aan de game, maar geen enkel ingame voordeel. Hoeveel cash je er ook tegenaan gooit, elke speler heeft gelijke kansen.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Dota 2 heeft nog een beter F2P model, vind ik. Daar zijn alle heroes direct gratis voor iedereen beschikbaar. De enige betaalde dingen zijn cosmetische dingen.

Elk gameplay onderdeel van de game is direct beschikbaar.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• beuker19
Ik vind dat Hearthstone eigenlijk alleen geld hoort te verdienen aan cards en Arena(core) op welke manier dan ook maar, deckslots en dat soort dingen horen gewoon gratis te zijn.
Het enige probleem is dat iemand die veel speelt eigenlijk geen eens meer geld hoeft uit te geven omdat hij/zij alles makkelijk kan craften of kopen met gold (100 TGT packs bijv.)en om die mensen geld afhandig te maken zou er toch iets moet komen vrees ik.
Daarom denk ik wel dat er meer betaalde content komt maar ik hoop dat deckslots en ander UI dingen daar niet onder vallen.

Denken jullie ook dat er tijdens Blizzcon ook nog een nieuwe Adventure word aangekondigd voor december/januari ergens.

• jmxd
  • Niet online
Denk eerder dat een eventueel nieuw adventure rond de feestdagen zal verschijnen

• Nostordici
  • Nu online
aicaramba schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:02:
Dota 2 heeft nog een beter F2P model, vind ik. Daar zijn alle heroes direct gratis voor iedereen beschikbaar. De enige betaalde dingen zijn cosmetische dingen.

Elk gameplay onderdeel van de game is direct beschikbaar.
Amen! Ik snap niet waarom mensen altijd eerst LoL noemen, terwijl Dota 2 het beste F2P model heeft. Alles beschikbaar en zelfs betaalbare skins voor een paar centen. Bevalt de skin niet, dan kun je die weer verkopen enz.

Bij Dota 2 heb je al een skin voor 20 cent op de community market ;) Verder is het leuk dat je geld kan verdienen door items te verkopen en weer te kopen of zelfs een andere game te kopen. Dit systeem is bij Blizzard helaas niet mogelijk, enige voorbeeld wat ze hadden was de Diablo 3 RMAH. Was toch wel nice om gold te verkopen voor euro's. Op deze manier heb ik voldoende kunnen verkopen om de Nexus Bundle te kopen voor Heroes of the Storm. Het geeft meer gevoel van waarde als de community de prijs kan bepalen met een market, zoals op Steam.

Voor nu is het waarschijnlijk wachten tot Blizzcon, daar zullen ze vast wel leuke dingen bekend maken.

• Benjamin-
Beste systeem voor de speler, of voor het bedrijf?

Ik denk dat RIOT meer geld per speler binnenhaalt eerlijk gezegd.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• aicaramba
Het lijkt me logisch dat wij het vanuit de speler kijken.

aicaramba schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:42:
Dure skins zijn volgens mij voor het bedrijf en de spelers slecht. Zij verkopen weinig en het gros van de spelers heeft geen skins.

• aicaramba
Als dat het geval was zouden ze het niet doen. Er gaat best veel geld om in skins van games als dota en cs:go. Maar het is volledig optioneel. Zoals ik geen geld uit geef aan packs, hoef je ook geen geld uit te geven aan skins.

• Benjamin-
aicaramba schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:42:
Het beste F2P model is gewoon het model dat het meeste geld binnenhaalt, meer niet.

• DarthDavy
Benjamin- schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:43:
[...]

Het beste F2P model is gewoon het model dat het meeste geld binnenhaalt, meer niet.
Ik denk dat duurzaamheid ook wel een belangrijk aspect is.

• aicaramba
Benjamin- schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:43:
[...]

Zoals ik al zei: WIJ hadden het er over het beste f2p model voor de spelers.

• Benjamin-
We hebben het hier constant over geld, dus een business model. Klaar.
Twylight schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:14:
Free-to-play games ben je vaak het meeste geld aan kwijt :P dat model bestaat ook echt niet omdat uitgevers en studios zo vrijgevig zijn maar omdat er gewoon bakken met geld mee te verdienen valt.

En dat ze niet direct alle 9 hero skins uitbrengen is ook logisch. Mensen kopen niet in een klap 9 skins en door ze uit te geven in periodes dat er geen andere nieuwe content beschikbaar is en de inkomsten wat dalen gooien ze er weer 3 in de store. Zelf zal ik ze niet aanschaffen maar de mensen die ze wel kopen die hebben ze vaak ook allemaal.

Deckslots gaan geen geld kosten. Dat zal inderdaad resulteren in te veel negatieve reacties. Ze gebruiken het eerder als een manier om de community te kalmeren met "zie je wel, we luisteren wel naar jullie".

xelfer schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 08:29:

[ Voor 93% gewijzigd door Benjamin- op 19-09-2015 18:44 ]

• aicaramba
Ja, lekker selectief gequote, weer.

• Benjamin-
aicaramba schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:54:
Ja, lekker selectief gequote, weer.
Je hebt gelijk, we hadden het niet over het verdienmodel. Sorry, totaal verkeerd gelezen!

• Nostordici
  • Nu online
Benjamin- schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:41:
Beste systeem voor de speler, of voor het bedrijf?

Ik denk dat RIOT meer geld per speler binnenhaalt eerlijk gezegd.
Ik betwijfel het, je hebt zeker nog nooit van de International gehoord. Daar ging veel geld in om. Verder verdient Valve aan skins, maar ook een percentage van spelers die skins verkopen op de market en daar geen heel veel transacties in om. Maar goed dit is best wel off-topic inmiddels.

Verder hadden wij het inderdaad over wat het beste voor de speler is (lijkt me logisch), als het goed is ben jij dat ook? Tenzij je aandelen ATVI hebt.

Overigens heb ik zelf ook veel last van disconnects, vooral op mijn iPad. Gelukkig pas als ik gewonnen of verloren heb.

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ja, bij mij op ipad air 1 gaat het met elke update iets minder.

Ook vaak dat het vast loopt als ik in de collectie omgeving zit te werken.

• Benjamin-
Nostordici schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 19:54:
[...]

Ik betwijfel het, je hebt zeker nog nooit van de International gehoord. Daar ging veel geld in om. Verder verdient Valve aan skins, maar ook een percentage van spelers die skins verkopen op de market en daar geen heel veel transacties in om. Maar goed dit is best wel off-topic inmiddels.

Verder hadden wij het inderdaad over wat het beste voor de speler is (lijkt me logisch), als het goed is ben jij dat ook? Tenzij je aandelen ATVI hebt.

Overigens heb ik zelf ook veel last van disconnects, vooral op mijn iPad. Gelukkig pas als ik gewonnen of verloren heb.
Dat er veel geld in omging weet ik, maar dat betekent niet dat ze per speler meer winst maken, en betekent ook niet dat als Riot een andere strategie zou kiezen, dat ze dan er meer aan zouden verdienen.

Hetzelfde kan je hier zeggen over skins en golden kaarten. Goedkoper maken zorgt voor een grotere markt, maar levert die ook dan meer op?

• beuker19
Benjamin- schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:17:

Hetzelfde kan je hier zeggen over skins en golden kaarten. Goedkoper maken zorgt voor een grotere markt, maar levert die ook dan meer op?
Hero skins zeker maar een golden deck denk ik niet omdat het a) de mensen niets interesseert of b) ze het toch wel kopen
Dat is hoe ik er over denk en veel tegen kom op alle fora.

Heb nu trouwens ook weer 3600 dust en ben van plan om Vol'Jin, Chillmaw en een Lightbomb te craften.
Zou ik er verstandig aan doen of heeft er iemand hier nog tips om heel wat anders te doen omdat ik misschien een hele goede TGT legendary of een speciaal deck over het hoofd zie (Geen secret Paladin)

[ Voor 25% gewijzigd door beuker19 op 19-09-2015 22:04 ]

• Benjamin-
Heel veel mensen vinden golden kaarten tof, maar hebben totaal niet de mogelijkheid of hebben het er voor over, om een golden deck bij elkaar te krijgen. Een volledig golden deck is gewoon duur. Zou die prijs halveren bijv, dan zouden veel meer mensen een golden deck hebben. Of dit 2x zoveel zou zijn, is echter wel de vraag, waardoor de vraag blijft of het financiel gezien een goede keuze is.

Hoe prijselastisch producten als hero skins en golden cards zijn is wel iets waar Blizzard over na zal denken en wat ze uit zullen rekenen neem ik aan.

• aicaramba
Ik had net voor de grap een discardlock gemaakt. Ik ging er vanuit dat het totaal niet zou werken, maar de eerste game maakte ik de dragon priest volledig in.

Het deck is veel demons met discard mechanic en dan fist of jarraxus en die 3/2 die +1/+1 krijgt door discarded kaarten (tiny knight of evil). Gewoon alle discard en demon kaarten bij elkaar gegooid, zonder ook maar enige vorm van nadenken of optimalisatie. Ik begon met tiny knight of evil, daarna soulfire en succubus.. Vanaf toen kon ik de game controleren en tappen om mn kaarten weer op peil te krijgen. Rank 15 weliswaar, maar ik had het totaal niet verwacht.

[ Voor 13% gewijzigd door aicaramba op 19-09-2015 23:23 ]

• beuker19
xelfer schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:51:
Hoe prijselastisch producten als hero skins en golden cards zijn is wel iets waar Blizzard over na zal denken en wat ze uit zullen rekenen neem ik aan.
Ben er vrij zeker van dat de Hero skins geen geweldig succes waren anders waren de andere 6 nu ook wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
beuker19 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 23:55:
[...]

Ben er vrij zeker van dat de Hero skins geen geweldig succes waren anders waren de andere 6 nu ook wel beschikbaar.
Gast, dat is echt een stomme opmerking. Ten eerste zou het al erg onlogisch zijn om maar voor 3 van de 9 heroes een nieuwe skin uit te brengen. Maar ten tweede en de belangrijkste reden om er maar 3 tegelijkertijd uit te brengen is om de opbrengsten te maximaliseren. Mensen gaan toch niet in een klap 9 skins kopen. Ze bewaren die dingen voor de periode tussen nieuwe content. Tussen de laatste expansion en het (waarschijnlijk) nieuwe adventure zullen er nog wel weer 3 bij komen. en dan pas weer tussen die en de volgende wanneer de inkomsten wat dalen op de vorige nieuwe content.

En wat is "een geweldig succes?" Ik denk niet dat Blizzard vantevoren verwacht had dat een grote meerderheid die dingen zou kopen. Het is gewoon een extra inkomstenbron voor ze gericht op mensen die toch al makkelijk de portemonnee trekken

[ Voor 12% gewijzigd door jmxd op 20-09-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Twylight schreef op zondag 20 september 2015 @ 00:07:
[...]
Gast, dat is echt een stomme opmerking. Ten eerste zou het al erg onlogisch zijn om maar voor 3 van de 9 heroes een nieuwe skin uit te brengen. Maar ten tweede en de belangrijkste reden om er maar 3 tegelijkertijd uit te brengen is om de opbrengsten te maximaliseren. Mensen gaan toch niet in een klap 9 skins kopen. Ze bewaren die dingen voor de periode tussen nieuwe content. Tussen de laatste expansion en het (waarschijnlijk) nieuwe adventure zullen er nog wel weer 3 bij komen. en dan pas weer tussen die en de volgende wanneer de inkomsten wat dalen op de vorige nieuwe content.

En wat is "een geweldig succes?" Ik denk niet dat Blizzard vantevoren verwacht had dat een grote meerderheid die dingen zou kopen. Het is gewoon een extra inkomstenbron voor ze gericht op mensen die toch al makkelijk de portemonnee trekken
Nou ja om zo lang te wachten slaat ook nergens op en als het aan de verwachtingen had voldaan hadden we al lang skins nieuwe skins gehad.
Er is geen bedrijf in de wereld die niet voor minimaal werk maximaal geld probeert te verdienen.

Net was het weer zo ver !!! maar gelukkig is dit in de ogen van Blizzard vrij normaal en schijnt het zo te zijn dat hier voor veel skill nodig is.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/74295610/Hearthstone%20Screenshot%2009-20-15%2001.14.10.png

Kan overigens ook niet inloggen :( na een disconnect.

[ Voor 11% gewijzigd door beuker19 op 20-09-2015 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Kutzooi, game weer down. Disconnect precies op het moment dat ik een win kan pakken na een bad streak van 6 tergende allemaal op een schijtmanier verloren potjes.

Was ook 10 gold geweest voor een pakje die ik nodig heb. Weer heel de avond voor niks gespeeld.

Wat een schijtservers hebben die zeg, zo een groot bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Turfschipper schreef op zondag 20 september 2015 @ 01:52:
Kutzooi, game weer down. Disconnect precies op het moment dat ik een win kan pakken na een bad streak van 6 tergende allemaal op een schijtmanier verloren potjes.

Was ook 10 gold geweest voor een pakje die ik nodig heb. Weer heel de avond voor niks gespeeld.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Turfschipper schreef op zondag 20 september 2015 @ 01:52:

Hmm, komt me bekend voor :D
Net ook weer gedisconnect. En ik maar denken dat het aan mijn internet ligt...
Ook weer van rank 11 naar 15 terug gevallen.

Kom allemaal verschillende decks tegen, geen touw aan vast te knopen.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Echt wat een noob, 4 secrets gespeeld, ik had er nog 1, en wat doet hij... speelt die Jaraxxus tegen mijn Repentance. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
Ik speel nu op rang 3 en kom maar niet verder. Ik heb het bijgehouden, 46% van mijn tegenstanders speelt Druid. Nog meer mensen die zoveel Druid tegenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
astie schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:11:
Ik speel nu op rang 3 en kom maar niet verder. Ik heb het bijgehouden, 46% van mijn tegenstanders speelt Druid. Nog meer mensen die zoveel Druid tegenkomen?
Gooi even mechmage erin dan. Werkt goed in de huidige meta en zeker tegen druids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik disconnecte gisteren ook meerdere keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

astie schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:11:
Ook op rank 10 heel veel Druids. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat Kolento rank 1 heeft gehaald met Druid en die post op Reddit over het Nash equilibrium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik speelde net echo-mage. Ik krijg als 27e en 28 kaart de echo's en als 29e en 30e kaart de molten giants.
Wel gewonnen, maar toch vervelend als je je 4 belangrijkste kaarten als laatste 4 kaarten drawt. En ook nog eens in de verkeerde volgorde. Overigens zaten mijn 2 acolyte's en 1 arcane intellect ook pas in mijn laatste 10 kaarten.

[ Voor 15% gewijzigd door aicaramba op 20-09-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Volgen jullie de kwalificatie wedstrijden voor Blizzcon? Of zijn jullie alleen met je eigen games bezig? :+

Leuk dat Thijs naar het EK in Praag gaat, al vind ik het ook altijd leuk om onbekende spelers ineens te zien floreren. Er liggen ook al veel bekende namen uit.

EU / NA brackets. Nu laatste pot in EU op twitch, zometeen de beslissende wedstrijden op NA.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Zag het net op twitch..

Is het hoofdtoernooi nu al bezig?
Zag net Thijs VS lifecoach staan...

Nihilum had een week geleden nog de archon team league op zijn naam geschreven. Knappe prestatie, vooral met het meedoen van alle bekende pro's

[ Voor 18% gewijzigd door murphylee op 20-09-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Nee het zijn kwalificatie potjes voor het Europese hoofdtoernooi. Daar gaat 8 man naartoe. Ze spelen om de titel en daarbij gaan de beste 4 naar Blizzcon.

Thijs vs Neirea en Pavel vs Ostkaka zijn de halve finales. Een van hen wordt dus Europees kampioen. De twee finalisten gaan naar Blizzcon. De verliezers spelen tegen de winnaars van Lifecoach/Gera en Maverick/Hoej voor de andere twee tickets.

Ze nemen dus het huidige bracket mee naar het volgende toernooi.

Vannacht was er trouwens ook een hele spectaculaire pot tussen Phonetap en Firebat in de US qualifier. Zo close heb ik het nog niet vaak gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door Tektoon op 21-09-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TH5mRx3.png

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Tektoon schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:07:
Volgen jullie de kwalificatie wedstrijden voor Blizzcon? Of zijn jullie alleen met je eigen games bezig? :+

Leuk dat Thijs naar het EK in Praag gaat, al vind ik het ook altijd leuk om onbekende spelers ineens te zien floreren. Er liggen ook al veel bekende namen uit.

EU / NA brackets. Nu laatste pot in EU op twitch, zometeen de beslissende wedstrijden op NA.
Af en toe een beetje, maar heb niet het geduld om het volledig te kijken. Dat komt wel bij het hoofdtoernooi, kwalificatie vind ik niet boeiend genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tektoon schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:07:

Ik vind HS te traag als spel om naar te kijken, zeker als esport. Daarnaast mis ik ook een beetje de echte diepgang in HS om echt meegesleept te worden als kijker. Zelf volg ik tegenwoordig alleen call of duty esports (af en toe) en vroeger Counterstrike en World of Warcraft esports toen ik dat zelf op hoog niveau speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wel leuk om te kijken, maar mensen als Trump, kripparian etc wat minder. Bijna elke beurt ropen omdat ze "moeten nadenken" is gewoon irritant. Vooral Trump heeft dat in toernooien ><

(Krip ken ik alleen van de youtube vids, maar hij speelt ook "fun" decks, dus meestal wel leuk om te kijken. (Fun = 30 legendaries bijvoorbeeld))

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazi
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:52
Ik kijk graag naar Day[9] en zijn Decktacular serie, iedere keer een ander thema deck. En veel lol en katten....

Drazi#2341

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:38:
Wel leuk om te kijken, maar mensen als Trump, kripparian etc wat minder. Bijna elke beurt ropen omdat ze "moeten nadenken" is gewoon irritant. Vooral Trump heeft dat in toernooien ><
Ik snap wel dat de pro's hun tijd zoveel mogelijk gebruiken om goed na te denken over hun plays. Een fout maken omdat je te snel handelt is natuurlijk dodelijk in een toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Druid heeft ook maar 1 trucje he?

Dr boom en dan de turn erna, summon drie 2/2 dudes met charge en geef je caracters 2 attack, of dat 2x. Daar verlies ik denk het meest tegen.

Is ook haast niet te voorkomen als je niet ver voor ligt en de Dr. spullen niet weg kan krijgen. althans.... Ik kan dat nog moeilijk voorkomen. Wellicht is er toch een idee om daar beter mee om te gaan.

En zonder Dr. Boom of andere minnions is het ook al een heel sterke play.

[ Voor 10% gewijzigd door Turfschipper op 21-09-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
Turfschipper schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:32:
Druid heeft ook maar 1 trucje he?

Dr boom en dan de turn erna, summon drie 2/2 dudes met charge en geef je caracters 2 attack, of dat 2x. Daar verlies ik denk het meest tegen.

Is ook haast niet te voorkomen als je niet ver voor ligt en de Dr. spullen niet weg kan krijgen. althans.... Ik kan dat nog moeilijk voorkomen. Wellicht is er toch een idee om daar beter mee om te gaan.

En zonder Dr. Boom of andere minnions is het ook al een heel sterke play.
hehe ja idd dat is zon beetje het enige truukje wat in 97% van de druid decks zit (die overige 3% zijn hem vergeten erin te doen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:10
Net met 4-0 (gewonnen van 2 HandLocks, Dragon Priest en Dragon Paladin) van rank 7 naar rank 5 gestompt met m'n Zoo:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8Y178DG.png

Ik had dit deck eigenlijk zo gemaakt/gekozen dat ik lekker hard kon winnen van Druids, die nu populair zijn omdat Kolento er laatst rank #1 legend mee was geworden, maar bovenstaande resultaat mag er ook best wel wezen. :)

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Wel leuk om te kijken, maar mensen als Trump, kripparian etc wat minder.....
Dan moet je al helemaal niet naar Lifecoach kijken :D die roopt zelfs de 1e turn. Om alle scenario's door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Dit blijft toch met voorsprong het meest frustrerende spel die ik ooit gespeeld heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Grrrr. Weer met echo mage, weer de giants in de laatste 3 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
murphylee schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:20:
[...]

Dan moet je al helemaal niet naar Lifecoach kijken :D die roopt zelfs de 1e turn. Om alle scenario's door te nemen.
En hij maakt er ook nog eens de meest opmerkelijke gezichtsuitdrukkingen bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Yes, zojuist na een winstreak van vier potjes gestegen naar rank 5! Hiervoor was 11 de hoogste rank die ik ooit in een seizoen gehaald heb, dus ik heb me flink verbeterd. Leve Midrange Hunter, zullen we maar zeggen.

Aankomende dagen eens kijken of een of meerdere ranks stijgen nog mogelijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Amras schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:58:
Yes, zojuist na een winstreak van vier potjes gestegen naar rank 5! Hiervoor was 11 de hoogste rank die ik ooit in een seizoen gehaald heb, dus ik heb me flink verbeterd. Leve Midrange Hunter, zullen we maar zeggen.

Aankomende dagen eens kijken of een of meerdere ranks stijgen nog mogelijk is. :)
En ik kan maar niet verder komen als rank 8 deze maand :'( met Dragon Priest.
Gisteren een 5 of 6 loss streak en nu na mijn deck te hebben aangepast ook al weer een loss streak van 4.
Als er niets aan Patron Warrior gedaan word door Blizzard blijft het voor midrange decks gewoon heel erg moeilijk om verder te komen of je moet vele meer richting aggro gaan om ze voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
beuker19 schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:50:
[...]

En ik kan maar niet verder komen als rank 8 deze maand :'( met Dragon Priest.
Gisteren een 5 of 6 loss streak en nu na mijn deck te hebben aangepast ook al weer een loss streak van 4.
Als er niets aan Patron Warrior gedaan word door Blizzard blijft het voor midrange decks gewoon heel erg moeilijk om verder te komen of je moet vele meer richting aggro gaan om ze voor te zijn.
Hmm... ik kom Dragon Priest nu heel vaak tegen en verlies er vaak van. Op een of andere manier hebben ze ook altijd op turn 2 een buffed Wyrmrest Agent en op turn 4 een buffed Twilight Guardian. Als ik dat deck speel dan loopt het vaak wat minder soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Amras schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:14:
[...]

Hmm... ik kom Dragon Priest nu heel vaak tegen en verlies er vaak van. Op een of andere manier hebben ze ook altijd op turn 2 een buffed Wyrmrest Agent en op turn 4 een buffed Twilight Guardian. Als ik dat deck speel dan loopt het vaak wat minder soepel.
Ik kom helaas geen Hunters tegen maar alleen CW, Secret Paladin Handlock en Combo Druid.

En Paladin en Warlock zijn niet echt opties voor mij want die heb ik al Golden en probeer ik dus zo min mogelijk te spelen m.u.v quest.

[ Voor 13% gewijzigd door beuker19 op 22-09-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCBaas schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:39:
Net met 4-0 (gewonnen van 2 HandLocks, Dragon Priest en Dragon Paladin) van rank 7 naar rank 5 gestompt met m'n Zoo:

[afbeelding]

Ik had dit deck eigenlijk zo gemaakt/gekozen dat ik lekker hard kon winnen van Druids, die nu populair zijn omdat Kolento er laatst rank #1 legend mee was geworden, maar bovenstaande resultaat mag er ook best wel wezen. :)
2e Owl is MVP of niet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

beuker19 schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:50:
[...]En ik kan maar niet verder komen als rank 8 deze maand :'( met Dragon Priest.
Als er niets aan Patron Warrior gedaan word....
Ik speel deze maand ook intensief met Dragon Priest. Enkel en alleen om te ladderen.
Zat vorige week nog op rank 15 ongeveer..Won veel maar verloor ook veel. Kwam maar niet onder rank 12 uit. Deck van Kolento (Dragon Priest)

Vol'jin heb ik niet. Daar heb ik Nefarian voor in de plaats.
Maar merk dat dit ook niet de juiste vervanger er voor is. Waarschijnlijk ga ik die er uit gooien voor sylvanas. Zorgt weer voor een extra gevaarte. Nadeel van Nefarian is dat hij vrijwel direct door BGH wordt verwijderd en de spells die je krijgt, echt willekeurig zijn en niet altijd bruikbaar.

Na het lezen van dit werd het me opeens duidelijk waarom ik niet consistent won. Ik speelde het deck als een control priest deck wat het dus niet is. 1e turn northshire cleric, buff nc met Velen's daarna minion removen + healing waardoor je een extra kaart raapt..

Dragon Priest is en blijft een tempo deck. Hoe meer minions op het bord des te beter!
Shrinkmeister heb ik daarna uit mijn deck verwijderd, mis nu af en toe nog de combo cabal + shrink maar heb heel vaak deze kaarten niet willen opgooien omdat ik juist op die combo zat te wachten. Waardoor ik op achterstand kwam te liggen. In de plaatst van Shrink heb ik nu Blackwing die een stuk meer tempo heeft. Moeilijker om te van het bord af te slaan.

Ysera gooi ik nu nog maar zelden op :D echt alleen waneer het nodig is. + ysera is een draak dus die dient gewoon als synergie voor alle non draak kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:10
Yea, nog bedankt voor die tip. :D

Die kaart heeft eigenlijk elke game wel targets en heeft me in die paar games die ik er nu mee gedaan heb al een paar keer lethal bezorgd door hiermee (grote) taunts te verwijderen. 8)

EDIT:
@iedereen die Dragon Priest speelt:
Is het niet beter om Light- en Darkbane te spelen i.p.v. Dark Cultists/Blackwing Technicians? Volgens mij is dat veel stabieler dan die situational kaarten, plus grote kans dat hun effect goed uitpakt met maar liefst 3-4 buff spells tot je beschikking.

[ Voor 28% gewijzigd door PCBaas op 22-09-2015 12:26 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
PCBaas schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:22:

EDIT:
Is het niet beter om Light- en Darkbane te spelen i.p.v. Dark Cultists/Blackwing Technicians? Volgens mij is dat veel stabieler dan die situational kaarten, plus grote kans dat hun effect goed uitpakt met maar liefst 3-4 buff spells tot je beschikking.
Valt vies tegen want op turn 3 is het ook maar een 3/4 en de Darkbane damage is random en heeft mij al een paar games gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:20:
[...]

Valt vies tegen want op turn 3 is het ook maar een 3/4 en de Darkbane damage is random en heeft mij al een paar games gekost.
Ik zou er niet op gokken dat de damage goed valt. De ability zie ik meer als een bonus.

Een 3 mana 3/4 is overigens niet slecht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

(Krip ken ik alleen van de youtube vids, maar hij speelt ook "fun" decks, dus meestal wel leuk om te kijken. (Fun = 30 legendaries bijvoorbeeld))
Turn 1 rope vind ik vaak niets aan om naar te kijken, maat ik vind het in het algemeen niet erg. Ja een turn duurt langer, maar je gaat ook zelf langer nadenken. Schietspellen is snelle actie enz, maar je bent puur een toeschouwer. In HS kan je jezelf echt betrekken in het spel, nadenken, zelfs wanneer je de andere kaarten ziet en gaat bedenken hoe je zelf normaal zou spelen en hoe slecht of goed dat zou uitpakken. In het spel leer ik een deck te spelen, maar via streams leer ik hoe ik moet denken om te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het grote nadeel van HS kijken vind ik de passiviteit van de game. In iedere beurt kan maar 1 speler iets doen. Zelf ben ik van vroeger MTG gewend om te spelen en te kijken. Kijken vond ik daar interessanter vanwege de interactie binnen de beurt zelf. Dat mis ik wel in HS als kijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
PCBaas schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:22:
[...]

Haha, toevallig vanochtend had ik exact dezelfde gedachte. Is die potentiële 3 damage meer waard dan de potentiele 3 health van de cultist?
Toevallig heb ik Darkbane, eens mee experimenteren. Ik speel zonder technicians dus ik moet wel een cultist opofferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
SeamusXanthus schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:37:
[...]

Haha, toevallig vanochtend had ik exact dezelfde gedachte. Is die potentiële 3 damage meer waard dan de potentiele 3 health van de cultist?
Toevallig heb ik Darkbane, eens mee experimenteren. Ik speel zonder technicians dus ik moet wel een cultist opofferen.
Ik heb het geprobeerd maar ben weer terug gegaan naar de cultist omdat het voor mij niet werkte maar misschien heb jij meer geluk.
Dragon Priest blijf ook zeker geen tier 1 deck en ben bang dat het in hetzelfde bootje gaat als Oil Rogue , Midrange Zoo , Midrange Paladin en Hybrid Hunter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rhonin + Effigy = Arcane Missiles spam voor het leven:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/5zfcso.png

Ik speel in ieder geval met veel plezier mijn meer midrange georiënteerde tempo mage:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1paxi0.png

[ Voor 39% gewijzigd door xelfer op 22-09-2015 22:56 ]

Pagina: 1 ... 99 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]