[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.370 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 10:08
beuker19 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:27:
[...]

Er schijnen nog wel wat bugs in TGT te zitten blijkt uit deze filmpjes.
Ik begrijp niet wat die bugs hebben te maken met het feit dat het een Epic is. Moeten deze nu vaker getrokken worden ofzo?
Beunhaas schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:41:
Een 'voordeel' van secret paladin is dat te tegenstander echt geen idee heeft wat je secret kan zijn (als je er bijvoorbeeld eentje speelt op beurt 3/4), omdat je 4-5 verschillende secrets speelt.
Geen idee? Ik vind Paladin secrets juist heel erg voorspelbaar, en er zit veel minder risico in. Tegen Mage of Hunter heb je echt constant de vraag, wat is nu de juiste keuze, wat moet ik doen en welk risico neem ik. Maar tegen Paladin zijn het een paar standaard handelingen waarbij de uitkomst gewoon voorspelbaar is, het is dan aan jou om te bepalen hoe je wilt spelen, zeker wanneer MC wordt gespeeld, heb je 5 secrets tegen je, dan weet je precies wat je moet doen.

Net wat Paladin in brawl gespeeld, had quests die daarbij hoorde. Was nog best grappig, Redemption werkt fantastisch, Purifier werkt erg leuk en ja geen MC in mijn deck maar Mad Scientist. :D

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 15:23
Benjamin- schreef op zondag 13 september 2015 @ 00:15:

Ik begrijp niet wat die bugs hebben te maken met het feit dat het een Epic is. Moeten deze nu vaker getrokken worden ofzo?
Mauz1978 dacht dat het over bugs ging maar kwam er achter dat het niet was vandaar dat hij dit poste
''Oh op die manier, lol... dacht dat ie het over een of andere bug zou hebben ;)... carry on.''
Toe wou ik toch even zeggen dat er zeker nog wel wat bugs in TGT zouden zitten zoals blijkt uit de filmpjes die ik er netjes onder heb geplaatst.
Dun nee Benjamin het heeft er niet mee te maken dat het een Epic is.
Ik hoop dat hierbij alles weer duidelijk is en als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Poeh, dit weekend toch wat frustratie gekregen uit Hearthstone, ik lijk geen deck te kunnen vinden waarmee ik structureel in Rank kan stijgen. Voor TGT had ik met Zoo redelijk wat succes en kwam ik vrij eenvoudig tot Rank 11, nu hang ik rond Rank 15 en kom niet echt meer vooruit.

Eerst speelde ik veel Dragon Priest, dat ging best aardig alleen de potjes duren vaak zo lang. Dus heb ik een Midrange Hunter gemaakt, waarmee anderen tot Legend zijn geraakt. Hiermee krijg ik mijn winrate echter niet boven de 50%, voordeel is wel dat je rond turn 7 wel weet of je kansloos bent of niet. Met al de Priests en Secret Paladins is dat helaas vaak het geval.

Na een tijdje knoeien weer Dragon Priest gepakt, maar daar zat ik steeds met drie kaarten in m'n hand die een Dragon nodig hadden en nul Dragons. Natuurlijk pech en dat heb je niet structureel, maar die laatste paar potjes waren wel even de druppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
T
Amras schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:15:
Poeh, dit weekend toch wat frustratie gekregen uit Hearthstone, ik lijk geen deck te kunnen vinden waarmee ik structureel in Rank kan stijgen. Voor TGT had ik met Zoo redelijk wat succes en kwam ik vrij eenvoudig tot Rank 11, nu hang ik rond Rank 15 en kom niet echt meer vooruit.

Eerst speelde ik veel Dragon Priest, dat ging best aardig alleen de potjes duren vaak zo lang. Dus heb ik een Midrange Hunter gemaakt, waarmee anderen tot Legend zijn geraakt. Hiermee krijg ik mijn winrate echter niet boven de 50%, voordeel is wel dat je rond turn 7 wel weet of je kansloos bent of niet. Met al de Priests en Secret Paladins is dat helaas vaak het geval.

Na een tijdje knoeien weer Dragon Priest gepakt, maar daar zat ik steeds met drie kaarten in m'n hand die een Dragon nodig hadden en nul Dragons. Natuurlijk pech en dat heb je niet structureel, maar die laatste paar potjes waren wel even de druppel.
Met welk Dragon Priest deck speel je dan ?
Ik speel met die van kolento maar heb de Pain vervangen voor Ragnaros, Dragonskin voor Neferian en Vol'jin voor Sylvana's omdat ik die nog niet heb.
Zelf ben ik nu rank 8 maar het gaat bij mij ook nog niet zoals ik graag wil en weiger om Patron of Secret Paladin te gaan spelen omdat die 2 decks IMHO niet eerlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 15:16

Lapras

Ice beam

Amras schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:15:

Ik ben juist dit weekend met maar 1 loss van 15 naar 11 geraakt met een midrange hunter, al speelde ik een paar games met mijn oude Mech Shaman voor een quest. Patron Warriors zijn lastig, maar verder niet heel veel problemen tegengekomen.

Wat was je deck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
beuker19 schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:23:
T
[...]

Ik speel met die van kolento maar heb de Pain vervangen voor Ragnaros, Dragonskin voor Neferian en Vol'jin voor Sylvana's omdat ik die nog niet heb.
Zelf ben ik nu rank 8 maar het gaat bij mij ook nog niet zoals ik graag wil en weiger om Patron of Secret Paladin te gaan spelen omdat die 2 decks IMHO niet eerlijk zijn.
Deck moet ik je even schuldig blijven tot vanavond, ik weet hem niet uit m'n hoofd. Ik heb een netdeck gepakt en de kaarten die ik mis vervangen door andere, bijv. Sylvanas voor Vol'jin. Ik plaats hem later nog even.
Lapras schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:33:
[...]

Ik ben juist dit weekend met maar 1 loss van 15 naar 11 geraakt met een midrange hunter, al speelde ik een paar games met mijn oude Mech Shaman voor een quest. Patron Warriors zijn lastig, maar verder niet heel veel problemen tegengekomen.

Wat was je deck?
Ik gebruik dit deck:

http://www.hearthpwn.com/...vefrenchs-midrange-hunter

Met al die Secret Paladins heb ik Bear Trap vervangen door een Explosive Trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-10 01:19

Nitai

Live the life you love.

Ik heb dit weekend heel veel lol gehad nadat ik een Pally tegen kwam die Mukla's Champion in z'n deck had.
Na wat aanpassingen m'n Muster Pally ook voorzien van Mukla's Champion, en wow! Dat werkt echt goed. Samen met Murloc Knight heb je echt een prachtige combo te pakken.

Ik schommel rond de rank 11/12. Ik kwam ongelooflijk veel Zoo en Control warriors tegen tijdens het spelen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zo, rank 16 gehaald zonder losses :) Murlocadin is erg leuk. Huidige plan:

Murloc Knight + Hero @ Turn 6. Of direct value (sterke murloc) of tegenstander gebruikt board clears

Murloc Knight + Hero @ Turn 7. Of direct value, of de laatste board clear is weg

Turn 8 enz..

Dr Boom of Tirion, xp verzamelen, en done. Natuurlijk weet ik dat dit op hogere ranks niet veel meer gaat doen. Maar mijn doel is 20 elke maand.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik moet mijn Murloc paladin deck nog eens wat tweaken; t werkt over t algemeen best goed maar kan nog beter.. Murloc knight is iig de eerste kaart die ik er onlangs voor gecraft heb.. gewoon te leuk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
icemotion schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:59:
Ik moet mijn Murloc paladin deck nog eens wat tweaken; t werkt over t algemeen best goed maar kan nog beter.. Murloc knight is iig de eerste kaart die ik er onlangs voor gecraft heb.. gewoon te leuk :p
Ja hij is echt geweldig want heeft mij gisteren nog een match gewonnen omdat hij 4!!!! beurten bleef leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Net poging gewaagd aan een patron warrior deck.. voelt allemaal nog beetje zonder controle.. Nog wel een andere patron warrior weggespeeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

shoombak schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:13:
Net poging gewaagd aan een patron warrior deck.. voelt allemaal nog beetje zonder controle.. Nog wel een andere patron warrior weggespeeld :+
Patron Warrior is gewoon een lastig deck om te spelen. Je moet continue de afweging maken of je je removal inzet om je health omhoog te houden of dat je ermee wacht tot er echt grote bedreigingen op het bord komen. Bovendien moet je goed kijken wanneer je je combo speelt en wanneer je voldoende value uit je Emperor Thaurissan kan halen (en dat is dus niet standaard in beurt 6 spelen :P)

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Amras schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:29:
Ik gebruik dit deck:

Ziet er in principe prima uit. Ik gebruik zelf 2x freezing. Ook heb ik 2x Knife Juggler en 2x Haunted Creeper (en 2x Mad Scientist en 2x King Elekk). Een hele zooi aan 2 drops, maar daardoor een vrij consistente opening. Ook 2x Houndmaster en 1x Unleash. En heb er momenteel geen Flare in, maar ben amper Secret Paladins tegengekomen en die kon ik meer onder druk zetten dan zij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 17:58
Amras schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:29:
Ik gebruik dit deck:

Lijkt mij een mengelmoesje van verschillende mid hunter decks. Dat er iemand legend mee heeft gehaald zegt voor mij niet zoveel. Er zijn ook genoeg mensen die met Patron geen legend halen. :+

Als je met Bear trap en Tiger speelt zou ik ook naar Ram Wrangler kijken. Indien niet, zou ik Tiger verwijderen. Ik vind er ook vrij weinig dure kaarten inzitten voor Elekk maar dat moet je zelf weten. Powershot werkt goed ipv Explosive trap.
Zelf speel ik tegenwoordig met één Bow en één Glaivezooka. Ben erg tevreden met die wijziging. Vooral wanneer je kunt faken dat je een face hunter bent met een coin Creeper into 'Zooka zodat je tegenstander alles op alles gaat zetten terwijl jij daarna gewoon hard gaat curven met twee Highmanes en Boom, is het feest. d:)b

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:45
Benjamin- schreef op zondag 13 september 2015 @ 00:15:
[...]

Geen idee? Ik vind Paladin secrets juist heel erg voorspelbaar, en er zit veel minder risico in. Tegen Mage of Hunter heb je echt constant de vraag, wat is nu de juiste keuze, wat moet ik doen en welk risico neem ik. Maar tegen Paladin zijn het een paar standaard handelingen waarbij de uitkomst gewoon voorspelbaar is, het is dan aan jou om te bepalen hoe je wilt spelen, zeker wanneer MC wordt gespeeld, heb je 5 secrets tegen je, dan weet je precies wat je moet doen.

Net wat Paladin in brawl gespeeld, had quests die daarbij hoorde. Was nog best grappig, Redemption werkt fantastisch, Purifier werkt erg leuk en ja geen MC in mijn deck maar Mad Scientist. :D
Het probleem met paladin secrets is niet wat ze zijn maar de rest van het deck, als je effectief wil kunnen reageren tegen een MC moet je board control hebben en de rest van secret paladin is zo gemaakt dat je zeer gemakkelijk board control kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
beuker19 schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:23:
T
[...]

Zoals beloofd nog m'n Priest deck:

Dragon Priest

Ik heb helaas geen tweede Cabal, geen tweede Twilight Drake en geen Chillmaw. Al kom je in dit deck ook ruimte te kort volgens mij, Rend Blackhand zou je vrij makkelijk kunnen wisselen voor iets anders maar daarna wordt het al lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
separhim schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:35:
[...]

Het probleem met paladin secrets is niet wat ze zijn maar de rest van het deck, als je effectief wil kunnen reageren tegen een MC moet je board control hebben en de rest van secret paladin is zo gemaakt dat je zeer gemakkelijk board control kan hebben.
Het ligt er natuurlijk heel erg aan met wat voor deck je speelt, maar ik heb tot nu toe echt 0 moeite gehad met Secret Paladin. Uiteraard verlies ik ook potjes, maar mijn winrate zit op 80%+

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Benjamin- schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:03:
[...]

Het ligt er natuurlijk heel erg aan met wat voor deck je speelt, maar ik heb tot nu toe echt 0 moeite gehad met Secret Paladin. Uiteraard verlies ik ook potjes, maar mijn winrate zit op 80%+
Op welke rank en met welk deck(s).
Amras schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:21:
[...]

Zoals beloofd nog m'n Priest deck:

[afbeelding]

Ik heb helaas geen tweede Cabal, geen tweede Twilight Drake en geen Chillmaw. Al kom je in dit deck ook ruimte te kort volgens mij, Rend Blackhand zou je vrij makkelijk kunnen wisselen voor iets anders maar daarna wordt het al lastiger.
Ik zou zeker Blackhand voor Neferian en de 2e pain voor een death switchen en ik ga er vanuit dat je geen Ysera hebt anders zou die zeker in het deck horen.
Verder zou je kunnen kijken of toughtsteal in je deck past en die ruilen samen me 1 blackwing voor 2 Velens

[ Voor 5% gewijzigd door beuker19 op 14-09-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Voor het eerst Rank 10 gehaald. Ik ben best trots. Tot vorige maand speelde ik eigenlijk nooit ranked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Benjamin- schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:03:
[...]

Ik neem jouw statistieken toch al met een zak zout maar ik ben benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Decks spelen die toevallig counteren? Of zeg ik nu iets vreemds?

Met Midrange/control Paladin win ik gewoon bijna altijd, board control is vrij makkelijk te krijgen en houden, verder heb ik Tempo Mage gespeeld, Aggro Rogue (moest wat voor quest doen) en Druid. Belangrijkste hier is dat ik veel activators heb door wapens/hero power enz, en vervolgens antwoorden op bijvoorbeeld hele grote minions die gegroeid zijn door secrets.

Dus ja ik heb nog weinig moeite gehad met secret Paladin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Benjamin- schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:49:

Met Midrange/control Paladin win ik gewoon bijna altijd, board control is vrij makkelijk te krijgen en houden, verder heb ik Tempo Mage gespeeld, Aggro Rogue (moest wat voor quest doen) en Druid. Belangrijkste hier is dat ik veel activators heb door wapens/hero power enz, en vervolgens antwoorden op bijvoorbeeld hele grote minions die gegroeid zijn door secrets.

Maar op welke rank ?
Op rank 15 win ik ook met bijna elk deck van secret Paladin maar vanaf rank 10 werd het voor mij een stuk lastig omdat dat steeds meer decks ook met Boom en Tirion spelen en ook weten wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Tegen Boom en Tirion vind ik vaak makkelijker, dit omdat dit meer voor lategame gaat, waardoor ik makkelijker board control krijg en dus makkelijker de antwoorden voor de secrets heb.

Nu ben ik geloof ik 12, ik was 7 geeindigd vorig seizoen. Speel op dit moment heel erg weinig (2 potjes per dag gemiddeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
beuker19 schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:15:
[...]
Ik zou zeker Blackhand voor Neferian en de 2e pain voor een death switchen en ik ga er vanuit dat je geen Ysera hebt anders zou die zeker in het deck horen.
Verder zou je kunnen kijken of toughtsteal in je deck past en die ruilen samen me 1 blackwing voor 2 Velens
Ysera heb ik inderdaad niet, de rest zal ik eens proberen. Als ik Nefarian zou ruilen voor Thoughtsteal heb ik uiteindelijk ook die twee extra kaarten en het is een Dragon natuurlijk, verkleint de kans op een hand zonder Dragons.

Na de tips hier voor m'n Hunter deck ben ik nog wat verder gaan zoeken en kwam bij deze: https://tempostorm.com/ar...meta-with-midrange-hunter. Heeft inderdaad ook geen Strangleton Tiger en wel een Ram Wrangler, zoals hier voorgesteld. Enige kaart die ik mis is een tweede Knife Juggler, die kan ik eventueel craften maar voor nu heb ik die vervangen door een Ironbeak Owl. Omdat de Snake Trap voornamelijk profiteert van de juggles en ik die minder heb, is die er uit gegaan voor een Bear Trap.

Vooralsnog heeft dit deck me een winstreak opgeleverd tot rank 13. Puur geluk of toch het deck, wie zal het zeggen? Ik blijf er in ieder geval nog even mee spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Amras op 15-09-2015 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 21:33
Amras schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:01:
[...]

Ysera heb ik inderdaad niet, de rest zal ik eens proberen. Als ik Nefarian zou ruilen voor Thoughtsteal heb ik uiteindelijk ook die twee extra kaarten en het is een Dragon natuurlijk, verkleint de kans op een hand zonder Dragons.

Na de tips hier voor m'n Hunter deck ben ik nog wat verder gaan zoeken en kwam bij deze: https://tempostorm.com/ar...meta-with-midrange-hunter.
Zou je dat deck eens kunnen posten? Kan de link die je geeft niet openen zonder tempostorm abbo. :)

Ben sinds gisteren ook maar eens aan de Hunter begonnen in ranked. In een uurtje of 3 van 18 naar 14 geklommen, dus ging wel lekker. nu een behoorlijke bad streak 8 potjes achter elkaar verloren, dus zit inmiddels weer op 16.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
ruurd v. schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:09:
[...]

Zou je dat deck eens kunnen posten? Kan de link die je geeft niet openen zonder tempostorm abbo. :)
Ik heb ook geen abbo, maar het deck staat rechts op de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Benjamin- schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:49:

Decks die het toevallig counteren? Weet je uberhaupt wat dat deck kan doen als het goed gespeeld wordt. Als je tegen een secret paladin speelt die wel weet wat hij doet dan is board control helemaal niet gemakkelijk te krijgen maar ach ja ik ben toch al wat gewend van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Amras schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:01:
[...]

Na de tips hier voor m'n Hunter deck ben ik nog wat verder gaan zoeken en kwam bij deze: https://tempostorm.com/ar...meta-with-midrange-hunter. Heeft inderdaad ook geen Strangleton Tiger en wel een Ram Wrangler, zoals hier voorgesteld. Enige kaart die ik mis is een tweede Knife Juggler, die kan ik eventueel craften maar voor nu heb ik die vervangen door een Ironbeak Owl. Omdat de Snake Trap voornamelijk profiteert van de juggles en ik die minder heb, is die er uit gegaan voor een Bear Trap.

Vooralsnog heeft dit deck me een winstreak opgeleverd tot rank 13. Puur geluk of toch het deck, wie zal het zeggen? Ik blijf er in ieder geval nog even mee spelen.
Ik heb vrijwel hetzelfde deck, maar geen snake trap en maar 1 unleash. In plaats daarvan een quick shot en een owl. Vooral de owl is erg prettig om te hebben. Unleash geeft daarnaast iets meer controle dan snake trap. Daarnaast weet je ook altijd zeker dat je mad scientist een freezing trekt.

Enige is dat snake trap + knife juggler wel tot mooie combinaties kan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
separhim schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:45:
[...]
Decks die het toevallig counteren? Weet je uberhaupt wat dat deck kan doen als het goed gespeeld wordt. Als je tegen een secret paladin speelt die wel weet wat hij doet dan is board control helemaal niet gemakkelijk te krijgen maar ach ja ik ben toch al wat gewend van jou.
Mja, hij speelt wel op wat lagere ranks, dus dan zijn wellicht de spelers die Secret Paladin spelen op die ranks niet mensen die het deck goed spelen?

Ik merk dat veel mensen nu wat meer bezig zijn met ranken, waardoor je op de lagere ranks (boven laten we zeggen rank 12) toch wel veel slechtere spelers tegen komt. Er zijn minder mensen die rustig op de lagere ranks zitten te spelen, ook al zouden ze hogerop kunnen. Tenminste zo ervaar ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
xelfer schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:04:
[...]

Mja, hij speelt wel op wat lagere ranks, dus dan zijn wellicht de spelers die Secret Paladin spelen op die ranks niet mensen die het deck goed spelen?

Ik merk dat veel mensen nu wat meer bezig zijn met ranken, waardoor je op de lagere ranks (boven laten we zeggen rank 12) toch wel veel slechtere spelers tegen komt. Er zijn minder mensen die rustig op de lagere ranks zitten te spelen, ook al zouden ze hogerop kunnen. Tenminste zo ervaar ik dat.
Ja sowieso als ik lees dat hij gemakkelijk board control krijgt tegen een secret paladin dan weet ik dat hij niet speelt tegen goede secret decks of goede spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
separhim schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:13:
[...]
Ja sowieso als ik lees dat hij gemakkelijk board control krijgt tegen een secret paladin dan weet ik dat hij niet speelt tegen goede secret decks of goede spelers.
Ja klopt. Ik kom zelf zelden Secret Paladin tegen, maar ik had gisteren een Midrange Paladin die Wild Pyromancer -> Equality deed terwijl hij een 3/5 Sludge Belcher en een 1/3 wapen had en ik alleen 3 1/1 tokens van mijn Muster for Battle. Kennelijk vond hij het niet goed genoeg om 2 van mijn tokens weg te traden met zijn wapen en Sludge Belcher en een 1/1 te laten liggen. Dat was op rank 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
xelfer schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:20:
[...]

Ja klopt. Ik kom zelf zelden Secret Paladin tegen, maar ik had gisteren een Midrange Paladin die Wild Pyromancer -> Equality deed terwijl hij een 3/5 Sludge Belcher en een 1/3 wapen had en ik alleen 3 1/1 tokens van mijn Muster for Battle. Kennelijk vond hij het niet goed genoeg om 2 van mijn tokens weg te traden met zijn wapen en Sludge Belcher en een 1/1 te laten liggen. Dat was op rank 12.
Ik ben er een paar tegen gekomen rond rank 15, ik had niet zoveel moeite met hen omdat ze slecht speelde of slechte mulligan en draws hadden maar je moet echt wel vechten voor board control omdat ze kaarten gebruiken als argent squire, minibot, creeper, muster, knife juggler, kings en truesilver dus gemakkelijk board control krijgen is onzin.

Dat is overigs een erg inefficiënte manier om 3 1-1 te clearen, daarnaast ook onnodig.
#rank12plays

[ Voor 5% gewijzigd door separhim op 15-09-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
xelfer schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:20:
[...]

Jammer dat hij niet deed: Pyro -> coin -> equality.. Zou helemaal goed zijn natuurlijk.

Maar ff serieus. Ik kom dat soort plays op rank 20 niet eens tegen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
aicaramba schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:36:
[...]

Jammer dat hij niet deed: Pyro -> coin -> equality.. Zou helemaal goed zijn natuurlijk.

Maar ff serieus. Ik kom dat soort plays op rank 20 niet eens tegen.
Ik ben ooit een keer een rogue tegen gekomen op rank 10 die prep coin deed. Was ook aardig onverwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 11:36
Beetje een newbievraagje maar hoe zit het nu met de chests in ranked als je bv; level 15 halt, maar op het einde van eht seizoen val je terug naar level 17. Welke krijg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-10 01:19

Nitai

Live the life you love.

stijn014 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:20:
Beetje een newbievraagje maar hoe zit het nu met de chests in ranked als je bv; level 15 halt, maar op het einde van eht seizoen val je terug naar level 17. Welke krijg je dan?
Hoogst behaalde rank blijft staan. Kun je bij je quest log zien in HS.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Tektoon schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:47:
[...]

Lijkt mij een mengelmoesje van verschillende mid hunter decks. Dat er iemand legend mee heeft gehaald zegt voor mij niet zoveel. Er zijn ook genoeg mensen die met Patron geen legend halen. :+
Nu zeg je toch feitelijk dat het juist extra lastig is om legend te worden, aangezien er mensen zijn die zelfs met patron warrior geen legend halen. waardoor het mid-range hunter deck dus juist extra goed is, als er legend mee behaald wordt?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:46:
[...]

Nu zeg je toch feitelijk dat het juist extra lastig is om legend te worden, aangezien er mensen zijn die zelfs met patron warrior geen legend halen. waardoor het mid-range hunter deck dus juist extra goed is, als er legend mee behaald wordt?
Legend haal je niet met een deck maar met vaardigheid en heel veel tijd, met elk tier 1-3 deck kan Legend worden behaald, door de deck(list) aan te passen aan de huidige meta op je rank kun je wel met iets minder games played Legend worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:15
separhim schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:40:
[...]

Ik ben ooit een keer een rogue tegen gekomen op rank 10 die prep coin deed. Was ook aardig onverwacht.
Was ik dat toevallig? vorige week een pot zo verloren, terweil ik met oil lethal had... zat zo druk te rekenen dat ik de volgorde compleet verpeste... oohh wel, shit happens....

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik had laatst met mijn eigen 'confuse priest' deck meerdere 1-7 minions op het bord en had lethal met confuse. Even over het hoofd gezien dat ik ook een wild pyro op het bord had en maakte dus al m'n 7-1 minions dood.. Oops :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 21:33
Amras schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:21:
[...]

Ik heb ook geen abbo, maar het deck staat rechts op de pagina.
Ah thnx, op de mobiele site staat het deck niet, vandaar.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
separhim schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:45:
[...]

Nee ik weet dat niet. Speel pas sinds beta en heb nog maar 70% van mijn potjes als Paladin gespeeld en ga dan structureel naar rank 4-5. Ben helaas nogal Paladin noob. Had ook voor deze uitbreiding nog maar iets van iets van 100 potjes met secrets gespeeld. Dus ja ben helaas heel erg onervaren met deze class en speelstijl.

Ben je nu tevreden?
separhim schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:13:
[...]

Of... Of... Of ik heb een counter deck tegen aggro? Misschien speel ik wel 5 heals, Coghammer en dergelijke om aggro keihard te stoppen. Is dat mogelijk? Ik weet het niet hoor, ik had mijn deck ook maar zelf verzonnen en pas met versie 35 bezig, dus ja...
separhim schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:40:
[...]

Zoiets zou ik mezelf ook nog zien doen. Dat zijn echt van die stomme fouten die je maakt wanneer je een class niet gewend ben. Zo zie ik nog steeds geregeld Paladins de Equality/Conc combo fout doen tegen Sludge Belcher. Want ipv dat ze een dude traden tegen de 3/1 en dan Conc doen, doen ze eerst Conc om vervolgens 2 dudes in te rammen. En dat zijn nog de makkelijke plays, er zijn ook een hoop plays die mensen vergeten, bijvoorbeeld dat je Deaths Bite vervangen de deathrattle doet, of Equality > Silence, of Cloakfield op Flamewaker.

Nu is die Rogue play wel echt een beginners fout, maar als je op een hogere rank zit terwijl je vrijwel nooit Rogue speelt...

[ Voor 25% gewijzigd door Benjamin- op 15-09-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
kaluro2 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:46:
[...]

Een deck is niet automatisch goed omdat iemand er legend mee haalt.
Een goed deck (zoals patron) maakt niet iedereen automatisch legend.

Ik had wat twijfels bij het Hunter deck dat werd gepost. De duiding 'mengelsmoesje' was niet heel positief. Ik denk ook niet dat dit het 'tier 2' mid hunter deck is. De poster had er ook weinig succes mee. Dus vandaar de nuancering. :)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Tektoon schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:43:
[...]

Een deck is niet automatisch goed omdat iemand er legend mee haalt.
Een goed deck (zoals patron) maakt niet iedereen automatisch legend.

Ik had wat twijfels bij het Hunter deck dat werd gepost. De duiding 'mengelsmoesje' was niet heel positief. Ik denk ook niet dat dit het 'tier 2' mid hunter deck is. De poster had er ook weinig succes mee. Dus vandaar de nuancering. :)
Ondertussen heb ik het deck wat aangepast, zie m'n eerdere post hier, en het lijkt nu beter te gaan, ik ben nu in ieder geval rank 12 met 3 sterren. Op naar een rank kleiner dan 10 voor extra rewards! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Benjamin- schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:56:

Nee ik weet dat niet. Speel pas sinds beta en heb nog maar 70% van mijn potjes als Paladin gespeeld en ga dan structureel naar rank 4-5. Ben helaas nogal Paladin noob. Had ook voor deze uitbreiding nog maar iets van iets van 100 potjes met secrets gespeeld. Dus ja ben helaas heel erg onervaren met deze class en speelstijl.

Ben je nu tevreden?
Ik speel ook al sinds de beta, maar hoezo is dit relevant? Teksten als "ik krijg gemakkelijk board control tegen secret paladin" zijn gewoon onzin, het betekent gewoon dat je niet vaak tegen goede secret paladin spelers hebt gespeeld. Ik heb nooit gezegd dat jij niet goed speelt als paladin, alleen dat jij niet vaak tegen goede secret paladin speelt.
Of... Of... Of ik heb een counter deck tegen aggro? Misschien speel ik wel 5 heals, Coghammer en dergelijke om aggro keihard te stoppen. Is dat mogelijk? Ik weet het niet hoor, ik had mijn deck ook maar zelf verzonnen en pas met versie 35 bezig, dus ja...
Ik geloof dat allemaal wel maar die heals helpen jouw niet tegen die challenger, dat is alleen board control en dat is gewoon lastig te verkrijgen tegen een goede secret paladin met een redelijke curve.
Zoiets zou ik mezelf ook nog zien doen. Dat zijn echt van die stomme fouten die je maakt wanneer je een class niet gewend ben. Zo zie ik nog steeds geregeld Paladins de Equality/Conc combo fout doen tegen Sludge Belcher. Want ipv dat ze een dude traden tegen de 3/1 en dan Conc doen, doen ze eerst Conc om vervolgens 2 dudes in te rammen. En dat zijn nog de makkelijke plays, er zijn ook een hoop plays die mensen vergeten, bijvoorbeeld dat je Deaths Bite vervangen de deathrattle doet, of Equality > Silence, of Cloakfield op Flamewaker.

Nu is die Rogue play wel echt een beginners fout, maar als je op een hogere rank zit terwijl je vrijwel nooit Rogue speelt...
Tja het is een vrij bekende fout maar ik verwacht dat iemand op rank 10 toch wel bekend is met de effecten van meeste kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
separhim schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:44:
[...]

Ik speel ook al sinds de beta, maar hoezo is dit relevant? Teksten als "ik krijg gemakkelijk board control tegen secret paladin" zijn gewoon onzin, het betekent gewoon dat je niet vaak tegen goede secret paladin spelers hebt gespeeld. Ik heb nooit gezegd dat jij niet goed speelt als paladin, alleen dat jij niet vaak tegen goede secret paladin speelt.

[...]

Ik geloof dat allemaal wel maar die heals helpen jouw niet tegen die challenger, dat is alleen board control en dat is gewoon lastig te verkrijgen tegen een goede secret paladin met een redelijke curve.

[...]

Tja het is een vrij bekende fout maar ik verwacht dat iemand op rank 10 toch wel bekend is met de effecten van meeste kaarten.
Nogmaals, mijn deck is gebouwd om juist board control te krijgen in de early game. Even serieus, de manier waarop jij praat is alsof Secret Paladin geen counters heeft, want ja board control kan je er maar moeilijk tegen krijgen, en ja MC is insta-win. Dus wie kan hier nou tegen winnen? Ik blijkbaar niet als ik jou mag geloven.

Mijn deck is altijd al gemaakt om aggro decks op te peuzelen, waarom denk je dat dit opeens anders is? Zeker gezien mijn tech keuzes? Je kent mijn Paladin deck niet eens, en toch doe je de aanname dat ik alleen tegen slechte spelers speel waardoor ik niet waar ik het over heb.

En wat betreft misplays, dit wordt vaak niet gemaakt door onvoldoende kennis, maar door een deck te snel spelen die je niet gewend ben. Een bekende fout is Warlock tap aan het einde, dit omdat mensen bedenken wat ze willen doen, en oh, ik kan nog een hero power doen. Dit omdat diverse classes vrijwel altijd hero power aan het einde doen of een directe invloed op de play die je in je hoofd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Benjamin- schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:59:
[...]

Nogmaals, mijn deck is gebouwd om juist board control te krijgen in de early game. Even serieus, de manier waarop jij praat is alsof Secret Paladin geen counters heeft, want ja board control kan je er maar moeilijk tegen krijgen, en ja MC is insta-win. Dus wie kan hier nou tegen winnen? Ik blijkbaar niet als ik jou mag geloven.

Mijn deck is altijd al gemaakt om aggro decks op te peuzelen, waarom denk je dat dit opeens anders is? Zeker gezien mijn tech keuzes? Je kent mijn Paladin deck niet eens, en toch doe je de aanname dat ik alleen tegen slechte spelers speel waardoor ik niet waar ik het over heb.

En wat betreft misplays, dit wordt vaak niet gemaakt door onvoldoende kennis, maar door een deck te snel spelen die je niet gewend ben. Een bekende fout is Warlock tap aan het einde, dit omdat mensen bedenken wat ze willen doen, en oh, ik kan nog een hero power doen. Dit omdat diverse classes vrijwel altijd hero power aan het einde doen of een directe invloed op de play die je in je hoofd hebt.
Tja ik dacht dat je een midrange paladin speelt en ik weet wel hoe zo'n deck eruit voor 90% eruit ziet maar je kan natuurlijk wat meer techen op aggro. Ik vraag me alleen af hoe jij altijd board control kan hebben als midrange deck tenzij je natuurlijk je lategame overboard hebt gegooid maar dan ben je niet echt midrange meer en zelf aggro.

En veel fouten komen vooruit een een gebrek aan kennis. Te snel spelen kan leiden tot fouten bij iedereen ook al ben je bekend met een deck. Tap als je nog maar 2 mana betekent niet dat je te snel speelt maar dat je gewoon niet goed weet hoe je met life tap moet omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Er bestaat niet zoiets als altijd in Hearthstone, dus vooral ook niet zulke woorden gebruiken.

Ik speel nooit een echte midrange Paladin, ik ben altijd al meer gericht geweest op control en healing. Natuurlijk heb ik nog steeds heel veel kaarten die je in midrange ziet, waaronder Jugglers, Owl, Minibots, Coghammer, Musters en Aldor. Tevens speel ik 2x Equality, waardoor ik ook al vroeg een Equality eruit kan gooien om 1 dude te ruilen voor een grote minion.

Mijn win condition is vaak gewoon keihard overleven en kaarten zoals Tirion, Dr. Boom, Quartermaster (met veel value uiteraard) en Murloc Knight te gebruiken om steeds maar weer nieuwe threats neer te leggen. En dat is vaak het probleem met dit soort decks, je moet snel heel veel damage doen om te winnen, tegen een gemiddelde midrange Paladin werkt dat aardig goed, want ja die hebben vaak maar 1-2 heals en daarvan is LoH 1 van, die geregeld niet speelbaar is tegen dit soort decks.
Dan kan je ook de midrange variant met secrets doen, maar dan neem je flinke risico's met je draw, waardoor je achter komt te staan, en kom je achter staan dan zijn je secrets heel zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Benjamin- schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:33:
Er bestaat niet zoiets als altijd in Hearthstone, dus vooral ook niet zulke woorden gebruiken.

Ik speel nooit een echte midrange Paladin, ik ben altijd al meer gericht geweest op control en healing. Natuurlijk heb ik nog steeds heel veel kaarten die je in midrange ziet, waaronder Jugglers, Owl, Minibots, Coghammer, Musters en Aldor. Tevens speel ik 2x Equality, waardoor ik ook al vroeg een Equality eruit kan gooien om 1 dude te ruilen voor een grote minion.

Mijn win condition is vaak gewoon keihard overleven en kaarten zoals Tirion, Dr. Boom, Quartermaster (met veel value uiteraard) en Murloc Knight te gebruiken om steeds maar weer nieuwe threats neer te leggen. En dat is vaak het probleem met dit soort decks, je moet snel heel veel damage doen om te winnen, tegen een gemiddelde midrange Paladin werkt dat aardig goed, want ja die hebben vaak maar 1-2 heals en daarvan is LoH 1 van, die geregeld niet speelbaar is tegen dit soort decks.
Dan kan je ook de midrange variant met secrets doen, maar dan neem je flinke risico's met je draw, waardoor je achter komt te staan, en kom je achter staan dan zijn je secrets heel zwak.
Ja het spijt me maar dit klinkt als een midrange, echt control spelen in hearthstone is lastig omdat weining classes daar de middelen toe hebben. Heals betekenen trouwens niet dat je meer control speelt want control draait erom dat goedkoop probeert de early game te overleven, denk aan weapons en efficiënte removal/minions en met veel late game threats probeert te winnen. Jouw deck lijkt niet echt gebruik te maken van veel late game kaarten.
Secret en midrange is inderdaad een slecht idee omdat je draw inconsistent is, daarom is aggro secret beter omdat je dan vaak value krijgt van je divine favor, nog zo'n vervelende kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Maar control heeft ook niet zozeer veel lategame kaarten. Het draait om controle te hebben over het veld. Dat heb je niet met een deck die vol zit met 7+ mana minions.

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:22
@Separhim: Statistisch insignificant misschien, maar mijn fouten zijn meestal geen kennisgebrek maar ervaring. Zodra je de fout maakt bedenk je "Oja, had ik moeten weten." Secrets maak ik bijvoorbeeld al minder fouten mee omdat ik door ervaring een gevoel heb ontwikkeld welke secret de tegenstander waarschijnlijk heeft.

Ik zit maar op rank 17, maar ik vind het een rare uitspraak dat de meeste classes geen control kunnen spelen. Wat voor definitie van control heb je het dan over? Veel van mijn decks zijn control decks met veel removal en focus op card advantage waarbij ik de tegenstander naar 0 (kaarten en HP) grind. Zelfs mijn swarm decks speel ik als control, waarbij ik bijvoorbeeld met Divine Shield en +2 attack BC's het bord van de tegenstander leeg houdt en druk opbouw met Mukla's Champion.

Ik vind midrange maar een vaag begrip, maar 1 van de kenmerken is dat het tegen control decks als aggro speelt. Als je tegen een Control Warrior hero powert vanwege Brawl en pas ruim na beurt 10 wint, is het dan nog een aggro speelstijl?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beuker19
108rogar schreef op woensdag 16 september 2015 @ 02:34:

Ik vind midrange maar een vaag begrip, maar 1 van de kenmerken is dat het tegen control decks als aggro speelt. Als je tegen een Control Warrior hero powert vanwege Brawl en pas ruim na beurt 10 wint, is het dan nog een aggro speelstijl?
Ja.

Het punt van midrange is dat het tegen bijv. een Warrior/Handlock altijd druk moet zetten en tegen een Hunter/Zoo voor altijd board control gaat.
Een Control Warrior kan ook nooit heel agressief spelen en een Face Hunter nooit passief omdat die decks daar niet voor gemaakt zijn maar een Paladin , Midrange Zoo of Hunter kunnen eigenlijk beiden wel wanneer het moet.

Gister avond trouwens nog 2 potjes tegen secret Paladin gespeeld maar wie zegt dat de secrets niet goed zijn in de early game is gewoon gek.
Avenge + noble sacrifice zijn 2 uitstekend tools samen met Minibot, Argent Squire, Shredder en Muster bijna altijd veel tempo tempo geven.
Als dan op turn 5/6 Dr. GG ;) komt en je hebt geen removal is het gewoon een insta loss.
De cijfers op Tempostorm geven ook aan dat dit deck het vooral heel goed doet tegen andere Midrange decks.
Vervelender is nog dat de decks die goed zijn tegen Secret Paladin het heel moeilijk hebben tegen Patron die nog steeds de meta domineert.

• separhim
108rogar schreef op woensdag 16 september 2015 @ 02:34:
@Separhim: Statistisch insignificant misschien, maar mijn fouten zijn meestal geen kennisgebrek maar ervaring. Zodra je de fout maakt bedenk je "Oja, had ik moeten weten." Secrets maak ik bijvoorbeeld al minder fouten mee omdat ik door ervaring een gevoel heb ontwikkeld welke secret de tegenstander waarschijnlijk heeft.

Ik zit maar op rank 17, maar ik vind het een rare uitspraak dat de meeste classes geen control kunnen spelen. Wat voor definitie van control heb je het dan over? Veel van mijn decks zijn control decks met veel removal en focus op card advantage waarbij ik de tegenstander naar 0 (kaarten en HP) grind. Zelfs mijn swarm decks speel ik als control, waarbij ik bijvoorbeeld met Divine Shield en +2 attack BC's het bord van de tegenstander leeg houdt en druk opbouw met Mukla's Champion.

Control is een speelstijl waarbij je probeert je tegenstander te outvaluen, daarbij maakt niet uit wat voor een deck dat je speelt, control is echt lastiger geworden omdat veel deathrattles en andere sticky minions zijn toegevoegd, hierdoor is het lastig om echt value te krijgen uit removal, daarnaast hebben een aantal classes weinig removal die value geven.
Midrange speelt inderdaad anders tegen control dan tegen aggro. Tegen aggro proberen ze meer value uit hun kaarten te halen, terwijl ze tegen control proberen te winnen op basis van tempo. Je kan meestal zien dat de nadruk bij midrange ligt op 3-6 mana kaarten waardoor ze midgame kunnen vastzetten en daarna snel winnen, terwijl control nooit probeert de midgame te domineren maar vooral te beperken en in de lategame hun threats constant achter elkaar te blijven spelen.

Daarnaast is board control hebben niet hetzelfde als een daadwerkelijk control deck hebben. Control decks proberen niet de board te controleren door veel minions te spelen maar de efficiënte minions als wyrmrest agent, zombie en spells en weapons.

[ Voor 5% gewijzigd door separhim op 16-09-2015 11:11 ]

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
beuker19 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:08:
[...]

Ja.

Het punt van midrange is dat het tegen bijv. een Warrior/Handlock altijd druk moet zetten en tegen een Hunter/Zoo voor altijd board control gaat.
Een Control Warrior kan ook nooit heel agressief spelen en een Face Hunter nooit passief omdat die decks daar niet voor gemaakt zijn maar een Paladin , Midrange Zoo of Hunter kunnen eigenlijk beiden wel wanneer het moet.

Gister avond trouwens nog 2 potjes tegen secret Paladin gespeeld maar wie zegt dat de secrets niet goed zijn in de early game is gewoon gek.
Avenge + noble sacrifice zijn 2 uitstekend tools samen met Minibot, Argent Squire, Shredder en Muster bijna altijd veel tempo tempo geven.
Een noble sacrifice + avenge zijn zeker goed in early game maar niet goed genoeg om te gebruiken in een 'normaal deck' omdat je dan veel te snel door je deck heen bent. 'Vroeger' had je dan nog twee kaarten die je dan konden redden (Divine Favor x2). Nu heb je er met MC dus 4 kaarten die je door de midgame en verder kunnen trekken wat het deck veel consistenter maakt.

Als je bijvoorbeeld opent met Minion + Avenge + Noble Sacrifice in beurt 1 & 2 heb je inderdaad leuke opening maar dan zit je meteen de rest van het potje te topdecken.

In Arena is Avenge trouwens heel erg fijn vind ik en deze kies ik zeer vaak. Alleen spelen sommige mensen er slim omheen en dan heb je een tempo loss ipv tempo gain.

• Benjamin-
separhim schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:08:terwijl control nooit probeert de midgame te domineren maar vooral te beperken en in de lategame hun threats constant achter elkaar te blijven spelen.
Control gaat helemaal niet over lategame threats, control is precies wat het woord al zegt, controle over het spel. Heb ik 3 hero powers en een Equality in hand, dan heb ik control.

Paladin heeft dan ook minder hoge kaarten nodig, door hun hero power. Bijna alle kaarten in mijn deck hebben een dubbele waarde, of het nou Divine Shield is, deathrattle om een nieuwe minion te spawnen, extra minions te spawnen enz, en ook al zit je te topdecken, dan speel je alsnog iedere kaart met een dude, waardoor het veld leeg krijgen nog lastiger is.

Uiteindelijk heb ik geen 5 hoge minions nodig, wanneer de ander toch geen antwoorden heeft voor die minion.

• aicaramba
Ik ging brawl doen. Stond er dat ik allemaal portals kreeg en een paar class kaarten. Krijg ik allemaal webspinners. Hetzelfde als de vorige keer toen deze brawl er was.

• beuker19
Benjamin- schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:04:
[...]

Control gaat helemaal niet over lategame threats, control is precies wat het woord al zegt, controle over het spel. Heb ik 3 hero powers en een Equality in hand, dan heb ik control.
Sorry maar dit is wel het domste wat ik hier ooit heb gehoord.
Wat jij hier beschrijft is een tool om evt. controle te krijgen want de tegenstander kan ook een Shredder , Voidcaller en een Sky golem hebben liggen en dan ?

• Benjamin-
beuker19 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:51:
[...]

Sorry maar dit is wel het domste wat ik hier ooit heb gehoord.
Wat jij hier beschrijft is een tool om evt. controle te krijgen want de tegenstander kan ook een Shredder , Voidcaller en een Sky golem hebben liggen en dan ?
Uiteraard wanneer de ander niets heeft... Ik ging er even vanuit dat iedereen dat begreep.

Deze Brawl is weer eens bugged tot op het bot. Wel hilarisch om te zien dat Blizzard gewoon meerdere keren in de fout gaat met dezelfde Brawl.

• Tektoon
Oh ik vind dit een van de betere brawls tot nu toe. Blij dat 'ie terug is. In tegenstelling tot de portal brawl is het strategische element hier veel meer aanwezig. Shaman is erg sterk.

Kreeg een Millhouse uit het pakje. All filler, no killer maar ik had 'm nog niet. 8)

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-10 19:04

Turfschipper

Hup NAC

Zie brawl meer als een uitprobeerseltje. Gewoon een bietje pielen voor de fun.

Soms hilarisch, soms weinig aan.

Niet al te serieus nemen, ;-).

• aicaramba
Nou.. Ik heb in TGT al 7 legendaries, waarvan 4 verschillende. 2x aviana, 2x captain charrrrge, 2x nexus champion saraad, 1x chillmaw

Zojuist 2 legendaries in 1 pack, voor het eerst voor mij. Wel 2 dubbele helaas. Nouja, Het is in ieder geval 400 dust.

Helaas nog steeds geen enkele golden legendary in mijn hele hearthstone geschiedenis.

Al met al heb ik met TGT packs erg veel geluk. Ik heb al ruim 2x zoveel TGT legendary drops gehad dan dat ik in een half jaar aan GvG packs heb gehad.

[ Voor 48% gewijzigd door aicaramba op 16-09-2015 19:05 ]

Verwijderd

TGT en legendaries, brrrr... Tot nu toe 4x Mistcaller, 2x Justicar en een Gormok. Gelukkig wel de meest speelbare legendaries, maar zoveel dubbel... En om een of andere reden 3x een golden Spelleater...

Ik heb in 2 jaar tijd slechts 1 golden legendary getrokken. Captain Greenskin was dat.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2015 19:01 ]

• Benjamin-
Oke... net concede een Priest, omdat ik een Scavenging Hyena had die heel groot was geworden, echter had hij een Maexna op het veld... Oke Maexna had doodgegaan, maar hij had board control gehad... Sommige mensen. :P

• separhim
Benjamin- schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:04:
[...]

Paladin heeft dan ook minder hoge kaarten nodig, door hun hero power. Bijna alle kaarten in mijn deck hebben een dubbele waarde, of het nou Divine Shield is, deathrattle om een nieuwe minion te spawnen, extra minions te spawnen enz, en ook al zit je te topdecken, dan speel je alsnog iedere kaart met een dude, waardoor het veld leeg krijgen nog lastiger is.

Uiteindelijk heb ik geen 5 hoge minions nodig, wanneer de ander toch geen antwoorden heeft voor die minion.
Ik hoop dat je een grap maakt.

• PCBaas
  • Laatst online: 12:09
Dan doen jullie het toch echt beter dan mij, want ik heb tot nu toe nog geen enkele TGT legendary gekregen... =/

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Verwijderd

Nog een keer dan:

Aggro: minion heavy deck met een lage curve en low value minions met hoge attack, gericht op het snel overrompelen van de tegenstander (voorbeeld: face hunter, backspace rogue)

Tempo: minion heavy deck dat elke beurt minions on curve probeert te spelen en value minions met buffs combineert en zo board control houdt (voorbeeld: classic zoo, mech mage, sea giant shaman)

Midrange: een deck waar het zwaartepunt ligt op 4-6 drop minions en een zwakkere early game compenseert met sterkere minions en AoE spells, tegen aggro speelt dit deck de control rol, tegen control de aggro rol (voorbeeld: midrange paladin, midrange druid)

Control: een deck dat probeert de early game te overleven d.m.v. spells en heals en richt op de end game bijv. d.m.v. dure value minions en AoE spells of stall technieken (voorbeeld: control warrior, control priest, freeze/echo/fatigue mage)

Combo: een deck dat probeert te winnen door een (meestal OTK) combo en hierdoor vaak vol zit met card draw om zo snel mogelijk de combo kaarten in de hand te hebben (voorbeeld: patron warrior, inner fire priest)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2015 20:28 ]

• 108rogar
Bedankt voor jouw definitie van de decktypes. Het laat maar weer zien dat er geen 1 ware definitie is, en het dus een beetje dom (kijk, geen hyperbool) is om anderen dom te noemen als ze een andere definitie gebruiken.

• separhim
108rogar schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:34:
Bedankt voor jouw definitie van de decktypes. Het laat maar weer zien dat er geen 1 ware definitie is, en het dus een beetje dom (kijk, geen hyperbool) is om anderen dom te noemen als ze een andere definitie gebruiken.
Decktypes zijn gewoon gedefinieerd. Er is weinig interpretatie aan maar dan nog, benjamin beweerde serieus dat board control hebben hetzelfde is als een control deck spelen. Dat is gewoon domweg fout.

Verwijderd

separhim schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:42:
[...]

Decktypes zijn gewoon gedefinieerd. Er is weinig interpretatie aan maar dan nog, benjamin beweerde serieus dat board control hebben hetzelfde is als een control deck spelen. Dat is gewoon domweg fout.
dat klopt, dan zou Zoo een control deck zijn, want dat deck richt op trades en board control, en Control Warrior zou dat niet zijn, want die heeft eigenlijk nooit board control tot het einde van het spel
Tektoon schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:29:
Oh ik vind dit een van de betere brawls tot nu toe. Blij dat 'ie terug is. In tegenstelling tot de portal brawl is het strategische element hier veel meer aanwezig. Shaman is erg sterk.

Kreeg een Millhouse uit het pakje. All filler, no killer maar ik had 'm nog niet. 8)
Ik bedoelde meer dat er stond dat het de Portals brawl was en ik opeens met allemaal Webspinners in mijn hand zat. Bugged in die zin dus :).

• 108rogar
separhim schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:42:
Hij had het over controle krijgen over het spel, niet alleen board control. Bij MtG was dat de definitie van een control deck. Door Hearthstone's minion focus en permamente minion damage is de dynamiek van control anders, maar ik vind het nog steeds niet zo'n slechte definitie.

Henkie's lijstje is op zich ook best bruikbaar, maar zou ik geen definities durven noemen. Er is overlap tussen de kenmerken en er zijn ook decks te verzinnen die aan geen van allen voldoen. Dus laten we ophouden met doen als of er 1 heilige definitie van control is.

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Net Tirion Fordring geopend. Jammer dat k nooit Paladin speel :P

• separhim
108rogar schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:35:
[...]

Hij had het over controle krijgen over het spel, niet alleen board control. Bij MtG was dat de definitie van een control deck. Door Hearthstone's minion focus en permamente minion damage is de dynamiek van control anders, maar ik vind het nog steeds niet zo'n slechte definitie.

Henkie's lijstje is op zich ook best bruikbaar, maar zou ik geen definities durven noemen. Er is overlap tussen de kenmerken en er zijn ook decks te verzinnen die aan geen van allen voldoen. Dus laten we ophouden met doen als of er 1 heilige definitie van control is.
Benjamin had het over control over het spel, je hebt gelijk dat echte control moeilijk is in hearthstone maar dat er dringt toch nooit wat door bij Benjamin als het niet zijn mening is. Hij geeft daarna letterlijk een manier van board control weer alsof het opeens een control deck ervan wordt.
Dat betekent niet dat er geen definitie is van control en dat ik zeker niet wat Benjamin aanhoudt.
Dit soort termen zijn overgenomen van MtG waardoor je ook wel moet houden aan wat ze eigenlijk betekenen.
Ik trok een Hogger uit de classic free pack die je wint van Brawl, toch weer 400 dust erbij :)

nothing stops this train

• Benjamin-
separhim schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:50:
[...]

Benjamin had het over control over het spel, je hebt gelijk dat echte control moeilijk is in hearthstone maar dat er dringt toch nooit wat door bij Benjamin als het niet zijn mening is. Hij geeft daarna letterlijk een manier van board control weer alsof het opeens een control deck ervan wordt.
Dat betekent niet dat er geen definitie is van control en dat ik zeker niet wat Benjamin aanhoudt.
Dit soort termen zijn overgenomen van MtG waardoor je ook wel moet houden aan wat ze eigenlijk betekenen.
Wat begrijp je nu niet?
Control is control. Kijk bijvoorbeeld naar control Priest, zeker in GvG/BRM (geen idee hoe ze nu precies zijn), die hadden echt heel weinig 7+ kaarten, waarom? Omdat het niet nodig was.

Control heb je wanneer de ander vrijwel niets tegen jouw kaarten kan doen, dat jij bepaalt hoe het spel verder loopt. Jij hebt het over grote minions, maar wat als jij een 3 mana Aldor gebruikt om die minion naar 1 speelt, om vervolgens te rekken en dan keihard de boel cleared met Equality.

Ik speel heel vaak games uit door puur controle te houden, en dat de vijand op fatigue zit met 25 health, omdat ik amper damage op ze heb gedaan. Dat is control, uiteraard heb je damage nodig om te winnen, en zal de ene meer damage er in doen dan de ander, maar dat is zelden een probleem, omdat ik de damage race counter met healing. Uiteraard win je niet alles, dat lijkt me logisch, maar mijn doel is echt controle over het veld te krijgen en alles beantwoorden dat ze plaatsen, totdat ze niets meer hebben en moeten topdecken. Ik ben dan ook iemand met 2x Equality en die Owl, BGH en Coghammer speelt om maar extra veel control te spelen, en daarnaast 4-5 heals om de early game te overleven, zodat rush decks niet werken. Mijn deck speelt dan ook echt anders dan midrange.

• beuker19
Twylight schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:42:
Net Tirion Fordring geopend. Jammer dat k nooit Paladin speel :P
Mooi moment om te beginnen dan :p
Tirion is na Boom en Sylvana's de 3e legendary die ik gecraft heb en nooit geen spijt van gehad want hij is super sterk.
Verder is Midrange Paladin een van de leukste decks om te spelen zeker met Murloc Knight nu.

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
beuker19 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:55:
[...]

Mooi moment om te beginnen dan :p
Tirion is na Boom en Sylvana's de 3e legendary die ik gecraft heb en nooit geen spijt van gehad want hij is super sterk.
Verder is Midrange Paladin een van de leukste decks om te spelen zeker met Murloc Knight nu.
Heb helaas amper Paladin kaarten dus zou dan een hoop dust moeten spenderen ;(

• 108rogar
Mwoa, tenzij je alles wat je niet gebruikt meteen disenchant moet je toch wel iets kunnen? Ik heb ook nog geen Aldors, Equalities of Quartermasters, dus ik heb wat rond divine shield gebouwd.

• Tektoon
xelfer schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:03:
[...]
Ik bedoelde meer dat er stond dat het de Portals brawl was en ik opeens met allemaal Webspinners in mijn hand zat. Bugged in die zin dus :).
Ja dat realiseerde ik me pas later. O-) Vond het vreemd dat het spinners en geen portals waren maar ik was te blij om er langer bij stil te staan. Laat staan om de link te zien met de vorige keer dat we portals zouden gaan spelen. Oh well.

Ik vond de brawl van vorige week ook al heel aardig dus wat mij betreft is Blizz on a roll. :)

Trouwens: als je eerst Dreadscale speelt en daarna een heal totem en spinners, dan blijven die leven. Ze gaan naar 0 life en healen dan weer naar 1. Je krijgt geen gratis beast, maar toch wel een mooie bug om misbruik van te maken.

EDIT; bah, het is intussen weer een portal brawl. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Tektoon op 17-09-2015 00:17 ]

• 108rogar
Ik vind deze Brawl juist niks aan. Je hebt geen zeggenschap over wat er in je deck gaat, veel potjes win of verlies je gewoon op draw RNG.

Ik heb trouwens wel portals nu, dus misschien hebben ze het gefixt?

• Tektoon
Zekers. :) Maar dat je potjes wint of verliest door draw RNG geldt min of meer voor de hele game, zou je kunnen zeggen. Wat mij betreft gaat het erom hoe je binnen een gegeven (spel)situatie die 50-50 willekeur kan reduceren of controleren om op die manier zo veel mogelijk potjes te winnen.

Dat gaat in de meeste brawls minder goed dan in ranked of arena. Vandaar dat brawl ook een beetje een kiddy modus is. Toch blijft het wat mij betreft een gradatie en kan je ook in brawl *af en toe* met je skills het verschil maken. Op een account met een hoop kaarten geeft een brawl waarbij je ook nog je deck kan samenstellen soms een extra uitdaging (al voegt het dan vaak juist weinig toe aan ranked zelf), maar op een account zonder kaarten zijn die pre-made decks juist heel leuk.

Brawl = gratis pakje 1 x per week. Zo zie ik het.

De Brawls die je een deck laten bouwen vind ik wel leuker dan de pure RNG Brawls, maar speel eigenlijk nooit meer dan 1 win per week.

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-10 14:58

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Voor mij is brawl de tijd van de week dat ik het meeste speel. Eigenlijk iedere week eindig ik met 15-20 wins. Ik vindt zeker de rng brawls leuk omdat mensen dan niet kunnen proberen te net decken :D

Ben erg blij met brawls, en doe ladder alleen nog maar voor quests als er geen brawl is en end of season reward!
Goed dat er mensen zijn die het wel leuk vinden, dan is die modus er in ieder geval niet voor niets :).

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:03

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Vind de RNG Brawl juist prettig voor classes die ik weinig speel en dus ook niet echt fijn deck voor heb. Dus zo m'n Quest kan halen.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik hou van RNG brawls. Meer dan waar je een deck voor moet maken.. omdat je met pure RNG gewoon hele random potjes krijgt..

• Amras
Ik vind de brawls voornamelijk heel handig om quests mee te completen voor classes waar ik erg slecht mee ben, zoals bijv. Rogue. Vijf potjes winnen op Ranked kost me waarschijnlijk een week, in brawl hoef je alleen wat geluk te hebben met RNG. :P

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Amras schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:45:
Ik vind de brawls voornamelijk heel handig om quests mee te completen voor classes waar ik erg slecht mee ben, zoals bijv. Rogue. Vijf potjes winnen op Ranked kost me waarschijnlijk een week, in brawl hoef je alleen wat geluk te hebben met RNG. :P
Haha ik had die quest dat je 20 minions van 2 of minder moest spelen. Dat moet wel lukken met die Webspinnertjes :D Was na 2 games al klaar.

• KypDurron
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-10 13:55
En dan wil je deze ochtend die spinnen opnieuw doen voor je quest, krijg je ineens een andere Brawl op je bord dan gisteravond. Ze mogen dan vinden dat extra decks slots te verwarrend zijn, maar dit bracht mij toch meer in de war.

• Lapras

Lapras

Ice beam

De spinnen-brawl kostte me erg veel moeite om te winnen deze week. Waarschijnlijk omdat ik het per se met een Warlock probeerde en alle demon spells vrijwel nutteloos waren. Daarnaast vrij veel pech met RNG.

Eenmaal een mage genomen lukte het weer direct. Later op de dag trok ik Rhonin. Ik ging tevreden slapen.

• beuker19
Twylight schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:47:
[...]

Heb helaas amper Paladin kaarten dus zou dan een hoop dust moeten spenderen ;(
Heb je Boom en Sylvana's wel ?
Want Muster , Murloc Knight , Knife Juggler , Minibot , Equality, Aldor en Shredder zijn allemaal common/rare.
En een Quartermaster, LoH of Coghammer zijn allemaal te vervangen door Healbots, Acolyte's Defender's en zelfs Mukla's Champion.

[ Voor 3% gewijzigd door beuker19 op 17-09-2015 12:00 ]

Zelf speel ik de volgende Midrange Paladin lijst:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2r595ww.png

Past goed bij de manier waarop ik graag Paladin speel.

• ETzPliskin
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik denk dat ik net tegen zowat de meest lucky speler Tavern Brawl gespeeld heb:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cajiqTil.jpg

Cenarius + Hogger

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IqEEJ0jl.jpg

Eadric The Pure

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3yOVtjPl.jpg

Zijn tweede Eadric The Pure en ik Thoughtsteal zijn Al'Akir 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RTM6aKsl.jpg

Dan trekt hij Trade Prince

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JXdHxDCl.jpg

En eindigt met Mountain Giant.

Wel grappig om te zien :P

• separhim
ETzPliskin schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:44:
Ik denk dat ik net tegen zowat de meest lucky speler Tavern Brawl gespeeld heb:

[afbeelding]

Cenarius + Hogger

[afbeelding]

Eadric The Pure

[afbeelding]

Zijn tweede Eadric The Pure en ik Thoughtsteal zijn Al'Akir 8)7

[afbeelding]

Dan trekt hij Trade Prince

[afbeelding]

En eindigt met Mountain Giant.

Wel grappig om te zien :P
It happens, vanochtend had ik een quest proberen te halen maar meer dan de helft van mijn portals gaf 1 drops, dan wil dat ook niet echt lukken.
Ik dacht ik probeer de Tavern Brawl ook 1 keer voor de lol. Ik trok back to back Flame Imp, Leper Gnome, Flame Imp uit mijn portals, en toen was ik dood :(.
ik speel Brawl niet, alleen voor de free pack daarna stop ik met die saaie brawls.
Er is maar 1 leuke brawl geweest, dat was in het begin met Ragnaros en die andere knaap die tegen elkaar speelde.

nothing stops this train

• shoombak
  • Niet online
Net ook even wekelijkse potje Brawl gedaan, Onyxia met volgende beurt Cenarius, :+

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Kol Nedra schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:27:
ik speel Brawl niet, alleen voor de free pack daarna stop ik met die saaie brawls.
Er is maar 1 leuke brawl geweest, dat was in het begin met Ragnaros en die andere knaap die tegen elkaar speelde.
Helemaal mee eens, al waren de eerste keer webspinner en portal brawls best grappig voor een keertje.

• PCBaas
  • Laatst online: 12:09
Ik had net in Brawl een Sideshow Spelleater en z'n battlecry ging niet af (ik was paladin, tegenstander was mage, hij had een 5/1 minion en ik zette hem in maar m'n hero power bleef die van paladin).

M'n tegenstander had de beurt ervoor z'n hero power geactiveerd, dus die van hem stond niet aan; of Spelleater gaat dan niet af (wat de kaart HEEL slecht maakt) of die kaart is echt hard bugged. :(

EDIT:
Ik heb laatst nog eens even in m'n arena geschiedenis gekeken, en ik heb sinds TGT altijd dust gehad in m'n rewards en hierdoor ook gemiddeld minder gold gekregen. Is dat nu gewoon heel toevallig of hebben meerdere hier dezelfde ervaring?

[ Voor 24% gewijzigd door PCBaas op 17-09-2015 21:06 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]