beuker19 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 02:21:
[...]
Dan verschillen wij daar over in van mening want ik vind hem wel OP 6/6 draw 2/4 kaarten en speelt ze ook nog eens

.
Als je kijkt naar alle andere 6 drops kan ik er geen bedenken die zo veel value geeft als hij op het moment van spelen en dan is het nog een Epic in een deck waar het beloont word om je hand te dumpen om zo meer value te halen uit Divine Favor.
Op turn 7 is de kans ook nog eens klein om je secrets te trekken opdat er op turn 6 dan al de meesten zijn gespeeld.
[...]
Ja dat klopt maar FoN + SR zijn niet OP en dat is het verschil.
Precies, want jij bepaalt wat OP is en niet...
Maar zie jij het nou niet, of wil je het niet begrijpen?
Jij blijft kijken naar ideale situaties, dus op turn 6 heb je MC, je trekt daarmee heel veel secrets en turn 7 gebruik je Divine Favor.
Omdat dit deck zoveel rotzooi er in heeft, want ja de 1 mana secrets trekken is rotzooi, heb je ook zat situaties waarbij je op turn 15 MC trek, 1-2 secrets trek omdat je de rest al in je hand hebt of al hebt gespeeld. En wat blijkt, tegen die tijd ben je al dood.
Dit deck valt en staat bij je hele specifieke draw, in mijn Midrange Paladin heb ik vrijwel altijd wel een goede kaart om te spelen, de ene is op dat moment beter dan de ander, en beinvloed zeker mijn kans om te winnen, maar ik heb zeker goede dingen te spelen. Dit deck speelt compleet om MC heen, dat is eigenlijk je win condition. Dus trek je hem voor turn 6, dan win je waarschijnlijk, trek je hem voor turn 10 dan maak je een goede kans, trek je hem pas bij turn 15-20, dan ben je de sjaak.
Jij blijft nu doorhameren dat deze kaart zo sterk is, maar je realiseert je niet, dat je losses ook door deze kaart komen, dit omdat je enorm veel goede kaarten opoffert, om MC sterk te laten zijn. Dit is dan ook waarom je MC in je mulligan hou, en vrijwel geen enkel deck houdt een 6 drop in hun starting hand, dat is volgens mij alleen Patron (Thaurissan).
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900