Dat is idd raar. Ik heb vrijwel alle kaarten en een standaard pack (5 commons, 1 rare) levert mij 40 dust op.The_Big_Easy schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:23:
Zag net trouwens (toen ik per ongeluk op de Arena button klikte, doe normaal geen arena), dat je de reward van te voren kan kiezen, 45 dust of een (random) pack... Waarom zou je in hemelsnaam voor 45 dust gaan??? De kans dat een random pack je meer dan 45 dust oplevert is vrij reëel, toch? Of mis ik iets?
Met de kans op golden cards zou ik niet voor die 5 dust extra kiezen. Het zou minstens 100dust moeten zijn wil je mensen triggeren niet voor de cards te gaan imho
https://www.reddit.com/r/...urnament_cards_that_will/An1mA schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:29:
Zag net Strifecro top 10 picks van TGT, ben benieuwd naar die van jullie. Dus, wat zijn jouw top 10 TGT kaarten? Ik post mijn top 10 even later, heb wel tijd om deze post tikken, maar niet om een top 10 te tikken
Mijn top 10:
1. Argent Horserider
2. Bolf Ramshield
3. Bear Trap
4. Totem Golem
5. Effigy
6. Polymorph: Boar
7. Master Jouster
8. Tuskarr Jouster
9. Rhonin
10. Darnassus Aspirant
Wildcard: Refreshment Vendor
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Tuskar Totemic
The Mistcaller
Murloc Knight
Bolster
Alexstrasza’s Champion
Varian Wrynn
Twilight Guardian
Nexus- Champion Saraad
Powershot
Polymorph: Boar
Deze is natuurlijk wat minder goed maar ik vraag me af hoe het zal zijn;
Beneath the Grounds – Heeft de tegenstander die beurt carddraw?
Yup, net zoals bij Iron Juggernaut.xV0rtexx schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:51:
Deze is natuurlijk wat minder goed maar ik vraag me af hoe het zal zijn;
Beneath the Grounds – Heeft de tegenstander die beurt carddraw?

EDIT:
Diegenen die lekker veel tijd hebben kunnen de TGT review van Lifecoach bekijken (duurt 8,5 uur! xD). Ik moet zeggen dat zijn review wel heel erg "reëel" is aangezien er maar een aantal kaarten uberhaupt speelbaar zijn volgens hem.
http://www.twitch.tv/lifecoach1981/v/11533530
http://www.twitch.tv/lifecoach1981/v/11577161 (in de laatste 25 min. geeft hij aan welke kaarten hij speelbaar vind en hoe de metagame waarschijnlijk zal gaan veranderen na de introductie van TGT)
[ Voor 47% gewijzigd door PCBaas op 19-08-2015 14:17 ]
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
1 - Totem Golem - Shaman
2 - Varian Wrynn - Warrior
3 - Tuskarr Totemic - Shaman
4 - Thunder Bluff Valiant - Shaman
5 - Twilight Guardian - Neutral
6 - Master Jousters - Neutral
7 - Alexstrasza's Champion - Warrior
8 - Shado-Pan Rider - Roque
9 - Holy Champion - Priest
10 - Tuskarr Jouster - Paladin
Wild - Gadgetzan Jouster - Neutral
Ik ben altijd al een grote Shaman fan geweest en dat zie je ook wel aan deze lijst
Valt achteraf mee; hij leeft nog, is herstellende en speelt ook weer Hearthstone. Wel ironisch trouwens dat 'ie er een krijgt die maar blijft teruggroeien.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:16:
[...]
Wat een mooi gebaar. En wat een heftig verhaal in die link zeg.

Dit wordt volgens mij de Trade Prince van TGT: leuk idee maar flopt hard.
Mijn arena top 3;
1. Pit Fighter (eindelijk yeti/ogre op 5, gaat de arena meta verschuiven)
2. Totem Golem (class specific dus minder relevant voor de andere classes, maar Shaman zat op hete kolen dus het effect is heel groot.)
3. King's Elekk (maakt Hunter veel consistenter, zelfs met 'maar' 40% kans op draw)
speciale vermelding voor Poly: Boar. Rare, dus we gaan 'm weinig zien in arena. Verder briljante kaart met de flexibiliteit van fireball; soms removal, soms finisher. Turn 2, coin, huffer is ook leuk als je tegenstander geen goede hand heeft.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Mee eens, de droom van HearthstonePiet_Piraat7 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:05:
Ik sta in ieder geval weer te springen om nieuwe kaartengisteren een paar potjes ranked gedaan en me enorm geirriteerd aan de huidige meta. Verwacht/hoop echt dat de focus meer gaat op mid tot end gameplay.
vooral als je tegen een warrior speelt die zijn lethal miscalculeerd heft
gaat toch niet werken T2? je hebt wel een body nodig he... of T1 mirror image[b][message=44769492,noline]Tektoon schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:13
speciale vermelding voor Poly: Boar. Rare, dus we gaan 'm weinig zien in arena. Verder briljante kaart met de flexibiliteit van fireball; soms removal, soms finisher. Turn 2, coin, huffer is ook leuk als je tegenstander geen goede hand heeft.
[ Voor 64% gewijzigd door Mofkees op 19-08-2015 15:58 ]
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
1• Varian Wrynn (Warrior)
2• Nexus-Champion Saraad (Neutral)
3• Tuskarr Jouster (Paladin)
4• Holy Champion (Priest)
5• Murloc Knight (Paladin)
6• Bash (Warrior)
7• Burgle (Rogue)
8• Fjola Lightbane + Eydis Darkbane (Neutral)
9• Lock and Load (Hunter)
10• Darnassus Aspirant (Druid)
wildcard Gadgetzan Jouster
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Face Hunters die nadenken met welke minion ze eerst face gaan, en Warlocks die turn 1 gaan twijfelen of ze hun 1/3 taunt wel moeten spelen. Allemaal roleplayende Lifecoaches...
[ Voor 35% gewijzigd door xelfer op 19-08-2015 16:13 ]
Weet je het zeker? De grind naar legend is nu al eindeloos. Met een controlmeta duurt dit nog 100x langer. Op den duur gaat control ook vervelen.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:05:
Ik sta in ieder geval weer te springen om nieuwe kaartengisteren een paar potjes ranked gedaan en me enorm geirriteerd aan de huidige meta. Verwacht/hoop echt dat de focus meer gaat op mid tot end gameplay.
Ik weet trouwens wel zeker dat control meta er nooit gaat komen. Rush zal altijd sterk blijven.
Dat is waar, maar als ze de game nou eens zouden ontwerpen dat het minder om puur grinden draait....AequitasII schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:20:
[...]
Weet je het zeker? De grind naar legend is nu al eindeloos. Met een controlmeta duurt dit nog 100x langer. Op den duur gaat control ook vervelen.
Ik weet trouwens wel zeker dat control meta er nooit gaat komen. Rush zal altijd sterk blijven.
Hopelijk brengt TGT daar verandering in maar ik verwacht het eigenlijk niet zo. Ik vind Shaman één van de leuker classes om te spelen, maar met de deathrattles en mechs kan je daar niks mee omdat Hunter. Zo slecht ontworpen eigenlijk, foei Blizzard
Inspire zie ik niet zo snel iets daar tegen doen. Wel heeft Shaman wat betere early game minions gekregen en een grote heal, dus wellicht zal dat genoeg kunnen zijn om in ieder geval een kans te hebben met de minst gespeelde class
By The Way... Nieuwe BRAWL is up!
Is het eigenlijk mogelijk om je TGT-boosters open te maken met de klok op 24 augustus? Er schijnt al wel een animatie bekend te zijn.
Zo meteen eerst even de nieuwe brawl uitproberen, met de nieuwe TGT-kaarten
[ Voor 36% gewijzigd door CoRrRan op 19-08-2015 17:15 ]
-- == Alta Alatis Patent == --
Alleen een mage en een hunter class voor deze brawl. Pre-made decks (met TGT cards).RoricNormannum schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:19:
iedere klasse heeft zijn eigen deck?
[ Voor 3% gewijzigd door CoRrRan op 19-08-2015 17:23 ]
-- == Alta Alatis Patent == --
Blizzard developers zijn niet in staat om 2 balanced decks te maken. Dat zie je iedere Brawl met pre-made decks.kevz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:16:
Gvd de Hunters hebben geen kans deze Brawl
Zulke slechte decks weer haha
[ Voor 3% gewijzigd door xelfer op 19-08-2015 17:26 ]
Nou dan heb je een berg pech and then some. Het Hunter deck is veel langzamer met combo's die veel te veel kosten. Het Mage deck is veel vlotter en heeft een grotere kans om te winnen.Mofkees schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:42:
erm kweenie hoor... heb als Mage 3x achter elkaar vrij wel geen kans gehad
Heb hetzelfde gedaan, kostte mij 40+(!) packs tot een legendary, dat is nu bijna 3 maanden geleden denk ik, koop wekelijks ongeveer 3 a 4 packs.. schiet niet op zo, maar de dust voorraad groeit een beetje..aicaramba schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:53:
Ik ben mn pack rewards aan het bijhouden, omdat ik vond dat ik teveel pech had met packs.. Ik ben begonnen vanaf met laatste legendary. Nu heb ik uit 12 packs: 1 epic, 1x 2 rares en voor de rest alleen 40 dust. #ikwordhiersimpelvan
Voor die legendary 12 packs geleden duurde het bij mij ook 40-50 packs ofzo.. Zo'n 5-6 maanden.dijstr schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:05:
[...]
Heb hetzelfde gedaan, kostte mij 40+(!) packs tot een legendary, dat is nu bijna 3 maanden geleden denk ik, koop wekelijks ongeveer 3 a 4 packs.. schiet niet op zo, maar de dust voorraad groeit een beetje..

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Nostordici schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:13:
De Windows klok had blijkbaar toch gelijk, TGT gaat 24 augustus live
Is het eigenlijk mogelijk om je TGT-boosters open te maken met de klok op 24 augustus? Er schijnt al wel een animatie bekend te zijn.
Zo meteen eerst even de nieuwe brawl uitproberen, met de nieuwe TGT-kaarten
Ik was je blijkbaar toch voorPCBaas schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:28:
TGT op 24 Augustus confirmed!
http://us.battle.net/hear...rives-august-24-8-19-2015
Vorige maand gaf ik de Windows klok al aan, aan de hand van een post op Reddit en Kripp, 24-25 augustus zei ik toen. Blijkt dus toch te kloppen ^^
Net eerste (en laatste) potje brawl gedaan. Ik als hunter, vreselijk makkelijke win: 29-0bronce schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:50:
Ik heb wel het idee dat het mage deck veel beter is dan het hunter deck. Allemaal goedkope minions die makkelijk gebuffed worden. Met hunter zit ik vooral met 7-9 mana kaarten in me hand waar ik niks aan heb. Vind het wel echt een sneue actie van blizzard om een sterkere magma rager en booty bay guard toe te voegen.
Dat hunter deck kan best aardig zijn dus
Nice, kunnen we vier dagen spelen tot D3:S4 start.PCBaas schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:28:
TGT op 24 Augustus confirmed!
http://us.battle.net/hear...rives-august-24-8-19-2015
Zometeen trouwens de laatste reguliere ronde van de Archon Team League! De top vier speelt tegen elkaar voor twee directe plaatsen in de finale ronde. Stream via Amaz.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Ben deze de laatste weken ook aan het volgen. Leuke matches zitten er tussen. Die van trump vs sjow wat laatst hier in dit topic voorbij kwam was ook een zieke![b]Tektoon schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:56:
Zometeen trouwens de laatste reguliere ronde van de Archon Team League! De top vier speelt tegen elkaar voor twee directe plaatsen in de finale ronde.
I bad beat my meat by busting my nuts!
Elke keer als je B ) neer zet...
[ Voor 5% gewijzigd door kevz op 19-08-2015 20:10 ]
Mage is veel leuker om te spelen.
Zo had m'n hunter tegenstander die acid maw gespeeld met een vol board control bij hem. Ik speel die coldara (ofzo iets) en tag al z'n grote minions met 1 damage
Allemaal dood
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Mwah, het kost wel 10 mana en die specifieke combinatie om uit te voeren....Piet_Piraat7 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:38:
Zojuist een paar Tavern Brawls gedaan en merk nu al dat de combinatie van Acidmaw en Unleash the Hounds veel te sterk is :\
Dus uit je laatste 13 packs heb je een legendary en dat allemaal?aicaramba schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:53:
Ik ben mn pack rewards aan het bijhouden, omdat ik vond dat ik teveel pech had met packs.. Ik ben begonnen vanaf met laatste legendary. Nu heb ik uit 12 packs: 1 epic, 1x 2 rares en voor de rest alleen 40 dust. #ikwordhiersimpelvan
Legendaries zijn gemiddeld iedere 20 packs.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Ok.. Uit mijn laatste 60 packs heb ik 1 legendary. Ligt er aan hoe je het 'gemiddelde' wil berekenen.Benjamin- schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:21:
[...]
Dus uit je laatste 13 packs heb je een legendary en dat allemaal?
Legendaries zijn gemiddeld iedere 20 packs.
Ik ben begonnen met tellen NA mijn laatste legendary.
[ Voor 15% gewijzigd door aicaramba op 19-08-2015 22:27 ]
Ik zit op ongeveer 60/40 denk ik Mage/Hunter. Hunter heeft namelijk weer zeer sterke late game, maar soms kom je er gewoon niet, doordat de curve van de Mage veel lager is.Nitai schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:31:
Bij mij een beetje 50/50. Met Hunter moet je even je spells sparen tot je Lock and load hebt
Mage is veel leuker om te spelen.
Zo had m'n hunter tegenstander die acid maw gespeeld met een vol board control bij hem. Ik speel die coldara (ofzo iets) en tag al z'n grote minions met 1 damage
Allemaal dood
Acid Maw is zo ongelofelijk slecht in dit deck, want je hebt juist grote sterke minions
Mijn ervaringen met de nieuwe mechanics:
Inspire: grappig, maar niet heel game changing. Vooral nogal traag. Als je je complete board vol krijgt met combo-kaarten dan is het inderdaad heel sterk en win je
Joust: totaal zinloos
[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 19-08-2015 22:37 ]
Ik had 2 legendaries uit mijn Tavern Brawl pakje. Dit puur om afgunst op te wekken. Wel nutteloze kaarten, maar toch.aicaramba schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:25:
[...]
Ok.. Uit mijn laatste 60 packs heb ik 1 legendary. Ligt er aan hoe je het 'gemiddelde' wil berekenen.
Ik ben begonnen met tellen NA mijn laatste legendary.
Haha.. Dank jeLapras schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:06:
[...]
Ik had 2 legendaries uit mijn Tavern Brawl pakje. Dit puur om afgunst op te wekken. Wel nutteloze kaarten, maar toch.
https://twitter.com/CM_Whirthun/status/634067191210618880
Mijn top 10:
1 Twilight Guardian
2 Totem Golem
3 Darnassus Aspirant
4 Varian Wrynn
5 Tuskarr Totemic
6 Rhonin
7 Argent Horserider
8 Thunder Bluff Valiant
9 Wyrmrest Agent
10 Master Jouster
[ Voor 45% gewijzigd door An1mA op 20-08-2015 09:09 ]
De nieuwe mechanics brengen denk ik een hoop ergernis.
Met Inspire heb je gigantisch sterke synergy en heeft elke kaart de potentie gigantisch te snowballen, heel irritant om tegen te spelen dus.
Met Joust staat de deur wagenwijd open voor RNG en gevoelsmatig verlies je dan altijd net wanneer je het nodig hebt en win je wanneer het niet echt veel uitmaakt (imho).
Een inspire tempo mage kan zomaar tier1 worden.
Hunter zal wat trager gaan worden, maar dankzij de value die ze uit kaarten krijgen zal het een sterke irritante class blijven. Midrange hunter zal alleen maar sterker worden.
Inspire heeft wel sterke synergie misschien maar je moet dan wel je hero power gebruiken wat een behoorlijke tempo loss is. Dus voor het gaat snowballen zijn je minions al dood.
Mijn gevoel zegt eerder dat de inspire kaarten op zichzelf te zwak zijn waardoor genoemde snowballing in de praktijk niet haalbaar is (de meeste inspire kaarten lijken pas value te geven bij de tweede inspire).
Ik had gisteren dat ik oneindig mijn hero power kon gebruiken voor 1 mana, maar dat kwam omdat de tegenstander een disconnect had... Zo'n combo zet je niet eenvoudig op in ranked play (wellicht met emperor)
Ik krijg een enorm hoog Arena gevoel bij de brawl. Dit komt omdat je bezig bent om je Inspire minions te beschermen omdat ze anders geen value hebben. Het voelt echt alsof je de speelwijze van arena toepast ipv de ranked speelwijze.Predje schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:20:
Heb een paar potjes brawl gespeeld.
De nieuwe mechanics brengen denk ik een hoop ergernis.
Met Inspire heb je gigantisch sterke synergy en heeft elke kaart de potentie gigantisch te snowballen, heel irritant om tegen te spelen dus.
Met Joust staat de deur wagenwijd open voor RNG en gevoelsmatig verlies je dan altijd net wanneer je het nodig hebt en win je wanneer het niet echt veel uitmaakt (imho).
Een inspire tempo mage kan zomaar tier1 worden.
Hunter zal wat trager gaan worden, maar dankzij de value die ze uit kaarten krijgen zal het een sterke irritante class blijven. Midrange hunter zal alleen maar sterker worden.
Verwijderd
nou ja, het kan heel goed uitpakken, maar je wordt eigenlijk verplicht meerdere spells in een beurt uit te spelen die je normaal niet zou spelen in ruil voor random kaarten, je wordt dus eigenlijk gedwongen spells vast te houden om zoveel mogelijk value uit de kaart te halenbronce schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:19:
Ik ben wel positief over lock & load kaart. Vooral als je coin hebt kun je daar veel value uit krijgen.
aangezien L&L al een kaart kost, moet je minimaal 2 spells spelen om er een beetje value uit te halen, dus zeg beurt 6 op z'n vroegst, daardoor is L&L enkel geschikt voor een traag hunter deck dat board control heeft op het moment van of direct na het spelen van de kaart
ik denk dat er betere kaarten zijn om je deck mee te vullen
Beurt 2 in brawl: L&L -> coin -> arcane shot. Dan krijg je er al 2 kaarten voor terug.Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:58:
[...]
nou ja, het kan heel goed uitpakken, maar je wordt eigenlijk verplicht meerdere spells in een beurt uit te spelen die je normaal niet zou spelen in ruil voor random kaarten, je wordt dus eigenlijk gedwongen spells vast te houden om zoveel mogelijk value uit de kaart te halen
aangezien L&L al een kaart kost, moet je minimaal 2 spells spelen om er een beetje value uit te halen, dus zeg beurt 6 op z'n vroegst, daardoor is L&L enkel geschikt voor een traag hunter deck dat board control heeft op het moment van of direct na het spelen van de kaart
ik denk dat er betere kaarten zijn om je deck mee te vullen
edit: je hebt ook nog hunters mark. Tevens krijg je ook een kaart terug voor animal companion en uth. Mij lijkt het wel een goede kaart maar echt conclusie trekken gaat nog niet.
[ Voor 9% gewijzigd door bronce op 20-08-2015 11:12 ]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Hearthstone: Heroes of GamblecraftBenjamin- schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:10:
Echt wat een RNG brawl weer... pff...
maareh goed nieuws maandag dus, eindelijk weer ene nieuwe uitbreiding, heeft imo veel te lang geduurd
[ Voor 21% gewijzigd door Kol Nedra op 20-08-2015 12:53 ]
nothing stops this train

Hebben jullie al opgemerkt dat Blizzard sommige kaarten een upgrade geeft? Persoonlijk vind ik dit een slechte zaak, ze willen oude kaarten niet buffen, maar nieuwe kaarten die precies hetzelfde doen wel?
Bij deze twee voorbeelden:

Deze kaart doet hetzelfde als Magma Rager en heeft 1 hp meer.

Deze kaart doet hetzelfde als Booty Bay Bodyguard, maar kost 4 mana in plaats van 5 mana.
Dit fenomeen heet powercreeping, zie deze video van Kripp voor meer info daarover.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Prima timing wat mij betreft, zeker niet te lang.Kol Nedra schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:52:
[...]
Hearthstone: Heroes of Gamblecraft
maareh goed nieuws maandag dus, eindelijk weer ene nieuwe uitbreiding, heeft imo veel te lang geduurd
Mijn ervaring is anders. Alles wat ik won was met hunter, alles wat ik verloor was met mage.corset schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:45:
leuk idee de huidige tavern brawl.. maar wat een unbalance, de mage is qua deck stukken sterker dan de hunter helaas.
Betekent dit dan dat we eigenlijk de oude kaarten met de slechtere eigenschappen in het geval dat ze niet 'Soulbound' zijn maar het beste in dust kunnen omzetten? Want waarom zou je in hemelsnaam nu nog de oude kaarten in een deck stoppen?Nostordici schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:43:
Hebben jullie al opgemerkt dat Blizzard sommige kaarten een upgrade geeft? Persoonlijk vind ik dit een slechte zaak, ze willen oude kaarten niet buffen, maar nieuwe kaarten die precies hetzelfde doen wel?
[ Voor 20% gewijzigd door The_Big_Easy op 20-08-2015 14:59 ]
Klopt, heeft totaal geen nut meer. Natuurlijk zullen er altijd wel betere kaarten verschijnen, maar een kopie maken van een oude kaart en dan een stat veranderen vind ik best wel slecht. Buff dan eerst de oude kaarten. Niet dat deze kaarten veel impact zullen hebben, maar dit voorspelt niet veel goeds voor de toekomst. Als Blizzard op deze manier door wil gaan, met nieuwe kaarten introduceren.The_Big_Easy schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:54:
[...]
Betekent dit dan dat we eigenlijk de oude kaarten met de slechtere eigenschappen maar het beste in dus kunnen omzetten? Want waarom zou je in hemelsnaam nu nog de oude kaarten in een deck stoppen?
Ik ben het natuurlijk helemaal mee eens dat het erg onhandig is om obvious powercreeps in stats toe te passen, ook al is het geen "powercreep" omdat de betreffende kaarten in constructed nooit gespeeld worden dan nog is het gewoon niet slim. Naar mijn mening kunnen ze dan beter aparte stats verhoudingen, zoals die 5-9 toevoegen, die niet voldoen aan de ideale stats maar nog wel in bepaalde gevallen speelbaar kunnen zijn. Dan voorkom je ook dat mensen alleen al het gevoel krijgen dat HS een spel is waar blatant powercreep naar voren komt.
Ik heb overigens wel erg veel zin in de expansie en de impact op classes zoals shaman die ik tot nu toe relatief weinig heb gespeeld in constructed. Ik weet al 2 soorten decks die ik wil gaan proberen een meer totem gebaseerd deck en een Malygos shaman.
Dat Hunter deck is wel leuk, maar wat lastiger om te spelen. Agressief muligan voor lagere drops, en je hero power maar gewoon vergeten (ze hadden die Steamwheedle Sniper wel mogen toevoegen aan de decklist). In midgame knal je vooruit, en heeft die Mage geen antwoorden meer op je grotere beesten. Je moet wel op tijd stabiliserencorset schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:45:
leuk idee de huidige tavern brawl.. maar wat een unbalance, de mage is qua deck stukken sterker dan de hunter helaas.
Surfin' paradise!
Dit is altijd al geweest. Kaarten buffen heeft Blizzard sinds release nog maar 1x gedaan, en dat labelen zijzelf als een fix (Bane of Doom - al was dit ook zeker een buff omdat ze naast de nieuwe demons, ook alle demons zoals Jaraxxus, Illidan e.d. toegevoegd van Classic).The_Big_Easy schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:54:
[...]
Betekent dit dan dat we eigenlijk de oude kaarten met de slechtere eigenschappen in het geval dat ze niet 'Soulbound' zijn maar het beste in dust kunnen omzetten? Want waarom zou je in hemelsnaam nu nog de oude kaarten in een deck stoppen?
Het is gewoon simpel:
- Is de kaart crap, dan blijft die zo
- Is de kaart goed, dan blijft die zo
- Is de kaart bugged oid (dus niet het effect dat zou moeten), dan fixen ze hem op een gegeven moment. (zo is een tijdje geleden Swipe gefixed dat deze de minion van Imp Gang Boss niet meer killed)
- Is de kaart overpowered (geworden), dan zullen ze deze in zeer beperkte gevallen nerfen.
Maargoed nerfs zijn ook al heel lang niet meer gedaan, dat is alweer ruim een half jaar geleden met Undertaker. Blizzard lijkt zich liever te richten op een kaart slechter te maken door counters te releasen of gewoon alternatieven te bieden waardoor de kaart zijn overpowerde status verliest.
Goed voorbeeld is bijvoorbeeld Dr. Boom, wordt door vele gezien als overpowered, al deel ik die mening persoonlijk niet, maar dat terzijde, maar nu met Chillmaw heb je echt een alternatief in heel wat decks, heb je board control dan is deze kaart zeker slechter omdat je eigen veld er ook aangaat, maar er zijn ook heel situaties waar deze kaart gewoon veel sterker is, moeilijker om te removen, en ja 3 damage to all. Tegen aggro is dit gewoon effectief een board clear.
Het doel is dan ook daar niet om Dr. Boom slechter te maken, maar dat er gewoon keuze is. Dit was eigenlijk ook het geval met 6 mana, de enige 6 mana neutral die werd gespeeld was Sylvanas, vroeger had je ook Cairne en werd Black Knight een tijd weinig gespeeld (denk dat deze zeker weer terugkomt met de lategame decks), en dan brengt Blizzard juist op zulke slots nieuwe kaarten uit die echt sterk zijn.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Heb trouwens even met een soort van Tempo Mage gespeeld (de versie zonder Archemage maar met Rag en Sylvana's) en het is leuker dan ik had verwacht vooral tegen Hunter
Dat is geen argument, als ze de oorspronkelijke kaarten gebufft hadden dan kreeg je tenminste minder slechte keuzes in Arena.Auredium schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:55:
Nouja, de toevoeging van Ice Rager en Heckler vervangen niet 'altijd' de oude kaarten. Arena is altijd een valid argument. Soms is Booty Bay Bodyguard gewoon de beste pick die je hebt. Soms is magma rager de beste....zucht...sorry voor die kaart weet ik niet echt veel slechtere kaarten te verzinnen.
Dr. Boom zet zo'n hoge standaard dat om concurrerende minions te maken ze ook heel sterk moeten zijn, wat het spelen van oudere 7-cost minions nog moeilijker maakt. Oftewel de keuze wordt alleen maar beperkter. Da's powercreep in zijn slechtste vorm.
nothing stops this train
2 mana: Deal 2 damage to any target, restore 2 health to your hero, gain 2 armor, equip a 1/2 weapon, summon a 1/1 minion.
ze kunnen bv voor kiezen om het een bone shield te geven: gain +1 armor and for next turn if attacked by minion deal 1 damage to it
nothing stops this train
Blizzard heeft al te kennen gegeven geen extra klassen aan de huidige 9 toe te gaan voegen in de toekomst. Alhoewel ik wel nog een adventure zie in Icecrown ofzo.xelfer schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:41:
Als Blizzard dezelfde logica toe zal passen op een Death Knight in HS als dat ze deden in WoW dan zal een Death Knight de volgende hero power hebben:
2 mana: Deal 2 damage to any target, restore 2 health to your hero, gain 2 armor, equip a 1/2 weapon, summon a 1/1 minion.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ik denk dat ''+2 attack this turn'' het meest gebalanceerd is tegenover de andere classes.xelfer schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:41:
Als Blizzard dezelfde logica toe zal passen op een Death Knight in HS als dat ze deden in WoW dan zal een Death Knight de volgende hero power hebben:
Hoge standaard? Welke 7 mana neutral minion werd gespeeld? Voor Dr. Boom had je:108rogar schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:03:
[...]
Dat is geen argument, als ze de oorspronkelijke kaarten gebufft hadden dan kreeg je tenminste minder slechte keuzes in Arena.
Dr. Boom zet zo'n hoge standaard dat om concurrerende minions te maken ze ook heel sterk moeten zijn, wat het spelen van oudere 7-cost minions nog moeilijker maakt. Oftewel de keuze wordt alleen maar beperkter. Da's powercreep in zijn slechtste vorm.
Core Hound (bagger)
Ravenholdt Assassin (bagger)
Stormwind Champion (redelijk, maar zeker niet goed genoeg)
War Golem (bagger)
Dit was dan ook waarom in geen enkel goed deck een 7 mana neutral zat. Ga je naar class kaarten kijken, dan heeft het ook weinig invloed gehad. Druid speelt nog steeds Ancient of Lore en War, Hunter speelt nog steeds geen Longbow, Mage speelt nog steeds Flamestrike en Antonidas, Paladin speelt zelden Guardian of Kings (maar dat komt door Healbot vooral), Velen wordt tegenwoordig meer gespeeld dan in Naxx, Sprint wordt meer gespeeld, Gorehowl is gewoon al lang niet goed meer.
Dus Dr. Boom heeft gewoon 0 invloed gehad op het 7 mana slot. Uiteraard zijn er wel andere kaarten verstoten uit andere slots, maar we hadden gewoon 7 mana kaarten nodig, vandaar ook Boom en Troggzor in GvG.
Voorlopig. Er is niet gezegd dat het helemaal niet komt.Auredium schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:51:
[...]
Blizzard heeft al te kennen gegeven geen extra klassen aan de huidige 9 toe te gaan voegen in de toekomst. Alhoewel ik wel nog een adventure zie in Icecrown ofzo.
[ Voor 10% gewijzigd door Benjamin- op 20-08-2015 16:56 ]
Oh ja, Geddon vergeten, zat in mijn eigen collectie te kijken.108rogar schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:33:
Baron Geddon is niet bagger, maar goed, laat dat 7 mana slot maar zitten, je zegt zelf al dat ie andere slots verstoot. Ik heb vaak zat het argument "maar Dr. Boom is beter" langs zien komen. Kern van mijn verhaal blijft kloppen, hij verschraalt de diversiteit en dat los je niet op met meer minions van zijn kaliber.
Maar Geddon werd eigenlijk wel alleen gespeeld in Control Warrior, en nog steeds. Ook hier heeft Boom geen invloed op gehad.
Wanneer je een deck maakt, werk je altijd met curves, nu was 7 vaak leeg bij diverse classes, er was gewoon niets (wat de moeite waard was) om in dat slot te stoppen. Is Dr. Boom dan echt te sterk? Ik vind het best wel meevallen, zeker wanneer je andere kaarten ziet. En dat was ook mijn hele punt. Blizzard doet niet de oude kaarten nerfen, maar maakt liever nieuwe goede kaarten, waardoor de oude kaarten niet meer zo gigantisch sterk zijn, simpelweg omdat er zoveel andere goede zijn, en wanneer je kan kiezen uit 60 OP kaarten voor je deck, zijn ze geen van allen OP meer want het is dan normaal.
Veel mensen beschuldigen Blizzard er ook van om opzettelijk oude kaarten slechter te maken, nu even los van de 3 verbeterde kaarten, vind ik dat niet opgaan, veel decks zitten nog steeds vol met classic kaarten, echter kan je niet een nieuwe set uitbrengen zonder dat dit oude kaarten verstoot. Sylvanas was zo'n kaart, bijna ieder deck had haar, nu zie je met Thaurissan dat mensen 3 keuzes hebben, Sylvanas, Thaurissan of beide. Alle 3 de opties worden gebruikt, waardoor je meer diversiteit krijgt, en dat is iets wat Blizzard moet blijven aanbieden, en dat is iets wat op de 7 mana slot mist, pre-GvG was er eigenlijk niets qua neutrals, in GvG kreeg je Boom en Troggzor, maar Troggzor was niet goed genoeg, waardoor je nog steeds geen diversiteit hebt, met TGT moet dat hopelijk weer iets meer worden.
[ Voor 12% gewijzigd door aicaramba op 20-08-2015 19:03 ]
Niet slecht hoor.
Is denk ik gewoon marketing. Hoe groter de pool aan kaarten, hoe meer packs je nodig hebt om net die card te krijgen die je graag wilt hebben.Nostordici schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:43:
Ondanks dat ik wel zin heb om de nieuwe kaarten uit te proberen, vrees ik meer voor frustraties haha
Bij deze twee voorbeelden:
[afbeelding]
Deze kaart doet hetzelfde als Magma Rager en heeft 1 hp meer.
[afbeelding]
Deze kaart doet hetzelfde als Booty Bay Bodyguard, maar kost 4 mana in plaats van 5 mana.
Dit fenomeen heet powercreeping, zie deze video van Kripp voor meer info daarover.
[video]
En voor degenen die hun collectie compleet willen maken is het ook een perfecte cashcow.
Vandaar dat ik ook wel benieuwd ben naar Epic card game, van de makers van Star Realms. (Star Realms speel ik naast Hearthstone ook dagelijks.) Epic wordt als complete set verkocht. Er komen wel uitbreidingen volgens mij. Maar met de basis-set kun je prima spelen naar het schijnt.
Maar goed, de tijd zal het leren hoe HS zich ontwikkeld. Tot nu toe vermaak ik me er prima mee.
[ Voor 15% gewijzigd door JulesvH op 20-08-2015 21:05 ]
Mooi rewards. Die Gahr'zilla had ik nog niet.

Heb je toegevoegd op EU en NA. Ik speel dagelijks maar ik weet uit de clan dat wij lang niet altijd tegelijkertijd online zijn. Vanaf de 28ste begint het nieuwe D3 seizoen dus iedereen begint warm te draaien in afwachting daarvan. Ik ga ook spelen, maar ik doe zeker m'n dagelijkse potjes HS en ik ga geen maanden D3 spelen.murphsy schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:04:
Nog iemand die regelmatig speelt en wel wil 'frienden' voor de spectator quests? Heb nog maar 1 actieve Hearthstone speler (iedereen is weer terug naar Diablo III, om één of andere reden) en hij is weinig online.
In de meeste decks is het nadeel te groot, sowieso is het al een kaart voor control decks, en de meeste hebben betere antwoorden. Hij is dan ook alleen echt gebruikt in control Warrior. Dat maakt het uiteraard al een goede kaart, maar Dr. Boom heeft er geen invloed op gehad, en dat is waar het om ging. Ieder slot (op 10 mana na) heeft een flinke keuze topkaarten, 7 is altijd het buitenbeentje geweest, en dat zie je ook duidelijk terug in deze uitbreiding door de hoeveelheid 7 drops.Turfschipper schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:57:
Ik gebruik baron geddon toch best vaak. Zeker met een hero waar ik niet genoeg boardclear heb. Fantastische kaart daarvoor. Bord leeg en jij een 7/5.
Niet slecht hoor.
Misschien een beetje off-topic maar zit er PvP in Diablo 3?Tektoon schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:18:
[...]
Heb je toegevoegd op EU en NA. Ik speel dagelijks maar ik weet uit de clan dat wij lang niet altijd tegelijkertijd online zijn. Vanaf de 28ste begint het nieuwe D3 seizoen dus iedereen begint warm te draaien in afwachting daarvan. Ik ga ook spelen, maar ik doe zeker m'n dagelijkse potjes HS en ik ga geen maanden D3 spelen.
je kunt daar ook brawl'enxelfer schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:51:
[...]
Misschien een beetje off-topic maar zit er PvP in Diablo 3?
Ik twijfel nog of ik weer terug ga naar Diablo. Ik heb afgelopen seizoen bereikt wat ik wilde en de aanpassingen zijn ook weer niet wereldschokkend deze patch...., maar het begint wel weer te kriebelen.Tektoon schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:18:
[...]
Heb je toegevoegd op EU en NA. Ik speel dagelijks maar ik weet uit de clan dat wij lang niet altijd tegelijkertijd online zijn. Vanaf de 28ste begint het nieuwe D3 seizoen dus iedereen begint warm te draaien in afwachting daarvan. Ik ga ook spelen, maar ik doe zeker m'n dagelijkse potjes HS en ik ga geen maanden D3 spelen.
Hs doel voor volgende maand is top 500. Ik heb gemerkt dat je wel constructed moet blijven spelen. Ik ben gezakt naar rank ~2500, daar kom ik niet zomaar meer vanaf.
S4 ziet er erg goed uit met alle wijzigingen, nieuwe content en gear. Als je een keer seasons wilt spelen is dit het seizoen om het te doen denk ik. Voor mij is het sinds het begin van S3 geleden dat ik speelde dus zo'n break maakt hongerig.
Verder is zo'n TGT expansion release heel leuk maar meer dan wat pakjes open maken en een arena run spelen is het voor mij eigenlijk niet. Zo'n Heathstone expansion released zichzelf eigenlijk niet op één moment, maar vezelrijk verspreid over meerdere weken. Er zijn verschillende fases en pas na een tijdje vormt zich een nieuwe meta.
Heel anders dan Diablo bijvoorbeeld, waar je als een slet zo snel mogelijk alle nieuwe content afwerkt om daarna uitgeput neer te ploffen terwijl je met je ogen dicht nog steeds overal paarse lasers ziet.
Ik wil er maar mee zeggen: volgens mij laat het één en ander zich prima met elkaar combineren.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]