Heb je een bron waar ze "veel" kaarten gaan releasen? Ik wist dat er een stream er aan kwam met de 2 gasten, maar wist niet dat ze daar een soort van kaart release gingen doen. Hopelijk laten ze dan alle kaarten zien die nog niet verschenen zijn en een releasedate als topping op de taart. Wishful thinking ^^Tektoon schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:22:
Vrijdag is er een speciale stream met Ben Brode en Frodan waar ze ineens heel veel kaarten gaan releasen. 19:00 CET via twitch.
The Grand Tournament draws near, and we’re eager to show off more of the exciting cards coming with it!Tektoon schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:40:
[...]
In ander nieuws; volgende week vrijdag 14-08 (19:00 CET) xis er een speciaal show-case evenement met Frodan en Ben Brode waarbij ook weer een heleboel nieuwe kaarten zullen worden gereleased. Je kunt het live volgen op twitch.
Join senior game designer Ben Brode and Hearthstone casting extraordinaire Dan “Frodan” Chou on August 14 at 10AM PDT for a series of action-packed show matches against game designer Dean “Iksar” Ayala. We’ll be revealing a number of new cards from The Grand Tournament, so you won’t want to miss out.
Be sure to ‘follow’ the official Hearthstone Twitch channel to be notified when the stream begins. We hope to see you there!
[ Voor 38% gewijzigd door Tektoon op 12-08-2015 20:30 ]
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
yep rls volgend week!
mark my words!
Week erop is D3 patch... kan toch niet gelijktijdig gebeuren.
Week erop is D3 patch... kan toch niet gelijktijdig gebeuren.
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Ik verwacht een event zoals het eerste: exhibition matches met pre-made decks waar een stuk of 10 a 20 nieuwe kaarten inzitten. Misschien gooien ze daarna alles online, wie weet.
Wat mij betreft halen ze de beide launches uit elkaar inderdaad. Ik ga ze beiden zeker spelen, al kan je bij Hearthstone rustig een weekje te wachten terwijl je bij D3: S4 juist graag meteen aan de race begint. Oh well.
#ArenaWarriorMatters
Wat mij betreft halen ze de beide launches uit elkaar inderdaad. Ik ga ze beiden zeker spelen, al kan je bij Hearthstone rustig een weekje te wachten terwijl je bij D3: S4 juist graag meteen aan de race begint. Oh well.
#ArenaWarriorMatters
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Grappig die naam van die Warrior legendary...familie van Anduin?
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ja, hij is de vader van AnduinNitai schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:07:
Lekker veel goud gespaard... Not.... Haha kan het niet laten pakjes te scoren, ;-).
Maar ook besloten dat ik alleen voor die betaalde/700 gold content ga sparen als dat aangekondigd wordt.
Maar om dat twee keer per jaar te doen? Een maandje of twee grinden met amper een nieuwe kaart.. Mwa... Niet zo zin in.
Laat die goldtjes maar rollen!
Maar ook besloten dat ik alleen voor die betaalde/700 gold content ga sparen als dat aangekondigd wordt.
Maar om dat twee keer per jaar te doen? Een maandje of twee grinden met amper een nieuwe kaart.. Mwa... Niet zo zin in.
Laat die goldtjes maar rollen!
[ Voor 4% gewijzigd door Turfschipper op 12-08-2015 21:18 ]
De legendaries in TGT voelen teminste bijna allemaal wel aan als echte legendaries. Dat is wel heel tof.
Nitai schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:07:

[ Voor 31% gewijzigd door jmxd op 12-08-2015 23:00 ]
Met de brawl heb ik de laatst murloc gekregen dat ik nodig had voor de grrlrlrlrlr quest.
Er zit alleen een vreemde bug in het spel.
Ergste van dit alles is dat ie soulbound is
Ergste van dit alles is dat ie soulbound is

[ Voor 17% gewijzigd door nagasy op 12-08-2015 23:06 ]
Battle.net: NagaByrd#2844
Verwijderd
Da's bekend, is gewoon een display bugnagasy schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 23:06:
Met de brawl heb ik de laatst murloc gekregen dat ik nodig had voor de grrlrlrlrlr quest.
Ergste van dit alles is dat ie soulbound is![]()
[afbeelding]
Ik kreeg zojuist de Heer Edwin van Kleef.
In een dekje gepropt, maar dat is niet veel he? Komende dagen eens mee aan de gang.
In een dekje gepropt, maar dat is niet veel he? Komende dagen eens mee aan de gang.
Probeer te zorgen dat het een 6-6 word op turn 2 en het wint gewoon games voor je en een turn 1 4-4 is ook niet mis.Turfschipper schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 01:53:
Ik kreeg zojuist de Heer Edwin van Kleef.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Gisteren voor het eerst Hearth Arena gwebruikt voor het samenstellen van een arena deck.
Dit is hem geworden:

Nog maar een ronde gedaan en verloren, maar ik heb hoop voor een volgende ronde.
Dit is hem geworden:

Nog maar een ronde gedaan en verloren, maar ik heb hoop voor een volgende ronde.
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Wat een mooie Warrior legendary
de Tavern Brawl van nu is al een keer geweest toch? En de 'Too Many Portals' van een tijdje terug ook.. zouden ze nu al door de ideeën heen zijn?
Of te druk met TGT en Tournament Mode.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:36:
Wat een mooie Warrior legendaryde Tavern Brawl van nu is al een keer geweest toch? En de 'Too Many Portals' van een tijdje terug ook.. zouden ze nu al door de ideeën heen zijn?
Ze hadden bij de introductie van Brawl ook gemeld dat sommige Brawls meerdere keren terug zouden komen.
Ik vind de Warrior Legendary, gekeken naar de huidige decks (Patron en Control) maar slecht. Je wil niet automatisch minions op het veld hebben, je wil ze goed timen en veel value uit halen. Ook de battlecry valt dan weg. Ook kijkend naar de huidige decks zijn ze al goed voorzien van draws en tegen de tijd dat je deze kaart gaat spelen zit je vaak al richting fatique waardoor hij eigenlijk alleen maar nadelig is.
Zoals ik het nu zie zal ik hem nooit gaan spelen. Maar ik weet nooit wat voor decks ik ga maken met TGT.
Verwijderd
In Patron is ie natuurlijk niet geschikt, maar in dat deck passen enkel hele speciale minions.astie schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:10:
[...]
Ik vind de Warrior Legendary, gekeken naar de huidige decks (Patron en Control) maar slecht. Je wil niet automatisch minions op het veld hebben, je wil ze goed timen en veel value uit halen. Ook de battlecry valt dan weg. Ook kijkend naar de huidige decks zijn ze al goed voorzien van draws en tegen de tijd dat je deze kaart gaat spelen zit je vaak al richting fatique waardoor hij eigenlijk alleen maar nadelig is.
Zoals ik het nu zie zal ik hem nooit gaan spelen. Maar ik weet nooit wat voor decks ik ga maken met TGT.
In control is het volgens mij een enorm goede kaart. 3 card draw en gratis minions droppen is huge. So what dat je geen Boom Bots krijgt of 5 armor mist. Voor 10 mana heb je of je hand vol of je bord vol; huge card advantage. Weinig decks die daar van terug kunnen komen. Natuurlijk is het lullig als je de battlecry van Alex mist, maar een 7/7 en 8/8 in 1 beurt op het bord is gewoon GG. Als je Varian speelt in CW, kun je extra draw kaarten schrappen zoals Slam, waardoor je extra ruimte in je deck hebt voor tech.
Ik speel graag CW en dit zal de eerste legendary zijn die ik ga craften als TGT uit is.
Al snap ik jouw redenatie blijf ik erbij dat ik hem niet goed genoeg vind. Ik heb me al zovaak geergerd aan de Deathlord die een goede battlecry minion op het veld zet. Deze kaart doet niets anders al kun je als je hem speelt beter inschatten wat het wordt omdat je weet wat er nog in je deck zit.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:29:
[...]
In Patron is ie natuurlijk niet geschikt, maar in dat deck passen enkel hele speciale minions.
In control is het volgens mij een enorm goede kaart. 3 card draw en gratis minions droppen is huge. So what dat je geen Boom Bots krijgt of 5 armor mist. Voor 10 mana heb je of je hand vol of je bord vol; huge card advantage. Weinig decks die daar van terug kunnen komen. Natuurlijk is het lullig als je de battlecry van Alex mist, maar een 7/7 en 8/8 in 1 beurt op het bord is gewoon GG. Als je Varian speelt in CW, kun je extra draw kaarten schrappen zoals Slam, waardoor je extra ruimte in je deck hebt voor tech.
Ik speel graag CW en dit zal de eerste legendary zijn die ik ga craften als TGT uit is.
Als ik hem wel zou spelen in mij CW dan zou ik mijn deck erop aanpassen.
Straks heb je dr boom zonder boombots en alexstraza zonder 15 hp hero. Nja. De tempo gain zou natuurlijk geweldig zijnAn1mA schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:34:
Die Warrior legendary instant in een Control Warrior, holy shit. Enige nadeel is dat hij een bgh target is, maar F dat. En zoals al vermeld, wil je niet al te veel battlecry minions op je veld krijgen.
Mage legendary, tja voor 8 mana verwacht je toch wel iets meer en eigenlijk vind ik hem best slecht. Hij is een bgh target, doet niks op het board zelf en ook geen win more card. Bv een Kel Thuzad of Chromaggus wil je zo snel weg hebben, omdat het uit de hand kan lopen. Anders heb je nog sniper rag als 8 drop. Nee, je tegenstander gaat het niet als een "grote" bedreiging zie, hoewel je geen 7 dmg in je face wilt hebben. 3 Arcana Missiles kan potentieel een board clear zijn, maar de mage heeft al flamestrike, kost natuurlijk wel 4 mana meer. Had het nu een 6 drop gemaakt met 5/5 stats en met 2 Arcane Missiles ipv 3.
Hoewel de kaart insane is, past hij niet bij de "huidige" CW en meta. Als jij hem op turn 10 kan spelen zonder dat je dood gaat, is het een winmore kaart. Tegen control speel je zo in zijn board removal, mocht dat het niet geval zijn heb je veel value ja. Maar in sommige matchup zijn de battlecries erg cruciaal en graaf je je eigen graf met Varian Wrynn. Maar ik verwacht vast wel een Warrior deck waar Varian Wrynn wel beter in past, want zijn effect is wel insane, alleen zoals ik eerder zei past hij niet bij CW.
Die warrior leg is wel kicke! Al vind ik de art niet zo indrukwekkend.
CW games gaan vaak richting turn 10.
En hij past ook helemaal in de CW playstyle dat je altijd vanuit een achterstand speelt.
Je kunt ineens je board vol krijgen!
Ik zou hem gewoon spelen ipv alex.
Het is een fantastische turn 10 topdeck
CW games gaan vaak richting turn 10.
En hij past ook helemaal in de CW playstyle dat je altijd vanuit een achterstand speelt.
Je kunt ineens je board vol krijgen!
Verwijderd
In de huidige meta is hij veel te traag. Als je hem kan spelen ben je oftewel al dood of volledig gewonnen. Brengt niet echt iets mee op zijn turn tenzij uw warrior deck vol met chargers zit.An1mA schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:00:
Hoewel de kaart insane is, past hij niet bij de "huidige" CW en meta. Als jij hem op turn 10 kan spelen zonder dat je dood gaat, is het een winmore kaart. Tegen control speel je zo in zijn board removal, mocht dat het niet geval zijn heb je veel value ja. Maar in sommige matchup zijn de battlecries erg cruciaal en graaf je je eigen graf met Varian Wrynn. Maar ik verwacht vast wel een Warrior deck waar Varian Wrynn wel beter in past, want zijn effect is wel insane, alleen zoals ik eerder zei past hij niet bij CW.
In gelijk welk warrior deck zou deze kaart niet passen. We zullen hem nooit zien in de populaire decks denk ik.
Verwijderd
mja, zonder Alex mis je de Alex + Grom finisherPredje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:11:
en CW heeft nooit topdecks, daarvoor zit er teveel draw in het deck
In de huidige kaarten voor Warrior die TGT heeft uitgebracht zitten 2 sync kaarten voor taunts. Deze legendary zou geweldig zijn in een taunt deck van Warrior.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:12:
[...]
In de huidige meta is hij veel te traag. Als je hem kan spelen ben je oftewel al dood of volledig gewonnen. Brengt niet echt iets mee op zijn turn tenzij uw warrior deck vol met chargers zit.
In gelijk welk warrior deck zou deze kaart niet passen. We zullen hem nooit zien in de populaire decks denk ik.
de nieuwe Warrior legendary is wel helemaal geweldig voor de tavern waarmee je gelijk met 10 mana start.
volgooien met andere legendaries en insta win
volgooien met andere legendaries en insta win
Begrijp de opmerking ook niet echt. TGT laat veel interactions met control decks zien, zeker Warrior, taunt, hoge mana kaarten voor joust, maar ook met andere classes, waardoor de meta trager wordt.
Deze kaart in een control Warrior met taunts lijkt me dan ook zeker veel potentie hebben.
Deze kaart in een control Warrior met taunts lijkt me dan ook zeker veel potentie hebben.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Welke opmerking?Benjamin- schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:21:
Begrijp de opmerking ook niet echt. TGT laat veel interactions met control decks zien, zeker Warrior, taunt, hoge mana kaarten voor joust, maar ook met andere classes, waardoor de meta trager wordt.
Dat die Warrior legendary niet speelbaar is in de huidige meta. Vind ik niet relevant gezien de meta met de release van die kaart juist verandert
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Niet relevant vinden of niet begrijpen zijn 2 verschillende dingen.Benjamin- schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:26:
Dat die Warrior legendary niet speelbaar is in de huidige meta. Vind ik niet relevant gezien de meta met de release van die kaart juist verandert
Als jij er zeker van bent dat aggro-meta gaat veranderen door TGT dan wil ik jouw glazen bol graag lenen.
Ik kan kaarten alleen beoordelen op wat er al bekend is van TGT en de huidige decks die er zijn.
En vrijwel alle kaarten wijzen op meer lategame, meer hero powers, joust en in het geval van Warrior specifiek kaarten die goed met taunt e.d. werken.astie schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:28:
[...]
Niet relevant vinden of niet begrijpen zijn 2 verschillende dingen.
Als jij er zeker van bent dat aggro-meta gaat veranderen door TGT dan wil ik jouw glazen bol graag lenen.
Ik kan kaarten alleen beoordelen op wat er al bekend is van TGT en de huidige decks die er zijn.
Maar deel gerust jouw mening waarom we juist in een aggro meta blijven.
Verwijderd
Meta veranderd niet op één dag. Volgens mij zal er van aggro meta naar een iets minder aggro meta gegaan worden om daarna volledig control meta te worden.Benjamin- schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:38:
[...]
En vrijwel alle kaarten wijzen op meer lategame, meer hero powers, joust en in het geval van Warrior specifiek kaarten die goed met taunt e.d. werken.
Mensen blijven face hunter spelen tot ze teveel counters lopen en maken dan een cheap control deck.
Dus enerzijds denk je dat we naar een control meta gaan, maar dan vind je toch dit omdat de meta te snel is?Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:42:
[...]
Meta veranderd niet op één dag. Volgens mij zal er van aggro meta naar een iets minder aggro meta gegaan worden om daarna volledig control meta te worden.
Mensen blijven face hunter spelen tot ze teveel counters lopen en maken dan een cheap control deck.
In een control meta zie ik juist deze kaart het heel erg goed doen.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:12:
We zullen hem nooit zien in de populaire decks denk ik.
Mass removal baiten en in 1 keer het veld weer vullen.
[ Voor 7% gewijzigd door Benjamin- op 13-08-2015 11:46 ]
Idd. Als je zo naar de kaarten kijkt lijkt facehunter straks niet meer constant genoeg te zien.Benjamin- schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:38:
[...]
En vrijwel alle kaarten wijzen op meer lategame, meer hero powers, joust en in het geval van Warrior specifiek kaarten die goed met taunt e.d. werken.
Wat wil je gaan doen tegen een warrior en priest die vanaf turn 6 elke turn voor 4 healen (of armoren).
Of tegen handlock die vanaf turn 6 kan tappen zonder schade.
De games zullen denk ik veel vaker richting lategame gaan en dan is een 10 mana kaart niet heel onhandig.
Alleen zullen kaarten als twisting nether en poison seeds dan veel meer play zien. En deathwing wordt ook gigantisch! Zowel als anti als pro varian!
Verwijderd
Het is een winmore card. Populaire decks houden meer van minder RNG kaarten. Voor hetzelfde geld krijg je uw 2 armorsmiths er uit. We'll see!
Precies, en daarom begrijp ik niet waarom mensen denken dat deze kaart niet goed gaat zijn. Er gaat zo gigantisch veel veranderen, en vrijwel alles wat ik heb gezien is gericht op lategame, zowel de early als de late game kaarten zijn gericht om mid/control. Dus ja ik vind deze kaart echt wel veel potentie hebben.Predje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:45:
[...]
Idd. Als je zo naar de kaarten kijkt lijkt facehunter straks niet meer constant genoeg te zien.
Wat wil je gaan doen tegen een warrior en priest die vanaf turn 6 elke turn voor 4 healen (of armoren).
Of tegen handlock die vanaf turn 6 kan tappen zonder schade.
De games zullen denk ik veel vaker richting lategame gaan en dan is een 10 mana kaart niet heel onhandig.
Alleen zullen kaarten als twisting nether en poison seeds dan veel meer play zien. En deathwing wordt ook gigantisch! Zowel als anti als pro varian!
Verwijderd
Ik hoop dat snelle decks wel speelbaar blijven.
Vind ik veel leuker speler dan trage combo of control decks.
En ik heb geen 5 legendaries of genoeg dust om een viable control deck te fabriceren.
En ik heb geen 5 legendaries of genoeg dust om een viable control deck te fabriceren.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2015 11:52 ]
Speelbaar denk ik wel. Maar veel minder sterk.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:48:
Als je kijkt naar de nieuwe hunterkaarten zie je ook dat deze wat trager zijn, echter wel goed.
Midrange hunter gaat echt een ding worden.
Verwijderd
Maar met control decks heb ik niet zo het flipcoin gevoel dat ik heb als ik bijvoorbeeld Zoo speel. Zoo/tempo mage/face hunter voelt zo aan als "als ik die 2 kaarten niet krijg binnen de volgende 3 beurten, verlies ik".Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:48:
Terwijl bij late game control decks meer opties hebt. Combo decks vindt ik nog altijd iets leuks maar niet voor competitief.
Wellicht ga je het coinflip gevoel straks wel met control krijgen omdat je vaker control vs control gaat krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:53:
[...]
Maar met control decks heb ik niet zo het flipcoin gevoel dat ik heb als ik bijvoorbeeld Zoo speel. Zoo/tempo mage/face hunter voelt zo aan als "als ik die 2 kaarten niet krijg binnen de volgende 3 beurten, verlies ik".
Terwijl bij late game control decks meer opties hebt. Combo decks vindt ik nog altijd iets leuks maar niet voor competitief.
Dan is het vaak de eerste 4 turns niks en dan maar net wie de beste antwoorden/kaarten drawd.
Speel je 3 potjes CW vs CW per uur
Verwijderd
Niks saaier als control vs control.Predje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:56:
[...]
Wellicht ga je het coinflip gevoel straks wel met control krijgen omdat je vaker control vs control gaat krijgen.
Dan is het vaak de eerste 4 turns niks en dan maar net wie de beste antwoorden/kaarten drawd.
Speel je 3 potjes CW vs CW per uur
Dat wordt een leuke meta dan
Ja, voor mij zou dat een geweldige meta zijn. Ben control liefhebber. Zelfs in deze aggro meta speel ik alleen maar control.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:57:
[...]
Niks saaier als control vs control.
Dat wordt een leuke meta dan
Maar ik denk dat de aggro meta blijft omdat het ontzettend veel voordelen heeft t.o.v. langzamere meta. Grinden, gold harvesting en goedkoop.
Je kan zoveel control en anti-aggro kaarten uitbrengen als je wil maar dat weerhoud niemand ervan om aggro te spelen.
Ik denk niet dat de top spelers hun facehunter, zoo en tempo decks aan de kant leggen aan het begin van het seizoen waardoor veel kijkers van Twitch en de decks op sites als Hearthpwn ervoor zorgen dat de aggro meta zal blijven.
Je houdt altijd de invloed van RNG, maar bij control is er veel meer ruimte voor strategie en inventiviteit. Daarvoor mag van mij de match dan best wat langer duren.
Helemaal mee eens!108rogar schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:05:
Je houdt altijd de invloed van RNG, maar bij control is er veel meer ruimte voor strategie en inventiviteit. Daarvoor mag van mij de match dan best wat langer duren.
Mijn record met Control Warrior vs Control Warrior staat op 27 minuten en 31 seconden op ik op beurt 9 fatique win. Het is een beetje lang maar dit is wel waarom ik van HS hou. Prachtige battles en niet continu jezelf tegen aggro moeten beschermen met de middelen die je drawt maar zoveel mogelijk value uit kaarten halen!
Toch denk ik dat de ECHTE (en achterlijke) 100% facedecks niet meer te spelen zijn.astie schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:03:
[...]
Ja, voor mij zou dat een geweldige meta zijn. Ben control liefhebber. Zelfs in deze aggro meta speel ik alleen maar control.
Maar ik denk dat de aggro meta blijft omdat het ontzettend veel voordelen heeft t.o.v. langzamere meta. Grinden, gold harvesting en goedkoop.
Je kan zoveel control en anti-aggro kaarten uitbrengen als je wil maar dat weerhoud niemand ervan om aggro te spelen.
Ik denk niet dat de top spelers hun facehunter, zoo en tempo decks aan de kant leggen aan het begin van het seizoen waardoor veel kijkers van Twitch en de decks op sites als Hearthpwn ervoor zorgen dat de aggro meta zal blijven.
Dus geen decks met alleen maar max 3 mana charge minions e.d.
Je zult ook als snel deck wat midgame power moeten inbakken. Anders kom je denk ik niet door control heen.
Jup. Het grote nadeel van een door aggro gedomineerde meta game is dat veel potentie van HS niet benut wordt. Dit geldt volgens mij zowel voor het gebruik van bepaalde kaarten ('te traag') en de interactie binnen het spel zelf.108rogar schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:05:
En net deze kaarten die 'te traag' zijn, zijn vaak hele interessante kaarten. Dat vind ik ook jammer.xelfer schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:31:
[...]
Jup. Het grote nadeel van een door aggro gedomineerde meta game is dat veel potentie van HS niet benut wordt. Dit geldt volgens mij zowel voor het gebruik van bepaalde kaarten ('te traag') en de interactie binnen het spel zelf.
Ja, dit merkte ik ook toen ik speelde met de TGT-decks op Gamescom. Mage was iets makkelijker dan Paladin, maar de decks waren wel aan elkaar gewaagd. Echter ben ik bang dat deze decks zouden verliezen van een facedeck. Eigenlijk is dit zonde, want het speelde erg leuk.xelfer schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:31:
[...]
Jup. Het grote nadeel van een door aggro gedomineerde meta game is dat veel potentie van HS niet benut wordt. Dit geldt volgens mij zowel voor het gebruik van bepaalde kaarten ('te traag') en de interactie binnen het spel zelf.
Ik vind het nog te vroeg om de meta te voorspellen, ben het op dit moment dus oneens met beide kampen
Verwijderd
Er zitten wel (ook in die decks op gamescom) veel jousting kaarten en die zijn sowieso altijd in het nadeel van tempo/zoo decks.Nostordici schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:44:
[...]
Ja, dit merkte ik ook toen ik speelde met de TGT-decks op Gamescom. Mage was iets makkelijker dan Paladin, maar de decks waren wel aan elkaar gewaagd. Echter ben ik bang dat deze decks zouden verliezen van een facedeck. Eigenlijk is dit zonde, want het speelde erg leuk.
Ik vind het nog te vroeg om de meta te voorspellen, ben het op dit moment dus oneens met beide kampenDe één beweert dat de meta gaat veranderen, de ander denk dat het hetzelfde blijft (met een paar aanpassingen), we zullen zien. Facehunter zal waarschijnlijk nooit verdwijnen, het is ook zeer populair voor beginners en free to play spelers. Sterker nog zelfs ervaren spelers beginnen in het begin face, om snel te ranken.
Verwijderd
Inderdaad. Die mechanic is ervoor gemaakt om rush decks tegen te gaan. Vandaar dat ik denk dat er wellicht een transitie zal zijn naar meer control based meta. Of alvast minder aggro. Kan toch niet anders? Ik heb nog maar 1 kaart gezien die voor aggro goed is en dat is die 1/2 die 2 attack permanent heeft. Beetje een permanente abusive sergeant maar dan voor 2 mana.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:51:
[...]
Er zitten wel (ook in die decks op gamescom) veel jousting kaarten en die zijn sowieso altijd in het nadeel van tempo/zoo decks.
Ik ben tot nu toe nog niet zo onder de indruk van joust eigenlijk. De meesten geven niet eens zo'n heel grote bonus, en aangezien gelijkspel de joust verliest heb je tegen high curve decks een grote kans dat je met een inferieure minion komt te zitten.
Maar die heal jousts van paladin en shaman zijn inderdaad wel funest voor aggro als ze lukken.
Maar die heal jousts van paladin en shaman zijn inderdaad wel funest voor aggro als ze lukken.
Ziet er ok uit hoor. Heb je alleen de spreadsheet gebruikt of heb je ook een account gemaakt en je per kaart laten begeleiden? In dat laatste geval: welk percentage heeft je deck volgens Heartharena?_Peter2_ schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:22:
Gisteren voor het eerst Hearth Arena gwebruikt voor het samenstellen van een arena deck.
Dit is hem geworden:
[afbeelding]
Ik vind het algoritme best goed werken; op 30 kaarten wijk ik er 2 à 3 af.
Vijf wins moet je er zeker mee kunnen halen. Meer kan natuurlijk ook maar dat hangt ook een beetje van je tegenstanders en je geluk af. Turn 1 spinner, turn 2 Glaivezooka, Houndmaster buff moet landen, Highmane on curve en je zit goed.
Ik heb 1 keer via HearthArena gedraft, toen kreeg ik 6 keer i de draft een keuze tussen 3 kaarten met alle 3 een waarde onder de 10
. Gelijk ook de laatste keer dat ik arena heb gedaan.
Blizzard heeft duidelijkheid gegeven over Varian Wrynn's mogelijkheid:
1. If your board is full, Varian puts drawn minions into your hand. If Chromaggus is on board, you'd get a copy of the minion.
2. Minions will be played onto the board if your hand is full.
3. Like all minions summoned to the board, minions brought on by Varian don't activate their battlecries.
1. If your board is full, Varian puts drawn minions into your hand. If Chromaggus is on board, you'd get a copy of the minion.
2. Minions will be played onto the board if your hand is full.
3. Like all minions summoned to the board, minions brought on by Varian don't activate their battlecries.
Verwijderd
Lothar doet Lifecoach cosplay
Wir mussen der HEILbot spielen!
http://www.reddit.com/r/h...ifecoach_right_now_and_it
Wir mussen der HEILbot spielen!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2015 14:33 ]
Heb een account gemaakt.Tektoon schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:59:
[...]
Ziet er ok uit hoor. Heb je alleen de spreadsheet gebruikt of heb je ook een account gemaakt en je per kaart laten begeleiden? In dat laatste geval: welk percentage heeft je deck volgens Heartharena?
Vijf wins moet je er zeker mee kunnen halen. Meer kan natuurlijk ook maar dat hangt ook een beetje van je tegenstanders en je geluk af. Turn 1 spinner, turn 2 Glaivezooka, Houndmaster buff moet landen, Highmane on curve en je zit goed.
Deck tier score is 67.8.
Dus als ik bovenstaande lees, een beetje control (minion trading) maar als de tegenstander niet kan spelen vooral Face Huntard gaanMid-Range Hunter
A Mid-Range deck is the most normal Arena deck. It is best known for playing minions on-curve throughout the entire match, repeatedly making good trades, and slowly building a large enough card advantage or tempo, depending on your opponent’s reaction, to end the game. Moreso than any other deck, this deck will win out if our opponent misses a drop. Because our opponent will likely have more initiative to shape the board, this deck is at the mercy of our opponent to dictate how the game will progress. The key to success with this deck is to recognize our role relative to our opponent by figuring out what our opponent is giving us. If he gives us tempo, then we use the tempo and push to end the game early. If he gives us value, then we repeatedly trade up on the board and look for card advantage. There is very little room for error here, so this deck type is where gameplay skill in anticipations make the biggest difference between success and failure.
Strong against: Tempo
Weak against: Classic Control
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Net weer mijn wekelijkse 1 brawl win binnen.
Ik snap echt niet wat leuk is aan 1000% RNG.
Verwijderd
Brawls waarbij je je eigen deck kunt samenstellen zijn zeker niet 100% RNGPredje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:46:
Net weer mijn wekelijkse 1 brawl win binnen.
Ik heb 10/10 wins met m'n Mage deck, da's geen RNG meer
Of je bent héél erg lucky met je summons (of je tegenstanders heel unlucky).Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:53:
[...]
Brawls waarbij je je eigen deck kunt samenstellen zijn zeker niet 100% RNG
Kaarten als Lorewalker kunnen best wel nare twists geven

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
100% onzin.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:53:
[...]
Brawls waarbij je je eigen deck kunt samenstellen zijn zeker niet 100% RNG
Mage heeft gewoon veel en goede spells.
Nog een beetje geluk met summons en je wint.
Zeker deze brawl heeft 1000000% niks met skill te maken.
Je moet net niet achterlijk genoeg zijn om jezelf onder te schijten tijdens het potje zodat je naar de WC moet. anders win je gewoon met geluk.
Verwijderd
Cho is voor jezelf net zo nasty als voor je tegenstander, dus die wil je niet spelenDarkfreak schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:55:
[...]
Of je bent héél erg lucky met je summons (of je tegenstanders heel unlucky).
Kaarten als Lorewalker kunnen best wel nare twists geven
Iedereen zal elke beurt spells spelen, dus de kunst is dat te verhinderen met Counterspells, Troggs en Loatheb, terwijl je 2 en 3 drop summons damage doen
Daarnaast hebben Mana Wyrm en Flamewaker goede synergie met je eigen spells

de meeste games waren beurt 6 of 7 over
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2015 15:22 ]
Het heeft toch echt nog wel met skills te maken. Ik heb al mensen de meest idiote moves zien doen in deze brawls.
Dat ligt meer aan een gebrek aan skills van hun kantstijn014 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:09:
Het heeft toch echt nog wel met skills te maken. Ik heb al mensen de meest idiote moves zien doen in deze brawls.
[ Voor 11% gewijzigd door xelfer op 13-08-2015 15:31 ]
Ja bijvoorbeeld gister een mage die velen uit zijn flamestrike krijgt vervolgens dragons breath doet
. Daarvoor had hij ook nog eens een bloodmage thalnos uit een of andere spell gekregen.
Niks aan deze brawl, het was de vorige keer al duidelijk dat Druids een 100% winrate hadden.
Vooral jammer omdat ik net een win 5 games with shaman quest heb
Oja, dat was het natuurlijk! Ik verloor gisteren omdat ik tegen een druid moest. Niet omdat ik het verkeerd gelezen had en allemaal minions in mijn deck had gedaan.
Leesskills zijn ook belangrijk bij de brawl.

Leesskills zijn ook belangrijk bij de brawl.
Ik heb eergisteren ook een account aangemaakt en de deck builder blind gevolgd (op 1 kaart na), en ik ben kansloos 0-3 gegaan. Priest deck met average score van 60.9 op de Tier list.Tektoon schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:59:
[...]
Ziet er ok uit hoor. Heb je alleen de spreadsheet gebruikt of heb je ook een account gemaakt en je per kaart laten begeleiden? In dat laatste geval: welk percentage heeft je deck volgens Heartharena?
Ik heb wel maar de keuze gehad om 3 spells te kiezen, namelijk Shadow Word: Death, Circle of healing en Mind Control. Alle andere waren creaturesA Mid-Range deck is the most normal Arena deck. It is best known for playing minions on-curve throughout the entire match, repeatedly making good trades, and slowly building a large enough card advantage or tempo, depending on your opponent’s reaction, to end the game. Moreso than any other deck, this deck will win out if our opponent misses a drop. Because our opponent will likely have more initiative to shape the board, this deck is at the mercy of our opponent to dictate how the game will progress. The key to success with this deck is to recognize our role relative to our opponent by figuring out what our opponent is giving us. If he gives us tempo, then we use the tempo and push to end the game early. If he gives us value, then we repeatedly trade up on the board and look for card advantage. There is very little room for error here, so this deck type is where gameplay skill in anticipations make the biggest difference between success and failure.
Strong against: Tempo
Weak against: Classic Control
men pakje toch verdiend met een mage tegen een druid. Eerst geprobeerd met een shaman (omwille van daily quests) maar die mist (high mana) spells.kevz schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:43:
Niks aan deze brawl, het was de vorige keer al duidelijk dat Druids een 100% winrate hadden.
Die loatheb kan mooi kloten uitpakken als je die speelt. de spells kosten meer maar de minion die gesummoned wordt is ook sterker.
Verwijderd
Ik dacht niet dat dit het geval was. Ben je hier 100% zeker van?beebie121 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:24:
Die loatheb kan mooi kloten uitpakken als je die speelt. de spells kosten meer maar de minion die gesummoned wordt is ook sterker.
Ja, dat klopt het is afhankelijk van de mana kosten.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:26:
[...]
Ik dacht niet dat dit het geval was. Ben je hier 100% zeker van?
Verwijderd
klopt, Apprentice wil je ook niet spelen in deze Brawl
Loatheb moet je alleen spelen als je bord overwicht hebt en removal wilt voorkomen, je hebt dan effectief een beurt extra om het initiatief te nemen
Loatheb moet je alleen spelen als je bord overwicht hebt en removal wilt voorkomen, je hebt dan effectief een beurt extra om het initiatief te nemen
Interessant, hogere score dan ik had gedacht._Peter2_ schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:39:
[...]
Heb een account gemaakt.
Deck tier score is 67.8.
[...]
Dus als ik bovenstaande lees, een beetje control (minion trading) maar als de tegenstander niet kan spelen vooral Face Huntard gaan
Ja, de arena meta is erg tempo-based nu. Als je tegenstander een drop mist of een zwakke turn heeft moet je meteen agressief reageren. Het inhalen van de achterstand is zijn probleem. Ik blijf wel de value trades meenemen als ik druk zet op z'n face en blijf ook uitkijken voor comeback mechanics. Zeker als je meer dan 7 wins hebt mag je van je tegenstanders verwachten dat ze die middelen hebben.
Ja, Velen's, Pain en Shield zie je graag voorbij komen als Priest. 60 is ook niet zo hoog geloof ik. Ik ben vrij goed met deze class in arena (en weer minder goed met andere classes) maar ik lees vaak dat het nog niet zo'n eenvoudige is om onder de knie te krijgen. In principe wil je altijd de grootste minion hebben, die buffen en healen terwijl je board control houdt. Op deze manier heb je ook echt wat aan je hero power. Belangrijk is dat je meteen control hebt want het is met Priest lastig terugkomen als je de controle eenmaal verliest. In dat geval werkt je hero power weer tegen je. Hij speelt in ieder geval een tikje anders dan Mage of Pally.ETzPliskin schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:21:
[...]
Ik heb eergisteren ook een account aangemaakt en de deck builder blind gevolgd (op 1 kaart na), en ik ben kansloos 0-3 gegaan. Priest deck met average score van 60.9 op de Tier list.
[...]
Ik heb wel maar de keuze gehad om 3 spells te kiezen, namelijk Shadow Word: Death, Circle of healing en Mind Control. Alle andere waren creatures
Ratsmah, ADWCTA, Kripp, CherryWarrior, Guardsmanbob: allen goede arena spelers waar ik een hoop van heb geleerd.
Bij deze Brawl moet je zorgen dat je bijna geen minions in je deck hebben = Insta win.
Zelf heb ik alleen 2x BGH in mijn Priest deck als tech kaarten en heb nog niet verloren want Lightbomb heb ik niet en ook killed deze vaak je eigen minion
overigens telt dat ook voor Twisting Nether, Vanish en Poison Seeds.
Als je al minions in je deck stopt zou ik Troggzor the Earthinator, Burly Rockjaw Trogg, Millhouse Manastorm, Archmage Antonidas en Gadgetzan Auctioneer aanbevelen.
Verder is skill tot een bepaalde hoogte wel noodzakelijk om te winnen want gisteren een Mage die mij tot 2x toe een Fireball op mijn face gooide terwijl ik 3 minions op het bord had en 30 HP.
Sta nu 5-0 met mijn priest want Mind Control = wel de koning alleen moet je geduldig zijn en denken wat de hoogste spells van je tegenstander zijn.
Zelf heb ik alleen 2x BGH in mijn Priest deck als tech kaarten en heb nog niet verloren want Lightbomb heb ik niet en ook killed deze vaak je eigen minion
Als je al minions in je deck stopt zou ik Troggzor the Earthinator, Burly Rockjaw Trogg, Millhouse Manastorm, Archmage Antonidas en Gadgetzan Auctioneer aanbevelen.
Verder is skill tot een bepaalde hoogte wel noodzakelijk om te winnen want gisteren een Mage die mij tot 2x toe een Fireball op mijn face gooide terwijl ik 3 minions op het bord had en 30 HP.
Sta nu 5-0 met mijn priest want Mind Control = wel de koning alleen moet je geduldig zijn en denken wat de hoogste spells van je tegenstander zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door beuker19 op 13-08-2015 17:52 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ik heb met deze brawl echt pech. Ik heb een priest quest dus ik speel priest..
Ik krijg steeds kaarten als bolvar en scattered sun cleric.. Tegenstander krijgt earth elemental, pit lord, hungry dragon. En wanneer ik mn hele bord vol met low health minions heb, krijgt hij wild pyro..
Ik krijg steeds kaarten als bolvar en scattered sun cleric.. Tegenstander krijgt earth elemental, pit lord, hungry dragon. En wanneer ik mn hele bord vol met low health minions heb, krijgt hij wild pyro..
Druid vind ik deze Brawl wel de beste keuze:

Veel creature removal, card draw en goede ramp kaarten.

Druid schaalt inderdaad goed naar mid en late game door z'n dure spells die ook nog eens nuttig zijn. Warlock is ook nog wel aardig, hoewel volgens mij je altijd eerst de creature krijgt en daarna de spell dus Hellfire is vaak niet zo handig. Wel handig als je spell een spelldamage minion of Mana Wyrm/Flamewalker creëert. Mage is uiteraard ook goed door de synergy met wat creatures. Secrets Paladin kan heel hard gaan, maar vaak genoeg loop je ook vast tegen mage of druid. Met Priest speel je eigenlijk het deck van je tegenstander.xelfer schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:03:
Druid vind ik deze Brawl wel de beste keuze:
[afbeelding]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Meta change betekent niet dat bepaalde (type) decks verdwijnen. Is er geen aggro meer, dan halen mensen anti-aggro kaarten uit hun deck, waardoor mensen weer aggro gaan spelen enz enz.Nostordici schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:44:Ik vind het nog te vroeg om de meta te voorspellen, ben het op dit moment dus oneens met beide kampenDe één beweert dat de meta gaat veranderen, de ander denk dat het hetzelfde blijft (met een paar aanpassingen), we zullen zien. Facehunter zal waarschijnlijk nooit verdwijnen, het is ook zeer populair voor beginners en free to play spelers. Sterker nog zelfs ervaren spelers beginnen in het begin face, om snel te ranken.
We hebben nu een meta met veel aggro (incl face decks) en tempo, control en combo zie je weinig. Met de volgende uitbreiding gaat er meer richting control. Dat betekent niet dat iets verdwijnt, alleen minder zal worden gespeeld.
Verder is Face Hunter in het verleden al verdwenen. In competitive zie je Face Hunter ook veel minder dan een paar maanden terug.
Echt vreselijk dit, ik ga er vanuit dat hij niet zijn eigen teammaat probeert belachelijk te maken, maar wat een bagger zooi... ik heb best waardering voor iemand die er een grapje van maakt, maar 90% van wat hij zegt heeft niets met Lifecoach te maken.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:26:
Lothar doet Lifecoach cosplay![]()
Wir mussen der HEILbot spielen!![]()
[afbeelding]
Tijdens de Archon Team League deed hij ook Lifecoach na en naar mijn mening, zat hij ook BM te ropen. Sommige mensen vinden dat grappig, maar ik vind dat disrespectvol
Wie zat BM te ropen? Lifecoach?
Nee, Lothar was BM aan het ropen om Lifecoach na te doen terwijl dat duidelijk niet nodig was. Even iets anders, misschien heb je het onderstaand filmpje al gezien, maar deze keer was het niet de schuld van Lothar, haha.Benjamin- schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:44:
Wie zat BM te ropen? Lifecoach?
Er was een match tussen casters ofzo? Want het is toch Lifecoach, RDU en Thijs voor Nihilum.An1mA schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:50:
[...]
Nee, Lothar was BM aan het ropen om Lifecoach na te doen terwijl dat duidelijk niet nodig was. Even iets anders, misschien heb je het onderstaand filmpje al gezien, maar deze keer was het niet de schuld van Lothar, haha.
[video]
Maar los van dat, waarom BM ropen? Tenzij je lethal hebt en je dit duidelijk ziet, kan je niet over BM ropen spreken. Omdat je turn nu makkelijk is, betekent niet dat je de tijd niet wilt nemen om je komende turns te plannen.
Nu 17 wins met dit zelfgemaakte Pally deck dat heel makkelijk wegspeelt
en leuke minions summoned. De secrets icm de buffs is geweldig.
http://tweakers.net/ext/f/4lIdI6BCqx0Y4QoCPP1eLbq1/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/4lIdI6BCqx0Y4QoCPP1eLbq1/full.jpg
[ Voor 32% gewijzigd door Nitai op 14-08-2015 08:37 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Zojuist in de Brawl een rogue gethoughtstealed, Deadly Poison en Tinker's Oil, bijna useless
.
Edit: Ben daarna arena gaan doen en dat beviel een heel stuk meer! 5 Wins en 1 loss tot nu toe!
2 x Tinkers, Assasins Blade, 2x Backstab als activators en een blade flurry. Paar card draw kaarten om tot de combo te komen en 2 Assasinate.
Edit: Ben daarna arena gaan doen en dat beviel een heel stuk meer! 5 Wins en 1 loss tot nu toe!
2 x Tinkers, Assasins Blade, 2x Backstab als activators en een blade flurry. Paar card draw kaarten om tot de combo te komen en 2 Assasinate.

[ Voor 67% gewijzigd door Lecros op 14-08-2015 09:52 ]
@Benjamin Lothar verving Lifecoach, maar judge voor jezelf -> YouTube: Nihilum vs Tempo Storm - Week 6 Day 2 - Archon Team League Championships
Dan denk je dat je veilig zit met 47 leven en geen minion op het board, nou tegen Grim Patron is dat niet altijd zo. Hieronder de match van Sjow vs Trump in de Archon Team League. Moet zeggen, Sjow had ook een Goddelijk Emperor turn met alle combo pieces die hij ook nodig had. Rond 2 uur 13 begint de combo.
Dan denk je dat je veilig zit met 47 leven en geen minion op het board, nou tegen Grim Patron is dat niet altijd zo. Hieronder de match van Sjow vs Trump in de Archon Team League. Moet zeggen, Sjow had ook een Goddelijk Emperor turn met alle combo pieces die hij ook nodig had. Rond 2 uur 13 begint de combo.
Gister live gezien.
Ik vind het echt ziek en broken. Zoiets moet gewoon niet kunnen.
Wel mooi hoe Sjow het deed. Gewoon sparen, sparen en dan bijna op auto-pilot wambam de combo.
Maargoed heb Sjow ook live R1 legend zien worden met patron, dus hij kan het wel.
Jesus Cristus!!
Ik (CW) tegen pala.. turn 4 2xjugler + muster.. ik deathlord... krijgt ie kel'thuzad..
ik brawl... wie overleefd?! Juist...
Heeft ie ook nog de lef om thank you, thank you, well played, well played, well met te spammen...
Ik vind het echt ziek en broken. Zoiets moet gewoon niet kunnen.
Wel mooi hoe Sjow het deed. Gewoon sparen, sparen en dan bijna op auto-pilot wambam de combo.
Maargoed heb Sjow ook live R1 legend zien worden met patron, dus hij kan het wel.
Jesus Cristus!!
Ik (CW) tegen pala.. turn 4 2xjugler + muster.. ik deathlord... krijgt ie kel'thuzad..
ik brawl... wie overleefd?! Juist...
Heeft ie ook nog de lef om thank you, thank you, well played, well played, well met te spammen...
[ Voor 32% gewijzigd door Predje op 14-08-2015 11:07 ]
Wat een match inderdaad. Weet niet of ik het echt broken vind, tuurlijk een 0 creature OTK van 48 dmg is echt heel absurd maar hiervoor had hij excat deze 7 (8 inc Emperor) kaarten nodig. Hoe vaak komt dit echt voor? Het deck vereist dus ook heel veel skill om ooit hier te komen. Vind het dus gevaarlijk om heel hard nerf te roepen omdat de kans bestaat dat het archetype volledig verdwijnt als je te hard nerft.An1mA schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:11:
@Benjamin Lothar verving Lifecoach, maar judge voor jezelf -> YouTube: Nihilum vs Tempo Storm - Week 6 Day 2 - Archon Team League Championships
[video]
Verwijderd
Dit soort plays zijn helaas geen uitzondering op de ladder.magicstar schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:26:
[...]
Wat een match inderdaad. Weet niet of ik het echt broken vind, tuurlijk een 0 creature OTK van 48 dmg is echt heel absurd maar hiervoor had hij excat deze 7 (8 inc Emperor) kaarten nodig. Hoe vaak komt dit echt voor? Het deck vereist dus ook heel veel skill om ooit hier te komen. Vind het dus gevaarlijk om heel hard nerf te roepen omdat de kans bestaat dat het archetype volledig verdwijnt als je te hard nerft.
Het nare van deze situatie is dat Trump z'n eigen minions killt om dit soort shit te voorkomen en dan nog geOTKt wordt. Hij heeft 2 healing critters in z'n hand (Armorsmith) die ie niet durft te spelen omdat ze tegen Patron meer damage doen dan healen. De enige counter van CW tegen Patron, Brawl, heeft ie in z'n hand, maar haalt niets uit tegen zo'n OTK.
Ik weet nog dat Buzzard generfd werd omdat de combo met UTH ervoor zorgde dat spelers werden gestrafd voor het spelen van minions; deze situatie is hetzelfde. Daarnaast zijn kaarten als Leeroy en Charge generfd om enorme OTK's op een leeg bord te voorkomen. Met Frothing heb je een zelfde situatie.
Er zijn een paar dingen mis met patron;
Het is flexibel en sterk genoeg om zelfs tegen CW tot fatique te overleven.
Het maakt een hoop kaarten van de tegenstander nadelig voor hem om te spelen.
48dmg otk kom echt vaker voor dan je denk, nogmaals patron kan goed overleven.
Dus ja; de combo bestaat uit 8 kaarten, je kunt vaak overleven/sparen tot je ze hebt.
Het is niet voor niets dat patron tier1 is, veel streamers er legend mee worden en er zoveel om te doen is.
Het is flexibel en sterk genoeg om zelfs tegen CW tot fatique te overleven.
Het maakt een hoop kaarten van de tegenstander nadelig voor hem om te spelen.
48dmg otk kom echt vaker voor dan je denk, nogmaals patron kan goed overleven.
Dus ja; de combo bestaat uit 8 kaarten, je kunt vaak overleven/sparen tot je ze hebt.
Het is niet voor niets dat patron tier1 is, veel streamers er legend mee worden en er zoveel om te doen is.
48 dmg OTK zonder wpn (death bite) gebeurt inderdaad niet vaak. Maar damage van een leeg bord boven 40 in een turn is gewoon in elke POT ongeveer.
Alleen Warrior kan dat nog enigzins opvangen...
Dat is wel redelijk broken, want er is gewoon helemaal geen interactie en taunt spelen of niet doet er ook niet toe...
Alleen Warrior kan dat nog enigzins opvangen...
Dat is wel redelijk broken, want er is gewoon helemaal geen interactie en taunt spelen of niet doet er ook niet toe...
Sterker nog een patron ziet graag een sludge op het board verschijnen!Mofkees schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:18:
en taunt spelen of niet doet er ook niet toe...
Verwijderd
ik heb in een paar decks de Sunwalkers weer uit de mottenballen gehaald hieromPredje schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:21:
[...]
Sterker nog een patron ziet graag een sludge op het board verschijnen!
een Death's Bite met 1 charge komt er niet doorheen, Divine Shield scheelt een damage tick op een Berzerker en daarna nog 5 health over, dus kost 2 Patrons of een enraged Patron om er doorheen te komen zonder een nieuwe te genereren
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2015 12:35 ]
Ik ben het wel eens dat Frothing generfed mag worden maar ben bang dat het alles of niets is. Hopelijk weet Blizz daar een goede middenweg in te vinden. De optie om alleen te groeien met eigen creatures lijkt me goede, hoewel dat het probleem niet helemaal oplost aangezien er nu ook geen creatures waren. De mogelijkheid om de charge van Warsong te beperken zou ook wel netjes zijn denk ik.
Trump - Sjow pot was leuk, maar later op de avond/nacht zag ik ook nog ADWCTA's 12 win control hunter coop arena run met Deathwing, Gahz'rilla èn Madder Bomber.

ben ermee eens dat frothing veranderd zou worden. Warsong brengt juist nieuwe dimensies in het spel en hij zou eigenlijk niet generft moeten worden.
Verwijderd
Warsong geen charge laten geven als attack boven de 3 komt, hele probleem opgelost
Een 20 attack Frothing is geen probleem, die haal je zo weg, een 20 attack Frothing met charge is wel een probleem
Een 20 attack Frothing is geen probleem, die haal je zo weg, een 20 attack Frothing met charge is wel een probleem
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2015 13:04 ]
Ik zag met opstarten dat HS twee kleine bestanden moest downloaden. Voorbereiding voor TGT?
Op reddit zeggen ze dat het om een cardback ging, maar na vanavond weten we de releasedate waarschijnlijk.JulesvH schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:11:
Ik zag met opstarten dat HS twee kleine bestanden moest downloaden. Voorbereiding voor TGT?
Waarschijnlijk is het gewoon een nieuwe graphic welke afspeelt zodra je een kaart speelt, want ik vind het namelijk verdacht veel lijken op een negatief van de standaard card back:

https://www.reddit.com/r/...small_patch_build_number/

https://www.reddit.com/r/...small_patch_build_number/
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Niemand dwingt jou dit spel te spelen, stop er dan gewoon mee ipv mede forummers hiermee te vermoeien
[ Voor 75% gewijzigd door Chaoss op 25-08-2015 13:41 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]