Helaas niet tijdens de turn dat je hem spawned, aangezien je dan ook charge silenced.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:24:
[...]
Silence hem en je hebt een 10-10 die een hero kan attacken
Tesla M3LR '21
Verwijderd
Klopt, dat is zonde...Las Vegas schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:25:
[...]
Helaas niet tijdens de turn dat je hem spawned, aangezien je dan ook charge silenced.
Maar is wel een mooie kaart
Tesla M3LR '21
RoricNorman#2140Physx schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:54:
Hoi allemaal,
Ik ben weer begonnen met hearthstone na eenjaar gestopt te zijn. Ik zoek wat mensen om mijn vriendeljst aan te vullen (ook omdat ik een quest heb om bij iemand mee te kijken.... ;-)
Wie mag ik toevoegen?
Mijn reactie was op de discussie in het algemeen, niet specifiek op predje's bericht. Meer nog op de reacties als 'leren counteren' dan op predjes bericht. Hier draai je mijn woorden dus om.Benjamin- schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:25:
[...]
En ga jij dan is leren lezen, de discussie ging om dit bericht:
Je zegt zelf al dat het om gedeeltelijk gaat. En toch interpreteer je mijn woorden alsof ik het letterlijk met een specifiek deel van zijn bericht eens ben. Dat noem ik woorden omdraaien.De discussie was, hoe is de meta en hier dus ook de vraag, is het werkelijk allemaal face, of speelt iemand zo traag dat vrijwel ieder deck face is. Iedereen gaat face als de ander niets speelt.
Predje die ziet dus vrijwel ieder deck als face en jij onderbouwt (gedeeltelijk) zijn verhaal, ik zeg daarmee niet dat jij alles als face labeled, maar ik reageer wel op jou dat het verhaal wat jij onderbouwt, sowieso gewoon niet klopt omdat hij niet het verschil begrijpt tussen face, tempo en aggro in het algemeen.
Ik onderbouw zijn woorden helemaal niet. Ik sympathiseer met mensen die een hekel hebben aan de aggro meta. Niet specifiek, maar wel inclusief, predje. Dat wil niet zeggen dat ik het 100% eens ben met alles wat wordt gezegd, door iedereen die een hekel aan aggro heeft. Ook hier draai je mijn woorden om.
En dan beticht je mij van gebrek aan begrijpend lezen.
[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 11-08-2015 10:30 ]
Ik mis de Foe Reaper 4000 eigenschap. Als hij die extra had was het een mooie removal kaart. Nu vind ik hem in de categorie Nat Pagle horen.
Dit is natuurlijk in constructed. In arena lijkt het me geen verkeerde. Ik had laatst zelfs een Nat Pagle in arena en die heeft toch een partij value opgeleverd.
Meneer dacht grappig te zijn met z'n 5/10 taunt tegen mijn Mech muur, ''Well Played''.
Tesla M3LR '21
Mijn Hunter deck is gewoon het standaard deck - Snake Trap (vervangen door Timber Wolf), die heb ik niet. Ik ben nog een noob met Hunter aangezien ik daar niet heel veel mee gespeeld heb en het niet echt past bij mijn controlerende speelstijl.An1mA schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:51:
[...]
Met midrange hunter en demon zoo moet het nog steeds naar mijn mening lukken om legend te worden, laat eens je decks zien.
Mijn Demon Zoo =
2 Power Ov.
2 Ab. Sergent
2 Voidwalker
Dire wolf alpha
2 Haunted Creeper
Ironbeak Owl
2 Knife Jugler
2 Ner. Egg
2 Imp Gang Boss
Voidterror
2 Implosion
Shadowflame
2 Defender of Argus
Enhance o' Mechano
2 Voidcaller
2 Doomgard
Dr. Boom
Mal'Ganis
Sea Giant
Het deck is geniaal tegen aggro, maar nu de meta meer control wordt zal ik moeten kiezen voor wat meer snelheid of meer controle. Shadowflame zal ik niet meer nodig hebben. Hij komt erg van pas tegen Handlock en Echo Mage, maar die zie ik zelden. Ik ga vanavond een nog zwaarder zo deck proberen.
Kolento is best lang of niet?Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:16:
Weet niet of ik deze al gepost had.
"Pro's meeting up @ Gamescom" lololol![]()
Ah oke. Zal dan wel aan het perspectief liggen
Die Icehowl met 10/10 Charge + Can't Attack heroes vind ik nog niet eens heel verschrikkelijk trouwens. Ik zie het als een creature removal kaart met wat tech opties. Of ie gespeeld zal worden? Ik ga er niet vanuit.
[ Voor 146% gewijzigd door Chaoss op 25-08-2015 14:02 ]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Enhance o' Mechano -> 2de VoidterrorxV0rtexx schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:46:
[...]
Mijn Hunter deck is gewoon het standaard deck - Snake Trap (vervangen door Timber Wolf), die heb ik niet. Ik ben nog een noob met Hunter aangezien ik daar niet heel veel mee gespeeld heb en het niet echt past bij mijn controlerende speelstijl.
Mijn Demon Zoo =
2 Power Ov.
2 Ab. Sergent
2 Voidwalker
Dire wolf alpha
2 Haunted Creeper
Ironbeak Owl
2 Knife Jugler
2 Ner. Egg
2 Imp Gang Boss
Voidterror
2 Implosion
Shadowflame
2 Defender of Argus
Enhance o' Mechano
2 Voidcaller
2 Doomgard
Dr. Boom
Mal'Ganis
Sea Giant
Het deck is geniaal tegen aggro, maar nu de meta meer control wordt zal ik moeten kiezen voor wat meer snelheid of meer controle. Shadowflame zal ik niet meer nodig hebben. Hij komt erg van pas tegen Handlock en Echo Mage, maar die zie ik zelden. Ik ga vanavond een nog zwaarder zo deck proberen.
Shadow Flame -> Jaraxxus/Bane of Doom/Sylvanas
Dan heb je een redelijk standaard Demon Zoo deck volgens mij?
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Dat klopt alleen dan zonder Flame Imp nog steeds. Enhance o' Mechano houd ik zeker in het deck. Het is een mooie extra win condition met Power Overwelming. De vervangers voor Shadow Flame heb ik allemaal niet, maar ik ga een 2e Sea Giant toevoegen denk ik.Gundogan schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:51:
[...]
Enhance o' Mechano -> 2de Voidterror
Shadow Flame -> Jaraxxus/Bane of Doom/Sylvanas
Dan heb je een redelijk standaard Demon Zoo deck volgens mij?
Dat overkwam mij ook. Ik was alleen de Priest met DeathlordLas Vegas schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:08:
The Black Knight uit m'n portal tegen een Druid, the dream
Meneer dacht grappig te zijn met z'n 5/10 taunt tegen mijn Mech muur, ''Well Played''.

Las Vegas schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:08:
The Black Knight uit m'n portal tegen een Druid, the dream

Je zei dat je moeite had met control matchups, waarom niet dan een Loatheb er in? En zoals Gundogan zei, een 2de Void Terror, Void Terror heeft best veel synergy in een Demon Zoo. Turn 2 Nerubian Egg of Haunted Creeper, turn 3 Void Terror. Of als je voelt dat er een AoE aankomt, je kleine minions offeren voor Void Terror.xV0rtexx schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:58:
[...]
Dat klopt alleen dan zonder Flame Imp nog steeds. Enhance o' Mechano houd ik zeker in het deck. Het is een mooie extra win condition met Power Overwelming. De vervangers voor Shadow Flame heb ik allemaal niet, maar ik ga een 2e Sea Giant toevoegen denk ik.
game is voor mij imba, verlies op keer op keer op keer
heb aardig wat Magic the gathering gespeelt, maar deze titel vind ik ... bijzonder

had meer balans en fair-play verwacht van blizzard. vertik het dan ook om eurs uit te geven aan deze titel wanneer het zo fcking imba speelt. NEXT
Ik vind het juist een erg gebalanceerd spel als je niet naar de uitgekristalliseerde decks kijkt. Als je kijkt naar alle zwaktes en sterktes van alle classes en ook naar de winrates overall van alle classes vind ik het echt bijzonder gebalanceerd.himlims_ schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:13:
heb de afgelopen dagen aardig wat uurtjes in hearthstone gestoken, maar ... mweh
heb aardig wat Magic the gathering gespeelt, maar deze titel vind ik ... bijzonder![]()
had meer balans en fair-play verwacht van blizzard. vertik het dan ook om eurs uit te geven aan deze titel wanneer het zo fcking imba speelt. NEXT
Wat bedoel je met fair-play?
Verwijderd
Hij bedoeld waarschijnlijk unbalanced van de kaarten. Sommige kaarten hebben goede synergie dat momenteel nog altijd moeilijk te counteren valt. Bijvoorbeeld face hunter. Steek een deck vol met silences (die dan nog eens beast zijn...) en chargers. Geef het dan een hero power die elke turn 2 damage doet = race. En een kill command die 5 damage doet vanaf dat je een beast op het bord hebt..astie schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:28:
[...]
Ik vind het juist een erg gebalanceerd spel als je niet naar de uitgekristalliseerde decks kijkt. Als je kijkt naar alle zwaktes en sterktes van alle classes en ook naar de winrates overall van alle classes vind ik het echt bijzonder gebalanceerd.
Wat bedoel je met fair-play?
Dan voelt dit inderdaad redelijk unbalanced aan. Zeker als je met een deck van 100€+ speelt er gewoon tegen turn 5 van verliest. Legendaries zijn bedoeld om beter te zijn dan commons, rares en epics. Maar probleem met face hunter is gewoon de synergie tussen alles. Bijvoorbeeld die owl die een beast is. Heeft mij al enkele malen gekilled
Bon. Tijd voor nieuwe expansion en een control meta zoals de meeste mensen al 2 jaar willen.
Ja dat doe ik al met Void Terror, zeker tegen Paladin. Ik kan een tweede proberen. Loatheb had ik nog niet aan gedacht, dat is wel een goede optie inderdaad.An1mA schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:29:
[...]
Je zei dat je moeite had met control matchups, waarom niet dan een Loatheb er in? En zoals Gundogan zei, een 2de Void Terror, Void Terror heeft best veel synergy in een Demon Zoo. Turn 2 Nerubian Egg of Haunted Creeper, turn 3 Void Terror. Of als je voelt dat er een AoE aankomt, je kleine minions offeren voor Void Terror.
Edit: Al is een ei op tafel ook wel lekker als de AoE eraan zit te komen.
[ Voor 5% gewijzigd door xV0rtexx op 11-08-2015 13:42 ]
Ja als je het zo bekijkt klopt zijn imba uitspraak wel ookal is het niet onmogelijk om ertegen te spelen. Aggro decks zullen er altijd zijn. Ongeacht hoe de meta gaat zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:34:
[...]
Hij bedoeld waarschijnlijk unbalanced van de kaarten. Sommige kaarten hebben goede synergie dat momenteel nog altijd moeilijk te counteren valt. Bijvoorbeeld face hunter. Steek een deck vol met silences (die dan nog eens beast zijn...) en chargers. Geef het dan een hero power die elke turn 2 damage doet = race. En een kill command die 5 damage doet vanaf dat je een beast op het bord hebt..
Dan voelt dit inderdaad redelijk unbalanced aan. Zeker als je met een deck van 100€+ speelt er gewoon tegen turn 5 van verliest. Legendaries zijn bedoeld om beter te zijn dan commons, rares en epics. Maar probleem met face hunter is gewoon de synergie tussen alles. Bijvoorbeeld die owl die een beast is. Heeft mij al enkele malen gekilled
Bon. Tijd voor nieuwe expansion en een control meta zoals de meeste mensen al 2 jaar willen.
Facehunter / Hybrid is een goed voorbeeld hoe perfect een deck op elkaar af kan zijn gesteld. Met de perfecte curve bijna niet te verslaan maar het is niet voor niets geen Tier 1 rank deck. Het is hartstikke inconsistent en erg voorspelbaar.
Ik zelf speel graag tegen Face hunter, Aggro Paladin en Patron om maar eens populaire decks te noemen. Ik speel voornamelijk Control Warrior en counter deze decks daar makkelijk mee. Zoo is wat lastiger.
Verder kan ik met Control Warrior goed streiden tegen andere Control Decks. Tegen de bekende midrange decks heb ik het wat lastiger.
Nieuwe Warrior kaart:

[ Voor 3% gewijzigd door Astie op 11-08-2015 14:04 ]
Het spel is ook prima te spelen zonder euros uit te geven, door netjes je daily quests te doen (eerst die van 40 gold wegklikken voor hogere opbrengst), en eventueel goed worden in arena. Deckbuilding is net iets anders dan MtG. Om te starten kun je eens zoeken naar zero dust decks, en die gaan tweaken wanneer je nieuwe kaarten krijgt.himlims_ schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:13:
Physx schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:54:
Hoi allemaal,
Ik ben weer begonnen met hearthstone na eenjaar gestopt te zijn. Ik zoek wat mensen om mijn vriendeljst aan te vullen (ook omdat ik een quest heb om bij iemand mee te kijken.... ;-)
Wie mag ik toevoegen?
NA + EULynox schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:19:
Ik heb ook eindelijk eens de meekijk-quest gekregen alleen zijn de mensen in mijn friendlist niet zo fanatiek in hearthstone spelen. Wie mag ik toevoegen en is vandaag veel online?
qpunk#2623
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Dat heb jij goed gezien!himlims_ schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:13:
heb de afgelopen dagen aardig wat uurtjes in hearthstone gestoken, maar ... mweh
heb aardig wat Magic the gathering gespeelt, maar deze titel vind ik ... bijzonder![]()
En door het beperkt aantal opties per turn wordt de RNG en inbalance nogeens benadrukt.
Daarnaast geven zaken als de gigantisch trage animaties, clipping van de cards, etc. aan dat HS nog langer niet af is en een redelijk onverwacht succes.
Zelfs met alle kaarten en een goed deck zul je vaak potjes hebben dat je gewoon niet kunt winnen, wat je ook doet. Andere keren kun je niet verliezen wat je ook doet
Zelf ben ik er behoorlijk klaar mee, gewoon met de game opzich.
Wat betekent meta (controle)? Ik voel me echt een n00b terwijl ik me toch wel ervaren in Hearthstone kan noemen haha.108rogar schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:07:
Ik vraag me af of er echt ooit een control meta gaat komen.
Hebben jullie btw ook het gevoel dat priests in de meeste Tavern Brawls het beste af zijn?
Verwijderd
Control Meta bedoelen we: minder "tempo" decks, minder "aggro" decks. Meer handlock, control warrior, control paladin en control 'insert class here' decks.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:52:
[...]
Wat betekent meta (controle)? Ik voel me echt een n00b terwijl ik me toch wel ervaren in Hearthstone kan noemen haha.
Hebben jullie btw ook het gevoel dat priests in de meeste Tavern Brawls het beste af zijn?
meta = welke decks voornamelijk in constructed (ranked) gespeeld word, vaak zijn er een aantal decks die veel voorkomen. = metaPiet_Piraat7 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:52:
[...]
Wat betekent meta (controle)? Ik voel me echt een n00b terwijl ik me toch wel ervaren in Hearthstone kan noemen haha.
ThanksRoricNormannum schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:54:
meta = welke decks voornamelijk in constructed (ranked) gespeeld word, vaak zijn er een aantal decks die veel voorkomen. = meta
Voor Blizzard is het ook onderdeel van het business model. Snelle decks met weinig epics en legendaries; decks die toegankelijk zijn voor nieuwe spelers.
Als een nieuwe speler de facto al 200 euro o.i.d. neer moet leggen om fatsoenlijk HS te spelen, dan zullen de meeste nieuwe spelers gelijk al afhaken.
Verwijderd
Inderdaad. Alhoewel ik niet veel Patron meer tegenkom? Ik speel echt enkel aggro decks. Bederft echt de fun, ook al win ik af en toe tegen die coinflippers.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:55:
[...]
Thanksdus meta nu is de hunter die zo gefocussed is op rushen? Of patron warrior
Hoe kan dat nu leuk zijn om te spelen? Je coin flipped toch meestal gewoon uw matchen?
De META momenteel is inderdaad erg tempo/face gericht. Facehunter is een van de meest gebruikte in die categorie zou ik haast zeggen. MechaMage, MechaShaman, ZooLock volgend. Zelf zie ik Patron Warriors niet zo enorm vaak (als ik een warrior tegen kom is het uiteraard altijd een patron warrior, maar ik kom zelden warriors tegen, waarschijnlijk omdat je beurt 5 a 6 vaak niet haaltPiet_Piraat7 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:55:
[...]
Thanksdus meta nu is de hunter die zo gefocussed is op rushen? Of patron warrior
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Dat vind ik ook. Aggro decks hoeven niet perse niet meer viable te zijn (al vind ik dat de face gameplay van facehunter en eboladin niet viable moet zijn). Maar nu zijn er zoveel redenen om aggro te spelen en maar 2 redenen om control te spelen. Fun en consistency. Terwijl aggro tal van redenen heeft. Als ze dat kunnen veranderen zou beter zijn dan puur aggro kapot nerfen.xelfer schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:59:
Wat ik overigens graag zou zien is niet zozeer dat ze aggro slechter maken, maar dat ze het minder lonend maken om snelle decks te spelen. Nu is het: sneller deck = meer potjes spelen = meer gold, meer ranked wins, sneller ranken naar rank 5+ etc.
Decks als zoolock, tempo mage en mech mage is niet zoveel mis mee imo.
[ Voor 4% gewijzigd door aicaramba op 11-08-2015 15:11 ]
Verwijderd
Af en toe speel ik Taunt Warrior. Werkt langs geen kanten behalve tegen deze 2 bovengenoemde decks. Hearthpwn.com heeft er nog zo enkele zogezegde counter meta decks. Maar je verliest roemloosvan Handlock/Control decks.aicaramba schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:08:
[...]
Dat vind ik ook. Aggro decks hoeven niet perse niet meer viable te zijn (al vind ik dat de face gameplay van facehunter en eboladin niet viable moet zijn). Maar nu zijn er zoveel redenen om aggro te spelen en maar 2 redenen om control te spelen. Fun en consistency. Terwijl aggro tal van redenen heeft. Als ze dat kunnen veranderen zou beter zijn dan puur aggro kapot nerfen.
Decks als zoolock, tempo mage en mech mage is niet zoveel mis mee imo.
xV0rtexx#2251Physx schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:54:
Hoi allemaal,
Wie mag ik toevoegen?
http://www.goeievraag.nl/...u-eenduidige-beschrijvingPiet_Piraat7 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:52:
[...]
De meta na Rank 5 is niet bepaald aggro meer. Een aggro deck wordt vaak als te onvoorspelbaar gezien namelijk.
Ik heb de andere Vortex zoekt gespeeld met Zoo tegen Patron. Dat was wel even een mooi moment. 4 weken geleden liep ik nog tegen Forsen aan en die had toen geen moeite met mij in een Zoo mirror match
[ Voor 44% gewijzigd door xV0rtexx op 11-08-2015 16:45 ]
Ik neem aan dat je voorspelbaar bedoelt? In de zin van.... het is voorspelbaar voor de tegenstander?xV0rtexx schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:33:
[...]
Een aggro deck wordt vaak als te onvoorspelbaar gezien namelijk.
Nee, ik bedoel dat je eigen muligan onvoorspelbaar onbetrouwbaar is. Als je niet de juist kaarten hebt verlies je meestal ook meteen. Zijn niet mijn woorden, maar dat heb ik op een van de steams een keer opgevangen.xelfer schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:44:
[...]
Ik neem aan dat je voorspelbaar bedoelt? In de zin van.... het is voorspelbaar voor de tegenstander?
Verwijderd

100% winrate tegen aggro, redelijk tegen midrange, slecht tegen combo/control
17 games played (casual):
hunter: 8 played, 8 wins
warlock: 5 played, 3 wins (loss tegen handlock)
paladin: 2 played, 2 wins
druid: 1 played, 0 wins (kansloos verloren)
priest: 1 played, 0 wins (kansloos verloren)
vreemd genoeg geen Patrons tegengekomen, maar ik denk dat dat een kansloze match-up is
Arcane Nullifier is trouwens ook een leuke, kunnen ze niet Kill Commanden.
Verwijderd
How to annoy a Hunter:
Beurt 3 SoJ
Beurt 4 Annoy-o-tron
Beurt 5 Belcher
Well met
Dat zou ook te combineren moeten zijn met een Hobgoblin, of werkt de buff van Hobgoblin niet tegelijk met SoJ?Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:35:
True, maar in het 4-slot heb ik liever Shredder. In de eerste versie had ik ook dingen als Seal of Light, waardoor je in beurt 10 alleen maar defensieve kaarten had liggen en wat recruits, waardoor de finish ellenlang duurde
How to annoy a Hunter:
Beurt 3 SoJ
Beurt 4 Annoy-o-tron
Beurt 5 Belcher
Well met
Lekker kort.
Verwijderd
Taunts moet je zo min mogelijk buffen, tenzij het een Deathlord is
Noble Sacrifice is trouwens een fantastische kaart tegen Hunter. Iedereen verwacht Avenge en als je het goed speelt, is het een mooie Huffer trap
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2015 18:24 ]
Dat doe je toch echt zelfTomski1986 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:48:
Hearthstone Arena is echt ongelooflijk irritant. Mijn vorig scherm hierdoor om zeep geholpen door de muis er tegen te smijten.
Tesla M3LR '21
Ik krijg hoogstens eens 5 overwinning met 1 deck. Meeste keren wordt ik gewoon weggespeeld door de meest zotte combinaties die ik tegen krijg. En ik krijg meestal crapkeuzes bij het draften. Stoneskin Gargoyle moet er echt +5x bijzitten.
Ik hoop dat de expansie het wat leuker maakt. Ik ben Stonetusk Boars, Stoneskin Gargoyles en dergelijke meer dan beu als draftpicks.

[ Voor 77% gewijzigd door Tektoon op 11-08-2015 19:17 ]
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Dayum... dat is een hoop healing.
Sowieso ultimate counter tegen Freeze Mage.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Tesla M3LR '21
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Natuurlijk wel Spell Damage werkt voor alle spells dus ook voor healing.Nitai schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:02:
Heeft healing ook voordeel van Malgyos? Lijkt mij niet toch?
Zo heeft onlangs nog iemand een toernooi verloren omdat zijn CoH 5 damage deed door Velen's Chosen ipv. 4
Net had overigens een maat van mij nog een Golden Archmage Antonidas uit een Watch 'n Learn quest pakje
Heb al 2x een Golden legendary gehad maar ook 2x een waardeloze maar deze is wel goed en heb hem dat ook aangeraden hem niet te dusten voor Dr. Boom
[ Voor 26% gewijzigd door beuker19 op 11-08-2015 20:11 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Dat komt door Auchenai Priest die je healing naar damage ombuigt, damage heeft wel invloed met Velen Chosen en CoH.beuker19 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:07:
[...]
Natuurlijk wel Spell Damage werkt voor alle spells dus ook voor healing.
Zo heeft onlangs nog iemand een toernooi verloren omdat zijn CoH 5 damage deed door Velen's Chosen ipv. 4
Ik doe met Velen geen extra healing als ik bijvoorbeeld mijzelf heal met een spell.
Volgens mij niet:
Spell Damage is an ability which boosts the overall damage of spells by the listed amount. Spell Damage does not increase healing done by spells, and does not increase damage dealt from non-spell source such as hero powers, Deathrattles or Battlecries.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Dit is dus absoluut fout... Healing wordt niet versterkt door spell damage.beuker19 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:07:
[...]
Natuurlijk wel Spell Damage werkt voor alle spells dus ook voor healing.
Net had overigens een maat van mij nog een Golden Archmage Antonidas uit een Watch 'n Learn quest pakje![]()
Heb al 2x een Golden legendary gehad maar ook 2x een waardeloze maar deze is wel goed en heb hem dat ook aangeraden hem niet te dusten voor Dr. Boom
De CoH+Auchenai combo deed extra damage omdat alle spells daardoor damage doen en dus ook versterkt worden door spell damage.
Nu nog wat goede AoE erbij.An1mA schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:47:
Dacht even dat Tektoon een trolkaart poste, maar de kaart is legit. Midrange/control shaman is zeker weer speelbaar door Healing Wave.
Verwijderd
Update (ranked):Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:04:
Ik was die Hunterfest ook even zat, even iets in elkaar gezet, zodat ik elke Hunter match kan beginnen met "Sorry". Voor iedereen die een hekel heeft aan Hunters en aggro decks:
[afbeelding]
100% winrate tegen aggro, redelijk tegen midrange, slecht tegen combo/control
17 games played (casual):
hunter: 8 played, 8 wins
warlock: 5 played, 3 wins (loss tegen handlock)
paladin: 2 played, 2 wins
druid: 1 played, 0 wins (kansloos verloren)
priest: 1 played, 0 wins (kansloos verloren)
vreemd genoeg geen Patrons tegengekomen, maar ik denk dat dat een kansloze match-up is
3x hunter, 3 wins
3x mage, 3 wins (mech en waker)
2x warrior, 0 wins (patron en wallet)
Het was eigenlijk bedoeld als troll deck tegen hunters, maar werkt best aardig op de ladder.
[ Voor 3% gewijzigd door Brangus Glee op 11-08-2015 21:57 ]
Dit is juist waarom die kaart zwak is in dat deck, op een paar grote minions na, zijn vrijwel alle kaarten 1-3 mana, waardoor je zelfs nog vaak van Face Hunter zal verliezen.Brangus Glee schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:55:
Voor de duidelijkheid die Malygos opmerking had niks met een niet bestaande bonus op healing te maken, maar op het type deck. Een shaman Malygos deck heeft in principe nauwelijks creatures ( en alleen creatures met veel mana cost) en heel veel card draw. Vandaar dat het Joust element van de healing kaart extra sterk is en je door je deck kan gaan zonder dood te gaan om je combo's die wel met spell damage te maken hebben kunt opzetten. Doordat er ook al een nieuwe draw kaart is voor Shaman, die op zichzelf niet sterk is, maar door deze nieuwe healing kaart veel minder nadelige gevolgen heeft omdat je weet dat je deck toch niet op tempo is gebaseerd.
In het algemeen is het hele adventure goed ontworpen behalve dit Paladin deck, slaat echt helemaal nergens op.
Dan heb jij een heel ander deck in gedachte. In mijn voorlopige versie zitten waarschijnlijk maar 6 creatures die allemaal 4 of meer mana kosten. Daar ga ik in 95% van de gevallen geen joust mee verliezen tegen aggro decks. De enige drawback is als je al je creatures erg vroeg al hebt gepakt, maar dan nog is 7 health erg veel.Benjamin- schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:15:
[...]
Dit is juist waarom die kaart zwak is in dat deck, op een paar grote minions na, zijn vrijwel alle kaarten 1-3 mana, waardoor je zelfs nog vaak van Face Hunter zal verliezen.
Is op zich wel logisch want eigenlijk staat het er al Spell Damage en geen Spell powerNitai schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:52:
[...]
Dat komt door Auchenai Priest die je healing naar damage ombuigt, damage heeft wel invloed met Velen Chosen en CoH.
Ik doe met Velen geen extra healing als ik bijvoorbeeld mijzelf heal met een spell.
Volgens mij niet:
Spell Damage is an ability which boosts the overall damage of spells by the listed amount. Spell Damage does not increase healing done by spells, and does not increase damage dealt from non-spell source such as hero powers, Deathrattles or Battlecries.

Verder vallen ook de nieuwe getoonde kaarten allemaal weer behoorlijk tegen met als dieptepunt de epic Warlock kaart.
Woops, verkeerd gelezen, het is minion, niet kaart. Dan gaat dat inderdaad wel werkenBrangus Glee schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:54:
[...]
Dan heb jij een heel ander deck in gedachte. In mijn voorlopige versie zitten waarschijnlijk maar 6 creatures die allemaal 4 of meer mana kosten. Daar ga ik in 95% van de gevallen geen joust mee verliezen tegen aggro decks. De enige drawback is als je al je creatures erg vroeg al hebt gepakt, maar dan nog is 7 health erg veel.
Mits je nog minions in je deck hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door Benjamin- op 11-08-2015 23:07 ]
Nee hoor, blizzard heeft eindelijk door dat healing veel meer moet doen dan met de classic kaarten. Healing heeft in principe weining effect op het board van je tegenstander.
Nu is het tempo verlies van het spelen van een healing kaart dusdanig dat aggro gewoon minimaal dezelfde damage terug doet de volgende beurt als je niet ook een boardclear tegelijk kan krijgen. Daarom is healbot ook een van de weinige goede kaarten met healing.
Daarnaast is shaman momenteel echt kansloos tegen aggro/face en heeft het die kaart ook echt nodig. Niet overpowered dus, maar een poging de class te fixen in ranked play.
Daarnaast maakt het misschien een nieuw shaman archtype mogelijk met zware mininions als earth elementals en Ancestors Call. Heel misschien...
ik heb je deck er gisteravond maar eens bij gepakt aangezien ik een hekel heb aan facedecks en het werkt verrassend goed. 1 keer van een zoo verloren en rest van aggro alles gewonnen. Ik kwam zelfs nog een andere pala tegen die ook een anti face deck speeldeVerwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:51:
[...]
Update (ranked):
3x hunter, 3 wins
3x mage, 3 wins (mech en waker)
2x warrior, 0 wins (patron en wallet)
Het was eigenlijk bedoeld als troll deck tegen hunters, maar werkt best aardig op de ladder.
De enige vraagtekens die ik bij die kaart zet voor een Shaman is het feit dat veel sterke Shaman minions juist goedkoper zijn door Overload. Dus als je pas dubbele healing krijgt met een hogere mana-cost minion wil je niet zoveel sterke Overload-minions in je deckSeamusXanthus schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 08:41:
Daarnaast maakt het misschien een nieuw shaman archtype mogelijk met zware mininions als earth elementals en Ancestors Call. Heel misschien...
ancient call/malygos kan hier veel mee, maar ook voor een "control" shamen met dikke late game dudes is deze kaart erg goed. Hex is al de beste removal kaart en earth shock is erg goed tegen veel death rattle spams en nightmare voor Twilight drakes
Met deze healing kan je ook nog veel beter je doomhammer spammen op minions trouwens, dat moet man ook niet onderschatten.
Direkt na TGT release wordt er zeker veel met Shamen ge-experimenteerd door zijn nieuwe tools. Of veel high tier decks overblijven, moeten we nog zien
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Het koste mij ook veel potjes om deze te halen! Je hebt hier echt veel geluk bij nodig met je card draw. Andere challenges deed ik in 1 of 2 keer maar deze misschien wel 10x.Twylight schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:27:
Ugh de Paladin class challenge van Naxxramas komt me echt de strot uit
In het algemeen is het hele adventure goed ontworpen behalve dit Paladin deck, slaat echt helemaal nergens op.
Verwijderd
Vond ik een beetje jammer aan die class challenge. Bij mij is het mij de eerste keer direct gelukt omdat ik geluk had. Maar daar heb je toch niets aan dat sommigen 10+ keer hetzelfde moeten doen. Zonder XP te krijgen of dergelijke.Mr.C4 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:49:
[...]
Het koste mij ook veel potjes om deze te halen! Je hebt hier echt veel geluk bij nodig met je card draw. Andere challenges deed ik in 1 of 2 keer maar deze misschien wel 10x.
Goed punt. Denk wel dat alle 4+ minions voldoende zijn om de aggro decks bijna volledig te verslaan op mana cost. Dus ook de grote minions met overload winnen wel voor je.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:14:
[...]
De enige vraagtekens die ik bij die kaart zet voor een Shaman is het feit dat veel sterke Shaman minions juist goedkoper zijn door Overload. Dus als je pas dubbele healing krijgt met een hogere mana-cost minion wil je niet zoveel sterke Overload-minions in je deck
Niet tegen andere control decks, maar daar is 7 heal of 14 heal niet zo van belang.
At dawn on the fifth day look to the east
Waarom zou ik deze kaart spelen als "tech kaart" terwijl een owl beter is. Qua stats speel je hem niet. Als de kaart demons destroyde zou het misschien te OP zijn, maar iig speelbaar en heeft een veel hogere impact. Bv een kezan mystic, high risk high reward.

[ Voor 41% gewijzigd door An1mA op 12-08-2015 17:18 ]
killerbeuker #2427_Mithrandir schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:13:
Wie speelt er vandaag en mag ik toevoegen zodat ik mijn spectator quest kan halen ?
Ik heb nog nooit meer dan 1 win in Tavern Brawl gespeeld....
[ Voor 29% gewijzigd door xelfer op 12-08-2015 17:54 ]
Thanks ik ben Gebs #2976beuker19 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:28:
Hebben ze bij Blizzard weer een fout gemaakt om een zelfde Brawl als een paar weken geleden te geven of is dit met opzet ?
[...]
killerbeuker #2427
[ Voor 3% gewijzigd door _Mithrandir op 12-08-2015 18:15 ]
At dawn on the fifth day look to the east

Dit is precies wat ik ook dacht, maar hoe langer ik ernaar kijk des te meer ik me afvraag of ik hem ook daadwerkelijk ga spelen. Het is namelijk nog twijfelachtig of je die card draw nodig hebt zo laat in de game en als ik in mijn CW list kijk zijn hebben heel veel monsters een battlecry die ik liever niet zonder effect op het veld zou willen plaatsen.Mofkees schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:12:
ha ze hebben me gehoord.. die warrior legendary is wel erg heftig
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
[ Voor 27% gewijzigd door Mofkees op 12-08-2015 19:33 ]
Mage legendary, tja voor 8 mana verwacht je toch wel iets meer en eigenlijk vind ik hem best slecht. Hij is een bgh target, doet niks op het board zelf en ook geen win more card. Bv een Kel Thuzad of Chromaggus wil je zo snel weg hebben, omdat het uit de hand kan lopen. Anders heb je nog sniper rag als 8 drop. Nee, je tegenstander gaat het niet als een "grote" bedreiging zie, hoewel je geen 7 dmg in je face wilt hebben. 3 Arcana Missiles kan potentieel een board clear zijn, maar de mage heeft al flamestrike, kost natuurlijk wel 4 mana meer. Had het nu een 6 drop gemaakt met 5/5 stats en met 2 Arcane Missiles ipv 3.
[ Voor 4% gewijzigd door An1mA op 12-08-2015 19:37 ]
Het is i.i.g. niet zo radicaal als warrioir en druid leg
lekker deathwing meenemen ook in je deck en hem laten summonen door Varian... Lightbomb wordt straks echt da bomb tegen warriors, en Twisting Nether
[ Voor 34% gewijzigd door Mofkees op 12-08-2015 19:42 ]
Alleen komt de kaart veels te laat voor de synergy, misschien turn 10 Antonidas en 3 Arcane Missiles ^^Mofkees schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:38:
wel synergy met Antonidas en flamewaker... of zelfs twilight drake/mountain giant.
Het is i.i.g. niet zo radicaal als warrioir en druid leg
Nou zelfs in het ergste geval als je een Shieldmaiden + Alex +Cruel Taskmaster of nog erger 3 removalPCBaas schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:28:
[...]
Dit is precies wat ik ook dacht, maar hoe langer ik ernaar kijk des te meer ik me afvraag of ik hem ook daadwerkelijk ga spelen. Het is namelijk nog twijfelachtig of je die card draw nodig hebt zo laat in de game en als ik in mijn CW list kijk zijn hebben heel veel monsters een battlecry die ik liever niet zonder effect op het veld zou willen plaatsen.
Verder kun je natuurlijk ook het deck aanpassen door Alex te vervangen door Ysera, Kel'Thuzad, Sneed's Old Shredder , of misschien zelfs wel door Deathwing
Turn 9 Flame Waker + Flame Waker + 3x Arcane Missiles + coin + Arcane Missiles = 32 DamageAn1mA schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:42:
[...]
Alleen komt de kaart veels te laat voor de synergy, misschien turn 10 Antonidas en 3 Arcane Missiles ^^
[ Voor 17% gewijzigd door beuker19 op 12-08-2015 19:58 ]
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]