[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.374 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:05
An1mA schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:25:
Nieuw rogue kaart met puur solid stats, alleen maar de vraag of hij wel bij rogue past.

[afbeelding]
Vanilla minion :r :r :r

Ik zag hem ook al op hearthpwn opgehyped worden, maar sowieso zijn vanilla minions alleen speelbaar als ze ook daadwerkelijk goede stats hebben voor hun manacost. Tot nu toe zijn dat eigenlijk alleen Mountain/Molten Giant en Twilight Drake en Shado-Pan Cavalry komt hier bij lange na niet in de buurt.

In mijn ogen lijkt het dan ook net of ze Rogue gewoon niet gunnen met nieuwe kaarten, puur omdat het al tijden een class is met 1 van de hoogste winrates door Miracle/Oil Rogue versies. Classes met een lage winrate daarentegen (bijv. Shaman/Priest) krijgen wel nuttige kaarten.

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

PCBaas schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:29:
[...]

Vanilla minion :r :r :r

Ik zag hem ook al op hearthpwn opgehyped worden, maar sowieso zijn vanilla minions alleen speelbaar als ze ook daadwerkelijk goede stats hebben voor hun manacost. Tot nu toe zijn dat eigenlijk alleen Mountain/Molten Giant en Twilight Drake en Shado-Pan Cavalry komt hier bij lange na niet in de buurt.

In mijn ogen lijkt het dan ook net of ze Rogue gewoon niet gunnen met nieuwe kaarten, puur omdat het al tijden een class is met 1 van de hoogste winrates door Miracle/Oil Rogue versies. Classes met een lage winrate daarentegen (bijv. Shaman/Priest) krijgen wel nuttige kaarten.
Dat laatste is dan ook volkomen terecht.

Ik vind deze Rogue kaart nog best redelijk overigens.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Ik vind dat ook terecht, maar tegelijkertijd ook wel heel erg jammer want zonder goede kaarten zijn andere deck types buiten Miracle/Oil niet competitief te krijgen.

Coin is eigenlijk de enige manier om hem redelijk op het veld te krijgen, op vrijwel alle andere manieren kan je hem pas inzetten op turn 6-8 door z'n combo effect en in die gevallen heb je veel liever een Boulderfist Ogre (die ook niet gespeeld wordt in constructed). Zelfs als je al coin hebt gebruik je die denk ik liever voor iets anders dan voor een vanilla minion. Ik vind hem dan ook redelijk onspeelbaar, maar buiten dit denk ik dat hij inderdaad wel redelijk is in arena want hier zijn stats natuurlijk alles. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbair
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik heb deze kaarten nog niet voorbij zien komen op dit forum:

https://i.imgur.com/HQgXQYP.png

https://i.imgur.com/35xNIVW.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

wilbair schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:28:
Ik heb deze kaarten nog niet voorbij zien komen op dit forum:
An1ma heeft deze kaarten al eens gepost een paar pagina's terug :)

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me af of die Flame Lance speelbaar is. Deze kaart zal in constructed in ieder geval moeten concurreren met Polymorph en Fireball, welke in mijn ogen betere kaarten zijn. In arena lijkt het me wel een aardige kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

xelfer schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:43:
Ik vraag me af of die Flame Lance speelbaar is. Deze kaart zal in constructed in ieder geval moeten concurreren met Polymorph en Fireball, welke in mijn ogen betere kaarten zijn. In arena lijkt het me wel een aardige kaart.
Ik zie ook geen meerwaarde behalve dan dat het een Giant removal is, maar daar zijn meer en betere opties voor.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flame Lance werkt anders prima tegen de laatste twee kaarten die zijn onthuld, ik denk zo dat er nog wel mee kaarten langskomen waar ie bruikbaar voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:37
Aangezien 8 health minions vaak epics of legendaries zijn of een hele beurt kosten om gespeeld te worden is Flame Lance in arena niet zo best; niveau Cone of Cold. In brawl/PvE geef ik 'm meer kans.

Die rogue kaart is wel een mooie voor arena. Common class combo Ogre. Behalve stats is het in de huidige arena meta enorm belangrijk om op curve te spelen en high-manacost minions te vermijden. Double-check d:)b

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-10 08:25
Gisteren een paar pakjes gekocht zodat ik me de dust die ik daarvan zou krijgen Dr. Boom kon craften. Gisteren ik dus blij en een paar leuke potjes gespeeld.

Vandaag arena gedaan, 4 wins met een leuk aggro paladin deck waarbij ik helaas telkens verloor door een slechte opening hand. Maak ik het pakje open na de tijd en wat komt daar uit glimmen: Dr Boom. Echt, FU Blizzard :(

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Lynox schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:59:
Gisteren een paar pakjes gekocht zodat ik me de dust die ik daarvan zou krijgen Dr. Boom kon craften. Gisteren ik dus blij en een paar leuke potjes gespeeld.

Vandaag arena gedaan, 4 wins met een leuk aggro paladin deck waarbij ik helaas telkens verloor door een slechte opening hand. Maak ik het pakje open na de tijd en wat komt daar uit glimmen: Dr Boom. Echt, FU Blizzard :(
Lols, ach joh, ben je alweer 25% op weg naar je volgende legend. Beter dan eentje van 5 dust.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
Lynox schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:59:

wel jammer dan maar toch weer de nodige dust :)

ik zelf speel als sinds beta en heb al de nodige legendaries, heb zelf 40 euro aan cards uitgegeven maar rest allemaal via quests. Tot op heden heb ik geen enkele dubbele legendary uit een pack gehaald. *fingers crossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-10 12:47
Ik craft alleen kaarten van sets waar ik geen pakjes meer van ga openen. Maar dat werkt niet als je nog arena wil doen na de TGT release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:15
Tektoon schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:57:
Haha, ja, 'region'. ;) Er is een actie bij amazon.com waarbij je 20% korting krijgt op amazon coins. Voor 40 dollar heb je 5000 coins waarmee je genoeg hebt voor TGT. Als je die coins daarna uitgeeft in de Android appstore krijg je via een tweede actie ook nog eens coins terug waarmee je weer zeven extra pakjes kan kopen. 57 pakjes voor 36,44e (40 dollar) of, als je je teruggekregen coins weer van het aankoopbedrag aftrekt: 50 pakjes voor 27,33e. Daar valt niet tegenop te grinden.

Je moet wel in de US wonen en een Android hebben dus dat was verder geen probleem vanachter m'n imac in Antwerpen. >:)

EDIT; pre-order staat dus op m'n EU account.
Interessant, ik ben net begonnen met spelen en dit is wel een aantrekkelijke methode om goedkoop packs te kopen. Hoe kun je de packs activeren op je EU account als je hem moet aanschaffen op een Amerikaanse account met dollars? Ik ga thuis in ieder geval even experimenteren :). Nog meer mensen die hier gebruik van hebben gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Is geen kwestie van activeren. Er zijn twee accounts in het spel hier; je amazon account en je battle.net account. Het 'lastige' gedeelte is het verkrijgen van coins op je amazon account want hiervoor moet je in de US wonen. Dat moet je dus even 'tweaken' O-) .

Als je eenmaal coins op je amazon account hebt staan zit je gebakken. Je koopt gewoon je pakjes in-game op je (al dan niet ge-emuleerde) Android fone. EU/US server maakt niet uit. Bij het afrekenen krijg je de optie om je coins te gebruiken.

Laat maar weten als het niet lukt dan DM ik je wel even een stappenplan. Weet niet of ik dat hier publiekelijk mag neergooien. Ze hebben de actie iets generft ondertussen; je krijgt 20% en 10% terug ipv 2x 20%. Zit je op +/- 30e voor de pre-order.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aicaramba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:43:
[...]

Ik heb een paar keer gepicked met heartharena, maar het viel me op dat ik uit de flow raakte. Steeds alt+tab, keuzes invullen, etc. Daardoor was ik minder gefocussed op wat ik nou echt wilde picken en wat er bij mijn deck pastte. Toen ben ik weer gestopt met heartharena.
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er op Gamescom een officiële HearthArena overlay app gepresenteerd wordt, waarbij het selecteren van kaarten of alt-tabben van de client dus niet meer nodig gaat zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:30:
[...]

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er op Gamescom een officiële HearthArena overlay app gepresenteerd wordt, waarbij het selecteren van kaarten of alt-tabben van de client dus niet meer nodig gaat zijn :) .
Maar dan moet je nog wel steeds de keuzes intypen enzo. Dat is de grootste reden van het 'niet soepel lopen' van het picken. Of worden de keuzes ook automatisch ingevuld?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aicaramba schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:33:
[...]

Maar dan moet je nog wel steeds de keuzes intypen enzo. Dat is de grootste reden van het 'niet soepel lopen' van het picken. Of worden de keuzes ook automatisch ingevuld?
De overlay herkent de kaarten en geeft ook de informatie die je op de website zou krijgen. Na het selecteren van de kaart zal deze ook automagisch bijhouden als keuze (ook de wins/losses etc worden bijgehouden). Je kunt deze na de run dan ook gewoon zien op de website.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:38:
[...]

De overlay herkent de kaarten en geeft ook de informatie die je op de website zou krijgen. Na het selecteren van de kaart zal deze ook automagisch bijhouden als keuze (ook de wins/losses etc worden bijgehouden). Je kunt deze na de run dan ook gewoon zien op de website.
Ah, ok. Dat is wel nice.

Deze game, trouwens: YouTube: [Hearthstone] The Most Amazing Game Ever Played

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 10:27
Die Rogue kaart is in de huidige decks vrij onspeelbaar, simpelweg omdat Rogue voor heel veel combo nodig heeft, een 5 mana minion waarvoor je combo nodig hebt, is inderdaad vaak al iets voor turn 7, maar dan is de vraag hoe je die combo krijgt? Je wilt niet een Evis voor 2 doen om zo die 6/7 te krijgen.

Ideal is met coin of met Prep en een goede kaart.

Dus ja deze kaart vraagt om een heel ander type Rogue deck. Komt die dan is dat zeker tof, maar dan hebben we nog wel wat kaarten nodig.
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:06:
Flame Lance werkt anders prima tegen de laatste twee kaarten die zijn onthuld, ik denk zo dat er nog wel mee kaarten langskomen waar ie bruikbaar voor is
Bruikbaar, maar nooit de beste keuze voor in een deck. Poly is gewoon veel sterker, oke je laat een 1/1 staan, maar Poly kost wel 1 mana minder, daarbij is die wel goed tegen Tirion, Sylvanas, Sneeds (al zie je die niet veel) Ysera enz.
Alleen tegen decks zoals combo Druid kan het tegen je werken, maar dan is alsnog voor 6 mana de mogelijkheid om alles te verwijderen.

[ Voor 39% gewijzigd door Benjamin- op 03-08-2015 18:31 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-10 11:53

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Trek je een redelijk gebalanceerd Warlock deck in arena, kom je de eerste 2 keer tegen absolute mega rush combo decks..

Soms kan je toch echt niet meer in het toeval geloven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
Nieuwe kaart, mooie art ook.

Afbeeldingslocatie: http://media.blizzard.com/hearthstone/images/the-grand-tournament/cards/master-of-ceremonies/en-gb-full.png

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heel langzaam merk je dat de kaarten die uitkomen beter en beter worden.

Dit is ook weer een leuke.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, je moet best veel SP minions spelen om deze betrouwbaar te kunnen gebruiken

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Dan is het maar goed dat het een 6/4 is met de buff. ;)

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Benjamin- schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:58:
Dan is het maar goed dat het een 6/4 is met de buff. ;)
Zeker maar het is ook een typische tempo kaart.
Probleem is dat zijn power spike om die reden vooral op curve is en dit nogal een moeilijk scenario is om voor elkaar te krijgen. Bijvoorbeeld een turn 2 Thalnos met deze follow-up vermindert bijna altijd de value van Thalnos zelf en zo is een Shaman spell power totem te inconsequent (1/4) met tempo loss. Late game zijn er meestal betere en consistentere keuzes.

Lastig om deze nuttig te maken in een constructed deck denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Haha dat was een reactie op Henkie die zei dat een 5/3 te makkelijk te verwijderen is, maar hij heeft het inminddels weggehaald. :P

Ja er zijn op dit moment maar weinig spellpower kaarten die je wilt gebruiken, volgens mij is het alleen Thalnos, Azure Drake en Malygos op het moment dat gespeeld wordt. Maar wie weet gaan we wel spell decks krijgen die veel minder op minions is gericht. Maargoed dan zou ik ook weer niet zeggen dat deze kaart goed is. Ik vind dit ook weer zo'n typische kaart die nog niet veel zeggend is zonder de hele set te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Op deze 2 legendaries kun je nu voten, even een snelle c/p van reddit.

Rogue Card is Anub Arak it seems
Druid Card is Aviana it seems

De rogue kaart ziet er erg vet uit, maar ben eerder benieuwd naar wat de druid legendary te bieden heeft. Druid heeft naar mijn mening geen goede/bruikbare class legendary. Maar als er genoeg getweet word, zien we beide legendaries ^^

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yQmqMXB.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XEUeVmN.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Laatst online: 14-10 08:25
Die duo reveal staat al op 90% compleet :D Ben erg benieuwd, ook naar die rogue kaart want die class mag best een comeback maken. Zonde dat je die nu nauwelijks nog ziet in ranked mode.

Ik wordt ook langzamerhand stapelgek van alle face en aggro decks. Vanmiddag zelfs een paladin die vol aggro was, moet toch niet gekker worden. Ik ben helemaal geen topspeler maar hoop toch wel dat dit beetje tegengewerkt gaat worden met die uitbreiding.

[ Voor 6% gewijzigd door Lynox op 03-08-2015 23:40 ]

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Zowel rogue als aggro paladin staan momenteel bij de tier 1 decks. Beiden zijn er ook al vanaf het begin bij; ik denk dat je conclusies vooral slaan op het gedeelte van de ladder waar jij nu speelt. :)

Dat gezegd hebbende; een vaker gehoord commentaar is dat rogue alleen het altijd aanwezige combo-deck heeft (nu: Oil Rogue) en dat dit 'moeilijk' is om te spelen (voor beginners). Wat dat betreft is een sterke legendary die een ander soort deck genereert welkom. Gallywix is hard geflopt de vorige keer (Koning Timmy baalt er nog steeds van :P ).

Ik heb op een of andere manier hoge verwachtingen van Anub. Het art work is alvast cool. Maar voor hetzelfde geld wordt het een soort beetle-spawnende Troggzor met inspire. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Volgens mij zou Troggzor anders best wel gespeeld worden als Dr Boom niet bestond... Dr Boom is echter zo sterk dat het alle andere 7 drops obsolete maakt, tenzij deze een hele specifieke sleutel functie heeft in een deck (Antonidas bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:10

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Tektoon schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 01:16:
Ik heb op een of andere manier hoge verwachtingen van Anub. Het art work is alvast cool. Maar voor hetzelfde geld wordt het een soort beetle-spawnende Troggzor met inspire. :/
8 mana, 6/8 taunt, inspire: summon a 4/4 beetle? :p

Of weer eens een 9 mana 4/12 creature.

[ Voor 5% gewijzigd door Gundogan op 04-08-2015 09:51 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Ik weet niet wat het is met HS.

Veel is geweldig; de kaartjes, de art, de lore, de geluidjes, je collectie, je decks, streamers, etc.
En dan speel je zelf... facehunter, facehunter, facehunter... switch je naar anti-facehunter-priest.. handlock, handlock, handlock.
Probeer je niet te tilten.. maar elke scrub en hun hond weet perfect te emoten.. Zoals facehunters met precies skillcommand lethal topdeck ofzo.. en dan ropen.. en emotes spammen.. thank you.. thank you..
Als je dan zelf wint krijg je een invite van iemand die iets met je moeder wil.

Met HS bezig zijn is mega fun, het daadwerkelijk spelen is frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Predje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:54:

Veel is geweldig; de kaartjes, de art, de lore, de geluidjes, je collectie, je decks, streamers, etc.
En dan speel je zelf... facehunter, facehunter, facehunter... switch je naar anti-facehunter-priest.. handlock, handlock, handlock.
Probeer je niet te tilten.. maar elke scrub en hun hond weet perfect te emoten.. Zoals facehunters met precies skillcommand lethal topdeck ofzo.. en dan ropen.. en emotes spammen.. thank you.. thank you..

Met HS bezig zijn is mega fun, het daadwerkelijk spelen is frustrerend.
Ik squelch iedereen in het begin van de game. Ropen en invites krijg ik niet veel.
Wel vind ik de facehunter, facehunter, aggro pally, face hunter, aggro zoo, aggro zoo, aggro pally meta heel erg storend. Gisteren twijfelde ik voor het eerst of ik het spel nog wel wil blijven spelen, zo.

Voordat ik op vakantie ging vond ik de meta nog best afwisselend en leuk, maar sinds ik terug ben is de aggro meta echt heel extreem geworden. Tegen wat meer control decks kom je nog wel eens weg met een probeersel-deck, maar tegen aggro wordt dat gewoon keihard afgestraft.

Ik weet ook wel dat ik een counterdeck kan maken, maar ik wil ook wel eens iets anders spelen dan dragon control warrior of patron warrior (voor de overige counter decks mis ik kaarten).

[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 04-08-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Wat dat betreft is een sterke legendary die een ander soort deck genereert welkom. Gallywix is hard geflopt de vorige keer (Koning Timmy baalt er nog steeds van :P ).

:P

Gallywix zelf vind ik nog steeds goed en heeft eigenlijk m'n deck niet verlaten sinds GvG, maar het grote probleem is nu dat Tempo Rogue geen goede 1 en 3-mana minions heeft sinds de Undertaker nerf (Harvest Golems zijn nu niet echt effectief als 3-drop; ik speel nu Scarlet Crusaders, maar dat is ook niet alles). Hopelijk krijgen we nog een 1-mana Rogue kaart die goed is te zien bij de kaart reveals, want anders zie ik het deze expansion ook somber in. :'(

P.S.:
"Lots of the new cards will have effects which work with Hero Powers." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazi
  • Laatst online: 21:16
aicaramba schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:03:
[...]

Voordat ik op vakantie ging vond ik de meta nog best afwisselend en leuk, maar sinds ik terug ben is de aggro meta echt heel extreem geworden. Tegen wat meer control decks kom je nog wel eens weg met een probeersel-deck, maar tegen aggro wordt dat gewoon keihard afgestraft.
Ik had net anders veel plezier van mijn zelf gebouwde demonlock deck tegen een aggro paladin. Met vijf 1-health minions plus een shielded mini-bot op zijn board. Ik kon op turn 5 een dread infernal op het board coinen... en vervolgens de minibot met 1 klap van een kleine minion van mijn kant... poef, board clear.. much value :-)

Drazi#2341

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
[...]

.... frustratie door aggro decks ...
Aan het begin van een maand/season zie je zowiezo veel meer aggro decks. Winrate is minder belangrijk dan het aantal matches dat je kunt spelen in dezelfde tijd. Daarnaast zijn Aggro paladins ineens (weer?) zeer populair geworden, bovenop de bestaande zoo/face decks.

mensen spelen aggro omdat:
1. ze snel naar R5 kunnen gaan en legend worden. Deze groep zie je dus steeds minder later in de maand
2. ze snel gold/quest wil halen. Aggro is gewoon beter hier... niks aan te doen.
3. ze 't leuk vinden. Denk dat deze groep groter is dan iedereen denkt.

Als je echt het idee hebt dat meta ermee gedomineerd wordt, kan je proberen priest te spelen. Met wild pyromancer + mystic met wat andere priest spells kom je al heel ver, zonder veel dure kaarten erin te stoppen.

De hoop is dat TGT meer opties biedt tegen aggro. Daar zie ik nog weinig van. Die light/darkbane kaarten zijn weer erg goed voor een aggro pal b.v.

Je krijgt wel meer variaties. De kans is dus aanwezig dat groep 3 kleiner wordt en je daarmee minder aggro's tegenkomt :)

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Predje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:54:

Emote spamming gebeurt echt een stuk minder in vergelijking met voorheen. Ik ben zelf, toen ik een weekje facehunter speelde wel echt voor alles en nog wat uitgemaakt (terwijl ik dus zelf letterlijk nul emotes gebruik en alles zo zakelijk mogelijk uit speel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-10 11:53

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik moet eigenlijk echt stoppen met dit spel, want het is niet goed voor mijn bloeddruk :P

Ik probeer al maanden een goede arena te doen, en strand steevast op max 4-5 wins. Meestal door ofwel ontzettend slechte decks te kunnen bouwen (geen taunts, of zo goed als geen spells) of door +5 mana kaarten te trekken de eerste 4 beurten, of doordat de tegenstander werkelijk alle mogelijke (onwaarschijnlijke) antwoorden heeft op mijn deck.

Ik vind het eigenlijk echt wel frustrerend gewoon. Het lijkt alsof het nooit ook maar 1x kan meezitten :X

Op dit moment heb ik een Mage deck met 3 flamestrikes erin. Raad eens hoeveel flamestrikes ik al gezien heb? Juist, 1 flamestrike op het moment dat het al te laat was |:(

Tweede spelletje: Turn 13 en nog steeds geen flamestrike te zien _O- Gelukkig wel gewonnen...

[ Voor 19% gewijzigd door ETzPliskin op 04-08-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Hmm, er staat nog maar 1 verborgen kaart op de preview pagina (http://eu.battle.net/hear...he-grand-tournament/cards). Zou dat betekenen dat de set deze week uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-10 00:36
108rogar schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:27:
Hmm, er staat nog maar 1 verborgen kaart op de preview pagina (http://eu.battle.net/hear...he-grand-tournament/cards). Zou dat betekenen dat de set deze week uit komt?
Ik zou 24-25 augustus aanhouden, sowieso brengen ze deze uitbreiding pas uit als ze alle kaarten hebben laten zien. Aangezien dat er 130+ zijn, kunnen we nog een leuke hoeveelheid kaarten verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 15:14
Mofkees schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:53:
Aan het begin van een maand/season zie je zowiezo veel meer aggro decks. Winrate is minder belangrijk dan het aantal matches dat je kunt spelen in dezelfde tijd. Daarnaast zijn Aggro paladins ineens (weer?) zeer populair geworden, bovenop de bestaande zoo/face decks.
Onzin want ik heb vorige maand mijn stats vanaf rank 5 bij gehouden en heb met Paladin , Midrange Zoo en CW gespeeld maar het aantal Aggro decks ging minimaal 2 op 3 waarvan 30% alleen maar tegen Hunter :'( en nog een 25% Mage en 24% Warlock en dat was vanaf de 2e week volgens mij.
Bij deze stats is de grind van rank 18 naar 5 niet bij geteld wat het nog vele triester maakt.
mensen spelen aggro omdat:
1. ze snel naar R5 kunnen gaan en legend worden. Deze groep zie je dus steeds minder later in de maand
2. ze snel gold/quest wil halen. Aggro is gewoon beter hier... niks aan te doen.
3. ze 't leuk vinden. Denk dat deze groep groter is dan iedereen denkt.
Denk dat deze punten behoorlijk reëel zijn want het is ''goedkoop'' argument gaat er bij mij niet meer in omdat ik regelmatig compleet golden decks tegen kom.
Ik ben ook van mening dat er genoeg spelers zijn die niet met een control deck kunnen spelen omdat ze dan echt moeten nadenken en alleen Smorc gaan niet genoeg is.
[...]

Ik squelch iedereen in het begin van de game. Ropen en invites krijg ik niet veel.
Wel vind ik de facehunter, facehunter, aggro pally, face hunter, aggro zoo, aggro zoo, aggro pally meta heel erg storend. Gisteren twijfelde ik voor het eerst of ik het spel nog wel wil blijven spelen, zo.
.
Dit gevoel heb ik dus ook steeds vaker precies om dezelfde reden want vanochtend ook weer gespeeld (100g quest) en maar 1x een CW tegengekomen en de rest was weer van het niveau ''I Feel Icky''

[ Voor 17% gewijzigd door beuker19 op 04-08-2015 14:12 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecros
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-09 18:42
Zowel rogue als aggro paladin staan momenteel bij de tier 1 decks. Beiden zijn er ook al vanaf het begin bij; ik denk dat je conclusies vooral slaan op het gedeelte van de ladder waar jij nu speelt. :)

Dat gezegd hebbende; een vaker gehoord commentaar is dat rogue alleen het altijd aanwezige combo-deck heeft (nu: Oil Rogue) en dat dit 'moeilijk' is om te spelen (voor beginners). Wat dat betreft is een sterke legendary die een ander soort deck genereert welkom. Gallywix is hard geflopt de vorige keer (Koning Timmy baalt er nog steeds van :P ).

Oil Rogue is een erg sterk deck wat op hoog niveau al lange tijd gespeeld wordt maar dat is ook echt het enige rogue deck wat veel gespeeld wordt. Ook in de meta snapshot zie je van de meeste classes meerdere decks (zelfs Shaman heeft er 2 decks tussenstaan al is het geen Tier 1). Rogue zoekt eigenlijk een deck met een andere speelstijl dan eentje die af hangt van de combo.

Ik heb voor GvG altijd graag Backspace zijn rogue deck gespeeld: http://www.reddit.com/r/hearthstone/comments/2719t5/2_na_backspaces_coldlight_rogue/

En ik hoop dat de nieuwe Legendary daar misschien effect op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Lecros schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:15:
[...]

Oil Rogue is een erg sterk deck wat op hoog niveau al lange tijd gespeeld wordt maar dat is ook echt het enige rogue deck wat veel gespeeld wordt. Ook in de meta snapshot zie je van de meeste classes meerdere decks (zelfs Shaman heeft er 2 decks tussenstaan al is het geen Tier 1). Rogue zoekt eigenlijk een deck met een andere speelstijl dan eentje die af hangt van de combo.

Ik heb voor GvG altijd graag Backspace zijn rogue deck gespeeld: http://www.reddit.com/r/hearthstone/comments/2719t5/2_na_backspaces_coldlight_rogue/

En ik hoop dat de nieuwe Legendary daar misschien effect op heeft.
Laten we AUB hopen van niet Pffffff nog meer Face Face Face en ik denk dat dit deck het overigens best wel heel goed doet in de huidige meta zo lang je tegenstander eerder op 0 HP is als jij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Waarom noemt iedereen hier ieder deck dat niet naar fatigue gaat, een face deck? Als je de terminologie niet begrijpt, gebruik het dan niet.

Uiteindelijk kan je maar op 2 manieren winnen, face damage of fatigue. Waarom een bepaalde Hunter deck Face Hunter wordt genoemd, is omdat je eigenlijk nooit iets anders doet dan face, in de basis zijn er maar 2 dingen waardoor je niet face gaat, taunt en wanneer de vijand lethal heeft op het veld als je er niets aan doet.

Zoo en Tempo Mage zijn gericht op effeciente trades, uiteraard hebben ze ook een hoop burst, maar dat hebben meer decks.

Wat ik hier het gevoel krijg is dat teveel mensen een extreem traag deck (willen) spelen, en vervolgens door ieder non-control deck worden vernietigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
Benjamin- schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:57:
Waarom noemt iedereen hier ieder deck dat niet naar fatigue gaat, een face deck? Als je de terminologie niet begrijpt, gebruik het dan niet.

Uiteindelijk kan je maar op 2 manieren winnen, face damage of fatigue. Waarom een bepaalde Hunter deck Face Hunter wordt genoemd, is omdat je eigenlijk nooit iets anders doet dan face, in de basis zijn er maar 2 dingen waardoor je niet face gaat, taunt en wanneer de vijand lethal heeft op het veld als je er niets aan doet.

Zoo en Tempo Mage zijn gericht op effeciente trades, uiteraard hebben ze ook een hoop burst, maar dat hebben meer decks.

Wat ik hier het gevoel krijg is dat teveel mensen een extreem traag deck (willen) spelen, en vervolgens door ieder non-control deck worden vernietigd.
Hoe noem jij backspace roque dan? Tempo deck? OTK deck? nee is gewoon een facedeck.

Als je een traag deck hebt kun je makkelijk winnen van non-traag deck als je je trage deck maar aanpast aan de meta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Een paar kaarten kunnen al een face deck veranderen in een tempo deck. Sap is er daar bijvoorbeeld 1 van.

Maar het ging om het gebruik van face in het algemeen. Als een control Paladin met een dude je in het gezicht raakt dan is het al een face deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Benjamin- schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:12:
Een paar kaarten kunnen al een face deck veranderen in een tempo deck. Sap is er daar bijvoorbeeld 1 van.

Maar het ging om het gebruik van face in het algemeen. Als een control Paladin met een dude je in het gezicht raakt dan is het al een face deck.
Ja klopt, face en aggro zijn vaak door elkaar gebruikt. Daarbij heb je bij facehunter ook kaarten die direct geen facedamage doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Nja Aggro pally is ook een face deck. Zoo is inderdaad tempo/aggro, maar gaat ook vaak genoeg puur voor face.

En nee. Het is niet dat ik decks wil met 8 8-drops en daarmee succesvol wil zijn. Ik zou willen dat puur face gaan, zoals facehunter en aggro pally geen valide optie is. Nu dat wel is, zorgt het ervoor dat andere aggro decks als zoo, tempo mage en mech mage nogal 'de druppel' is. Als die 3 de aggro decks waren, zou ik het niet zo'n probleem vinden. Er moet aggro zijn om hebzucht binnen de perken te houden. Nu is dat niet het geval. Aggro domineert het spel.

Niet alleen in constructed. Ook in arena is het veelal face. Elke keer als ik draft heb ik meer 2 drops dan andere. En toch moet ik elke keer stabiliseren, terwijl mijn tegenstander me probeert neer te rushen.

Nee, het spel is nu voornamelijk spelen wat je kan, in de hoop dat je zo snel mogelijk stabiliseert. Weinig tot geen interactie vanuit de tegenstander. Dat lijkt mij niet hoe het spel bedoelt is.

[ Voor 11% gewijzigd door aicaramba op 04-08-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Aggro Paladin is in vrijwel alle gevallen ook geen face deck. Aggro Paladin is gewoon vergelijkbaar met Zoo.

Ik denk dat je niet zo goed begrijpt wat het verschil is tussen face en aggro/tempo. Aggro en tempo decks traden geregeld, vaak zijn dit wel hele positieve trades. Face trade vrijwel nooit, zij forceren constant de vijand om te traden.
Dat maakt echt een gigantisch verschil in het spel vanuit beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
nou aggro pal is wel degelijk face.. niks traden gewoon charge face, buff face, wapen face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Zolang pallies met hun truesilver bijna altijd kiezen voor face, is het toch echt een face deck hoor. Weapons zijn het toonbeeld van card value. Wanneer deze in bijna alle gevallen worden gebruikt voor 8 damage to the face kun je echt niet meer van spreken van tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
En willen jullie gelijk erbij vertellen op welk niveau jullie dit deck spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
ik speel dit deck niet, kom het van R15 tot leg tegen :)

is momenteel Tier 1 (zelfs op een na het beste?) volgens meta report.

[ Voor 39% gewijzigd door Mofkees op 04-08-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
En buiten dat zie je ook bij de streamers op legend rank dat het een puur face deck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Face deck is maar een vaag begrip. In principe moet je met ieder deck continu de afweging maken of je face gaat of gaat traden. Als face hunter een Vitality Totem laten liggen is niet handig, net zo goed als een control warrior soms beter voor face kan gaan in plaats van 1/1'tjes opruimen. Tempo decks verliezen het op de lange termijn van control, dus zullen ze daartegen sneller face gaan. Als een aggro paladin zijn wapen op face ramt en wint, dan was dat blijkbaar een goede keuze, en als ie verliest was het de verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
108rogar schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:13:
Face deck is maar een vaag begrip. In principe moet je met ieder deck continu de afweging maken of je face gaat of gaat traden. Als face hunter een Vitality Totem laten liggen is niet handig, net zo goed als een control warrior soms beter voor face kan gaan in plaats van 1/1'tjes opruimen. Tempo decks verliezen het op de lange termijn van control, dus zullen ze daartegen sneller face gaan. Als een aggro paladin zijn wapen op face ramt en wint, dan was dat blijkbaar een goede keuze, en als ie verliest was het de verkeerde.
Tja. Op toernooien heb ik aggro pally vs face hunter gezien en ze binnen beide pas met traden wanneer ze écht aan het verliezen zijn. Voor de rest is het simpel een race naar de 0. Mij kun je niet overtuigen dat aggro pally geen facedeck is.

Een face deck is een deck waar de primary win condition naar face gaan is en waar traden slechts in enkele situaties voor komt. En aggro pally valt bij mij absoluut in die categorie.

Zoo, temp mage en mech mage vind ik zeker geen face decks.

[ Voor 8% gewijzigd door aicaramba op 04-08-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Face deck is maar een vaag begrip.
Het is inderdaad niet heel scherp maar een deck dat het beste werkt in de beatdown rol en niet gaat voor early board control komt aardig in de buurt.

Oh, en aggro palladin is meestal een face deck maar heeft trekjes van een aggro board control deck zoals zoo of aggro mage. :P

Aggro Paladin: Where the Face is Usually the Place

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
@aicaramba: Lijkt me dat paladin in zo'n match-up zou moeten traden omdat zijn hero power het op de korte termijn verliest van hunter, maar exponentieel kan groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
108rogar schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:23:
@aicaramba: Lijkt me dat paladin in zo'n match-up zou moeten traden omdat zijn hero power het op de korte termijn verliest van hunter, maar exponentieel kan groeien.
aggro pal met hero power? als ze dat doen, is die pot inderdaad verloren.

volgens mij ben je nog nooit zon deck tegengekomen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Jawel, gisteren nog, maar ik speel control, ik heb nog nooit een aggro-aggro matchup gezien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Dat ieder deck weleens moet traden is waar, maar het verschil tussen een Face Hunter, die alleen trade wanneer het absoluut nodig is, dus een taunt, een vitality totem (al komt dat zelden voor), wanneer de vijand lethal heeft, of in situaties zoals tegen een ander deck met een lage curve die bijvoorbeeld een Knife Juggler speelt op turn 2, dan wil je daar echt wel een 2/1 in rammen. Maar standaard ga je face.

Aggro Paladin is dat niet zo, je maakt wel vaak positieve trades, maar neem je de 2 populairste aggro Paladin decks (even snel gesorteerd op Arcane Golem, gezien dat vaak een standaard kaart is), dan zie ik de volgende kaarten
Deck 1: Consecration x2, Annoy-o-Tron, Defender of Argus
Deck 2: Equality, Consecration, Piloted Shredder

Neem je de lijst van Tempo Storm vanuit de meta list, dan zie je hier ook Annoy-o-Tron, Argent Protector en 2x Consecration.

Natuurlijk maakt dit de decks aggro, maar niet face. Ik zou zeggen ga is opzoeken wat het verschil is tussen een Face Hunter en een mid range Hunter, dan begrijp je ook waarom dit geen Face Paladin decks zijn, maar aggro decks. En tevens ook waarom Tempo Mage en Zoo geen Face Mage of Facelock zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Nieuwe druid kaart en al weer een 2 drop. Ik vind de kaart, niet goed of slecht.

Druid of the Saber
Choose one:
Charge or
1+/1+ and Stealth

Afbeeldingslocatie: http://s2.glbimg.com/D5_FGBLixnuduNxVKi7oKsd-Yw4=/695x0/s.glbimg.com/po/tt2/f/original/2015/08/03/hearthstone-new-card-grande-torneio.jpg

@Benjamin hoewel je goed het verschil aan het uitleggen bent, wat face en niet face is.
Vind ik aggrodin wel type face. Het feit dat ze met divineshield goede trades "kunnen" maken is dat niet de reden dat ze bv met argent protector spelen. Je moet 2 handeling maken of meer om een minion neer te halen met divineshield. In de tussentijd gaat de aggrodin vrolijk verder met aanvallen richting je face.

[ Voor 39% gewijzigd door An1mA op 04-08-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Benjamin- schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:37:
[...]

Dat ieder deck weleens moet traden is waar, maar het verschil tussen een Face Hunter, die alleen trade wanneer het absoluut nodig is, dus een taunt, een vitality totem (al komt dat zelden voor), wanneer de vijand lethal heeft, of in situaties zoals tegen een ander deck met een lage curve die bijvoorbeeld een Knife Juggler speelt op turn 2, dan wil je daar echt wel een 2/1 in rammen. Maar standaard ga je face.

Aggro Paladin is dat niet zo, je maakt wel vaak positieve trades, maar neem je de 2 populairste aggro Paladin decks (even snel gesorteerd op Arcane Golem, gezien dat vaak een standaard kaart is), dan zie ik de volgende kaarten
Deck 1: Consecration x2, Annoy-o-Tron, Defender of Argus
Deck 2: Equality, Consecration, Piloted Shredder

Neem je de lijst van Tempo Storm vanuit de meta list, dan zie je hier ook Annoy-o-Tron, Argent Protector en 2x Consecration.

Natuurlijk maakt dit de decks aggro, maar niet face. Ik zou zeggen ga is opzoeken wat het verschil is tussen een Face Hunter en een mid range Hunter, dan begrijp je ook waarom dit geen Face Paladin decks zijn, maar aggro decks. En tevens ook waarom Tempo Mage en Zoo geen Face Mage of Facelock zijn.
Zoals ik al steeds zeg. Ik weet het verschil tussen face en aggro. Daarom noem ik zoo, tempo- en mech mage geen face. Midrange hunter ook niet.

Aggro pally is een face deck. Niets meer, niets minder. Aggro pally zal alleen in specifieke gevallen traden, maar standaard gaan ze face. Zowel met minions, als met weapons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecros
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-09 18:42
Backspace rogue is overigens een combinatie tussen een fatigue, aggro en combo deck met Coldlight Oracle's, Shadowsteps en King Mukla voor fatigue. Shadowstep, Coldblood en Arcane Golem voor de combo. En veel creature's met lage mana cost om aggresief de tegenstander in bereik te brengen voor de combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
aicaramba schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:45:
[...]

Zoals ik al steeds zeg. Ik weet het verschil tussen face en aggro. Daarom noem ik zoo, tempo- en mech mage geen face. Midrange hunter ook niet.

Aggro pally is een face deck. Niets meer, niets minder. Aggro pally zal alleen in specifieke gevallen traden, maar standaard gaan ze face. Zowel met minions, als met weapons.
Standaard? Wat noem jij standaard? Tegen wij standaard?
Doet een Paladin standaard een dude/wapen (van muster) traden met een 2/1? Doet een Paladin standaard zijn Shielded Minibot (met of zonder Divine Shield) traden voor een Knife Juggler? Doet een Paladin standaard zijn Truesilver traden voor een Flamewaker? enz enz enz.

Je hebt het over standaard, alsof de match ups standaard zijn. In sommige match ups gaan ze keihard face, in andere match ups zullen ze constant positief traden.

De kracht van deze decks is dat je voor weinig hele goede trades kan maken terwijl je geregeld nog je minions op het veld hou.

Tevens als je niet trade gaat het je vaak heel veel kosten, 1 van de redenen waarom je zo'n sterk veld kan hebben, is door Divine Shields, dus je wilt daar je buffs op hebben (in veel gevallen iig) terwijl je met de rest trade, waardoor je hoge damage minions, waarmee je wel face gaat, niet verwijderd kunnen worden.

Ik zou zeggen, ga er op hoog niveau mee spelen, doe dat een paar uur, laat maar weten of je nog steeds niet trade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
Benjamin- schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:22:
[...].
Ik zou zeggen, ga er op hoog niveau mee spelen, doe dat een paar uur, laat maar weten of je nog steeds niet trade.
dude, je vroeg paar uur terug waar dit deck te vinden was, ik had je al verteld van R15 tot leg, hoe hoog ben JIJ dan ooit geweest om anderen op hoog nivo te vragen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
An1mA schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:39:
Nieuwe druid kaart en al weer een 2 drop. Ik vind de kaart, niet goed of slecht.

Druid of the Saber
Choose one:
Charge or
1+/1+ and Stealth
Moooie arena kaart! Robo cub was al zeer sterk, maar deze mag er ook zijn. Met druid of the flame erbij is de early game echt heel sterk aan het worden voor druid. Het zijn class kaarten èn commons dus je ziet ze vaak voorbij komen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:10

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Tektoon schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:30:
[...]

Moooie arena kaart! Robo cub was al zeer sterk, maar deze mag er ook zijn. Met druid of the flame erbij is de early game echt heel sterk aan het worden voor druid. Het zijn class kaarten èn commons dus je ziet ze vaak voorbij komen. *O*
Denk aan Beast Druid in constructed! Zo het dan toch wat worden?! (vast niet :p)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Mofkees schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:27:
[...]

dude, je vroeg paar uur terug waar dit deck te vinden was, ik had je al verteld van R15 tot leg, hoe hoog ben JIJ dan ooit geweest om anderen op hoog nivo te vragen spelen?
Ik zei dat je er mee moest spelen, niet tegen spelen. Kokervisie als tegenstander vind ik niet bepaald waardevol, zeker niet wanneer je bepaalde decks speel waar dit deck goed tegen is om vrijwel vol face te gaan.

Dus ga maar eerst dit deck vol face spelen, en we zullen zien hoe hoog je komt.
Ik heb het deck iig met ruim 60% winrate op rank 5 gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Weer een nieuw kaart en deze keer ben ik er wel enthousiast erover.

Afbeeldingslocatie: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/gallery/I010Z77V1C4R1438634572862.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
nieuwe leak. Vond deze fan-made kaart leuker.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RIPwXbM.jpg?1

EDIT; lol @ hierboven. Timing! Wat maakt je zo enthousiast bij deze kaart An1mA?

[ Voor 23% gewijzigd door Tektoon op 04-08-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Tektoon schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:48:
nieuwe leak. Vond deze fan-made kaart leuker.

[afbeelding]

EDIT; lol @ hierboven. Timing! Wat maakt je zo enthousiast bij deze kaart An1mA?
Haha, het scheelde niet veel lol. Je kunt het bijna vergelijken met pre-nerf undertaker alleen kan deze niet zo snowballen als undertaker, omdat je midgame wel antwoorden hebt tegen Crowd Favorite. Dus designwise erg balanced naar mijn mening. Kaart is zwak tegen shredder, maar als je de kaart eerder kunt spelen, is er veel follow up mogelijkheden met Crowd Favorite. Als je kijkt naar kaarten met battlecry zitten er wel degelijke tussen. Kijk je specifiek naar 5 drops voor een follow up, dan praten we over loatheb, azure drake, healbot etc kaarten die speelbaar zijn. Ik weet bijna zeker dat er mensen met Crowd Favorite gaan experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm heb nu 7 games op een rij mijn beiden traps gepakt en geen enkele Mad Scientist. De RNG is real. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
xelfer schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:20:
Hmm heb nu 7 games op een rij mijn beiden traps gepakt en geen enkele Mad Scientist. De RNG is real. |:(
Komt me bekend voor, dan vraag je je wel af of je ze per ongeluk niet uit je deck hebt gedaan. Of mad scientist into een secret is ook erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
An1mA schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:28:
[...]

Komt me bekend voor, dan vraag je je wel af of je ze per ongeluk niet uit je deck hebt gedaan. Of mad scientist into een secret is ook erg leuk.
Ja ik heb serieus na een keer of 5 gekeken of ik wel Mad Scientists in mijn deck had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woa, 5 win streak met chicken warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Op casual of ranked?

Ik had net een match als Freeze Mage tegen Fatique Mage. Mijn tegenstander was nogal salty en heeft me na de match toegevoegd. Prachtige kansloze chat volgde:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2s76t5v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahah salty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:42

Nitai

Live the life you love.

Gisteren met een fatique mage deck gespeeld voor m'n dailies, met 1 health gewonnen van een priest die nog 21 health had. Hij was al meerdere turns aan het spammen met Well played en My apologies. Des te groter was mijn plezier toen ik van hem/haar won :-) met zelf 23 health (healbot + echo).

Ook kwam ik (Control Pally) op rank 16 een priest tegen die ipv mijn Ysera aan te vallen met z'n Maexxna, een minion met divine shield aanvalt. Nu kan het zijn dat je dat niet weet van Maexxna dat als die geen damage doet de minion ook niet naar de eeuwige jachtvelden gaat, maar hij valt daarna nog een keer dezelfde minion (inmiddels buffed met +5/5 die next turn) aan (die aan het begin van mijn beurt door de buff zou dood gaan!)

Ik stond echt te kijken. Misschien was hij dronken :+

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 12:25
Sommige plays idd, ik heb als handlock vanmorgen tegen een Shaman player ook een paar keer een WTF moment gehad: heb ik 2 low health taunts liggen en een Anima Golem, doet hij eerst een Lightning Storm waardoor de Anima Golem als enige overblijft, gaat hij daar ook nog een Crackle op loslaten. Die doet vervolgens net 1 damage te kort om de Anima Golem te killen. De shaman speler spamt z'n threaten emote en roped om vervolgens te zien dat mijn Anima Golem alsnog het loodje legt :)
Vervolgens op turn 10 gooit ie met aan mijn kant Sylvanas Windrunner op het bord een Deathwing neer... GG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:40
Vorige week dus Leeroy geopend uit een pakje en daarom besloten om maar weer eens te gaan Face Hunteren sinds lange tijd. Ik moet zeggen dat ik er best wel van geniet en Leeroy het deck wel perfect afmaakt. Ik merk wel dat ik nu veel meer moet nadenken over welke kaart ik speel en of ik face hit (95%) of trade dan dat ik vorig jaar deed toen ik net begon met Hearthstone spelen.

Even kijken hoe lang ik het volhoud om hier van te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

astie schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:30:
[...]

Op casual of ranked?

Ik had net een match als Freeze Mage tegen Fatique Mage. Mijn tegenstander was nogal salty en heeft me na de match toegevoegd. Prachtige kansloze chat volgde:

[afbeelding]
Heerlijk. Eigenlijk accepteer ik nooit friend requests, om dit soort zoutvaatjes te voorkomen.

HS moet je niet zo serieus nemen (hoewel ik dat zelf ook nog wel eens doe hoor :P). Ik speel het nu vaak terwijl ik iets anders doe (Reddit/Tweakers/Netflix), en dan gaat het prima.

Beetje aankloten in non-ranked of rond rank 20 met wat leuke decks, dan kom ik de tijd wel door tot TGT gereleased wordt 8)

Nieuwe kaarten:
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/246/875/635743202446455072.png
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/246/914/635743342823689839.png

New card: Gadgetzan Jouster 1/2 (1 mana) - Battlecry: Reveal a minion in each deck. If yours costs more, gain +1/+1
New card: Armored Warhorse 5/3 (4 mana) - Battlecry: Reveal a minion in each deck.If yours costs more, gain Charge.
New card: Eadric the Pure (Legendary Paladin) 3/7 (7 mana) - Battlecry: Change all enemy minions' attack to 1.
The Skeleton Knight (Legendary neutral) 7/4 for 6 - Deathrattle: Reveal a minion in each deck. If yours costs more, return this to your hand
Tuskarr Jouster (rare neutral) 5/5 for 5 mana - Battlecry: Reveal a minion in each deck. If yours costs more, restore 7 Health to your hero

[ Voor 34% gewijzigd door London op 05-08-2015 09:56 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
'if yours costs more' is duidelijk wel een signaaltje om wat tegen goedkope aggro te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Ja, maar tegelijkertijd wordt hunter weer aangemoedigd om zijn hand leeg te spelen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Zelf speel ik al tijden graag priest (control en shadow).. maar op het momenten speel ik echt 50% van de games tegen priests! Toevallig weer een streamer een dikke winrate gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
wow, hebben jullie die nieuwe GamesCON kaarten gezien? anti rush meta ! :)

http://www.hearthpwn.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Benjamin- schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:57:

Ja Ja maak dat de kat wijs 8)7

Tempo Mage is niet meer dat een ''net'' woord voor Face om vooral de spelers die het spelen een beter gevoel te geven.
Ze gooien niet voor niet zo snel mogelijk Mirror Image neer en hopen dat de Flame Waker genoeg damage heeft gedaan om het op turn 8 af te maken met 2x Fireball in het ergste geval.
Verder heeft het er niet mee te maken dat mensen graag een heel langzaam deck willen spelen maar het zat zijn dat elk potje al bij turn 8 beslist is of bij turn 6 omdat je een slechte mulligan had.
Bijna alle Midrange decks zijn nu zo goed als onspeelbaar omdat je a veel te veel snellere decks tegenkomt b Patron Warrior tegenkomt of c je bijna geen control decks meer tegenkomt waar je het normaal gesproken van moet hebben.

Ik ben echt op het punt gekomen dat ik meestal geen zin meer heb om te spelen omdat ik het zat ben om
Hunter , Hunter , Mage , Hunter , Paladin , Paladin en Zoo tegen te komen en het maakt niet uit met welk deck ik zelf speel want je loopt altijd achter de feiten aan of je tegenstander overkomt het zelfde en er zijn gewoon bijna geen comeback mogelijkheden als je geen CW speelt.
Predje schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:47:
Zelf speel ik al tijden graag priest (control en shadow).. maar op het momenten speel ik echt 50% van de games tegen priests! Toevallig weer een streamer een dikke winrate gehad?
Trump speelde deze week anti-aggro priest 8) kan er niet aan doen maar decks met Deathlord gaan er bij mij niet in omdat ik er al een paar x behoorlijk door verloren heb :'( turn 4 Rag is nooit leuk.
Mofkees schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:15:
wow, hebben jullie die nieuwe GamesCON kaarten gezien? anti rush meta ! :)

http://www.hearthpwn.com/
Jammer dat die Paladin Legendary een 7 drop is maar het effect is wel een comeback kaart al help het niet tegen de Face decks.
Verder ben ik benieuwd hoe het precies werkt maar dat zien we misschien vanmiddag om 12 uur wel

[ Voor 9% gewijzigd door beuker19 op 05-08-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Nog een paladin weapons - 2 mana: Argent lance. 2-2. Battlecry, reveal a minion in each deck. If yours costs more, gain +1 durability.

Ik weet niet of deze beter is dan cog hammer.

[ Voor 18% gewijzigd door aicaramba op 05-08-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
aicaramba schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:22:
Nog een paladin weapons - Argent lance. 2-2. Battlecry, reveal a minion in each deck. If yours costs more, gain +1 durability.

Ik weet niet of deze beter is dan cog hammer.
Jammer dat het geen +1 attack is want een Fiery Win Axe is een geweldige kaart en je kunt dat wat doen aan alle 3 Hp minions die voor Paladin een probleem zijn omdat we ook geen 3 damage spells hebben zoals de meeste classes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-10 13:44
beuker19 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:18:
[...]

Ik ben echt op het punt gekomen dat ik meestal geen zin meer heb om te spelen omdat ik het zat ben om
Hunter , Hunter , Mage , Hunter , Paladin , Paladin en Zoo tegen te komen en het maakt niet uit met welk deck ik zelf speel want je loopt altijd achter de feiten aan of je tegenstander overkomt het zelfde en er zijn gewoon bijna geen comeback mogelijkheden als je geen CW speelt.

[...]

Trump speelde deze week anti-aggro priest 8) kan er niet aan doen maar decks met Deathlord gaan er bij mij niet in omdat ik er al een paar x behoorlijk door verloren heb :'( turn 4 Rag is nooit leuk.
Spreek je je zelf niet tegen? Als je bijna alleen maar tegen aggro decks speelt zou de kans op een Ragnaros e.d. uit deathlord toch behoorlijk klein moeten zijn? Oke tegen een control deck kan het behoorlijk klote zijn, maar omdat deze decks nu weinig voorkomen maak ik graag gebruik van deathlord met me priest deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
beuker19 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:28:
[...]

Jammer dat het geen +1 attack is want een Fiery Win Axe is een geweldige kaart en je kunt dat wat doen aan alle 3 Hp minions die voor Paladin een probleem zijn omdat we ook geen 3 damage spells hebben zoals de meeste classes.
Nja. 2 mana voor 'mogelijk' een 3-2 wapen is nogal wat slechter dan een fiery war axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
bronce schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:30:
[...]

Spreek je je zelf niet tegen? Als je bijna alleen maar tegen aggro decks speelt zou de kans op een Ragnaros e.d. uit deathlord toch behoorlijk klein moeten zijn? Oke tegen een control deck kan het behoorlijk klote zijn, maar omdat deze decks nu weinig voorkomen maak ik graag gebruik van deathlord met me priest deck.
Ja maar ik bedoel die ene kaar dat het gebeurd :P is het wel heel erg zuur.
Maar er zijn natuurlijk wel meer vervelende kaarten die uit een Deathlord komen want er zijn meer dan genoeg Aggro decks die Dr. Boom , Ragnaros , Highmane of Mal'Ganis Spelen.
Verder ging ik vorige maand 4-1 tegen Priest en kan ik bijna niet geloven zodra de ergste onslaught is geweest je veel succes kunt hebben tegen alles wat geen rush deck is.
aicaramba schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:31:
[...]

Nja. 2 mana voor 'mogelijk' een 3-2 wapen is nogal wat slechter dan een fiery war axe.
nou een 2-3 evt. waar je dus geen Mech Warper , Mana Wyrm , Chow , Voidwalker , Cleric ,Snowchugger of SI:7 Agent mee kunt killen is erg bruikbaar :')
Paladin heeft gewoon een 3 Damage iets nodig en dit was een prima kans evt. een +1/+1

[ Voor 20% gewijzigd door beuker19 op 05-08-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2GnijAC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Gadgetzan Jouster: vervanger van Zombie Chow voor sommige decks.

Armored Warhorse: zie ik niet in veel decks terecht komen, misschien in druid als removal, want druid heeft geen goede removal. Met 5 attack kan hij ook loatheb, emperor en sylv killen, anders moet je swipe heropower gebruiken.

Eadric the Pure: als het een control-meta word is het een hele goede kaart ondanks zijn magere 3 attack. Anders is het maar de vraag of je Eadric the Pure turn 7 wilt droppen, terwijl dr boom een hogere impact op de board heeft.

The Skeleton Knight: in feite een draw naar keuze, alleen moet je draw battle met je opponent eerst winnen. Maar zijn drawback, bgh target en makkelijk te removen. Denk niet dat deze meteen veel gespeeld gaat worden.

Tuskarr Jouster: kaart is insane in handlock, zal de healbots daar zo vervangen voor Tuskarr Jouster. In een andere decks is hij ook wel goed tegen aggro, maar tegen midrange/control is het moelijk zeggen.

Master Jouster: een gepimpte sunwalker en die zien we al weinig, maakt de +1/+1 het verschil en zien we deze kaart dan wel in constructed? Kaart heeft in ieder geval wel potentie, want trade gewoon effectief tegen minions met 5 health.

Bash: alsof warrior niet genoeg removal heeft, nee de kaart is niet slecht, maar niet een kaart die warrior nu mist. Dus ik denk ook niet dat we veel Bash in warrior gaan zien.

Brave Archer: kaart lijkt in eerste gezicht goed voor face hunter, maar past niet echt bij midrange hunter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
Eadric lijkt me inderdaad eerder niks.

grote minions moeten direkt van het board en ik zie erg weinig dat er meerdere minions staan met hoge attack. Misschien tegen zoolock, mja zelfs daar zie ik het effect beperkt. en voor 7 mana is hij erg duur en langzaam.

al die reveal mechanics zorgen wel voor dat control decks een voordeel krijgen t.o.v. aggro decks. Hoe die kaarten precies in een deck passen moet we nog zien. Het is goed (voor mij dan i.i.g. :) ) dat goeies opties tegen aggro decks ter beschikking staan.

edit:

ha die amazon coin trick is ook te doen in .de en .uk. Net dus 5k coin gekocht voor 40e en dan voor 4,5k coins pre-order gedaan en daarbij nog 900 coins terug. Effectief dus 3,6k coins voor pre-order = ~ 29e :D

[ Voor 17% gewijzigd door Mofkees op 05-08-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Mofkees schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:54:
al die reveal mechanics zorgen wel voor dat control decks een voordeel krijgen t.o.v. aggro decks.
Punt is dat er ontzettend veel aggro moet zijn om deze kaarten consequent genoeg te triggeren en er zijn alternatieven (denk aan Zombie Chow of Healbot) die ongeveer hetzelfde wel consequent brengen. En zelf met zeer veel aggro gaat het vaak genoeg fout: denk bv aan een handlock die heal nodig heeft en zijn watcher / owl / sunfury / zombie chow revealed vs een wolfrider. Dat soort utility wil je niet afhankelijk laten zijn van RNG, zeker niet in een control deck.

Daarnaast gaan deze kaarten ten onder aan hun eigen succes: mocht dit idd de meta shiften naar meer control dan zullen deze kaarten als eerste weer uit de decks verdwijnen. Dat betekent dat er eigenlijk maar een heel nauw window is in de meta dat ze bruikbaar zijn, opnieuw dus inconsequent in een meta die zo hard gaat als HS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Tuskarr Jouster is een Paladin kaart schijnbaar.

https://www.reddit.com/r/...rom_gamescom_news/cts4sb7

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
djengizz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:01:
Punt is dat er ontzettend veel aggro moet zijn om deze kaarten consequent genoeg te triggeren en er zijn alternatieven (denk aan Zombie Chow of Healbot) die ongeveer hetzelfde wel consequent brengen. En zelf met zeer veel aggro gaat het vaak genoeg fout: denk bv aan een handlock die heal nodig heeft en zijn watcher / owl / sunfury / zombie chow revealed vs een wolfrider. Dat soort utility wil je niet afhankelijk laten zijn van RNG, zeker niet in een control deck.
Die randomness schrikt mij ook wel af, maar daar kun je je deck op aanpassen. Kaarten zoals Mirror Image en Feral Spirit geven early game maar tellen niet mee als minion. Tegen een maximaal 3 mana face hunter deck zou je je triggers 100% zekerheid kunnen geven. De vraag is of dat genoeg is.

Ik vind die Bash kaart best leuk eigenlijk. Removal terwijl je tegelijk je schild opbouwt voor Shield Slam, en kan zelfs naar face voor lethal.
Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]