Dat weet je nooit. Iedere wwek een verrassing. Had woensdag trouwens wel terug die brawl door een bug.Kol Nedra schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:32:
[...]
nee niet de standaard Brawl, maar ik bedoel bv Ragnaros vs Nefarian
Naxx is de beste voor kaarten en zit gewoon erg veel humor in.Gundogan schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:42:
[...]
Naxx ja. Daar kan je zoals aicaramba al aangeeft gewoon veel nuttige kaarten halen. Misschien daarna de eerste wing van BRM voor Grim Patron en Emperor Thaurissan.
BM vind ik dan weer iets leuker op het gebied van bossmechanics.
Precies dit. Het gaat mij niet zozeer om winnen of verliezen, maar de extreme voorspelbaarheid en het gebrek aan interactie is wat mij stoort. Iedere game is exact hetzelfde.... face deck gaat face, jij probeert dat tegen te houden en als dat lukt dan win je.AequitasII schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:02:
Ik snap de aversie tegen Facehunter nooit zo. Ik kom ze eigenlijk niet meer tegen dan andere decks en ik vind ze ook één van de makkelijkst bespeelbare decks omdat je weet wat er gaat komen.
Mijn frustratie ligt altijd een tijdje bij Handlock. Ik kom er veel van tegen (misschien zit dit ook in mijn hoofd, door de frustratie) en win ze bijna nooit. Onmogelijk om al die giants te blijven clearen.
Zelf vind ik control vs control het leukste. Rekening houden met wat de tegenstander speelt, welke removal hij nog heeft, vechten om board control en card advantage, doen alsof je een bepaalde kaart hebt (of juist niet), etc.
Ik denk dat ik hierin ook verschil met mensen die puur spelen om te winnen en/of voor het grinden. Op dit moment doe ik mijn dailies en probeer ik mijn tegenstander gewoon te frustreren met anti-face/aggro/zoo/tempo etc. decks, omdat dit de meta is die ik ervaar. En ondanks dat ik relatief eenvoudig de games voor mijn daily quest win, voel ik me niet gemotiveerd om na mijn daily nog door te spelen.
Ik heb wel goede hoop dat de game beter wordt bij TGT, aangezien veel van de aangekondigde kaarten en de inspire mechanic allebei niet direct gericht zijn op de early game.
[ Voor 22% gewijzigd door xelfer op 31-07-2015 15:19 ]
Daar geef ik je wel groot gelijk in, het zijn niet de leukste games en standaard na turn 5/6 beslist.
Facehunters zullen altijd wel blijven bestaan vrees ik. Ik denk dat TGT daarbij niet gaat helpen. Wel zullen er weer meer speelbare decks komen en zal het percentage facehunter spelers misschien weer wat verder afnemen. Ten opzichte van vorig jaar vind ik het percentage gelukkig al aardig gedaald.Ik heb wel goede hoop dat de game beter wordt bij TGT, aangezien veel van de aangekondigde kaarten en de inspire mechanic allebei niet direct gericht zijn op de early game.
[ Voor 71% gewijzigd door AequitasII op 31-07-2015 15:21 ]
Verwijderd
ik denk dat het grootste issue met face hunters juist is dat ze zo voorspelbaar zijn en dat maakt het spel minder leuk, daarnaast kan een slechte openingshand erg frustrerend zijn, omdat je weet wat er gaat komen, maar je er niets tegen kan doen. Een Kill Command of een Huffer topdeck als je achter de feiten aanloopt, is dan extra vies.AequitasII schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:02:
Ik snap de aversie tegen Facehunter nooit zo. Ik kom ze eigenlijk niet meer tegen dan andere decks en ik vind ze ook één van de makkelijkst bespeelbare decks omdat je weet wat er gaat komen.
Mijn frustratie ligt altijd een tijdje bij Handlock. Ik kom er veel van tegen (misschien zit dit ook in mijn hoofd, door de frustratie) en win ze bijna nooit. Onmogelijk om al die giants te blijven clearen.
Ik vind patron niet zo vervelend, de meeste patrons die ik tegenkom rond mijn rank, spelen het deck niet goed (beurt 3 Berzerker op een kaal bord, beurt 6 Thaurissan zonder combo kaarten in de hand). Combo druid, Oil Rogue of Malylock is wel erg naar. Het is gewoon een race tegen de OTK en met sommige decks kun je daar niets tegen doen omdat je niet snel genoeg bent.
Ik vraag me soms af of er niet een troll bij Blizzard in dienst is die de match making bepaalt. Ik was laatst op ranked bezig met m'n CW. 5x achter elkaar Hunter. Ik stap over op Priest en krijg 3x Handlock en 2x Druid als tegenstander. Toen overgestapt op Zoo voor een winstreak terug naar m'n oude positie.
100% confirmed!Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:21:
[...]Ik vraag me soms af of er niet een troll bij Blizzard in dienst is die de match making bepaalt. Ik was laatst op ranked bezig met m'n CW. 5x achter elkaar Hunter. Ik stap over op Priest en krijg 3x Handlock en 2x Druid als tegenstander. Toen overgestapt op Zoo voor een winstreak terug naar m'n oude positie.
Zodra je van class wisselt moet je eerst 2-5 keer tegen de counterclass spelen.
Ik heb het nog nooit anders meegemaakt.
Wat erg leuk is, is om een netdeck te pakken en dan 4 kaarten ofzo te veranderen. Dan denkt men precies te weten wat er gaat komen en daar kan je dan volkomen mee verassen. Leuke kaarten daarvoor zijn Enhance-o Mechano en bijvoorbeeld Mind Control tech. Met die tweede kan je een pot tegen een Grim warrior soms compleet omdraaien.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:21:
[...]
ik denk dat het grootste issue met face hunters juist is dat ze zo voorspelbaar zijn en dat maakt het spel minder leuk, daarnaast kan een slechte openingshand erg frustrerend zijn, omdat je weet wat er gaat komen, maar je er niets tegen kan doen. Een Kill Command of een Huffer topdeck als je achter de feiten aanloopt, is dan extra vies.
Ik vind patron niet zo vervelend, de meeste patrons die ik tegenkom rond mijn rank, spelen het deck niet goed (beurt 3 Berzerker op een kaal bord, beurt 6 Thaurissan zonder combo kaarten in de hand). Combo druid, Oil Rogue of Malylock is wel erg naar. Het is gewoon een race tegen de OTK en met sommige decks kun je daar niets tegen doen omdat je niet snel genoeg bent.
Ik vraag me soms af of er niet een troll bij Blizzard in dienst is die de match making bepaalt. Ik was laatst op ranked bezig met m'n CW. 5x achter elkaar Hunter. Ik stap over op Priest en krijg 3x Handlock en 2x Druid als tegenstander. Toen overgestapt op Zoo voor een winstreak terug naar m'n oude positie.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Van die counterclass komt mij bekend voor inderdaad, heb dat gevoel ook echt altijd. Vandaar dat ik misschien met mijn CW en DrakeMage nooit Facehunters tegenkom
Verwijderd
Handlock is favored tegenover gelijk welk Warrior deck hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:21:
[...]
ik denk dat het grootste issue met face hunters juist is dat ze zo voorspelbaar zijn en dat maakt het spel minder leuk, daarnaast kan een slechte openingshand erg frustrerend zijn, omdat je weet wat er gaat komen, maar je er niets tegen kan doen. Een Kill Command of een Huffer topdeck als je achter de feiten aanloopt, is dan extra vies.
Verwijderd
En insta-loss voor een PriestVerwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:34:
[...]
Handlock is favored tegenover gelijk welk Warrior deck hoor.

Control is volgens mij favoured vs Handlock trouwens. Shield Slam, Execute, Brawl, Sylvanas, genoeg removal voor Giants, daarnaast een burst dmv. Grommash om het af te maken.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2015 17:40 ]
Handlock Vs CW is van 1 kaart afhankelijk en dat is Brawl.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:38:
[...]
En insta-loss voor een Priest
Control is volgens mij favoured vs Handlock trouwens. Shield Slam, Execute, Brawl, Sylvanas, genoeg removal voor Giants, daarnaast een burst dmv. Grommash om het af te maken.
Wint een Giant met Taunt brawl wint Handlock anders waarschijnlijk de CW
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Echt GADVERDAMME!
2x op rij 48dmg combo tegen me met patron..
Gewoon game volledig onder controle.. en dan turn 10 wambojambocombo..
Echt TE ziek!
2x op rij 48dmg combo tegen me met patron..
Gewoon game volledig onder controle.. en dan turn 10 wambojambocombo..
Echt TE ziek!
Oke wat een bagger kaart, Demonfire is simpelweg beter, oke je krijgt maar 2/2 maar je kan hem wel als damage spel gebruiken en heeft geen negatief effect.
Ja maar het is natuurlijk wel vervelend wanneer je niet om het potje moet conceden omdat iemand je verslaat.Mofkees schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:37:
komt ie weer om te winnen door zijn concedes.. opscheppen doe je altijd wel goed zeg
[ Voor 20% gewijzigd door Benjamin- op 31-07-2015 22:41 ]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Ik heb de pre-order van 50 TGT packs binnen voor 27,33eEXCalibur_EeK schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:30:
Net de pre-order gedaan van 50 packs. Kosten: € 40,64. Toch weer een paar euro bespaard. Helaas dit maal geen actie.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Wel de goede region?Tektoon schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:44:
[...]
Ik heb de pre-order van 50 TGT packs binnen voor 27,33e
Haha, ja, 'region'.
Er is een actie bij amazon.com waarbij je 20% korting krijgt op amazon coins. Voor 40 dollar heb je 5000 coins waarmee je genoeg hebt voor TGT. Als je die coins daarna uitgeeft in de Android appstore krijg je via een tweede actie ook nog eens coins terug waarmee je weer zeven extra pakjes kan kopen. 57 pakjes voor 36,44e (40 dollar) of, als je je teruggekregen coins weer van het aankoopbedrag aftrekt: 50 pakjes voor 27,33e. Daar valt niet tegenop te grinden.
Je moet wel in de US wonen en een Android hebben dus dat was verder geen probleem vanachter m'n imac in Antwerpen.
EDIT; pre-order staat dus op m'n EU account.
Je moet wel in de US wonen en een Android hebben dus dat was verder geen probleem vanachter m'n imac in Antwerpen.
[ Voor 3% gewijzigd door Tektoon op 31-07-2015 23:58 ]
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Volgens mij heeft Reynad hier een tijdje terug een vid over gemaakt:Tektoon schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:57:
Haha, ja, 'region'.Er is een actie bij amazon.com waarbij je 20% korting krijgt op amazon coins. Voor 40 dollar heb je 5000 coins waarmee je genoeg hebt voor TGT. Als je die coins daarna uitgeeft in de Android appstore krijg je via een tweede actie ook nog eens coins terug waarmee je weer zeven extra pakjes kan kopen. 57 pakjes voor 36,44e (40 dollar) of, als je je teruggekregen coins weer van het aankoopbedrag aftrekt: 50 pakjes voor 27,33e. Daar valt niet tegenop te grinden.
die actie was toch al tijd verlopen ?
En weer een nieuwe kaart uit en niet eens zo super slecht naar mijn mening. Trade dus voor 2 drops met 2 health denk aan juggler en mad scientist. Enigszins een anti aggro kaart, maar face/aggro kan het net zo goed misbruiken, dus daar ben ik dus niet zo super blij mee.

[ Voor 65% gewijzigd door An1mA op 01-08-2015 01:21 ]
Ik heb altijd het gevoel dat het zo gaat met card draw. Dat bepaalde kaarten altijd op magische wijze op het juiste moment gepakt worden. De turn 7 Flamestrike draw en de BGH draw na een Dr. Boom.Predje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:25:
[...]
100% confirmed!
Zodra je van class wisselt moet je eerst 2-5 keer tegen de counterclass spelen.
Ik heb het nog nooit anders meegemaakt.
Achja, HS zal wel niet direct rigged zijn. Het is immers geen Fifa
Die random deck brawl was volgens mij wel rigged. In bijna alle games die ik speelde trokken beide spelers altijd magisch een vergelijkbare legendary op dezelfde beurt.xelfer schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:52:
[...]
Ik heb altijd het gevoel dat het zo gaat met card draw. Dat bepaalde kaarten altijd op magische wijze op het juiste moment gepakt worden. De turn 7 Flamestrike draw en de BGH draw na een Dr. Boom.
Achja, HS zal wel niet direct rigger zijn. Het is immers geen Fifa.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Wanneer je verbanden wilt zien, zal je altijd iets vinden.Gundogan schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:55:
[...]
Die random deck brawl was volgens mij wel rigged. In bijna alle games die ik speelde trokken beide spelers altijd magisch een vergelijkbare legendary op dezelfde beurt.
Ik speel met Hearthstone Decktracker, maar sinds windows 10 blijft de optie "use no deck" vast. Dus zie ik mijn decklijst niet en alleen de kaarten in mijn hand, meer mensen last van?
De tool is me onbekend, ik zal morgen eens testen voor je.An1mA schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:42:
Ik speel met Hearthstone Decktracker, maar sinds windows 10 blijft de optie "use no deck" vast. Dus zie ik mijn decklijst niet en alleen de kaarten in mijn hand, meer mensen last van?
Als je statistieken kijkt van card draw, zul je zien dat je early game aanzienlijk vaker low drops trekt dan late drops. Zelfs als je de moligan niet gebruikt en je deck evenrijdig verdeeld is. Het lijkt erop dat blizzard het een kleine mate wel stuurdxelfer schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:52:
[...]
Ik heb altijd het gevoel dat het zo gaat met card draw. Dat bepaalde kaarten altijd op magische wijze op het juiste moment gepakt worden. De turn 7 Flamestrike draw en de BGH draw na een Dr. Boom.
Achja, HS zal wel niet direct rigged zijn. Het is immers geen Fifa.
Heb de dev al een mail gestuurd, maar hier is de link naar Hearthstone Decktracker. Thanks in ieder gevalNgangatar schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:47:
[...]
De tool is me onbekend, ik zal morgen eens testen voor je.
https://github.com/Epix37/Hearthstone-Deck-Tracker/releases
Tja, je weet het niet natuurlijk, Het kan ook nog een fout in de random code zijn bijvoorbeeld. Deze brawl hadden mijn tegenstander en ik allebei Mimiron in een potje, en allebei Ysera (misschien hetzelfde potje). Je trekt natuurlijk relatief veel legends, maar dan ga je toch denken.Ngangatar schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:21:
Wanneer je verbanden wilt zien, zal je altijd iets vinden.
Ik heb het idee dat ik de laatste tijd in arena veel meer legend cardbacks tegen kom als 2 maanden geleden. Ervaren jullie dit ook, of is het gewoon toeval?
elke maand komen er meer legend players bij he
Daarnaast mag ik hopen dat spelers ook beter worden, dus dat er meer mensen legendary worden is geen toeval.
Als spelers beter worden, wil dat niet persé zeggen dat er ook meer legend spelers komen, aangezien de tegenstanders ook beter worden.
Klopt wat je zegt, maar ik denk niet dat de tegenstand dat de toekomstige legend spelers krijgen zodanig is dat ze daardoor geen legend worden.aicaramba schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:35:
Als spelers beter worden, wil dat niet persé zeggen dat er ook meer legend spelers komen, aangezien de tegenstanders ook beter worden.
Moest gister nog ff ranks halen voor de maandelijkse cardback, leek wel of HS een hunter only game was 
had 5 potjes nodig, alle 5 tegen diverse hunter decks. Gelukkig doet mijn handlock deck het nog prima, dus waren weer 5 easy wins
Maar wel opvallend dat het alleen maar hunters waren, normaal gesproken zie ik toch wel 4-5 verschillende classes in de +- 5 potjes iedere maand die ik nodig heb om de cardback te halen.
had 5 potjes nodig, alle 5 tegen diverse hunter decks. Gelukkig doet mijn handlock deck het nog prima, dus waren weer 5 easy wins
Nieuwe mage kaart, niet zo goed naar mijn mening. Voor big minions heb je al BGH en anders heb je een fireball tot je beschikking. Daarnaast kun je met fireball voor face gaan.

Idd, dit is gewoon bagger, poly is zoveel sterker. Oke je laat 1/1 op het veld, maar het kost je een mana minder en werkt tegen kaarten zoals Tirion, Sylvanas enz enz
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Verwijderd
Anti handlock meta!An1mA schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:11:
Nieuwe mage kaart, niet zo goed naar mijn mening. Voor big minions heb je al BGH en anders heb je een fireball tot je beschikking. Daarnaast kun je met fireball voor face gaan.
[afbeelding]
Het valt me op dat de kaarten wel heel erg veilig designed zijn; heel veel van wat nu revealed hebben is nu simpelweg 1 mana te hoog (vooral North Sea Kraken/Spider Ball zijn hier goede voorbeelden van) en/of heeft gewoon net 1 Attack/Health te weinig.
[ Voor 27% gewijzigd door PCBaas op 01-08-2015 20:32 ]
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Van wat ik ergens had gelezen, zou het eerste gedeelte van de kaarten nog niet zo goed zijn.
Verwijderd
Ball of Spiders moet je gewoon spelen. Ik bedoel, ball of spiders. Hoe smerig is dat? Auto-concede als iemand daarmee komt aanzetten.
dat mensen beter worden wil niet zeggen dat je meer legend spelers krijgtAn1mA schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:33:
Daarnaast mag ik hopen dat spelers ook beter worden, dus dat er meer mensen legendary worden is geen toeval.
YouTube: A colony of spider nest found in 'hair ball'Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:58:
Ball of Spiders moet je gewoon spelen. Ik bedoel, ball of spiders. Hoe smerig is dat? Auto-concede als iemand daarmee komt aanzetten.
Ik gebruik het nu ook, ff decks opgeruimd, 3 overgehouden, geimporteerd.An1mA schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:42:
Waarvoor is de use no deck option? Dan kan ik het even testen.
Bij mij staat "use no deck" de hele tijd aan, dat is bij mij het probleem. Maar het staat er bij als je op "Main" klikt en als je rechtermuisknop klikt op het icoon rechts onder op je taakbalk.Ngangatar schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:24:
[...]
Ik gebruik het nu ook, ff decks opgeruimd, 3 overgehouden, geimporteerd.
Waarvoor is de use no deck option? Dan kan ik het even testen.
Staat hier uit en ik heb ook W10.An1mA schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:30:
[...]
Bij mij staat "use no deck" de hele tijd aan, dat is bij mij het probleem. Maar het staat er bij als je op "Main" klikt en als je rechtermuisknop klikt op het icoon rechts onder op je taakbalk.
Ik ga morgen wel even troubleshooten en desnoods reinstall ik windows 10 aangezien dat zo gebeurd is. Thanks voor de terugkoppeling.
Heb je al een reinstall van HDT of een terugzetten van alles naar basic geprobeerd? Of wellicht de tool starten als administrator?An1mA schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:43:
[...]
Ik ga morgen wel even troubleshooten en desnoods reinstall ik windows 10 aangezien dat zo gebeurd is. Thanks voor de terugkoppeling.
Yep, alles wat je opnoemt en ik heb zelfs een vorige versie geprobeerd. Zelfs .net framework 4.52 geïnstalleerd zoals in de requirement van HDT staat.Ngangatar schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:45:
[...]
Heb je al een reinstall van HDT of een terugzetten van alles naar basic geprobeerd? Of wellicht de tool starten als administrator?
Hopen dat je een afdoende antwoord krijgt...An1mA schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:12:
[...]
Yep, alles wat je opnoemt en ik heb zelfs een vorige versie geprobeerd. Zelfs .net framework 4.52 geïnstalleerd zoals in de requirement van HDT staat.
Ik tik net de 500 wins aan op mijn mage, op naar een andere class, ff over nadenken.
Nou laten we het hopen want alles op die 2(3) legendary's na vind ik het allemaal bagger en als er geen betere kaarten komen overweeg ik zelfs geen pre order te plaatsen en maar gewoon te stoppen en maar weer battlefield te gaan spelen.Benjamin- schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:52:
Van wat ik ergens had gelezen, zou het eerste gedeelte van de kaarten nog niet zo goed zijn.
Opzich is het idee van Inspire leuk maar tot nu lijkt het eerlijk gezegd meer in het voordeel van de rush decks dan in het nadeel.
Kijk dat er aggro moet zijn snap ik best maar het zou fijn zijn dat het alleen voor Face gaan iets meer aangepakt gaat worden en dat niet elk deck weer begint met "I feel icky!"
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Toch beter als ze alleen matige kaarten laten zien? Komen nog 100 aan, zitten echt veel mooikes tussen, dat kan niet anders.
Alleen is dat geen goede reclame voor de pre-orders. Marketing technisch lijkt het me slimmer om goede kaarten te spoilen, zodat je eerder geneigd bent om de expansion packs te kopen. Volgens mij gebeurde dat ook vaak bij magic en andere kaartgames, kan ook fout zitten hoor.
Maar zoals Turfschipper zei, er komen er nog een heleboel kaarten aan. Alleen ze moeten volgend week de hype wel weer in positieve gemoedstoestand brengen. Ik bedoel als ik reddit en forums lees, is er vrij veel negatieviteit.
Maar zoals Turfschipper zei, er komen er nog een heleboel kaarten aan. Alleen ze moeten volgend week de hype wel weer in positieve gemoedstoestand brengen. Ik bedoel als ik reddit en forums lees, is er vrij veel negatieviteit.
Er gaan nooit genoeg tier 1 kaarten in TGT zitten om vier weken lang te kunnen spoilen. In de laatste week als ze ineens alle resterende kaarten vrijgeven zullen we de toppers zien. Vlak voor de launch is de hype op z'n hoogtepunt, gaan mensen nog snel pre-orderen en/of aansluitend pakjes kopen.
Wat ik nog graag zou willen zien is dit;
(fanmade, niet officieel)

Die gozer heeft een paar hele mooie kaarten bedacht. Zo'n cursed mojo is hilarisch als je tegen een handlock speelt, maar hij werkt ook goed tegen pally of hunter.
Wat ik nog graag zou willen zien is dit;
(fanmade, niet officieel)

Die gozer heeft een paar hele mooie kaarten bedacht. Zo'n cursed mojo is hilarisch als je tegen een handlock speelt, maar hij werkt ook goed tegen pally of hunter.
Handlock vs facehunter easy win?Dennism schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:50:
Ik bedoel, ik speel pas 3 maanden HS en sinds deze week Handlock helemaal compleet. Maar vs Hunter zit ik toch op 20/80 met hooguit 10 potjes gespeeld. Voor turn 5 ben ik al bijna dood! En dan heb ik net de pech dat ik geen Giants raap of mijn belcher net ge-owld wordt!
Het is echt face fest op ladder
I bad beat my meat by busting my nuts!
Dit is absoluut waar, in mijn eerste echte actieve seizoen (volgens mij de eerste of tweede) haalde ik makkelijk 13, seizoenen daarna bleef ik op 15-16 steken, daarna begon ik pas weer op de 13 te komen. Ook nu merk ik dat ik meer losses heb tot rank 10 dan een halfjaar geleden, hielp ook dat ik veel meer info had over decks dan de meeste spelers, dus ik has gewoon 90% winrate tot 10. Nu is dat 75% ong.badboyqxy schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:13:
[...]
dat mensen beter worden wil niet zeggen dat je meer legend spelers krijgt
Straks is dat waarschijnlijk weer zo, veel nieuwe decks, en iemand die zich flink verdiept heeft een gigantisch voordeel over spelers die alleen een paar potjes per dag speelt.
Wat betreft de kaarten, kom op mensen, zoveel kaarten nog niet gezien, zoveel synergy nog niet gezien. Ze gaan echt geen 130 bagger kaarten uitbrengen.
Is dit slim? Ik zou niet weten waarom, mensen zitten wel op hun puntje van hun stoel te wachten op die ene kaart die hun deck gaat veranderen, die HS anders maakt enz.
@Tektoon, nee dat is waar dat er niet genoeg tier 1 kaarten zijn om te spoilen to release. Ook is het moeilijk om een kaart nu te kwalificeren als tier 1, omdat je niet alle kaarten hebt gezien. Ik bedoel iedereen dacht dat troggzor de bom was, maar dat was uiteindelijk dr boom. Daarnaast hebben mensen denk ik ook hogere verwachtingen, omdat dit de 2de grote uitbreiding is. Ze hebben namelijk gezien wat GvG bood en dat "moet" TGT evenaren of zelfs overtreffen.
@Benjamin hoewel we geen cijfers hebben hoeveel mensen elke maand voor het eerst legend worden. Ben ik benieuwd hoe jij er over denkt, dat we elke maand nieuwe 1st time legend spelers erbij krijgen.
@Benjamin hoewel we geen cijfers hebben hoeveel mensen elke maand voor het eerst legend worden. Ben ik benieuwd hoe jij er over denkt, dat we elke maand nieuwe 1st time legend spelers erbij krijgen.
Absoluut mooie ideeën (de maker zal vast wel andere CCG's hebben gespeeld), echter zijn de meeste wel erg OP, en zullen in de huidige vorm nooit geïmplementeerd worden.Tektoon schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 02:59:
Surfin' paradise!
Verwijderd
Yep, net als elke maand de eerste dagen na de reset. M'n CW aangepast aan de aggro meta, kom maar met je Huffers.
Ik zou in de huidige game aan het begin van een maand altijd een hardcore anti-aggro deck spelen of juist even wachten tot alle face humpers wat verder op de ladder zitten. Na 1-2 weken is de game wat meer verspreid, hoewel aggro dan nog steeds extreem populair is.murphylee schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 03:30:
[...]
Handlock vs facehunter easy win?
Ik bedoel, ik speel pas 3 maanden HS en sinds deze week Handlock helemaal compleet. Maar vs Hunter zit ik toch op 20/80 met hooguit 10 potjes gespeeld. Voor turn 5 ben ik al bijna dood! En dan heb ik net de pech dat ik geen Giants raap of mijn belcher net ge-owld wordt!
Het is op zich vrij logisch dat men een aggro deck bouwt in de huidige opzet. Des te sneller je potten gaan des te sneller je kan stijgen in ranking.
Jammer maar wel de huidige opzet in HS. Wanneer ze minder snelle leuke spelvormen bedenken zal de variëteit ook weer omhoog gaan.
Jammer maar wel de huidige opzet in HS. Wanneer ze minder snelle leuke spelvormen bedenken zal de variëteit ook weer omhoog gaan.
Geen idee of het face hunter was, ben behalve handlock niet meer zo thuis in de decks daar ik momenteel enkel iedere maand een paar potjes speel voor de cardback, Ik had het gevoel dat het vooral spelers waren zonder al te veel sturing in hun deck. Het viel me wel op dat ze kaarten als animal companion vrij wel niet speelden, maar bijv. wel vrij veel die naxx spiders speelden met deathrattle dat je er 2 krijgt, en die spider met deathrattle dat je een random beast krijgt, timberwolves en meer van dat soort 2-3 mana beasts.murphylee schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 03:30:
[...]
Handlock vs facehunter easy win?
De enige waar ik het nog enigzins lastig mee had was een hunter met een soort van mech deck, die had me op turn 5 op 11 HP, deed echter niets tegen mijn 4/9 drake, dus op mijn turn 5 1x molten + defender of argus op het bord en toen was zijn rush ook wel klaar, want met zijn kleine mechs kreeg ie dat gewoon niet van het bord af, terwijl ik de beurten daarna rustig kon uitbouwen en een mech droppen voor wat healing van mijn hero.
Ik speelde natuurlijk ook in de laatste paar uur voor de reset, ik verwacht dan niet direct rockstar rankers tegen te komen, aangezien die dan al een stuk hoger horen te zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 02-08-2015 11:44 ]
Lekker dit, wil ik een andere class kiezen na mijn mage klaar te hebben en ik dacht aan warlock. Maak ik een pakje open voor 100 gold, zit Mal'Ganis er in.
Mijn keuze word me zo een stuk makkelijker gemaakt, eens gaan denken over een leuk deck.
Mijn keuze word me zo een stuk makkelijker gemaakt, eens gaan denken over een leuk deck.

Raad demonzoo aan, ipv een loatheb is een bane of doom atm beter wegens aggro.Ngangatar schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:44:
Lekker dit, wil ik een andere class kiezen na mijn mage klaar te hebben en ik dacht aan warlock. Maak ik een pakje open voor 100 gold, zit Mal'Ganis er in.
[afbeelding]

Thanks, ik heb nu inderdaad zoiets met een paar kleine andere dingen. En inderdaad in Bane ipv Loatheb, is beter in de huidige meta en dat stukje RNG welke mob gesummoned wordt is wel grappig.
Giants stop ik er niet in voorlopig, eerst eens zonder proberen. Wel Void Terrors omdat die zo gaaf zijn in combinatie met VoidCallers --> Doomguard/Mal'Ganis. Of, en die combinatie zie ik tot nog toe veel te weinig, een Void Terror naast Sylvanas gooien
.
Giants stop ik er niet in voorlopig, eerst eens zonder proberen. Wel Void Terrors omdat die zo gaaf zijn in combinatie met VoidCallers --> Doomguard/Mal'Ganis. Of, en die combinatie zie ik tot nog toe veel te weinig, een Void Terror naast Sylvanas gooien
[ Voor 24% gewijzigd door Ngangatar op 02-08-2015 13:05 ]
Verwijderd
Ben de rush meta zo beu. DemonZoo, FaceHunter, Tempo Mage. Allemaal vergen ze bijna amper skill om te spelen. Is ook hatelijk om tegen te spelen en frustrerend.
Eens. Heb ook geen zin om te ladderen zo.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:16:
Ben de rush meta zo beu. DemonZoo, FaceHunter, Tempo Mage. Allemaal vergen ze bijna amper skill om te spelen. Is ook hatelijk om tegen te spelen en frustrerend.
Tesla M3LR '21
Verwijderd
Ja echt hé. Spel moet nog altijd leuk blijven en momenteel ontbreekt dit een beetje in de huidige meta. Ik speel veel liever control decks dan coin flip games.Las Vegas schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:23:
[...]
Eens. Heb ook geen zin om te ladderen zo.
Mja, face is gewoon zonder enige skill alles negeren en alles op de face dumpen. VInd het oprecht zielige decks, en zielige spelers.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:25:
[...]
Ja echt hé. Spel moet nog altijd leuk blijven en momenteel ontbreekt dit een beetje in de huidige meta. Ik speel veel liever control decks dan coin flip games.
Ik vind control ook leuk, of desnoods tempo. Hoop ook van harte dat TGT een rem gaat zetten op de ''cancer'' decks.
Tesla M3LR '21
Tot nu toe wijst helemaal niet daarop. Je ranked simpelweg zoveel sneller met bijvoorbeeld face hunter.
Vorige maand voor het eerst sinds bèta face hunter gespeeld. Die van het ergste soort met max is 3 mana cards. Ik was gewoon binnen enkele dagen lvl 3.
Had ik CW blijven spelen was me dat misschien ook gelukt, maar dat had letterlijk 10 keer zo veel tijd gekost. Als je speelt om te winnen, wat ranked feitelijk is, is face hunter een super viable deck. Dus eigenlijk kan je het mensen niet eens kwalijk nemen, maar Blizzard dat ze deze decks actief blijven promoten.
Ik zit ook te denken gewoon een maand full face hunter te gaan puur en alleen om de legendary card back te halen. Dat is toch treurig dat dit de meest efficiente manier is!
Vorige maand voor het eerst sinds bèta face hunter gespeeld. Die van het ergste soort met max is 3 mana cards. Ik was gewoon binnen enkele dagen lvl 3.
Had ik CW blijven spelen was me dat misschien ook gelukt, maar dat had letterlijk 10 keer zo veel tijd gekost. Als je speelt om te winnen, wat ranked feitelijk is, is face hunter een super viable deck. Dus eigenlijk kan je het mensen niet eens kwalijk nemen, maar Blizzard dat ze deze decks actief blijven promoten.
Ik zit ook te denken gewoon een maand full face hunter te gaan puur en alleen om de legendary card back te halen. Dat is toch treurig dat dit de meest efficiente manier is!
Elke seizoen is er aggro, vooral in het begin van het seizoen en ook ik vind het minder leuk er om tegen te spelen. Was Hearthstone een paar maanden geleden dan wel leuker en waarom als ik vragen mag? Ik bedoel, pre undertaker nerf toen was het pas leuk of niet? Ik vind juist dat er veel variatie qua decks op ladder te vinden is.
Als je weet dat je alleen maar aggro tegen komt, dan kun je anti aggro decks spelen. Las Vegas, al freeze mage of priest gespeeld? Zijn control decks en goed tegen aggro. Speel nu zelf molten echo mage en werkt als een trein.
@lode als het niet meer leuk is door aggro, is dat dadelijk midden in het seizoen ook niet leuk. Gewoon even een breakie nemen of wachten tot TGT gereleased en weer een nieuwe poging wagen aan Hearthstone.
Als je weet dat je alleen maar aggro tegen komt, dan kun je anti aggro decks spelen. Las Vegas, al freeze mage of priest gespeeld? Zijn control decks en goed tegen aggro. Speel nu zelf molten echo mage en werkt als een trein.
@lode als het niet meer leuk is door aggro, is dat dadelijk midden in het seizoen ook niet leuk. Gewoon even een breakie nemen of wachten tot TGT gereleased en weer een nieuwe poging wagen aan Hearthstone.
Verwijderd
Breakje nemen is inderdaad een optie. Maar moet mij wel voorbereiden voor The Reality. Maar dat zal sowieso met TGT kaarten zijn, dus een break zou eigenlijk wel nog op zijn plaats zijn.An1mA schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:57:
Elke seizoen is er aggro, vooral in het begin van het seizoen en ook ik vind het minder leuk er om tegen te spelen. Was Hearthstone een paar maanden geleden dan wel leuker en waarom als ik vragen mag? Ik bedoel, pre undertaker nerf toen was het pas leuk of niet? Ik vind juist dat er veel variatie qua decks op ladder te vinden is.
Nieuw druid kaart dat werd getoond tijdens de CN vs USA event. Helemaal geen slechte kaart en aardig in balans. Alleen moet je natuurlijk niet de board verliezen of de kaart zelfs silecen, maar dat is wel een beetje extreem. Art vind ik btw wel mooi.
Darnassus Panther Rider
2 mana 2/3 druid card
Battlecry: Gain an empty mana crystal
Deathrattle: Destroy a mana crystal
Darnassus Panther Rider
2 mana 2/3 druid card
Battlecry: Gain an empty mana crystal
Deathrattle: Destroy a mana crystal

[ Voor 5% gewijzigd door An1mA op 02-08-2015 16:08 ]
Shredder nerf!
Waarom niet silencen? Of bedoel je van de vijand? Want de battlecry kan je niet meer silencen, tenzij silence op hero's gaat werken. 
Daarbij kan je Tempo Mage op verschillende manieren spelen, je hebt de full yolo mode met Arcane Missiles enz, maar ook de meer control stijl met bijv Polymorph en Flamestrike in je deck.
Demonzoo is wel redelijk hersenloos, en Face Hunter sowieso, maar Tempo Mage vind ik erg mee vallen. Het is een deck die combo's vereist, je kan niet zomaar hersenloos alles spelen on curve, geregeld moet je je kaarten vasthouden en zelfs gewoon hero power gebruiken, omdat zonder combo je gewoon keihard gaat verliezen.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:16:
Daarbij kan je Tempo Mage op verschillende manieren spelen, je hebt de full yolo mode met Arcane Missiles enz, maar ook de meer control stijl met bijv Polymorph en Flamestrike in je deck.
Druid heeft idd meer aan hard removal, maar wild growth er uit en deze kaart erin, kun je nog een beetje voor early board vechten.Lynox schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:19:
Mooie kaart inderdaad, maar echt nodig? Nee.
@Benjamin, je zou hem kunnen silencen om van de deathrattle af te komen, maar ik denk dat je eerder iets anders silenced.
In veel gevallen wel, maar zeker niet in alle. Denk even aan je follow up, met je volgende turn heb je namelijk 4 mana, tegen aggro is het dan heel normaal om je Keeper te gebruiken voor 2 damage, ipv 2 damage met je Keeper, silence je deze en trade je, je houd je crystal, en board effect is hetzelfde.An1mA schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:23:
@Benjamin, je zou hem kunnen silencen om van de deathrattle af te komen, maar ik denk dat je eerder iets anders silenced.
Het is in ieder geval een kaart die je mogelijkheden biedt.
Enige jammere is wel dat het een Panther Rider is, waardoor het geen beast is.
Board is dan niet meer hetzelfde, want als je silence en trade heb je alleen nog je keeper. Gebruik je 2 dmg om zijn 2 drop te killen, heb je uiteindelijk je keeper en je nieuwe kaart nog op board. Hang natuurlijk ook af op de 2 drop 2 of 3 health heeft, maar ik snap je theorie. In ieder geval heeft de kaart potentieBenjamin- schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:29:
[...]
In veel gevallen wel, maar zeker niet in alle. Denk even aan je follow up, met je volgende turn heb je namelijk 4 mana, tegen aggro is het dan heel normaal om je Keeper te gebruiken voor 2 damage, ipv 2 damage met je Keeper, silence je deze en trade je, je houd je crystal, en board effect is hetzelfde.
Het is in ieder geval een kaart die je mogelijkheden biedt.
Enige jammere is wel dat het een Panther Rider is, waardoor het geen beast is.
hell yes, we need this, het is geweldig tegen mirror identity, sylvana'sLynox schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:19:
Mooie kaart inderdaad, maar echt nodig? Nee.
turn 3+coin, speel twee an deze, turn vier speel de minion that silence your own minions, turn 5 speel 7 drop
Nee? Stel; turn 1 webspinner, turn 2 panther rider. Als jij die panther rider killed dan heeft hij de beurt erop weer maar 2 mana. Geen animal companion, geen bow. Ik zie nog niet hoe deze kaart 'goed' is als je 'm uit een Shredder of Spinner krijgt. Dan heb je altijd alleen het negatieve effect en is het een slechte Crocolisk.An1mA schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:58:
[...]
Als ik tegen een hunter speel en hij komt uit een webspinner, ben ik niet al te blij om de panter te zien.
EDIT; Oh wacht, dat is alleen als 'ie direct uit een Shredder komt natuurlijk. My bad.

[ Voor 8% gewijzigd door Tektoon op 02-08-2015 18:15 ]
Uit een Shredder is het inderdaad een gigantisch slechte kaart. Opzicht niet erg dat op deze manier ook de powerlevel van de Shredder omlaag wordt gehaald.
Ik vind Mage lastig met die flamedude, elke 1 mana spell 2 damage, vaak met de Mage leg erbij dat hij fireballs krijgt.
Als ik daar achter kom te liggen, dan is het meestal gedaan.
Hunters winnen eigenlijk alleen als ik slechte kaarten heb. Als dat twee, drie keer achter elkaar gebeurt dan is dat wel een beetje irritant. Maar heel erg is dat niet, snel weer door, ;-).
Als ik daar achter kom te liggen, dan is het meestal gedaan.
Hunters winnen eigenlijk alleen als ik slechte kaarten heb. Als dat twee, drie keer achter elkaar gebeurt dan is dat wel een beetje irritant. Maar heel erg is dat niet, snel weer door, ;-).

Nieuwe kaart gereleased net.
Tesla M3LR '21
Eindelijk Shield Slam faceLas Vegas schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:43:
Nieuwe kaart gereleased net.
Omg idd ja.
Verwijderd
Een mooi stukje op Reddit over het waarom van slechte kaarten in een set:
https://www.reddit.com/r/...e_subpar_cards_an/ctow20u
TL;DR: Om het moeilijker te maken de goede kaarten te bemachtigen en zo meer packs te verkopen.
TL;DR: Om het moeilijker te maken de goede kaarten te bemachtigen en zo meer packs te verkopen.
Shield slam: "Deal 1 damage to a minion for each armor you have".
Wat is daar dan goed aan? Is toch juist enorm negatief?
Blizzard weet zeker wel dat er slechte kaarten zijn, maar toch vind ik het allemaal iets te simpel. Denk aan Patron Warrior, dat deck zit vol met kaarten die voor BRM totaal niet werden gebruikt. Daarbij heb je ook nog Arena.
Bijna iedere kaart is slecht totdat die goed is, en met iedere uitbreiding zie je kaarten die opeens bijna niet meer worden gebruikt, en kaarten die opeens heel populair zijn. Dit zie je dan ook terug in ieder kaartspel.
Bijna iedere kaart is slecht totdat die goed is, en met iedere uitbreiding zie je kaarten die opeens bijna niet meer worden gebruikt, en kaarten die opeens heel populair zijn. Dit zie je dan ook terug in ieder kaartspel.
Die minion doet dezelfde hoeveelheid damage op jou.Lynox schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:59:
[...]
Shield slam: "Deal 1 damage to a minions for each armoe you have".
Wat is daar dan goed aan? Is toch juist enorm negatief?
Dus jij speelt deze minion als Warlock (of je krijgt hem uit Shredder), vervolgens gebruikt een Warrior Shield Slam voor 60 op jouw minion, krijg jij ook 60 damage en ben je dus dood.
Helemaal met je eens, en juist die oude kaarten welke dan worden afgestoft voelen dan extra leuk. Voor je het weet zijn er plots viable Pirate decks ofzoBenjamin- schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:00:
Blizzard weet zeker wel dat er slechte kaarten zijn, maar toch vind ik het allemaal iets te simpel. Denk aan Patron Warrior, dat deck zit vol met kaarten die voor BRM totaal niet werden gebruikt. Daarbij heb je ook nog Arena.
Met andere woorden, deze kaart niet gebruiken dus! Of enorme pech hebben met shredder. Dit is dan de 2e soort kaart met een negatief effect uit shredder.Benjamin- schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:02:
[...]
Die minion doet dezelfde hoeveelheid damage op jou.
Dus jij speelt deze minion als Warlock (of je krijgt hem uit Shredder), vervolgens gebruikt een Warrior Shield Slam voor 60 op jouw minion, krijg jij ook 60 damage en ben je dus dood.
[ Voor 11% gewijzigd door Lynox op 02-08-2015 22:03 ]
InderdaadLynox schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:03:
[...]
Met andere woorden, deze kaart niet gebruiken dus!
Er zijn er wel meerdere met een negatief effect afhankelijk van je deck, zo kan Lorewalker Cho, Doomsayer, en Explosive Sheep echt heel negatief zijn.Lynox schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:03:
[...]
Met andere woorden, deze kaart niet gebruiken dus! Of enorme pech hebben met shredder. Dit is dan de 2e soort kaart met een negatief effect uit shredder.
Deze kaart zou ik mezelf niet zo snel gebruiken nee, al is dat niet eens zozeer door het effect, maar de stats. Die 3 health is toch altijd wel een minpunt. Was die 3/4 dan had die al veel leuker geweest.
Nieuw rogue kaart met puur solid stats, alleen maar de vraag of hij wel bij rogue past.

En nog common ook.....Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:27:
Turn 4 coin 6/7 wut?
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
'Slechte' kaarten zijn ook gewoon onderdeel van een spel om de library te vullen. Bepaalde basic minions hebben slechte attack/health combinaties, maar dat betekent niet dat deze niet zouden moeten bestaan.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:44:
Een mooi stukje op Reddit over het waarom van slechte kaarten in een set:
Daarnaast zijn er ook veel kaarten, welke niet zozeer slecht zijn maar gewoon nog geen nut hebben in de huidige game.
En er zullen ongetwijfeld ook een hoop slechte kaarten zijn om gewoon meer packs te kunnen verkopen
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]