Waarom is dat relevant? Ik heb jaren League of Legends gedaan, jarenlang zat ik rond de 50% winrate, ik heb altijd rond silver/gold gespeeld, en dat is een zeer gemiddeld niveau in ranked.
Met rank 10 behoor je al bij de beste 10%, rank 5 is top 2%.
Haal jij dus als nieuwe speler rank 15, dan doe je het heel netjes.
Wanneer jouw plezier afhankelijk is van een rank, zeker in vergelijking met andere, dan zal je nooit plezier beleven aan het spel.
Het probleem is vooral dat mensen moeite hebben met kaartverschillen, dus wanneer iemand kaarten gebruikt die jij niet hebt, dat jij dan het gevoel hebt dat je verliest doordat je een niet perfect deck hebt. Hier zit zeker een kern van waarheid in, maar veel kaarten zijn best wel te vervangen.
Ik heb zo bijvoorbeeld een F2P Shaman gespeeld op NA, ging super hard met ranken. Legendaries had ik enz niet, maar wel Flametongues en Rockbiters, dus ik ben Windspeaker gaan spelen voor gigantische burst damage. Een kaart die eigenlijk constructed niet ziet, maar tegelijkertijd maar net niet goed genoeg is. Zou die kaart met 1 punt verbeterd worden, dan zou die een stuk meer play zien.
Dat allemaal gezegd, ik pleit al heel lang voor veel meer 1 malige quests. Geeft nieuwe spelers een betere instap, en oude spelers kunnen deze ook gewoon pakken. Want aanbiedingen vind ik zelf een slecht idee, probleem is namelijk dat na 1,5-2 jaar niemand dit verwacht en hier niet op heeft kunnen anticiperen. In LoL kocht ik bijvoorbeeld altijd mijn skins in de aanbieding, hier koop ik gewoon packs enz wanneer ik wil.
Verder denk ik dat de adventures niet goed in elkaar zitten, zo zou je gewoon een willekeurige wing moeten kunnen unlocken. Want het is niet nodig dat je ieder deck kan maken, dus wil jij een tempo mage maken met Flamewaker, moet jij gewoon direct de wing met Flamewaker kunnen unlocken. Op die manier kan een F2P veel makkelijker een deck compleet maken.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900