Rank rewards geven mensen tenminste nog een reden om verder dan rank 20 te spelen
. Hiep hoi.
Nog meer aggro noobs die snel willen ranken dus, hiep hoi.xelfer schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:38:
Rank rewards geven mensen tenminste nog een reden om verder dan rank 20 te spelen. Hiep hoi.
Tesla M3LR '21
het is ook nooit goedLas Vegas schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:40:
[...]
Nog meer aggro noobs die snel willen ranken dus, hiep hoi.
Ik ben sarcastisch
Ook weer toffe nieuwe kaarten
Tesla M3LR '21
vandaar ook mijn knipoogLas Vegas schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:42:
[...]
Ik ben sarcastischBen er erg blij mee hoor.
Als Blizzard nu nog aankondigd dat iedereen 30+ deck slots ter beschikking krijgt dan ben ik helemaal tevreden.
Ik ben daar serieus niet blij mee. Alleen maar meer redenen om aggro te spelen, alleen maar meer redenen om net decks te spelen en niet origineel te zijn, alleen makkelijker voor spelers met veel kaarten om hun voorsprong uit te breiden tov nieuwere spelers/spelers met minder kaarten.Las Vegas schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:42:
[...]
Ik ben sarcastischBen er erg blij mee hoor.
Dat gezegd hebbende. De rewards lijken niet bijster hoog te zijn en het zal geen enorm verschil voor card collection. Alleen jammer dat originaliteit en 'fun' spelen hierdoor nog minder wordt aangemoedigd.
[ Voor 17% gewijzigd door aicaramba op 05-08-2015 13:02 ]
Maar hopelijk wel minder conceder-farmers op rank 20. Maar de eerste dagen van de maand blijven een probleem als je net een daily quest voor je gimmick class moet doen.
Zolang ze het verschil tussen Legend en rank 20 maar niet al te groot maken is het geen probleem. Als ze daarnaast de metagame beïnvloeden door aggro minder viable te maken, dan lost dat probleem zichzelf automatisch op.aicaramba schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:55:
[...]
Ik ben daar serieus niet blij mee. Alleen maar meer redenen om aggro te spelen, alleen maar meer redenen om net decks te spelen en niet origineel te zijn, alleen makkelijker voor spelers met veel kaarten om hun voorsprong uit te breiden tov nieuwere spelers/spelers met minder kaarten.
Daarnaast krijgt iedereen gewoon extra rewards en mensen die weinig kaarten hebben zullen hier relatief gezien meer van profiteren dan mensen die veel kaarten hebben.
YES! Rank rewards!
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Ik vind het in ieder geval een hele positieve ontwikkeling dat Blizzard heeft geluisterd om meer stimulans te brengen in het bereiken van een bepaald niveau ranked play. Ik speelde zelf alleen nog ranked play om quests te doen, maar als ik die in arena kon doen of via een brawl had dat zelfs mijn voorkeur.
De nieuwe kaarten moet ik nog wat beter bekijken, maar het nieuwe mechanisme ziet er leuk uit en kan een inventieve wijze zijn om aggro wat te temperen.
De nieuwe kaarten moet ik nog wat beter bekijken, maar het nieuwe mechanisme ziet er leuk uit en kan een inventieve wijze zijn om aggro wat te temperen.
Toffe aankondigingen op Gamescom vandaag! Ik had al een tijdje hoop op een nog een nieuwe mechanic omdat dat naar mijn mening gewoon veel toevoegt en Joust lijkt die rol prima te vervullen.
De extra rewards maken het ook een stuk leuker om verder te spelen zeker als beginnende speler omdat je dan een doel hebt om te behalen(Namelijk zo ver mogelijk komen in de ranking i.p.v. alleen Legend rank halen).
Zal dit zorgen voor meer aggro decks? Ik denk dat vooral de mensen die het toch al speelden meer gaan spelen dan anders maar buiten dat kan het ook er voor zorgen dat mensen met een kleinere hoeveelheid kaarten of innovatieve decks meer gaan spelen dan alleen tot rank 20.
Zelf heb ik eigenlijk niet zoveel probleem met Aggro decks ik vind het altijd tof om te zien hoe efficient de decks werken. Vooral het allereerste Zoo deck dat populair werd door Reynad vind ik tof vanwege de twee shieldbearers. Ik vind het ook wel lachen om aggro te spelen terwijl ik in de allereerste paar seizoenen alleen control palladin speelde.
De extra rewards maken het ook een stuk leuker om verder te spelen zeker als beginnende speler omdat je dan een doel hebt om te behalen(Namelijk zo ver mogelijk komen in de ranking i.p.v. alleen Legend rank halen).
Zal dit zorgen voor meer aggro decks? Ik denk dat vooral de mensen die het toch al speelden meer gaan spelen dan anders maar buiten dat kan het ook er voor zorgen dat mensen met een kleinere hoeveelheid kaarten of innovatieve decks meer gaan spelen dan alleen tot rank 20.
Zelf heb ik eigenlijk niet zoveel probleem met Aggro decks ik vind het altijd tof om te zien hoe efficient de decks werken. Vooral het allereerste Zoo deck dat populair werd door Reynad vind ik tof vanwege de twee shieldbearers. Ik vind het ook wel lachen om aggro te spelen terwijl ik in de allereerste paar seizoenen alleen control palladin speelde.
Dat kan, daily quests gelden ook in arena en brawl. Alleen brawl tegen vrienden telt waarschijnlijk niet.Brangus Glee schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:07:
Ik speelde zelf alleen nog ranked play om quests te doen, maar als ik die in arena kon doen of via een brawl had dat zelfs mijn voorkeur.
Yup. Het enige verschil is dat je in de US versie dus ook nog de gunstige wisselkoers hebt.Mofkees schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:54:
ha die amazon coin trick is ook te doen in .de en .uk. Net dus 5k coin gekocht voor 40e en dan voor 4,5k coins pre-order gedaan en daarbij nog 900 coins terug. Effectief dus 3,6k coins voor pre-order = ~ 29e
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Maar de pre order is toch gewoon 5000 coins? Vervolgens krijg je nog 10% terug van Amazon. Dat is dan toch 500? Of is er nog ergens een extra promotie actief?Tektoon schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:28:
[...]
Yup. Het enige verschil is dat je in de US versie dus ook nog de gunstige wisselkoers hebt.
als je coins koopt heb je al korting, 5000 coins voor 40e. EXP kost dan 4500 coins, waarbij Amazon nogmaals 20% coins geeft (900 coins na de koop krijg je weer terug)
edit:
amazon.de verhaal dus ... je krijgt dus na aankoop 20% terug zelfs
edit:
amazon.de verhaal dus ... je krijgt dus na aankoop 20% terug zelfs
[ Voor 19% gewijzigd door Mofkees op 05-08-2015 13:49 ]
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Nee je krijgt eerst 20% korting op je aankoop. 5000 coins kosten normaal 50 dollar, nu 40. Met wisselkoers is dat 36,47e. Daarna krijg je 10% van je coins terug als je voor meer dan 19,95 aan coins uitgeeft via amazon's appstore. Dat is dus 500 coins op die 5000 voor de preorder.VeeGee schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:37:
[...]
Maar de pre order is toch gewoon 5000 coins? Vervolgens krijg je nog 10% terug van Amazon. Dat is dan toch 500? Of is er nog ergens een extra promotie actief?
EDIT; mofkees, waar haal jij die laatste 20% vandaan? Die actie is bij amazon.com vrijdag afgelopen. Amazon.de geeft ook maar 10%. En hoezo kost die expansion 4500 coins? Linkje?
[ Voor 28% gewijzigd door Tektoon op 05-08-2015 14:00 ]
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Helder, dank. Ik werd inderdaad in verwarring gebracht door Mofkees. Zowel de 20% als de 4500 coins voor de expansion kan ik niet thuisbrengen.Tektoon schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:47:
[...]
Nee je krijgt eerst 20% korting op je aankoop. 5000 coins kosten normaal 50 dollar, nu 40. Met wisselkoers is dat 36,47e. Daarna krijg je 10% van je coins terug als je voor meer dan 19,95 aan coins uitgeeft via amazon's appstore. Dat is dus 500 coins op die 5000 voor de preorder.
Van de precieze regels bij amazon.de of .co.uk kan ik niet direct iets terugvinden.
EDIT; mofkees, waar haal jij die laatste 20% vandaan? Die actie is bij amazon.com vrijdag afgelopen. En hoezo kost die expansion 4500 coins?
nou ik heb nu 1401 coins op mijn acc. pre-order kost 44,99e en dus 4499 coins. ik heb dus degelijk 900 na de aankoop terug:
5000-4499+900 = 1401?
edit: Ik zie uit jouw post dat je 10% terug krijgt door een aankoop te doen > 19,95$. Bij amazon.de is die 20% speciaal voor de TGT voorverkoop...
5000-4499+900 = 1401?
edit: Ik zie uit jouw post dat je 10% terug krijgt door een aankoop te doen > 19,95$. Bij amazon.de is die 20% speciaal voor de TGT voorverkoop...
[ Voor 33% gewijzigd door Mofkees op 05-08-2015 14:08 ]
Werkt dat ook als je geen Android telefoon hebt?Mofkees schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:04:
nou ik heb nu 1401 coins op mijn acc. pre-order kost 44,99e en dus 4499 coins. ik heb dus degelijk 900 na de aankoop terug:
5000-4499+900 = 1401?
Ik ben nu maar aan het kloten met een emulator, heb nog geen andere weg gevonden
Tesla M3LR '21
Heb je wellicht een linkje naar de Amazon.de actie? Ik zie alleen de actie namelijk bij Amazon USA.Mofkees schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:04:
5000-4499+900 = 1401?
ik zie ook niet snel ergens een link, zowiezo dat coin verhaal over amazon is voor mij vrij nieuw.
heb wel de instructies van eu b.net forum gevolgd, die door de duitsers overspoeld is. Het resultaat is zoals boven aangegeven.
officieel is die actie trouwens op 30.07 al afgelopen (20% coins terug). Ik heb die echter vandaag nog gekregen.
zelfs zonder die 20% coins terug, heb je zowiezo al besparing omdat je ook 20% korting krijgt bij het kopen van coins.
heb wel de instructies van eu b.net forum gevolgd, die door de duitsers overspoeld is. Het resultaat is zoals boven aangegeven.
officieel is die actie trouwens op 30.07 al afgelopen (20% coins terug). Ik heb die echter vandaag nog gekregen.
zelfs zonder die 20% coins terug, heb je zowiezo al besparing omdat je ook 20% korting krijgt bij het kopen van coins.
Stel dat die actie bij amazon.de inderdaad 20% is dan win je daar ongeveer zo veel mee als je via de wisselkoers weer verliest. Maar goed, ik zou wel eens een linkje willen zien.
Bij mij kostte de pre-order gewoon 4999 coins. Dat kan je in je order-history nakijken. Daarna heb ik 500 coins teruggekregen; amazon laat je precies zien hoeveel je hebt teruggekregen.
Er zijn verschillende andere acties waarbij je soms gratis coins krijgt. Amazon deelt soms ook extra coins uit aan mensen die voor het eerst een app kopen. Dat je meer coins dan verwacht op je balace hebt staan zegt dus niet alles over deze Hearthstone aankoop.
EDIT; voor iedereen die nu in de war is -> TGT expansion kost ongeveer 30e via amazon hoe je 't ook klaarspeelt.
Bij mij kostte de pre-order gewoon 4999 coins. Dat kan je in je order-history nakijken. Daarna heb ik 500 coins teruggekregen; amazon laat je precies zien hoeveel je hebt teruggekregen.
Er zijn verschillende andere acties waarbij je soms gratis coins krijgt. Amazon deelt soms ook extra coins uit aan mensen die voor het eerst een app kopen. Dat je meer coins dan verwacht op je balace hebt staan zegt dus niet alles over deze Hearthstone aankoop.
EDIT; voor iedereen die nu in de war is -> TGT expansion kost ongeveer 30e via amazon hoe je 't ook klaarspeelt.
[ Voor 8% gewijzigd door Tektoon op 05-08-2015 14:30 ]
https://tempostorm.com/ar...with-the-amazon-app-store
hier kan je die 20% coins back teruglezen. zoals gezegd is dat "officieel" op 30.07 afgelopen. Echter volgens veel duitsers op EU forum en ook mijn eigen ervaring loopt die nog. (maar natuurlijk zoals de dutisers zeggen ohne Gewähr!
)
hier kan je die 20% coins back teruglezen. zoals gezegd is dat "officieel" op 30.07 afgelopen. Echter volgens veel duitsers op EU forum en ook mijn eigen ervaring loopt die nog. (maar natuurlijk zoals de dutisers zeggen ohne Gewähr!
Ben nu al 2 uur ermee aan het kloten, maar ik zal wel iets verkeerds doen
Had eerst m'n Amazon op een nep Amerikaans adres, maar ik kreeg m'n coins maar niet dus daar de boel geannuleerd.
Nu aan het proberen met een Duits adres en Duitse Amazon, maar ook daar blijft m'n bestelling op ''pending'' staan. Curieus allemaal
edit:
Wow, het is gelukt hoor
Moest alleen wel 5500 coins halen, want ik had een tax van 300
Nu aan het proberen met een Duits adres en Duitse Amazon, maar ook daar blijft m'n bestelling op ''pending'' staan. Curieus allemaal
edit:
Wow, het is gelukt hoor
[ Voor 13% gewijzigd door London op 05-08-2015 17:31 ]
Tesla M3LR '21
An1mA schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:35:
Nieuwe rank rewards en kaarten in de link hieronder.
http://us.battle.net/hear...ment-at-gamescom-8-5-2015
EINDELIJK!!!!!!!!!!!!Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:45:
YES! F*KING YES! Finally improved rank rewards!

EDIT:
Ook zie ik eindelijk een Rogue kaart die niet compleet bagger is! HYPE!!!

[ Voor 38% gewijzigd door PCBaas op 05-08-2015 16:35 ]
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Vet dat ze eindelijk ranked play gaan aanpakken!!! Al vind ik 5 dust wel erg karig, zal wel random en uitvoerig getest zijn. Mja over 7 minuten weer een nieuwe brawlVerwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:45:
YES! F*KING YES! Finally improved rank rewards!
Verwijderd
Die gouden kaarten zijn echt wel top!Nostordici schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:53:
[...]
Vet dat ze eindelijk ranked play gaan aanpakken!!! Al vind ik 5 dust wel erg karig, zal wel random en uitvoerig getest zijn. Mja over 7 minuten weer een nieuwe brawl
Nieuwe brawl is live.
Let wel, als je een sea giant summoned voor vier mana krijg je er een twee mana minion voor terug.
Net een eerste potje gedaan met sea giants en lil exorcist, gaat best lekkerAt the SI:7 mansion in Stormwind they have a grand masked ball every year. Everyone is in disguise! When a minion dies, its disguise is revealed, showing the minion to actually be a different random minion that costs (2) less and ready for another fight!
Let wel, als je een sea giant summoned voor vier mana krijg je er een twee mana minion voor terug.
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Duurt ongeveer 1,5 uur voor je coins erop staan. Heb je met 5500 coins nog wat korting over?Las Vegas schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:23:
Ben nu al 2 uur ermee aan het kloten, maar ik zal wel iets verkeerds doenHad eerst m'n Amazon op een nep Amerikaans adres, maar ik kreeg m'n coins maar niet dus daar de boel geannuleerd.
edit:
Wow, het is gelukt hoorMoest alleen wel 5500 coins halen, want ik had een tax van 300
Een van de mensen die mij per DM om een guide/stappenplan had gevraagd laat trouwens weten dat het ook zonder credit card kan: met paypal kan je ook een amerikaanse amazon gift card kopen. Wellicht interessant voor anderen.
Verwijderd
En Druid "choose" minions krijgen geen deathrattle. Net als minions die 2 of minder kosten of gesummoned zijn.Freelance schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:09:
Nieuwe brawl is live.
[...]
Zeker, ik maakte de fout om West Virginia als staat te kiezen i.p.v. Oregon. Bij Oregon betaal je die tax niet namelijk.Tektoon schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:23:
[...]
Duurt ongeveer 1,5 uur voor je coins erop staan. Heb je met 5500 coins nog wat korting over?
Een van de mensen die mij per DM om een guide/stappenplan had gevraagd laat trouwens weten dat het ook zonder credit card kan: met paypal kan je ook een amerikaanse amazon gift card kopen. Wellicht interessant voor anderen.
Afijn, het is gelukt. Had nog wat extra coins gekocht zodat ik die heroes kon fixen. Scheelt al met al toch een paar tientjes
Guide: http://hearthstoneplayers...oins-outside-usukgermany/
[ Voor 5% gewijzigd door London op 05-08-2015 18:34 ]
Tesla M3LR '21
Minions die je speelt vanuit de hand en die 2 mana kosten geven je een Target Dummy of Wisp. Ramp Druid lijkt me wel aardig met deze brawl (in ieder geval makkelijk gewonnen voor de pack). Alleen Druid of the Claw /Fang/Flame geeft je inderdaad geen deathrattle. Ancients wel.Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:31:
[...]
En Druid "choose" minions krijgen geen deathrattle. Net als minions die 2 of minder kosten of gesummoned zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Gundogan op 05-08-2015 18:43 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Een tweet van een CM. Na rank 5 zijn er geen betere rewards te krijgen dan rank 5. Vind ik echte BS, een grind naar legend doe je niet zo maar.
https://twitter.com/CM_Whirthun/status/628961509918380032
Zijn ze dan!

Damn, nice! Zou je die twee ook gecombineerd kunnen spelen?
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
Control rogue new meta
Seriously, Anub is veel te traag
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 19:19 ]
Eens, misschien als hij 7 mana koste en 5 health had. En Druid heeft weer een flut legendary gekregen. Turn 9 speel je liever een ceniarius of ysera als ze toch een turn moet blijven liggen. Daarnaast heeft Druid wild growth en innervate.Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:15:
Control rogue new meta
Ik vind dit juist wel positief, het is al vaker gezegd, kan je rank 5 halen, dan kan je Legend halen, daarna is het een grind. Nu zeggen ze gewoon, die grind is niet nodig.An1mA schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:09:
Een tweet van een CM. Na rank 5 zijn er geen betere rewards te krijgen dan rank 5. Vind ik echte BS, een grind naar legend doe je niet zo maar.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Nou dat moet ik nog zien of die Aviana flut is.
Met een innervate op beurt negen speel je aviana, cenarius EN ysera.
Emperor wordt nog gevaarlijker...
Met een innervate op beurt negen speel je aviana, cenarius EN ysera.
Emperor wordt nog gevaarlijker...
Dan speel je toch Aviana EN Ysera? Daar is innervate voor, of ThaurissanAn1mA schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:25:
[...]
Eens, misschien als hij 7 mana koste en 5 health had. En Druid heeft weer een flut legendary gekregen. Turn 9 speel je liever een ceniarius of ysera als ze toch een turn moet blijven liggen. Daarnaast heeft Druid wild growth en innervate.
Een interessante druid kaart, maar wel tricky om te spelen.
Ze is ook handig in een joust deck overgens
[ Voor 4% gewijzigd door kevz op 05-08-2015 19:37 ]
Ik denk dat aviana wel potentie heeft. Turn 10 aviana, innervate, ancient of war, dr. boom, cenarius.. In ideale omstandigheden natuurlijk.
Verwijderd
Als je die allemaal in je hand hebt, denk ik niet dat je beurt 10 haaltaicaramba schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:40:
Ik denk dat aviana wel potentie heeft. Turn 10 aviana, innervate, ancient of war, dr. boom, cenarius.. In ideale omstandigheden natuurlijk.
Oops, ik las het verkeerd. Ik las "your minions cost 1 less". Nu denk ik er heel anders over, haha. Denk dat ramp Druid door deze kaart wel gepushed word naast de good ol combo druid.
@benjamin in theorie is het "mogelijk" zoals velen het zeggen. Maar, denk je nu echt dat de mensen rank 5 halen dat je ze automatisch als legend spelers kunt beschouwen? Ik ben benieuwd of al die rank 5 spelers legend worden als ze genoeg tijd hebben om de grind aan te gaan met een 50.5%+ winrate. Zoals al gezegd in theorie, maar ik denk dat het in praktijk toch anders is.
@benjamin in theorie is het "mogelijk" zoals velen het zeggen. Maar, denk je nu echt dat de mensen rank 5 halen dat je ze automatisch als legend spelers kunt beschouwen? Ik ben benieuwd of al die rank 5 spelers legend worden als ze genoeg tijd hebben om de grind aan te gaan met een 50.5%+ winrate. Zoals al gezegd in theorie, maar ik denk dat het in praktijk toch anders is.
Legend is een rank, maar beschouw ik vanaf rank 5 de spelers onder de topspelers? Ja absoluut. Niveau verschil is er altijd, een top 10 speler zit zeker op een ander niveau dan een speler op 1000+, echter zijn het beide legend spelers. Als ik dan naar het verschil tussen een 1000+ speler en een rank 5 speler bedenk, dan vind ik dat het verschil kleiner is, veel kleiner.
Natuurlijk zijn er spelers die heel moeizaam op rank 5 komen, en die zijn uiteraard minder goed dan bijvoorbeeld de pro's, de ene zal gewoon langer grinden dan een ander, maar dat maakt iemand niet een slechtere speler in bijvoorbeeld een tournament. Grinden vraagt tijd, goed tegen fatigue kunnen (50 potjes achter elkaar is voor veel mensen niet haalbaar, ook al hebben ze de skill), en dan ook nog eens wat voor decks je speelt. Ik weet welke decks het beste zijn op ladder, ik zeg niet dat ik ze allemaal even goed speel, maar veel speel ik ook niet om het simpele feit dat ik ze niet leuk vind.
Rank 5 is dan ook goed te halen voor spelers, legend is gewoon grinden, en daar hebben de meeste geen zin in, zeker niet iedere maand.
Natuurlijk zijn er spelers die heel moeizaam op rank 5 komen, en die zijn uiteraard minder goed dan bijvoorbeeld de pro's, de ene zal gewoon langer grinden dan een ander, maar dat maakt iemand niet een slechtere speler in bijvoorbeeld een tournament. Grinden vraagt tijd, goed tegen fatigue kunnen (50 potjes achter elkaar is voor veel mensen niet haalbaar, ook al hebben ze de skill), en dan ook nog eens wat voor decks je speelt. Ik weet welke decks het beste zijn op ladder, ik zeg niet dat ik ze allemaal even goed speel, maar veel speel ik ook niet om het simpele feit dat ik ze niet leuk vind.
Rank 5 is dan ook goed te halen voor spelers, legend is gewoon grinden, en daar hebben de meeste geen zin in, zeker niet iedere maand.
Je kunt op rank 5 komen door letterlijk meer te verliezen dan te winnen vanwege streaking.Benjamin- schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:37:
Legend is een rank, maar beschouw ik vanaf rank 5 de spelers onder de topspelers? Ja absoluut. Niveau verschil is er altijd, een top 10 speler zit zeker op een ander niveau dan een speler op 1000+, echter zijn het beide legend spelers. Als ik dan naar het verschil tussen een 1000+ speler en een rank 5 speler bedenk, dan vind ik dat het verschil kleiner is, veel kleiner.
De kans om dat te doen van rank 5 naar legend is vele, vele malen kleiner en dat alleen al maakt dat de prestatie van legend bereiken zorgt voor een hele grote schifting in spelers. Natuurlijk zullen er spelers zijn in legend die van een vergelijkbaar niveau zijn als sommige spelers in de 5-1 range maar dat maakt lang niet iedereen op die ranks topspelers.
Het hele argument dat je met zeer veel games toch wel legend bereikt maar de meeste spelers daar geen zin in hebben is een drogreden omdat juist het niet hebben van voldoende winrate zorgt voor dat grote aantal.
Wat leesvoer.
Ik weet zeker dat Timmy groot fan is van Anub'arak. Hij houdt van veel te dure legendaries met matige abilities. Ofniet PCBaas?

xelfer schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:12:
[...]
Ik weet zeker dat Timmy groot fan is van Anub'arak. Hij houdt van veel te dure legendaries met matige abilities. Ofniet PCBaas?

Het is in principe gewoon een Skeleton Knight (

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Vele malen kleiner? Je kan Legend niet halen met een negatieve winratio hoor.djengizz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:11:
[...]
Je kunt op rank 5 komen door letterlijk meer te verliezen dan te winnen vanwege streaking.
De kans om dat te doen van rank 5 naar legend is vele, vele malen kleiner en dat alleen al maakt dat de prestatie van legend bereiken zorgt voor een hele grote schifting in spelers. Natuurlijk zullen er spelers zijn in legend die van een vergelijkbaar niveau zijn als sommige spelers in de 5-1 range maar dat maakt lang niet iedereen op die ranks topspelers.
Het hele argument dat je met zeer veel games toch wel legend bereikt maar de meeste spelers daar geen zin in hebben is een drogreden omdat juist het niet hebben van voldoende winrate zorgt voor dat grote aantal.
Wat leesvoer.
Wat noem jij topspelers? An1ma gebruikt daarom ook correct de term Legend, gezien dit een rank is die je moet halen. Top is wat, top 0,001%? 0,1? 1? 5? Er zit al een flink verschil tussen de beste 10 spelers en beste 100 spelers, laat staan wanneer je naar rank 2000 gaat in 1 region.
Maar ja, iemand kan met een negatieve winration rank 5 halen, dat is niet eenvoudig, maar het kan. Echter is dan maar nog de vraag of iemand niet op een hoger niveau speelt, is dat zijn/haar beste deck/plays? Of is het slechter door fatigue, een niet perfect deck of gewoon een deck die niet sterk is in de meta?
Want wie is de betere speler? Iemand die 50,1% winrate heeft met Face Hunter waarmee de hoogste winrate is gehaald, of iemand die op 49,9% zit met een control deck die in de huidige meta zwakker is, maar waarmee de speler graag speelt?
Punt is en blijft dat het argument van rank 5 spelers legend kunnen halen, gewoon blijft staan, want zelfs wanneer je rank 5 haalt met een negatieve winrate, zit je nog steeds in de top 2-3% en kan je blijkbaar goed tegen fatigue, waardoor het leren van een goed deck, voldoende zou moeten zijn om legend te halen.
Nou ja, als je nog leeft tegen de tijd dat je 'm kan spelen dan is een aggro zwerm al uitgeput . Dit is meer voor de control tegenstanders. Hij is wel kwetsbaar, maar je kan 'm gewoon opnieuw spelen en je krijgt een 4/4 voor de tussentijd.PCBaas schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:46:
Het is in principe gewoon een Skeleton Knight (), maar dan 3 (!) mana duurder voor z'n "Deathrattle: summon a 4/4" effect (
). Hij heeft geen effect wat het veld beinvloed en is dus eigenlijk een vanilla monster van 9 mana (
) die je tegenstander makkelijk kan negeren om vervolgens rustig door te gaan met je gezicht aanvallen.
Behalve als ie gejat wordt misschien. Gaat ie dan in de priest zijn hand?
De vraag is niet alleen of je deze kaart zou spelen maar de belangrijkste vraag is nog wel: Waarom zou je Anub'arak spelen en niet een goede legendary?108rogar schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:01:
[...]
Nou ja, als je nog leeft tegen de tijd dat je 'm kan spelen dan is een aggro zwerm al uitgeput . Dit is meer voor de control tegenstanders. Hij is wel kwetsbaar, maar je kan 'm gewoon opnieuw spelen en je krijgt een 4/4 voor de tussentijd.
Behalve als ie gejat wordt misschien. Gaat ie dan in de priest zijn hand?
true winrate (de winrate voor je skill) != gerealiseerde winrateBenjamin- schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:54:
Je kan Legend niet halen met een negatieve winratio hoor.
Leuk dat je dat stelt maar zonder bewijs blijft het een aanname. Wiskunde stelt dat iig voor lage gerealiseerde winrates rank 5 vele malen makkelijker te bereiken is dan legend en dat is nog los van eventueel toenemende moeilijkheidsgraad. Als het moeilijker te bereiken is stelt simpele logica dat er dus spelers buiten de legend boot vallen.Punt is en blijft dat het argument van rank 5 spelers legend kunnen halen, gewoon blijft staan, want zelfs wanneer je rank 5 haalt met een negatieve winrate, zit je nog steeds in de top 2-3% en kan je blijkbaar goed tegen fatigue, waardoor het leren van een goed deck, voldoende zou moeten zijn om legend te halen.
Er zullen altijd mensen zijn die die ranks 5-1 halen maar niet in staat zijn de benodigde winrate te halen voor legend ook al leren ze een deck en kunnen ze tegen vermoeidheid (nogmaals vermoeidheid speelt vooral mee als je winrate laag is). Niet voor niks is op het eind van het seizoen de run van 5 naar legend makkelijker dan aan het begin omdat de betere spelers dan al in legend zitten en de spelers die daar niet kunnen komen achter blijven. Er zijn dan ook voldoende voorbeelden in de vorm van de eeuwige 'help, stuck at rank x' posts of streamers als bv Zilea die prima tegen vermoeidheid kunnen en de benodigde samples draaien maar regelmatig een seizoen geen legend kunnen halen.
Het hele 'als je 5 haalt kun je ook legend halen mits samplesize' lijkt dan ook vooral een feelgood argument ipv gebaseerd op ratio al zal het soms wel opgaan.
Een ding is zeker en dat is dat de Legend player ook rank 5 is geweest
Verder is het niet te bewijzen dat een speler die nooit verder is gekomen dan rank 5 ook legend kan worden of niet en ook niet dat een legend speler per definitie beter is dan iemand die nooit verder is gekomen dan rank 5.
Het hangt gewoon van te veel dingen af waaronder tijd/geld/concentratie/zin en of iemand het misschien graag wil of niet.
verder ben ik van mening als zelfs bots Legend kunnen worden dan is er voor iedereen die rank 5 kan halen hoop als ze er de tijd voor nemen en het echt willen.
Zelf ben ik vorige maand tot Rank 4 gekomen en weer naar 7 en toen weer naar 5 maar ik was er helemaal klaar mee omdat ik echt geen Lepre Gnome meer kon zien en dat was voor mij wel een grote tegenvaller wat ook op rank 5 kom je dezelfde aggro decks tegen als op de ranks 15-5 alleen dan in nog grotere mate.
Verder hebben de kaarten die vanmiddag zijn vertoond er wel weer een beetje voor gezorgt dat ik weer wat meer zin in de expansie krijg en vooral Gadgetzan Jouster want die kaart lijkt me geweldig en kan je in iedergeval inzicht geven tegen wat voor deck je speelt en dat is handig met alle Mage,Warlock en Warrior decks die elk een andere strategie hebben.
Verder is het niet te bewijzen dat een speler die nooit verder is gekomen dan rank 5 ook legend kan worden of niet en ook niet dat een legend speler per definitie beter is dan iemand die nooit verder is gekomen dan rank 5.
Het hangt gewoon van te veel dingen af waaronder tijd/geld/concentratie/zin en of iemand het misschien graag wil of niet.
verder ben ik van mening als zelfs bots Legend kunnen worden dan is er voor iedereen die rank 5 kan halen hoop als ze er de tijd voor nemen en het echt willen.
Zelf ben ik vorige maand tot Rank 4 gekomen en weer naar 7 en toen weer naar 5 maar ik was er helemaal klaar mee omdat ik echt geen Lepre Gnome meer kon zien en dat was voor mij wel een grote tegenvaller wat ook op rank 5 kom je dezelfde aggro decks tegen als op de ranks 15-5 alleen dan in nog grotere mate.
Verder hebben de kaarten die vanmiddag zijn vertoond er wel weer een beetje voor gezorgt dat ik weer wat meer zin in de expansie krijg en vooral Gadgetzan Jouster want die kaart lijkt me geweldig en kan je in iedergeval inzicht geven tegen wat voor deck je speelt en dat is handig met alle Mage,Warlock en Warrior decks die elk een andere strategie hebben.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Fijn dat jij wel dat bewijs levert!djengizz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:25:
[...]
true winrate (de winrate voor je skill) != gerealiseerde winrate
[...]
Leuk dat je dat stelt maar zonder bewijs blijft het een aanname. Wiskunde stelt dat iig voor lage gerealiseerde winrates rank 5 vele malen makkelijker te bereiken is dan legend en dat is nog los van eventueel toenemende moeilijkheidsgraad. Als het moeilijker te bereiken is stelt simpele logica dat er dus spelers buiten de legend boot vallen.
Er zullen altijd mensen zijn die die ranks 5-1 halen maar niet in staat zijn de benodigde winrate te halen voor legend ook al leren ze een deck en kunnen ze tegen vermoeidheid (nogmaals vermoeidheid speelt vooral mee als je winrate laag is). Niet voor niks is op het eind van het seizoen de run van 5 naar legend makkelijker dan aan het begin omdat de betere spelers dan al in legend zitten en de spelers die daar niet kunnen komen achter blijven. Er zijn dan ook voldoende voorbeelden in de vorm van de eeuwige 'help, stuck at rank x' posts of streamers als bv Zilea die prima tegen vermoeidheid kunnen en de benodigde samples draaien maar regelmatig een seizoen geen legend kunnen halen.
Het hele 'als je 5 haalt kun je ook legend halen mits samplesize' lijkt dan ook vooral een feelgood argument ipv gebaseerd op ratio al zal het soms wel opgaan.
Waf betreft je voorbeeld van Zilea, je weet dat je nu compleet mijn verhaal onderbouwt he? Een legend speler die niet iedere maand legend haalt.
Rank 5-1 is een grind, iedereen weet dat, heel veel spelers, waaronder heel veel legend spelers zitten daar 'vast'. Wil je op 50&+ zitten in die ranks, dan moet je die spelers kunnen verslaan.
Maargoed ik zou zeggen, doe een toernooi tussen de laagste 100 legend spelers tegen rank 5 spelers, gaan we kijken of die legend spelers zoveel beter zijn.
Verwijderd
Als je rank 5 early in het seizoen kan behalen kan je zeker Legend ook halen. Ben zelf multi Legend en weet dat er één ding is die mij tegenhoudt om elke maand Legend te worden en dat is tijd. En momenteel ook interesse door die dwaze meta. Alhoewel ik wel tot 5 zal gaan dit season en misschien Legend, is te zien hoeveel tijd ik heb.
Met mijn handlock had ik back in the days wel een 72% winrate van 5 naar Legend dus dat was wel fenomenaal. Maar dat was in de beginjaren van Handlock waar nog niet veel mensen wisten hoe ze te counteren.
Met mijn handlock had ik back in the days wel een 72% winrate van 5 naar Legend dus dat was wel fenomenaal. Maar dat was in de beginjaren van Handlock waar nog niet veel mensen wisten hoe ze te counteren.
Een HS toernooi zal niet kunnen bepalen welke spelers beter zijn, tenzij je een best of 99 wil gaan spelen per ronde.Benjamin- schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 06:32:
[...]
Maargoed ik zou zeggen, doe een toernooi tussen de laagste 100 legend spelers tegen rank 5 spelers, gaan we kijken of die legend spelers zoveel beter zijn.
In HS is het het al heel moeilijk om te bepalen of je nu goed bent of geluk hebt.
Zelfs de beste speler kan met een slecht hand zeer weinig doen tegen een magige speler met een perfecte opening en zijn Boom bots killen Ragnaros en die van de beste speler doen 2x 1 damage op een Hunted Creeper
Zeker in de grind to Legend moet je ook geluk hebben dat je als als CW bijv. niet 2x Zoo , 3x Midrange Druid en 5 x Midrange Hunter tegenkomt maar 2x Freeze Mage 6x Face Hunter 3x Oil Rogue en 2x Patron en kijken hoeveel effect dat heeft op je winrate of je nu goed bent of niet.
Zelfs de beste speler kan met een slecht hand zeer weinig doen tegen een magige speler met een perfecte opening en zijn Boom bots killen Ragnaros en die van de beste speler doen 2x 1 damage op een Hunted Creeper
Zeker in de grind to Legend moet je ook geluk hebben dat je als als CW bijv. niet 2x Zoo , 3x Midrange Druid en 5 x Midrange Hunter tegenkomt maar 2x Freeze Mage 6x Face Hunter 3x Oil Rogue en 2x Patron en kijken hoeveel effect dat heeft op je winrate of je nu goed bent of niet.
Misschien de link die ik hierboven post even doornemen, daarin vind je dat bewijs.Benjamin- schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 06:32:
Fijn dat jij wel dat bewijs levert!
Niet echt.Waf betreft je voorbeeld van Zilea, je weet dat je nu compleet mijn verhaal onderbouwt he? Een legend speler die niet iedere maand legend haalt.
Zijn skill niveau ligt ergens rondom het punt van wat er nodig is voor legend. Daardoor haalt hij (mede afhankelijk van bv de meta) soms wel en soms niet legend. Wel haalt hij altijd zo rond de eerste week rank 5. Als jouw stelling zou kloppen zou hij altijd legend halen, hij haalt immers 5 en grind daarna een hoop.
Ja, en toch zit er een skill verschil tussen rank 5 en legend en dat is vooral vanwege streaks en in mindere mate door toegenomen moeilijkheid. Dat veel spelers die 5 halen ook legend kunnen halen klopt maar het is geen zekerheid die voor iedereen opgaat. De enige zekerheid is legend halen.Rank 5-1 is een grind, iedereen weet dat, heel veel spelers, waaronder heel veel legend spelers zitten daar 'vast'. Wil je op 50&+ zitten in die ranks, dan moet je die spelers kunnen verslaan.
Gisteren trouwens nog even een Brawl gespeeld en daar schrok ik toch wel even van het niveau Pffffff.
Niets geen deck aanpassen of kijken wat de regels zijn nee, gewoon een netdeck pakken (Tempo Mage
)
en gaan met die banaan om vervolgens zwaar te verliezen.
Wat dan wel weer leuk was is dat er een 2e Cabral uit het pakje kwam aangezien het toch tegenwoordig een staple is in elk Priest deck.
Niets geen deck aanpassen of kijken wat de regels zijn nee, gewoon een netdeck pakken (Tempo Mage
Wat dan wel weer leuk was is dat er een 2e Cabral uit het pakje kwam aangezien het toch tegenwoordig een staple is in elk Priest deck.
Vond ik mijn Anub'akar leuker.
Gundogan schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:50:
[...]
8 mana, 6/8 taunt, inspire: summon a 4/4 beetle?
Of weer eens een 9 mana 4/12 creature.

De brawl is natuurlijk wel weer erg random met welke minion je krijgt. Als je er een krijgt die een leuke spel doet iedere turn of bij een bepaalde actie dan kan je spel erg keren. Ik heb nu nogal veel high mana minions in men deck zitten voor brawl aangezien je een random minion krijgt die 2 minder kost dan de gestorven minion. Ook wel een deel taunts erin om de andere zijn minions op te vangen.beuker19 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:24:
Gisteren trouwens nog even een Brawl gespeeld en daar schrok ik toch wel even van het niveau Pffffff.
Niets geen deck aanpassen of kijken wat de regels zijn nee, gewoon een netdeck pakken (Tempo Mage)
In het begin heb ik het soms wat lastig maar vanaf ronde 5 komt het lekker op gang.
ik heb voor de brawl een druid deck gepakt met taunts en grote legendary's eerste game gewonnen en verder gestopt te random voor mij
Wel leuk om gekke te dingen te proberen met de brawl. Veel deathrattle minions met baron rivendare, ancestral spirit, reincarnate en bloodlust.
Verwijderd
Druid werkte bij mij voor geen meter, met Warrior heb ik 5 wins gehaald op rij: low mana removal, high mana minions
Arathi Weaponsmith is belachelijk veel value in deze brawl
Arathi Weaponsmith is belachelijk veel value in deze brawl
Deze Brawl wordt veel makkelijker als je twee Ironbeak Owls en twee Spellbreakers in je deck stopt. Nog meer silence van andere classes kan ook goed werken. Hierdoor wordt de Brawl veel makkelijker
Voorlopig gaat HS bij mij de koelkast in.
Al een paar dagen niet gespeeld door de achterlijke meta op het moment (voor mij eigenlijk altijd al).
Net 2 potjes gedaan. 2x facehunter, 2x dood op turn 5.
Echt laat maar zitten RNG spel. Moet zeggen dat ik er in de afgelopen dagen ook totaal niks aan gemist hebt. Opzich vind ik het leuker om streamers te kijken en movies te voorspellen dan zelf te spelen.
Al een paar dagen niet gespeeld door de achterlijke meta op het moment (voor mij eigenlijk altijd al).
Echt laat maar zitten RNG spel. Moet zeggen dat ik er in de afgelopen dagen ook totaal niks aan gemist hebt. Opzich vind ik het leuker om streamers te kijken en movies te voorspellen dan zelf te spelen.
Ja maar Tempo Mage gewoon van het netstijn014 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:55:
[...]
De brawl is natuurlijk wel weer erg random met welke minion je krijgt. Als je er een krijgt die een leuke spel doet iedere turn of bij een bepaalde actie dan kan je spel erg keren. Ik heb nu nogal veel high mana minions in men deck zitten voor brawl aangezien je een random minion krijgt die 2 minder kost dan de gestorven minion. Ook wel een deel taunts erin om de andere zijn minions op te vangen.
In het begin heb ik het soms wat lastig maar vanaf ronde 5 komt het lekker op gang.

Mijn punt was eigenlijk dat veel mensen volgens mij het spel niet echt snappen en zich niet eens kunnen aanpassen aan een simpele Brawl.
Verwijderd
als de meta veel aggro is, moet je een ander deck nemen, Warrior met Unstable Ghoul + Shield Block is meestal voldoende om de vaart eruit te halen, of een Zoo variant waarbij je ze zelf keihard onder druk zet, of Priest met turn 2 Deathlord, turn 3 Velen's Choice, of Druid met Zombie Chow, Wrath, Innervate, Druid of the Claw, noem maar opPredje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:21:
de meeste aggro decks spelen low value minions en als je de eerste golf tegenhoudt (taunt, AoE, heal), is de vaart eruit en kun je opbouwen, een uitzondering is Hybrid Hunter, dat is gewoon hell on a stick...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2015 12:38 ]
Verwijderd
100% the same feeling. Alhoewel ik wel nog speel.Predje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:21:
Ik speel, maar gewoon heel weinig. Ik doe mijn daily quests (meestal) en daar is ook alles mee gezegd.Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:30:
[...]
100% the same feeling. Alhoewel ik wel nog speel.
Teveel RNG en teveel aggro op het moment. De meta game is pure rock-paper-scizzors met dobbelstenen erbij.
De kaarten van TGT zien er gelukkig wel een stuk minder slecht ontworpen uit, hoewel ik me wel af vraag in hoeverre deze kaarten de aggro meta impacten. Veel kaarten zien er namelijk nogal traag uit.
Daar gaat het toch helemaal niet omVerwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:29:
[...]
als de meta veel aggro is, moet je een ander deck nemen, Warrior met Unstable Ghoul + Shield Block is meestal voldoende om de vaart eruit te halen, of een Zoo variant waarbij je ze zelf keihard onder druk zet, of Priest met turn 2 Deathlord, turn 3 Velen's Choice, of Druid met Zombie Chow, Wrath, Innervate, Druid of the Claw, noem maar op
de meeste aggro decks spelen low value minions en als je de eerste golf tegenhoudt (taunt, AoE, heal), is de vaart eruit en kun je opbouwen, een uitzondering is Hybrid Hunter, dat is gewoon hell on a stick...
Ik speel nu een CW met een prima winrate maar het is gewoon niet leuk om elke keer maar tegen de zelfde decks te spelen waarbij je niet de juiste kaarten krijgt je verliest.
Ik draai momenteel in de Brrawl een Mech Shaman met wat deathrattle spells. Nog geen potje verloren. Leuke Brawl. 
Voor de rest speel ik momenteel geen ranked op echt niveau. Hooguit de dailies. Ik ken vrienden die legendary gaan maar ranked trekt mij niet echt., Te frustrerend om een winstreak door wat RNG te zien veranderen in een reeks losses.
Voor de rest speel ik momenteel geen ranked op echt niveau. Hooguit de dailies. Ik ken vrienden die legendary gaan maar ranked trekt mij niet echt., Te frustrerend om een winstreak door wat RNG te zien veranderen in een reeks losses.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Verwijderd
Dat is juist het probleem van CW. Met een ander deck kun je de kans vergroten dat je de juiste kaarten in je hand hebt. Ik speel graag CW, maar in de huidige meta is dat nogal een roulette. De manacurve van dat deck is nasty.beuker19 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:42:
[...]
Daar gaat het toch helemaal niet om![]()
Ik speel nu een CW met een prima winrate maar het is gewoon niet leuk om elke keer maar tegen de zelfde decks te spelen waarbij je niet de juiste kaarten krijgt je verliest.
Ik speel nu een aangepaste versie van Demon Zoo. Ik ben altijd blij als ik weer een hunter tegenkom. Turn 1 Voidwalker, turn 2 Dire Wolf, turn 3 Imp Gang Boss, turn 4 Voidcaller, snelle potjes, snelle wins tegen Hunter.
Ja Ja hier om het forum ja.Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:01:
[...]
Dat is juist het probleem van CW. Met een ander deck kun je de kans vergroten dat je de juiste kaarten in je hand hebt. Ik speel graag CW, maar in de huidige meta is dat nogal een roulette. De manacurve van dat deck is nasty.
Ik speel nu een aangepaste versie van Demon Zoo. Ik ben altijd blij als ik weer een hunter tegenkom. Turn 1 Voidwalker, turn 2 Dire Wolf, turn 3 Imp Gang Boss, turn 4 Voidcaller, snelle potjes, snelle wins tegen Hunter.
In de realiteit is het turn 1 Leper Gnome coin Leper Gnome turn 2 Glaivezooka turn 3 Huffer turn 4 Mad Scientist + HP en Turn 5 Knife Juggler + Unlease en turn 6 Owl + Kill Command.
Overigens speel ik alleen maar CW om het wat beter te leren spelen en van die verschrikkelijke face Hunter te winnen want ook ik weet dat CW niet het juiste deck is in de meta want ''if you can't beat them join them'' is normaal de regel.
[ Voor 11% gewijzigd door beuker19 op 06-08-2015 13:14 ]
Dat je je aan de meta moet aanpassen begrijp ik en doe ik.Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:29:
[...]
als de meta veel aggro is, moet je een ander deck nemen, Warrior met Unstable Ghoul + Shield Block is meestal voldoende om de vaart eruit te halen, of een Zoo variant waarbij je ze zelf keihard onder druk zet, of Priest met turn 2 Deathlord, turn 3 Velen's Choice, of Druid met Zombie Chow, Wrath, Innervate, Druid of the Claw, noem maar op
Maar dat veranderd niets aan het feit dat ik de meta niet leuk vind.
Daarnaast is er naar mijn mening teveel RNG.
In de basis zijn er maar een paar mogelijk moves per turn waarbij vaak 1 move de optimale is.
Als je gewoon weet dat je elke turn de beste move gedaan hebt, maar je tegenstander echt alle geluk van de wereld heeft (tegenstander geluk maakt meer indruk dan je eigen geluk) en vooral wint op RNG dan op kunde (overduidelijk misplays).
Natuurlijk is het allemaal inherent aan cardgames.
De nieuwe cards zien er leuk uit, maar bevatten ook weer redelijk wat RNG (if minion costs more).
Dat is echt exact mijn volgorde als de draw een beetje meezitbeuker19 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:11:
[...]
Ja Ja hier om het forum ja.
In de realiteit is het turn 1 Leper Gnome coin Leper Gnome turn 2 Glaivezooka turn 3 Huffer turn 4 Mad Scientist + HP en Turn 5 Knife Juggler + Unlease en turn 6 Owl + Kill Command.
Enige moment wanneer de Juggler vaak goed van pas komt is als de tegenstander 3+ minions heeft en ik Juggler + Hounds kan spelen (of als ik een spin op t veld heb die ik kan traden voor 2x Juggle proc)
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Verwijderd
Soms is dat zo, soms heb je gewoon de kaarten niet om iets tegen te houden, maar ik denk dat je het allemaal iets te simpel voorstelt. De optimale move is eigenlijk nooit bekend, tenzij je de kaarten en gedachtegang van je tegenstander kent. Een belangrijk deel van HS is het lezen van je tegenstander (iets wat de Japanners Yomi noemen). Als je dat goed kunt, kun je beter bepalen wat de optimale move is en heb je een iets grotere kans een match te winnen.Predje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:13:
[...]
In de basis zijn er maar een paar mogelijk moves per turn waarbij vaak 1 move de optimale is.
Als je gewoon weet dat je elke turn de beste move gedaan hebt, maar je tegenstander echt alle geluk van de wereld heeft (tegenstander geluk maakt meer indruk dan je eigen geluk) en vooral wint op RNG dan op kunde (overduidelijk misplays).
Een voorbeeld:
Ik speelde Priest tegen een Warrior.
Beurt 1: ik: Chow, hij: pass
Beurt 2: ik: Shrinkmeister (om druk op te bouwen en Coin + Acolyte tegen te gaan), hij: Slam op Shrinkmeister
Waarom geen Armor Up? Waarom een Slam verspillen?
a. hij heeft geen Axe
b. hij wil card draw en de volgende beurt Acolyte spelen
Beurt 3: ik: i.p.v. Thoughtsteal speel ik Blademaster (normaal bewaar ik die voor CoH combo of Hero Power combo tegen een Warrior), hij: Armor Up
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2015 14:01 ]
Ah dus als iemand minder speelt of een deck die minder goed werkt, of gewoon een deck speelt om te leren, dan zijn ze gaan legend spelers meer volgens jou. Bij jou ben je legend op de 31ste en noob op de 1ste. Want het icoontje bepaald hoe goed je bent.djengizz schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:50:
[...]
Niet echt.
Zijn skill niveau ligt ergens rondom het punt van wat er nodig is voor legend. Daardoor haalt hij (mede afhankelijk van bv de meta) soms wel en soms niet legend. Wel haalt hij altijd zo rond de eerste week rank 5. Als jouw stelling zou kloppen zou hij altijd legend halen, hij haalt immers 5 en grind daarna een hoop.
Het mag duidelijk zijn dat ik dat onzin vind. Het gaat om skill, iemand als Firebat of Lifecoach hoeft geen legend te halen om legend spelers te zijn, maar hetzelfde geldt voor diverse spelers hier die niet iedere maand zin hebben om naar legend te grinden, maar wel de skills hebben.
Beter leren lezen en geen woorden in andermans mond leggen zouden iig je discussie skills ten goede komen.Benjamin- schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:59:
Ah dus als iemand minder speelt of een deck die minder goed werkt, of gewoon een deck speelt om te leren, dan zijn ze gaan legend spelers meer volgens jou. Bij jou ben je legend op de 31ste en noob op de 1ste. Want het icoontje bepaald hoe goed je bent.
beuker19 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:11:
[...]

Vertel eens waar het niet klopt. Jij zegt dat hij maar een gedeelte van de tijd een legend speler is, want hij haalt maar een gedeelte van de tijd legend. Je kijkt dus naar de rank of iemand legend is. Legend = legend, rank 15 = noob? Of vind jij rank 15 goed?djengizz schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:02:
[...]
Beter leren lezen en geen woorden in andermans mond leggen zouden iig je discussie skills ten goede komen.
Nee, dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat hij maar een gedeelte van de tijd op de legend rank speelt, niet meer.Benjamin- schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:39:
Vertel eens waar het niet klopt. Jij zegt dat hij maar een gedeelte van de tijd een legend speler is, want hij haalt maar een gedeelte van de tijd legend.
En omdat hij legend bereikt heeft kun je hem een legend speler noemen met wel een hoge statistische variantie van 5 tot legend, een direct gevolg van zijn true winrate die waarschijnlijk ergens vlak boven de 50% ligt op de laatste ranks voor legend. Wat zijn voorbeeld anekdotisch aantoont is dat het niet klopt voor iedereen dat voldoende sample + één goed deck + uithoudingsvermogen betekent dat je legend kunt halen als je eenmaal 5 hebt gehaald.djengizz schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:50:
Zijn skill niveau ligt ergens rondom het punt van wat er nodig is voor legend.
Dus nog één keer zo simpel mogelijk en dan geef ik het op:
- Een legend speler is iemand die legend gehaald heeft. Daarmee toont hij aan dat hij legend kan halen en hoogstwaarschijnlijk dat kan herhalen want hij heeft met zekerheid de skills daarvoor nodig.
- Een speler die 5 haalt kan misschien legend halen maar 5 hitten is geen garantie dat hem dit gaat lukken. De drogredenatie dat van 5 --> legend alleen een kwestie is van veel spelen met het juiste deck en uithoudingsvermogen maakt het niet correct dat iedereen die 5 hit en nog nooit legend heeft gehaald toch legend zou kunnen bereiken of dat skill niveau zou hebben.
Dus legend bereikt =altijd skill van legend speler; rank 5 bereikt = niet noodzakelijk skill van legend speler.
Voor de rest verwijs ik je toch maar weer naar de eerdere link met de wiskunde die dat aantoont, ik ga stoppen met jou te overtuigen waar je blijkbaar liever dingen in mijn post leest die er niet staan.
Dus hij haalt alleen legend met toeval, het kan niet zo zijn dat hij niet zo goed tegen fatigue kan of dat hij toch niet het beste deck speelt. Wat ik denk namelijk is dat hij of niet steeds het beste deck speelt, of dat hij fouten maakt door fatigue.
Het hele punt ging uiteindelijk of iemand met rank 5 legend kan halen met genoeg tijd door voldoende skill. Tijd haal je hier even uit, want dit heeft met heel veel andere factoren te maken, tevens beoordeel je op beste deck. Ik rank bijvoorbeeld harder met Zoo dan met mid/control Paladin. Ga ik dan opeens omhoog of omlaag qua skill? Of komt dat door of een bepaald deck goed is in die meta?
Skill is hoe goed jij bent, deck, meta, tijd, fatigue, RNG enz staat daar even los van.
Het hele punt ging uiteindelijk of iemand met rank 5 legend kan halen met genoeg tijd door voldoende skill. Tijd haal je hier even uit, want dit heeft met heel veel andere factoren te maken, tevens beoordeel je op beste deck. Ik rank bijvoorbeeld harder met Zoo dan met mid/control Paladin. Ga ik dan opeens omhoog of omlaag qua skill? Of komt dat door of een bepaald deck goed is in die meta?
Skill is hoe goed jij bent, deck, meta, tijd, fatigue, RNG enz staat daar even los van.
Druids die turn 1 Coin -> Wild Growth doen en dan geen follow up play hebben de beurt erna. Gotta love em.
Verwijderd
Of een Shade, gevolgd door Fel Canonxelfer schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:23:
Druids die turn 1 Coin -> Wild Growth doen en dan geen follow up play hebben de beurt erna. Gotta love em.

Nieuwe kaart

Ik weet het toch niet goed
Edit : zelfs een neutrale kaart

Ik weet het toch niet goed
Edit : zelfs een neutrale kaart
[ Voor 12% gewijzigd door KypDurron op 06-08-2015 19:31 ]
Ik zie niet hoe dit beter is dan Thaurissan of Sylvanas.
Ik vind de artwork van de TGT kaarten wel heel mooi. Voor mijn gevoel Is het een stuk mooier dan de vanilla kaarten.
waarom zijn er zoveel neutral cards met paladin flavour? beetje vaag....
Grand Tournament is in WoW met paladins en death knights toch? Bij de afwezigheid van death knights in HS dan maar wat extra paladin flavour.Mofkees schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:09:
waarom zijn er zoveel neutral cards met paladin flavour? beetje vaag....
Dat zijn legendaries, dit zijn epics. Op zich zijn ze niet slecht, Paladin kaarten zijn redelijk tot zeer goed en dit is feitelijk een card draw.Benjamin- schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:33:
Ik zie niet hoe dit beter is dan Thaurissan of Sylvanas.
In constructed niet zo boeiend (zoals 90% van de kaarten), maar top tier voor Arena.
Nieuwe Priest kaart:

Ik vind 'm leuk.

Ik vind 'm leuk.
Tesla M3LR '21
Dat zijn inderdaad leuke kaarten die in het juiste deck ook nog best goed kunnen zijn. Gewoon allemaal deathlords en mog'dinges (die 1/7 taunt) neerleggen en ineens een OTK met deze kaart
Vicariously I live while the whole world dies
Ik zie die Priest kaart ook meer als een soort bloodlust dan als een controle kaart. Leuk als TGT net uit is en iedereen experimenteert met verrassingen. In arena heb je meer aan de Alchemist denk ik.
Ik denk dat deze in arena niet beter is dan Sky Golem en dat is ook geen top tier kaart. Wat mij betreft is 'ie meer in de BGH, Blood Knight, Shade range.Bosmonster schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:07:
[...]
In constructed niet zo boeiend (zoals 90% van de kaarten), maar top tier voor Arena.
Leuke priest kaart, Tektoon maakt wel goede opmerking. Stel je speelt deahtlord priest met velen chosen etc, dan kan Confuse idd als een soort bloodlust/savage roar werken. Voor removal heeft priest andere opties.
Soms zit het ook eens mee.
Pakje gekregen met Brawl
Pakje gekregen met Brawl

Battle.net: NagaByrd#2844
ow doe je erg netjes.. beter dan al die 50 dusts bij mij
Dat is een goede vangst zegnagasy schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:52:
Soms zit het ook eens mee.
Pakje gekregen met Brawl
[afbeelding]
Proficiat!
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]