Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:41:
Whatever. Het punt van m'n post was dat Fizzlebang volgens mij nauwelijks gaat worden gespeeld. De rest was puur ter illustratie. Ik zal de volgende keer de belangrijkste zin in m'n post highlighten voor je, scheelt weer een non discussie.
Met gimmicky bedoelde ik dat ze niet of nauwelijks serieus worden gespeeld.
Met 20 top decks refereer ik aan de weekly power rankings van LiquidHearth.
Dan gaan we naar LiquidHearth:
Nr 16: Ramp Druid
Deck Intro
Using Wild Growth and Innervate, Ramp Druid attempts to put out an endless wall of efficient Taunt creatures such as Ancient of War, Druid of the Claw, and even Sen’jin Shieldmasta. Its win conditions include running your opponent out of cards and Kel’Thuzad. Since these decks typically don’t run the combo, they can have a difficult time closing out games.
Maar los van dat Kel'Thuzad dus wel gewoon een populaire kaart is op dit moment in bepaalde Druid decks (en dus vergelijkbaar is in die zin met Baron Geddon, waarmee ik hem eerder al vergeleek), zou het alsnog geen gimmicky kaart zijn. Gimmicky is een fun card die eigenlijk onspeelbaar is omdat die te slecht is.
Om maar wat gimmicky legendaries te noemen (dus niet zozeer heel slecht, maar fun enz)
Gahz'rilla - echt een kaart die gigantisch sterk kan zijn, maar het vaker niet haalt dan wel.
Bolvar - Kan gigantisch groot worden, maar het vaak gewoon niet waard is.
Iron Juggernaut - kan redelijk zijn en zeker fun/gimmicky met bijvoorbeeld Brewmasters.
Baron Rivendare - Shaman spells met deze kaart kan bizar worden, zeker met...
Feugen/Stalagg - kan heel sterk zijn, maar te gimmicky.
Mimiron's Head - V-07-TR-ON is natuurlijk supertof, maar te lastig om te halen.
Mogor the Ogre - Kan je lethal geven of wegnemen, zelfde voor bij de vijand. Super grappig, maar eigenlijk onspeelbaar.
Er zijn er nog wel meer, maar de kaarten hierboven zitten volgens mij in geen enkel goed deck, terwijl ze wel toffe effecten hebben en ook gigantische impact kunnen hebben op de game, maar dit vaak niet halen.
n. 1. A shiny seductive finish applied to a big pile of bull shit.2.A ploy geared to make you believe something of an untrue nature.
a special feature for the sake of having a special feature
An alias designed for trolling
Maargoed, om terug te komen Fizzlebang. Zou je die kaart nu spelen, dan is Thaurissan gewoon veel beter. Echter is deze uitbreiding gericht op hero power synergy, waarvan Fizzlebang er 1 is. Dus met kaarten zoals Floating Watcher en de nodige nieuwe kaarten, kan het heel goed zijn dat deze kaart in een nieuw deck heel erg goed kan zijn.
Dat is dan ook wel iets wat we veel hebben gezien, mensen (waaronder pro's) die bepaalde kaarten geweldig of bagger vonden, terwijl ze later gewoon super populair zijn geworden.
Dus ja het is moeilijk om te begrijpen hoe goed een kaart is totdat je hem gebruikt, en dat vind ik ook wel het probleem van naar de netdecks te kijken, zeker naar top 20's van de pro's, is dat je je limiteert tot de verbeelding van een paar, zij zijn wel goed, maar zij gebruiken ook vaak decks die door andere mensen zijn ontworpen en missen daarbij ook geregeld nog sterke decks.
Het grappige is, dat met die populaire netdecks je altijd blijft achterlopen. Wanneer jij iets speelt is wanneer iedereen dat deck ook al speelt, waardoor iedereen kaart voor kaart weet wat jij speelt. Verwacht jij een KT omdat ieder Druid deck (zonder combo) die kaart heeft, dan speel je er ook omheen, dan zal je eerder clearen, zijn de decks zonder KT populair, hoeft dat niet. Maar speel jij net iets anders, dus KT wanneer die niet populair is en andersom, zal de vijand altijd op een 'verkeerde' manier spelen.
Ga je wat verder speuren en vind je de juweeltjes, dan kan je zo'n deck spelen voordat de grote menigte weet hoe het deck in elkaar steekt, net zo lang tot een populair streamer hem gaat spelen.
Zulke lijsten zijn dan ook leuk om te weten tegen wat je gaat spelen, niet om je deck daar vandaan te halen.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900