Bedankt voor de felicitaties.
Zoals gewoonlijk begin je als rank 16 als je de season er voor legend bent geworden. Ik begon met patron warrior, omdat ik er beter er mee wou worden.
Rond rank 13 besefte ik me dat het wel een goed deck is, maar niet echt efficiënt genoeg voor mij om er mee naar rank 5 te ladderen. Dus ging ik aan de slag met demonzoo en zo nu en dan midrange hunter tot rank 5. Rank was ik geworden na 5 daagjes na de reset, wat vrij rap ging vergeleken met andere.
Alleen toen begon de "struggle" ik zat voor een week vast in rank 5. Ik begon toen te twijfelen aan mijn decks, dus ga je andere decks proberen. Ik heb bijvoorbeeld dragon mage en demonlock gespeeld, maar daar lag het niet aan. Dus ik sprak een paar mensen in mijn friendlist aan die rank 2 inmiddels waren en ik nog steeds 5. Ze zeiden dat ik erg "unlucky" was of dat ik niet goed aanpaste aan de meta. Ik weet niet of aan het "peptalk" lag, maar de dag erna was ik 4 geworden en een dag later 3.
Dus gister was ik rank 3 en toen een lekkere streak te pakken gekregen om legend te worden. Vanaf rank 4 heb ik voornamelijk met demonzoo gespeeld en soms met midrange hunter.
Moet zeggen dat demonzoo wel de mvp(d) van de grind naar legend is. Het is iets minder agressief dan de oude zoo, maar is niet zo zwak tegen een boardwipe. Vooral de voidterror combo's zijn erg sterk, zij het met poweroverwhelming of gewoon om de egg te poppenen. Je hebt dan turn 3 een 3/5 en 4/4 op de board wat lastig is voor je tegenstander. Daarnaast heb je nog imp gang boss en voidcaller dat voor boardcontrol zorgt in de zin van dat je tegenstander moeilijk de hele board kan clearen. Vooral met voidcaller kun je bluffen, want een doomguard of mal ganis uit een voidcaller kan best eng zijn. En als de game wat langer duurt heb je nog dr boom, sylvannas en mal ganis.
Toelichting betreft de 2 decks.
Bij demonzoo heb ik een bane of doom er uit gehaald om beter gewapend te zijn tegen control, vandaar een loatheb. Maar als je veel tegen aggro verliest is bane of doom naar mijn mening een betere keuze. Je zou ook bv een voidwalker kunnen droppen voor een ooze, natuurlijk afhankelijk van de meta.
Bij midrange hunter heb ik een glaivezooka ipv een trap. Deze keuze heb ik gemaakt om iets agressiever start te hebben en je hebt ook een beurt eerder removal tegen bv een juggler ipv bow.
2 voorbeelden waar waarom ik glaivezooka gebruik. Turn 1 heb je een webspinner, turn 2 word het een 2/1 door de glaivezooka en kun je effectief traden met zijn 2 drop, afhankelijk van de match up. Maar waar ik veel value met glaivezooka haal is met, haunted creeper. Met zijn 1/2 is hij niet echt een bedreiging, maar met 2 attack ineens weer wel. Dus hij trade lekker met zijn 2 drop en hij spawnt daarna 2 1/1, dat noem ik nog eens value.
Als ik puur voor removal zou gaan is een 2e quickshot wellicht beter, maar vind glaivezooka iets flexibelere en kan wellicht een harrison/ooze baiten.