[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.374 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benjamin- schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:25:
[...]

Jij hebt duidelijk nooit HC raids of Arena gedaan. Bij verre de beste loot krijg je door op het hoogste niveau te spelen.
HC raids kun je alleen spelen als je de juiste gear hebt. En het verzamelen van die gear is een grind (dailies, heroics, badges, enz). Met casual play kun je nog zo goed zijn, maar de end game content met de beste loot zul je nooit zien. In mijn tijd i.i.g.

En Diablo is by design een grind game. Als je de verhaallijn hebt uitgespeeld, kun je alleen dezelfde content blijven herhalen voor betere gear.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:32:
[...]

HC raids kun je alleen spelen als je de juiste gear hebt. En het verzamelen van die gear is een grind (dailies, heroics, badges, enz). Met casual play kun je nog zo goed zijn, maar de end game content met de beste loot zul je nooit zien. In mijn tijd i.i.g.
Een grind? Nee toch. Het leuke is net in een guild zitten en elke avond 4 u wipen op dezelfde boss. Progressen heet dat, nothing better than progress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 10:27
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:32:
[...]

Ik heb vooral WotLK gespeeld, en ik weet dat ik binnen 2 dagen ICC10 (6 bosses voordat mensen weg moesten) deed als Paladin Tank en een week later ICC10 HC (3 bosses).
Iedere week daarna kwam ik weer wat verder. Jij noemt dat een grind, ik noem dat gewoon puur een uitdaging.
Verder hebben dailies, heroics enz echt werkelijk nul zin om HC raids te doen. Waarom? Omdat de gear zo bagger is dat het niet te gebruiken is. De enige manier om HC raids te doen, is normale raids te doen. Je werkt je steeds wat naarboven. Maar het hersenloos casual grinden, hielp je alleen om casual items te krijgen. De gear van raids stonden ver boven het casual spul.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benjamin- schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:42:
[...]

Ik heb vooral WotLK gespeeld, en ik weet dat ik binnen 2 dagen ICC10 (6 bosses voordat mensen weg moesten) deed als Paladin Tank en een week later ICC10 HC (3 bosses).
Iedere week daarna kwam ik weer wat verder. Jij noemt dat een grind, ik noem dat gewoon puur een uitdaging.
Verder hebben dailies, heroics enz echt werkelijk nul zin om HC raids te doen. Waarom? Omdat de gear zo bagger is dat het niet te gebruiken is. De enige manier om HC raids te doen, is normale raids te doen. Je werkt je steeds wat naarboven. Maar het hersenloos casual grinden, hielp je alleen om casual items te krijgen. De gear van raids stonden ver boven het casual spul.
Misschien als je aan het eind van een uitbreiding instapt. Bij TBC was het de bedoeling met leveling greens en blues rep te grinden voor de key voor heroic dungeons, dan heroics te doen voor de key naar Karazhan en met badges entry gear te verzamelen voor de eerste gear check bosses. Zul'Aman kon je pas doen als al je teamgenoten volledig Kara gear hadden. Rinse & repeat voor de hogere raids.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:50:
[...]

Misschien als je aan het eind van een uitbreiding instapt. Bij TBC was het de bedoeling met leveling greens en blues heroics te doen voor de key naar Karazhan en met badges entry gear te verzamelen voor de eerste gear check bosses. Zul'Aman kon je pas doen als al je teamgenoten volledig Kara gear hadden. Rinse & repeat voor de hogere raids.
Oke volgens mij begrijp jij niet het verschil tussen grinden en progress.

Grinden: Is constant hetzelfde doen, keer op keer op keer op keer op keer, de uitdaging wordt alleen maar kleiner omdat jij er steeds beter in wordt, maar je blijft het doen voor gear.
Progress: Is in dit geval questen voor groene/blauwe gear, dan dungeons voor lage paarse gear om vervolgens lage raids te doen voor goede paarse gear om uiteindelijk hardcore raids te doen voor de beste gear. Je krijgt steeds nieuwe content (want je doet vaak niet de eerste keer al alle bazen), steeds beter gear, en iedere keer is de uitdaging weer groter.

Als ik keek naar mezelf en andere spelers destijds, ik zat constant de uitdaging op te zoeken, steeds verder in ICC, steeds meer dat werd gevraagd van mij en mijn groep, terwijl er zat maar daily quests te doen, was je half uur tot uur bezig, en dan had je wat tokens en reputation voor je grind.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benjamin- schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:20:
[...]

Oke volgens mij begrijp jij niet het verschil tussen grinden en progress.
Doe effe niet zo met die oneliners man.

Weken lang dezelfde dailies doen om rep te verzamelen om resistance gear te kunnen kopen voor die ene boss in Vanilla noem ik geen progress maar grinden.

Jij hebt kennelijk een andere spelervaring dan ik, waarschijnlijk omdat er wat jaren tussen zit. Laten we het daarbij houden.

Dit gaat trouwens te ver off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:26:
[...]

Doe effe niet zo met die oneliners man.

Weken lang dezelfde dailies doen om rep te verzamelen om resistance gear te kunnen kopen voor die ene boss in Vanilla noem ik geen progress maar grinden.
Juist, dus jouw punt was dat Blizzard van het grinden is, om vervolgens zelf aan te geven dat dit om WoW Classic gaat en niet de latere uitbreiding. Het is 2015 he, niet 2004.

Dit zie je ook terug in de leveling content, waar in classic het vooral was van kill 10 van die, raap 15 van die enz, zit in de latere content veel meer uitdaging, variatie enz.

Op dat gebied heeft Hearthstone ook weinig grind er in zitten, hetgene wat er in zit is puur voor golden spul, voor het grappige, juist ook omdat mensen dit willen, verder heb je met een uurtje alle kaarten van een class, en is dit mechanisme er ook op gericht om steeds mensen nieuwe kaarten aan te bieden, ipv alles in 1 keer.

Dus ja, ik vind je grindfest opmerking niet opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 15:14
Benjamin- schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:37:
[...]

Juist, dus jouw punt was dat Blizzard van het grinden is, om vervolgens zelf aan te geven dat dit om WoW Classic gaat en niet de latere uitbreiding. Het is 2015 he, niet 2004.

Dit zie je ook terug in de leveling content, waar in classic het vooral was van kill 10 van die, raap 15 van die enz, zit in de latere content veel meer uitdaging, variatie enz.

Op dat gebied heeft Hearthstone ook weinig grind er in zitten, hetgene wat er in zit is puur voor golden spul, voor het grappige, juist ook omdat mensen dit willen, verder heb je met een uurtje alle kaarten van een class, en is dit mechanisme er ook op gericht om steeds mensen nieuwe kaarten aan te bieden, ipv alles in 1 keer.

Dus ja, ik vind je grindfest opmerking niet opgaan.
Blizzard = Grinden 8)7

Dat jij dat niet vind prima maar het is wel zo.
Om de beste kaarten , legend te worden en je quest te doen is gewoon grinden en in die grind maak je progressie dúh.
Het is niet zo extreem meer als 10 jaar geleden maar grinden moet je toch ongeacht wat je doel is in Hearthstone.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Quests zijn gewoon een extra, je hoeft er eigenlijk niets speciaals voor te doen. Net zoals in WoW, verdien je gewoon gold terwijl je speel.
Verder willen ze natuurlijk gewoon dat je kaarten koop, net als met ieder ander kaartspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:23:
Blizzard wil goede spelers niet belonen, maar spelers die het spel veel spelen. Vrijwel al hun spellen zijn een grindfest als je iets wilt bereiken.
Klopt. Dat is hoe ik de Blizzard spellen die ik gespeeld heb ook ervaar (Diablo, WoW en HS).

- Diablo is grind by design. De core gameplay is dezelfde content kapotfarmen voor betere items en meer gear. Ik heb alleen niet gegrind in D3. Heb de game gekocht op de PS4, heb alle acts lekker op mijn gemak uitgespeeld en daarna heb ik de game niet meer aangeraakt. Heb me er prima een uur of 15 mee vermaakt met uiteindelijk een lvl 52 Demon Hunter ofzo.
- HS. 500 wins voor een golden hero zegt genoeg denk ik.
- WoW is een MMO en MMOs bevatten per definitie grind. Ik heb zelf in vanilla en TBC in een top 10 PvE guild (ook een aantal world first bosses) gezeten en naast de progress die je tijdens het raiden behaalde, werd er ook gewoon veel gegrind om optimaal voorbereid de progress raids in te gaan. Daarnaast waren er genoeg rogues e.d. die rank 14 High Warlord (oud systeem) grindde, om er maar voor te zorgen dat ze de beste wapens hadden.
In arena/rated battlegrounds was het ook grinden voor honor, om zo goed mogelijk de arenas in te kunnen. Arena/rated battlegrounds spelen zelf was niet de grind, maar de voorbereiding daartoe zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 21:25:
[...]

Klopt. Dat is hoe ik de Blizzard spellen die ik gespeeld heb ook ervaar (Diablo, WoW en HS).

- Diablo is grind by design. De core gameplay is dezelfde content kapotfarmen voor betere items en meer gear. Ik heb alleen niet gegrind in D3. Heb de game gekocht op de PS4, heb alle acts lekker op mijn gemak uitgespeeld en daarna heb ik de game niet meer aangeraakt. Heb me er prima een uur of 15 mee vermaakt met uiteindelijk een lvl 52 Demon Hunter ofzo.
- HS. 500 wins voor een golden hero zegt genoeg denk ik.
- WoW is een MMO en MMOs bevatten per definitie grind. Ik heb zelf in vanilla en TBC in een top 10 PvE guild (ook een aantal world first bosses) gezeten en naast de progress die je tijdens het raiden behaalde, werd er ook gewoon veel gegrind om optimaal voorbereid de progress raids in te gaan. Daarnaast waren er genoeg rogues e.d. die rank 14 High Warlord (oud systeem) grindde, om er maar voor te zorgen dat ze de beste wapens hadden.
In arena/rated battlegrounds was het ook grinden voor honor, om zo goed mogelijk de arenas in te kunnen. Arena/rated battlegrounds spelen zelf was niet de grind, maar de voorbereiding daartoe zeker wel.
Grind en progressie is iets totaal anders hé. Van WoW noem je daar veel grinden en dergelijke maar als je bosses killen een grindfest noemt ben je gewoon niet het juiste spel aan het spelen. Bossen killen over en over again was gewoon fun omdat World of Warcraft gewoon een topspel was. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 15:16
An1mA schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:10:
[...]

Zou vast wel mogelijk zijn een hybrid build, maar het is moeilijk om je deck dan goed te balanceren. Je kunt namelijk niet alles hebben ^^ Maar ik zeg test uit het en misschien is het wel een geniaal plan. Net als freeze mage met giants en echo, de suprise factor is dan winning.
Nou, ik heb inmiddels Malygos er uit gehaald. Voegde echt niks toe. Ik won een potje door Malygos toevallig, maar overall viel het tegen. Nu dus een normale handlock build. Is wel veel oefenen. Ik verloor erg veel in het begin, vooral tegen aggro. Winrate wordt steeds wat beter, maar alsnog erg lastig om te spelen. Leuke uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:07:
[...]

Grind en progressie is iets totaal anders hé.
Vaak gaat het in Blizzard games hand in hand en het is vaak de grind om progressie te boeken.
Dat is het ook in HS wat je kunt gewoon casual spelen met een f2p deck maar om legend te worden moet je grinden en beter kaarten zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet voor niets dat iedereen het heeft over "de grind naar rank 5". Je hebt gemiddeld een winpercentage van bijvoorbeeld 55%. Dat wil zeggen dat om van rank 20 naar 5 te gaan je pak hem beet 250 games moet spelen en naar legend bijna het dubbele. En dat tegen een handvol netdecks met niet al te veel variatie.

Afbeeldingslocatie: https://s1.whbo.nl/uploads/order/183/0195f0f1c1fcfa67fded1fdca83ecbf1cd50a4c2.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar grinden is dan toch aanvaard bij jullie anders zouden jullie het spel toch niet spelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
Alwayshappyz schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:26:
[...]

Nou, ik heb inmiddels Malygos er uit gehaald. Voegde echt niks toe. Ik won een potje door Malygos toevallig, maar overall viel het tegen. Nu dus een normale handlock build. Is wel veel oefenen. Ik verloor erg veel in het begin, vooral tegen aggro. Winrate wordt steeds wat beter, maar alsnog erg lastig om te spelen. Leuke uitdaging.
Ok, het wil niet zeggen dat malylock niet werkt he en ja ik weet dat je dat niet zegt ;)

Anyway, ik had zojuist en een medetweaker ook, dat je game freezed en reconnect niet werkt. Gevolg is dat je game hebt verloren. Normaliter sluit hs via taakbeheer en als je hs opnieuw opstart, dan reconnect hij je weer. Ik hoop niet dat het komt door hackers, maar you never know.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:47:
Maar grinden is dan toch aanvaard bij jullie anders zouden jullie het spel toch niet spelen? :)
Voor een grind heb ik geen tijd. Ik speel m'n dailies en wat arena als ik wat tijd over heb. Verder geen issues met grinden.

Het ging meer om de stelling dat Blizzard zo te zien liever mensen heeft die het spel veel spelen dan mensen die het spel goed spelen. Uit de context werd het woord grinden getrokken en toen kregen we bovenstaande discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:52:
[...]

Voor een grind heb ik geen tijd. Ik speel m'n dailies en wat arena als ik wat tijd over heb. Verder geen issues met grinden.

Het ging meer om de stelling dat Blizzard zo te zien liever mensen heeft die het spel veel spelen dan mensen die het spel goed spelen. Uit de context werd het woord grinden getrokken en toen kregen we bovenstaande discussie...
Het draait om geld hé. En het zal altijd zo blijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:05
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 17:45:
Zou het een goed idee zijn om Warsong Commander een exclusief text te geven zoals in Sommige kaartspellen wordt gedaan. Voorbeeld is 'Exept Frothing Berserker' zodat alleen de core van het probleem wordt aangepakt zonder dat er kaarten worden veranderd
Dit vind ik ook wel een goed idee. Ik besefte net eigenlijk dat dit ook kan door simpelweg de bewoording wat aan te passen:

Van: Whenever you summon a minion with 3 or less Attack, give it Charge.
Naar: Your minions with 3 or less Attack have Charge.

Zodat de minions die meer dan 3 attack hebben dan gewoon simpelweg de Charge verliezen, net zoals bij Southsea Deckhand en Tundra Rhino het geval is. :7.

EDIT:
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:14:
Your minions gain charge as long as their attack is 3 or less, problem solved.
lol, ik moet ff voortaan wat beter lezen. xD

[ Voor 13% gewijzigd door PCBaas op 02-07-2015 23:34 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 15:16
An1mA schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:48:
[...]

Ok, het wil niet zeggen dat malylock niet werkt he en ja ik weet dat je dat niet zegt ;)
Haha, ik heb het deck op youtube in actie gezien, dus ik weet dat het een vrij goed deck is. Maar dus helaas niks voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Eindelijk weer eens 12 wins. Ik begon nota bene met 1-2. Zulke rewards vind ik ook wel leuk. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QPYBODr.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xw5jcrM.png

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
http://www.hearthpwn.com/...oming-hearthstone-content

Heel wat mensen denken dat het om een tournament mode gaat. Dus ben benieuwd. Het is duidelijk meer dan een skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:14

Turfschipper

Hup NAC

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:28:
[...]

Waar bedoel je meer zakken? Nooit meer? Of alleen dat seizoen?

Nooit meer zou slecht zijn.
Gewoon verder hetzelfde als altijd. En als je legend bent, zak je voorbij het eerste rustpunt na het seizoen.

Je kan dan theoretisch na het behalen van legend gewoon weer helemal terug zakken naar in mijn suggestie rank 40. Duurt wel een extra seizoen om op je weg naar beneden over het tweede rustpunt te hoppen. Maar dat heb je nu ook al bij het 1ste rust punt.

Er veranderd niet zo heel veel. Alleen de spelers worden verspreid. Sinds het begin is daar niks aan veranderd. Nu heb je echter inmiddels al 30 miljoen actieve spelers. (Volgens Blizzard)

Maak er 10 milioen van, en die zitten allemaal bij elkaar opgepropt in rank 20 tot legend.

Maak daar 40 van. lijkt me geen slecht idee. Wordt het ook iets onaangenamer voor de zelf-conceivers.

--

Net geteld, ik mis in totaal nog 145 kaarten, waarvan 47 x legendary.

Ik dacht dat het er minder waren. Van Paladin mis ik nog 12 class kaarten zelfs. Vind ik het gek dat dat dek niet lekker loopt. Moet echt deathrattles kay kazup en kunst- en vliegwerk aan te pas komen om dat dek nog een beetje feestelijk te maken.

Denk dat ik dan maar voor een paarse paladin kaart ga.

--

Vind het trouwens erg moeilijk om te stoppen met deze game, weer bijna zes uur... Daar ga ik zometeen heel veel spijt van krijgen vrees ik haha ;-).

[ Voor 60% gewijzigd door Turfschipper op 03-07-2015 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:47:
- In D3 had ik gewoon geen zin in de grind. Het spel vond ik zeker leuk, maar na 15 uur was ik er klaar mee.
- In WoW heb ik een tijdje semi-grind gespeeld, vooral tijdens vanilla en TBC. Toen zat ik in 4-6 klas van het VWO en had ik alle tijd van de wereld ^^. In latere expansions heb ik WoW een stuk minder diepgaand gespeeld en heb ik PvE en PvP niet beiden tegelijk gespeeld. Ik heb ook nooit in WoW irl dingen opgegeven om te kunnen raiden.
- In HS accepteer ik wel dat ik pas op de zeer lange termijn golden heroes zal krijgen. Ik wissel teveel af wat betreft classes en ik grind geen honderden games per maand. Dat ik de rewards die daarbij horen niet krijg, vind ik zelf niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Benjamin- schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 04:00:

Heel wat mensen denken dat het om een tournament mode gaat. Dus ben benieuwd. Het is duidelijk meer dan een skin.
Of een adventure? :9~ (http://www.pcgamer.com/ne...nsion-teased-for-july-22/)

Hopelijk is het niet zo dat ze de 22e een aankondiging doen voor een nieuwe grote expansion, om die vervolgens pas in oktober/november uit te laten komen en ze het eerst 3 maanden gaan ophypen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCBaas schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:59:
[...]

Hopelijk is het niet zo dat ze de 22e een aankondiging doen voor een nieuwe grote expansion, om die vervolgens pas in oktober/november uit te laten komen en ze het eerst 3 maanden gaan ophypen. -O-
Ja dat vrees ik ook. Lekker maanden lang hypen door iedere week 1 kaart te revealen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-10 00:36
Benjamin- schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 04:00:

Net even snel gelezen, mensen denken aan de Argent Tournement en dan zou het om een raid gaan.

Maar wie weet is het ook een Tournement mode, ze zullen de komende weken wel meer lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 15:24
PCBaas schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:59:
[...]

Dat ziet er gewoon uit als een Argent Tournament expansion (of iets in die trant). WotLK expansion wellicht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Benjamin- schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:09:
Eens. Mensen die steeds opzettelijk conceden zijn gewoon toxic en mogen van mij een tijdelijk ban krijgen met de boodschap erbij dat als ze het nog een keer doen, dat ze permanent verbannen worden.
Want buiten dat het gewoon diep triest is, want immers wil je alleen maar tegen spelers spelen die lager zitten dan jij, krijgen spelers hier zeer slechte ervaringen door, want de ene speler tegen wie je speelt wordt helemaal afgemaakt, immers spelen ze tegen iemand die veel beter is, en de ander krijgt direct een win en komt daardoor tegen betere spelers.
Ik kan me hier helemaal in vinden, aan het begin van elk seizoen verlies ik vrijwel elk potje de eerste dag ofzo, rond rank 17-15, omdat er blijkbaar allemaal top spelers in rondhangen. Dat is vooral de eerste dag erg. :P

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
kaluro2 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:15:
[...]

Ik kan me hier helemaal in vinden, aan het begin van elk seizoen verlies ik vrijwel elk potje de eerste dag ofzo, rond rank 17-15, omdat er blijkbaar allemaal top spelers in rondhangen. Dat is vooral de eerste dag erg. :P
Dit zouden ze nooit kunnen verbieden, immers heeft de tegenpartij er voordeel van, die heeft een easy win. Verder zou ik het een slechte zaak vinden als Blizzard zich hiermee zou gaan bemoeien. Iedereen mag zelf weten hoe die speelt. Het enige positieve wat ik uit jullie klachten kan halen is dat het hele ranked systeem op de schop moet.

Heb ik eerder al gezegd dat er ook elke rank een reward moet komen, elk seizoen weer. Als je een nieuwe rank bereikt, dan krijg je een leuke reward, meteen. Waarom meteen? Omdat je anders ladder anxietie krijgt. Dan durven mensen niet te ladderen, omdat ze anders hun reward mislopen. Kortom je moet een reden hebben op de korte termijn om te stijgen in ladder, golden hero portraits is lange termijn en voor de meeste mensen te ver weg. Sterker nog misschien is dat wel de reden dat die spelers in rank willen zakken, sneller hun golden portraits halen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

separhim schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:45:
[...]

Tja dat komt omdat tot aan legend toe niet uitmaakt wat je winrate precies is, zolang je maar meer wint dan verlies en je komt er altijd. Dan is het voordeel dat je snelle potjes hebt. Daarnaast is het tot legend compleet niet relevant tegen wie je speelt zolang je wint. Ik bedoel je krijgt in principe hetzelfde voor rank 1 legend en iemand op rank 25.
xelfer schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:52:
[...]

Voor mij is dit precies waarom het HS systeem in mijn ogen niet heel erg goed werkt. Mijn lijkt een ELO rating systeem voor een veel betere balans op de ladder zorgen.
Ik snap het niet. met een ELO Systeem ga je omhoog zolang je meer wint dan verliest.
Met de huige ladder ga je omhoog zolang je meer wint dan verliest.
Met welk systeem dan ook, ga je omhoog zolang je meer wint dan verliest.

Wanneer je meer wint dan verliest zul je altijd beloond worden wanneer je meer potjes speelt.

Als je een winrate van 51% hebt ga je ook met een ELO systeem omhoog en als je die winrate behoudt zul je uiteindelijk nog steeds legendary worden en wordt je meer beloond als je meer speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaluro2 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:37:
[...]
Ik snap het niet. met een ELO Systeem ga je omhoog zolang je meer wint dan verliest.
Met de huige ladder ga je omhoog zolang je meer wint dan verliest.
Met welk systeem dan ook, ga je omhoog zolang je meer wint dan verliest.

Wanneer je meer wint dan verliest zul je altijd beloond worden wanneer je meer potjes speelt.

Als je een winrate van 51% hebt ga je ook met een ELO systeem omhoog en als je die winrate behoudt zul je uiteindelijk nog steeds legendary worden en wordt je meer beloond als je meer speelt.
Met een Elo systeem kan je ook omlaag gaan onder de norm. Daarnaast krijg je + en - rating op basis van de rating van je tegenstander. Tegen de ene tegenstander kan je bijvoorbeeld +16 rating krijgen, terwijl je van een andere tegenstander +8 krijgt etc.

Zo krijg je in ieder geval meer verschillen op de ladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:40
Nostordici schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:36:
[...]

Heb ik eerder al gezegd dat er ook elke rank een reward moet komen, elk seizoen weer. Als je een nieuwe rank bereikt, dan krijg je een leuke reward, meteen. Waarom meteen? Omdat je anders ladder anxietie krijgt. Dan durven mensen niet te ladderen, omdat ze anders hun reward mislopen. Kortom je moet een reden hebben op de korte termijn om te stijgen in ladder, golden hero portraits is lange termijn en voor de meeste mensen te ver weg. Sterker nog misschien is dat wel de reden dat die spelers in rank willen zakken, sneller hun golden portraits halen >:)
En dan gaat iedereen face hunteren om zsm rank 1 te halen om de rewards binnen te koppen, nee bedankt.
Ik vind juist dat er op dit moment een enorme variatie zit in het aantal verschillende decks dat ik tegenkom tussen rank 15 en 5. Het ranked systeem mag aangepast worden, maar ik vind dit geen juiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 12:25
[...]
Meer rewards, klinkt als een goed idee in een vnl. F2P game :Y

Bijvoorbeeld: voor elke rank/ster die je voor de eerste keer bereikt in een seizoen krijg je x gold, waarbij x afhankelijk van de rank nog gevarieerd zou kunnen worden. Als je het per ster gaat doen dan krijg je op de hogere ranks vanzelf al meer gold aan gezien daar meer sterren per rank zijn...

Je hoogste ranking in een seizoen bepaalt dan ook je start ranking in een nieuw seizoen i.p.v. je ranking aan het einde, dit om een mass-concede aan het einde van de maand te voorkomen en zo weer fiks te kunnen ranken in een nieuw seizoen. Op deze manier zijn er wellicht ook minder mensen die auto-conceden om op de lagere ranks te blijven...
AequitasII schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:45:
[...]
En dan gaat iedereen face hunteren om zsm rank 1 te halen om de rewards binnen te koppen, nee bedankt.
Ik vind juist dat er op dit moment een enorme variatie zit in het aantal verschillende decks dat ik tegenkom tussen rank 15 en 5. Het ranked systeem mag aangepast worden, maar ik vind dit geen juiste oplossing.
Je zou de rewards ook per class kunnen doen, dus als je een bepaalde ranking haalt met een class dat je dan een reward krijgt, dat zou ook nog eens de variatie ten goede kunnen komen...

Hell, je zou een ranking per class en daarnaast een overal ranking kunnen hanteren :)

[ Voor 20% gewijzigd door The_Big_Easy op 03-07-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
[...]

Dit zouden ze nooit kunnen verbieden, immers heeft de tegenpartij er voordeel van, die heeft een easy win. Verder zou ik het een slechte zaak vinden als Blizzard zich hiermee zou gaan bemoeien. Iedereen mag zelf weten hoe die speelt. Het enige positieve wat ik uit jullie klachten kan halen is dat het hele ranked systeem op de schop moet.
Ja iedereen mag weten hoe die speelt, niet hoe ze opzettelijk conceden om tegen nieuwe spelers te blijven spelen. Een goede speler met een gimmick deck die rond rank 18 blijft hangen doordat het deck te slecht is, vind ik helemaal best, zolang iemand maar rond de 50% winrate zit. Door steeds te conceden zit je de boel te flessen, je winrate ligt dan rond de 80-90%, maar doordat je de boel doet faken denkt het spel dat je op een bepaalde rank hoor.
In heel veel spellen is opzettelijk verliezen verboden.

Maargoed los van dat het gewoon keihard gepunisht moet worden, zegt het ook echt heel veel over dit soort mensen, immers ben je blijkbaar te bang om werkelijk potjes te verliezen, dus dan concede je want dat zie je niet als een loss, om vervolgens weer nieuwe spelers te verslaan. Het is alsof je naar een schoolplein gaat als volwassene om daar kinderen in elkaar te slaan zodat jij je sterk voelt.
[...]

Als er heel veel Face Hunters zijn, dan past de meta zich aan waardoor Face Hunters weer slecht zijn. Dat is nu ook het geval, hele tijd heel veel Face Hunters, en nu zie je ze veel en veel minder, en midrange of hybrid is veel populairder.

[ Voor 19% gewijzigd door Benjamin- op 03-07-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Big_Easy schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:48:
[...]
De #1 reden waarom ik toch denk dat er niet echt rewards aan HS toegevoegd zullen worden:

Waarom zal Blizzard gratis dingen weg geven als ze die ook kunnen verkopen voor echt geld....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
[...]

Daar komen dan vanzelf counters voor, net zoals nu het geval is. Dus juist de mensen die het misschien al moeilijk hebben tussen rank 15 en 20 moeten last hebben van facehunters? Beetje ego manier van denken of niet? :p
The_Big_Easy schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:48:
[...]

Bijvoorbeeld: voor elke rank/ster die je voor de eerste keer bereikt in een seizoen krijg je x gold, waarbij x afhankelijk van de rank nog gevarieerd zou kunnen worden. Als je het per ster gaat doen dan krijg je op de hogere ranks vanzelf al meer gold aan gezien daar meer sterren per rank zijn...

Je hoogste ranking in een seizoen bepaalt dan ook je start ranking in een nieuw seizoen i.p.v. je ranking aan het einde, dit om een mass-concede aan het einde van de maand te voorkomen en zo weer fiks te kunnen ranken in een nieuw seizoen. Op deze manier zijn er wellicht ook minder mensen die auto-conceden om op de lagere ranks te blijven...
[...]
Mogelijk ook een goede oplossing, ze hoeven ook niet elke rank een booster pack weg te geven he ;) Van mij part is het maar 10g of iets meer dust. Meteen de reward geven was meer een idee van mijn kant om ladder anxietie tegen te gaan.
Benjamin- schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:55:
[...]

Ja iedereen mag weten hoe die speelt, niet hoe ze opzettelijk conceden om tegen nieuwe spelers te blijven spelen. Een goede speler met een gimmick deck die rond rank 18 blijft hangen doordat het deck te slecht is, vind ik helemaal best, zolang iemand maar rond de 50% winrate zit. Door steeds te conceden zit je de boel te flessen, je winrate ligt dan rond de 80-90%, maar doordat je de boel doet faken denkt het spel dat je op een bepaalde rank hoor.
In heel veel spellen is opzettelijk verliezen verboden.
Wat kan ons die winrate schelen, ik zie het probleem nog steeds niet. Het is meer persoonlijke statistiek, wat niemand terug kan zien. Zodra er een nieuw ranking systeem komt pak je dit probleem vanzelf aan. In welke solo games is opzettelijk verliezen verboden?

Verder moet Blizzard echt een aparte poule maken voor mensen die net beginnen, het is echt niet leuk om geavanceerde decks tegen te komen met je beginnersdeck. Dat nodigt ook niet uit om verder te spelen. Tavern Brawl zorgt er nu een beetje voor dat die spelers hun quests mogelijk wat eenvoudiger kunnen voltooien, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 12:25
xelfer schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:58:
[...]
De #1 reden waarom ik toch denk dat er niet echt rewards aan HS toegevoegd zullen worden:

Waarom zal Blizzard gratis dingen weg geven als ze die ook kunnen verkopen voor echt geld....?
Het is ook wishfull thinking van mij, ik verwacht ook niet dat het gaat gebeuren :(
Het valt me mee dat je al na één gewonnen brawl een free classic pack krijgt, had verwacht dat je er iets meer moeite voor zou moeten doen... (bv 5 brawl wins of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Nostordici schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:06:
Wat kan ons die winrate schelen, ik zie het probleem nog steeds niet. Het is meer persoonlijke statistiek, wat niemand terug kan zien. Zodra er een nieuw ranking systeem komt pak je dit probleem vanzelf aan. In welke solo games is opzettelijk verliezen verboden?

Verder moet Blizzard echt een aparte poule maken voor mensen die net beginnen, het is echt niet leuk om geavanceerde decks tegen te komen met je beginnersdeck. Dat nodigt ook niet uit om verder te spelen. Tavern Brawl zorgt er nu een beetje voor dat die spelers hun quests mogelijk wat eenvoudiger kunnen voltooien, maar goed.
Omdat ieder ranked systeem op een hele simpele manier werkt.

Ben je slechter dan de andere op dat rank, dan ga je omlaag
Ben je net zo goed dan de andere op dat rank, dan blijf je daar
Ben je beter dan de andere op dat rank, dan ga je omhoog

Doe je steeds conceden, dan ga je daar tegenin.

Is dat erg? Ja. Wat je krijgt is dat je als rank 19 steeds mensen tegen je krijgt die 10 ranks hoger liggen, en je absoluut geen kans tegen maakt, terwijl je het volgende potje wint tegen zo'n speler door een instant concede. Dat verziekt dus het spel voor de ander, want tijdens beide matches heb je geen eerlijk potje gehad.

Gewoon een maand bannen en op de watchlist zetten. Leren ze het snel genoeg af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Benjamin- schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:23:
[...]
Is dat erg? Ja. Wat je krijgt is dat je als rank 19 steeds mensen tegen je krijgt die 10 ranks hoger liggen, en je absoluut geen kans tegen maakt, terwijl je het volgende potje wint tegen zo'n speler door een instant concede. Dat verziekt dus het spel voor de ander, want tijdens beide matches heb je geen eerlijk potje gehad.

Gewoon een maand bannen en op de watchlist zetten. Leren ze het snel genoeg af.
Je hebt nog steeds geen voorbeeld gegeven van solo games waar dit gebeurt.

Verder is dit een uitleg van hoe het werkt, maar de oplossing kan ik me nog steeds niet in vinden. Om hoeveel procent van de spelers zou het gaan die dit doen? Ik heb er zelf nooit echt wat van gemerkt, behalve dat iemand concede doet vanaf de start, niet erg hoor :)

Je kunt spelers niet opleggen hoe ze moeten spelen, de kaartregels lijken me daar al voldoende voor. Enige oplossing die ik zie is ranked play op de schop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Big_Easy schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:09:
[...]

Het is ook wishfull thinking van mij, ik verwacht ook niet dat het gaat gebeuren :(
Het valt me mee dat je al na één gewonnen brawl een free classic pack krijgt, had verwacht dat je er iets meer moeite voor zou moeten doen... (bv 5 brawl wins of zo)
Ja dat valt mij sowieso ook zeker mee.

Ik verwacht ook zeker geen grootse dingen voor het spelen van ranked, maar een beetje gold of wat cosmetische dingen zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Nostordici schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:29:
[...]

Je hebt nog steeds geen voorbeeld gegeven van solo games waar dit gebeurt.

Verder is dit een uitleg van hoe het werkt, maar de oplossing kan ik me nog steeds niet in vinden. Om hoeveel procent van de spelers zou het gaan die dit doen? Ik heb er zelf nooit echt wat van gemerkt, behalve dat iemand concede doet vanaf de start, niet erg hoor :)

Je kunt spelers niet opleggen hoe ze moeten spelen, de kaartregels lijken me daar al voldoende voor. Enige oplossing die ik zie is ranked play op de schop.
https://www.google.nl/sea...urpose+site:us.battle.net

Het forum staat vol met berichten over dat Blizzard spelers banned voor direct conceden.

Waarom maken percentages uit? Dat is echt het grootste kul argument. Dat is een argument om er geen resources op te zetten, niet om het wel of niet toe te laten.
Omdat je maar 1x per 10, of 100 potjes tegenkomt, betekent niet dat iemand minder toxic is.

Dus gewoon bannen en klaar er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 11:30
Ik speel (nog) niet ranked, maar gewoon voor de lol afentoe een potje en probeer mijn quests te doen
Speel ook nog niet zo heel lang.

Heb op dit moment iets meer dan 1000 coins, waaraan is dit nu het best te besteden?
Arena, Packs of kan ik beter Naxx-wings kopen?

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

[...]
Omdat je anders ladder anxietie krijgt. Dan durven mensen niet te ladderen, omdat ze anders hun reward mislopen.
Wut? In Hearthstone ladder anxiety? Het enige wat je moet halen in HS is rank 20 voor de cardback, verder zijn er geen bijzondere rewards. Om daaronder te komen moet ik echt hard mn best doen met onwijze trolldecks. Als er nou een spel is waarbij ik GEEN ladder anxiety heb is het wel HS. In League of Legends bijvoorbeeld heb ik het meer omdat je daar een divisie of zelfs hele tier omlaag kan zakken na een aantal losses en dan meerdere games en daarna nog een promo serie moet winnen om weer terug te komen op je oude niveau. Bij HS is dat helemaal niet van toepassing.

Wel is het zo dat er als je een casual speler bent zoals ik, er weinig reden is om ranked te spelen boven rank 20. Ik ga Legend nooit halen omdat ik daar niet vaak genoeg voor speel (buiten de vraag of ik er wel goed genoeg voor ben) dus ik eindig altijd een beetje tussen rank 15 en 10 (als hoogste geloof ik een keertje 5 gehaald). De enige reward daarvan is wat sterretjes voor het volgende seizoen zodat ik weer op rank 21 of 20 ofzo start.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
@_Peter2_ Arena is de meest efficiente manier om kaarten te krijgen als je gemiddeld boven de 3 wins kan krijgen. Dit is tegenwoordig best lastig als nieuwe speler. Maar uiteindelijk raad ik ieder aan die een grote collectie (gratis) wil krijgen gewoon heel goed wordt in Arena. Echter kan je momenteel alleen GvG packs ermee scoren (welke idioot dat heeft bedacht...)

Er van uit gaan dat je misschien nog niet genoeg bent misschien voor meer dan 3 wins gemiddeld, tja...
Naxx wings zijn dan meestal wel goed. Maar als je nog een hele kleine collectie hebt zou ik gewoon base packs ervan kopen omdat die netto gewoon heel veel opleveren in het begin (kleine kans op dubbele kaarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Benjamin- schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:40:
[...]

https://www.google.nl/sea...urpose+site:us.battle.net

Het forum staat vol met berichten over dat Blizzard spelers banned voor direct conceden.

Waarom maken percentages uit? Dat is echt het grootste kul argument. Dat is een argument om er geen resources op te zetten, niet om het wel of niet toe te laten.
Omdat je maar 1x per 10, of 100 potjes tegenkomt, betekent niet dat iemand minder toxic is.

Dus gewoon bannen en klaar er mee.
Zie nergens een bericht van een blue staan en mensen vragen zich af of ze gebanned kunnen worden, bij Starcraft 2 is er overigens al een verschil dat er wel statistieken worden bijgehouden.

Oh ik zou er ook absoluut geen recources opzetten en inzetten op veranderingen in ranked play. Dan pak je gelijk twee problemen in één keer aan.
Vicarious schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:24:
[...]

Wut? In Hearthstone ladder anxiety? Het enige wat je moet halen in HS is rank 20 voor de cardback, verder zijn er geen bijzondere rewards. Om daaronder te komen moet ik echt hard mn best doen met onwijze trolldecks. Als er nou een spel is waarbij ik GEEN ladder anxiety heb is het wel HS. In League of Legends bijvoorbeeld heb ik het meer omdat je daar een divisie of zelfs hele tier omlaag kan zakken na een aantal losses en dan meerdere games en daarna nog een promo serie moet winnen om weer terug te komen op je oude niveau. Bij HS is dat helemaal niet van toepassing.

Wel is het zo dat er als je een casual speler bent zoals ik, er weinig reden is om ranked te spelen boven rank 20. Ik ga Legend nooit halen omdat ik daar niet vaak genoeg voor speel (buiten de vraag of ik er wel goed genoeg voor ben) dus ik eindig altijd een beetje tussen rank 15 en 10 (als hoogste geloof ik een keertje 5 gehaald). De enige reward daarvan is wat sterretjes voor het volgende seizoen zodat ik weer op rank 21 of 20 ofzo start.
Begrijpend lezen is ook een vak :) Dit zei ik: "Omdat je anders ladder anxietie krijgt. Dan durven mensen niet te ladderen, omdat ze anders hun reward mislopen." Ik heb het dus over als je wel wat te verliezen of winnen hebt :)
Eigenlijk bevestig je het bij deze ook, omdat je nu niks te verliezen hebt, heb je geen ladder anxietie, maar als je een reward kunt verliezen met ranked play (bijvoorbeeld gold/dust/cards) dan ontstaat er toch bij sommige spelers ladder anxietie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Te snel gelezen inderdaad, excuus!

Anyway, het is voor Blizzard natuurlijk lastig om teveel weg te geven in een Free2play game. Ze moeten er natuurlijk nog wel wat op verdienen. Persoonlijk vind ik dat je F2p een heel eind kan komen met dit spel dus dat de balans redelijk ok is.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vicarious schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:00:
Anyway, het is voor Blizzard natuurlijk lastig om teveel weg te geven in een Free2play game. Ze moeten er natuurlijk nog wel wat op verdienen. Persoonlijk vind ik dat je F2p een heel eind kan komen met dit spel dus dat de balans redelijk ok is.
Dat is een lastige balans inderdaad. Zeker met de aasgieren van Activision erbij, die bij Blizzard in de nek hijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Nostordici schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:38:
[...]

Zie nergens een bericht van een blue staan en mensen vragen zich af of ze gebanned kunnen worden, bij Starcraft 2 is er overigens al een verschil dat er wel statistieken worden bijgehouden.

Oh ik zou er ook absoluut geen recources opzetten en inzetten op veranderingen in ranked play. Dan pak je gelijk twee problemen in één keer aan.
[...]

Begrijpend lezen is ook een vak :) Dit zei ik: "Omdat je anders ladder anxietie krijgt. Dan durven mensen niet te ladderen, omdat ze anders hun reward mislopen." Ik heb het dus over als je wel wat te verliezen of winnen hebt :)
Eigenlijk bevestig je het bij deze ook, omdat je nu niks te verliezen hebt, heb je geen ladder anxietie, maar als je een reward kunt verliezen met ranked play (bijvoorbeeld gold/dust/cards) dan ontstaat er toch bij sommige spelers ladder anxietie.
Nee mensen worden gebanned er voor. Dat er niet een blue is zegt helemaal niets.

En wat voor statistieken zijn dan relevant waardoor het daar niet acceptabel is, maar hier wel?

Wat betreft die rewards is er gewoon een hele makkelijke oplossing. De reward krijg je op het moment dat je de rank haalt. Als je daarna naar beneden zakt, maakt dit helemaal niets uit. Het is dan ook je hoogste rank die telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik zou een cardback die je ook weer kan verliezen gedurende het seizoen juist wel tof vinden. (Legend uitgezonderd)

En 3 nivos weer een, zodat je moet gokken. Ga ik voor de nog vettere deze maand, of behoud ik deze die ik al heb?

Meer spanning.

Voor velen dan, niet voor mij. Cardbacks, trophies, cups, medailles, lintjes en nieuwe hero kleren boeien mij echt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:35:
[...]

Dat is een lastige balans inderdaad. Zeker met de aasgieren van Activision erbij, die bij Blizzard in de nek hijgen.
Daar heb je gelijk. Sinds Activision erbij gekomen is vindt ik het ook minder hoor algemeen. Het is meer money-minded geworden dan dat het vroeger was. Blizzard kon op zich gemakkelijk doorgaan met hun WoW, maar sinds Activision mee op de boot is zijn ze begonnen met die speciale mounts te verkopen en dergelijke meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:10

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:34:
[...]

Daar heb je gelijk. Sinds Activision erbij gekomen is vindt ik het ook minder hoor algemeen. Het is meer money-minded geworden dan dat het vroeger was. Blizzard kon op zich gemakkelijk doorgaan met hun WoW, maar sinds Activision mee op de boot is zijn ze begonnen met die speciale mounts te verkopen en dergelijke meer.
Het aantal WoW abonnees liep al voor het samengaan terug. Ik denk dat Blizzard ook zonder Activision zich op free2play en microtransacties zouden gaan richten om de andere grote projecten te financieren. WoW is dan toch een langzaam aflopende zaak daarvoor.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
PCBaas schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:14:
[...]

Cosmetische rewards (bijv. bij rank 15 kan je een golden common maken van je normale versie, rank 10 golden rare, rank 5 golden epic, Legend een golden legendary) werkt toch niet de beginnende spelers tegen? Dit zorgt er juist voor dat golden kaarten/decks een mogelijkheid zijn voor F2P spelers, want zelf moet ik bijv. nog 25 legendaries hebben, dus ik ga echt geen dust uitgeven aan golden versies van kaarten zolang ik deze nog niet heb.

Dit zorgt er gelijk voor dat je een beetje verschil ziet tussen goede en slechte spelers (aan de hand van de hoeveelheid goldens); plus dan kan je de doelgroep die de golden versies heeft gekocht de nieuwe Hero portraits aansmeren, want dat is dan nog de enige manier om te laten zien dat je geld teveel hebt. :P
Hier heb je gelijk. Puur cosmetische rewards zou niemand benadelen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leve de nieuwe skins!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
Mijn prachtigste RNG moment in Arena tot nu toe.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/55nvow.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
astie schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:07:
Mijn prachtigste RNG moment in Arena tot nu toe.

[afbeelding]
Is dat nou een Jaraxxus die fizzle'd door Counterspell? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Experimenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudviske.be
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-08 09:26
Experimenter value
Ik snap echt niet dat iemand die neemt in arena

[ Voor 14% gewijzigd door goudviske.be op 03-07-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ik heb al vaker gezegd, het is absoluut de slechtste kaart in het spel. De enige manier dat ik ooit deze kaart zal spelen, is wanneer ik hem uit Unstable haal en ik geen minions meer in mijn deck heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Een hunter die van Freeze Mage verliest is nooit grappig

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/20keomh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:37
Vooral dat 'men' erachteraan... _O-

Ik heb net twee Amerikaanse noobs toegevoegd nadat ze van mij hadden gewonnen op de US ladder rond rank 19. Geen gekanker; heb ze wel wat tips gegeven.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
tips gegeven hoe te verliezen ?:)

[ Voor 3% gewijzigd door Mofkees op 04-07-2015 00:07 ]

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ik begrijp dat nog steeds niet hoe jullie die invites krijgen. Ik heb die nooit. BM je dan zo hard dat ze zo pissed off zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen gewoon gasten die tilten. Je hebt dat op hogere levels vooral. Tryhards :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Benjamin- schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:32:
Ik heb al vaker gezegd, het is absoluut de slechtste kaart in het spel. De enige manier dat ik ooit deze kaart zal spelen, is wanneer ik hem uit Unstable haal en ik geen minions meer in mijn deck heb.
Bedenk dat het discarden van kaarten in je deck geen enkel negatief effect heeft tot je in de fatigue fase komt. De experimenter kaart is nog steeds slecht, maar dat komt niet doordat kaarten kapot worden gemaakt. Hij is slecht omdat hij gemiddeld te weinig value geeft omdat je meestal een minion pakt. Niet de slechtste kaart in het spel naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 00:17:
Neen gewoon gasten die tilten. Je hebt dat op hogere levels vooral. Tryhards :p
Ik heb het nog op geen enkele rank gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Benjamin- schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 00:16:
Ik begrijp dat nog steeds niet hoe jullie die invites krijgen. Ik heb die nooit. BM je dan zo hard dat ze zo pissed off zijn?
Het zijn altijd hunter spelers bij mij. Maar ik heb zon pest hekel aan die facehunters dat ik continu BM, rope, etc. Hoort erbij vind ik. Zo duren hun potjes langer :). En dit soort gesprekken heb ik vrij vaak :) Ze zijn vooral heel erg eenzijdig. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 17:05

murphsy

Product Monkey

Hmmm... Ik speel nu een ochtendje met 2x Illuminator in mijn control mage. Die is echt hartstikke goed tegenwoordig! Wat een heerlijke kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
astie schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 08:37:
[...]

Het zijn altijd hunter spelers bij mij. Maar ik heb zon pest hekel aan die facehunters dat ik continu BM, rope, etc. Hoort erbij vind ik. Zo duren hun potjes langer :). En dit soort gesprekken heb ik vrij vaak :) Ze zijn vooral heel erg eenzijdig. 8)
Oke dat verklaart het.

Mja ik mute direct de vijand direct en emote tussendoor wanneer ze een fout maken om ze een beetje te tilten. Maar dingen zoals expres ropen enz doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Ik neem gewoon altijd mijn tijd (vooral op turn 1!) en druk nooit gelijk op end turn, puur omdat je dan keihard doorseint dat je geen 1 mana kaart in je handen hebt. Als je flink je tijd neemt kan je tegenstander nog denken dat je hem wel hebt, maar nog niet speelt omdat hij hem bijv. gelijk zou kunnen klappen en je hem wilt bewaren voor meer value.

Ik speel ook zo met m'n Freeze Mage en volgens mij komt het dan bij sommigen in de eerste paar beurten over alsof ik een Tempo Mage ben die gewoon een slechte hand heeft, waardoor ze hieraan hun playstijl aanpassen en bijv. zo weinig mogelijk tokens op het veld gooien voordat ze Flamewaker gezien hebben of een slechte minion op het veld gooien als ik Ice Barrier/Block inzet. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCBaas schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:59:
Ik neem gewoon altijd mijn tijd (vooral op turn 1!) en druk nooit gelijk op end turn, puur omdat je dan keihard doorseint dat je geen 1 mana kaart in je handen hebt. Als je flink je tijd neemt kan je tegenstander nog denken dat je hem wel hebt, maar nog niet speelt omdat hij hem bijv. gelijk zou kunnen klappen en je hem wilt bewaren voor meer value.

Ik speel ook zo met m'n Freeze Mage en volgens mij komt het dan bij sommigen in de eerste paar beurten over alsof ik een Tempo Mage ben die gewoon een slechte hand heeft, waardoor ze hieraan hun playstijl aanpassen en bijv. zo weinig mogelijk tokens op het veld gooien voordat ze Flamewaker gezien hebben of een slechte minion op het veld gooien als ik Ice Barrier/Block inzet. :7
Next level psychologie hierzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
PCBaas schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:59:

Oh maar dat doe ik, dat is echter iets anders dan expres te ropen voor de BM.

Ligt natuurlijk ook aan de class. Met Druid werkt dit bijvoorbeeld heel effectief waardoor ze denken dat je innervates enz hebt. Mage werkt ook vaak goed, zeker als je turn 2 Mad Scientist heb waardoor ze denken dat je mogelijk Freeze speelt, om vervolgens met een keihard combo van minions en spells te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
xelfer schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:03:
[...]
Next level psychologie hierzo!
:7
Benjamin- schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:08:
[...]
Oh maar dat doe ik, dat is echter iets anders dan expres te ropen voor de BM.

Ligt natuurlijk ook aan de class. Met Druid werkt dit bijvoorbeeld heel effectief waardoor ze denken dat je innervates enz hebt. Mage werkt ook vaak goed, zeker als je turn 2 Mad Scientist heb waardoor ze denken dat je mogelijk Freeze speelt, om vervolgens met een keihard combo van minions en spells te komen.
Inderdaad. ;)

Elke beurt ropen vanaf de mulligan en lekker BM'en met emotes heeft natuurlijk wel z'n voordeel: de meeste irriteren zich hier hard aan. Als je ook maar 1 op de 100 wint doordat iemand rage concede gaat je winrate met ~1% omhoog en dit zorgt ervoor dat het aantal games om naar Legend te gaan drastisch afneemt. 8)
Klein detail is natuurlijk dat de games zelf "ietsjes" langer duren door het constant ropen :P

De game staat het toe, dus waarom zou je niet alles maximaal aanpakken om je win% te verhogen:
http://hearthstoneplayers...efeating-scrub-mentality/
http://hearthstoneplayers...part-two-ropes-mulligans/
http://hearthstoneplayers...-part-three-art-bluffing/

Bovenstaande artikelen zijn natuurlijk wel eerder gepost (ook door mezelf), maar ik vind het zulke goede artikelen dat ik het maar gewoon even opnieuw vermeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Je moet je er natuurlijk wel zelf goed bij voelen. Ik zou mezelf er mee tilten. :P

Ik rope trouwens ook geregeld met control hoor, maar dat is geen BM oid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik vind ropen echt irritant.

Als ik geroopt wordt, dan roop ik alleen terug op het moment dat ik hem zeker ga winnen.

Laat die slappelingen maar zelf op geven dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turfschipper schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 18:31:

Als ik geroopt wordt, dan roop ik alleen terug op het moment dat ik hem zeker ga winnen.

Ropen als je gewonnen hebt doe ik amper tot nooit meer. Heb eens een disconnect gehad terwijl ik mijn wombo combo aan het doen was. Ie was mij al heel het spel door een Well Played aan het geven dus ik dacht tijd voor payback. Maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de tijd genomen om de 3 artikelen te lezen en vond het zeer vermakelijk, echt top.

Het brengt me weer terug naar de Beta-tijd dat je voor het eerst FaceHunter tegen komt en er gewoon 100% niets aan kon doen. Vaak met een haatgevoel erbij tot je verder begon uit te zoeken en achterkwam dat er meerdere sites op het Internet Grote invloed hebben qua welke decks gespeeld werden. Het eerste wat er bij je opkomt is Netjes zo kan ik decklists bekijken en een betere plaatje krijgen wat iedereen speelt in het algemene geheel (netdecks) en daarop counteren. Direct is het verschil merkbaar in de gameplay, hogere winrate. :)

Mijn collectie werd groter, dus meer variatie in gameplay en heroes en werd zelfverzekerder over mijn eigen 'Skill' in de plays die ik maakte wat ik zeker liet merken aan mijn tegenstanders door heel veel emoties te spammen en te fokken met plays wat zeker tot veel concedes heeft geleid.
Helaas kwam ik mijzelf tegen in Arena, mijn zogenaamde 'skill' was niets en kwam al gauw achter de echte werkwijze van sommige kaarten door fouten te maken of andere mensen bepaalde dingen zien doen waaraan ik nog niet aan had gedacht.

Zelf nooit last gehad van het ropen omdat het je toelaat langer na te denken/andere dingen doen, naja nooit O-)

Mijn indruk is dat de 3 artikelen over Playing to Win heel goed alle situaties weergeven in iemand zijn Hearthstone carrière en dat je daarvan moet leren om verder te kunnen komen, nogmaals echt een tof artikel in het geheel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:10:
[...]

Ropen als je gewonnen hebt doe ik amper tot nooit meer. Heb eens een disconnect gehad terwijl ik mijn wombo combo aan het doen was. Ie was mij al heel het spel door een Well Played aan het geven dus ik dacht tijd voor payback. Maar helaas.
Ja, doe het wel steeds minder. Terug ropen kost mij zelf ook tijd. Maar ropen is ook een beetje uit de mode gelukkig.

Een half jaartje geleden of zo, was 1 op de 3 potjes tegen zo een gast.

Haha, risico van het vak, die gast zal wel gelachen hebben, ;-).

[ Voor 8% gewijzigd door Turfschipper op 05-07-2015 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Als ze ropen, dan rope ik net zo hard terug. Tussendoor nog sorry spammen.

Wauw een deck met 8 1 drops (Paladin), mijn eerste kwam op turn 6. RNG boys!

Dit was trouwens ook met 4x kaart swap aan het begin. Mijn enige 2 drop was ook nog eens Argent Protector.

[ Voor 21% gewijzigd door Benjamin- op 05-07-2015 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik speel hearthstone toch alleen maar voor erbij. Merk zelf niets van ropen als ik 3-4 andere dingen erbij doe. Daar is HS wel ideaal voor overigens. De helft vd tijd hoef/kan je toch niets, dus heb je tijd zat voor andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:42

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:07:
[...]

Ik speel hearthstone toch alleen maar voor erbij. Merk zelf niets van ropen als ik 3-4 andere dingen erbij doe. Daar is HS wel ideaal voor overigens. De helft vd tijd hoef/kan je toch niets, dus heb je tijd zat voor andere dingen.
Ik doe niet aan ropen hoor, alleen als ik even m'n aandacht verlies. Maar ik speel vaker op de iPad dan op m'n laptop/machine. Dus dan heb je al weinig afleiding.... als ik in de avond ranked speel en het is al na 24.00 uur dan val ik wel eens in slaap :+ en klettert die iPad op m'n gezicht. Dat is niet zo heel fijn...haha. Of dat ik in slaap val en weer wakker schiet en zie dat ik hele 7e turn niets heb gedaan....haha eh...

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik probeer mijn tegenstander ook niet te belasten door te ropen. Vaak zie/hoor ik de melding dat ik aan de beurt ben gelijk en dan wissel ik ook terug naar Hearthstone. Op de laptop heb ik HS vaak open op het tweede scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
Zojuist het onderstaand video van Strifecro bekeken en ben niet echt fan van frothing beserker OTK. Je word in feite gestraft voor boardcontrol.
Forthing beserker is een vanilla kaart, maar sinds de komst van grim patron deck, is de kaart enorm gestegen in value. Hoewel we in vanilla miracle rogue hadden en we gaan het vergelijken met grim patron, is het naar mijn mening consistenter. Bij miracle rogue was het maar de vraag of je auctioneer trok en hoeveel kaarten je uit hem kon persen. Grim patron heeft standaard draw kaarten en variabele draw kaarten in de vorm van battle rage en acolyte of pain icm met veel whirlwind effecten.

Maar even terug naar frothing beserker zelf, van mij mag zijn effect generfd worden dat hij alleen attack erbij krijgt als je eigen minions dmg krijgen en niet van beide kanten. Wellicht mag zijn standaard attack naar 3 verhoogd worden en word hij een 3/4.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van Battle.net Tag veranderd.
Als je al in mijn friend list stond is dit geen probleem. Maar voor mensen die mij willen toevoegen, het is nu: LodeTV#2346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
An1mA schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:50:
Zojuist het onderstaand video van Strifecro bekeken en ben niet echt fan van frothing beserker OTK. Je word in feite gestraft voor boardcontrol.
Forthing beserker is een vanilla kaart, maar sinds de komst van grim patron deck, is de kaart enorm gestegen in value. Hoewel we in vanilla miracle rogue hadden en we gaan het vergelijken met grim patron, is het naar mijn mening consistenter. Bij miracle rogue was het maar de vraag of je auctioneer trok en hoeveel kaarten je uit hem kon persen. Grim patron heeft standaard draw kaarten en variabele draw kaarten in de vorm van battle rage en acolyte of pain icm met veel whirlwind effecten.

Maar even terug naar frothing beserker zelf, van mij mag zijn effect generfd worden dat hij alleen attack erbij krijgt als je eigen minions dmg krijgen en niet van beide kanten. Wellicht mag zijn standaard attack naar 3 verhoogd worden en word hij een 3/4.

[video]
Dit had ik dus live gezien en het is echt bizar zelfs zonder minions van de tegenstander.
Ik denk dat de charge van de Warsong Commander moet vervallen als de minion 5+ attack heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door beuker19 op 05-07-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Dan is in 1 keer Patron warrior onspeelbaar.
Ik had zelf ook al aangegeven om de damage op de vijand niet mee te rekenen, op die manier is de combo veel moeilijker en kan de vijand meer doen om zich te weren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Benjamin- schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:41:
Dan is in 1 keer Patron warrior onspeelbaar.
Ik had zelf ook al aangegeven om de damage op de vijand niet mee te rekenen, op die manier is de combo veel moeilijker en kan de vijand meer doen om zich te weren.
20 damage zonder minions aan de andere kant vind ik nog vrij veel en op de manier die ik voorstel moeten of de Forthing beserkers een beurt overleven = eerlijker en je kunt nog zoveel Patrons maken als je wil met charge.
Het zou voor veel speler ook een uitdaging zijn om misschien ander wincondities op te gaan zoeken zoals Grom + Charge , 2x Kor'kron Elite + Rampage bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
beuker19 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:49:
[...]

20 damage zonder minions aan de andere kant vind ik nog vrij veel en op de manier die ik voorstel moeten of de Forthing beserkers een beurt overleven = eerlijker en je kunt nog zoveel Patrons maken als je wil met charge.
Het zou voor veel speler ook een uitdaging zijn om misschien ander wincondities op te gaan zoeken zoals Grom + Charge , 2x Kor'kron Elite + Rampage bijvoorbeeld
20 damage vind ik geen probleem, er zijn combo's die meer doen. Het gaat er gewoon omdat er niet opeens 50-60 damage komt, daar kan je je niet tegen weren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:37
Mofkees schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 00:07:
tips gegeven hoe te verliezen ?:)
Lol. Ik heb op de US server bijna geen kaarten dus dan zit je daar met je Razorfen Hunters terwijl de n00bs tegenover je op rank 19 dikke legs bij elkaar hebben gekocht maar er eigenlijk niet mee kunnen spelen. Best leuk, ik beschouw het als een soort alternatieve challenge-mode.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Benjamin- schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:52:
[...]

20 damage vind ik geen probleem, er zijn combo's die meer doen. Het gaat er gewoon omdat er niet opeens 50-60 damage komt, daar kan je je niet tegen weren.
20 Damage is het minimum met de Patron , Warsong en Forthing beserkers combo.
Als daar nog andere minions aan de andere kant bijkomen of een 2e Forthing beserker is het gewoon letal dus niet helemaal eerlijk lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Tektoon schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:18:
[...]

Lol. Ik heb op de US server bijna geen kaarten dus dan zit je daar met je Razorfen Hunters terwijl de n00bs tegenover je op rank 19 dikke legs bij elkaar hebben gekocht maar er eigenlijk niet mee kunnen spelen. Best leuk, ik beschouw het als een soort alternatieve challenge-mode.
Ja klopt, dat valt dan opeens vies tegen :)
Hoeveel still je ook hebt, daar kun je bijna nooit van winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
beuker19 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:11:
[...]

20 Damage is het minimum met de Patron , Warsong en Forthing beserkers combo.
Als daar nog andere minions aan de andere kant bijkomen of een 2e Forthing beserker is het gewoon letal dus niet helemaal eerlijk lijkt mij.
En wat heb je allemaal nodig om die combo te doen? Want dit betekent namelijk dat je een perfect hand moet hebben met Thaurissan, want zelfs met Thaurissan is dat al 10 mana. Punt is gewoon dat ze nu de hele tijds niet kunnen doen, Thaurissan spelen en je bent in 1 turn dood. Dat mechanisme moet weg. Want neem Freeze mage, die speel eigenlijk op dezelfde manier, card draw, card draw en card draw, en dan komen de combo's. Alleen bij Freeze Mage is dit altijd 2 turns, dus je kan je healing, armor enz allemaal bewaren, terwijl je nog zo goed kan spelen tegen Patron, 30HP zitten, en dan is het opeens klaar.
De hoofdreden is niet zozeer Patron zelf of de charge, maar het feit dat Frothing zo gigantisch groot kan worden, combo's van 60 damage is totaal niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Benjamin- schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:34:

De hoofdreden is niet zozeer Patron zelf of de charge, maar het feit dat Frothing zo gigantisch groot kan worden, combo's van 60 damage is totaal niet vreemd.
Dat is toch precies wat ik in al mijn berichten duidelijk probeer te maken.
*knip* Niet trollen aub
Die Forthing beserkers(minions) moeten geen Charge meer krijgen als ze meer als 5 attack hebben bijvoorbeeld en dan blijven de Patrons gewoon speelbaar zo als ik al duidelijk had gemaakt.
beuker19 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:37:

Dit had ik dus live gezien en het is echt bizar zelfs zonder minions van de tegenstander.
Ik denk dat de charge van de Warsong Commander moet vervallen als de minion 5+ attack heeft.
beuker19 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:49:

En de Combo Patron , Commander + Forthing beserker is niet zo zeldzaam hoor als je ziet dat ze soms 5 a 6 kaarten trekken voor 2 mana waar ook vaak niet om toe te spelen is.

[ Voor 2% gewijzigd door Chaoss op 14-07-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Verwijder je de charge, dan is Patron gewoon dood, einde verhaal.

Wat jij wilt is Patron omzeep helpen en er een heel ander type van maken, ik wil dat Patron gewoon blijft, maar dat de combo iets minder sterk is. Frothing alleen +attack geven van friendly minion damage, zorgt dat een veel kleinere burst krijgt, terwijl het deck nog wel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-10 12:47
Waarom denk je dat als de Frothing geen charge meer heeft, het Patron deck meteen helemaal dood is? Je kunt nog steeds je bord volgooien met 3/3 charge minions en de tegenstander's board flink uitdunnen. En al zou het dan een ander type deck zijn, wie zegt dat de ontwerpers eigenlijk niet dat type voor ogen hadden?

Zou wel Raging Worg OTK decks om zeep helpen, maar die waren toch al niet heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
108rogar schreef op maandag 06 juli 2015 @ 00:44:
Waarom denk je dat als de Frothing geen charge meer heeft, het Patron deck meteen helemaal dood is? Je kunt nog steeds je bord volgooien met 3/3 charge minions en de tegenstander's board flink uitdunnen. En al zou het dan een ander type deck zijn, wie zegt dat de ontwerpers eigenlijk niet dat type voor ogen hadden?

Zou wel Raging Worg OTK decks om zeep helpen, maar die waren toch al niet heel goed.
Omdat Patron zelf wel goed kan clearen, maar niet de burst damage heeft om te killen. Patron alleen is veel te makkelijk om dood te maken.
Ik zou zeggen probeer een goed deck te maken met Frothings en kijken hoever je komt.

Ik heb echt heel veel Patron gezien, en zonder de bizarre burst van Frothings, wint het gewoon minder dan 50%.

Het grote probleem is gewoon de onvoorspelbare gigantisch burst aan damage, naast natuurlijk dat het deck heel erg sterk is. Die burst moet minder, maar niet zoveel minder dat het niet meer speelbaar is. Dus dat betekent dat Frothing moet blijven werken, of dit nou door minder bonus damage is, of door een hogere mana kost maakt niet zoveel uit. Maar vernietig je het effect helemaal, dan werkt het hele deck niet meer, en ook al heet het deck Patron Warrior, is het net zo goed Frothing Warrior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Benjamin- schreef op maandag 06 juli 2015 @ 01:16:
[...]

Omdat Patron zelf wel goed kan clearen, maar niet de burst damage heeft om te killen. Patron alleen is veel te makkelijk om dood te maken.
Ik zou zeggen probeer een goed deck te maken met Frothings en kijken hoever je komt.

Ik heb echt heel veel Patron gezien, en zonder de bizarre burst van Frothings, wint het gewoon minder dan 50%.

Het grote probleem is gewoon de onvoorspelbare gigantisch burst aan damage, naast natuurlijk dat het deck heel erg sterk is. Die burst moet minder, maar niet zoveel minder dat het niet meer speelbaar is. Dus dat betekent dat Frothing moet blijven werken, of dit nou door minder bonus damage is, of door een hogere mana kost maakt niet zoveel uit. Maar vernietig je het effect helemaal, dan werkt het hele deck niet meer, en ook al heet het deck Patron Warrior, is het net zo goed Frothing Warrior.
Nou als de Forthing beserkers het zelfde blijft qua damage output maar geen Charge meer krijgt bij 5 Attack of meer kan hij die turn voor 4 attack aanvallen + de charge Patrons is damage genoeg voor 1 turn dacht ik zo en dan kan de tegenstander er vervolgens in ieder geval iets aan proberen te doen en dat lijkt mij een stuk eerlijker en zeker meer fun om tegen te spelen.
Alleen dat zou je misschien ook een Grom ''moeten'' runnen omdat je anders het niet kan afmaken en dat lijkt mij een hele goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Inmiddels zijn wij een stukje verder met de planning rondom onze Fireside Gathering.

Datum is zoals eerder al aangegeven 15 november.
Locatie is in Kerkrade (Limburg).

Contact met Blizzard gehad, we staan nu ook op hun pagina:
http://us.battle.net/hearthstone/en/fireside-gatherings/5843

Het facebook event is hier te vinden:
https://www.facebook.com/events/1135850269762080

Op dit moment hebben wij enkele Expert Pack codes die wij als prijzen weg geven.
Verder sponsoren voor het kleine toernooi worden nog gezocht.

Zodra er weer wat nieuws bekend is post ik dat wel hier, mits men daar interesse in heeft :)

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Even terugkomende om mensen die ropen.. ik concede dan gewoon, als je je niet als een normaal persoon kan gedragen en maar voor de lol gaat ropen. Dan zoek je maar iemand anders :)

Ik verlies niks, ik bedoel ik zit meestal rond rank 15-20, dus het boeit me echt niet. Maar als je kleuterig gaat zitten zijn en beurten extenden omdat:

1.) Je tegen een deck speelt wat je niet leuk vind (welkom bij TCG's)
2.) Je aan het verliezen bent (take it like a man)
3.) enige andere reden, behalve omdat je de tijd echt serieus nodig hebt. (en sorry, "omdat die ene youtuber het doet" is nog steeds geen reden)

Dan zoek je maar een ander slachtoffer. Gratz met je win. En ach, de raging chats die ik van dat volk ontvang zijn altijd wel amusant.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:10:
[...]

Dus in plaats van squelchen (Die feature zit er niet voor niks), ga je expres zijn tijd vergooien?
Met 'well played' "spam" (eigenlijk kan je niet eens spammen, zit een erg strak limiet op) verdoe je iemand zijn tijd niet, met expres ropen wel.

Hypocriet ten top?
Misschien is die persoon wel hard aan het nadenken of misschien was nét zijn koffie klaar toen de game begon en neemt hij even de tijd tussen zijn beurt door.

Ik vind het wel erg overigens, als jij geïrriteerd raakt door een door blizzard ingesteld tijdlimiet.
Als mensen binnen dat tijdslimiet blijven zijn ze gewoon intended aan het spelen, daar mag je eigenlijk niet over zeuren. Het is nou ook niet zo alsof dat limiet absurd lang is verder.
xelfer schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:07:
[...]

Inderdaad! Eindelijk iemand waar ik het mee eens ben.
De tijdslimiet is er nu eenmaal en zolang je daar binnen blijft is er niets mis mee.
Op je 2e scherm een forum scrollen, casual diablo doen of een serie kijken ofzo.. en dan af en toe je beurt spelen, binnen het tijdslimiet. Niets mis mee.
Benjamin- schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:46:
Verwijder je de charge, dan is Patron gewoon dood, einde verhaal.

Wat jij wilt is Patron omzeep helpen en er een heel ander type van maken, ik wil dat Patron gewoon blijft, maar dat de combo iets minder sterk is. Frothing alleen +attack geven van friendly minion damage, zorgt dat een veel kleinere burst krijgt, terwijl het deck nog wel gewoon werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door kaluro2 op 06-07-2015 11:01 ]

Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]