[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.373 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:26:
Voor mij is de tavern brawl deze week weer 1 potje spelen voor een gratis pack, meer aandacht ga ik er niet aan schenken. Gratis loot ftw.
Voor mij toch ook hoor. Maar dit is puur omdat ik mijn rogue wil levelen en betere dingen te doen heb dan brawl (ranked dus voor golden heroes).
Mocht ik full golden heroes hebben zou ik waarschijnlijk veel meer spelen in Brawl. Maar focus ligt momenteel nog ergens anders. Jammer! Wel leuk hoor! Lang geleden dat ik mij zo heb geamuseerd in Hearthstone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:56
2 potjes verder 3 keer een king krush tegen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wognummer schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:41:
2 potjes verder 3 keer een king krush tegen lol
Had ook een King Krush in mijn handen maar had deze niet nodig. Heb met rogue 1 potje gespeeld en 1 keer gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:42

Nitai

Live the life you love.

hahah I love brawl!

Vorige week een Antonidas uit het pakje, nu weer Cenarius! Whoot :D

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:46:
hahah I love brawl!

Zoveel chance! Maar heb de laatste maand ook 2 legendaries gekregen hoor. Net dat ik er had over geklaagd hier op het forum. :P

Complaining helps!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 15:16
Nitai schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:46:
hahah I love brawl!

Congrats!

Ik heb genoeg dust om of twee legendaries te craften of 1 golden legendary (packs gehaald). Ik wil heel graag Malygos hebben, maar ook Jarraxxus. Wil namelijk best graag handlock gaan spelen maar ook fun builds met OTK Malygos. Lastig. Heb ondertussen al best wat golden legendaries. Laatst nog een golden Antonidas gekregen uit een pack :D

Wat zouden jullie doen? Een golden halen en dan doorsparen voor de ander, of beiden halen?

[ Voor 7% gewijzigd door Alwayshappyz op 01-07-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:46:
[...]

Had ook een King Krush in mijn handen maar had deze niet nodig. Heb met rogue 1 potje gespeeld en 1 keer gewonnen.
Ik stop met de brawl vandaag game 3 en de 4de king crush tegen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:27
Alwayshappyz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:49:
[...]

Congrats!

Ik heb genoeg dust om of twee legendaries te craften of 1 golden legendary (packs gehaald). Ik wil heel graag Malygos hebben, maar ook Jarraxxus. Wil namelijk best graag handlock gaan spelen maar ook fun builds met OTK Malygos. Lastig. Heb ondertussen al best wat golden legendaries. Laatst nog een golden Antonidas gekregen uit een pack :D

Wat zouden jullie doen? Een golden halen en dan doorsparen voor de ander, of beiden halen?
Ligt er aan, wil je uiteindelijk echt een golden deck gaan maken, wetende dat dit een hoop geld kost (F2P is bijna niet te doen)

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had zowaar 3 golden kaarten uit het Brawl pakje :o:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/91cqs4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:14:
Ik had zowaar 3 golden kaarten uit het Brawl pakje :o:

[afbeelding]
DEFTIG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:47
Ik had Tirion. Zijn goeie pakjes, die Brawl pakjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

108rogar schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:27:
Ik had Tirion. Zijn goeie pakjes, die Brawl pakjes. :)
Die van mij was waardeloos :'( 40 dust.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 15:14
En dan was ik al blij met mijn Ancient of War :o
Want die kaart wou ik graag omdat mijn volgende deck Ramp Druid gaat worden dus nu hoef ik nog maar 1 AoW en Cenarius.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
2x rare en golden Wisp. :P

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:14

Turfschipper

Hup NAC

Afbeeldingslocatie: http://i135.photobucket.com/albums/q139/Stalscu/image.jpg1_zpsqawmdmvo.jpg

Ook niet slecht gebrawld lijkt me. ;-)

1ste big gamehunter binnen hehe. Zo gaat ie lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
LOL

Brawl game gewonnen met een ... King Crush

Bloodmage Thanos in mn pakje gaat best lekker lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-10 00:36
Turfschipper schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:30:
[afbeelding]

Uhm dat is een Cabal Shadowpriest ;) Wel een leuke kaart voor een priest deck trouwens.

In mijn pack zat niks noemenswaardigs, 4 commons en 1 rare :( Laat ik hier ook maar klagen dat ik al een tijdje geen legendary uit een classic pack heb gehaald! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:57
Vandaag even geranked met m'n Freeze Mage, gewoon om het te "leren" want ik heb er zelf nog nooit mee gespeeld. Ik moet zeggen dat het wel heel lekker gaat: 5-1 (en die ene loss was door een misplay, maar daar heb ik nu wel van geleerd) :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fM8f8fz.jpg
Ik heb er zelf een Cone of Cold en een Malygos in geteched (i.p.v. Flamestrike/Pyroblast). :7
Ook ben ik nog geen Grim Patron tegengekomen, dus ik ben benieuwd hoe die -1 Flamestrike uitpakt.

[ Voor 4% gewijzigd door PCBaas op 01-07-2015 22:51 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 15:14
Turfschipper schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:30:
[afbeelding]

Geloof me ga geen 2e craften en bewaar je dust voor iets anders zeker als F2P speler waar je dust niet voor het oprapen ligt.
Zelf heb ik sinds 26-3 geen pakjes meer gekocht met €'s en heb in die tijd Alexstrasza ,Grommash Hellscream ,Archmage Antonidas , Baron Geddon , Harrison Jones en diverse Epics (2x AoL + 2x FoN voor Druid) gecraft maar de epics alleen om het deck compleet te maken.
Normaal zou ik je aanraden om eerst Dr. Boom + Sylvana's te craften en dan een class legendary voor je favoriete class of Thalnos als je Rogue speelt.
Als je die kaarten hebt leg je de basis voor elk midrange/control deck in Hearthstone en je zou zien dat je dan ook meer gaat winnen en zo je decks steeds beter gaat maken en beter leert spelen.
PCBaas schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:49:
Vandaag even geranked met m'n Freeze Mage, gewoon om het te "leren" want ik heb er zelf nog nooit mee gespeeld. Ik moet zeggen dat het wel heel lekker gaat: 5-1 (en die ene loss was door een misplay, maar daar heb ik nu wel van geleerd) :)

[afbeelding]
Ik heb er zelf een Cone of Cold en een Malygos in geteched (i.p.v. Flamestrike/Pyroblast). :7
Ook ben ik nog geen Grim Patron tegengekomen, dus ik ben benieuwd hoe die -1 Flamestrike uitpakt.
Vandaag nog van een Freeze Mage gewonnen omdat zijn damage op was en ik nog 15 HP + Armor had ^_^ + Ragnaros als MVP.

[ Voor 25% gewijzigd door beuker19 op 01-07-2015 22:55 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
PCBaas schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:49:

[afbeelding]
Ik heb het ook tijd geprobeerd zonder flamestrike. Ik kreeg er zelf spijt van. Malygos ipv Pyro bevalt mij ook goed.

Begon vandaag goed met freeze mage, maar sloot af met een lose streak. Geen pech, gewoon vervelende matchups ed.

Net even twee golden voidcallers gecraft omdat je die niet uit pakjes kunt krijgen. Ook een gouden imp gang boss. Overige 3200 dust moet ik nog even over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Nostordici schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:47:
[...]

Uhm dat is een Cabal Shadowpriest ;) Wel een leuke kaart voor een priest deck trouwens.

In mijn pack zat niks noemenswaardigs, 4 commons en 1 rare :( Laat ik hier ook maar klagen dat ik al een tijdje geen legendary uit een classic pack heb gehaald! :p
Weet ik, en daar had ik ook al een gouden van (en een normale), die gouden gedust voor bgh met dust dat ik al had. (Toch bedankt voor je zorgzaamheid ;-) )

Heb nu 2 gouden lava burst kaarten, en geen normale. Maar als de normale komen, dust ik meteen die gouden. (Zoals ik nu met een gold cabal heb gedaan)

--

Ga toch voor een 2de bgh, is ook niet al te veel dust he, maar goed.

Mis in sommige deks removal, en bij shaman krijg ik onderhand een zure zak van al die overloads.

Bovendien..... Wil ik hem "gewoon" hebben, ;-).

Binnenkort eens uit pluizen wat mijn volgende dust target wordt. Een paarse rakker.... maar welke? Nog geen idee. Maar dit vind ik ook leuk aan de game, een beetje uitzoeken wat een versterking kan zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Turfschipper op 01-07-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb nog een totaal andere vraag, vandaar een nieuwe reply, lijkt me handig.

De spelregelvraag van de dag;

Als je een minnion hebt met een blauw flesje, vermoord iedereen die hem aan raakt, ongeacht health en attack.

Als die op je bord ligt, bv maexna 2-8, en zijn bord ligt vol. En je doet de spell ; kill je minnion en gebruik je attack voor alle minnions van de tegenstander.

Gaat er dan 2 damage af per minnion. Of gaan ze er allemaal aan door het flesje?

Ps. Kan deze zelf trouwens ook proberen bedenk ik me nu. Maar goed, eens kijken wie dit weet zonder te checken, haha ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Je bedoelt met Shadowflame? Maar dat doet dan 2 damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
2 dmg per minion, want Maexxna doet niet de dmg maar Shadowflame dus het effect van Maexxna gaat niet in.

Heb ik het goed? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Luister nou wat mensen adviseren die het spel al heel lang spelen :). 2e big game hunter is gewoon weggegooid gold. Die 400 dust die je erin moet stoppen kost je gemiddeld ruim 4 packs of wel het equivalent van ruim 8 daily quests. Is gewoon ruim een week progressie die je weg gooit.
Je zult echt nooit een deck gaan maken waar je er echt twee nodig hebt.

Of doe lekker eigenwijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ja... Maar.... Maar.... Ik wil hem zo graag! Hahaha ;-).

Ok, heb toch die dust nog niet, zal meteen op zoek gaan naar een andere paarse kandidaat. Maar ik beloof niks hoor hehe, ;-).

--

2 damage he die meaxxna plus spell. Tsja, dat dacht ik ook al wel. Ok, dat evil plannetje van mij kan weer de prullenbak in.

[ Voor 28% gewijzigd door Turfschipper op 01-07-2015 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
2x BGH is inderdaad onnodig. Zeker in Shaman, daar is een Hex gewoon superieur om in je deck te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Turfschipper schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 23:40:
2 damage he die meaxxna plus spell. Tsja, dat dacht ik ook al wel. Ok, dat evil plannetje van mij kan weer de prullenbak in.
>:)

Btw, het enige deck dat nu 2x BGH speelt is Dragon Malygos Warlock (https://tempostorm.com/he...malylock-meta-snapshot-19) en het is een tech in een Handlock heavy meta (voor als je bijv. naar toernooien gaat). :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Beetje off topic, maar goed, ben nu toch in een typebui.

Vertelde een maat van mij, ook al de 40 gepasseerd, over deze game. En zei dat je er dat ouderwetse Panini gevoel van krijgt. Ken je dat nog Panini, vroeg ik hem.

Jazeker! Zei hij, had vorig wk nog gespaard, met heel zijn voetbal eltfal met oude knarren zaten ze plaatjes te ruilen in de kleedkamer hahaha.

Ach ja, het is toch ook gewoon leuk, de spanning en het plezier met die pakjes. En een beetje lachen om je maat die altijd dezelfde krijgt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
panini plaatjes wil je ook niet dubbel. :)

En als je 10 panini plaatjes mag uitzoeken naar keuze, is het ook slimmer om ze pas uit te zoeken als je collectie bijna compleet is en niet helemaal in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Artikel over hoe Grim Patron generfed zou moeten worden en waarom: https://tempostorm.com/articles/solving-the-patron-problem

De overload aan Grim Patrons kan ik meestal makkelijk wegkrijgen met een field clear, want deze zorgen meestal niet voor de OTK. Zelf vind ik Frothing Berserker dan ook het grote probleem, omdat hier echt belachelijk veel dmg gedaan mee kan worden.

spoiler:
oplossing: "nerfen" naar 3 mana 4/4? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Warsong geen 3 attack minions meer laten buffen, vind ik een slecht idee. Ik vind namelijk Patron een supertof deck, probleem is gewoon dat het zo makkelijk is om hem zo gigantisch uit de hand te laten lopen.

Even heel simpel gezegd, je kan bijna niets doen om Patron te stoppen. Denk bijvoorbeeld aan de nr1 taunt, Belcher, dat is gewoon voedsel voor dit deck, of je nou je 5/1 Patron (na een flinke combo) er in ramt, of Execute om vervolgens weer een gratis Patron te krijgen van de 1/2, maakt het gewoon dat je vrijwel nooit veilig bent.

De mana omhoog is een optie, maar ik ik zie meer iets in de vorm van 2/2 of zelfs 2/1 stats. Waarom? Zodat je niet 'onbeperkt' Patrons kan maken, dit geeft de tegenstander nog de kans om te kunnen reageren, ipv constant combo's van 30+ attack.
Ander alternatieven: Frothing krijgt alleen +1 van damage to friendly minions of Patron gaat naar 3/2.
En nee, dat laatste zorgt er niet voor dat het deck verdwijnt, maar Commanding Shout komt dan om de hoek en zorgt er verder voor dat het veld op een gegeven moment vol ligt en je er niet een paar kan wegtraden om weer nieuwe te spawnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Benjamin- op 02-07-2015 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

SeamusXanthus schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 23:55:

En als je 10 panini plaatjes mag uitzoeken naar keuze, is het ook slimmer om ze pas uit te zoeken als je collectie bijna compleet is en niet helemaal in het begin.
Ik ben niet echt een beginner meer. (Kwa kaarten) Op de paarse en legendarys na kom ik al een goed eind richting completeness denk ik.

Zou weer eens een keer moeten tellen wat ik zoal mis.

Edit

Heb na deskundig advies afgezien van een 2de bgh. De volgende vier epics staan bij mij op het verlanglijstje, in willekeurige volgorde, nog niet helemaal uit.

- bane of doom, shaman
- shield slam, warrior
- bouncing blade, warrior
- enhance omechano, neutral

Nog een dustje of 200, dan moet ik mijn keuze maken. Maar dat kan dus snel gaan als je een goed pakje krijgt. Had in notime 3 epics created, terwijl ik niks van dust had liggen.

[ Voor 32% gewijzigd door Turfschipper op 02-07-2015 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

SeamusXanthus schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 23:55:

Als het je om het verzamelen gaat: akkoord. Bij hearthstone zijn er bepaalde nuanceverschillen: sommige kaarten zijn bruikbaar in een deck en sommige niet. En sommige alleen in bepaalde typen decks. En hoe meer bruikbare/goede kaarten je hebt, hoe makkelijker het is om wins binnen te slepen en sneller gold te genereren. Ik heb in het begin een paar goede rares gecraft waardoor mijn decks stukken sterker werden en ik
1. Ik meer plezier in het spel had, en daar draait het imo toch om
2. Ik sneller gold kon genereren
3. Ik hoger kon ranken (leuk als je nog een beetje competitief bent)

Kortom: geen spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Ik ben van plan om deze week een handlock build in elkaar te zetten. Nog wat onzeker of het met Malygos zal zijn, maar het principe is hetzelfde. Ik heb geen ervaring met handlocks en ik lees dat ze best wel wat ervaring vereisen. Ik vroeg me daarom af of iemand hier handlock speelt en wat een beetje de tactic is tegen vooral aggro classes. Welke cards je in het begin wel hebben ed. Of andere handige tips? Aggro kom je het meeste tegen, dus ben beetje bang dat handlocks (die toch veel tappen) kwetsbaar zijn tegen aggro, mits ze de juiste cards missen in hun start hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Vraagje tussendoor: Wat wordt er precies bedoelt met 'techen' ?
Wordt daarmee bedoelt: het door je deck scrollen met zo veel mogelijk carddraw tot je die bepaalde kaart hebt getrokken of?
Vicarious schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:34:
[...]

Als het je om het verzamelen gaat: akkoord. Bij hearthstone zijn er bepaalde nuanceverschillen: sommige kaarten zijn bruikbaar in een deck en sommige niet. En sommige alleen in bepaalde typen decks. En hoe meer bruikbare/goede kaarten je hebt, hoe makkelijker het is om wins binnen te slepen en sneller gold te genereren. Ik heb in het begin een paar goede rares gecraft waardoor mijn decks stukken sterker werden en ik
1. Ik meer plezier in het spel had, en daar draait het imo toch om
2. Ik sneller gold kon genereren
3. Ik hoger kon ranken (leuk als je nog een beetje competitief bent)

Kortom: geen spijt van gehad.
Zodra je deck slechter is, zit je met een 50/50 winrate op rank 25-15
Zodra je deck beter is, zit je met een 50/50 winrate op rank 15-10
Zodra je deck perfect is, zitj e met een 50/50 winrate op rank 10-1

bijvoorbeeld.

In alle gevallen behoud je een 50% winrate waarbij je tegenstanders evenredig beter worden, aan het verbeteren van je deck.
De enige manier die ik zo zou zien om 'sneller geld binnen te halen' als je deck beter wordt, is door het handmatig laag houden van je rank ( bv altijd conceden na een win)

[ Voor 77% gewijzigd door kaluro2 op 02-07-2015 09:15 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 17:08

Dhrax

Prog Lord

Alwayshappyz schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:48:
Ik ben van plan om deze week een handlock build in elkaar te zetten. Nog wat onzeker of het met Malygos zal zijn, maar het principe is hetzelfde. Ik heb geen ervaring met handlocks en ik lees dat ze best wel wat ervaring vereisen. Ik vroeg me daarom af of iemand hier handlock speelt en wat een beetje de tactic is tegen vooral aggro classes. Welke cards je in het begin wel hebben ed. Of andere handige tips? Aggro kom je het meeste tegen, dus ben beetje bang dat handlocks (die toch veel tappen) kwetsbaar zijn tegen aggro, mits ze de juiste cards missen in hun start hand.
Gebruik zelf altijd 2x Hellfire, 2x Antique Healbot en 1x Earthen Ring Farseer. Afhankelijk van waar je tegen speelt kunnen deze kaarten wel een lifesaver zijn. Zeker Hellfire is een game changer als je em goed gebruikt. Daarnaast geven de Siphon Souls je ook 3 life per kill.

[ Voor 3% gewijzigd door Dhrax op 02-07-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaluro2 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:09:
Wordt daarmee bedoelt: het door je deck scrollen met zo veel mogelijk carddraw tot je die bepaalde kaart hebt getrokken of?
Techen gaat om kaarten die eigenlijk situationeel zijn en de keuze om ze te spelen hangt af van de metagame. http://ihearthu.com/techs-and-you-a-guide-to-tech-cards/

Tech kaarten werken niet tegen ieder deck, maar zijn heel erg goed in bepaalde situaties. Bijvoorbeeld Kezan Mystic. Je kan een secret stelen van je tegenstander, wat heel goed kan zijn, zolang je tegenstander secrets speelt. Anders is het een gewone 4/3 die niets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
tegen de "juiste kaarten" van je tegenstander kan je je zowiezo moeilijk wapenen :)

Als je sterke vermoedens hebt dat je tegen aggro speelt, probeer dan ancient watcher + taunt in je mulligan te krijgen. Drake is altijd nog leuk, ook al is het maar een silent target, dan heb je later i.i.g. molten giant taunts die veilig zijn.

Hell fire kan je zeker ook bewaren. Mountain giants kan je dumpen eigenlijk in dit soort matches. Voordat je met hem iets kunt doen, zit je al op 5 HP waarschijnlijk :D

Malygos deck is op zich beter tegen aggro, omdat blackwing technician erg goed is early game en met corruptor je ook meer removals hebt tegen b.v. diggler.

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:05
Ik speel de laatste dagen een variant op een mech rogue deck. (http://www.hearthpwn.com/...;12229:2;12247:1;14462:1;) Gaat best vlotjes eigenlijk. En het is iets wat duidelijk niet veel tegenstanders verwachten. Vooral de Iron Sensei is iets waar heel leuk werkt early game ( + Gang Up voor genoeg copies)...

Kwa kaartjes zit ik eigenlijk niet zo slecht (free play voor een jaartje nu). Alleen legendary mis ik er nog een hele hoop. De hoop dat die in een pakje gaan komen heb ik opgegeven (laatste die ik gekregen had was Leviathan ...).

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:55

Auredium

Informaticus Chaoticus

Benjamin- schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 00:34:
Warsong geen 3 attack minions meer laten buffen, vind ik een slecht idee. Ik vind namelijk Patron een supertof deck, probleem is gewoon dat het zo makkelijk is om hem zo gigantisch uit de hand te laten lopen.

Even heel simpel gezegd, je kan bijna niets doen om Patron te stoppen. Denk bijvoorbeeld aan de nr1 taunt, Belcher, dat is gewoon voedsel voor dit deck, of je nou je 5/1 Patron (na een flinke combo) er in ramt, of Execute om vervolgens weer een gratis Patron te krijgen van de 1/2, maakt het gewoon dat je vrijwel nooit veilig bent.

De mana omhoog is een optie, maar ik ik zie meer iets in de vorm van 2/2 of zelfs 2/1 stats. Waarom? Zodat je niet 'onbeperkt' Patrons kan maken, dit geeft de tegenstander nog de kans om te kunnen reageren, ipv constant combo's van 30+ attack.
Ander alternatieven: Frothing krijgt alleen +1 van damage to friendly minions of Patron gaat naar 3/2.
En nee, dat laatste zorgt er niet voor dat het deck verdwijnt, maar Commanding Shout komt dan om de hoek en zorgt er verder voor dat het veld op een gegeven moment vol ligt en je er niet een paar kan wegtraden om weer nieuwe te spawnen.
Patron zou enorm veel slechter worden als de def. waarde naar 2 wordt gezet. Consecration en Holy Nova wipen de combo dan in 1 kaart. Gelijkertijd zijn er een hoop 1 en 2 drops die een Patron kunnen killen zoals Zombie Chow.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 12:25
Mofkees schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:03:
[...]
Als je sterke vermoedens hebt dat je tegen aggro speelt, probeer dan ancient watcher + taunt in je mulligan te krijgen. Drake is altijd nog leuk, ook al is het maar een silent target, dan heb je later i.i.g. molten giant taunts die veilig zijn.
Als het niet echt nodig is in het begin dan geef ik mijn Ancient Watcher geen taunt. Hij wordt dan vaak gewoon genegeerd en op het juiste moment een Shadowflame doet dan wonderen, plus dat het je eigen minions niet om zeep helpt zoals een Hellfire dat wel doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:18
Auredium schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:27:
[...]

Patron zou enorm veel slechter worden als de def. waarde naar 2 wordt gezet. Consecration en Holy Nova wipen de combo dan in 1 kaart. Gelijkertijd zijn er een hoop 1 en 2 drops die een Patron kunnen killen zoals Zombie Chow.
Als patron verlaagt wordt naar 2 health dan zou patron warrior compleet waardeloos geworden zijn in een klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patron an sich is ook niet de issue. Warsong Commander + Patron + veel aoe damage kaarten is de combinatie die behoorlijk OP Is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

kaluro2 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:09:

[...]

Zodra je deck slechter is, zit je met een 50/50 winrate op rank 25-15
Zodra je deck beter is, zit je met een 50/50 winrate op rank 15-10
Zodra je deck perfect is, zitj e met een 50/50 winrate op rank 10-1

bijvoorbeeld.

In alle gevallen behoud je een 50% winrate waarbij je tegenstanders evenredig beter worden, aan het verbeteren van je deck.
De enige manier die ik zo zou zien om 'sneller geld binnen te halen' als je deck beter wordt, is door het handmatig laag houden van je rank ( bv altijd conceden na een win)
Toen ik nog kaarten als Eviscerate miste haalde ik echt geen 50% winrate met Rogue hoor :D Bovendien wordt elke maand je rank gereset en begin je weer laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Vicarious schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:40:
[...]
Toen ik nog kaarten als Eviscerate miste haalde ik echt geen 50% winrate met Rogue hoor :D Bovendien wordt elke maand je rank gereset en begin je weer laag.
Zit wat in, echter in de hogere ranks is het zo dat er veel control/fatigue decks worden gespeeld terwijl op de lagere ranks veel rush/aggro/face decks worden gespeeld.

Wat is jouw mening over een game forfeiten elke keer als je een game wint, om zo rond rank 20 te bljiven hangen voor quick wins? (Behalve dat het misschien tegen het beleid is)

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

kaluro2 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:43:
[...]

Zit wat in, echter in de hogere ranks is het zo dat er veel control/fatigue decks worden gespeeld terwijl op de lagere ranks veel rush/aggro/face decks worden gespeeld.

Wat is jouw mening over een game forfeiten elke keer als je een game wint, om zo rond rank 20 te bljiven hangen voor quick wins? (Behalve dat het misschien tegen het beleid is)
Mijn mening? Ik vind het persoonlijk een beetje het verzieken van het spelplezier van zowel jezelf als voor je tegenspelers. Rank 20 wil ik zo snel mogelijk uit omdat ik het zielig vind voor de mensen die nog met kaarten als Stonetusk Boar etc. spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
50% winrate klopt ook niet helemaal. Door de winstreak bonus word je eigenlijk iets boven je niveau geduwd tot je winrate laag genoeg is dat de winstreak bonus niet vaak genoeg meer voor komt. Maar er komt wel een balans, dus Eviscerate heb je niet nodig voor je quests. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Eens. Mensen die steeds opzettelijk conceden zijn gewoon toxic en mogen van mij een tijdelijk ban krijgen met de boodschap erbij dat als ze het nog een keer doen, dat ze permanent verbannen worden.
Want buiten dat het gewoon diep triest is, want immers wil je alleen maar tegen spelers spelen die lager zitten dan jij, krijgen spelers hier zeer slechte ervaringen door, want de ene speler tegen wie je speelt wordt helemaal afgemaakt, immers spelen ze tegen iemand die veel beter is, en de ander krijgt direct een win en komt daardoor tegen betere spelers.
Turfschipper schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 01:14:
[...]
Heb na deskundig advies afgezien van een 2de bgh. De volgende vier epics staan bij mij op het verlanglijstje, in willekeurige volgorde, nog niet helemaal uit.

- bane of doom, shaman
- shield slam, warrior
- bouncing blade, warrior
- enhance omechano, neutral

Nog een dustje of 200, dan moet ik mijn keuze maken. Maar dat kan dus snel gaan als je een goed pakje krijgt. Had in notime 3 epics created, terwijl ik niks van dust had liggen.
Bane of Doom is Warlock. ;)

Bouncing Blade en Enhance zijn het niet echt waard, in constructed heb ik deze kaarten al heel lang niet gezien.
Shield Slam is een top kaart, maar wel in Control Warrior en je wilt er dan sowieso 2. Het is een duur deck, dus kans is dat je er al 2 hebt getrokken uit pakjes tegen de tijd dat je hem ook echt goed kan spelen.
Bane of Doom is gewoon een goede kaart, zit ook in veel midrange Zoolock decks, in ieder geval een enkele. Sommige mensen spelen er zelfs 2.
Auredium schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:27:
[...]

Dus ga je hem anders spelen, werkt nog steeds super om het veld schoon te maken, voor de combo's met Frothing, maar je kan hem wel makkelijker verwijderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Benjamin- op 02-07-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Benjamin- schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:09:
Bouncing Blade en Enhance zijn het niet echt waard, in constructed heb ik deze kaarten al heel lang niet gezien.
Die kwam ik gisteren twee keer tegen (Bouncing Blade) icm een Grim Patron. :D Wel creatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Mja resultaat is dan onvoorspelbaar en het is duurder dan Whirlwind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Benjamin- schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:19:
Mja resultaat is dan onvoorspelbaar en het is duurder dan Whirlwind.
True, maar ik had het niet verwacht omdat hij z'n Whirlwinds al had gebruikt. Sowieso wel een leuke match :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Laatst online: 18:39
Ik kreeg gister in 1 pack 2 blue 1 epic en 1 golden Harrison Jones.
Nu ben ik nog echt een beginner maar ik vraag me af of ik die harrison jones moet dissen voor 1600 spul.

Dan kan ik elke legendairy halen die ik wil.
Harrison Jones
5/4 kaart die 5 kost.
Battlecry: Destroy your opponent's weapon and draw cards equal to its durability.

Die is toch niet heel goed?

Welke kan ik deze in veranderen dan? Dr Doom?

ik heb ook nog de volgende legendairies:
- Thaurissian
- Millhouse Manastorm
-Baron Rivendare
- Feugen/Stalagg
- Loatheb
- Maexxna
- Kel Thuzad
- Majordomo.

Zouden jullie harrison dissen voor een andere kaart en welke?

Mn favoriete classes om te spelen zijn priest, druid en paladin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
Er is wel degelijk een verschil tussen malylock en een handlock. Hoewel beide locks tappen voor meer kaarten en dat gevaarlijk kan zijn tegen aggro decks, doen ze dat beide voor een ander reden. Bij handlock voor de minions (twilight drake, mountain giant en molten giant), bij malylock om de combo kaarten bij elkaar te krijgen (emperor thaurissan, malygos, soulfire en darkbomb). Dus hebben ze beide ook een andere winconditie. Bij handlock heb je nog een back-up plan met molten giants als je laag komt te staan en bij malylock niet. Maar bij malylock heb je meestal wel genoeg antwoorden om niet zo snel laag leven te hebben.

Je speelt vaak tegen aggro net op het randje van verliezen of winnen.
Als je gaat tappen tegen aggro, moet je jezelf afvragen of je jezelf wel kan verdedigen als je laag komt te staan. Bijvoorbeeld je tapt en turn 4 speel je een twilight drake, maar turn 5 zit je al op 15hp en je hebt geen goede volgende turn, was het wellicht beter om niet te tappen. Maar stel turn 5 kon je nog een twilight drake spelen met een sunfury die je coint om beide drakes te taunten, dan waren de taps geoorloofd. Bij handlock moet je je altijd afvragen "what if". Het is geen super moeilijk deck, maar ook niet een makkelijk deck.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog nooit een Malygos Lock gezien trouwens :o. Enige locks die ik ooit zie zijn Demonzoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
beebie121 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:42:
Ik kreeg gister in 1 pack 2 blue 1 epic en 1 golden Harrison Jones.
Nu ben ik nog echt een beginner maar ik vraag me af of ik die harrison jones moet dissen voor 1600 spul.

Dan kan ik elke legendairy halen die ik wil.
Harrison Jones
5/4 kaart die 5 kost.
Battlecry: Destroy your opponent's weapon and draw cards equal to its durability.

Die is toch niet heel goed?

Welke kan ik deze in veranderen dan? Dr Doom?

ik heb ook nog de volgende legendairies:
- Thaurissian
- Millhouse Manastorm
-Baron Rivendare
- Feugen/Stalagg
- Loatheb
- Maexxna
- Kel Thuzad
- Majordomo.

Zouden jullie harrison dissen voor een andere kaart en welke?

Mn favoriete classes om te spelen zijn priest, druid en paladin.
Harrison Jones is absoluut een kaart die je wilt hebben, zeker tegen Patron Warrior is deze enorm sterk. Ik zou hem dan ook zeer zeker niet dusten.
Zou je op een gegeven moment een normale trekken, dan zou je de golden versie kunnen dusten, maar ik zou hem nu in ieder geval houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
xelfer schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:46:
Ik heb nog nooit een Malygos Lock gezien trouwens :o. Enige locks die ik ooit zie zijn Demonzoo.
De malygos locks zitten allemaal op hogere ranks. ;)
Ik ben er een paar tegen gekomen en het is een interessant match-up meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Laatst online: 18:39
Benjamin- schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:46:
[...]

Harrison Jones is absoluut een kaart die je wilt hebben, zeker tegen Patron Warrior is deze enorm sterk. Ik zou hem dan ook zeer zeker niet dusten.
Zou je op een gegeven moment een normale trekken, dan zou je de golden versie kunnen dusten, maar ik zou hem nu in ieder geval houden.
ik ben nog nooit een patron warrior tegen gekomen. Ik ben niet goed he... :D rank 20 is mn max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
separhim schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:47:
[...]

De malygos locks zitten allemaal op hogere ranks. ;)
Ik ben er een paar tegen gekomen en het is een interessant match-up meestal.
Heb vorig seizoen nog wel tot rank 7 gespeeld, maar uiteindelijk daar ook niets gezien. Wel heel veel demonzoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
An1mA schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:43:
[...]

Er is wel degelijk een verschil tussen malylock en een handlock. Hoewel beide locks tappen voor meer kaarten en dat gevaarlijk kan zijn tegen aggro decks, doen ze dat beide voor een ander reden. Bij handlock voor de minions (twilight drake, mountain giant en molten giant), bij malylock om de combo kaarten bij elkaar te krijgen (emperor thaurissan, malygos, soulfire en darkbomb). Dus hebben ze beide ook een andere winconditie. Bij handlock heb je nog een back-up plan met molten giants als je laag komt te staan en bij malylock niet. Maar bij malylock heb je meestal wel genoeg antwoorden om niet zo snel laag leven te hebben.

Je speelt vaak tegen aggro net op het randje van verliezen of winnen.
Als je gaat tappen tegen aggro, moet je jezelf afvragen of je jezelf wel kan verdedigen als je laag komt te staan. Bijvoorbeeld je tapt en turn 4 speel je een twilight drake, maar turn 5 zit je al op 15hp en je hebt geen goede volgende turn, was het wellicht beter om niet te tappen. Maar stel turn 5 kon je nog een twilight drake spelen met een sunfury die je coint om beide drakes te taunten, dan waren de taps geoorloofd. Bij handlock moet je je altijd afvragen "what if". Het is geen super moeilijk deck, maar ook niet een makkelijk deck.
Is het niet mogelijk om in een Malygos deck ook gewoon twee Molten Giants te gebruiken en de gebruikelijke taunt givers? Voor Malygos heb je eigenlijk alleen twee darkbombs nodig, een soulfire en emperor. Dat zijn op zich maar vier kaarten. Of is het niet slim om ze in een Malygos deck te stoppen?

Ik heb in ieder geval zowel Mal Gannis als Jarraxxus en Malygos klaar staan. Maar heb werkelijk waar geen idee wat nou echt het beste deck is om te ladderen. Iemand advies voor een leuke build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
xelfer schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:54:
[...]

Heb vorig seizoen nog wel tot rank 7 gespeeld, maar uiteindelijk daar ook niets gezien. Wel heel veel demonzoo.
Ik heb ze vooral veel gezien vanaf rang 5 tm 1. Ze waren er vooral de laatste week van het seizoen omdat het deck toen was gestegen naar de 2e plaats in de power rankings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
astie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:57:
[...]
Ik heb ze vooral veel gezien vanaf rang 5 tm 1. Ze waren er vooral de laatste week van het seizoen omdat het deck toen was gestegen naar de 2e plaats in de power rankings.
Aha. Ik kan me voorstellen dat je op lagere ranks ook liever gewoon aggro speelt. Kortere potjes -> meer wins -> sneller ranken.

Zelf vind ik dat wel jammer aan het huidige HS systeem. Zou graag meer tegen control spelen, maar dan moet ik eerst de aggro pile voorbij grinden en daar heb ik meestal geen zin in :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Ik been vaak gewoon heel eigenwijs; als ik control decks wil spelen dan doe ik dat gewoon lekker. Ik realiseer me goed dat ik dan vaker verlies, maar ach, met rush decks kan ik niet eens heel goed overweg, dus dan werkt spelen met een control deck op de lange termijn voor mij persoonlijk toch beter. Dan maar geen legend of ergens rond de rank 5-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
xelfer schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:01:
[...]

Aha. Ik kan me voorstellen dat je op lagere ranks ook liever gewoon aggro speelt. Kortere potjes -> meer wins -> sneller ranken.

Zelf vind ik dat wel jammer aan het huidige HS systeem. Zou graag meer tegen control spelen, maar dan moet ik eerst de aggro pile voorbij grinden en daar heb ik meestal geen zin in :(.
Als je veel aggro tegen komt dan speel je toch Control Warrior of Control Priest. Betere anti-aggro decks zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
astie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:41:
[...]

Als je veel aggro tegen komt dan speel je toch Control Warrior of Control Priest. Betere anti-aggro decks zijn er niet.
Ja klopt, maar ik hou van afwisseling. 50 games op een rij met CW grinden vind ik zelf niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:37
astie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:41:
[...]
Vind je Control Priest een betere anti-aggro dan de Astie Fantastie Shaman?

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Alwayshappyz schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:07:
Ik been vaak gewoon heel eigenwijs; als ik control decks wil spelen dan doe ik dat gewoon lekker. Ik realiseer me goed dat ik dan vaker verlies, maar ach, met rush decks kan ik niet eens heel goed overweg, dus dan werkt spelen met een control deck op de lange termijn voor mij persoonlijk toch beter. Dan maar geen legend of ergens rond de rank 5-10.
Ik heb dat ook heel lang gedaan. Echter als je zelf die rush decks speelt dan leer je ook je eigen control decks beter spelen. Momenteel speel ik ranked met bijna elke class, afhankelijk van de dailies. Alleen Rogue en Shaman voel ik me niet comfortabel bij. Alleen Face hunter weiger ik tot nu toe uit principe, dus daar heb ik een midrange met SnakeTraps en Starving Hyenas.

Het is nu eenmaal helaas een feit dat blizzard echt alles aan doet om aggro de dominerende decks te houden (wat betreft hoeveelheid). Ze zijn sneller (dus meer gold, sneller levelen), kosten gemiddeld minder dus EN zijn makkelijker te spelen EN hebben bijna dezelfde winrate.

Alleen iemand die EN een grote hoeveelheid kaarten heeft EN veel geduld EN die met hoog skill level speelt is beter af met Control.
Mijn Control Warrior kost 24k dust geloof ik en daar haal ik vrijwel exact dezelfde resultaten mee als met Hybrid Hunter + Demon Zoo die 'geen drol' kosten. Alleen duurt het veeeeeeeeeeeel langer. Eigenlijk speel ik dat dan alleen voor de leuk want los van de emoties (leuker om met Control Warrior te winnen) ben ik eigenlijk een dief van mijn eigen portemonnee als ik dat doe :)

Pas op heel hoog nivo (rank 5 of beter of zo) wordt de benodigde skill zo hoog dat decks als Patron Warrior marginaal beter zijn waardoor je misschien beter geen aggro kan spelen. Maar zelfs dan is Hybrid Hunter (=Face Hunter met een stropdas) gewoon tier één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
SeamusXanthus schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:42:
[...]

Ik heb dat ook heel lang gedaan. Echter als je zelf die rush decks speelt dan leer je ook je eigen control decks beter spelen. Momenteel speel ik ranked met bijna elke class, afhankelijk van de dailies. Alleen Rogue en Shaman voel ik me niet comfortabel bij. Alleen Face hunter weiger ik tot nu toe uit principe, dus daar heb ik een midrange met SnakeTraps en Starving Hyenas.

Het is nu eenmaal helaas een feit dat blizzard echt alles aan doet om aggro de dominerende decks te houden (wat betreft hoeveelheid). Ze zijn sneller (dus meer gold, sneller levelen), kosten gemiddeld minder dus EN zijn makkelijker te spelen EN hebben bijna dezelfde winrate.

Alleen iemand die EN een grote hoeveelheid kaarten heeft EN veel geduld EN die met hoog skill level speelt is beter af met Control.
Mijn Control Warrior kost 24k dust geloof ik en daar haal ik vrijwel exact dezelfde resultaten mee als met Hybrid Hunter + Demon Zoo die 'geen drol' kosten. Alleen duurt het veeeeeeeeeeeel langer. Eigenlijk speel ik dat dan alleen voor de leuk want los van de emoties (leuker om met Control Warrior te winnen) ben ik eigenlijk een dief van mijn eigen portemonnee als ik dat doe :)

Pas op heel hoog nivo (rank 5 of beter of zo) wordt de benodigde skill zo hoog dat decks als Patron Warrior marginaal beter zijn waardoor je misschien beter geen aggro kan spelen. Maar zelfs dan is Hybrid Hunter (=Face Hunter met een stropdas) gewoon tier één.
Tja dat komt omdat tot aan legend toe niet uitmaakt wat je winrate precies is, zolang je maar meer wint dan verlies en je komt er altijd. Dan is het voordeel dat je snelle potjes hebt. Daarnaast is het tot legend compleet niet relevant tegen wie je speelt zolang je wint. Ik bedoel je krijgt in principe hetzelfde voor rank 1 legend en iemand op rank 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
separhim schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:45:
[...]

Tja dat komt omdat tot aan legend toe niet uitmaakt wat je winrate precies is, zolang je maar meer wint dan verlies en je komt er altijd. Dan is het voordeel dat je snelle potjes hebt. Daarnaast is het tot legend compleet niet relevant tegen wie je speelt zolang je wint. Ik bedoel je krijgt in principe hetzelfde voor rank 1 legend en iemand op rank 25.
Voor mij is dit precies waarom het HS systeem in mijn ogen niet heel erg goed werkt. Mijn lijkt een ELO rating systeem voor een veel betere balans op de ladder zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
xelfer schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:52:
[...]

Voor mij is dit precies waarom het HS systeem in mijn ogen niet heel erg goed werkt. Mijn lijkt een ELO rating systeem voor een veel betere balans op de ladder zorgen.
Dat zou de aggro meta flink aanpakken denk ik. Dan wordt je ten minste minder beloond voor veel potjes te spelen. Maar waarschijnlijk laten ze het toch zoals het is omdat de devs er niet lijken te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
SeamusXanthus schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:42:
Kost mij niks, ik ben f2p. Als je control veel leuker vind dan aggro dan ben je juist een dief van je eigen vrije tijd als je aggro gaat spelen. Beter 2 uur plezier dan een kwartiertje ergeren, toch? :)

En op zich kun je best vermakelijke control spelen voor weinig gold, je komt er alleen niet zo hoog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Tektoon schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:38:
[...]

Vind je Control Priest een betere anti-aggro dan de Astie Fantastie Shaman?
Haha dat deck is van een seizoen of 7 geleden toen ik alleen maar Shaman speelde. Allang achterhaald. Ookal speel ik het nog wel eens omdat ik Shaman nog steeds de leukste class vind alleen praktisch onspeelbaar als je wil grinden.
xelfer schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:27:
[...]

Ja klopt, maar ik hou van afwisseling. 50 games op een rij met CW grinden vind ik zelf niet zoveel aan.
Ik wel, vind dat het leukste deck om mee te spelen. Puur omdat hij simpel facehunters, aggrodins en waker mages opruimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Alwayshappyz schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:54:
[...]

Is het niet mogelijk om in een Malygos deck ook gewoon twee Molten Giants te gebruiken en de gebruikelijke taunt givers? Voor Malygos heb je eigenlijk alleen twee darkbombs nodig, een soulfire en emperor. Dat zijn op zich maar vier kaarten. Of is het niet slim om ze in een Malygos deck te stoppen?

Ik heb in ieder geval zowel Mal Gannis als Jarraxxus en Malygos klaar staan. Maar heb werkelijk waar geen idee wat nou echt het beste deck is om te ladderen. Iemand advies voor een leuke build?
Zou vast wel mogelijk zijn een hybrid build, maar het is moeilijk om je deck dan goed te balanceren. Je kunt namelijk niet alles hebben ^^ Maar ik zeg test uit het en misschien is het wel een geniaal plan. Net als freeze mage met giants en echo, de suprise factor is dan winning.
xelfer schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:52:
[...]

Precies, hele rank systeem moet gewoon op de schop. Als je top 10 wilt worden, hoef je alleen maar de laatste paar dagen je best te doen, is gewoon flawed imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
108rogar schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:56:
[...]

Kost mij niks, ik ben f2p. Als je control veel leuker vind dan aggro dan ben je juist een dief van je eigen vrije tijd als je aggro gaat spelen. Beter 2 uur plezier dan een kwartiertje ergeren, toch? :)

En op zich kun je best vermakelijke control spelen voor weinig gold, je komt er alleen niet zo hoog mee.
Dief van mijn eigen virtuele gold-portemonee bedoel ik natuurlijk :). Ik speel zelf ook F2P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
An1mA schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:10:
[...]

Zou vast wel mogelijk zijn een hybrid build, maar het is moeilijk om je deck dan goed te balanceren. Je kunt namelijk niet alles hebben ^^ Maar ik zeg test uit het en misschien is het wel een geniaal plan. Net als freeze mage met giants en echo, de suprise factor is dan winning.

[...]

Precies, hele rank systeem moet gewoon op de schop. Als je top 10 wilt worden, hoef je alleen maar de laatste paar dagen je best te doen, is gewoon flawed imo.
Ik zie veel meer in het Starcraft 2 systeem met gold, silver, bronze, diamond, platinum en grandmaster. Lekker op jouw eigen niveau spelen en geen reset.

Of een soort voetbalsysteem met promoveren en degraderen elke maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
SeamusXanthus schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:14:
[...]

Dief van mijn eigen virtuele gold-portemonee bedoel ik natuurlijk :). Ik speel zelf ook F2P.
Dan ben ik maar een dief van mijn eigen portemonnee. Echt dat aggro gedoe kan ik echt niet tegen. Gaat tegen mijn gevoel in. Ik heb weleens facehunter gespeeld om het deck te leren kennen maar ik ga dan value trades maken, omdat dat zo hoort. Tenminste dat zegt mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
An1mA schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:10:
[...]
Ja, dat gevoel heb ik ook. Mijn suggesties voor HS ranked zouden zijn:

- Minder vaak de ladder resetten;
- ELO vanaf rank 25. Ratings afhankelijk van de kwaliteit van je tegenstander;
- Rewards bieden voor mensen die hoger op de ladder eindigen. Bijvoorbeeld gold voor het halen van een bepaalde rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
xelfer schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:21:
[...]

Ja, dat gevoel heb ik ook. Mijn suggesties voor HS ranked zouden zijn:

- Minder vaak de ladder resetten;
- ELO vanaf rank 25. Ratings afhankelijk van de kwaliteit van je tegenstander;
- Rewards bieden voor mensen die hoger op de ladder eindigen. Bijvoorbeeld gold voor het halen van een bepaalde rating.
Helaas gaan ze dat toch niet doen. De laatste tijd is Blizzard nogal lui geweest qua ladder systemen. Ik bedoel met sc2 had je een goed solide systeem en ze hadden in de beta van hs een vergelijkbaar systeem alleen kon je niet omlaag. Toen besloten dit idiote systeem te introduceren en sindsdien hebben ze er weinig aan gedaan.
Maar je ziet ook op andere games van blizzard hetzelfde. Hero league bij HotS kun je ook geen rank verliezen maar ga je per win een aantal punten omhoog.
Daarnaast zie je de luiheid ook op andere punten terug. Het chat/group/party systeem van HotS is enorm beperkt als je kijkt naar bijvoorbeeld sc2. Terwijl HotS overduidelijk is gebaseerd op de interface van sc2. Nou dan hadden ze dan op bedacht dat ze bij legacy of the void maar dan het belabberde systeem van HotS over gaan nemen. (ik maak geen grapje niemand is hier ook blij mee bij sc2).
Dus eerlijk gezegd verwacht ik compleet niks van de devs van blizzard meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
Ik vind rewards voor een hogere ladder rank echt een slecht idee. Het zorgt er alleen maar voor dat er nog meer gaat worden gerusht en genetdeckt. Dan wordt het 'fun' aspect, waar HS zoveel om zou draaien, nog minder beloont.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Op hoge ranks is het toch bijna alleen maar netdecks, misschien 2-3 kaarten anders, maar meer niet. Waarom? Het is niet alleen dat mensen netdecks gebruiken omdat ze geen decks kunnen/willen maken, maar omdat de populaire netdecks al voor zo gigantisch veel games zijn gebruikt en vrijwel zijn geoptimaliseert, en daardoor vaak maar de vraag is of je ze kan verbeteren. Dus ja wil je hoog op de rank komen, dan moet je echt een heel goed deck gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Dat snap ik, maar rewards op hogere ranks zorgt er actief voor dat mensen die kaarten willen testen, zelf decks willen maken, grappige decks willen spelen of nog niet alle kaarten hebben worden bestraft. Dat lijkt mij geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
aicaramba schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:29:
Dat snap ik, maar rewards op hogere ranks zorgt er actief voor dat mensen die kaarten willen testen, zelf decks willen maken, grappige decks willen spelen of nog niet alle kaarten hebben worden bestraft. Dat lijkt mij geen goed idee.
Ik vind die conclusie complete onzin. Ik zie niet hoe dat bestraffend zou werken en er is op het moment al niks dat testen of grappige decks bevordert op hogere ranks. Daarnaast zul je altijd zien dat de meta bepalend is voor wat goed is en wat niet en als je deze volgt of countert dan komt logischerwijze hoger dan niet meta decks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Het gaat niet om 'op hogere ranks, rank 5-legend', waar iedereen netdecks speelt en bijna alle kaarten heeft. Het gaat ook om de ranks 20-10, waar nieuwe spelers spelen die lang niet alle kaarten hebben. Laten we fundecks buiten beschouwing laten en het alleen hebben over nieuwe spelers.

Er wordt al langer gevraagd over een 'comeback mechanic' voor nieuwe spelers, zodat zij minder worden gedemotiveerd door de achterstand van kaarten.

Een systeem waar een hogere rank, betere rewards geeft zal er alleen maar voor zorgen nieuwe spelers langzamer kaarten kunnen verzamelen dan spelers die bijna alle kaarten hebben. Zodat het 'verschil tussen arm en rijk' zal groeien. Dat is absoluut niet iets wat blizzard moet willen.

[ Voor 9% gewijzigd door aicaramba op 02-07-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
aicaramba schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:46:
Het gaat niet om 'op hogere ranks, rank 5-legend', het gaat om de ranks 20-10, waar dit nog wel gebeurt. Laten we fundecks buiten beschouwing laten en het alleen hebben over nieuwe spelers.

Er wordt al langer gevraagd over een 'comeback mechanic' voor nieuwe spelers, zodat zij minder worden gedemotiveerd door de achterstand van kaarten.

Een systeem waar een hogere rank, betere rewards geeft zal er alleen maar voor zorgen nieuwe spelers langzamer kaarten kunnen verzamelen dat spelers die ijna alle kaarten hebben. Zodat het 'verschil tussen arm en rijk' zal groeien. Dat is absoluut niet iets wat blizzard moet willen.
Dat kunnen ze eigenlijk alleen verbeteren door meer basic cards toe te voegen die enigzins hun mannetje kunnen staan en ervoor te zorgen dat zij weinig spelen tegen de meer ervaren spelers maar dat laatste lijkt blizzard niet echt om te geven omdat ze dat al lang hadden kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Hoe ze dat kunnen doet weet ik niet. Maar het geven van rewards bij betere ladder finishes zal alleen maar tegen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
aicaramba schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:41:
Ik vind rewards voor een hogere ladder rank echt een slecht idee. Het zorgt er alleen maar voor dat er nog meer gaat worden gerusht en genetdeckt. Dan wordt het 'fun' aspect, waar HS zoveel om zou draaien, nog minder beloont.
Enige reward dat je nu enigszins hebt is de cardback die je op rank 20 krijgt en sterren in het begin van een nieuwe seizoen.
Maar jij vind dat de mensen die hoog ranken niet beloont hoeven worden, beetje krom vind je niet? Net als sommige mensen worden beloont met een bonus als ze hard werken of een prestatie hebben geleverd. Het gerush en netdeck heeft altijd al plaats gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
An1mA schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:06:
[...]

Enige reward dat je nu enigszins hebt is de cardback die je op rank 20 krijgt en sterren in het begin van een nieuwe seizoen.
Maar jij vind dat de mensen die hoog ranken niet beloont hoeven worden, beetje krom vind je niet? Net als sommige mensen worden beloont met een bonus als ze hard werken of een prestatie hebben geleverd. Het gerush en netdeck heeft altijd al plaats gevonden.
Zoals ik al zei: ik vind dat het nieuwe speler makkelijker moet worden gemaakt.
Net decken en rushen heeft altijd al plaats gevonden, zeker, maar dat betekent niet dat het niet nog erger kan worden.

Blizzard heeft altijd aangegeven dat HS is gefocust op casual, rng, fun games. Dat doe je niet door het nieuwere/casual spelers moeilijker te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door aicaramba op 02-07-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
@aicaramba

Over het comeback mechanisme gesproken waar je het eerder over hebt.

Welk comeback mechanic is er dan nodig?
Verschillende zeer competatieve decks zijn spotgoedkoop wat betreft dust.

En waarom zou een nieuweling meteen recht hebben om door te stoten naar bijvoorbeeld legendary?

Waarom zou het allemaal in de schoot geworpen moeten zijn? Blizzard heeft de game echt zeer gebalanceerd gemaakt in die zin dat 'tier 1' kaarten net zo goed common als legendary kunnen zijn.

Nieuwelingen zijn gewoon lage level omdat ze er (relatief) gewoon niks van kunnen. Ik heb ruim een jaar moeten sparen voor ik een control warrior heb kunnen maken en dit deck is echt NIKS BETER dan een gemiddeld face hunter deck van 1200 dust of zo? Alleen mensen denken dat dan omdat ze zelf dan Face Hunter spelen en Control Warrior toevallig net een slechte matchup is.

Het idee van de nieuwe spelers dat ze gelimiteerd worden in rank door hun collectie zit vooral in hun hoofd.
Wat wel zo is, is dat de hoeveelheid decks die ze kunnen gebruiken op hoog nivo zeer gelimiteerd is. Daar ben ik het wel mee eens. Maar zo blijft het juist leuk, omdat je dan steeds weer een doel heb.

Ik kan nog steeds geen Oil Rogue maken en ik vind het heerlijk, weer iets om naar toe t werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik zeg niet dat nieuwe spelers alles in de schoot moet worden geworpen. Ik zeg dat het niet moeilijker moet worden gemaakt.

Waarom gaat iedereen meteen uit van het extreme?

Blizzard heeft met HS een casual game voor ogen. Dat moet niet worden vergeten. Is het zo raar dat ik een standpunt van een casual gamer aanneem?

[ Voor 47% gewijzigd door aicaramba op 02-07-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 14:30
Ik zou het opzich wel leuk vinden wanneer er met "tiers" zou worden gewerkt.

Bij rank legend - 5 promoveer je een tier hoger rank 6 - 15 blijft staan alles daaronder degradeert.

Dan (bijv) 5 verschillende Tiers maken waarbij elke tier een eigen cardback heeft wanneer je boven rank 20 komt.

Tier 1 de elite pool en pool 5 is dan een pool voor beginners. Hiermee bereik je dat spelers (theoretisch) gezien meer op hun niveau spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik zou graag zien dat je niet begint op 25 sterren, maar op 40. En op 30 en op 15 (of zo), als je dat bereikt, kan je niet meer zakken.

Net als nu bij 20.

Heb je twee van die rustpuntjes. Betere verspreiding van alle spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 12:25
Turfschipper schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:42:
Ik zou graag zien dat je niet begint op 25 sterren, maar op 40. En op 30 en op 15 (of zo), als je dat bereikt, kan je niet meer zakken.

Net als nu bij 20.

Simpel en doeltreffend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
aicaramba schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:29:
Dit is dus gewoon onzin. Als jij ranked wilt spelen met een grappig deck, dan moet je niet zeuren wanneer je naar rank 20 zakt van rank 5. Wil je een grappig deck spelen, dan ga je maar casual spelen.

Volgens mij willen mensen maar niet begrijpen wat ranked is.
In ieder spel, of dit nou een computerspel is of fysiek, in ieder spel waar er competitief wordt gespeeld, wordt gekozen voor de allerbeste kaarten, personages, set ups enz. Waarom? Omdat je ze goed mogelijk wilt spelen.

Toen ik LoL veel speelde, zat ik constant tussen normal en ranked, normal probeerde ik de gekste dingen, de apartste team enz enz, ging ik ranked dan pakte ik mijn absolute beste champions. Zo werken spellen.
Zouden we alleen ranked hebben, dan zou ik je gelijk geven, maar er is juist een casual mode voor dingen te testen, gekken dingen te proberen, ervaring op te doen met nieuwe classes of wanneer je gewoon door omstandigheden niet optimaal kan spelen.

Ben je dus niet in staat of bereid om het beste uit de kast te trekken, kies dan voor casual. Wil je weer het beste laten zien, dan ga je ranked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het een goed idee zijn om Warsong Commander een exclusief text te geven zoals in Sommige kaartspellen wordt gedaan. Voorbeeld is 'Exept Frothing Berserker' zodat alleen de core van het probleem wordt aangepakt zonder dat er kaarten worden veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Your minions gain charge as long as their attack is 3 or less, problem solved.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
aicaramba schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:59:
Hoe ze dat kunnen doet weet ik niet. Maar het geven van rewards bij betere ladder finishes zal alleen maar tegen werken.
Cosmetische rewards (bijv. bij rank 15 kan je een golden common maken van je normale versie, rank 10 golden rare, rank 5 golden epic, Legend een golden legendary) werkt toch niet de beginnende spelers tegen? Dit zorgt er juist voor dat golden kaarten/decks een mogelijkheid zijn voor F2P spelers, want zelf moet ik bijv. nog 25 legendaries hebben, dus ik ga echt geen dust uitgeven aan golden versies van kaarten zolang ik deze nog niet heb.

Dit zorgt er gelijk voor dat je een beetje verschil ziet tussen goede en slechte spelers (aan de hand van de hoeveelheid goldens); plus dan kan je de doelgroep die de golden versies heeft gekocht de nieuwe Hero portraits aansmeren, want dat is dan nog de enige manier om te laten zien dat je geld teveel hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blizzard wil goede spelers niet belonen, maar spelers die het spel veel spelen. Vrijwel al hun spellen zijn een grindfest als je iets wilt bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:23:
Blizzard wil goede spelers niet belonen, maar spelers die het spel veel spelen. Vrijwel al hun spellen zijn een grindfest als je iets wilt bereiken.
Jij hebt duidelijk nooit HC raids of Arena gedaan. Bij verre de beste loot krijg je door op het hoogste niveau te spelen.

Tevens in het laatste seizoen van Diablo 3, kan je extra's krijgen door achievements te halen, en veel daarvan vereisen wel dat je op hoger niveau speel. Niet dat dit heel erg moeilijk is, maar toch.

[ Voor 31% gewijzigd door Benjamin- op 02-07-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turfschipper schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:42:

Net als nu bij 20.

Waar bedoel je meer zakken? Nooit meer? Of alleen dat seizoen?

Nooit meer zou slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ik zou persoonlijk max 3 ranks laten zakken. Bedoel het verschil tussen 1 seizoen en het volgende, kan nooit zoveel zijn dat je opeens die rank niet meer kan halen. Dus laat mensen maar weer aardig in de buurt beginnen, aan het begin van de maand is het anders gewoon rank 15 = Legend.

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]