[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.247 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-07 16:46
Wognummer schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:00:
[...]

het begon op rank 4 ;)

en ja in T5 dood als in dood 0 leven ik dacht dat face hunters al uitgestorven waren op rank 4/6 maar dit was echt niet grappig :( (ik speel trouwens het Tempo mage deck waar het een aantal pagina's geleden al over ging
Zeker op de laatste dagen van de ladder zijn er maar genoeg die schakelen naar een aggro deck zodat ze alsnog een poging tot Legend kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:56
astie schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:58:
[...]

In mijn ogen wel omdat de meta erg minion gericht is. Waardoor hij vaak genegeerd wordt omdat ze dan vaak minions gaan spammen. Daarbij is Ysera voor veel decks moeilijk te verwijderen. Ysera heeft mij al heel veel (fatique) matches gewonnen.
Eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ysera, MVP van de control vs control matches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-07 15:01
Alwayshappyz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:47:
[...]

Kijk, ik ontken ook zeker niet dat ik ook een stuk ervaring mis. Het is echt niet alleen pech dat me weerhoudt om rank 5 te halen. Daar maak ik ook nog teveel kleine foutjes voor.

Maar dat haalt niet weg dat ik nog altijd het beste kan inschatten hoeveel pech ik heb of niet. Mijn vriend en ik spelen het spel allebei (hij is qua skill e.d. wel wat verder dan mij) en ook hij roept vaak dat ik wel erg veel pech heb. Vanochtend bv. Tegen 3 mages gespeeld. Alle drie de mages speelden unstable portal. Een kreeg een Ragnaros, een kreeg een Dr Boom en een ander kreeg een extra Archmage Antonidas; en dat is echt niet de eerste keer dat ik dat zie bij andere mages. Het kan zijn dat ik net die ene keer mee maak dat hun alledrie geluk hebben (toevallig alle drie precies tegen mij), maar het kan ook best zijn dat ik best wel wat pech heb. Ik schuif het niet allemaal daar op, maar het helpt niet mee.

Ander punt: card draw. Vaak zat voor gekomen dat ik een goed deck heb (waar Legend mee is gehaald bv), waar ik zeker rond de 20/30x mee speel, maar bij 2/3 van die potjes gewoon niet de juiste starthand heb, terwijl het me opvalt dat de tegenstander dat vaak wel heeft (mages bv met turn 1 mana wyrm, etc). Oke, dan kan ook gezegd worden dat ik net die ene keer mee maak dat het hun mee zit, maar zo vaak? Vooral in een aggro heavy meta heb je toch bepaalde startkaarten nodig. Als je die niet krijgt...tja, wat is het dan, als het geen pech is? Ik zou dus niet zo heel snel oordelen over het geluk van anderen ;)

Zullen ook best potjes zijn waar ik denk dat ik pech heb en dat het allemaal wel mee valt, maar alles samen genomen heb ik zeker een punt. Heb een vriend die momenteel rank 2 is en die ook vaak spectate bij mij (voor tips e.d.) en hij geeft hetzelfde aan. Ik maak veel foutjes (teveel om rank 5 te halen, laat staan Legend), maar het is ook zeker pech in veel gevallen.

Qua topdecken heb je wel een punt. Daar heb je gewoon gelijk in. Hij had die card sowieso al in zijn deck zitten, dus dan kun je niet spreken over pech. Het kan wel, maar dat zou niet helemaal terecht zijn. Maar over de andere punten die je benoemde qua RNG ben ik het niet met je eens. Ook prima gok ik :) Bedankt voor de adviezen!

@An1mA

Gefeliciteerd!
En wat kwamen uit al die andere Unstables. Ga is voor jezelf een lijstje bijhouden wat er allemaal uitkomt, ga is kijken of je nu echt zo'n ongeluk hebt, of dat je alleen de goede (voor jou slechte) uitkomsten doet onthouden. Gemiddelde uitkomsten maken namelijk geen indruk, slechte uitkomsten moet je even om lachen en vergeet je ook weer, maar de goede uitkomsten, die blijven hangen. Dus kan je wel echt je geluk inschatten? Ik betwijfel het, want noem is de laatste 10 uitkomsten van UP.
Vergeet verder niet, dat ook al spelen ze later een minion die veel goedkoper is, hebben ze op turn 2 ook vrijwel niets gespeeld.

Ja je kan 'ongeluk' hebben met je turn 1, aan de andere kant, welke keuzes maak jij met je mulligan, wat hou je. Wanneer speel jij je kaarten enz? Ja turn 1 Mana Wyrm is belangrijk, maar wat gooi je er voor weg om die kaart te krijgen? Daar komt weer om de hoek kijken hoe greedy of juist veilig je speelt. En wat heb je nog meer als turn 1? Zijn het alleen Mana Wyrms, of heb je bijvoorbeeld ook Mirror Image en/of Clockwork Gnome?
Dat een deck Legend heeft gehaald zegt verder nog niet alles, in een tragere meta kan je andere keuzes maken dan in een snellere meta. Daarbij is 5 naar Legend heel anders dan rank 9, dus dan speel je een deck die niet geschikt is voor die rank.

Maargoed je hebt het dus over ongeluk, maar kijk je ook weleens naar geluk? Je speelt Tempo Mage en je hebt alleen Mana Wyrms als 1 drop. De kans dat je hem trekt als je alles mulligan, is ongeveer 50%. Speel je in een aggressieve meta, dan moet je 1 of 2 Clockwork Gnome toevoegen, waardoor je kans opeens richting de 100% gaat dat je een 1 drop hebt. 2 drops zijn vaak niet zo'n probleem, en daarna wilt het allemaal wel.
en ja in T5 dood als in dood 0 leven ik dacht dat face hunters al uitgestorven waren op rank 4/6 maar dit was echt niet grappig :( (ik speel trouwens het Tempo mage deck waar het een aantal pagina's geleden al over ging
En jij bent 7x achter elkaar met tempo mage op turn 4-5 doodgegaan tegen Face Hunter? Sorry maar dat is wel heel extreem ongeloofwaardig. Ik denk dat je hier flink aan het overdrijven bent, de kans op 7 Face Hunters is dus heel erg klein, dat jij vervolgens niets trek om je de vijand te vertragen en je niet je hero power gebruikt, is gewoon onmogelijk. Bedoel waar moet Hunter die damage vandaan halen tegen Mage? Ze kunnen je absoluut flink pak slaag geven en vrij makkelijk winnen, maar niet met turn 4-5.

Dus heb je een tracker, ga je games bekijken en wat werkelijk de stats zijn, want dit is echt een gevoel die in je hoofd zit, en niet de realiteit is.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
  • Laatst online: 10-08-2024
Oeh, net een tirion uit een pakje getrokken! Jammer dat ik m al had, nog even doorsparen en dan een ysera of ragnaros craften denk ik.. Of zie ik er een over het hoofd?

Gebruik nu sylvanas, harrison, en de brm en gvg legs die belangrijk zijn en ik heb Alex al

Speel over het algemeen control/midrange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-07 18:40

Dhrax

Prog Lord

[...]

En jij bent 7x achter elkaar met tempo mage op turn 4-5 doodgegaan tegen Face Hunter? Sorry maar dat is wel heel extreem ongeloofwaardig. Ik denk dat je hier flink aan het overdrijven bent, de kans op 7 Face Hunters is dus heel erg klein, dat jij vervolgens niets trek om je de vijand te vertragen en je niet je hero power gebruikt, is gewoon onmogelijk. Bedoel waar moet Hunter die damage vandaan halen tegen Mage? Ze kunnen je absoluut flink pak slaag geven en vrij makkelijk winnen, maar niet met turn 4-5.
Het is wellicht wat aangedikt maar de laatste is ook mijn ervaring dat het toch de snelle agrro decks zijn die nog snel wat willen pushen op de ladder. Ik kom zo nu en dan eens een Pala of Priest tegen, maar het zijn toch voornamelijk de Mages en Hunters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Benjamin- schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:29:
[...]

En wat kwamen uit al die andere Unstables. Ga is voor jezelf een lijstje bijhouden wat er allemaal uitkomt, ga is kijken of je nu echt zo'n ongeluk hebt, of dat je alleen de goede (voor jou slechte) uitkomsten doet onthouden. Gemiddelde uitkomsten maken namelijk geen indruk, slechte uitkomsten moet je even om lachen en vergeet je ook weer, maar de goede uitkomsten, die blijven hangen. Dus kan je wel echt je geluk inschatten? Ik betwijfel het, want noem is de laatste 10 uitkomsten van UP.
Vergeet verder niet, dat ook al spelen ze later een minion die veel goedkoper is, hebben ze op turn 2 ook vrijwel niets gespeeld.

Ja je kan 'ongeluk' hebben met je turn 1, aan de andere kant, welke keuzes maak jij met je mulligan, wat hou je. Wanneer speel jij je kaarten enz? Ja turn 1 Mana Wyrm is belangrijk, maar wat gooi je er voor weg om die kaart te krijgen? Daar komt weer om de hoek kijken hoe greedy of juist veilig je speelt. En wat heb je nog meer als turn 1? Zijn het alleen Mana Wyrms, of heb je bijvoorbeeld ook Mirror Image en/of Clockwork Gnome?
Dat een deck Legend heeft gehaald zegt verder nog niet alles, in een tragere meta kan je andere keuzes maken dan in een snellere meta. Daarbij is 5 naar Legend heel anders dan rank 9, dus dan speel je een deck die niet geschikt is voor die rank.

Maargoed je hebt het dus over ongeluk, maar kijk je ook weleens naar geluk? Je speelt Tempo Mage en je hebt alleen Mana Wyrms als 1 drop. De kans dat je hem trekt als je alles mulligan, is ongeveer 50%. Speel je in een aggressieve meta, dan moet je 1 of 2 Clockwork Gnome toevoegen, waardoor je kans opeens richting de 100% gaat dat je een 1 drop hebt. 2 drops zijn vaak niet zo'n probleem, en daarna wilt het allemaal wel.
Ter verduidelijking: Ik speel geen tempo mage; het was enkel een voorbeeld. Verder vind ik dat je me een klein beetje kleinerend (ik kan heus wel inzien wanneer ik geluk heb en er iets prut uit iemands portal komt bv - ook die potjes onthoud ik) toe spreekt, alsof ik zo'n type ben die niet objectief naar zijn eigen situatie kan kijken, dat vind ik niet netjes. Ik speel het spel voor de fun en ik post hier voor de fun. Niet om vrij ''subtiel'' een beetje gekleineerd te worden. Ik heb zelf ook al gezegd dat het echt niet alleen maar aan de pech ligt en dat ik ook een stuk ervaring mis, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik niet goed genoeg ben om in te schatten wat voor geluk ik heb of wat voor pech ik heb. Heb je meegekeken bij mijn potjes? Nee. De mensen die dat wel hebben gedaan zeggen allemaal hetzelfde als ik: kleine foutjes, die potjes ook in mijn nadeel beslissen, maar ook vaak pech met card draw en RNG met bv unstable portal. En ja, die mensen hebben ook mijn decks gezien en weten dus dat de decks verder prima zijn qua curve en cards. Maar ik heb geen idee waarom ik het gevoel heb dat ik verantwoording moet afleggen bij jou. Hier laat ik het verder bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Alwayshappyz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:48:
[...]

Ter verduidelijking: Ik speel geen tempo mage; het was enkel een voorbeeld. Verder vind ik dat je me een klein beetje kleinerend (ik kan heus wel inzien wanneer ik geluk heb en er iets prut uit iemands portal komt bv - ook die potjes onthoud ik) toe spreekt, alsof ik zo'n type ben die niet objectief naar zijn eigen situatie kan kijken, dat vind ik niet netjes. Ik speel het spel voor de fun en ik post hier voor de fun. Niet om vrij ''subtiel'' een beetje gekleineerd te worden. Ik heb zelf ook al gezegd dat het echt niet alleen maar aan de pech ligt en dat ik ook een stuk ervaring mis, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik niet goed genoeg ben om in te schatten wat voor geluk ik heb of wat voor pech ik heb. Heb je meegekeken bij mijn potjes? Nee. De mensen die dat wel hebben gedaan zeggen allemaal hetzelfde als ik: kleine foutjes, die potjes ook in mijn nadeel beslissen, maar ook vaak pech met card draw en RNG met bv unstable portal. En ja, die mensen hebben ook mijn decks gezien en weten dus dat de decks verder prima zijn qua curve en cards. Maar ik heb geen idee waarom ik het gevoel heb dat ik verantwoording moet afleggen bij jou. Hier laat ik het verder bij.
Maar je kijkt niet objectief naar je situatie, je geeft 3 voorbeelden van inderdaad hele goede RNG, maar als ik dan vraag of je ook de slechte of gemiddelde RNG kan herinneren, dan geef je niet thuis. Dan geloof ik zonder meer dat ik kleinerend overkom, immers zit jij hier de RNG de schuld te geven waarom je niet boven rank 9 uitkom, en dan wil je niet op de feiten worden gedrukt.
Het typische gevoel van mensen van winnen en verliezen in dit soort spellen = Ik win door skill en verlies door slechte RNG. Dit is niet alleen een negatieve houding waar je niets mee opschiet, maar het weerhoud je ook van om verder te komen.

Dus ga je games analyseren, waar ging het echt fout, slechte RNG hebben we allemaal wel, maar had je iets anders kunnen doen, zou dat andere echt beter zijn geweest op dat moment, was je te greedy of juist te voorzichtig? Wat had het ergste geweest wat er had kunnen gebeuren, en hoe erg is dat precies?

Voor de duidelijkheid, vrijwel iedereen moet door dit proces heen, het gaat niet alleen om RNG te accepteren, maar vooral de wetenschap hebben van dat dit je beste play was, niet alleen tilt je niet zo snel als je weet dat je goed hebt gespeeld, maar als je dit ook echt doet, schiet je makkelijk voorbij rank 9.

Ik denk trouwens niet dat ik de beste speler ben, ook hier niet, we hebben hier zeker wel betere spelers zitten. Maar ik begrijp wel hoe je omhoog kan, en ik weet ook dat ik vrijwel niet meer tilt door slechte RNG, maar wel door mijn eigen slechte plays, zelfs wanneer ik win. Of ik win of verlies, zolang ik weet dat ik het beste heb gespeeld, dan ben zij het zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Benjamin- op 30-06-2015 16:06 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30
dus door iemand voor leugenaar uit te maken haal je je gelijk?

ok ik ga hier niet eens meer op in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 07:40
Benjamin- schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:28:

Mage: http://www.hearthpwn.com/...estorm-3-0-top-100-legend
Dr. Boom kan je vervangen met Sylvanas. De rest van de kaarten zijn niet moeilijk om te krijgen, op dan Naxx/BRM kaarten, maar die kaarten moet je eigenlijk gewoon hebben. Flamewaker zou je voorlopig kunnen vervangen met Knife Jugglers. Vaporize kan je makkelijk vervangen met een tweede Mirror Entity.

Zoolock: http://www.hearthpwn.com/...oo-streak-to-legend-guide
Dr. Boom en Mal'Ganis kan je vervangen met 2de Flame Imp en iets als Dread Infernal.

Malylock: http://www.hearthpwn.com/...legend-1-s15-malygos-lock
Je hebt de belangrijkste kaart, 1 BGH zou ik zeker wel aanraden, maar een tweede is niet perse nodig.

Hunter: http://www.hearthpwn.com/...end-guide-midrange-hunter
Dr. Boom kan je weer vervangen met Sylvanas

Nu zullen er mogelijk nog de nodige kaarten zijn die je mist, laat het even weten en dan denk ik met je mee.
Heb ze eens samengesteld alleen mis ik voor sommige decks nog best veel.

Van de hunter deck heb ik iig het meest van dus lijkt me ook slim dat ik even op die focus. Hier mis ik de volgende kaarten nog.
* Quick Shot
* Mad Scientist (moet ik nog unlocked via naxx)
* Piloted Shredder
* Dr. Boom (vervangen door Sylvanas op het moment)

Dan op een 2e plaats kwam de zoolock deck

* Imp Gang Boss × 2 blackrock
* Void Terror × 2 - classic
* Imp-losion × 2 - gg
* Voidcaller × 2 - naxx
* Doomguard × 2 - classic
* Mal'Ganis × 1 - gg
* Defender of Argus × 1 - classic

Van de andere mis ik te veel om op te noemen. Ik denk dat ik me ga focussen op de Hunter deck en kijken hoe ver ik kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wognummer schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:03:

Andere mensen weten kennelijk beter waar jij tegen speelt dan jij, dus kunnen ze makkelijk de conclusie trekken dat je liegt |:( . 7 keer hetzelfde extreem populaire deck tegen komen is natuurlijk ook super onwaarschijnlijk. 8)7

Slim om er idd niet meer op in te gaan.

Ik kan me de frustratie van alleen maar Face Hunters wel voorstellen. Zelf ga ik altijd een ander spel doen als ik teveel van dat soort decks tegen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Benjamin- schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:01:
[...]

Maar je kijkt niet objectief naar je situatie, je geeft 3 voorbeelden van inderdaad hele goede RNG, maar als ik dan vraag of je ook de slechte of gemiddelde RNG kan herinneren, dan geef je niet thuis. Dan geloof ik zonder meer dat ik kleinerend overkom, immers zit jij hier de RNG de schuld te geven waarom je niet boven rank 9 uitkom, en dan wil je niet op de feiten worden gedrukt.
Het typische gevoel van mensen van winnen en verliezen in dit soort spellen = Ik win door skill en verlies door slechte RNG. Dit is niet alleen een negatieve houding waar je niets mee opschiet, maar het weerhoud je ook van om verder te komen.

Dus ga je games analyseren, waar ging het echt fout, slechte RNG hebben we allemaal wel, maar had je iets anders kunnen doen, zou dat andere echt beter zijn geweest op dat moment, was je te greedy of juist te voorzichtig? Wat had het ergste geweest wat er had kunnen gebeuren, en hoe erg is dat precies?
No offense, maar wat je nu allemaal zegt slaat nergens op. Heb je mijn vorige post uberhaupt wel gelezen? :D Ik zeg duidelijk dat het echt niet alleen de schuld van RNG is. Ook veel eigen gemaakte foutjes e.d. Jij zegt vervolgens dat ik mijn eigen potjes niet kan analyseren en de volledige schuld bij RNG leg. Dit, terwijl ik ook aangeef de wat positievere RNG (voor mij) ook gewoon onthoud. Je negeert dus eigenlijk alles wat ik zeg. Dus veel plezier verder :) Blijkbaar ben jij zo geweldig dat jij de potjes die ik speel en de decks die ik speel beter kent dan ikzelf en de mensen die wel met mijn potjes meekijken. Wow.

[ Voor 5% gewijzigd door Alwayshappyz op 30-06-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alwayshappyz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:19:
[...]
Je negeert dus eigenlijk alles wat ik zeg.
Dat is voor het eerst dat hij inhoudelijke opmerkingen negeert van iemand anders :o. _O-

RNG is in mijn ogen ook een vervelend aspect van de game, in voor en tegenspoed. In beide gevallen kan ik niet echt tevreden zijn als RNG de uitkomst van een game bepaald.

Als ik zit te klooien op lagere ranks, speel ik juist decks met zoveel mogelijk RNG. Wanneer ik serieus HS probeer te spelen, dan probeer ik echter de hoeveelheid RNG in mijn decks zo laag mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295814

Hoe doe je dat? uitvogelen hoe de game de kaarten schud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:33
xelfer schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:25:
[...]

Dat is voor het eerst dat hij inhoudelijke opmerkingen negeert van iemand anders :o. _O-

RNG is in mijn ogen ook een vervelend aspect van de game, in voor en tegenspoed. In beide gevallen kan ik niet echt tevreden zijn als RNG de uitkomst van een game bepaald.

Als ik zit te klooien op lagere ranks, speel ik juist decks met zoveel mogelijk RNG. Wanneer ik serieus HS probeer te spelen, dan probeer ik echter de hoeveelheid RNG in mijn decks zo laag mogelijk te houden.
Tja RNG kan leuk zijn en kan ook zwaar klote zijn. Al hoop dat ze bij de komende expansions wat minder kaarten toevoegen die zowel zeer goed zijn als heel veel rng hebben. (portal, shredder, dr. Boom etc)
[...]

No offense, maar wat je nu allemaal zegt slaat nergens op. Heb je mijn vorige post uberhaupt wel gelezen? :D Ik zeg duidelijk dat het echt niet alleen de schuld van RNG is. Ook veel eigen gemaakte foutjes e.d. Jij zegt vervolgens dat ik mijn eigen potjes niet kan analyseren en de volledige schuld bij RNG leg. Dit, terwijl ik ook aangeef de wat positievere RNG (voor mij) ook gewoon onthoud. Je negeert dus eigenlijk alles wat ik zeg. Dus veel plezier verder :) Blijkbaar ben jij zo geweldig dat jij de potjes die ik speel en de decks die ik speel beter kent dan ikzelf en de mensen die wel met mijn potjes meekijken. Wow.
Benjamin zal lezen:
... blah blah blah Positievere RNG voor mij blah blah blah rest niet interessant...

Vervolgens gaat hij iets zeggen over RNG en niet meer erop reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Wognummer schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:03:

Deze hele discussie gaat over het gevoel van RNG, jij zegt hier 7 potjes achter elkaar met turn 4-5 met Hunter te zijn afgemaakt, om dit te laten gebeuren terwijl jij totaal niet de game langer kon uithouden dan turn 5, betekent dat naast de gigantische RNG van 7x Face Hunter achter elkaar te krijgen, 7x de gigantische RNG dat ze constant Huffers enz krijgen om jou in max 5 turns af te slachten en dan ook de gigantische RNG dat jij dit totaal niet kon stoppen met tempo Mage, naja dan hebben we het over RNG die zo klein is dat we wel heel veel nullen achter de komma krijgen voordat er een 1 komt te staan.
Om turn 4 dood te zijn tegen Hunter, betekent dat hij letterlijk perfecte draw moet hebben, en jij alleen maar je hoge kaarten trek en geen enkele 2 drop bewaar.

Dus nee, ik geloof je niet en ik denk dat jijzelf ook wel weet dat je zat te overdrijven. En dat is juist dus ook waar het om gaat, het gevoel hebben van die slechte RNG, dat het lijkt of iedere tegenstander Face Hunter speelt, dat je dood bent voordat je uberhaupt iets kon doen en dat alle RNG tegen je is. En terwijl er vast een flinke kern van waarheid in je gevoel zit, blijkt de realiteit net wat minder erg te zijn. Hoeveel maakt dat uit? Naja eigenlijk best wel veel, want zodra jij in je hoofd echt begint te denken dat je het ongelukste persoon ter wereld bent qua RNG en dat je daarom maar verliest, dan tilt je en dan ga je slecht spelen en dan is het gedaan met je, en dan komen de boze RNG berichten.
Raven__NL schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:03:
[...]

Heb ze eens samengesteld alleen mis ik voor sommige decks nog best veel.

Van de hunter deck heb ik iig het meest van dus lijkt me ook slim dat ik even op die focus. Hier mis ik de volgende kaarten nog.
Quick Shot
Mad Scientist (moet ik nog unlocked via naxx)
Piloted Shredder
Dr. Boom (vervangen door Sylvanas op het moment)

Dan op een 2e plaats kwam de zoolock deck

Imp Gang Boss × 2 blackrock
Void Terror × 2 - classic
Imp-losion × 2 - gg
Voidcaller × 2 - naxx
Doomguard × 2 - classic
Mal'Ganis × 1 - gg
Defender of Argus × 1 - classic

De andere miste ik te veel om op te noemen. Ik denk dat ik me ga focussen op de Hunter deck en kijken hoe ver ik kom.
Mad Scientis is wel echt een essentiele kaart.
Quick Shot kan je vervangen met Wolfrider, voor die Shredder zou je een Houndmaster of Leper Gnome kunnen gebruiken.
[...]

Je gaf eerder aan dat je op rank 9 bleeft steken door slechte RNG, vervolgens noemde jij de 3 zeer goed UP uitkomsten als voorbeeld waarom je dus slechte RNG hebt. Dat je dan zegt dat het niet alleen aan RNG ligt, betekent niet dat je het gevoel van slechte RNG loslaat, dat probeer ik je uit te leggen.
Ik lees dus wel je berichten, maar ik richt me op het gedeelte wat RNG de (gedeeltelijke) schuld geeft waarom je niet boven rank 9 komt.
Het gaat mij ook om dit gevoel:
Alwayshappyz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:21:maar ook wel veel pech overall; vooral het RNG. Het gebeurd mij wel heel vaak dat de tegenstander net zijn overwinning kaart top-deckt, of dat mijn tegenstander net krijgt uit een unstable portal wat hij nodig heeft, etc, etc, terwijl dat soort RNG dingetjes bij mij amper in mijn voordeel uitvallen. Het gebeurd af en toe wel, maar enorm wisselvallig, waardoor ik vaker lose-streaks heb dan winstreaks.
Je keuzes in het spelen is een stuk lastiger om te bespreken, dat is ervaring, inzicht enz enz, en we maken ze allemaal, dus ja daar valt op deze manier weinig over te zeggen. Maar het gevoel dat je daar omschrijft is wel iets waar je over kan praten en van leren.

Je zou dit trouwens is kunnen lezen:
http://teamarchon.com/str...onquering-tilt-with-zalae
http://teamarchon.com/str...g-from-losses-with-purple

[ Voor 10% gewijzigd door Benjamin- op 30-06-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:39
Hee, niet weer he?
Raven__NL schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:03:
* Quick Shot
* Mad Scientist (moet ik nog unlocked via naxx)
* Piloted Shredder
* Dr. Boom (vervangen door Sylvanas op het moment)
Quickshot zit in de eerste wing van Blackrock Mountain, dus effe 700 gold opsparen... :)

Ik was gisteren plotseling level 15 doordat mijn Fel Cannon deck me de 60 gold daily in 1 win streak gaf. Legend, hier kom ik! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:41
An1mA schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:12:
Zojuist voor de 5 keer legend geworden
Goed bezig, toch nog even op de laatste dag Legend geworden. Nu alleen nog net als astie de hele avond grinden voor die gekke top 100 finish. :7 :7 :7

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 00:29
Ik heb Hearthstone ook maar weer eens opgepakt. In de maand juli wil ik eens vol voor de ranks gaan. Ik kan jullie tips daarom vast goed gebruiken ;). Allereerst twee vragen:

- Ik mis nog een berg kaarten (lees: Ik heb 2 bruikbare legendaries en de uitbereidingen), gaat dat een probleem zijn? Ik heb nu de decks: Patron Warrior, een eigen control Paladin en de aggro deckjes.

- Welke tracker voor stats raden jullie aan?

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Chaoss op 14-07-2015 22:24 ]

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik adviseer je een dergelijke vraag niet in een topic van een spelletje te stellen :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
verkeerde tablad.... oops mijn excues

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
xV0rtexx schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:29:
Ik heb Hearthstone ook maar weer eens opgepakt. In de maand juli wil ik eens vol voor de ranks gaan. Ik kan jullie tips daarom vast goed gebruiken ;). Allereerst twee vragen:

- Ik mis nog een berg kaarten (lees: Ik heb 2 bruikbare legendaries en de uitbereidingen), gaat dat een probleem zijn? Ik heb nu de decks: Patron Warrior, een eigen control Paladin en de aggro deckjes.

- Welke tracker voor stats raden jullie aan?
Patron werkt erg goed, zelfs zonder legendaries. De beste versies zijn ook zonder Grommash en wordt vaak alleen met Harrison als legendary gespeeld (en uiteraard Thaurissan).

Control Paladin heeft wel de nodige legendaries nodig om op hoog niveau te komen, maar zolang je Tirion hebt, dan kan je er in ieder geval wel redelijk goed mee spelen, zeker geen top deck, maar wel speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04:16

Nitai

Live the life you love.

Nog maar 65 games en dan heb ik Goldylocks Uther......met z'n wapperende haren.. B)
Hierna ga ik voor Garrosh, die vlammenzee is ook zo nice.

Ik vond de brawl van deze week niet zo heel erg boeiend. Dan vond ik de vorige leuker met al die overpowered kaarten :+

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 07:40
Benjamin- schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:34:
[...]

Mad Scientis is wel echt een essentiele kaart.
Quick Shot kan je vervangen met Wolfrider, voor die Shredder zou je een Houndmaster of Leper Gnome kunnen gebruiken.
Ja die komt vandaag of morgen wel. Naxx heb ik mijn bezit en inmiddels al 1 wing uitgespeeld. De andere komen wel aan de beurt. Op het moment kom ik redelijk goed uit de voeten met deze deck waarvoor mijn dank :)

haha ik win al veel meer dan voorheen.
108rogar schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:52:

Quickshot zit in de eerste wing van Blackrock Mountain, dus effe 700 gold opsparen... :)
haha dat 'effe' is niet zo snel gedaan. Ik wil mijn gold ook gebruiken om zoveel mogelijk kaarten te krijgen. Ik ben inmiddels erachter dat ik beter arena kan doen. Alleen zijn mijn skills nog te n00b om daar goed door te komen. Maar een cardpack en een beetje extra dust/gold kan nooit kwaad. Vind het wel jammer dat je bij Arena alleen maar de 'Goblins vs Gnomes' packs krijgt en niet kan de classic packs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Arena is pas interessant vanaf 3 wins, anders maak je er gemiddeld gezien verlies op. Met 4 wins kan je spreken over een kleine winst.

Ik zat net een video van Strifecro's midrange Paladin te kijken, hij speelde tegen een Patron Warrior, en daar gebeurde iets heel leuks, er kwam een Thalnos uit zijn Shredder, opeens was het veld van Warrior weg, want ja die spelldamage is erg leuk.

Ik begon me toen af te vragen of Thalnos niet gewoon erg goed is in Paladin. Heel wat spelers stoppen Acolyte in hun deck voor carddraw, maar omdat je hem zelf niet kan activeren, haal je er zelden meer dan 1 draw uit, dus dacht ik waarom niet gewoon Thalnos, je hebt 1 card draw (tenzij ze zo dom zijn om te silencen), en je hebt een 3 damage Consecration voor 6 mana. Ik kan dan ook eigenlijk niet bedenken hoe Acolyte beter is, kost een mana meer, geen direct effect en vaak ook maar 1 kaart.

Dan speelt hij nog een Defender of Argus, zelf heb ik gekozen voor een Coghammer, Coghammer is ongelooflijk sterk early game en nog steeds heel redelijk later in het spel, terwijl Argus vaak pas later speelbaar is wil je echt value er uithalen. Natuurlijk gaat Coghammer wel meer ten koste van je health. Omdat ik 2x QM echt bagger vind, heb ik er 1 omgewisseld met een Healbot. Echter overweeg ik om toch Argus te proberen en dan die Healbot om te wisselen met Loatheb.

Ook sinds lange tijd weer Dr. Boom in het deck, maar even kijken hoe goed die werkt, dus denk dat ik per match dit heel bewust ga bijhouden, om dan te kijken of Dr. Boom wel echt de beste keuze is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1Z4ArG828dzR4fiHlo8qSMsw/full.png

[ Voor 86% gewijzigd door Benjamin- op 30-06-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:39
Raven__NL schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:43:
haha dat 'effe' is niet zo snel gedaan. Ik wil mijn gold ook gebruiken om zoveel mogelijk kaarten te krijgen. Ik ben inmiddels erachter dat ik beter arena kan doen. Alleen zijn mijn skills nog te n00b om daar goed door te komen. Maar een cardpack en een beetje extra dust/gold kan nooit kwaad. Vind het wel jammer dat je bij Arena alleen maar de 'Goblins vs Gnomes' packs krijgt en niet kan de classic packs.
Tja, effe is relatief natuurlijk. Ik hou zelf niet zo van arena dus ik moet ook wat meer geduld hebben. Als je goed je dailies doet en optimaal inruilt naar 60/100 quests moet je in 12-14 dagen je Quickshots wel kunnen verdienen (plus Thaurissan). Ik had het laatst 3 weken bijgehouden en ik kwam op ongeveer 60 goud per dag. Zat zelfs een dag spectator quest bij, die ga ik natuurlijk niet wegklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
Benjamin- schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:46:
Arena is pas interessant vanaf 3 wins, anders maak je er gemiddeld gezien verlies op. Met 4 wins kan je spreken over een kleine winst.

Ik zat net een video van Strifecro's midrange Paladin te kijken, hij speelde tegen een Patron Warrior, en daar gebeurde iets heel leuks, er kwam een Thalnos uit zijn Shredder, opeens was het veld van Warrior weg, want ja die spelldamage is erg leuk.

Ik begon me toen af te vragen of Thalnos niet gewoon erg goed is in Paladin. Heel wat spelers stoppen Acolyte in hun deck voor carddraw, maar omdat je hem zelf niet kan activeren, haal je er zelden meer dan 1 draw uit, dus dacht ik waarom niet gewoon Thalnos, je hebt 1 card draw (tenzij ze zo dom zijn om te silencen), en je hebt een 3 damage Consecration voor 6 mana. Ik kan dan ook eigenlijk niet bedenken hoe Acolyte beter is, kost een mana meer, geen direct effect en vaak ook maar 1 kaart.

Dan speelt hij nog een Defender of Argus, zelf heb ik gekozen voor een Coghammer, Coghammer is ongelooflijk sterk early game en nog steeds heel redelijk later in het spel, terwijl Argus vaak pas later speelbaar is wil je echt value er uithalen. Natuurlijk gaat Coghammer wel meer ten koste van je health. Omdat ik 2x QM echt bagger vind, heb ik er 1 omgewisseld met een Healbot. Echter overweeg ik om toch Argus te proberen en dan die Healbot om te wisselen met Loatheb.

Ook sinds lange tijd weer Dr. Boom in het deck, maar even kijken hoe goed die werkt, dus denk dat ik per match dit heel bewust ga bijhouden, om dan te kijken of Dr. Boom wel echt de beste keuze is.

[afbeelding]
Zat vandaag en gister over precies hetzelfde na te denken, concencration is prima maar doet net niet genoeg tegen een patron. Nu heb ik geen bloodmage dus werd het wat lastiger maar mooi om te zien dat ik dus niet de enige ben!

Al zou ik persoonlijk niet een qm voor een healbot ruilen, natuurlijk is qm situationeel, maar als hij hit is de kans op een win wel aanzienlijk groter! Heb zelf nu ook een coghammer in mn paladin, werkt als een trein! Denk dat paladin veel potentie heeft als er 'outside the box' wordt gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Acolyte heeft iig synergie met Aldor en Thalnos werkt het beste in decks met een hoop goedkope spells en niet decks met maar een paar redelijke dure spells. Thalnos is middelmatig in midrange Paladin vergeleken met bv. een Azure Drake en ook Acolyte is momenteel niet al te best in een meta vol Patrons.
dijstr schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 22:32:
Al zou ik persoonlijk niet een qm voor een healbot ruilen, natuurlijk is qm situationeel, maar als hij hit is de kans op een win wel aanzienlijk groter!
Yup, men runned hem 2x omdat het vaak dood zijn in je hand nog steeds opweegt tegen de turn 4(/5) autowins met turn 3 muster into coin QM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:20
djengizz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 22:43:
Acolyte heeft iig synergie met Aldor en Thalnos werkt het beste in decks met een hoop goedkope spells en niet decks met maar een paar redelijke dure spells. Thalnos is middelmatig in midrange Paladin vergeleken met bv. een Azure Drake en ook Acolyte is momenteel niet al te best in een meta vol Patrons.

[...]

Yup, men runned hem 2x omdat het vaak dood zijn in je hand nog steeds opweegt tegen de turn 4(/5) autowins met turn 3 muster into coin QM.
Voor Quartermasters geld gewoon dat je een hogere kans hebt dat je hem op turn 4 , 5 of 7 of 8 kunt spelen ipv maar hopen dat hem trekt dus daarom IMHO net als Chow altijd 2 in je deck.
Verder zie je nu vaak 1x Azure Drake om de kans tegen Patron te verhogen en de card draw is altijd leuk. Coghammer is gewoon een slecht kaart waar ik zelden value uithaalt en ook de tegenstander komen vaak niet verder dan een recuit met devine shield :+ en hij sloopt ook nog vaak je 4x1 wapen van de muster.

Verder gisteren naar lang wikken en wegen en veel informatie lezen nu Geddon gecraft en wie zegt dat hij makkelijk vervangen kan worden voor een 2e Brawl heeft het goed mis want hij is nog beter als verwacht tegen Tempo Mage , Midrange Hunter , Zoo en Paladin *O*
Het is ook leuk om na een jaar later eindelijk een deck te hebben waarin hij past omdat hij toch mijn eerste legendary was maar toen ik na GVG Boom ''moest'' craften en hem geDE hebt (waar ik overigens geen spijt van heb omdat Boom+Sylvana er voor hebben gezorgd dat ik uiteindelijk meer ging winnen = meer gold/dust) is het toch leuk om hem nu te hebben + ik kan nu zeggen dat ik ook een Wallet Warrior deck heb die ik ook nog kan aanpassen met verschillende goede kaarten (Geddon , Harrison , Ysera , Ragnaros , Gorehowl , 2e Brawl en Alex)

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
dijstr schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 22:32:
[...]

Zat vandaag en gister over precies hetzelfde na te denken, concencration is prima maar doet net niet genoeg tegen een patron. Nu heb ik geen bloodmage dus werd het wat lastiger maar mooi om te zien dat ik dus niet de enige ben!

Al zou ik persoonlijk niet een qm voor een healbot ruilen, natuurlijk is qm situationeel, maar als hij hit is de kans op een win wel aanzienlijk groter! Heb zelf nu ook een coghammer in mn paladin, werkt als een trein! Denk dat paladin veel potentie heeft als er 'outside the box' wordt gedacht.
Ga je Coghammer veel gebruiken, dan zal je snel met een lagere life total zitten, tegen Hunter, Zoolock, Tempo Mage enz heb je dan een probleem, dan gaat QM je absoluut niet helpen.

Standaard gebruik je 1 Muster vroeg in de game, het lukt vrijwel nooit om daarop QM te krijgen, dus gaat het pas lategame lukken, en lategame wil je toch vrijwel nooit Muster spelen zonder QM omdat het veel te zwak is zonder. Dit is dan ook waarom heel veel decks maar 1 QM spelen.
Dus ja de meta is nu gewoon veel te snel om op welke manier dan ook 2 QM's te gebruiken. Dus ja tegen aggro krijg je de kans niet, en stabiliseer je (waar Healbot mee helpt) dan heb je sowieso geen QM nodig, en tegen control heb je het weer niet echt nodig. De match up waar die echt goed werkt is Druid, simpelweg omdat je Muster niet zo wilt spelen, dus dan wil je hem als combo spelen, en Druid heeft geen antwoord op de combo.
Had StrifeCro hier ook over getweet en hij gaf ook aan dat de tweede erg flexibel is en dat je hem rustig kan omruilen aan de hand van de meta.
djengizz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 22:43:

[...]

Aldor synergy is nu niet iets wat ik noemswaardig vindt, sowieso heb je al 6 mana nodig voor die combinatie, en dan maar hopen dat er niet meer ligt, of dat er een wapen komt, spell enz. Oh en dan is nog maar de vraag of je hem uberhaupt wilt gebruiken

De meeste waarde denk ik nog dat je haalt is wanneer er spells worden gebruikt, een Mage kan pingen ipv Frostbolt, Handlock kan Mortal Coil ipv Darkbomb gebruik, Druid Wrath (card draw)/hero ipv Wrath voor 3 enz, dus er zitten zeker nadelen aan, maar voor de card draw hoef je het niet te laten. Dus dan is de vraag, wat vind je belangrijker. Ik ga het in ieder geval proberen, kijken hoe goed het werkt.
beuker19 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:16:
[...]

Voor Quartermasters geld gewoon dat je een hogere kans hebt dat je hem op turn 4 , 5 of 7 of 8 kunt spelen ipv maar hopen dat hem trekt dus daarom IMHO net als Chow altijd 2 in je deck.
Verder zie je nu vaak 1x Azure Drake om de kans tegen Patron te verhogen en de card draw is altijd leuk. Coghammer is gewoon een slecht kaart waar ik zelden value uithaalt en ook de tegenstander komen vaak niet verder dan een recuit met devine shield :+ en hij sloopt ook nog vaak je 4x1 wapen van de muster.
Het gebeurd best vaak dat ik hem al met turn 5 heb, maar dat ik hem vrijwel nooit kan spelen totdat ik Muster heb. Kijk ik ga niet op turn 7 dude + QM doen, ik wil hem pas bij 2 dudes gebruiken of in echt noodzaak wil ik hem wel met 1 dude spelen, maar dat is omdat ik de 2 extra damage nodig heb.
Maargoed misschien wil ik er wel te veel value uit, ik weet wel dat 1 QM heel normaal is, en met Healbot ben ik veel beter opgewassen tegen aggro/tempo, dus meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Benjamin- schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:28:
Aldor synergy is nu niet iets wat ik noemswaardig vindt, sowieso heb je al 6 mana nodig voor die combinatie, en dan maar hopen dat er niet meer ligt, of dat er een wapen komt, spell enz.
Niet noodzakelijk als combo natuurlijk. De synergie zit hem in het feit dat Aldor high health / 1 attack minions creëert waartegen je Acolyte kunt pingen.

Maar ja, zoals gezegd nu niet heel goed met Patrons, Imp bosses en de cycle / draw van Drake of Harrison en LoH zou voldoende moeten zijn met zo'n curve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 00:15

Turfschipper

Hup NAC

Sinds ik hier heb zitten huilen dat ik weinig cardpackquestjes kreeg, vliegen de cardpackquestjes me om de oren.

Goed om te zien dat Blizzard ook dit forum goed in de gaten houdt, ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Turfschipper schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:39:
Sinds ik hier heb zitten huilen dat ik weinig cardpackquestjes kreeg, vliegen de cardpackquestjes me om de oren.

Goed om te zien dat Blizzard ook dit forum goed in de gaten houdt, ;-).
Dat gebeurt in het Diablo topic ook regelmatig bij mensen die heel lang zeuren dat er geen Ramaladni's Gifts droppen. Invloedrijk forumpje hebben wij hoor :+

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Heb hem alweer een tijdje niet gehad, maar wel de nodige 60 gold quests. Ach komt allemaal wel goed. :P
djengizz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:35:
[...]

Niet noodzakelijk als combo natuurlijk. De synergie zit hem in het feit dat Aldor high health / 1 attack minions creëert waartegen je Acolyte kunt pingen.

Maar ja, zoals gezegd nu niet heel goed met Patrons, Imp bosses en de cycle / draw van Drake of Harrison en LoH zou voldoende moeten zijn met zo'n curve.
In sommige match ups kan die zeker de nodige value halen, maar dat is zo beperkt. Thalnos speel je natuurlijk ook wel op een andere manier, gezien ik veel keuzes heb de eerste paar turns, is Acolyte absoluut niet nodig als body, het is puur voor de card draw, en wil ik dat perse dan kan je Thalnos natuurlijk ook spelen.

Azure Drake is in een aantal match ups gewoon een slechte kaart, neem bijvoorbeeld het ongelooflijke Patron deck, dan kan je of de combo pas doen op turn 9, waarbij Patron Warrior mogelijk al lang Lethal heeft, of je moet maar hoeven dat die niet kapot wordt gemaak met Deaths Bite. Beide niet waarschijnlijk. Dus dan is Thalnos + Consecration voor 6 mana veel sterker.
Verder heb ik ook zat 5 drops, dus dan speel je hem uiteindelijk vooral voor de spellpower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Benjamin- schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 00:02:
Azure Drake is in een aantal match ups gewoon een slechte kaart, neem bijvoorbeeld het ongelooflijke Patron deck, dan kan je of de combo pas doen op turn 9, waarbij Patron Warrior mogelijk al lang Lethal heeft, of je moet maar hoeven dat die niet kapot wordt gemaak met Deaths Bite. Beide niet waarschijnlijk. Dus dan is Thalnos + Consecration voor 6 mana veel sterker.
Verder heb ik ook zat 5 drops, dus dan speel je hem uiteindelijk vooral voor de spellpower.
En daarom tech je dus Harrison in een Patron meta maar dat staat los van de keuze thalnos / drake.

Probleem van Thalnos buiten de punten die ik hierboven noem is dat het ook een 6 mana combo is waarvan je ook al een andere hebt. Niet voor niks run je 1 equality en nu moet je daarnaast ook nog een thalnos als combo piece gaan vasthouden. Daarnaast past in tegenstelling tot een Drake Thalnos helemaal niet bij het midrange archetype met het type spells wat je runt. Drake is dat juist wel, altijd speelbaar, geeft board control, functioneel in alle MU's en zeer goed in sommige. Zal nooit een combo piece hoeven te zijn maar kan dat net zo goed worden en in de zelfde turn als Thalnos (6 voor een consecration na drake op 5) maar met zoveel meer functionaliteit. Die functionaliteit ipv afhankelijkheid is juist kenmerkend voor midrange.

Je kunt niet de kosten voor de tegenstander om eventueel je Drake te removen na turn 5 negeren en stellen dat het een 9 mana combo wordt. Die resources tellen net zo goed als de extra burst die hij in combo zou geven op 6.

Anyway, probeer het uit en trek je eigen conclusies, ben benieuwd wat je ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
djengizz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 00:16:
[...]

En daarom tech je dus Harrison in een Patron meta maar dat staat los van de keuze thalnos / drake.

Probleem van Thalnos buiten de punten die ik hierboven noem is dat het ook een 6 mana combo is waarvan je ook al een andere hebt. Niet voor niks run je 1 equality en nu moet je daarnaast ook nog een thalnos als combo piece gaan vasthouden. Daarnaast past in tegenstelling tot een Drake Thalnos helemaal niet bij het midrange archetype met het type spells wat je runt. Drake is dat juist wel, altijd speelbaar, geeft board control, functioneel in alle MU's en zeer goed in sommige. Zal nooit een combo piece hoeven te zijn maar kan dat net zo goed worden en in de zelfde turn als Thalnos (6 voor een consecration na drake op 5) maar met zoveel meer functionaliteit. Die functionaliteit ipv afhankelijkheid is juist kenmerkend voor midrange.

Je kunt niet de kosten voor de tegenstander om eventueel je Drake te removen na turn 5 negeren en stellen dat het een 9 mana combo wordt. Die resources tellen net zo goed als de extra burst die hij in combo zou geven op 6.

Anyway, probeer het uit en trek je eigen conclusies, ben benieuwd wat je ervaringen zijn.
Het is heel simpel, Drake helpt je niet tegen Patron, einde verhaal. In het beste geval wachten ze een turn omdat ze Drake nog niet kunnen killen en de combo doen, maar als combo is het gewoon veel te laat.
Ja Equality werkt heel goed om Patron uit te schakelen, maar jouw veld is ook met 1 whirlwind weg, dus niet bepaald ideaal.

Ik begrijp je punt dat het in diverse match ups meer biedt, maar ik heb Azure Drake niet nodig voor de body. Paladin heeft zat om te spelen op 5 mana en biedt daar in ook geen meerwaarde, en gezien Azure Drake de vijand precies verteld wat je van plan bent, ben je gewoon de waarde er van kwijt.

Maar wat ik al zei, Drake is 100% bagger tegen Patron. Op turn 4 zal een on curve Patron Warrior Death's Bite gebruiken, op turn 5 zal hij als het uitkomt een combo met Patron doen, jouw Azure Drake is dan een perfecte target voor je die Death's Bite. Daarom is ook Belcher op dat moment ook absoluut niet goed, de body is weg en je laat een 1/2 achter voor de Patrons.

Dit is nu echt vooral een tech card tegen Patron en aggro/tempo in het algemeen, in match ups waar ik hem niet zozeer nodig heb, is het toch weer een damage extra en card draw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Benjamin- schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 00:43:
Het is heel simpel, Drake helpt je niet tegen Patron, einde verhaal.
Niet relevant want zoals gezegd zou ik geen drake of thalnos spelen maar Harrison techen ipv drake in een patron meta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Als je mijn lijst had bekeken, dan had je dit al gezien. Echter is Harrison bij verre niet genoeg. Met 2x Inner Rage, 2x Whirlwind enz is er nog steeds meer dan zat damage.

Patron is gewoon extreem unbalanced en heeft dus meer nodig dan alleen Harrison.
Dus ja Thalnos is nodig tegen Patron, en waar Thalnos je help, heeft Azure Drake geen nut. Dus het argument gaat niet op.

[ Voor 19% gewijzigd door Benjamin- op 01-07-2015 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Benjamin- schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 00:59:
Als je mijn lijst had bekeken, dan had je dit al gezien. Echter is Harrison bij verre niet genoeg. Met 2x Inner Rage, 2x Whirlwind enz is er nog steeds meer dan zat damage.

Patron is gewoon extreem unbalanced en heeft dus meer nodig dan alleen Harrison.
Dus ja Thalnos is nodig tegen Patron, en waar Thalnos je help, heeft Azure Drake geen nut. Dus het argument gaat niet op.
Nee, je deck heeft een niet al te beste mu vs patron maar dit soort overtechen helpt daarbij averechts. Getuige ook mensen als Xzirez (#1 NA dit seizoen) of Thijs die midrange pala zonder overtech prima pilotten in een van patrons vergeven veld. Het OP argument is daarin net zo'n zwaktebod als l2p :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
djengizz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 01:06:
[...]

Nee, je deck heeft een niet al te beste mu vs patron maar dit soort overtechen helpt daarbij averechts. Getuige ook mensen als Xzirez (#1 NA dit seizoen) of Thijs die midrange pala zonder overtech prima pilotten in een van patrons vergeven veld. Het OP argument is daarin net zo'n zwaktebod als l2p :p.
Overtechen? Heb je enigzins opgelet wat ik heb gezegd.

Heel veel mensen stoppen Acolyte in hun deck, is dit overtechen volgens jou?
Acolyte haalt zelden, als in extreem zeer zelden, meer dan 1 kaart voor je uit je deck.
Thalnos haalt altijd 1 kaart uit je deck voor een mana minder, plus hij is sterk tegen Patron.

Je doet nu alsof ik mijn hele deck tech tegen Patron, maar in realiteit krijg je een heel kleine verschil tussen 2 kaarten en is de tech minimaal, terwijl die in andere match ups nog steeds toegevoegde waarde heeft.

Verder gaat voor mij het 'pro' verhaal echt niet op, zeker niet gezien Thijs de afgelopen weken geen Paladin op zijn stream heeft gespeeld, maar zelf constant Patron speelt, waarom? Omdat het deck absurd sterk is. De vorige versies waren trager met taunts, Grommash enz, intussen is de lijst zonder die kaarten populair met nog grotere combo's. Xzirez is van diezelfde tijd (zelfde lijst?).

Maar heel simpel, de meta is verschoven, je past je aan of je gaat een ander deck spelen. Thijs heeft zijn keuze gemaakt, ik ook.
Blijf verder vooral staren op 3,5 week oude netdecks die heel zwak zijn in de huidige meta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 10:44
Have you seen the weather out there? At least it's nice and warm in here!

....dat hopen we tenminste, Bnet is down hier...

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
The_Butler schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 06:23:
Have you seen the weather out there? At least it's nice and warm in here!

....dat hopen we tenminste, Bnet is down hier...
Klopt, was aangekondigd. Onderhoud!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30
ehm hier alweer up hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-07 19:34
Zouden jullie Onixia disenchanten om een goede epic te kunnen craften zoals b.v. ancient of lore? Ik heb deze kaart al sinds de release maar eigenlijk nooit echt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
bronce schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 07:39:
Zouden jullie Onixia disenchanten om een goede epic te kunnen craften zoals b.v. ancient of lore? Ik heb deze kaart al sinds de release maar eigenlijk nooit echt gebruikt.
Als jij veel druid wil gaan spelen wel. Onixia heb ik pas een paar keer in een gimmick deck gebruikt. Echte value heb je er maar weinig van. Lekker 400 dust van maken zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 664778

ik zou zeggen houden omdat het geen compleet nutteloos legendary is. Succes met je keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Anoniem: 664778 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:17:
ik zou zeggen houden omdat het geen compleet nutteloos legendary is. Succes met je keuze. :)
Ik zou hem, als ik hem nu uit een pack zou halen ook houden. Maar dat komt omdat ik mijn collectie bijna compleet heb. Als je nog verre van een effectieve collectie zit dan zou ik er dust van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
astie schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:20:
[...]
Ik zou hem, als ik hem nu uit een pack zou halen ook houden. Maar dat komt omdat ik mijn collectie bijna compleet heb. Als je nog verre van een effectieve collectie zit dan zou ik er dust van maken.
Ik zou hetzelfde doen. Onyxia is niet per se goed, maar ook niet direct nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-07 19:34
Lastige keuze, ik heb zelf 800 dust en zou het ook kunnen gebruiken om een wat bruikbaardere legendary te craften. Ik heb zelf sinds release uit classic packs onyxia, archmage en cairne bloodhoof getrokken. De meeste commons en rares heb ik onderhand wel.

Van GvG heb ik alleen vol'jin.

Ik zou bijvoorbeeld dr boom of andere legendary kunnen craften die voor elk class wel gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Boom is wel een overpowered legendary die gewoon in heel veel decks past :o.

Bestaat de class Priest eigenlijk nog trouwens? Ik heb serieus al maanden en maanden geen Priest meer gezien bedenk ik me net :o.

[ Voor 45% gewijzigd door xelfer op 01-07-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 23-07 18:40

Dhrax

Prog Lord

xelfer schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:16:
Bestaat de class Priest eigenlijk nog trouwens? Ik heb serieus al maanden en maanden geen Priest meer gezien bedenk ik me net :o.
Kom af en toe nog wel eens een Priest tegen met leuke control decks. Altijd leuke potten die je tegen hen speelt naar mijn mening. Naast Lock en Warrior wel de leukste class om te spelen. Priest Control is nog altijd een zeer sterke matchup :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Priest is in potentie wel een zeer leuke class, maar volgens mij is de class zo beroerd dat het gewoon compleet onspeelbaar is op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
xelfer schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:52:
Priest is in potentie wel een zeer leuke class, maar volgens mij is de class zo beroerd dat het gewoon compleet onspeelbaar is op dit moment.
Het is compleet afhankelijk van combo's of situaties waarin je tegenstander niet goed speelt, dat is natuurlijk nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
xelfer schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:16:
Dr. Boom is wel een overpowered legendary die gewoon in heel veel decks past :o.

Ik speel er veel mee en bevalt me prima. Vooral tegen Patron Warriors en andere control achtige decks ben ik vrij aardig. Niet echt goed in de huidige meta, maar daar doe ik het ook niet om.

Wat betreft Thalnos in een paladin deck..ik heb hem er ook inzitten to be honest. Werkt erg goed tegen patron inderdaad. Ze kunnen vaak 2-3 combo's doen ermee per potje, dus tja..dan wil ik meer hebben dan equality/concecration if that makes sense. Net wat meer kans ook dat je de juiste cards in je hand hebt op het moment dat hij met een combo begint. Harrison Jones is ook heerlijk inderdaad tegen Patron warriors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
separhim schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:01:
[...]

Het is compleet afhankelijk van combo's of situaties waarin je tegenstander niet goed speelt, dat is natuurlijk nooit goed.
Nee, helaas :(. En het feit dat een groot gedeelte van de ladder gedomineerd wordt door aggro maakt de combo's nog minder viable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

bronce schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 07:39:
Ik zou hem houden omdat dat samen met Noz de enigen zijn die ik mis in m'n dragon collectie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Benjamin- schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 01:31:
Overtechen? Heb je enigzins opgelet wat ik heb gezegd.
Ja, hoor.
Heel veel mensen stoppen Acolyte in hun deck, is dit overtechen volgens jou?
Nee want Acolyte is geen tech. Het is een flex keuze voor card draw in dit soort decks, dat is wat anders dan tech.
Acolyte haalt zelden, als in extreem zeer zelden, meer dan 1 kaart voor je uit je deck.
Thalnos haalt altijd 1 kaart uit je deck voor een mana minder, plus hij is sterk tegen Patron.
Het feit dat jij niet vaak genoeg card draw haalt uit een Acolyte is geen reden om een cycle toe te voegen die suboptimaal is in je deck. Dat is een drogredenering.
Verder gaat voor mij het 'pro' verhaal echt niet op, zeker niet gezien Thijs de afgelopen weken geen Paladin op zijn stream heeft gespeeld, maar zelf constant Patron speelt, waarom? Omdat het deck absurd sterk is.
Het pro argument gaat niet op want de pros doen zus en zo. Juist...
Blijf verder vooral staren op 3,5 week oude netdecks die heel zwak zijn in de huidige meta.
Ga vooral op de man spelen als je argumenten blijkbaar niet volstaan, ik heb geen enkel netdeck genoemt maar aangegeven met voorbeelden dat als spelers goed techen ze hun slechte mu's kunnen managen. Daarnaast ben jij juist degene die een nog veel ouder netdeck speelt met coghammer, single qm en een suboptimale tech choice :o.

Anyway, je bent blijkbaar helemaal niet op zoek naar input of commentaar maar geeft dit liever alleen en speelt op de man als je argumenten blijkbaar niet voldoen. Ik ben er klaar mee, veel plezier ;w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Cardback voor juli.....ik ben fan.

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/attachments/14/320/troll-card-back-mon.png

[ Voor 7% gewijzigd door Astie op 01-07-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Voor de mensen uit Limburg (met name Parkstad) en omstreken:
Ik ga een Fireside Gathering organiseren op 15 november (van 10:00 tot 20:00 uur).

Gaat o.a. een klein toernooi plaatsvinden.

Verder informatie zal nog volgen, maar alvast een kleine heads-up om te kijken hoeveel (limbolanders) met interesse hier te vinden zijn bij voorbaat :)

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Erg tof die Troll cardback, denk wel 1 van de tofste tot nu toe.
djengizz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:23:
[...]

Ja, hoor.

[...]

Nee want Acolyte is geen tech. Het is een flex keuze voor card draw in dit soort decks, dat is wat anders dan tech.

[...]

Het feit dat jij niet vaak genoeg card draw haalt uit een Acolyte is geen reden om een cycle toe te voegen die suboptimaal is in je deck. Dat is een drogredenering.

[...]

Het pro argument gaat niet op want de pros doen zus en zo. Juist...

[...]

Ga vooral op de man spelen als je argumenten blijkbaar niet volstaan, ik heb geen enkel netdeck genoemt maar aangegeven met voorbeelden dat als spelers goed techen ze hun slechte mu's kunnen managen. Daarnaast ben jij juist degene die een nog veel ouder netdeck speelt met coghammer, single qm en een suboptimale tech choice :o.

Anyway, je bent blijkbaar helemaal niet op zoek naar input of commentaar maar geeft dit liever alleen en speelt op de man als je argumenten blijkbaar niet voldoen. Ik ben er klaar mee, veel plezier ;w.
Wat? Ik speel op de man omdat ik aangeef dat jij blijft kijken naar een oude netdeck?

Met Acolyte heb je als Paladin 2 realistische verwachtingen, 1 hij trekt je een kaart, en 2 ze gebruiken er iets op om hem te removen, wapen, spell of een minion hit. In alle gevallen is dit welkom.
Thalnos heeft ditzelfde effect, echter krijg je vaker wat meer damage (omdat bijvoorbeeld de hogere attack minion je in face raakt en de lagere je Thalnos), met daar tegenover wel weer 1 damage meer met Consecration.
Kan je daardoor 1 minion killen die je anders niet kon killen, dan bespaart je dat leven, en geeft je extra board control, waardoor je er weer winst uit kan halen.

De value van beide kaarten liggen ongelooflijk dicht bij elkaar, waarbij ze beide plus en minpunten hebben, echter is Thalnos ongelooflijk sterk tegen Patron, en Acolyte is dit niet.

Pro argument gaat niet op nee, deze pro's spelen zelf geen Paladin in deze meta, omdat ze helemaal kapot worden gemaakt door de huidige versie van Patron, en Thijs heeft dan ook besloten om zelf Patron te gaan spelen, ook StrifeCro gaf zelf aan in die video dat hij moest gaan switchen naar een ander deck omdat er zoveel Patron is. Dus nogmaals, dan kan je kiezen om te stoppen met een deck, of er tegen techen. Gezien dit een enorme kleine veranderin is die tevens ook tegen aggro/tempo goed werkt, is dit absoluut overtechen.
Verder geef je hier aan dat de Pro's het automatisch al beter weten, want het is niet dat jij denkt het beter te weten maar "die en die spelen dit", dus dan is wat ik doe opeens minder, want ja wie ben ik nou.

Ik speel een oudere netdeck? Wauw... Ga is door dit hele topic zoeken, iedereen weet dat ik altijd met mijn Paladin deck bezig ben, niet met netdecks maar met mijn eigen variaties. Ik gebruik zeker wel netdecks, maar niet voor mijn Paladin.
Single QM speelde ik al vanaf dag 1, terwijl iedereen en hun moeder met 2 speelde, want ja de netdecks hadden er allemaal 2. Totdat ze zich begonnen te realiseren dat een 2de helemaal niet zo goed was, vaak dood in je hand enz. De mensen die hem nog wel 2x spelen doen dit met weinig value en gebruiken hem vaak al op 1 dude, en dat is het absoluut niet waard, dan heb je als Paladin veel betere kaarten te spelen.
Maar heb even de top netdecks bekeken van de maand, en daar zitten in de 3 hoogst gewaardeerde decks, allemaal ook maar 1 in. Dus loop ik dan achter of voor op de netdecks? Of ben ik gewoon keihard aan het netdecken zonder dat ik ze heb bekeken?
2 van die 3 decks spelen Coghammer, 1 speelt er Argus. Ook hier weer diezelfde vraag.

Oh ook wel grappig, 7 uur geleden is het huidige populairste Paladin deck aangepast, nu is dit wel een ander type deck want het is een meer aggro/tempo deck, maar wat denk je dat er in zit? Thalnos, omdat Patron zo populair is.
Removed a Loot Hoarder for a Bloodmage Thalnos due to the boom in popularity of Grim Patron Warrior decks.
(3 Damage Consecration removes Warsong Commander, Grim Patron, and/or Acolyte of Pain)
Wie weet wordt dit nog wel de meta, wie weet dat StrifeCro mijn deck keuze wel zo interessant vindt dat hij het gaat proberen, dat het populair wordt en dat iedereen hem gaat netdecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Darkfreak schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:01:
Voor de mensen uit Limburg (met name Parkstad) en omstreken:
Ik ga een Fireside Gathering organiseren op 15 november (van 10:00 tot 20:00 uur).

Gaat o.a. een klein toernooi plaatsvinden.

Verder informatie zal nog volgen, maar alvast een kleine heads-up om te kijken hoeveel (limbolanders) met interesse hier te vinden zijn bij voorbaat :)
Goed initiatief. Helaas is dan de lokale intocht van de pieterbaas. Ik denk dat mijn zoontje het niet op prijs stelt als ik niet met hem mee ga 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 19:42
Enorme lap tekst, hij zegt onder andere (ja, ik wil het hier over hebben) Thalnos geeft 1 spelldmg, daardoor consecration 3 dmg, hierdoor counter tegen Patron warrior, want Patron in 1x dood.

Vraag me af of iedereen wel zulke lappen tekst wil doorspitten om te kijken wat je allemaal zegt. Nogmaals probeer het wat gezelliger te houden en niet constant in de verdediging te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Nostordici schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:42:
[...]

Enorme lap tekst, hij zegt onder andere (ja, ik wil het hier over hebben) Thalnos geeft 1 spelldmg, daardoor consecration 3 dmg, hierdoor counter tegen Patron warrior, want Patron in 1x dood.

Vraag me af of iedereen wel zulke lappen tekst wil doorspitten om te kijken wat je allemaal zegt. Nogmaals probeer het wat gezelliger te houden en niet constant in de verdediging te schieten.
Ik zou het niet doen want Benjamin leest toch nooit fatsoenlijk wat andere mensen typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Nostordici schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:42:
[...]

Ik geloof zonder meer dat veel mensen het niet doorlezen, nu zullen de meeste mensen denk ik ook wel begrijpen waarom de kaart goed is. Voor mensen die wel twijfelen maar wel interesse hebben om hun Paladin (mogelijk) beter te maken, die kunnen het wel lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
In mijn paladin build werk ik al enkele weken met Thalnos en met maar één QM. Werkt voor mij persoonlijk beter in deze meta. Thalnos in een paladin deck is dus niet bepaald een nieuwe uitvinding :)

Mijn huidige paladin deck:

http://www.hearthpwn.com/decks/268828-control-paladin

Ik overweeg om Black Knight eruit te halen voor een tweede Belcher, maar ik ga de komende week even afwachten; kijken wat voor decks ik voornamelijk tegen krijg.

[ Voor 22% gewijzigd door Alwayshappyz op 01-07-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
Het lijkt mij ook wel een goede keuze (Thalnos), maar het aantal Patron Warriors is al wel aardig afgenomen toch?

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
xV0rtexx schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:14:
Het lijkt mij ook wel een goede keuze (Thalnos), maar het aantal Patron Warriors is al wel aardig afgenomen toch?
Ik kom zelf voornamelijk tempo mages, Patron warriors en zoo locks/face hunters tegen met af en toe een handlock of druid. Andere classes echt heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 19:42
Eerlijk gezegd vind ik Patron Warrior niet zo leuk om mee te spelen, gisteren voor het eerst uitgeprobeerd. Control Warrior is dan toch veel leuker, veel meer mogelijkheden. Patron Warrior is bijna een veredelde Facehunter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Alwayshappyz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:13:
In mijn paladin build werk ik al enkele weken met Thalnos en met maar één QM. Werkt voor mij persoonlijk beter in deze meta. Thalnos in een paladin deck is dus niet bepaald een nieuwe uitvinding :)

Ik overweeg om Black Knight eruit te halen voor een tweede Belcher, maar ik ga de komende week even afwachten; kijken wat voor decks ik voornamelijk tegen krijg.
Nee nieuw is het zeker niet, maar was er persoonlijk nog niet opgekomen daarvoor.
Leuk deck, wel een stuk hogere curve dan wat ik heb, hoe werkt dat voor je? Zou denk ik zelf een Belcher gebruiken ipv Black Knight, je bent al sterk in de lategame, maar je hebt maar 1 taunt nu.
Ligt aan de rank, op hogere ranks zie je ze heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Alwayshappyz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:15:
[...]

Ik kom zelf voornamelijk tempo mages, Patron warriors en zoo locks/face hunters tegen met af en toe een handlock of druid. Andere classes echt heel weinig.
Dat ligt maar net aan het moment in het seizoen. Je zult de eerste paar dagen veel aggro en tempo tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Benjamin- schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:41:
[...]

Nee nieuw is het zeker niet, maar was er persoonlijk nog niet opgekomen daarvoor.
Leuk deck, wel een stuk hogere curve dan wat ik heb, hoe werkt dat voor je? Zou denk ik zelf een Belcher gebruiken ipv Black Knight, je bent al sterk in de lategame, maar je hebt maar 1 taunt nu.
Ik heb er gisteravond toevallig vier potjes mee gespeeld en alle vier gewonnen (tegen twee Patron Warriors, een priest en een face hunter). Tegen de face hunter kwam ik overigens wel goed weg. Stond bij afsluiting van het potje op 2 hp. LOH kwam maar niet :P Mijn Sneed's werd een King Crush en daardoor won ik alsnog. Overige drie potjes gewoon heel stabiel gewonnen. Dat was op rank 8 en 9. Ik sloot het seizoen nog nipt af op rank 8 daardoor.

Dit seizoen begonnen met ranken met mijn freeze mage. Werkte vorig seizoen ook goed de eerste ranks. Hopelijk heb ik later dit seizoen genoeg cards om een fatsoenlijk handlock/Malygos handlock deck te maken.
Dat ligt maar net aan het moment in het seizoen. Je zult de eerste paar dagen veel aggro en tempo tegen komen.
Klopt helemaal. Vanochtend vooral hunters en tempo mages tegengekomen. Ik had bij de meeste hunters verwacht dat het face hunters waren, maar het grootste deel waren zowaar mid range hunters (Shredders/Loatheb/Belchers/zelfs een Sneed's en Ysera). Nu inmiddels rank 15. Zo weer even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Ik heb ook inderdaad Thalnos (ipv Zombie Chow), een Healbot (heel vaak nodig) en maar 1 QM. Tegelijkertijd heb ik ook een Faceless Manipulator en Argus Defender. Beiden zorgen heel vaak dat ik win van control warriors of rogues/druids.

Hierbij mijn deck waar ik de laatste 150 games mee heb gegrind...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/m9xnb5jFErHvoWiRAUkRiIyl/thumb.jpg

+Tirion zie je niet in de lijst, had niet naar beneden gescrolled met de iPad :+

[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 01-07-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Nitai schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:14:
[...]

Ik heb ook inderdaad Thalnos (ipv Zombie Chow), een Healbot (heel vaak nodig) en maar 1 QM. Tegelijkertijd heb ik ook een Faceless Manipulator en Argus Defender. Beiden zorgen heel vaak dat ik win van control warriors of rogues/druids.

Hierbij mijn deck waar ik de laatste 150 games mee heb gegrind...
[afbeelding]

+Tirion zie je niet in de lijst, had niet naar beneden gescrolled met de iPad :+
Ook een leuk deck zo te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Grappig, toen kwamen alle Thalnos Paladin's opeens langs. :D

Voor Faceless zou ik ook nog steeds wel ruimte willen maken. Op dat gebied zijn er wel heel veel keuzes voor Paladin op 5 en 6 mana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Alwayshappyz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:24:
[...]

Ook een leuk deck zo te zien!
Dank je! :)
Benjamin- schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:24:
Grappig, toen kwamen alle Thalnos Paladin's opeens langs. :D

Voor Faceless zou ik ook nog steeds wel ruimte willen maken. Op dat gebied zijn er wel heel veel keuzes voor Paladin op 5 en 6 mana.
De Faceless is echt een pareltje, soms gebruik ik het als een extra Tirion, Belcher, Ragna (tegenstander), Grommash (gelijk 10 damage dealen :D), zelfs een keer een Armorsmith gekopieerd waarna ik 28 health en uiteindelijk 21 armor had tegen een warrior :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
Benjamin- schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:41:
Ligt aan de rank, op hogere ranks zie je ze heel veel.
Ah dan zal het daardoor komen, ik heb alleen nog maar op het einde van een seizoen geleveld van Rank 20 naar 10.

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Nitai schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:41:
[...]

Dank je! :)

[...]

De Faceless is echt een pareltje, soms gebruik ik het als een extra Tirion, Belcher, Ragna (tegenstander), Grommash (gelijk 10 damage dealen :D), zelfs een keer een Armorsmith gekopieerd waarna ik 28 health en uiteindelijk 21 armor had tegen een warrior :D
Ook maar eens kijken of er plek is in mijn paladin deck. Weet niet wat ik er uit moet halen alleen. Black Knight wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Hebben mensen hier veel ervaring met patron warrior? Ik ga proberen dat deck te leren dit seizoen omdat ik er eindelijk de tijd voor ga hebben.
Ik weet wel hoe het deck eruit ziet en zo maar ik weet niet zo goed wat de mulligan en dergelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
http://www.twitch.tv/sjow

Hij doet heel veel Patron Warrior streamen, heeft gisteren nog rank 1 (EU) gehaald, al zakte die net voor het einde van de season weer iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Alwayshappyz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:04:
[...]

Ook maar eens kijken of er plek is in mijn paladin deck. Weet niet wat ik er uit moet halen alleen. Black Knight wellicht?
Heb je veel aan de Zombie Chows gehad in je matchups? Misschien een van ze inwisselen om even uit te proberen? Die BK is wel vaak handig in late games tegen Handlocks en Druids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Benjamin- schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:36:
http://www.twitch.tv/sjow

Hij doet heel veel Patron Warrior streamen, heeft gisteren nog rank 1 (EU) gehaald, al zakte die net voor het einde van de season weer iets.
Legt hij het ook uit waarom hij bepaalde acties doet of weet jij dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Hij gaat niet door iedere play zo exact door als Lifecoach, maar je ziet zijn plays wel, denkt vrijwel altijd hardop dus dan krijg je zijn denkproces wel mee, maar geregeld legt hij niet precies uit waarom hij het uiteindelijk doet. Hij is echt wel echt gericht op zijn plays, dus niet snel zijn turns en dan gekkigheid met chat. Hij is wel echt bezig om de beste plays neer te zetten. Ook maakt hij geregeld screenshots om er later overheen te gaan of er lethal had kunnen zijn.

Je kan het natuurlijk wel vragen in chat.
Nitai schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:39:
[...]

Heb je veel aan de Zombie Chows gehad in je matchups? Misschien een van ze inwisselen om even uit te proberen? Die BK is wel vaak handig in late games tegen Handlocks en Druids.
Hij heeft veel lategame, dus dan lijken mij 2 Chows wel heel belangrijk. TBK lijkt me juist weer minder relevant omdat je al zo sterk bent in de control match up. Daarbij zie je veel meer aggro/tempo. Dus ja dan kom je niet verder dan 1 Mirror Image, een goedkope beast met Houndmaster buff er op, Dread Corsair of vaak een Imp met Argus. TBK vind ik vooral goed wanneer je hem op een 4-5 mana minion kan gebruiken.

Al zou ik zijn geval toch liever een Belcher pakken dan Faceless.

[ Voor 9% gewijzigd door Benjamin- op 01-07-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Zombie chows heb ik heel snel weer uit mijn decks gehaald. Merk dat mijn matches stukken beter gaan sinds dat ik ze ingeruild heb :P

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Benjamin- schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:47:
Hij gaat niet door iedere play zo exact door als Lifecoach, maar je ziet zijn plays wel, denkt vrijwel altijd hardop dus dan krijg je zijn denkproces wel mee, maar geregeld legt hij niet precies uit waarom hij het uiteindelijk doet. Hij is echt wel echt gericht op zijn plays, dus niet snel zijn turns en dan gekkigheid met chat. Hij is wel echt bezig om de beste plays neer te zetten. Ook maakt hij geregeld screenshots om er later overheen te gaan of er lethal had kunnen zijn.

Je kan het natuurlijk wel vragen in chat.
Ok bedankt, ik zal vanavond een broadcast kijken als hij niet online is anders natuurlijk live.

[ Voor 6% gewijzigd door separhim op 01-07-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Darkfreak schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:48:
Zombie chows heb ik heel snel weer uit mijn decks gehaald. Merk dat mijn matches stukken beter gaan sinds dat ik ze ingeruild heb :P
Ik heb er juist destijds 1 ingedaan, juist in de huidige meta heb je zoveel early game nodig.

Erg jammer, zou liever weer meer richting control gaan en hem omruilen voor bijvoorbeeld TBK.
separhim schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:49:
[...]

Ok bedankt, ik zal vanavond een broadcast kijken als hij niet online is anders natuurlijk live.
Hij speelt constant muziek, dus zijn vods zullen wel muted zijn.
Maar hij streamt zeker 8 uur per dag. Vanavond echter niet omdat Archon haar tournament heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door Benjamin- op 01-07-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Darkfreak schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:48:
Waar vervang je ze dan meestal door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

separhim schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:00:
[...]

Waar vervang je ze dan meestal door?
Momenteel heb ik ze in mijn lock deck vervangen door een hellfire (veel te vaak dat ik niet kon clearen + altijd mooi icm nerubian egg) en een extra power overwhelming (als je weet dat een bepaalde minion volgende beurt eraan gaat gebruik ik m vaak als soort van suicide bomber voor sterkere minions of extra hero dmg).

Met chows heb je wel die leuke extra damage in beurt twee, en in beurt drie is dat weer ongedaan gemaakt vaak. Dan heb ik liever 1-2 punten minder damage die niet meteen gehealed wordt en dat loopt voor mij beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thalnos was in HS beta al onderdeel van Midrange Paladin (en veel andere Midrange decks). Kennelijk is de kaart gewoon een tijdje weg geweest, omdat er weinig waarde was aan 3 damage Consecrations en omdat Avenging Wrath ook minder populair werd.

Thalnos is sowieso gewoon een prima Legendary.

Speel hem zelf alleen niet in Paladin (speel wel 2 Azure Drakes), maar ik speel ook geen Musters en Quartermasters. Ik speel 2 Coghammers en een aardige hoeveelheid taunt minions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Darkfreak schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:03:
[...]

Momenteel heb ik ze in mijn lock deck vervangen door een hellfire (veel te vaak dat ik niet kon clearen + altijd mooi icm nerubian egg) en een extra power overwhelming (als je weet dat een bepaalde minion volgende beurt eraan gaat gebruik ik m vaak als soort van suicide bomber voor sterkere minions of extra hero dmg).

Met chows heb je wel die leuke extra damage in beurt twee, en in beurt drie is dat weer ongedaan gemaakt vaak. Dan heb ik liever 1-2 punten minder damage die niet meteen gehealed wordt en dat loopt voor mij beter
Daarom zijn ze ook vooral goed in control decks, Mid/Control Paladin en Handlock halen er heel veel value uit. Betekent niet dat ze altijd even goed zijn, zeker wanneer het je laatste kaart is (had ik gisteren), maar heb je hem in je starting hand, dan kan je bijna niet meer verliezen van aggro, hun hele turn 1 en 2 is naar de knoppen. Probleem is echter wanneer je er 2 hebt, dat wanneer je ze niet aan het begin trekt, dat ze later dood in je hand blijven. In die zin is Zombie Chow ook echt wel goed gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Kan mij wel voorstellen dat Chow een stuk aantrekkelijk wordt wanneer je b.v. een Owl of Wailing Soul of Spellbreaker erop los laat?

Zodat de tegenstander die heal niet krijg ietswat later dus

[ Voor 25% gewijzigd door Darkfreak op 01-07-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkfreak schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:20:
Kan mij wel voorstellen dat Chow een stuk aantrekkelijk wordt wanneer je b.v. een Owl of Wailing Soul erop los laat?
De +5 health voor je tegenstander is vaak geen ramp; je speelt namelijk geen aggro deck. Alleen een 1 mana 2/3 pakken in de late game is gewoon zonde van de draw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Kan mij wel voorstellen dat Chow een stuk aantrekkelijk wordt wanneer je b.v. een Owl of Wailing Soul erop los laat?
Ik heb dat nog nooit gedaan, Owl is veel te belangrijk dan dat ze 5 health krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Kan mij wel voorstellen dat Chow een stuk aantrekkelijk wordt wanneer je b.v. een Owl of Wailing Soul of Spellbreaker erop los laat?

Zodat de tegenstander die heal niet krijg ietswat later dus
Zelfs als zou ik twee silences hebben dan zou ik nog niet mijn chow silencen. Natuurlijk de 5 heal is niet een pluspunt maar daar gebruik je hem ook niet voor. Je gebruikt chow in een deck wat zich sterk richt op board control en dan is zombie zeer sterk in de early game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Benjamin- schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:22:
[...]

Ik heb dat nog nooit gedaan, Owl is veel te belangrijk dan dat ze 5 health krijgen.
Ja slecht voorbeeld .. Wailing Soul past beter bij het idee wat ik in gedachte had

Dat doet mij trouwens denken aan een match gister waar iemand een Fell Reaver speelde.
Mijn lock deck heeft heel wat 1-3 mana drops, ik heb drie beurten lang 2-3 kaarten kunnen spelen, toen zijn reaver uitgeschakeld, en me kapot gelachen om zijn fatigue draws.

Hij lag flink voor terwijl ik uiteindelijk nog maar 9HP had toen zijn reaver down ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Wailing Soul past echter absoluut niet in het deck.

Nee de Zombie Chow is gewoon heal 5, aan het begin maakt het toch niet uit, want je gebruikt het immers voor board control dus face damage is niet relevant, en lategame zal die vaak in je hand blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 00:15

Turfschipper

Hup NAC

Gisteren een leuke pot tegen een druid. Ik had niks in mijn handen, alleen een freezing trap, en een destroy a random minnion.

Bord leeg. Hij innervates ysera. En ik doe de freezing trap.

Dan kopieert hij zijn ysera. Als hij dan past, ben ik al kansloos. Maar hij valt aan met zijn 1ste ysera.

Freezing trap, ysera weg, wordt 11 mana, lol. En op mijn beurt de random kill en weg 2 yseras hahaha, ;-).

Heerlijk is dat toch. Pot daarna snel gewonnen.

Als iemand een misplay maakt, zelf of je tegenstander, dan gebeuren vaak de leukste dingen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
separhim schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:34:
Hebben mensen hier veel ervaring met patron warrior? Ik ga proberen dat deck te leren dit seizoen omdat ik er eindelijk de tijd voor ga hebben.
Ik weet wel hoe het deck eruit ziet en zo maar ik weet niet zo goed wat de mulligan en dergelijk is.
Weet niet of het al gezegd is maar je kan ook kijken naar trump, hij heeft een serie gemaakt met sjow (volgens mij) waar iedere keuze tot in detail uitgelegd wordt!

Zelfde heeft trump gedaan met oil rogue in samenwerking met kolento. Zeer interessant mocht je een van de decks willen leren spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Deze week de Hunter challenge uit Naxx, bijna alleen maar Webspinners, met alle classes te spelen, dus bijvoorbeeld Mage die Gahzrilla op het veld legt.
Er zitten ook nog wat andere kaarten tussen.

EDIT: Als ik het goed begrijp zitten er dus random spells tussen van je class.

[ Voor 35% gewijzigd door Benjamin- op 01-07-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij is de tavern brawl deze week weer 1 potje spelen voor een gratis pack, meer aandacht ga ik er niet aan schenken. Gratis loot ftw.
Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]