Alwayshappyz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:21:
[...]
Voor mij persoonlijk is rank 5 nog wel te hoog gegrepen. Stuk ervaring, maar ook wel veel pech overall; vooral het RNG. Het gebeurd mij wel heel vaak dat de tegenstander net zijn overwinning kaart top-deckt, of dat mijn tegenstander net krijgt uit een unstable portal wat hij nodig heeft, etc, etc, terwijl dat soort RNG dingetjes bij mij amper in mijn voordeel uitvallen. Het gebeurd af en toe wel, maar enorm wisselvallig, waardoor ik vaker lose-streaks heb dan winstreaks. Daar raak ik al enorm gefrustreerd om, dus ik gok dat het niet verstandig is om heel serieus voor rank 5 of zelfs legend te gaan, want dan leg ik mezelf teveel druk op en zal de frustratie rondom die momenten alleen maar meer worden. Het is een spel waar veel skill bij komt kijken (en daarbij ervaring), maar als het met geluk niet mee zit...dan helpt het niet mee. Geen idee wat ik moet doen om wat geluk af te dwingen ^^
Dat gezegd hebbende, het gaat me nog altijd meer om de fun dan om de ranking (daarbij zitten er ook geen speciale rewards aan legend worden naast een card back volgens mij), dus ik moet me dat gewoon meer gaan voorhouden.
Op rank 9 blijven hangen door RNG kan gewoon niet wanneer rank 5 met gemiddeld geluk haalbaar zou moeten zijn. Natuurlijk verlies je altijd weleens door bad RNG, maar niemand is zo extreem unlucky dat je niet op 5 komt dan.
Verder is het idee van topdeck vaak gewoon gevoelsmatige onzin, buiten het feit dat veel mensen je BM'en met de topdeck kaart, maar daarbij hebben zat decks ook heel wat burst damage, zeker aggro. Een Zoolock die bijvoorbeeld burst damage pakt is volstrekt normaal, hetzelfde als met Hunter, beide decks kunnen makkelijk 5+ face damage topdecken.
Dit is echt een kwestie van mentaliteit, begrijpen wat de ander heeft enz. Zolang jij blijft denken dat het allemaal topdecken is, dan ben je aan het tilten en dan ben je niet meer op een rustige manier aan het spelen.
Probeer is wat objectieve naar het spel te kijken, zie je Unstable Portal, ga is eerlijk kijken hoe de RNG werkelijk is, hoe vaak moet je lachen om de belachelijk kaart die ze hebben getrokken, hoe vaak is het redelijk, en hoe vaak is het nu echt goed?
Verder is het echt dan RNG waardoor je verliest? Verlies je door RNG omdat die Abusive Sergeant uit Unstable Portal net die 2 damage voor lethal geeft, of had vrijwel iedere andere kaart die al eerder had gespeeld, ook ervoor gezorgd dat je dood zou gaan?
Verder verlies je de game vaak al veel eerder dan wanneer er lethal is, lethal is vaak een kwestie van tijd nadat je al hebt verloren, om dan die laatste paar damage nog te krijgen voelt rot, maar hoort er gewoon bij en is niet zozeer een kwestie van RNG.
Het is dus echt je mentaliteit. Ik had net ongeluk met 2x Aldor uit Deathlord, tenminste, dat zegt mijn gevoel, maar laten we even kijken wat ik in mijn deck had zitten wat ook slecht had geweest:
Owl
Aldors
BGH
Healbots
Quartermaster
Guardian of Kings
Dat zijn 8 minions, ik heb er 21 inzitten, 1 had matig geweest (Loatheb) en 12 redelijk/goed. Dus dan heb je het over 40% kans.
Oke dus het ongeluk valt nog mee.
Dan is de vraag, was het echt ongeluk? Want ik speelde tegen een Priest, die de kaarten al in hand had om mijn minions te killen, had het een Thaurissan of Sylvanas geweest, had die sowieso doodgegaan, daarbij heeft Aldor 3 health, wat goed tegen Holy Nova kan. Dus mijn minions werden niet verwijderd en hield ik board control. Daarbij, hoeveel hoge attack minions heeft een Priest?
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik me realiseer dat dit echt helemaal niet zo erg was. Nu tilte ik sowieso al niet door deze uitkomst, maar had wel even het gevoel van ongeluk.
Ik zou jou dan ook aanraden om echt goed na te denken wat er is gebeurd, hoe ongelukkig iets was maar ook dus bedenken wat er allemaal nog meer had gebeurd, wanneer je wel geluk had.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900