[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.373 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 15:14
An1mA schreef op zondag 28 juni 2015 @ 10:52:
[...]

Dat verhaal dat EU moelijker is dan US vind ik onzin. Ook al hoor je mensen dat zeggen, waarvan ik er eerst ook 1 van was.

Iig demonzoo werkt erg goed, ik raad je aan daarmee te ladderen.
Er zijn meer dan genoeg voorbeelden van mensen. Die met 200 games legend waren op US en na 600 games nog steeds maar op rank 3 waren EU.
Als je die meta snapshots moet geloven dan zou ik bijv. veel meer rogue moeten tegen komen.
Maar verder heb ik geen stats en was ik wel benieuwd naar zulke cijfers :)

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 10:52:
Ik speel op PC, tablet en smartphone.
PC is natuurlijk nog altijd het best maar op mijn nvidia shield tablet dat ik eigenlijk gekocht heb voor vooral Hearthstone op te spelen werkt het echt perfect op. Geen lag of dergelijke meer. Mooi scherm. Je kan er wel maar enkele uurtjes op spelen en dan moet hij in de lader. Een avond kan hij nog mee gaan, ideaal dus.
Op de iPad vind ik HS ook wel een flinke battery drainer hoor. Denk dat veel tablets/telefoons snel leeg raken met HS.

Als ik op mijn computer speel (macbook), dan merk ik nauwelijks iets van HS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-10 00:36
xelfer schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:00:
[...]

Op de iPad vind ik HS ook wel een flinke battery drainer hoor. Denk dat veel tablets/telefoons snel leeg raken met HS.

Je kunt wel een paar uren spelen op een iPad, dus valt denk ik nog mee, het speelt in ieder geval erg soepel op mijn iPad Air. Daily quests en ranked speel ik vaak op mijn iPad en arena sinds kort weer op de pc, vooral leuk in combinatie met Heartharena voor de statistieken.

Af en toe speel ik ook op mijn iPhone 6, speelt vrij soepel, maar prefereer toch minimaal een tabletscherm. Wel grappig als je een tijdje gespeeld hebt op je tablet en daarna overstapt naar de pc, alles ziet er dan overdreven groot uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:00:
[...]

Op mijn smartphone Motoroka Moto G werkt het eigenlijk nog matig. Traag in opstarten en dergelijke maar voor de rest wel nog content daarvan. Maar decks maken en degelijke doe je toch maar best op een PC, anders duurt het veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net in een beurt of 11 er voor gezorgd dat een Grim Patron Warrior in fatigue ging :o. Die gast bleef maar kaarten rapen en ik wilde hem daar graag bij helpen :). Matchup was mijn Control Warrior vs zijn Grim Patron Warrior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op zondag 28 juni 2015 @ 18:23:
Net in een beurt of 11 er voor gezorgd dat een Grim Patron Warrior in fatigue ging :o. Die gast bleef maar kaarten rapen en ik wilde hem daar graag bij helpen :). Matchup was mijn Control Warrior vs zijn Grim Patron Warrior.
Control Warrior tegen Grim Patron Warrior is zo leuk om te spelen. Vooral omdat je weet dat je de answers hebt op Grim Patron en Forthring Berserker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-10 19:32
[...]

Dat verhaal dat EU moelijker is dan US vind ik onzin. Ook al hoor je mensen dat zeggen, waarvan ik er eerst ook 1 van was.

Het skill niveau zit natuurlijk extreem dicht bij elkaar, het enige verschil is dat de meta net iets anders kan zijn, want ook al wordt veel bepaald door streamers en sites zoals hearthpwn, die toch de trendsetters zijn wat betreft populariteit, hou je toch wel de meta anders kan zijn, op maandag en dinsdag kan Patron gigantisch populair zijn, terwijl op woensdag opeens iedereen Patron countered enz. Dan blijft verder de ene verschuiving wat langer hanger, dus aggro of juist control enz.
Maargoed de skill is dus vrijwel hetzelfde en je zal in beide gevallen moeten kijken naar wat op dat moment populair is.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:34:
[...]

Control Warrior tegen Grim Patron Warrior is zo leuk om te spelen. Vooral omdat je weet dat je de answers hebt op Grim Patron en Forthring Berserker. :)
Jep. En je kan boven de max van 30 hp uitkomen, waardoor je ook niet zo snel OTK tegen je krijgt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 19:16

Turfschipper

Hup NAC

Net mijn 7de leg gekregen.

Captain greenskin of zo. 5/4 geef je wapen +1/1......

Kan ik niks mee. Weg er mee en mijn 2de sky golem binnen getikt. En ik merkte al dat mijn dekjes net iets sterker zijn met die dude. Samen met zijn tweelingmaat retegevaarlijk.

Op naar 800 dust voor de BGH!

[ Voor 48% gewijzigd door Turfschipper op 29-06-2015 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-10 10:56
Turfschipper schreef op maandag 29 juni 2015 @ 02:35:
Net mijn 7de leg gekregen.

Captain greenskin of zo. 5/4 geef je wapen +1/1......

Kan ik niks mee. Weg er mee
Iedereen speelt het spel anders blijkt alweer, ik persoonlijk had gewacht tot ik alle piraten had om dan die captains parot erbij te krijgen...

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Captain Greenskin zelf ook nog wel gebruikt in het verleden. Voor GvG waren er minder wapens beschikbaar, en dat maakte Greenskin soms wel bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:33
[...]

Als ik weer eens op hearthpwn kijk en dan zie ik een deck dat legend heeft gehaald dan vraag ik mij serieus af hoe hij dat voor elkaar zou krijgen op EU server. Dan probeer ik er een 10-20 potjes mee en verlies ik vaak zo hard tegen normale meta decks, dit deck bijvoorbeeld. Het was op SC2 ook al dat je op US veel gemakkelijker was in dezelfde league. Net als dat korea veel lastiger was. Ik denk serieus dat ladderen op US veel gemakkelijker is dan op EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
separhim schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:37:
[...]

Als ik weer eens op hearthpwn kijk en dan zie ik een deck dat legend heeft gehaald dan vraag ik mij serieus af hoe hij dat voor elkaar zou krijgen op EU server. Dan probeer ik er een 10-20 potjes mee en verlies ik vaak zo hard tegen normale meta decks, dit deck bijvoorbeeld. Het was op SC2 ook al dat je op US veel gemakkelijker was in dezelfde league. Net als dat korea veel lastiger was. Ik denk serieus dat ladderen op US veel gemakkelijker is dan op EU.
Ik wil je niet beledigen of zoiets, maar ik denk dat dit te wijten is aan het feit dat ik persoonlijk denk dat 10-20 potjes niet voldoende is om een deck goed te leren spelen. Het kan best zo zijn dat de persoon op hearthpwn beweerd dat je zo Legend bent, maar hij/zij zal wellicht niet vermelden hoeveel tijd hij/zij daarvoor gespeeld heeft met het deck. Ik denk dat Druid om te spelen sowieso niet heel eenvoudig is. Vooral het efficient gebruiken van je hero power is voor veel mensen te hoog gegrepen. (ik zeg natuurlijk niet dat dit bij jou het geval is)

Overigens heb ik afgelopen weekend een persoonlijke mijlpaal behaald: 2000 arena overwinningen in totaal. :) Ranked play speel ik veel minder, ik zit nu op zo'n 1500 overwinningen, maar ik vind arena gewoon veel en veel leuker.

[ Voor 12% gewijzigd door FreqAmsterdam op 29-06-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Wat een reacties weer, iemand die ook +10 krijgt die zeurt dat Thaurrisan maar 1 turn overleeft (wel duh...) en dat Chromaggus direct gesilenced wordt omdat vrijwel iedereen een silence heeft (wel duh...) maar vergeet daarbij dat er 5-6 goede silence targets zijn...

Waarom verlies je met dat deck? Waarschijnlijk omdat je er niet mee weet te spelen. Ik zou er ook veel mee verliezen, het is een deck die je eigenlijk nooit ziet, niet tegen je, en ook niet op streams. Hoe leer je zo'n deck te spelen? Door heel veel potjes te doen, echt heel veel.

Dat is ook vaak het verschil tussen aggro en control, en vaak nog meer met combo. Aggro heeft vaak duidelijke win conditions die je moeilijk kan missen. Dat betekent niet dat je afwegingen e.d. moet maken, maar ze zijn vaak veel simpeler omdat je vaak niet zoveel beurten vooruit hoeft te denken.
Met control moet je dat wel, vaak duren potjes lang en gaan zelfs naar fatigue, dus begrijp hoe je moet spelen, hoe je kan winnen.
Combo is ook gewoon lastig, simpelweg omdat je maar een gelimiteerde hoeveelheid damage hebt.

Dit is echt een bijzonder control deck en je moet dan ook echt flink de tijd nemen om je potjes te spelen en vooral om het deck te leren begrijpen en goed te spelen. Doe je dat eenmaal, dan heb je wel een voordeel dat mensen niet begrijpen waar ze tegen spelen, wat vaak resulteert in misplays.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het succes van een deck hangt in mijn ogen ook af van de meta waarin je speelt.

Geen idee of EU moeilijker is dan US, maar ik verwacht wel verschillen in de meta.

Bij andere games zijn er overigens wel flinke verschillen tussen EU en US qua skill niveau van de spelers. Bij Call of Duty zijn US spelers over het algemeen een stuk beter, en bij CS:GO zijn de EU spelers voor zover ik hoor beter. In WoW was mijn ervaring dat vooral Russische spelers erg goed speelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
FreqAmsterdam schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:52:
[...]

Ik wil je niet beledigen of zoiets, maar ik denk dat dit te wijten is aan het feit dat ik persoonlijk denk dat 10-20 potjes niet voldoende is om een deck goed te leren spelen. Het kan best zo zijn dat de persoon op hearthpwn beweerd dat je zo Legend bent, maar hij/zij zal wellicht niet vermelden hoeveel tijd hij/zij daarvoor gespeeld heeft met het deck. Ik denk dat Druid om te spelen sowieso niet heel eenvoudig is. Vooral het efficient gebruiken van je hero power is voor veel mensen te hoog gegrepen. (ik zeg natuurlijk niet dat dit bij jou het geval is)

Overigens heb ik afgelopen weekend een persoonlijke mijlpaal behaald: 2000 arena overwinningen in totaal. :) Ranked play speel ik veel minder, ik zit nu op zo'n 1500 overwinningen, maar ik vind arena gewoon veel en veel leuker.
In dat deck zei de eigenaar dat hij in 24 uur legend had gehaald vanaf rank 9. Hoe dan ook ik heb geen tijd om elk deck uitgebreid te testen en ik verloor ongeveer 75% met dat deck omdat het gewoon duidelijk te zwak was tegen de aggro die ik tegen kwam omdat het hele deck afhankelijk was van innervate nourish om tegen aggro/midrange te winnen en dat vind ik gewoon te afhankelijk van een kaart in feite. Ik verloor te vaak tegen hunter en demon zoo omdat ik als je niet genoeg ramp had in het begin dan verloor je hard.
Ik had de guide gelezen en het werkt gewoon niet. Ik ben niet de enige die dit had. Ik ging van rank 9 naar rank 13 met dit deck en ik heb geen zin om zoveel te verliezen zonder dat het deck goed lijkt te kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
separhim schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:38:
[...]

In dat deck zei de eigenaar dat hij in 24 uur legend had gehaald vanaf rank 9. Hoe dan ook ik heb geen tijd om elk deck uitgebreid te testen en ik verloor ongeveer 75% met dat deck omdat het gewoon duidelijk te zwak was tegen de aggro die ik tegen kwam omdat het hele deck afhankelijk was van innervate nourish om tegen aggro/midrange te winnen en dat vind ik gewoon te afhankelijk van een kaart in feite. Ik verloor te vaak tegen hunter en demon zoo omdat ik als je niet genoeg ramp had in het begin dan verloor je hard.
Ik had de guide gelezen en het werkt gewoon niet. Ik ben niet de enige die dit had. Ik ging van rank 9 naar rank 13 met dit deck en ik heb geen zin om zoveel te verliezen zonder dat het deck goed lijkt te kunnen zijn.
Sowieso staat er niet of hij het in 1 kalenderdag heeft gedaan, of 24 uur over weken. Daarnaast bestaat dit deck al in een aantal vormen, zelf heb ik een vergelijkbaar deck gespeeld die iets sneller werkt en minder ramp heeft. Ben je daar aan gewend, dan pik je dit een stuk sneller op dan wanneer je alleen Druid speelt met combo en Shades.

Het deck is zwak tegen aggro, maar heeft natuurlijk wel hele sterke late game, en met de heals, removal en je hero power, moet je wel een eindje kunnen komen.
Maargoed dit is echt een deck waar je veel ervaring voor moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Benjamin- schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:51:
[...]

Sowieso staat er niet of hij het in 1 kalenderdag heeft gedaan, of 24 uur over weken. Daarnaast bestaat dit deck al in een aantal vormen, zelf heb ik een vergelijkbaar deck gespeeld die iets sneller werkt en minder ramp heeft. Ben je daar aan gewend, dan pik je dit een stuk sneller op dan wanneer je alleen Druid speelt met combo en Shades.

Het deck is zwak tegen aggro, maar heeft natuurlijk wel hele sterke late game, en met de heals, removal en je hero power, moet je wel een eindje kunnen komen.
Maargoed dit is echt een deck waar je veel ervaring voor moet hebben.
Titel: Rank 9 -> legend in 24 hours
Dit laat weinig aan de verbeelding over.

Het is een variatie op een bestaand deck ja. Jij gaat er kennelijk van uit dat ik niet ramp/taunt druid heb gespeeld. Dat heb ik zeker gedaan en genoeg om te weten wat je moet doen bij druid. Dan is dit deck iets anders dan de meeste ramp decks maar het is gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Benjamin- schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:51:
[...]

Sowieso staat er niet of hij het in 1 kalenderdag heeft gedaan, of 24 uur over weken.
Toch wel. Indien de speler wou verwijzen naar 24 uur over weken, maw speeluren, dan zou er 24 playing hours,24 hours of play of in a total time of 24 hours gestaan hebben.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
separhim schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:59:
[...]

Titel: Rank 9 -> legend in 24 hours
Dit laat weinig aan de verbeelding over.

Het is een variatie op een bestaand deck ja. Jij gaat er kennelijk van uit dat ik niet ramp/taunt druid heb gespeeld. Dat heb ik zeker gedaan en genoeg om te weten wat je moet doen bij druid. Dan is dit deck iets anders dan de meeste ramp decks maar het is gewoon niet goed.
Hoezo laat dat weinig aan de verbeelding over? 24 uur kan gewoon een etmaal zijn, of 24 uur die niet opeenvolgend is.
Stel jij doet een klus voor iemand, en ze vragen hoe lang jij erover hebt gedaan, en je zegt 24 uur, dan zullen de meeste denken dat 3 werkdagen bezig bent geweest, ipv dat je klokkie rond bent gegaan.
Als je ook bedenkt dat wanneer je het over een etmaal hebt, dat je totaal geen indicatie geeft aan spelers, immers heeft hij 5 uur gespeeld, 10 uur, of zelfs 24 uur achter elkaar. Dus tja het is maar wat je weinig aan de verbeelding overlaten vindt. Dat het onduidelijk is ben ik het met je eens, maar uiteindelijk kan je helemaal geen inschatting maken hoeveel uur hij nu bezig is geweest.

Maargoed om dan maar terug te komen op dit deck en jouw speelstijl.
Ik ga nergens vanuit, dat maak jij er van, ik zeg alleen dat je een deck als deze sneller oppikt wanneer je taunt druid bent gewend, dan wanneer je combo druid bent gewend.

De vraag is nu echter, is het deck slecht, of kan je het niet goed spelen? Ik kan moeilijk inschatten hoe goed dit deck is, want dan zou ik hier zelf veel mee moeten spelen, en ik ben geen Druid fan, dus ik begin daar niet aan, maar gezien dit deck toch zeker anders speelt dan de meeste Druid decks, dan blijven er voor mij 2 opties over, de persoon die de guide heeft gemaakt liegt keihard, of jij speelt het gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Benjamin- schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:33:
[...]

Hoezo laat dat weinig aan de verbeelding over? 24 uur kan gewoon een etmaal zijn, of 24 uur die niet opeenvolgend is.
Stel jij doet een klus voor iemand, en ze vragen hoe lang jij erover hebt gedaan, en je zegt 24 uur, dan zullen de meeste denken dat 3 werkdagen bezig bent geweest, ipv dat je klokkie rond bent gegaan.
Als je ook bedenkt dat wanneer je het over een etmaal hebt, dat je totaal geen indicatie geeft aan spelers, immers heeft hij 5 uur gespeeld, 10 uur, of zelfs 24 uur achter elkaar. Dus tja het is maar wat je weinig aan de verbeelding overlaten vindt. Dat het onduidelijk is ben ik het met je eens, maar uiteindelijk kan je helemaal geen inschatting maken hoeveel uur hij nu bezig is geweest.

Maargoed om dan maar terug te komen op dit deck en jouw speelstijl.
Ik ga nergens vanuit, dat maak jij er van, ik zeg alleen dat je een deck als deze sneller oppikt wanneer je taunt druid bent gewend, dan wanneer je combo druid bent gewend.

De vraag is nu echter, is het deck slecht, of kan je het niet goed spelen? Ik kan moeilijk inschatten hoe goed dit deck is, want dan zou ik hier zelf veel mee moeten spelen, en ik ben geen Druid fan, dus ik begin daar niet aan, maar gezien dit deck toch zeker anders speelt dan de meeste Druid decks, dan blijven er voor mij 2 opties over, de persoon die de guide heeft gemaakt liegt keihard, of jij speelt het gewoon niet goed.
Begin je weer zo'n onzin uit te spuwen. Er staat duidelijk "in 24 hours". Ik heb nergens beweerd dat hij het aan een stuk heeft gehaald maar hij zegt wel dat hij er maximaal 24 uur over heeft gedaan om legend te bereiken met dat deck. Ik weet dat dat deck slow is dus hij zal dan ook wel een hoge winrate hebben gehad. En als je de comments leest dan zie je een hoop spelers hetzelfde zeggen als ik.
Daarnaast is zijn guide erg waardeloos, teksten als: Handlock: Make a plan for turn 3/4 to deal with 4/X or 8/8. Je hebt geen big game hunter en 1 keeper. Je gaat me niet serieus zeggen dat je dan als druid dan nog dealt met drakes en giants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarnaast kunnen mensen ook beweren dat ze iets gedaan hebben in x aantal uur, maar het hoeft natuurlijk niet per se waar te zijn :).

Mij lijkt het deck in ieder geval niet al te sterk en er zijn toch wel keuzes gemaakt die ik zelf anders zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
separhim schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:40:
[...]

Begin je weer zo'n onzin uit te spuwen. Er staat duidelijk "in 24 hours". Ik heb nergens beweerd dat hij het aan een stuk heeft gehaald maar hij zegt wel dat hij er maximaal 24 uur over heeft gedaan om legend te bereiken met dat deck. Ik weet dat dat deck slow is dus hij zal dan ook wel een hoge winrate hebben gehad. En als je de comments leest dan zie je een hoop spelers hetzelfde zeggen als ik.
Daarnaast is zijn guide erg waardeloos, teksten als: Handlock: Make a plan for turn 3/4 to deal with 4/X or 8/8. Je hebt geen big game hunter en 1 keeper. Je gaat me niet serieus zeggen dat je dan als druid dan nog dealt met drakes en giants.
Maar 24 uur in totaal om legend te worden, is echt niet bijzonder, zeker niet halverwege het seizoen.

Mja ik weet nog toen Freeze Mage niet zo populair was, die decks kregen zoveel downvotes, zo bagger enz, maar het probleem was dat mensen niet wisten hoe je het moest spelen, en de meeste nog steeds niet. Geef mij Freeze Mage en mijn winrate zal ook slecht zijn. Echter omdat we nu Freeze Mage heel veel zien in tournaments enz weten we dat het deck sterk is, maar de meeste kunnen het absoluut niet naar Legend spelen. Dat zijn gewoon decks die ongelooflijk veel ervaring nodig hebben.

Ja de guide is waardeloos, en ik schat dat Handlock bijna niet te winnen is, maarja ieder deck heeft meerdere zwakke match ups.

Uiteindelijk zou ik het deck in actie moeten zien bij een ervaren speler, om te zien of het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Benjamin- schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:55:
[...]

Maar 24 uur in totaal om legend te worden, is echt niet bijzonder, zeker niet halverwege het seizoen.

Mja ik weet nog toen Freeze Mage niet zo populair was, die decks kregen zoveel downvotes, zo bagger enz, maar het probleem was dat mensen niet wisten hoe je het moest spelen, en de meeste nog steeds niet. Geef mij Freeze Mage en mijn winrate zal ook slecht zijn. Echter omdat we nu Freeze Mage heel veel zien in tournaments enz weten we dat het deck sterk is, maar de meeste kunnen het absoluut niet naar Legend spelen. Dat zijn gewoon decks die ongelooflijk veel ervaring nodig hebben.

Ja de guide is waardeloos, en ik schat dat Handlock bijna niet te winnen is, maarja ieder deck heeft meerdere zwakke match ups.

Uiteindelijk zou ik het deck in actie moeten zien bij een ervaren speler, om te zien of het goed is.
Freeze mage heeft een duidelijke manier van spelen. Je gebruikt je freezes en secret om in leven te blijven totdat je alex gebruikt en hem dan burnt de volgende beurt. Het deck wat ik gelinkt heb is meer zoiets van. Je moet maar wild growth, nourish en innervate op tijd hebben want anders verlies je hard tegen elk deck maar je moet in dat geval ook nog je card draw krijgen want anders loop je snel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vermaak mezelf op dit wel met: http://www.hearthpwn.com/decks/268019-dragon-druid

Voor de paar potjes in de maand die ik speel, wil ik me gewoon vermaken. Het deck werkt op zich wel goed. Ben er nu mee tot rank 11 gekomen met een constante win streak (denk 7-8 games afgelopen week).

[ Voor 5% gewijzigd door xelfer op 29-06-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
separhim schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:58:
[...]

Freeze mage heeft een duidelijke manier van spelen. Je gebruikt je freezes en secret om in leven te blijven totdat je alex gebruikt en hem dan burnt de volgende beurt. Het deck wat ik gelinkt heb is meer zoiets van. Je moet maar wild growth, nourish en innervate op tijd hebben want anders verlies je hard tegen elk deck maar je moet in dat geval ook nog je card draw krijgen want anders loop je snel vast.
Maar dat geldt voor ramp sowieso al. Er wordt sowieso niet voor niets gezegd dat Wild Growth en Innervate in je starting hand bepalend is of je gaat winnen of verliezen.
En je realiseert je dat dit Druid deck op een vergelijkbare manier wint, alleen in dit geval gebruik je heel veel taunts en heals om de lategame te halen, waarbij ze geen kans meer maken om te winnen.

We kunnen hier uren speculeren, maar ik zie zeker wel de logica in dit deck, ja het kan een keiharde troll zijn dat hij Legend heeft gehaald, 10 potjes hiermee speelt voor 1 win en dan screenshot. Maar het kan ook gewoon dat je hier veel ervaring voor nodig hebt en dat je het gewoon nog niet begrijpt en/of de speelstijl past echt niet bij je.

Ik had het daar een tijdje terug over met Flamewaker decks, er zijn een aantal decks heel populair, heb de meeste geprobeerd, maar er was er maar 1 die ik echt fijn vond spelen. Was ik met de andere decks te greedy? Of te terughoudend? Begreep ik mijn win condition niet? Had ik ongeluk? Verkeerde meta? Zeg het maar.
Hoe dan ook waren het allemaal goede decks, decks waar mensen Legend mee halen, die in tournaments gebruikt worden.

Tevens worden ook zat decks niet echt gewaardeerd. Ik zag dat een tijd terug nog met Hyped, hij speelde Freeze Mage met Maly ipv Antonidas, het heeft niet echt aangeslagen (al zag ik pas geleden wel een bijzonder Freeze Mage deck met beide), en toch zag ik hem er top 50 mee gaan.

Dit soort decks zijn altijd pas goed wanneer ze begrepen worden, en daar kan ook zeker de kracht van dit deck zitten, het wordt niet begrepen nog, ook door de tegenstander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ook kan een deck wellicht alleen op bepaalde ranks werken. Op rank 15 - 5 kom je heel veel zoo en face decks tegen, op de hoogste ranks wat minder. Als je daar een deck maakt dat minder goed is tegen zoo en face, maar sterker tegen control en midrange kan het zijn dat het deck het op die ranks prima doet maar op rank 15 compleet wordt gesloopt door de eerste de beste face hunter.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjamin- schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:10:
[...]
Dit soort decks zijn altijd pas goed wanneer ze begrepen worden, en daar kan ook zeker de kracht van dit deck zitten, het wordt niet begrepen nog, ook door de tegenstander niet.
Als er Freeze Mage decks met Malygos zijn oke, dan gaat het ook om het begrijpen van een deck. Bij het Druid deck in kwestie vraag ik me echter af of dat een issue is. In mijn ogen is het gewoon een Wall Druid deck met anders dan gebruikelijke kaartkeuzes, zoals bv maar 1 Keeper of the Grove, 0 Druid of the Claws, 2 Nourish etc.

Of deze aanpassingen werken, hangt ook af van de meta game.

Wat mij persoonlijk weerhoudt om dit specifieke deck te spellen is de gebrekkige early game. Enige minion onder de 4 mana is Bloodmage Thalnos, enige 4 drops zijn 1 Keeper en 2 Sen'jin, helemaal geen 5 drops en teveel 6+ drops (11 minions en 1 spell).

Als ik Druid speel dan wil ik toch wel een aantal early game minions spelen, om aan het begin toch mee te komen met snellere decks. Daarnaast wil ik ook wat hard removal spelen zoals BGH, om ook groter spul te kunnen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 15:16
Ik speel de laatste dagen voornamelijk met dit deck: http://www.hearthpwn.com/decks/267652-control-priest

Ik realiseer me dat ik veel probeer te counteren (en daardoor vaak maar 1 card ipv 2 in mijn deck heb zitten), maar het werkt verrassend goed. Ik zit rond rank 9/10 en heb een winrate van 80% (12 potjes gedaan), waarvan ik de meeste potjes verlies door eigen kleine foutjes, of door af en toe een slechte draw (maar dat kun je bij elk deck hebben).

Speel overigens ook freeze mage. Deze maand van rank 20 naar rank 11 gegaan met freeze mage en control warrior. In mijn deck zitten ook Malygos, Archmage & Alex. Alleen geen pyroblast. Pyroblast is gaaf, maar ik merkte dat je met Malygos ipv Pyro iets meer manieren hebt om te winnen. Speelt net wat fijner. Link naar mijn deck: http://www.hearthpwn.com/...-freeze-mage-with-malygos

Druid speel ik niet graag mee. Teveel afhankelijk van Wild Growth en Innervate. Als je die niet hebt in het begin leg je het heel snel af (vooral in een meta waar veel mensen aggro spelen).

[ Voor 4% gewijzigd door Alwayshappyz op 29-06-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Veel zeggen dat Pyro net wat beter is dan Malygos, de gedachte is dat Malygos enkel werkt samen met Thaurissan, geen Thaurissan en hij is onbruikbaar, terwijl dat Pyroblast altijd werkt
Dus ja wat is beter? Ligt vooral ook aan de match up, tegen control Warrior heb je opeens veel meer kans om te winnen, maarja dan is de vraag hoeveel je er weer door verliest.

Maargoed ook zo'n kaart keuze vraagt weer om op een andere manier te spelen, zo kan het houden van Thaurissan in je starting hand tegen control, opeens de juiste keuze zijn. Maargoed dat is dus allemaal weer ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Alwayshappyz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:38:
Ik speel de laatste dagen voornamelijk met dit deck: http://www.hearthpwn.com/decks/267652-control-priest

Ik realiseer me dat ik veel probeer te counteren (en daardoor vaak maar 1 card ipv 2 in mijn deck heb zitten), maar het werkt verrassend goed. Ik zit rond rank 9/10 en heb een winrate van 80% (12 potjes gedaan), waarvan ik de meeste potjes verlies door eigen kleine foutjes, of door af en toe een slechte draw (maar dat kun je bij elk deck hebben).

Speel overigens ook freeze mage. Deze maand van rank 20 naar rank 11 gegaan met freeze mage en control warrior. In mijn deck zitten ook Malygos, Archmage & Alex. Alleen geen pyroblast. Pyroblast is gaaf, maar ik merkte dat je met Malygos ipv Pyro iets meer manieren hebt om te winnen. Speelt net wat fijner. Link naar mijn deck: http://www.hearthpwn.com/...-freeze-mage-with-malygos

Druid speel ik niet graag mee. Teveel afhankelijk van Wild Growth en Innervate. Als je die niet hebt in het begin leg je het heel snel af (vooral in een meta waar veel mensen aggro spelen).
Hmm, je is wel erg zwaar aan de hogere zijde. Heb je echt zoveel 6+ legs nodig. Je kan beter legs als rag, sneeds, geddon en TBK eruit halen om nog een death, nog een cabal, een extra sludge en een extra wild pyromancer toe te voegen. Het nadeel met jouw deck is dat je veel kaarten 1 keer hebt dus als je hem nodig hebt is de kans klein dat je hem krijgt.
Daarnaast zijn je enige board clears lightbombs, dat kan ook zwaar in je nadeel spelen dus ik zou eentje vervangen door een holy nova. Je kan ook auchenai + cirlce gebruiken.
Benjamin- schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:43:
Veel zeggen dat Pyro net wat beter is dan Malygos, de gedachte is dat Malygos enkel werkt samen met Thaurissan, geen Thaurissan en hij is onbruikbaar, terwijl dat Pyroblast altijd werkt
Dus ja wat is beter? Ligt vooral ook aan de match up, tegen control Warrior heb je opeens veel meer kans om te winnen, maarja dan is de vraag hoeveel je er weer door verliest.

Maargoed ook zo'n kaart keuze vraagt weer om op een andere manier te spelen, zo kan het houden van Thaurissan in je starting hand tegen control, opeens de juiste keuze zijn. Maargoed dat is dus allemaal weer ervaring.
Het hangt van je persoonlijke voorkeur af voornamelijk. Je hebt meestal de keuze uit archmage, pyroblast of malygos. Ze zijn allemaal goed al finisher en doen niet per se onder voor elkaar maar ze alledrie gebruiken is vaak overbodig omdat als je er al een gebruikt hebt dan heb je de ander niet meer nodig om te winnen.

[ Voor 23% gewijzigd door separhim op 29-06-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
separhim schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:44:
[...]

Hmm, je is wel erg zwaar aan de hogere zijde. Heb je echt zoveel 6+ legs nodig. Je kan beter legs als rag, sneeds, geddon en TBK eruit halen om nog een death, nog een cabal, een extra sludge en een extra wild pyromancer toe te voegen. Het nadeel met jouw deck is dat je veel kaarten 1 keer hebt dus als je hem nodig hebt is de kans klein dat je hem krijgt.
Daarnaast zijn je enige board clears lightbombs, dat kan ook zwaar in je nadeel spelen dus ik zou eentje vervangen door een holy nova. Je kan ook auchenai + cirlce gebruiken.
Klopt wel. Sneed's en TBK werken wel echt goed in dit deck (iedereen heeft wel een Belcher of een andere taunt en vooral tegen druids werkt TBK dus uitstekend. Lastig om die dus uit mijn deck te halen. Geddon heb ik er vooral inzitten tegen aggro decks (dus een extra mini board clear en een lichaam op het veld die BGH kan uitlokken). Altijd van die lastige keuzes..ik wil altijd te veel counteren. Als ik er wat uithaal dan heb ik die potjes erna opeens die card heel hard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Holy Nova > Geddon
TBK werkt, maar de meest voorkomende taunts zijn Belcher en Annoy-O-Tron, beide zijn zwak tegen Priest ivm Shadow Madness en Cabal. Je zou een Shrinkmeister er in kunnen doen, maargoed dan ga je natuurlijk wel steeds meer naar een standaard Priest deck.

Net echt een bizar Warlock deck tegen gekomen, hij speelde:

Voidwalker
Demonfire
Darkbomb x2
Shadow Bolt
Felguard x2
Voidcaller
Twilight Drake
Hellfire x2
Shadowflame
Sludge Belcher
Sunwalker x2
Siphon Soul
Ragnaros
Lord Jaraxxus
Molten Giant

Ben ook wel benieuwd wat er nog meer in zat, maar had daar geen tijd voor want ik was bijna dood, want ja het is wel heel erg moeilijk om bepaalde kaarten heen te spelen wanneer je Felguards, Shadowbolt, Demonfire, Sunwalker en Molten in 1 deck hebt zitten. :P
Tevens was dit op rank 5, dus zou zeker niet door een beperkte collectie kaarten moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Benjamin- schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:06:
Holy Nova > Geddon
TBK werkt, maar de meest voorkomende taunts zijn Belcher en Annoy-O-Tron, beide zijn zwak tegen Priest ivm Shadow Madness en Cabal. Je zou een Shrinkmeister er in kunnen doen, maargoed dan ga je natuurlijk wel steeds meer naar een standaard Priest deck.
Holy Nova is wel een goede tip ja :) Ga ik overwegen.

Ik weet dat ik met dit deck echt niet legend ga halen en dat er betere decks zijn, maar ik kan hier persoonlijk veel beter mee overweg dan zo'n standaard priest deck. Tijden gespeeld met een exact overgenomen priest deck van Kolento (http://www.hearthstonetop...-2-finals-control-priest/), maar ik verloor er echt heel veel mee. Stukje ervaring met het deck, maar ik voelde me bij dat deck nog meer afhankelijk van card draw (wegens combo's) dan bij mijn huidige deck. Dan liever een eigen gemaakt deck waarmee ik langzaam maar zeker wel steeds meer ervaring krijg (en kleine dingen kan aanpassen) dan een standaard deck die van het internet geplukt is. Haal er veel meer plezier uit als ik win met eigen gemaakte decks, zelfs als ze objectief gezien veel minder resultaat zouden moeten leveren. Fun is voor mij belangrijker dan ranking.

Wel net rank 9 (met 4 sterren) geworden met het priest deck. 3 potjes achter elkaar gewonnen van een Patron warrior, control warrior en een handlock. Hoogste wat ik ooit gehaald heb :P

[ Voor 8% gewijzigd door Alwayshappyz op 29-06-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ja dat deck is gemaakt om naar fatigue te gaan, tevens is het ook een specifiek tournament deck, en control decks moet je eigenlijk nooit overnemen uit tournamenten, want die zijn juist gemaakt om specifieke decks te counteren.

Verder absoluut spelen wat goed voelt. Bepaalde kaarten zijn wel zwakker, maar voelen veel lekkerder om te spelen. Zo vind ik TBK absoluut een heerlijke kaart, helaas op dit moment te veel aggro.

[ Voor 30% gewijzigd door Benjamin- op 29-06-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecros
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-09 18:42
Craften jullie liever Legendaries of Epics? Ik heb onderhand al een aantal Legendaries waarvan ik Sylvanas en Dr. Boom gecraft heb maar ik ben nu vooral bezig goede epics aan te vullen aangezien die toch wel een flink verschil kunnen maken.
Zo heb ik laatst 2 Preperations gecraft alleen is het nu toch wat lastiger (vergeleken met de tijd voor BRM) om met Oil Rogue te winnen.

Mijn huidige legendaries:
Lorewalker Cho, Tirion Fordring, Malygos, King Mukla, Sylvanas, Hemet Nesingwary, Neptulon, Blingtron & Dr. Boom

Ik zou nog wel graag Archmage Antonidas, Grommash, Alexstraza & de Warlock Legendary uit GvG willen hebben maar met de dustwaarde van 1 legendary kan ik ook weer een aantal goede epics aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Ik open best wel veel packs, dus als ik wat craft zijn het vooral legendaries. Dat is wel omdat ik de meeste epics al gewoon heb. Ik zou in de eerste plek gaan voor cards die je in meerdere decks kan gebruiken of cards die in één specifiek deck erg belangrijk zijn (een deck waar je heel graag mee speelt/wil spelen).

Tegenwoordig heb ik zelfs alle belangrijke legendaries al, dus nu craft ik alleen maar golden cards eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
craft alleen golden leg's :)

marruh, tis allemaal afhankelijk van je persoonlijke situatie. Speel zelf al vanaf beta en doe veel arena. Epic's enzo kan je dus altijd uit pakjes trekken.

Gezien de leg's in jouw collectie speel je waarschijnlijk nog niet erg lang. Het algemene advies is i.i.g. neutrale kaarten te craften, en dan alleen epics/legends. Rare of onder moet je niet craften omdat je die snel uit pakjes kan krijgen.

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecros
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-09 18:42
Ik speel eigenlijk ook al sinds voor de Open Beta maar ik heb niet elke dag mijn quests gedaan, behalve de weken waarin de adventure wings uitkwamen.
Ik heb in totaal 8 legendaries uit packs gehaald en ik herriner me statistieken dat je ongeveer elke 20 packs 1 legendary trekt.
Alleen de neutrale legendaries op Sylvanas en Boom na vind ik persoonlijk minder interessant voor decks dan een aantal van de klasse specifieke legendaries.

Ik mis bijvoorbeeld Mountain/Molten Giants en Doomsayers. Voor Freeze of Fatigue mage is Doomsayer echt ene must-have en Handlock zonder Giants heeft ook geen zin. Maar aan de andere kant heb ik wel ooit 4x Kidnapper gehad :') en heb ik 2x Hungry Crab. Gellukig komen er steeds meer manieren om classic packs erbij te krijgen zoals Tavern Brawl en de Spectate Quest want als je alleen Arena speelt dan krijg je de goeie epics uit classic packs er niet echt snel bij.

[ Voor 34% gewijzigd door Lecros op 29-06-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

The_Butler schreef op maandag 29 juni 2015 @ 06:31:
[...]

Iedereen speelt het spel anders blijkt alweer, ik persoonlijk had gewacht tot ik alle piraten had om dan die captains parot erbij te krijgen...
Dat duurt nog wel een paar jaar hahaha, ;-).

Itt NU een extra sky golem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Mja wat moet je craften. Dat ligt echt aan wat voor pakjes je koopt, of je een 2de wilt craften en hoe hard je het nodig hebt.

Uiteraard is het meest effectieve om alleen kaarten te craften van een set waar je geen pakjes meer van koopt, iedereen begrijpt dat natuurlijk. Maargoed je wilt bepaalde kaarten toch hebben. Wat je dan kan helpen is om van 1 soort te kopen van 1 set, totdat je zoiets hebt van nu ben ik er klaar mee. Dan kan je namelijk zonder risico kaarten uit die set craften.

Dan is de vraag of je een 2de gaat craften, van sommige kaarten, zoals Preperation, wil je er absoluut 2 van hebben, geen discussie, zelfde met Shield Slam enz enz. Maar er zijn ook kaarten waar je afhankelijk van je deck er 1 of 2 zal gebruiken. Stel dat je er dan 1 craft, dan zou je er 2 moeten trekken voordat je een verlies aan dust hebt.

En dan dus de vraag hoe belangrijk de kaart is. Een control Warrior zonder Shield Slam, is gewoon niet compleet, hetzelfde dus met Rogue en 2 Preperations. Wil je echt heel erg graag een bepaalde class op het hoogste niveau spelen, en er zijn geen goede alternatieven voor die kaart, dan kan ik me zeker voorstellen dat je zo'n kaart craft, of zelfs 2.

Ik heb dat zelf dus met Lightbomb, nu ben ik klaar met GvG pakjes en koop ik dan ook niet meer, dus al zal ik hier en daar nog weleens een pakje in de toekomst krijgen (zoals je nu af en toe een classic pakje krijgt), maar geen grote hoeveelheden meer.
Ik heb geen enkele Lightbomb en gezien heel wat decks er 2 spelen, kan ik er vrij veilig 1 craften, want wat is de kans dat ik met die paar pakjes 2x Lightbomb trek?
Maar dan komt dus het punt, heb ik het nodig en wil ik het graag? Eigenlijk niet, Lightbomb is goed, maar er zijn ook Priest builds die geen Lightbomb gebruiken en gezien ik het weinig tot niet speel.

Persoonlijk craft ik trouwens bijna niets non-golden, zou ik een Lightbomb craften zou dit wel een normale zijn, net als dat ik 2 normale Shield Slams heb gecraft, maar die kaarten moest ik gewoon een keer hebben, en gezien ik weinig Warrior speel en nooit daarvan een golden deck zal maken, vond ik het compleet zinloos. Zou ik bijvoorbeeld een 2de Ice Block craften, dan zou die weer wel golden zijn, want ik vind Freeze Mage echt een mooi deck, en zoiets zie ik dan ooit wel een keer golden maken, dus dan craft ik het liever direct golden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turfschipper schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:58:
[...]

Dat duurt nog wel een paar jaar hahaha, ;-).

Itt NU een extra sky golem.
Nee hoor. Gewoon even je geld erin pompen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben dit seizoen toch maar een beetje aan het kijken op de ladder en vanaf rank 14 tot en met rank 10 heb ik nog geen 1 deck gezien wat niet face aggro was. Veel face hunters, face paladins, suicide mages..... alles lijkt prima te zijn zolang de game maar voor beurt 7 voorbij is :). 3 Hoeratjes voor control decks zullen we maar zeggen :).

[ Voor 9% gewijzigd door xelfer op 29-06-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 00:47
Stomme vraag waarschijnlijk.

Maar sinds kort ben ik wat actiever Hearthstone aan het spelen. Ik heb al wat kaarten opgebouwd maar ik bezit eigenlijk nog niks en mijn deckbuilding skills zijn ook ver te zoeken. Nu kijk ik al uiteraard op hearthpwn naar decks die anderen in elkaar hebben geflanst. Alleen hebben de meeste decks vrij unieke kaarten/combo's die ik allemaal niet bezit.

Vraag: Is er een website of een andere methode die mij snel en makkelijk en overzichtelijk decks kan laten zien die ik wel kan bouwen. Hoe ik het nu doe (handmatig) kost het mij dus te veel tijd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 15:14
Raven__NL schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:04:
Stomme vraag waarschijnlijk.

Maar sinds kort ben ik wat actiever Hearthstone aan het spelen. Ik heb al wat kaarten opgebouwd maar ik bezit eigenlijk nog niks en mijn deckbuilding skills zijn ook ver te zoeken. Nu kijk ik al uiteraard op hearthpwn naar decks die anderen in elkaar hebben geflanst. Alleen hebben de meeste decks vrij unieke kaarten die ik allemaal niet bezit.

Vraag: Is er een website of een andere methode die mij snel en makkelijk en overzichtelijk decks kan laten zien die ik wel kan bouwen. Hoe ik het nu doe (handmatig) kost het mij dus te veel tijd helaas.
Wat men vaak doet is kaarten vervangen voor iets wat ongeveer het zelfde doet maar waarschijnlijk minder.
Of je kijkt gewoon naar de goedkopere decks met de filter en je kijkt welke kaarten je kunt dusten en craften om zo eerst een deck te maken wat je leuk vind.
Het is ook verstandig mocht je een van de uitbreidingen willen om Naxxramas te nemen omdat daar zeker voor beginners betere kaarten in zitten .
Verder zijn vooral Zoo , Midrange Hunter , Aggro Paladin en Mech Mage goede decks om te beginnen en het spel te leren want IMHO leer je van Face Hunter niet echt spelen en zeker niet wat bijv. Goede kaarten zijn er waarom en dat board control vaak beter is dan voor Face gaan.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Ja dat vervangen doe ik feite ook al zo ver het mogelijk is. Maar zat meer te denken aan de 'zwaardere combo's' etc (legendaries enzo)
Een website waar je je collectie in zou kunnen voeren zou wel ideaal zijn. Dit zodat je snel en overzichtelijk kan zien welke decks voor goed zijn. Zonder dat je daar dus uren aan kwijt bent om maar iets te vinden wat goed aansluit bij jou kaarten en speel keuzes

Nax heb ik nog niet volledig aangeschaft want ik ben niet zeker of ik die kaarten ook ga gebruiken. Maar gezien jou reactie is dat dus eigenlijk wel slim om hem te pakken zo te horen.

[ Voor 31% gewijzigd door Raven__NL op 29-06-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naxxramas heeft zeer veel goede kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Mja er is geen automatisch deck builder aan de hand van jouw kaarten, het beste wat je kan doen is op Heartpwn de additional filters aanklikken en dan de dust cost invoeren, doe die dan iets van max 2000 en dan kijken wat er uit komt.

Helaas kan je niet spectaten in iemands collectie, anders zouden we je makkelijk kunnen helpen met het bouwen van een deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Benjamin- schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:26:
Mja er is geen automatisch deck builder aan de hand van jouw kaarten, het beste wat je kan doen is op Heartpwn de additional filters aanklikken en dan de dust cost invoeren, doe die dan iets van max 2000 en dan kijken wat er uit komt.

Helaas kan je niet spectaten in iemands collectie, anders zouden we je makkelijk kunnen helpen met het bouwen van een deck.
Thanks dat is wel een tip.

haha dat zou wel erg ideaal zijn. Ik zal best wel wat leuke kaarten/combo's hebben alleen weet ik het nog niet. Daarom dat ik een paar deckjes wil hebben zodat ik de dailies makkelijk kan doen en ervaring opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Zet hier anders even een lijstje met je legendary en epic kaarten, dan komen we denk al een eindje.

Je kan als zoek opdracht legendary of epic invullen, dan krijg je ze allemaal te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Top :)

Legendary:
Old Murk-Eye
Captain Greenskin
Gelbin Mekkatorque
Maexxna
Sylvanas Windrunner
Malygos
Deathwing

Epic:
Ancient of Lore (druid)
Ancient of War (druid)

Bestial Wrath (hunter)
Snake Trap (hunter)

Echo of Medivh (mage)
Pyroblast (mage)

Avenging Wrath (paladin)

Cabal Shadow Priest (priest)

Patient Assassin (rogue)
Kidnapper (rogue)

Bane of Doom (warlock)
Twisting Nether (warlock)

murloc warleader (neutral)
Mountain giant (neutral)

Apart dat er zoveel 2 stuks zijn en niet meer bijvoorbeeld (zou dat as designed zijn?)

Naxx heb ik inmiddels aangekocht maar de overige 4 wings moet ik nog vrij spelen. Overigens speel ik veel met Warlock maar ik sta open voor alles zolang ik maar wat meer ga winnen dan nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:23

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:56:
Ik ben dit seizoen toch maar een beetje aan het kijken op de ladder en vanaf rank 14 tot en met rank 10 heb ik nog geen 1 deck gezien wat niet face aggro was. Veel face hunters, face paladins, suicide mages..... alles lijkt prima te zijn zolang de game maar voor beurt 7 voorbij is :). 3 Hoeratjes voor control decks zullen we maar zeggen :).
Ik ben sinds gisteren rank 8, en ik kwam alleen maar control warriors tegen vanaf rank 11, dat en DemonZoo.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nitai schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:03:
[...]
Ik ben sinds gisteren rank 8, en ik kwam alleen maar control warriors tegen vanaf rank 11, dat en DemonZoo.
Dat is echt totaal anders dan wat ik tegen ben gekomen :o. Helemaal geen Zoo of CW hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
Ik heb zojuist na 248 games voor het eerst Legend gehaald.
Ik begon vanaf 1.1 en met 6 wins en 1 loss heb ik het gehaald. Onder toeziend oog van Royy en An1ma.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2ajz31f.png

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/viazr.png

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2le3td4.png

Zo, nu maar hopen dat ik het ooit nog een keer wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Gefeliciteerd Astie, ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Grats!!
Raven__NL schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:00:
Top :)

Legendary:
Old Murk-Eye
Captain Greenskin
Gelbin Mekkatorque
Maexxna
Sylvanas Windrunner
Malygos
Deathwing

Epic:
Ancient of Lore (druid)
Ancient of War (druid)

Bestial Wrath (hunter)
Snake Trap (hunter)

Echo of Medivh (mage)
Pyroblast (mage)

Avenging Wrath (paladin)

Cabal Shadow Priest (priest)

Patient Assassin (rogue)
Kidnapper (rogue)

Bane of Doom (warlock)
Twisting Nether (warlock)

murloc warleader (neutral)
Mountain giant (neutral)

Apart dat er zoveel 2 stuks zijn en niet meer bijvoorbeeld (zou dat as designed zijn?)

Naxx heb ik inmiddels aangekocht maar de overige 4 wings moet ik nog vrij spelen. Overigens speel ik veel met Warlock maar ik sta open voor alles zolang ik maar wat meer ga winnen dan nu :)
Bestial Wrath, Twisting Nether, Patient Assassin, Kidnapper en mogelijk Deathwing zou je kunnen dusten. Deathwing zou ik denk ik nog wel houden omdat die tof is, maar het is geen goede kaart. Die eerste 4 zijn stuk voor stuk gewoon slecht en zie je nooit gespeeld worden.

Ik zie zo snel 4 type decks:

Tempo Mage
Zoolock
Malylock
en
Hunter

Mage: http://www.hearthpwn.com/...estorm-3-0-top-100-legend
Dr. Boom kan je vervangen met Sylvanas. De rest van de kaarten zijn niet moeilijk om te krijgen, op dan Naxx/BRM kaarten, maar die kaarten moet je eigenlijk gewoon hebben. Flamewaker zou je voorlopig kunnen vervangen met Knife Jugglers. Vaporize kan je makkelijk vervangen met een tweede Mirror Entity.

Zoolock: http://www.hearthpwn.com/...oo-streak-to-legend-guide
Dr. Boom en Mal'Ganis kan je vervangen met 2de Flame Imp en iets als Dread Infernal.

Malylock: http://www.hearthpwn.com/...legend-1-s15-malygos-lock
Je hebt de belangrijkste kaart, 1 BGH zou ik zeker wel aanraden, maar een tweede is niet perse nodig.

Hunter: http://www.hearthpwn.com/...end-guide-midrange-hunter
Dr. Boom kan je weer vervangen met Sylvanas

Nu zullen er mogelijk nog de nodige kaarten zijn die je mist, laat het even weten en dan denk ik met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Benjamin- schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:28:
Grats!!

[...]

Bestial Wrath, Twisting Nether, Patient Assassin, Kidnapper en mogelijk Deathwing zou je kunnen dusten. Deathwing zou ik denk ik nog wel houden omdat die tof is, maar het is geen goede kaart. Die eerste 4 zijn stuk voor stuk gewoon slecht en zie je nooit gespeeld worden.
haha heb ik weer...eindelijk blij dat ik wat legendaries heb gekregen in mijn packs is het dus troep :P

Anyway thanks...ik zal morgen eens ff knutselen met die decks en kijken wat ik daarvan kan maken of uiteindelijk nog mis. Je hoort nog van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Vraag me af of ze Patron Warrior nog gaan aanpakken. Het is zo'n extreem unbalanced deck, net ook iemand die de ene misplay maakte naar de andere, maar de kracht is zo extreem dat ik nog niet won. Ook op streams is het constant Patron, Patron en Patron.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het deck supertof, hij is alleen veel te sterk.

[ Voor 14% gewijzigd door Benjamin- op 29-06-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
astie schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:40:
Ik heb zojuist na 248 games voor het eerst Legend gehaald.
Ik begon vanaf 1.1 en met 6 wins en 1 loss heb ik het gehaald.
Gefeliciteerd man, knappe prestatie :)
Benjamin- schreef op maandag 29 juni 2015 @ 23:30:
Vraag me af of ze Patron Warrior nog gaan aanpakken. Het is zo'n extreem unbalanced deck, net ook iemand die de ene misplay maakte naar de andere, maar de kracht is zo extreem dat ik nog niet won. Ook op streams is het constant Patron, Patron en Patron.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het deck supertof, hij is alleen veel te sterk.
Ik moet dat deck eens gaan proberen, maar je moet wel een beetje kunnen rekenen. Gisteren speelde ik met mijn druid tegen een Patron warrior en het hele bord was in 1 turn gevuld met Patrons. Ik had 25 hp en hij bracht me omlaag naar 1 hp, enige wat ik nog had was een 6/6 Shade in stealth. Helaas voor hem had ik Treants + Savage Roar, ik vond het een leuke overwinning. Het ene one turn win deck vs. het andere one turn win deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proficiat Astie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:15
@astie: EINDELIJK! :P

Na een paar maanden pruttelen op rank 3-1 toch nog doorgeschoten (met Control Warrior?). d:)b

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Gefeliciteerd! Ranked legendary gaat me toch echt niet lukken ben ik bang. Vind ik arena veel te leuk voor om me daar op te storten.

Net ook weer een nette 12-2 arena (pff voor het eerst sinds maanden). 395 gold + 2 packs waarin de meest epische legendary van allemaal zat. Hemet! Helaas had ik hem al, maar deze kaart is zo OP dat hij vast nog generfed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Wat!? Hoe kan je die kaart nou niet goed vinden? Hij is bruikbaar in iedere 4-5 potjes, en zelfs daar is die vaak niet goed. Gewoon een absolute topkaart! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Ik zeg toch dat ik hem helemaal geweldig vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ah oke, dacht even dat je sarcastisch was! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Is het bekend of de nieuwe mode veel gespeeld wordt?

Zo zonde dat dat geen toernooi feature is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
PCBaas schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 00:12:
@astie: EINDELIJK! :P

Na een paar maanden pruttelen op rank 3-1 toch nog doorgeschoten (met Control Warrior?). d:)b
Ik heb 6 seizoenen tussen rang 3 en 1 gezeten. Vooral door tijdgebrek het nooit gehaald. 5x op rang 1 en 5 sterren gestaan maar altijd daarna een reeks verloren.
Ik heb gespeeld met de volgende decks:

Rang 17 - 5 | Waker Spell Mage
http://www.hearthpwn.com/decks/268357-waker-spell-mage

Rang 5 - 2 | Malylock
http://www.hearthpwn.com/decks/261121-malylock

Rang 2 - Legend | Control Warrior
http://www.hearthpwn.com/decks/243644-control-warrior

Tussendoor nog even met mijn Taunt Druid gespeeld omdat de andere decks gingen vervelen:
http://www.hearthpwn.com/...ls-the-facers-are-comming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Turfschipper schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 03:29:

Geen idee maar ik heb het tot nu toe wel veel gespeeld. Lekkere afleiding en net zoals deze week was het leuk om mijn daily's zo te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Turfschipper schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 03:29:

Ik heb het zelf niet veel gespeeld om eerlijk te zijn, maar ik vond deze week wel beter bedacht dan vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Eerste week vond ik slecht, maar tweede week niet veel beter. Oke grappig die bananen, maar het is gewoon een deck spelen die veel synergy er mee heeft, meer niet.

Zou die 500 wins voor golden portrait gewoon 500 in totaal zijn, dan zou ik ook al eerder geneigd zijn om dit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Benjamin- schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:04:
Eerste week vond ik slecht, maar tweede week niet veel beter. Oke grappig die bananen, maar het is gewoon een deck spelen die veel synergy er mee heeft, meer niet.

Zou die 500 wins voor golden portrait gewoon 500 in totaal zijn, dan zou ik ook al eerder geneigd zijn om dit te spelen.
Ik vond de eerste week juist heel vet. Zooitje nieuwe en zwaar OP kaarten, paar leuke animaties, gewoon lekker casual aanklooien... prima wat mij betreft! De balans tussen de twee decks was een beetje zoek, maar dat maakt het ook weer uitdagender op het moment dat je de verkeerde heroe toegewezen kreeg.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ik vond het concept leuk, maar je had geen keuzes en de balans was er niet.
Doen ze nog een paar van zulke karakters toevoegen en je kan naast een aantal basiskaarten in dat deck, er nog de nodige toevoegen, dan wordt het leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-10 14:58

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Dat is het lastige voor Blizzard, De een wil aanklooien met pre-made decks. De ander wil zelf kunnen kiezen met evt een gimmick.
Als ze het maar lekker blijven afwisselen ben ik al blij. Vond beide tot nog toe geslaagd, al heb ik de laatste meer gespeeld dan de eerste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
IdieEasy schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:29:
Dat is het lastige voor Blizzard, De een wil aanklooien met pre-made decks. De ander wil zelf kunnen kiezen met evt een gimmick.
Als ze het maar lekker blijven afwisselen ben ik al blij. Vond beide tot nog toe geslaagd, al heb ik de laatste meer gespeeld dan de eerste
Eigenlijk heb ik vooral de eerste gespeeld, vooral omdat dit best wel een unieke manier van spelen was. Was vooral ook fun met friends en dan proberen te winnen met Ragnaros.

Banana mode vond ik saai, het was vooral leuk voor de rush decks, alsof we daar nog niet genoeg van hebben :p Ik ben daarom erg benieuwd wat we morgen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Inderdaad de tweede was gewoon hyper aggro. Ik hou niet van aggro, laat staan hyper aggro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat die Brawl maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem wat ik met de 2e Brawl zelf had was dat het decks als Face Hunter nog meer wapens gaf om face te gaan.

Het principe van decks bouwen onder andere regels vind ik op zich wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
xelfer schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:01:
Probleem wat ik met de 2e Brawl zelf had was dat het decks als Face Hunter nog meer wapens gaf om face te gaan.

Het principe van decks bouwen onder andere regels vind ik op zich wel leuk.
Ik zou andere regels leuk vinden (denk aan challengestone) maar deze brawl was eigenlijk geen regels voor deckbuilding. Ik moet zeggen dat banana brawl nogal braaf was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
separhim schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:10:
[...]
Ik zou andere regels leuk vinden (denk aan challengestone) maar deze brawl was eigenlijk geen regels voor deckbuilding. Ik moet zeggen dat banana brawl nogal braaf was.
Klopt, daar heb je gelijk in. Deze Brawl zorgde er alleen voor dat bepaalde kaarten meer value kregen, door de bananen (bv. Muster for Battle, Snake Trap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Benjamin- schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:04:
Oke grappig die bananen, maar het is gewoon een deck spelen die veel synergy er mee heeft, meer niet.
Wat verwacht je dan? Dat is de essentie van hearthstone ¬_¬

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
kaluro2 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:35:
[...]

Wat verwacht je dan? Dat is de essentie van hearthstone ¬_¬
Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik had het over al bestaande decks die goed zijn en dan met de bananen. Decks zoals Tempo Mage zijn nu al goed, doe daar nog massa's bananen bij en het is nogal makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
astie schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 07:43:
[...]

Ik heb 6 seizoenen tussen rang 3 en 1 gezeten. Vooral door tijdgebrek het nooit gehaald. 5x op rang 1 en 5 sterren gestaan maar altijd daarna een reeks verloren.
Ik heb gespeeld met de volgende decks:

Rang 17 - 5 | Waker Spell Mage
http://www.hearthpwn.com/decks/268357-waker-spell-mage

Rang 5 - 2 | Malylock
http://www.hearthpwn.com/decks/261121-malylock

Rang 2 - Legend | Control Warrior
http://www.hearthpwn.com/decks/243644-control-warrior

Tussendoor nog even met mijn Taunt Druid gespeeld omdat de andere decks gingen vervelen:
http://www.hearthpwn.com/...ls-the-facers-are-comming
Netjes hoor, congrats!

Ik zit zelf ook steeds meer te denken aan een Malygos warlock, maar kun je die ook spelen rond rank 10? Of zijn ze dan niet effectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt Legend wil worden is het best om zo snel mogelijk in de ranks 5-1 te zitten.

En doe je dus best met een rushdeck zodat je veel games kunt spelen in kleinere tijdspanne dan bijvoorbeeld control warrior. Want tijd is de 2de grootste factor voor Legend te worden. De grootste is winrate. Eens ranki 5-1 speel je het deck waarmee jij het beste speelt + moet ook viable zijn in de meta. Handlock, patron warrior, control warrior, oil rogue, tempo mage, etc.

Zelf ben ik enkele malen Legend geweest maar dit puur doordat ik veel tijd erin gestoken had. Laatste seasons ben ik mijn heroes naar 60 aan het levelen en hopelijk vanaf Augustus kan ik golden heroes beginnen grinden.

Elk season bereik ik wel gemakkelijk rank 5 omdat naarmate het eind van het seizoen er echt minder goede spelers zitten en je dus gemakkelijker kunt ranken ook met een deck dat niet echt goed is in de meta.

Maar de push voor Legend vereist concentratie en doorzettingsvermogen mentaal. Ga niet continu switchen van decks voor de push. Probeer echt te focussen en plays te plannen op voorhand, deck kennis van de tegenstander is ook een belangrijke. Weten wat hij al gespeeld heeft en wat hij nog moet spelen.
Beter 1 deck echt goed kennen dan er 6 te kunnen spelen op matig niveau.

Bon, tot daar mijn eenvoudig advies. Het is al niet zo simpel in praktijk want concentratie, pauzes, loss streaks en dergelijke zijn ook van de partij. Veel succes alvast aan iedereen. :)
En nogmaals proficiat Astie voor je eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:37:
Als je echt Legend wil worden is het best om zo snel mogelijk in de ranks 5-1 te zitten.

En doe je dus best met een rushdeck zodat je veel games kunt spelen in kleinere tijdspanne dan bijvoorbeeld control warrior. Want tijd is de 2de grootste factor voor Legend te worden. De grootste is winrate. Eens ranki 5-1 speel je het deck waarmee jij het beste speelt + moet ook viable zijn in de meta. Handlock, patron warrior, control warrior, oil rogue, tempo mage, etc.

Zelf ben ik enkele malen Legend geweest maar dit puur doordat ik veel tijd erin gestoken had. Laatste seasons ben ik mijn heroes naar 60 aan het levelen en hopelijk vanaf Augustus kan ik golden heroes beginnen grinden.

Elk season bereik ik wel gemakkelijk rank 5 omdat naarmate het eind van het seizoen er echt minder goede spelers zitten en je dus gemakkelijker kunt ranken ook met een deck dat niet echt goed is in de meta.

Maar de push voor Legend vereist concentratie en doorzettingsvermogen mentaal. Ga niet continu switchen van decks voor de push. Probeer echt te focussen en plays te plannen op voorhand, deck kennis van de tegenstander is ook een belangrijke. Weten wat hij al gespeeld heeft en wat hij nog moet spelen.
Beter 1 deck echt goed kennen dan er 6 te kunnen spelen op matig niveau.

Bon, tot daar mijn eenvoudig advies. Het is al niet zo simpel in praktijk want concentratie, pauzes, loss streaks en dergelijke zijn ook van de partij. Veel succes alvast aan iedereen. :)
En nogmaals proficiat Astie voor je eerste.
Ik zou op zich best voor legend willen gaan, maar ik ben daar denk ik niet de juiste persoon voor. Ik speel niet graag met aggro decks (kan er slecht mee overweg en daarnaast haal ik veel meer ''good feeling'' uit een deck dat niet standaard van het net geplukt is of wat iedereen speelt) en speel liever control-achtig, of met decks die afhankelijk zijn van OTK potjes. Maar ik realiseer me dat je daar geen legend mee gaat halen. Best wel jammer, want ik zou het wel graag willen. Ik vond rank 9 halen al heel wat dit seizoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Mja ik vind het opzicht wel meevallen qua snelheid, natuurlijk is een overpowered aggro deck een hele snelle manier om omhoog te gaan, zeker naar rank 5, maar dan worden je matches veel zwaarder, moet je toch wel goed gaan nadenken over wat je doet, speel jij graag control, dan moet je dat vooral doen.

Dat gezegd, rank 9 is zeker niet slecht, maar is rank 5 nu nog te hoog gegrepen om te halen, dan moet je je ook nog niet bezig houden met legend. Rank 5 moet gewoon redelijk goed haalbaar zijn en daarna is het keihard grinden, maar dan is een goede winrate echt belangrijker dan een snel deck.

Echt hoor, ik kill 2 Deathlords en krijg 2x mijn Aldors....

[ Voor 4% gewijzigd door Benjamin- op 30-06-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Benjamin- schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:03:
Mja ik vind het opzicht wel meevallen qua snelheid, natuurlijk is een overpowered aggro deck een hele snelle manier om omhoog te gaan, zeker naar rank 5, maar dan worden je matches veel zwaarder, moet je toch wel goed gaan nadenken over wat je doet, speel jij graag control, dan moet je dat vooral doen.

Dat gezegd, rank 9 is zeker niet slecht, maar is rank 5 nu nog te hoog gegrepen om te halen, dan moet je je ook nog niet bezig houden met legend. Rank 5 moet gewoon redelijk goed haalbaar zijn en daarna is het keihard grinden, maar dan is een goede winrate echt belangrijker dan een snel deck.
Voor mij persoonlijk is rank 5 nog wel te hoog gegrepen. Stuk ervaring, maar ook wel veel pech overall; vooral het RNG. Het gebeurd mij wel heel vaak dat de tegenstander net zijn overwinning kaart top-deckt, of dat mijn tegenstander net krijgt uit een unstable portal wat hij nodig heeft, etc, etc, terwijl dat soort RNG dingetjes bij mij amper in mijn voordeel uitvallen. Het gebeurd af en toe wel, maar enorm wisselvallig, waardoor ik vaker lose-streaks heb dan winstreaks. Daar raak ik al enorm gefrustreerd om, dus ik gok dat het niet verstandig is om heel serieus voor rank 5 of zelfs legend te gaan, want dan leg ik mezelf teveel druk op en zal de frustratie rondom die momenten alleen maar meer worden. Het is een spel waar veel skill bij komt kijken (en daarbij ervaring), maar als het met geluk niet mee zit...dan helpt het niet mee. Geen idee wat ik moet doen om wat geluk af te dwingen ^^

Dat gezegd hebbende, het gaat me nog altijd meer om de fun dan om de ranking (daarbij zitten er ook geen speciale rewards aan legend worden naast een card back volgens mij), dus ik moet me dat gewoon meer gaan voorhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Alwayshappyz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:21:
[...]

Voor mij persoonlijk is rank 5 nog wel te hoog gegrepen. Stuk ervaring, maar ook wel veel pech overall; vooral het RNG. Het gebeurd mij wel heel vaak dat de tegenstander net zijn overwinning kaart top-deckt, of dat mijn tegenstander net krijgt uit een unstable portal wat hij nodig heeft, etc, etc, terwijl dat soort RNG dingetjes bij mij amper in mijn voordeel uitvallen. Het gebeurd af en toe wel, maar enorm wisselvallig, waardoor ik vaker lose-streaks heb dan winstreaks. Daar raak ik al enorm gefrustreerd om, dus ik gok dat het niet verstandig is om heel serieus voor rank 5 of zelfs legend te gaan, want dan leg ik mezelf teveel druk op en zal de frustratie rondom die momenten alleen maar meer worden. Het is een spel waar veel skill bij komt kijken (en daarbij ervaring), maar als het met geluk niet mee zit...dan helpt het niet mee. Geen idee wat ik moet doen om wat geluk af te dwingen ^^

Dat gezegd hebbende, het gaat me nog altijd meer om de fun dan om de ranking (daarbij zitten er ook geen speciale rewards aan legend worden naast een card back volgens mij), dus ik moet me dat gewoon meer gaan voorhouden.
Als je rang 9 kan halen, kun je zeker op laatste dagen van het seizoen rang 5 halen. RNG is een lastig maar ook leuk deel van spel waarmee je naarmate je meer ervaring krijgt beter mee om kan gaan.

In mijn ogen kun je prima naar rang 5 ranken met Malylock. Speelt tegen alle tegenstanders wel goed. En door hem op alle ranks te spelen leer je het deck beter kennen. Dat is zo ontzettend belangrijk als je een deck op hoger niveau speelt.
Ik ben zelf een keer in de eerste 8 dagen van het seizoen naar rank 5 gegrind met Freeze Mage. Puur omdat ik het deck wilde leren kennen, maar dat ging zo goed dat ik een enorme winstreak had.
Het ranken met aggro is efficienter maar zeker niet leuker. Tenminste dat vind ik.
Bij aggro decks heb je vaak geen comebacks en is het op beurt 5 á 6 wel duidelijk of je wint of verliest.
Bij control kun je ten alle tijden terug komen. Dat is het mooie van zo'n deck.
Echter als je bijvoorbeeld grind met Control Warrior en je komt een mirror tegen dan kan dat potje weleens heel lang duren. Mijn record staat op 27 minuten. In die tijd kun je ook minimaal 6 aggro potjes afwerken en dus sneller ranken (als het goed gaat). Echter is het geweldige gevoel na 27 minuten om op fatique beurt 9 te winnen veel beter.

Ik zou zeggen, wil je met Malylock spelen doe het gewoon en leer het deck goed kennen. Pas het deck aan naar je eigen wensen en speelstyle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
astie schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:33:
[...]

Als je rang 9 kan halen, kun je zeker op laatste dagen van het seizoen rang 5 halen. RNG is een lastig maar ook leuk deel van spel waarmee je naarmate je meer ervaring krijgt beter mee om kan gaan.

In mijn ogen kun je prima naar rang 5 ranken met Malylock. Speelt tegen alle tegenstanders wel goed. En door hem op alle ranks te spelen leer je het deck beter kennen. Dat is zo ontzettend belangrijk als je een deck op hoger niveau speelt.
Ik ben zelf een keer in de eerste 8 dagen van het seizoen naar rank 5 gegrind met Freeze Mage. Puur omdat ik het deck wilde leren kennen, maar dat ging zo goed dat ik een enorme winstreak had.
Het ranken met aggro is efficienter maar zeker niet leuker. Tenminste dat vind ik.
Bij aggro decks heb je vaak geen comebacks en is het op beurt 5 á 6 wel duidelijk of je wint of verliest.
Echter als je bijvoorbeeld grind met Control Warrior en je komt een mirror tegen dan kan dat potje weleens heel lang duren. Mijn record staat op 27 minuten. In die tijd kun je ook minimaal 6 aggro potjes afwerken en dus sneller ranken (als het goed gaat). Echter is het geweldige gevoel na 27 minuten om op fatique beurt 9 te winnen veel beter.

Ik zou zeggen, wil je met Malylock spelen doe het gewoon en leer het deck goed kennen. Pas het deck aan naar je eigen wensen en speelstyle.
Dan ga ik jouw deck eens proberen volgend seizoen :) Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Alwayshappyz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:21:
[...]

Op rank 9 blijven hangen door RNG kan gewoon niet wanneer rank 5 met gemiddeld geluk haalbaar zou moeten zijn. Natuurlijk verlies je altijd weleens door bad RNG, maar niemand is zo extreem unlucky dat je niet op 5 komt dan.

Verder is het idee van topdeck vaak gewoon gevoelsmatige onzin, buiten het feit dat veel mensen je BM'en met de topdeck kaart, maar daarbij hebben zat decks ook heel wat burst damage, zeker aggro. Een Zoolock die bijvoorbeeld burst damage pakt is volstrekt normaal, hetzelfde als met Hunter, beide decks kunnen makkelijk 5+ face damage topdecken.

Dit is echt een kwestie van mentaliteit, begrijpen wat de ander heeft enz. Zolang jij blijft denken dat het allemaal topdecken is, dan ben je aan het tilten en dan ben je niet meer op een rustige manier aan het spelen.

Probeer is wat objectieve naar het spel te kijken, zie je Unstable Portal, ga is eerlijk kijken hoe de RNG werkelijk is, hoe vaak moet je lachen om de belachelijk kaart die ze hebben getrokken, hoe vaak is het redelijk, en hoe vaak is het nu echt goed?
Verder is het echt dan RNG waardoor je verliest? Verlies je door RNG omdat die Abusive Sergeant uit Unstable Portal net die 2 damage voor lethal geeft, of had vrijwel iedere andere kaart die al eerder had gespeeld, ook ervoor gezorgd dat je dood zou gaan?

Verder verlies je de game vaak al veel eerder dan wanneer er lethal is, lethal is vaak een kwestie van tijd nadat je al hebt verloren, om dan die laatste paar damage nog te krijgen voelt rot, maar hoort er gewoon bij en is niet zozeer een kwestie van RNG.
Het is dus echt je mentaliteit. Ik had net ongeluk met 2x Aldor uit Deathlord, tenminste, dat zegt mijn gevoel, maar laten we even kijken wat ik in mijn deck had zitten wat ook slecht had geweest:

Owl
Aldors
BGH
Healbots
Quartermaster
Guardian of Kings
Dat zijn 8 minions, ik heb er 21 inzitten, 1 had matig geweest (Loatheb) en 12 redelijk/goed. Dus dan heb je het over 40% kans.
Oke dus het ongeluk valt nog mee.

Dan is de vraag, was het echt ongeluk? Want ik speelde tegen een Priest, die de kaarten al in hand had om mijn minions te killen, had het een Thaurissan of Sylvanas geweest, had die sowieso doodgegaan, daarbij heeft Aldor 3 health, wat goed tegen Holy Nova kan. Dus mijn minions werden niet verwijderd en hield ik board control. Daarbij, hoeveel hoge attack minions heeft een Priest?

Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik me realiseer dat dit echt helemaal niet zo erg was. Nu tilte ik sowieso al niet door deze uitkomst, maar had wel even het gevoel van ongeluk.
Ik zou jou dan ook aanraden om echt goed na te denken wat er is gebeurd, hoe ongelukkig iets was maar ook dus bedenken wat er allemaal nog meer had gebeurd, wanneer je wel geluk had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Benjamin- schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:47:
[...]

Op rank 9 blijven hangen door RNG kan gewoon niet wanneer rank 5 met gemiddeld geluk haalbaar zou moeten zijn. Natuurlijk verlies je altijd weleens door bad RNG, maar niemand is zo extreem unlucky dat je niet op 5 komt dan.
Het zou juist wel kunnen want anders zou het geen echt RNG kunnen zijn. Naarmate het aantal spelers toe neemt is dat kans ook groter dat mensen extreem unlucky zijn, hoewel het natuurlijk zeer kleine kans is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
separhim schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:49:
[...]

Het zou juist wel kunnen want anders zou het geen echt RNG kunnen zijn. Naarmate het aantal spelers toe neemt is dat kans ook groter dat mensen extreem unlucky zijn, hoewel het natuurlijk zeer kleine kans is.
Gezien mensen op rank 9 veel meer misplays maken dan op rank 5, is de kans zo extreem nihil, dat daarover te praten gewoon niet zinnig is. Dit is een mentaliteits probleem waarbij je denkt dat het allemaal ongeluk is, maar uiteindelijk gewoon aan jezelf ligt.

Zit je op rank 5 of hoger, dan gaat RNG wel een grotere rol spelen, weinig tot geen misplays, waardoor het skill verschil veel kleiner is en RNG steeds een grotere rol speelt. Maar rank 9 is voor mij bijvoorbeeld echt makkelijk, zelfs met slechte RNG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Laatst online: 15:35
[...]

ik heb zojuist (not kidding) 7 keer op rij verloren op rank 4 van face hunter doordat mijn tegenstander steeds een T4/5 kill hadden dat zou dan volgens jou niet mogenlijk moeten zijn dus? wel ernstig frustrerend overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
Zojuist voor de 5 keer legend geworden, moet zeggen dat het niet zo makkelijk ging zoals in mei. Gister was ik rank 1 5 ster, maar een kel thuzad stond mij in de weg om gister al legend te worden. Na die game ging ik doorspelen en verliezen, gelukkig kon ik op tijd tegen mezelf zeggen, morgen weer een dag om legend te worden. Weet niet hoe vaak ik dit al wel niet heb gezegd, maar bij een losestreak stoppen of een break nemen.

Anyway, wat ik ook wil vertellen is dat je ook je moet aanpassen aan de meta. Dit seizoen was warrior erg populair, dus ik heb ook veel druid gespeeld omdat dat goed tegen warrior is. En in het begin van de seizoen is aggro in, dan is freezemage of walldruid wel goed. Daarnaast is een harrison een must en ik heb zelf een ooze in mijn malygod, zoals sommige met een kezan mystic spelen.

Decks die ik heb gebruikt voor mijn grind:
Demon Zoo (warlock)
MalyGoD (warlock)
Midrange (hunter)
Midrange (druid)
Patron (warrior)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d7ZZbnVl.jpg?1 Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X0xwGrL.png?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BZyFVvc.png?1 Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kXDyACW.png?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UxaSxGY.png?1 Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RvyykQj.png?1

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Wognummer schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:03:
[...]

ik heb zojuist (not kidding) 7 keer op rij verloren op rank 4 van face hunter doordat mijn tegenstander steeds een T4/5 kill hadden dat zou dan volgens jou niet mogenlijk moeten zijn dus? wel ernstig frustrerend overigens
Jawel want facehunter is gemaakt om jou op beurt 5 te killen. Meestal, door weerstand duurt het langer maar anders is het op beurt 5 gedaan.
Er zijn maar 2 snellere decks, dat zijn mech-shaman en Murlock. Die kunnen je op beurt 3 en 4 killen.

Killt facehunter je op beurt 5, en dat 7 keer op rij dan ben je niet gewapend tegen aggro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Wognummer schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:03:
[...]

Met 7 keer op een rij verliezen zit je sowieso niet meer op rank 4. ;)

Hadden ze allemaal op max turn 5 jou dood? Of stond je er zo slecht voor dat je deed conceden? Wat voor deck speel je, wat heb je vastgehouden in je mulligans? Hoeveel kaarten zaten in je deck die werkelijk jou hadden geholpen om te winnen? En hoe realistisch is het dat je die kaarten ook allemaal had?

Waarom ik dit vraag is, omdat ik sowieso twijfel dat je 7x keer op rij face Hunter had, en dat ze alle 7 keer op turn 4-5 lethal hadden. Ik denk dat als je echt terug gaat krijgen, dat dit niet zo was en dat de tilt zo groot is dat die ene turn 4 kill (hoe is dat trouwens gelukt?) zo gigantisch is blijven hangen, dat ook een turn 7 kill is blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
[...]

Verder is het idee van topdeck vaak gewoon gevoelsmatige onzin, buiten het feit dat veel mensen je BM'en met de topdeck kaart, maar daarbij hebben zat decks ook heel wat burst damage, zeker aggro. Een Zoolock die bijvoorbeeld burst damage pakt is volstrekt normaal, hetzelfde als met Hunter, beide decks kunnen makkelijk 5+ face damage topdecken.

Dit is echt een kwestie van mentaliteit, begrijpen wat de ander heeft enz. Zolang jij blijft denken dat het allemaal topdecken is, dan ben je aan het tilten en dan ben je niet meer op een rustige manier aan het spelen.

Probeer is wat objectieve naar het spel te kijken, zie je Unstable Portal, ga is eerlijk kijken hoe de RNG werkelijk is, hoe vaak moet je lachen om de belachelijk kaart die ze hebben getrokken, hoe vaak is het redelijk, en hoe vaak is het nu echt goed?
Verder is het echt dan RNG waardoor je verliest? Verlies je door RNG omdat die Abusive Sergeant uit Unstable Portal net die 2 damage voor lethal geeft, of had vrijwel iedere andere kaart die al eerder had gespeeld, ook ervoor gezorgd dat je dood zou gaan?

Verder verlies je de game vaak al veel eerder dan wanneer er lethal is, lethal is vaak een kwestie van tijd nadat je al hebt verloren, om dan die laatste paar damage nog te krijgen voelt rot, maar hoort er gewoon bij en is niet zozeer een kwestie van RNG.
Het is dus echt je mentaliteit. Ik had net ongeluk met 2x Aldor uit Deathlord, tenminste, dat zegt mijn gevoel, maar laten we even kijken wat ik in mijn deck had zitten wat ook slecht had geweest:

Owl
Aldors
BGH
Healbots
Quartermaster
Guardian of Kings
Dat zijn 8 minions, ik heb er 21 inzitten, 1 had matig geweest (Loatheb) en 12 redelijk/goed. Dus dan heb je het over 40% kans.
Oke dus het ongeluk valt nog mee.

Dan is de vraag, was het echt ongeluk? Want ik speelde tegen een Priest, die de kaarten al in hand had om mijn minions te killen, had het een Thaurissan of Sylvanas geweest, had die sowieso doodgegaan, daarbij heeft Aldor 3 health, wat goed tegen Holy Nova kan. Dus mijn minions werden niet verwijderd en hield ik board control. Daarbij, hoeveel hoge attack minions heeft een Priest?

Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik me realiseer dat dit echt helemaal niet zo erg was. Nu tilte ik sowieso al niet door deze uitkomst, maar had wel even het gevoel van ongeluk.
Ik zou jou dan ook aanraden om echt goed na te denken wat er is gebeurd, hoe ongelukkig iets was maar ook dus bedenken wat er allemaal nog meer had gebeurd, wanneer je wel geluk had.
Kijk, ik ontken ook zeker niet dat ik ook een stuk ervaring mis. Het is echt niet alleen pech dat me weerhoudt om rank 5 te halen. Daar maak ik ook nog teveel kleine foutjes voor.

Maar dat haalt niet weg dat ik nog altijd het beste kan inschatten hoeveel pech ik heb of niet. Mijn vriend en ik spelen het spel allebei (hij is qua skill e.d. wel wat verder dan mij) en ook hij roept vaak dat ik wel erg veel pech heb. Vanochtend bv. Tegen 3 mages gespeeld. Alle drie de mages speelden unstable portal. Een kreeg een Ragnaros, een kreeg een Dr Boom en een ander kreeg een extra Archmage Antonidas; en dat is echt niet de eerste keer dat ik dat zie bij andere mages. Het kan zijn dat ik net die ene keer mee maak dat hun alledrie geluk hebben (toevallig alle drie precies tegen mij), maar het kan ook best zijn dat ik best wel wat pech heb. Ik schuif het niet allemaal daar op, maar het helpt niet mee.

Ander punt: card draw. Vaak zat voor gekomen dat ik een goed deck heb (waar Legend mee is gehaald bv), waar ik zeker rond de 20/30x mee speel, maar bij 2/3 van die potjes gewoon niet de juiste starthand heb, terwijl het me opvalt dat de tegenstander dat vaak wel heeft (mages bv met turn 1 mana wyrm, etc). Oke, dan kan ook gezegd worden dat ik net die ene keer mee maak dat het hun mee zit, maar zo vaak? Vooral in een aggro heavy meta heb je toch bepaalde startkaarten nodig. Als je die niet krijgt...tja, wat is het dan, als het geen pech is? Ik zou dus niet zo heel snel oordelen over het geluk van anderen ;)

Zullen ook best potjes zijn waar ik denk dat ik pech heb en dat het allemaal wel mee valt, maar alles samen genomen heb ik zeker een punt. Heb een vriend die momenteel rank 2 is en die ook vaak spectate bij mij (voor tips e.d.) en hij geeft hetzelfde aan. Ik maak veel foutjes (teveel om rank 5 te halen, laat staan Legend), maar het is ook zeker pech in veel gevallen.

Qua topdecken heb je wel een punt. Daar heb je gewoon gelijk in. Hij had die card sowieso al in zijn deck zitten, dus dan kun je niet spreken over pech. Het kan wel, maar dat zou niet helemaal terecht zijn. Maar over de andere punten die je benoemde qua RNG ben ik het niet met je eens. Ook prima gok ik :) Bedankt voor de adviezen!

@An1mA

Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
astie schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:33:
[...]

Ik zit eens even naar je andere decks te kijken. Ik gebruik precies dezelfde warrior build als jou, met de uitzondering dat ik Ragnaros erin heb zitten en jij een Ysera. Is Ysera op zijn plek de betere momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Alwayshappyz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:54:
[...]

Ik zit eens even naar je andere decks te kijken. Ik gebruik precies dezelfde warrior build als jou, met de uitzondering dat ik Ragnaros erin heb zitten en jij een Ysera. Is Ysera op zijn plek de betere momenteel?
In mijn ogen wel omdat de meta erg minion gericht is. Waardoor hij vaak genegeerd wordt omdat ze dan vaak minions gaan spammen. Daarbij is Ysera voor veel decks moeilijk te verwijderen. Ysera heeft mij al heel veel (fatique) matches gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

An1ma goed gedaan man. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Laatst online: 15:35
Benjamin- schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:13:
[...]

Met 7 keer op een rij verliezen zit je sowieso niet meer op rank 4. ;)

Hadden ze allemaal op max turn 5 jou dood? Of stond je er zo slecht voor dat je deed conceden? Wat voor deck speel je, wat heb je vastgehouden in je mulligans? Hoeveel kaarten zaten in je deck die werkelijk jou hadden geholpen om te winnen? En hoe realistisch is het dat je die kaarten ook allemaal had?

Waarom ik dit vraag is, omdat ik sowieso twijfel dat je 7x keer op rij face Hunter had, en dat ze alle 7 keer op turn 4-5 lethal hadden. Ik denk dat als je echt terug gaat krijgen, dat dit niet zo was en dat de tilt zo groot is dat die ene turn 4 kill (hoe is dat trouwens gelukt?) zo gigantisch is blijven hangen, dat ook een turn 7 kill is blijven hangen.
het begon op rank 4 ;)

en ja in T5 dood als in dood 0 leven ik dacht dat face hunters al uitgestorven waren op rank 4/6 maar dit was echt niet grappig :( (ik speel trouwens het Tempo mage deck waar het een aantal pagina's geleden al over ging
Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]