[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.291 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Turfschipper

Hup NAC

Ik kreeg een classic card pack in arena ipv gvg.

GRRRRRRRR

Edit

Lees dat het weer een bug is, veel mensen hebben hier last van.

[ Voor 114% gewijzigd door Turfschipper op 10-12-2014 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
stalscu schreef op woensdag 10 december 2014 @ 01:59:
Ik kreeg een classic card pack in arena ipv gvg.

GRRRRRRRR

Edit

Lees dat het weer een bug is, veel mensen hebben hier last van.
Classic Packs in Arena Rewards
http://us.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/15538105006

Jep, hier ook helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:09
Gahz'rilla

1 legendary maar, heb nog niet al mijn gold gebruikt, bewaar de helft voor arena :)
(nog 2000 gold over)

Gadgedzan Aouctioneer (waarvan 1 golden= 800 dust :D)
Flare alle 2 disenchanted voor de extra bonus dust

[ Voor 31% gewijzigd door Kol Nedra op 10-12-2014 06:55 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:13
Ik mag niet klagen over de hoeveelheid legendaries uit in totaal 37 pakjes (34 met gold, 3 van Blizzard) maar het is wel een beetje jammer als je een gouden randje ziet en er daarna tot 3 keer toe een flame leviathan uitkomt. Toch wel een bizarre verdeling. Pluspunt is dat ik voor het eerst in mijn hele tijd hearthstone spelen een gouden legend heb gekregen, de foe reaper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Heb een goede vangst gehad.

5000 gold geinvesteerd . Mimiron's Head, Foe Reaper 4000, Trade Prince Gallywix, Malorne en nog 9 epics, waarvan slechts één dubbel.

Nu nog 2000 gold over om via Arena verder te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
An1mA schreef op woensdag 10 december 2014 @ 01:27:
140 packs (120 gekocht 17 met gold en 3 gekregen van blizz). Zoals je ziet veel dubbele epics, maar qua legendaries hoef ik gelukkig niet te klagen, 1/17.5 waar de gemiddelde meestal 1/20 is. Dadelijk Troggzor craften en misschen Foe Reaper 4000.

Legendaries: 8
Voljin 1x
Trade Prince Gallywix 1x
Iron Juggernaut 1x
Gazlowe 1x
Toshley 2x
Dr. Boom 1x
Sneed's Old Shredder 1x

Epics: 28
Dark Whispers 2x
Tree of Life 1x
Feign Death 3x
Echo of Medivh 4x
Wee Spellstopper 1x
Lightbomb 1x
Cogmaster's Wrench 1x
Sabotage 1x
Anima Golem 1x
Crush 1x
Recombobulator 4x
Enhance-0 Mechano 5x
Mini Mage 1x
Junkbot 2x
Jeetje.. Ik doe gemiddeld 1 legendary per 40/50 packs en jij haalt er 8 en 28 epics uit 140 :P

Mag ik wat van jouw geluk?

73 packs: 2x legendary en 7x epic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
net leuke start, coin+untable portal
op turn 2: Loatheb :D

op turn 4: Echo of Medivh :D

en iets later op turn 6: Duplicate :D 2x Loatheb ^^

[ Voor 44% gewijzigd door Kol Nedra op 10-12-2014 09:18 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Van de 40 packs heb ik gisteren 3 legendaries gehad!

(Golden) Dr. Boom
Sneed's Old Shredder
Foe Reaper 4000

Heb zelf Voljin gecraft met dust die ik al had liggen, want die wilde ik heel graag voor m'n Priest control deck.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

60 packs 3 legendaries. Bolvar, Sneed & Trogg.

Straks wellicht nog 60 packs.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 15:40
Met mijn gold 30 packs gekocht, uiteindelijk 3 legendary's (Lucky, Lucky!)

Vol'jin (jej!), Blingtron 3000 (wel ok), en Hemet Nesigwary (meh...).
Weinig epics helaas...wel 2 quatermasters en coghammers.

In andere woorden, ik denk dat ik me voorlopig op paladin en priest ga richten met ladder!

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Las Vegas schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:49:
60 packs 3 legendaries. Bolvar, Sneed & Trogg.

Straks wellicht nog 60 packs.
Heb Battle.net cards gevraagd voor Kerst, dus dan komen er wel weer wat packs bij :+ Vind 60 packs wel weer ff genoeg (+10 van gold en 3 gratis).

Heb nog 1300 gold ofzo over, maar daar ga ik eerst maar eens verder Arena's mee spelen. De commons heb ik allemaal voor de Tweakers challenge :P

[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 10-12-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38
Ik vanochtend snel mijn 3 packs open gemaakt.
Wel 1 Legendary --> Bolvar :(

Volgens mij heb ik een curse oid mijn eerste en enige standaard Legendary tot nu toe was Nozdurmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
magicstar schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:02:
Ik vanochtend snel mijn 3 packs open gemaakt.
Wel 1 Legendary --> Bolvar :(

Volgens mij heb ik een curse oid mijn eerste en enige standaard Legendary tot nu toe was Nozdurmo
in arena is hij wel vrij OP aangezien silence veel minder aanwezig is. Al een paar keer 15+/7 op bord gepleurd zonder een directe removal tegen :D

In constructed is er vast ook een plaats, maar hij is inderdaad niet de beste.

zowiezo goeie tijd voor arena, zelfs na 7 wins heb je mensen die na een coin fout in beurt 2 zomaar opgeven. Gister 3x achter elkaar 10 wins gehaald, is ook niet gek met zulke tegenstand ... alleen jammer allemaal op US acc :) Vanavond maar proberen op EU main en zien of ik hier wat meer gold kan halen.

EU is nu dus ook stabiel? was echt een drama zeg...

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Eén legendary uit drie pakjes is uitstekend, ook al is het Bolvar. Worst case is het een epic naar keuze, en 1 epic uit drie pakjes is nog steeds bovengemiddeld goed.

Maar ik voel jullie pijn, deze keer had ik relatief mazzel, maar ik had ook 1 op 60 pakjes een legendary in het begin.

Trouwens jammer dat je geen stats hebt hoeveel pakjes je hebt geopend met gold/geld en wat je stats zijn. Ik heb het helaas in het begin niet bijgehouden en nu echt geen idee wat mijn gemiddelde 'droprate' is betreffende epics/legendaries.
Ik weet nog wel precies hoeveel packs ik heb gekocht (2 voor Gelbin in beta) en hoeveel kaarten ik heb gecraft (Ragnaros en 2 rares tbv een Naxx boss) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:18
Ik ga vanavond 100 packs openen van mijn opgespaarde goud, zal de stats hier later wel even posten :)

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Krijg je inmiddels gvg kaarten na arena?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeQuin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Volgens mij is het geluk wel aan mijn kant deze morgen!
47 pakjes kunnen open maken, 3x Legendary en niet de minste

Golden Troggzor the Earthinator
Vol'jin
Neptulon

Verder nog een paar epics waarom 2x Hobgoblin en wat mooie Commons
Vanavond maar een leuk setje eromheen bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
stalscu schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:39:
gister na de US arena runs kreeg ik i.i.g. GvG packs.

ik kon tot midnacht maar 1x op EU komen, maar voordat ik die 3 packs open kon maken, was ik alweer eruit gekickt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Slashdotter schreef op woensdag 10 december 2014 @ 01:31:
[...]

Jeezus, Blizzard wordt echt schatrijk van mensen zoals jij :)
Da's één manier om er naar te kijken. Een andere manier is dat mensen die veel packs kopen het spel financieren voor de mensen die gratis spelen.

En da's de gezonde gedachtengang achter F2P spellen. Er moet maar een heel klein percentage aan spelers veel betalen (kijk eens wat bekende streamers uitgeven aan GvG 8)7 ) zodat het grote publiek het spel gratis kan spelen.

Gratis bestaat niet, er is altijd iemand die betaalt en niet betalende spelers moeten blij zijn dat er mensen zijn die veel geld eraan uitgeven.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

DarthDavy schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:45:
[...]

En da's de gezonde gedachtengang achter F2P spellen. Er moet maar een heel klein percentage aan spelers veel betalen (kijk eens wat bekende streamers uitgeven aan GvG 8)7 ) zodat het grote publiek het spel gratis kan spelen.
En die worden weer gefinancierd door bedrijven, dus eigenlijk betalen die ons spel :P

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
Snappie88 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:47:
[...]

En die worden weer gefinancierd door bedrijven, dus eigenlijk betalen die ons spel :P
nou streams vormen maar een fractie van het totale aantal HS spelers.

Je mede (anonieme) spelers betalen zeker het merendeel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
speel atm Hearthstone via remote desktop op telefoon :D

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Snappie88 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:47:
[...]

Mwah, die worden voornamelijk gefinancieerd door viewers hoor. Donaties, subs, advertentiekosten, etc lopen flink op als je een tijdje naar Amaz kijkt bijvoorbeeld. Van sponsors krijgen ze voornamelijk gratis goederen.

Hij had de actie om 1 pack per sub te openen bijvoorbeeld. Das makkelijk verdiend, aangezien een sub $5 (per maand) inbrengt en een pack iets van $1,20 kost. Later heeft ie dit nog verdubbeld naar 2 packs per sub.

Uiteindelijk had ie ruim 300 subs erbij en opende die 420 packs. Dat heeft hem alleen maar ~$1000 opgeleverd.

Ander leuk voorbeeld blijft Sodapoppin, die even in delen iets van $100.000 gedoneerd kreeg via Twitch :X
https://www.youtube.com/r...query=sodapoppin+donation

De populaire streamers moeten het qua cash echt hebben van de viewers!

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 10-12-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huskystarcraft had 300 packs geopend en had 5 malorne's... --> ragequit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik ga denk ik ook maar eens beginnen met streamen :9 wie wil er allemaal kijken naar mijn Warlock Zoo games? :D

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarthDavy schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:45:
[...]

Da's één manier om er naar te kijken. Een andere manier is dat mensen die veel packs kopen het spel financieren voor de mensen die gratis spelen.

Gratis bestaat niet, er is altijd iemand die betaalt en niet betalende spelers moeten blij zijn dat er mensen zijn die veel geld eraan uitgeven.
Ik denk dat je niet wilt weten hoeveel geld Blizzard binnenharkt met HS. Er zijn waarschijnlijk zeer veel spelers die voor tientallen tot honderden euro's aan pakjes en arena toegang aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 23:50
Zo net 25 boosters gekocht met gold + 3 gratis boosters. Ik mag denk ik niet klagen, 8 epics en 1 legendary, namelijk Mal'Ganis en die wilde ik juist graag hebben :)

Verder had ik ook nog 1 normale booster en daar zat een golden Flare in, hoppa 800 extra dust!!!

Happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mijn GvG ervaring begint matig op z'n best.. :X

Eerste 3 pakjes waren 4 commons + 1 rare.
Daarna de eerste Arena run die eindigde in een 0-3.. mijn eerste 0-3 met Warrior OOIT!

Gelukkig wel een GvG pack, met daarin Quartermaster, een leuke Paladin epic.
Deze start had beter gekund, me dunkt..

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38
PCBaas schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:02:
Zo te zien zijn er genoeg mensen die animo hebben voor een toernooi met een Restricted Format. :)
Ik ben de naam van de speciale tweakers toernooi site vergeten, vandaar maar weer bij challonge.

Tweakers Toernooi #6
- Swiss toernooi, 3 Classes/3 Decks
- Zodra je verliest is dat deck uitgeschakeld en moet je een ander deck/class pakken; de match is afgelopen zodra je met alle 3 de decks hebt verloren.
- Alleen maar basic & common kaarten mogen gespeeld worden (geen rares/epics/legendaries!)

- Het toernooi begint op maandag 15 december.
- Iedere ronde duurt 3 dagen? (lijkt me wel een redelijk, maar dit kunnen we altijd nog veranderen mocht iedereen hier minder/meer tijd voor willen krijgen. Persoonlijk vind ik 1 dag per ronde ook goed want dan hoeven we niet zo lang te wachten per ronde :P). Meerderheid beslist (ik stem niet): http://strawpoll.me/3142962 (het wordt vastgesteld op 11 december).

Inschrijven kan t/m 14 december: http://challonge.com/tournaments/signup/uufiEVUGco
Toernooi pagina: http://challonge.com/z5q9c9jy
Heb me ook maar aangemeld. Wel twee avonden niet beschikbaar dus gekozen voor 2 dagen om te spelen. Mocht het alsnog 1 worden dan moet ik of bedanken of 1 a 2x eeen bye geven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan wel eens een lange post worden, sorry of our welcome (net wat voor jouw van toepassing is)

Ik hoef jullie niet te vertellen dat GvG is uitgekomen. Hearthstone is een geweldig leuke game om te spelen (maak je geen zorgen dit is niet een post dat ik stop met spelen), maar het speel bevat weinig ingebouwde doelen om naar te streven. Je hebt legend rank, wereld kampioen (via toernooien) of full kaarten set. Alle overige doelen zal je voor je zelf moeten stellen en bij houden. Legend ben ik nog niet geworden maar is een haalbaar doel, ik heb alleen niet genoeg tijd om 300 games in een maand te spellen. Ik denk niet dat Firebat s ’nachts ligt te trillen in zijn bed van angst om het idee dat ik geen tijd heb om legend te worden maar wel goed genoeg ben om iedereen te verslaan. Full card set blijft nog altijd de droom.

Mijn hearthstone geschiedenis
Toen ik begon met spelen, had ik niet echt een doel. Ik wilde fun hebben met een game waar ik al maanden naar uit keek. (nooit echt moeite gedaan voor een close beta key) Maar liep al snel tegen de frustraties op waar alle beginnende Hearthstoners mee te maken krijgen, je verliest meer games omdat je tegen decks speelt waar jij de kaarten niet voor hebt, dan dat je slechter bent. Dus mijn eerste doel werd om genoeg kaarten te hebben voor een competitieve deck.

Een doel dat al snel werd bereikt, al snel had ik een deck of twee waarmee ik rank 10 kon halen. Misschien zelfs hoger, maar dit waren niet de decks/classes die ik zelf leuk vond om te spelen, en nadat ik rank 14 of hoger was kon ik alleen nog maar deze twee decks spelen. Want de overige classes hadden een deck dat niet mee konden komen op dit niveau. Niet erg, maar ik kon dan de quest voor die classes niet meer voltooien. (waarom ik geen casual speelde weet ik ook niet) Mijn oplossing ik ging niet meer voor de hoger rank maar speelde veel minder per dag. Zo bleef ik op de lagere rangen hangen en haalde ik de quest binnen en het gold gebruikte ik weer in de arena. Ik was vrij goed in arena. In arena kon ik nooit endless runs halen maar genoeg om er gold mee te verdienen als ik de pack mee telde. Daarnaast stond ik op gelijke voet als spelers, en geregeld wist ik te winnen van spelers met de legend cardback, met als toppunt een game tegen guardsman bob die ik toen veel bekeek op twitch. Beating te master WOW!

Mijn doel op dit moment was om voor elke class een deck te maken welke ik in ranked kon gebruiken ongeacht mijn rank. En langzaam maar zeker werd de rank waarop ik bleef hangen beter en beter. Niet alle classes hadden een deck, maar wel genoeg dat ik alle quest haalbaar waren. Warlock (was en is) zoo ipv handlock wat ik veel liever zou spelen, maar mijn doel was bereikt. Daarnaast Naxx was aangekondigd dus ik begon meer gold op te sparen en minder arena te spelen. Naxx heb ik uiteindelijk met geld betaald omdat dat gewoon veel meer waarde gaf.

Mijn nieuwe doel werd om eindelijk een poging te doen naar die laatst ontbrekende kaartback. Helaas kwam ik er achter dat ik gewoon te weinig speel om dit te halen. Aan het eind van het seizoen was is meestal rank 7. Maar ik had gewoon geen tijd of zin in de grind. Gvg geruchten ontstonden en het doel voor legend werd om gezet naar zoveel mogelijk gold sparen voor de nieuwe uitbreiding. Arena speelde ik voor een aantal maanden niet. Want zonder de cardpack waren mijn opbrengsten niet genoeg. Mijn doel was niet om een complete GvG set te hebben op de dag van uitkomst, maar ik wilde niet terug vallen naar dat gevoel van de begin periode dat je verloor omdat je niet de juiste kaarten had.

Gnomes vs goblins en mijn nieuwe doel

Dat doel heb ik ook wel bereikt, als ik een deel van mijn gold omzet in pack dit aanvul met een aankoop (40 tot 60 packs + 30 pack via gold) zal ik denk genoeg kaarten hebben om mee te kunnen komen met de wijzigende meta en een aardige bankroll overhouden voor arena. Maar dit ga ik niet doen! Mijn nieuwe doel wordt om een ftp arena speler te worden. waarom, en hoe; gezien de huidige verdeling van GvG heb je 260 pack nodig voor een complete non-golden set. Als ik hier 90 pack van afhaal en ik zou enkel ranked spelen (dus 50 gold per dag via qeust en 3xwinst) zou ik nog 300 dagen nodig hebben voor de rest van de set. Laat staan dat ik nog een 200 classic packs nodig heb. In die 300 dagen zijn waarschijnlijk de volgende twee expansions al uit gekomen. Dus in plaats daarvan hou ik al mijn gold en ga enkel nog arena spelen (aangevuld met ranked/casual games puur voor qeust) mijn eerste doel wordt om 100 ongeopende GvG pack te verzamelen. Zou haalbaar moeten zijn in een tot twee maanden. Daarna ga ik herbeoordeling wat mijn volgende doel wordt. Doorgaan met arena of een nieuwe doel in ranked. Bij komend voordeel zal zijn dat de eerste nerf ronde dan waarschijnlijk komt en ik mogelijk extra dust krijg voor kaarten die ik toch over heb.

Waarom zet ik dit hier neer? Het was voor mijn makkelijker om een beslissing te maken over wat ik met deze game wilde gaan doen, als ik het opschreef, incl wat ik in het verleden heb gedaan. En toen het eindelijk allemaal uit geschreven was kon ik het net zo goed met jullie delen. Dit stuk is niet bedoeld als een veroordeling voor ieder die een ander die een ander doel heeft of wel nu zoveel mogelijk packjes willen open maken. bedankt als je het volledig hebt gelezen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:33
Slashdotter schreef op woensdag 10 december 2014 @ 01:35:
[...]
Ik speel op de Amerikaanse server, hier zijn alle server problemen al opgelost
Vannacht rond 01:00 waren de problemen op EU ook opgelost.
PCBaas schreef op woensdag 10 december 2014 @ 01:35:
Ik kreeg Blingtron 3000 als enige legendary uit m'n 30 packs ( :'( ), en ik heb daarna Gallywix + Troggzor nog aangemaakt met dust dat ik nog had liggen. Klein pluspuntje is wel dat ik nu vrijwel alle commons van de nieuwe set heb! :)
Hier 0 legs uit 25 pakjes. Wel veel epics. Voor degenen die ook wel pakjes willen kopen maar zichzelf niet van het spaar-plezier willen beroven: na een pakje of 20 had ik alle commons 1 of 2 keer.

Verder vul ik graag nog even aan dat ik zowel in de afgelopen dagen als vannacht met veel plezier basic/common-only decks heb gespeeld op casual/ranked. De aanleiding daarvoor is natuurlijk het toernooi van volgende week, maar al snel ontdekte ik dat zulke decks ook los daarvan heel leuk zijn om te spelen. Het aantal spelers met dure epics en legs dat tegen mij de boot ingaat is nog vrij groot ook.
Aanvullend denk ik dat het voor de startende spelers ook een goede oefening kan zijn om hun basis skills te trainen. Soms kunnen de effecten van de dure kaarten je verblinden voor de basic plays die je eerst moet overwegen.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
@Stone_NL Leuk verhaal, ik ga denk ik net zo doen als eerst. Nu ik een basis set heb met 54 packs GvG ga ik weer arena spelen naast mijn daily quests (daarom 2000 gold overgelaten) totdat mijn collectie weer verzadigd is en packs me niet veel meer boeien (omdat kans op nieuwe kaarten klein is).
In principe verwacht ik rond de 2000 gold te blijven zitten voorlopig (OUT: 150 voor arena ticket, IN: 50 Quest inkomen + 20 Daily wins + 80 Arena award)

Daarna weer ranked spelen en zo veel mogelijk gold sparen voor de volgende uitbreiding over 6 maanden of zo zodat ik dan rond de 7000 gold zit hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
stalscu schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:39:
Blizzard schreef op woensdag 10 december 2014 @ +/- 09:00:
Hey folks, arena should now properly be giving out Goblins vs. Gnomes packs.

Sorry for the mix-up and thank you for your patience. We'll be following up tomorrow (our local time, it's about 11pm here right now) with some more information for those who received a Classic pack when they should have gotten a Goblins vs. Gnomes pack.
link

Kan 't ondertussen zelf ook bevestigen: kreeg een GvG pakje na m'n arena run die ik vorige week via het gratis kaartje was gestart. Tevens 180g :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tektoon op 10-12-2014 15:02 ]

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

7 legendaries uit 120 pakjes hier, waarvan 1 goud (Trade Prince).

Kan slechter, kan beter.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Mijn 3 gratis pakjes hadden iig weinig waarde: 3 rares, de rest common (geen gouden kaarten).

Vanavond mijn 2000 gespaarde gold maar eens besteden aan een paar packs :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Laatst online: 03-03 11:55
Ik ben sinds een week ook begonnen met Hearthstone (kreeg een mail voor een WoW-mount)..

Eerste avond zitten vloeken! Wat een k*tspel, alles wat ik deed werd tegengewerkt..
Ik beloofde mezelf nog "als ik de mount heb speel ik dit kreng nooit meer".

Intussen heb ik WoW alleen nog opgestart om de mount te bekijken en zit avonden met het grootste plezier Heartstone te spelen! OMG!
Dit spel is zo vet!

Ik heb nu mage/warrior/priest de basis cards.

Wat is nu de reden om gold te sparen en niet telkens nieuwe decks te kopen?
En waarom moet ik nog geen kaarten disenchanten (las ik ergens)?

Ik zie sommige mensen 200decks openen... betalen die echt 100-den dollars???

Anyway, ik ben bang dat ik weer een nieuwe verslaving te pakken heb... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Predje schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:38:

Ik zie sommige mensen 200decks openen... betalen die echt 100-den dollars???
jup die mensen heb je, bij streamers snap ik het wel, die worden gefinancierd door bedrijven en twitch bezoekers.
je ziet ook youtube filmpjes langskomen dat de vader voor 750 dollar aan packs koopt voor zijn 5 jarige zoontje >< gewoon ziek.
kijk als ik multi-miljonair was kocht ik ook wel voor 300 euro aan packs ;)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Ziekelijk.. maar als ik het geld echt "over" had zou ik het wellicht ook kunnen doen. :P

Hoever kun je komen in dit spel als je casual (1-3 uur per dag) speelt, zonder geld uit te geven?

Ik ben overigens niet vies van geld uitgeven hoor, heb inmiddels al een paar honderd euro uitgeven aan WoW in de vorm van mounts, tranfers, racechanges, etc.. Blizzard krijgt mijn geld toch wel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensen die gevoelig zijn voor verslavingen zullen snel veel geld uit geven aan packs. Zo is dit spel nou eenmaal ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mwoa.

Ik speel het sinds beta en heb ook bijna alle kaarten. 'k Heb zo'n 250 Arena runs gedaan.
Nooit een euro uitgegeven. Als je alleen ranked wilt spelen, gaat het wel even duren, aangezien je daar geen kaarten uit krijgt ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
PromWarMachine schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:51:
Mwoa.

Ik speel het sinds beta en heb ook bijna alle kaarten. 'k Heb zo'n 250 Arena runs gedaan.
Nooit een euro uitgegeven. Als je alleen ranked wilt spelen, gaat het wel even duren, aangezien je daar geen kaarten uit krijgt ;)
Dus in de basis is het via daily quests en 3 wins gold verdienen en dan arena doen?

Wanneer gebruik je gold om decks te kopen i.p.v. arena te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pedje welkom. we zouden eigenlijk eens een nieuwkomers guid moet maken, met alle links naar artikellen die de basis dingen uit leggen. tot die tijd zijn we altijd bereid om jouw vragen te beantwoorden.

ja, er zijn mensen die zoveel gold gespaard hebben of zoveel geld er aan uitgeven (500 dollar is geen uitzondering) .

gold opsparen heeft als beginnende speller niet zo veel zin. dischenten is als beginnende speler helemaal niets om je druk over te maken.
met 3 uur speel tijd per dag kan je redelijk hoog komen in de game. je zal niet nr 1 worden in een regio maar misschien is legend wel haalbaar.

richt je in het begin vooral op het hebben van plezier. alle hero's naar level 10 spelen.
vervolgens zou je een budget deck kunnen maken en de fijne kneepjes van de game onder de knee te krijgen. na een maand ga je wat gold op sparen om vervolgens arena te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Eigenlijk wil je gold nooit besteden om packs te kopen als je ook Arena kunt doen, tenzij je Arena zo winstgevend speelt dat je gewoon veel gold overhoudt.

Arena kost 150 gold en geeft gegarandeerd 1 pack a 100 gold. Dus je speelt bijna altijd wel op z'n minst quite.

Daarnaast is het een leuke en leerzame ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Ok, top! Dan ga ik eerst maar eens alles naar 10 brengen. Sowieso wel slim om een beetje te weten wat elke tegenstander kan doen.

Daarna maar eens lekker arena runs doen elke keer als ik 150 gold heb voor nieuwe kaarten.

Wat ik soms wel irritant vind ik "play" is dat tegenstanders hele specifieke (beetje lame) decks gemaakt hebben. Zo kwam ik gister iemand tegen die binnen een paar beurten het hele board vol had hangen met muclocks, die elkaar ook allemaal weer versterkte.. pfff je moet maar zo willen spelen :P Deed me een beetje denken en Starcraft2 waar iemand binnen 2 min in je basis staat met een zerg.

Arena werkt anders toch? Je krijg 30x 3 random kaarten? Is arena dan ook niet heel erg RNG?
Komt het voor dat 1 spelers alle goede kaarten krijgt en de andere alleen maar slechte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Predje schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:03:
Ok, top! Dan ga ik eerst maar eens alles naar 10 brengen. Sowieso wel slim om een beetje te weten wat elke tegenstander kan doen.

Daarna maar eens lekker arena runs doen elke keer als ik 150 gold heb voor nieuwe kaarten.

Wat ik soms wel irritant vind ik "play" is dat tegenstanders hele specifieke (beetje lame) decks gemaakt hebben. Zo kwam ik gister iemand tegen die binnen een paar beurten het hele board vol had hangen met muclocks, die elkaar ook allemaal weer versterkte.. pfff je moet maar zo willen spelen :P Deed me een beetje denken en Starcraft2 waar iemand binnen 2 min in je basis staat met een zerg.

Arena werkt anders toch? Je krijg 30x 3 random kaarten? Is arena dan ook niet heel erg RNG?
Komt het voor dat 1 spelers alle goede kaarten krijgt en de andere alleen maar slechte?
Vaak zijn het de simpele kaarten waarmee ik Arena potjes win. Ik houd rekening met card value en eventuele tegenstanders. Ik bedenk ook welke strategie ik wil (maar je bent wel afhankelijk van de kaarten die je voorgeschoteld krijgt). Arena is leuk, maar soms ook frustrerend als je tegenstander ineens 3 legendaries op het scherm tovert of de RNG God aan zijn/haar zijde heeft...haha :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Nitai schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:06:
[...]

Vaak zijn het de simpele kaarten waarmee ik Arena potjes win. Ik houd rekening met card value en eventuele tegenstanders. Ik bedenk ook welke strategie ik wil (maar je bent wel afhankelijk van de kaarten die je voorgeschoteld krijgt). Arena is leuk, maar soms ook frustrerend als je tegenstander ineens 3 legendaries op het scherm tovert of de RNG God aan zijn/haar zijde heeft...haha :)
En dan kijk je naar streamen en die gaan echt van;
Ow.. deze kaart bewaar ik voor dan en dan..
Zie je ik wist dat hij dit ging doen..
Hieeerrr booommm alles weg, hahaha
Nu deze kaart nog even, hij kan toch niks... en gewonnen! :)

Heerlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Arena is RNG voor card picks, maar velen zulen zeggen dat bij arena meer skill komt kijken dan bv constructed.

het zijn 2 verschillende soorten games waarbij consturcted vooral gaat om combo's van kaarten, bij Arena zijn de meeste basic kaarten meestal de beste, bv chillwind yeti blijft toch 1 vd meest gewilde kaart

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Predje schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:03:

In Arena draait het veel meer om board control, dus wil je "value" minions. Vaak duurdere minions dus met goede health die meervoudig kunnen downtraden, of juist goedkopere minions met hogere attack, die goed kunnen uptraden. Daarom zijn 3/2's erg populair in Arena, maar ook bijvoorbeeld de 4/5 yeti of 6/7 Ogre.

Probeer verder vooral op je mana-curve te letten. Soms kun je beter een wat mindere kaart nemen als die beter in je curve past, dan dat je uiteindelijk met kaarten zit die je niet kunt spelen.

Online zijn wel aardig wat Arena-guides te vinden, maar uiteindelijk moet je het gewoon ook zelf ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Tegenslag in Arena hier.
2 keer gespeeld. 0-3 en 1-3.

Bij het kiezen van de kaarten geen enkele epic of legendary...
En het is nog wat zoeken voor het samenstellen van Arenadecks met de nieuwe GvG.
Die gratis Arenaticket ging me toch net beter af :p

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
yes ik heb een golden unstable portal :D

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
Ik hoop vanavond op Vol'jin, Gahz'rilla & Iron Juggernaut aangezien dat de drie classes zijn waar ik recentelijk het meest ranked heb gespeeld.

Verder ga ik me van de week richten op het vormen van een pirate deck, kijken of dat een beetje fun is rond rank 12!

Welke andere (neutral) legendary's hopen jullie op?

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Freelance schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:55:
Ik hoop vanavond op Vol'jin, Gahz'rilla & Iron Juggernaut aangezien dat de drie classes zijn waar ik recentelijk het meest ranked heb gespeeld.

Verder ga ik me van de week richten op het vormen van een pirate deck, kijken of dat een beetje fun is rond rank 12!

Sneed's Old Shredder

Maar die kreeg ik net al uit een pack :P.

Ik wil nu Troggzor The Earthinator :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:05
Freelance schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:55:
Mijn verlanglijstje was:
1. Trade Prince Gallywix
2. Troggzor the Earthinator
3. Mogor the Ogre
4. Mal'Ganis
5. Dr. Boom
6. Toshley

De rest zal ik waarschijnlijk nooit zelf craften (ik heb dan liever nog wat legendaries uit de oude set die ik nog mis: Ysera/Alexstrasza/Leeroy/Cairne/The Beast/Mukla/Millhouse) en als ik ze toevallig uit pack zou krijgen waarschijnlijk niet eens spelen. :P

Toen opende ik gisteren 30 packs en kreeg ik zoals eerder gezegd alleen maar Blingtron 3000 ( :'( ), maar daarna had ik vrolijk legendary 1+2 gecraft. Nu lekker een tijdje arena grinden voor het craften van de andere legendaries (in mijn tempo is dat dik een maand per legendary :z ) en natuurlijk hopen dat ik ze in de tussentijd gewoon uit pakje krijg! Ook mis ik nog flink wat goede epics (bijv. Feign Death/Crush), maar daarbij wacht ik denk ik maar tot ik ze uit pakje krijg anders gaat het nog langer duren voordat ik de legendaries krijg die ik wil. :P

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Mijn lijstje is als volgt;
- Sneed's Old Shredder
- Troggzor

en eventueel in tweede instantie ook;
- Trade Prince Gallywix
- Vol'jin
- Mal'Ganis

Maar goed, voor ik aan het tweede gedeelte van m'n lijstje begin richt ik me beter eerst nog op wat neutral legs uit de classic set die ik niet heb; Sylvannas, Cairne, Bloodmage, Ysera and so on and so forth. Mot er nog veel.

Ik heb wel direct een Feign Death en een Sky Golem gemaakt omdat ik die graag wilde spelen. Ik overweeg er ook een Sylvannas en een Sneed bij maken maar ik wil eerst even zien hoe goed dat hunter deck het gaat doen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
Ik kwam erachter toen ik op de iPad speelde dat ik nog een bende i-Tunes tegoed had, aangezien ik toch geen muziek koop waar beter aan te besteden dan hearthstone? :)

Stats van 223 (100 van gold, 3 gratis & 120 via itunes) packs:

Epic
2x Dark Wispers
Steamwheedle Sniper
Anima Golem
3x Lightbomb
4x Siltin Spiritwalker
2x Fel Reaver
2x Crush
2x Enhance-o-Mechano
3x Recombobulater
4x Feign Death
5x Bouncing Blade
Coghammer
2x Demonhearth
2x Minimage
2x Hobgoblin
3x Piloted Sky Golem
Tree of life
2x Ancestor's Call
4x Clockwork Giant
Wee Spellstopper
Junkbot

Legendary
2x Dr. Boom
3x Sneed's Old Shredder
Iron Juggernaut
Gazlowe
Mal'Ganis
2xx Bolvar Fordragon
Mogor the Ogre
Sneed's Old Shredder gold
2x Mekgineer Thermaplugg

Ik heb alle gouden kaarten plus de overcomplete gedust wat goed was voor iets minder dan 16k

[ Voor 4% gewijzigd door Freelance op 10-12-2014 19:22 ]

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opening 124 packs at 20:00 on LodeTV : http://www.twitch.tv/lodetv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
25 pakjes geopend (3 gratis + 22 van mijn gold). Resultaat: 0 legendaries en 3 epics.

Ik heb reden tot klagen zeker? :)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Lol Lode, je krijgt echt geen flikker.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

143 rares, 30 epics, 5 legendarys, 124 packs. Not happy at all lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Ik zag je even twijfelen om nog 60 packs te kopen, slim om dat niet te doen. Volgens mij kun je met disenchanten en een paar keer spelen ook nog wel wat binnenhalen :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geld maakt niet gelukkig. Gouden kaartjes een beetje. Heb toch wel een pak goldens gekregen dus valt al bij al nog goed mee eigenlijk. NO REGRETS.

EDIT VOD: http://www.twitch.tv/lodetv/c/5656678

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Predje schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:38:
[...]
Wat is nu de reden om gold te sparen en niet telkens nieuwe decks te kopen?
Zoals al is gezegd, als je een beetje redelijke resultaten haalt in arena krijg je een veel betere return on investment voor je gold dan losse packs kopen. De andere reden om niet meteen je gold uit te geven is om alvast te sparen voor een nieuwe uitbreiding, zoals Naxxramas wings of Goblins vs Gnomes packs.
En waarom moet ik nog geen kaarten disenchanten (las ik ergens)?
[...]
Een paar redenen om je als beginnende speler niet te veel met dust bezig te houden:
  • Een kaart craften kost veel meer dust dan de hoeveelheid die je krijgt als je diezelfde kaart zou disenchanten. Voor een common is dat bijvoorbeeld 40 dust tegenover 5. Je moet dus eigenlijk een beetje een idee hebben waar je mee bezig bent, anders kon je wel eens inefficiënte dingen doen; slechte kaarten craften, of goede kaarten disenchanten. Zonde, zeker voor nieuwe spelers die nog weinig dust ter beschikking hebben.
  • Als je net begint, zijn er natuurlijk een heleboel goede kaarten die je nog wel kunt gebruiken. Je zult dan ook nog genoeg van die kaarten uit je volgende packs krijgen. Vooral commons krijg je op die manier vanzelf wel, rares en hoger duurt wat langer voordat je een specifieke kaart uit packs opent. Hoe langer je wacht, des te minder kaarten je uit packs haalt die je al gecraft hebt.
  • Zelfs als je ergens al 3+ copies van hebt (of 2+ van een legendary), is het waarschijnlijk verstandiger om die nog niet te disenchanten. Een derde copy van een rare kun je op elk gewenst moment inwisselen voor 20 dust als je die op korte termijn ergens voor wilt gebruiken. Echter, als kaarten worden generfed, kun je ze tijdelijk disenchanten voor de volle prijs; dan is die derde rare die je hebt bewaard opeens 100 dust waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Heb gisteren voor het eerst wat kaartjes verpacht. Wilde weten hoe het werkte, en wilde graag enkele lage mana mage kaarten hebben.

Heb daar kaarten voor gebruikt die ik drie keer had van een hero waar ik amper mee speel. Ga toch eerst de 1ste naxxwing halen. En dan verder met arena. Gvg kaarten moeten maar even wachten.

Ook van naxx wil ik weten hoe het gaat. En ik wil een nuberian egg, die past wel in mijn dekje. Weekje of zo, dan moet ik de eerste wing wel kunnen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

stalscu schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:06:
Heb gisteren voor het eerst wat kaartjes verpacht. Wilde weten hoe het werkte, en wilde graag enkele lage mana mage kaarten hebben.

Heb daar kaarten voor gebruikt die ik drie keer had van een hero waar ik amper mee speel. Ga toch eerst de 1ste naxxwing halen. En dan verder met arena. Gvg kaarten moeten maar even wachten.

Ook van naxx wil ik weten hoe het gaat. En ik wil een nuberian egg, die past wel in mijn dekje. Weekje of zo, dan moet ik de eerste wing wel kunnen scoren.
Ik heb de naxx wings volledig met bij elkaar gespeeld gold gehaald, was erg goed te doen met de daily quests.

Overigens net mijn gold uitgegeven aan GvG pakjes. 1 legendary: Toshley :D
Grappig overigens dat je uit 22 pakjes sommige commons wel meer dan 5x haalt 8)7

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ja, ga het ook zo doen. Dan maar even een vertraging, maar loop zo steeds achter de feiten aan zonder die naxx. (Is meer het gevoel denk ik, zonder die kaarten moet het ook lukken denk ik, maar toch...)

Zitten een paar verveeltjes in die ik graag heb. Ach ja, even investeren, ;-).

Ben nu eenmaal laat begonnen met deze game. Maar langszaam haal ik iedereen in, ik heb geen haast hehe.

Ps. Arena nog geen succes. Een keer 5 gewonnen, rest 3 of minder. Dus dat levert mij niet genoeg op om het rendabel te maken. Maar..... In het begin echt vaak 1 of nul, nu toch wel 2 of 3 gemmiddeld denk ik.

Dat noemen ze progressie!

:)

--

Nog even een vraag. Legendary in de ranking. Dat behaal je door rank 1 te halen, en dan nog 1 trapje hoger komen? Maw, je hebt, legendary en dan rank 1 t/m 25?

[ Voor 50% gewijzigd door Turfschipper op 10-12-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

stalscu schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:36:
Nog even een vraag. Legendary in de ranking. Dat behaal je door rank 1 te halen, en dan nog 1 trapje hoger komen? Maw, je hebt, legendary en dan rank 1 t/m 25?
Yep :).

Aargh, slechte arena dag vandaag. Elke keer vast op 6 wins :(.
Slechte drafts ook, 2x paladin zonder een consecrate... en natuurlijk kom je dan tegen mensen die alleen maar aggro spelen :X.

Morgen maar weer een nieuwe dag.

[ Voor 39% gewijzigd door Jerry op 10-12-2014 22:56 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stalscu schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:06:
Ook van naxx wil ik weten hoe het gaat.
En daar bedoel je mee dat je wil weten hoe je de kaarten krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Nee, dat weet ik al. (Edit, oh.... Hoe ik de kaarten krijg, niet welke. Uhmmm. Ja, ook dat ja, ;-) )

Gewoon, hoe het gaat met bosses verslaan en zo. En wat zo een 'avontuur' nu eigenlijk in houdt. En je leert ook wat skills bij geloof ik als je alle wings af loopt.

En wil uiteindelijk toch alles binnen halen.

[ Voor 32% gewijzigd door Turfschipper op 10-12-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 13:52
Pfff hoe meer ik speel hoe meer ik tot de conclusie kom dat dit voor 95% een kansspel is. Natuurlijk komt er een klein beetje tactiek bij kijken, maar het komt vooral neer op de het krijgen van de juiste kaarten op de juiste momenten. Irritante is dat ik ondanks dat ik dit weet toch blijf doorspelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Zo snel je ergens kaarten leest of hoort.... Voila... Kans spel, ;-).

Maar... Met kennis en kunde kan je je kansen wel aanzienlijk doen toe laten nemen. Het gaat net als bij alle kaartspelen (nouja, bijna alle) niet om wat je deze hand doet, of dit potje. Maar hoe doe je het gezien over 1000 potjes? En meer.

Als je dat gaat bekijken, zullen goede spelers altijd beter presteren dan de mindere goden.

Kijk, ik wil niet arrogant over komen, maar kan eerlijk zeggen dat die kennis en kunde bij mij nog ontbreekt haha ;-).

Over de langere termijn zal kunde winnen van geluk/pech.

[ Voor 9% gewijzigd door Turfschipper op 10-12-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:51:
143 rares, 30 epics, 5 legendarys, 124 packs. Not happy at all lol :P
Hoezo niet? 5 uit 124 is een hele mooie score. Ik had 2 uit 73..

30 epics is zelfs erg veel!

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 10-12-2014 23:51 ]

Verwijderd

Bwaa veel is nu ook veel gezegd ze. Moet in totaal nu nog 22 legendaries en 12 epics craften voor full collection. Heb 7.5k dust.

• Slashdotter
  • Niet online
Freelance schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:18:

Stats van 223 (100 van gold, 3 gratis & 120 via itunes) packs:
Jij had nog even 10.000 gold ergens liggen? 8)7

• Tektoon
DarthDavy schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:52:
25 pakjes geopend (3 gratis + 22 van mijn gold). Resultaat: 0 legendaries en 3 epics.
Ik heb reden tot klagen zeker? :)
0 uit 32 hier nu. 9 Epics wel.

• Bosmonster
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 00:02:
Bwaa veel is nu ook veel gezegd ze. Moet in totaal nu nog 22 legendaries en 12 epics craften voor full collection. Heb 7.5k dust.
De kans op een legendary is 1/22. Dus daar zit je gewoon precies op het gemiddelde. De epics weet ik zo even niet precies, maar 30/124 is volgens mij ruim boven gemiddeld. (Ik had er iets van 8 uit 73).

Anyway, niks om ontevreden over te zijn. Dan zou je mijn geluk moeten hebben :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 11-12-2014 08:03 ]

• SeamusXanthus
Jerry schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:56:
[...]

Yep :).

Aargh, slechte arena dag vandaag. Elke keer vast op 6 wins :(.
Slechte drafts ook, 2x paladin zonder een consecrate... en natuurlijk kom je dan tegen mensen die alleen maar aggro spelen :X.

Morgen maar weer een nieuwe dag.
Ik had gisteren zo'n dag dat niks lukte 3-2 en 3-1 in Arena. Drama . Had zo'n zin om te spelen maar daar was snel weinig van over. Ik speelde slecht, kreeg geen goede kaarten in mijn draft, had geen grammetje geluk en tegenstanders komen dan met 4x Fire Elemental op rij.

Ik zat duidelijk niet 'in the zone', dus maar snel gestopt voor de schade erger werd :)

• Freelance
Slashdotter schreef op donderdag 11 december 2014 @ 01:16:
[...]

Jij had nog even 10.000 gold ergens liggen? 8)7
Ik speel geen arena en heb al lange tijd de kaarten die ik wilde hebben. Dus heb paar maanden kunnen hoarden.

(...)

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:05
Tweakers Toernooi #6
- Zodra je verliest is dat deck uitgeschakeld en moet je een ander deck/class pakken; de match is afgelopen zodra je met alle 3 de decks hebt verloren.
-Alleen maar basic & common kaarten mogen gespeeld worden (geen rares/epics/legendaries!)

- Iedere ronde duurt 3 dagen? (lijkt me wel een redelijk, maar dit kunnen we altijd nog veranderen mocht iedereen hier minder/meer tijd voor willen krijgen. Persoonlijk vind ik 1 dag per ronde ook goed want dan hoeven we niet zo lang te wachten per ronde :P). Meerderheid beslist (ik stem niet): http://strawpoll.me/3142962 (het wordt vastgesteld op 11 december).

Inschrijven kan t/m 14 december: http://challonge.com/tournaments/signup/uufiEVUGco

Als iedereen die meedoet met het toernooi zo vriendelijk kan zijn om hun b.net naar mij te pb'en dan zet ik dat wel neer in een overzichtelijke lijst (degene die hier staan hoeven dat niet, die kan ik zelf wel vinden: https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/tweakers-overzicht).

Deelnemers:
Astie = Astie#2155
Bekse = Bekse#2911
Bosmonster = Aeden#2268
DaMei = DaMei#2785
Firlian =
Lode = Lode#2141
Magicstar =
Mooyal = Mooyini#2181
PCBaas = KoningTimmy#2519
Peterrtt = Peterrtt#2312
Ranja = Ranja#1116
RKwant =
Snappie88 =
Tektoon = qpunk#2623
The_Butler = TheButler#2327
theVirtual = theVirtual#2588
...

[ Voor 24% gewijzigd door PCBaas op 12-12-2014 00:13 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Verwijderd

stalscu schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:13:
Nee, dat weet ik al. (Edit, oh.... Hoe ik de kaarten krijg, niet welke. Uhmmm. Ja, ook dat ja, ;-) )

Gewoon, hoe het gaat met bosses verslaan en zo. En wat zo een 'avontuur' nu eigenlijk in houdt. En je leert ook wat skills bij geloof ik als je alle wings af loopt.

En wil uiteindelijk toch alles binnen halen.
Elke wing bestaat uit ongeveer 8 uitdagingen. de eerste drie zijn zijn een AI tegenstander welke je met je eigen deck's moet proberen te verslaan. deze AI tegenstanders hebben een oneerlijk voordeel. denk aan zeer sterke kaarten en overpowerd hero powers. je zal je deck dus moeten aanpassen zodat ze een counterdeck zijn tegen het deck van je tegenstander. wanneer je er een verslaat krijg je een kaart(2x). deze uitdagingen zijn lastig maar goed te doen. de volgende twee uitdagingen zijn twee van de eerste drie AI tegenstanders welke je nu moet verslaan met een deck die blizzard voor je heeft aangemaakt. deze zijn vrij makkelijk. wanneer je deze tegenstanders verslaat krijg je een class kaart. de laaste zijn de eerste drie AI tegenstanders op een moeilijker niveau, deze zijn niet te doen zonder een heel goed plan, en zelfs dan zal je bij een aantal 30 keer moeten doen tot jij de juiste kaartdraw krijgt. deze laatste uitdagingen geven geen belonging tot je dit voor alle wings hebt gedaan waarna je een heel lelijke cardback krijgt. er zijn diverse youtube filmpjes te vinden dus je kan een goede indruk krijgen van wat je te doen staat voor je de aankoop maakt.

• Bosmonster
Gister een Rogue Arena gedraft met 4x Auto-Barber.

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/141/652/12212.png

Dit is direct al een van mn favoriete kaarten. Zeker in Arena is die echt geweldig!

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 11-12-2014 11:23 ]

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 09:03
Ik heb er daar (auto-barber) nu twee van in me'n Arena deck liggen, werkt heerlijk. Arena valt tegen trouwens, eerste twee potjes nipt verloren, derde was tegen een Mage die gewoon het hele spel door geen kans kreeg tegen me. Ik vraag me echt af er inderdaad optimale tijden zijn om Arena te spelen, want er zitten echt gigantische verschillen in tegenstanders, zelfs als ik op 0 wins sta...

at your service

• Bosmonster
Je moet, zeker in het begin, een beetje mazzel hebben met je matchups is mijn ervaring.

Gister een crappy Priest draft waar ik met moeite een 3/3 uit wist te persen. Maar ik zat ook tegen een priest, mage en paladin met bovengemiddeld goede decks.

Daarna die Rogue gedraft en daar sta ik nu 6/0 mee (nog niet afgemaakt). Vooral die auto-barber geeft enorm veel voordeel early game!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
The_Butler schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:52:
Ik heb er daar (auto-barber) nu twee van in me'n Arena deck liggen, werkt heerlijk. Arena valt tegen trouwens, eerste twee potjes nipt verloren, derde was tegen een Mage die gewoon het hele spel door geen kans kreeg tegen me. Ik vraag me echt af er inderdaad optimale tijden zijn om Arena te spelen, want er zitten echt gigantische verschillen in tegenstanders, zelfs als ik op 0 wins sta...
Dat is moeilijk te bepalen. Het heeft vooral met geluk te maken of je iemand treft met een goed of slecht deck. En of het een beginner is of niet. In het allereerste potje van een nieuwe Arenarun is dat random, daarna wordt er gematcht op wins/losses van die run. Dus als je de eerste 3 wint, kom je voor je vierde potje tegen iemand die waarschijnlijk ook 3-0 staat. Hoe meer je wint, hoe groter de kans dat je tegen iemand die ook een sterk deck heeft.

[ Voor 35% gewijzigd door Grotman op 11-12-2014 11:58 ]

• Predje
So! Ik kom me als noob toch een hoop GvG en Naxx kaarten tegen de laatste potjes!
Toch alle laatste 6 de matches gewonnen met mijn lvl15 warrior en lvl12 mage :D

Laatste potje was warrior tegen warrior (playmode) en die andere trok met toch wat sterke kaarten! o.a. die auto barber en een legendary.. ik had voor alles een antwoord met mijn common cards!

Wat een heerlijk gevoel is dat!

Heb inmiddels toch al 500gold!

Kan ik nu het beste Naxx gaan doen voor Naxx cards? Of arena en dan GvG cards kopen?

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Level 12 al predje? Later begonnen dan ik toch?

Knap hoor. Dat haal ik nog lang niet. Hoogste is 17 tot nu toe hier, met mage basis cards plus 1 oranje.

--

Had gisteren voor de gein een Mage freeze dek gemaakt. Dolle pret! Haha, heb me kapot gelachen. Ineens snap ik dat je zoveel met deze game kan.

Had iemand die gooide de ene na de andere oranje en epic op. Maar had 5 freezerondes achter elkaar. En gewonnen.

Heerlijk is dat he?

;-)

[ Voor 49% gewijzigd door Turfschipper op 11-12-2014 14:07 ]

• Predje
stalscu schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:03:
Level 12 al predje? Later begonnen dan ik toch?

Knap hoor. Dat haal ik nog lang niet. Hoogste is 17 tot nu toe hier, met mage basis cards plus 1 oranje.
Levelen gaat heel snel toch?
1 win in play is iets van 1.5 lvl?

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Oh, sorry. Had je verkeerd begrepen.

Ik dacht dat je in de ladder al 12 had. Maar ok, je hero rank had je het over.

Kan gebeuren, toch goed bezig, ;-).

Verwijderd

Gisteren 27 packs geopend, paar (golden) epics en 2 Legends;
Blingtron 3000
Trade Prince

Beide gedisenchant. Speel ook geen Rogue en vind het geen geweldige kaart.
Sneeds old Shredder gecraft :D

• Predje
Haha! Ladder 12 is wel HEEL vlug!

Nee ik wil nu eerst alle classes/heros minstens naar 10 brengen (wellicht door Naxx).
Dan wat play doen/dailys voor gold.
En dan Arena (met dus ervaring met alle classes) voor GvG cards

Ben bang als ik nu al de arena in ga dat ik niet van alle classis weet wat ik kan verwachten (zoals wat secrets doen en hoe die te ontmaskeren) en ook niet bekend ben met de GvG cards.

Maarja al doende leert men :P

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Weet niet of je dit al weet.

Maar als je in practice alle heros verslaat op expert, krijg je ook 100 gold (bonus). Als je dat doet, en dan nog 100 bij verdiend, kan je de eerste naxx wing al halen.

Maar de meningen zijn een beetje verdeeld wat je nu moet doen. Denk als je nu al goed bent in Arena, zou ik dat gaan doen.

Ik zelf ben nog niet goed genoeg. En ga daarom eerst voor de naxx wings.

• Grotman
  • Niet online
Ik heb gisteren 40 pakjes gekocht met geld en nog 20 met gold en baalde, als Paladin-speler, ontzettend dat ik geen Quartermaster kreeg. Gelukkig in mijn laatste pakje ineens een golden-versie. Ook had ik tot mn laatste 2 pakjes nog helemaal geen Shielded Minibots, toen ineens 3 :+
Die legendary hoef ik niet, dus dat is geen probleem. Maar Muster zou ik ook nog wel willen, desnoods ga ik die craften. Denk toch wel dat Paladin er iets op vooruit is gegaan.

• DaMei
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-07 13:33
PCBaas schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:37:
Tweakers Toernooi #6
- Alleen maar basic & common kaarten mogen gespeeld worden (geen rares/epics/legendaries!)

Laatste dag om te stemmen! Zoals het er nu bijstaat worden het 2 dagen per ronde.

Als iedereen die meedoet met het toernooi zo vriendelijk kan zijn om hun b.net naar mij te pb'en dan zet ik dat wel neer in een overzichtelijke lijst (degene die hier staan hoeven dat niet, die kan ik zelf wel vinden: https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/tweakers-overzicht).

Deelnemers:
Astie = Astie#2155
Bekse = Bekse#2911
Bosmonster = Aeden#2268
Lode = Lode#2141
Magicstar =
Mooyal = Mooyini#2181
PCBaas = KoningTimmy#2519
Peterrtt = Peterrtt#2312
Ranja =
Snappie88 =
Tektoon = qpunk#2623
theVirtual = theVirtual#2588
...
Heb me ook maar weer eens aangemeld :) Tijdje geen Hearthstone gespeeld, maar gvg heeft me weer te pakken ;)

www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie

Verwijderd

@Stalscu & Predje, in mijn mening zou je eerste doel moeten zijn 25 Gvg pack, 40 Classic Pack en de eerste 4 Naxx wings. dit zou je de grootste aantal kaarten moeten geven. daarna is het een kwestie van smaak waar je op wilt gaan richten. Maar in welke volgorde je dit doet is aan je zelf.

de snelste manier om dit te bereiken is, eerst alle verstopte extra gold binnen halen. (via google te vinden wat deze zijn), daarna arena omdat je daarin naast je gvg pack ook gold kan verdienen. in werkelijkheid zal blijken dat je als beginnende speler helemaal niet zo goed bent in arena waardoor je misschien gold verliest. maar eigenlijk moet je dit niet zien als verliezen van gold maar betallen van leergeld. dat gezegt hebben is het helemaal geen slecht idee om je eerst een maand gewoon te spelen (en dus gold te sparen voor classic pack of naxx) voordat je arena gaat doen.

het enige wat je als beginnende speler fout kan doen is denken dat doordat je niet hoger komt dan rank 18 dat dit slecht is danwel je daar aan storen. je rank is maar een nummer en die reset eind van de maand dus zegt helemaal niets. Als jij niet hoger komt dan een rank wil dat niets anders zeggen dat je op de correcte rang zit voor jouw deck/skills.

• Slashdotter
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:52:
daarna arena omdat je daarin naast je gvg pack ook gold kan verdienen. in werkelijkheid zal blijken dat je als beginnende speler helemaal niet zo goed bent in arena waardoor je misschien gold verliest. maar eigenlijk moet je dit niet zien als verliezen van gold maar betallen van leergeld. dat gezegt hebben is het helemaal geen slecht idee om je eerst een maand gewoon te spelen (en dus gold te sparen voor classic pack of naxx) voordat je arena gaat doen.
De beste manier om cost efficient Arena te leren is om een flink aantal video's van Trump te bestuderen hoe hij z'n kaarten kiest en hoe hij speelt. Dat is beter dan domweg als newbie in Arena te springen, gedemotiveerd te worden door steeds 0-3 te verliezen en al je gold kwijt te raken.

Verder kan ik iedereen aanraden om gewoon op alle 3 regio's Europe/America/Asia te spelen. Dan krijg je 3x zoveel daily quests, 3x zoveel freebies, 3x een gratis Arena ticket. En tot 18 December krijg je 3x de 3 GvG packs.

Als een uitbreiding in een andere regio eerder uitkomt (Naxx was eerst in Europe, GvG eerst in America) kan je daar gelijk meedoen ipv te wachten

En voor zover je het ervoor over hebt is Naxx met geld aanschaffen een stuk efficienter qua tijd dan met gold aanschaffen (dan ben je makkelijk 2 maanden bezig)

[ Voor 22% gewijzigd door Slashdotter op 11-12-2014 16:23 ]

• Bosmonster
Pff ik heb al moeite om op 1 account alles bij te houden.. laat staan 3 :+

Op alle regions spelen is alleen leuk als je echt niks anders te doen hebt en de hele dag kan Hearthstonen (zoals streamers).

[ Voor 46% gewijzigd door Bosmonster op 11-12-2014 16:16 ]

• Predje
Die 3 accounts blijven toch apart? Je krijgt toch niet 3x zoveel goud op 1 plek?
Is toch totaal onhandig om 3 verzamelingen kaarten te hebben e.d.?

• Slashdotter
  • Niet online
Predje schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:17:
Die 3 accounts blijven toch apart? Je krijgt toch niet 3x zoveel goud op 1 plek?
Is toch totaal onhandig om 3 verzamelingen kaarten te hebben e.d.?
Misschien krijg je bij de ene regio net die legendary uit een pack waar je mee wilt expertimenteren.

• Grotman
  • Niet online
Dat zou ik zelf nooit iemand adviseren. Je krijgt je gold dan ook op drie verschillende accounts, dus je kunt er niet meer packs van kopen op je mainaccount en je kunt dus nooit met al je kaarten tegelijk spelen. Lijkt me zeer frustrerend, want je boekt ook weinig vooruitgang in levels en in je collection. Je moet dan 3 collections vol zien te krijgen,

Gewoon lekker doen wat je wil, je leert toch wel. Arena, constructed of casual ipv ranked.
Het is iedereen hier gelukt om op zijn eigen manier beter te worden en te leren, dat lukt anderen vast ook wel. En Youtube bevat veel leermateriaal, bijv van Trump inderdaad. Alleen niet al te oude filmpjes (van voor Naxx of ouder) terugkijiken, sindsdien is er redelijk veel veranderd met nerfs en Naxxramus.

[ Voor 25% gewijzigd door Grotman op 11-12-2014 16:24 ]

• Slashdotter
  • Niet online
Voor zover mensen de behoefte hebben om packs aan te schaffen, hier iets goedkoper dan bij Blizzard zelf (maar helaas gelimiteerd tot 10 packs per account)
http://www.kinguin.net/ca...sult/index/?q=hearthstone

2x 4,37 (5 packs) = 8,74 euro

[ Voor 6% gewijzigd door Slashdotter op 11-12-2014 16:30 ]

• Bosmonster
Dat zijn wel classic card packs volgens mij die je daarvoor krijgt.
Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]