Dit kan wel eens een lange post worden, sorry of our welcome (net wat voor jouw van toepassing is)
Ik hoef jullie niet te vertellen dat GvG is uitgekomen. Hearthstone is een geweldig leuke game om te spelen (maak je geen zorgen dit is niet een post dat ik stop met spelen), maar het speel bevat weinig ingebouwde doelen om naar te streven. Je hebt legend rank, wereld kampioen (via toernooien) of full kaarten set. Alle overige doelen zal je voor je zelf moeten stellen en bij houden. Legend ben ik nog niet geworden maar is een haalbaar doel, ik heb alleen niet genoeg tijd om 300 games in een maand te spellen. Ik denk niet dat Firebat s ’nachts ligt te trillen in zijn bed van angst om het idee dat ik geen tijd heb om legend te worden maar wel goed genoeg ben om iedereen te verslaan. Full card set blijft nog altijd de droom.
Mijn hearthstone geschiedenis
Toen ik begon met spelen, had ik niet echt een doel. Ik wilde fun hebben met een game waar ik al maanden naar uit keek. (nooit echt moeite gedaan voor een close beta key) Maar liep al snel tegen de frustraties op waar alle beginnende Hearthstoners mee te maken krijgen, je verliest meer games omdat je tegen decks speelt waar jij de kaarten niet voor hebt, dan dat je slechter bent. Dus mijn eerste doel werd om genoeg kaarten te hebben voor een competitieve deck.
Een doel dat al snel werd bereikt, al snel had ik een deck of twee waarmee ik rank 10 kon halen. Misschien zelfs hoger, maar dit waren niet de decks/classes die ik zelf leuk vond om te spelen, en nadat ik rank 14 of hoger was kon ik alleen nog maar deze twee decks spelen. Want de overige classes hadden een deck dat niet mee konden komen op dit niveau. Niet erg, maar ik kon dan de quest voor die classes niet meer voltooien. (waarom ik geen casual speelde weet ik ook niet) Mijn oplossing ik ging niet meer voor de hoger rank maar speelde veel minder per dag. Zo bleef ik op de lagere rangen hangen en haalde ik de quest binnen en het gold gebruikte ik weer in de arena. Ik was vrij goed in arena. In arena kon ik nooit endless runs halen maar genoeg om er gold mee te verdienen als ik de pack mee telde. Daarnaast stond ik op gelijke voet als spelers, en geregeld wist ik te winnen van spelers met de legend cardback, met als toppunt een game tegen guardsman bob die ik toen veel bekeek op twitch. Beating te master WOW!
Mijn doel op dit moment was om voor elke class een deck te maken welke ik in ranked kon gebruiken ongeacht mijn rank. En langzaam maar zeker werd de rank waarop ik bleef hangen beter en beter. Niet alle classes hadden een deck, maar wel genoeg dat ik alle quest haalbaar waren. Warlock (was en is) zoo ipv handlock wat ik veel liever zou spelen, maar mijn doel was bereikt. Daarnaast Naxx was aangekondigd dus ik begon meer gold op te sparen en minder arena te spelen. Naxx heb ik uiteindelijk met geld betaald omdat dat gewoon veel meer waarde gaf.
Mijn nieuwe doel werd om eindelijk een poging te doen naar die laatst ontbrekende kaartback. Helaas kwam ik er achter dat ik gewoon te weinig speel om dit te halen. Aan het eind van het seizoen was is meestal rank 7. Maar ik had gewoon geen tijd of zin in de grind. Gvg geruchten ontstonden en het doel voor legend werd om gezet naar zoveel mogelijk gold sparen voor de nieuwe uitbreiding. Arena speelde ik voor een aantal maanden niet. Want zonder de cardpack waren mijn opbrengsten niet genoeg. Mijn doel was niet om een complete GvG set te hebben op de dag van uitkomst, maar ik wilde niet terug vallen naar dat gevoel van de begin periode dat je verloor omdat je niet de juiste kaarten had.
Gnomes vs goblins en mijn nieuwe doel
Dat doel heb ik ook wel bereikt, als ik een deel van mijn gold omzet in pack dit aanvul met een aankoop (40 tot 60 packs + 30 pack via gold) zal ik denk genoeg kaarten hebben om mee te kunnen komen met de wijzigende meta en een aardige bankroll overhouden voor arena. Maar dit ga ik niet doen! Mijn nieuwe doel wordt om een ftp arena speler te worden. waarom, en hoe; gezien de huidige verdeling van GvG heb je 260 pack nodig voor een complete non-golden set. Als ik hier 90 pack van afhaal en ik zou enkel ranked spelen (dus 50 gold per dag via qeust en 3xwinst) zou ik nog 300 dagen nodig hebben voor de rest van de set. Laat staan dat ik nog een 200 classic packs nodig heb. In die 300 dagen zijn waarschijnlijk de volgende twee expansions al uit gekomen. Dus in plaats daarvan hou ik al mijn gold en ga enkel nog arena spelen (aangevuld met ranked/casual games puur voor qeust) mijn eerste doel wordt om 100 ongeopende GvG pack te verzamelen. Zou haalbaar moeten zijn in een tot twee maanden. Daarna ga ik herbeoordeling wat mijn volgende doel wordt. Doorgaan met arena of een nieuwe doel in ranked. Bij komend voordeel zal zijn dat de eerste nerf ronde dan waarschijnlijk komt en ik mogelijk extra dust krijg voor kaarten die ik toch over heb.
Waarom zet ik dit hier neer? Het was voor mijn makkelijker om een beslissing te maken over wat ik met deze game wilde gaan doen, als ik het opschreef, incl wat ik in het verleden heb gedaan. En toen het eindelijk allemaal uit geschreven was kon ik het net zo goed met jullie delen. Dit stuk is niet bedoeld als een veroordeling voor ieder die een ander die een ander doel heeft of wel nu zoveel mogelijk packjes willen open maken. bedankt als je het volledig hebt gelezen