Ik zou 2 tegen 2 de leukste addon vinden.
Nou wat leuk een gimmicky gamemode die 2 weken later door niemand meer word gespeeldTurfschipper schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:32:
Ik zou 2 tegen 2 de leukste addon vinden.

Wat ik het liefst zou zien zou een optie zijn om je stats bij te houden zonder dat daar 3rd party software voor nodig is maar ik verwacht een soort toernooi modes zonder animatie's.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Hoe kom je daar nou bij? Veel gevraagde feature op de fora.beuker19 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:40:
[...]
Nou wat leuk een gimmicky gamemode die 2 weken later door niemand meer word gespeeld
Een toernooi modus zou mensen iets geven om voor te spelen in ieder geval.
Verwijderd
Dat zullen ze waarschijnlijk wel niet doen. Ik hoop ook zoiets, maar vrees ervoor. Blizzard is altijd zeer casual friendly en tournaments waar je 1000 gold kan winnen doen alleen maar echte goede spelers aan mee. Goede spelers met skill --> niet casual genoeg voor Blizzard.An1mA schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:10:
Zoals velen hoop ik ook dat er een tournament modus komt, met rewards ala arena of gewoon in puur gold. Je legt bv 100 gold in en de winnaar van het toernooi kan 1000 gold ofzo winnen.
Ik denk eerder aan iets van achievements of challenges. Challenges lijkt mij nog het meest doenbare, versla X baas alleen maar met murlocs. Of, drop minstens 8 leper gnomes op het veld tijdens 1 match.
Zou toch zalig zijn?
Dat soort achievements (murloc/leper gnome) zou ik juist niet leuk vinden als ze op Playmode zitten, aangezien je dan de hele tijd tegen dit soort gekunstelde decks zit te spelen. Tegen de AI is prima.
Maar winstreak achievements, achievement voor ranks en dat soort dingen zijn welkom. Nu ben je of legendary of niks
. En zelfs legendary spelers herken je niet als ze de cardback niet hebben. Zou leuk zijn als je bijvoorbeeld de hoogste rank zou zien van iemand.
En hopelijk kost het geen 20 euro om je stats te zien....
Maar winstreak achievements, achievement voor ranks en dat soort dingen zijn welkom. Nu ben je of legendary of niks
En hopelijk kost het geen 20 euro om je stats te zien....
Ik zou graag een custom match modus zien, bijvoorbeeld door requirements, alleen 2 mana, alleen rares, of juist bepaalde kaarten die je moet hebben maar verder kan kiezen, bijvoorbeeld minimaal 10 murlocs enz
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Dat zou ik ook willen. Op het moment is het altijd hetzelfde met decks. In arena is er nog een beetje variatie, maar het kan allemaal veel gekker. En ik zou dit graag tegen random mensen willen doen, niet alleen vrienden.Benjamin- schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:10:
Ik zou graag een custom match modus zien, bijvoorbeeld door requirements, alleen 2 mana, alleen rares, of juist bepaalde kaarten die je moet hebben maar verder kan kiezen, bijvoorbeeld minimaal 10 murlocs enz
Eventuele opties:
- Random vs Random deck (zelfs met kaarten die je niet hebt).
- Deck vol met 1 bepaalde kaart (unstable portal, webspinner).
- Health van beide heroes naar 60.
- 2 mana per turn erbij.
- 4 mana max per turn.
Klinkt allemaal erg goed, ik vrees dat we tot de E3 moeten wachten, aangezien Blizzard aanwezig zal zijn tijdens de PC gaming presentatie (correct me if I'm wrong).
Krip heeft ook goede ideeën, onder andere 2 mana per turn kwam daarbij aan bod en ranked mode aantrekkelijker maken. Zeker aan te raden om even te bekijken
Krip heeft ook goede ideeën, onder andere 2 mana per turn kwam daarbij aan bod en ranked mode aantrekkelijker maken. Zeker aan te raden om even te bekijken
Net op FB gepost een plaatje van de tavern met de tekst:
It wouldn't be a night in the Hearthstone tavern without a good brawl
Brawl modus? Wat zou dat zijn?
Linkje vanuit Dropbox.
https://www.dropbox.com/s...5%2018%2025%2053.jpg?dl=0
Sorry, plaatje embedden doet Safari crashen op m'n iPhone.
Linkje vanuit Dropbox.
[ Voor 38% gewijzigd door Nitai op 09-06-2015 18:28 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
Dit lijkt nu toch wel erg op tournaments.. Hearthstone Tavern? Komaan!Nitai schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:25:
Net op FB gepost een plaatje van de tavern met de tekst:
Linkje vanuit Dropbox.
Nou het zal idd. veel gevraagd worden en 2 weken lang speelt men het om er vervolgens achter te komen dat het niets aan is behalve misschien met een paar vrienden.Turfschipper schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:42:
[...]
Hoe kom je daar nou bij? Veel gevraagde feature op de fora.
Zo, heb eindelijk weer eens een keer mazzel met een pack gehad, 2e GvG legendary in 10 dagen, dit keer niet één die ik al had (zoals mijn vorige legendary) of compleet ruk is (had daarvoor een Flame Leviathan gekregen), maar warempel een golden Mal'Ganis 
Was al een week of 2 aan het wikken of ik de non-golden met dust zou craften, ben ik ff blij dat ik dat niet gedaan heb! In het pack ook nog een Enhance-o Mechano en een andere rare, beste pack in tijden voor me
Wat betreft die brawl modus, een soort van play mode waarbij je samen met je tegenstander eerst uit dezelfde picks een deck moet samenstellen waarmee je het dan tegen elkaar opneemt zou ook wel aardig zijn lijkt me (heb je natuurlijk wel dezelfde class).

Was al een week of 2 aan het wikken of ik de non-golden met dust zou craften, ben ik ff blij dat ik dat niet gedaan heb! In het pack ook nog een Enhance-o Mechano en een andere rare, beste pack in tijden voor me
Wat betreft die brawl modus, een soort van play mode waarbij je samen met je tegenstander eerst uit dezelfde picks een deck moet samenstellen waarmee je het dan tegen elkaar opneemt zou ook wel aardig zijn lijkt me (heb je natuurlijk wel dezelfde class).
Verwijderd
Golden Mal'Ganis!! Value! Krijgt die invisible immunity shield op je hero een ander effect dan?The_Big_Easy schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:49:
Zo, heb eindelijk weer eens een keer mazzel met een pack gehad, 2e GvG legendary in 10 dagen, dit keer niet één die ik al had (zoals mijn vorige legendary) of compleet ruk is (had daarvoor een Flame Leviathan gekregen), maar warempel een golden Mal'Ganis
Ik vermoed van niet, heb gisteren na het openen van dit pack nog niet veel kunnen spelen en in de paar games die ik nog kon doen heb ik hem niet op het bord kunnen krijgen...Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:05:
[...]
Golden Mal'Ganis!! Value! Krijgt die invisible immunity shield op je hero een ander effect dan?
Ik heb gisteren het zoodeck gebouwd en die bevalt prima, meteen een 3-win streak in Casual.separhim schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:01:
[...]
Divine spirit en lightspawns zijn niet zo sterke kaarten als je tegenstander goed reageert. Je kan beter een goedkoop zoodeck, zoals deze mocht je niet alle kaarten hebben dan kun je daar kijken in de comments voor vervangers of je kan een goedkope hunter gebruiken zoals deze.
Gisteren toch maar weer een paar packs gekocht en weer een legendary erbij, Ysera.
Geweldige kaart, maar wel duur met 9 mana.
Ik vind hem vooral leuk in mijn druid deck.
Ik heb gister golden Baron Geddon en golden Alexstrasza gecraft. Dag dag dust, maar wel officieel warrior deck compleet. Alex ook in mijn control Paladin gedaan en beiden ook in shaman deck. Geddon meer als extra field clear als ik teveel geswarmed word. Zien er beiden echt heel gaaf uit.
Gefeliciteerd met gouden Mal Ganis. Nog nooit gezien ingame. Enjoy!
Gefeliciteerd met gouden Mal Ganis. Nog nooit gezien ingame. Enjoy!
Zombie-chow ben ik echt geen fan van om dat in mijn deck te zetten.Xanthian schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:55:
[...]
Ik heb gisteren het zoodeck gebouwd en die bevalt prima, meteen een 3-win streak in Casual.
Gisteren toch maar weer een paar packs gekocht en weer een legendary erbij, Ysera.
Geweldige kaart, maar wel duur met 9 mana.
Ik vind hem vooral leuk in mijn druid deck.
Als ik het tegen mij krijg, eindigt het altijd ten voordelen van mij, dus ik weiger het om die in mijn deck te stoppen.
Ik heb momenteel een warlock zoo deck met o.a. young priestess en Master Swordsmith ..
Zo heerlijk als je in beurt 3 een void walker, priestess en smith op het veld hebt liggen (of in beurt 2 met coin). Daarna nog een shieldbarer of tweede void + imp en het is knallen maar.
Een van de leukste match was nog toen ik twee priestesses op het veld kreeg, omdat ze elkaar ook constant HP gaven kon de control paladin ze niet met consecration weg halen
EDIT:
Even mijn deck online gegooid -> http://www.wowhead.com/deck=114382
Er zijn nog dingen waar ik over twijfel. Zoals het vervangen van mijn priestess met Blood imp en het toevoegen van nerubian egg bv. Ik had eerst een Naxx zoo warlock, maar die speelde minder fijn dan die wat ik nu heb
[ Voor 12% gewijzigd door Darkfreak op 10-06-2015 10:09 ]
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Master swordsmith? Die kaart werd nog niet eens gebruikt voordat naxx uit was in zoo dus ik ben verbaasd dat je deze kaart gebruikt. De stats van deze kaart zijn gewoon te zwak om te spelen en zijn effect helpt niet genoeg.Darkfreak schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:01:
[...]
Zombie-chow ben ik echt geen fan van om dat in mijn deck te zetten.
Als ik het tegen mij krijg, eindigt het altijd ten voordelen van mij, dus ik weiger het om die in mijn deck te stoppen.
Ik heb momenteel een warlock zoo deck met o.a. young priestess en Master Swordsmith ..
Zo heerlijk als je in beurt 3 een void walker, priestess en smith op het veld hebt liggen (of in beurt 2 met coin). Daarna nog een shieldbarer of tweede void + imp en het is knallen maar.
Een van de leukste match was nog toen ik twee priestesses op het veld kreeg, omdat ze elkaar ook constant HP gaven kon de control paladin ze niet met consecration weg halen
Zombie chows worden meer gebruikt in zoo decks die zich zeer concentreren op board control en dan is zombie zeer sterk. Maar de meeste zoo decks worden nu als aggro-face gespeeld en daarom zie je hem niet zoveel, terwijl het eigenlijk een zeer goede kaart is voor zoo.
Onderschat de waarde van Zombie Chow niet, vooral als je hem met een low mana curve hebt is ie erg sterk en frustrerend voor de tegenstander, hij moet namelijk iets gebruiken om dat ding te verwijderen en dan maakt die heal ook niet zoveel uit
Zit op een flinke losing streak wat betreft packs openen, 2 maanden lang iedere 2 dagen 1 pack, 1x 15 packs gekocht, dat is 42 packs!
0x Legendary
4x Epic
de rest was rare en common..
0x Legendary
4x Epic

[ Voor 8% gewijzigd door dijstr op 10-06-2015 10:24 ]
Dat is wel erg veel pech voor, meestal krijg je iets van 1 legendary per 20 pakjes. Ik wens je dan veel geluk met je komende pakjes.dijstr schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:18:
Zit op een flinke losing streak wat betreft packs openen, 2 maanden lang iedere 2 dagen 1 pack, 1x 15 packs gekocht, dat is rond de 40 packs!
0x Legendary
4x Epic
@ swordsmith:separhim schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:10:
[...]
Master swordsmith? Die kaart werd nog niet eens gebruikt voordat naxx uit was in zoo dus ik ben verbaasd dat je deze kaart gebruikt. De stats van deze kaart zijn gewoon te zwak om te spelen en zijn effect helpt niet genoeg.
Zombie chows worden meer gebruikt in zoo decks die zich zeer concentreren op board control en dan is zombie zeer sterk. Maar de meeste zoo decks worden nu als aggro-face gespeeld en daarom zie je hem niet zoveel, terwijl het eigenlijk een zeer goede kaart is voor zoo.
Je ziet die kaart ook nooit in decks die voor zoo gemaakt worden, en toch heb ik er al veel baat aan gehad.
Ik speel hem sowieso altijd in combo met iets van een taunter oid. En dan zie ik toch dat die +1, al is het maar één beurt, net die nodige edge geeft.
In matches waar ik hem samen met priestess en taunt kan neerleggen, en zowel priestess als swordsmith 2 beurten of langer liggen, gaat het echt als een trein.
Shieldbearer (1/0/4 standaard) eindigde zo eens met 4 attack en 7 HP na 3 beurten (minder HP omdat die al damage had, maar 7 max, en er lag een alpha wolf).
Naar mijn ervaring kan swordsmith echt nog leuk gebruikt worden in een zoo deck.
Volgens mij speel ik mijn zoo sowieso net iets anders dan de meesten
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Naar mijn ervaring is het een waardeloze kaart die je alleen kan comboen met lage cost minions. Ik heb hem al maanden niet meer gezien en daarvoor was zijn effect te klein, ja je kan hem comboen met shieldbearer, maar dan heb je een shield bearer. In de huidige meta is dit gewoon veel te zwak en te laat om iets mee te kunnen doen.Darkfreak schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:38:
[...]
@ swordsmith:
Je ziet die kaart ook nooit in decks die voor zoo gemaakt worden, en toch heb ik er al veel baat aan gehad.
Ik speel hem sowieso altijd in combo met iets van een taunter oid. En dan zie ik toch dat die +1, al is het maar één beurt, net die nodige edge geeft.
In matches waar ik hem samen met priestess en taunt kan neerleggen, en zowel priestess als swordsmith 2 beurten of langer liggen, gaat het echt als een trein.
Shieldbearer (1/0/4 standaard) eindigde zo eens met 4 attack en 7 HP na 3 beurten (minder HP omdat die al damage had, maar 7 max, en er lag een alpha wolf).
Naar mijn ervaring kan swordsmith echt nog leuk gebruikt worden in een zoo deck.
Volgens mij speel ik mijn zoo sowieso net iets anders dan de meesten
Aight, ik sta open voor suggesties. Wat zou jij swappen?separhim schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:42:
[...]
Naar mijn ervaring is het een waardeloze kaart die je alleen kan comboen met lage cost minions. Ik heb hem al maanden niet meer gezien en daarvoor was zijn effect te klein, ja je kan hem comboen met shieldbearer, maar dan heb je een shield bearer. In de huidige meta is dit gewoon veel te zwak en te laat om iets mee te kunnen doen.
Dat gaat gemakkelijker als ik je hele deck ken. Ik kan wel suggesties geven maar dat past wellicht niet in de curve. Trouwens op welke rank speel je met die sword smith en shieldbearer?Darkfreak schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:43:
[...]
Aight, ik sta open voor suggesties. Wat zou jij swappen?
http://www.hearthhead.com/deck=114382/warlock-zoo-rushseparhim schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:44:
[...]
Dat gaat gemakkelijker als ik je hele deck ken. Ik kan wel suggesties geven maar dat past wellicht niet in de curve. Trouwens op welke rank speel je met die sword smith en shieldbearer?
Ik hover meestal rond de 13 (ik speel hooguit 4-5 matches op een dag, weekend wat meer)
[ Voor 11% gewijzigd door Darkfreak op 10-06-2015 10:45 ]
Leuk bedacht deck. Ik zou enkel de 2x Shieldbearer vervangen voor 2x Power Overwhelming.Darkfreak schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:45:
[...]
http://www.hearthhead.com/deck=114382/warlock-zoo-rush
Ik hover meestal rond de 13 (ik speel hooguit 4-5 matches op een dag, weekend wat meer)
[ Voor 4% gewijzigd door Astie op 10-06-2015 10:50 ]
Ah dat deck, de laatste keer dat ik deze zoo zag was voor naxx en voor een goede reden, ik zou kaarten toevoegen als haunter creeper, een extra implosion, abusive sergeant is goed met creeper en squire, al ben ik daar niet zo'n fan meer van. En dan shieldbearers, swordsmith en young priestesses eruit. Maar je hoeft het natuurlijk niet te doen.Darkfreak schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:45:
[...]
http://www.hearthhead.com/deck=114382/warlock-zoo-rush
Hm, zal er eens mee puzzelen.separhim schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:49:
[...]
Ah dat deck, de laatste keer dat ik deze zoo zag was voor naxx en voor een goede reden, ik zou kaarten toevoegen als haunter creeper, een extra implosion, abusive sergeant is goed met creeper en squire, al ben ik daar niet zo'n fan meer van. En dan shieldbearers, swordsmith en young priestesses eruit. Maar je hoeft het natuurlijk niet te doen.
Hoe denk jij over Blood Imp?
Lastiger weg te krijgen dan priestess, en tegen mij al de nodige problemen mee gehad omdat ik geen aoe clears had
Ben ik het niet mee eens. Het heet rush-zoo, geen slow-zoo. haunted creeper is veel te langzaam en buft niets.separhim schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:49:
[...]
Ah dat deck, de laatste keer dat ik deze zoo zag was voor naxx en voor een goede reden, ik zou kaarten toevoegen als haunter creeper, een extra implosion, abusive sergeant is goed met creeper en squire, al ben ik daar niet zo'n fan meer van. En dan shieldbearers, swordsmith en young priestesses eruit. Maar je hoeft het natuurlijk niet te doen.
Die creeper is eerder icm knife juggler lijkt mijastie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:54:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Het heet rush-zoo, geen slow-zoo. haunted creeper is veel te langzaam en buft niets.
Dan ga je eerder naar de bekende demon-midrange zoo. Dit is een rushdeck dus wil je dat elke drop of je board beschermd of snel is. Creeper doet geen van beide. Daarbij lijkt mij dat rushzoo vooral voor face gaat en niet direct voor control. Daarom is de creeper-knife combo niets voor dit deck.Darkfreak schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:54:
[...]
Die creeper is eerder icm knife juggler lijkt mij
Blood imp is een matige kaart, het kan je natuurlijk flink helpen maar dat is geen garantie en in zoo die je eigen alleen kaarten te gebruiken waarva je weet dat ze in 9/10 situaties goed zijn en blood imp is te inconsistent daarvoor.Darkfreak schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:53:
Hoe denk jij over Blood Imp?
Lastiger weg te krijgen dan priestess, en tegen mij al de nodige problemen mee gehad omdat ik geen aoe clears had
Shieldbearer is ook slow en zoo is geen face deck, het is een board control deck i.t.t. wat veel mensen decken.astie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:54:
Ben ik het niet mee eens. Het heet rush-zoo, geen slow-zoo. haunted creeper is veel te langzaam en buft niets.
Creeper kun je goed comboen met kaarten als power overwhelming, argus, abusive en juggler. Het is een zeer goed kaart in zoo.
Dat deck is absoluut geen rush deck.astie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:57:
[...]
Dan ga je eerder naar de bekende demon-midrange zoo. Dit is een rushdeck dus wil je dat elke drop of je board beschermd of snel is. Creeper doet geen van beide. Daarbij lijkt mij dat rushzoo vooral voor face gaat en niet direct voor control. Daarom is de creeper-knife combo niets voor dit deck.
[ Voor 19% gewijzigd door separhim op 10-06-2015 11:03 ]
Wat ik momenteel erg zie is dat bijna alle zoo decks momenteel voor face gaan. In ieder geval meer dan voorheen. Eerst had je voornamelijk hunter zoodecks die pure face spelen, maar ik zie steeds meer dat andere zoo decks van andere classes ook steeds meer voor direct gaan dan voor control. Dus ik snap astie in zoverre wel.separhim schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:01:
[...]
Blood imp is een matige kaart, het kan je natuurlijk flink helpen maar dat is geen garantie en in zoo die je eigen alleen kaarten te gebruiken waarva je weet dat ze in 9/10 situaties goed zijn en blood imp is te inconsistent daarvoor.
[...]
Shieldbearer is ook slow en zoo is geen face deck, het is een board control deck i.t.t. wat veel mensen decken.
Creeper kun je goed comboen met kaarten als power overwhelming, argus, abusive en juggler. Het is een zeer goed kaart in zoo.
Zoodecks zijn momenteel behoorlijk verspreid kwa hoe ze gebouwd worden. Vooral omdat ze vaak zo cheap zijn, zeker op low ranks goed werken, en voor korte matches zorgen.
Ik heb zelf ook een midrange/control paladin deck, moet zeggen dat ik daar veel minder mee win, en de matches vaak vervelend lang zijn.
Het is jammer dat je bij hearthhead nietje collection kunt delen
Helaas ben ik zwaar unlucky met packs en mis ik echt een heleboel kaarten voor common builds.
Alles wat ik nu heb is voor een groot deel crafted van alle dubbele (en golden) kaarten die ik altijd krijg
[ Voor 9% gewijzigd door Darkfreak op 10-06-2015 11:07 ]
Het klopt dat veel mensen zoo spelen als een face deck maar het is eigenlijk meer een midrange deck dan een aggro deck. Veel kaarten in de populaire zoos zijn kaarten die sticky zijn en niet gericht op snel veel damage dealen.Darkfreak schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:06:
[...]
Wat ik momenteel erg zie is dat bijna alle zoo decks momenteel voor face gaan. In ieder geval meer dan voorheen. Eerst had je voornamelijk hunter zoodecks die pure face spelen, maar ik zie steeds meer dat andere zoo decks van andere classes ook steeds meer voor direct gaan dan voor control. Dus ik snap astie in zoverre wel.
Zoodecks zijn momenteel behoorlijk verspreid kwa hoe ze gebouwd worden. Vooral omdat ze vaak zo cheap zijn, zeker op low ranks goed werken, en voor korte matches zorgen.
Ik heb zelf ook een midrange/control paladin deck, moet zeggen dat ik daar veel minder mee win, en de matches vaak vervelend lang zijn.
Het is jammer dat je bij hearthhead nietje collection kunt delen.
Helaas ben ik zwaar unlucky met packs en mis ik echt een heleboel kaarten voor common builds.
Alles wat ik nu heb is voor een groot deel crafted van alle dubbele (en golden) kaarten die ik altijd krijg
Shieldbearer beschermd je board en kun je goed buffen. Tuurlijk is creeper een geweldige 2-drop maar past neit in het idee van dit deck. Dan zou Bluegill Warrior nog een betere kaart in dit deck zijn dan Creeper.separhim schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:01:
[...]
Blood imp is een matige kaart, het kan je natuurlijk flink helpen maar dat is geen garantie en in zoo die je eigen alleen kaarten te gebruiken waarva je weet dat ze in 9/10 situaties goed zijn en blood imp is te inconsistent daarvoor.
[...]
Shieldbearer is ook slow en zoo is geen face deck, het is een board control deck i.t.t. wat veel mensen decken.
[...]
Dat deck is absoluut geen rush deck.
Hij noemt het deck Rush-zoo.........dus is het geen rush-deck.....uhuh
Net ook wel een interessant momentje in HS:
Tegenstander Warrior: 30 hp, 1 minion 4/3
Ik Warlock: 24 hp, 2 Knife Jugglers
Mijn beurt. Ik speel Imp-losion op de 4/3. Hit voor 2 waardoor de 4/3 nu een 4/1 wordt. De 2 Knife Jugglers hitten allebei 2 keer in de face.
Volgens mij is die kans 2,08%..... Kans op een Imp-losion voor 2 (1 op 3) maal de kans op 4 Knife Juggles die de minion niet hitten (50% per hit, dus tot de macht 4).
Mijn beurt. Ik speel Imp-losion op de 4/3. Hit voor 2 waardoor de 4/3 nu een 4/1 wordt. De 2 Knife Jugglers hitten allebei 2 keer in de face.
Volgens mij is die kans 2,08%..... Kans op een Imp-losion voor 2 (1 op 3) maal de kans op 4 Knife Juggles die de minion niet hitten (50% per hit, dus tot de macht 4).
Omdat ik het zo noem, wil niet zeggen dat het dat per officiele definitie is heastie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:12:
[...]
Shieldbearer beschermd je board en kun je goed buffen. Tuurlijk is creeper een geweldige 2-drop maar past neit in het idee van dit deck. Dan zou Bluegill Warrior nog een betere kaart in dit deck zijn dan Creeper.
Voor de manier waarop ik speel voelt het erg rushed aan.
1 a 2 1drops in beurt een op het veld, en in beurt twee minstens 2 a 3 damage erop knallen.
Iedere beurt voornamelijk op direct hits gaan, tenzij ik voordelige trades kan doen op het veld.
Maar goed, ik ben alles behalve 'goed' naar mijn eigen mening
Je kan het noemen wat je wil maar het is geen rush deck. Ik kan mijn kat een hond noemen maar dat maakt het nog geen hond, zijn deck is geen rush deck want dat zou het kaarten gebruiken als wolf-rider en power overwhelming.astie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:12:
[...]
Shieldbearer beschermd je board en kun je goed buffen. Tuurlijk is creeper een geweldige 2-drop maar past neit in het idee van dit deck. Dan zou Bluegill Warrior nog een betere kaart in dit deck zijn dan Creeper.
Het is duidelijk dat je tegenstander veel beter in HS dan jij.xelfer schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:12:
Net ook wel een interessant momentje in HS:
Wat maakt Creeper zo goed met die kaarten behalve Juggler? Die kun je toch op iedere minion spelen?separhim schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:01:
[...]
Omdat als je creeper dood is, je nog altijd twee 1-1s hebt. Je kan dan vaak een goede trade maken en nog steeds iets op je board hebben.108rogar schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:15:
[...]
Wat maakt Creeper zo goed met die kaarten behalve Juggler? Die kun je toch op iedere minion spelen?
Zijn er nog mensen die vannacht geen nieuwe quest gehad hebben?
Ik kijk daarnet even en zie geen nieuwe quest voor vandaag...
Battle.net: NagaByrd#2844
Ik heb er wel een gekregen maar ik had ik pas om 8 uur gezien.nagasy schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:20:
Mocht je op mobiel spelen, ik heb dit vaker als ik hem 's avonds heb weggelegd in het "eind" scherm, en niet in het menu. Als je dan 's morgens opstart dan gaat hij meteen door, maar krijg ik geen nieuwe quests ed.nagasy schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:20:
Maar, als ik hem vervolgens afsluit en opnieuw opstart is het gefixed en krijg ik mijn geliefde quest!
Wat nou als de nieuwe knop een ruil functie wordt?
Dan kan ik vrij snel een complete collectie hebben ^^.
Maar dat zal wel niet zo zijn, want dat gaat Blizzard uiteindelijk geld kosten.
Ik denk dat we ruilen niet te zien gaan krijgen in HS.Xanthian schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:29:
Wat nou als de nieuwe knop een ruil functie wordt?
Dan krijg je de Diablo tafferelen weer dat kaarten voor echt geld via ebay etc verkocht worden
Ruilen = hackers, spammers, scammers etc.
Andere Blizzard games zijn hier in het verleden al door geteisterd en ik denk niet dat Blizzard hier in HS ook op zit te wachten.
Andere Blizzard games zijn hier in het verleden al door geteisterd en ik denk niet dat Blizzard hier in HS ook op zit te wachten.
Speel inderdaad soms op mijn tablet.IdieEasy schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:26:
[...]
Mocht je op mobiel spelen, ik heb dit vaker als ik hem 's avonds heb weggelegd in het "eind" scherm, en niet in het menu. Als je dan 's morgens opstart dan gaat hij meteen door, maar krijg ik geen nieuwe quests ed.
Maar, als ik hem vervolgens afsluit en opnieuw opstart is het gefixed en krijg ik mijn geliefde quest!
Bedankt voor de tip. Eerste keer dat ik dit tegenkom
Battle.net: NagaByrd#2844
Iemand anders ook issues met servers? Ik ben al meerdere malen gedisconnect..net zelfs twee keer tijdens ranked potjes. Bloedje irritant. Ben je aan het winnen en dan kun je een paar beurten gewoon niks doen.
Het is vooral een slecht deckDarkfreak schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:14:
[...]
Omdat ik het zo noem, wil niet zeggen dat het dat per officiele definitie is he..
Voor de manier waarop ik speel voelt het erg rushed aan.
1 a 2 1drops in beurt een op het veld, en in beurt twee minstens 2 a 3 damage erop knallen.
Iedere beurt voornamelijk op direct hits gaan, tenzij ik voordelige trades kan doen op het veld.
Maar goed, ik ben alles behalve 'goed' naar mijn eigen mening
Wat ik zou veranderen is
- 1x Flame imp voor 2 x Abusive Sergeant
- 2x Mortal Coil voor 2 x Power Overwelming
- 2x Shieldbearer ( ook nooit weer in welk deck dan ook spelen) voor 2x Nerubian Egg (Naxx) of Wolfrider
- 1xMaster Swordsmith voor de 2e Abusive
- 2 x Scarlet Crusader voor 2x Harvest Golem of als je BRM hebt Imp Gang Boss
- 2 x Agent Commander voor 2 x Voidcaller (Naxx) of 2 x Arcane Golem
Weet niet welke uitbreidingen/kaarten je hebt maar deze kaarten zijn stuk voor stuk een stuk beter in Zoo
Evt kun je ook nog de 2x Young Priestess vervangen voor 2x Haunted Creeper , 1x Cleric voor 1 x Void Terror en 1x Dire Wolf voor een 1 x Ironbeak Owl .
Tavern Brawl: http://www.hearthpwn.com/...hearthstones-new-gamemode
Dus iedere week een nieuwe special modus met nieuwe regels.
2 nieuwe heroes aangekondigd voor Hunter en Mage en custom cardbacks per deck, dus je Paladin kan een andere achterkant hebben dan je Mage, zonder dit steeds voor ieder te veranderen.
2 nieuwe heroes aangekondigd voor Hunter en Mage en custom cardbacks per deck, dus je Paladin kan een andere achterkant hebben dan je Mage, zonder dit steeds voor ieder te veranderen.
[ Voor 59% gewijzigd door Benjamin- op 10-06-2015 18:15 ]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Precies de gamemode waar ik op zat te wachtenBenjamin- schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:11:
Tavern Brawl: http://www.hearthpwn.com/...hearthstones-new-gamemode
Helaas kost het weer geld/gold na de eerste maand
[ Voor 5% gewijzigd door Jerry op 10-06-2015 18:26 ]
Klinkt wel leuk die Tavern Brawl, ben benieuwd
Toffe modusJerry schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:24:
[...]
Precies de gamemode waar ik op zat te wachten.
Helaas kost het weer geld/gold na de eerste maand.
Omelette du fromage!
Waar staat dat? Ik zie alleen:Jerry schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:24:
[...]
Precies de gamemode waar ik op zat te wachten.
Helaas kost het weer geld/gold na de eerste maand.
Gratis toegang, en de eerste paar brawls (brawl duurt een week) krijg je nog een gratis pakje. Of mis ik nu iets?Tavern Brawls will have free admission when the new mode becomes available. As part of the launch celebration, you'll earn a free card pack when you win your first game of the week in the first several brawls!
Tavern Brawls will have free admission when the new mode becomes available.Benjamin- schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:33:
[...]
Waar staat dat? Ik zie alleen:
[...]
Gratis toegang, en de eerste paar brawls (brawl duurt een week) krijg je nog een gratis pakje. Of mis ik nu iets?
Dat kan je op meerdere manieren opvatten.
En ook:
https://twitter.com/CM_Zeriyah/status/608670186648895488
Laten we hopen dat ze eerst afwachten en willen kijken of ze er geld/gold voor willen vragen."Tavern Brawls will have free admission when the new mode becomes available." So it will cost gold/cash eventually ? How much?
@PetrSvetr001 Has yet to be announced.
Edit: Ok, nu zeggen ze weer dat het gratis is volgens CM_Whirthun:
"Tavern Brawls are free."

Nog een groter plaatje van de Tavern Brawl omgeving:
https://bnetcmsus-a.akama...GTYF58N41433786946012.jpg
Die Rick Astley troll in friendslist (eerste woord van elke vriend van boven naar beneden)
Edit 2: Zoveel info!
"Tavern Brawl will award classic packs. Completing Tavern Brawls will also count towards daily quests." - CM_Whirthun
[ Voor 22% gewijzigd door Jerry op 10-06-2015 19:01 ]
Oftewel een super gewenste toevoeging die echt het spel 100% leuker maakt.
Verwijderd
Tavern Brawl Hype! Blizzard denkt echt wel aan zijn community. Community zat al langer dan vandaag te wachten op nieuwe features. Dit gaat alvast de goede kant op!
Dat is wel te hopen want het is nu een beetje saai aan het worden zowel op de ladder als casual en wat nieuws en anders was ook echt nodig.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:11:
Tavern Brawl Hype! Blizzard denkt echt wel aan zijn community. Community zat al langer dan vandaag te wachten op nieuwe features. Dit gaat alvast de goede kant op!
Nu nog hopen dat er ook snel een nieuwe uitbreiding komt die 4 á 5 nieuwe competitieve deck types toevoegt en het liefst 150+ kaarten zodat we er tot de winter (Fallout 4 en Battlefront) weer tegen aan kunnen
Deze modus is toch als het goed het begrepen zoiets als dat Tempostorm (Challangestone) toernooi van een week of wat geleden waar er bepaald regels waren voor de kaarten in je deck zoals oneven attack minions.
Grappig was dat het toernooi niet eens van Tempo Storm was, maar van Kripp, maar TSM had 0 interesse om een tournament te hosten.
Waarschijnlijk ook de reden waarom MaSsan TSM had verlaten, omdat ze gewoon niet bezig zijn met HS.
Maargoed dat natuurlijk terzijde.
Waarschijnlijk ook de reden waarom MaSsan TSM had verlaten, omdat ze gewoon niet bezig zijn met HS.
Maargoed dat natuurlijk terzijde.
Not impressed. Even af wachten wat het precies wordt, maar zat hier niet echt op te wachten.
Edit
All tables full....
Edit
All tables full....
[ Voor 14% gewijzigd door Turfschipper op 11-06-2015 00:35 ]
Verwijderd
Not impressed? Wat waren je verwachtingen? Gratis content is toch altijd leuk.. Rewards zijn niet alles. Tavern Brawl lijkt mij perfect voor kaartkennis op te doen. En een leuk alternatief voor ranked met 100000 netdeckers including myself.Turfschipper schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 00:14:
Not impressed. Even af wachten wat het precies wordt, maar zat hier niet echt op te wachten.
Edit
All tables full....
De nieuwe modus lijkt me wel wat. Eigenlijk is het net als "Play" maar dan met andere regels, decks en zelfs rewards voor de eerste paar weken.
Ik heb alleen "pech" dat ik net op vakantie ga als die nieuwe modus uit komt.
Toch maar even kijken of ik het op een laptop mee kan nemen.
Ik heb alleen "pech" dat ik net op vakantie ga als die nieuwe modus uit komt.
Toch maar even kijken of ik het op een laptop mee kan nemen.
Ik ben bang dat er heel veel spelers zijn die ook bij brawl netdecken. Dan zullen het nog niet de meest geperfectioneerde decks zijn, maar er zullen snel goede decks op hearthpwn komen.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:06:
[...]
Not impressed? Wat waren je verwachtingen? Gratis content is toch altijd leuk.. Rewards zijn niet alles. Tavern Brawl lijkt mij perfect voor kaartkennis op te doen. En een leuk alternatief voor ranked met 100000 netdeckers including myself.
Verder kijk ik er wel naar uit.. Nieuwe gamemodes kan altijd leuk zijn. Verfrissend in ieder geval.
[ Voor 8% gewijzigd door aicaramba op 11-06-2015 08:32 ]
Die bearer en swordsmith snap ik ..beuker19 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:07:
[...]
Het is vooral een slecht deck![]()
Wat ik zou veranderen is
- 1x Flame imp voor 2 x Abusive Sergeant
- 2x Mortal Coil voor 2 x Power Overwelming
- 2x Shieldbearer ( ook nooit weer in welk deck dan ook spelen) voor 2x Nerubian Egg (Naxx) of Wolfrider
- 1xMaster Swordsmith voor de 2e Abusive
- 2 x Scarlet Crusader voor 2x Harvest Golem of als je BRM hebt Imp Gang Boss
- 2 x Agent Commander voor 2 x Voidcaller (Naxx) of 2 x Arcane Golem
Weet niet welke uitbreidingen/kaarten je hebt maar deze kaarten zijn stuk voor stuk een stuk beter in Zoo
Evt kun je ook nog de 2x Young Priestess vervangen voor 2x Haunted Creeper , 1x Cleric voor 1 x Void Terror en 1x Dire Wolf voor een 1 x Ironbeak Owl .
Maar Flame Imp weg? Voor seargent? Waarom dat?
Mortal Coil twijfel ik ook over. Die heeft me menig match net die extra punch (en extra kaart) gegeven
Tavern Brawl lijkt me leuk, maar er zal wel weer een hoop netdecken plaatsvinden.
Was ook niet "impressed" toen ik de nieuws over Tavern Brawls las. Wellicht is het leuker in praktijk dan op papier.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:06:
[...]
Not impressed? Wat waren je verwachtingen? Gratis content is toch altijd leuk.. Rewards zijn niet alles. Tavern Brawl lijkt mij perfect voor kaartkennis op te doen. En een leuk alternatief voor ranked met 100000 netdeckers including myself.
Had persoonlijk liever dat ze tournament mode aankondigde. Hoewel ik nu via verschillende sites ook toernooitjes kan spelen, kan ik ze meestal niet spelen wanneer ik het wil of kan. Ach ja, we kriigen nieuw content ^^
nu we het toch over tournooien hebben, zijn jullie hier een beetje te porren voor een tweakers tournooitje?
at your service
Vind ze wel leuk, maar uit ervaring duren de toernooitjes een beetje te lang. Misschien een eendags toernooi?The_Butler schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:11:
nu we het toch over tournooien hebben, zijn jullie hier een beetje te porren voor een tweakers tournooitje?
Tweakers toernooi is altijd leuk maar ik heb ook gemerkt dat ik toernooien op één dag leuker vind ipv over 3 weken uitgesmeerd.
Ik ben op dit moment weer aan een nieuw deck aan het schaven. Ik was altijd al enorm fan van de potentie van Murlocs. Aangezien ik al enige tijd Neptulon heb leek het mij leuk om Shaloc eens aan de praat te krijgen.
Graag jullie mening:
http://www.hearthpwn.com/decks/260107-shaloc
Ik ben op dit moment weer aan een nieuw deck aan het schaven. Ik was altijd al enorm fan van de potentie van Murlocs. Aangezien ik al enige tijd Neptulon heb leek het mij leuk om Shaloc eens aan de praat te krijgen.
Graag jullie mening:
http://www.hearthpwn.com/decks/260107-shaloc
Hoezo veel netdecken? Het idee is juist dat het iedere week anders is, tegen de tijd dat er goede netdecks zijn, is de week alweer voorbij. Mensen gaan juist de eerste paar dagen volop proberen.
Netdecken hoeft ook niet direct het meest perfect geteste en gemaakte deck te zijn.. Een community kan in een uur een 'goed' deck maken.. Niet perfect, maar zeker goed.Benjamin- schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:50:
Hoezo veel netdecken? Het idee is juist dat het iedere week anders is, tegen de tijd dat er goede netdecks zijn, is de week alweer voorbij. Mensen gaan juist de eerste paar dagen volop proberen.
Verwijderd
Misschien nog iets beters zou zijn. Tavern Brawl maar in een soort van Arena gegoten. Dat het spel 3 kaarten kiest van jou collection en dat jij daaruit dan moet gaan kiezen. Dan is het gedaan met netdecken en veel meer RNG + fun.aicaramba schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:55:
[...]
Netdecken hoeft ook niet direct het meest perfect geteste en gemaakte deck te zijn.. Een community kan in een uur een 'goed' deck maken.. Niet perfect, maar zeker goed.
Fun = deathwing eens zien, zotte combo's met 24/24 minions, etc.
Wat is het probleem van netdecken, waarom zou dat niet mogen? Bang dat je steeds tegen hetzelfde moet spelen? Tja als het echt zo is dan moet Blizzard meer kaarten buffen. Laatst een aantal goede voorbeelden gezien van Kripp, bijvoorbeeld War Golem, 7 mana, 7/7 attack/def, waarom deze kiezen in plaats van Dr. Boom? Ook 7 mana, 7/7 attack/def en dan ook nog 2 1/1 Boom Bots. Enige reden ok Dr. Boom niet te kiezen is omdat je hem nog niet hebt.
Kortom spelers kiezen vanzelf de beste kaarten en dat je op internet alles kan vinden verandert daar niets aan. Zo zijn er nog tientallen andere kaarten die ingehaald zijn door een uitbreiding.
Kortom spelers kiezen vanzelf de beste kaarten en dat je op internet alles kan vinden verandert daar niets aan. Zo zijn er nog tientallen andere kaarten die ingehaald zijn door een uitbreiding.
Buffen van kaarten schiet in veel gevallen niet op, nu is War Golem toevallig een kaart die 100% slechter is dan een andere kaart in vrijwel ieder behalve 1 (tegen Grim Patron kunnen de bommen slechter uitpakken) - er zijn natuurlijk nog wel een paar hele grote uitzonderingen te bedenken zoals tegen een Priest die Auchenai Zombie dropt (kill bot > Zombie > 5 damage) of tegen Sylvanas. Maar over het algemeen kan je toch echt zeggen dat Dr. Boom absoluut beter is.
Maar verder, tja kaarten buffen totdat ze goed zijn, betekent dat andere kaarten weer slechter zijn en ongebruikt blijven.
Maar verder, tja kaarten buffen totdat ze goed zijn, betekent dat andere kaarten weer slechter zijn en ongebruikt blijven.
Daarom vind ik de leukste hs tijd van het jaar, als net die grote uitbreiding er is. Gvg, pas een keer zo gehad, maar dat komt er ook weer aan denk ik.
En dan is het wel even een dolle boel, met veel meer misplays en af en toe geen idee waar de tegenstander mee komt, en de synergie die daar bij kan/hoort.
Denk ook, als we een paar jaar verder zijn, er weliswaar nog steeds genetdekt wordt, maar dat je dan veel meer verschillende echt goede deks kan maken.
Dus dan hou je toch verscheidenheid in waar je tegenstanders mee komen. En dan nog eventuele nieuwe heros, inclusief class kaarten.
Zie dat best zitten. ;-)
Ik heb nog steeds niet een dek na gedaan online. En ik merk dat ook aan mijn tegenstanders, die hebben soms ook geen idee wat ik ga doen. Heeft ook voordeeltjes, geen netdek gebruiken. En ik weet zelf soms na twee kaarten al precies hoe hun gaan spelen.
(Win ik nog niet altijd, maar toch, als mijn dekjes op sterkte komen, dan ga ik daar zeker van profiteren)
En dan is het wel even een dolle boel, met veel meer misplays en af en toe geen idee waar de tegenstander mee komt, en de synergie die daar bij kan/hoort.
Denk ook, als we een paar jaar verder zijn, er weliswaar nog steeds genetdekt wordt, maar dat je dan veel meer verschillende echt goede deks kan maken.
Dus dan hou je toch verscheidenheid in waar je tegenstanders mee komen. En dan nog eventuele nieuwe heros, inclusief class kaarten.
Zie dat best zitten. ;-)
Ik heb nog steeds niet een dek na gedaan online. En ik merk dat ook aan mijn tegenstanders, die hebben soms ook geen idee wat ik ga doen. Heeft ook voordeeltjes, geen netdek gebruiken. En ik weet zelf soms na twee kaarten al precies hoe hun gaan spelen.
(Win ik nog niet altijd, maar toch, als mijn dekjes op sterkte komen, dan ga ik daar zeker van profiteren)
[ Voor 22% gewijzigd door Turfschipper op 11-06-2015 13:30 ]
Opzicht vind ik dat er zat echt goede decks zijn.
Mage: Mech, Freeze, Tempo en versie met Moltens.
Warlock: Zoo, mid Zoo, Demon Handlock, Handlock, Malygos lock.
Warrior: Patron, Dragon en Control
Enz enz
Bekijk dit met net voordat we GvG hadden, waren er veel minder viable decks.
Maar buiten dat, zijn er ook veel variaties, natuurlijk had je altijd wel dat de ene een mortal coil speelt terwijl de ander een darkbomb speelt, maar het is vooral dat je echte gigantische verschillen krijgt met een paar kaarten. Patron met of zonder Grom, Freeze met of zonder Malygos enz enz.
Waar je dus eerst 25 goede kaarten had en je de rest opvulde met redelijke kaarten, heb je nu veel meer keuze in kaarten die je deck echt anders maakt. Je hebt nu 35 kaarten die er echt in kunnen, waar je mee kan wisselen, kaarten die een gigantische impact kunnen maken. Ze zijn dan nog wel voorspelbaar, maar meer in de zin dat je de varianten kent, totdat ook werkelijk zo'n kaart wordt gespeeld, weet je niet welke versie het is.
En meer variatie vraagt ook om meer nadenken, moet ik een paar 2 health spelen tegen Blackwing Corruptor, of gaat die Warrior een Baron Geddon droppen?
Mage: Mech, Freeze, Tempo en versie met Moltens.
Warlock: Zoo, mid Zoo, Demon Handlock, Handlock, Malygos lock.
Warrior: Patron, Dragon en Control
Enz enz
Bekijk dit met net voordat we GvG hadden, waren er veel minder viable decks.
Maar buiten dat, zijn er ook veel variaties, natuurlijk had je altijd wel dat de ene een mortal coil speelt terwijl de ander een darkbomb speelt, maar het is vooral dat je echte gigantische verschillen krijgt met een paar kaarten. Patron met of zonder Grom, Freeze met of zonder Malygos enz enz.
Waar je dus eerst 25 goede kaarten had en je de rest opvulde met redelijke kaarten, heb je nu veel meer keuze in kaarten die je deck echt anders maakt. Je hebt nu 35 kaarten die er echt in kunnen, waar je mee kan wisselen, kaarten die een gigantische impact kunnen maken. Ze zijn dan nog wel voorspelbaar, maar meer in de zin dat je de varianten kent, totdat ook werkelijk zo'n kaart wordt gespeeld, weet je niet welke versie het is.
En meer variatie vraagt ook om meer nadenken, moet ik een paar 2 health spelen tegen Blackwing Corruptor, of gaat die Warrior een Baron Geddon droppen?
Is ook zo. Maar als elke hero er drie heeft, en je speelt elke dag, dan kom je snel alles tegen.
Als je in de toekomst per hero tien of meer topdeks kan maken, wordt de verscheidenheid veel groter natuurlijk. Als dat gebeurd.
Met nieuwe heros uiteraard ook.
-
Die nieuwe modes. Is dat bv speel zonder legendaries deze week/brawl?
Is dat correct?
Maar dat wordt toch verschrikkelijk met slechts 1 dekslot per hero? Haha, ;-). Ik snap ook niet dat ze daar zo moeilijk over doen hoor.
Denk ook als iedere hero een of twee extra slots krijgt, je ook meer verscheidenheid in dekjes krijgt. Ik bv, heb geen zin om mijn zorgvuldig opgebouwde dek steeds af te breken voor zomaar wat te proberen en straks een brawltje. Zie dat niet zitten.
Maar goed, even af wachten. Toch allemaal speculeren dit, lol.
Als je in de toekomst per hero tien of meer topdeks kan maken, wordt de verscheidenheid veel groter natuurlijk. Als dat gebeurd.
Met nieuwe heros uiteraard ook.
-
Die nieuwe modes. Is dat bv speel zonder legendaries deze week/brawl?
Is dat correct?
Maar dat wordt toch verschrikkelijk met slechts 1 dekslot per hero? Haha, ;-). Ik snap ook niet dat ze daar zo moeilijk over doen hoor.
Denk ook als iedere hero een of twee extra slots krijgt, je ook meer verscheidenheid in dekjes krijgt. Ik bv, heb geen zin om mijn zorgvuldig opgebouwde dek steeds af te breken voor zomaar wat te proberen en straks een brawltje. Zie dat niet zitten.
Maar goed, even af wachten. Toch allemaal speculeren dit, lol.
[ Voor 3% gewijzigd door Turfschipper op 11-06-2015 13:51 ]
Ik heb nog wel een tijdje met een priest combo deck waar ik een 44-44 charge minion hadVerwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:05:
[...]
Misschien nog iets beters zou zijn. Tavern Brawl maar in een soort van Arena gegoten. Dat het spel 3 kaarten kiest van jou collection en dat jij daaruit dan moet gaan kiezen. Dan is het gedaan met netdecken en veel meer RNG + fun.
Fun = deathwing eens zien, zotte combo's met 24/24 minions, etc.
Of een hunter deck zonder minions..
Of een paladin deck waar ALLE minions een battlecry hadden, waarvan veel tech-achtige battlecries. BGH, MCT, Swamp ooze, bomb lobber, kezan mystic, scarlett purifier, stampeding kodo, blingtron 3000, aldor peacekeeper, argent protector, crazed alchemist, youthful en ancient brewmaster
Ik vind trouwens ook dat de huidige meta best leuk is. Niet heeel veel rush decks, best veel variatie, ook redelijk wat control decks, redelijk veel classes die gebruikt worden.
[ Voor 37% gewijzigd door aicaramba op 11-06-2015 13:58 ]
Dus de oplossing is om die kaarten gewoon nooit te gebruiken in constructed? Tenzij je nog niet zo'n goed deck hebt. Om bij het voorbeeld te blijven, War Golem hoeft echt geen nieuwe Dr. Boom te worden, maar zo zouden ze dit soort kaarten kleine buffs kunnen geven, zodat ze interessanter worden voor bepaalde classes of bepaalde decks. De reden dat ik het over buffs heb, is omdat Blizzard liever geen kaarten nerfed. Anders was Dr. Boom allang kandidaat geweestBenjamin- schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:15:
Ik ben het met je eens dat je het nooit perfect kan krijgen, maar dat we straks tientallen, misschien wel honderden kaarten hebben die nooit gebruikt gaan worden in constructed is toch zonde? Misschien krijgen deze kaarten nog nut in de nieuwe Brawl Mode, maar anders zul je ze alleen bij de beginnende (casual, noob?) spelers zien. Verder zullen dit soort buffs naar mijn idee voor meer variatie kunnen zorgen.
Er zijn op elk moment maar een handvol decks echt goed. Tot de counterdecks weer populair worden.
Als je veel speelt is het allemaal niet meer zo spannend, je weet dan al na een paar turns waar je tegen speelt. En af en toe komt er dan een kaart voorbij die niet standaard in het netdeck zit.
Verder is er echt bijzonder weinig variatie. Maar das was/is in WoW bijv. ook zo. Daar hebben de meeste classes 1 a 2 echte goede specs. Dus kom je ook 95% van de tijd dezelfde specs tegen.
Als je veel speelt is het allemaal niet meer zo spannend, je weet dan al na een paar turns waar je tegen speelt. En af en toe komt er dan een kaart voorbij die niet standaard in het netdeck zit.
Verder is er echt bijzonder weinig variatie. Maar das was/is in WoW bijv. ook zo. Daar hebben de meeste classes 1 a 2 echte goede specs. Dus kom je ook 95% van de tijd dezelfde specs tegen.
Kom maar op met die nieuwe modus! Ladder is zo ontiegelijk saai, niet dat ik iets beters te doen hebt 
@Nostordici, gelijk heb je. Blizzard is iets te fanatiek geweest met kaarten maken, en dan dat gemekker dat ze niet willen nerfen om een vage reden. Tja, dan buff je maar wat zwakkere kaarten om de variatie er in te houden. Sowieso had Dr Op nooit zo sterk moeten zijn, dan trek je de baseline zo ver omhoog dat het te veel richting een RNG gebaseerd spel raakt, in combinatie met een afgevlakte Ladder met gelimiteerd aantal decks.
@Nostordici, gelijk heb je. Blizzard is iets te fanatiek geweest met kaarten maken, en dan dat gemekker dat ze niet willen nerfen om een vage reden. Tja, dan buff je maar wat zwakkere kaarten om de variatie er in te houden. Sowieso had Dr Op nooit zo sterk moeten zijn, dan trek je de baseline zo ver omhoog dat het te veel richting een RNG gebaseerd spel raakt, in combinatie met een afgevlakte Ladder met gelimiteerd aantal decks.
[ Voor 67% gewijzigd door kevz op 11-06-2015 14:01 ]
Wat ook wel voor nieuwe impuls kan geven is andere rassen erin te stoppen.
Ik heb geen idee over het wow universum. Maar stel dat ze bv drie rassen er in stoppen. Orcs, elfs en aliens of zo. Net als je mechs, dragons, demons etc hebt.
En dan met nieuwe synergieen en een berg ras kaarten.
Krijg je ook weer veel andere dekjes denk ik.
De game is ook pas een jaar of twee oud he, we hebben pas 1 volledige cyclus gehad. Met naxx en gvg. Wordt vast nog wel interressant voor mensen die nu zo een beetje alles wel gezien hebben.
Ik heb geen idee over het wow universum. Maar stel dat ze bv drie rassen er in stoppen. Orcs, elfs en aliens of zo. Net als je mechs, dragons, demons etc hebt.
En dan met nieuwe synergieen en een berg ras kaarten.
Krijg je ook weer veel andere dekjes denk ik.
De game is ook pas een jaar of twee oud he, we hebben pas 1 volledige cyclus gehad. Met naxx en gvg. Wordt vast nog wel interressant voor mensen die nu zo een beetje alles wel gezien hebben.
Verwijderd
Ik vind dat HS best snel ontwikkeld voor een CCG. Men vergelijkt het regelmatig met MtG dat al sinds 1991 bestaat en weet ik veel hoeveel uitbreidingen heeft gehad. Dat is een scheve vergelijking. HS is goed ontwikkeld sinds de beta 2 jaar geleden, waar ieder deck bestond uit faerie dragon, shattered sun cleric, defender of argus, argent commander + class cards.
Zoals gezegd, bestaan er nu ca. 20 verschillende viable netdecks die allemaal in staat zijn Legend rank te bereiken als je genoeg skill hebt en er voldoende tijd in stopt. Elke uitbreiding komen er kaarten bij die nieuwe decks mogelijk maken en oude minder viable maken. Geef het spel even de tijd om zich te ontwikkelen.
Uiteindelijk komt het neer op de top 3 sterkste decks van het moment en de counter decks ertegen, een veredelde rock/paper/scissors/lizard/Spock en dan aangevuld met een handvol overige decks die iets minder doeltreffend zijn maar prima te spelen zijn. Met elke uitbreiding wordt die handvol groter.
Zoals gezegd, bestaan er nu ca. 20 verschillende viable netdecks die allemaal in staat zijn Legend rank te bereiken als je genoeg skill hebt en er voldoende tijd in stopt. Elke uitbreiding komen er kaarten bij die nieuwe decks mogelijk maken en oude minder viable maken. Geef het spel even de tijd om zich te ontwikkelen.
Uiteindelijk komt het neer op de top 3 sterkste decks van het moment en de counter decks ertegen, een veredelde rock/paper/scissors/lizard/Spock en dan aangevuld met een handvol overige decks die iets minder doeltreffend zijn maar prima te spelen zijn. Met elke uitbreiding wordt die handvol groter.
Als ik terug denk aan revised MtG, voor mijn gevoel had je toen ook al veel meer mogelijkheden en combo's. Hearthstone is gewoon een simpeler spel, by design. Meer recht-toe recht-aan effecten, meer snelheid, minder opties en ruimte voor leuke combo's (op wat damage burst na misschien). Tenzij Blizzard een hele andere weg in slaat zou ik er niet op rekenen dat Hearthstone ook maar in de richting van MtG gaat qua complexiteit.
Ik maak me eigenlijk niet zo druk over het aantal top-tier decks, ik vind het vooral vervelend dat er zo veel staples zijn. En veel staples zijn ook nog neutral, waardoor je ze iedere keer weer ziet.
Ik maak me eigenlijk niet zo druk over het aantal top-tier decks, ik vind het vooral vervelend dat er zo veel staples zijn. En veel staples zijn ook nog neutral, waardoor je ze iedere keer weer ziet.
Precies dit inderdaad. MtG is een complexer spel by design. HS heeft minder verschillende mechanics en de mechanics zelf zijn ook eenvoudiger. HS heeft wel veel meer en complexere RNG, waardoor je wel veel variatie krijgt in de uitkomst van spelsituaties.108rogar schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:53:
Als ik terug denk aan revised MtG, voor mijn gevoel had je toen ook al veel meer mogelijkheden en combo's. Hearthstone is gewoon een simpeler spel, by design. Meer recht-toe recht-aan effecten, meer snelheid, minder opties en ruimte voor leuke combo's (op wat damage burst na misschien). Tenzij Blizzard een hele andere weg in slaat zou ik er niet op rekenen dat Hearthstone ook maar in de richting van MtG gaat qua complexiteit.
Ik denk ook dat bepaalde kaarten objectief beter zijn dan anderen, als gevolg van de aanwezigheid van minder complexiteit. Dit heeft als gevolg dat meer kaarten staple zijn, omdat ze gewoon beter zijn dan de alternatieven.
Verwijderd
Revised MtG had naast een (4e generatie) basic release (A, B, U, R) al 4 expansions (AN, AQ, LG, DK), dus dat is m.i. geen vergelijk.108rogar schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:53:
Als ik terug denk aan revised MtG, voor mijn gevoel had je toen ook al veel meer mogelijkheden en combo's.
Je hebt wel gelijk dat HS veel simpeler is qua mechaniek (bijv. geen acties tijdens de beurt van je tegenstander). Dit is bewust gedaan om het spel zo eenvoudig mogelijk te houden (easy to learn) en een zo groot mogelijke doelgroep aan te spreken.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2015 15:11 ]
Da's niet waar, toen ik begon was er alleen Revised en Antiquities te krijgen. Ik heb het opgezocht, er zitten 20 AN en 19 AQ kaarten in, ter vervanging van de te sterke/zwakke Unlimited kaarten. Bovendien had ik het over puur de Revised base set, die voelde al gevarieerder dan Hearthstone met 3 uitbreidingen.
Edit: Reactie op jouw edit: Ja, dat zeg ik ook in mijn post, het is by design. Niet omdat MtG langer bestaat.
Edit: Reactie op jouw edit: Ja, dat zeg ik ook in mijn post, het is by design. Niet omdat MtG langer bestaat.
[ Voor 15% gewijzigd door 108rogar op 11-06-2015 15:26 ]
Verwijderd
Het voordeel van MtG is dat je classes (colours) kunt combineren, maar ik ben het niet met je eens dat je met de revised set meer variatie had. In de toenmalige tournaments waren er slechts een handvol decks consistent succesvol (blue control, stasis, ernhamgeddon en met latere expansions land tax, necropotence, enz.).108rogar schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:21:
Da's niet waar, toen ik begon was er alleen Revised en Antiquities te krijgen. Ik heb het opgezocht, er zitten 20 AN en 19 AQ kaarten in, ter vervanging van de te sterke/zwakke Unlimited kaarten. Bovendien had ik het over puur de Revised base set, die voelde al gevarieerder dan Hearthstone met 3 uitbreidingen.
Ik wilde alleen zeggen dat voor mijn gevoel meer, gevarieerdere decks mogelijk waren met enkel Revised kaarten. Ik heb nooit top tier MtG (of HS) gespeeld, dus daar kan ik weinig over zeggen. Waarschijnlijk heb je bij ieder spel maar een beperkt aantal top tier decks, daar zijn ze top tier voor. Het is gewoon extreem moeilijk om alle kaarten precies te balanceren zodat alle deckconcepten even sterk zijn.
Redelijk slim die nieuwe game mode. Ze kunnen nu eigenlijk lekker zelf experimenteren en als het bevalt kunnen ze het permanent implementeren.
De meesten van ons gaan er nu vanuit dat als beide heroes met 40 health beginnen het spel 'unbalanced' is (ik ook). Maar wat als dit nu niet zo blijkt te zijn? Doe het een weekje en bekijk de reacties (en stats!). Is het niet leuk? No harm done.
Blijkt een 'Nozdormu' mode aan te slaan? Simpel om die dan als game mode toe te voegen. In ranked/arena moet je natuurlijk wel met dezelfde regels blijven spelen maar in Casual mode kan je dan opties gaan introduceren om de leukste Tavern Brawl rules permanent te maken.
De meesten van ons gaan er nu vanuit dat als beide heroes met 40 health beginnen het spel 'unbalanced' is (ik ook). Maar wat als dit nu niet zo blijkt te zijn? Doe het een weekje en bekijk de reacties (en stats!). Is het niet leuk? No harm done.
Blijkt een 'Nozdormu' mode aan te slaan? Simpel om die dan als game mode toe te voegen. In ranked/arena moet je natuurlijk wel met dezelfde regels blijven spelen maar in Casual mode kan je dan opties gaan introduceren om de leukste Tavern Brawl rules permanent te maken.
Omdat hij veel meer value heeft in een Rush/Tempo deck omdat Flame imp bijv. op turn 10 met nog 7 hp niet zo heel goed meer is.Darkfreak schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:16:
[...]
Die bearer en swordsmith snap ik ..
Maar Flame Imp weg? Voor seargent? Waarom dat?
Mortal Coil twijfel ik ook over. Die heeft me menig match net die extra punch (en extra kaart) gegeven
Hij is ook goed om met samen met Implosion om een van je Imp te buffen om een Shredder te killen bijvoorbeeld en de buff werkt ook als je de zelfde turn een Voidterror speelt
[ Voor 18% gewijzigd door beuker19 op 11-06-2015 17:26 ]
Ik denk dat je ook niet moet vergeten wat de grote verschillen zijn tussen TCG's en Hearthstone, buiten dat HS inderdaad veel complexere RNG heeft dan welke TCG dan ook, omdat het allemaal digitaal gaat, is het ook dat netdecken zo populair is door het hele online profiel.
HS is extreem populair op Twitch, veel populairder dan je mogelijk zou verwachten van een game zoals dit. De meeste netdecks komen (grotendeels) bij populaire streamers vandaan. Dat betekent niet dat ze hem altijd hebben gemaakt, maar ze maken het wel populair.
Zou je het hele Twitch gedeelte verwijderen, dan zouden netdecks veel minder populair zijn.
HS is extreem populair op Twitch, veel populairder dan je mogelijk zou verwachten van een game zoals dit. De meeste netdecks komen (grotendeels) bij populaire streamers vandaan. Dat betekent niet dat ze hem altijd hebben gemaakt, maar ze maken het wel populair.
Zou je het hele Twitch gedeelte verwijderen, dan zouden netdecks veel minder populair zijn.
Verwijderd
Zelf een volledig nieuw deck maken is niet gemakkelijk. Ik neem meestal een netdexk en bekijk dan waar ik aanpassingen aan kan maken. Ik heb altijd de voorkeur om met bepaalde kaarten te spelen omdat ze leuk zijn.
Zoals Control Warrior met een Deathwing erin.
Zoals Control Warrior met een Deathwing erin.
Hmm, ik heb twee golden Epic's en 1200 dust.
Ik kan of een Molten Giant dusten of een Sea Giant dusten.
Maar welke legendary ga ik dan craften?
Ik zat zelf te denken aan Tirion, Ragnaros of Dr. Boom.
Ik zou de Sea Giant eerder dusten dan de Molten Giant (die eerste zie ik zowat nooit gespeeld worden, de laatste is in elk geval auto-include bij Handlock).Xanthian schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 07:56:
Hmm, ik heb twee golden Epic's en 1200 dust.
Wat craften betreft, speel je nogal eens arena of koop je vnl. GvG packs, dan zou ik Ragnaros The Firelord kiezen, simpel omdat ie neutral is en dus meer mogelijkheden biedt (of Paladin moet je toevallig je favoriete class zijn, dan is Tirion Fordring natuurlijk een must have). Je loopt met Dr. Boom nl. het risico dat je hem uit een GvG pack trekt en dan moet concluderen dat er 1200 dust het putje in is gegaan...
Ik speel inderdaad nog wel eens Arena, dus daar kan ik Dr. Boom nog wel van krijgen... maar die kans is 1 op 400 packs ofzo?The_Big_Easy schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:35:
[...]
Ik zou de Sea Giant eerder dusten dan de Molten Giant (die eerste zie ik zowat nooit gespeeld worden, de laatste is in elk geval auto-include bij Handlock).
Wat craften betreft, speel je nogal eens arena of koop je vnl. GvG packs, dan zou ik Ragnaros The Firelord kiezen, simpel omdat ie neutral is en dus meer mogelijkheden biedt (of Paladin moet je toevallig je favoriete class zijn, dan is Tirion Fordring natuurlijk een must have). Je loopt met Dr. Boom nl. het risico dat je hem uit een GvG pack trekt en dan moet concluderen dat er 1200 dust het putje in is gegaan...
Misschien dat Sylvanas misschien nog een betere keuze is, eigenlijk. Maar 6 Mana, redelijke stats en past leuk in mijn mid-range hunter deck met Feign Death.
Sea Giant zie je geregeld in Mid Zoo, dit door de grote hoeveelheid minions met o.a. Imp-Losion, Haunted Creeper en Imp Gang Boss.The_Big_Easy schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:35:
[...]
Ik zou de Sea Giant eerder dusten dan de Molten Giant (die eerste zie ik zowat nooit gespeeld worden, de laatste is in elk geval auto-include bij Handlock).
Tirion is de beste kaart, maar Rag, Boom en Sylvanas zijn zeker goed. Een toss up waarbij je echt moet kijken wat je het meeste speelt en welke kaarten daar in passen. Er is hier dan ook geen goede of slechte keuze, puur voorkeur.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]