An1mA schreef op zondag 31 mei 2015 @ 01:20:
[...]
Zonder twijfel dr boom, is echt een impact kaart. Hoewel sylv ook een boardchanger kan zijn, is sylv niet meteen een bedreiging en dr boom wel. Sowieso nu je nog geen dr boom hebt kun je met een gerust hart dr boom craften. Ik ben te lui omnog verder in details te treden waarom dr boom > sylv, maar daarvoor hebben we benjamin

In het algemeen is Dr. Boom zeker de betere kaart, maar zeker niet automatisch beter.
Sylvanas is zeker sinds BRM minder sterk geworden, de meta is sneller geworden terwijl Sylvanas een gigantische trage kaart, bedoel de body is vrij zwak, heeft geen direct effect en kan gewoon keihard genegeerd worden door diverse decks, ja fijn dat je gaat traden ermee, maar tegen de tijd dat de deathrattle afgaat, ben je al dood, dat of je jat een kleine minion. Waar is Sylvanas dan echt goed? In sterke control decks, dus control Warrior, Priest en Handlock, dit zijn decks die niet alleen veel control kunnen uitoefenen, waardoor je meer value krijgt, maar vooral ook omdat je haar kan activeren, Warrior kan het veld zo maken met wapens, executes en shield slams, waardoor je het eind effect kan bepalen, Priest heeft zo ook veel control, en Handlock net zo goed, waardoor Sylvanas op een sterk veld, het opeens bijna onmogelijk maakt om nog iets te doen. Tevens kunnen zij alledrie Sylvana's direct gemakkelijk activeren door Shield Slam, Shadow Word Death en dingen zoals Shadowflame
In Paladin is er ook zeker ruimte voor, zeker omdat dit geregeld een silence pakt die dan niet meer voor Tirion te gebruiken is, maar breekt absoluut je deck niet. Er zijn zeker nog meer decks die Sylvanas gebruiken, maar ook hier is het niet een kaart die je deck breekt.
Dr. Boom is vrijwel hetzelfde gebleven qua kracht, al vind ik wel dat het gevoel weg is dat hij echt het spel breekt, er zijn ook meer sterke kaarten gekomen, daarbij is wederom de meta sneller geworden, waardoor hij tegen sommige decks te laat komt, en in sommige decks een win-more kaart is. De kracht lijkt dan ook vooral verplaatst te zijn.
Dat gezegd vind ik Dr. Boom niet zo goed als vele andere hem vinden, ik vind sowieso hem pas goed wanneer er meer dan 1 BGH target in je deck zit, is dit je enige target, dan kies ik liever voor een andere kaart, want daardoor blijft BGH dood in de hand van velen, waardoor dit extra value geeft, speel je hem wel alleen, dan is mijn ervaring vaak dat jij 7 mana speelt voor 2x 1/1 met deathrattle, en hij 3 mana voor een 4/2. Dus de value zie ik pas bij meerdere kaarten, gezien vrijwel niemand 2x BGH gebruikt. Nu kunnen ze soms nog andere kaarten gebruiken, maar hier moeten ze dan wel meer voor inzetten.
Heel goed dus in Warrior, Warlock (Mal'Ganis, Molten, Mountain en Sea Giants), Druid (al is dat vooral voor Savage Roar), diverse Shaman decks en diverse Mage decks.
Dus ja, in control zou ik eerder voor Sylvanas gaan, maar in mid decks is Dr. Boom een betere kaart. Maar wat ik al zei, Sylvanas is wel echt traag.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900