Hahaha wat een idioot. Hopelijk kom je hem nog eens tegen op de ladderastie schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:21:
Net met iemand gechat die mij beschuldigde mij van het gebruik van 3 executes. Als iemand intresse heeft, hieronder de chat:
[spoiler=Chat]
Verwijderd
Niemand? Ik probeer willekeurig tegenstanders te adden, maar die zijn allemaal pissig denk ik.Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 12:12:
Iemand beschikbaar voor de watch & learn quest?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2015 20:27 ]
Mij mag je wel adden. AiCaramba#2590
Verwijderd
Top, dank je.aicaramba schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:34:
Mij mag je wel adden. AiCaramba#2590
Maar eh...hoe heb je dat gedaan dan die 3 executes in Ranked?astie schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:21:
Net met iemand gechat die mij beschuldigde mij van het gebruik van 3 executes. Als iemand intresse heeft, hieronder de chat:
![]()
![]()
![]()
* Nitai rent...
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
*zucht*, wie mag ik toevoegen voor die rare *kijk je maat winnen"-quest
Of voeg mij toe, tag staat onderin.
[ Voor 11% gewijzigd door SkyStreaker op 25-05-2015 08:41 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Keihard netdecken met Forsen's Zoo deck, simpel deck, leuk om te spelen, en sta er 7-1 mee. Easy life.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Rank?Benjamin- schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:51:
Keihard netdecken met Forsen's Zoo deck, simpel deck, leuk om te spelen, en sta er 7-1 mee. Easy life.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Paar dagen een pakje geopend, scan de kaarten: Oranje gloed!
Draai de kaart om: Flame Leviathan.
Weg Hype.
Ik heb hem nog niet weg gedaan, omdat ik de hoop heb dat hij misschien ooit nog een nuttige buff krijgt, maar het is wel 400 dust die ik kan gebruiken...
Draai de kaart om: Flame Leviathan.
Weg Hype.
Ik heb hem nog niet weg gedaan, omdat ik de hoop heb dat hij misschien ooit nog een nuttige buff krijgt, maar het is wel 400 dust die ik kan gebruiken...
-
Sinds beta heeft er maar 1 kaart een buff gehad, en dat is Bane of Doom, en dat viel volgens hun onder het mom van bug fix, dit omdat de kaart aangeeft dat je een random demon krijgt, terwijl dit maar uit een beperkt aantal classic demons was. Hij was dan ook aangepast om alle collectible demons te summonen.
Punt is dat als je wacht dat je kaart beter wordt gemaakt, dat die waarschijnlijk voor de rest van je leven in je collectie zit, want buffen gaat niet gebeuren, en ik zie hem ook nooit goed worden waardoor ze hem nerfen.
Punt is dat als je wacht dat je kaart beter wordt gemaakt, dat die waarschijnlijk voor de rest van je leven in je collectie zit, want buffen gaat niet gebeuren, en ik zie hem ook nooit goed worden waardoor ze hem nerfen.
Enige verandering aan Flame Leviathan die "goed" zou zijn, is als de 2 damage alles, pas bij het spelen van de kaart zou plaatsvinden. Maar in dat geval is er geen enkele reden om deze kaart boven Baron Geddon te spelen (zelfde kost, iets minder health, maar de 2 damage alles is iedere beurt).
Nu is het gewoon een kaart waar je totaal niet op kan vertrouwen. Als het alleen 2 damage op je tegenstander was, sure, was het al een stukje leuker, maar buiten dat effect om, is het eigenlijk gewoon een War Golem. Snap ook niet dat ze deze kaart als Legendary hebben bestempelt, ik zie hem hooguit als Epic, maar dan zou je er 2 van in je deck kunnen doen...
Nu is het gewoon een kaart waar je totaal niet op kan vertrouwen. Als het alleen 2 damage op je tegenstander was, sure, was het al een stukje leuker, maar buiten dat effect om, is het eigenlijk gewoon een War Golem. Snap ook niet dat ze deze kaart als Legendary hebben bestempelt, ik zie hem hooguit als Epic, maar dan zou je er 2 van in je deck kunnen doen...
-
Als het 1 beurt 2 damage is, dan zou die zeker beter zijn dan Baron Geddon. Baron Geddon is voor veel decks onspeelbaar, omdat die constant jouw ook raakt. Hierdoor heb je een eenmalige clear en verder een 7/7 en kan je de volgende beurt weer al je minions spelen.Nazanir schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:43:
Enige verandering aan Flame Leviathan die "goed" zou zijn, is als de 2 damage alles, pas bij het spelen van de kaart zou plaatsvinden. Maar in dat geval is er geen enkele reden om deze kaart boven Baron Geddon te spelen (zelfde kost, iets minder health, maar de 2 damage alles is iedere beurt).
Cool, wat is dat voor appje Frivole Henkie?Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 14:40:
[...]
Classic Zoo doet het hier ook nog steeds prima.
[afbeelding]
Lang leve swings: in ongeveer 1 ruk van rank 4 naar 1.3 en nu weer van 1.3 naar 3.5 
Edit: 4.4
Edit: 4.4
[ Voor 9% gewijzigd door Bekse op 25-05-2015 20:06 ]
Als je het wil hebben over RNG...
7 keer na elkaar uitgekomen tegen paladin in arena
met 2 verschillende klassen.
Te zot voor woorden
7 keer na elkaar uitgekomen tegen paladin in arena

Te zot voor woorden
Battle.net: NagaByrd#2844
Ik hou zelf ook wel van bepaalde rush decks, maar ik zie wel hoe vermoeiend het is om tegen te spelen als ik wat wil winnen met mijn control paladin
Wel op een of andere manier een paladin in arena verslagen met shammy die 2x equality, 2x consecrate, muster/quartermaster en een truesilver had. Krijg het gevoel dat het heel zwaar tempo-oriënted is, wat weer hoge waarde toekent aan harde board resets.
Oh, en ik had het me al voorgenomen, maar de "VALUE" was alsnog het hoogste, maar ik neem nooit en te nimmer meer die gnome die een card trekt en hem in een squirrel verandert als het een minion is.
NOOIT
Wel op een of andere manier een paladin in arena verslagen met shammy die 2x equality, 2x consecrate, muster/quartermaster en een truesilver had. Krijg het gevoel dat het heel zwaar tempo-oriënted is, wat weer hoge waarde toekent aan harde board resets.
Oh, en ik had het me al voorgenomen, maar de "VALUE" was alsnog het hoogste, maar ik neem nooit en te nimmer meer die gnome die een card trekt en hem in een squirrel verandert als het een minion is.
NOOIT
Haha die kaart is ook slecht in constructed en hooguit matig in arena. De kaartdraw van dit ding is het echt niet waard voor de nadeel die hij mogelijk heeft. Welke shaman gebruik je eigenlijk dan dat je moeite hebt met control paladin? Mech shaman?Zebby schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:36:
Ik hou zelf ook wel van bepaalde rush decks, maar ik zie wel hoe vermoeiend het is om tegen te spelen als ik wat wil winnen met mijn control paladin![]()
NOOIT
Zijn er trouwens ook goede play trackers voor de Mac?
Die kaart is "hooguit" de moeite waard als je een spellheavy deck hebt, zoals Shaman met alle Crackles, Lava Shocks, etc, maar dan nog is hij te risicovol, want als je Malygos trekt en die veranderd in een kip, ben je je winconditie kwijt. En er zijn veel betere alternatieven voor carddraw. Want als het je echt alleen voor de carddraw is, neem dan de Gnomish Inventor, kost ook 2 mana, is slechts een 1/1 maar verziekt je kaart tenminste niet.separhim schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:21:
[...]
Haha die kaart is ook slecht in constructed en hooguit matig in arena. De kaartdraw van dit ding is het echt niet waard voor de nadeel die hij mogelijk heeft. Welke shaman gebruik je eigenlijk dan dat je moeite hebt met control paladin? Mech shaman?
-
Je bedoelt de Novice EngineerNazanir schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:52:
[...]
Die kaart is "hooguit" de moeite waard als je een spellheavy deck hebt, zoals Shaman met alle Crackles, Lava Shocks, etc, maar dan nog is hij te risicovol, want als je Malygos trekt en die veranderd in een kip, ben je je winconditie kwijt. En er zijn veel betere alternatieven voor carddraw. Want als het je echt alleen voor de carddraw is, neem dan de Gnomish Inventor, kost ook 2 mana, is slechts een 1/1 maar verziekt je kaart tenminste niet.
Ik denk dat je novice engineer bedoeld maar persoonlijk zou ik zeggen dat inventor beter is want is 2-4 is beter dan een 1-1. Daarnaast is gnomish inventor ook nog slechter omdat de chicken 1 mana kost want de kaart genoeg de nekslag geeft. Zoals jij hebt aangegeven kun je beter een betrouwbare card draw kiezen zoals de twee die wij benoemd hebben boven die gnomish inventor.Nazanir schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:52:
[...]
Die kaart is "hooguit" de moeite waard als je een spellheavy deck hebt, zoals Shaman met alle Crackles, Lava Shocks, etc, maar dan nog is hij te risicovol, want als je Malygos trekt en die veranderd in een kip, ben je je winconditie kwijt. En er zijn veel betere alternatieven voor carddraw. Want als het je echt alleen voor de carddraw is, neem dan de Gnomish Inventor, kost ook 2 mana, is slechts een 1/1 maar verziekt je kaart tenminste niet.
Je hebt gelijk, ik bedoelde ook de Novice Engineer. Maar de Inventor is inderdaad beter vanwege de 2/4 body.separhim schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:55:
[...]
Ik denk dat je novice engineer bedoeld maar persoonlijk zou ik zeggen dat inventor beter is want is 2-4 is beter dan een 1-1. Daarnaast is gnomish inventor ook nog slechter omdat de chicken 1 mana kost want de kaart genoeg de nekslag geeft. Zoals jij hebt aangegeven kun je beter een betrouwbare card draw kiezen zoals de twee die wij benoemd hebben boven die gnomish inventor.
-
Je bedoelt de Novice Engineer, Gnomish is 4 mana voor een 2-4. 
Gnomish Experimenter is wel zo'n beetje de allerslechtste kaart in het spel, grote kans dat het je game verziekt, terwijl je voor 3 mana ook maar een 3/2 krijgt. Voor 4 mana is een 2/4 gewoon veel en veel beter.
Gnomish Experimenter is wel zo'n beetje de allerslechtste kaart in het spel, grote kans dat het je game verziekt, terwijl je voor 3 mana ook maar een 3/2 krijgt. Voor 4 mana is een 2/4 gewoon veel en veel beter.
Ik vind millhouse, pagle en hemet ook extreem slecht hoorBenjamin- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:35:
Je bedoelt de Novice Engineer, Gnomish is 4 mana voor een 2-4.
Ten eerste zijn Pagle en Hemet niet vergelijken, beide kaarten hebben geen negatief effect op jouw deck. Dat ze het niet waard zijn is duidelijk, maar het punt is dat Experimenter het niet waard is voor de body, maar dat het effect vaak gewoon keihard negatief is.
Millhouse kan zeker negatief uitpakken, echter zag ik gisteren nog een deck met Millhouse
http://www.hearthpwn.com/...d-millhouse-manastorm-zoo
Zijn argument:
Millhouse kan zeker negatief uitpakken, echter zag ik gisteren nog een deck met Millhouse
Zijn argument:
Almost every high-cost spell that sees play in the currently popular decks are actually quite bad at turn 2, Millhouse Manastorm invites the opponent to make bad plays simply because they are free.
Often the opponent will think he has to play every spell he can in order to get maximum profit out of Millhouse Manastorm.
In reality, the worst that can happen is that the opponent casts free draw spells in order to overwhelm you in the upcoming turns. (This and of course a Pyroblast for free)
Ik heb lang geleden hier een video voorbij zien komen van iemand die millhouse speelt terwijl z'n tegenstander archmage antonidus op het bord heeft liggen. Dan is millhouse toch erg slecht hoor!
Dat is een zwak argument om Millhouse te gebruiken, daarnaast levert millhouse een enorm tempo voor je tegenstander wat niet te overkomen is als hij tevens millhouse kan uitschakelen.Benjamin- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:49:
Ten eerste zijn Pagle en Hemet niet vergelijken, beide kaarten hebben geen negatief effect op jouw deck. Dat ze het niet waard zijn is duidelijk, maar het punt is dat Experimenter het niet waard is voor de body, maar dat het effect vaak gewoon keihard negatief is.
Zijn argument:
[...]
Hemet en Pagle zijn niet vergelijkbaar qua effect maar dat betekent niet dat ze beter zijn dan gnomish inventor. Pagle is vaak dood voordat hij wat doet waardoor hij een dode kaart is en Hemet is veel te duur voor zijn health en kan toch bijna nooit zijn battlecry volbrengen.
https://www.youtube.com/watch?v=RBRn-I8qSx0aicaramba schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:00:
Ik heb lang geleden hier een video voorbij zien komen van iemand die millhouse speelt terwijl z'n tegenstander archmage antonidus op het bord heeft liggen. Dan is millhouse toch erg slecht hoor!
Zijn argument is dat de vijand vaak teveel spells gebruikt, oh ze zijn gratis, laten we dan maar massale damage doen om vervolgens geen removal meer te hebben.separhim schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:01:
[...]
Dat is een zwak argument om Millhouse te gebruiken, daarnaast levert millhouse een enorm tempo voor je tegenstander wat niet te overkomen is als hij tevens millhouse kan uitschakelen.
Hemet en Pagle zijn niet vergelijkbaar qua effect maar dat betekent niet dat ze beter zijn dan gnomish inventor. Pagle is vaak dood voordat hij wat doet waardoor hij een dode kaart is en Hemet is veel te duur voor zijn health en kan toch bijna nooit zijn battlecry volbrengen.
Jij mag het zwak vinden, maar uiteindelijk is dat een keuze die zeker een voordeel kan opleveren. Maar hoe dan ook is het nog steeds niet negatief voor jouw deck.
Je argumenten over Hemet en Pagle gaan echt 100% niet op. Je lijkt niet te begrijpen wat ik zeg. Ze hebben geen negatief effect op je deck, op de rest van de kaarten.
Pagle is geen sterke kaart nee, maar hij verziekt je andere kaarten niet, en daarbij moet je er echt zeker mee dealen, hij leeft meestal niet een turn nee, dus dat betekent dat de vijand minimaal 4 damage daarop heeft moeten doen. En er zijn toch echt slechtere kaarten.
Hemet is in constructed zeker een slechte kaart, maar wederom geen negatief effect op de rest van je deck. Plus in een open online tournament is die zeer zeker te gebruiken. Je kan gewoon meerdere decks klaarzetten, heeft de ander een Hunter, ach doe hem er in, zeker als dat het laatste potje is. (vanuitgaande dat je het deck nog niet hebt gebruikt).
Ja dus, omdat mensen hem niet verwachten overkillen ze hem. Dat betekent dus niet dat de kaart goed is maar dat de tegenstander niet weet hoe hij hem moet counteren. Hij is alleen speelbaar in bepaalde meta's met classes als paladin. En hemet in je deck zetten is ook een slecht idee in tegen hunter want zelden ga je een goede beast ermee killen en hij is al dood als je tegen hem aan blaast.Benjamin- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:12:
[...]
Zijn argument is dat de vijand vaak teveel spells gebruikt, oh ze zijn gratis, laten we dan maar massale damage doen om vervolgens geen removal meer te hebben.
Jij mag het zwak vinden, maar uiteindelijk is dat een keuze die zeker een voordeel kan opleveren. Maar hoe dan ook is het nog steeds niet negatief voor jouw deck.
Je argumenten over Hemet en Pagle gaan echt 100% niet op. Je lijkt niet te begrijpen wat ik zeg. Ze hebben geen negatief effect op je deck, op de rest van de kaarten.
Pagle is geen sterke kaart nee, maar hij verziekt je andere kaarten niet, en daarbij moet je er echt zeker mee dealen, hij leeft meestal niet een turn nee, dus dat betekent dat de vijand minimaal 4 damage daarop heeft moeten doen. En er zijn toch echt slechtere kaarten.
Hemet is in constructed zeker een slechte kaart, maar wederom geen negatief effect op de rest van je deck. Plus in een open online tournament is die zeer zeker te gebruiken. Je kan gewoon meerdere decks klaarzetten, heeft de ander een Hunter, ach doe hem er in, zeker als dat het laatste potje is. (vanuitgaande dat je het deck nog niet hebt gebruikt).
Maar als de tegenstander niet weet hoe ze er mee om moeten gaan, betekent dus dat de kaart goed kan zijn.
Zo werkt het spelletje he.
In beide gevallen wil je het maar niet begrijpen. Ik zeg dat die Experimenter in geen enkel deck goed is en dat deze je deck zelfs verpest doordat je Tirion opeens verandert in een 1/1, terwijl de body van Experimenter ook gewoon ronduit bagger is. Ik speel liever met 29 kaarten of met een Wisp, dan met deze kaart, in werkelijk ieder deck. Ik wil deze kaart gewoon nooit zien.
Hemet, Pagle en Millhouse zijn simpelweg beter, Millhouse zou waarschijnlijk lang dood in hand zitten, totdat ik Loatheb heb, Hemet heeft vaak geen value, en Pagle is zeker ook niet een goede kaart, maar zou ik zeker nog wel spelen als die in mijn deck zou zitten.
Punt is dat al die kaarten beter zijn dan Experimenter.
Oh en Hemet tegen mid range Hunter krijgt echt wel value, maar dat is dan ook zeker de uitzondering. Ja hij is makkelijk te killen, maar ook daarvoor moet je weer kaarten investeren.
Tevens is hij nu nog zwak, ik zie hem ook niet snel beter worden, maar wat als er betere beast kaarten komen voor Druid?
Dit terwijl Experimenter nogmaals nooit goed gaat worden, in een spellheavy deck heb je kans dat je in 1 keer verliest door het verliezen van Antonidas, Alex, Malygos enz, en in een regulier deck heb je gigantische kans dat je een waardevolle minion kwijtraakt, dus zit je ALTIJD beter met Acolyte, Gnomish Inventor enz.
Dit is gewoon echt de slechtste kaart in het spel.
In beide gevallen wil je het maar niet begrijpen. Ik zeg dat die Experimenter in geen enkel deck goed is en dat deze je deck zelfs verpest doordat je Tirion opeens verandert in een 1/1, terwijl de body van Experimenter ook gewoon ronduit bagger is. Ik speel liever met 29 kaarten of met een Wisp, dan met deze kaart, in werkelijk ieder deck. Ik wil deze kaart gewoon nooit zien.
Hemet, Pagle en Millhouse zijn simpelweg beter, Millhouse zou waarschijnlijk lang dood in hand zitten, totdat ik Loatheb heb, Hemet heeft vaak geen value, en Pagle is zeker ook niet een goede kaart, maar zou ik zeker nog wel spelen als die in mijn deck zou zitten.
Oh en Hemet tegen mid range Hunter krijgt echt wel value, maar dat is dan ook zeker de uitzondering. Ja hij is makkelijk te killen, maar ook daarvoor moet je weer kaarten investeren.
Tevens is hij nu nog zwak, ik zie hem ook niet snel beter worden, maar wat als er betere beast kaarten komen voor Druid?
Dit terwijl Experimenter nogmaals nooit goed gaat worden, in een spellheavy deck heb je kans dat je in 1 keer verliest door het verliezen van Antonidas, Alex, Malygos enz, en in een regulier deck heb je gigantische kans dat je een waardevolle minion kwijtraakt, dus zit je ALTIJD beter met Acolyte, Gnomish Inventor enz.
Ik zeg ook niet dat gnomish experimenter goed is, maar dat hemet, millhouse en pagle alledrie net zo slecht zijn als experimenter in constructed.Benjamin- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:49:
Maar als de tegenstander niet weet hoe ze er mee om moeten gaan, betekent dus dat de kaart goed kan zijn.
En omdat een kaart niet vaak gebruikt wordt en mensen die niet verwachten en daarom niet weten hoe ze die moeten counteren betekent nog steeds niet dat het een goede kaart is. Is net zoals zoveel decks op hearthpwn. Is even goed in de meta en dan kent iedereen het en werkt het niet meer.
[ Voor 7% gewijzigd door separhim op 26-05-2015 13:53 ]
Absoluut 100% mee oneens, zeker niet met Pagle. Pagle was vroeger een auto-include in vrijwel ieder deck. De nerf was zeker groot, maar je blijft houden dat het nog steeds als een taunt werkt, want laat je hem staan, dan komt de value. Je zou streams van Reckful moeten kijken waar hij zijn oude Rogue deck speelt, dus zijn van beta, waar dus ook Pagle in zit, nou hij haalde er echt nog value uit in de huidige meta.
Pagle is nu echt een kaart die nu net niet meer goed is. Terwijl Experimenter op ieder vlak fout is, de kaart zou beter worden als je geen kaart meer zou trekken, en dat zegt wat, want dan heb je alleen nog een 3/2 voor 3 mana. Nee die kaart is 100% fout. Ik wil hem zelfs niet als laatste kaart in mijn deck, omdat de body gewoon zo slecht is. Compleet 100% onspeelbaar.
Pagle is nu echt een kaart die nu net niet meer goed is. Terwijl Experimenter op ieder vlak fout is, de kaart zou beter worden als je geen kaart meer zou trekken, en dat zegt wat, want dan heb je alleen nog een 3/2 voor 3 mana. Nee die kaart is 100% fout. Ik wil hem zelfs niet als laatste kaart in mijn deck, omdat de body gewoon zo slecht is. Compleet 100% onspeelbaar.
Ze zijn allemaal slecht. Pagle ook omdat hij nu 9/10 keer geen kaart meer raapt voordat hij dood is. Dan is hij gewoon een dode kaart en hebt je een kaart minder in je deck.Benjamin- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:57:
Absoluut 100% mee oneens, zeker niet met Pagle. Pagle was vroeger een auto-include in vrijwel ieder deck. De nerf was zeker groot, maar je blijft houden dat het nog steeds als een taunt werkt, want laat je hem staan, dan komt de value. Je zou streams van Reckful moeten kijken waar hij zijn oude Rogue deck speelt, dus zijn van beta, waar dus ook Pagle in zit, nou hij haalde er echt nog value uit in de huidige meta.
Hoe kill jij een 4 health minion op turn 2?
Wie zegt dat hij altijd op turn 2 wordt gespeeld, wie zegt dat hij altijd een kaart raapt de eerste keer? Dat zijn de problemen van Pagle. Niet dat hij op turn 2 relatief veel levens heeft.Benjamin- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:01:
Hoe kill jij een 4 health minion op turn 2?
En met gnomish experimenter heb je 1 slechte kaart in je deck met mogelijkheid tot 1 minder kaart in je deck. Dus gemiddeld -1,1 kaart. (-0,5 omdat het een slechte kaart is en 80% kans om een extra kaart te verpesten en 20% kans op een carddraw? -0,5-0,8+0,2=-1,1)
Met nat pagle heb je een slechte kaart met mogelijkheid tot een extra draw. Dus gemiddeld -0,25 kaart? (-0,5 kaart omdat pagle slecht is, 50% kans op overleven en dan 50% kans op drawen).
Is nog altijd 1 kaart beter dan gnomish experimenter..
Ik weet niet of dat verhaal alleen in mijn hoofd klopt, of dat anderen het ook begrijpen
Met nat pagle heb je een slechte kaart met mogelijkheid tot een extra draw. Dus gemiddeld -0,25 kaart? (-0,5 kaart omdat pagle slecht is, 50% kans op overleven en dan 50% kans op drawen).
Ik weet niet of dat verhaal alleen in mijn hoofd klopt, of dat anderen het ook begrijpen
[ Voor 4% gewijzigd door aicaramba op 26-05-2015 14:06 ]
Daar komt het wel op neer, maar hij is nogal eigenwijs.
Hoe deal je er mee op turn 2 en in het algemeen?separhim schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:03:
[...]
Wie zegt dat hij altijd op turn 2 wordt gespeeld, wie zegt dat hij altijd een kaart raapt de eerste keer? Dat zijn de problemen van Pagle. Niet dat hij op turn 2 relatief veel levens heeft.
Hoe vaak speel jij hem dan, ik heb geen idee hoe ik met hem deal op turn 2 want ik zie hem nooit op turn 2. Maar er zijn nu genoeg aggro decks in de meta die hem kunnen uitschakelen voordat hij 1 kaart heeft geraapt.Benjamin- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:04:
Daar komt het wel op neer, maar hij is nogal eigenwijs.
[...]
Hoe deal je er mee op turn 2 en in het algemeen?
Noem me maar eigenwijs maar het is gewoon een bagger slechte kaart om te gebruiken.
Het zijn gewoon allebei kaarten die je nooit zou moeten gebruiken in enig fatsoenlijk deck. Dat experimenter minions kan veranderen in chicken en dat zijn body zwak is spreken niet in zijn voordeel maar pagle gaat te vaak dood voordat hij uberhaupt een kaart heeft geraapt.aicaramba schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:03:
En met gnomish experimenter heb je 1 slechte kaart in je deck met mogelijkheid tot 1 minder kaart in je deck. Dus gemiddeld -1,1 kaart. (-0,5 omdat het een slechte kaart is en 80% kans om een extra kaart te verpesten en 20% kans op een carddraw? -0,5-0,8+0,2=-1,1)
[ Voor 50% gewijzigd door separhim op 26-05-2015 14:09 ]
Benjamin bedoelt dat nat pagle én gnomish baggerkaarten zijn. Zoals jij zegt.
Nat pagle heeft behalve dat het een baggerkaart is een onwaarschijnlijk maar mogelijk positief bijeffect.
Gnomish heeft behalve dat het een baggerkaart is ook nog eens een voornamelijk negatief bijeffect.
En dat maakt voor hem gnomish in een andere orde slecht dan pagle, terwijl het beide baggerkaarten zijn.
Nat pagle heeft behalve dat het een baggerkaart is een onwaarschijnlijk maar mogelijk positief bijeffect.
Gnomish heeft behalve dat het een baggerkaart is ook nog eens een voornamelijk negatief bijeffect.
En dat maakt voor hem gnomish in een andere orde slecht dan pagle, terwijl het beide baggerkaarten zijn.
Ik vind dat ze allebei zo slecht dat er geen ordes meer zijn op dat niveau.aicaramba schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:12:
Benjamin bedoelt dat nat pagle én gnomish baggerkaarten zijn. Zoals jij zegt.
Allebei te slecht om te onderscheiden.
Je weet niet hoe je er mee om moet gaan op turn 2, maar het is wel een bagger slechte kaart?separhim schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:06:
[...]
Hoe vaak speel jij hem dan, ik heb geen idee hoe ik met hem deal op turn 2 want ik zie hem nooit op turn 2. Maar er zijn nu genoeg aggro decks in de meta die hem kunnen uitschakelen voordat hij 1 kaart heeft geraapt.
Noem me maar eigenwijs maar het is gewoon een bagger slechte kaart om te gebruiken.
Ik zal je vertellen waardoor die beter is.
Experimenter card draw is slecht, de 50/50 is iets wat je gewoon niet wilt, het is niet dat er betere opties zijn, het is dat dit niet eens een optie is. Wat ik al zei, het is beter om hem als een 3/2 te gebruiken. Dus laten we kijken naar die 3/2 body. Vrijwel alles killed het op turn 3, dat maakt de body bagger voor 3 mana, en de card draw is duidelijk.
Pagle op turn 2 kan maar in een paar gevallen doodgaan, de meest effectieve zijn Flame Cannon en een 2/1 minion met Abusive er op. Flame Cannon is een nette 2 mana trade voor 2 mana, 2/1 met Abusive betekent dat een aggro deck 4 face damage mist, plus is nog maar de vraag of hij die andere 1 mana nog kan gebruiken.
In de andere gevallen kan je hem niet voor 2 mana verwijderen, Rogue moet coin Evis doen of backstab coin SI, Warrior heeft pas 4 damage op turn 4, Druid moet iets met innervate doen, Paladin heeft het niet, Warlock heeft alleen Soulfire, wat zelden gebruikt wordt, Shaman kan Earth Shock gebruiken, maar de body blijft enz.
Zou je Page in je starting hand kunnen krijgen, dan is die in heel wat decks goed. Krijg je hem late game, dan is het een 2 mana Shield Bearer, waardoor hij te duur is.
Al met al dus heeft die nooit een negatief effect op je deck (tenzij je in fatigue zit natuurlijk
[ Voor 4% gewijzigd door Benjamin- op 26-05-2015 14:17 ]
Je bent te veel gefocused op de beste situatie voor pagle. Je gaat ervan uit dat je hem op turn 2 kan spelen en dat hij direct een kaart raapt. Dit is gewoon bijna nooit het geval. Terwijl je een experimenter zou kunnen runnen in een spell-heavy deck, zoals malgyos shaman (nog steeds een slecht idee).Benjamin- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:15:
[...]
Je weet niet hoe je er mee om moet gaan op turn 2, maar het is wel een bagger slechte kaart?
Ik zal je vertellen waardoor die beter is.
Experimenter card draw is slecht, de 50/50 is iets wat je gewoon niet wilt, het is niet dat er betere opties zijn, het is dat dit niet eens een optie is. Wat ik al zei, het is beter om hem als een 3/2 te gebruiken. Dus laten we kijken naar die 3/2 body. Vrijwel alles killed het op turn 3, dat maakt de body bagger voor 3 mana, en de card draw is duidelijk.
Pagle op turn 2 kan maar in een paar gevallen doodgaan, de meest effectieve zijn Flame Cannon en een 2/1 minion met Abusive er op. Flame Cannon is een nette 2 mana trade voor 2 mana, 2/1 met Abusive betekent dat een aggro deck 4 face damage mist, plus is nog maar de vraag of hij die andere 1 mana nog kan gebruiken.
In de andere gevallen kan je hem niet voor 2 mana verwijderen, Rogue moet coin Evis doen of backstab coin SI, Warrior heeft pas 4 damage op turn 4, Druid moet iets met innervate doen, Paladin heeft het niet, Warlock heeft alleen Soulfire, wat zelden gebruikt wordt, Shaman kan Earth Shock gebruiken, maar de body blijft enz.
Zou je Page in je starting hand kunnen krijgen, dan is die in heel wat decks goed. Krijg je hem late game, dan is het een 2 mana Shield Bearer, waardoor hij te duur is.
Zeg ik dat hij een kaart trekt?separhim schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:20:
[...]
Je bent te veel gefocused op de beste situatie voor pagle. Je gaat ervan uit dat je hem op turn 2 kan spelen en dat hij direct een kaart raapt. Dit is gewoon bijna nooit het geval. Terwijl je een experimenter zou kunnen runnen in een spell-heavy deck, zoals malgyos shaman (nog steeds een slecht idee).
Ik zeg dat hij nooit een negatief effect heeft (op nogmaals fatigue na), dat terwijl hij minstens 4 damage opvangt, of iets als een silence. Dat maakt hem een te dure kaart, net als dat een 3/2 voor 3 mana dat is. Maar het verschil is dat het effect van Pagle nooit negatief is, terwijl dit van Experimenter wel de helft van de tijd is.
Begin je het nu een beetje te begrijpen? Het verschil zit hem of het een negatief effect heeft. Er zijn superveel slechte kaarten, of kaarten die net niet de moeite waard zijn, maar Experimenter is de enige kaart die je eigen deck verziekt.
Probeer het is zo te zien, welke kaarten zou je absoluut nooit willen spelen als ze 1 mana minder zouden kosten?
Geen idee, meeste kaarten worden echt een stuk beter als ze 1 mana minder costen, starving buzzard niet in ieder geval, de kaarten die we hier hebben besproken ook niet. Die ene mana verschil maakt weinig uit denk ik. Gnomish experiment zou beter zijn maar nog steeds bagger denk ik. Maar ach ja we zijn het duidelijk niet eens. Ik stel voor de strijdbijl te begraven zonder door te gaan zoals voorheen.Benjamin- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:28:
[...]
Zeg ik dat hij een kaart trekt?
Ik zeg dat hij nooit een negatief effect heeft (op nogmaals fatigue na), dat terwijl hij minstens 4 damage opvangt, of iets als een silence. Dat maakt hem een te dure kaart, net als dat een 3/2 voor 3 mana dat is. Maar het verschil is dat het effect van Pagle nooit negatief is, terwijl dit van Experimenter wel de helft van de tijd is.
Begin je het nu een beetje te begrijpen? Het verschil zit hem of het een negatief effect heeft. Er zijn superveel slechte kaarten, of kaarten die net niet de moeite waard zijn, maar Experimenter is de enige kaart die je eigen deck verziekt.
Probeer het is zo te zien, welke kaarten zou je absoluut nooit willen spelen als ze 1 mana minder zouden kosten?
Ik vind dat van die 1 mana minder wel een interssante discussie.
Waarom zou Buzzard niet beter worden voor 1 mana minder? Hij lijkt dan veel op Cult Master, maar ipv minions dood laten gaan, krijg je de card draw daarvoor, waardoor die dus weer goed werkt met de oude combo van Unleash. Gezien Hunter zelden heeft dat minions na turn 3-4 minions heeft die overleven, is Cult Master vaak alleen goed met Unleash, maar op zo'n moment zou een 4 mana Buzzard beter zijn. Omdat Buzzard ook synergy heeft met andere beasts, maar ook Highmane, waardoor die echt beter zou zijn.separhim schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:33:
[...]
Geen idee, meeste kaarten worden echt een stuk beter als ze 1 mana minder costen, starving buzzard niet in ieder geval, de kaarten die we hier hebben besproken ook niet. Die ene mana verschil maakt weinig uit denk ik. Gnomish experiment zou beter zijn maar nog steeds bagger denk ik. Maar ach ja we zijn het duidelijk niet eens. Ik stel voor de strijdbijl te begraven zonder door te gaan zoals voorheen.
Ik vind dat van die 1 mana minder wel een interssante discussie.
Pagle voor 1 mana zou 100% zeker in decks gaan, op turn 1 is er maar 1 antwoord, namelijk coin Eviscerate, en dat is dikke value. Turn 2 drop je andere minions, dus moeten ze kiezen tussen Pagle, of jouw damage minion killen. Wederom value. 1 mana Pagle is echt bizar goed.
Hemet voor 4 mana is niet bepaald goed, maar in tournament waarbij je tegen midrange Hunter moet, is dit absoluut wel een goede kaart. Zou je later ook beast Druid krijgen, dan kan die op bepaalde momenten zelfs de moeite waard kunnen zijn op ladder.
Millhouse voor 1 mana is ook een sterke play, of hun removal is weg voor turn 2, of je hebt een 4/4. In het ergste geval is het een 5/5 en 4/4 voor 6 mana met Loatheb.
Experimenter wil ik nog steeds niet spelen voor 2 mana, misschien voor 1 in een aggro deck.
Nat Pagle heeft potentiele value als je hem alng weet te verdedigen. De waarheid is dat Nat lang verdedigen niet echt effectief kan in veel gevallen en veel kaarten kan kosten wat weer het potentiele voordeel teniet doet. Dan kun je beter gaan voor loot hoarders e.d. die bijna altijd op zijn minst 1 kaart opleveren en lager op de curve zitten waardoor ze makkelijker te spelen zijn (zowel early als late game).
Millhouse heeft een potentieel voordeel in early gameplay en is vrij slecht in late game. In Early gameplay willen sommige spelers nog wel eens een blow-out veroorzaken door gelijk al hun spells te spelen. Ervaren spelers daarentegen zullen spells achter houden en afwachten. De beste Millhouse is eentje die dropt uit een Piloted Shredder
Millhouse heeft een potentieel voordeel in early gameplay en is vrij slecht in late game. In Early gameplay willen sommige spelers nog wel eens een blow-out veroorzaken door gelijk al hun spells te spelen. Ervaren spelers daarentegen zullen spells achter houden en afwachten. De beste Millhouse is eentje die dropt uit een Piloted Shredder
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Verwijderd
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=eUqahDOlJpk]Auredium schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:48:
Nat Pagle heeft potentiele value als je hem alng weet te verdedigen. De waarheid is dat Nat lang verdedigen niet echt effectief kan in veel gevallen en veel kaarten kan kosten wat weer het potentiele voordeel teniet doet. Dan kun je beter gaan voor loot hoarders e.d. die bijna altijd op zijn minst 1 kaart opleveren en lager op de curve zitten waardoor ze makkelijker te spelen zijn (zowel early als late game).
Jullie brengen me op een "fun"deck idee.. Een deck met een normale mana curve maar met overal de slechtste kaarten van het spel. Kijken of je dan nog games kan winnen.
welcome to rank 20 xDaicaramba schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:02:
Jullie brengen me op een "fun"deck idee.. Een deck met een normale mana curve maar met overal de slechtste kaarten van het spel. Kijken of je dan nog games kan winnen.
Fun decks zijn sowieso wel leuk.
Misschien is het ook wel een idee om zelf wat tournamentjes oid te doen aan de hand van speciale regels, bijvoorbeeld dat iedere kaart een RNG effect moet hebben.
Misschien is het ook wel een idee om zelf wat tournamentjes oid te doen aan de hand van speciale regels, bijvoorbeeld dat iedere kaart een RNG effect moet hebben.
Die Rogue game laat wel weer zien hoeveel mensen wel niet gebruiken op zo'n moment. Leuk zo'n 10/10, maar komt er een silence, BGH oid, dan heb je net heel veel kaarten gebruikt en is je hand aardig leeg.
Ach, zo ken ik ook leuke standaard plays. Een tegenstander die Blackwing opgooit met leathal in zicht...."I've got the beast in my sights!"Benjamin- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:13:
Fun decks zijn sowieso wel leuk.
[...]
Die Rogue game laat wel weer zien hoeveel mensen wel niet gebruiken op zo'n moment. Leuk zo'n 10/10, maar komt er een silence, BGH oid, dan heb je net heel veel kaarten gebruikt en is je hand aardig leeg.
...Well played...
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ik begrijp hem niet. Of bedoel je Deathwing?Auredium schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:30:
[...]
Ach, zo ken ik ook leuke standaard plays. Een tegenstander die Blackwing opgooit met leathal in zicht...."I've got the beast in my sights!"
...Well played...
Ik denk dat Auredium bedoelt dat zijn tegenstander lethal had, maar deathwing opgooide en dat Auredium vervolgens een BGH had.Benjamin- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:35:
[...]
Ik begrijp hem niet. Of bedoel je Deathwing?
Vandaar dat ik vraag of het om Deathwing gaat, ipv een Blackwing kaart...
Dit.aicaramba schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:18:
Let's agree to disagree.
[ Voor 14% gewijzigd door The_Big_Easy op 26-05-2015 16:26 ]
Deathwing idd.Benjamin- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:22:
Vandaar dat ik vraag of het om Deathwing gaat, ipv een Blackwing kaart...
Blackwing, Deathwing...:P
Het is ook wel een erg extreme kaart...tenzij je mss een paar loothoarders hebt liggen.
Deathwing is gewoon 99% van de tijd een hele dode kaart, en wanneer het niet zo is, is maar de vraag of je de game er mee kan winnen, er zijn een hoop antwoorden om te zorgen dat je uiteindelijk niet zal winnen, of het nou een BGH, Poly, Hex of al iets simpels als een taunt.
In Arena kan die wel heel goed zijn, maar daar is het vaak dat mensen topdecken aan het einde.
Dat is trouwens ook een tof idee, alleen kaarten spelen die ook een negatief effect op je kunnen hebben, dus kaarten zoals: Millhouse, Experimenter, Deathwing, Wild Pyromancer, Flame Imp (e.d.), Wailing Soul, Mad(der) Bomber enz enz.
In Arena kan die wel heel goed zijn, maar daar is het vaak dat mensen topdecken aan het einde.
Dat is trouwens ook een tof idee, alleen kaarten spelen die ook een negatief effect op je kunnen hebben, dus kaarten zoals: Millhouse, Experimenter, Deathwing, Wild Pyromancer, Flame Imp (e.d.), Wailing Soul, Mad(der) Bomber enz enz.
[ Voor 24% gewijzigd door Benjamin- op 26-05-2015 16:38 ]
Naast Gnomish Experimenter vind ik Mimiron's Head, Flame Leviathan, Corruption, Savagery, Junkbot en Nozdormu ook wel vallen onder de catagorie uber-slechte kaarten. Die zou ik ook allemaal echt niet in m'n deck doen als die 1 mana minder zouden zijn.Benjamin- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:47:
[...]
Experimenter wil ik nog steeds niet spelen voor 2 mana, misschien voor 1 in een aggro deck.

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Hier een lijstje met neutrals die een negatief effect op je (kunnen) hebben. Als je dan bedenkt dat je niet de combinaties van die kaarten mag bepalen, kunnen dit wel hele slechte kaarten zijn.
Kan je volgens mij wel leuke potjes mee maken. Een hoop "Thank you" heen en weer.

Flame Leviathan blijft een probleem, maar misschien in een fatigue deck oid? Ik denk dat er wel mensen zijn die het gaan proberen.
Corruption kan best sterk zijn in handlock, het is een wanhopige kaart, maar wel 1 die gratis is.
Savagery werd toch weleens gespeeld in zo'n Miracle Druid? In combinatie met Claw kan dat nog best werken.
Junkbot, poeh, mja wie weet hoe leuk dat kan zijn in een mech Warrior, Warsong, 2x Harvest Golem traden enz enz, en dat ding maar groeien.
Of met Hobgoblin
Nozdormu is nu al uitstekend tegen Ropecoach.
Maar even serieus, Nozdormu voor 8 mana tegen een Patron Warrior.
Kan je volgens mij wel leuke potjes mee maken. Een hoop "Thank you" heen en weer.

Mimiron's Head zou ik zeer zeker spelen, bedoel hij verandert op jouw turn, dus het is niet alsof de vijand die kan laten gebeuren voor een easy kill, dan heeft die al heel wat klappen gehad. En gezien je op 4 mana een 4/5 krijgt, is het ook gewoon een Yeti zonder mechs in de buurt, alleen wel een Yeti die de vijand heel snel wilt uitschakelen.PCBaas schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:58:
[...]
Naast Gnomish Experimenter vind ik Mimiron's Head, Flame Leviathan, Corruption, Savagery, Junkbot en Nozdormu ook wel vallen onder de catagorie uber-slechte kaarten. Die zou ik ook allemaal echt niet in m'n deck doen als die 1 mana minder zouden zijn.
Flame Leviathan blijft een probleem, maar misschien in een fatigue deck oid? Ik denk dat er wel mensen zijn die het gaan proberen.
Corruption kan best sterk zijn in handlock, het is een wanhopige kaart, maar wel 1 die gratis is.
Savagery werd toch weleens gespeeld in zo'n Miracle Druid? In combinatie met Claw kan dat nog best werken.
Junkbot, poeh, mja wie weet hoe leuk dat kan zijn in een mech Warrior, Warsong, 2x Harvest Golem traden enz enz, en dat ding maar groeien.
Of met Hobgoblin
Nozdormu is nu al uitstekend tegen Ropecoach.
Maar even serieus, Nozdormu voor 8 mana tegen een Patron Warrior.
Kreeg nu ook met pakje quest. En lijkt er op dat iedereen die steeds ongeveer in dezelfde week krijgt. Zo random is dat niet volgens mij.
Ik heb er nu 3 en denk dat iedereen er nu 3 heeft gehad. Correct me if i am wrong, haha ;-).
Ik heb er nu 3 en denk dat iedereen er nu 3 heeft gehad. Correct me if i am wrong, haha ;-).
Ik heb er pas 2 gehad. En een was 1 week geleden. Tussen de eerste en de tweede zat een stuk meer dan 1 week.Turfschipper schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:30:
Kreeg nu ook met pakje quest. En lijkt er op dat iedereen die steeds ongeveer in dezelfde week krijgt. Zo random is dat niet volgens mij.
5 nu dacht ikTurfschipper schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:30:
Druid arena.. Rare card pick. De keuze uit Secret keeper, gnomish experimenter en angry chicken... Geweldige draw. (Ik heb al wel een ragnaros, maar toch).
5 al? Haha, ok, dan zit ik er naast.
Net m'n 3e (!) Dr. Boom uit een pack gehaald, beter wordt hij binnenkort generfed. 

EDIT:
Eigenlijk is het m'n 4e, maar ik heb er al 1 gedisenchant omdat ik een Quartermaster wou hebben.

EDIT:
Eigenlijk is het m'n 4e, maar ik heb er al 1 gedisenchant omdat ik een Quartermaster wou hebben.
[ Voor 28% gewijzigd door PCBaas op 26-05-2015 21:30 ]
hoppa:

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Ah, nice. Ik zal gisteren al dat je rond rank 1 zat. Goed gedaan!
voor het lange weekend op R5 gekomen. Zaterdag tig games gespeeld en slingerde steeds tussen R4/R5. Zondag rond 15 games gepeeld en maar 3 potjes verloren en dus op 2.2 oid gekomen. Maandag was weer dramatisch en na tig games uiteindelijk weer op 2.2 gebleven. Vandaag begonnen met 4 nederlagen achter elkaar. dacht dat ik 't alweer kon vergeten. Echter daarna maar 2 games verloren tot legend
Heel netjes. Allemaal gedaan met (Control?) Warrior, of heb je ook nog andere decks gebruikt?
tussendoor een mid-range hunter deck in elkaar geflanst, maar was meer omdat ik twee 60g hunter quests had, ging 50%/50%.
de meeste games waren met dragon warrior. Heb revenge genomen i.p.v. whirlwind en dat heeft zeker 3 games kunnen draaien, tegen de grim warriors die "well played" riepen
de meeste games waren met dragon warrior. Heb revenge genomen i.p.v. whirlwind en dat heeft zeker 3 games kunnen draaien, tegen de grim warriors die "well played" riepen

Is Druid op het moment zo slecht, of ligt het aan mij? 2 derde van mijn potjes verloren. Gebruik deze lijst http://www.hearthpwn.com/...egendary-druid-top-50-eu#
Voelt gewoon te traag, zal zeker door de dubbele combo komen. Denk een combo er uit en Piloted + Sludge er in.
Voelt gewoon te traag, zal zeker door de dubbele combo komen. Denk een combo er uit en Piloted + Sludge er in.
Ik vind Druid ook een beetje meh, maar aangezien ik HS zelf ook een beetje meh vind op dit moment, ben ik niet helemaal up to date..
Verwijderd
Dit deck is denk ik te traag voor de huidige meta. Ik weet niet hoe het op rank 5 zit, maar rond rank 10 stikt het van de aggro hunter, Zoo en mechs. Als je geen geluk hebt met je innervates, is de match rond beurt 4 voorbij.Benjamin- schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 02:05:
Is Druid op het moment zo slecht, of ligt het aan mij? 2 derde van mijn potjes verloren. Gebruik deze lijst http://www.hearthpwn.com/...egendary-druid-top-50-eu#
Het enige druid deck dat ik op het moment viable vind, is een tempo deck met combo als finisher. De rest is gewoon te traag en je loopt de hele match achter de feiten aan.
Op Legend werkt je deck wel weer goed, omdat daar veel meer patron, Handlock en Priest wordt gespeeld en veel minder snelle aggro of tempo decks.
Ik zou Sylvanas en Thalnos vervangen door 2 chows o.i.d. 2 mid/late game minions voor early game board presence.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 07:06 ]
Voor de duidelijkheid, ik speel alleen even Druid omdat ik 2x 5 druid win quests heb.
Bij mij is het momenteel echt kut!
Van rank 5 naar 9 gegaan met welke deck ik ook gebruik!
Speel ik echt met Zoo 4x op rij tegen freezemage.. wissel ik naar CW kom ik 3x op rij druid tegen...
Om te janken gewoon!
En hoe versla je als CW in godesnaam een (ramp)druid?! Echt NIET te doen!
Speel ik echt met Zoo 4x op rij tegen freezemage.. wissel ik naar CW kom ik 3x op rij druid tegen...
Om te janken gewoon!
Hopen dat hij geen Combo raapt. Voor de rest is combo druid gewoon lastig voor CW maar op het moment is het niet zo populair op rank 9-5 dus dat jij er drie op rij tegen komt is gewoon pure pech.Predje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:50:
Om te janken gewoon!
Pech is echt het sleutelwoord de laatste tijdseparhim schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:54:
[...]
Hopen dat hij geen Combo raapt. Voor de rest is combo druid gewoon lastig voor CW maar op het moment is het niet zo populair op rank 9-5 dus dat jij er drie op rij tegen komt is gewoon pure pech.
Heb in 3 weken geen 1 brawl gewonnen.. implosion zit vast op 2dmg en ga zo maar door.
Denk dat ik dit seizoen maar ff laat voor wat het is.
Daarnaast lijkt het wel of iedereen waar ik tegen speel BM doet... zo irritant.
Ik heb dat idee ook maar wat kunnen we er aan doen. Ik probeer gewoon het beste ervan te makenPredje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:57:
[...]
Pech is echt het sleutelwoord de laatste tijd
Heb in 3 weken geen 1 brawl gewonnen.. implosion zit vast op 2dmg en ga zo maar door.
Denk dat ik dit seizoen maar ff laat voor wat het is.
Daarnaast lijkt het wel of iedereen waar ik tegen speel BM doet... zo irritant.
Edit: jeej, savannah balancedmane op turn 6, dr. boom op turn 7. Echt zeer leuk om tegen te spelen
[ Voor 9% gewijzigd door separhim op 27-05-2015 10:10 ]
Gisteren 5 potjes gewonnen (naar rank 11) met een Shadowpriest deck met een sloot aan taunts. Hilarisch gewoon
Zo aan het eind van het seizoen wilt men nog even snel omhoog qua rank met hunter/zoo/mechmage decks... soms frustrerend, maar het kan ook leuk zijn als je zelf niet geeft om ranking.
Zo aan het eind van het seizoen wilt men nog even snel omhoog qua rank met hunter/zoo/mechmage decks... soms frustrerend, maar het kan ook leuk zijn als je zelf niet geeft om ranking.
Weet niet of je door ging spelen bij losestreak, maar zeg het wel vaker, even een breakie nemen.Predje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:50:
Om te janken gewoon!
Daarnaast is druid een moeilijke matchup voor cw, maar je bent niet gelijk kansloos.
Verwijderd
Iedereen zegt altijd dat HS veel lijkt op MtG, maar volgens mij lijkt het meer op poker. Elke match is een dobbelsteenworp wie er wint, waarbij je je winkans kunt beïnvloeden door je gebruikte deck en je skills, maar het grootste deel is altijd RNG, met name van de card draw.
Je kunt een paar matches achter elkaar gruwelijk verliezen, maar als je winrate over alle gespeelde matches groter is dan 50%, kom je er wel. Het nadeel met de meeste spelers is dat ze na een lose streak van 5 matches van deck gaan switchen en zichzelf dingen gaan aanpraten dat ze altijd pech hebben, maar dat is natuurlijk onzin. RNG is precies wat het is: random.
Je kunt een paar matches achter elkaar gruwelijk verliezen, maar als je winrate over alle gespeelde matches groter is dan 50%, kom je er wel. Het nadeel met de meeste spelers is dat ze na een lose streak van 5 matches van deck gaan switchen en zichzelf dingen gaan aanpraten dat ze altijd pech hebben, maar dat is natuurlijk onzin. RNG is precies wat het is: random.
Klinkt bekend dat mensen de deck de schuld geven bij een losestreak. Daarnaast is rng altijd aanwezig bij een kaartspel en bij HS iets groter. Wat ook vaak genoeg gezegd word, is dat je bij mtg ook bv gewoon 3 landen achter elkaar kunt trekken.
Ik weet zeker dat blizz je na deckswitch eerst weer tig keer tegen counterdecks zet! Ik weet het zeker!Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:42:
Iedereen zegt altijd dat HS veel lijkt op MtG, maar volgens mij lijkt het meer op poker. Elke match is een dobbelsteenworp wie er wint, waarbij je je winkans kunt beïnvloeden door je gebruikte deck en je skills, maar het grootste deel is altijd RNG, met name van de card draw.
Maar idd, ik ga het beste omhoog als ik 1 goed deck neem en dat gewoon de hele dag speel.
Dan is het echt 40% keihard winnen, 40% keihard verliezen en 20% nog enigszins potjes waar beide spelers iets kunnen doen.
Maar voor mijn gevoel is er 80% van de tijd niks aan te doen voor 1 van de 2 spelers.
Leuk zo'n CW met alle kaarten precies verkeerd om gedeeld! (ook na mulligan).
Ach ja ik vind dat poker niet draait om jouw kaarten zozeer maar meer om wat je denkt dat de andere hebben en of je kan bluffen, dus HS lijkt volgens mij niet zoveel op poker. Je kan natuurlijk wel wat bluffen bij HS, maar dat is wel mimiem.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:42:
Ik deed vroeger mezelf ook aanpraten dat het pech hebben is maar ik heb geleerd dat het rationeel bekijken veel beter werkt dan direct door te gaan zonder na te denken.
Ik wissel alleen van deck als ik vind dat het compleet niet in de meta past.Predje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:47:
[...]
Ik weet zeker dat blizz je na deckswitch eerst weer tig keer tegen counterdecks zet! Ik weet het zeker!
Maar idd, ik ga het beste omhoog als ik 1 goed deck neem en dat gewoon de hele dag speel.
Dan is het echt 40% keihard winnen, 40% keihard verliezen en 20% nog enigszins potjes waar beide spelers iets kunnen doen.
Maar voor mijn gevoel is er 80% van de tijd niks aan te doen voor 1 van de 2 spelers.
Leuk zo'n CW met alle kaarten precies verkeerd om gedeeld! (ook na mulligan).
[ Voor 22% gewijzigd door separhim op 27-05-2015 10:49 ]
Verwijderd
dat is inderdaad het skill deel van poker, maar als je een paar pokerspelers uit de top tegenover elkaar zet en 1 de hele tijd puin kaarten geeft en de ander goede kaarten, dan is het duidelijk wie er wint, da's de RNG in pokerseparhim schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:48:
[...]
Ach ja ik vind dat poker niet draait om jouw kaarten zozeer maar meer om wat je denkt dat de andere hebben en of je kan bluffen, dus HS lijkt volgens mij niet zoveel op poker. Je kan natuurlijk wel wat bluffen bij HS, maar dat is wel mimiem.
winnen bij poker is een mix van RNG en skill, net als bij HS (waarbij je bij HS ook nog de juiste kaarten moet hebben, anders is het heel veel arena spelen...)
Dat klopt allemaal, alleen met bluffen kun je direct winnen bij poker en bij HS absoluut niet.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:51:
[...]
dat is inderdaad het skill deel van poker, maar als je een paar pokerspelers uit de top tegenover elkaar zet en 1 de hele tijd puin kaarten geeft en de ander goede kaarten, dan is het duidelijk wie er wint, da's de RNG in poker
winnen bij poker is een mix van RNG en skill, net als bij HS (waarbij je bij HS ook nog de juiste kaarten moet hebben, anders is het heel veel arena spelen...)
Verwijderd
dat is ook niet te vergelijken, bluffen bij poker is het skill gedeelte, HS heeft een andere skill om je winkansen te beïnvloedenseparhim schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:52:
[...]
Dat klopt allemaal, alleen met bluffen kun je direct winnen bij poker en bij HS absoluut niet.
Ja dit gevoel blijft altijd bij mensen hangen, het gevoel van die Doomguard om net lethal te krijgen, of die ene combo die net het potje omdraait, dat vergeten mensen. Maar een Imp-losion van 2 of goede kaart uit Unstable Portal, blijft eeuwig hangen.An1mA schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:47:
Klinkt bekend dat mensen de deck de schuld geven bij een losestreak. Daarnaast is rng altijd aanwezig bij een kaartspel en bij HS iets groter. Wat ook vaak genoeg gezegd word, is dat je bij mtg ook bv gewoon 3 landen achter elkaar kunt trekken.
Dit is ook waarom ik meestal maar een paar potjes speel, dat gevoel blijft niet hangen, maar doe je 20 potjes achter elkaar, dan blijven al die topdecks and geluks RNG in grote hoeveelheden hangen en tilt je keihard, terwijl je uiteindelijk echt niet zoveel RNG tegen je hebt.
Ik vind dat ook echt bijzonder grappig met sommige streamers, die dus lopen te janken over een zogenaamde Zoo top deck om te winnen, maar vergeten dat die Zoo speler 2 kaarten kon trekken, en dat met Doomguards, Power Overwhelmings, Mal'Ganis, Dire Wolf Alpha, Defender of Argus, Abusive enz enz allemaal damage boosts had om extra damage te doen, en dat zo'n topdeck echt totaal niet bijzonder is. Maarja ze hebben allemaal precies die ene kaart die ze nodig hadden... ja jongens, daar is het deck op gemaakt.
Dat is tot op zekere hoogte zo, het makkelijkste voorbeeld: je kan als mage bluffen dat je het board van je tegenstander aan het voorbereiden bent op een flamestrike.separhim schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:52:
[...]
Dat klopt allemaal, alleen met bluffen kun je direct winnen bij poker en bij HS absoluut niet.
Door minions van 5 hp te pingen naar 4, en hem zo te forceren om te traden wat hij zonder het pingen misschien niet had gedaan.
User Error -- Please Replace User
Daar win je nog niet mee of doet je tegenstander direct concede dan?Ikke_Niels schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:57:
[...]
Dat is tot op zekere hoogte zo, het makkelijkste voorbeeld: je kan als mage bluffen dat je het board van je tegenstander aan het voorbereiden bent op een flamestrike.
Door minions van 5 hp te pingen naar 4, en hem zo te forceren om te traden wat hij zonder het pingen misschien niet had gedaan.
Verwijderd
Ja, zat laatst Zetalot te kijken tegen face Hunter. Zeta stond op 4 HP met lethal op het board, hunter had een leeg bord en een lege hand. Hunter trekt Quick Shot en chat ging los op RNG, never lucky, enz.Benjamin- schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:55:
[...]
Ik vind dat ook echt bijzonder grappig met sommige streamers, die dus lopen te janken over een zogenaamde Zoo top deck om te winnen, maar vergeten dat die Zoo speler 2 kaarten kon trekken, en dat met Doomguards, Power Overwhelmings, Mal'Ganis, Dire Wolf Alpha, Defender of Argus, Abusive enz enz allemaal damage boosts had om extra damage te doen, en dat zo'n topdeck echt totaal niet bijzonder is. Maarja ze hebben allemaal precies die ene kaart die ze nodig hadden... ja jongens, daar is het deck op gemaakt.
Als je eens kijkt wat die hunter allemaal kon trekken om te winnen, kan het ook eigenlijk niet anders:
Arcane Shot, Explosive Trap, Glaivezooka, Quick Shot, Huffer, Eaglehorn Bow, Kill Command, UtH, Cobra Shot, Arcane Golem, Wolfrider, Leeroy, enz.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 11:03 ]
True true, maar het forceert tegenstanders wel in een "vreemde" play. Net als je bv een millhouse manastorm (ik "moet value pakken"), of "soft taunts" zoals chrommaggus of een alarmo-bot.separhim schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:00:
[...]
Daar win je nog niet mee of doet je tegenstander direct concede dan?
Winnen van een tegenstander is ook het proberen een deck buiten de "standaard" paden te laten lopen.
User Error -- Please Replace User
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]