Jaraxxus is niet een must voor alle warlocks decks, (zoo I'm looking at you). Daarnaast zie je cenarius in zowat elk druid deck maar lores zijn nog altijd belangrijker dan cenarius, antonidas wordt in de meeste decks voor mage gebruikt, de andere class legendaries zijn over het algemeen wat minder must-haves maar sommige zijn wel redelijk goed.beuker19 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:15:
[...]
Maar dat is met de meeste Legendary's natuurlijk zo.
De enigste neutrale legendary's die ik nog graag wil zijn Thalnos, TBK en Sneeds en ook die gaan maar in een paar specifieke decks en zijn niet zo belangrijk als Alex in CW en Freeze Mage.
Voor Class Legendary's geldt eigenlijk het zelfde want Grom , Tirion en Jaraxxus (IMO) zijn onvervangbaar maar de meeste anderen kun je rustig vervangen.
5 arena runs achter elkaar keuze tussen warlock, warrior druid en shamsn

Druid en Shaman kunnen zeer goede drafts krijgen, van warrior en warlock ben ik geen fan van in de arena.Krukar schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:25:
5 arena runs achter elkaar keuze tussen warlock, warrior druid en shamsn![]()
Dat zeker maar geen een is bijna zo belangrijk als Alex in de 2 decks waarin hij gespeeld word.separhim schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:22:
[...]
Jaraxxus is niet een must voor alle warlocks decks, (zoo I'm looking at you). Daarnaast zie je cenarius in zowat elk druid deck maar lores zijn nog altijd belangrijker dan cenarius, antonidas wordt in de meeste decks voor mage gebruikt, de andere class legendaries zijn over het algemeen wat minder must-haves maar sommige zijn wel redelijk goed.
Hij is altijd moeilijk om keuzes te maken en in welke volgorde wat te craften en 1 ding is zeker Alex en Grom zijn wel 2 A+ Legendary's en CW is wel een solide deck.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Zijn de 4 slechtste classes voor arena en ben van alle 4 geen fan, shaman/druid idd net iets beter dan warrior/warlock. Heb nu wel rdelijk gedraft met shammy, o.a. een neptulonseparhim schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:35:
[...]
Druid en Shaman kunnen zeer goede drafts krijgen, van warrior en warlock ben ik geen fan van in de arena.

Tja als je met shaman een paar fire elements draft dan schiet je winrate ook omhoog.Krukar schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:37:
[...]
Zijn de 4 slechtste classes voor arena en ben van alle 4 geen fan, shaman/druid idd net iets beter dan warrior/warlock. Heb nu wel rdelijk gedraft met shammy, o.a. een neptulon
Druid is afhankelijk van het draften van swipes en druids of the claws als ze succesvol willen zijn. De vijf andere classes zijn vaak minder afhankelijk van bepaalde kaarten om succesvol te zijn.
Het gaat vooral ook om de kwaliteit van de commons in arena. Een class als Mage heeft gewoon erg veel sterke commons (en vooral ook spells). Aangezien alle niet-class kaarten exclusief minions zijn, is het hebben van sterke spells/wapens in je class wel een voordeel.
Sinds BRM is shaman wel wat beter hoor. Die FireGuard is echt een enorm goede 4 drop voor shaman, en volgens mij een common. 2x FG en 2x FE hebben mij iig de eerste 12 wins opgeleverd.
Probleem van Shaman vond ik zelf altijd dat kaarten als Lightning Storm rare zijn, terwijl Consecration, Flamestrike en Holy Nova juist common zijn.
Dat is waar, maar ik denk dat de waarde van AOE af en toe wordt overschat. Er zijn zoveel minions die AOE overleven (deathrattles etc) dat het draften van hoge kwaliteits minions in mijn ogen belangrijker is.
Deze maand een run van 10 en van 12 wins gehad en beide decks hadden geen AOE.
Termijn een mage run met 2x flamestrike op 3 wins eindigde.
Deze maand een run van 10 en van 12 wins gehad en beide decks hadden geen AOE.
Termijn een mage run met 2x flamestrike op 3 wins eindigde.
Zouden jullie naar mijn huidige Mage deck kunnen kijken?
Misschien wat verbeterpuntjes, dingen die niet logisch zijn/ beter kunnen?
Alvast bedankt!
http://www.hearthpwn.com/...;12200:1;12227:1;12246:2;
Alvast bedankt!
Een handtekening?!
Ga je 9-3 met een Shaman, krijg je 140 gold en een pakje met trashkaarten 
Flamestrike is tegenwoordig inderdaad alleen maar tempo vertragend omdat iedereen en z'n hond er omheen speelt.
Het probleem is dat de commons en hero powers van mages, paladins en hunters voor arenas nog steeds veel beter zijn dan die van de andere classes, daar moet Blizzard eens wat aan doen.
Zou beginnen met goed gaan nadenken wat je precies wilt bereiken met die ice block, 2 blizzards en die molten giant in dit deck
Wil je tempo, dan zou ik die kaarten omruilen voor anderen.
Nu is het ene beetje onsamenhangend geheel; een arcanist terwijl je maar 1 secret hebt en een mechwarper terwijl je niet de hele goede mechs in je deck hebt.

Flamestrike is tegenwoordig inderdaad alleen maar tempo vertragend omdat iedereen en z'n hond er omheen speelt.
Het probleem is dat de commons en hero powers van mages, paladins en hunters voor arenas nog steeds veel beter zijn dan die van de andere classes, daar moet Blizzard eens wat aan doen.
Wordt niet helemaal wijs uit wat het thema van je deck precies is. Je lijkt een beetje van alle walletjes te willen eten want ik zie wat mech synergy en wat control kaarten terwijl het deck in basis een tempo deck lijkt.tellavist schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:04:
Zouden jullie naar mijn huidige Mage deck kunnen kijken?![]()
Alvast bedankt!![]()
Zou beginnen met goed gaan nadenken wat je precies wilt bereiken met die ice block, 2 blizzards en die molten giant in dit deck
Nu is het ene beetje onsamenhangend geheel; een arcanist terwijl je maar 1 secret hebt en een mechwarper terwijl je niet de hele goede mechs in je deck hebt.
[ Voor 125% gewijzigd door Krukar op 12-05-2015 16:15 ]
Het doel van het deck is mij niet helemaal duidelijk. Enerzijds lijk je mech-synergie te willen (mechwarper) wat heel goed werkt in mech-mage omdat ze super snel het board kunnen flooden (tempo). Anderzijds lijk je de game te willen vertragen (frost nova, ice block, mirror image) om met AOE hun board te mollen (Control-ish).tellavist schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:04:
Alvast bedankt!![]()
Beide strategien zijn denk ik moeilijk verenigbaar en werken elkaar waarschijnlijk juist tegen. Probeer je op een van beide te focussen. Zelf vind ik de flamewalker tempo mage (te vinden op hearthstone) een leuke variant.
Op het eerste blik lijkt het deck niet echt een thema te hebben, daarna kan ik nog steeds niet bedenken wat je hier probeert mee te bereiken. Je lijkt half te gaan voor mech mage, om daarna compleet een ander deck te willen maken. Als je dit wil verbeteren kun je meer dan de helft van de kaarten eruit halen en dan is het eigenlijk een ander deck.tellavist schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:04:
Alvast bedankt!![]()
Wat je zegt klopt precies!DTiuri schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:12:
[...]
Het doel van het deck is mij niet helemaal duidelijk. Enerzijds lijk je mech-synergie te willen (mechwarper) wat heel goed werkt in mech-mage omdat ze super snel het board kunnen flooden (tempo). Anderzijds lijk je de game te willen vertragen (frost nova, ice block, mirror image) om met AOE hun board te mollen (Control-ish).
Beide strategien zijn denk ik moeilijk verenigbaar en werken elkaar waarschijnlijk juist tegen. Probeer je op een van beide te focussen. Zelf vind ik de flamewalker tempo mage (te vinden op hearthstone) een leuke variant.
Ik merk het ook in mijn potjes die ik speel. De ene keer pakt dit echt heel goed uit, maar als ik pech heb in de kaarten die ik krijg, ben ik echt enorm kansloos.
Ik heb juist die vertraging in het deck zitten omdat ik merkte dat ik vaak al mijn kaarten uit speelde en omdat ik geen "draw extra" kaarten in het deck heb zitten, kreeg ik end-game te vaak een 2 mana kaart terwijl ik 8 tot 10 mana had zitten. en viel ik end game helemaal stil.
Andere situatie is dat ik juist early-mid game teveel van die hoge mana kaarten trek, waardoor ik mid game soms al enorm achterloop.
Al met al win ik toch denk ik 65% in casual mode...
Ik zal eens een full control of full tempo deck te maken om te kijken welke mij het beste bevalt!
Ik denk dat ik misschien het beste van 2 werelden wil inderdaad
Maar hierdoor heb ik wel een beetje de keuze om het board te clearen, zelf het board vol te knallen of dmg naar de hero te gooien.
[ Voor 6% gewijzigd door tellavist op 12-05-2015 16:39 ]
Een handtekening?!
Nou ja het beste van 2 werelden bereik je niet met dit deck. Daarnaast is het zeer lastig om control en tempo te combineren in Hearthstone. Ik zou als ik jou was voor tempo/mech of control mage kiezen, want je kan dit eigenlijk niet combineren met mage.tellavist schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:33:
[...]
Wat je zegt klopt precies!
Ik merk het ook in mijn potjes die ik speel. De ene keer pakt dit echt heel goed uit, maar als ik pech heb in de kaarten die ik krijg, ben ik echt enorm kansloos.
Ik heb juist die vertraging in het deck zitten omdat ik merkte dat ik vaak al mijn kaarten uit speelde en omdat ik geen "draw extra" kaarten in het deck heb zitten, kreeg ik end-game te vaak een 2 mana kaart terwijl ik 8 tot 10 mana had zitten. en viel ik end game helemaal stil.
Andere situatie is dat ik juist early-mid game teveel van die hoge mana kaarten trek, waardoor ik mid game soms al enorm achterloop.
Al met al win ik toch denk ik 65% in casual mode...
Ik zal eens een full control of full tempo deck te maken om te kijken welke mij het beste bevalt!
Ik denk dat ik misschien het beste van 2 werelden wil inderdaad
Oke!separhim schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:39:
[...]
Nou ja het beste van 2 werelden bereik je niet met dit deck. Daarnaast is het zeer lastig om control en tempo te combineren in Hearthstone. Ik zou als ik jou was voor tempo/mech of control mage kiezen, want je kan dit eigenlijk niet combineren met mage.
Zelf vind ik mech's om de een of andere manier een hele leuke combi! (veel beter dan murloc)
Zal eens een tempo mech deckje proberen dan!
Een handtekening?!
Je kan ook een tempo mage maken die niet op mechs zijn gebaseerd.tellavist schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:40:
[...]
Oke!
Zelf vind ik mech's om de een of andere manier een hele leuke combi! (veel beter dan murloc)
Zal eens een tempo mech deckje proberen dan!
http://www.hearthpwn.com/...t-1-flamewaker-aggro-mage
Mech mage is op het moment niet zo goed in de meta dus je kan dit proberen, van wat ik heb gezien en er tegen gespeeld is het wel een leuk deck.
Je kan met mage aardig wat kanten uit. Bijvoorbeeld:
- Tempo Mage spelen met een goede mana curve. Bijna richting midrange.
- Tempo/aggro mage zoals Separhim hierboven post.
- Mech.
- Freeze.
- Tempo Mage spelen met een goede mana curve. Bijna richting midrange.
- Tempo/aggro mage zoals Separhim hierboven post.
- Mech.
- Freeze.
Control Mage werkt ook prima. Paar dagen geleden zelf een lijst in elkaar geklikt die rond rank 13 fijn werkt.
http://www.hearthpwn.com/...2;12178:2;14448:1;14454:1;
http://www.hearthpwn.com/...2;12178:2;14448:1;14454:1;
Ik heb echt een ongelooflijk ongelukkige arena run. Ik heb een volgens mij redelijk deck met 10 1-2-3 drop minions en 2 2-drop removal spells.. En toch zit ik ELKE game met een hand vol 5-6-7 drops. Ik sta nu 1-2.
Edit: En de (waarschijnlijk laatste) game weer.
Edit: Ok. toch 2-2 geworden.. En de game erna zit ik WEER met 100% mulligan met een 4-5-6-7 drop in mn hand en bij turn 3 heb ik nog steeds maar 1 4-drop.
Gelukkig wel weer gewonnen door ook een hele slechte hand van mijn tegenstander.
Game 6: Gelukkig wel een goede hand.. Eindelijk.
Edit: Mijn pech is wel wat verdwenen. Ik krijg nu steeds redelijke handen en sta 6-2. Wel is elke game moeilijk.
Edit: En mijn eerste 7 win arena is een feit
Edit: En de (waarschijnlijk laatste) game weer.
Edit: Ok. toch 2-2 geworden.. En de game erna zit ik WEER met 100% mulligan met een 4-5-6-7 drop in mn hand en bij turn 3 heb ik nog steeds maar 1 4-drop.
Gelukkig wel weer gewonnen door ook een hele slechte hand van mijn tegenstander.
Game 6: Gelukkig wel een goede hand.. Eindelijk.
Edit: Mijn pech is wel wat verdwenen. Ik krijg nu steeds redelijke handen en sta 6-2. Wel is elke game moeilijk.
Edit: En mijn eerste 7 win arena is een feit
[ Voor 59% gewijzigd door aicaramba op 12-05-2015 21:21 ]
Nog even voor de Warrior vragen, iets als een 2de Brawl is altijd een optie ipv Geddon.
Ik speel hoofdzakelijk Control Paladin.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Verwijderd
Heb momenteel mijn stream eens opgestart. Kan iemand eens komen checken of het geluid/beeld goed is? Thank you. 
http://www.twitch.tv/lodetv
Hij doet het prima. Zowel beeld als geluid.Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:38:
Heb momenteel mijn stream eens opgestart. Kan iemand eens komen checken of het geluid/beeld goed is? Thank you.
Eindelijk mijn shaman op lvl 60
Als beloning even 15 packs gekocht, 3 legendaries, waaronder 2 die ik nog niet had. Ik heb mijn verzameling nu helemaal compleet met alle kaarten
Nu Rogue/Priest levelen...
3 legends in 15 packs!? Ik heb er pas 3 in meer dan 4 maanden dat ik dailies doe!
Congratz, zowel met level als met cards ^^Royy90 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:08:
Eindelijk mijn shaman op lvl 60Als beloning even 15 packs gekocht, 3 legendaries, waaronder 2 die ik nog niet had. Ik heb mijn verzameling nu helemaal compleet met alle kaarten
Nice. Ja soms is het echt een kwestie van geluk.Royy90 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:08:
Eindelijk mijn shaman op lvl 60Als beloning even 15 packs gekocht, 3 legendaries, waaronder 2 die ik nog niet had. Ik heb mijn verzameling nu helemaal compleet met alle kaarten
Ik heb zelf gisteren een Golden Mimiron's Head gekregen... ik weet echt niet zo goed wat ik er mee moet doen, voor de dus hoef ik hem niet te dusten op dit moment, had wat packs gekocht en naja, zie het resultaat hieronder. Maar de kaart ziet er echt tof uit, en het lijkt me ook wel heel leuk om in gimmicky decks te gebruiken, zeker tegen vrienden die niet zoveel spelen.
Dus ja voor nu maar houden, en dan zie ik later wel van hoe en wat.

Ik wilde dit al heel lang met mijn Paladin deck doen, doe altijd legendaries golden craften, en inmiddels ook veel kaarten golden uit pakjes. En omdat ik ben aangenomen bij mijn nieuwe baan, ging ik dat vieren met 'wat' pakjes en heb de laatste kaarten golden gecraft.
Ik ga nu ook geen pakjes meer kopen, heb altijd zoiets gehad van zodra ik mijn deck afmaak, en dus alles golden heb, dan koop ik geen pakjes meer, want dan ga ik straks dubbele golden krijgen, en dat is zonde. Dus vanaf nu gewoon mijn gold laten staan tot de nieuwe uitbreiding.
Nu maar is even flink gaan ranken, moet ik wel echt met Paladin doen, verlies steeds mijn ranks door andere decks te spelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Benjamin- op 13-05-2015 00:47 ]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Even een kort vraagje. Wil toch eenmalig wat geld investeren in wat pakjes in de hoop wat betere kaarten te krijgen. Nu zie ik alleen dat ik 2 opties heb .. de standaard kaarten en die van de uitbreiding. Is het nog verstandig om voor 1 vd 2 te gaan of kan ik bijv beter van allebei wat kopen?
PSN: Brwmaster
Er zitten in allebei nuttige kaarten. Ik zou voor standaard gaan aangezien je als je keer Arena wil spelen je daar de andere pakjes kan winnen. Minder kans op dubbelen...
Als je redelijk nieuw bent en weinig kaarten hebt kun je volgens mij beter 2/3 van de packs aan classic besteden en 1/3 aan gvg. Als je dadelijk nog redelijk veel dust over hebt en nog geen dr boom hebt zou ik die als eerste craften. Maar het ligt natuurlijk ook aan wat voor class/deck je wilt spelen. Daarnaast als je de adventure uitbreidingen naxx en brm nog niet hebt is dat waarschijnlijk een beter investering van je geld.Br3wmaster schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:02:
Even een kort vraagje. Wil toch eenmalig wat geld investeren in wat pakjes in de hoop wat betere kaarten te krijgen. Nu zie ik alleen dat ik 2 opties heb .. de standaard kaarten en die van de uitbreiding. Is het nog verstandig om voor 1 vd 2 te gaan of kan ik bijv beter van allebei wat kopen?
Keuzes keuzes.....
Inderdaad teveel keuzesAn1mA schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:16:
[...]
Als je redelijk nieuw bent en weinig kaarten hebt kun je volgens mij beter 2/3 van de packs aan classic besteden en 1/3 aan gvg. Als je dadelijk nog redelijk veel dust over hebt en nog geen dr boom hebt zou ik die als eerste craften. Maar het ligt natuurlijk ook aan wat voor class/deck je wilt spelen. Daarnaast als je de adventure uitbreidingen naxx en brm nog niet hebt is dat waarschijnlijk een beter investering van je geld.
Keuzes keuzes.....
Heb gelukkig nog 165 gold dus kan sowieso een arena doen vanavond. Ga ik denk ik toch voor de standaard.majoh schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:12:
Er zitten in allebei nuttige kaarten. Ik zou voor standaard gaan aangezien je als je keer Arena wil spelen je daar de andere pakjes kan winnen. Minder kans op dubbelen...
Koop dan denk ik maar Naxx en wat standaard pakjes en dan is kijken waar het schip strandt
PSN: Brwmaster
Ik zou eerst packs halen, zodat je een groot deel van de commons hebt. Daarna zou ik naxx halen. In naxx zitten redelijk wat kaarten die in veel decks zitten.Br3wmaster schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:20:
[...]
Inderdaad teveel keuzes. Naxx heb ik nog niet maar de andere uitbreiding heb ik al wel gehaald.
[...]
Heb gelukkig nog 165 gold dus kan sowieso een arena doen vanavond. Ga ik denk ik toch voor de standaard.
Koop dan denk ik maar Naxx en wat standaard pakjes en dan is kijken waar het schip strandt
Heb maar eens een arena entry gekocht van de gold die ik nu verzameld heb.
Volgens mij wel een aardig mage deckje samen weten te stellen. Sta nu 2-1, moest het helaas afleggen tegen iemand die de heroic blackrock card back had. Tsja, dat niveau heb ik echt nog niet hoor
Ben benieuwd waar ik op ga eindigen!
Hoe krijg je in hemelsnaam een golden Coin trouwens?
Volgens mij wel een aardig mage deckje samen weten te stellen. Sta nu 2-1, moest het helaas afleggen tegen iemand die de heroic blackrock card back had. Tsja, dat niveau heb ik echt nog niet hoor
[ Voor 9% gewijzigd door tellavist op 13-05-2015 09:57 ]
Een handtekening?!
Gefeliciteerd met je nieuwe baanBenjamin- schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 00:46:
[...]
En omdat ik ben aangenomen bij mijn nieuwe baan, ging ik dat vieren met 'wat' pakjes en heb de laatste kaarten golden gecraft.
De golden coin krijg je volgens mij als je deck volledig bestaat uit golden kaarten.tellavist schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:49:
Heb maar eens een arena entry gekocht van de gold die ik nu verzameld heb.
Volgens mij wel een aardig mage deckje samen weten te stellen. Sta nu 2-1, moest het helaas afleggen tegen iemand die de heroic blackrock card back had. Tsja, dat niveau heb ik echt nog niet hoor![]()
Daarnaast betekent het vrij weinig als je heroic card back hebt, omdat heroics vaak bestaan uit het exploiteren van een gimmick of heel veel geluk en veel mensen netdecken decks voor heroics.
Netdecken?separhim schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:03:
[...]
De golden coin krijg je volgens mij als je deck volledig bestaat uit golden kaarten.
Daarnaast betekent het vrij weinig als je heroic card back hebt, omdat heroics vaak bestaan uit het exploiteren van een gimmick of heel veel geluk en veel mensen netdecken decks voor heroics.
[ Voor 53% gewijzigd door tellavist op 13-05-2015 10:07 ]
Een handtekening?!
Netdecken houdt in dat je deck gebruikt die andere hebben samengesteld dus niet je eigen decks.tellavist schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:06:
[quote]separhim schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:03:
[...]
netdecken
?
Hmmmzzz...ik kon vannochtend niet inloggen op Hearthstone met mijn tablet. Geen verbinding en bij verbinding maken geen verbinding of onverwachts eruit gegooit als bericht. Getest op twee netwerken en ook het tablet opnieuw opstarten no solve. Blizzard Maintainance?
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Moeten al je kaarten golden zijn. Opzicht kan je dus gewoon 30 random golden kaarten gebruiken, maar om een competitief deck golden te krijgen, is nogal duur/tijd intensief. In mijn geval beide. Speel al sinds beta en denk dat ik maar 3-4x mijn daily niet heb gedaan, dus veel gold, maar dus ook het nodige geld, want een golden deck als deze kost rustig 6x zoveel, en dat is nog wanneer je het hele deck zou craften, veel kaarten heb je uit pakjes getrokken, maar golden moet je ze wel vaak craften, hier is het verschil in prijs:tellavist schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:49:
Normal: Common 40, Rare 100, Epic 400, Legendary 1600
Golden: Common 400, Rare 800, Epic 1600, Legendary 3200
Ik zou nu tevens wel denk ik nog een tweede deck golden kunnen krijgen, mijn Warlock dan, omdat die al veel golden kaarten heeft (veelal geluk), maar dan hou ik totaal geen dust over, en ik zal later toch weer nieuwe kaarten voor mijn Paladin moeten craften, zoals Harrison die er vroeger of later toch weer in zal zitten.
Verder heb ik vrijwel iedere kaart in het spel, met die laatste pakjes ook weer 2 kaarten die ik nog wilde, Sneed's en Iron Juggernaut.
Dankje.xelfer schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:58:
[...]
Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Zelf zou ik semi-speelbare golden legendaries houden. Ik had zelf een keer Hemet Nesingwary golden uit een pakje. Die heb ik wel gedisenchant, maar ik heb wel een niet-golden versie gehouden.
Ja heb ik ook, nu moet ik zeggen dat ze bij mij of heel veel gebruikt worden, of heel weinig, ik heb 3 Golden's geopend, Gruul, Dr. Boom en dus Mimirion's. Gruul heb ik toen gedust, kaart die ik nooit zou gebruiken, een reguliere had ik zeker bewaard, maar golden absoluut niet. Dr. Boom heb ik uiteraard nog en zit in diverse decks (heb ook nog een normal voor wanneer ze hem toch nerfen
Maarja nu dus golden, voor nu heb ik de dust niet nodig dus kan ik hem sowieso houden, maar uiteindelijk zal die er wel aangaan.
Ja, maintenance tot 11 uur volgens mij.Auredium schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:24:
Hmmmzzz...ik kon vannochtend niet inloggen op Hearthstone met mijn tablet. Geen verbinding en bij verbinding maken geen verbinding of onverwachts eruit gegooit als bericht. Getest op twee netwerken en ook het tablet opnieuw opstarten no solve. Blizzard Maintainance?
Had ik vanochtend ook, maar inmiddels wel al weer een spelletje kunnen spelen.Auredium schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:24:
Beetje jammer dat Blizzard heeft besloten dat je de golden versies van Adventure kaarten zelf moet craften en niet als reward krijgt voor het verslaan van Heroic mode bosses. Ik ben nog steeds een beetje salty over deze post waar ze het proberen goed te praten: http://us.battle.net/hear...pic/13347345291?page=3#50separhim schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:03:
[...]
Hier zeggen ze dat Heroic bosses zo moeilijk zijn dat ze de vereiste van het craften van de golden kaarten maar hebben verwijderd, zodat iedereen ze kan aanmaken en het ook mogelijk is voor de mensen die het niet lukt om de Heroic mode te doen. Dit impliceert eigenlijk dat deze bosses ook daadwerkelijk moeilijk zijn, maar iedereen weet dat dit 1 groot netdeck festijn is en als je naar hearthpwn gaat staan hier hele mooie guides die je zowat turn for turn begeleiden.
Het kost dus helemaal geen skill om deze card back te verkrijgen, dus als je die card back gebruikt is dan ook helemaal niemand geïntimideerd; wat soms wel het geval is als je de Legend card back aan hebt staan of als je bijv. een golden Hero hebt. Ik vind een (lelijke) card back als ENIGE reward voor het verslaan van letterlijk ALLE heroic bosses zo mager, dat ik er gewoon niet eens aan ben begonnen.
[ Voor 10% gewijzigd door PCBaas op 13-05-2015 10:30 ]
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Helemaal met je eens, ik vind het belachelijk dat je zo'n magere beloning krijgt voor iets wat eigenlijk gewoon een RNGfest is.PCBaas schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:28:
[...]
Beetje jammer dat Blizzard heeft besloten dat je de golden versies van Adventure kaarten zelf moet craften en niet als reward krijgt voor het verslaan van Heroic mode bosses. Ik ben nog steeds een beetje salty over deze post waar ze het proberen goed te praten: http://us.battle.net/hear...pic/13347345291?page=3#50
Hier zeggen ze dat Heroic bosses zo moeilijk zijn dat ze de vereiste van het craften van de golden kaarten maar hebben verwijderd, zodat iedereen ze kan aanmaken en het ook mogelijk is voor de mensen die het niet lukt om de Heroic mode te doen. Dit impliceert eigenlijk dat deze bosses ook daadwerkelijk moeilijk zijn, maar iedereen weet dat dit 1 groot netdeck festijn is en als je naar hearthpwn gaat staan hier hele mooie guides die je zowat turn for turn begeleiden.
Het kost dus helemaal geen skill om deze card back te verkrijgen, dus als je die card back gebruikt is dan ook helemaal niemand geïntimideerd; wat soms wel het geval is als je de Legend card back aan hebt staan of als je bijv. een golden Hero hebt. Ik vind een (lelijke) card back als ENIGE reward voor het verslaan van letterlijk ALLE heroic bosses zo mager, dat ik er niet eens aan ben begonnen.
Haha die eerste reactie onder die link van jou, 2-3 dollar per kaart.
Die quote ook. 
Wat hij zegt:

Wat hij zegt:
Wat hij bedoelt:We made this change to make things more accessible for everyone.
We removed it, because we can make more money selling packs if people have to spend dust to craft the golden adventure cards.
Dat zegt zij inderdaad, ik heb ook heroic niet eens geprobeerd omdat het beloning mij te weinig is voor de tijd die je moet investeren.xelfer schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:32:
Die quote ook.
Wat hij zegt:
[...]
Wat hij bedoelt:
[...]
Ja het is inderdaad onzin, en het had juist leuk geweest om dat als reward te krijgen.PCBaas schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:28:
[...]
Beetje jammer dat Blizzard heeft besloten dat je de golden versies van Adventure kaarten zelf moet craften en niet als reward krijgt voor het verslaan van Heroic mode bosses. Ik ben nog steeds een beetje salty over deze post waar ze het proberen goed te praten: http://us.battle.net/hear...pic/13347345291?page=3#50
Het kost dus helemaal geen skill om deze card back te verkrijgen, dus als je die card back gebruikt is dan ook helemaal niemand geïntimideerd; wat soms wel het geval is als je de Legend card back aan hebt staan of als je bijv. een golden Hero hebt. Ik vind een (lelijke) card back als ENIGE reward voor het verslaan van letterlijk ALLE heroic bosses zo mager, dat ik er gewoon niet eens aan ben begonnen.
Ik denk dat je zelfs een argument zou kunnen maken dat dit meer geld had opgeleverd.
Nu is het zo dat bijna niemand voor een golden deck gaat, het is duur en/of kost gigantisch veel tijd, dus de meeste beginnen er niet eens aan, zeker niet wanneer je deck nog maar max 10 kaarten golden heeft. Hoe haal je mensen toch meer mensen over? Doordat ze bijna helemaal golden zijn, stel je voor dat je favoriete deck 20 golden kaarten heeft, dan begint het wel wat te kriebelen.
Door de kaarten van de adventures golden te maken, in combinatie met de gratis golden kaarten van basic en dan hier en daar uit pakjes, heeft je deck veel meer golden kaarten, en willen veel mensen het afmaken, wat dus weer profit is.
Ja, het is inderdaad echt super krom. 
(net zoals de rewards van ranked, maar dit was volgens mij een paar weken geleden al behandeld
)
(net zoals de rewards van ranked, maar dit was volgens mij een paar weken geleden al behandeld
[ Voor 36% gewijzigd door PCBaas op 13-05-2015 10:52 ]
Welke rewards?PCBaas schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:42:
Ja, het is inderdaad echt super krom.
(net zoals de rewards van ranked, maar dit was volgens mij een paar weken geleden al behandeld)
Ja rewards van ranked zou ook leuk zijn, zelfs gewoon data per seizoen zou al leuk zijn, bijvoorbeeld win-loss, favoriete class en je rank. Maar gold of dust reward zou ook leuk zijn. Het hoeft niet veel te zijn, maar nu is het alsof het vorige seizoen nooit gebeurd is, het is 1 keer legendary card back, en verder nooit iets. Naja cardback voor rank20 tel ik dan niet mee, want dat is gewoon "je bent actief geweest die maand"
Nou uit eindelijk 3-3 in de arena gehaald
Kreeg 30 gold/25dust/GvG pakje
Uit dit pakje kwam dan weer wel een golden Anima Golem! en een normale Kezan Mystic
Uit dit pakje kwam dan weer wel een golden Anima Golem! en een normale Kezan Mystic
Een handtekening?!
Ja gewoon iets, al is het maar je ranks per seizoen als een soort van pokemon badges naast elkaar of een token zodat je een common kaart golden kan maken (dan zijn de Adventure goldens teminste bereikbaar voor mensen die niet de volledige collectie hebben).Benjamin- schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:05:
Ja rewards van ranked zou ook leuk zijn, zelfs gewoon data per seizoen zou al leuk zijn, bijvoorbeeld win-loss, favoriete class en je rank. Maar gold of dust reward zou ook leuk zijn. Het hoeft niet veel te zijn, maar nu is het alsof het vorige seizoen nooit gebeurd is, het is 1 keer legendary card back, en verder nooit iets. Naja cardback voor rank20 tel ik dan niet mee, want dat is gewoon "je bent actief geweest die maand"
Dat is een heel leuk pakje!tellavist schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:08:
Nou uit eindelijk 3-3 in de arena gehaald![]()
Golden epic is evenveel waard als een legendary, leveren beide 400 dust op, en deze kaart wordt echt nooit gespeeld, dus kan je die mooi gebruiken om te sparen voor een legendary.
Kezan mystic is verder ook een uitstekende kaart.
Inderdaad een token zou ook leuk zijn, legendary geeft je een legendary token, 1-5 epic enz. En dan of een kaart golden maken, of gewoon uberhaupt een kaart maken.PCBaas schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:09:
Ja gewoon iets, al is het maar je ranks per seizoen als een soort van pokemon badges naast elkaar of een token zodat je een common kaart golden kan maken (dan zijn de Adventure goldens teminste bereikbaar voor mensen die niet de volledige collectie hebben).
[ Voor 32% gewijzigd door Benjamin- op 13-05-2015 11:11 ]
Hoe vaak heb je al arena gespeeld. Ik neem aan dat je vrij nieuw bent dus dan is het een prima begin. Zoals eerder aangegeven kun je golden anima golem disenchanten omdat hij vrij slecht en je kan beter rares craften die goed zijn.tellavist schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:08:
Nou uit eindelijk 3-3 in de arena gehaald![]()
Legendaries... gewoon legendaries.separhim schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:11:
[...]
Hoe vaak heb je al arena gespeeld. Ik neem aan dat je vrij nieuw bent dus dan is het een prima begin. Zoals eerder aangegeven kun je golden anima golem disenchanten omdat hij vrij slecht en je kan beter rares craften die goed zijn.
Dat klinkt voor mensen vaak nog ver weg, maar je zal zien dat je heel veel spijt krijgt als je lager gaat craften. Epics zijn ook nog een optie, zelfs rares nog, maar alleen als je deck voorderest compleet is.
Het hangt echt af van hoeveel je hebt, er zijn slechts enkele legendaries die goed genoeg zijn om te craften als je niet voor deck mikt. (Dr. Boom) Voor de rest zou ik eerste goed rares craften voordat je legendaries gaat craften zonder dat je er een deck voor hebt.Benjamin- schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:13:
[...]
Legendaries... gewoon legendaries.
Dat klinkt voor mensen vaak nog ver weg, maar je zal zien dat je heel veel spijt krijgt als je lager gaat craften. Epics zijn ook nog een optie, zelfs rares nog, maar alleen als je deck voorderest compleet is.
Meest gespeelde algemene legendaries zijn altijd goed om te hebben zoals:
- Sylvanas
- Dr. Boom
- Sylvanas
- Dr. Boom
Het is natuurlijk altijd goed om deze te hebben, maar ik ben van mening dat het beter is om een deck te craften wat goedkoop is en goed werkt, (skill hunter en cheap zoo), dan legendaries die zonder bijpassend deck te hebben. Sylvanas en Dr. Boom zijn veel beter in midrange en control deck en deze decks zijn zelden goedkoop.xelfer schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:19:
Meest gespeelde algemene legendaries zijn altijd goed om te hebben zoals:
- Sylvanas
- Dr. Boom
Dat ligt er maar net aan wat je wilt doen. Ik heb voor een Mech Mage deck wat rares en commons gecraft, omdat ik ze nog niet had. Nu een compleet Mech Mage deck wat leuk is om te spelen. Zelfde met een Fatique Druid deck. Wat rares en een epic gecraft welke ik nog niet had, en een prima deck gecreëerd om mee te spelen. Uiteraard ook een Doctor Boom en Sylvanas gecraft van wat gouden kaarten, maar als je een deck wilt maken en je mist nog net wat kaarten, dan is het absoluut waard om te craften.Benjamin- schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:13:
[...]
Legendaries... gewoon legendaries.
Ik heb er in ieder geval nog geen seconde spijt van gehad
Surfin' paradise!
Een goedkoop deck craften is sowieso een slecht idee. Stel het decktype samen met de kaarten die je hebt. En als je dan kaarten uit packs haalt verwerk je die in je deck.separhim schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:23:
[...]
Het is natuurlijk altijd goed om deze te hebben, maar ik ben van mening dat het beter is om een deck te craften wat goedkoop is en goed werkt, (skill hunter en cheap zoo), dan legendaries die zonder bijpassend deck te hebben. Sylvanas en Dr. Boom zijn veel beter in midrange en control deck en deze decks zijn zelden goedkoop.
Ik heb zelf ook e.a. aan non-legendarys gecraft en daar heb ik nu nog steeds spijt van. Alleen legendarys craften, zeker in het begin. En heeeeeeeeel veel arena spelen. Er is geen effectievere manier om je kaartencollectie uit te breiden.
Ik had misschien duidelijk moeten maken dat als je geen geld wil besteden dat je dan beter een goedkoop deck kunt craften. Ja arena kan de meest effectieve manier zijn om je collectie uit te breiden maar je moet wel eerst goed zijn arena voordat het effectief is.astie schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:40:
[...]
Een goedkoop deck craften is sowieso een slecht idee. Stel het decktype samen met de kaarten die je hebt. En als je dan kaarten uit packs haalt verwerk je die in je deck.
Ik heb zelf ook e.a. aan non-legendarys gecraft en daar heb ik nu nog steeds spijt van. Alleen legendarys craften, zeker in het begin. En heeeeeeeeel veel arena spelen. Er is geen effectievere manier om je kaartencollectie uit te breiden.
Word nooit gebruikt nee?Benjamin- schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:09:
[...]
Dat is een heel leuk pakje!
Golden epic is evenveel waard als een legendary, leveren beide 400 dust op, en deze kaart wordt echt nooit gespeeld, dus kan je die mooi gebruiken om te sparen voor een legendary.
Kezan mystic is verder ook een uitstekende kaart.
Best apart, met mechwarper heb ik een 9-9 kaart voor 5 mana, Die sowieso z'n 2e turn gaat halen omdat je je mechwarpen op het bord hebt liggen. dus eigenlijk 18 dmg voor 5 mana.
Vind die kaart zo gek nog niet!
Ga hem toch even in mn warlock deckje stoppen om te proberen. (zo goed is dat deck nog niet namelijk)
Mocht het echt bagger werken, dan ga ik voor de 400 dust
Dit was de 2e keer!separhim schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:11:
[...]
Hoe vaak heb je al arena gespeeld. Ik neem aan dat je vrij nieuw bent dus dan is het een prima begin. Zoals eerder aangegeven kun je golden anima golem disenchanten omdat hij vrij slecht en je kan beter rares craften die goed zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door tellavist op 13-05-2015 11:53 ]
Een handtekening?!
En hoe wordt je goed in arena? Door het veel te spelen. Zeker in het begin is het verschil tussen arena en ranked/casual spelen erg groot. Ze vereisen verschillende manieren van spelen. Daarom is het aan te raden om vooral arena te spelen. Dan leer je alle kaarten en de classes goed kennen.separhim schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:46:
[...]
Ik had misschien duidelijk moeten maken dat als je geen geld wil besteden dat je dan beter een goedkoop deck kunt craften. Ja arena kan de meest effectieve manier zijn om je collectie uit te breiden maar je moet wel eerst goed zijn arena voordat het effectief is.
Ik heb er ook nog steeds geen geld aan uitgegeven (aan packs dan. Naxx en BRM heb ik gekocht) en heb mijn collectie, op wat legendarys na, compleet. Hier heb ik iets langer als een jaar over gedaan. Ik heb er gemiddeld 2 uur per dag aan besteed.
Ik raad je dus aan om echt geen goedkoop deck te craften, ookal wil je free2play. Als je bijvoorbeeld zoo neemt dan hoef je echt niet gelijk in je eerste deck de Knife Jugglers te hebben of Imp Gang Boss. Er zijn zoveel alternatieven. Als je dan de kaarten uit een pack haalt kun je altijd deze in je deck verwerken.
Tja proberen is natuurlijk nooit verkeerd, mech warlock is nooit echt sterk geweest en een goede timing voor Anima Golem is zeer lastig, omdat er altijd een kans is dat je tegenstander als je andere minions kan clearen en dan is je 6 mana weggegooid.tellavist schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:52:
[...]
Word nooit gebruikt nee?
Best apart, met mechwarper heb ik een 9-9 kaart voor 5 mana, Die sowieso z'n 2e turn gaat halen omdat je je mechwarpen op het bord hebt liggen. dus eigenlijk 18 dmg voor 5 mana.
Ga hem toch even in mn warlock deckje stoppen om te proberen. (zo goed is dat deck nog niet namelijk)
[...]
Dit was de 2e keer!
Ja dan moet je er ook flink tijd aan besteden maar als je snel een competitief deck heb kun je toch beter zoo of skill hunter craften. Het hangt ervan af wat je wil doen met HS.astie schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:53:
[...]
Ik heb er ook nog steeds geen geld aan uitgegeven (aan packs dan. Naxx en BRM heb ik gekocht) en heb mijn collectie, op wat legendarys na, compleet. Hier heb ik iets langer als een jaar over gedaan. Ik heb er gemiddeld 2 uur per dag aan besteed.
Ik raad je dus aan om echt geen goedkoop deck te craften, ookal wil je free2play. Als je bijvoorbeeld zoo neemt dan hoef je echt niet gelijk in je eerste deck de Knife Jugglers te hebben of Imp Gang Boss. Er zijn zoveel alternatieven. Als je dan de kaarten uit een pack haalt kun je altijd deze in je deck verwerken.
Ik doe dit dus anders.astie schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:53:
[...]
Ik speel een uurtje per dag, en werk een uurtje per dag extra
zijn toch weer om en naarbij 15 pakjes kaarten in een uurtje.
Dat ga je niet redden door een uurtje te spelen hoor!
Geintje, mocht willen dat ik zoveel verdiende

[ Voor 4% gewijzigd door tellavist op 13-05-2015 12:00 ]
Een handtekening?!
Dat is natuurlijk ook de strategie. F2P moet een grind zijn (maar wel mogelijk) en de drempel om geld uit te geven moet laag zijn (packs niet te duur).
Een uurtje F2P levert gewoon veel minder op dan een uurtje overwerken bij de baas.
Persoonlijk kocht ik packs ook uit luiheid en met de insteek "vermaak mag wel iets kosten". Als je die 18 euro voor een paar packs of die 22 euro voor een expansion kan missen, en je bent bereidt om het er voor uit te geven.... waarom niet?
F2P is natuurlijk ook prima. Uiteindelijk kan je gewoon een volledige collectie krijgen zonder ook maar een euro te investeren.
Een uurtje F2P levert gewoon veel minder op dan een uurtje overwerken bij de baas.
Persoonlijk kocht ik packs ook uit luiheid en met de insteek "vermaak mag wel iets kosten". Als je die 18 euro voor een paar packs of die 22 euro voor een expansion kan missen, en je bent bereidt om het er voor uit te geven.... waarom niet?
F2P is natuurlijk ook prima. Uiteindelijk kan je gewoon een volledige collectie krijgen zonder ook maar een euro te investeren.
De drempel om geld uit te geven is voor mij dat het allemaal online is, dus als Blizzard de stekker er uit trekt is alles weg. En voor virtuele kaarten vind ik de packs ook niet echt goedkoop. Spelen doe ik toch wel, dus met wat geduld komen die kaarten er uiteindelijk ook. Na wat experimenteren in het begin, uitzoeken wat ik leuk vind, vermaak ik me nu prima met wat suboptimale decks. Vanwege de dustratio's zou ik zelf ook niet snel commons or rares craften. Maar als je echt graag meteen wil gaan ranken, tja...
Jep, das ook mijn insteek!xelfer schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:31:
Dat is natuurlijk ook de strategie. F2P moet een grind zijn (maar wel mogelijk) en de drempel om geld uit te geven moet laag zijn (packs niet te duur).
Moet toch al dat geld wat ik overhoud door gestopt te zijn met roken op de een of andere manier "nuttig" besteden
Zojuist mijn laatste hero naar lvl10 geholpen. Heb nu alle basic cards. Jippie!
Een handtekening?!
Verwijderd
Sowieso met gewoon een beetje te spelen casual (daily doen + enkele matchen per dag) zal je heus het tempo niet inhalen waarmee Blizzard de kaarten released. Het is een eigenlijk een game dat redelijk wat geld kost als je alle kaarten wilt hebben.108rogar schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:21:
De drempel om geld uit te geven is voor mij dat het allemaal online is, dus als Blizzard de stekker er uit trekt is alles weg. En voor virtuele kaarten vind ik de packs ook niet echt goedkoop. Spelen doe ik toch wel, dus met wat geduld komen die kaarten er uiteindelijk ook. Na wat experimenteren in het begin, uitzoeken wat ik leuk vind, vermaak ik me nu prima met wat suboptimale decks. Vanwege de dustratio's zou ik zelf ook niet snel commons or rares craften. Maar als je echt graag meteen wil gaan ranken, tja...
Blizzard zal niet zomaar de stekker trekken uit een nieuwe super winstgevende game. Ze hebben zelf al toegegeven dat ze het niet verwacht hadden dat Hearthstone zo een gigantisch succes ging worden. Nu, het is een groot succes en ik verwacht zeker nog voor de komende 5 tot 10 jaar dat er kaartjes zullen uitkomen. Ik hoop met 200-300 euro per jaar dat ik toch wel rondkom. Ik vindt dat niet veel geld als je weet dat je niet in hardware moet investeren of andere games. Stekker uittrekken is iets wat ik zelf veel aan denk. Zeker nu Battlefield Heroes, een spel waar ik toch ook wel wat geld heb ingestoken de deuren sluit. Maar dat is EA. EA is een ander bedrijf dan Blizzard.
Blizzard heeft nog uit geen enkele game de stekker uitgetrokken en dat zijn ze ook niet van plan. Kijk naar World of Warcraft, het is een succesverhaal en ze zullen blijven groeien. Blizzard is het perfecte voorbeeld van een goed gezond bedrijf. Ze weten hun spelers vast te binden aan hun games en ze geven geld er aan uit. Met de volgende zogezegde F2P game zullen ze zeker weer meer opbrengsten halen dan mochten ze dit uitbrengen als retailgame voor €50 éénmalig.
Mocht het nog niet duidelijk zijn, ik ben pro Blizzard.
Heb inmiddels ook 2x Anima Golem, zit er zelf aan te denken om bovenstaand te voorkomen om hem samen met een Ironbeak Owl te spelen, als combo dus op 8 of 7 mana (afhankelijk of je een mechwarper in play hebt of een Emperor Thaurissan in play hebt gehad... Een 9/9 met een 2/1 op turn 7/8 is gewoon goed, al is het maar om een BGH/Hex/Polymorph uit de tent te lokken...separhim schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:59:
[...]
Tja proberen is natuurlijk nooit verkeerd, mech warlock is nooit echt sterk geweest en een goede timing voor Anima Golem is zeer lastig, omdat er altijd een kans is dat je tegenstander als je andere minions kan clearen en dan is je 6 mana weggegooid.
[...]
Een pakje kaartjes is "nuttiger" dan een pakje sigarettentellavist schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:29:
[...]
Jep, das ook mijn insteek!![]()
Moet toch al dat geld wat ik overhoud door gestopt te zijn met roken op de een of andere manier "nuttig" besteden![]()
Zojuist mijn laatste hero naar lvl10 geholpen. Heb nu alle basic cards. Jippie!
Verwijderd
Game verslaving is ook niet van de minste hé.xelfer schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:43:
[...]
Een pakje kaartjes is "nuttiger" dan een pakje sigaretten.
Tot je je owl voor de 300 andere targets in game moet gebruiken omdat je anders tegen die tijd nog maar 1 HP hebtThe_Big_Easy schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:40:
[...]
Heb inmiddels ook 2x Anima Golem, zit er zelf aan te denken om bovenstaand te voorkomen om hem samen met een Ironbeak Owl te spelen, als combo dus op 8 of 7 mana (afhankelijk of je een mechwarper in play hebt of een Emperor Thaurissan in play hebt gehad... Een 9/9 met een 2/1 op turn 7/8 is gewoon goed, al is het maar om een BGH/Hex/Polymorph uit de tent te lokken...
Met dit soort combo's kun je bijna gewoon niet ranked spelen en zal in de meeste gevallen bijv. Drakonid Crusher een veel betere optie zijn.
Als ik 1 ding wel heb geleerd in HS is het dat slechte kaarten gewoon slecht zijn en om die slechte dingen heen spelen is gewoon gimmicky en zal je nooit ver brengen.
Er zijn gewoon met 2 sterke kaarten veel meer dingen mogelijk en je hebt dan uiteindelijk meer succes.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Helemaal mee eens. Als je naar de manacost kijkt zijn er ook kaarten die veel meer waarde opleveren voor hetzelfde aantal mana. Daarbij is een 6-mana slot vaak niet dik bezet en is er dus voor deze golem een lijst aan betere alternatieven.beuker19 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:52:
[...]
Tot je je owl voor de 300 andere targets in game moet gebruiken omdat je anders tegen die tijd nog maar 1 HP hebt![]()
Met dit soort combo's kun je bijna gewoon niet ranked spelen en zal in de meeste gevallen bijv. Drakonid Crusher een veel betere optie zijn.
Als ik 1 ding wel heb geleerd in HS is het dat slechte kaarten gewoon slecht zijn en om die slechte dingen heen spelen is gewoon gimmicky en zal je nooit ver brengen.
Er zijn gewoon met 2 sterke kaarten veel meer dingen mogelijk en je hebt dan uiteindelijk meer succes.
Mja, dat is op zich wel waar ja. Qua gameverslaving is Blizzard wel de ergste game maker gelijk. Veel Blizzard games zijn 100% gericht op grinden. Als je meer tijd in een Blizzard game als HS, Diablo 3 of WoW stopt, dan heb je vaak meer (en ben je 'beter') dan iemand die dat niet doet.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:50:
[...]
Game verslaving is ook niet van de minste hé.Maar toch iets gezonder.
Er zijn er een paar die je in veel decks kan stoppen, Boom is er daar 1 van, Sylvanas is er daar ook 1 van, maar ook Rag kan je in heel wat decks stoppen. Maargoed dan ga je er van uit dat hij niet specifieke classes heeft die hij leuk gaat vinden. Zo speel ik 40% Paladin, 20% Mage, 20% Warlock, 10% Druid en de rest valt onder die andere 10%separhim schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:15:
[...]
Het hangt echt af van hoeveel je hebt, er zijn slechts enkele legendaries die goed genoeg zijn om te craften als je niet voor deck mikt. (Dr. Boom) Voor de rest zou ik eerste goed rares craften voordat je legendaries gaat craften zonder dat je er een deck voor hebt.
Maar je moet sowieso onthouden dat hij een 'nieuwe' speler is, ook met Face Hunter zal hij nog niet heel ver komen. Hij zal voorlopig toch gewoon lekker moeten spelen, beetje kijken wat iedereen speelt, voordat hij echt alles gaat begrijpen (of hij dan goed speelt enz is een ander verhaal).separhim schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:23:
[...]Het is natuurlijk altijd goed om deze te hebben, maar ik ben van mening dat het beter is om een deck te craften wat goedkoop is en goed werkt, (skill hunter en cheap zoo), dan legendaries die zonder bijpassend deck te hebben. Sylvanas en Dr. Boom zijn veel beter in midrange en control deck en deze decks zijn zelden goedkoop.
Ik begrijp het gevoel wel, ik heb het vroeger ook gedaan, ik heb zelfs mijn tweede legendary gedisenchant om rares te craften, namelijk Alex om o.a. Divine Favors te craften, maar dat betekent niet dat het slim was.
Kijk mijn ervaring is dat je aan het begin toch aan het kutten bent, je weet zoveel nog niet, is ook helemaal niet erg natuurlijk, en je maakt de raarste decks. Doe dat gewoon lekker en probeer nog niet een goedkoop deck over te nemen, door commons en rares te craften. Wat ik al zei, mis je echt nog een paar om echt een goed deck te maken, geen probleem. Maar wil je Mech Mage spelen, dan zou ik voor Antonidas of Pyroblast sparen, gezien dit wel vaak kaarten zijn die je er in wilt hebben. Dr. Boom past natuurlijk daar ook perfect in.
Dat zei ik ook, mis je er nog een paar, dan kan je dat zeker doen, maar hij zal nog heel veel missen, als je dan alles gaat craften, dan ga je zo gigantisch achterlopen om straks heel veel dubbele kaarten te trekken.Snappie88 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:37:
[...]
Dat ligt er maar net aan wat je wilt doen. Ik heb voor een Mech Mage deck wat rares en commons gecraft, omdat ik ze nog niet had. Nu een compleet Mech Mage deck wat leuk is om te spelen. Zelfde met een Fatique Druid deck. Wat rares en een epic gecraft welke ik nog niet had, en een prima deck gecreëerd om mee te spelen. Uiteraard ook een Doctor Boom en Sylvanas gecraft van wat gouden kaarten, maar als je een deck wilt maken en je mist nog net wat kaarten, dan is het absoluut waard om te craften.
Ik heb er in ieder geval nog geen seconde spijt van gehad
Dat effect is iedere turn, dus ook die van de tegenstander. Dus jij speelt Mechwarper en Anima Golem, ik maak je Mechwarper kapot, en aan het einde van mij turn, dus voordat jij hem kan gebruiken, gaat die Golem kapot.tellavist schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:52:
[...]
Word nooit gebruikt nee?
Dus die tweede turn zal hij zelden halen, en dat maakt hem zwak.
Dat heb ik dus ook. Vroeger keek ik daar ook anders naar. Begrijp me niet verkeerd, ik kan hier totaal niet op een normale manier verdedigen dat ik een golden Paladin deck heb, het enige wat ik kan zeggen is dat ik het leuk vind, ik werk er voor, ik zuip me niet klem, ik rook niet enz, en hier heb ik gewoon een hele hoop plezier van. Dat kan ook zonder golden kaarten, maarja ik wilde dit, einde verhaal.xelfer schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:31:
In League of Legends heb ik ook het nodige geld gestopt, alle champions die ik echt speelde (zeker 50) had ik een skin voor, die kocht ik zoveel mogelijk in de aanbieding, maar dat tikte ook flink aan. Als ik dan denk hoeveel lol ik er van heb gehad, ach kan ik me niet druk om maken.
Dat is natuurlijk ook wel weer een puntje, veel mensen, zeker de mensen die het nodige geld hebben uitgegeven, willen of alle kaarten, of disenchanten vrijwel nooit. Zat kaarten die je nooit gebruikt, maar je toch niet disenchant. Zou je puur voor normale kaarten gaan en geen golden, en je houdt het dan bij 3 classes, dan is het best goed bijhouden.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:32:
[...]
Sowieso met gewoon een beetje te spelen casual (daily doen + enkele matchen per dag) zal je heus het tempo niet inhalen waarmee Blizzard de kaarten released. Het is een eigenlijk een game dat redelijk wat geld kost als je alle kaarten wilt hebben.
jeuj 2 gratis pakjes!!
*maakt open*
*you obtained 90 dust*
*maakt open*
*you obtained 90 dust*
nothing stops this train
Face hunter is niet zo moeilijk, maar ik heb al gezegd dat als iemand nieuw is en een competitief deck wil hebben dat hij beter rares kan craften voor dit soort decks.Benjamin- schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:27:
Maar je moet sowieso onthouden dat hij een 'nieuwe' speler is, ook met Face Hunter zal hij nog niet heel ver komen. Hij zal voorlopig toch gewoon lekker moeten spelen, beetje kijken wat iedereen speelt, voordat hij echt alles gaat begrijpen (of hij dan goed speelt enz is een ander verhaal).
Ja Alex is ook een redelijk legendary maar als je bijvoorbeeld millhouse of hemet krijgt als eerste legendary, kan je deze ook beter behouden i.p.v. azure drake craften?Ik begrijp het gevoel wel, ik heb het vroeger ook gedaan, ik heb zelfs mijn tweede legendary gedisenchant om rares te craften, namelijk Alex om o.a. Divine Favors te craften, maar dat betekent niet dat het slim was.
Ja je moet ook niet elke legendary kaart disenchanten om alleen maar kaarten te craften die je niet gaat gebruiken.Dat zei ik ook, mis je er nog een paar, dan kan je dat zeker doen, maar hij zal nog heel veel missen, als je dan alles gaat craften, dan ga je zo gigantisch achterlopen om straks heel veel dubbele kaarten te trekken.
Nieuwe competitieve spelers bestaan niet, dat zijn mensen die het proberen, maar dan blijf je gewoon heel lang op max rank 15 hangen, en dat is echt nog bij lange na niet in zicht.separhim schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:40:
[...]
Face hunter is niet zo moeilijk, maar ik heb al gezegd dat als iemand nieuw is en een competitief deck wil hebben dat hij beter rares kan craften voor dit soort decks.
[...]
Ja Alex is ook een redelijk legendary maar als je bijvoorbeeld millhouse of hemet krijgt als eerste legendary, kan je deze ook beter behouden i.p.v. azure drake craften?
[...]
Ja je moet ook niet elke legendary kaart disenchanten om alleen maar kaarten te craften die je niet gaat gebruiken.
Daarbij waarom zou je direct voor Face Hunter gaan? Zie het als dit, legend gaat hij nog heel erg lang niet worden, ook rank 5 oid niet. Dus net zoals de meeste spelers, speelt hij rond de 50% winrate, wil je dan een deck spelen die je leuk vindt, of een deck waar je niets aan vindt maar waarmee je iets hoger komt?
Behouden hoef je niet die 2, absoluut niet, maar zou er geen Azure Drake van craften totdat ik zeker zou weten dat ik deze kaart echt moet hebben, en dat dit het enige is wat ontbreekt.
Daarbij weet ik wat ik met een deck kan, wat ik wil. Hij nog niet, ga je nu rares al craften, terwijl je die morgen al niet meer leuk vindt, dan is dat gewoon heel zonde.
Eerst gewoon lekker spelen, kijken wat je krijgt, probeer het uit, en wanneer je weet van hoe en wat, en je weet wat je leuk vindt, dan ga je een deck maken zoals je dat zelf wilt, en goede kans dat daar in ieder geval 1 legendary in zit.
Verwijderd
Vanavond nog eens mijn stream open zetten. Priest ranking, momenteel op rank 8 denk ik. Priest nu op 42. Hopelijk tegen eind deze maand 55-60.
Oke welke streamer zit opeens zoo/mech Paladin aan het spelen, want 6 decks, 3 Paladin met hele lage curve.
Verwijderd
Als je er vanuit gaat dat je slechts 80 dust gaat krijgen heb je niet zo'n slecht gevoelKol Nedra schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:30:
jeuj 2 gratis pakjes!!
*maakt open*
*you obtained 90 dust*
Gemiddeld is een pakje ong 100 dust.
Lol, net met een hele slechte shaman draft een mage verslagen die minimaal 3 flamestrikes, 2 frostbolts en 2 fireballs had en ene hele hoop goede minions. Maakte echt elke beurt enorme missplays

Viel mij ook al op! De strategie ook, lijkt hier wel facepaladin!Benjamin- schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:53:
Oke welke streamer zit opeens zoo/mech Paladin aan het spelen, want 6 decks, 3 Paladin met hele lage curve.
Overigens vandaag in arena 4 (!) keer tegenstanders langs zien komen die 2 legendaries speelden..... niet de minste ook, de Ysera's en Tirion's vlogen om m'n oren heen. Is er iets gebugged met legendary chance in draft o.i.d. ?
Met een normale draft ben je meteen vrij kansloos tegen dat soort decks.
[ Voor 14% gewijzigd door Krukar op 13-05-2015 18:26 ]
Het hele design van HS arena is wat mij betreft bugged by design.Krukar schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:25:
Overigens vandaag in arena 4 (!) keer tegenstanders langs zien komen die 2 legendaries speelden..... niet de minste ook, de Ysera's en Tirion's vlogen om m'n oren heen. Is er iets gebugged met legendary chance in draft o.i.d. ?
Ik heb op het moment wat moeite met spelen. De game client wil nog wel eens stoppen en een game vinden is me ook nog niet gelukt. Ook staat er 'shop closed'. Hebben jullie hier ook last van?
[ Voor 7% gewijzigd door aicaramba op 13-05-2015 18:54 ]
Verwijderd
Ben Bye in de ESL Wednesday Wars. Denk dat het tornooi een drama wordt. 
Ga ondertussen mijn stream lay-out beetje aanpassen. Is beetje oud aan het worden.
Ga ondertussen mijn stream lay-out beetje aanpassen. Is beetje oud aan het worden.
Zou misschien leuker zijn als je zou zeggen 20 commons, 6 rares, 3 epic en 1 legendary ofzo.xelfer schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:50:
[...]
Het hele design van HS arena is wat mij betreft bugged by design.
Draften in MtG vond ik eerlijker. Je deelt een x aantal packs met spelers en je kiest steeds 1 kaart uit een set en geeft die set dan door aan degene na je. En degene voor jou geeft zijn/haar pack door.
Is inderdaad makkelijker, maar dat kan hier natuurlijk nooit werken.xelfer schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:02:
Draften in MtG vond ik eerlijker. Je deelt een x aantal packs met spelers en je kiest steeds 1 kaart uit een set en geeft die set dan door aan degene na je. En degene voor jou geeft zijn/haar pack door.
Maar wat je wel hebt, zijn bepaalde garanties in een pack, dat zouden ze in HS ook kunnen doen. Het hoeft trouwens niet zo statisch te zijn zoals ik zeg, maar wel gebalanceerder, waardoor je niet van die hele slechte en hele goede decks heb, niet zozeer door goed te draften, maar omdat je toevallig veel epics en legendaries kreeg aangeboden.
NICE!! Speel StriveWire WCS Qualifier tournament,,, inmiddels in 3e ronde... gaan ze toernooi resetten... fuuuu.
edit: wordt nu zaterdag gespeeld....
edit: wordt nu zaterdag gespeeld....
[ Voor 15% gewijzigd door Royy90 op 13-05-2015 20:44 ]
Ja klopt. Nu word je als speler gewoon getrolled door de game. Ik zou ook wel wat arena gaan spelen als er betere regels waren wat betreft card quality.Benjamin- schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:15:
[...]
Is inderdaad makkelijker, maar dat kan hier natuurlijk nooit werken.
Maar wat je wel hebt, zijn bepaalde garanties in een pack, dat zouden ze in HS ook kunnen doen. Het hoeft trouwens niet zo statisch te zijn zoals ik zeg, maar wel gebalanceerder, waardoor je niet van die hele slechte en hele goede decks heb, niet zozeer door goed te draften, maar omdat je toevallig veel epics en legendaries kreeg aangeboden.
Ja want opzicht is het idee er van leuk, maar dan doe ik het een keer, krijg een bagger lijst, en dan heb ik er al direct geen zin in, ga ik spelen, mag ik blij zijn met 3 wins, en dat was het.xelfer schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:34:
[...]
Ja klopt. Nu word je als speler gewoon getrolled door de game. Ik zou ook wel wat arena gaan spelen als er betere regels waren wat betreft card quality.
Ik heb de quest dat je met iemand mee moet kijken, maar niemand in mijn friendlist speelt HS. Zijn er hier een paar mensen die ik toe kan voegen voor deze quest? Mijn bnet tag is Detri#2984
[ Voor 8% gewijzigd door Smurf op 13-05-2015 21:02 ]
)
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]