Ysera blijft nog altijd een leuke kaart. Speel haar graag in mijn priest deck.
Ook niet. Plus dat vind ik nog steeds een rare play.xelfer schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:14:
Hungry Dragon + Dream van Ysera? Zo heb ik weleens een 1 drop spawn terug in hand gestopt van mijn tegenstander.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Als ik ga winnen dan speel ik ff snel alle kaarten uit voor meer xpBenjamin- schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:23:
[...]
Ook niet. Plus dat vind ik nog steeds een rare play.
Ja is ook zo, en opzich had Paladin technisch gezien op 1 HP kunnen zitten met geen direct damage, taunt of heal, en dat dit de enige optie was. Maar nee. 
Het leuke is, wanneer je het weet denk je echt "oh, duhhh"
[ Voor 16% gewijzigd door Benjamin- op 07-05-2015 21:55 ]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Weer een stapje hoger, zonder al te veel weerstand. Rank 12 nu. Kijken hoever ik dit deckje kan krijgen!
Gebruik deze btw: http://www.icy-veins.com/hearthstone/grinder-priest-gvg-deck
Met als enige verschil dat ik Sylvanas vervangen heb door Vol'Jin, omdat ik haar niet heb. Maar denk toch dat ik Vol'Jin er in zou houden... ik gebruik hem altijd i.c.m. met Holy Nova als removal, late game.
Gebruik deze btw: http://www.icy-veins.com/hearthstone/grinder-priest-gvg-deck
Met als enige verschil dat ik Sylvanas vervangen heb door Vol'Jin, omdat ik haar niet heb. Maar denk toch dat ik Vol'Jin er in zou houden... ik gebruik hem altijd i.c.m. met Holy Nova als removal, late game.
Oh, Hungry Dragon gaf een Webspinner, en die ging dood.Benjamin- schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:54:
Ding ding ding ding!108rogar schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:22:
[...]
Oh, Hungry Dragon gaf een Webspinner, en die ging dood.
Niet alleen Hunters hebben nu ongeluk met Webspinner.
Ik wil jullie allen vragen om mee te denken met mijn Paladin deck. In de basis wil het deck zo houden, dus geen Dragon Paladin.
Mijn match ups zijn:
Druid 50%
Hunter 63,6%
Mage 50% (vooral Mech Mage)
Paladin 72,7%
Priest 72,7%
Rogue 46,2%
Shaman 50%
Warlock 70,4%
Warrior 68%
Totaal: 61% (over ruim 150 games - niet allemaal met deze exacte versie)
Control match ups zijn dus geen probleem, Shaman is en blijft lastig door kaarten zoals Hex en Earth Shock. Druid is gewoon een probleem door de direct burst, net zo goed als met Rogue. Nu heb ik wel heal, maar deze 2 classes hebben gewoon zo extreem veel burst, dat ik dit niet snel genoeg kan stoppen, tenminste ongeveer de helft van de tijd.
Mech Mage is volgens mij mijn zwakste match up, gewoon zoveel value met een heel sterk begin, minions die niet doodgaan door Consecration, je kan wel traden met Truesilver, maar dat zijn dure trades en zorgen voor geen board control. We kennen het wel.
Natuurlijk weet ik dat ik niet tegen alles positief kan staan, maar wie weet hebben jullie nog wel ideetjes.

Kaarten waarmee ik mijn hoofdspeel
Eruit: 1 Healbot of Guardian, Annoy-o-Tron (al werkt die wel fantastisch in Face Hunter en Zoo) en ik heb nog steeds weinig liefde voor Piloted Shredder
Erin: Argus, Loatheb of iets heel anders, Hungry Dragons en MCTech
Loatheb zou me flink kunnen helpen, tegelijkertijd doet Healbot dat ook, dus dat vind ik een twijfel geval. Argus is vaak te traag. Sen'Jin is zeker een optie, maarja iets met Rogue lvl60 krijgen...
Hangen er hier eigenlijk mensen rond die ooit wel eens Legendary rank hebben gehaald? Ben wel benieuwd naar de ranks van mensen (of hun hoogst behaalde).
Ik dacht dat er één iemand al een paar keer legend heeft gehaald.
Soms kan een openingshand best leuk zijn

na 18 dmg op beurt 2 kwam een concede. Snelste potje ooit

Battle.net: NagaByrd#2844
Verwijderd
Kan uit mijn hoofd 4 zeggen welke legend hebben behaald, plus een aantal meldingen van behalen van legend ( zeg 4) waarvan ik uit mijn hoofd niet meer weet wie het waren. Zelf is hoogste rank 7. Maar speel zeer casual ( denk aan 50 game per maand) plus 4 a 5 maanden arena only gespeeld.
Mijn hoogste is nog steeds 5. Ik speel daar ook gewoon nog steeds te weinig voor. Ik wil echt een keer door pushen, maar ik kan nooit een paar uur achter elkaar spelen. Ben er wel lang zoet mee, maar dan ben ik echt met mijn deck bezig. 
Echt een goed deck maken en dan flinke winrate, dat vind ik leuker dan een deck kopieren of gewoon bij hetzelfde deck blijven en dan puur potjes doen. Ik wil goed zijn omdat ik goed nadenk over wat ik speel, niet hoeveel ik speel.
Echt een goed deck maken en dan flinke winrate, dat vind ik leuker dan een deck kopieren of gewoon bij hetzelfde deck blijven en dan puur potjes doen. Ik wil goed zijn omdat ik goed nadenk over wat ik speel, niet hoeveel ik speel.
Waarom speel je tegen een idioot? Want een Rogue die op turn 2 niets doet, of we het nu over alleen dagger, of dagger op Whirling, begrijpt dit spel duidelijk niet.nagasy schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:09:
Ik dacht dat er één iemand al een paar keer legend heeft gehaald.
[ Voor 14% gewijzigd door Benjamin- op 07-05-2015 23:48 ]
Royy, Bekse en Lode weet ik van dat ze Legend hebben gehaald. Ikzelf heb helaas pas 5x rang 1 met 5 sterren gehaald. Helaas nooit één van die 5 matches kunnen winnen. Echt ongelofelijkyinx84 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:06:
Hangen er hier eigenlijk mensen rond die ooit wel eens Legendary rank hebben gehaald? Ben wel benieuwd naar de ranks van mensen (of hun hoogst behaalde).

Het eerste wat in me opkomt is -Emperor +LoathebBenjamin- schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:03:
[...]
Ik wil jullie allen vragen om mee te denken met mijn Paladin deck. In de basis wil het deck zo houden, dus geen Dragon Paladin.
[afbeelding]
Mijn redenering:
Als je Emperor speelt, heeft deze geen direct effect. Zijn effect heeft namelijk alleen zin als je meerdere kaarten 1 mana minder maakt PLUS deze kaarten dan ook de beurt(en) erna een verschil maken (alsin, je ze eerst niet in dezelfde beurt had kunnen spelen doordat de mana cost hiervoor te hoog was EN je hierdoor een temposwing kunt pakken en/of hierdoor de game kunt winnen). Emperor vind ik dan ook eigenlijk een win-more kaart, behalve als deze in combo decks gespeeld wordt en deze de combo beter beschikbaar maakt (zoals in Freeze Mage, Patron Warrior, Malygos Rogue); maar dit laatste heeft natuurlijk direct te maken met het bovenstaande.
Loatheb is echter veel directer en heeft op zichzelf al nut v.s. de classes waar je nu moeite tegen hebt; zelfde stats is natuurlijk ook mooi meegerekend.
Misschien vind je dit niet en vind je Emperor beter (waarom?
EDIT:
spoiler:
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:26:
Kan uit mijn hoofd 4 zeggen welke legend hebben behaald, plus een aantal meldingen van behalen van legend ( zeg 4) waarvan ik uit mijn hoofd niet meer weet wie het waren.
[quote]astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:51:
Royy, Bekse en Lode weet ik van dat ze Legend hebben gehaald.
Ik
ben de mysterieuze............. "4e" Legend
(in Augustus 2014 gehaald, daarna telkens rond rank 5 op het einde van de maand omdat ik geen zin meer heb in de grind)
Kan uit mijn hoofd 4 zeggen welke legend hebben behaald, plus een aantal meldingen van behalen van legend ( zeg 4) waarvan ik uit mijn hoofd niet meer weet wie het waren.
[quote]astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:51:
Royy, Bekse en Lode weet ik van dat ze Legend hebben gehaald.
Ik
[ Voor 17% gewijzigd door PCBaas op 08-05-2015 00:39 ]
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Zelf tot rank 5 gekomen met m'n Priest deck (met wat hulp van Pally deck van Royy), daarna werd het echt lastig voor mij.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Het echte tellen is lastig maar je kan wel in de gaten houden dat als je Emporer in je handen hebt of je dan meer aan Loatheb hebt of Emporer. Zo blijf je constant bezig met kaarten waaraan je twijfelt te testen. Dit is erg belangrijk in het zelf bouwen van een deck. Zit een kaart te vaak dood in je handen of heeft hij bijna nooit value kun je ook eens een andere kaart proberen. Zo blijf je constant je deck aanpassen. Ook per rang worden andere typen decks gespeeld dus je kan dan ook je deck weer daaraan aanpassen.PCBaas schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 00:26:
[...]
Het eerste wat in me opkomt is -Emperor +Loatheb
Mijn redenering:
Als je Emperor speelt, heeft deze geen direct effect. Zijn effect heeft namelijk alleen zin als je meerdere kaarten 1 mana minder maakt PLUS deze kaarten dan ook de beurt(en) erna een verschil maken (alsin, je ze eerst niet in dezelfde beurt had kunnen spelen doordat de mana cost hiervoor te hoog was EN je hierdoor een temposwing kunt pakken en/of hierdoor de game kunt winnen). Emperor vind ik dan ook eigenlijk een win-more kaart, behalve als deze in combo decks gespeeld wordt en deze de combo beter beschikbaar maakt (zoals in Freeze Mage, Patron Warrior, Malygos Rogue); maar dit laatste heeft natuurlijk direct te maken met het bovenstaande.
Loatheb is echter veel directer en heeft op zichzelf al nut v.s. de classes waar je nu moeite tegen hebt; zelfde stats is natuurlijk ook mooi meegerekend.![]()
Misschien vind je dit niet en vind je Emperor beter (waarom?). In principe is het natuurlijk het mooiste als je de games terug kan kijken en kan gaan proberen te tellen hoe vaak dit een verschil uit had kunnen maken (als je Loatheb in je hand had i.p.v. Emperor), maar ik denk niet dat dit een mogelijkheid is.
Eruit annoy-o-tron en zombie chow er in?Benjamin- schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:03:
[...]
Ding ding ding ding!
Niet alleen Hunters hebben nu ongeluk met Webspinner.
Mijn match ups zijn:
Druid 50%
Hunter 63,6%
Mage 50% (vooral Mech Mage)
Paladin 72,7%
Priest 72,7%
Rogue 46,2%
Shaman 50%
Warlock 70,4%
Warrior 68%
Totaal: 61% (over ruim 150 games - niet allemaal met deze exacte versie)
Control match ups zijn dus geen probleem, Shaman is en blijft lastig door kaarten zoals Hex en Earth Shock. Druid is gewoon een probleem door de direct burst, net zo goed als met Rogue. Nu heb ik wel heal, maar deze 2 classes hebben gewoon zo extreem veel burst, dat ik dit niet snel genoeg kan stoppen, tenminste ongeveer de helft van de tijd.
Mech Mage is volgens mij mijn zwakste match up, gewoon zoveel value met een heel sterk begin, minions die niet doodgaan door Consecration, je kan wel traden met Truesilver, maar dat zijn dure trades en zorgen voor geen board control. We kennen het wel.
Natuurlijk weet ik dat ik niet tegen alles positief kan staan, maar wie weet hebben jullie nog wel ideetjes.
[afbeelding]
Kaarten waarmee ik mijn hoofdspeel
Eruit: 1 Healbot of Guardian, Annoy-o-Tron (al werkt die wel fantastisch in Face Hunter en Zoo) en ik heb nog steeds weinig liefde voor Piloted Shredder
Erin: Argus, Loatheb of iets heel anders, Hungry Dragons en MCTech
Loatheb zou me flink kunnen helpen, tegelijkertijd doet Healbot dat ook, dus dat vind ik een twijfel geval. Argus is vaak te traag. Sen'Jin is zeker een optie, maarja iets met Rogue lvl60 krijgen...En ja ik weet het, zou niet moeten uitmaken.
Maar dan zelfs nog liever Golden Shredders.
Verder heb je best veel heal, dus wellicht de guardian of kings er uit voor een sterkere minion? Dr boom?
Thaurrisan is absoluut een win more kaart, maar wel 1 die ik vaak met veel value kan spelen, juist ook tegen combo omdat ik me hiermee kan voorbereiden op de grote hoeveelheid damage die kan/gaat komen.PCBaas schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 00:26:
[...]
Het eerste wat in me opkomt is -Emperor +Loatheb
Mijn redenering:
Loatheb is echter veel directer en heeft op zichzelf al nut v.s. de classes waar je nu moeite tegen hebt; zelfde stats is natuurlijk ook mooi meegerekend.![]()
Misschien vind je dit niet en vind je Emperor beter (waarom?). In principe is het natuurlijk het mooiste als je de games terug kan kijken en kan gaan proberen te tellen hoe vaak dit een verschil uit had kunnen maken (als je Loatheb in je hand had i.p.v. Emperor), maar ik denk niet dat dit een mogelijkheid is.
Loatheb zou zeker beter werken in bepaalde match ups, maar mijn gevoel zegt dat ik dan wel weer in andere match ups games ga verliezen. Vergeet niet, dit is mijn enige win more kaart, waardoor het in control match ups een belangrijke kaart is om gewoon te winnen.
Tevens werkt de kaart fantastisch on curve, belcher, thaurrisan, tirion.
Ik wil dus zeker ruimte maken voor loatheb, maar thaurrisan geeft me erg veel value, en zit maar heel zelden dood in mijn hand. Oh daarbij komt ook dat heel veel mensen hem direct willen verwijderen in angst om dood te gaan.
Dr. Boom heb ik een tijdje geprobeerd nadat ik hem eruit had gehaald omdat ik steeds BGH tegen me had, resultaat was wederom 80% van de tijd BGH er op. Supersterke kaart, maar dan zou ik er Ragnaros bij willen spelen oid, waardoor er iig 1 blijft leven.aicaramba schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:08:
[...]
Eruit annoy-o-tron en zombie chow er in?
Verder heb je best veel heal, dus wellicht de guardian of kings er uit voor een sterkere minion? Dr boom?
Ik ben gewoon geen fan van Boom in Paladin.
GoK er uit halen is echter wel een optie, heb die er in gedaan omdat ik Lay on Hands er uit heb gehaald, maar denk ook niet dat 3 heals in deze vorm nodig is. Daarom neig ik ook wel naar Healbot er uit voor Loatheb.
Zombie Chow is zeker een optie, sterk tegen Mech Mage, zeker ook Mirror Entity, en maakt tegen aggro weer sterker, maar de rest weer wat zwakker? Tegen Rogue en Druid stelt het niets voor.
Ik heb al de genoemde kaarten veel gebruikt, heel lang Boom, heel lang Zombie Chow en ook redelijk lang Loatheb. Ik mis dan ook vooral Loatheb op momenten. Boom vind ik vooral een win more kaart, waarbij ik de voorkeur geef aan Thaurrisan.
Weet dat ik een echte control speler ben, naar fatigue gaan vind ik alleen maar leuk.
En harrison jones? Er zijn veel weapon classes de laatste dagen. Wellicht ipv een healbot.
Voor mij is de dubbele Antique Healbot en Guardian of Kings wel erg verdedigendBenjamin- schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:03:
[...]
Ik zou zelf:
+ 1 Zombie Chow
+ 1 Lay On Hands
- 1 Healbot
- 1 Guardian of Kings
Wanneer ik die veel tegenkom, zal ik die omruilen voor bijvoorbeeld Vigil.aicaramba schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:48:
En harrison jones? Er zijn veel weapon classes de laatste dagen. Wellicht ipv een healbot.
Ja het is heel verdedigend, maar het werkt wel. Probleem van 1 Healbot en Lay on Hands, is dat je match up tegen Hunter moeilijk wordt, zit je healbot in je laatste 10 kaarten, dan is er geen heal mogelijkheid. Lay on Hands is namelijk te traag. Daarom is juist 2x Healbot fijn. Daarom is ook GoK beter, mana eerder en je hebt een body. Lay on Hands is echt een kaart tegen control. Niet tegen aggro.xelfer schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:49:
[...]
Voor mij is de dubbele Antique Healbot en Guardian of Kings wel erg verdedigend. Daarnaast valt de hoeveelheid late game mij een beetje tegen in dit deck. Er zitten ook behoorlijk wat 2 drops in en geen enkele 1 drop. Persoonlijk zou ik altijd minimaal 1 Zombie Chow spelen in een midrange deck. Ik zou mij iets meer richten op draw en minder op healing + relatief slechte minion.
Ik zou zelf:
+ 1 Zombie Chow
+ 1 Lay On Hands
- 1 Healbot
- 1 Guardian of Kings
LoH + Vigil vind ik ook onnodig.
Ik zag StrifeCro een dragon pally deck spelen met Argent Squire, shieldbot en de 1 mana +3 attack spell. Argent squire is super tegen hunter (beter dan zombie chow) en de +3 attack is goed tegen mech mage. Zag er zeer solide uit.
Gisteren van rank 10 naar 7 gespeeld met die chinese Dragon control warrior.
Echt mega fun deck!
Ik ga wel moeten mijn stelling terugnemen van minder facehunters want bijna 1op 3 was facehunter, maar dat win je makkelijk als warrior :-)
Je hebt een sterkere mid game dan standaard control EN je end game power is ook enorm dus volgens mij lijkt het wel sterker dan de standaard control warrior.
Vanavond nog verder testen!
Hier zijn mn stats van rank 10 naar 7

Hier is de decklist
http://www.hearthpwn.com/...2-nefarian-dragon-control
Echt mega fun deck!
Ik ga wel moeten mijn stelling terugnemen van minder facehunters want bijna 1op 3 was facehunter, maar dat win je makkelijk als warrior :-)
Je hebt een sterkere mid game dan standaard control EN je end game power is ook enorm dus volgens mij lijkt het wel sterker dan de standaard control warrior.

Hier is de decklist
hier ook max R3 gehaald.
An1ma heft natuurlijk meerdere keer legend gehaald
snap ook niet waarom die rogue opgeeft, 18 damage in turn 2 is veel, maar niet bepaald hopeloos. kan zelf nog eens 6 hebben als je volgende buurt board control terug kan winnen.
An1ma heft natuurlijk meerdere keer legend gehaald
snap ook niet waarom die rogue opgeeft, 18 damage in turn 2 is veel, maar niet bepaald hopeloos. kan zelf nog eens 6 hebben als je volgende buurt board control terug kan winnen.
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Grappig! Dat deck speel ik al een week en heb het helemaal zelf bedacht! Blijk ik ook met een eigen deck toch weer te netdeckenbeve schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:58:
Gisteren van rank 10 naar 7 gespeeld met die chinese Dragon control warrior.
Echt mega fun deck!
[afbeelding]
Hier is de decklist
Vind het inderdaad wel lekker spelen! Wissel het wel af met "gewone" CW om de pro's/cons aan te voelen.
En ik ben nog niet 100% overtuigd van nef. Soms krijg ik echt waardeloze kaarten.
Met een beetje voorbereiding kun je value halen uit chrom (acolyte)
Verwijderd
Legend is echt niet zo moeilijk hé. Als je elk seizoen tot rank 5 kan gaan, kan je ook Legend worden. Het neemt gewoon super veel tijd in beslag. Je moet minstens elke dag spelen voor enkele uren. Zeker in de laatste week voor de reset. Er zijn er natuurlijk die gewoon een zotte winrate hebben met 75%+ en halen het super vlug. Mijn winrate was 70% tussen rank 5 en Legend met handlock was dit toen.
Ik speel wel altijd met de Legend cardback, gewoon omdat dit nog altijd de minst gebruikte is. Als ik opnieuw Legend wordt switch ik wel naar iets anders. Maar in arena kom je er toch niet zo super veel tegen.. Niet iedereen gebruikt die cardback natuurlijk..
An1ma meerdere keer Legend? Ben je dat zeker?
Vorig season R2 behaald met niet al teveel te spelen. Ging redelijk vlot, was hunter aan het levelen. Nu priest, gaat wat moeizaamer
Ik speel wel altijd met de Legend cardback, gewoon omdat dit nog altijd de minst gebruikte is. Als ik opnieuw Legend wordt switch ik wel naar iets anders. Maar in arena kom je er toch niet zo super veel tegen.. Niet iedereen gebruikt die cardback natuurlijk..
Vorig season R2 behaald met niet al teveel te spelen. Ging redelijk vlot, was hunter aan het levelen. Nu priest, gaat wat moeizaamer
zoek toch gewoon history op, hij is min. 2x geweest.
Verwijderd
Aiight. Ik zou nog keer moeten ervoor gaan maar geen tijd genoeg. Twas al zot genoeg voor 1 keerMofkees schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:35:
zoek toch gewoon history op, hij is min. 2x geweest.
Ik kan me wel een post herinneren van An1ma met zo'n 500 games mech mage grind voor legend in ieder geval
.
Zelf zou ik waarschijnlijk Midrange Hunter spelen als ik de huidige netdecks en meta reports lees. Dat lijkt me een erg sterk deck tegen veel decks in de huidige meta
.
Zelf zou ik waarschijnlijk Midrange Hunter spelen als ik de huidige netdecks en meta reports lees. Dat lijkt me een erg sterk deck tegen veel decks in de huidige meta
[ Voor 44% gewijzigd door xelfer op 08-05-2015 13:13 ]
Tijd om te experimenteren. Ik weet dat Grim Patrion Warrior wat is, maar ik denk dat Blackrock warrior ook wel kan.
Beetje het standaard deckje met Frothing Berserker, Death's bite etd. etc. maar dan in de 4 a 5 curve de draken die wat damage kunnen hebben en op de low curve o.a. dragonegg. Het is een experimenteer deckje maar lijkt mij in theorie wel redelijk te doen.
Beetje het standaard deckje met Frothing Berserker, Death's bite etd. etc. maar dan in de 4 a 5 curve de draken die wat damage kunnen hebben en op de low curve o.a. dragonegg. Het is een experimenteer deckje maar lijkt mij in theorie wel redelijk te doen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ben 3 keer achter elkaar legend geworden, december, januari en februari. In maart had ik alleen maar diablo gespeeld en in april kwam ik tijd te kort. Wellicht dat ik dit season weer ga grinden voor legend 
En idd xelfer ik had een season veel met mech mage gegrind.
En zijn er hier nog mensen met een succesvol dragondeck? Dragonpaladin vind ik net iets te traag en dragonpriest is wel ok, maar games duren te lang om er mee te gaan grinden.
En zijn er hier nog mensen met een succesvol dragondeck? Dragonpaladin vind ik net iets te traag en dragonpriest is wel ok, maar games duren te lang om er mee te gaan grinden.
Dragon control warrior werkt zeer goed bij mij, decklist hierboven + statsAn1mA schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:35:
Ben 3 keer achter elkaar legend geworden, december, januari en februari. In maart had ik alleen maar diablo gespeeld en in april kwam ik tijd te kort. Wellicht dat ik dit season weer ga grinden voor legend
Voor grinden kan je natuurlijk het beste een snel deck gebruiken, 20 minuten games iedere keer met control, dat schiet niet op.An1mA schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:35:
Maarja ik vind snelle decks dus niet echt leuk, dat maakt het dat ik relatief weinig speel.

buiten beeld nog 2 molten giants.
deze gebruik ik, maar snel is ook anders. Tegen face hunters vrij kansloos (1/3de kans op winst schat ik). Tegen de rest doet ie vrij goed.
Implosion en Hungry dragon zijn te vervangen met betere kaarten, maar weet nog niet precies welke. Misschien een Owl...
Implosion hier heeft twee functies, Imp als Sylvanas target en tegen agro.
Hungry dragon geeft net klein beetje meer kracht voor shadow flame, kan soms early game een removal uitlokken, en heeft dragon synergy.
Ben op het moment een groot fan de nieuwe midrange Zoo en vind dit een van de leukste decks die ik de laatste maanden gespeeld heb omdat er gewoon zeer goede combo's mogelijk zijn met bijv. sylvana's + Void Terror en Voidcaller + Doomguard (OP?) en natuurlijk Mal'Ganis wat een van de leukste Legendary's is van GVG.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Speel ik ook veel mee maar, warrior en hunter kunnen je winstreams wel kapot makenbeuker19 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:51:
Ben op het moment een groot fan de nieuwe midrange Zoo en vind dit een van de leukste decks die ik de laatste maanden gespeeld heb omdat er gewoon zeer goede combo's mogelijk zijn met bijv. sylvana's + Void Terror en Voidcaller + Doomguard (OP?) en natuurlijk Mal'Ganis wat een van de leukste Legendary's is van GVG.
speelde net tegen freeze mage met control warrior, ik speel nefarian en krijg counterspell + unstable portal 
Counterspell counterde zn 2e iceblock en unstable portal gaf me onyxia :-) REKT
Counterspell counterde zn 2e iceblock en unstable portal gaf me onyxia :-) REKT
Net mijn eerste game met control dragon warrior geprobeerd. Ik ben begonnen met een best greedy deck met veel lategame legendaries. Ik had de perfecte draw + curve en maakte de mech mage compleet in, lol 
coin + armor smith, unstable ghoul, fiery war axe, acolyte of pain, sludge belcher, sludge belcher. Mijn eerste acolyte was nog levend toen ik chromaggus kon spelen. Met chromaggus drawde ik blackwing corruptor, baron geddon en alex.. De tegenstander had niet veel kans, lol.
coin + armor smith, unstable ghoul, fiery war axe, acolyte of pain, sludge belcher, sludge belcher. Mijn eerste acolyte was nog levend toen ik chromaggus kon spelen. Met chromaggus drawde ik blackwing corruptor, baron geddon en alex.. De tegenstander had niet veel kans, lol.
Heb nog niet genoeg getest en heb net precies pas weer een Stats tracker gedownload (2-0) maar zit nu wel op een streak van Rank 16 naar 12An1mA schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:08:
[...]
Speel ik ook veel mee maar, warrior en hunter kunnen je winstreams wel kapot makenTenminste dat zijn mij 2 zwakke matchups als ik demonzoo speel.
Dit is het deck waar ik overigens mee speel en ik heb alleen een 2e Doomguard ipv. Bane of Doom omdat ik het zonde vind om hem te craften en de combo met Voidcaller bijna OP is

En een Turn 4 Sea Giant voor 0 mana is altijd goed
[ Voor 3% gewijzigd door beuker19 op 08-05-2015 19:13 ]
Inderdaad, tijd... thats itVerwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:26:
Legend is echt niet zo moeilijk hé. Als je elk seizoen tot rank 5 kan gaan, kan je ook Legend worden. Het neemt gewoon super veel tijd in beslag. Je moet minstens elke dag spelen voor enkele uren. Zeker in de laatste week voor de reset. Er zijn er natuurlijk die gewoon een zotte winrate hebben met 75%+ en halen het super vlug. Mijn winrate was 70% tussen rank 5 en Legend met handlock was dit toen.
Over je cardback,.. niet helemaal mee eens, ik speel met de Tespa op dit moment(en ook al heel lang) omdat DAT de minst gebruikte is
Helaas dat Tespa 100+ dollar kost en nul skill nodig heeft. Cardback had gewoon voor iedereen haalbaar moeten zijn ingame 
Is ook iets waar heel veel mensen boos over zijn.
Wat betreft alle versies van Warlock, die zijn allemaal een vrij simpele match up voor Paladin, tegen Handlock moet je alleen niet greedy zijn tot het juiste moment.
Wat betreft alle versies van Warlock, die zijn allemaal een vrij simpele match up voor Paladin, tegen Handlock moet je alleen niet greedy zijn tot het juiste moment.
Ik heb nu wat matches gespeeld met mijn dragon warrior. Dat deck werkt een stuk beter dan dragon paladin voor mij. Ik ben geklommen van rank 15 naar rank 13.
Jammer dat ik vooral tegen facehunters speelde. Daar tegen maak je bijna geen gebruik van je dragons.
Ik heb nu chromaggus, alex en nefarian in het deck zitten. Verder heb ik rend en 2x darkwing corruptor. Het valt me wel op dat ik door het lage aantal dragons niet vaak iets heb aan de 'hold' mechanic.
Ik heb er baron geddon in zitten en die kaart is goud waard tegen face hunter. Vaak kun je hem spelen rond de beurten dat hunter genoeg mana heeft om z'n board vol te gooien. Dan werkt ie als een goede board clear. Jammer is dat hij ook jezelf damaged, maar dat is me nog geen een keer fataal geworden.
Ik heb ragnaros er uit gehaald. Je hebt toch voornamelijk decks tegen met veel kleine minions (zoo, facehunter, paladin) en dan is hij simpelweg niet zo nuttig en erg langzaam.
Mechmage gaat wat minder.. Vooral als ze veel face freeze hebben.
Jammer dat ik vooral tegen facehunters speelde. Daar tegen maak je bijna geen gebruik van je dragons.
Ik heb nu chromaggus, alex en nefarian in het deck zitten. Verder heb ik rend en 2x darkwing corruptor. Het valt me wel op dat ik door het lage aantal dragons niet vaak iets heb aan de 'hold' mechanic.
Ik heb er baron geddon in zitten en die kaart is goud waard tegen face hunter. Vaak kun je hem spelen rond de beurten dat hunter genoeg mana heeft om z'n board vol te gooien. Dan werkt ie als een goede board clear. Jammer is dat hij ook jezelf damaged, maar dat is me nog geen een keer fataal geworden.
Ik heb ragnaros er uit gehaald. Je hebt toch voornamelijk decks tegen met veel kleine minions (zoo, facehunter, paladin) en dan is hij simpelweg niet zo nuttig en erg langzaam.
Mechmage gaat wat minder.. Vooral als ze veel face freeze hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door aicaramba op 08-05-2015 22:24 ]
Cardback is voor mij een cosmetisch ietsBenjamin- schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:42:
Helaas dat Tespa 100+ dollar kost en nul skill nodig heeft. Cardback had gewoon voor iedereen haalbaar moeten zijn ingame
Oja, ik vind de season cardbacks op r20 maar niks, maar er please r15/r10 van ofzo
Ik vind het nul skill zeker wel een belangrijk punt, hij is heel rare, zeer beperkt te krijgen (99+% kon deze kaart nooit normaal krijgen, alleen maar op Ebay enz kopen) en vereist dan ook alleen de bereidheid om een flinke som geld te betalen.Royy90 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:08:
[...]
Cardback is voor mij een cosmetisch ietsKomt bij dat ie zeldzaam is. Ik vind de reden van nul skill een beetje jammer maar ieder zijn mening
Ik ben als collecter het deels mee eens dat alles zo simpel te halen moet zijn ingame, maar ook dit heeft wel iets. Zo heb ik golden etc, tespa, wow-back apart moeten verkrijgen. Dus ja ik ben er blij mee
Er is nog een cardback, total golden, deze is echter totaal niet verkrijgbaar voor de mensen met deze b.net client en alleen in China. Dat is wel jammer, maar sinds hij niet te krijgen is maak ik me er niet zo druk om. Tespa vond ik wel best kut, maar je KAN hem krijgen in elk geval
Oja, ik vind de season cardbacks op r20 maar niks, maar er please r15/r10 van ofzo
Bij golden ETC, WoD en Blizzcon cardbacks is dat anders, ten eerste was dit voor iedereen gewoon vrij beschikbaar (al is golden ETC wel lame omdat niemand van de reward af wist, plus (bijna) niemand kon toen nog spelen), en al kan je zeker geld betalen voor de card(back), betaal je uiteindelijk voor allerlei content en zou de card(back) als extra moeten gelden.
Ik heb die 2 cardbacks wel, maar dat was niet voor die 2 cardbacks, al waren ze wel een plus.
Skill is belangrijk in deze game tot op zekere hoogteBenjamin- schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:24:
[...]
Ik vind het nul skill zeker wel een belangrijk punt, hij is heel rare, zeer beperkt te krijgen (99+% kon deze kaart nooit normaal krijgen, alleen maar op Ebay enz kopen) en vereist dan ook alleen de bereidheid om een flinke som geld te betalen.
Bij golden ETC, WoD en Blizzcon cardbacks is dat anders, ten eerste was dit voor iedereen gewoon vrij beschikbaar (al is golden ETC wel lame omdat niemand van de reward af wist, plus (bijna) niemand kon toen nog spelen), en al kan je zeker geld betalen voor de card(back), betaal je uiteindelijk voor allerlei content en zou de card(back) als extra moeten gelden.
Ik heb die 2 cardbacks wel, maar dat was niet voor die 2 cardbacks, al waren ze wel een plus.
Maar hij is niet verkrijgbaar ingame, hij is niet eens verkrijgbaar bij een open Blizzard event. Het is gewoon puur exclusief voor een bepaalde groep mensen.
Welke woorden vuil maken? Tespa is gewoon puur betalen, dat is het. Dat is geen discussie, dat is een feit.
Dat bijna niemand deze kan krijgen zonder het van Ebay te kopen, is ook een feit.
Welke woorden vuil maken? Tespa is gewoon puur betalen, dat is het. Dat is geen discussie, dat is een feit.
Dat bijna niemand deze kan krijgen zonder het van Ebay te kopen, is ook een feit.
Er is zoveel niet ingame beschikbaar,,,, etc, geblin, alle seasons niet meer, wow cb, brm cardback.... tespa is officieel ook niet voor euBenjamin- schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:42:
Maar hij is niet verkrijgbaar ingame, hij is niet eens verkrijgbaar bij een open Blizzard event. Het is gewoon puur exclusief voor een bepaalde groep mensen.
Gelbin was a reward die iedereen kon krijgen, zelfde met alle andere cardbacks op 2 na.Royy90 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:48:
[...]
Er is zoveel niet ingame beschikbaar,,,, etc, geblin, alle seasons niet meer, wow cb, brm cardback.... tespa is officieel ook niet voor euZo zal er vast nog wel het een en ander niet meer beschikbaar zijn maar dat maakt me niet zoveel uit, heb alles. Ik snap de frustratie wel,,, zo was ik eerst ook... maargoed, als ik hem wou zat er niks anders op, geen spijt ervan. Als jij het niet wil doen, jou keuze toch :D! Btw is het geen feit dat het gewoon betalen is toch,,, iemand die in us woont en zijn school is bij tespa dan heb je hem gewoon
(lidmaatschap is niet "betalen" voor de back maar voor lidmaatschap).
Je hebt hem dus niet gewoon als jouw school bij Tespa zit, dan moet je nog steeds lid worden. Dat is misschien niet zoveel, maar uiteindelijk is het wel extreem gelimiteerd, en ook niet gratis.
Wat ze met Tespa hebben gedaan klopt gewoon niet.
Maar dit is geen frustratie, dit is gewoon een statement. Ik ben er niet geinteresseerd in, het is een mooie cardback, maar zeker niet de mooiste, en ik ga toch nooit een complete collectie krijgen, dus het maakt me echt niet uit.
Blizzard doet wel vaker dingen als die Tespa ellende. De illusie dat je alle cardbacks + alle kaarten etc zal krijgen hoef je dus niet te hebben
.
Ik heb overigens inmiddels een volledige HS collectie
. Alle niet legendaries heb ik 2 keer en alle legendaries heb ik nu 1 keer.
Ik heb overigens inmiddels een volledige HS collectie
[ Voor 31% gewijzigd door xelfer op 09-05-2015 08:43 ]
Congratzxelfer schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:42:
Blizzard doet wel vaker dingen als die Tespa ellende. De illusie dat je alle cardbacks + alle kaarten etc zal krijgen hoef je dus niet te hebben.
Ik heb overigens inmiddels een volledige HS collectie. Alle niet legendaries heb ik 2 keer en alle legendaries heb ik nu 1 keer.
Enig idee naar de investering, money wise dan?
Veel packs gekocht? Enkel adventures gekocht? Of helemaal f2p?
Ik ontbreek zelf nog ongeveer 63000 voor full set (ik dust wel altijd al m'n golden als ik 2 normale heb)
Maar zijn ze ook allemaal gold?xelfer schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:42:
Blizzard doet wel vaker dingen als die Tespa ellende. De illusie dat je alle cardbacks + alle kaarten etc zal krijgen hoef je dus niet te hebben.
Ik heb overigens inmiddels een volledige HS collectie. Alle niet legendaries heb ik 2 keer en alle legendaries heb ik nu 1 keer.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Verwijderd
Efkes een BUMP voor mijn Fireside Gathering in Oostende. Zie sig voor meer info.
Xelfer hoeveel heb je er in gestoken en stuur eens een screenshot van je stats. Ben wel benieuwd. Thx.
Xelfer hoeveel heb je er in gestoken en stuur eens een screenshot van je stats. Ben wel benieuwd. Thx.
Qua geld gok ik zo'n 250e in totaal vanaf de beta (is een schatting). Heb helemaal in het begin van HS ongeveer 80 packs gekocht. Heb beide uitbreidingen gekocht met euro's en ik heb bij GvG in totaal ook zo'n 80 packs gekocht. Tussendoor ook een aantal keer 15 packs.
Ik gun mezelf zo'n 20e budget in de maand voor HS
.
Daarnaast heb ik ook praktisch iedere dag sinds HS uit gekomen is de daily quests gedaan en ik heb ik in totaal zo'n 2800 wins, waarvan verreweg het grootste gedeelte in de eerste paar maanden van het spel
.
Ik gun mezelf zo'n 20e budget in de maand voor HS
Daarnaast heb ik ook praktisch iedere dag sinds HS uit gekomen is de daily quests gedaan en ik heb ik in totaal zo'n 2800 wins, waarvan verreweg het grootste gedeelte in de eerste paar maanden van het spel
De nieuwe hots cardback is wel erg mooi
Ik hou alleen niet van die game na het een paar keer te hebben geprobeerd. Toch maar wel even lvl 12 worden
Het blijft mooi om met de kaart "ice block" het potje naar je toe te trekken.
Helemaal als je tegenstander roept: "well played", "thanks".
Om vervolgens nat te gaan op die secret. waardoor hij helemaal niks meer heeft liggen en ik hem met een molten giant zn laatst 8 hp afsnoep.
Uiteraard gevolgt door: "Well played", "thanks"
Die kaart is volgens mij de ultimate rage card
Even een vraagje,
Ik kreeg net (ik geloof random?) een golden card als "reward"
Hoe vaak krijg je random zo'n reward?
Om vervolgens nat te gaan op die secret. waardoor hij helemaal niks meer heeft liggen en ik hem met een molten giant zn laatst 8 hp afsnoep.
Uiteraard gevolgt door: "Well played", "thanks"
Die kaart is volgens mij de ultimate rage card

Even een vraagje,
[ Voor 5% gewijzigd door tellavist op 09-05-2015 14:06 ]
Een handtekening?!
Edit: wrong topic
[ Voor 90% gewijzigd door Snappie88 op 09-05-2015 13:29 ]
Surfin' paradise!
Weet je nog welke kaart het was en of het in arena/play mode was? In arena krijg je inderdaad soms een golden card bij je rewards. In play mode krijg je gouden varianten van de basic kaarten tijdens het levelen van je charactertellavist schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:23:
Het blijft mooi om met de kaart "ice block" het potje naar je toe te trekken.![]()
Uiteraard gevolgt door: "Well played", "thanks"![]()
Die kaart is volgens mij de ultimed rage card![]()
Even een vraagje,
Nog veel open plekken in de ZOTAC EU cup.
http://hseu.zotac-cup.com...tac-hearthstone-eu-cup-53
Begint over 17 minuten.
http://hseu.zotac-cup.com...tac-hearthstone-eu-cup-53
Begint over 17 minuten.
Was inderdaad een character kaart: arcane intellect. (speelde met mage) tijdens een ranked play potje.Royy90 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:39:
[...]
Weet je nog welke kaart het was en of het in arena/play mode was? In arena krijg je inderdaad soms een golden card bij je rewards. In play mode krijg je gouden varianten van de basic kaarten tijdens het levelen van je character
Ging ook een level omhoog ja!
Leuk om te weten!
Een handtekening?!
http://hearthstone.gamepedia.com/Level#11-60tellavist schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:15:
[...]
Was inderdaad een character kaart: arcane intellect. (speelde met mage) tijdens een ranked play potje.
Ging ook een level omhoog ja!
Leuk om te weten!
Alle basic cards (die je al had toen je begon met spelen) kan je zo golden krijgen, eerst krijg je ze van die class, maar uiteindelijk ook golden kaarten die je met al je classes kan gebruiken.
Verwijderd
Als er mensen zijn die een HOTS key willen. Stuur maar een PM. Heb er hier nog enkele liggen denk ik.
Heb toen het spel uitkwam voor android tablet, een week of 2 fanatiek gespeeld en ook ongeveer 30 packs gekocht. echter een hele tijd weer gestopt. en nu wil ik het toch weer oppakken!!
Ik ben een redelijke n00b wat betreft dit spel en heb een paar vraagjes:
-waar is een goeie wiki te vinden waarin uitgelegd wordt wat voor type decks je hebt? Ik hoor "aggro" "control" maar snap de definities helemaal niet. Een soort Hearthstone woordenboek zegmaar
- Welke kaarten kun je het beste craften? Ik snap dat Gold cards het beste zijn. er zijn een heleboel kaarten die ik nooit gebruik (denk ik) wat zijn kaarten die je het beste net zo goed gelijk kan craften en die je hoogst waarschijnlijk nooit gaat gebruiken?
-wat is slimmer, gold bewaren om wings vrij te spelen? of pakjes kaarten kopen?
Ik heb toen het net uit kwam voor android een shitload aan packs gekocht. dus ik zie sws door de bomen het bos niet meer...
Alvast bedankt!
-waar is een goeie wiki te vinden waarin uitgelegd wordt wat voor type decks je hebt? Ik hoor "aggro" "control" maar snap de definities helemaal niet. Een soort Hearthstone woordenboek zegmaar
- Welke kaarten kun je het beste craften? Ik snap dat Gold cards het beste zijn. er zijn een heleboel kaarten die ik nooit gebruik (denk ik) wat zijn kaarten die je het beste net zo goed gelijk kan craften en die je hoogst waarschijnlijk nooit gaat gebruiken?
-wat is slimmer, gold bewaren om wings vrij te spelen? of pakjes kaarten kopen?
Ik heb toen het net uit kwam voor android een shitload aan packs gekocht. dus ik zie sws door de bomen het bos niet meer...
Alvast bedankt!
[ Voor 18% gewijzigd door tellavist op 09-05-2015 15:23 ]
Een handtekening?!
Ik heb geen tijd om uitgebreid te reageren, maar golden zou ik sowieso niet craften. Die voegen niets toe tov de niet golden versies. Misschien bedoel je legendaries (met de oranje gem in het midden van de kaart)? Deze zijn soms wel goed.
Web: persoonlijk kijk ik regelmatig op heartpwn.com, veel nuttige info. Er zijn er natuurlijk nog, hearthead, icy veins doet stuk over hs etc etctellavist schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:18:
Heb toen het spel uitkwam voor android tablet, een week of 2 fanatiek gespeeld en ook ongeveer 30 packs gekocht. echter een hele tijd weer gestopt. en nu wil ik het toch weer oppakken!!
-waar is een goeie wiki te vinden waarin uitgelegd wordt wat voor type decks je hebt? Ik hoor "aggro" "control" maar snap de definities helemaal niet. Een soort Hearthstone woordenboek zegmaar![]()
- Welke kaarten kun je het beste craften? Ik snap dat Gold cards het beste zijn. er zijn een heleboel kaarten die ik nooit gebruik (denk ik) wat zijn kaarten die je het beste net zo goed gelijk kan craften en die je hoogst waarschijnlijk nooit gaat gebruiken?![]()
-wat is slimmer, gold bewaren om wings vrij te spelen? of pakjes kaarten kopen?![]()
Alvast bedankt!
Welke je het best kan craften, dat is moeilijker. Best begin je denk ik met neutrale legendaries, erg goede kaarten die je in verschillende decks kan stoppen, Op de eerste plaats wrss Dr Boom, dan Sylvanas, mss Ragnaros.
In de eerste plaats zou ik kijken om Naxx & BRM te kopen, met ofwel goud ofwel $$, nadien hangt het er vanaf, ofwel begin je Arena te spelen, ofwel packs kopen in de shop. Als je regelmatig de daily quests doet kan je aardig wat packs verzamelen.
Er zijn 5 termen die veel gebruikt wordentellavist schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:18:
-waar is een goeie wiki te vinden waarin uitgelegd wordt wat voor type decks je hebt? Ik hoor "aggro" "control" maar snap de definities helemaal niet. Een soort Hearthstone woordenboek zegmaar![]()
- Welke kaarten kun je het beste craften? Ik snap dat Gold cards het beste zijn. er zijn een heleboel kaarten die ik nooit gebruik (denk ik) wat zijn kaarten die je het beste net zo goed gelijk kan craften en die je hoogst waarschijnlijk nooit gaat gebruiken?![]()
-wat is slimmer, gold bewaren om wings vrij te spelen? of pakjes kaarten kopen?![]()
Alvast bedankt!
Aggro, Tempo, Control, Combo en Midrange
Aggro is een deck die heel snel heel veel damage doet, Face Hunter is hier een voorbeeld van: http://www.hearthpwn.com/...ter-season-9-legend-24-na
Veel early game kaarten, direct damage spells en weapons om veel damage op je te doen, en vooral ook heel veel charge (kunnen direct aanvallen), lategame ontbreekt dus ook volledige, als je niet rond turn 5 flink voorstaat, dan zal je vaak ook niet meer winnen.
Tempo is gericht om zo effecient mogelijk je kaarten te gebruiken om zoveel mogelijk value er uit te krijgen. Bijvoorbeeld de vijand speelt een 3/2 minion, jij speelt een 2/2 Mad Scientist, ondanks dat die ander meer damage doet, gaan ze door elkaar dood. Maar jouw Mad Scientist trekt vervolgens een secret uit je deck, speel jij een Mage, dan is die 3 mana waard, dus 2 mana voor 5 mana aan waarde. Dat is een tempo play die het spelletje flink kan veranderen. Een andere grote tempo play is Sap. Stel jouw vijand speelt een 8 mana kaart, en jij gebruikt een 2 mana kaart om hem terug naar zijn hand te laten gaan, dan heb jij 6 mana winst. Dus uiteindelijk draait het om zoveel mogelijk value uit je kaarten te krijgen. Dat klink vanzelf sprekend, maar sommige decks hebben hier gewoon veel meer van dan andere, dit betekent natuurlijk niet dat ze beter zijn uiteraard.
Control is gericht om het potje in jouw control te krijgen, jij gaat er voor zorgen dat zij niet meer hun eigen spelletje kunnen spelen, bijvoorbeeld tegen een Face Hunter die alleen maar jouw gezicht wilt rammen, een taunt te spelen, opeens kan hij je niet meer direct raken met wapens en minions. Je bepaalt dus wat er gebeurd. Control decks zijn er altijd op gericht om te bepalen hoe het potje gaat verlopen. Vaak kan dit wel pas later in het potje, dus je moet wel lang genoeg blijven leven. Hebben ze eenmaal control, dan is het heel moeilijk om het terug te krijgen.
Combo is wanneer diverse kaarten 1 grote combo creeren, een bekende en zeer populaire combo is die van Druid, namelijke Force of Nature en Savage Roar, dat is dan maar een combo van 2 kaarten. Dit kunnen ook combo's van bijvoorbeeld 5 kaarten zijn.
Een populair combo deck is nu Grim Patron Warrior http://www.hearthpwn.com/...egend-grim-patron-warrior
De grootste combo's zijn met Warsong Commander en Grim Patron en/of Frothingberserker. Warsong geeft charge aan beide waardoor ze direct kunnen aanvallen. Gebruik je dan bijvoorbeeld Whirlwind, dan krijg je van Grim Patron een tweede Patron, terwijl Frothing Berserker meer damage krijgt. Veel van de kaarten in dat deck maken een sterk combo mogelijk, waardoor je in 1x keer iemand kan doodmaken.
Midrange is wanneer een deck gericht is om een hele sterke midgame te hebben en dus veel kaarten rond 4, 5 en 6 te hebben die het spel echt bepalen, dat is bij control bijvoorbeeld anders, daar zitten de bepalende kaarten vaak pas vanaf 6 mana, de rest is vooral gericht om ze zover te laten overleven. Maar in midrange zit de kracht veelal in het midden.
Uiteindelijk hebben ze allemaal sterk en minder sterke kanten en een verschillende manier van spelen.
Tegen aggro is vaak de meeste 'haat', dit komt omdat je tegen aggro weinig variatie heb qua speelstijl, de aggro speler wilt jou zo snel mogelijk dood hebben, terwijl de ander vaak weinig keuze heeft wat te spelen en zo snel mogelijk jou probeert te stoppen. Dit is in veel andere potjes anders, daar zit veel strategie in hoe je speelt, maar aggro is gewoon snel snel snel.
Golden kaarten zijn NIET beter, is puur om het mooier te maken, tevens kosten ze gemiddeld ook 4x zoveel om te maken, dus daarmee kunnen ze spelers lokken om een hoop geld uit te geven.
Legendary de duurste kaarten, en vormen vaak de sterkste kaarten voor laat in het potje, maar veel decks hebben er maar iets van 2. Uiteindelijk heb je bij alle rarities hele sterke kaarten. Maar wil je kaarten craften, dan kan je het beste legendary kaarten craften en soms epics, heel simpel omdat je die het minste krijgt. En omdat craften best duur is, wil je niet een kaart craften die je waarschijnlijk uit een pakje haal.
Het meest efficiente dat je kan doen, mits je een beetje goed bent, is om Arena te doen. Anders vind ik het lastig te zeggen, classic packs zijn altijd goed, dan wat GvG en dan de adventures denk ik zo. Het ligt er erg aan wat je wilt gaan spelen en wat je al hebt.
Verwijderd
Deze websites zullen je zeker helpen:
http://hearthstone.gamepedia.com/?cookieSetup=true
http://hearthstone.wikia.com/wiki/Hearthstone_Wiki
Golden kaarten zijn niet beter dan gewone kaarten hoor. Het is een mooier effect, that's all.
http://hearthstone.gamepedia.com/?cookieSetup=true
http://hearthstone.wikia.com/wiki/Hearthstone_Wiki
Golden kaarten zijn niet beter dan gewone kaarten hoor. Het is een mooier effect, that's all.
Vandaag met een Patron Warrior gespeeld. De mechanics van dat deck bevallen me wel. Je hebt redelijk wat opties per beurt, wat het interessant maakt om te spelen. Behalve de combo's zit er ook veel draw in, je zit nooit zonder kaarten. Ben nu rank 15, benieuwd hoe hoog ik kan komen deze maand.
Enige nadeel is dat ik nog geen Frothing Berserker heb, dat is nu de meest essentiele misser. Overigens heb ik er een Youthful Brewmaster in gestopt en dat geeft soms wel mooie mogelijkheden om kaarten te "redden" (Patron op beurt 6 vs een Mage bijvoorbeeld).
Enige nadeel is dat ik nog geen Frothing Berserker heb, dat is nu de meest essentiele misser. Overigens heb ik er een Youthful Brewmaster in gestopt en dat geeft soms wel mooie mogelijkheden om kaarten te "redden" (Patron op beurt 6 vs een Mage bijvoorbeeld).
[ Voor 11% gewijzigd door Morphs op 09-05-2015 16:33 ]
Mooi, minder € dan ik gedacht had :-)xelfer schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:47:
Qua geld gok ik zo'n 250e in totaal vanaf de beta (is een schatting). Heb helemaal in het begin van HS ongeveer 80 packs gekocht. Heb beide uitbreidingen gekocht met euro's en ik heb bij GvG in totaal ook zo'n 80 packs gekocht. Tussendoor ook een aantal keer 15 packs.
Ik gun mezelf zo'n 20e budget in de maand voor HS.
Daarnaast heb ik ook praktisch iedere dag sinds HS uit gekomen is de daily quests gedaan en ik heb ik in totaal zo'n 2800 wins, waarvan verreweg het grootste gedeelte in de eerste paar maanden van het spel.
Dit is wel zo'n situatie waar ik rares zou craften, Frothing Berserkers zijn wel echte win conditions en onvervangbaar.Morphs schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:32:
Vandaag met een Patron Warrior gespeeld. De mechanics van dat deck bevallen me wel. Je hebt redelijk wat opties per beurt, wat het interessant maakt om te spelen. Behalve de combo's zit er ook veel draw in, je zit nooit zonder kaarten. Ben nu rank 15, benieuwd hoe hoog ik kan komen deze maand.
M'n huidige deck:

Ik sta er nu 3-1 mee op ranked; eigenlijk te weinig om er iets van te zeggen, maar ik wou het gewoon even delen.

Ik sta er nu 3-1 mee op ranked; eigenlijk te weinig om er iets van te zeggen, maar ik wou het gewoon even delen.
Waarom Shredders ipv Voidcallers en nog iets omruilen voor Mal'Ganis?PCBaas schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:29:
M'n huidige deck:
[afbeelding]
Opzicht zie je dat redelijk vaak tegenwoordig, zeker wanneer je minder tap en meer minions of het veld plaats, waardoor je met 2 healbots genoeg heb.
[ Voor 27% gewijzigd door Benjamin- op 09-05-2015 18:29 ]
Challengestone matches gaan zo beginnen op twitch. Is een toernooi waar een specifieke challenge bij komt kijken:
Kan nog wel eens leuk worden
https://tempostorm.com/ar...ort-thread-and-discussionToday's Challenge:
Our first iteration of Challengestone will force players to abide by the following two rules:
Minions have to have an ODD attack value (1, 3, 5, 7, etc.)
Spells have to be an EVEN mana cost (0, 2, 4, 6, etc.)
Challengestone will shake things by preventing some of the most iconic Hearthstone pros from using the decks they are used to. Chakki, Kibler, Xixo, Trump, Hyped, Savjz, Lifecoach and Strifecro all had to follow the rules of odds and evens, lest they be singled as the odd man out!
Players have 20 minutes to construct 3 decks and we record them doing it!
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Mage FTWFreelance schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:43:
Challengestone matches gaan zo beginnen op twitch. Is een toernooi waar een specifieke challenge bij komt kijken:
[...]
https://tempostorm.com/ar...ort-thread-and-discussion
Zal ik inderdaad ook doen, verhoogt de winkans van de grim patron deck aanzienlijk. Heb zelf wat potjes met grim patron deck gespeeld tegen Rabbiej en soms zit gewoon te ropen, omdat je het even niet weet. Een erg lastig deck vind ik het, maar word denk ik wel mijn deck om mee te grinden. Hoewel andere decks vast sneller zijn, vind ik het wel leuk iets anders/nieuws te spelen.Benjamin- schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:27:
[...]
Dit is wel zo'n situatie waar ik rares zou craften, Frothing Berserkers zijn wel echte win conditions en onvervangbaar.
Daarnaast een goed stuk verhaal hierboven geschreven Benjamin, goed bezig.
Vannacht overigens nog even naar het Kinguin Pro toernooi gekeken en daar werd snel duidelijk dat Mech Mage steeds verder terugzakt in de Power rankings.
Lifecoach en Sjow verloren het toernooi puur omdat ze beiden Mech Mage in hun line-up hadden zitten.
Verder kwam ik dit nog tegen en leek me behoorlijk interessant :
Lifecoach en Sjow verloren het toernooi puur omdat ze beiden Mech Mage in hun line-up hadden zitten.
Verder kwam ik dit nog tegen en leek me behoorlijk interessant :

Heeft hier iemand trouwens ervaring met het kopen van packs via Amazon? Er is nu weer een deal, krijg je een hoop extra, maar heb het nog niet gebruikt.
https://tempostorm.com/ar...s-for-less-through-amazon
Volgens mij zou je met een nep adres alsnog de kaarten kunnen kopen.
Dit weekend is dus nog is 30% extra.
Volgens mij zou je met een nep adres alsnog de kaarten kunnen kopen.
Dit weekend is dus nog is 30% extra.
[ Voor 11% gewijzigd door Benjamin- op 09-05-2015 22:00 ]
Ik vind die combo een beetje situational en i.v.m. Twilight Drake gooi ik het liefste niet teveel kaarten in m'n hand weg. Piloted Shredder is gewoon de beste 4 mana monster in de game, vandaar dat ik hem erin had gedaan; ook heb ik dan geen idee wat eruit moet voor Mal'Ganis?Benjamin- schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:28:
[...]
Waarom Shredders ipv Voidcallers en nog iets omruilen voor Mal'Ganis?
(3e reden is dat ik Mal'Ganis/Jaraxxus nog niet heb, maar dit moet theorycrafting niet in de weg staan)
Ondertussen sta ik 7-4.
(1 loss is door misplay: ik had Antique in m'n handen en stond tegenover een Mech Mage met 4 kaarten in z'n handen/leeg veld en ik stond op 15 health, ik dacht niet echt goed na over wat hij in z'n hand kon hebben en ik zette toen Dr. Boom in om een zo sterk mogelijk veld op te zetten.... en toen deed hij 2x Fireball + Frostbolt
zie:
Ook vind ik hem te traag en een beetje nutteloos in deze Aggro/Face Hunter meta, want tegen deze decks kan ik het wapen vervolgens niet gebruiken om zijn minions te slopen, want dan staat m'n health weer te laag en is het spelen van Jaraxxus dus eigenlijk alleen maar uistellen van het onvermijdelijke (tegen Freeze mage heeft het ook 0 zin).Benjamin- schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:28:
Opzicht zie je dat redelijk vaak tegenwoordig, zeker wanneer je minder tap en meer minions of het veld plaats, waardoor je met 2 healbots genoeg heb.
Op zich heb je gelijk maar Voidcaller's in Hand/Demonlock zeker in combinatie met Doomguard of Dread Infernal zijn echt zo goed en waarschijnlijk tegen het OP aanPCBaas schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 22:17:
[...]
Ik vind die combo een beetje situational en i.v.m. Twilight Dragon gooi ik het liefste niet teveel kaarten in m'n hand weg. Piloted Shredder is gewoon de beste 4 mana monster in de game, vandaar dat ik hem erin had gedaan; ook heb ik dan geen idee wat eruit moet voor Mal'Ganis?
Wie wil er nu niet een 4 mana Demon waar een 5/7 Charge uit komt dat is beter dan wat ik ooit uit een Shredder of Golem heb zien komen.
Dit hearthstone tournament is echt heel erg vermakelijk. En ik zal er niet om heen draaien: Dit type hearthstone vind ik beter dan wat hearthstone nu is met uber veel aggro en extreme combo's. Een beetje nadenk werk en de decks zitten meer rond de midrange tot mid-late game. Kripp en Rania FTW 
http://www.twitch.tv/tempo_storm
https://www.reddit.com/r/...hours_challenge_revealed/
edit; Lol, dag 1 net afgelopen
http://www.twitch.tv/tempo_storm
https://www.reddit.com/r/...hours_challenge_revealed/
edit; Lol, dag 1 net afgelopen
[ Voor 17% gewijzigd door kevz op 09-05-2015 22:57 ]
1 Owl zou je eruit kunnen halen, ook Sylvana's vind ik niet specifiek hier heel sterk in, geen Power Overwhelming of Shadowflame om haar te triggeren. Natuurlijk wel weer taunts.PCBaas schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 22:17:
[...]
Ik vind die combo een beetje situational en i.v.m. Twilight Drake gooi ik het liefste niet teveel kaarten in m'n hand weg. Piloted Shredder is gewoon de beste 4 mana monster in de game, vandaar dat ik hem erin had gedaan; ook heb ik dan geen idee wat eruit moet voor Mal'Ganis?
(3e reden is dat ik Mal'Ganis/Jaraxxus nog niet heb, maar dit moet theorycrafting niet in de weg staan)
Piloted Shredder is sterk, maar wat je hier uit Voidcaller kan trekken is gewoon sterker. Wel wat situational, maar toch.
Het is voor hem ook makkelijker om die bepaalde combo te halen omdat hij tot turn 4 bijna niets doet en hij dan waarschijnlijk zijn had ook vol heeft.Benjamin- schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 22:54:
[...]
1 Owl zou je eruit kunnen halen, ook Sylvana's vind ik niet specifiek hier heel sterk in, geen Power Overwhelming of Shadowflame om haar te triggeren. Natuurlijk wel weer taunts.
Piloted Shredder is sterk, maar wat je hier uit Voidcaller kan trekken is gewoon sterker. Wel wat situational, maar toch.
Persoonlijk zou ik liever voor een Midrange Zoo of Handlock gaan ipv. proberen een combinatie te laten werken maar dat is persoonlijk en ik had geluk dat mijn enigste GVG legendary uit een pakje Mal'Ganis was en ik daar voor Lord Jaraxxus had gecraft.
Ben inmiddels ook al weer tot rang 10 gekomen met mijn Midrange zoo maar het aantal Hunter en Mage decks wat ik tegen kom is buiten proporties
Verwijderd
Ik ben benieuwd of ze iets met Savage Roar zullen doen of niet. Begint meer en meer op Unleash the Hounds te gelijken. Ik vindt het niet overpowered trouwens maar ik zie wel een hoop mensen klagen erover.
De combo is wel heel sterk geworden met Thaurissan, juist ook omdat de hele combo maar 2 kaarten is, kan je snel value halen. Double Savage Roar combo is heel makkelijk te halen nu.
Heb ook eens naar die Kinguin stream zitten kijken en ben lichtelijk teleurgesteld. Althans, ik had een ander beeld van de 'end game' van dit spel. Ik had verwacht/gehoopt om creatieve decks te zien... dat de pro's elkaar af zouden troeven met creatieve manieren en slimme deckconstructies.
Maar waar ik naar heb zitten waren hooguit vier type decks die rock-paper-scissors aan het spelen waren. Ik heb werkelijk niets nieuws gezien wat ik in de drie weekjes die ik speel nog niet tegengekomen ben. Hoewel ik wel snap dat sommige combinaties gewoon goed werken heb ik na het zien van dit eigenlijk interesse verloren. Weinig creativiteit.
Arena vind ik tot nu toe dan wel nog wel vermakelijk... daar vind je nog wel variatie.
Maar waar ik naar heb zitten waren hooguit vier type decks die rock-paper-scissors aan het spelen waren. Ik heb werkelijk niets nieuws gezien wat ik in de drie weekjes die ik speel nog niet tegengekomen ben. Hoewel ik wel snap dat sommige combinaties gewoon goed werken heb ik na het zien van dit eigenlijk interesse verloren. Weinig creativiteit.
Arena vind ik tot nu toe dan wel nog wel vermakelijk... daar vind je nog wel variatie.
Het komt voornamelijk door de nog niet zo grote card pool natuurlijk en er is wel creativiteit want je zie nu toch weer andere decks dan zeg maar een maand geleden.yinx84 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 00:20:
Heb ook eens naar die Kinguin stream zitten kijken en ben lichtelijk teleurgesteld. Althans, ik had een ander beeld van de 'end game' van dit spel. Ik had verwacht/gehoopt om creatieve decks te zien... dat de pro's elkaar af zouden troeven met creatieve manieren en slimme deckconstructies.
Toernooien zijn natuurlijk niet de plaats om je deck te testen want dat gebeurd meestal wel in de streams en als een deck dan goed is kun je overwegen hem mee in een toernooi te nemen.
Dat is ook de reden dat Mech Mage en Midrange Paladin weer iets minder populair zijn en Priest weer hoger in de Rankings staat puur omdat je weet waar je omheen moet spelen en bijv. welke minions belangrijker zijn om weg te halen voor bijv. een Goblin Blastmage die je kunt verwachten op turn 4.
Ik heb een arena deck gedraft met 2x shadow word death, 2x mind control en 1x kel thuzad. Lategame zit wel snor, denk ik. Voor de rest heb ik alleen 1-5 drops en vooral heel veel 3 drops. Ik ben benieuwd of zo veel lategame removal zin heeft. Ik heb nu iig 1x gewonnen.
Ja, daarom heb ik na de 2e mind control ook voornamelijk 2,3 en 4 drops gedraft. Ik heb zelfs een temple enforcer laten schieten. Ik vraag me sowieso af of ik wel iets heb aan die mind controls. Als ze on curve grote minions spelen moet het toch met SW death. Pas als ze topdeck grote minions spelen met 10 mana denk ik dat ze nuttig worden.Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:54:
Arena is meer aggro based geworden sinds GvG. Op zich wel jammer
Gelukkig heb ik ook 2 taunts, 1 defender of argus en 1 shadow madness. Dat helpt wel goed tegen aggro, denk ik. Sowieso heb ik veel 3 drops, zoals ik zei. (2x dark cultist
Ik denk wel dat mijn wincondition bijna altijd de lategame zal zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door aicaramba op 10-05-2015 12:04 ]
2 mind controls is leuk met topdecken, maar verder niet schat ik zo. In constructed is die sterk, omdat je dan grote legendaries kan jatten die echt de game doen veranderen, in Arena zie je dat natuurlijk minder, en dan zijn dingen zoals Force-Tank en Boulderfist vaak de target. Opzicht een goede tempo swing, maar dan moet je wel de juiste kunnen jatten op het juiste moment.
Maar ben benieuwd hoe ze gaan werken voor je.
Maar ben benieuwd hoe ze gaan werken voor je.
Maar sinds BRM wel iets minder snel, dankzij grim patrion en demonzoo. Hoewel een 2 drop missen nog steeds dodelijk kan zijn.Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:54:
Arena is meer aggro based geworden sinds GvG. Op zich wel jammer
Zijn er hier nog meer spelers die Hearthstone deck tracker gebruiken ?
Ik heb namelijk het probleem dat hij soms gewoon je stats niet tracked wanneer er in de overlay ook alleen maar je getrokken kaarten ziet en niet zoals het hoort je hele deck.
Zijn er meer mensen met dit probleem en is er evt. wat aan te doen.
Ik heb namelijk het probleem dat hij soms gewoon je stats niet tracked wanneer er in de overlay ook alleen maar je getrokken kaarten ziet en niet zoals het hoort je hele deck.
Zijn er meer mensen met dit probleem en is er evt. wat aan te doen.
Verwijderd
Ik gebruik het niet. Ik speel gewoon het spel zonder hulpmiddelen. Ook al is het iets leuks, ik vindt dat Blizzard deze features gewoon moet voorzien. Simple as that! Blizzard heeft genoeg developers.
Ik gebruik het zelf ook niet. Eigenlijk onthou ik automatisch zelf al welke kaarten ik gespeeld heb en welke kaarten mijn tegenstander gespeeld heeft.
Dat gaat mij echt niet lukken hoor in een control match up, om 20 minuten lang te herinneren of die warrior nou 1 of 2 taskmasters heeft gebruikt, en dus mij keihard gaat raken met Grom of niet, is toch vrij belangrijk.
Ik gebruik het zelf wel, maar ik zou het graag gewoon in het spel willen. Uiteindelijk is het informatie die je al hebt, alleen dan is de vraag of je te lui bent om het bij te houden of niet.
Tevens is het iets wat in veel kaartspellen al zit, dat je de gebruikte kaarten van de ander mag zien.
Ik gebruik het zelf wel, maar ik zou het graag gewoon in het spel willen. Uiteindelijk is het informatie die je al hebt, alleen dan is de vraag of je te lui bent om het bij te houden of niet.
Tevens is het iets wat in veel kaartspellen al zit, dat je de gebruikte kaarten van de ander mag zien.
Ik was MTG gewend, waarbij je altijd zelf bij moest houden welke kaarten gespeeld waren. Volgens mij maken de pro's ook wel aantekeningen tijdens hun matches.
Opzicht vind ik daar ook helemaal niets mis mee, alleen online mis je de interactie. Wanneer ik tegen iemand speelde, dan let je op de ander, denk je na, ben je echt met het spel bezig. Maar met HS heb je dat niet, constant maar naar een statisch beeld kijken is niet interessant, dus ik zit op forums, kijk streams enz. Nu kan ik dat ook niet doen en aantekeningen maken, maar dat vind ik dan niet leuk spelen.xelfer schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:37:
Ik was MTG gewend, waarbij je altijd zelf bij moest houden welke kaarten gespeeld waren. Volgens mij maken de pro's ook wel aantekeningen tijdens hun matches.
Zou ik een irl tournament doen, dan zou ik zeker gewoon met papier aantekeningen maken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]