Ja 5 seconden is echt veel te weinig.
Probeer jezelf dit is aan te leren, haal je hand van de muis tussen turns, leg hem er pas weer op wanneer je echt weet wat je wilt.
Ik merk dat wanneer ik mijn hand er op heb, dat ik een 'foute' play heb gemaakt voordat ik er goed heb over nagedacht.

astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:26:
[...]
Heel goed uitgelegd en daar komt het inderdaad op neer. Rope/bushcoach slaat daar inderdaad in door waardoor hij weleens geroped wordt. Al vind ik het wel mooi als hij hard op denkt. Hij overweegt alle opties, kijkt naar de volgende en vorige beurt en maakt dan een beslissing. Bekijkt die beslissing nog een keer goed en voert hem dan uit. Dit doe ik zelf ook maar dan vaak al op de beurt dat de tegenstander nog bezig is. Dan pas ik mijn gedachte gang aan aan de acties die hij uitvoert. Vaak valt er prima te voorspellen wat er gaat gebeuren dus dat neem je dan ook al mee in je gedachtegang.
Dat denken tijdens de beurt van de ander, is eigenlijk juist wat het probleem is bij veel mensen, waaronder ikzelf.
Ik kijk niet alleen wat de ander doet, maar ik ben mijn play aan het bedenken. Met Paladin ben ik heel goed (of het is iig bij verre mijn beste/ervaren class), ik weet precies wat ik in mijn deck heb, en dan denk ik ook verder dan mijn hand, ik zie mijn kaarten, maar denk gelijk "als ik nou die kaart had, of die kaart". Maar daarbij weet ik ook mijn comeback mogelijkheden, dus ik zit altijd veel verder in het potje te denken (tenzij het Face Hunter is... haha)
Bij andere classes heb ik dat minder, dus dan ben ik echt bezig met de kaarten die ik op dat moment heb. Dus ik zit mijn play te bedenken, is het mijn turn, voer ik die soms direct uit, terwijl ik dan opeens denk "shit, met die kaart had ik misschien wel een betere play kunnen maken". Denk bijvoorbeeld, vijand heeft 4 minions, turn 7, hij had net al zijn mana gebruikt en nog 3-4 kaarten in hand, jij hebt Flamestrike, je denkt hoppa, board clear. Je gebruikt hem omdat het zo'n sterke play is, maar intussen trok je net Belcher, Belcher ping was 3 minions met taunt, ja daar komen ze wel doorheen, maar dan krijgt je Flamestrike meer value. Was de keuze juist?
Naja die laatste vraag is hier natuurlijk niet te beantwoorden, want je moet leven van beiden weten, alle opties, wat voor decks enz, maar het principe blijft. Je bent verblindt door value en je zit al zo te gniffelen dat ze in je Flamestrike spelen die bijna niemand van jouw Mage deck verwacht, dat je een (mogelijke) fout begaat, waarbij je iig de fout begaat om niet eerst over je nieuwe getrokken kaart denkt.
[
Voor 5% gewijzigd door
Benjamin- op 07-05-2015 11:40
]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900