[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.370 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Jeeeeeeez, EINDELIJK Chromaggus heroic verslagen... echt verrot hoe belachelijk veel geluk je moet hebben met je draws om dat te kunnen winnen. Overigens dankzij een kaart die ik gisteren uit een pack trok:
spoiler:
M'n eerste Molten Giant, en ja dus met Warlock gewonnen
.

Blij trouwens dat die KT "bug" er is, anders was het helemaal niet te doen geweest. Volgens mij ben ik zo'n 10 (!!) uur aan het zwoegen geweest om Chromaggus te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
zo dat was lekker, ik speelde Jaraxxus, tegenstander Rogue speelde nefarian en gooide "sacrificial pact" in mijn face :D

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 13:28
Nitai schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:46:
[...]

Is dat niet zoals in WoW, het spell casten is pas succesvol nadat de casting time voorbij is? Het onderbreken er van zorgt er voor dat het niet afgerond wordt.
Maar als jij bijvoorbeeld een minion cast in WoW, dan is precies aan het einde de minion gecast, het is niet zo dat je de minion halverwege gecast hebt, en dat je dan nog een minuut doorgaat. De cast eindigt met de minion.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 6 juni organiseer ik een Fireside Gathering in Charles Lindbergh te Oostende (België).
Meer informatie hieromtrent vindt u op de facebook event pagina:
https://www.facebook.com/events/1596539983920406/

Iedereen is welkom! Wel vooraf liefst laten weten als je komt of niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:31

Nitai

Live the life you love.

Benjamin- schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:47:
[...]

Maar als jij bijvoorbeeld een minion cast in WoW, dan is precies aan het einde de minion gecast, het is niet zo dat je de minion halverwege gecast hebt, en dat je dan nog een minuut doorgaat. De cast eindigt met de minion.
Ah ik begrijp je, inderdaad, dat is waar.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 18:03:
Op 6 juni organiseer ik een Fireside Gathering in Charles Lindbergh te Oostende (België).

Ik ben van oostende dus ik zou wel durven komen! :-)
Heb de PDF gedownload, deze moet naar je facebook page gestuurd worden?
Kan je ook registreren en later je deckllistst doorgeven (decklist veranderd elke week...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Je kan perfect die decklist afdrukken en meebrengen naar het event.
Je bent de eerste! :)
beve schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 18:34:
[...]

Ik ben van oostende dus ik zou wel durven komen! :-)
Heb de PDF gedownload, deze moet naar je facebook page gestuurd worden?
Kan je ook registreren en later je deckllistst doorgeven (decklist veranderd elke week...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:08:
Hey,
Je kan perfect die decklist afdrukken en meebrengen naar het event.
Je bent de eerste! :)

[...]
Dus gewoon RSVP op facebook is genoeg?
Heb al 2 vrienden ook laten registreren maar er komen er zeker nog mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Gewoon via Facebook mij een berichtje sturen dat je komt met je naam + battletag.
Sowieso kan je mij toevoegen voor meer informatie: Lode#2141
beve schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:10:
[...]

Dus gewoon RSVP op facebook is genoeg?
Heb al 2 vrienden ook laten registreren maar er komen er zeker nog mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook voor het eerst beter dan rank 18 gekomen dit seizoen (ik blijf normaal expres lagere rank) en.... face hunters.... face hunters everywhere :o....

Toch maar weer terug naar de plekken waar nog een beetje plezier te beleven valt.

[ Voor 21% gewijzigd door xelfer op 06-05-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
xelfer schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:49:
Ik ben ook voor het eerst beter dan rank 18 gekomen dit seizoen (ik blijf normaal expres lagere rank) en.... face hunters.... face hunters everywhere :o....

Toch maar weer terug naar de plekken waar nog een beetje plezier te beleven valt.
is raar want net omdat je op de lage ranks speelt zie je zoveel facehunters....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-10 08:42
beve schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:26:
[...]

is raar want net omdat je op de lage ranks speelt zie je zoveel facehunters....
Volgens mij zitten Face Hunters op alle rangen tot legend aan toe.
Zit zelf dit seizoen een beetje vast op rang 15 en kom alleen maar verder als ik ook Aggro/midrange speel want zodra ik weer switch naar mijn control decks heb ik bijna altijd rond turn 10 verloren.
Verder is het wel allemaal behoorlijk eentonig wat ik tegen kom en lijkt HS steeds meer op een soort counter or die game en is het maken van echt leuk plays bijna niet meer mogelijk.
Verder is het vervelend dat je steeds meer decks tegen komt waar de win/lose conditie komt uit het wel of niet krijgen van de juiste spells/minions/damage zoals Portals en die nieuwe draak.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 16:42
Facehunter en andere aggrodecks zitten nu vooral tussen rank 15 en 10, daarboven is er een flinke metashift en is het controldecks en midrange zoo galore :)

Control rogue is nu ook aardig out of control, Dark iron skulker is echt te ziek voor woorden met rogue synergy.

[ Voor 32% gewijzigd door Krukar op 06-05-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
beve schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:26:
[...]is raar want net omdat je op de lage ranks speelt zie je zoveel facehunters....
Face Hunter is sowieso een extreem goedkoop deck, ik denk wel het goedkoopste deck waarmee je goed Legend kan halen. Bedoel geen legendaries (nodig), geen epics, de duurste kaart is nog wel Mad Scientist doordat die in wing 4 zit.

Bizarre is dat mensen nog steeds zo slecht zijn met Face Hunter dat ze laag blijven, maarja soms zie je echt van die duidelijke missplays, bijvoorbeeld al je kaarten wegspelen, maar nog wel je hero power over hebben, dat is gewoon heel erg dom.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
Mofkees schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:42:
zo dat was lekker, ik speelde Jaraxxus, tegenstander Rogue speelde nefarian en gooide "sacrificial pact" in mijn face :D
Zo'n nefarian wacht ik ook al een tijdje op :P

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 18:03:

Super initiatief.
Spijtig genoeg die dag een trouw :(.

Hopelijk wordt het een leuke dag en komt er nog eens een gathering in België.

edit:

Trouwens gisteren op kolento zijn twitch mogelijk een bug gezien.
Hij heeft 2x gang imp liggen.
De mage doet een blizzard.
Dmg triggert 2x een imp.
Maar die worden ook bevroren?
Ik dacht dat het trigger effect van de gang imp pas na de spelldmg en zijn effecten komt.
Aan kolento zijn reactie te horen had ie het ook niet verwacht.

Dat zou betekenen dat swipe ook die imps doodt.

[ Voor 26% gewijzigd door nagasy op 07-05-2015 09:03 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
zit zelf rond R10 te klooien met mijn dragon lock en afentoe een paar dragon paladin potjes.

mijn ervaring is toch dat er flink verschillende decks zijn. Face hunters zijn er nog (helaas ook gelijk mijn grootste hoofdpijn) maar er zijn ook veel mages/paladins/zoo locks/mid-range hunters/warriors, op zich redelijk gevarieerd.

@boven,

swipe killt die imps ook. dat is al een bekende "feature" en hopelijk gaat die snel weg :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mofkees op 07-05-2015 09:06 ]

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-10 17:37
nagasy schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:58:
[...]

Super initiatief.

edit:

Dmg triggert 2x een imp.
Ik dacht dat het trigger effect van de gang imp pas na de spelldmg en zijn effecten komt.

Ik denk dat dat komt omdat de text van blizzard zegt: "deal 2 damage to all enemy minions and freeze them." Daarbij worden er twee acties uitgevoerd door Hearthstone, namelijk dat er 2 damage wordt gedaan en dat de minions worden bevroren. De text van imp gang boss zegt: "whenever this minion takes damage, summon a 1-1 imp." Ik denk dat de prioriteit van imp gang boss hoger is dan de freeze effect dus daarom zullen ze wel bevroren worden.

Dit gebeurt er in feite
-Mage cast blizzard.
-Blizzard veroorzaakt twee damage.
-Imp gang boss krijgt twee damage.
-Imp gang boss summont één imp.
-Alle minions worden bevroren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
[...]

Super initiatief.

edit:

Dmg triggert 2x een imp.

Nee dit klopt voor zo ver ik begrijp wel. Kijk maar naar de test die gisteren is geplaatst hier in het forum.
Logische volgorde in deze:
Spell wordt gecast.
Gang krijgt 2 damage
Gang summont imp
All minions are frozen
End spellcast.

Hierdoor zullen de imps dus niet sterven bij een swype.

[ Voor 3% gewijzigd door Astie op 07-05-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:32:
[...]

Nee dit klopt voor zo ver ik begrijp wel. Kijk maar naar de test die gisteren is geplaatst hier in het forum.
Logische volgorde in deze:
Spell wordt gecast.
Gang krijgt 2 damage
Gang summont imp
All minions are frozen
End spellcast.

Hierdoor zullen de imps dus niet sterven bij een swype.
Imps sterven wel door swipe, omdat de 1 damage pas wordt toegepast nadat de 4 damage is gedaan. Hierbij ga ik wel vanuit dat de swipe wordt gericht op de imp gang boss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
separhim schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:43:
[...]

Imps sterven wel door swipe, omdat de 1 damage pas wordt toegepast nadat de 4 damage is gedaan. Hierbij ga ik wel vanuit dat de swipe wordt gericht op de imp gang boss
in deze situatie zal er dus 1 imp sterven van de 2 als de swipe op een Gang Imp gericht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:46:
[...]

in deze situatie zal er dus 1 imp sterven van de 2 als de swipe op een Gang Imp gericht wordt.
Hoe kom je aan twee imps? De imp die spawnt sterft ook, er blijft geen imp leven als de swipe wordt gericht op de imp gang boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
separhim schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:49:
[...]

Hoe kom je aan twee imps? De imp die spawnt sterft ook, er blijft geen imp leven als de swipe wordt gericht op de imp gang boss.
Jawel want hij sprak over 2 Imp Gang Bosses. Vandaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:51:
[...]

Jawel want hij sprak over 2 Imp Gang Bosses. Vandaar!
Ja ok met twee imp gang bosses overleeft er inderdaad 1 imp, ik was in de veronderstelling dat het om 1 imp gang boss ging, mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
separhim schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:53:
[...]

Ja ok met twee imp gang bosses overleeft er inderdaad 1 imp, ik was in de veronderstelling dat het om 1 imp gang boss ging, mijn fout.
Hoe complex kan de denkwijze in HS zijn he. Die test die jij had gelinkt gisteren heeft mij daar wel beter over doen nadenken. Ook over deathrattle volgordes bijvoorbeeld. Ook zoiets waar je vaak een fout in maakt.

Gisteren een toernooi gespeeld waar deze denkwijzen goed van pas kwamen om onnodige fouten te voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:56:
[...]

Hoe complex kan de denkwijze in HS zijn he. Die test die jij had gelinkt gisteren heeft mij daar wel beter over doen nadenken. Ook over deathrattle volgordes bijvoorbeeld. Ook zoiets waar je vaak een fout in maakt.

Gisteren een toernooi gespeeld waar deze denkwijzen goed van pas kwamen om onnodige fouten te voorkomen :)
Ik vind ook dat bepaalde bewoordingen en interacties eigenlijk niet goed zijn uitgelegd door blizzard. Deze interacties zijn allemaal ontdekt door het spelen.
Bijvoorbeeld dat and eigenlijk then zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
separhim schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:58:
[...]

Ik vind ook dat bepaalde bewoordingen en interacties eigenlijk niet goed zijn uitgelegd door blizzard. Deze interacties zijn allemaal ontdekt door het spelen.
Bijvoorbeeld dat and eigenlijk then zou moeten zijn.
Ja klopt, dat zou al een stuk duidelijker zijn.
Ik heb ook vaak gehad in de tijd dat ik nog veel Shaman speelde dat als je met de battlecry van een Fire Elemental een Mad Scientist van een mage killt dat de Mad Scientist een Mirror Entity oproept en deze Mirror Entity mirrort de Fire Elemental weer.
Dat vond ik altijd één van de meeste vreemde gebeurtenissen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:02:
[...]

Ja klopt, dat zou al een stuk duidelijker zijn.
Ik heb ook vaak gehad in de tijd dat ik nog veel Shaman speelde dat als je met de battlecry van een Fire Elemental een Mad Scientist van een mage killt dat de Mad Scientist een Mirror Entity oproept en deze Mirror Entity mirrort de Fire Elemental weer.
Dat vond ik altijd één van de meeste vreemde gebeurtenissen!
Ja dat komt door de vreemde summoning proces van HS, maar ik neem dat jij dat wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Stack volgorde van Hearthstone is gewoon erg raar als je andere CCG's bent gewend, is zeker even wennen, zeker als je longtime MTG speler bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:31

Nitai

Live the life you love.

[...]

Soms zou je gewoon bepaalde situaties en kaarten willen simuleren, soort van training mode. Zo zag ik een keer op Youtube dat je een Destroy Demon kaart op Lord Jaraxxus kunt uitvoeren. Hoe vaak ik wel niet die kaart getrokken had met een Thoughtsteal (Priest deck), was dat nooit bij mij opgekomen.

Of bepaalde spells testen met een spell damage buff icm wild pyromancer. Hoe vaak ik daarmee de fout in ben gegaan :X

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Dmg triggert 2x een imp.

Swipe killed inderdaad Imps, maar Ben Brode heeft aangegeven dat dit volgens hem niet correct is.

Het probleem is dat Imp Gang Boss een nieuwe mechanic heeft, dit terwijl spells dus hier nog niet op waren voorbereid.
Hoe moet je op dit moment Swipe en Blizzard zien? Swipe is eerst een Soulfire, en daarna een Arcane explosion. Blizzard is eerst een Consecration, en daarna een Frost Nova. En dat is dus het probleem, het spel ziet 2 casts, terwijl het er 1 zou moeten zijn. Blizzard valt op alle vijanden, en deze raken bevroren door die kou. Maar nieuwe minions hebben geen Blizzard op zich gehad. Dus dan kan je 2 dingen doen, of je maakt een nieuw mechanic, dus 2 damage die ook bevriest, of je past de tekst aan naar "Deal 2 damage to all enemy minions, and freezes their whole board", want nu staat er gewoon dat alle minions die 2 damage op de kop krijgen, bevroren raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
[...]

Hoe ver ben je eigenlijk gekomen in het toernooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
separhim schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:22:
[...]

Hoe ver ben je eigenlijk gekomen in het toernooi?
Kwart finale helaas. Was een erg leuk toernooi zonder de zoo's en hunters. Die ben ik gelukkig niet tegen gekomen want dan is BO3 een lastig format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:33:
[...]

Kwart finale helaas. Was een erg leuk toernooi zonder de zoo's en hunters. Die ben ik gelukkig niet tegen gekomen want dan is BO3 een lastig format.
Dat is jammer maar je kan niet altijd winnen he. Gelukkig was dat toernooi dan zonder zoo's en hunters, want deze twee decks zorgen zelden voor interessante games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
separhim schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:36:
[...]

Dat is jammer maar je kan niet altijd winnen he. Gelukkig was dat toernooi dan zonder zoo's en hunters, want deze twee decks zorgen zelden voor interessante games.
Ja, ik had zelfs een Control Warrior mirrormatch tegen Roy van tweakers hier. Prachtige 20 minuten match!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:37:
[...]

Ja, ik had zelfs een Control Warrior mirrormatch tegen Roy van tweakers hier. Prachtige 20 minuten match!
Nou ja eerste 5 turn alleen maar hero power. ;)
Was dat trouwens dat toernooi wat hier gister werd gepromoot, doubledutchdragon was dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
[...]

kom kom, midrange hunter kan wel interessant zijn imo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
separhim schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:38:
[...]

Nou ja eerste 5 turn alleen maar hero power. ;)
Was dat trouwens dat toernooi wat hier gister werd gepromoot, doubledutchdragon was dat toch?
Haha normaal wel maar nu ging Roy rap van start en probeerde te rushen. Dat is natuurlijk niet verstandig en dan ga je uiteindelijk drooglopen, wat dus ook bij hem gebeurde.

Ja was van doubledutchdragons. Erg leuk format omdat ze er vanuit gaan dat elke ronde max 30 minuten duurt en je dus in één avond het hele toernooi afwerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
beve schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:39:
[...]

kom kom, midrange hunter kan wel interessant zijn imo 8)
Af en toe, ik bedoelde meer op face hunter, maar midrange hunter vind ik nog steeds een vervelende match-up met die savannah balancedmane. ;)
astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:40:
[...]

Haha normaal wel maar nu ging Roy rap van start en probeerde te rushen. Dat is natuurlijk niet verstandig en dan ga je uiteindelijk drooglopen, wat dus ook bij hem gebeurde.

Ja was van doubledutchdragons. Erg leuk format omdat ze er vanuit gaan dat elke ronde max 30 minuten duurt en je dus in één avond het hele toernooi afwerkt!
Tja met control vs. control zie je vaak dat 1 speler druk zet en de ander meer reageert, althans dat is hoe ik met control vs. control ervaring heb. Maar ik heb ook een paar CW mirrors gehad waarbij het vrij lang alleen maar armor up was. :P
Ik probeerde gister om 21:45 nog het toernooi te kijken maar de twitch-kanaal dat ze hadden aangegeven was offline dus heb het helaas gemist. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
[...]

8)7

Control warrior is juist de saaiste matchup in heel Hearthstone, zo ongelooflijk voorspelbaar.
Goede midrange zoo of control hunter vind ik juist de leukere matchups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Krukar schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:47:
[...]
8)7

Control warrior is juist de saaiste matchup in heel Hearthstone, zo ongelooflijk voorspelbaar.
Dat is jouw mening, ja om te kijken naar control warrior is niet zo spannend, maar het spelen tegen zoo of hunter is zelden leuk voor mij. Het kijken naar deze gaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

separhim schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:31:
[...]

Ik denk dat dat komt omdat de text van blizzard zegt: "deal 2 damage to all enemy minions and freeze them." Daarbij worden er twee acties uitgevoerd door Hearthstone, namelijk dat er 2 damage wordt gedaan en dat de minions worden bevroren. De text van imp gang boss zegt: "whenever this minion takes damage, summon a 1-1 imp." Ik denk dat de prioriteit van imp gang boss hoger is dan de freeze effect dus daarom zullen ze wel bevroren worden.

Dit gebeurt er in feite
-Mage cast blizzard.
-Blizzard veroorzaakt twee damage.
-Imp gang boss krijgt twee damage.
-Imp gang boss summont één imp.
-Alle minions worden bevroren.
Inderdaad.
Die kaart heeft 2 acties. Maar zoals je zegt zou then veel logischer zijn om 2 handelingen te impliceren.
Ik ging ervan uit dat blizzard beide acties doet en daarna de trigger van imp gang boss. :X

hoewel benjamin zijn redenering ook best logisch is

[ Voor 7% gewijzigd door nagasy op 07-05-2015 10:54 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
separhim schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:49:
[...]

Dat is jouw mening, ja om te kijken naar control warrior is niet zo spannend, maar het spelen tegen zoo of hunter is zelden leuk voor mij. Het kijken naar deze gaat wel.
Dan verschillen we inderdaad van mening.
Tegen control warrior kan ik de eerste 10 turns gewoon blindelings voorspellen, en je kan met dat deck ook erg weinig fout doen. Goed midrange zoo spelen is moeilijker dan de meeste mensen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
separhim schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:44:
[...]

Af en toe, ik bedoelde meer op face hunter, maar midrange hunter vind ik nog steeds een vervelende match-up met die savannah balancedmane. ;)
inderdaad, ik speel nu midrange hunter, het is best wel leuk, ik run geen belchers maar double houndmaster voor taunts.
Double freezing trap en 1 "surprise motherfucker" explosive trap :)
echt kapot lachen nu rank 10 en nog altijd 70% winrate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Krukar schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:52:
[...]

Dan verschillen we inderdaad van mening.
Tegen control warrior kan ik de eerste 10 turns gewoon blindelings voorspellen, en je kan met dat deck ook erg weinig fout doen. Goed midrange zoo spelen is moeilijker dan de meeste mensen denken.
Ik beweer ook niet dat midrange zoo gemakkelijk is, ik zie vaak genoeg mensen die altijd voor face gaan met zo, waarna ze verliezen tegen mijn board clears en vervolgens gaan threathen. 8)7
Dat control warrior voorspelbaar is maakt niet per definitie saai of vervelend voor mij, ik speel liever tegen CW dan tegen grim patron warrior, want daar weet je nooit wanneer ze beginnen met hun combo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
[...]

8)7

In principe zijn alle netdecks (of kleine variaties daarvan) voorspelbaar.
Ik vind matchups als Handlock - Control Warrior en Druid - Control Warrior erg leuke matchups. De partij duurt erg lang en komt echt aan op de keuzes die je maakt en de value die je uit je kaarten haalt. Als je bijvoorbeeld een damaged minion kan afmaken met je wapen ipv execute zal ik dat altijd doen ondanks de facedamage. Die execute komt later in het spel veel beter van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
separhim schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:54:
[...]

Ik beweer ook niet dat midrange zoo gemakkelijk is, ik zie vaak genoeg mensen die altijd voor face gaan met zo, waarna ze verliezen tegen mijn board clears en vervolgens gaan threathen. 8)7
Dat control warrior voorspelbaar is maakt niet per definitie saai of vervelend voor mij, ik speel liever tegen CW dan tegen grim patron warrior, want daar weet je nooit wanneer ze beginnen met hun combo's.
Hehe zeker, je ziet zoveel mensen falen met zoo. Tappen terwijl ze een minion kunnen spelen, mana niet optimaal gebruiken, goede trades negeren e.d.
Mijn aversie tegen control warrior zal wel komen uit mijn MTG-tijd, toen de haat tegen pure blauwe controldecks is genesteld in mijn hoofd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
[...]

8)7

Dat is het zeker, maar daar zit ook zeker skill in. Hoe ga je winnen van iets wat zo voorspelbaar is? Je weet dat het sterk is, wanneer speel je wel iets, of juist niet? Je wint of verliest vaak niet door geluk, maar door skill (of een heel sterk counterdeck).

Dat is ook waarom ik Priest irritant vind, opzicht een goede winrate tegen, maar het is zo'n ongelooflijk onvoorspelbare class, dat het heel moeilijk is om tegen te spelen. Speel ik Tirion? Mind control? Dubbel Shrink Cabal? Aldor Cabal? Wat moet ik verwachten? Alles? Niets? Moet ik het spelen omdat ik anders niet kan winnen? Of verlies ik juist door het te spelen? Hoe wanhopig ben ik?
Het maakt het een irritant maar wel interessant potje.

Control Warrior is dan weer niet irritant, maar wel een uitdaging, als is natuurlijk Paladin wel favored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Krukar schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:58:
[...]

Hehe zeker, je ziet zoveel mensen falen met zoo. Tappen terwijl ze een minion kunnen spelen, mana niet optimaal gebruiken, goede trades negeren e.d.
Mijn aversie tegen control warrior zal wel komen uit mijn MTG-tijd, toen de haat tegen pure blauwe controldecks is genesteld in mijn hoofd :D
Ik heb nog weleens met Handlock dat je je actie precies hebt uitgerekend en dan pas achter tapt met de overgebleven mana. En dan een betere oplossing tapt terwijl je de actie al hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:13:
[...]

Ik heb nog weleens met Handlock dat je je actie precies hebt uitgerekend en dan pas achter tapt met de overgebleven mana. En dan een betere oplossing tapt terwijl je de actie al hebt gedaan.
Haha dat is altijd handig zoiets gebeurt, ik heb mezelf inmiddels geleerd dat als ik wil tappen dat ik dat al eerste doet want er kan altijd iets beter uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Laat tappen komt vooral door te weinig Warlock spelen. Speel ik af en toe een potje dan zit ik ook geregeld te facepalmen. Speel ik een hele reeks, dan vergeet ik dat weer niet.

Hoe komt dat? Heel simpel.

Paladin maakt het alleen uit in combinatie met Quartermaster en Juggler, maar dat zit vast in je plays.
Warrior doe je het altijd aan het einde, tenzij je Shield Slam gebruikt (of juist niet in het geval van Grom :P)
Priest doe je ook vaak aan het begin (al zie je daar nog weleens fouten met Auchenai :P)
Hunter maakt niet uit, dus ook vaak aan het einde
Shaman beinvloed het veld, dus vergeet je ook niet snel
Druid, Mage en Rogue is direct damage, dus dat zit ook ingebakken in je turn
Dus ja dan Warlock, bij Warlock zit je net als iedere class te kijken naar je turn, wat ga je doen, en dan weet je het, voer je het uit, en dan oeps, moest nog tappen. Je denkt er niet aan dan, want je bent bezig met wat je tot je beschikking hebt, terwijl tap vaak gewoon een tempo play is wanneer je mana over hebt.

Maargoed, uiteindelijk is het allemaal een kwestie van te snel spelen, op dat gebied is dat wel iets wat Ropecoach goed begrijpt, oke hij is overdreven er in, maar denkt wel heel erg goed na wat hij kan doen, en dan weet hij het en dan denkt hij er nog een keer over na, en nog een keer. Net zolang dat hij precies iedere stap weet, en dan doet hij pas iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Benjamin- schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:21:
Laat tappen komt vooral door te weinig Warlock spelen. Speel ik af en toe een potje dan zit ik ook geregeld te facepalmen. Speel ik een hele reeks, dan vergeet ik dat weer niet.

Hoe komt dat? Heel simpel.

Paladin maakt het alleen uit in combinatie met Quartermaster en Juggler, maar dat zit vast in je plays.
Warrior doe je het altijd aan het einde, tenzij je Shield Slam gebruikt (of juist niet in het geval van Grom :P)
Priest doe je ook vaak aan het begin (al zie je daar nog weleens fouten met Auchenai :P)
Hunter maakt niet uit, dus ook vaak aan het einde
Shaman beinvloed het veld, dus vergeet je ook niet snel
Druid, Mage en Rogue is direct damage, dus dat zit ook ingebakken in je turn
Dus ja dan Warlock, bij Warlock zit je net als iedere class te kijken naar je turn, wat ga je doen, en dan weet je het, voer je het uit, en dan oeps, moest nog tappen. Je denkt er niet aan dan, want je bent bezig met wat je tot je beschikking hebt, terwijl tap vaak gewoon een tempo play is wanneer je mana over hebt.

Maargoed, uiteindelijk is het allemaal een kwestie van te snel spelen, op dat gebied is dat wel iets wat Ropecoach goed begrijpt, oke hij is overdreven er in, maar denkt wel heel erg goed na wat hij kan doen, en dan weet hij het en dan denkt hij er nog een keer over na, en nog een keer. Net zolang dat hij precies iedere stap weet, en dan doet hij pas iets.
Heel goed uitgelegd en daar komt het inderdaad op neer. Rope/bushcoach slaat daar inderdaad in door waardoor hij weleens geroped wordt. Al vind ik het wel mooi als hij hard op denkt. Hij overweegt alle opties, kijkt naar de volgende en vorige beurt en maakt dan een beslissing. Bekijkt die beslissing nog een keer goed en voert hem dan uit. Dit doe ik zelf ook maar dan vaak al op de beurt dat de tegenstander nog bezig is. Dan pas ik mijn gedachte gang aan aan de acties die hij uitvoert. Vaak valt er prima te voorspellen wat er gaat gebeuren dus dat neem je dan ook al mee in je gedachtegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:26:
[...]

Heel goed uitgelegd en daar komt het inderdaad op neer. Rope/bushcoach slaat daar inderdaad in door waardoor hij weleens geroped wordt. Al vind ik het wel mooi als hij hard op denkt. Hij overweegt alle opties, kijkt naar de volgende en vorige beurt en maakt dan een beslissing. Bekijkt die beslissing nog een keer goed en voert hem dan uit. Dit doe ik zelf ook maar dan vaak al op de beurt dat de tegenstander nog bezig is. Dan pas ik mijn gedachte gang aan aan de acties die hij uitvoert. Vaak valt er prima te voorspellen wat er gaat gebeuren dus dat neem je dan ook al mee in je gedachtegang.
Ik kan er niet naar kijken... alles overdenken.. hij is wel goed natuurlijk.

Zelf heb ik ongeveer 5 seconden per turn nodig :P
Ik bedoel, hoe moeilijk kan het zijn!
-Je weet welke kaarten de tegenstander al gebruikt heeft.
-Je weet wat voor acties hij de laatste turn(s) heeft gedaan (riekt het naar flamestrike?)
-Je weet wat voor deck de tegenstander speelt, dus wat er nog moet komen.
-Je weet welke kaarten je in de hand hebt, wat er nog gaat komen, wat je nog nodig hebt.
-Je weet welke kaarten je nog moet krijgen uit je deck
-Je weet wanneer je goed moet traden en wanneer je face moet gaan.

Maargoed, daarom zal ik wel vaak verliezen omdat ik het allemaal te erg onderschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ja 5 seconden is echt veel te weinig.

Probeer jezelf dit is aan te leren, haal je hand van de muis tussen turns, leg hem er pas weer op wanneer je echt weet wat je wilt.

Ik merk dat wanneer ik mijn hand er op heb, dat ik een 'foute' play heb gemaakt voordat ik er goed heb over nagedacht. :P
astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:26:
[...]

Dat denken tijdens de beurt van de ander, is eigenlijk juist wat het probleem is bij veel mensen, waaronder ikzelf.

Ik kijk niet alleen wat de ander doet, maar ik ben mijn play aan het bedenken. Met Paladin ben ik heel goed (of het is iig bij verre mijn beste/ervaren class), ik weet precies wat ik in mijn deck heb, en dan denk ik ook verder dan mijn hand, ik zie mijn kaarten, maar denk gelijk "als ik nou die kaart had, of die kaart". Maar daarbij weet ik ook mijn comeback mogelijkheden, dus ik zit altijd veel verder in het potje te denken (tenzij het Face Hunter is... haha)

Bij andere classes heb ik dat minder, dus dan ben ik echt bezig met de kaarten die ik op dat moment heb. Dus ik zit mijn play te bedenken, is het mijn turn, voer ik die soms direct uit, terwijl ik dan opeens denk "shit, met die kaart had ik misschien wel een betere play kunnen maken". Denk bijvoorbeeld, vijand heeft 4 minions, turn 7, hij had net al zijn mana gebruikt en nog 3-4 kaarten in hand, jij hebt Flamestrike, je denkt hoppa, board clear. Je gebruikt hem omdat het zo'n sterke play is, maar intussen trok je net Belcher, Belcher ping was 3 minions met taunt, ja daar komen ze wel doorheen, maar dan krijgt je Flamestrike meer value. Was de keuze juist?

Naja die laatste vraag is hier natuurlijk niet te beantwoorden, want je moet leven van beiden weten, alle opties, wat voor decks enz, maar het principe blijft. Je bent verblindt door value en je zit al zo te gniffelen dat ze in je Flamestrike spelen die bijna niemand van jouw Mage deck verwacht, dat je een (mogelijke) fout begaat, waarbij je iig de fout begaat om niet eerst over je nieuwe getrokken kaart denkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Benjamin- op 07-05-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Predje schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:33:
[...]

Ik kan er niet naar kijken... alles overdenken.. hij is wel goed natuurlijk.

Zelf heb ik ongeveer 5 seconden per turn nodig :P
Ik bedoel, hoe moeilijk kan het zijn!
-Je weet welke kaarten de tegenstander al gebruikt heeft.
-Je weet wat voor acties hij de laatste turn(s) heeft gedaan (riekt het naar flamestrike?)
-Je weet wat voor deck de tegenstander speelt, dus wat er nog moet komen.
-Je weet welke kaarten je in de hand hebt, wat er nog gaat komen, wat je nog nodig hebt.
-Je weet welke kaarten je nog moet krijgen uit je deck
-Je weet wanneer je goed moet traden en wanneer je face moet gaan.

Maargoed, daarom zal ik wel vaak verliezen omdat ik het allemaal te erg onderschat.
Zijn manier is inderdaad erg overdreven maar werkt wel.
Meestal heb je de meest voor de hand liggende beslissing al gemaakt voor jouw beurt begint. Alleen je topdeck kan daar nog verandering in brengen. Daardoor heb ik vaak ook niet zo lang nodig voor mijn beurt. Maar dan heb ik er al wel goed over nagedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Het werkt inderdaad wel, en je ziet hier ook zijn poker verleden in terug komen. In poker ben je alleen maar bezig met wat de ander wel of niet heeft, wat jij hebt is zelden relevant in die zin.

Hier zie je trouwens ook het verschil tussen aggro en control spelers. Aggro bepaald graag hoe het spel gespeeld worden, zij nemen de leiding en laat de ander er maar op reageren. Control reageert dus weer graag, laat de ander maar spelen, ik wend iedere slag af totdat je niets meer hebt.

[ Voor 43% gewijzigd door Benjamin- op 07-05-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Of hij wint zoveel games omdat zijn tegenstanders tilten van al dat gerope.. ikzelf kan me daar ook aan kapot ergeren. Zie je ze elke kaart 40x bekijken... (gvd, je kan toch niet steeds vergeten welke kaarten je hebt).. en altijd spelen ze de standaard te verwachten kaart.

Je kunt gewoon op basis van de beschikbare informatie maar een paar dingen doen en vaak 1, soms 2 zijn echt het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Benjamin- schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:42:
Het werkt inderdaad wel, en je ziet hier ook zijn poker verleden in terug komen. In poker ben je alleen maar bezig met wat de ander wel of niet heeft, wat jij hebt is zelden relevant in die zin.
Bij poker (texas hold'm bijvoorbeeld wat ik veel speel) gaat het er niet om wat je hebt, maar wat andere mensen denken dat je hebt. Dat werkt andersom ook zo. Je bent continue kansen aan het berekenen en dingen afwegen. Dat helpt wel mee bij HS al is de bluf-factor natuurlijk minimaal in HS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Predje schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:44:
Of hij wint zoveel games omdat zijn tegenstanders tilten van al dat gerope.. ikzelf kan me daar ook aan kapot ergeren. Zie je ze elke kaart 40x bekijken... (gvd, je kan toch niet steeds vergeten welke kaarten je hebt).. en altijd spelen ze de standaard te verwachten kaart.

Je kunt gewoon op basis van de beschikbare informatie maar een paar dingen doen en vaak 1, soms 2 zijn echt het beste.
Ik denk wel dat dat voor hem een voordeel is. Dat mensen tilten om zijn gerope.
Ik heb er ook een hekel aan. Niet later in de game maar als mensen al op beurt 1 ropen omdat ze geen keuze kunnen maken of ze wel of niet coinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Er wordt erg veel over facehunter / agro geklaagd.

Is het voor blizzard geen optie om een veto in het spel te maken? Net als bij starcraft. Daar kun je 2 maps van de map-pool veto'en, zodat je nooit games krijgt in die maps.

Zo zou in hearthstone een class-veto kunnen zitten. Dat je kan aangeven dat je tegen 1 class niet wil spelen en dus geen tegenstanders van die class krijgt.

Ik weet dat het voor mensen die echt willen presteren geen goede optie is, omdat je tegen elke class moet kunnen spelen. Maar veto'en is een optie, geen verplichting. Zo kunnen spelers die casual spelen het spel voor zichzelf leuker maken door bv hunter te veto'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
aicaramba schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:49:
Er wordt erg veel over facehunter / agro geklaagd.

Is het voor blizzard geen optie om een veto in het spel te maken? Net als bij starcraft. Daar kun je 2 maps van de map-pool veto'en, zodat je nooit games krijgt in die maps.

Zo zou in hearthstone een class-veto kunnen zitten. Dat je kan aangeven dat je tegen 1 class niet wil spelen en dus geen tegenstanders van die class krijgt.

Ik weet dat het voor mensen die echt willen presteren geen goede optie is, omdat je tegen elke class moet kunnen spelen. Maar veto'en is een optie, geen verplichting. Zo kunnen spelers die casual spelen het spel voor zichzelf leuker maken door bv hunter te veto'en.
Dat lijkt me niet helemaal reëel omdat het bouwen van non-hunter of non-warlock decks een stuk makkelijker is dan een deck dat "overal" rekening mee houd.
Wel kun je inbouwen dat je de kans op een bepaalde class lager maakt hierdoor ipv 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:46:
[...]

Ik denk wel dat dat voor hem een voordeel is. Dat mensen tilten om zijn gerope.
Ik heb er ook een hekel aan. Niet later in de game maar als mensen al op beurt 1 ropen omdat ze geen keuze kunnen maken of ze wel of niet coinen.
Had net ook een Mage die moest ropen tot de laaste mm.
Hij had dan ook wel alle tijd nodig om Thank You en My magic will tair you apart te spammen.
Om vervolgens mijn laatste 10hp weg te blazen met pyroblast.

Helaas had ik zelf 2x healbot in de hand, maar besloten om tyrion te spelen (lifecoach had dit wel bedacht :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:51:
[...]

Dat lijkt me niet helemaal reëel omdat het bouwen van non-hunter of non-warlock decks een stuk makkelijker is dan een deck dat "overal" rekening mee houd.
Wel kun je inbouwen dat je de kans op een bepaalde class lager maakt hierdoor ipv 0%.
Maar als je 1 class veto'd heb je nog steeds 8 classes over om rekening mee te houden. Het is niet zo dat je kan instellen dat je maar tegen 1 class speelt. Je krijgt slechts 1 veto om je meest gehate class te ontlopen.

[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 07-05-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Predje schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:55:
[...]

Had net ook een Mage die moest ropen tot de laaste mm.
Hij had dan ook wel alle tijd nodig om Thank You en My magic will tair you apart te spammen.
Om vervolgens mijn laatste 10hp weg te blazen met pyroblast.

Helaas had ik zelf 2x healbot in de hand, maar besloten om tyrion te spelen (lifecoach had dit wel bedacht :P)
Tja dat zijn natuurlijk vervelende mensen, wel soort mage was het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
separhim schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:00:
[...]

Tja dat zijn natuurlijk vervelende mensen, wel soort mage was het eigenlijk?
Zo'n flamewalker aggro mage (mirrors, missles, apparentice).
Hij had al 2x sheep, 1x pyro en 1x fireball gedaan.. dus ik verwachte geen 2e pyro en achte mijn tyrion veilig.

Enige andere magetype dat ik tegenkom is freeze.

Mech nog amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Veto zie ik niet zitten, liever een meta die anti Face Hunter is.
Predje schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:44:

Met aggro wel, maar met control veel meer. Denk aan grote kaarten/combo's in control zoals Equality/Conc, Brawl, Lightbomb en Flamestrike. Tegen aggro speel je die vaak zo snel mogelijk om het spel af te remmen, tegen control/midrange ga je echt wel goed nadenken over de meeste value. Dan heb je veel meer dan 2 keuzes. Of die het beste zijn heeft te maken met hoe greedy de ander is enz.

Rope kan zeker mensen tilten, maar ook dat is een tactiek, zo ook het gebruik van emotes. Bijvoorbeeld Forsen die in een tournament een emote gebruikte om te doen alsof hij lethal had, terwijl face gewoon hem had gekilled, maar de ander liet zich overbluffen en deed traden, waardoor Forsen uiteindelijk won.
Maar ook om jezelf van tilt te halen of een ander te tilten, Xixo doet sowieso andere vaak tilten met emotes, maar zo had hij tijdens Seatstory iemand heel erg zitten te BM'en met emotes (je kan dan onbeperkt spammen), veel vonden dat echt triest, maar hij zei later ook dat hij dit voor zichzelf deed, hij was tilt omdat hij een fout had gemaakt, hij begon de eerste match met zijn banned deck, waardoor er was gekozen dat de ander een win zou krijgen. Het eerste echte potje won die toen, en toen dus keihard BM'en om zichzelf van tilt af te halen.

Uiteindelijk hoort dat ook bij het spel. Waardoor ik dus altijd de ander squelch direct aan het begin.
astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:44:
[...]

Bij poker (texas hold'm bijvoorbeeld wat ik veel speel) gaat het er niet om wat je hebt, maar wat andere mensen denken dat je hebt. Dat werkt andersom ook zo. Je bent continue kansen aan het berekenen en dingen afwegen. Dat helpt wel mee bij HS al is de bluf-factor natuurlijk minimaal in HS.
Bluffen is inderdaad minimaal, soms kan het, maar meestal niet. Maar dat berekenen, nadenken enz, ipv snel je kaarten weg spelen, helpt zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Benjamin- schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:12:
Veto zie ik niet zitten, liever een meta die anti Face Hunter is.
Ik moet wel zeggen dat Face Hunter niet echt meer de meta is. Je ziet ze in het begin van het seizoen omdat dat het deck is dat het meest effecienst ranked (ookal twijfel ik daaraan met zoveel mirror matches dan) en op het eind van het seizoen om toch nog te proberen om legend te worden. Verder zie ik ze net zoveel als dat ik zoo, control warrior, Get in here warrior, oil roque en handlock zie.
Vergeleken met enkele seizoenen geleden toen echt Mech Mage en Face/Deathrattle Hunter de meta was en nu is het echt een groot verschil met wat je op de ladder aantreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:10:
[...]

Ik moet wel zeggen dat Face Hunter niet echt meer de meta is. Je ziet ze in het begin van het seizoen omdat dat het deck is dat het meest effecienst ranked (ookal twijfel ik daaraan met zoveel mirror matches dan) en op het eind van het seizoen om toch nog te proberen om legend te worden. Verder zie ik ze net zoveel als dat ik zoo, control warrior, Get in here warrior, oil roque en handlock zie.
Vergeleken met enkele seizoenen geleden toen echt Mech Mage en Face/Deathrattle Hunter de meta was en nu is het echt een groot verschil met wat je op de ladder aantreft.
Komt denk ik door de opkomst van andere en nog ergere let op je taalgebruik zoals grimwarr en gangzooo.
Alle hunter retards proberen wat nieuws.

Die decks zijn ook goedkoop, effectief, snel en lame.

[ Voor 2% gewijzigd door Chaoss op 09-05-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Predje schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:18:
[...]

Komt denk ik door de opkomst van andere en nog ergere cancerdecks zoals grimwarr en gangzooo.

Grimmash Warrior zet ik toch echt in een ander hokje. Misschien wel het moeilijkste deck na Freeze Mage om effectief te spelen.
Gangzoo is meer midrange omdat ze een erg langzame start hebben. Niet zoals de ouderwetse zoo.
Het enige echte cancer deck is Facehunter omdat die niet alleen maar minions dropt maar deze ook gelijk charge hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:25:
[...]

Grimmash Warrior zet ik toch echt in een ander hokje. Misschien wel het moeilijkste deck na Freeze Mage om effectief te spelen.
Gangzoo is meer midrange omdat ze een erg langzame start hebben. Niet zoals de ouderwetse zoo.
Het enige echte cancer deck is Facehunter omdat die niet alleen maar minions dropt maar deze ook gelijk charge hebben.
Ik zou vooral zeggen dat dat het cancerdeck is, omdat ze het liefst geen interactie met het board van de tegenstander hebben. Dat gaat voor mijn gevoel nogal in tegen wat het spel het spel maakt.
Niet zozeer door de charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HS begint wel echt snel achteruit te gaan wat betreft spelplezier.

Ik speel zo'n 80 tot 90% van de tijd tegen Zoo of Face Hunter. Tegenwoordig ben ik op recht blij als ik iets anders tegen kom :o.

De afgelopen 4 dagen heb ik mijn tegenstand even bijgehouden:

Face Hunter: 8
Zoo: 9
Priest: 1
Mech Mage: 2
Rogue: 1

Thats it...

[ Voor 26% gewijzigd door xelfer op 07-05-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
xelfer schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:43:

Ik speel zo'n 80 tot 90% van de tijd tegen Zoo of Face Hunter. Tegenwoordig ben ik op recht blij als ik iets anders tegen kom :o.

De afgelopen 4 dagen heb ik mijn tegenstand even bijgehouden:

Face Hunter: 8
Zoo: 9
Priest: 1
Mech Mage: 2
Rogue: 1

Thats it...
serieus......heb ik totaal geen last van. Bij mij zit het echt mooi verdeeld. Tussen rang 10 en 8 ben ik zelfs totaal geen hunter tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
kwam gister wel het nodige aan facehunter tegen maar gelukkig speelde is met mijn mechwarrior deck.

die eet ze graag als ontbijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
RoricNormannum schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:51:
kwam gister wel het nodige aan facehunter tegen maar gelukkig speelde is met mijn mechwarrior deck.

die eet ze graag als ontbijt :)
Decklist pls. Ik hou van mechs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
M.i. bestaat de meta nu duidelijk gesplitst in 2 delen:
20-10 Heel veel aggro, facehunters, mechmages, tempo mages e.d.
10-1 Heel veel control en midrange zoo, waarbij bijna elk control deck nu wel een kezan mystic en een antique healbot of sludge belcher aan boord heeft, wat ook weer verklaart waarom aggrodecks bijna zijn uitgestorven in deze ranks. Facehunters en mechmages worden sowieso keihard opgegeten door midrange zoo sinds imp gang boss.

[ Voor 12% gewijzigd door Krukar op 07-05-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Krukar schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:30:
M.i. bestaat de meta nu duidelijk gesplitst in 2 delen:
20-10 Heel veel aggro, facehunters, mechmages, tempo mages e.d.
10-1 Heel veel control en midrange zoo, waarbij bijna elk control deck nu wel een kezan mystic en een antique healbot of sludge belcher aan boord heeft, wat ook weer verklaart waarom aggrodecks bijna zijn uitgestorven in deze ranks. Facehunters en mechmages worden sowieso keihard opgegeten door midrange zoo sinds imp gang boss.
Correcter dan dit kon ik het zelf niet zeggen.
Ik ben boven rank 10 in meer dan 50 games nog maar 2 facehunters tegen gekomen, zoo iets meer maar heb ik geen enkel probleem mee, die games zijn rap gedaan en win ik meestal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien toch maar eens de ladder beklimmen. Ik ben echter vanaf volgende week de hele maand in het buitenland, dus uiteindelijk heeft het weinig zin voor mij :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:39
xelfer schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:43:
ik speel het spel voortaan ook amper, ik heb al grote moeite om de quests af te ronden (heb er nu weer 3 klaar staan) het is wel een ideale wc game of tijdens de pauze/schoonmoeder bezoek/saaie vergadering etc ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Kol Nedra op 07-05-2015 15:21 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 19:58
Heb een paar pagina's geleden gezegd dat ik niet uit rank 17 kom komen... in die tussentijd ben ik tot rank 13 gekomen en zit ik nu weer in rank 15, allemaal met exact hetzelfde deckje! Geen pijl op te trekken zo inconsistent. Kan er nog niet de vinger opleggen waarom :P

Is een Priest deck btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-10 14:58

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

yinx84 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:24:
Heb een paar pagina's geleden gezegd dat ik niet uit rank 17 kom komen... in die tussentijd ben ik tot rank 13 gekomen en zit ik nu weer in rank 15, allemaal met exact hetzelfde deckje! Geen pijl op te trekken zo inconsistent. Kan er nog niet de vinger opleggen waarom :P

Is een Priest deck btw.
4 kaarten die dingen stelen, waarvan je niet van te voren weet hoe goed ze zijn? :p

Al wel eens een shield slam gejat... Heel nuttig xD

Maar priest werkt bij mij ook wel redelijk, maar rank 13 kom ik nog niet. Ben ik ook liever niet, denken mensen zo veel na xD Ik wil gewoon lekker mijn dailies halen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve

Is een Priest deck btw.
lol, na een paar losses op een rij is het goed een pauze te nemen, ik doe het soms niet en dat wordt zwaar afgestraft. Ben er vorig season in geslaagd van rank 1, 3 sterren naar rank 5 te zakken zonder 1 game te winnen :-)
werd gewoon kwaad door een paar slechte draw games en dan begon ik gewoon slecht te spelen....
The tilt is real

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar

Is een Priest deck btw.
Waarschijnlijk wordt je gewoon beter in het spel. Afhankelijk van wat voor deck je precies speelt kan je openingshand ook veel verschil maken. Goed mullen is 25% van je winst in dit spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:10:
[...]

Ik zie ook minder Face Hunter, je ziet ook weer wat Midrange, dus dat is altijd welkom.
Predje schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:18:
[...]

Komt denk ik door de opkomst van andere en nog ergere cancerdecks zoals grimwarr en gangzooo.

Heb ik geen moeite mee, hoe je het ook went of keert, het vraagt om meer skill.
Ja Grim Patron is 1 grote combo, maar het vraagt wel om skill, hoe overleeft je en zorg je dat je de combo ook effectief kan gebruiken. Het is dan aan jou als tegenstander om goed je beurten te plannen. Sommige decks zijn er uiteraard zwak tegen, maar je hebt gewoon de tijd om te laten zien dat jouw skill er voor zorgt dat je wint.

Zoo heb ik ook geen probleem mee, ja het is sterk, maar ook hier heb je weer de tijd om de ander te verslaan.
Dat was en is mijn probleem met Face Hunter, je hebt geen tijd om het spel te spelen, of je nou een sterk of zwak deck hebt tegen Hunter, het heeft niet met skill te maken.

EDIT: Kort raadsel, hoe komt een Handlock aan een Angry Chicken in hand (constructed), zonder hem er in te hebben gestopt tegen een Paladin?

[ Voor 3% gewijzigd door Benjamin- op 07-05-2015 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 18:21
Oke, naar jullie geluisterd en het Shaman Dragon deck aangepast :) Hij werkt nu wel beter om eerlijk te zijn. Bedankt! Als jullie nog meer tips hebben laat het weten he (met onderbouwing aub).

http://www.hearthpwn.com/decks/241191-dragon-shaman

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 22:26

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Benjamin- schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:07:
EDIT: Kort raadsel, hoe komt een Handlock aan een chicken in hand (constructed), zonder hem er in te hebben gestopt tegen een Paladin?
http://hearthstone.gamepedia.com/Gnomish_Experimenter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Sorry moest duidelijker zijn, Angry Chicken. En nee geen experimenter. Het is een (vrij) standaard handlock deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem. Als deze een groot succes wordt komt er zeker een vervolg. Iedereen welkom!
[...]

Super initiatief.

edit:

Dmg triggert 2x een imp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Benjamin- schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:46:
Sorry moest duidelijker zijn, Angry Chicken. En nee geen experimenter. Het is een (vrij) standaard handlock deck.
Combinatie van Poultryizer of Faceless Manipulator en Youthful Brewmaster? Kan geen andere manier bedenken :D

[ Voor 3% gewijzigd door Krukar op 07-05-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 18:21
Krukar schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:14:
[...]

Combinatie van Poultryizer of Faceless Manipulator en Youthful Brewmaster? Kan geen andere manier bedenken :D
Dat is geen angry chicken :) maar vast iets met hungry dragon.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Royy90 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:18:
[...]

Dat is geen angry chicken :) maar vast iets met hungry dragon.
Hungry dragon + Youthful zal 'm zijn inderdaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Er zat geen Brewmaster in zijn deck.

Decklist was echt vrij standaard, en dan bedoel ik ook echt allemaal kaarten die je in de standaardlijsten van Handlock ziet.

EDIT: Net leuke interaction gezien, niet eens aan gedacht, Hungry Dragon + MCT, zelfs wanneer zij niet om MCT spelen, kan je het gewoon forceren. :o

[ Voor 95% gewijzigd door Benjamin- op 07-05-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
nefarian - unstable portal - angry chicken?

Edit: niet goed gelezen, was tegen paladin en nefarian is nu niet echt standaard handlock :-)

[ Voor 53% gewijzigd door beve op 07-05-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:02
Hungry Dragon + Sylvanas?

Edit: Nee, da's niet in hand, en de Hungry Dragon werd natuurlijk al door de Paladin gespeeld.

[ Voor 66% gewijzigd door 108rogar op 07-05-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Hij zat in zijn hand.

[ Voor 41% gewijzigd door Benjamin- op 07-05-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:02
De warlock kreeg van de Paladin's Mechanical Yeti een spare part om de Angry Chicken uit de Hungry Dragon terug te pakken in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Nee. Tevens zijn er ook geen rare plays gemaakt om dit mogelijk te maken. En ja, een Angry Chicken naar je hand terug brengen is een rare play. :P

[ Voor 94% gewijzigd door Benjamin- op 07-05-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
astie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:05:
[...]

Decklist pls. Ik hou van mechs!
http://www.hearthpwn.com/...2;12202:2;12220:2;12260:2;

kijk maar eens, deck kan natuurlijk altijd nog wat beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-10 08:42
Er was toch ook een Lifecoach Mech Warrior deck volgens mij ?

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hungry Dragon + Dream van Ysera? Zo heb ik weleens een 1 drop spawn terug in hand gestopt van mijn tegenstander.
Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]