Mofkees schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:19:
ysera 's kaarten zijn speciale kaarten, die zijn niet kaarten in je deck, die synergies geven.
Chr. is niet de kaart om een removal uit te lokken. Je speelt hem alleen als je ook de 2 mana over hebt om kaart te trekken. (of met een eerder emperor misschien nog wat eerder).
Als je handlock speelt, heb je genoeg andere kaarten in je hand om te spelen. niemand zegt dat je hem MOET spelen op turn 8 of turn 10 met hero power. als de tegenstander aggro is, heb je inderdaad niks aan hem. Ik heb nu b.v. geen dr. boom/ysera in mijn deck maar die dragon synergy en double card draw geeft toch vaak veel value. (ja 100% is idd overdriven of course, maar vaak is het wel)

Chromaggus kaarten zijn ook kaarten die je niet uit je dek trekt, maar kopieert. En over het algemeen zijn mijn kaarten beter dan die van Ysera, zeker lategame.
Hoezo is Chromaggus niet een kaart om removal uit te lokken? Welke kaart dan wel? Of denk je dat ze mijn Shielded Minibot Hexen?
Een play kan veel value hebben, maar je toch de game verliezen. Dat is vaak het probleem van grote legendaries, en juist omdat je constant doet tappen, zit je inmiddels flink laag, waardoor Chromaggus echt een hele gevaarlijke kaart is om nog te spelen. Het is inderdaad een win more op die manier. Uiteindelijk zie ik het echt dan als een niche kaart.
Maar misschien heb ik het fout. Op welke rank zit je en wat is je winrate? Tegen welke decks win en verlies je?
xelfer schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:24:
[...]
Ik heb 2 varianten Dragon Paladin in elkaar zitten. Een tempo Dragon Paladin en een control Dragon Paladin.
Het tempo deck bevat geen grote Dragons (Ysera, Chromaggus, Nefarian etc.), maar speelt dr. Boom, Tirion, Sylv als grotere legendaries. Verder probeer ik met dat deck misbruik te maken van de value van Dragons. Dragon Consort is een 5/5 voor 5, dus qua stats prima en zorgt er voor dat ik praktisch gratis andere dragons als Hungry Dragon of Azure Drake kan spelen. Daarnaast zorgen ze ook voor value via Blackwing Technician en Blackwing Corrupter.
Het control deck heb ik zo ingericht dat ik ook een zo sterk mogelijke early game heb, om zo te kunnen stabiliseren voordat ik grotere legendaries wil spelen. Hierin zitten voor early game:
- 2 Zombie Chow
- 2 Shielded Minibot
- 2 Blackwing Technician
- 2 Coghammer
(Deze kaarten mulligan ik ook iedere game naar)
Uiteraard zitten in beide decks de gebruikelijke Paladin kaarten als Aldor Peacekeeper, Truesilver en Consecration

.
In die tweede zit dan geen Muster?
Heb hier ook nog een Paladin liggen met vergelijkbare kaarten, geen Musters, wel 2x Coghammer, zelf speel ik ook 1x Pyromancer, juist omdat je voldoende board clears wilt hebben.
Maargoed dat deck had ik nog gemaakt voor de laatste wing, dus die moet nog flink aangepast worden. Moet nog even goed kijken wat ik met dat deck wil doen.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900