[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.370 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:26
Mech shammy is echt leuk om te spelen dubbel fellreaver spelen tegenstander die Well played doet en de beurt erop sterft aan burst hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 16:42
Meh, in kwartfinale eruit tegen freezemage, had 1 damage te kort om te winnen :D
Zieke shit met 4 turns op rij alles freezen en dan Antonidas + een berg spells.
Toch als 5de geëindigd nog:

"Your final ranking is Place 5 of 78. Congratulations & Thanks for your participation!"

[ Voor 58% gewijzigd door Krukar op 02-05-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 13:28
Mijn Paladin deck blijft het toch erg goed doen, sta 17-4 met de huidige versie.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iYXS2kTW46gwBbvpNSQjVp9m/full.png

Inmiddels is dit versie 20.

De kracht zit hem in de redelijk sterke early game, met 3 heals om te zorgen dat niet tradende decks met turn 6-7 uiteindelijk geen veld hebben, en ook weinig tot geen damage hebben gedaan.

Heel wat kaarten zijn vanzelf sprekend, maar hier de wat bijzondere, en kaarten die niet (meer) in mijn deck zitten:

Annoy-o-Tron, gemengde gevoelens over deze kaart, laten we voorop stellen dat hij echt bagger is tegen Grim Patron Warrior, echter win ik wel tegen dat deck, dus heel erg druk kan ik me daar ook niet om maken, en early game is die nog steeds goed.
Het is een kaart eigenlijk heel sterk is, tegen Face Hunter is het een beest, al die 1 health kaarten gaan er dood door, dus op turn 2 zitten Face Hunters echt met de handen in het haar. Zoo is die wat minder, zeker met iets als Void Walker. Tegen Mechmage is die bagger, maar dat is altijd met Divine Shield. Aan de andere kant is het wel 2 mana om de helft van 2 mana te killen. :P
Tegen andere decks werkt die gewoon goed.
Dessalnietemin wil ik hem ergens wel verwijderen, maar op MCT zijn alle kaarten te late game.

Coghammer, ja het is je 5de/6de wapen in dit deck, maar anderzijds vind ik het wapen van Muster weer echt niets waard, ja je gebruikt hem zeker, maar dat wapen vervangen vind ik absoluut niet erg, bij Coghammer is dat ook zo, ideaal gezien wil ik hem niet vervangen met Muster, maar in vrijwel alle gevallen kan ik wel 2 charges gebruiken, uiteindelijk is het ongelooflijk sterk tegen aggro.

Piloted Shredder, waarom die in het deck zit, is vrij duidelijk. Maar wat interessanter is dat ik hem uit het deck wil. :P
Senjin is zeker een optie, als het niet was dat ik 300 potjes moet spelen met Rogue om ze golden te krijgen... dus nee dankje. :P
Tevens is mijn deck nog niet helemaal golden, maar de ambitie is er zeker. :P

2x Healbot, veel vinden dit overdreven, zeker met Lay On Hands er nog bij, maar het zorgt er voor dat je met Sludge Belchers gewoon bijna niet te killen bent door aggro, maar ook in diverse andere match ups is het zo moeilijk om dood te gaan, Freeze Mage heeft geen kans, Warrior met Alex heeft ook gewoon geen kans, maar ook diverse andere decks die alleen lategame kunnen winnen met direct damage, zoals alle andere mage decks of rogues, missen gewoon reach.

Harrison is gewoon een swappable kaart afhankelijk voor de meta, bijvoorbeeld voor Loatheb.

Black Knight, is en blijft een sterke kaart, niet ieder deck heeft taunts, maar in decks dat er geen taunts zitten, is het zelden een kaart waardoor ik verlies, terwijl het tegen ieder deck met taunts gewoon heel veel value geeft.

Kaarten die er niet inzitten:

2de Equality, dit is gewoon afhankelijk van de meta, zou de meta meer lategame gaan, dan zou ik deze kunnen omwisselen voor bijvoorbeeld Annoy-O-Tron, maar in de huidige meta hou ik het bij 1.

Kel'Thuzad, sterke kaart, en met Emperor is de potentie zeker groter, en is dan ook zeker een kaart die ik er weer terug in wil hebben, maar soms is value er wel moeilijk mee te krijgen.

Acolyte/Cult Master, beide kaarten gebruik je voor card draw, maar ik moet zeggen dat ik hier geen last van heb, ik gebruik veel hero power en dan heb je niet veel problemen aan je kaarten te komen. Sigil is echter misschien wel interessant.

Dr. Boom, mja heel simpel, ieder lategame deck heeft BGH, omdat er verder geen targets inzitten, heb ik liever dat zij op hun BGH blijven zitten in de hoop dat ik Dr. Boom speel, dan dat ik Dr. Boom speel, direct doodgaat en een BGH tegen me heb. Ik vind Dr. Boom pas goed wanneer je iig 2 7+ attack minions hebt.

Loatheb, is goed tegen spells uiteraard, maar met mijn heals is dit zelden nodig. Dus laat ze maar spells gebruiken, ik heal wel. ;)

MCT, sterke kaart, ook zeker een leuke kaart, maar vaak zijn de enige boards met 4+ Hunter en Warlock, en dan heb je vaak een 1/1 te pakken, dus dan kies ik liever voor iets als Coghammer, dan weet ik zeker dat Knife Juggler er aan gaat, en is in iedere match up bruikbaar.

Zombie Chow, lang er in gehad, maar genoeg early game, met lategame heals waardoor ze niet nodig zijn.

Defender, minions gaan te snel dood om dit te laten werken, en wanneer het wel werkt, dan win ik vaak toch wel.

Stampeding Kodo, hier wil ik eigenlijk nog steeds ruimte voor maken, toffe kaart die altijd value pakt door 2x Aldor.

En wat wil ik nog proberen:

Solemn Vigil, een kaart die zeker bruikbaar is door Muster, maar ook in noodgevallen dat je toch zonder kaarten komt te zitten.Daarnaast vind ik Lay on Hands vaak een rotkaart, in control wil je hem soms juist niet gebruiken, en tegen aggro/mid heb je vaak niet de tijd om hem te gebruiken, omdat je verder vrijwel niets kan spelen. Solemn Vigil en een Guardian of Kings zou een leuk alternatief zijn.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:45
Nette score. Zelf sta ik nu in totaal 31-15 met mijn versie van Paladin (deze maand 9-4), welke wat meer tempo georienteerd is:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qUG53Au.png

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vermaak me toch nog steeds het meest met Dragon Paladin. Muster for Battle + Quartermaster vind ik saaier dan gewoon dikke bommen neer leggen en die Divine Shield geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
Ik probeer een dragon paladin te maken. Hoeft niet zozeer goed te presteren, dus ik heb nefarian er in zitten. Net speelde ik hem tegen mage en kreeg fireball en frostbolt :P

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Dragon Paladin trekt mij zeker, en ik begrijp het argument van Muster.

Ik moet even flink aan de slag met een Dragon Control deck, maar met alle kaarten die uitkwamen kon ik er nog niet zoveel mee. Tevens heb ik de laatste wing nog niet gedaan, ga ik vast dit weekend nog doen. ;)
PCBaas schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 18:01:
Nette score. Zelf sta ik nu in totaal 31-15 met mijn versie van Paladin (deze maand 9-4), welke wat meer tempo georienteerd is:

[afbeelding]
Apart deck. Heb geen secrets meer gebruikt sinds halverwege Naxx.

Waarom Blessing of Wisdom? Zeker gezien je 2 Azure Drakes hebt.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een turn 7 Nefarian kan vrij goed. Veel classes hebben wel erg sterke spells.

Nefarian is volgens mij zo slecht nog niet :).

Ik heb het volgende in elkaar gezet om te testen:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/wc0ex2.png
+ Ysera

Het deck is erg heavy met 5 drops (6 stuks), maar het is een test build :). Ik ben vooral ook nieuwsgierig naar de kracht van de kaarten uit de nieuwe wing.

[ Voor 52% gewijzigd door xelfer op 02-05-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik zie hem ook een beetje als removal bait, zodat chromaggus een betere kans heeft om een beurt in leven te blijven. Nefarian heeft al deel van z'n value door de 2 spells. Soms zijn ze ook wel shit, maargoed, beter dan niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wing 5 heeft voor mij het volgende effect gehad:
- 1 Loatheb
- 1 Hungry Dragon
- 1 Mind Control Tech
+ 1 Blackwing Corrupter
+ 1 Nefarian
+ 1 Blackwing Technician

Ik ben overigens wel huiverig voor het spelen van 2 copies van een kaart die pas effect heeft "if you hold a dragon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Mja ligt aan de hoeveelheid dragons die je hebt, zo zou ik dan zeker 2x Azure Drake spelen.

Net echt grootste retard Face Hunter ooit gespeeld... sowieso won ik duidelijk, maar hij had 2 kaarten in zijn hand, gebruikt eerst Quick Shot en toen Eaglehorn Bow... Dus ik spam zo "that was a mistake" en hij "thank you" hahaha.

Dat krijg je wanneer je niet hersenloos kaarten kan afdrukken, dan wordt het te moeilijk voor dit soort spelers. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Azure Drake ben ik ook een fan van. Ik vind geforceerd Dragons in mijn deck stoppen om maar die Battle Crys af te krijgen echter niet zo handig. Faerie Dragon vind ik bijvoorbeeld een mindere kaart dan Shielded Minibot voor mijn deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Blackwing corruptor en blackwing technician zijn trouwens wel echt goede kaarten. Ik speel ook 2 azure drakes, omdat ik geen lay on hands heb, dus die heb ik voor carddraw. Verder speel ik ook een defender of argus and 1 coghammer (meer heb ik er niet). Ik vind coghammer eigenlijk beter dan muster for battle.

Verder speel ik ook argent protectors. Ja, je hebt minions op je bord nodig om er gebruik van te maken, in tegenstelling tot de minibots. Maar argent protector is lategame veel nuttiger, omdat je zo regelmatig een goede midgame minion 'gratis' kan killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel 1 Defender of Argus en 2 Coghammers voor die value trades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
xelfer schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 19:33:
Azure Drake ben ik ook een fan van. Ik vind geforceerd Dragons in mijn deck stoppen om maar die Battle Crys af te krijgen echter niet zo handig. Faerie Dragon vind ik bijvoorbeeld een mindere kaart dan Shielded Minibot voor mijn deck.
Azure Drake is nog steeds wel een goede kaart, 2x draw en spellpower voor Consecration.

Dat je het geforceerd vindt dat kan, maar wil je value met dragon kaarten dan moet je dragons hebben, net zo goed dat je mechs nodig hebt wanneer je Tinkertown, Cogmaster en Blastmage wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Je struikelt echt over de dragon paladins! Dat vind mijn CW wel fijn :D
Vind de meeste BRM kaarten niet echt heel goed.

Ben ook eens aan het proberen zelf een "dragon warrior" te maken..
Het idee is om dat alle dikke legs te vervangen door draken + corruptor en technician.
Verder de standaard CW kaarten. Dit werkt toch wel heel goed!

Zelf vind ik neferian wel echt een VETTE kaart! Die annimatie is zo cool!
En chommagus is ook optimaal te gebruiken door acolyte + wirlwind of deathsbite rattle..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:34

Turfschipper

Hup NAC

Net mijn Questpakje gehad. Kwam er in bij astie, binnen 1 minuut had hij een hunter in de pan gehakt en had ik mijn quest volbracht ;-).

En in het pakje zat "al akir the windlord".

Dat is wel heel lekker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Benjamin- schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 18:37:
Apart deck. Heb geen secrets meer gebruikt sinds halverwege Naxx.

Waarom Blessing of Wisdom? Zeker gezien je 2 Azure Drakes hebt.
Extra draw natuurlijk 8)

Ik vind dat je voor een tempo/midrange deck namelijk het volgende moet hebben om het redelijk stabiel te laten werken:
- minstens 3 draw kaarten (hier dus Blessing + 2 Azure)
- minstens 3 taunts (Coghammer, Defender, Tirion)
- een vorm van burst (Avenging Wrath)
- field clear (2 Equality/Concecration) + single target removals (Weapons, Aldor, TBK)

Noble Sacrifce valt eigenlijk zowel onder taunt als onder single target removal; tot nu toe werkt hij prachtig in het beschermen van o.a. knife jugglers en m'n gezicht (plus nadat minions hierin zijn gerent zijn ze heel makkelijk weg te krijgen d.m.v. Muster/Coghammer hits). :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Mja vind het toch een vage kaart, dan zou ik liever voor iets anders gaan. Maargoed dat is mijn gevoel, misschien werkt die wel heel goed. :)

Ja Noble Sacrifice is zeker niet slecht, zou zelf ook nog steeds een Paladin secret tempo deck willen maken, met dan ook Avenge en misschien nog een Redemption.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Als je Blessing op een minion zet en aanvalt, draw je een kaart EN je forceert je tegenstander om de volgende beurt dat monster te verwijderen. Op die manier kun je ook belangrijkere minions (zoals Knife Juggler) "beschermen" door Blessing op vanilla minions die ernaast staan (dudes, Aldor, etc.) te zetten.

Ook is het natuurlijk prachtig om deze op een Innervated Piloted Shredder van je tegenstander te zetten. >:) Maar meestal komt dit soort scenarios niet zo vaak voor en is het dus eigenlijk gewoon een 1 mana "draw 1 card" (met natuurlijk wat potentie om meer te drawen). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
Turfschipper schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:12:
Net mijn Questpakje gehad. Kwam er in bij astie, binnen 1 minuut had hij een hunter in de pan gehakt en had ik mijn quest volbracht ;-).

En in het pakje zat "al akir the windlord".

Dat is wel heel lekker natuurlijk.
Graag gedaan. En dat is ook het beste wat je met hunter kan doen. Afmaken, er gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Benjamin- schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:27:
En wat wil ik nog proberen:

Solemn Vigil, een kaart die zeker bruikbaar is door Muster, maar ook in noodgevallen dat je toch zonder kaarten komt te zitten.Daarnaast vind ik Lay on Hands vaak een rotkaart, in control wil je hem soms juist niet gebruiken, en tegen aggro/mid heb je vaak niet de tijd om hem te gebruiken, omdat je verder vrijwel niets kan spelen. Solemn Vigil en een Guardian of Kings zou een leuk alternatief zijn.
Ik heb zojuist solemn vigil in mn deck gestopt. Ik was best cynisch, maar ik wilde toch wat meer carddraw in mn dragon paladin. Elke keer dat ik m in mn hand kreeg heb ik hem nog goed kunnen spelen. 1x voor 2 mana en 1x voor 0 mana.

Ja, het zijn niet veel sample games, maar ik ben tot nu toe erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Het ligt er vooral aan op welke manier je hem speelt. Zelf speel ik zeer goed al zonder card draw (op LoH na, maar die is juist vaak dood). Zit jij steeds met een lege hand en moet je hem spelen, dan is die duur, maar heb je geen haast, dan kan je hem rustig een keer spelen wanneer die goed uitkomt, en wanneer je echt weinig kan, dan ben je toch blij dat je iig nog wat kaarten kan trekken.

Maargoed, sowieso is die goed te spelen, Arcane Intellect is ook een goede kaart, en die kost 3 mana, naja een minion voor een minion en hij is al 3.
Dus wat ik al zei, zolang je geen haast hebt, kan je hem makkelijk voor 2-3 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Vandaag heb ik geen nieuwe quest gekregen, heeft iemand anders dit ook? Ironisch want ik kreeg er eergisteren juist twee...

[edit]Blijkbaar kwam de nieuwe quest om 7 uur.. Kreeg m net alsnog

[ Voor 22% gewijzigd door Morphs op 03-05-2015 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjamin- schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:11:
[...]

Azure Drake is nog steeds wel een goede kaart, 2x draw en spellpower voor Consecration.

Dat je het geforceerd vindt dat kan, maar wil je value met dragon kaarten dan moet je dragons hebben, net zo goed dat je mechs nodig hebt wanneer je Tinkertown, Cogmaster en Blastmage wilt spelen.
De mechs die gespeeld worden zijn echter wel value kaarten. Een Faerie Dragon wordt bijvoorbeeld vaak gewoon weg getrade door 1 drops of 2 drops. Shielded Minibot is daarentegen makkelijker in leven te houden en trade vaker 2 voor 1.

Als de Dragons goed zijn dan speel ik ze uiteraard wel :). Ik ben alleen huiverig om goedkope Dragons veel te spelen, omdat Dragon Consort dan erg weinig value biedt. Liever een goedkope Chromaggus of Ysera.

Hoe komt het overigens dat er opeens zo extreeeeeeeem veel Mages zijn? De afgelopen weken heb ik bijna 80% vd tijd tegen Mage gespeeld :o.

[ Voor 7% gewijzigd door xelfer op 03-05-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:42
xelfer schreef op zondag 03 mei 2015 @ 10:11:

Hoe komt het overigens dat er opeens zo extreeeeeeeem veel Mages zijn? De afgelopen weken heb ik bijna 80% vd tijd tegen Mage gespeeld :o.
Je hebt nu 3 type Mage decks die mee kunnen doen op de ladder en Mage heeft gewoon goede kaarten.
Wat ik wel merk is dat men steeds probeert om een soort hybride mech/tempo/freeze mage probeert te creëren waar ik bijna altijd van win win omdat er iets is wat heb geleerd in HS en netdecking is dat bijna elke aanpassing aan een type deck het gewoon slechter maakt.

Net overigens nog iets meegemaakt wat ik behoorlijk zielig vond en niet met BM of wat te maken heeft.
Ik speel met Face Hunter voor die 5 wins (Rang 15) en kom een CW Warrior tegen wat normaal voor de CW een easy win is dus baalde al een beetje omdat ik de pot ervoor ook al een Priest tegen kwam en dus verloor.
Toen gooide ik een Leper Gnome neer en toen heeft hij elke beurt zijn rope volledig laten opbranden en hij verloor overigens ook nog eens.
Kijk ik kan de irritatie begrijpen als je tegen Face Hunter speelt om welke reden dan ook maar dit soort gedrag is IMHO veel kwalijker en zeker als je met een decks speelt met een 80% win ratio tegen Face Hunter.

[ Voor 60% gewijzigd door beuker19 op 03-05-2015 13:06 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een debiel ontworpen heroics zitten er weer in BRM trouwens. Van die pure 100% RNG fights. Nu ik er een paar heb gedaan weet ik precies waarom ik het al die weken heb laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Heb ook erg het gevoel dat mensen de RNG van Flamewaker samen met dingen zoals Arcane Missiles gewoon erg leuk vinden. Je kan gigantisch winnen door bizarre RNG, maar je kan er ook gigantisch hard door verliezen. Hoe dan ook kan je altijd de schuld aan RNG geven. :P
Zelf ga ik liever voor zekerheid, maar wie ben ik. :P
xelfer schreef op zondag 03 mei 2015 @ 10:11:
[...]

De mechs die gespeeld worden zijn echter wel value kaarten. Een Faerie Dragon wordt bijvoorbeeld vaak gewoon weg getrade door 1 drops of 2 drops. Shielded Minibot is daarentegen makkelijker in leven te houden en trade vaker 2 voor 1.

Als de Dragons goed zijn dan speel ik ze uiteraard wel :). Ik ben alleen huiverig om goedkope Dragons veel te spelen, omdat Dragon Consort dan erg weinig value biedt. Liever een goedkope Chromaggus of Ysera.

Azure Drake is een value kaart, waarom denk je dat die in zoveel decks zitten?
Natuurlijk zijn dit wel decks die veel spellpower gebruiken, maar die gebruiken de Dragon gedeelte weer niet. Veel van die kaarten zijn zo sterk in combinatie met Dragons, dat Azure Drake echt wel flinke value heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Azure Drake zou ik sowieso ook 2 keer spelen in een Dragon Deck. Ik ben alleen geen fan van slechtere Dragons, puur omdat ze type: Dragon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:43
Zijn er meer mensen met veel disconnects vandaag? Ik heb er al drie gehad vandaag; zonder waarschuwing of timeout wordt je gewoon de game uitgegooid.... extra zuur daarnet want ik stond 9-2 in Arena en stond op winst (lang leve Enhance o Mechano).

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 18:21
Nee geen last van eigenlijk. Hopelijk komt dat ook niet want heb over 25 min toernooi :p

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:40
xelfer schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:09:
Azure Drake zou ik sowieso ook 2 keer spelen in een Dragon Deck. Ik ben alleen geen fan van slechtere Dragons, puur omdat ze type: Dragon zijn.
Het heeft ook helemaal geen zin om teveel dragons in je deck te stoppen. Van Consort krijg je maximaal 2x korting. Theoretisch gezien heb je dus genoeg aan 2x Consort + 2x andere dragon voor max value (en dan vergeet ik voor het gemak maar even het feit dat Consort zelf ook met korting gespeeld kan worden, dan hoef je maar 1 extra dragon te spelen voor max value :P)

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 03-05-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Consort speelt zeker heel erg fijn, je hebt geen dragons in hand nodig, geen andere combo's nodig, gewoon spelen en value komt vanzelf. Dus tenzij 1 consort ong je laatste kaart is en je alle dragons al hebt gespeeld, dan zit je goed.

Blijft toch mooi van die missplays van tegenstanders, zoals vergeten met Truesilver aan te vallen voordat hij Muster gebruikte, of het feit dat een Eboladin volop doet traden met een Control Paladin, en dan wanneer hij zijn best doet om nog een turn te kunnen leven, komt er een Millhouse uit mijn Piloted Shredder. :D

[ Voor 40% gewijzigd door Benjamin- op 03-05-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel aan het ranken met priest. (level 38 ondertussen :)). Slow but steady. Eigenlijk zeer leuk om met priest te spelen. Het is nooit gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Heerlijk, grim patron warrior die op 4HP het bord volspamt met grim patrons en een charger en my naar 6hp brengt en m'n beide flamewalkers laat staan en dan "well played" spamt tot de rope eindigt.
Volgende turn clear ik izjn bord met flamestrike en gaat ie dood van die flamewalkers :D Karma biatch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Maar als hij ze beide liet staan, dan had je toch al lethal? Dus welke karma? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Benjamin- schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:23:
Maar als hij ze beide liet staan, dan had je toch al lethal? Dus welke karma? :P
Karma dat ie dood ging na het spammen van die wellplayed, hij had waarschijnlijk iets gemisrekend in z'n mana en gedacht dat ie me had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Oke absoluut dom dat hij ze had laten staan, maar als hij well played spammed nadat hij kon zien dat hij doodging, zie ik toch de karma er niet in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Krukar schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:44:
[...]

Karma dat ie dood ging na het spammen van die wellplayed, hij had waarschijnlijk iets gemisrekend in z'n mana en gedacht dat ie me had.
Vind het steeds expres wachten tot je rope bijna op is wel het meest waardeloze gedrag in HS tegen welk deck je nu speelt en of je nu wint of verliest.
Vanmiddag had ik dat dus ook tegen mij en hij speelde nog wel Contol Warrior tegen Face Hunter maar door zijn talloze mis plays verloor hij ook nog eens maar had dus wel elke beurt zijn rope volledig opgebrand :(
Dat gedrag is samen met je uitnodigen om je vervolgens vol te schelden toch wel het meest waardeloze wat er is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Absoluut.

Ik doe geregeld wat BM door mijn hand leeg te maken ofzo, nog niet eens specifiek om iemand te irriteren, maar meer een beetje te laten zien dat ze geen kans hadden, bijvoorbeeld naar 30 healen tegen een Hunter ofzo. Maar ik ga niet een hele tijd wachten.

Al zijn er altijd uitzonderingen wanneer ze mij BM'en. :P

EDIT:

Ik zit al een paar dagen op Twitch te kijken voor goede spelers die Dragon Paladin spelen, maar ik zie niemand, is het nou zo slecht, of zijn mensen gewoon bang om zo'n compleet nieuw deck te spelen, want ja je verwisselt makkelijk 10+ kaarten.

[ Voor 28% gewijzigd door Benjamin- op 04-05-2015 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:34

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb het idee, zou een misvatting kunnen zijn, dat de spells erg domineren.

Vind zelf "minnion a minnion" het leukst. Zou het niet erg vinden als er wat modes komen met bv alleen minnions. Of maximaal 5 spells in je dek of zo.

Krijg je ook veel meer variatie in de dekjes en gameplay.

Nu heeft iedereen al zijn sterke spells erin. Op de mensen die alles bijna hebben na wellicht.

[ Voor 53% gewijzigd door Turfschipper op 04-05-2015 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:15:
[...]
Het heeft ook helemaal geen zin om teveel dragons in je deck te stoppen. Van Consort krijg je maximaal 2x korting. Theoretisch gezien heb je dus genoeg aan 2x Consort + 2x andere dragon voor max value (en dan vergeet ik voor het gemak maar even het feit dat Consort zelf ook met korting gespeeld kan worden, dan hoef je maar 1 extra dragon te spelen voor max value :P)
Zeker waar. Ik speel 7 Dragons inclusief de Consorts voor het extra potentieel i.c.m. Blackwing Technician en Blackwing Corrupter, maar alleen Dragons die zonder de combo ook goede kaarten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik denk dat het grote probleem van dragon paladin of paladin in het algemeen is dat het niet genoeg heals / armor generation heeft.

Tegen de vele combo decks / agro decks / facehunter is dat gewoon onmisbaar. Het class heeft wel de kaarten om te stabiliseren, maar omdat het lang duurt om te stabiliseren en daarna nog damage te gaan doen hebben combo decks bijna altijd de mogelijkheid om hun combo in bezit te krijgen. En aangezien er weinig heals in paladin zitten is dat bijna altijd fataal.
Het zelfde met agro. Tegen de tijd dat je controle hebt, heb je bijna altijd al het grootste deel van je health verloren. Hierdoor is het een kwestie van wat charge / skill commands / fireballs om de game te eindigen voordat de paladin zelf aan aanvallen kan gaan denken.
Sowieso moet paladin hierdoor bijna altijd blijven traden, omdat ze het niet kunnen veroorloven om minions van de tegenstander op het bord te laten, omdat ze na het stabiliseren vaak weinig health hebben..

De enige keren dat ik met paladin heb kunnen winnen van agro decks is wanneer ik exact op het juiste moment alexstrasza kon spelen om mezelf weer op 15 health te zetten.

Je zou er healbots en lay on hands (deze kaart heb ik overigens niet) in kunnen stoppen, maar dat gaat weer erg ten kosten van het verkrijgen van board control en dragon synergie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanwege de aggro speel ik ook:

2 x Coghammer
2 x Zombie Chow
2 x Shielded Minibot
1 x Defender of Argus

Coghammer is een fantastische kaart tegen aggro, zowel early game als late game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
xelfer schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:32:
Vanwege de aggro speel ik ook:

2 x Coghammer
2 x Zombie Chow
2 x Shielded Minibot
1 x Defender of Argus

Coghammer is een fantastische kaart tegen aggro, zowel early game als late game.
Ik speel:
1x coghammer
1x zombie chow
2x shielde minibot
2x argent protector
1x defender of argus
2x muster for battle

En toch lukt het me zelden om te voorkomen dat decks als facehunter me dood hebben voordat ik fatsoenlijk board control + heals heb. Alleen wanneer ik Alexstrazsa on curve kan spelen lukt dat. Ook tegen grim patron warrior is het bijna 100% verlies. Ik kan met het deck niet snel genoeg druk zetten, voordat zij hun combo hebben.

Tegen mechmage en andere mage decks doet het deck het heel goed, trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door aicaramba op 04-05-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
agent protector voegt niet veel toe tegen facehunter eigenlijk. Heb je wel heal bot x2 en/of Kezan?

met die kaarten moet je toch min. 50/50 kunnen spelen tegen hunters.

Al die dragon decks zijn wat te traag. Speel nu een warlock dragon deck en dat bevalt op zich erg goed. Alleen tegen aggro, en vooral hunters heb ik groot probleem omdat taunt op beurt 4/5 al telaat is om echt wat te kunnen betekenen... Shadow flame daartegen is echt een top kaart :)

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me altijd af waarom Muster for Battle in een Dragon Paladin deck zit. Speel je dan ook met Quartermaster(s)?

Zelf zie ik niet direct value voor Muster for Battle, tenzij je gaat spelen met Knife Jugglers en Quartermaster(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik twijfel ook nog altijd over muster. Het werkt goed in combinatie met volcanic dragon en solemn sigil, al twijfel ik ook nog heel erg over volcanic drake. Daar ben ik nu mee aan het experimenteren. Ook tegen facehunter werkt het best goed, omdat zoveel minions 1 health hebben. Maar tegen andere decks zijn ze bijna altijd maar matig.

Ik heb ze er ook regelmatig uitgehaald, maar ik ben nogal aan het wisselen met kaarten om te proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door aicaramba op 04-05-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind juist Coghammer heel goed i.c.m. Hungry Dragon en tegen aggro decks. Je kan met Coghammer veel minions van je tegenstander removen en je creëert tegelijkertijd een muur voor je tegenstander. Early game kan je een 1 of 2 drop beschermen en late game kan je er voor zorgen dat 1 van je grote minions Divine Shield + Taunt krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
xelfer schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:25:
Ik vind juist Coghammer heel goed i.c.m. Hungry Dragon en tegen aggro decks. Je kan met Coghammer veel minions van je tegenstander removen en je creëert tegelijkertijd een muur voor je tegenstander. Early game kan je een 1 of 2 drop beschermen en late game kan je er voor zorgen dat 1 van je grote minions Divine Shield + Taunt krijgt.
Ik vind coghammer ook heel goed hoor. Maar ik heb er maar 1 van.
Verder heb ik hungry dragon er uit gehaald. Paladin is erg minion based en om dat goed te laten werken heb je tempo nodig. Hungry dragon is anti-tempo, omdat je juist voor je tegenstander een extra minion spawnt die direct iets kan doen. Terwijl de grote body van de hungry dragon pas na een paar beurten effect heeft.
Daarom ben ik ook aan het experimenteren met volcanic drake. Ik vind de body erg slecht, maar als je hem na een muster voor 2 of minder mana kan spelen is het erg goed voor tempo. Tegen control is hij vanwege z'n attack misschien nog nuttig. Dat is mijn theorie nu, tenminste. Hoe het in de praktijk uit pakt moet ik nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hungry Dragon speel ik 1 keer. De 5/6 is gewoon gigantisch en vaak heeft de 1 drop maar max 2 hp, dus kan ik deze eenvoudig removen.

Ik ga zelf ook een alternatieve Dragon Paladin testen met Knife Jugglers, Musters, Solemn Vigil en Volcanic Drakes. Meer tempo gericht en minder lategame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Is er al ergens een update te vinden voor de Auto Card Anywhere plug-in voor Chrome? Ik merk dat hij de nieuwe kaarten niet meer herkent

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Het klopt wat je zegt hoor. Een 1 drop verwijderen is niet moeilijk, maar vaak zijn er al andere 1 of 2 drops om te verwijderen. Als die van de hungry dragon er bij komt verlies je gewoon tempo. En voordat de grote body van de hungry dragon effect heeft ben je al weer 3 beurten verder. 1e beurt speel je hem, 2e beurt trade je, 3e beurt trade je weer en pas dán heb je z'n value er uit. Die 3 beurten lig je wel achter op tempo vanwege die 1 drop. Om die reden vind ik hem te langzaam. Als je hem kan combineren met consencrate of kan spelen wanneer je al tempo advantage hebt, kan hij wel goed zijn.

Vandaar dat ik nu volcanic drake wil proberen. Als je hem enigszins constant voor 2 of minder kan spelen heb je een 4 health minion voor een goede cost. Lukt dat niet, dan is hij nogal overprice. Vooral omdat die 6 attack toch niet veel toevoegd tegen agro.

[ Voor 21% gewijzigd door aicaramba op 04-05-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:59
Hungry dragon speel je eigenlijk alleen als je al boardcontrol hebt of als je een andere kaart in je hand hebt om die 1drop te kunnen removen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goemies schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:23:
Hungry dragon speel je eigenlijk alleen als je al boardcontrol hebt of als je een andere kaart in je hand hebt om die 1drop te kunnen removen.
Zeker waar. Daarom speel ik ook vrij veel early game minions. Als ik tot en met turn 4 de board kan contesten, dan heb ik ook een zeer goede kans om daarna gewoon te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:38

Auredium

Informaticus Chaoticus

xelfer schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:38:
[...]

Zeker waar. Daarom speel ik ook vrij veel early game minions. Als ik tot en met turn 4 de board kan contesten, dan heb ik ook een zeer goede kans om daarna gewoon te winnen.
In het ergste geval doet je Hungry Dragon heel vervelende dragon een hele vervelende one-drop opgooien. Voorbeelden hiervan zijn Zomby Chow, Argent Divne Shielder of class specific one-drops zoals de Void Shadow of Flame Imp. Erger nog zijn de 'toevallige combo's' zoals een Priest die van je hungry dragon de Priest 1 drop krijgt (Northshire nogwat) of een spelldeck die een mana worm krijgt.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja. Die worst case scenario effecten zitten in alle RNG kaarten. Een Shredder kan ook een Doomsayer spawnen terwijl je dikke board control hebt :).

Ik heb nu een wat meer tempo georieenteerd Dragon Paladin deck in elkaar gezet om te testen:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/eqnt6c.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Liquidhearth meta snapshot.
Grim Patron was top vorige maand :-)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VT23Lpm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

beve schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:57:

[afbeelding]
Grim Patron Warrior speelt inderdaad erg lekker en voelt niet echt OP aan tot je de combo hebt. Kan mij herinneren dat Trump bij Grim Patron wel de mogelijkheden zag maar niet echt het als een gamechanger zag zitten. Maar goed, zelfs voor Pro's is het lastig om kaarten met nieuwe mechanics in te schatten.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat vuilnisbak Hunter nog zo hoog staat bij de hogere rank spelers :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Auredium schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:00:
[...]

Grim Patron Warrior speelt inderdaad erg lekker en voelt niet echt OP aan tot je de combo hebt. Kan mij herinneren dat Trump bij Grim Patron wel de mogelijkheden zag maar niet echt het als een gamechanger zag zitten. Maar goed, zelfs voor Pro's is het lastig om kaarten met nieuwe mechanics in te schatten.
Het zou de eerste keer niet zijn dat de pros verkeerd zijn over nieuwe kaarten :-)
Trump was trouwens grim patron aan het spelen gisteren.
Ik ben net begonnen met de deck en van rank 18 naar 10 met 23 wins, 8 losses.
Deck is echt heel consistent, hard mulligan voor wapens en win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
beve schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:38:
[...]

Het zou de eerste keer niet zijn dat de pros verkeerd zijn over nieuwe kaarten :-)
Trump was trouwens grim patron aan het spelen gisteren.
Ik ben net begonnen met de deck en van rank 18 naar 10 met 23 wins, 8 losses.
Deck is echt heel consistent, hard mulligan voor wapens en win
Nou ik speelde gisteren de versie zonder Grommash/Dr. Boom die Trump gisteren speelde want de dag ervoor speelde hij de versie met maar ik vond het niets want je bent van veel dingen afhankelijk en had misschien ook wel heel veel pech met de draws want in de eerste 3 potjes geen Deathsbite gezien om vervolgens de volgende 2 potjes geen Grim Patrion te zien.
Vanmorgen even met Midrange zoo gespeeld en ging vervolgens 4-0 om vervolgens 4x hard te verliezen maar wel 2x gewonnen van de Grim Patrion Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:37
Auredium schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:00:
[...]

Trump had ook veel voorspellingen fout van naxx en gvg dus ik neem zijn woord niet feilloos aan. Daarnaast heb je altijd wel iemand die een kaart werkend weet te krijgen als het maar gimmick genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Niemand zag grim patron als gamechanger, omdat warsong commander eerst nog bugged was. Hij werkte alleen maar bij minions die je uit je hand speelde en niet bij andere minions. Pas later werd bekend dat het werd aangepast. Ik vind de grim patrons wel erg sterk. Ja, het is erg moeilijk om het deck foutloos te spelen, maar zodra je je combo hebt worden fouten ook niet vaak echt afgestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Pro's zijn ook geen profeten hoor. Het zijn gewoon normale spelers en die moeten ook dingen testen voordat ze er iets over kunnen zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
beve schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:57:

[afbeelding]
Klopt geen hout van die chart. Als tempomage heb ik juist favorable matchup tegen alles wat mech is en tegen freezemages. tegen ramp Druid dan juist weer niet.
Heel veel andere matchups kloppen ook niet. Ook het "ebola" noemen van een deck laat zien dat dit opgesteld is door een of andere kleuter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Krukar schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:29:
[...]

Klopt geen hout van die chart. Als tempomage heb ik juist favorable matchup tegen alles wat mech is en tegen freezemages. tegen ramp Druid dan juist weer niet.
Heel veel andere matchups kloppen ook niet. Ook het "ebola" noemen van een deck laat zien dat dit opgesteld is door een of andere kleuter.
Lijst wordt samegesteld door Savjz, Sjow, ThijsNL, etc...
http://www.liquidhearth.c...-deck-paladin-worst-class

lol, jij zal het wel beter weten dan de pros van liquidhearth |:(
De verwijzing naar eboladin gaat over Savjz zn deck die gewoon simpelweg de naam eboladin heeft...
De mensen die de metasnapshot maken zijn niet de mensen die decknaam uitvinden...
Als jij met je tempomage niet kan winnen tegen rampdruid zal dit wel niet aan het deck liggen....

[ Voor 10% gewijzigd door beve op 04-05-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
beve schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:34:
[...]

Lijst wordt samegesteld door Savjz, Sjow, ThijsNL, etc...
http://www.liquidhearth.c...-deck-paladin-worst-class

lol, jij zal het wel beter weten dan de pros van liquidhearth |:(
De verwijzing naar eboladin gaat over Savjz zn deck die gewoon simpelweg de naam eboladin heeft...
De mensen die de metasnapshot maken zijn niet de mensen die decknaam uitvinden...
Als jij met je tempomage niet kan winnen tegen rampdruid zal dit wel niet aan het deck liggen....
Potje 1v1? Jij met tempo mage, ik met ramp druid :)
Als je meer dan 5 potjes hearthstone per maand speelt zie je dat die chart aan alle kanten rammelt.
De enige mensen die een deck "ebola" noemen zijn wat kleuters op twitch.

[ Voor 10% gewijzigd door Krukar op 04-05-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Krukar schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:41:
[...]

Als je meer dan 5 potjes hearthstone per maand speelt zie je dat die chart aan alle kanten rammelt.
en jij denk dat je met 1 potje kan uitmaken welke de favourable matchup is?
Zegt genoeg over je manier van redeneren...
Favourable matchup wil niet zeggen dat je altijd wint tegen die class maar dat je een meer dan positief winpercentage er tegen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
[...]

Het naam ebola komt van dit deck af
http://www.hearthpwn.com/...ruid-update-turn-3-lethal
De maker van het deck heeft het zelf ebola genoemd.
Ik ben het wel met je eens dat de lijst vrij rammelt, want het is erg beperkt qua sommige classes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
aicaramba schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:12:
Ik denk dat het grote probleem van dragon paladin of paladin in het algemeen is dat het niet genoeg heals / armor generation heeft.

Tegen de vele combo decks / agro decks / facehunter is dat gewoon onmisbaar. Het class heeft wel de kaarten om te stabiliseren, maar omdat het lang duurt om te stabiliseren en daarna nog damage te gaan doen hebben combo decks bijna altijd de mogelijkheid om hun combo in bezit te krijgen. En aangezien er weinig heals in paladin zitten is dat bijna altijd fataal.
Het zelfde met agro. Tegen de tijd dat je controle hebt, heb je bijna altijd al het grootste deel van je health verloren. Hierdoor is het een kwestie van wat charge / skill commands / fireballs om de game te eindigen voordat de paladin zelf aan aanvallen kan gaan denken.
Sowieso moet paladin hierdoor bijna altijd blijven traden, omdat ze het niet kunnen veroorloven om minions van de tegenstander op het bord te laten, omdat ze na het stabiliseren vaak weinig health hebben..

De enige keren dat ik met paladin heb kunnen winnen van agro decks is wanneer ik exact op het juiste moment alexstrasza kon spelen om mezelf weer op 15 health te zetten.

Je zou er healbots en lay on hands (deze kaart heb ik overigens niet) in kunnen stoppen, maar dat gaat weer erg ten kosten van het verkrijgen van board control en dragon synergie.
Paladin heeft niet te weinig heal, het probleem is dat ze te weinig heal spelen. Bijna ieder Paladin had max 2 heals, iets als een Healbot en LoH. Maar LoH is een dode kaart tegen aggro in de meeste gevallen, en met maar 1 Healbot grijp je vaak gewoon mis. Daarom speel ik ook 2 Healbots, en ik win constant van Hunters, zonder Kezan. Kezan heb ik sowieso niet echt nodig, zou alleen leuk zijn tegen iets als Mechmage, maar tegen Freeze heb ik het niet eens nodig, ze hebben toch vaak niet genoeg damage.
Als ik mijn overal stats bekijk van dit deck (alle versies), sta ik op -1 win tegen Druid en -1 tegen Rogue, voorderest sta ik overal positief tegen.
Maargoed ik speel dan ook meer control, en control met heal heeft hele sterke match ups tegen aggro, zeker ook omdat ik early game control heb. Minibot, Annoy-O-Tron en Knife Juggler zijn gewoon heel sterk, Minibot trade goed, Annoy moeten ze aanvallen, en Knife Juggler net zo goed, want die kan je niet laten staan. Daar gaat hun early game, waardoor ik met heals ze makkelijk kan verslaan in de lategame.
Deck is nog steeds sterk tegen control, sta op bijna 75% winrate tegen Warrior, en 66%+ tegen Paladin en Priest. Handlock geen idee, maar tegen Warlock in het algemeen sta ik op ruim 80%.
Uiteindelijk staat mijn deck op ruim 60% winrate.
xelfer schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:04:
De Pro's zijn ook geen profeten hoor. Het zijn gewoon normale spelers en die moeten ook dingen testen voordat ze er iets over kunnen zeggen :).
Vaak is het ook een kwestie van er niet genoeg over nadenken. Ze bekijken in 1 keer iets van 30 kaarten, gaan ze allemaal beoordelen op basis van de decks dat er op dat moment bestaan, ze denken niet voldoende door over de synergy van kaarten. Ja Patron met Warsong was wel duidelijk, bepaalde andere kaarten ook zoals Whirlwind enz, maar ze keken niet ver genoeg, en als je maar aan een paar kaarten denkt, dan is het niet goed, terwijl het wel een combo deck is.
Dat zie je gewoon vaker, sommige kaarten zijn gewoon stand-alone goede kaarten, neem iets als Thaurissan, dan zie je direct value, maar met combo kaarten moet je echt nadenken, echt heel goed nadenken, gaan rekenen wat mogelijk is enz.
[...]
Kleuters of niet, Savjz, rank 17 in de wereld, heeft zijn deck Eboladin genoemd. Zo is zijn deck nu bekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Benjamin- op 04-05-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
beve schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:08:
[...]

en jij denk dat je met 1 potje kan uitmaken welke de favourable matchup is?
Zegt genoeg over je manier van redeneren...
Favourable matchup wil niet zeggen dat je altijd wint tegen die class maar dat je een meer dan positief winpercentage er tegen hebt.
Jij was anders degene die mijn "tempomage heeft geen favorable matchup tegen ramp druid" vrij vertaalde naar "je kunt niet winnen tegen ramp druid met een tempo mage" ;).

Zeg ook niet dat 1 potje allesbeslissend is, gewoon een friendly gesture om te laten zien hoe goed eenr amp druid kan zijn tegen tempomage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Benjamin- schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:09:

Vaak is het ook een kwestie van er niet genoeg over nadenken. Ze bekijken in 1 keer iets van 30 kaarten, gaan ze allemaal beoordelen op basis van de decks dat er op dat moment bestaan, ze denken niet voldoende door over de synergy van kaarten. Ja Patron met Warsong was wel duidelijk, bepaalde andere kaarten ook zoals Whirlwind enz, maar ze keken niet ver genoeg, en als je maar aan een paar kaarten denkt, dan is het niet goed, terwijl het wel een combo deck is.
Dat zie je gewoon vaker, sommige kaarten zijn gewoon stand-alone goede kaarten, neem iets als Thaurissan, dan zie je direct value, maar met combo kaarten moet je echt nadenken, echt heel goed nadenken, gaan rekenen wat mogelijk is enz.
Het vervelende is dat veel fanboys dan gaan verkondingen dat een kaart slecht of goed is volgens hun streamer en vervolgens gaan flamen als iemand het daar niet mee eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik de enige die extreem weinig plezier beleeft aan de PvE content in BRM? Wat mij betreft kunnen ze die onzin beter laten voor wat het is en zich meer richten op het uitbrengen van interessante kaarten.

Ik vraag me bij de PvE content altijd af of Blizzard zelf wel playtest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
separhim schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:13:
[...]

Het vervelende is dat veel fanboys dan gaan verkondingen dat een kaart slecht of goed is volgens hun streamer en vervolgens gaan flamen als iemand het daar niet mee eens is.
Moet zeggen dat ik daar weinig van zie, alleen types zoals Reynad blijven altijd janken dat bepaalde kaarten trash zijn, ook al wordt hij er constant door verslagen. Zo was 2x Doomhammer trash, terwijl het deck het gigantisch goed deed, maar ook iets als Healbot in Freeze Mage is volgens hem 100% trash. Als hij er dan door verliest dan is dat geluk en is het nog steeds trash.

De rest van de spelers zijn gematigder, die zeggen dat ze het geen fijne kaart oid vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
xelfer schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:20:
Ben ik de enige die extreem weinig plezier beleeft aan de PvE content in BRM? Wat mij betreft kunnen ze die onzin beter laten voor wat het is en zich meer richten op het uitbrengen van interessante kaarten.

Ik vraag me bij de PvE content altijd af of Blizzard zelf wel playtest....
Nope, hier hetzelfde. Al eens aangegeven in dit topic. De PVE encounters zijn tactisch extreem simpel maar in het geval van de heroics zo getuned dat je gewoon geluk moet hebben om ze te verslaan.
E.g. bedenken met wat voor deck je ze verslaat is zo gedaan, maar bij sommige moet dan alles goed vallen wat gewoon inhoud concede - retry, concede - retry. Is m.i. ook geen bal aan.
Ze kunnen die tijd inderdaad beter gebruiken om meer goede kaarten te maken of bijv. een tournament mode toe te voegen. Snap de hele "pve in een CCG" sowieso niet echt, dit soort spellen zijn gemaakt voor pvp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies wat jij zegt Krukar. Het voelt voor mij ook zo geforceerd, dat hele PvE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
xelfer schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:28:
Precies wat jij zegt Krukar. Het voelt voor mij ook zo geforceerd, dat hele PvE.
De adventures zijn gebaseerd op WoW raids, alleen werkt dit niet met PvE omdat de AI nog altijd te slecht is om een uitdaging te zijn als de decks gelijk zouden zijn aan elkaar. Je kan het alleen "moeilijk" te maken door de computer gigantische voordelen te geven. Dit zorgt ervoor dat je bijna altijd afhankelijk bent van veel RNG en gimmicks in heroics.
Benjamin- schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:22:
[...]

Moet zeggen dat ik daar weinig van zie, alleen types zoals Reynad blijven altijd janken dat bepaalde kaarten trash zijn, ook al wordt hij er constant door verslagen. Zo was 2x Doomhammer trash, terwijl het deck het gigantisch goed deed, maar ook iets als Healbot in Freeze Mage is volgens hem 100% trash. Als hij er dan door verliest dan is dat geluk en is het nog steeds trash.

De rest van de spelers zijn gematigder, die zeggen dat ze het geen fijne kaart oid vinden.
Dat bedoelde ik niet, ik weet dat Reynad veel jankt maar hij is de laatste tijd toch al van zijn troon gevallen dus hij is er alleen maar saltier op geworden. Ik bedoelde dat ik vlak na naxx wat aan het experimenteren was en toen vervolgens werd toegevoegd omdat streamer x had gezegd dat kaart y niet goed zou zijn en ik dus niet deze kaart moest spelen want dan was ik een slechte speler. Dit gebeurde meerdere keren zowel op casual als op ranked.

[ Voor 20% gewijzigd door separhim op 04-05-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Als je wilt weten welke kaarten goed zijn in bepaalde decks, welke plays goed zijn met die kaarten en ook waarom dat zo is (i.p.v. "omdat streamer x het zegt") is imho Lifecoach nog steeds de beste streamer.
Hij legt al z'n plays uit en vertelt ook waarom hij z'n decks zo samenstelt, beantwoord chat vragen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
separhim schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:34:

Dat bedoelde ik niet, ik weet dat Reynad veel jankt maar hij is de laatste tijd toch al van zijn troon gevallen dus hij is er alleen maar saltier op geworden. Ik bedoelde dat ik vlak na naxx wat aan het experimenteren was en toen vervolgens werd toegevoegd omdat streamer x had gezegd dat kaart y niet goed zou zijn en ik dus niet deze kaart moest spelen want dan was ik een slechte speler. Dit gebeurde meerdere keren zowel op casual als op ranked.
Sowieso zie je hem nog weinig streamen, afgelopen maand heeft hij maar 5x gestreamed.
TempoStorm gaat puur achteruit, terwijl andere teams steeds sterker worden. Half jaar terug was het ongeveer het sterkste engelstalige team, maar nu zijn Archon, Nihilum, Cloud 9 en Liquid gewoon beter.

Mja sommige kaarten zijn gewoon slecht, maar vaak is het ook een kwestie van het juiste deck maken. Bedoel Whisp werd altijd gezien als complete bagger, totdat Eboladin er was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Benjamin- schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:56:
[...]

Sowieso zie je hem nog weinig streamen, afgelopen maand heeft hij maar 5x gestreamed.
TempoStorm gaat puur achteruit, terwijl andere teams steeds sterker worden. Half jaar terug was het ongeveer het sterkste engelstalige team, maar nu zijn Archon, Nihilum, Cloud 9 en Liquid gewoon beter.

Mja sommige kaarten zijn gewoon slecht, maar vaak is het ook een kwestie van het juiste deck maken. Bedoel Whisp werd altijd gezien als complete bagger, totdat Eboladin er was. :P
whisp en moonfire zijn infinite value, joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
aicaramba schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:59:
[...]

whisp en moonfire zijn infinite value, joh!
malygos + moonfire = 12 unavoidable damage = nieuwe meta.
[b]Benjamin- schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:56:[/b]
[...]

Met Reynad als team leader heb je ook niet echt een boegbeeld waar je trots op kon zijn, daarnaast had je dat gedoe met magicamy en gingen andere teams winnen ipv van TS en daarover moest Reynad natuurlijk zijn shit weer uitspugen op stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

aicaramba schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:03:
Niemand zag grim patron als gamechanger, omdat warsong commander eerst nog bugged was. Hij werkte alleen maar bij minions die je uit je hand speelde en niet bij andere minions. Pas later werd bekend dat het werd aangepast. Ik vind de grim patrons wel erg sterk. Ja, het is erg moeilijk om het deck foutloos te spelen, maar zodra je je combo hebt worden fouten ook niet vaak echt afgestraft.
Het is een combo die redelijk snel een bordcleaner zoekt. 1 grim patron zonder haste kan worden gecounterd door een minion met 3 plus attck of spot removal. Een legertje wat via Warsong Commander is uitgebouwt schreeuwd bordcleaner. Lightbomb, Flamestrike, Brawl, Twisting Nether, etc. etc.
Ik vraag mij af wanneer de eerste opvouwspreuk komt 'destroy all "Insert naam"'. Dit soort kaarten bestaan bij magic ook en zijn redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Auredium schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:22:
[...]

Het is een combo die redelijk snel een bordcleaner zoekt. 1 grim patron zonder haste kan worden gecounterd door een minion met 3 plus attck of spot removal. Een legertje wat via Warsong Commander is uitgebouwt schreeuwd bordcleaner. Lightbomb, Flamestrike, Brawl, Twisting Nether, etc. etc.
Ik vraag mij af wanneer de eerste opvouwspreuk komt 'destroy all "Insert naam"'. Dit soort kaarten bestaan bij magic ook en zijn redelijk goed.
Het probleem naar mijn mening met board clears bij grim patron is dat ze al te veel schade hebben gedaan, bijvoorbeeld als warrior heeft death, bites met 1 charge. Het is turn 10, dan komt er warsong commander en patron, daarna valt hij jouw taunt of jouw face aan en speelt een whirlwind en als je geluk hebt speelt hij geen inner fire of execute op je resterende taunt, vervolgens hij heeft minstens 12 damage gedaan en heeft hij nog een board vol.
Gebruik je dan een board clear dan zie je vaak dat je geen taunts hebt en weinig levens waarna hij jouw afmaakt met grommash + activator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Kungen is nu trouwens ook bezig om met een F2P account naar legend te ranken, vandaag day 1. Misschien leuke stream om te kijken voor de mensen hier die claimen dat dat niet kan zonder een berg geld er tegenaan te gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krukar schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:47:
Kungen is nu trouwens ook bezig om met een F2P account naar legend te ranken, vandaag day 1. Misschien leuke stream om te kijken voor de mensen hier die claimen dat dat niet kan zonder een berg geld er tegenaan te gooien ;)
Is Kungen niet een gigantische faler?

En waarom zou je niet f2p naar legend kunnen? Gewoon face hunter en goan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
xelfer schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:48:
[...]

Is Kungen niet een gigantische faler?

En waarom zou je niet f2p naar legend kunnen? Gewoon face hunter en goan.
Kungen is best ok, niet de top maar prima speler die gewoon elk seizoen legend haalt.
Hij gaat ranken met een shaman overigens, dus niet de cheap facehunter way :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Kungen is zeker geen topspeler, maar zeker een stuk beter dan de gemiddelde HS speler. Maar hij staat vooral bekend om het feit dat hij de eigenaar van Nihilum is.

Wat een fantastisch potje net, Paladin tegen Rogue, turn 4 hij gebruikt Shredder, ik TrueSilver... en tada, Lorewalker Cho. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb in de WoW tijd een tijdje bij hem in de guild gezeten (hij was guildmaster van 1 van de top guilds). Niet echt een vriendelijk persoon :). (Is natuurlijk ook wel stressvol om een top guild vol met supernerds te leiden)

[ Voor 21% gewijzigd door xelfer op 04-05-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Auredium schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:22:
[...]

Ik juig een kaart met "Destrol all hunters" ook heel erg toe. Moet natuurlijk niet te duur zijn. 5 mana max, want anders zit de kaart maar dood in je hand, tot de game is afgelopen. :+

Of een 5-5 minion voor 6 met dezelfde battlecry.

[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 04-05-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Destroy all creatures bestaat al (Warlock kaart).
Voor de rest blijven aoe kaarten denk ik altijd beter dan bijv. "destroy all mechs", dat laatste is veel te situational in HS met maar 30 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk ook niet dat ze input van de speler gaan vragen voor dat soort kaarten. Dat zou het spel wel vertragen. Bijvoorbeeld: Choose one; Destroy.... or .... etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Pff.. Wat een pech weer. Wel een leuke game. Ik als dragon paladin tegen een control priest.
Priest thoughtstealt eerst ragnaros en speelt hem. Wat later speel ik mijn eigen ragnaros, die mist het beste target (50%). Daarna speelt hij MIJN aldor peacekeeper en kan hij mijn ragnaros ook nog pakken met die 4-5 voor 6 mana kaart -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
aicaramba schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:34:
Pff.. Wat een pech weer. Wel een leuke game. Ik als dragon paladin tegen een control priest.
Priest thoughtstealt eerst ragnaros en speelt hem. Wat later speel ik mijn eigen ragnaros, die mist het beste target (50%). Daarna speelt hij MIJN aldor peacekeeper en kan hij mijn ragnaros ook nog pakken met die 4-5 voor 6 mana kaart -.-
Waarom überhaupt ragnaros in een dragon paladin deck :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Vroeg ik me ook af. Zat grote dragons die je er in kan plaatsen, dan ook nog met Tirion erbij, heb je meer dan genoeg lategame legendaries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Krukar schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:15:
[...]

Waarom überhaupt ragnaros in een dragon paladin deck :?
Tja, je moet iets als je tirion, sylvanas en dr boom niet hebt. Dan speel je met sub-optimale kaarten.

[ Voor 7% gewijzigd door aicaramba op 04-05-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Welke dragons heb je? Los van de adventure natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Benjamin- schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:19:
Welke dragons heb je? Los van de adventure natuurlijk.
Alexstrasza. Ik heb als grote legendaries alex, chrom, nefarian en rag in het deck zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 04-05-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
aicaramba schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:18:
[...]

Tja, je moet iets als je tirion, sylvanas en dr boom niet hebt. Dan speel je met sub-optimale kaarten.
Thaurissan, Chromaggus, Ysera en Alexstrasza allemala betere opties in ramp dragodin imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
En weer zoiets.. Priest tegenstander recombobulate z'n 3-1 sludge belcher.. Krijgt ie earth elemental. Gelukkig wel gewonnen.

[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 04-05-2015 19:43 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]