“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Koop je een pack, zit er een legendary tussen (gouden gloed). Dus ik blij... totdat ik 'm omdraai...

Denk dat ik 'm maar dust voor een puike epic (faceless manipulator ofzo)...
Nu probeer ik dragon paladin, maar ik krijg steeds m'n heals niet die je tegen facehunter nodig hebt.
[ Voor 17% gewijzigd door aicaramba op 24-04-2015 22:41 ]

at your service
Jep, die ervaring had ik gisteren ook. Land of the face. Ik ben ff gederanked naar 17 en nu kan ik weer lekker aanklooien met vermakelijke decks.aicaramba schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:41:
Ik had vandaag hunter / druid quest. Omdat ik de belangrijkste druid kaarten niet heb speel ik dan altijd maar even face hunter. 5x gewonnen en wat ranks omhoog gegaan. In rank 13 terecht gekomen en daar kom je echt heel veel face hunter tegen.. -.-
Nu probeer ik dragon paladin, maar ik krijg steeds m'n heals niet die je tegen facehunter nodig hebt.
Edit: Net een bug ontdekt met Hungry Dragon. Ik speelde net mijn Hungry Dragon -> spawned een 1 drop voor mijn tegenstander -> Hungry Dragon bugged terug naar mijn hand.

Die bugs in HS vind ik zelf wel echt onverklaarbaar soms. Het lijkt wel alsof ze het gewoon niet testen
Edit2: Nog meer bugs:

[ Voor 28% gewijzigd door xelfer op 25-04-2015 10:41 ]
Verder vandaag bezig met het oefenen van Grim Patron Warrior. 1ste deck waar ik soms legit aan het ropen ben. Ben nu doorontwikkeld naar deze decklist:

En ik ben overgeschakeld naar dit deck vanaf Dragon Paladin. Gisteren daar flink mee geëxperimenteerd maar ik denk niet dat het echt wat gaat worden. Zeker niet tot volgende week. Maar zelfs dan betwijfel ik het. Chromaggus is absoluut niet overtuigend in Paladin. Hungry Dragon is hit or miss. Blackwing Tech is niet de tempo swinger die ik had gehoopt/verwacht.
Dragon Paladin maakt ook je huidige zwakke matchups niet sterker. Face Hunter en Rogue zijn nog steeds erg slechte matchups. Zoo ben je zwakker tegen dan traditionele mid-range paladin. Freeze mage is slechter dan mid-range vanwege het gebrek aan muster/qm combo om snel druk te kunnen zetten. Verder doe je ook vrij weinig met dit deck vs. Priests en Patron Warriors. Je wint wel nog steeds redelijk eenvoudig van Druids en Hand/Demonlocks en ook vs. Wallet Warriors heb je goede opties.
Yes! Zojuist mn eerste 12 wins gehaald in de Arena, met Shaman notabene. Die nieuwe 4 mana fireguard destroyers zijn awesome in arena.
[ Voor 11% gewijzigd door DTiuri op 25-04-2015 17:28 ]
Verwijderd
Ok! Let's talk about:Sahje schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:36:
Even googlen op Bushcoach en dan vind je het vanzelf jongens. Kunnen we het nu weer over inhoudelijke dingen hebben ipv het schaamhaar van een streamer?
- Hoeveel geld heb jij al in Hearthstone gestoken?
- Hoeveel golden legendarys heb je?
Wat een grapjas ben je toch ook, het dijenkletsen was vast nog bij de buren te horen!Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 21:15:
[...]
Ok! Let's talk about:
Kom dan met goede onderwerpen:
- Ervaringen met de nieuwe cards, en dan vooral de class cards. Ben wel benieuwd wat mensen met die Shaman en Mage Card voor elkaar krijgen.
- Leuke eigen deck ideeën.
- Klachten over hoe OP face hunter wel niet is, of is het nu wel weer Paladin die OP is. Je weet het hier maar nooit.
Verwijderd
Ik heb nog redelijk weinig ervaring met de nieuwe BRM kaarten want ik speel nog altijd mijn mid range / control hunter deck. Want momenteel nog altijd hunter aan het levelen. Nu op level 57. Hierna nog alleen maar priest en rogue, beiden op 33.
Als alle klassen 60 zijn trakteer ik mijzelf nog eens op 60 packs.
Paladin is nu voor mij in ieder geval leuker om te spelen met Dragons
Nou speciaal voor jou: Geld uitgegeven ~80. Golden legendary count 0. Ooit wel één gehad maar die werd gedust voor Sylvans.Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 21:45:
Ik ben eigenlijk veel meer geïntresseerd naar mijn onderwerpen dan naar de jouwe, maar ieder zijn keus zeker.
Ik heb nog redelijk weinig ervaring met de nieuwe BRM kaarten want ik speel nog altijd mijn mid range / control hunter deck. Want momenteel nog altijd hunter aan het levelen. Nu op level 57. Hierna nog alleen maar priest en rogue, beiden op 33.
Als alle klassen 60 zijn trakteer ik mijzelf nog eens op 60 packs.
Ik heb alleen niet het idee dat Paladin echt beter is geworden. Wordt met zo'n dragon deck vooral snel onder de voeten gelopen. En dan heb je niet de comeback mechanics die andere classes wel hebben.xelfer schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 21:46:
Ervaringen met nieuwe cards: ik gebruik ze veel; ik kom ze bij mijn tegenstanders nooit tegen.
Paladin is nu voor mij in ieder geval leuker om te spelen met Dragons.
[ Voor 26% gewijzigd door Sahje op 25-04-2015 21:50 ]
Top 3 meest zieke RNG beatdown die ik ooit tegen mij gehad heb waarschijnlijk
De kans dat ik dat potje verloor was 0.1953125% ofwel 1 op de 512 potjes.
Afhankelijk van hoeveel potjes je gespeeld hebt was het dus weleens tijd voor je Never Lucky momentje.xelfer schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:03:
Net een potje verloren doordat een Knife Juggler 3 keer achter elkaar mijn Face hit voor perfecte lethal (zonder de 3 Juggles terwijl mijn tegenstander op 1 HP stond, ik 7 minions in play had (waaronder 2 Boom Bots).
Top 3 meest zieke RNG beatdown die ik ooit tegen mij gehad heb waarschijnlijk.
Daarna weer basic packs kopen
Verwijderd
Waarom classic packs open doen?aicaramba schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:18:
Ik heb dit weekend goede quests gehad. Net een 60 en een 100 gold quest afgerond. Nu heb ik 595 gold, dus die 700 voor vrijdag ga ik zeker halen!
Daarna weer basic packs kopen
22 golden legendary's waarvan 5 nuttiggeVerwijderd schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 21:15:
[...]
Ok! Let's talk about:
geld eraan uitgegeven teveel
Ja, ofc. Het verliezen maakt niet uit verder, maar ik stond wel even raar te kijkenSahje schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:15:
[...]
Afhankelijk van hoeveel potjes je gespeeld hebt was het dus weleens tijd voor je Never Lucky momentje.
Cardgames draaien om het managen van je win kans, maar zelfs met een 99,8% kans om te winnen zal je af en toe verliezen.
Als je 100% wilt winnen moet je de beste zijn in games zonder RNG
Ik denk dat de meeste mensen de GVG cards die ze willen hebben al wel hebben. Ik mis zelf vooral nog Classic Cards ook.
Ik mis van GvG van de belangrijke kaarten dr. boom, malganis, sneeds, vojin, neptulon, echo of medivh, quartermaster, recombobulator, en hobgoblin (nouja, belangrijk).
Van classic mis ik: Archmage antonidas, pyroblast, jaraxxus, sylvanas, tirion, lay on hands, centaurius, ancient of lore, mountain giant, molten giant, ysera, malygos, brawl, gorehowl, shadow of madness, preperation, al akir, harrison jones, faceless manipulator, leroy jenkins en the black knight.
Een stuk meer voor classic packs, dus.
Ik mis er nog wel meer, maar dat zijn de belangrijkste.
[ Voor 5% gewijzigd door aicaramba op 25-04-2015 22:45 ]
Welke kaart packs kan ik het beste kopen GVG of de standaard?
Verwijderd
Sparen voor de adventures Naxx en Blackrock Mountain. Daar heb je het meest waard voor je geld. En als ik zeg geld bedoel ik dus gold. Maar ook euro.geldermalsen schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 23:21:
Ik speel sinds een week of twee hearthstone en vind het echt een tof spel alleen mis ik nog erg veel kaarten.
Welke kaart packs kan ik het beste kopen GVG of de standaard?
Vind ik ook. Ja met het kopen van packs krijg je meer kaarten, maar met het kopen van de adventures ben je zeker van welke kaarten en dus ook de legendaries. Er zitten wel een aantal goede legendaries in de adventures. Een aantal GOEDE legendaries die je met het kopen van 63 packs (kosten van alle adventures) waarschijnlijk niet zal krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 23:29:
[...]
Sparen voor de adventures Naxx en Blackrock Mountain. Daar heb je het meest waard voor je geld. En als ik zeg geld bedoel ik dus gold. Maar ook euro.
Zoiets dusxelfer schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:03:
Net een potje verloren doordat een Knife Juggler 3 keer achter elkaar mijn Face hit voor perfecte lethal (zonder de 3 Juggles terwijl mijn tegenstander op 1 HP stond, ik 7 minions in play had (waaronder 2 Boom Bots).
Top 3 meest zieke RNG beatdown die ik ooit tegen mij gehad heb waarschijnlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door An1mA op 26-04-2015 00:05 ]
Verwijderd
1) Begonnen met 0-2 achterstond
2) Momenteel 7-2. Lode#2141 voor te spectaten
EDIT:
3) Uiteindelijk 7-3 geworden.
4) Blingtron 3000 uit het pakje gehad.
Deck:

Beetje enthousiast tegen mijn IRL buddy.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2015 13:26 ]
Verwijderd
Zo luid als je maar kan!Krukar schreef op zondag 26 april 2015 @ 13:39:
LEL? Laughing Erg Loud?
YouTube: Firebat Turn 3 Kill PGL Tavern Tales Finals
De reactie van StanCifka is ook wel briljant.
Vandaag zelf weer wat gespeeld met Grim Patron Warrior. Begint snel mijn favoriete deck te worden. Veel dingen om over na te denken en met wat tinkeren ook wat betere win conditions. Ben niet meer zo afhankelijk van Patron OTK. Nu nog 400 dust aan het sparen voor Grom. Daarna mis ik dan alleen nog Alex voor Control Warrior (en een shield slam maar dat is te doen
Edit: Net nog een potje wat mijn liefde voor dit deck naar boven brengt. Ik had Turn 7 een Sorc Apprentice uit Shredder en TheRussian vs. Cairne + Boom + Bots. TheRussian was 1x al on board geweest en Cairne was een 4/4 met deathrattle nog intact. En coin nog in hand.
- Commanding Shout voor 1 mana
- Slam op Dr. Boom voor 2 mana
- The Russian in Dr Boom
- Cruel Task op Sorc Apprentice voor 1 mana
- Sorc Apprentice in Cairne
- Deaths Bite equip voor 3 mana
- Deaths Bite hit op Baine
- Whirlwhind voor 0 mana
- Battle Rage voor 4 cards voor 1 mana met Coin.
Aan het einde van de turn clear board bij de Druid en ik had een 2/1, en 2 5/1. Swipe was niet in hand voor de druid. Toch kreeg die een clear voor elkaar next turn met een Wrath, hero power en keeper. Wat vervolgens de volgende turn een concede van hem was want mijn turn was daarna: Warsong Commander, Patron, Unstable Ghoul en Deaths bite op de Keeper. En hij kon nog door de unstable ghoul maar toen waren er 4 patrons
Moest er alleen wel even over nadenken hoe ik dat aan ging pakken. Bijna mezelf geropecoached. En dat alles nog op de tablet ook...
[ Voor 44% gewijzigd door Sahje op 26-04-2015 23:21 ]
Hiervoor is nodig: Coin, 4 kaarten, je tegenstander die 2 turns niks doet behalve tappen. Ik denk niet dat we dit heel vaak gaan zien.xelfer schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:21:
Turn 3 kill HS is wel hilarisch, maar er moeten wel alarmbellen af gaan bij Blizzard als dit soort dingen vaak voor gaan komen.
Ben wel benieuwd welk deck je consistent iemand turn 4 kan killen zonder dat je tegenstander er iets aan kan doen. Want dan moet het gefixed worden, als het consistent kan. Denk bijvoorbeeld aan Magic 'Eggs'.xelfer schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:12:
Turn 3 misschien niet, maar ik heb zelf vaak zat turn 4 kills gemaakt zonder dat mijn tegenstanders iets konden doen.
En is dit consistent? Consistent bedoel ik mee dat je minstens 50% van de tijd op turn 4 wint met je combo. Wederom het voorbeeld MTG 'Eggs': YouTube: Pro Tour Return to Ravnica: Finals. Kijk daar even hoe weinig interactie er mogelijk is van de tegenstander en dan begrijp je wanneer een game developer in moet grijpen. Turn 3 kill met shaman is in vergelijking hiermee een once in a blue moon.xelfer schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:41:
Mech Mage met dubbele Mechwarpers bijvoorbeeld.
Dubbel mech warper is ook zo'n perfect draw. Echte problematische turn 3-4 combo kill decks hebben dat probleem niet want daarvoor is tegen turn 4 bijna iedere hand een perfect draw. En in HS bestaan geen decks die je turn 4 kunnen killen zonder dat je a) de kans hebt om iets terug te doen en b) die dat kunnen zonder godhand draw.
Dubbele mechwaper best-case scenario is: Turn 1 coin mech warper + 2x Clockwork Gnome, Turn 2 mechwarper + Snowchugger ? Dan is je hand leeg en zit je te top-decken. Ja dit is een scary board turn 2. Maar niet onmogelijk om iets tegen te doen.
Pro-tip: Dat is dezelfde dude die een infinite combo zit te doen daar als die goed moest lachen om de shaman kill.
[ Voor 4% gewijzigd door Sahje op 27-04-2015 14:32 ]
at your service
En dat is ook prima, en mijns inzien geen probleem. Daar kan je alleen maar om lachen vind ik als je dat overkomt. Ik reageer alleen even op de opmerking dat er alarmbellen af moeten gaan als dit soort dingen vaak gaan gebeuren. Dat gaat vanwege het huidige design van HS namelijk niet consistent vaak genoeg gebeuren dat het echt een probleem word.The_Butler schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:36:
Mech Druid met dubbele Mechwarper en savage roar... meestal met een anoy-o-tron als bescherming heeft me toch best eeen paar keer laten winnen in turn 4....
Er is een reden dat dit een highlight play is.
nog 1 dag wachten voor Blackwing Lair wing unlocken

nothing stops this train
Of even 6 potjes winnenKol Nedra schreef op maandag 27 april 2015 @ 17:34:
omg 680 gold
nog 1 dag wachten voor Blackwing Lair wing unlocken
morgen weer dus
nothing stops this train
Verwijderd
kans van 1 op 870. Of is het 1 op 435? Ik weet het even niet.
[ Voor 42% gewijzigd door aicaramba op 28-04-2015 07:52 ]
Dan was je gisteren niet de enigste. een paar keer gehad. Maar deze is gisteren bijgebleven:aicaramba schreef op maandag 27 april 2015 @ 21:38:
Over RNG gesproken. Ik speel een grim patron deck, waar mijn warsong commanders de laatste 2 kaarten in mn deck zijn. Wel zo lang volgehouden in de game dat ik daar ben achter gekomen. Ik had dus gewonnen.
Speelde tegen een secret mage en als je moet wachten op je Kezan mystic is dat frustrerend.
Ikzelf speel combo van secret/spell/mech mage.
3e laatste kaart dan toch KM getrokken. krijg ik zijn mirror entity.
hij heeft nog een secret, ik weet dat het ice block is. had zelf ook al IB op met de bluf dat het een duplicate is.
Hij Speelt snow chugger.
Hij staat nog op 17 en ikzelf op 10.
Ik heb een flamestrike om zijn bord te verwijderen.
Speel ik snow chugger en 2x ice lance + Frostbolt en krijg hem op 2 health voor zijn IB triggert.
Ik heb nog fireball zitten.
Speelt ie wel niet nog een ice block

mijn beurt.
Ik heb ook nog 2 hp over
Card draw is een unstable portal.
Ik krijg dread infernal
Trigger zijn ice block met hero power.
Toch gewonnen doordat hij alles gaf om lethal te gaan en mijn ice block triggert.
Afmaken met hero power en well played
Leuke match en beide fatigue gegaan.
Maar dus. Weten dat je op een kaart wacht is best frustrerend als je nog maar 5 kaarten in je deck hebt.
Battle.net: NagaByrd#2844
Ik zou zeggen 1 op 870, hoewel wiskunde voor mij wel aardig wat jaartjes geleden isaicaramba schreef op maandag 27 april 2015 @ 21:38:
Over RNG gesproken. Ik speel een grim patron deck, waar mijn warsong commanders de laatste 2 kaarten in mn deck zijn. Wel zo lang volgehouden in de game dat ik daar ben achter gekomen. Ik had dus gewonnen.
(28!/30!) * 100% = 0.11494252873 en 100/0.11494252873 = 870
Dat was mijn eerste ingave. Ik rekende met 1/30 * 1/29, maar ik twijfel of het niet 2/30 * 1/29 moet zijn, aangezien er bij de eerste mogelijkheid nog 2 kaarten beschikbaar zijn.xelfer schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:34:
[...]
Ik zou zeggen 1 op 870, hoewel wiskunde voor mij wel aardig wat jaartjes geleden is.
(28!/30!) * 100% = 0.11494252873 en 100/0.11494252873 = 870
Vreemd dat jij allebei fatigue zijn gegaan en dat je hem vervolgens naar 1 hp hebt gebracht en daarna afgemaakt met hero power. Daarnaast was je zelf op ook 1 hp. Weet je zeker dat er fatigue is geweest?nagasy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:53:
[...]
Dan was je gisteren niet de enigste. een paar keer gehad. Maar deze is gisteren bijgebleven:
Speelde tegen een secret mage en als je moet wachten op je Kezan mystic is dat frustrerend.
Ikzelf speel combo van secret/spell/mech mage.
3e laatste kaart dan toch KM getrokken. krijg ik zijn mirror entity.
hij heeft nog een secret, ik weet dat het ice block is. had zelf ook al IB op met de bluf dat het een duplicate is.
Hij Speelt snow chugger.
Hij staat nog op 17 en ikzelf op 10.
Ik heb een flamestrike om zijn bord te verwijderen.
Speel ik snow chugger en 2x ice lance + Frostbolt en krijg hem op 2 health voor zijn IB triggert.
Ik heb nog fireball zitten.
Speelt ie wel niet nog een ice block.
mijn beurt.
Ik heb ook nog 2 hp over
Card draw is een unstable portal.
Ik krijg dread infernall. Komen we zo elk op 1 hp te staan.
Trigger zijn ice block met hero power.
Toch gewonnen doordat hij alles gaf om lethal te gaan en mijn ice block triggert.
Afmaken met hero power en well played.
Leuke match en beide fatigue gegaan.
Maar dus. Weten dat je op een kaart wacht is best frustrerend als je nog maar 5 kaarten in je deck hebt.
Maar ik had zelf gister ook wel zoiets leuks gehad. Ik was met een midrange palladin aan het spelen tegen een freeze mage, hij heeft IB op en ik breng hem naar zes levens. Ik speel doctor boom en pas turn hij speelt doomsayer + frost nova. Ik heb consecrate in mijn hand en ik besluit deze te spelen. Vervolgens gaan alles dood en doen mijn boom bots 5 damage tegen zijn. Dan is je IB niet zo'n goede bescherming meer
Mogelijk net geen fatigue. Twijfel met dat je het nu zegtseparhim schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:57:
[...]
Vreemd dat jij allebei fatigue zijn gegaan en dat je hem vervolgens naar 1 hp hebt gebracht en daarna afgemaakt met hero power. Daarnaast was je zelf op ook 1 hp. Weet je zeker dat er fatigue is geweest?
Maar ik had zelf gister ook wel zoiets leuks gehad. Ik was met een midrange palladin aan het spelen tegen een freeze mage, hij heeft IB op en ik breng hem naar zes levens. Ik speel doctor boom en pas turn hij speelt doomsayer + frost nova. Ik heb consecrate in mijn hand en ik besluit deze te spelen. Vervolgens gaan alles dood en doen mijn boom bots 5 damage tegen zijn. Dan is je IB niet zo'n goede bescherming meer
Fatigue vind ik trouwens de leukere potjes. Meestal wil dat zeggen dat je elkaar waardig bent.
Zolang het geen mill decks zijn welteverstaan.
Lijkt mij ook logisch, meestal zijn potjes met mage afgelopen voordat fatigue is bereikt behalve bij fatigue mage, althans dat is mijn ervaring.nagasy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:07:
[...]
Mogelijk net geen fatigue. Twijfel met dat je het nu zegt. Kan zijn dat het potje ervoor fatigue was.
Fatigue vind ik trouwens de leukere potjes. Meestal wil dat zeggen dat je elkaar waardig bent.
Zolang het geen mill decks zijn welteverstaan.
Ik ben het niet eens dat je elkaar waardig bent als je fatigue bereikt. Want dat bereik je meestal met mill decks of fatigue decks. De enige andere keren dat ik vaak fatigue bereikt hebt, is met echte control match-ups, d.w.z. control warrior vs control warrior.
Dit komt deels door de huidige meta, waarin de meeste decks midrange met combo of aggro zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door separhim op 28-04-2015 11:18 ]
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Heeft vast niks te maken met dat het het populairste deck was tijdens ESL Legendary Series en de Tavern Tales 2015 van PGL afgelopen weekend.Mofkees schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:18:
wat zijn er nu ineens vet veel zoolocks zeg... rond R5. al een paar maanden weinig van gezien eigenlijk.
Ja daar zat ik ook over te twijfelen. Als je er van uit gaat dat de 29e en 30e draw eigenlijk niet uitmaken (omdat je toch als 29e en 30e kaart de juiste pakt), moet je uitrekenen wat de kans is dat je de eerste 28 kaarten geen Warsong Commander pakt.aicaramba schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:39:
[...]
Dat was mijn eerste ingave. Ik rekende met 1/30 * 1/29, maar ik twijfel of het niet 2/30 * 1/29 moet zijn, aangezien er bij de eerste mogelijkheid nog 2 kaarten beschikbaar zijn.
Dan is het idd 1 op 435xelfer schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:37:
[...]
Ja daar zat ik ook over te twijfelen. Als je er van uit gaat dat de 29e en 30e draw eigenlijk niet uitmaken (omdat je toch als 29e en 30e kaart de juiste pakt), moet je uitrekenen wat de kans is dat je de eerste 28 kaarten geen Warsong Commander pakt.
True. De laatste kans is dan 1 op 1 en niet 1 op 2
Ik speel op het moment dit Paladin deck. Speelt erg leuk
http://www.hearthpwn.com/decks/238549-dragon-paladin
Ik speel ook een dragon paladin en ik moet zeggen dat het een erg leuk deck is. Ik probeer ook andere classes met dragons maar paladin is wel een stuk beter met consort en coghammer.xelfer schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:47:
[...]
True. De laatste kans is dan 1 op 1 en niet 1 op 2.
Ik speel op het moment dit Paladin deck. Speelt erg leuk.
30 nCr 2 = 30!/(2!*28!) = 435
Dus de kans dat je de 2 kaarten naast elkaar hebt zitten als laatste kaarten in je deck = 1 / 435
Ziet er netjes uit, maar zelf zou ik die 2 Hungry Dragon vervangen voor Piloted Shredders. Dat bespaart je namelijk een swing met je weapon die je dan kunt gebruiken voor de minions van je tegenstander of voor z'n face.xelfer schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:47:
[...]
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Waarom een mind control tech en geen bgh?xelfer schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:47:
[...]
Omdat ik super veel Zoo, Paladin en Shaman tegen kom en ik vooral last heb van de hoeveelheid minions. Grote minions trade ik weg met Divine Shield op 1 van mijn grote minions.
MCTech is ook leuk met Hungry Dragon.
Ik speel een gelijkaardig deck. Maar met 1 muster for battle om de 1 mana minions om te vangen.xelfer schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:47:
[...]
(en zonder tirion
Is best een leuk deck ja
Edit: On the bright side: Nog 1 win met 'grimmash' en ik heb het gold voor de laatste wing
[ Voor 34% gewijzigd door aicaramba op 28-04-2015 18:23 ]
Als ik zo'n roper tegenkom doe ik het meestal terug en dan houd het bijna altijd vrij snel opaicaramba schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:35:
Grrr.. Ik speel net tegen een Hunter die elke beurt rope deed. En nu een priest die turn 3 heal northshire cleric, wait until end of rope, end turn deed
Edit: On the bright side: Nog 1 win met 'grimmash' en ik heb het gold voor de laatste wing(er vanuit gaande dat ik ook 1 minion van de tegenstander dood).
Ik ben trouwens met 5 wins op rij met mijn 'grimmash' deck naar rank 12 gegaanKrukar schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:54:
[...]
Als ik zo'n roper tegenkom doe ik het meestal terug en dan houd het bijna altijd vrij snel op
Netjes. Ik zie dat Grimmash deck steeds vaker. Control Warrior is volgens mij ook minder populair de laatste tijd.aicaramba schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:52:
[...]
Ik ben trouwens met 5 wins op rij met mijn 'grimmash' deck naar rank 12 gegaan
De laatste keer dat ik tegen een Druid heb gespeeld is overigens al meer dan een maand geleden
[ Voor 13% gewijzigd door xelfer op 29-04-2015 09:22 ]
Grim decks zijn ook wel echt ziek. Ik heb 50% van de tijd 2x 10+ attack charged frotting beserkers...xelfer schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:15:
[...]
Netjes. Ik zie dat Grimmash deck steeds vaker. Control Warrior is volgens mij ook minder populair de laatste tijd.
Het deck is alleen wel heel zwak tegen AoE.
Ik kom zelf de laatste dagen ook veel minder hunters tegen en de hunters die ik tegenkom zijn vooral midrange en control.
Wat ik "denk" te zien is dat als ik 's avonds een populaire streamer tegenkom ik de dag erna vaak dat deck zie. Weken geen handlocks gezien... gister Trump handlock.. vanmorgen 3x handlock in a row.. niks tegen te doen met mijn CW. Jarraxus is gewoon cheaten
No luckz, just skillz.
Smartassxelfer schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:43:
Het lijkt wel alsof mensen gewoon decks van internet halen in plaats van zelf wat in elkaar proberen te zetten.
Het valt inderdaad wel op ja!
De gemiddelde speler kopieert echter gewoon het meest populaire deck van de streamers/hearthpwn.
Het Druid probleem is gewoon de enorme beperking in decks in veel gevallen.xelfer schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:15:
[...]
Netjes. Ik zie dat Grimmash deck steeds vaker. Control Warrior is volgens mij ook minder populair de laatste tijd.
De laatste keer dat ik tegen een Druid heb gespeeld is overigens al meer dan een maand geleden...
Alleen SavageRoar is nog competative en zie je soms voorbij komen. Heel zeldzaam zie je nog wel eens een mill-druid wat eigenlijk een deck is war niemand graag tegen speelt omdat het teveel tijd kost. Ik doe meestal als ik een milldruid tegen kom gewoon opgeven; ik kan in dezelfde tijd drie potjes spelen waarvan ik er gemiddeld twee win.
Mech Druid was nooit echt een succes omdat Druid redelijk matige mechkaarten heeft gekregen. Dus eigenlijk heb je alleen nog de fat-pack druid die early ramp doet naar midrange een top-tier fatties. Maarja, dat deck bestaat al sinds Heatstone bestaat, veel mensen zoeken toch wat variatie.
Warrior had eigenlijk emt Control Warrior hetzelfde probleem. Eigenlijk maar 1 echt sterk competatief deckje. Maar de Grim-Warrior blaast echt nieuw leven in dieklasse op competative niveau. Dat is mijn manier van erop kijken iig.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Wat kun je precies anders doen met hs?108rogar schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:01:
Tja, is dat zo gek? Sommige mensen houden van deck building en anderen willen liever gewoon spelen/winnen. En Hearthstone lijkt zich te richten op die laatste groep.
Hoe bedoel je? Ik wilde gewoon zeggen dat spelers verschillende focus/voorkeur/doel hebben.separhim schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:46:
Wat kun je precies anders doen met hs?
Excuses ik had het verkeerd gelezen.108rogar schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:40:
[...]
Hoe bedoel je? Ik wilde gewoon zeggen dat spelers verschillende focus/voorkeur/doel hebben.
... en omdat ik altijd dezelfde plays zie bij druids, hebben ze ook geen plek in mijn decklist
zelfs Hunter is leuker als je wat anders doet dan face. Zelf wat in elkaar geflanst en je ziet gewoon wat facehunters met men gedaan hebben b.v. turn 3 BGH op een leeg bord, terwijl ik in me deck echt ragnaros en Dr. balanced heb
was voor de rest geen goeie dag, zat te klooien dus met hunters/dragon lock/dragon Pal en lekker van R5 naar R9 gegaan
[ Voor 58% gewijzigd door Mofkees op 29-04-2015 13:31 ]
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Dan zouden mensen legendary kaarten uit hun deck gaan halen. Feitelijk is rarity nu onderdeel van de gameplay wat ik conceptueel vreemd vind zeker omdat het ook nog in het nadeel is van de zeldzame kaarten.
Die Sneaky glimlach ook twee keer van zijn tegenstander xD Heerlijk!An1mA schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:01:
Over grim patron gesproken, leuk rage filmpje gevonden met een grim patron deck.
[video]
Woop woop..
mijn eerste pakje ooit haalde ik wel Tirion uit, misschien maar een keer deckje omheen bouwen.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik vind HS eSports echt hilarisch. Valt me nog mee dat die Alish niet op zijn toetsenbord gaat slaan o.i.d.An1mA schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:01:
Over grim patron gesproken, leuk rage filmpje gevonden met een grim patron deck.
RNG pech is gewoon zoveel leuker als er veel geld op het spel staat en mensen het super serieus nemen.
Die 1e had ik niet gezien. Die 2e wel. Geniale RNG. En dit laat ook zien dat Grimm geen makkelijk deck is voor 90 seconden per beurt als je er het maximale uit wil halen.An1mA schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:01:
[video]
Zo reageren tijdens een pot vind ik geen probleem. Dat laat juist de passie zien. De reallife BM is natuurlijk ook geniaal want Lothar weet dat hij dat ook ziet. Maar....achteraf hoor je je tegenstander gewoon een hand te geven en hem te feliciteren. Want met deze reactie laat je jezelf kennen.
Ik heb met het grim patron deck dat de beurt van de daadwerkelijke combo ik eigenlijk altijd tijd te kort kom. Vaak denk ik eerst over wat ik wil doen, maar uiteindelijk begin ik maar gewoon en verzin ik ter plekke wel wat de vervolg acties zijn. Uiteraard maak ik dan ook de nodige sub-optimale plays / fouten. Ik speel ook bijna altijd tot het einde van de rope. Dat mijn frothing berserker nog attack bonussen aan het krijgen is op het moment dat de rope eigenlijk al afgelopen hoort te zijn.astie schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:42:
[...]
Die 1e had ik niet gezien. Die 2e wel. Geniale RNG. En dit laat ook zien dat Grimm geen makkelijk deck is voor 90 seconden per beurt als je er het maximale uit wil halen.
Zo reageren tijdens een pot vind ik geen probleem. Dat laat juist de passie zien. De reallife BM is natuurlijk ook geniaal want Lothar weet dat hij dat ook ziet. Maar....achteraf hoor je je tegenstander gewoon een hand te geven en hem te feliciteren. Want met deze reactie laat je jezelf kennen.
Sowieso weet ik nooit waar ik precies uit ga komen, hoeveel damage ik ga doen of hoeveel patron's ik ga hebben. Soms valt het heel erg tegen, soms blijkt opeens dat je lethal hebt (of had
[ Voor 9% gewijzigd door aicaramba op 29-04-2015 14:54 ]
Schaak/dota2 idee meenemen? Per game heb je 2 minuten "extra" tijd, die gaat lopen als je je rope niet haalt. Mocht je die in 1 keer helemaal gebruiken, en niet end turn hebben gedaan meteen laten verliezen?xelfer schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:03:
Het rope systeem is ook verre van ideaal. Het is gemaakt om er voor te zorgen dat mensen niet express tijd rekken, maar het zorgt er ook voor dat combo decks moeite hebben om hun beurt af te maken, zeker op competitief niveau.
Animatie tijd niet meenemen in de tijd die een beurt kost?
[ Voor 23% gewijzigd door aicaramba op 29-04-2015 15:09 ]
[ Voor 21% gewijzigd door xelfer op 29-04-2015 15:07 ]
Die rope is prima vind ik, houdt de snelheid erin en verkomt 'analysis paralysis'. Bovendien heeft iedereen dezelfde rope tijd
Onzin, helemaal op competitief niveau mag je wel weten hoe lang een turn is.xelfer schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:03:
Het rope systeem is ook verre van ideaal. Het is gemaakt om er voor te zorgen dat mensen niet express tijd rekken, maar het zorgt er ook voor dat combo decks moeite hebben om hun beurt af te maken, zeker op competitief niveau.
Als jij een dergelijk dek competitief gebruikt ken je het risico.
Nothing to see here
Ja, zowel Hunter (SMorc) als control / combo decksSeamusXanthus schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:25:
Alles toch RNG en esports onwaardig volgens jou dus zo geredeneerd heb je ook geen schaakklok nodig
Die rope is prima vind ik, houdt de snelheid erin en verkomt 'analysis paralysis'. Bovendien heeft iedereen dezelfde rope tijd
Het feit dat een rope door gaat terwijl je zit te kijken naar game mechanics is natuurlijk niet ideaal.itsme schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:25:
[...]
Onzin, helemaal op competitief niveau mag je wel weten hoe lang een turn is.
Als jij een dergelijk dek competitief gebruikt ken je het risico.
Overigens boeit competitive HS (of serieus spelen in het algemeen) mij geen zak hoor, maar aangezien mensen dit spel willen gaan spelen voor duizenden euro's, lijkt het mij wel een goed idee om de game meer geschikt te maken voor competitieve spelers.
Game animaties die de tijd van je turn significant verlagen, zorgen er in ieder geval niet voor dat de game eerlijk verloopt en op deze manier gaat de rope mechanic zijn doel voorbij.
Echte pro's weten precies hoe lang alles duurt en kunnen zich juist meer onderscheiden ten opzichte van een noob als ik die weer eens te laat begonnen is aan zjin actiesxelfer schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:33:
[...]
Het feit dat een rope door gaat terwijl je zit te kijken naar game mechanics is natuurlijk niet ideaal.
Overigens boeit competitive HS (of serieus spelen in het algemeen) mij geen zak hoor, maar aangezien mensen dit spel willen gaan spelen voor duizenden euro's, lijkt het mij wel een goed idee om de game meer geschikt te maken voor competitieve spelers.
Game animaties die de tijd van je turn significant verlagen, zorgen er in ieder geval niet voor dat de game eerlijk verloopt en op deze manier gaat de rope mechanic zijn doel voorbij.
Kan me niet herinneren dat de pro's hierover klagen.
Wat WEL een probleem is dat je de mulligan kan zien van de tegenstander voor je je eigen kaarten wissel hebt gedaan. Hierdoor is degene die het eerste wisselt in het nadeel en wachten spelers vaak onnodig op elkaar. De animatie zou pas gezien moeten worden nadat de mulligan van beide spelers klaar is.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]