[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.362 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
lanerios schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:26:
[...]

Want daar heb je geen innkeeper voor? Geen BRM? Geen Naxx? :+

Kom op zeg, je moet als playerbase niet willen dat je iedereen gaat splitsen, dan ga je nog langere wacht tijden krijgen voor potjes, en ben je nog verder van huis. In MOBA's werkt het, omdat anderen afhankelijk zijn van je plays, in Hearthstone ben je alleen verantwoordelijk voor jezelf.
Ook jij weet heel goed dat tegen de AI spelen iets heel anders is dan tegen echte spelers.

Maar jou argument is leuk maar raakt niet aan het probleem. Nieuwe spelers lopen tegen een muur aan en hebben een beetje Hulp nodig. Hoe je deze Hulp vormgeeft mag ieder een eigen mening over formuleren. Bij fysieke tcg's worden mensen met starter decks ook niet tegen mensen met legacy decks van €1100,- gezet. Bij HS gebeurt dit nu wel. Of deze oplossing de juiste Is weet ik niet. Maar het is een interessante gedachte.

Fijn die edits terwijl je een reactie typt.... Het heeft niks met goed spelen te maken als jij een war golem speelt en ik dr. Boom. Jij een force tank en ik Tirion. Daar leer je helemaal niks van als nieuwe speler. En zorgt zoals ook een paar eerdere posts laten zien voor frustratie.

[ Voor 12% gewijzigd door Sahje op 17-04-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als er daadwerkelijk 20 miljoen spelers/accounts zijn (zoals Blizzard zei), dan lijkt het me geen probleem om de spelers op te splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:50
Wat helaas wel een nadeel van hearthstone is dat spelers die nu starten een redelijke achterstand hebben qwa kaarten.
Je kan nu eigenlijk niet meer fatsoenlijk "normal" kaarten krijgen. Zo mis ik zelf bij Warrior shieldslam, grommash e.d. (dit is de enige class waar ik dat soort "must haves" nog moet craften).

Maar nu speel ik al sinds de start en hou het redelijk bij, later bent ingestroomd is het natuurlijk nooit meer fatsoenlijk alle standaard kaarten te halen...

Eén van de oplossingen zou kunnen zijn dat je kan instellen welk type pack je krijgt uit arena's. Persoonlijk zou ik liever classic packs hebben dan GvG (daar heb ik al praktisch alle kaarten van..).

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Sahje schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:33:
[...]

Ook jij weet heel goed dat tegen de AI spelen iets heel anders is dan tegen echte spelers.

Maar jou argument is leuk maar raakt niet aan het probleem. Nieuwe spelers lopen tegen een muur aan en hebben een beetje Hulp nodig. Hoe je deze Hulp vormgeeft mag ieder een eigen mening over formuleren. Bij fysieke tcg's worden mensen met starter decks ook niet tegen mensen met legacy decks van €1100,- gezet. Bij HS gebeurt dit nu wel. Of deze oplossing de juiste Is weet ik niet. Maar het is een interessante gedachte.

Fijn die edits terwijl je een reactie typt.... Het heeft niks met goed spelen te maken als jij een war golem speelt en ik dr. Boom. Jij een force tank en ik Tirion. Daar leer je helemaal niks van als nieuwe speler. En zorgt zoals ook een paar eerdere posts laten zien voor frustratie.
Grappig, als ik FNM speel, zie ik vaak genoeg 1100 euro decks tegen de MTG intro decks gezet worden. En vaak werkt het nog best redelijk. Winnen de Intro Decks veel? hell no! Maar ze leren er zeer veel van.

Ik vind zelf het opsplitsen nogal overkomen als "Wij elitaire spelers willen niet tegen nieuwe spelers, dus die zoeken het maar uit". Het werkt misschien nu wel, maar over enige tijd (misschien pas jaren, who knows) werkt het NIET meer, omdat de playerbase dan niet meer groot genoeg is. En dan? Alles weer samenvoegen en gigantisch ragefest daar over krijgen?
Je kan het als Blizzard in dit geval gewoon niet goed doen, je hebt altijd spelers die zullen klagen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:46
xelfer schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:18:
Die General Drakkisath is wel echt een epische bossfight trouwens :D.

spoiler:
Ik speelde: Turn 1 Alexstraza -> Turn 2 aanvallen + Pyroblast = winning.
haha lol ik won op exact dezelfde manier lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Vind wel dat Drak erg faceroll is :( gewoon volstampen met dure minions, en win!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Laatst online: 16:46
drak kan een hell zijn daar hij ook spells heeft destroy target minion get 10 armour :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 13:41
xelfer schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:18:
Die General Drakkisath is wel echt een epische bossfight trouwens :D.

spoiler:
Ik speelde: Turn 1 Alexstraza -> Turn 2 aanvallen + Pyroblast = winning.
Ik had hem met turn 1 alex, turn 2 force tank, turn 3 win :P

Alex is beetje te sterk in die fight (op normal iig, nog niet toegekomen aan de heroics).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Wognummer schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:46:
drak kan een hell zijn daar hij ook spells heeft destroy target minion get 10 armour :P
Het probleem is, daar komt ie nooit :+ Tenminste, is mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
lanerios schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:41:
[...]

Grappig, als ik FNM speel, zie ik vaak genoeg 1100 euro decks tegen de MTG intro decks gezet worden. En vaak werkt het nog best redelijk. Winnen de Intro Decks veel? hell no! Maar ze leren er zeer veel van.

Ik vind zelf het opsplitsen nogal overkomen als "Wij elitaire spelers willen niet tegen nieuwe spelers, dus die zoeken het maar uit".
Wat leer je ervan behalve: Shit... die kaarten moet ik hebben om te winnen.

Ik stel ook niet voor om ze opgesplitst te houden. Maar dat je eerst 30 games speelt in de kiddy pool voor je het diepe ingaat.

En het is niet dat ik niet tegen noobs wil spelen. Graag zelfs, gratis sterretjes! Ik wil alleen volgend jaar ook tegen deze mensen kunnen spelen. En niet dat ze na 2 weken weg zijn omdat ik er met mijn 9 legendary control warrior overheen rol keer na keer. Nieuwe spelers hebben in tcg's die een tijdje lopen Hulp nodig. Dit is een voorbeeld van hoe deze Hulp vorm kan krijgen. Hoe zij jij dit voor je als niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
lanerios schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:47:
[...]

Het probleem is, daar komt ie nooit :+ Tenminste, is mijn ervaring
Je heb het vast weer over normal. Dat normal een faceroll is weten we inmiddels wel...

Op heroic heeft hij 2 mana en kan dus 2 kaarten spelen tegen jouw 1. Dat gaat behoorlijk snel mis :P

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 17-04-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Sahje schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:48:
[...]

Wat leer je ervan behalve: Shit... die kaarten moet ik hebben om te winnen.

Ik stel ook niet voor om ze opgesplitst te houden. Maar dat je eerst 30 games speelt in de kiddy pool voor je het diepe ingaat.

En het is niet dat ik niet tegen noobs wil spelen. Graag zelfs, gratis sterretjes! Ik wil alleen volgend jaar ook tegen deze mensen kunnen spelen. En niet dat ze na 2 weken weg zijn omdat ik er met mijn 9 legendary control warrior overheen rol keer na keer. Nieuwe spelers hebben in tcg's die een tijdje lopen Hulp nodig. Dit is een voorbeeld van hoe deze Hulp vorm kan krijgen. Hoe zij jij dit voor je als niet zo?
Wat ik zelf zou doen, is meer linear progression van card unlocks. Niet constant moeten hopen en bidden op genoeg gold om te craften/boosters te kopen. Waarom niet gewoon, per dag die je inlogged krijg je (bijvoorbeeld) een booster, of arcane dust. Dan heb je duidelijk een pad, iedereen unlocked (ongeveer) tegelijk de cards.
En je kan nog steeds even snel cards erbij krijgen door boosters te kopen.

Probleem is, opsplitsen gaat niet helpen, de mensen gaan daardoor niet opeens sneller de decks/kaarten krijgen die nodig zijn. Wat je hiermee doet, is het probleem opschuiven naar een andere plek.

Gewoon zorgen dat er een duidelijke lijn is van "Dan kan ik ongeveer dat en dat hebben" ipv "hopen dat ik de goede dailies krijg en de kans heb ze te completen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blizzard wil niet dat mensen garantie krijgen dat ze dingen unlocken. Blizzard wil juist dat mensen card packs gaan kopen. Ik denk dat random packs en random gold er voor zorgt dat er meer packs voor euro's gekocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 16:04

Nitai

Live the life you love.

Bosmonster schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:48:
[...]

Je heb het vast weer over normal. Dat normal een faceroll is weten we inmiddels wel...

Op heroic heeft hij 2 mana en kan dus 2 kaarten spelen tegen jouw 1. Dat gaat behoorlijk snel mis :P
Inderdaad, heroic is hij wat lastiger. M'n eerst deck vol met legendaries werkte goed op normal, bij heroic gaat het heel snel mis.

Heb het uiteindelijk met een druid gedaan, veel taunts en ik had het geluk dat hij Majordomo trok uit mn deck :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het kiddypool-idee (misschien niet de meest tactische naam, maar was meer een pun naar niet meteen in het diepe gegooid te worden) heeft niets te maken met niet willen spelen tegen nieuwe spelers. enige wat ik hoef te doen is drie avondjes spelen en is zit op rank 13 min. daar kom ik geen nieuwe spelers tegen. de beginners ladder is juist bedoeld dat zij niet tegen mij hoeven te spelen. ze niet ge-gold-farmed worden door spelers die bewust laag blijven hangen. ik lees per dag minimaal 3 post (hier of reddit) van een nieuwe speller die op zijn tweede dag spelen tegen een muur aanloopt. hij/zij heeft net alle hidden quest vrij gespeeld heeft daar 1000 gold aka 10 packje voor gekregen, en staan meteen al voor de keuze om maanden te grinden voor dat hij degelijk deck kan spelen of meteen 100 euro tegen aan te gooien. ik hoor zoveel verhalen dat nieuwe spelers na een week gewoon stoppen. als deze spelers eerst langer tegen gelijke collecties kunnen spelen zouden veel meer spelers blijven spelen wat op de langere termijn zowel voor ons als blizzard beter is. want mensen zullen altijd stopen met spelen, en als deze net vervangen worden door nieuwe spelers komt er een punt dat je juist lang moet wachten op een game omdat er geen spelers meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 10:57
Ik moest afgelopen weekend op rank 22 tegen een mage die alleen standaard cards had, vond het gewoon zielig voor hem dat hij tegen mijn mechmage moest. Dat "kiddypool" of gewoon een betere matchmaking engine zou niet verkeerd zijn. Ik ben later in HS ingestapt en mis nog best wat kaarten, het is dat ik er flink wat geld tegenaan gegooid heb om kaarten te verzamelen maar anders was ik ook al wel snel afgehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

FotW schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:40:
Ik moest afgelopen weekend op rank 22 tegen een mage die alleen standaard cards had, vond het gewoon zielig voor hem dat hij tegen mijn mechmage moest. Dat "kiddypool" of gewoon een betere matchmaking engine zou niet verkeerd zijn. Ik ben later in HS ingestapt en mis nog best wat kaarten, het is dat ik er flink wat geld tegenaan gegooid heb om kaarten te verzamelen maar anders was ik ook al wel snel afgehaakt.
Het rankingsysteem zou of langer dan een maand geldig moeten zijn of inderdaad opgesplitst in pools. Gebaseerd op de laatste 3 behaalde rankings bvb.

Met je laatste zin toon je trouwens perfect aan dat het verdienmodel van Blizzard werkt.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:53

Snappie88

Mr. Hollywood

Dus omdat de nieuwe spelers tegen een muur aanlopen moet er een catch-up mechanisme ontworpen worden zodat ze toch blijven spelen?

Prima. Wat krijg ik?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:31

Grvy

Bot

Snappie88 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:17:
Dus omdat de nieuwe spelers tegen een muur aanlopen moet er een catch-up mechanisme ontworpen worden zodat ze toch blijven spelen?

Prima. Wat krijg ik?
:/

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:58

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Prima. Wat krijg ik?
Een spel met iets meer uitdaging. Easy wins vindt niemand leuk toch?

Maar ipv een kiddy pool zou bot games die mee scalen in hoe goed je bent ook prima werken. Vermits je daar gewoon je quests in kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een fatsoenlijk ELO systeem zou al een hoop oplossen in ranked. Het verdienen van sterren is in mijn ogen een slecht systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima. Wat krijg ik?
de joy of already playing the game for months, de voorsprong op nieuwer spelers zowel in card collectie en skill (training), de veel beginners vriendelijkere omgeving toen jij begon. en een ontelbaar aantal cardbacks. vreemd hoe mensen altijd verwachten dat zij ook wat moeten krijgen. anders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 12:06
Hmm, is rank 25/24 dan al niet de kiddypool? Wanneer je de vorige maand rank 20 hebt gehaald, zul je altijd beginnen op rank 23. Correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja en als je daar sterren kon verliezen zou het misschien werken. maar nu ben je daar in wat 15 game (50% verliezen) uit, en wordt je met open armen ontvangen door de gold farmers. Yeah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je altijd sterren zou kunnen verliezen dan zitten de goldfarmers op rank 25 en niet rank 20 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-10 12:12
Zijn er misschien te weinig spelers om eerlijke te kunnen matchen? Ik word regelmatig gematcht met iemand van een hogere rank. Of lager eigenlijk. Dus ik 20, de ander 19.

[ Voor 14% gewijzigd door 108rogar op 17-04-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

108rogar schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:38:
Zijn er misschien te weinig spelers om eerlijke te kunnen matchen? Ik word regelmatig gematcht met iemand van een hogere rank. Of lager eigenlijk. Dus ik 20, de ander 19.
Dat is niet zo gek, dan ben jij op een win-streak en hij op een lose-streak, waardoor jullie alsnog matchen

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje

Prima. Wat krijg ik?
Als jij na al die tijd nog een catchup mechanisme nodig hebt mag je ook meedoen. Dit is toch niet anders dan dat nieuwe spelers in WOW hun character direct naar 90 oid kunnen levelen. Dan krijg jij als ervaren speler ook niks. Behalve de extra ervaring, gear (hier kaarten) en al een leuke tijd die je hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 13:28
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:59:
Hearthstone zou eigenlijk een soort van kiddypool moeten hebben. ik weet dat je rank 25 tot 20 hebt, maar als je niet binnen twee avonden rank 20 bent doe je echt iets verkeerd. Nee, ik bedoel een volledige ladder waar je alleen in mag spelen als je account jonger is dan 4 maanden. geef hierin meteen een hogere gold payout dan heb je meteen een degelijk catch-up mechanisme.
Ik begrijp soms niet waarom mensen oplossingen willen voor iets wat niet nodig is.
Ranked is voor mensen die willen kijken hoe goed ze zijn, op welk niveau ze kunnen komen, en deze ook aan andere te laten zien.
Casual is gewoon om lekker te spelen. Op casual speel je tegen eigen niveau, ben jij dus een nieuwe speler die nog slecht is, dan speel je tegen vergelijkbare spelers. Dus ik begrijp niet wat je dan precies wilt.
Plus 4 maanden? Ik kan in 2-3 weken een Face Hunter maken.

Het enige wat ik graag zou willen zien, is dat rank 20 t/m 25 gewoon normale ranks worden, en de cardback krijg je bij 5 ranked wins ofzo.

Wat betreft een gold catch-up, die moet er zeker komen, zelf zie ik dit graag in de vorm van heel veel eenmalige quests, denk dan niet alleen in vormen van gold, maar ook bijvoorbeeld speciale rewards zoals het mogen craften van bepaalde kaarten, bijvoorbeeld een epic of een legendary.
Bosmonster schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:13:
Prima als je het niet met iemand eens bent over hoe de pools verdeeld moeten zijn, maar dat moet met respect medegedeeld worden
Watch dacht je van een losse pool voor Hunters? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 20-04-2015 09:55 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:55

Prima. Wat krijg ik?
Compleet off topic maar

Dit geeft wel 1 op 1 weer hoe onze maatschappij tegenwoordig in elkaar steekt. Maar hij krijgt wat dus dan moet ik ook wat krijgen ;w .

Speel HS ook vele te weinig trouwens om mee te kunnen komen met de mensen/vrienden die het al langer spelen en er meer tijd en €€ in geïnvesteerd hebben.

Gelukkig is daar dan nog arena waarbij ik in principe wel een eerlijke kans maak, beetje afhankelijk van de draft maar daar heeft elke speler last van gelukkig :9

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Laatst online: 03-03 11:55
Niet veel tijd en geld in HS steken is een keuze. Natuurlijk zijn er mensen die dat niet kunnen. Maar die hebben ook geen geld voor andere "leuke" dingen of vinden HS het geld niet waard.

Waarom moet iedereen maar makkelijk alles krijgen?

WoW is daardoor ook minder leuk IMHO. Iedereen heeft maar max levels en epics.

Zelf ben ik ongeveer 6 maanden geleden begonnen en heb er inmiddels over de €300,- in zitten.
Kan dus inmiddels lekker meekomen.

De mensen die veel tijd en geld in HS hebben zitten hebben betere decks, meer ervaring en dus hogere ranks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Laatst online: 05-10 20:53

Snappie88

Mr. Hollywood

Br3wmaster schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:45:
[...]

Compleet off topic maar

Dit geeft wel 1 op 1 weer hoe onze maatschappij tegenwoordig in elkaar steekt. Maar hij krijgt wat dus dan moet ik ook wat krijgen ;w .

Speel HS ook vele te weinig trouwens om mee te kunnen komen met de mensen/vrienden die het al langer spelen en er meer tijd en €€ in geïnvesteerd hebben.

Gelukkig is daar dan nog arena waarbij ik in principe wel een eerlijke kans maak, beetje afhankelijk van de draft maar daar heeft elke speler last van gelukkig :9
My point exactly.

Even voor de duidelijkheid, het kan mij echt aan mijn behaarde ballen roesten of mensen die net beginnen wel / niet iets extra's krijgen. Maar mocht Blizzard daartoe besluiten, dan krijgt men de halve community over zich heen. Denk niet dat ze daar veel zin in hebben. Dat, en het feit dat er niet echt een reden toe is, maakt dat dit dus niet zal gebeuren. Er zijn al meer dan genoeg mogelijkheden om extra kaarten te krijgen. Gaat je dat niet snel genoeg, dan moet je je portemonnee trekken, net als bij andere kaartspelletjes.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Laatst online: 10:55
Snappie88 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:33:
[...]

My point exactly.

Even voor de duidelijkheid, het kan mij echt aan mijn behaarde ballen roesten of mensen die net beginnen wel / niet iets extra's krijgen. Maar mocht Blizzard daartoe besluiten, dan krijgt men de halve community over zich heen. Denk niet dat ze daar veel zin in hebben. Dat, en het feit dat er niet echt een reden toe is, maakt dat dit dus niet zal gebeuren. Er zijn al meer dan genoeg mogelijkheden om extra kaarten te krijgen. Gaat je dat niet snel genoeg, dan moet je je portemonnee trekken, net als bij andere kaartspelletjes.
Ik ging er wel vanuit dat je vorige post sarcastisch was? En doelde dan ook meer op het feit dat mensen die weinig tijd/geen geld investeren ook de beste kaarten willen hebben

Agreed en wat mij betreft hoef ik persoonlijk ook geen aparte league of extra eenmalige questen om sneller aan gold te komen. Ik maak bewust de keuze weinig tijd/geen geld in HS te steken. Ik weet dan ook dat ik flink achter loop op de mensen die dat wel doen.

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-10 12:12
Volgens mij is het probleem ook niet dat je achter loopt met kaarten, maar dat je keer op keer gematcht wordt met tegenstanders waarvan je niet kunt winnen. 5 keer verliezen achter elkaar is niet echt motiverend, en uiteindelijk wil je wel nieuw bloed, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:41
Ik speel het spel ook bewust "gratis" en dat is best leuk.
Nu bezig met de BRM wings vrij te spelen met daily rewards. Ja dat duurt lang en ik mis heel veel kaarten.

Maar ik verlies niet de hele tijd ofzo, en vaak niet eens doordat mijn deck zo slecht is, maar meer door mijn eigen fouten.

Ja er zijn decks waar ik geen antwoord op heb. en ik hoef geen rank X te behalen.

En het is extra rewarding als je met je "basic deck" wint van iemand met een deck vol legendaries ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:43
als ik deze nieuwe wing vdie vandaag geopend is dicht laat, kan ik de wing van volgende week unlocken?
ik heb atm maar 800gold, bewaar die liever voor volgende week (betere kaarten voor mijn class)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:58

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Kol Nedra schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:32:
als ik deze nieuwe wing vdie vandaag geopend is dicht laat, kan ik de wing van volgende week unlocken?
ik heb atm maar 800gold, bewaar die liever voor volgende week (betere kaarten voor mijn class)
Nee, je moet echt wing voor wing spelen. Ik heb naxx ook pas laat met gold geopend, en je kan pas de volgende openen als je alle voorgaande geopend hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 10:57
108rogar schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:57:
Volgens mij is het probleem ook niet dat je achter loopt met kaarten, maar dat je keer op keer gematcht wordt met tegenstanders waarvan je niet kunt winnen. 5 keer verliezen achter elkaar is niet echt motiverend, en uiteindelijk wil je wel nieuw bloed, toch?
Dat is mijn punt ook inderdaad, want volgens mij kan het matching systeem best wat intelligenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:42
Hmm, Hearthstone down? Zat net in een 5-2 arena run, dus die zal wel vernaggeld zijn.
Doet Blizzard reimbursements in dat geval?

Edit: leek aan mijn battlenet client te liggen, na herstart battlenet kan ik weer speler, maar m'n arenarun is wel vernaggeld, toch maar ff ticket doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Krukar op 17-04-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:58
Noobvraag:

Ik zie dat er expansions zijn. Wat moet ik me hier precies bij voorstellen? Is dit gericht op soloplay om zo wat extra kaarten te unlocken? Kun je ook decks uit die serie kopen als je de expansion niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
De expansions zijn inderdaad gericht op soloplay, een adventure waar je nieuwe kaarten mee unlocked.
De kaarten zijn niet te krijgen zonder de expansions te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:08
Hahahahaha net 2 x achter elkaar tegen dezelfde Rogue speler gespeeld en ook beide keren ging zijn Assassin's Blade too the museum >:) en gaf hij op.
Dit zijn de dingen waarom ik nog steeds lol heb als ik Hearthstone speel want er zijn ook momenten zoals gisteren dat mijn tegenstander zijn Crackle 2x achter elkaar 6 damage deed zonder spell totem dat ik mijn Ipad wel tegen de muur wil gooien :+

[ Voor 6% gewijzigd door beuker19 op 18-04-2015 11:21 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wel het idee dat de nieuwe HS kaarten tot nu toe nog niets voor de game hebben gedaan. Het zijn nog steeds dezelfde decks met dezelfde saaie kaarten :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
xelfer schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:07:
Ik heb wel het idee dat de nieuwe HS kaarten tot nu toe nog niets voor de game hebben gedaan. Het zijn nog steeds dezelfde decks met dezelfde saaie kaarten :o.
Heb het spel zelf daarom even in de ijskast gezet tot een nieuwe expansion uitkomt. Eigenlijk heeft alleen Thaurissan iets veranderd op de 5+ ranks, waar veel control wordt gespeeld.
Begint voor mij een beetje saai te worden om 90% van de tijd tegen precies dezelfde netdecks te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik heb hetzelfde. Ik doe zelf vaak met veel tegenzin de dailies 1 keer in de 3 dagen, maar daar blijft het wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
xelfer schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:07:
Sup:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6CDBqJa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is Rend niet heel erg slecht? :O. Die kaart lijkt me juist wel dood tegen veel decks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
xelfer schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:20:
Is Rend niet heel erg slecht? :O. Die kaart lijkt me juist wel dood tegen veel decks...
De kaart is in de realiteit juist een stuk beter dan je had verwacht. Antwoord tegen zaken als KT, The Russian, Ysera etc. De kaart doet bijna altijd een 2 for 1 trade. Meer verwacht ik ook niet. Hij heeft wel een echt dragon deck nodig en misschien is pally deckje nog net niet dragon genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, ik vind Paladin sowieso wel 1 van de slechtere classes in HS. Paladin is voor mij in ieder geval de class waar ik het minste moeite mee heb en ook de class die ik het minst graag speel. Als je kaarten als Rend nodig hebt voor efficiente removal dan zet ik daar wel mijn vraagtekens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Rend valt inderdaad mee. Je killt ermee zowiezo een Leg en je tegenstander moet hem direct aanpakken. Je krijgt ermee altijd kaartvoordeel. Alleen hij kost veel mana en misschien niet zo efficient in dat opzicht.

Wat BRM deck betreft, de meeste dragons zitten in de laatste wing, dus daarna kan je waarschijnlijk meer dragon decks verwachten. Mja nu kan je eigenlijk ook al wat nieuwe decks maken/aanpassen, Warrior is een goed voorbeeld.

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, waarschijnlijk ben ik de game ook gewoon een beetje zat. Ik speel weer te lange tijd en als je gewoon maandenlang dezelfde decks tegen komt dan gaat de fun op een gegeven moment gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

beuker19 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:17:
Hahahahaha net 2 x achter elkaar tegen dezelfde Rogue speler gespeeld en ook beide keren ging zijn Assassin's Blade too the museum >:) en gaf hij op.
Dit zijn de dingen waarom ik nog steeds lol heb als ik Hearthstone speel want er zijn ook momenten zoals gisteren dat mijn tegenstander zijn Crackle 2x achter elkaar 6 damage deed zonder spell totem dat ik mijn Ipad wel tegen de muur wil gooien :+
Haha, ik had juist gisteren een speler waarbij beiden z'n crackle net 1 damage tekort deed :+ Hij had heel de game gewoonweg pech....heel amusant! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
xelfer schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:38:
Mja, ik vind Paladin sowieso wel 1 van de slechtere classes in HS. Paladin is voor mij in ieder geval de class waar ik het minste moeite mee heb en ook de class die ik het minst graag speel. Als je kaarten als Rend nodig hebt voor efficiente removal dan zet ik daar wel mijn vraagtekens bij.
Hoe is Paladin 1 van de slechtere classes in HS? Midrange pally is nog altijd een Tier 1 deck volgens mij. En net even drie games op rij met Uther Pendragon gewonnen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Sahje schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 16:16:
[...]

Hoe is Paladin 1 van de slechtere classes in HS? Midrange pally is nog altijd een Tier 1 deck volgens mij. En net even drie games op rij met Uther Pendragon gewonnen :D.
Snapte het ook al niet zo goed al zijn er best wel lastige match ups zoals Oil Rogue , Face Hunter en Priest maar tegen Druid ,Wallet Warrior en Shaman is het heel goed.
Ik vind Paladin met de Muster + Quartermaster combo 1 van de leukste classes en daarom laatst ook Harrison en Tirion gecraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk is mijn win percentage het hoogste tegen Paladins. Heeft waarschijnlijk te maken met de decks die ik veel speel. In mijn ogen mist Paladin burst damage en/of goede hard removal. Of iets een tier 1 deck is hangt volgens mij voornamelijk van de meta af en de matches die een deck heeft tegen andere meta decks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Ik heb zojuist op de meest kansloze manier verloren van een druid:
Turn 1 niks
Turn 2: Wild Growth
Turn 3: Shredder
Turn 4: Coin, Innervate, KT
Turn 5: Trade Shredder krijgt Sorc Apprentice van Shredder
Turn 6: Savage Roar + Force

En ik ben dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Sahje schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 17:09:
Ik heb zojuist op de meest kansloze manier verloren van een druid:
Turn 1 niks
Turn 2: Wild Growth
Turn 3: Shredder
Turn 4: Coin, Innervate, KT
Turn 5: Trade Shredder krijgt Sorc Apprentice van Shredder
Turn 6: Savage Roar + Force

En ik ben dood...
Reden dat je altijd removal moet mullen tegen Druids.

[ Voor 26% gewijzigd door Krukar op 18-04-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Krukar schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 17:16:
[...]

Een 4mana minion in turn 3 en een 8mana minion in turn 4 met 7 mana?
Denk dat het dan coin + shredder en dubbele innervate + KT was ;)

Reden dat je altijd removal moet mullen tegen Druids.
Wild Growth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Ja zag de Wild Growth pas later, heb het al aangepast :)
Maar goed kans dat zo'n perfect play voorkomt is natuurlijk klein. Als je geen removal hebt in turn 5 heb je gewoon pech, da's 8 + 3 kaarten (gemullde komen niet terug in je openingshand), bijna de helft van je deck.

[ Voor 36% gewijzigd door Krukar op 18-04-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Krukar schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 17:18:
[...]

Ja zag de Wild Growth pas later, heb het al aangepast :)
Maar goed kans dat zo'n perfect play voorkomt is natuurlijk klein. Als je geen removal hebt in turn 5 heb je gewoon pech, da's 8 + 3 kaarten (gemullde komen niet terug in je openingshand), bijna de helft van je deck.
Het komt vaker voor want ik had laatst nog een Druid die op turn 1 The Russian speelde :'( Gelijk maar concede want dat is zo goed als kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
beuker19 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 17:36:
[...]

Het komt vaker voor want ik had laatst nog een Druid die op turn 1 The Russian speelde :'( Gelijk maar concede want dat is zo goed als kansloos.
Het mooiste was, als hij niet die sorc apprentice kreeg had ik alsnog lethal vanwege Savage + Force in hand met een Shade on board en de mana reduction van 1 turn The Russian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Br3wmaster schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:45:
[...]
Compleet off topic maar

Hoe onze maatschappij in elkaar steekt? Blizzard heeft een bepaalde keuze gemaakt, dure pakjes, geen trading enz. Dan kan je niet opeens nieuwe spelers dit voor een fractie aanbieden.

Wat ik al zei, ik vind dat ze absoluut de instap moeten verlagen, maar dus wel door flinke bonussen te bieden, die dus uiteindelijk door iedereen te krijgen is.

En waarom boeit het je wanneer oude spelers dit ook krijgen? Ten eerste zijn er nog zat die ook echt flink wat gold nodig hebben om bijvoorbeeld een control warrior oid te maken, maar anderzijds zijn er zat spelers die full golden deck willen. Hoe dan ook is er geen enkele reden om oude spelers dit te ontzeggen.

Gewoon 1 times quests van bij elkaar 5k gold ofzo, niet allemaal even makkelijk te krijgen, maar wel om je wat sneller door het begin te helpen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Benjamin- schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:27:
[...]

Hoe onze maatschappij in elkaar steekt? Blizzard heeft een bepaalde keuze gemaakt, dure pakjes, geen trading enz. Dan kan je niet opeens nieuwe spelers dit voor een fractie aanbieden.

Wat ik al zei, ik vind dat ze absoluut de instap moeten verlagen, maar dus wel door flinke bonussen te bieden, die dus uiteindelijk door iedereen te krijgen is.

En waarom boeit het je wanneer oude spelers dit ook krijgen? Ten eerste zijn er nog zat die ook echt flink wat gold nodig hebben om bijvoorbeeld een control warrior oid te maken, maar anderzijds zijn er zat spelers die full golden deck willen. Hoe dan ook is er geen enkele reden om oude spelers dit te ontzeggen.

Gewoon 1 times quests van bij elkaar 5k gold ofzo, niet allemaal even makkelijk te krijgen, maar wel om je wat sneller door het begin te helpen.
Waarom niet gewoon 50% korting op Naxx en Classic packs zowel in dust/geld/gold zodat iedereen er wat aan heeft en wie Naxx al had gekocht heeft er nu ook al bijna een jaar plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Net tegen een Warlock gespeeld die de ene Legendary na de andere Epic uit z'n mouw schudde. Sta je daar als beginner met je basic mage deckje. Ik heb welgeteld één blue en ik heb 't overleefd totdat z'n deck helemaal leeg was. Prachtig om al z'n hyperdeluxe oranje minions te polymorphen. Voelde echt goed om die laatste Fireball op 'm af te schieten... er kon geen 'Well Played' vanaf :D

Jammer genoeg ben je voor de rest natuurlijk gewoon kansloos... maar soms valt het net allemaal goed!

Moet wel zeggen dat Arena ontzettend leuk is... gelijke kansen, ook voor mensen zoals ik die net begonnen zijn. Kan ik tenminste terugvallen op m'n MTG ervaring. Is ook veruit het meest lonende.

[ Voor 16% gewijzigd door yinx84 op 18-04-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Ik kwam vandaag een priest tegen die Prophet Velen speelde! Heel gave gameplay, op het laatste moment verloren door fatique, maar echt geweldig. Daarna een friend request gedaan en nog even gesproken met hem. Hij vertelde dat hij nooit Priest speelde maar hij Velen kreeg in een pack en besloot om daar een deck omheen te bouwen. Echt heel leuk, gaf weer inspiratie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
beuker19 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 20:15:
[...]

Waarom niet gewoon 50% korting op Naxx en Classic packs zowel in dust/geld/gold zodat iedereen er wat aan heeft en wie Naxx al had gekocht heeft er nu ook al bijna een jaar plezier.
Om 2 redenen.

Ten eerste als je de prijs verlaagt dan hebben veel nieuwe spelers hier niets aan, waarom? Omdat echt nieuwe spelers vaak niet kopen, ten tweede zijn er zat spelers die nog veel kaarten missen, maar hier niets of weinig aan hebben.

Wil je mensen echt het spel in hebben, dan moet je gold bieden, moet je zorgen dat mensen gratis een goed begin kunnen maken, door ze te introduceren in een spel waarbij ze eerste 100 euro moeten neerleggen voordat ze kunnen spelen, vind ik niet terecht.

Toen ik begon (beta) had je gewoon basic en classic, omdat de meeste mensen ook veel kaarten niet hadden, kon je makkelijk spelen. Nu is dat anders, er zijn veel meer kaarten, en veel meer mensen met die goede kaarten. Wil je nieuwe spelers lokken dan moet je ze eerst in de game krijgen en houden, dat doe je echt door ze gold te geven. Door dit met quests te doen heeft iedereen er lol van, nieuwe spelers, oude spelers, maar ook de massa's spelers die hier tussen zitten. Iedereen uiteindelijk blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn IRL vrienden, die recent het spel hebben geprobeerd, zijn ook afgehaakt nadat ze talloze keren afgemaakt werden door mensen met superieure kaarten. Toen kwam de keus om de portemonnee te trekken of om af te haken en ze haakten allemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Benjamin- schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:24:
[...]

Om 2 redenen.

Ten eerste als je de prijs verlaagt dan hebben veel nieuwe spelers hier niets aan, waarom? Omdat echt nieuwe spelers vaak niet kopen, ten tweede zijn er zat spelers die nog veel kaarten missen, maar hier niets of weinig aan hebben.

Wil je mensen echt het spel in hebben, dan moet je gold bieden, moet je zorgen dat mensen gratis een goed begin kunnen maken, door ze te introduceren in een spel waarbij ze eerste 100 euro moeten neerleggen voordat ze kunnen spelen, vind ik niet terecht.

Toen ik begon (beta) had je gewoon basic en classic, omdat de meeste mensen ook veel kaarten niet hadden, kon je makkelijk spelen. Nu is dat anders, er zijn veel meer kaarten, en veel meer mensen met die goede kaarten. Wil je nieuwe spelers lokken dan moet je ze eerst in de game krijgen en houden, dat doe je echt door ze gold te geven. Door dit met quests te doen heeft iedereen er lol van, nieuwe spelers, oude spelers, maar ook de massa's spelers die hier tussen zitten. Iedereen uiteindelijk blij.
Als je bijv. de dailly's 40->50 60->75 en 100->150 maakt en je maakt alles Naxx + de classic set 50% goedkoper in zowel geld , gold en Dust lijkt dat mij een behoorlijk goede start.
Dan kun je redelijk snel incl. de hidden quest een behoorlijke collectie opbouwen.
Evt. kun je ook iedereen nog eenmalig 800 dust geven om een legendary naar keus te craften uit de classic set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Kol Nedra schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:32:
iemand had al nee gezegd maar ik probeer het te vinden op internet naar een link waarbij het staat dat dit echt niet kan, weet iemand waar dat staat?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Kol Nedra schreef op maandag 20 april 2015 @ 00:13:
[...]

iemand had al nee gezegd maar ik probeer het te vinden op internet naar een link waarbij het staat dat dit echt niet kan, weet iemand waar dat staat?
Volgens mij kan dat wel gewoon, dus dat je zelf de wings kiest die je unlocked. Weet het niet zeker, maar lijkt me logisch dat het wel kan. Zou een rare constructie zijn anders, als je alleen wing 1 wil kan het, maar wil je wing 5 moet je ze allemaal kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:22

SkyStreaker

Move on up!

Blizzard moet gewoon een algoritme maken dat beginners tegen beginners spelen, tenzij de match lastig gemaakt kan worden. Dan tegen iemand die zoveel meer kaarten heeft. Het aanbod aan tegenstander is te breed.

Dit hoor ik vaker, een beginner maakt bijna geen kans.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
SkyStreaker schreef op maandag 20 april 2015 @ 06:02:
Blizzard moet gewoon een algoritme maken dat beginners tegen beginners spelen, tenzij de match lastig gemaakt kan worden. Dan tegen iemand die zoveel meer kaarten heeft. Het aanbod aan tegenstander is te breed.

Dit hoor ik vaker, een beginner maakt bijna geen kans.
Hangt volledig van de verwachtingen van de beginner af. Wil die binnen 2 weken met iedereen competetief willen spelen? Lijkt me niet realistisch. Vanwaar al die haast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Laatst online: 14:31
Bekse schreef op maandag 20 april 2015 @ 07:29:
[...]

Hangt volledig van de verwachtingen van de beginner af. Wil die binnen 2 weken met iedereen competetief willen spelen? Lijkt me niet realistisch. Vanwaar al die haast?
Nope maar de beginner wil af en toe wel eens kunnen winnen :P
Dus ik ben vorige week donderdag begonnen. Ik heb eerst alle chars unlocked + een paar quests met het basic deck. Toen had ik genoeg gold voor 3 packs + 1 extra (door android game)
Toen was het lastig.... Ik won helemaal niks meer :P
Wat informatie gezocht over deck building en kwam ik erachter dat ik voor een warrior een redelijk deckje kon bouwen. Hiermee aan de slag gegaan en had al vrij snel gold genoeg voor arena.
(Nu blijkt dat de eerste keer arena gratis is :o )
Kortom 2 keer arena gespeeld, 5 wins. Weer wat gold rijker en 2 packs erbij.
Vanavond maar eens kijken om men decks te upgraden. (voor zover dat mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Als ik morgen begin met hockey zit ik overmorgen ook niet in het Nederlands team...

Edit* je weg is de goede athans, die de meesten gebruiken. In het begin veel arena spelen, gold en dust verzamelen om zo je decks een beetje te bouwen. Goedkope decks zijn hunter en zoo, en kijk wat streams om het sneller te leren. En voor mezelf heb ik wel eens dat ik er geld tegenaangooi om wat pakjes of een arena te kopen (in het begin) want een gemiddelde game kost 50 euro en speel ik naar ratio veel minder dan dit verslavende spel ;). En daarmee wil ik ook daadwerkelijk blizzard belonen...

[ Voor 74% gewijzigd door Mauz1978 op 20-04-2015 08:25 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hoeft ook niet in het Nederlands team te beginnen, maar het lijkt me ook niet leuk om steeds tegen Nationale elftallen te spelen als je zelf niet in het NL team zit lijkt me :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Valt toch ook wel mee? Van level 25-15 is nou niet echt de wereldtop. Goed ze kunnen ragnaros en een hoop zooi hebben, maar ik kan ook nike's dragen en de beste stick kopen... Ik moet het spelletje wel snappen en kunnen :p, bovendien leer je het beste tegen 'goede' tegenstanders te spelen dan tegen newbies... Eerste keer dat ik ragnaros tegenkwam dacht ik ook wtf, maar ging meteen denken: hoe kan je daar tegen spelen? Bgh? Veel minions en hopen? Silence en taunt? Assassinate? Etc etc..

[ Voor 38% gewijzigd door Mauz1978 op 20-04-2015 08:41 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gaat deze discussie nog steeds door? Oo :p

zelf maar wat heroic BRM en Naxx geprobeerd, en vind vooral Omokk niet echt boeiend. Dat vraagt gewoon om low creature spam. Drakkisath was erg leuk! Challenging, maar leuk (Vooral omdat ik kaarten als Boom e.d. niet heb).
Rend, daar zit ik nog wel ff. RNG fights zijn niet mijn ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Grotman schreef op maandag 20 april 2015 @ 02:01:
[...]

Volgens mij kan dat wel gewoon, dus dat je zelf de wings kiest die je unlocked. Weet het niet zeker, maar lijkt me logisch dat het wel kan. Zou een rare constructie zijn anders, als je alleen wing 1 wil kan het, maar wil je wing 5 moet je ze allemaal kopen?
ik verwacht ook dat het kan.
Ik heb wing 3 atm niet unlocked, ik heb maar 900 gold atm en mijn voorkeur gaat meer naar wing 4 ipv 3 dus ik hou mijn gold ff vast :)

Ik hoop dat ze de volgende keer wel iets eerder melden dat er een nieuwe uitbreiding komt zodat ik mijn gold kan farmen. Of denken ze dan dat er meer met real money betaald gaat worden? na-ah echt niet dus zo werkt dat niet :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ver van te voren aankondigen betekent wel dat mensen gaan klagen dat het zo lang duurt. Nu zijn veel mensen tevreden omdat de aankondiging en de release vrij kort op elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kol Nedra schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:07:
[...]

ik verwacht ook dat het kan.
Ik heb wing 3 atm niet unlocked, ik heb maar 900 gold atm en mijn voorkeur gaat meer naar wing 4 ipv 3 dus ik hou mijn gold ff vast :)

Ik hoop dat ze de volgende keer wel iets eerder melden dat er een nieuwe uitbreiding komt zodat ik mijn gold kan farmen. Of denken ze dan dat er meer met real money betaald gaat worden? na-ah echt niet dus zo werkt dat niet :)
Wing moeten op volgorde vrij gekocht worden. het is niet mogelijk een latere wing te kopen zonder de eerdere in je bezit te hebben. het is wel mogelijk om latere wing te spelen zonder dat je een eerder hebt gespeeld (als je de eerdere wel in bezit hebt) maar waarom zou je dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Laatst online: 14:31
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:13:
[...]

Wing moeten op volgorde vrij gekocht worden. het is niet mogelijk een latere wing te kopen zonder de eerdere in je bezit te hebben. het is wel mogelijk om latere wing te spelen zonder dat je een eerder hebt gespeeld (als je de eerdere wel in bezit hebt) maar waarom zou je dit doen.
Loont het om de eerste wing van Naxx te kopen? En kan ik de bazen eigenlijk wel verslaan als beginner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
RobbertDs1 schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:34:
[...]

Loont het om de eerste wing van Naxx te kopen? En kan ik de bazen eigenlijk wel verslaan als beginner?
makkelijk, hell, er zijn genoeg F2P heroic decks voor Naxx :) zal me niet verbazen als deze ook komen voor BRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:13:
[...]

en hoe weet je dat dan? waar staat dat?
ik wacht gewoon netjes op aankomende vrijdag en mocht het niet lukken dan unlock is wing 3 wel op vrijdag.

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Kol Nedra schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:45:
[...]

en hoe weet je dat dan? waar staat dat?
ik wacht gewoon netjes op aankomende vrijdag en mocht het niet lukken dan unlock is wing 3 wel op vrijdag.
http://hearthstone.gamepedia.com/Adventure#Wings

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Warriors zijn eng geworden.. er zijn nu 2 versies; Control en Grim Patrick..
Speel zelf beide versies maar die laatste kan ooit echt ziek zijn..
Heb ooit combo's waarbij ik 2 frotting beserkers met charge maar 22 attack krijg.. inclusief full board zit je dan ruim over 50 damage!
En de carddwaw met battle rage.... sick.

Speelde eerst een eigen versie, nu de versie van Forsen (die weet toch beter wat ie doet:P)

Daarnaast natuurlijk af en toe een potje CW... maar dat voelt wel wat traag :P

Facehunter niet echt veel meer gezien.. wel redelijk wat midrange hunters.. maar die stellen niet zoveel voor tegen mijn decks.

Laatst trouwens echt keihard verloren van een shamen die met farsight op turn5 sneeds dropped en turn 6 riverdare + reincarnte.. (en hij had al een schredder).
Wat is dat voor een deck? en is het viable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Nou net weer tegen een Face Hunter gespeeld die direct mijn spel plezier voor vandaag weer bedorven heeft :(
Dat ze Face Hunter spelen is al erg genoeg maar dan ook nog een turn 7 en 8 volledig ropen om vervolgens niets te spelen omdat ze verloren hebben is wel heel er zielig zeker omdat ze wel net doen als of ze iets spelen.

Verder na gisteren 4x achter elkaar te hebben verloren van Mech Mage en Zoo met Combo Druid mijn Paladin weer even gepakt en ga er nu 9-2 mee en inmiddels opgeklommen tot rang 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:10
Ik kom weinig hunters meer tegen, gelukkig.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
lanerios schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:38:
[...]

makkelijk, hell, er zijn genoeg F2P heroic decks voor Naxx :) zal me niet verbazen als deze ook komen voor BRM
Je hoeft de heroics niet te doen voor de kaarten, dus wat betreft "lonend" boeit dat niet.

De normal bosses zijn supermakkelijk, zelfs als beginner.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 20-04-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
aicaramba schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:32:
Ik kom weinig hunters meer tegen, gelukkig.
Ik ook niet maar die Hunters die ik tegen kom zijn dus nog vervelender dan dat ze al waren :o
Het is nu weer Mech Mage en Zoo wat ik het meest tegen kom en het zal ongetwijfeld mee te maken hebben dat ik tot vrijdag bijna alleen maar Druid tegen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Heb momenteel een dikke winstreak met een custom priest deckje (voor quest).
Nou ben ik wel een beetje geïnspireerd door standaard priest, dus veel jat-kaarten.
Speelt toch wel heel erg leuk!

Zelf bedacht dat 2x pyromancer / 2x deathlord wel heel lekker zou zijn tegen aggro, en dat blijkt ook zo te zijn :)
Combo'd ook goed met de clerics.
Daarnaast ook de "standaard" auchenei / CoH combo.
Ressurect is ook heel leuk om mee te spelen :)

Nu alleen.. 2x mindvision? (heb er nu 1 in gedaan)
1x CoH genoeg? (dan ook 1 auchenei of beter 2 van beiden?)
Heb momenteel geen cabals.. zijn die te goed om te laten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Predje schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:34:
Warriors zijn eng geworden.. er zijn nu 2 versies; Control en Grim Patrick..
Speel zelf beide versies maar die laatste kan ooit echt ziek zijn..
Heb ooit combo's waarbij ik 2 frotting beserkers met charge maar 22 attack krijg.. inclusief full board zit je dan ruim over 50 damage!
Warriors hebben inderdaad de meeste (positieve) impact van BRM tot nu toe, maar ik verwacht dat er straks echt wel wat dragon decks zullen komen, waarschijnlijk ook voor andere classes
Laatst trouwens echt keihard verloren van een shamen die met farsight op turn5 sneeds dropped en turn 6 riverdare + reincarnte.. (en hij had al een schredder).
Wat is dat voor een deck? en is het viable?
dit klinkt toch gewoon als een normale death rattle Riverdare deck? meestal veel te langzaam eigenlijk... beste combo's daar is natuurlijk Riverdare+sylvanas+reincarnate.

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
beuker19 schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:37:
[...]

Ik ook niet maar die Hunters die ik tegen kom zijn dus nog vervelender dan dat ze al waren :o
Het is nu weer Mech Mage en Zoo wat ik het meest tegen kom en het zal ongetwijfeld mee te maken hebben dat ik tot vrijdag bijna alleen maar Druid tegen kwam.
Mech Mage en Zoo kom ik dan weer 'nooit' tegen (op level 3 nu, mag dromen over legend...). Volgens mij is de steekproef te klein bij ons individuen om er een zinnig woord over te zeggen over wat populair is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:06
Predje schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:20:
Nou ben ik wel een beetje geïnspireerd door standaard priest, dus veel jat-kaarten.

Zelf bedacht dat 2x pyromancer / 2x deathlord wel heel lekker zou zijn tegen aggro, en dat blijkt ook zo te zijn :)

Ik ben nooit een fan geweest van deathlord, ja tegen aggro werkt hij goed alleen als je tegen control speelt dan verlies je vaak door hem.

Daarnaast is mindvision naar mijn mening te slecht om te gebruiken, het is onbetrouwbaar en je kan beter twee keer auchenei en twee keer COH hebben want die zijn altijd nuttig vooral in combinatie tegen elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Predje schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:20:

Ik ben geen fan van mind vision. Ik zie hem een beetje als 'pay 1 mana + 1 card to get a suboptimal card'.

Het enige positieve er van is om erachter te komen wat de tegenstander in zn hand heeft en wat voor deck hij speelt, maar dan is hij daar nog niet eens echt consistent in.

Ik ben van mening dat je beter af bent door er een goede priest card in te stoppen die werkt met jou deck. Is vaak beter dan een willekeurige kaart van een willekeurige class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
separhim schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:51:
[...]

Ik ben nooit een fan geweest van deathlord, ja tegen aggro werkt hij goed alleen als je tegen control speelt dan verlies je vaak door hem.

Daarnaast is mindvision naar mijn mening te slecht om te gebruiken, het is onbetrouwbaar en je kan beter twee keer auchenei en twee keer COH hebben want die zijn altijd nuttig vooral in combinatie tegen elkaar.
Onervaren als ik ben bewaar ik mijn 1 mindvision altijd voor richting lategame.
Vaak hebben ze 1 kaart die ze vasthouden. Keer op keer trek ik dan pyroblast, garrosh, sheep, mindcontrol..

Deathlord trekt er bij mij vaak goede kaarten uit zoals blastmage, alex, etc.. die kan ik dan mooi wegwerken met mijn shadowwords.
Tegen aggro idd wel veel beter dan tegen control. Maar ook goed icm cleric en heropower.

Wellicht eens proberen ze in te ruilen tegen 2 sludgebelgers.
Of iemand andere betere kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Predje schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:16:
[...]

Onervaren als ik ben bewaar ik mijn 1 mindvision altijd voor richting lategame.
Vaak hebben ze 1 kaart die ze vasthouden. Keer op keer trek ik dan pyroblast, garrosh, sheep, mindcontrol..

Deathlord trekt er bij mij vaak goede kaarten uit zoals blastmage, alex, etc.. die kan ik dan mooi wegwerken met mijn shadowwords.
Tegen aggro idd wel veel beter dan tegen control. Maar ook goed icm cleric en heropower.

Wellicht eens proberen ze in te ruilen tegen 2 sludgebelgers.
Of iemand andere betere kaarten?
Het beste zou zijn als je je hele deck zou posten maar ik ben van mening dat sludge belcher over het algemeen een betere kaart is dan deathlord, alleen tegen aggro hunter is hij beter maar dan moet hem je ook maar op tijd krijgen en hopen dat je tegenstander geen hunters mark of owl heeft.

Mind vision kun je wel zo gebruiken, alleen heb je dan kans op een dode kaart in het begin als je hem altijd in de late game hebt, en daarnaast krijg ik altijd of combo kaarten of middelmatige kaarten van mind vision en thoughtsteal.

[ Voor 11% gewijzigd door separhim op 20-04-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Gebruikte het spel maar een algoritme om de waarde van een deck te berekenen... en gebaseerd daarop matchmaking te doen. Probeer de daily te doen maar loop al vier keer achter elkaar tegen een speler met een superieure deck aan waarvan je ziet dat 'ie dik geld neergelegd heeft voor de expansions. Zucht. Je eerste impuls is om dit ook te doen, maar wil hier gewoon niet aan toegeven.

[ Voor 11% gewijzigd door yinx84 op 20-04-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
yinx84 schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:25:
Gebruikte het spel maar een algoritme om de waarde van een deck te berekenen... en gebaseerd daarop matchmaking te doen. Probeer de daily te doen maar loop al vier keer achter elkaar tegen een speler met een superieure deck aan waarvan je ziet dat 'ie dik geld neergelegd heeft voor de expansions. Zucht. Je eerste impuls is om dit ook te doen, maar wil hier gewoon niet aan toegeven.
Dat iemand de nodige legendaries heeft wil niet zeggen dat hij dik geld heeft neergelegd voor de expansions.

Ik ben zelf een f2p player en ik ben echt geen arena pro ofzo. Ik heb al mijn kaarten uit packs die ik bij elkaar heb gespaard via quests. Maar als ik een control warrior deck in elkaar zet kan ik me indenken dat je denkt dat ik veel packs / expansions heb gekocht.. (alexstrazsa, ragnaros, loatheb, emperor thaurissan, grommash en evt barron geddon). Maar ik heb er geen geld in gestopt, alles met het sparen van gold.

Voor een control paladin mis ik dan weer alle must have legendaries (sylvanas, dr boom en tirion).

[ Voor 7% gewijzigd door aicaramba op 20-04-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
yinx84 schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:25:
Omdat iemand veel legendary en epic kaarten heeft, hoeft het nog niet te zijn dat hij veel geld heeft besteed aan HS, ik heb sinds de beta ongeveer 100-150 euro besteed aan HS, waardoor de twee adventures, van de rest heb ik ongeveer 10 legendaries gekregen terwijl ik tegenwoordig meer dan 50 legendaries heb.
De bese manier om veel geld te krijgen is om goed te worden in het spelen van arena maar daartoe is niet iedereen in staat. Daarnaast is het verstandig om alle golden kaarten te disenchanten als je geen geld wil investeren, en tevens commons en rares waarvan je weet dat ze niet goed zijn en waarschijnlijk nooit zal gebruiken.

Ik ben het overigs wel met je eens dat beginners het te vaak moeilijk hebben. Ik zie vaak genoeg try-hard decks in casuals en goldfarmers op level 20. Ik zou willen dat blizzard hen wat steviger zou aanpakken.
Bijvoorbeeld report functie maken voor dit soort mensen.

[ Voor 10% gewijzigd door separhim op 20-04-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het business model van Hearthstone is zeer effectief (voor Blizzard). Zelf heb ik de twee uitbreidingen aangeschaft met echt geld omdat ik geen zin had om zo lang te grinden. Daarnaast heb ik ook een keer packs gekocht met echt geld omdat ik graag in een keer een hoop nieuwe kaarten wilde hebben.

In principe hoef je geen geld uit te geven en kan je alles vrijspelen, maar dit is voor de beginnende speler een flinke klus. De manieren waarop je gold kan verdienen is redelijk gelimiteerd (10 gold voor drie wins, really?) en hier kan men, naar mijn mening, de ervaring voor de spelers nog verbeteren.

Het is natuurlijk niet eenvoudig om beginnende spelers te boosten zonder dat de "veteranen" zich op hun tenen getrapt voelen. Dit is dan ook Blizzard's grootste uitdaging op het moment en ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan oplossen (als ze dat al gaan doen natuurlijk).
Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]