Ik ben overigens wel benieuwd over hoeveel data HS gebruikt via 3g/4g en of dat nog een beetje lagvrij werkt. Heeft iemand hier info over?
Het speelt heerlijk weg op de Oneplus One 
en ook altijd leuk een gratis pack erbij, er zat een golden freezing trap in
zoals boven gezegd wordt, niet goed eigenlijk kan het nu overal spelen, mijn eerste potje was dan ook op het werk tijdens mijn wc bezoek
en ook altijd leuk een gratis pack erbij, er zat een golden freezing trap in
zoals boven gezegd wordt, niet goed eigenlijk kan het nu overal spelen, mijn eerste potje was dan ook op het werk tijdens mijn wc bezoek
nothing stops this train
2 potjes koste mij 1,07 mb. Ik heb ook weleens op 2g gespeeld en dat was zonder lag.xelfer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:40:
Ik ben overigens wel benieuwd over hoeveel data HS gebruikt via 3g/4g en of dat nog een beetje lagvrij werkt. Heeft iemand hier info over?
[ Voor 9% gewijzigd door Astie op 15-04-2015 09:43 ]
Apart, dus de deathrattle waardoor Mal'Ganis komt eerst, maar zijn ability komt pas na de enemy deathrattle. Dat de graphic toch activeert is idd helemaal raar.PCBaas schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:12:
Net was mij dit overkomen:
Hij had Voidcaller op 1 health en stond op 10 health, ik had Dr. Boom + 2 Boom Bots.
Hij doet Hellfire, gaat naar 7 Health, Voidcaller summon'd een Mal'Ganis en je ziet zo de graphic dat z'n Hero Immune is. Vervolgens gaan mijn Boom Bots af (waren namelijk later gesummon'd dan Voidcaller) en raken beide z'n gezicht voor 4 en 3 damage, waardoor ik de game win!
Gaat natuurlijk helemaal nergens over...![]()
Maar dit soort dingen kan je altijd naar het Blizzard team sturen.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Ik speelde hem al geruime tijd op Oneplus One, via 3g. De aangepaste tablet versie. Dit gebruikte rond 250kb per spelletje.xelfer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:40:
Zal in de gaten houden hoeveel deze versie kost.
Op m'n ipad speel ik regelmatig via 3G/4G, op beide lagvrij. Afhankelijk van de duur van het potje verbruikt het tussen de 200 en 300 KB per potje.xelfer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:40:
Ik heb het idee dat deze nieuwe versie meer data kost dan de oude tablet versie op telefoon.IdieEasy schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:23:
[...]
Ik speelde hem al geruime tijd op Oneplus One, via 3g. De aangepaste tablet versie. Dit gebruikte rond 250kb per spelletje.
Zal in de gaten houden hoeveel deze versie kost.
De nieuwe speelt overigens een stuk fijner dan de tablet versie. Ookal is het eerst openen van je hand wel een gewenning.
Klinkt inderdaad als een UI bugBenjamin- schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:22:
[...]
Apart, dus de deathrattle waardoor Mal'Ganis komt eerst, maar zijn ability komt pas na de enemy deathrattle. Dat de graphic toch activeert is idd helemaal raar.
De reactie van je tegenstander zal ook wel minder geweest zijn.
Battle.net: NagaByrd#2844
Ja dan krijg je een friendrequest en wordt je moeder uitgescholden. Altijd hetzelfde.nagasy schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:26:
[...]
Klinkt inderdaad als een UI bug
Daarom geef ik ze dan ook altijd de battletag van mijn moeder en blokkeer ze! Als die problemen heeft met haar, gaat hij maar tegen haar zeiken hoor!astie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:27:
[...]
Ja dan krijg je een friendrequest en wordt je moeder uitgescholden. Altijd hetzelfde.
[ Voor 11% gewijzigd door Benjamin- op 15-04-2015 10:31 ]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Paar potjes op mijn s6 gespeeld, maar de framerate is helaas net niet 30 zoals op de pc. Komt ook dat de s6 een 2k scherm heeft, de gpu trekt het helaas net niet. Jammer dat er geen optie is om instellen op welke resolutie je wilt spelen. Maar het speelt wel lekker en ik zie me zelf er wel zo nu en dan er mee spelen op mijn s6.
Btw, zijn er nog mensen geïnteresseerd in Heroes of the Storm? Heb nog 5 beta keys liggen, als je er 1 wilt even mij een berichtje sturen.
Btw, zijn er nog mensen geïnteresseerd in Heroes of the Storm? Heb nog 5 beta keys liggen, als je er 1 wilt even mij een berichtje sturen.
Ik heb 2 ranked games gespeeld in de trein vandaag (met m'n priest, dus een lange control game), volgens m'n iPhone 6 Plus heeft 1,2 mb aan data over cellular gekost.xelfer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:40:
GAME ON!
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik mis bij de mobiele versie ook dat je kan zien tijdens de mulligan tegen wie en wat je speelt. Ik start vaak een spel en ga dan even wat anders doen. Als ik dan weer op mijn scherm kijk zie ik mijn kaarten staan maar verder niets van de tegenstander.
Staat naast zijn naam. Daar staat de class die hij speeltastie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:58:
Ik mis bij de mobiele versie ook dat je kan zien tijdens de mulligan tegen wie en wat je speelt. Ik start vaak een spel en ga dan even wat anders doen. Als ik dan weer op mijn scherm kijk zie ik mijn kaarten staan maar verder niets van de tegenstander.
Alleen de mulligan van de tegenstander is soms wat lastiger te zien.
Het staat bij de iPhone versie linksboven, en je ziet welke kaarten ze selecteren en replacen.astie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:58:
Op de Oneplus haalt hij de 30fps en is gewoon lagvrij. Speelt wel iets minder fijn als op de pc want die heeft 60 fps.
ik ben benieuwd hoe het zal zijn met bv blizzard van een mage, kijken of de framerate ook stabiel blijft....
ik ben benieuwd hoe het zal zijn met bv blizzard van een mage, kijken of de framerate ook stabiel blijft....
nothing stops this train
Het dropt iets naar 26fps, maar blijft wel vrij stabiel. Net uitgeprobeerd op m'n zakelijke OPO.Kol Nedra schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:01:
Op de Oneplus haalt hij de 30fps en is gewoon lagvrij. Speelt wel iets minder fijn als op de pc want die heeft 60 fps.
Ja blijkbaar, gaat natuurlijk helemaal nergens over.Benjamin- schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:22:
[...]
Apart, dus de deathrattle waardoor Mal'Ganis komt eerst, maar zijn ability komt pas na de enemy deathrattle. Dat de graphic toch activeert is idd helemaal raar.

Persoonlijk zou ik namelijk denken dat Mal'Ganis een continue effect is en gewoon ingaat zodra hij het veld raakt (je zag ook gewoon de graphic dat hij Immune werd zodra hij op het veld kwam). Mijn Boom Bots hadden dan ook gewoon geen damage moeten doen op zijn gezicht.
Ik denk dat ik gewoon maar even wacht totdat de Swipe/Imp Gang Boss patch uitkomt, welke volgens mij dan ook wel gelijk deze situatie verhelpt, en als ik het dan nog een keer meemaak dan zal ik Blizzard wel even aanschrijven.
nagasy schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:26:
[...]
Klinkt inderdaad als een UI bug
Ik had hem juist zelf toegevoegd om te zeggen dat het helemaal nergens op sloeg en dat hij in mijn ogen de juiste play had gemaakt. Hij had me bedankt en na beide "ggwp" gezegd te hebben had ik hem weer verwijderd.astie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:27:
[...]
Ja dan krijg je een friendrequest en wordt je moeder uitgescholden. Altijd hetzelfde.
Dit was natuurlijk wel een uitzondering, want de meeste zijn inderdaad niet zo blij als ze je toevoegen na een nederlaag. Het leukste is natuurlijk als bijv. een Face Hunter je wilt toevoegen zodra je ervan hebt gewonnen met Warrior (of in andere gevallen dat je gewoon een hard counter van hun deck speelt), dan accepteer ik altijd wel, want die momenten zijn altijd superhilarisch.
[ Voor 5% gewijzigd door PCBaas op 15-04-2015 11:34 ]
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Verwijderd
Zojuist op mijn Nexus 6 gespeeld en moet zeggen chapeau!. Het is even wennen en ik heb ook wat framedrops bij het spelen van kaarten, maar voor de rest loopt het soepel en speelt het lekker weg.
Maar ik vind dat ze de meeste UI problemen die je krijgt met een kleiner scherm goed opgelost hebben. Ik kon alles in 1 keer vinden en alles was zeer duidelijk, ook je eigen hand na 1 keer spelen was het vrij duidelijk en werkte soepel. En dat was ook het enigste waar ik eigenlijk aan moest wennen.
Enigste wat me opviel is dat mijn telefoon erg warm werd, nooit echt op een smarthphone gegamed, dus ik durf ook niet te stellen of dit normaal is.
Maar ik vind dat ze de meeste UI problemen die je krijgt met een kleiner scherm goed opgelost hebben. Ik kon alles in 1 keer vinden en alles was zeer duidelijk, ook je eigen hand na 1 keer spelen was het vrij duidelijk en werkte soepel. En dat was ook het enigste waar ik eigenlijk aan moest wennen.
Enigste wat me opviel is dat mijn telefoon erg warm werd, nooit echt op een smarthphone gegamed, dus ik durf ook niet te stellen of dit normaal is.
Heb ook een Z2, geen happering ofzo hoor. Moet wel even wennen aan de interface, dat wel:)ETzPliskin schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:29:
Op mijn Z2 loopt het redelijk laggy, wat vreemd is gezien de specs. Het is overigens wel speelbaar
Jammer dat er geen mogelijkheden zijn om de grafische kwaliteit in te stellen.
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Hearthstone is nu echt de game van 2015 mbt mobile games.
Ik speel op mijn mobiel nu naast Deck Heroes nu ook dus Hearthstone ^^
als een mage blizzard doet dan drops het wel onder de 30, denk schatting 24 fps.
maargoed dat is niet zo heel erg, voor de rest echt de game werkt perfect!
Ik speel op mijn mobiel nu naast Deck Heroes nu ook dus Hearthstone ^^
als een mage blizzard doet dan drops het wel onder de 30, denk schatting 24 fps.
maargoed dat is niet zo heel erg, voor de rest echt de game werkt perfect!
nothing stops this train
Het enige wanneer ik overweeg om mensen toe te voegen als ze in Casual mode een volledig compleet Tier 1 deck spelen... Ga toch even je control warrior met Harrison, TBK, Geddon, Alex, Boom, Grom en Ysera even in ranked mode spelen ofzo...PCBaas schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:33:
[...]
Het leukste is natuurlijk als bijv. een Face Hunter je wilt toevoegen zodra je ervan hebt gewonnen met Warrior (of in andere gevallen dat je gewoon een hard counter van hun deck speelt), dan accepteer ik altijd wel, want die momenten zijn altijd superhilarisch.![]()
Sahje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:43:
[...]
Het enige wanneer ik overweeg om mensen toe te voegen als ze in Casual mode een volledig compleet Tier 1 deck spelen... Ga toch even je control warrior met Harrison, TBK, Geddon, Alex, Boom, Grom en Ysera even in ranked mode spelen ofzo...

Mn winrate ligt er lager dan in ranked, je weet nooit welke deck ze daar opeens bovenhalen hahaha
In ranked mode kom je voor weinig verrassingen, 80% van de spelers kopieren gewoon letterlijk een netdeck, dit is nooit goed trouwens.
Neem een netdeck en pas aan waar je zelf denkt het deck sterker te maken in de huidige meta.
idd, ranked mode speel je tegen je eigen lvl, oftewel als je iedere keer rond de rank 20 speelt dan speel je echt casual mode
nothing stops this train
Ook op rank 20 kom je genoeg face hunters tegen die packs aan het farmen zijn tegen noobs hoor
.
die conceden dan na elke win ofzo om in de lage ranks te blijven?xelfer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:00:
Ook op rank 20 kom je genoeg face hunters tegen die packs aan het farmen zijn tegen noobs hoor.
dubbel
[ Voor 94% gewijzigd door Kol Nedra op 15-04-2015 14:03 ]
nothing stops this train
ja, gewoon paar keer achter elkaar conceden. doe ik ook, wanneer ik rank 17 ben concede ik mijzelf weer naar de 20 toe.beve schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:01:
[...]
die conceden dan na elke win ofzo om in de lage ranks te blijven?
en zoiezo: hunter --> instant concede.
vroeger was dat bij mages, maar tegenwoordig is dat leuk ivm unstable portal, altijd leuk welke verassing je tegen je krijgt
[ Voor 21% gewijzigd door Kol Nedra op 15-04-2015 14:04 ]
nothing stops this train
raar, volgens mij leer je meer van op de hoge ranks tegen de legend spelers te spelen...Kol Nedra schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:02:
[...]
ja, gewoon paar keer achter elkaar conceden. doe ik ook, wanneer ik rank 17 ben concede ik mijzelf weer naar de 20 toe.
Ik speel alleen met slechte/experimentele decks/classes in casual mode, zodat mijn casual MMR laag blijft en ik geen hardcore decks tegen me krijg. Lijkt wel te werken, ik hoef tegenwoordig geen 10 potjes meer te spelen om een 2-win class daily te halen.
juist niet, die netdecks ken je wel als je die paar keer hebt gezienbeve schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:05:
[...]
raar, volgens mij leer je meer van op de hoge ranks tegen de legend spelers te spelen...
nothing stops this train
Als je zo redeneerd moet je geen constructed maar arena gaan spelen.Kol Nedra schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:06:
[...]
juist niet, die netdecks ken je wel als je die paar keer hebt gezien
Zelfs al ken je alle netdecks vanbuiten, is er nog genoeg te leren...
En wat leer je ervan als je tegen trash-tier decks speelt op lvl 20?Kol Nedra schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:06:
[...]
juist niet, die netdecks ken je wel als je die paar keer hebt gezien
reageren op onverwachte cardplays ipv per beurt al een uitgestippeld pad van de meta decksSahje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:10:
[...]
En wat leer je ervan als je tegen trash-tier decks speelt op lvl 20?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
reageren op onverwachte cardplays ipv per beurt al een uitgestippeld pad van de meta decksSahje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:10:
[...]
En wat leer je ervan als je tegen trash-tier decks speelt op lvl 20?
nothing stops this train
Jij doet ook aan oefenpotjes voetbal tegen de lokale B-selectie? "want zij spelen onverwachts" ?lanerios schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:11:
[...]
reageren op onverwachte cardplays ipv per beurt al een uitgestippeld pad van de meta decks
Je zou juist op een hoog niveau moeten proberen om daar zelf met onverwachte cardplays te komen, en zodoende je tegenstander te verrassen.
[ Voor 24% gewijzigd door Bobmeister op 15-04-2015 14:22 ]
En een vergelijking die totaal mank gaat. /applausAwsom schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:21:
[...]
Jij doet ook aan oefenpotjes voetbal tegen de lokale B-selectie? "want zij spelen onverwachts" ?
Bij de hogere ranks (eigen ervaring) zit je standaard: Facehunter, handlock, etc etc. En het leuke is, als je er 1 hebt gezien, heb je ze allemaal gezien. Elke beurt dezelfde kaarten, zelfde opties.
Als ik dan op rank 15-20 speel, waar ik zelf gewoon meer plezier uit haal. Zie ik een stuk meer mensen met aanklooi decks, waarin de potjes een stuk minder voorspelbaar zijn.
Maar goed, Meta is heilig bij een bepaalde groep spelers, beter bestaat niet. Precies de raiden waarom de competition scene van MTG doodgebloed is.
[ Voor 10% gewijzigd door corset op 15-04-2015 14:24 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik speel zelf op dit moment ook met aanklooi decks op lagere ranks. Vermaak ik me prima mee
.
Je speelt dus vooral op de lagere ranks om plezier te hebben en niet zozeer om te leren? Dan gaat mijn vergelijking inderdaad niet op. Speel je op de lagere ranks om te leren om 'beter op onverwachte cardplays te kunnen reageren', dan gaat die wel op. Maar dat is blijkbaar bij jou niet het geval.lanerios schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:23:
[...]
En een vergelijking die totaal mank gaat. /applaus
Bij de hogere ranks (eigen ervaring) zit je standaard: Facehunter, handlock, etc etc. En het leuke is, als je er 1 hebt gezien, heb je ze allemaal gezien. Elke beurt dezelfde kaarten, zelfde opties.
Als ik dan op rank 15-20 speel, waar ik zelf gewoon meer plezier uit haal. Zie ik een stuk meer mensen met aanklooi decks, waarin de potjes een stuk minder voorspelbaar zijn.
Competition scene doodgebloed? Pardon wat... PTQ's met meer dan 10,000 deelnemers noem jij doodgebloed. Meerdere miljoenen mensen die iedere vrijdag meedoen aan FNM noem jij doodgebloed? Damn... dan moet Hearthstone het wel heel goed gaan doen mocht dat niet dood willen bloeden.lanerios schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:23:
[...]
En een vergelijking die totaal mank gaat. /applaus
Maar goed, Meta is heilig bij een bepaalde groep spelers, beter bestaat niet. Precies de raiden waarom de competition scene van MTG doodgebloed is.
Deze vergelijking gaat overigens niet mank. Als het gaat om het beter leren van Hearthstone dan is het beter om op hogere ranks te spelen. De beslissingsvaardigheid en de kwaliteit van de decks van de spelers is hier naar alle waarschijnlijkheid beter. Je leert niet meer van tegen sub-optimale plays spelen als je een zelf gebouwd deck probeert te testen.
Waar je een punt hebt is dat je er meer plezier uit haalt. Dit is een ander en zeer valide argument.
10.000 deelnemers voor een PTQ? 
Ik weet nog wel dat ik bij een Grand Prix MTG in Brussel was (2004 meen ik), toen er onverwachts 700 deelnemers ofzo kwamen opdagen en de organisatie van zo'n 300 deelnemers uit was gegaan. Dat was een behoorlijke chaos
.
Ik weet nog wel dat ik bij een Grand Prix MTG in Brussel was (2004 meen ik), toen er onverwachts 700 deelnemers ofzo kwamen opdagen en de organisatie van zo'n 300 deelnemers uit was gegaan. Dat was een behoorlijke chaos
In mijn omgeving (Randstad) merk ik dat FNM bestaat uit:Sahje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:28:
[...]
Competition scene doodgebloed? Pardon wat... PTQ's met meer dan 10,000 deelnemers noem jij doodgebloed. Meerdere miljoenen mensen die iedere vrijdag meedoen aan FNM noem jij doodgebloed? Damn... dan moet Hearthstone het wel heel goed gaan doen mocht dat niet dood willen bloeden.
Deze vergelijking gaat overigens niet mank. Als het gaat om het beter leren van Hearthstone dan is het beter om op hogere ranks te spelen. De beslissingsvaardigheid en de kwaliteit van de decks van de spelers is hier naar alle waarschijnlijkheid beter. Je leert niet meer van tegen sub-optimale plays spelen als je een zelf gebouwd deck probeert te testen.
Waar je een punt hebt is dat je er meer plezier uit haalt. Dit is een ander en zeer valide argument.
De oude groep (Dus Ice age etc spelers)
Ouders die met kinderen komen kijken
2% nieuwe spelers die even een deck kopen en niet meer terugkomen/spelen.
Helaas is het gigantisch aan het vergrijzen
Zelf ben ik ook al een jaar of 9 uit MTG gestapt. Het spel werd in mijn omgeving niet meer gespeeld.
HS is voor mij ook de eerste cardgame sindsdien
.
HS is voor mij ook de eerste cardgame sindsdien
http://magic.wizards.com/...t-grand-prix-utrecht-2015 deze gaat echt wel vol. Magic is in Nederland inderdaad niet meer zo heel groot als eerst en HS heeft een goede kans om die rol over te nemen. Maar ik denk dat zelfs in Nederland er iedere vrijdag toch een goede 6-7k mensen wil zetten te FNM. De 2 bij mij in de buurt trekken wel 15-20 man per keer. En dat is best respectabel. HS is natuurlijk een stuk laagdrempeliger en kan makkelijker grote groepen bereiken.xelfer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:40:
10.000 deelnemers voor een PTQ?
Ik weet nog wel dat ik bij een Grand Prix MTG in Brussel was (2004 meen ik), toen er onverwachts 700 deelnemers ofzo kwamen opdagen en de organisatie van zo'n 300 deelnemers uit was gegaan. Dat was een behoorlijke chaos.
Maar dit wijkt wel van het topic af. Er zijn meerdere redenen om HS te spelen. Competitief of voor de lol. Maar om nou te stellen dat je beter wordt in HS spelen door op lower ranks een beetje 'aan te klooien' vind ik een rare uitspraak. Dan kan je mijns inziens beter Arena spelen. Daar heeft iedereen een sub-optimaal deck maar kom je op hoge win-aantallen wel mensen tegen die daarmee veel juiste beslissingen maken. En daar gaat het op rank 20 nou vaak mis, mensen maken de verkeerde beslissingen.
Wat jammer is dat daardoor rank 10-1 een beetje de tryhard mode zijn met netdecks. Zodra veel mensen legend hebben gaan ze juist daar aanklooien met decks tegen andere goede spelers.
Ik heb het ook 1 keer geprobeerd, maar waar ik in arena slecht ben, ben ik nog slechter in FNM. Dus na die ene keer ook niet meer gedaan. Dat ik er een 3 kwartier voor moest fietsen, en het een vrij klein groepje was hielp ook niet.lanerios schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:41:
[...]
In mijn omgeving (Randstad) merk ik dat FNM bestaat uit:
De oude groep (Dus Ice age etc spelers)
Ouders die met kinderen komen kijken
2% nieuwe spelers die even een deck kopen en niet meer terugkomen/spelen.
Helaas is het gigantisch aan het vergrijzen
Magic snap ik gewoon niet genoeg xD Zoveel speciale dingen. Ik hou het bij HS.
Ik vond vroeger FNM wel heel erg leuk. Zoiets zou er voor HS ook moeten komen. Een soort mini toernooi (bv max 16 spelers) optie waarin je tegen een kleine groepje tegenstanders bv met het swiss-systeem of juist met single/double elimination.
Toernooi modus zou het spel voor mij een klein beetje meer competitief maken.
Stiekem is Arena natuurlijk gewoon FNM limited.xelfer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:18:
Ik vond vroeger FNM wel heel erg leuk. Zoiets zou er voor HS ook moeten komen. Een soort mini toernooi (bv max 16 spelers) optie waarin je tegen een kleine groepje tegenstanders bv met het swiss-systeem of juist met single/double elimination.
In arena speel je alleen niet echt tegen mensen in een toernooi. Je speelt met een deck tegen iemand met een vergelijkbare score. Voor mijn gevoel speel je voor tegen je eigen score dan iets anders.
Sowieso vind ik limited in HS echt super beroerd uitgewerkt.
Toernooi modus: Iedereen legt 100 gold in. Winnaar krijgt 50% van alles, 2e plek krijgt 35%, 3e plek krijgt 15%. Een willekeurige van de rest krijgt 1 pack. (bijv?)xelfer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:18:
Gewoon je 9 decks gebruiken, maar mag niet tussendoor veranderen. Ieder potje mag je 1 hero bannen voor je tegenstander.
Lijkt me prima te maken toch? En als je het niet op invite basis doet dan is het ook lastig voor goldfarmers om op deze manier gold te transferen.
Dit komt mijns insziens mede door de class exclusives. Voor constructed zijn die geweldig maar voor limited beperkt dit wel je keuze van je deck. Je wordt helaas niet geleid in de keuze van je class door de kaarten die je hebt maar andersom. Ik begrijp dat het natuurlijk andersom helemaal niet kan. Maar bijv. een FP Rare+ en daarna je class kiezen zou mij wel leuk lijken.xelfer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:23:
Ja. Ik vind het niet zo interessant dat Arena praktisch 100% random is (wat voor grote verschillen in kwaliteit van decks kan zorgen). Daarnaast vind ik de balans qua sterkte van classes ook niet helemaal juist in arena.
En wat leer je dan op de Hogere ranks ?Awsom schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:28:
[...]
Je speelt dus vooral op de lagere ranks om plezier te hebben en niet zozeer om te leren? Dan gaat mijn vergelijking inderdaad niet op. Speel je op de lagere ranks om te leren om 'beter op onverwachte cardplays te kunnen reageren', dan gaat die wel op. Maar dat is blijkbaar bij jou niet het geval.
Oh ik speel Dr. Boom en jij hebt geen BGH dus ik win of ik speel The Russian met 1x FoN en 2 x Roar dus bij 24 HP verlies je.
Ik heb ook steeds meer het gevoel dat je maar 1 op de misschien 4 potjes echt wint met Skill en de rest gewoon draait of je wel of niet de juiste (tech) kaarten op het juiste momenten hebt.
Wie van ons maakt niet veel te vaak dat jij zelf of de tegenstander een bepaalde kaart nodig heeft om te winnen en hij/jij die net topdeckt.
Het hoort er allemaal bij maar zelf op het hoogste niveau gebeurd dit bewijzen de laatste grote HS toernooien wel.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Op ranked leer je door kennis van decks de juiste strategie te spelen om de grootste kans te hebben om te winnen.
Met arena leer je draften, om te gaan met onverwachte situaties
Goede spelers kunnen in beide spelvarianten excelleren, en je hebt zeer veel skill nodig om op het hoogste nivo toernooien te kunnen winnen of om 'infinite' Arenas te kunnen spelen.
Dat er RNG bij komt kijken zal wel (het is een kaartspel weet je nog?) maar op lange termijn wint een goede speler echt VEEL meer dan een slechte. En ik durf te beweren dat een top 1% speler nog significant veel meer wint dan een top 3% speler. Ter indicatie, op ranked 6 waar ik vorig seizoen eindigde zat ik al bij de top 3%.
Goede spelers kunnen in beide spelvarianten excelleren, en je hebt zeer veel skill nodig om op het hoogste nivo toernooien te kunnen winnen of om 'infinite' Arenas te kunnen spelen.
Dat er RNG bij komt kijken zal wel (het is een kaartspel weet je nog?) maar op lange termijn wint een goede speler echt VEEL meer dan een slechte. En ik durf te beweren dat een top 1% speler nog significant veel meer wint dan een top 3% speler. Ter indicatie, op ranked 6 waar ik vorig seizoen eindigde zat ik al bij de top 3%.
Hunter is wat mij betreft wel echt de vuilnisbak van HS. De hoeveelheid gouden face hunters in dit spel is echt insane. Voor iedere golden niet-hunter zie ik wel 30 golden hunters
. (Is ofc logisch gezien het feit dat je 5 games met hunter kan spelen per 1 game met een andere class)
Verwijderd
Haha ja man. Ik merk wel dat er genoeg mensen tot rope wachten als je hunter speelt, op zichzelf vind ik het wel prettig dat de Hunter klasse bestaat. Het zorgt ervoor dat niet iedereen lategame gaat spelen en af en toe werkt het ontspannend om als hunter te spelen, even de knop uitschakelen en aggro gaan.
Dat weet ik want zat zelf bij de ''beste'' 2% van alle spelers maar HS is gewoon minimaal 50% RNG want al ben je de beste speler ter wereld als je gewoon niet op tijd de goede kaarten trekt verlies je.SeamusXanthus schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:04:
Op ranked leer je door kennis van decks de juiste strategie te spelen om de grootste kans te hebben om te winnen.
Het verschil tussen de goede en minder goede spelers zit vooral in de kennis van de decks waar tegen je speelt en de percentages berekenen om een zo groot mogelijke kans te maken op de overwinning.
Hunter en zeker de Midrange variant is niet eens zo heel erg.Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:31:
Haha ja man. Ik merk wel dat er genoeg mensen tot rope wachten als je hunter speelt, op zichzelf vind ik het wel prettig dat de Hunter klasse bestaat. Het zorgt ervoor dat niet iedereen lategame gaat spelen en af en toe werkt het ontspannend om als hunter te spelen, even de knop uitschakelen en aggro gaan.
Face Hunter daarin tegen word zo gehaat omdat er gewoon geen interactie tussen de spelers is terwijl er genoeg andere aggro decks zijn waar er wel interactie is .
[ Voor 21% gewijzigd door beuker19 op 15-04-2015 20:20 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Verwijderd
Zo had ik er nog niet over nagedacht, dat is zeker waar. het is dan ook altijd maar de vraag of je met het tempo kan meegaan of de juiste taunt/heal/trades kan neerzetten als je tegenover facehunter staat.
Dat wordt nu wel een beetje overtrokken, want dit geldt eigenlijk alleen in deze sterke mate tegen facehunter. Tegen de meeste andere classes komt skill (wat je doet met de kaarten die je WEL hebt) al snel bovendrijven.
Het is wat dat betreft jammer dat facehunter nu zo prominent is weer. Het biedt geen interactie en praktisch geen skill, zowel van de facehunter als van de tegenstander.
Het is wat dat betreft jammer dat facehunter nu zo prominent is weer. Het biedt geen interactie en praktisch geen skill, zowel van de facehunter als van de tegenstander.
echt genieten voortaan als je op de wc zit, kun je mooi lekker een potje doen op de pot
nothing stops this train

eerste golden hero is binnen. Best lang gespeeld ook.
[ Voor 16% gewijzigd door Jacobv3l op 16-04-2015 11:51 ]
Gratz!
Ik zojuist mijn 3e golden hero: mage deze keer.
Nu op naar golden paladin, nog 140 te gaan
Ik zojuist mijn 3e golden hero: mage deze keer.
Nu op naar golden paladin, nog 140 te gaan
Ik snap de hunter haat niet zo. Speel er graag tegen.
Je weet precies wat je gaat krijgen. Hoge defense bij de lage minnions en je pakt ze een voor een in.
Perfecte draw voor hem en jij hebt niks, dan ga je er aan. Net als tegen alle andere heros. Daar word ik niet bepaald zenuwachtig van hoor.
--
Zijn wel een paar kaarten die ik niet helemaal eerlijk vind. Bv die kaart dat je een mine in je dek krijgt.
Kan je helemaal niks aan doen. Mwa.... Dat vind ik niet zo tof. Aan de andere kant....
Het zit er in, deal er maar mee, ;-).
Als ik hem krijg gaat ie meteen in mijn mage dek, hoef je nog maar 20 damage te maken. (Plus eventuele health) Met een Mage.....
Lijkt me ubersterk. Wellicht zie ik iets over het hoofd,
Je weet precies wat je gaat krijgen. Hoge defense bij de lage minnions en je pakt ze een voor een in.
Perfecte draw voor hem en jij hebt niks, dan ga je er aan. Net als tegen alle andere heros. Daar word ik niet bepaald zenuwachtig van hoor.
--
Zijn wel een paar kaarten die ik niet helemaal eerlijk vind. Bv die kaart dat je een mine in je dek krijgt.
Kan je helemaal niks aan doen. Mwa.... Dat vind ik niet zo tof. Aan de andere kant....
Als ik hem krijg gaat ie meteen in mijn mage dek, hoef je nog maar 20 damage te maken. (Plus eventuele health) Met een Mage.....
[ Voor 51% gewijzigd door Turfschipper op 16-04-2015 12:43 ]
Je hebt gelijk, erg voorspelbaar maar dat zijn alle netdecks. De haat tegen hunter is er omdat iedereen liever control speelt ipv anti aggro.Turfschipper schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:37:
Ik snap de hunter haat niet zo. Speel er graag tegen.
Ik ben meestal blij als de tegenstander face gaat en mijn minion laat liggen. Kan ik mooi mijn combo's maken, ik speel veel te greedy.
Een tijdje ge-hogoblind. En veel plezier mee. Sommige deks moet je wel heel veel geluk hebben, dus die zijn weer veranderd.
Maar een hogoblin in combi met een 1-4 dubbelattack is echt dodelijk als je ook nog een plus 3 attack of zo hebt voor als je weer aan de beurt bent.
Die hogoblin willen ze altijd weg hebben. En dan sla je meteen toe. Pakt ie toch die 1-4 (die 3-6 is), spam je het bord vol met 1 attacks die allemaal meer worden.
Lukt best vaak, en is een leuke strategie.
Helaas kom ik nog steeds gas te kort in het eindspel. Logisch ook, ben al een maand of 4 aan het grinden voor eerst naxx en nu mountain rock. Veranderd niet zo heel veel, hier en daar een pakje.
Nog een duizendje gold grinden, en dan begint de game pas voor mij haha ;-).
Maar een hogoblin in combi met een 1-4 dubbelattack is echt dodelijk als je ook nog een plus 3 attack of zo hebt voor als je weer aan de beurt bent.
Die hogoblin willen ze altijd weg hebben. En dan sla je meteen toe. Pakt ie toch die 1-4 (die 3-6 is), spam je het bord vol met 1 attacks die allemaal meer worden.
Lukt best vaak, en is een leuke strategie.
Helaas kom ik nog steeds gas te kort in het eindspel. Logisch ook, ben al een maand of 4 aan het grinden voor eerst naxx en nu mountain rock. Veranderd niet zo heel veel, hier en daar een pakje.
Nog een duizendje gold grinden, en dan begint de game pas voor mij haha ;-).
Is een warrior kaart met slechte stats (6/5 voor 6) en die 10 damage komt wellicht helemaal niet als de mine niet getrokken wordt. Dus zo 'ubersterk' is hij niet.Turfschipper schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:37:
Oh ok. Dacht dat die neutraal was. Excuses. En ja, dan kan je mijn verhaal weg lazeren.
;-)
--
Mijn geliefde Shaman, die krijgt de laatste tijd ineens veel slaag. Lijkt wel heel zwak geworden.
Stilstand is achteruitgang, haha, dat geldt voor deze game wel heel extreem he.
Tsja... Ik vind dat wel tof hoor. Het is continu in beweging.
;-)
--
Mijn geliefde Shaman, die krijgt de laatste tijd ineens veel slaag. Lijkt wel heel zwak geworden.
Stilstand is achteruitgang, haha, dat geldt voor deze game wel heel extreem he.
Tsja... Ik vind dat wel tof hoor. Het is continu in beweging.
[ Voor 57% gewijzigd door Turfschipper op 16-04-2015 13:22 ]
Blizzard zou een max aantal cards per manaslot toe moeten staan!
Daarmee zijn excessen zoals facehunter en mechmage niet meer mogelijk in huidige vorm, maar nog altijd mogelijk in een soort van vorm.
Aan de andere kant zijn controlwarriors dan ook weer lastiger te maken.
In feite wordt ieder deck dan verdeeld over alle stadia van de game.. dus elke deck heeft iets van early game, midgame en endgame.
Zou imho veel leuker en gevarieerder worden.
Probeer eens een deck te maken met maximaal 4 cards per slot.. geweldig!
Daarmee zijn excessen zoals facehunter en mechmage niet meer mogelijk in huidige vorm, maar nog altijd mogelijk in een soort van vorm.
In feite wordt ieder deck dan verdeeld over alle stadia van de game.. dus elke deck heeft iets van early game, midgame en endgame.
Dat maakt de game juist niet gevarieerder maar eentonig. Dan kan je dus niet meer kiezen bij Warlock tussen Zoo en Demonlock en Handlock maar alleen maar voor een mid-range deck.Predje schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:23:
Decks zoals Control Warrior komen dan niet meer uit de verf maar dan speel je gewoon een mid-range warrior. En waarom zou je dan een mid-range warrior spelen. Kan je net zo goed Paladin spelen, die doet dat beter.
Wat je in card-games absoluut niet wilt doen is restricties leggen op deck-building. Eboladin had in jou voorbeeld nooit kunnen ontstaan...
En dan krijg je een andere meta, en ben je terug bij af. En dan?Predje schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:23:
Inderdaad. Er zal altijd een dek zijn wat over het algemeen het meest irritant wordt gevonden.
Ik heb zelf nog steeds een hekel aan het stelen van mijn kaarten en minnions.
Walgelijk mechanisme! Haha ;-):
Turfschipper schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:33:
Inderdaad. Er zal altijd een dek zijn wat over het algemeen het meest irritant wordt gevonden.

Ik vind vooral Thoughsteal bijzonder irritant. Hoe moet ik nou weten dat ik rekening moet houden met Equality Conceration, Tirion, Muster + Quartermaster...
Priest is idd irritant en onverslaanbaar als control warrior.
Echter is priest wel elke keer anders irritant en kom je die slechts 2/10 potjes tegen.
Facehunter is echt 50% van de potjes, elke potje gaat hetzelfde, elke move is hetzelfde.
Altijd vanaf turn 1 druk en hopen dat ik mijn anti-hunter kaarten op tijd krijg.
Het is saai.. elke keer weer.. x vs REXXAARRR let the hunt... I feel iggy... ill show them alllllll oink oink krak en dat kut gesis van hun hero arrow.. elke keer weer..
Echter is priest wel elke keer anders irritant en kom je die slechts 2/10 potjes tegen.
Facehunter is echt 50% van de potjes, elke potje gaat hetzelfde, elke move is hetzelfde.
Altijd vanaf turn 1 druk en hopen dat ik mijn anti-hunter kaarten op tijd krijg.
Het is saai.. elke keer weer.. x vs REXXAARRR let the hunt... I feel iggy... ill show them alllllll oink oink krak en dat kut gesis van hun hero arrow.. elke keer weer..
Captains log page 155: It has been 12 months and people are still crying about Facehunters. I've lost faith in society.Predje schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:33:
Priest is idd irritant en onverslaanbaar als control warrior.
Sahje schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:39:
Captains log page 155: It has been 12 months and people are still playing Facehunters. I've lost faith in society.
Face Hunter is een design keuze van Blizzard. Een grote groep mensen irriteert zich er aan en een andere groep countert het gewoon en farmed de face hunter met decks als control warrior.
Mij doet face hunter vooral denken aan quick scoping met sniper rifles in games als call of duty. Lekker headshots schieten zonder te mikken.
Mij doet face hunter vooral denken aan quick scoping met sniper rifles in games als call of duty. Lekker headshots schieten zonder te mikken.
Noscope is echt wel skill.xelfer schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:15:
Face Hunter is een design keuze van Blizzard. Een grote groep mensen irriteert zich er aan en een andere groep countert het gewoon en farmed de face hunter met decks als control warrior.
Facehunter != skill.. ze zijn meer double barrel shotguns of noobtubes.. idd in games als COD.
En zoals al zovaak gezegd.. het feit dat je ze kunt farmen maakt ze niet minder vervelend (voor mij).
Ik wil leuke potjes.. niet mindless... een mindless tegenstander farmen..
hangt natuurlijk van je deck af maar thoughtsteal kan de priest ook flink nadeling zijn. Het is een tempo loss op turn 3 en je hebt altijd kans op kaarten die minder zijn.Sahje schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:24:
[...]
Ik vind vooral Thoughsteal bijzonder irritant. Hoe moet ik nou weten dat ik rekening moet houden met Equality Conceration, Tirion, Muster + Quartermaster...
Quick scoping is geen skill
. Dat is gewoon mikken en dan gelijk schieten zodat de auto aim het mikken voor je doet. Beetje hetzelfde als je hero power gebruiken als een hunter
.
En ik speel gewoon minder HS omdat ik teveel golden hunter bois tegen kom. Dat maakt de game voor mij minder vermakelijk en daardoor ga ik andere games spelen. Problem solved voor mij.
En ik speel gewoon minder HS omdat ik teveel golden hunter bois tegen kom. Dat maakt de game voor mij minder vermakelijk en daardoor ga ik andere games spelen. Problem solved voor mij.
Hoe krijg je een gratis cardpack op een Android telefoon? Ik heb al een paar potjes op mijn telefoon gespeeld, maar nog niks ontvangen...
Mjah werkt ook niet altijd hoor. Vooral tegen rogue en warrior bijvoorbeeld. Heb je deadcards zoals give your weapon +3 attack ofzo.....leuk als je geen weapons hebt als priestSahje schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:24:
[...]
Wauw, bane of doom..
Heb nu 3 potjes tegen warlock gespeeld, 1x kwam er een imp gang boss uit, en die andere 2x Mal'Ganis
Heb nu 3 potjes tegen warlock gespeeld, 1x kwam er een imp gang boss uit, en die andere 2x Mal'Ganis

Twee dagen geleden, toen de Android versie uitkwam begonnen met spelen... erg tof! Heb in het verleden veel MTG gespeeld en ook vier jaar WoW, dus het is constant gniffelen.
Heb de grootste lol met een basic deckje als Mage. Ben nu rank 19... geloof 15 wins op m'n naam, met een paar streaks. Loop nu in ranked matches tegen een muur met mensen die vrijwel enkel en alleen rares en hoger gebruiken. Dan is de lol er met je basic deckje er vrij snel vanaf. Zelfs legendaries. Weken grinden of geld uitgeven heb ik niet zoveel zin in... dus ik hou het maar bij casual potjes.
Lijkt er op dat mechanicals populair zijn. De laatste 8 potjes oid hadden allemaal dezelfde taktiek. Wordt een beetje eenheidsworst zo. Iedereen een cookie-cutter deck, want ik weet uit m'n MTG dagen dat er thema's zijn die goed werken, maar er altijd één is die net iets beter werkt... die iedereen vervolgens kopieert. Dan gaat de lol er een beetje vanaf.
Of kunnen mensen die dit langer spelen mij overtuigen dat het de moeite waard is, en dat het op hogere ranks geen één grote eenheidsworst is?
Heb de grootste lol met een basic deckje als Mage. Ben nu rank 19... geloof 15 wins op m'n naam, met een paar streaks. Loop nu in ranked matches tegen een muur met mensen die vrijwel enkel en alleen rares en hoger gebruiken. Dan is de lol er met je basic deckje er vrij snel vanaf. Zelfs legendaries. Weken grinden of geld uitgeven heb ik niet zoveel zin in... dus ik hou het maar bij casual potjes.
Lijkt er op dat mechanicals populair zijn. De laatste 8 potjes oid hadden allemaal dezelfde taktiek. Wordt een beetje eenheidsworst zo. Iedereen een cookie-cutter deck, want ik weet uit m'n MTG dagen dat er thema's zijn die goed werken, maar er altijd één is die net iets beter werkt... die iedereen vervolgens kopieert. Dan gaat de lol er een beetje vanaf.
Of kunnen mensen die dit langer spelen mij overtuigen dat het de moeite waard is, en dat het op hogere ranks geen één grote eenheidsworst is?
Het probleem van nu beginnen met hearthstone is dat je behoorlijk ver achter ligt op de spelers die het spel al vanaf het begin spelen en daarmee ondertussen ook (bijna) alle kaarten gehaald hebben en daarmee de meest uiteenlopende decks kunnen maken. Dan heb ik het nog geen eens over de spelers die er ook geld aan besteden en daarmee dus alle kaarten al gehaald hebben.
Het kan daarom frustrerend zijn en denken dat je tegen een muur aanloopt omdat je niet alle kaarten hebt en je niet het deck kan maken waar je graag mee wilt spelen omdat je niet de juiste kaarten hebt. Een aantal classes zijn zonder legendaries (andere dure kaarten) niet tot amper speelbaar op een hoger niveau. Zo heb je voor een paladin of warrior deck gewoon de nodige legendaries nodig of anders is het deck gewoon minder goed. Er zijn echter ook wel classes waarbij je met relatief makkelijk verkrijgbare kaarten een heel hoog niveau deck hebt. Dan heb ik het bijvoorbeeld over een warlock zoo, face hunter of mech mage (iets duurder wellicht). Maar ik kan mij voorstellen dat dit soort decks niet het meest uitdagend zijn om te spelen en dat het plezier daarmee ook afneemt.
Verder vind ik niet dat er één grote 'eenheidsworst' aan decks zijn, natuurlijk zie je een aantal decks meerdere malen terug maar zie toch ook een hoop verschillende decks, speel zelf zo rank 1-5 richting het einde van het seizoen
Veel succes maar vooral veel plezier, wins met eigengemaakte decks zonder legendaries of top kaarten van decks winnen die deze wel hebben blijft prachtig
Het kan daarom frustrerend zijn en denken dat je tegen een muur aanloopt omdat je niet alle kaarten hebt en je niet het deck kan maken waar je graag mee wilt spelen omdat je niet de juiste kaarten hebt. Een aantal classes zijn zonder legendaries (andere dure kaarten) niet tot amper speelbaar op een hoger niveau. Zo heb je voor een paladin of warrior deck gewoon de nodige legendaries nodig of anders is het deck gewoon minder goed. Er zijn echter ook wel classes waarbij je met relatief makkelijk verkrijgbare kaarten een heel hoog niveau deck hebt. Dan heb ik het bijvoorbeeld over een warlock zoo, face hunter of mech mage (iets duurder wellicht). Maar ik kan mij voorstellen dat dit soort decks niet het meest uitdagend zijn om te spelen en dat het plezier daarmee ook afneemt.
Verder vind ik niet dat er één grote 'eenheidsworst' aan decks zijn, natuurlijk zie je een aantal decks meerdere malen terug maar zie toch ook een hoop verschillende decks, speel zelf zo rank 1-5 richting het einde van het seizoen
Veel succes maar vooral veel plezier, wins met eigengemaakte decks zonder legendaries of top kaarten van decks winnen die deze wel hebben blijft prachtig
Het gaat nogmaals niet er om of je wint of niet. Ik wil uitdaging in mijn potjes, Face Hunter biedt geen uitdaging, je wint of je verliest, vanuitgaande dat je deck goed gebalanceerd is, is het allemaal een kwestie van hoe goed de match up is en welke kaarten je trekt. Jij wint niet door skill, je verliest niet door skill, net als de Face Hunter. Je zit gewoon beide te topdecken in de hoop dat je de winnende kaarten trekt, want meer is het niet.xelfer schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:15:
Uiteindelijk speel ik dit spel voor de uitdaging, en dat is afwezig.
Begrijp niet waarom iedereen met het argument komt van anti-aggro decks maken enz, want Face Hunter geeft mij vaak 1 van de beste winratio's.
Potjes met Face Hunter is gewoon Rock, Paper, Scissor spelen, daar vind ik ook geen bal aan.
Hebben jullie dit gezien, kwam er vandaag toevallig op. Echt een mooie post van een gozer. Was er even helemaal stil van:
http://www.reddit.com/r/h...oodbye_from_a_passionate/
http://www.reddit.com/r/h...oodbye_from_a_passionate/
Zo ben ook begonnen met spelen.
Aangezien ik een Linux gebruiker ben was het nog niet echt mogelijk maar nu met android wel.
Ik moet zeggen het werkt verslavend
Gisteren ook men eigen deck gemaakt, dat werkte voor de eerste 4-5 matches goed maar daarna (denk doordat ik een x aantal lvls hoger was en andere tegenstanders kreeg) werkte het niet meer en verloor ik steeds
Vanavond nog maar wat practice matches. Ook wat andere classes unlocken en uitproberen.
Daarna maar eens een studie beginnen voor een custom deck.
Aangezien ik een Linux gebruiker ben was het nog niet echt mogelijk maar nu met android wel.
Ik moet zeggen het werkt verslavend
Gisteren ook men eigen deck gemaakt, dat werkte voor de eerste 4-5 matches goed maar daarna (denk doordat ik een x aantal lvls hoger was en andere tegenstanders kreeg) werkte het niet meer en verloor ik steeds
Daarna maar eens een studie beginnen voor een custom deck.
Als je niet meer verder komt op Ranked omdat je te weinig kaarten hebt / denkt te hebben. Zou ik lekker Arena gaan spelen. Daar heb je dezelfde kans op een goede deck net zoals anderen. Kost iets meer. Maar als je er goed in wordt haal je er ook meer uit.
En omdat t compleet random is kom je vrij geen standaard decks met veel legendaries tegen.
En omdat t compleet random is kom je vrij geen standaard decks met veel legendaries tegen.
Aha tnx voor de tip. Maar aangezien ik nog maar 2 dagen bezig ben kan het ook handig zijn om eerst eens alle chars te unlocken en eens mee te spelen.majoh schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:14:
Als je niet meer verder komt op Ranked omdat je te weinig kaarten hebt / denkt te hebben. Zou ik lekker Arena gaan spelen. Daar heb je dezelfde kans op een goede deck net zoals anderen. Kost iets meer. Maar als je er goed in wordt haal je er ook meer uit.
Verwijderd
Hearthstone zou eigenlijk een soort van kiddypool moeten hebben. ik weet dat je rank 25 tot 20 hebt, maar als je niet binnen twee avonden rank 20 bent doe je echt iets verkeerd. Nee, ik bedoel een volledige ladder waar je alleen in mag spelen als je account jonger is dan 4 maanden. geef hierin meteen een hogere gold payout dan heb je meteen een degelijk catch-up mechanisme.
Ik kwam vanmorgen een face hunter tegen die niet face ging
. Lekker zijn 4/2 Arcane Golem traden met mijn Shielded Minibot enzo...
Iemand nog wat tips om HC Baron Geddon te halen, na anderhalf uur gisteren maar opgegeven.
Met dit deck http://www.hearthpwn.com/decks/226453-heroic-baron-geddon , ben ik op 8hp gekomen.
Ook een keer dat ik door mijn kaarten heen was, blijkbaar doe ik toch iets verkeerd
Met dit deck http://www.hearthpwn.com/decks/226453-heroic-baron-geddon , ben ik op 8hp gekomen.
Ook een keer dat ik door mijn kaarten heen was, blijkbaar doe ik toch iets verkeerd
Tja, Tirion zou mooi zijn, maar ik vermaak me prima met mijn goedkope divine shield paladin en weapon warrior decks op rank 15-20. Je moet gewoon iets zoeken wat je leuk vindt.Rabbiej schreef op donderdag 16 april 2015 @ 22:11:
Het kan daarom frustrerend zijn en denken dat je tegen een muur aanloopt omdat je niet alle kaarten hebt en je niet het deck kan maken waar je graag mee wilt spelen omdat je niet de juiste kaarten hebt. Een aantal classes zijn zonder legendaries (andere dure kaarten) niet tot amper speelbaar op een hoger niveau. Zo heb je voor een paladin of warrior deck gewoon de nodige legendaries nodig of anders is het deck gewoon minder goed.
Ik ben met sommige classes ook wel tegen zo'n muur aangelopen. Wat voor mij helpt is zorgen dat je je goede decks niet in casual gebruikt. Die heeft namelijk zijn eigen MMR (match making rating) die stijgt als je veel wint. Door alleen slechte decks in casual te spelen wordt je minder met pro decks gematcht en hou je daar nog kans om je daily quests voor die classes te halen.
Verder heb ik voor sommige classes een 0-dust deckje van icy-veins.com gepakt. Hearthstone is toch heel anders dan Magic, en dan is het handig om een fatsoenlijke basis te hebben.
@RobbertDs1: Ja, zeker doen. Er zijn een aantal achievements waarmee je eenmalig extra goud of boosters krijgt, alle classes unlocken is daar 1 van. Plus dan heb je alle basic kaarten.
En dan gelijk maar de volgende mensen hier in zetten:Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:59:
Hearthstone zou eigenlijk een soort van kiddypool moeten hebben. ik weet dat je rank 25 tot 20 hebt, maar als je niet binnen twee avonden rank 20 bent doe je echt iets verkeerd. Nee, ik bedoel een volledige ladder waar je alleen in mag spelen als je account jonger is dan 4 maanden. geef hierin meteen een hogere gold payout dan heb je meteen een degelijk catch-up mechanisme.
- meta spelers (duidelijk zelf geen idee decks te bouwen, dus hebben geen nut in de main pool)
- mensen onder de X% card completion
- mensen die met dit soort ideeën komen
Prima als je het niet met iemand eens bent over hoe de pools verdeeld moeten zijn, maar dat moet met respect medegedeeld worden
[ Voor 70% gewijzigd door Gropah op 20-04-2015 09:55 ]
Heb hem ook een paar dagen in mijn demonlock deck gehad, maar na 2x een Blood Imp, een void terror en een Pit Lord vond ik dat het tijd werd om de card te swapppen... Heb nu dacht ik een Antique Healbot op die plek zitten.dijstr schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:47:
Wauw, bane of doom..
Die General Drakkisath is wel echt een epische bossfight trouwens
.
spoiler:
Ik speelde: Turn 1 Alexstraza -> Turn 2 aanvallen + Pyroblast = winning.
Wat vriendelijk weer!lanerios schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:12:
[...]
En dan gelijk maar de volgende mensen hier in zetten:
- meta spelers (duidelijk zelf geen idee decks te bouwen, dus hebben geen nut in de main pool)
- mensen onder de X% card completion
- mensen die met dit soort ideeën komen
Constructieve antwoord zou zijn dat het misschien niet gewenst Is om je spelersbasis te splitsen. Toch Is er bij dota2 op dit moment een zelfde soort systeem. Je speelt eerst een paar games in de limited hero mode. Daar leer je met een aantal simpele heroes de mechanics van het spel. Dit werkt voor nieuwe spelers best aardig. Zo een zelfde soort limited card mode zou nieuwe spelers ook wel kunnen helpen. Eerst de mechanics van het spel leren met basic cards vs basic cards en pas daarna de diepte ingegooid woren.
Want daar heb je geen innkeeper voor? Geen BRM? Geen Naxx?Sahje schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:19:
[...]
Wat vriendelijk weer!
Constructieve antwoord zou zijn dat het misschien niet gewenst Is om je spelersbasis te splitsen. Toch Is er bij dota2 op dit moment een zelfde soort systeem. Je speelt eerst een paar games in de limited hero mode. Daar leer je met een aantal simpele heroes de mechanics van het spel. Dit werkt voor nieuwe spelers best aardig. Zo een zelfde soort limited card mode zou nieuwe spelers ook wel kunnen helpen. Eerst de mechanics van het spel leren met basic cards vs basic cards en pas daarna de diepte ingegooid woren.
Je moet als playerbase niet willen dat je iedereen gaat splitsen, dan ga je nog langere wacht tijden krijgen voor potjes, en ben je nog verder van huis.
In MOBA's werkt het, omdat anderen afhankelijk zijn van je plays, in Hearthstone ben je alleen verantwoordelijk voor jezelf. In MOBA's niet weten hoe je speelt, is team members game plezier vergallen (schijnbaar, maar goed, dat gebrek aan goede community is een ander verhaal). Als je binnen HS niet goed speelt, heeft de tegenstander een free win. Ik zie niet hoe dat een issue zou kunnen zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door corset op 17-04-2015 09:32 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]