Oke ik ben echt al vrij snel gestopt met lezen.
Ik zei niet dat iedereen die Hunter speelt een idioot is, ik zei dat Blizzard spelers beloont door als een idioot te spelen.
Dat ik niet win omdat ik een gimmick deck speel, is aan mij, dat ik niet win omdat ik niet de beste decks gebruik, is ook aan mij. Dat Blizzard actief helpt om Hunter nog meer idiot friendly te maken, is aan Blizzard, en dat neem ik ze wel kwalijk.
Hunter was altijd sterk en ik denk altijd wel de simpelste class, maar waar die nu staat is gewoon retarded. Nu is face Hunter altijd wel mogelijk geweest, bedoel ik kijk hier naar een deck die maar 7 niet classic kaarten gebruikt, maar die kaarten voegen wel heel veel snelheid toe. Ik denk dat dit in de loop der jaren alleen maar erger wordt, er zullen altijd kaarten uitkomen die Hunter nog meer retarded maakt.
Nu kan je zeggen dat dit erbij hoort enz. Dat zou goed kunnen, maar het probleem is dat geen enkel deck zo retarded is, zelfs Mech Mage vereist meer strategie van beide spelers, terwijl dit bij Hunter vrijwel niet het geval is.
Dus wanneer je een tactisch spel hebt, maar 1 class forceert je om niet meer na te denken, is die class dan broken, of moeten we allemaal naar dat niveau zakken? Oftewel Hunter gaan spelen, of decks die deze keihard counteren, wetende dat hier dus ook geen skill in zit.
Je kan het een beetje vergelijken met CoD Modern Warfare 2. Geen idee of je die ooit hebt gespeeld, maar daar had je een vergelijkbaar probleem. Het spel had veel opties en veel tactieken, snipen, snel sprinten op de vijand af en ze met een SMG afmaken enz enz. Maar er was 1 tactiek die weinig skill vereiste en heel effectief was, de zogenaamde noobtube. Enerzijds had je een attachment onder je wapen, anderzijds een wapen, beide grenade launchers, met een perk deed je dan massa's damage op een groot oppervlakte. Dus schiet enigzins in de buurt, en je had een kill.
Dan kan je zeggen, dat is de manier om te winnen, maar als je gewend bent om shooters te spelen waarbij meer tactiek en skill vereist is, dan voelt dat niet juist. Het is alsof je van de pokertafel naar roulette of de fruitautomaat wordt gestuurd.
Want dat is wel het geval hier, voor GvG was Hunter veel meer gericht op midrange, zelfs met Undertaker was het nog beter, en ja ik weet hoe dat klinkt, maar het voordeel was dat je tech gebruikte om dat deck te stoppen, bijvoorbeeld 2x Owl, die tech kon je ook weer goed tegen andere decks gebruiken. Maar met face Hunter is dat er niet.
Wat moet je dan wel doen? Veel early game, bijv Zombie Chow's, maar deze is vrijwel alleen goed tegen Hunter, dus je moet je deck flink aanpassen op 1 class, puur omdat er vrijwel geen andere manier is om van ze te winnen, terwijl die je andere match ups flink verzwakt.
Dit is uiteraard wel te zeggen voor ieder deck, maar alle andere kaarten in decks werken goed tegen andere classes, ja is Rogue populair dan wil je Loatheb, Belcher, Healing en Harrison, maar dat zijn wel kaarten die tegen meerdere classes sterk zijn.
Face Hunter trekt dus de meta omlaag, de skill omlaag, en dat is dus het probleem, net als die noobtubes. Omdat het effectief is, betekent niet dat het spel zo zou moeten werken. Tevens erkent Blizzard dit ook wel ergens door alle nerfs, bedoel sinds de release is nog geen enkele class zoveel generft als Hunter.
Bedoel sinds release zijn de volgende kaarten aangepast:
Unleash the Hounds (nerf)
Eaglehorn Bow (nerf)
Leeroy Jenkins (nerf en hoofdzakelijk door Hunter gebruik)
Starving Buzzard (nerf)
Flare (nerf)
Soulfire (nerf)
Gadgetzan (nerf hoofdzakelijk Rogue)
Undertaker (nerf hoofdzakelijk Hunter)
Bane of Doom (boost)
Dus sinds release zijn van 8 nerfs er 6 of Hunter gericht.
Hunter is broken, zo simpel is. Niet omdat je er niet van kan winnen, maar omdat ze een kaartspel willen hebben waarbij je veel tactiek kan hebben, om vervolgens alles naar beneden te trekken door Hunter.
Het triest is, is dat ik nu dus flink zit te experimenteren met Demonlock, iets wat Blizzard ook graag wilt want ze hebben weer 2 demon kaarten toegevoegd. Helemaal blij, want die 2de kaart zou weleens aardig goed kunnen werken tegen Hunter, maar dat terzijde.
Door al dat experimenteren en verder niet ranken, zit ik rond 17-18 (kan zo 10 ranks omhoog gaan met Paladin of Druid btw), nu doet dit deck het best goed en win ik de skill match ups, maar zelfs retard Hunters op dit rank, slopen me, en ja, dan heb je het echt over bagger slechte spelers, want rank 18 met Hunter is gewoon te triest voor woorden.
Nu is mijn deck zeker niet optimaal en zegt het zeker wat dat mijn deck beter moet worden (nu had ik ook wel beroerde draws moet ik zeggen, maar dat terzijde

), maar dessalnietemin zou het niet zo makkelijk moeten gaan. Maar op dat gebied zit er gewoon vrij weinig verschil tussen een rank 18 en rank 5 Hunter, behalve dat wanneer ze in de problemen komen, dat ze dan fouten gaan maken. Of het feit dat ze kaarten als Leeroy missen.
[
Voor 11% gewijzigd door
Benjamin- op 10-04-2015 14:26
]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900