[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.358 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Auredium schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:23:
Ik denk dat het echte probleem met de face meta is dat als je hem countered je te veel bezig bent met een anti-face meta en eigenlijk veel minder all-round bent aan het spelen en dus verliest tegen andere goede decks zoals Savage Roar Druids of Muster Paladins.

In die zin is het dan ook redelijk vreemd dat Blizzard ervoor heeft gekozen om een Direct Damage kaart zoals Quick Shot voor hunter uit te brengen en niet een kaart die het gebruik van Beast doet boosten of zo.

De Face Rogue heeft nog wat fine-tuning nodig. Maar Gang up is er wel een goede kaart voor. Lage mana kosten en makkelijk zaken te exploiten zoals Leper gnome of barber.
Dat is het juist, boven rank 5 kom je veeeeeel minder facehunters tegen, als je de juiste tech in je deck steekt in de juiste ranks, ga je veel rapper stijgen.
Als je je stats een beetje trackt en je kijkt naar je laatste 10 games is het al snel duidelijk wat je kan veranderen om je winrate te verbeteren.

All round decks zijn veel beter in toernooien waar je totaal niet weet tegen welke decks je uitkomt, op de ladder is dit redelijk voorspelbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 22:43
Je-zeus, wat is die nieuwe Warrior kaart absurd (die 5 mana 3/3 dwarf). Spoel je 1 laag weg (spawned met inner rage en whirlwind), pleurt hij gewoon nog een bord vol. Wtf moet je hier tegen, 2 flamestrikes topdecken als Paladin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

beve schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:37:
[...]

Dat is het juist, boven rank 5 kom je veeeeeel minder facehunters tegen, als je de juiste tech in je deck steekt in de juiste ranks, ga je veel rapper stijgen.
Als je je stats een beetje trackt en je kijkt naar je laatste 10 games is het al snel duidelijk wat je kan veranderen om je winrate te verbeteren.

All round decks zijn veel beter in toernooien waar je totaal niet weet tegen welke decks je uitkomt, op de ladder is dit redelijk voorspelbaar....
Face decks zijn dan ook om te ladderen. In de top tier red je het inderdaad er niet mee. Zelf speel ik standaard een Muster Paladin deck. Maar het concept van Face spreekt mij aan en om dan te testen of ik een Rogue Face kan maken is wel leuk.Het ging de laatste keer nog net niet snel genoeg. Maar als ik door blijf experimenteren komt het denk ik wel goed. En daarna wil ik natuurlijk kijken of Face-Rogue het kan opnemen tegen Face-hunter. :)
Je-zeus, wat is die nieuwe Warrior kaart absurd (die 5 mana 3/3 dwarf). Spoel je 1 laag weg (spawned met inner rage en whirlwind), pleurt hij gewoon nog een bord vol. Wtf moet je hier tegen, 2 flamestrikes topdecken als Paladin?
Minions met 3 attack opgooien of een kobolt goed getimed neer droppen voor je consecration. Anders is het idd een probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door Auredium op 07-04-2015 15:05 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:50
Net een facehunter die dacht face te gaan tegen mijn tempo druid.
In turn 4 was hij dood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
Zebby schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:50:
Equality, Tirion, Muster QM, Truesilver, Sludge Belcher, Sylvanas, Owl, Follow the Rules, Piloted Shredder.

En dat zijn nog de niet tech-kaarten. Een erg leuke is MC-Tech ertegen.

Het is overigens ook geen warrior kaart hoor, gewoon een neutral, dus doe hem gerust in je eigen deck en gooi er wat Blessing of Kings op ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 15:42
Alleen werken al die dingen niet als iemand hem speelt met warsong commander, inner rage en whirlwind.. Gooi er ook nog een frothing berserker bij en je hebt een hele leuke combo. De combo heeft wel veel kaarten nodig, dus hoe realistisch het is om met enige consistentie te gebruiken laat ik in het midden ;)

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
aicaramba schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:24:
Alleen werken al die dingen niet als iemand hem speelt met warsong commander, inner rage en whirlwind.. Gooi er ook nog een frothing berserker bij en je hebt een hele leuke combo. De combo heeft wel veel kaarten nodig, dus hoe realistisch het is om met enige consistentie te gebruiken laat ik in het midden ;)
Die Warsong Commander combo is daarna ook nog minimaal turn 7 en dan heb je alleen een WS Commander en een Grim Patron + Inner Rage. Dus dan mag je ook wel een antwoord op die combo ertegenover stellen.

Let wel ik heb dit Warrior deck een beetje gespeeld, erg leuk maar je zit toch ook regelmatig met je spreekwoordelijke piemel in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Sahje schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:30:
[...]

Die Warsong Commander combo is daarna ook nog minimaal turn 7 en dan heb je alleen een WS Commander en een Grim Patron + Inner Rage. Dus dan mag je ook wel een antwoord op die combo ertegenover stellen.

Let wel ik heb dit Warrior deck een beetje gespeeld, erg leuk maar je zit toch ook regelmatig met je spreekwoordelijke piemel in de hand.
Vandaar mijn laatste zin :)

Hij kan (in theorie) ook op turn 6 worden gespeeld, trouwens. Dan moet je wel turn 5 coin + emperor thaurissan.. Dus nogmaals. Hoe consistent dit lukt, laat ik in het midden..

Normaal gesproken zal het pas een turn 10+ combo zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door aicaramba op 07-04-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
aicaramba schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:32:
[...]

Vandaar mijn laatste zin :)

Hij kan (in theorie) ook op turn 6 worden gespeeld, trouwens. Dan moet je wel turn 5 coin + emperor thaurissan.. Dus nogmaals. Hoe consistent dit lukt, laat ik in het midden..

Normaal gesproken zal het pas een turn 10+ combo zijn.
Aah maar dan counter ik turn 6 met equality + avenging wrath! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Sahje schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:11:
[...]

Dat kan niet.. Want ik had coin, dus jij kunt pas turn 6 emperor spelen en turn 7 equal + aveng ;)

Je kan wel turn 6 avenging wrath >:)

[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 07-04-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als er mensen een friendly willen spelen of speccen (voor daily), voeg me gerust toe!

eMKa#2629

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Sahje schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:11:
[...]

Equality plus avenging wrath...goed maar het kan beter. Equality plus Consecration is een one sided board wipe voor 6.

Natuurlijk moet je de RNG goden aan je kant hebben. De warrior moet ook zijn Dwerg net hebben in zijn eerste paar beurten alhoewel 1 kaart in RNG wat makkelijker is dan 2 verschillende natuurlijk.

[EDIT]: Mijn face Rogue heeft de nodige veranderingen doorgemaakt. Al verschillende kaarten vervangen in het testen. Ik heb het zo weten te regelen dat de max manakost in een kaart 3 is. Maar ik moet nog verder testen.

Testing..testing...must do more testing. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Auredium op 07-04-2015 16:55 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:46
Veel aggro op dit moment. Ondanks dat alle warriors/priests dit wel makkelijk counteren ben ik nu bezig om een Shaman deck te maken die full anti-aggro wordt. Zodra ik wat verder ben en wat meer testjes heb gedaan zal ik deze hier wel even posten :p hopen dat het gaat lukken.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Royy90 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:11:
Veel aggro op dit moment. Ondanks dat alle warriors/priests dit wel makkelijk counteren ben ik nu bezig om een Shaman deck te maken die full anti-aggro wordt. Zodra ik wat verder ben en wat meer testjes heb gedaan zal ik deze hier wel even posten :p hopen dat het gaat lukken.
AOE removal, taunts en healing voor het leven.

Net iemand doodgeslagen met een 31/12 Lightwarden (2 x Ysera's +5/+5 kaart Nightmare, 2 x Circle Of Healing terwijl ik een Wild Pyromancer in play had :)). Dat soort ongein maakt HS de moeite waard voor mij :D.

[ Voor 19% gewijzigd door xelfer op 07-04-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:08

Turfschipper

Hup NAC

Valt jullie het volgende ook op?

Heb al een tijdje het idee dat er ook een soort meta-achtige vorm van irritant doen is.

Dan heb je weer een tijdje veel rope burners, dan veel well played gasten. En een andere periode is well met weer erg in trek. Of niks doen maar wel heel de tijd een kaart laten zweven.

Die zuigers apen elkaar een beetje na in het irritant doen, het welbekende netzuigen, ;-).

--

Ik trek me trouwens niks aan van de meta. Ook geen idee waar ik dat kan zien.

Probeer of een dek met zoveel mogelijk outs te bedenken. Zo sterk mogelijk. Of ik probeer het een en ander uit.

Ongeacht wie ik tegen kom.

Heb regelmatig dat ik 7 potjes win en dan weer 6 keer verlies. Achter elkaar, met hetzelfde dek. Wat zegt dat dan over de meta?

[ Voor 37% gewijzigd door Turfschipper op 07-04-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nee, dat valt mij niet op. Sowieso squelch ik al mijn tegenstanders direct bij het begin. En als ik win gooi ik er ook standaard een ''Well played'' uit.

[ Voor 26% gewijzigd door London op 07-04-2015 21:17 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Mij wel hoor. Vooral de ropeburners lijken wel helemaal verdwenen te zijn.

Kan ook toeval zijn. Dat ik ze nu ff niet tref.

[ Voor 4% gewijzigd door Turfschipper op 07-04-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Ik rope er vanaf turn 4 oid rustig op los hoor. Lekker vooruit plannen.
Turfschipper schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:11:

Ik trek me trouwens niks aan van de meta. Ook geen idee waar ik dat kan zien.

Probeer of een dek met zoveel mogelijk outs te bedenken. Zo sterk mogelijk. Of ik probeer het een en ander uit.

Ongeacht wie ik tegen kom.

Heb regelmatig dat ik 7 potjes win en dan weer 6 keer verlies. Achter elkaar, met hetzelfde dek. Wat zegt dat dan over de meta?
Helemaal niks. 13 potjes zeggen nog niks over een deck. De variance in card games is zo ontzettend hoog dat je minstens 100 games nodig heb voordat je een deck echt goed kan noemen. Dan begint de randomness factor enigszins uit te werken. Volgens mij ging het een paar pagina's terug hier nog over. Als je 7 potjes wint en 6 verliest dan moet je gewoon lekker doorgaan. Door het winstreak systeem heb je dan dikke winst!

[ Voor 86% gewijzigd door Sahje op 07-04-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:41
Turfschipper schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:11:
Dan heb je weer een tijdje veel rope burners
Laatst zat ik ook na te denken wat je allemaal zou kunnen doen om je win% te verhogen, al is het maar om het principe. Het eerste wat bij mij opkwam was gewoon letterlijk vanaf je mulligan ropen, volgens mij heb je dan heus wel dat je dan 1 op de zoveel games wint omdat je tegenstader ragequit, wat toch een extra procentje is. :D Ik heb het geprobeerd, maar ik kan er gewoon nog slechter tegen dan mijn tegenstander. :P

Ik heb sowieso altijd wel wat vertraging in m'n plays, zelfs als het de eerste seconde al duidelijk is wat je play gaat zijn, puur zodat je niet doorseint naar je tegenstander dat dit je enige play is en hij vervolgens je overige kaarten zou kunnen gokken. Het lukt me echter gewoon niet om echt letterlijk elke beurt te ropen. Meestal heb ik in de eerste paar seconden al m'n play voorbereid en ga ik dan alleen nog nachecken of alles klopt qua mana/card value/welke counterplay hij ertegen kan doen/etc., maar om dan nog een volle minuut extra te gaan wachten elke turn is echt dodelijk. :P

Wel grappig dat dit nou precies laatst terugkwam in dit artikel: http://hearthstoneplayers...part-two-ropes-mulligans/

Het mulligan "voordeel" (altijd wachten totdat je tegenstander het eerst doet) heb ik altijd al wel gedaan, niet precies zo, maar ik bleef wel altijd kijken welke kaarten de tegenstander mulligan'd zodat je zijn kaarten kan gaan gokken. Sinds dit artikel, plus het feit dat ze het er laatst ook bij een toernooi stream erover hadden (Viagame? ik weet het niet meer zeker) let ik hier nu wel meer op en rope ik rustig in de mulligan. :D

[ Voor 4% gewijzigd door PCBaas op 07-04-2015 22:25 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-10 14:59
Nou net nog een paar potjes gespeeld en kwam helaas toch weer een Face Hunter tegen maar nu inmiddels al wel weer rank 10 .
En wie nu nog niet gelooft in de de power of de Face Hunter kijk dit filmpje maar eens

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
PCBaas schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:19:
[...]

Laatst zat ik ook na te denken wat je allemaal zou kunnen doen om je win% te verhogen, al is het maar om het principe. Het eerste wat bij mij opkwam was gewoon letterlijk vanaf je mulligan ropen, volgens mij heb je dan heus wel dat je dan 1 op de zoveel games wint omdat je tegenstader ragequit, wat toch een extra procentje is. :D Ik heb het geprobeerd, maar ik kan er gewoon nog slechter tegen dan mijn tegenstander. :P

Ik heb sowieso altijd wel wat vertraging in m'n plays, zelfs als het de eerste seconde al duidelijk is wat je play gaat zijn, puur zodat je niet doorseint naar je tegenstander dat dit je enige play is en hij vervolgens je overige kaarten zou kunnen gokken. Het lukt me echter gewoon niet om echt letterlijk elke beurt te ropen. Meestal heb ik in de eerste paar seconden al m'n play voorbereid en ga ik dan alleen nog nachecken of alles klopt qua mana/card value/welke counterplay hij ertegen kan doen/etc., maar om dan nog een volle minuut extra te gaan wachten elke turn is echt dodelijk. :P

Wel grappig dat dit nou precies laatst terugkwam in dit artikel: http://hearthstoneplayers...part-two-ropes-mulligans/

Het mulligan "voordeel" (altijd wachten totdat je tegenstander het eerst doet) heb ik altijd al wel gedaan, niet precies zo, maar ik bleef wel altijd kijken welke kaarten de tegenstander mulligan'd zodat je zijn kaarten kan gaan gokken. Sinds dit artikel, plus het feit dat ze het er laatst ook bij een toernooi stream erover hadden (Viagame? ik weet het niet meer zeker) let ik hier nu wel meer op en rope ik rustig in de mulligan. :D
Een andere manier om er extra wins uit te halen is om op het punt dat je verliest en zelf nét geen lethal hebt. (Bijvoorbeeld je hebt een standaard combo die nét niet genoeg is, of je hebt een deel van een standaard combo). Dan zeg je 'well played' en ga je je combo/deel combo uitvoeren.. Er zullen vast wel ooit mensen tussen zitten die dan direct conceden (Myself included) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 16:04

Nitai

Live the life you love.

PCBaas schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:19:
[...]

Wow, wat een goed artikel. Thnx PCBaas!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mulligan strategie doe ik ook altijd al overigens. Het is ook een handige manier om te herkennen tegen wat voor deck je speelt. Je kon vroeger b.v. aan de mulligan vaak goed zien of je warlock tegenstander zoo of handlock speelde (handlock mulligant hard naar twilight drakes/mountain giants).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

aicaramba schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:45:
[...]

Een andere manier om er extra wins uit te halen is om op het punt dat je verliest en zelf nét geen lethal hebt. (Bijvoorbeeld je hebt een standaard combo die nét niet genoeg is, of je hebt een deel van een standaard combo). Dan zeg je 'well played' en ga je je combo/deel combo uitvoeren.. Er zullen vast wel ooit mensen tussen zitten die dan direct conceden (Myself included) :P
Hahaha, dat is wel super sneaky! Haha ;-).

--

Wat betekend mulligan? Het moment dat je je kaarten wisselt of zo? Of de openingskaart?

Dat aantal kaarten wisselen bij de tegenstander let ik wel op. Wisselt hij er drie, dan neem ik meer risico op mijn 1ste kaart.

[ Voor 16% gewijzigd door Turfschipper op 08-04-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Turfschipper schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:12:
[...]

--

Wat betekend mulligan? Het moment dat je je kaarten wisselt of zo? Of de openingskaart?
Mulligan is op het begin dat je je kaarten kan houden of wegdoen inderdaad.

http://www.hearthpwn.com/decks/222433-uwotmate

Dit deck speel ik nu. Echt heel erg leuk met Reincarnate, maar ook nog erg goed.

Net een Handlock zo hard geowned. Een Twilight Drake Earth Shocken is wel 1 van de coolste moves ingame :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1 Earth Shock spelen vind ik wel scary :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 22:48
net even leuk priest deck zitten kijken ziet er wel leuk uit zo eens proberen :D

YouTube: [Constructed] Blackrock Ooze Priest: 2 games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

xelfer schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:17:
1 Earth Shock spelen vind ik wel scary :o.
Ja ik heb er ook 2 ingedaan en de Acolyte eruit gelaten.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Turfschipper schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:12:
[...]

--

Dat aantal kaarten wisselen bij de tegenstander let ik wel op. Wisselt hij er drie, dan neem ik meer risico op mijn 1ste kaart.
In aanvulling op de mulligan vraag.

Is er een site die de verschillende termen uitlegt bij bepaalde decks.
Langzaamaan ken ik ze wel, maar kan mij inbeelden dat het voor een beginnend speler en niet-magic speler bepaalde termen niet zo gekend zijn.

verschil tussen zoo en handlock is mij bvb nog steeds onduidelijk.
Zoo als in veel kleine minions spawnen voor board control.
Ramp, mill,...

edit: ik zag het ook (nog) niet staan in de OP

[ Voor 3% gewijzigd door nagasy op 08-04-2015 11:33 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Zoo = board overspoelen met kleine minions en zo de tegenstander snel doodkrijgen. Vaak hebben minions een manier om andere minions sterker te maken, zodat je vaak efficient kunt 'traden' (het doodmaken van enemy minions terwijl jou minions nog blijven leven).
Handlock = gebaseerd op minions die er voordeel bij hebben als je veel kaarten in je hand hebt. Dit wordt gespeeld met warlock, vanwege de heropower waarmee je kaarten kan drawen. In een handlock zitten dus kaarten als mountain giant en twilight drake. Omdat je door de heropower ook 2 health verliest zitten er molten giants in het deck. Om te zorgen dat je niet dood gaat heeft het deck veel taunt (givers) (sludge belcher, sunfury protector en defender of argus) en veel heals (antique healbot en syphon soul). Dit deck is een sterk control deck.
Ramp = Een druid deck waarmee je gebruik maakt van kaarten als innervate en wild growth (en de nieuwe emperor thaurissan) om zo snel tot minions met een high mana cost te kunnen spelen.
Mill = De tegenstander veel kaarten laten drawen en / of zijn kaarten terug naar zijn hand spelen, om te zorgen dat zijn hand te vol komt te zitten en zo kaarten gaat 'discarden'. De uiteindelijke win conditie is vaak fatigue. Dan is het deck van de tegenstander op en pakt hij elke keer dat hij een kaart moet drawen damage.
Combo = Decks die zijn gebaseerd op specifieke combinaties van kaarten om te game te winnen. Combinaties als savage roar en force of nature voor druid, stormwind knight -->divine spirit -->divine spriti --> inner fire voor priest, warsong commander --> grim patron --> inner rage --> whirlwind voor warrior. Deze decks hebben vaak veel card draw, om te zorgen dat ze de juiste combo zo snel mogelijk in hun hand hebben.

Een link met alle termen heb ik zo gauw niet.

[ Voor 21% gewijzigd door aicaramba op 08-04-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Nitai schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:25:
[...]
Wow, wat een goed artikel. Thnx PCBaas!
8)
nagasy schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:19:
[...]
Is er een site die de verschillende termen uitlegt bij bepaalde decks.
HS Terminologie: http://www.liquidhearth.c...ginners-guide-to-hs-terms
De enige definitie die ik kan bedenken die hier niet bijstaat is millen. Millen is het mechanisme dat je kaarten van de top van het deck direct naar de graveyard gaan, dit mechanisme zit niet direct als kaarteffect in heartstone, maar gebeurd natuurlijk wel zodra je meer dan 10 kaarten in je hand hebt en dan nog meer drawed.
EDIT: http://www.reddit.com/r/h...neral_ccgtcg_terminology/

Overzicht van alle populaire decks + decklists: https://tempostorm.com/ar...krock-mountain-approaches

Ik denk dat het bovenstaande je wel op weg helpt. :7

[ Voor 4% gewijzigd door PCBaas op 08-04-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
beuker19 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:46:
Nou net nog een paar potjes gespeeld en kwam helaas toch weer een Face Hunter tegen maar nu inmiddels al wel weer rank 10 .
En wie nu nog niet gelooft in de de power of de Face Hunter kijk dit filmpje maar eens
[video]
Je bedoeld het potje waarin Trump aardig wat keren faalt? (sorry, maar healbot niet slopen heeft hem echt teveel gekost daar).

Trump is een leuke speler, maar om zijn potjes serieus te nemen, nee dat niet..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, Trump is wel in staat om bij de top van legend ranked spelers te komen :). Hoewel ik vaak ook wel krom lig om de blooper videos van de 'pro' spelers :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-10 12:12
aicaramba schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:45:
Vaak hebben minions een manier om andere minions sterker te maken, zodat je vaak efficient kunt 'traden' (het doodmaken van enemy minions terwijl jou minions nog blijven leven).
Als je eigen minion het overleeft is het geen ruilen, he? Minions sterker maken is een manier van "trading up", dwz lage mana minions ruilen in jouw voordeel tegen hoge mana minions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
xelfer schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:16:
Mja, Trump is wel in staat om bij de top van legend ranked spelers te komen :). Hoewel ik vaak ook wel krom lig om de blooper videos van de 'pro' spelers :D.
Meer omdat hij de meta gebruikt, dan dat hij echt leuk speelt. En omdat zijn fouten vaak door geluk worden goed gemaakt :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik denk dat Trump meer fouten maakt dan ik in Hearthstone......is ook niet gek hij speelt 10+ uur per dag en ik 1-4 potjes per dag :P

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 13:28
lanerios schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:27:
[...]

Meer omdat hij de meta gebruikt, dan dat hij echt leuk speelt. En omdat zijn fouten vaak door geluk worden goed gemaakt :p
Jammer dat jij alleen zoveel ongeluk hebt, anders zou je ook nr 26 van de wereld kunnen staan.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Benjamin- schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:41:
[...]

Jammer dat jij alleen zoveel ongeluk hebt, anders zou je ook nr 26 van de wereld kunnen staan.
Que? Slaat dit nog ergens op? of is dit gewoon geschreeuw? of is dit een

"je mag geen commentaar hebben als je slechter dan hem bent" oid?

Kan iemand deze uitleggen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-09 14:33

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

lanerios schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:48:
[...]

Waarschijnlijk dat het dus geen geluk is. Anders zou hij niet zo hoog komen. Iets kan namelijk niet "altijd" goed komen door geluk. Dan speelt er kennelijk iets anders ook nog mee. (kans berekening misschien, ik weet het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
108rogar schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:26:
[...]

Als je eigen minion het overleeft is het geen ruilen, he? Minions sterker maken is een manier van "trading up", dwz lage mana minions ruilen in jouw voordeel tegen hoge mana minions.
Nja.. Met abusive sergeant kan je zorgen dat je 2 atk minion trade met een spider tank bv.. Om het verhaal niet te ingewikkeld te maken gooide ik het ff allemaal op dezelfde hoop. Aangezien het in de volksmond toch allemaal traden wordt genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
IdieEasy schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:51:
[...]

Waarschijnlijk dat het dus geen geluk is. Anders zou hij niet zo hoog komen. Iets kan namelijk niet "altijd" goed komen door geluk. Dan speelt er kennelijk iets anders ook nog mee. (kans berekening misschien, ik weet het niet).
True, maar m'n punt blijft. Ik kijk 100x liever mensen die echt nieuwe decks spelen, dan een Trump die gewoon precies de meta volgt, en waar dus totaal geen originaliteit inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
lanerios schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:48:
[...]

"En omdat zijn fouten vaak door geluk worden goed gemaakt"

Ja pro's maken fouten, net zoals iedereen. Maar het feit dat jij wilt dat een facehunter gaat traden, in het geval dat er 2x Vanish langskomt en een Brewmaster, dan ga je uiteindelijk meer potjes verliezen dan winnen.

Nu kan je zeggen, maar het was een fatigue deck, dat moest hij weten. Los van of hij het wist of niet, wat denk je dat er gebeurd wanneer hij was gaan traden en er gang up was gebruikt op die Deathlords ipv dat hij constant alles gebruikte om meer heals te krijgen?

Trump begreep zijn win condition, en dat is ook waarom face hunter zo retarded is.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-09 14:33

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

lanerios schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:55:
[...]

True, maar m'n punt blijft. Ik kijk 100x liever mensen die echt nieuwe decks spelen, dan een Trump die gewoon precies de meta volgt, en waar dus totaal geen originaliteit inzit.
Wat je kijkt is jou voorkeur, dat doet niet af aan hoe goed of niet hij is. Met orginele decks is het een stuk lastiger, zo niet onmogelijk om zo hoog te komen. Mensen komen naar hem toe om te leren winnen. Hij is nou eenmaal niet de meest entertraining streamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
IdieEasy schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:02:
[...]

Wat je kijkt is jou voorkeur, dat doet niet af aan hoe goed of niet hij is. Met orginele decks is het een stuk lastiger, zo niet onmogelijk om zo hoog te komen. Mensen komen naar hem toe om te leren winnen. Hij is nou eenmaal niet de meest entertraining streamer.
Helaas is het wel zo dat de Meta leidend is geworden. Dit heeft voor veel mensen MTG ook verpest, waarom nog op een toernooi spelen als je niet standaard deck X hebt.

Enige vorm van originaliteit wordt compleet gesloopt, en alles draait nog om "wat spelers X en Y hebben besloten".

Dan blijf ik voorlopig maar tegen vrienden spelen, met rondklooi decks :p veel leuker omdat je dan niet weet wat je kan verwachten, ipv bijna elke turn al weten wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lanerios schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:55:
[...]

Noxious die probeert veel uit, en hij is ook leuk om naar te kijken en is niet zo saai als Trump.

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik vind Kripparian verreweg de fijnste streamer om naar te kijken. Gewoon een rustig iemand die vaak met leuke decks speelt en gewoon prettig is om naar te kijken.

Amaz vind ik ook wel ok, hoewel die blijkbaar fake is. Sinds hij zo populair is geworden, doet hij opeens heel uitbundig tijdens z'n streams, terwijl hij ''vroeger'' blijkbaar altijd een rustig persoon was.

Trump vind ik ook wel behoorlijk saai, Kolento idem dito.

Forsen is ook wel ok, evenals Noxious. Als je wilt leren moet je Lifecoach checken, die bespreekt z'n plays vaak omdat 'ie toch iedere turn roped :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:50
Ik vind Forsen een beetje een downer/rager tijdens zijn streams op 1 of andere manier maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn :)

Trump kijk ik graag, lekker rustig en toch interactie met zijn publiek maar ook (niet als amaz wat je terecht zegt) "echt" :)
Ik vind Kripparian ook erg leuk om naar te kijken idd.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Las Vegas schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:20:
Amaz vind ik ook wel ok, hoewel die blijkbaar fake is. Sinds hij zo populair is geworden, doet hij opeens heel uitbundig tijdens z'n streams, terwijl hij ''vroeger'' blijkbaar altijd een rustig persoon was.
Er zit zeker een stuk theater in, echt van een paar schepjes er op, maar ik heb nu een oude video van hem zitten kijken, en je ziet wel nog steeds dezelfde persoon, dezelfde dingetjes, alleen nu inderdaad uitbundiger en vooral ook het durven te zijn.

Heel simpel, hij begon net in deze video, echt letterlijk een paar dagen, dan durf je niet jezelf te zijn, dan durf je niet gek te doen. Maar je ziet wel dat het duidelijk zijn karakter is, dat hij niet 1 of ander saai persoon is die acteerlessen heeft genomen.

Hier een paar momenten:

2x Black Knight van Thoughsteal, tevens had hij al 2x Senjin op andere manieren verwijderd in de hoop op value.
https://youtu.be/NhxxNhF60So?t=9m

Ragnaros vs Gruul, kijken tot in ieder geval 14 minuten wanneer de 2de Ancient of War komt
https://youtu.be/NhxxNhF60So?t=11m

Zeker vanaf 11 minuten zie je echt Amaz zoals je hem nu vaak ziet. Bedenk je dan nu dat hij al meer dan een jaar aan het streamen is, gigantische hoeveelheid viewers krijgt die hem waarderen voor wie hij is als een streamer. Dan durf je jezelf te zijn, en ja dan doe je er ook wat extra bij. Dat doen zoveel streamers, daar is niets mis mee, tevens zegt dat ook niet dat hij zichzelf niet is.

Persoonlijk kan ik ook heel gek doen, maar dat is wel heel erg afhankelijk van hoe ik me voel en waar ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

lanerios schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:13:
[...]

Helaas is het wel zo dat de Meta leidend is geworden. Dit heeft voor veel mensen MTG ook verpest, waarom nog op een toernooi spelen als je niet standaard deck X hebt.

Enige vorm van originaliteit wordt compleet gesloopt, en alles draait nog om "wat spelers X en Y hebben besloten".

Dan blijf ik voorlopig maar tegen vrienden spelen, met rondklooi decks :p veel leuker omdat je dan niet weet wat je kan verwachten, ipv bijna elke turn al weten wat er gaat gebeuren.
Het is natuurlijk wel zo dat als je komt met een nieuw deck wat ook van meta kan winnen dit uiteindelijk bij succes wordt gekopieerd en dus onderdeel van de meta wordt. Dus meta is zeer moeilijk aan te ontkomen.

Bij magic the gathering is dit ook heel sterk in bijvoorbeeld modern als block of legacy wat eigenlijk vrij muur vast zit in bepaalde decks. Maar magic heeft dan nog gewoon EDH waar geen staple meta decks in zitten.

Momenteel zie ik het nog niet gebeuren dat er afwijkingen in play komen bij Heartstone. Iig zou ik niet zmaar zien hoe een heartstone EDH zou werken haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Kripp is een sympathieke gast waar ik zelf ook naar kijk, maar ik wordt wel steeds sneller moe van zijn saltyness. Tegenstander heeft altijd goede RNG, hij nooit, of hij lult er even snel omheen. Kan het bijna niet meer verdragen...

Amaz kan ik totaal niet verdragen. Hij lijkt me ook wel aardig en goed, maar dat overdreven gedoe is echt veel te erg. Honderd keer een woordje of zinnetje herhalen (Ok, let's do this guys, let's do this. We're gonna do thiiissssss <dan zingend> We are going to dooooo thhhhiisssss lalalal X 10). Alsof je naar een verwijfd kind van 3 met 6 gram coke op zit te kijken. Ik trek dat gewoon niet. Als hij dat niet zou doen zou ik best naar hem kijken en hij heeft best wel talent voor presenteren, in tegenstelling tot de andere streamers die ik noem in deze post. (Jeopardy etc doet hij leuk, check YT, is sowieso wel grappig om te zien)

Trump kijk ik soms, steeds minder alleen, maar ook vooral omdat ik HS langzaamaan saaier vind worden om te kijken. Trump is gewoon een apart ventje die hele droge humor heeft, die sommigen niet kunnen zien/waarderen. Hij is inderdaad saaier dan vele anderen, maar op een of andere manier kan ik hem het beste verdragen. Zeker niet de allerbeste speler onder de streamers, maar wel goed genoeg om van te leren.

Forsen is een beetje de troll onder de streamers, maar ondanks alle kutmuziek, kut spamchat en donations toch wel een aardig persoon die 'echt' overkomt. Soms kijk ik hem ook, alleen hij zwerft vaak boven rank 1000 legend, en het is leuker als iemand dichtbij de topranks legend komt.

In principe zijn ze allemaal erg anders, op zijn minst redelijk goed in de game en hebben ze hun eigen niche binnen de HS-markt, dus kan iedereen lekker kijken naar wie hij leuk en goed vindt.

Trouwens, ook Thijs is ineens erg populair geworden qua vieweraantallen (zag laats bijna 9K, vroeger zat hij rond de 200) maar zijn Engels is tenenkrommend slecht + ik vind hem wat te jong om entertainent te zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Auredium schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:13:
[...]

Het is natuurlijk wel zo dat als je komt met een nieuw deck wat ook van meta kan winnen dit uiteindelijk bij succes wordt gekopieerd en dus onderdeel van de meta wordt. Dus meta is zeer moeilijk aan te ontkomen.

Bij magic the gathering is dit ook heel sterk in bijvoorbeeld modern als block of legacy wat eigenlijk vrij muur vast zit in bepaalde decks. Maar magic heeft dan nog gewoon EDH waar geen staple meta decks in zitten.

Momenteel zie ik het nog niet gebeuren dat er afwijkingen in play komen bij Heartstone. Iig zou ik niet zmaar zien hoe een heartstone EDH zou werken haha. :P
Klopt, helaas is dat waarom ik ben gestopt met toernooien jaren geleden (rond de Kaldra tijd). Het draaide toen ook al om die ene combo van 60 kaarten die effectief was. Hierdoor was het bij de finalisten heel makkelijk te zien wat er elke turn gespeeld zou worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 12:25
Persoonlijk vind ik Day9 en TotalBiscuit ook erg toffe streamers, ik volgde hen al toen ik nog slechts StarCraft 2 speelde, maar beide streamen ook af en toe Hearthstone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind Reynad wel een baas, maar als ik al naar streamers kijk, dan is het vnl. naar competitive call of duty enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Reynad heeft het echter voor mij wel afgedaan door te ver gegaan. Zo noemde hij Amaz een sociopaat en Xixo en Firebat zijn ongelooflijke noobs die winnen door geluk. Zijn ego is zo gigantisch gekrenkt door Archon/Amaz, dat hij gewoon alles maar zegt om zijn ego een boost te geven. Hij laat nu gewoon zien dat hij een kinderachtig mannetje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
WTF.. Mijn tegenstander was net aan de beurt.. Speelt dr boom en ping en komt daarmee op 0 mana..
Daarna wacht hij een tijd, ik krijg de beurt niet.. En opeens speelt hij blastmage, heeft hij 6 mana over en killt hij me. Hij kreeg gewoon een tweede beurt, of zijn mana crystals werden gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Benjamin- schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:19:
Zijn ego is zo gigantisch gekrenkt door Archon/Amaz
Kan je hierover uitbreiden? Want dit heb ik helaas niet meegemaakt en is natuurlijk super interessant. :o :P

[ Voor 5% gewijzigd door PCBaas op 08-04-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 23:22

Mauz1978

Console War Veteran

aicaramba schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:28:
WTF.. Mijn tegenstander was net aan de beurt.. Speelt dr boom en ping en komt daarmee op 0 mana..
Daarna wacht hij een tijd, ik krijg de beurt niet.. En opeens speelt hij blastmage, heeft hij 6 mana over en killt hij me. Hij kreeg gewoon een tweede beurt, of zijn mana crystals werden gereset.
Ik had gisteren een warlock die Jaraxxus speelde, en daarna zijn hero power meteen gebruikte, en nee, die emperer was niet eerder opgegooid. Erg raar!

En die filmpjes van raynad wil ik ook zien. Ik vind het een walgelijke kerel, erg arrogant en kijkt altijd alsof hij net uit bed komt/ ontzettend high is... (maar goed uiterlijk daargelaten, ik vind het gewoon een irritant ventje)

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:53

Snappie88

Mr. Hollywood

The_Big_Easy schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:58:
Persoonlijk vind ik Day9 en TotalBiscuit ook erg toffe streamers, ik volgde hen al toen ik nog slechts StarCraft 2 speelde, maar beide streamen ook af en toe Hearthstone...
Zijn beide zeer vermakelijk, en spelen inderdaad meer dan alleen Hearthstone. Als je deze twee interessant vind, kan ik je trouwens ook GuardsmanBob aanbevelen. Ook zeer hoge kwaliteit.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
PCBaas schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:52:
[...]

Kan je hierover uitbreiden? Want dit heb ik helaas niet meegemaakt en is natuurlijk super interessant. :o :P
Mja het zijn vooral veel dingen bij elkaar.

Reynad was eerst de grote man in Hearthstone, hij had wel niet de kijkers die Amaz of Trump had, maar goede speler, veel viewers en vooral zijn eigen team met een hoop topspelers, maar veranderde allemaal.
Reynad verloor steeds meer, zag Amaz een succesvol eigen team opzetten, tournaments houden, Firebat die world champ werd enz.

Kort na Blizzcon was er weer iets, Reynad was weer eens zijn salty zelf en zei iets tegen Firebat, Firebat had daar niet zo netjes op gereageerd, waarop Reynad hem een triest kindje ofzo noemde. Ik kan er helaas niets over vinden, maar weet dat Hosty hier destijds over had verteld.

Dan krijg je nog is Xixo, de BM meester, die dus constant Reynad maar versloeg en hier doodleuk over twitterde enz, wat ertoe deed leiden dat "xixo" op de banlist staat in zijn kanaal.

Doe daar dan ook nog bij dat zijn team uit elkaar is gevallen, bedoel Tides is al lang weg, MagicAmy/William foetsie is met heel veel schade aan het team (de saltmaster himself had net een 5tal Amy emotes gedaan - 4 daarvan vormde 1 grote Amy) en dan natuurlijk KitKatz die constant in het Archon house zit.

Zijn team stelt niets voor, zijn tournament performance is niet heel bijzonder en hij organiseert niets.

Amaz doet dit wel allemaal goed, Archon staat heel sterk en doet eigenlijk alles wat Reynad al die tijd had willen doen.

Oh en laten we niet vergeten, dat ondanks dat hij de eigenaar is van het team, Frodan de manager is, die hem dus constant tegenspreekt, omdat Reynad als een klein kind tekeer gaat, en Frodan weer moet gaan blussen. Al met al staat Reynad er veel slechter voor dan 6-9 maanden geleden, toen Reynad de grote jongen was en Amaz niets meer dan een populaire streamer.

Zie ook: https://www.reddit.com/r/...hots_from_amaz_to_reynad/
Ik was trouwens degene die Amaz een berichtje hierover had gestuurd! :+
https://twitter.com/CrazyGunnerr/status/567137964325896192

En de reactie van Frodan:
Reynad always speaks his mind. That's a large part of his appeal and his personality, but is what also makes him one of the most genuine and fun people that I've had the pleasure in working with. That said, I want to emphasize that Reynad's opinions on other players and figures do not represent the full opinions of Tempo Storm.
We still watch Amaz's streams and events to support his community efforts. I've personally been grateful that he has extended invites to our team in past events such as the Pinnacle and Jeaparino. In fact, we find enjoyment in the rivalry rooted in the some of the fundamental similarities shared between Tempo Storm and Archon. No matter what happens in tournaments or on the redditz, we still respect what Archon is striving to achieve and wish them the best in whatever they do :)
Natuurlijk puur brandje blussen, want wanneer de team eigenaar een andere streamer, die hij al diverse keren heeft ontmoet, gewoon een sociopaat noemt, dan kan je dit niet af doen als een leuke rivaliteit.

[ Voor 24% gewijzigd door Benjamin- op 08-04-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2w
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-12-2024

p2w

Ik zoek iemand voor de toeschouwer opdracht.

Voeg me toe: P2w#2288

(Weet niet of #2288 nodig is :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Ik ben ook geen Reynad fan, maar hij heeft veel betekend voor de Hearthstone/Esports wereld, en dit doet hij nog steeds. Het is iemand die zich volledig stort op zijn bedrijf en hierin naar mijn weten geen moeite noch geld spaart.
Hij blijft echter gigantisch salty en zou een coach/relationship manager kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De salt is juist hilarisch. Ik volg de streamers in HS eigenlijk niet echt, maar deze verhalen doen mij aan GTST denken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bwahaha.. als je magicamy in je team hebt zitten faal je al. Grootste fraud van Hearthstone <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Benjamin- schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:59:
[...]

Mja het zijn vooral veel dingen bij elkaar.
Haha, thanks voor de samenvatting, ik had bijna zelf een verhaal bij elkaar bedacht, maar dit maakt alles zo veel duidelijker! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
xelfer schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:10:
De salt is juist hilarisch. Ik volg de streamers in HS eigenlijk niet echt, maar deze verhalen doen mij aan GTST denken....
De salt maakt hem inderdaad goed, maar dat hij zo gigantisch op de man gaat spelen, zulke woorden gebruikt, waarbij hij waarschijnlijk nog te dom is om ze echt te begrijpen, dan doe je jezelf niet goed.

Ik vind veel opmerkingen best mogen, als hij wilt zeggen dat Amaz doet overacteren, vind het best, wilt hij weer is zielig doen over de zoveelste meid op Twitch die hem heeft afgewezen, ook best. Maar om iemand een sociopaat te noemen, dat gaat bij mij te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

aicaramba schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:28:
ook een keer gehad. Het lijkt op een soort hele vreemde glitsch die soms doet optreden., Trump had dit ook een keer meegemaakt onstream zelfs. Als het op doet treden is het vrijwel altijd GG.
Je tegenstander krijgt twee beurten achter elkaar en jij kunt tussentijds niet ingrijpen want het ziet uit alsof je geen beurt krijgt.

Denk dat Blizzard het ook in de gaten houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
het is erg simpel. Je kreeg gewoon een disc, wat niet altijd overkomt. In het spel lijkt 't dan dat je tegenstaander 2 beurten achter elkaar kreeg, terwijl hij aan 't vloeken was waarom jij zo irri aan 't ropen was :D

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Mofkees schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:45:
het is erg simpel. Je kreeg gewoon een disc, wat niet altijd overkomt. In het spel lijkt 't dan dat je tegenstaander 2 beurten achter elkaar kreeg, terwijl hij aan 't vloeken was waarom jij zo irri aan 't ropen was :D
Het rare is dat ik nog niet het idee had dat de beurt zo lang duurde.
Ik vond het zelfs nog niet eens raar dat hij nog niet ging ropen. Laat staan ik in de beurt erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Inmiddels goed bezig. Even mijn Face-Rogue project in de ijskast gezet en inmiddels 6 a 7 keer achter elkaar non-stop gewonnen met mijn muster-paladin. Dat ook nog tegen verschillende klasses; face hunters, mech mages etc. etc. Gaat wel lekker zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Waarom speelt iedereen ineens mage in arenas? Vandaag 11 arena potjes gespeeld, 10 mages en 1 rogue :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat mage al sinds early game verreweg de beste arena class is? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
xelfer schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:08:
Omdat mage al sinds early game verreweg de beste arena class is? :O
Niet echt, het was de laatste tijd juist erg rustig met mages. M.i. zijn paladins en rogues veel sterker in arenas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
flamestrike blijft een van de beste arena kaarten, en het is common... in Arena gaat 't ook voornamelijk om de board presence, om die reden zou Mage altijd (een van) de top class zijn in Arena.

Rogue heeft top combo's maar dat is in arena toch moeilijk uit te halen. Echter ALS je een paar goeie kaarten hebt, kom je ook erg ver.

Paladin heeft natuurlijk ook goeie class kaarten en in de huidige rush meta (ook in arena) heb je als Paladin veelal antwoorden aan 't begin. MoB en mini bot zijn erg aardig. Mja equality krijgt man echter vrijwel nooit en zo kan je moeilijk de game draaien, i.t.t. een goed ge-timed flamestrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Mofkees schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:22:
flamestrike blijft een van de beste arena kaarten, en het is common... in Arena gaat 't ook voornamelijk om de board presence, om die reden zou Mage altijd (een van) de top class zijn in Arena.

Rogue heeft top combo's maar dat is in arena toch moeilijk uit te halen. Echter ALS je een paar goeie kaarten hebt, kom je ook erg ver.

Paladin heeft natuurlijk ook goeie class kaarten en in de huidige rush meta (ook in arena) heb je als Paladin veelal antwoorden aan 't begin. MoB en mini bot zijn erg aardig. Mja equality krijgt man echter vrijwel nooit en zo kan je moeilijk de game draaien, i.t.t. een goed ge-timed flamestrike.
Probleem is dat elke goede arenaspeler om dingen als flamestrike/MCT enzo heen speelt. Als je in turn 6/7 gewoon 4hp drops hebt liggen om flamestrike het waard te maken speel je gewoon slecht.
Die paladin DS combos en rogue cc is vaak veel minder tegen te doen (zeker tegen rogue is het altijd die "what-if" afweging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Combo's in arena zijn hele grote risico's. Krijg je niet de juiste kaarten, zit je waarschijnlijk met een erg awkward deck. Wil je consequenter winnen moet je gaan voor value. Mage scoort hier goed, net als Paladin of Shaman. Mage heeft dan de bonus dat de boardclear common is, net als extreem sterke removal spells (frostbolt, fireball, polymorph).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mage heeft gewoon extreem sterke class commons. Zeker als je het vergelijkt met andere classes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
Mage is inderdaad, als je naar de kaarten kijkt, de sterkste class. Ookal vind ik wel dat Priest sinds GvG erg lekker speelt in de arena. Daar haal ik net zoveel wins mee als Mage. Ookal ben je als priest wel afhankelijk van goed te healen minions. Dus meer life hebben dan attack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Zebby schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:26:
Combo's in arena zijn hele grote risico's. Krijg je niet de juiste kaarten, zit je waarschijnlijk met een erg awkward deck. Wil je consequenter winnen moet je gaan voor value. Mage scoort hier goed, net als Paladin of Shaman. Mage heeft dan de bonus dat de boardclear common is, net als extreem sterke removal spells (frostbolt, fireball, polymorph).
Die DS kaarten trek je verrassend vaak als Paladin.
Als ik naar mijzelf kijk heb ik met mage pas 1 keer 12 wins gehaald. Met paladin 3 keer en met rogue ook 3 keer. Met mage blijf ik vaak steken op 8 wins o.i.d. en de potjes die ik dan verlies zijn vrijwel altijd tegen paladins of rogues.

Rogue heeft altijd wel iets tegen boardpresence, is het geen oil/blade flurry of backstab dan is het wel sap of assasinate. Gecombineerd met de combo commons blijft dat gewoon erg sterk.
Als je ze allemaal draft heb je gewoon een freeride naar 12 wins, zeker als je ook nog een sprint erbij pakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Krukar op 09-04-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krukar schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:59:
Waarom speelt iedereen ineens mage in arenas? Vandaag 11 arena potjes gespeeld, 10 mages en 1 rogue :?
Mage heeft de beste comeback kaarten die er zijn om het tempo weer in jouw voordeel te veranderen. Denk aan frost nova/blizzard/flamestrike en in mindere mate cone of cold/chugga/water elemental.

Frost nova is alleen maar beter geworden in arena met alle deathrattles en aggressieve decks. Je kan dan nog is een keer 2 drop en/of 3 drop missen.

Vaak zijn de potjes eigenlijk al beslist in beurt 4/5 als je dan geen board control heb, dan moet je een comeback kaart trekken om nog terug te komen. Anders blijf je achter de feiten aan lopen en moet jij constant traden en kan je tegenstander face damage blijven doen en uitendelijk trek je dan meestal aan het kortste eind, tenzij frost nova :+

En voor arena heeft mage denk ik ook de best hero power.

Overigens met alle classes 12 wins gehaald behalve warrior en warlock. Dus het kan zeker met andere classes.
Auredium schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:53:
Inmiddels goed bezig. Even mijn Face-Rogue project in de ijskast gezet en inmiddels 6 a 7 keer achter elkaar non-stop gewonnen met mijn muster-paladin. Dat ook nog tegen verschillende klasses; face hunters, mech mages etc. etc. Gaat wel lekker zo. :)
Tijdje terug turn-6 rogue gespeelt alleen met alle death rattle is dat bijna niet meer te doen. Maar dat ging heel lekker en snel. Elke potje was de tegenstander beurt 6/7 dood, had je hem dan niet dood of bijna dood dan was jezelf dood, maar ranken ging wel heel snel toen. Persoonlijk vind ik het leuker om control decks te spelen, vandaar dat constucted mij ook niet echt boeit atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
Krukar schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:25:
[...]

Probleem is dat elke goede arenaspeler om dingen als flamestrike/MCT enzo heen speelt. Als je in turn 6/7 gewoon 4hp drops hebt liggen om flamestrike het waard te maken speel je gewoon slecht.
Die paladin DS combos en rogue cc is vaak veel minder tegen te doen (zeker tegen rogue is het altijd die "what-if" afweging).
je gaat ervan uit dat je voorstaat tegenover een mage op t6/t7, dat hoeft/kan niet altijd. Je kunt idd vaak een FS uitlokken, maar als een mage kan je je tegenstander doen geloven dat je geen FS hebt, en dan op t8/t9 je slag slaan.

Het is ook zo dat 'noobs' geneigt zijn mages te kiezen, dus je komt ook erg vaak slechte mage spelers tegen.

Heb zelf iig de meeste 12 wins gehaald met. Mages en pals, daarna komen druids. Vroeger ook vaak met shamens gehaald maar laatste tijd vind ik hem redelijk zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik wil gaan proberen om een control rogue deck te maken. Ik denk dat gang up daar erg geschikt voor is.

Het fijne aan gang up is, dat je minions kan kopiëren die je in de match-up het meeste nodig hebt. Tegen rush en combo decks zijn dit taunts en heals en tegen control decks zijn dit grote minions of sylvanas ofzo.

Ik heb het deck nog niet gemaakt, maar in mijn hoofd zit het zo:
Rogue heeft veel early removal spells en tempo kaarten, deze stop je veel in je deck om je goed te kunnen wapenen tegen agro decks. SI7, evis, fan of knives, deadly poison, backstab, blade flurry, betreyal, defias ringleader en edwin.
Hier bij stop je een aantal midgame kaarten er in en big removals. Assassinate, sludge, healbot, azure, sabotage.
Verder een paar utility lategame kaarten als loatheb en emperor thaurrissan.

Je stopt er helemaal geen lategame kaarten in. Je gebruikt in de control match-up je gang up op de sterke kaarten van je tegenstander te pakken.

Zo kun je lategame toch mee komen met de control decks en heb je ook een card advantage.

Ik moet er uiteraard nog mee experimenteren. Ik kan me wel voorstellen dat het tegen handlock een slecht deck is, omdat: 1. Vanwege gang up krijg jij je sterke minions pas ná de tegenstander. Dit verschil kan in geval van mountain giant erg groot zijn, omdat je deck dan nog erg vol zit. 2. Omdat de sterke minions van handlock niet zo goed zijn als simpelweg een big body. Deze zijn alleen goed bij weinig health of een volle hand.

Ik zal laten weten of het iets wordt.. Al lijkt me vooral het 'grote minions krijgen ná de tegenstander' ding wel iets waardoor het niet zo goed zou kunnen werken.

Edit: Ik kom er net achter dat ik SI 7 agent nog helemaal niet had :/

Edit 2: 3-1.. Tegen zoolock, quartermaster paladin en mech mage gewonnen :) En verloren tegen beast hunter :(

[ Voor 5% gewijzigd door aicaramba op 09-04-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Leuk toernament live trouwens op Twitch (Seatstory). Bijna alle bekende streamers zijn aanwezig. Was net even een onderbreking i.v.m. servers down maar inmiddels gaan ze weer verder :)

http://www.twitch.tv/taketv_hs

Ondertussen een leuk intermezzo met een gesynchroniseerd filmpje en vervolgens alle streamers in mexicaanse kleren :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wXopX1d.jpg

Kripp de mexicaan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ulUy7cS.jpg

Amaz de mexicaan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/taMaPVt.jpg

:D

[ Voor 52% gewijzigd door Krukar op 09-04-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Zo, eindelijk Tirion kunnen craften. Tijd voor de run naar rank 5 of lager. Van het weekend eens proberen om wat kwantiteit aan games te kunnen spelen. Afgelopen dagen wel 6 game winstream maar over evenveel dagen :D. Gelukkig wel de total domination quest.

Volgens mij speel ik nu wel het meest standaard der standaard Paladin deck wat er is. Volgens mij verschil ik alleen met Loatheb vs. The Black Knight van Trumps To Battle 6.0. Maar ik zie de laatste tijd veel freeze mages dus die lock ik graag down met Loatheb de turn voor ik block wil poppen. En ook vs. andere decks vind ik die toch waardevoller. En ik heb geen TBK dus dat helpt ook ;)

En ResidentSleeper als je probeert in te loggen op het moment. Ik wil mijn pakje open maken Blizzard! Vraag me de laatste tijd wel af of ik niet weer gewoon classic packs moet gaan kopen. Mis nog een aardig rijtje vanilla legendaries en epics en de GVG kaarten die ik wil hebben die heb ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
ik speel ze beiden in mn pala deck :) rank 4 op het moment nooit geweten dat pala zo leuk is haha

hunters die opgeven op 15 leven omdat ze niet meer kunnen winnen van 5/5 tauntende silver hand recruits in turn 5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Wognummer schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:26:
ik speel ze beiden in mn pala deck :) rank 4 op het moment nooit geweten dat pala zo leuk is haha

hunters die opgeven op 15 leven omdat ze niet meer kunnen winnen van 5/5 tauntende silver hand recruits in turn 5 :P
5/5. Wat voor Valuemaster speel jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Lol, eerste keer dat ik een queue zie om Hearthstone binnen te komen, 6 minuten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Krukar schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:56:
Lol, eerste keer dat ik een queue zie om Hearthstone binnen te komen, 6 minuten :X
EU server is down, wacht al 15 min met <1 minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Nitai schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:58:
[...]

EU server is down, wacht al 15 min met <1 minute
Niet waar, ik ben gewoon games aan het spelen op EU. Lees even goed de message in de client :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Sahje schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:27:
[...]

5/5. Wat voor Valuemaster speel jij?
ze hebben ook taunt he ;) dus

T3 3 1/1 silver hand
T4 geef ze +1/+1 en taunt
T5 valuemaster :P ok ok 4/4 haha

en login server heeft kuren staat ook op twitter

Blizzard CS EU @BlizzardCSEU_EN · 2h 2 hours ago
Some #D3 #Hearthstone players may be experiencing latency or disconnections. We are investigating this now.

[ Voor 28% gewijzigd door Wognummer op 09-04-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Sahje schreef op donderdag 09 april 2015 @ 22:07:
[...]

Niet waar, ik ben gewoon games aan het spelen op EU. Lees even goed de message in de client :).
Volgens mij is de loginserver wel down, kom er ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 13:41
Trump vond net een leuke bug, als je Majordomo killt met Bane of Doom, spawnt ie geen Ragnaros :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Bosmonster schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:00:
Trump vond net een leuke bug, als je Majordomo killt met Bane of Doom, spawnt ie geen Ragnaros :P
Waarom is Trump eigenlijk niet op Seatstory met de rest van de streamers? :D Alleen hij en Kolento missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Krukar schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:01:
[...]

Waarom is Trump eigenlijk niet op Seatstory met de rest van de streamers? :D Alleen hij en Kolento missen.
Kolento had Visa issues en Trump vond het te ver reizen aldus hijzelf op stream gisteren.
aicaramba schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:09:
Ik wil gaan proberen om een control rogue deck te maken. Ik denk dat gang up daar erg geschikt voor is.

...

Edit 2: 3-1.. Tegen zoolock, quartermaster paladin en mech mage gewonnen :) En verloren tegen beast hunter :(
Volgens mij kan je dan beter gewoon zelf 2 grote of sterke mid-game minions erin doen en control rogue spelen. Wat je eigenlijk speelt is niet control rogue maar tempo rogue met twee anti-tempo kaarten. Het idee erachter is leuk maar ik denk niet dat je consistent iets gaat hebben aan Gang Up. Ik denk eerder dat het vaak dead draws in je hand gaan zijn.

Scenario: Turn 8 tirion, Jou turn 8 is gang up, dan heb je 6 mana om met Tirion te dealen. Dat is dan Assassinate of Sabotage wat je met 1 of 2 mana over laat. En vervolgens is het vingers kruisen dat die Tirions niet 4 kaarten verderop in je deck zitten.

Maar goed ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben en misschien wordt dit type control rogue een ding. Maar zoals je zelf omschrijft is rogue een class die wint door tempo. En dan vervolgens doe je er 2 kaarten in die eigenlijk vragen om een deck wat eromheen gebouwd is en die absoluut anti-tempo zijn. Ik denk toch echt dat het beter is in dit type deck: http://www.twitch.tv/nl_kripp/b/647745741?t=100m20s

[ Voor 68% gewijzigd door Sahje op 09-04-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:28
Dat is Amaz toch niet?

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Bij nader inzien is het volgens mij toch Amaz :o

[ Voor 21% gewijzigd door Krukar op 09-04-2015 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Krukar schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:24:
[...]

Nope was inderdaad Lothar, heb altijd moeite om ze uit elkaar te houden :D
Dat is dus Frodan . Dit is Lothar Maar ik snap dat je Lothar en Amaz lastig uit elkaar kan houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Sahje op 09-04-2015 23:39 . Reden: Sahje moet gaan slapen want snapt BB-code niet meer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Krukar schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:24:
[...]

Bij nader inzien is het volgens mij toch Amaz :o
Dat is 101% Frodan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Haha oké, nou het is i.i.g. duidelijk dat ik nooit in die gasten hun Twitch kanalen zit ;)
Kijk meestal naar Trump of Kolento.

[ Voor 7% gewijzigd door Krukar op 09-04-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ik zit ook nooit in zijn kanaal, maar hij streamt ook niet. Hij is de bekendste HS caster. Tevens is hij ook de manager van Tempo Storm en in dienst van Twitch.

2de wing is trouwens open. Op normal zijn die bazen echt zo ongelooflijk makkelijk. :P
Heb nu Imp Gang Boss. :D

Wtf... die computer is echt dom. Shaman challenge, ik heb een Earth Elemental (7/8 taunt), hij een Fire Elemental, hij gebruikt eerst Lavashock op zijn Fire Elemental... vervolgens ramt hij hem in mijn Earth Elemental die overeind blijft met 2 health... wtf.

[ Voor 58% gewijzigd door Benjamin- op 10-04-2015 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Idd wel een heel makkelijke wing deze keer, alles op de eerste try gehaald...

spoiler:
Mage, Warlock, Priest

Omelette du fromage!

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]