Het feit alleen al om gewoon zoveel uren achter elkaar HS te spelen klinkt mij al heel vermoeiend in de oren....
Kijk voor de grap eens op Twitch, zijn echt niet alleen de Kolentos en Xixo's die nu legend zijn.Benjamin- schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:03:
[...]
Wie heeft het over geen goede match up hebben. Ik heb 80% winrate tegen Hunter met Control Paladin, 100% met Taunt Druid en 37,5% met Demonlock. Overall zat ik op iets over de 70% tegen Hunter.
Dat betekent echter niet dat ik die potjes leuk vind. Ik vind het leuk om Huntards te BM'en, niet om tegen ze te spelen.
Het ging er om dat je hersenloos tegen ze speelt, nu is het ene deck sterker dan de ander, maar het hersenloze blijft.
Verder slaat je argument nog steeds nergens op. Je moet honderden potjes spelen om op een niveau te komen waarbij je minder Huntards tegen komt. Vanuitgaande dat iemand al goed genoeg is om daar te komen, betekent dit nog steeds dat je gruwelijk veel potjes tegen Huntard moet spelen.
Verder is 58% winrate gewoon erg hoog, dan zit je echt wel op pro niveau.
Oh en dat sommige al Legend zijn, zegt echt helemaal niets, want je hebt het dan over mensen zoals Xixo en Kolento, die bijna 24/7 spelen en gewoon op topniveau spelen, daar kunnen wij ons echt niet mee vergelijken.
Met wat je zegt maak je mijn argument alleen maar sterker, je wilt niet "hersenloos" spelen, e.g. je wilt spelen in de hogere ranks (5+), met een deck dat gebouwd is op anti-aggro ben je binnen notime rank 5.
Ben vorig seizoen vrij vroeg in het seizoen op legend gekomen (eerste week) en toen waren er al vanaf rank 8 ofzo nauwelijks facehunters meer. Misschien is dat in de rest van het seizoen anders.
Ik zou ook gek worden, en dan ook nog de concentratie houden om goed te spelen.xelfer schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:04:
Het feit alleen al om gewoon zoveel uren achter elkaar HS te spelen klinkt mij al heel vermoeiend in de oren....
Dat is ook de reden waarom veel geen legend halen, het kost gewoon zoveel tijd. Ik heb de winrate wel om legend te halen, maar ik moet gewoon dan 3x zoveel spelen.
Wederom dat was zijn punt niet, zijn punt was:Krukar schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:11:
[...]
Kijk voor de grap eens op Twitch, zijn echt niet alleen de Kolentos en Xixo's die nu legend zijn.
Met wat je zegt maak je mijn argument alleen maar sterker, je wilt niet "hersenloos" spelen, e.g. je wilt spelen in de hogere ranks (5+), met een deck dat gebouwd is op anti-aggro ben je binnen notime rank 5.
Ben vorig seizoen vrij vroeg in het seizoen op legend gekomen (eerste week) en toen waren er al vanaf rank 8 ofzo nauwelijks facehunters meer. Misschien is dat in de rest van het seizoen anders.
Verder zei ik niet dat zij alleen legend halen, dat gezegd is Xixo wel heel erg vaak de eerste die legend haalt.Maar dat is het probleem niet met aggrodecks.. het is gewoon niet leuk om tegen iemand te spelen zonder dat hij na hoeft te denken. Zit je zelf mooi je moves te plannen en die ander gooit gewoon maar al zijn kaarten in je gezicht. Beetje als schaken waarbij de tegenstander een paintballgun heeft.
Rank 5 haal je zo ja, legend niet. Op rank 5 kom je nog steeds zat Huntards tegen. Als ik mijn stats bekijk, dit is vanaf rank 10 (toen gereset) was Huntard bijna 25% van mijn potjes. De enige die er in de buurt kwam was Mage, die iets van 20% van mijn potjes was.
[ Voor 59% gewijzigd door Benjamin- op 02-04-2015 15:16 ]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Naast de tijdsinvestering vraag ik me ook af waarom ik legend zou willen halen? Je krijgt een (in mijn ogen nogal lelijke) cardback en je hebt een paar weken een ander icoontje voor je naam in je friendslist.
Ofc ben ik ook niet zo competitive ingesteld.
Omdat ik het gewoon een keer wil halen, niet alleen weten dat ik het kan, maar ook werkelijk heb gedaan. De cardback is inderdaad niet heel mooi, maar wil hem wel als bewijs dat ik het kan.xelfer schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:15:
Naast de tijdsinvestering vraag ik me ook af waarom ik legend zou willen halen? Je krijgt een (in mijn ogen nogal lelijke) cardback en je hebt een paar weken een ander icoontje voor je naam in je friendslist.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Competitie, het feit dat op legend veel leukere potjes gespeeld worden en dat je nog wel eens een matchup hebt tegen een bekende streamer, is toch leukxelfer schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:15:
Zelf zoek ik die bevestiging eigenlijk niet. Toen ik een stuk jonger was had ik dat wel meer. Toen wilde ik ook rank 1 halen in WoW arena enzo (wat overigens prima lukte
).
Je moet het niet te serieus nemen hoor, maar ik wil het gewoon een keer doen.xelfer schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:19:
Zelf zoek ik die bevestiging eigenlijk niet. Toen ik een stuk jonger was had ik dat wel meer. Toen wilde ik ook rank 1 halen in WoW arena enzo (wat overigens prima lukte).
Speel zelf ruim 30 jaar games, maar voor mij blijft het toch het leukste als er een competitief element in zit.xelfer schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:19:
Zelf zoek ik die bevestiging eigenlijk niet. Toen ik een stuk jonger was had ik dat wel meer. Toen wilde ik ook rank 1 halen in WoW arena enzo (wat overigens prima lukte).
Ja ik snap dat mensen ook wel graag competitief spelen. Voor mij bevat HS alleen iets teveel RNG om het echt serieus te kunnen nemen. Het komt te weinig voor dat je echt spannende en/of eerlijke matchups hebt in mijn ogen.
Ja en dat klopt dus niet, heel veel spelers zeggen dat, die verliezen dan en dan ligt het aan RNG. Terwijl het veel vaker ligt aan verkeerde plays (waarom denk je dat topspelers topspelers zijn? omdat ze altijd geluk hebben of omdat ze gewoon beter spelen?).xelfer schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:27:
Ja ik snap dat mensen ook wel graag competitief spelen. Voor mij bevat HS alleen iets teveel RNG om het echt serieus te kunnen nemen. Het komt te weinig voor dat je echt spannende en/of eerlijke matchups hebt in mijn ogen.
Als ik verlies ga ik kijken wat ik heb gespeeld en wat ik de volgende keer beter zou kunnen doen in dezelfde situatie.
Tuurlijk heb je altijd wel gelukssituaties, maar lang niet zo vaak als dat mensen vaak claimen met Hearthstone.
[ Voor 7% gewijzigd door Krukar op 02-04-2015 15:31 ]
Op lange termijn zal RNG zich uitbalanceren (denk aan honderden/duizenden games) en bij individuele games zal RNG zeer regelmatig sterke invloed uitoefenen of zelfs de doorslaggevende factor zijn.
Voor mij zit de geluksfase vooral op turn 1, 2 en 3. Daarna heb je altijd wel wat te spelen, zijn er altijd duidelijke keuzes te maken. Maar heb je op die eerste paar turns niet de early game kaarten, terwijl je die wel hebt, dan is het ongelukkige RNG.
Zolang je dat blijft geloven zul je i.i.g. nooit legend rank halen. Heel veel slechte RNG kan worden gecounterd door vooruit te denken, de kaarten van de class van je tegenstander te kennen en correcte plays te doen. Tuurlijk wordt je soms genaaid door RNG maar "zeer regelmatig" is ver overdreven.xelfer schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:34:
Op lange termijn zal RNG zich uitbalanceren (denk aan honderden/duizenden games) en bij individuele games zal RNG zeer regelmatig sterke invloed uitoefenen of zelfs de doorslaggevende factor zijn.
ach alles is te relativeren. Gezien het aantal posten van jou hier per dag, heb je redelijk wat tijd om bij HS door te grinden hoorxelfer schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:15:
maar of dat alleen genoeg is om legend te worden ...
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
De RNG dat mijn laatste legendary blingtron 3000 ipv dr boom was zal best veel effect hebben op mijn games, denk ikKrukar schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:36:
[...]
Zolang je dat blijft geloven zul je i.i.g. nooit legend rank halen. Heel veel slechte RNG kan worden gecounterd door vooruit te denken, de kaarten van de class van je tegenstander te kennen en correcte plays te doen. Tuurlijk wordt je soms genaaid door RNG maar "zeer regelmatig" is ver overdreven.
Net overigens een paladin deck gedraft met drie truesilver champions, 2 guardians of kings, 2 equalities en een sylvanas ;x
Eens kijken hoever ik kom...
Eens kijken hoever ik kom...
Dat je in turn 7+ (?) geen kaarten op hand hebt en moet hopen op een dr. Boom topdeck om te winnen had wellicht meer effect dan de RNG van die topdeck niet krijgenaicaramba schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:40:
[...]
De RNG dat mijn laatste legendary blingtron 3000 ipv dr boom was zal best veel effect hebben op mijn games, denk ik
Of bedoel je dat je een Blingtron uit een pakje hebt gehaald i.p.v. een dr. Boom?
[ Voor 9% gewijzigd door Krukar op 02-04-2015 15:42 ]
Huh? Waar heb ik het over lege handen en topdecken?Krukar schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:42:
[...]
Dat je in turn 7+ (?) geen kaarten op hand hebt en moet hopen op een dr. Boom topdeck om te winnen had wellicht meer effect dan de RNG van die topdeck niet krijgen
Of bedoel je dat je een Blingtron uit een pakje hebt gehaald i.p.v. een dr. Boom?
Edit: Dat laatste, ja.
Snel gelezen en geïnterpreteerd dat je een blingtron topdeckte i.p.v een dr. Boomaicaramba schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:43:
[...]
Huh? Waar heb ik het over lege handen en topdecken?
Edit: Dat laatste, ja.
Mja. Ik vind het altijd interessant dat mensen de conclusie trekken dat je er automatisch niets van bakt als je niet legend probeert te grinden of als je een cardgame voor de lol speelt.
Ik maak voor mijzelf gewoon de keuze om relaxed rond ranks 2-9 te spelen en lekker vaak te wisselen van decks. Daar vermaak ik mij het meeste mee.
Ik maak voor mijzelf gewoon de keuze om relaxed rond ranks 2-9 te spelen en lekker vaak te wisselen van decks. Daar vermaak ik mij het meeste mee.
Zeg nergens dat je er niets van bakt hoor. Zeg alleen dat je RNG stelling overtrokken isxelfer schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:46:
Mja. Ik vind het altijd interessant dat mensen de conclusie trekken dat je er automatisch niets van bakt als je niet legend probeert te grinden of als je een cardgame voor de lol speelt.
Dan krijg je de 3 bekende type spelers: http://mtgsalvation.gamepedia.com/Psychographic_profile
Johnny speelt dus creative decks, mijn Demonlock is daar bijvoorbeeld een voorbeeld van, het is niet het beste deck (speel hem met veel demons en 2x Demonfire + 1x Heart)
Timmy wilt groot winnen, OTK bijvoorbeeld
Spike wilt gewoon winnen, bijvoorbeeld Face Hunter.
Ik ben echt een Johnny, ik wil mijn decks leuk houden, ik gebruik wel veel goede kaarten, maar sommige kaarten wil ik juist wel of niet gebruiken. Bijvoorbeeld Illidan.
Dat gezegd, wil ik wel net als Spike gewoon een keer echt winnen, en voor mij is dat de legend rank.
Johnny speelt dus creative decks, mijn Demonlock is daar bijvoorbeeld een voorbeeld van, het is niet het beste deck (speel hem met veel demons en 2x Demonfire + 1x Heart)
Timmy wilt groot winnen, OTK bijvoorbeeld
Spike wilt gewoon winnen, bijvoorbeeld Face Hunter.
Ik ben echt een Johnny, ik wil mijn decks leuk houden, ik gebruik wel veel goede kaarten, maar sommige kaarten wil ik juist wel of niet gebruiken. Bijvoorbeeld Illidan.
Dat gezegd, wil ik wel net als Spike gewoon een keer echt winnen, en voor mij is dat de legend rank.
[ Voor 27% gewijzigd door Benjamin- op 02-04-2015 15:56 ]
Als je mijn opmerking goed leest dan denk ik dat dat mijn opmerking redelijk gebalanceerd is. Er zijn nou eenmaal zeer veel RNG effecten aanwezig bij een cardgame. Deze factoren zullen de ene keer voor 'geluk' zorgen en de andere keer voor 'pech'. RNG werkt beide kanten op.xelfer schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:34:
Individuele games zullen regelmatig sterk beïnvloed worden door deze RNG (denk aan zeer slechte draw of juist zeer goede draw bv. mech mage die met dubbele Mechwarper perfect curved of een Mech mage die na mulligan zit met 0 mechs en allemaal 4+ drops).
Op de lange termijn zullen dit soort individuele RNG gevallen waarschijnlijk net zo vaak goed uitvallen als slecht uitvallen. Dus voor pro's die duizenden/tienduizenden games spelen zal het vrij weinig uitmaken (tenzij je 5000 dollar verliest door in een best of 5 series neer geRNGed wordt door Knife Jugglers, zoals laatst gebeurde).
Lees nu eens wat je zelf zegt, je zegt dat de pro's alleen maar hoog eindigen omdat ze veel games spelen en dus net zo vaak "geluk" als "ongeluk" hebben en heel veel games spelen. Het heeft volgens jou dus totaal niks met skills te maken.....xelfer schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:57:
[...]
Als je mijn opmerking goed leest dan denk ik dat dat mijn opmerking redelijk gebalanceerd is. Er zijn nou eenmaal zeer veel RNG effecten aanwezig bij een cardgame. Deze factoren zullen de ene keer voor 'geluk' zorgen en de andere keer voor 'pech'. RNG werkt beide kanten op.
Individuele games zullen regelmatig sterk beïnvloed worden door deze RNG (denk aan zeer slechte draw of juist zeer goede draw bv. mech mage die met dubbele Mechwarper perfect curved of een Mech mage die na mulligan zit met 0 mechs en allemaal 4+ drops).
Op de lange termijn zullen dit soort individuele RNG gevallen waarschijnlijk net zo vaak goed uitvallen als slecht uitvallen. Dus voor pro's die duizenden/tienduizenden games spelen zal het vrij weinig uitmaken (tenzij je 5000 dollar verliest door in een best of 5 series neer geRNGed wordt door Knife Jugglers, zoals laatst gebeurde).
Vindt je het zelf niet totaal onzinnig klinken?
Zoals reeds is gezegd in het topic. De voornaamste geluksfactor zit in je draw, en daar is een mulligan voor uitgevonden om die factor nog wat te verkleinen. Als je deck goed in elkaar zit en je hebt geen extreem slecht geluk met je drawhand, is RNG al een hele kleine factor.
Imho heb je in Hearthstone twee type spelers: Het ene type dat RNG de schuld geeft van alle verliezen en nooit is zal gaan kijken of hij/zij zelf misschien betere plays had kunnen doen. En het andere type dat weet dat RNG niet zó vaak van invloed is en verliespartijen analyseert om beter te worden.
Ga eens een tijdje naar een stream van Kolento, Amaz of Hafu o.i.d. kijken en je zal je mening over RNG echt wel herzien, bijkomstig voordeel is dat je er hoogstwaarschijnlijk wat van opsteekt over goede plays (tip: goede plays zijn niet altijd voor de hand liggende plays!).
Volgens mij zegt hij: Geluk en pech levelt zichzelf uit na veel games, dus komt bij spelers als kolento uiteindelijk bovendrijven dat ze betere keuzes maken.
net voor het eerst door iemand toegevoegd na een potje en dat hij me dan ging uitschelden (in het frans nog wel)
prachtig detail, hij speelde facehunter. dus vond hij mooi dat hij mij en mijn shaman ging uitschelden
prachtig detail, hij speelde facehunter. dus vond hij mooi dat hij mij en mijn shaman ging uitschelden
Je had gewonnen neem ik aan?Jacobv3l schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:19:
net voor het eerst door iemand toegevoegd na een potje en dat hij me dan ging uitschelden (in het frans nog wel)
ik lag in een deuk. hij het over topdeck mazzel en alles. En inderdaad het feit dat hij facehunter speelde maakte het alleen maar leukerKrukar schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:22:
[...]
Je had gewonnen neem ik aan?Des te beter dan toch? Als iemand die moeite neemt betekend dat ie vrij gefrustreerd is, en als ik een facehunter versla die daar gefrustreerd over raakt is dat voor mij dubbele schik
Zo iemand kan je zo hard trollen door gewoon op al zijn argumenten te zeggen: "Yeah, but you play Hunter."
De uitkomst van een game ligt uiteraard niet alleen maar aan RNG. Ik vind het alleen bijzonder dat sommige mensen net doen of RNG totaal niet bestaat. Cardgames zijn een combinatie van beiden.
Ik denk dat de belangrijkste skill in HS vooral het deck design is. Als je wilt winnen doe je er het beste aan om de juiste keuze te maken binnen de meta game waarin jij je begeeft.
Het grootste verschil tussen een competitieve HS speler (die top 10 legend wilt halen) en mijzelf is denk ik het feit dat zij zich kunnen concentreren op hetzelfde deck gedurende een lange tijdsperiode.
Zelf heb ik wel competitief Magic the Gathering gespeeld (van 2001 tot en met 2006 ongeveer) en daar zaten ook wel RNG fluctuaties in. Zeker in best-of-3 format kon het verliezen van 1 game door pech wel van invloed zijn op je placing.
Ik ben ook wel een aantal keren naar het buitenland af gereisd om mee te doen aan grote toernooien. MtG is in mijn ogen redelijk vergelijkbaar met HS (HS is minder complex en MtG heeft als nadeel dat mana onderdeel is van de drawpool).
Als ik mijzelf vergelijk met de MtG top pro's, dan waren zij vooral in staat om gedurende lange periodes geconcentreerd te blijven. Daarnaast speelden zij ook gewoon veel meer en testten zij alles tot in detail.
Op die manier konden zij vooral voor het toernooi begon een edge voor zichzelf creëren, omdat ze het optimale deck in de toenmalige metagame meenamen. Zelf was ik minder mee bezig en ik kon mij tijdens een hele dag MtG aan het einde niet meer concentreren en raakte ik mijn zin om door te spelen kwijt.
Ik weet nog wel dat er toen bij een Grand Prix in Brussel (2004 geloof ik) er veel meer deelnemers aan het toernooi meededen dan verwacht, waardoor de speeldagen erg lang waren. Na de eerste speeldag wilde ik gewoon lekker rustig even de stad verkennen, terwijl de echte toppers na die dag gelijk naar hun hotel gingen om hun matchups voor te bereiden voor die dag erop.
(Mijn win-loss rate in best-of-series tegen MtG wereldkampioenen is overigens 2 om 2 (1 win tegen Daniel Zink, 1 win tegen Julien Nuijten en 2 losses tegen Julien).)
Edit: ik ben begonnen wat te ladderen. Tot nu toe 6 x vs aggro/face gespeeld. Zelf speel ik face hunter ofc.
Ik denk dat de belangrijkste skill in HS vooral het deck design is. Als je wilt winnen doe je er het beste aan om de juiste keuze te maken binnen de meta game waarin jij je begeeft.
Het grootste verschil tussen een competitieve HS speler (die top 10 legend wilt halen) en mijzelf is denk ik het feit dat zij zich kunnen concentreren op hetzelfde deck gedurende een lange tijdsperiode.
Zelf heb ik wel competitief Magic the Gathering gespeeld (van 2001 tot en met 2006 ongeveer) en daar zaten ook wel RNG fluctuaties in. Zeker in best-of-3 format kon het verliezen van 1 game door pech wel van invloed zijn op je placing.
Ik ben ook wel een aantal keren naar het buitenland af gereisd om mee te doen aan grote toernooien. MtG is in mijn ogen redelijk vergelijkbaar met HS (HS is minder complex en MtG heeft als nadeel dat mana onderdeel is van de drawpool).
Als ik mijzelf vergelijk met de MtG top pro's, dan waren zij vooral in staat om gedurende lange periodes geconcentreerd te blijven. Daarnaast speelden zij ook gewoon veel meer en testten zij alles tot in detail.
Op die manier konden zij vooral voor het toernooi begon een edge voor zichzelf creëren, omdat ze het optimale deck in de toenmalige metagame meenamen. Zelf was ik minder mee bezig en ik kon mij tijdens een hele dag MtG aan het einde niet meer concentreren en raakte ik mijn zin om door te spelen kwijt.
Ik weet nog wel dat er toen bij een Grand Prix in Brussel (2004 geloof ik) er veel meer deelnemers aan het toernooi meededen dan verwacht, waardoor de speeldagen erg lang waren. Na de eerste speeldag wilde ik gewoon lekker rustig even de stad verkennen, terwijl de echte toppers na die dag gelijk naar hun hotel gingen om hun matchups voor te bereiden voor die dag erop.
(Mijn win-loss rate in best-of-series tegen MtG wereldkampioenen is overigens 2 om 2 (1 win tegen Daniel Zink, 1 win tegen Julien Nuijten en 2 losses tegen Julien).)
Edit: ik ben begonnen wat te ladderen. Tot nu toe 6 x vs aggro/face gespeeld. Zelf speel ik face hunter ofc.
hier 12 keer gespeeld 6 keer frostmage 4 keer face hunter en 2 paladins
had medelijden met ze lol alleen 1 keer verloren van frostmage
control warr overigens
had medelijden met ze lol alleen 1 keer verloren van frostmage
control warr overigens
Heel interessante link!
Ik ben een echte Johnny, ik doe helaas m'n in-game naam (Koning Timmy) geen eer aan.
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Ik heb dat ook, ik kijk wel naar andere decks, maar ik moet toch vaak wel echt mijn eigen draai er aangeven.
Voordeel is dat wanneer je er een eigen draai aangeeft,die ook nog is werkt, dat het wel veel value geeft. In mijn Demonlock verwacht niemand Demonfires of Demonheart, en dat maakt ze wel zo leuk.
Voordeel is dat wanneer je er een eigen draai aangeeft,die ook nog is werkt, dat het wel veel value geeft. In mijn Demonlock verwacht niemand Demonfires of Demonheart, en dat maakt ze wel zo leuk.
Is er ook iemand die ik als vriend kan toevoegen voor de spectator quest ? Mijn Battle.Net vrienden spelen alleen Diablo.
Melvin/Vorthos hier. Fun > winnen. Als ik wil ranken ga ik wel Spike (face hunter) all the way.PCBaas schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:43:
[...]
Heel interessante link!
Ik ben een echte Johnny, ik doe helaas m'n in-game naam (Koning Timmy) geen eer aan.Zelfs toen ik echt voor Legend ging vond ik alsnog dat ik het beter wist dan de lijsten waarvan ik "inspiratie" opdeed en veranderde ik eigenlijk altijd nog wat kaarten. Het feit dat ik dan won met de techkaarten die ik er zelf in had gedaan en die vrijwel niemand gebruikte (bijv. Stranglehorn Tiger i.p.v. Savannah Highmane in midrange hunter toen Buzzard nog niet generfed was, zodat mijn deck net wat aggressiever was en ik meestal de mirror match won) maakte het alleen maar leuker.
Ik beloof geen 100% winrate
tag is nagasy#2238
Battle.net: NagaByrd#2844
Je merkt wel dat het een nieuw seizoen is hoor... Op rank 16 kom je al decks tegen die prima naar rank 5-legend kunnen. Gelukkig nog geen face hunters tegengekomen. Maar daardoor duren de potjes vs. Druids en Control locks wel gemiddeld 10 minuten per stuk. En ik speel al Paladin
geen control warrs tegen gekomen? op rank 12 zo een beetje wat de klok slaat
Even een veel te RNG based deck gebouwd, heerlijk, lange tijd niet meer zo veel lol gehad! Snap nu wel waarom jullie in het begin op ladder met een leuk deck spelen, ranken komt later wel
Net maar weer begonnen met ranken, na wat aangeklooid met fundecks en gezakt naar rank 20
. ff met murlock deck, meestal heb ik daarmee tot rank 10 ofzo 100% winrate, veel turn 5 wins 
Dit soort shit is toch grappig, een control priest die concede op turn 4:

De meta tot rank 10 ofzo heeft er echt totaal geen antwoord op, tenzij je echt een nasty rogue tegenkomt ofzo
Daarna pak ik m'n leuke decks wel weer.
Dit soort shit is toch grappig, een control priest die concede op turn 4:

De meta tot rank 10 ofzo heeft er echt totaal geen antwoord op, tenzij je echt een nasty rogue tegenkomt ofzo
Verwijderd
Voor iedereen die vrienden zoeken hiervoor in de topic start (eerst pagina) vind je een link naar een lijst vol met Tweakers (en hun battletag) die de game spelenAnno schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:48:
Is er ook iemand die ik als vriend kan toevoegen voor de spectator quest ? Mijn Battle.Net vrienden spelen alleen Diablo.
Blackrock Mountain is live!
Echt hoor, 2de baas (met al die legendaries), ik heb 2 knife jugglers op het veld, hij legt een thalnos neer, die kill ik met een dude, kan ik mijn knife jugglers niet meer gebruiken... echt zo wtf... had die Flame Leviathan getrokken.
Echt hoor, 2de baas (met al die legendaries), ik heb 2 knife jugglers op het veld, hij legt een thalnos neer, die kill ik met een dude, kan ik mijn knife jugglers niet meer gebruiken... echt zo wtf... had die Flame Leviathan getrokken.

[ Voor 81% gewijzigd door Benjamin- op 03-04-2015 00:22 ]
Leuke interactie met een BRM-boss zo te zien. Ik had ook even een facepalm moment, alleen in mijn voordeel ^^ Nu even heoric proberen te clearen en dan naar bed.Benjamin- schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 00:11:
Blackrock Mountain is live!

[ Voor 8% gewijzigd door An1mA op 03-04-2015 00:36 ]
Zo, dat was makkelijk...

Met dit simpel druiddeck

En nu slapen. De wekker staat om 6u

Met dit simpel druiddeck

En nu slapen. De wekker staat om 6u

[ Voor 33% gewijzigd door nagasy op 03-04-2015 00:42 ]
Battle.net: NagaByrd#2844
Op normal alles makkelijk in 1 keer gehaald, ook de class challenges van Hunter en Mage. Heroic is alleen andere koek.. Had de eerste pas na 3 mislukkingen, die is al echt moeilijk en daar moet je ook geluk bij hebben. De tweede heroic boss net mn eerste potje van verloren met m'n eigen Paladindeck, morgen maar verder proberen.
Kom net van de bios (Fast and Furious 7) en even een kwartiertje normal gespeeld en gehaald (eerste twee met Roy's Pally deck, laatste met m'n Priest). Geweldig die onliners van de bosses....hahaha over thalnos iets van 'Here is the skeleton in a dress'...
Echt blizzard humor 
Nu snel slapen, over een paar uurtjes weer fris en fruitig naar het werk.
Nu snel slapen, over een paar uurtjes weer fris en fruitig naar het werk.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
na de eerste boss hero power gezien te hebben even een totaal nutteloos deckje gemaakt (druid) dat was echt te grappig haha duurde precies 3 beurten voordat ie stierf
lol en dan lees je de laatste boss even een kaart verkeerd BOOM 30 damage op je hoofd
lol en dan lees je de laatste boss even een kaart verkeerd BOOM 30 damage op je hoofd
[ Voor 21% gewijzigd door Wognummer op 03-04-2015 07:56 ]
Gangup gebruikt op Malgyos icm een Oil Rogue deckje tegen eerste heroic boss. One shot op z'n face :-) in beurt 5 met drie Malgyos op het bord :-)
Geweldige kaart die Gang up!
[ Voor 9% gewijzigd door Nitai op 03-04-2015 08:39 ]
De Metagame is echt hilarisch nu. Iedere keer face hunter mirror voor mij.
hier ook al 3-0 al ze vinden control war niet zo heel leuk haha
Ik verwacht nu een extreem gepolariseerde meta game. Face hunter vs Face hunter of Face Hunter vs Anti-Face Hunter.
7 uit 7 face hunter tegenstander nu. Ik ga denk ik maar control warrior met dubbele kezan mystic spelen
.
7 uit 7 face hunter tegenstander nu. Ik ga denk ik maar control warrior met dubbele kezan mystic spelen
[ Voor 32% gewijzigd door xelfer op 03-04-2015 09:08 ]
Vanmorgen half uurtje gespeeld. De normall bosses, class challenges en eerste heroic kunnen doen. Ging redelijk rap dus, al schijnen de laatste 2 heroics juist het lastigste te zijn 
Vooral de mage class challenge is gewoon leuk om te doen, die zie ik mezelf nog wel een keer doen gewoon voor funzies. Kreeg uit mn eerste portal een violet teacher voor 1 mana. Vervolgens speelt hij millhouse
Dus op turn 3 violet teacher en al mn portals gespeeld + board vol met 1/1's.
Vooral de mage class challenge is gewoon leuk om te doen, die zie ik mezelf nog wel een keer doen gewoon voor funzies. Kreeg uit mn eerste portal een violet teacher voor 1 mana. Vervolgens speelt hij millhouse
Dus op turn 3 violet teacher en al mn portals gespeeld + board vol met 1/1's.
Mill rogue is echt een ding, ben het al een paar keer tegen gekomen, helaas niet zo goed tegen huntard. Anders had ik mill rogue misschien gebruikt voor ladder.
Even een paar aanpassingen gedaan aan mijn deck gezien de 100% face hunter meta:

Net begonnen, alles gehaald tot heroic battles.
Vanavond eens aan beginnen. Meteen wat dekjes geupdate met nieuwe kaarten.
Vanavond eens aan beginnen. Meteen wat dekjes geupdate met nieuwe kaarten.
Facehunter is echt wel de standaard geworden. Quick Shot e.d. Het kan bijna niet anders of Blizzard gaat hier op ingrijpen. Ik ga ook stoppen met mijn muster paladin en een face hunter dekje in elkaar steken. Ladderen is anders vrijwel onmogelijk, of ik moet anti-Face huinter gaan.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ah joh, iedereen is dat nu aan het proberen vanwege Quickshot. En daarbij is het ook nog nieuw seizoen, dus is de meta altijd al wat sneller.
Gaat wel weer over.
Gaat wel weer over.
Mensen vergeten dat steekproeven van 7 op rij niet echt interessant zijn. Ik heb zojuist een potje of 10 gedaan, 1 facehunter tegen gekomen. Had er graag meer gewild eigenlijk.Bosmonster schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:42:
Ah joh, iedereen is dat nu aan het proberen vanwege Quickshot. En daarbij is het ook nog nieuw seizoen, dus is de meta altijd al wat sneller.
Gaat wel weer over.
Klopt, maar mensen gaan uiteraard af op hun persoonlijke ervaring. Ik zou gewoon lekker een anti hunter deck pakken als ik zoveel face tegen zou komen.Bekse schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:43:
[...]
Mensen vergeten dat steekproeven van 7 op rij niet echt interessant zijn. Ik heb zojuist een potje of 10 gedaan, 1 facehunter tegen gekomen. Had er graag meer gewild eigenlijk.
Jup. In het begin is de meta altijd super aggro. Logisch i.v.m. het snel willen ranken. Richting het einde van kan je een stuk relaxter ranken en kan je leukere potjes spelen.Bosmonster schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:42:
Gaat wel weer over.
Een tijdje terug hadden we het over een "4e quest slot"...
Ik had gisteren weer zoiets. Woensdagavond probeerde ik snel nog voor middernacht mijn daily af te maken, maar dat lukte niet, en toen ik 'm op donderdag afmaakte en opnieuw opstartte kreeg ik geen nieuwe daily. Toen heb ik ook nog die spectatorquest gedaan, op dat moment nog maar 1 quest over dus. Maar toen ik na middernacht (vrijdag dus) keek, had ik opeens 2 nieuwe quests, dus weer helemaal vol. Kan een bug zijn, maar het was dus geen vergissing.Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:09:
[...]
Zover bij mijn bekend is dit nu niet meer zo. je hebt alleen nog maar de drie actieve quest slots. en om een nieuwe daily quest te ontvangen moet je om 00:01 een vrije quest slot hebben. Mogelijk dat dit nu wederom is aangepast maar niet zover bij mij bekend is. dus ik denk dat Morphs zich vergis of "last" heeft gehad van een bug.
Dat is ook niet mijn ervaring. Ik heb zelfs regelmatig dat ik mn 3 quests afrond en de volgende dag er in 1x 3 nieuwe bijkrijg. Wat dus betekent dat er zelfs 5 of 6 slots zijn.
Daarom doe ik tegenwoordig mn quests vaak maar in het weekend, 3 op zaterdag, 3 op zondag ofzo.
Daarom doe ik tegenwoordig mn quests vaak maar in het weekend, 3 op zaterdag, 3 op zondag ofzo.
[ Voor 37% gewijzigd door Bosmonster op 03-04-2015 12:21 ]
Verwijderd
Is dat uw screenshot? Full golden warrior deck? Nice.
xelfer schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:00:
Even een paar aanpassingen gedaan aan mijn deck gezien de 100% face hunter meta:
[afbeelding]
Hoe krijg je 3x malygos op het veld met turn 5?Nitai schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:39:
Gangup gebruikt op Malgyos icm een Oil Rogue deckje tegen eerste heroic boss. One shot op z'n face :-) in beurt 5 met drie Malgyos op het bord :-)
Ik geloof dat die boss een hero power heeft die voor beide spelers een minion uit het deck in het spel brengt. Slim truukje, maar je moet wel je Gang Up trekken dan.
Verwijderd
Daily qeust zijn inderdaad op te sparen boven de zichtbare 3. Helaas is het nogsteeds (iedergeval voor mijn) niet helemaal duidelijk hoe dit werkt. en kan veel ook niet testen omdat ik zelde boven de zichtbare 3 kom. maar dit is hoe het volgens mijn werkt.
je hebt je actieve zichtbare qeust, daarnaast heb je minstens 1 onzichtbare qeust slot. wat betekent dan als je 4 dagen niet gespeeld hebt je 3 zichtbare en een onzichtbare qeust hebt. waarneer je nu al je zichtbare qeust behaald (op dag 5), komen bij de inlog op dag 6 3 nieuwe qeust beschikbaar. (dag 4 aka de onzichtbare qeustslot, dag 5 en dag 6) . Maar dit gebeurt niet altijd. Mijn huidige stelling (en die van een aantal andere spelers) is dat de onzichtbare qeust(s) vervallen wanneer je een van je zichtbare qeust rerolled.
je hebt je actieve zichtbare qeust, daarnaast heb je minstens 1 onzichtbare qeust slot. wat betekent dan als je 4 dagen niet gespeeld hebt je 3 zichtbare en een onzichtbare qeust hebt. waarneer je nu al je zichtbare qeust behaald (op dag 5), komen bij de inlog op dag 6 3 nieuwe qeust beschikbaar. (dag 4 aka de onzichtbare qeustslot, dag 5 en dag 6) . Maar dit gebeurt niet altijd. Mijn huidige stelling (en die van een aantal andere spelers) is dat de onzichtbare qeust(s) vervallen wanneer je een van je zichtbare qeust rerolled.
Jup.Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:40:
[...]
Net verloren van een Kill Command + Kill Command + Quick Shot into draw Quick Shot verloren. Echt genieten
makkelijk met 0-robotBenjamin- schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:43:
[...]
Hoe krijg je 3x malygos op het veld met turn 5?
niet waar, kezan en Senjin niet golden!Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:40:
[...]
Weet niet of het door BRM komt, maar als secrets worden getriggerd, komt het geluid van een secret een seconden later. Eerst was dat niet, valt dit bij jullie ook op?
Dus jullie trokken constant de juiste kaarten, dit is namelijk wel extreem geluk om ze toevallig zo te trekken
Er is voor zo ver ik weet en ergens heb gelezen zo dat er 2 quest in een soort van queue komen te staan.
Volgens mij komen zeg maar eerst quest 1.2.3 en dan nog als je niet gespeeld hebt een 4 en 5(in de queue) dan nog een 6e , maar die had je altijd gehad omdat je een dag verder bent voor je de quest die stonden te wachten pas de volgende dag worden geactiveerd zodat je niet meer al 3 quests per 24u kan doen..
Volgens mij komen zeg maar eerst quest 1.2.3 en dan nog als je niet gespeeld hebt een 4 en 5(in de queue) dan nog een 6e , maar die had je altijd gehad omdat je een dag verder bent voor je de quest die stonden te wachten pas de volgende dag worden geactiveerd zodat je niet meer al 3 quests per 24u kan doen..
[ Voor 21% gewijzigd door beuker19 op 03-04-2015 14:10 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Zeker in Handlock en Warrior en straks in als het goed blijkt te zijn in Dragon Paladinxelfer schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:08:
Thaurissan is wel echt een toffe kaart.
Ik denk dat je Druid vergeetbeuker19 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:12:
[...]
Zeker in Handlock en Warrior en straks in als het goed blijkt te zijn in Dragon Paladin
Als je hem zelf speelt is het leuk ja, maar tegen je en hij blijft een beurt liggen ... Dan is het bijna GG in sommige matchups. Bv bij een druid vs druid, wie Emperor Thaurissan als eerste speelt wint meestal, het is bijna net zoals een druid die op turn 2 een wildgrowth kan gebruiken en de andere druid niet.xelfer schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:08:
Thaurissan is wel echt een toffe kaart.
Ik ga niet meteen schreeuwen om een nerf, maar de kaart heeft een veels te grote invloed op de game.
In sommige matchups kan de invloed zeker te groot zijn ja. Zelf heb ik nog weinig van het overpowered zijn gemerkt, aangezien veel games gewoon voor die tijd al afgelopen/beslist zijn door de aggro.
Hij is sterk, maar om hem nou automatisch sterker te noemen dan sylvanas, nee dat dan weer niet, beide kunnen flink het spel veranderen, maar tegen veel decks doen ze ook weer te weinig. In control is het vooral een kwestie van wie hem het eerst kan spelen op een redelijk of leeg veld.
Niet helemaal maar op turn 6 hebben CW , Handlock en evt. Priest waarschijnlijk meer kaarten in de hand dus meer value.
Bij Druid of Paladin komt card draw pas vaak op turn 7/8 of het is misschien voor Druid leuk om turn 5 Nourish en turn 6 Thaurissan te spelen of natuurlijk een turn 2 Thaurissan
Ik vind hem qua design best wel goed in elkaar zitten. Hij is erg goed, maar gezien het feit dat hij pas relatief laat in het spel komt, hoeft het effect van die kaart ook niet heel overdreven te zijn.
Zodra ze naar de game gaan kijken in termen van balans, dan zouden ze eerst maar eens de decks die totaal geen interactie hebben met de tegenstander onder de loep moeten nemen.
Zodra ze naar de game gaan kijken in termen van balans, dan zouden ze eerst maar eens de decks die totaal geen interactie hebben met de tegenstander onder de loep moeten nemen.
Ik heb sylvanas nergens genoemd hoorBenjamin- schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:22:
Hij is sterk, maar om hem nou automatisch sterker te noemen dan sylvanas, nee dat dan weer niet, beide kunnen flink het spel veranderen, maar tegen veel decks doen ze ook weer te weinig. In control is het vooral een kwestie van wie hem het eerst kan spelen op een redelijk of leeg veld.
Hero power van de bossBenjamin- schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:43:
[...]
Hoe krijg je 3x malygos op het veld met turn 5?
Dat is wel een heel gaaf idee. Gewoon alleen maar pew spelen + malygos en gaanNitai schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:05:
[...]
Hero power van de bossIk kreeg Malgyos dankzij hem op het veld, gang up in m'n hand op malgyos (volgende beurten elke keer een malgyos
)
zo daar doe je 't voor....

Dankzij de tip van Nitai. De eerste BRM boss op heroic neergehoekt met:
spoiler:

Zei ik ook niet hoor. Maar sylvanas is heel vergelijkbaar qua stats, 5/5 voor 6 waar je snel iets mee moet doen. Ik zou de 1 niet beter noemen dan de ander. Sylvanas is dan ook sterk, maar niet overpowered. En we hebben juiste kaarten nodig die sterk zijn.An1mA schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:55:
[...]
Ik heb sylvanas nergens genoemd hoorTegen een dr boom heb je nog een Bgh, tegen een emperor moet je board hebben of removal in je hand. Ik vind het zelf erg moeilijk om terug te komen als je tegenstander eerst emperor speelt, wat meestal betekent dat hij initiative heeft/krijgt.
Sylvanas kan je best wel een beurt of 2/3 laten staan hoor, b.v. met en kleine taunt. Emperor niet denk ik.Benjamin- schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:30:
[...]
Zei ik ook niet hoor. Maar sylvanas is heel vergelijkbaar qua stats, 5/5 voor 6 waar je snel iets mee moet doen. Ik zou de 1 niet beter noemen dan de ander. Sylvanas is dan ook sterk, maar niet overpowered. En we hebben juiste kaarten nodig die sterk zijn.
Ik pleur Sylvanas trouwens bijna nooit op een leeg bord, want als je een removal krijgt, heb je gewoon niks aan haar gehad. Die speel ik in een control deck altijd als een van de laatste legendaries.
Emperor daartegen kan je beter op een leeg bord spelen, en je hebt er ALTIJD value.
ik hou van Face hunter rank 6 inmiddels zou het dan eindelijk gaan lukken
Maar het ligt dus aan de situatie, op een leg veld is emporer zeker sterker, maar dat is vrij moeilijk tegen veel decks. Verder vergt sylvanas of dat je het hele veld er in ramt, of een silence of een risico, emporer kan je gewoon tegen traden. Sylvanas is trouwens ook veel sterker wanneer je 3-4 kaarten hebt. Punt is dat sylvanas naar mijn idee heel erg vergelijkbaar is qua kracht, en daardoor vind ik emporer wel heel sterk, maar niet OP.Mofkees schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:36:
[...]
Sylvanas kan je best wel een beurt of 2/3 laten staan hoor, b.v. met en kleine taunt. Emperor niet denk ik.
Ik pleur Sylvanas trouwens bijna nooit op een leeg bord, want als je een removal krijgt, heb je gewoon niks aan haar gehad. Die speel ik in een control deck altijd als een van de laatste legendaries.
Emperor daartegen kan je beter op een leeg bord spelen, en je hebt er ALTIJD value.
Ziet er leuk uit, maar ik heb niet eens alle commons daar van. Ik heb 700 opgespaard maar ik zit telkens te twijfelen of ik niet beter 7 boosters kan kopen...
7 Boosters is meer kaarten. Maar de wings kopen is altijd minstens 1 legendary per 700 gold, wat bij het kopen van kaarten gemiddeld niet is.108rogar schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:01:
Ziet er leuk uit, maar ik heb niet eens alle commons daar van. Ik heb 700 opgespaard maar ik zit telkens te twijfelen of ik niet beter 7 boosters kan kopen...
En helemaal de legendary uit de nieuwste wing is erg goed. Ik kies er in ieder geval voor om BRM te kopen.
700 gold voor 2 auto include kaarten ( emperor thaurrison en quick shot) is gewoon erg goede value.
Net mijn eerste 60 gold quest deze week.. Hunter of mage -.- Beide niet mijn favoriete classes. Maarja, hunter is wel snel wins pakken.
[ Voor 20% gewijzigd door aicaramba op 03-04-2015 20:26 ]
Verwijderd
Hoe leuk is het om mill Rogue te spelen? Want de gang up en legendry 6-8 voor 8 die je een copy van elke draw kaart geven schreeuwen mill Rogue, als je het mijn vraagt
Geen idee. Die 6/8 is helaas nog niet uit. Denk dat het nogal traag is, maar misschien wel leuk om te spelen...
*noteert, wanneer Xelfer Warrior tegenkomt op ladder, do no mulligan concecration*xelfer schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:45:
Sta nu 7-0 met mijn variant van face hunter:
[afbeelding]
Check.Ziet er wel uit als een leuk deck, je zou er bijna hobgoblins in doen.
Ja klopt. Ik ben er nog een beetje mee aan het prutsen. Zodra die 2/4 uit komt die 2 dmg doet wanneer hij dmg krijgt, wil ik die ook wel spelen.
zo heb 720 gold, laat maar komen die slappe hap van week 2
nothing stops this train
Imp Gang Boss alleen al is de 700G waard! Dat is gewoon een Harvest Golem op steroïden.
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]