[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.354 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessante analyse over RNG en games:

Het verhaal klopt niet helemaal als je wetenschappelijk kijkt, maar de conclusies lijken mij redelijk valide.

[ Voor 9% gewijzigd door xelfer op 30-03-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Je kan gewoon legendary halen met druid/warrior/paladin/warlock inclusief al de face hunters en mechmages die er nu zijn. Laat ze maar komen tegen mijn control warrior, graag zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 13:28
Mensen geven er minder om dat ze verliezen in casual, ranked draait echt om hoger te komen, en spelen dan ook decks die het beste zijn, niet die ze het leukste vinden. Nu vinden de meeste mensen Face Hunter helemaal niet zo leuk, maarja easy wins, dus perfect voor ranked, maar casual doe je dat weer niet zo snel.
Morphs schreef op maandag 30 maart 2015 @ 07:24:
[...]

Wat mij betreft is de priest de ultieme control class. Met alle heals en control ("steel je kaarten") houden ze het bijna altijd langer uit dan andere controldecks. Rushdecks die de priest overrompelen met damage van kleinere minion werken het beste (facehunter, mechmage).

Met een control warrior ga je het inderdaad moeilijk krijgen tegen priest.
Paladin > Priest, je moet alleen heel rustig spelen.

@Xelfer en dat is dus vaak het probleem, je richt je op die ene game. Je kan 10 potjes hebben gewonnen en je verliest er 1 door bad luck, en dan krijgt RNG opeens de schuld, het is niet alleen dat je niet naar het grote plaatje kan kijken, maar je mist ook de realisatie dat diverse tegenstanders weinig geluk hadden.
Ga je wel naar het grote plaatje kijken en accepteren je dat iedereen soms weinig geluk heeft, dan kan je er makkelijker erover heen stappen.

Natuurlijk is het wel zo dat je het normaler vindt dat je Huntard tegenstander geen 1 drop trop in zijn opening hand, terwijl hij alledrie zijn kaarten wegdeed, en in totaal 7 kaarten trok om 1 van zijn 6 1 drops te krijgen, maar als een Ragnaros jouw voor lethal raakt met 33%, dan is het opeens triest geluk van die ander.
We zijn dan ook echt extreem selectief wanneer iets geluk of ongeluk is.

[ Voor 33% gewijzigd door Benjamin- op 30-03-2015 14:03 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
xelfer schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:30:
[...]

Dit is een probleem die de community gecreëerd heeft door HS als competitive game te zien, terwijl de makers van het spel de game nooit als iets anders dan een casual/fun cardgame hebben beschouwd.

Mensen zijn HS gaan spelen puur om te winnen en om resultaat te behalen. Plezier hebben boeit 99% van de spelers totaal niet (uiteraard zijn er ook genoeg spelers die 'plezier' beleven aan het winnen van games en die voldoening halen uit de grind naar legend).

Wat in deze video vanaf 0:40 sec wordt gezegd is compleet weg in HS:
[video]
Inderdaad, zelfs op casual kom je zelden iemand tegen die denkt: "hij dropt Lorewalker Cho op 2, daar gaan we eens mee klooien." Meestal proberen ze die zo snel mogelijk met een minion te killen. Erg jammer.
Het gebrek aan echte comunicatie is ook wel een ding, de hero-taunts leiden nooit tot een bepaald soort "laat maar eens zien wat jouw deck kan"-potjes.
Meestal neem ik ze zelf ook negatief op (zo zijn ze ook ingesproken).

Ik wil gewoon eens hobgoblin spelen, of onnozele priest combo, lekker ruilen op het bord en value spelen en tempo.

An sich vind ik het competatieve gedeelte trouwens wel mooi hoor, dat moet er ook wel zijn.
Daar had die Noxious het ook over: eerst was ladder helemaal zonder minpunten, dus dan kon je alleen maar omhoog. Dus dan kon je met een beetje doorzettingsvermogen altijd 'master' (=legend) worden. Dus in de beta hebben ze dat veranderd.
(edit:) Dus ze luisteren wel naar de community bij Blizzard, met in het achterhoofd nog steeds wel het fun element.

Ik hoop dus dat er een echte casual mode komt en een vrije regel-zone. Denk eens aan een vooraf bepaalde regel waarbij Lorewalker Cho standaard in het spel ligt (aan de zijkant) of waarbij je 0 spells mag opnemen in je deck. Dan wordt die nieuwe draak ineens een leuke toevoeging.
(einde edit)
Zelf speel ik meestal met fun/gimmick decks op de lagere ranks de eerste 3-3.5 week van een seizoen en daarna speel ik nog ff een competitief deck naar rank 3-9 ofzo. Mijn doel is in die laatste "grind" om altijd zoveel mogelijk games op een rij te winnen zonder te verliezen. Op deze manier kan ik een aantal weken lekker aanklooien met fun decks en kan ik aan het eind van een seizoen nog ff snel wat 'competitief' spelen.
Dat is ook ongeveer mijn tactiek. Eerste week denk ik soms: ha even ranken, maar meestal ben ik er dan vrij snel klaar mee. Blijf liever rond rank 15 hangen voor de lol in casual, zelfs af en toe ranked wat klooien met leuke decks etc.

Daarom was ik eigenlijk wel tevreden dat ik in 2 dagen van rond rank 12 naar rank 4 heb kunnen gaan, mijn hoogste ooit. Maar echt grinden tot legendary heb ik de komende dagen geen tijd voor vrees ik, en vind ik normaal ook niet echt leuk.
Gezien het tempo en winrate van afgelopen weekend ook vanaf rank 5 zou ik het bijna moeten proberen.

Ik denk dat het met de draken wel weer een tijdje interessant wordt in elk geval.

[ Voor 7% gewijzigd door ir_richman op 30-03-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Zijn ze echt zo ingesproken, of is dat het enige wat je nog kan horen? Want iets als "Well Met", klinkt opzich niet negatief. Echter als je dan bedenkt dat Paladin's dat doen wanneer ze je ownen... tja. :P

Wil je Hobgoblin spelen, dan kan je naar Savjz Paladin deck kijken: http://www.hearthpwn.com/decks/211979-eboladin

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:42
Kripparrian had een keer een warrior met hobgoblin.. Met de 'give a minion of 2 or less attack charge' minion, frothing berserker, hobgoblin, wisps en natuurlijk whirlwind enzo. Zo kon hij flinke boost dmg doen.

Zelf ben ik ook wat aan het proberen met een stormwind knight priest combo deck. Het is wel leuk als het lukt. Alleen kun je geen reliable een boost van 20+ dmg doen, dus tegen decks als warrior en decks met veel heal werkt het niet zo goed. Het is wel leuk als het wel lukt.

Ik had een keer een warrior met 40 hp in een beurt down. Terwijl ik net mn laatste kaart had gepakt. Door Dark cultist, pw:shield, divine spirit, etc, etc. Zal hij wel van hebben gebaald, denk ik :P

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
Benjamin- schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:38:
Zijn ze echt zo ingesproken, of is dat het enige wat je nog kan horen? Want iets als "Well Met", klinkt opzich niet negatief. Echter als je dan bedenkt dat Paladin's dat doen wanneer ze je ownen... tja. :P

Wil je Hobgoblin spelen, dan kan je naar Savjz Paladin deck kijken: http://www.hearthpwn.com/decks/211979-eboladin
Ja, de begroeting van een paar classes is wel oke. En inderdaad een mage die Hello zegt, kan best een relaxte speler zijn. Maar het is een mage en 90% van de tijd liggen er op turn 3 een paar mechs en dan komt blastmage.
En een welgemeende 'sorry' als jouw mad bomber een 3/3 van jezelf killt en 0 van zijn 1 healt minions, die komt ook nooit echt over :)

Dat bedoel ik dus met gebrek aan werkelijke communicatie. Ik begrijp ook wel de problemen van flamen en schelden en gefrustreerde poppetjes, hoor. Dus misschien maar beter zo.

Misschien toch mijn battletag hier eens posten en wat vaker friendly games spelen (heb hem niet bij de hand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het altijd wel bijzonder dat mensen je toevoegen na een potje om je even verrot te schelden. Zelf kan ik daar altijd wel smakelijk om lachen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Vreemd genoeg voegt niemand mij toe na potjes, echt zeker al een half jaar niet gebeurd. Vraag me af of er niet toevallig instellingen zijn overgenomen uit andere games, want zo heb ik in Diablo 3 staan dat mensen me niet kunnen toevoegen omdat ik met ze heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Bij mij ook niet. Slechts 1x heeft iemand me toegevoegd na een game. Dat was om mijn decklist te vragen. Dat heb ik uiteraard gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het wel regelmatig dat mensen mij toe willen voegen na een potje alleen maar om even te schelden.

Nu inmiddels al 19 vd 23 games in casual mode legendary cardback tegen me en geen enkele keer iets wat afwijkt van de standaard decks die hoog staan op hearthpwn.com of vergelijkbare sites :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel ranked omdat je met 500 wins een golden hero krijgt, als je dit ook kan unlocken met casual mode dan koos ik casual boven ranked play.

oke dat gaat nog zeker wel 1 jaar duren, mijn paladin is het verste, die heeft 310 wins. Rogue minste met 80 wins
De meeste classes zitten tussen de 200 en 250 wins.

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 16:04

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:32:
Ik heb het wel regelmatig dat mensen mij toe willen voegen na een potje alleen maar om even te schelden.

Nu inmiddels al 19 vd 23 games in casual mode legendary cardback tegen me en geen enkele keer iets wat afwijkt van de standaard decks die hoog staan op hearthpwn.com of vergelijkbare sites :o.
Ik heb een lijst met 'vrienden' die ik zo heb leren kennen. Zelf uitnodigen en soms ook uitgenodigd worden. Vreemd genoeg nooit omwille van scheldpartijen. Ik heb zo bepaalde mensen die erg goed zijn met een class. Als je even spectated en babbelt leer je echt veel! Soms kom je van die epic games tegen, en je verliest, maar dan voeg ik de mensen toe om gewoon te complimenteren voor een leuke pot :) Reacties daarop zijn ook heel positief. Het is maar hoe je er zelf in zit denk ik.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik reageer zelf nooit op mensen en ik voeg ze ook nooit toe. Enige emotes die ik gebruik zijn 'greetings' bij het begin en 'well played' aan het einde.

Als mensen mij toevoegen dan accepteer ik ze en reageer ik niet. Vaak spammen ze dan wat scheldwoorden naar je en verwijderen ze je daarna weer. Hier reageer ik ook niet op. Overigens zijn bijna alle mensen die beginnen te spammen en schelden de spelers met legendary cardbacks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
xelfer schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:32:
Dan moet je niet zo'n noob decks spelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-10 12:07
Over een uur worden de resterende kaarten van BRM bekend gemaakt, ik kan niet wachten. Hoop op kaarten die midrange of control decks sterker maken.

[ Voor 26% gewijzigd door An1mA op 30-03-2015 18:17 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:35
Ik hoop dat er nog goede dragons uitkomen zodat het maken van een redelijk competatief dragon deck mogelijk wordt, want laten we eerlijk zijn, met de dragons/support die nu al revealed zijn kun je niet meer dan een fundeck maken.

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zolang je niet tegen aggro/face op kan boksen met die kaarten, zullen ze ook niet speelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 16:04

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:42:
Ik reageer zelf nooit op mensen en ik voeg ze ook nooit toe. Enige emotes die ik gebruik zijn 'greetings' bij het begin en 'well played' aan het einde.

Als mensen mij toevoegen dan accepteer ik ze en reageer ik niet. Vaak spammen ze dan wat scheldwoorden naar je en verwijderen ze je daarna weer. Hier reageer ik ook niet op. Overigens zijn bijna alle mensen die beginnen te spammen en schelden de spelers met legendary cardbacks....
Nee je lucht hier wel je frustratie :+
Geeft niet hoor, ik wil je wel toevoegen? Kan ik ook meegenieten van je escapades met face hunters ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Hmmm.. Ik wil nu ook een keer snel een hunter quest halen. Dus ik heb facehunter aangemaakt..
3 games op rij speel ik tegen pure counterdecks die ik normaal nooit zie :(
Ik zal het wel verdiend hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
aicaramba schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:33:
Hmmm.. Ik wil nu ook een keer snel een hunter quest halen. Dus ik heb facehunter aangemaakt..
3 games op rij speel ik tegen pure counterdecks die ik normaal nooit zie :(
Ik zal het wel verdiend hebben :P
yep "in je face" ;)

tegenwoordig doe ik ook zoveel mogelijke emotes bij facehunters als ik kan winnen, met warrior lukt 't vrij aardig iig. Geen idee waar al die woede vandaan komt :D

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nitai schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:29:
[...]
Nee je lucht hier wel je frustratie :+
Geeft niet hoor, ik wil je wel toevoegen? Kan ik ook meegenieten van je escapades met face hunters ;)
Winnen/verliezen boeit mij minder dan plezier hebben in de game, maar hier ben ik helaas in de minderheid mee. Ik snap ook wel dat mensen die graag kaarten willen grinden voor deck x gewoon het meest simpele deck pakken om daar gold mee te grinden.

En voel je vrij om mij toe te voegen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Mofkees schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:36:
[...]

yep "in je face" ;)

tegenwoordig doe ik ook zoveel mogelijke emotes bij facehunters als ik kan winnen, met warrior lukt 't vrij aardig iig. Geen idee waar al die woede vandaan komt :D
Ik merk wel dat face hunter niet mijn class is..

Ik lijk steeds pech te hebben en tegen perfecte handen te spelen enzo. Ik krijg nu ook nooit huffers, nooit 1 drops in mn openingshand. m.a.w. Ik kan er niets van met dat deck.

Ik win er veel minder mee dan met mijn eigen gemaakte fun decks -.-

[ Voor 5% gewijzigd door aicaramba op 30-03-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
trouwens er is een live stream om de rest van de kaarten te laten zien. op Twitch b.v. of Heartpwm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Paladin ziet er goed uit na BRM ;) Link naar de stream -> http://www.twitch.tv/playhearthstone

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua lore is BRM wel super baas voor mij :o. De goeie ouwe tijd van Molten Core en Blackwing Lair <3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
Gang-up is pas über. 2 mana voor 3x Dr. balanced in je deck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Twilight whelp OP :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
wel gekke mechanics:

Executus is niet zo goed, tis een win more kaart en hij zet je leven op 8 na een BGH, kan erg nadelig zijn.
Chromaggus is een sort antonidas van vroeger, dat je meer value haalt als je hem meerdere turns kunt houden. Daar moet je tegenstander dus altijd wat tegen doen. Mja Meh.
Die Thaurissan daartegen is een SUPER OP kaart, zeker voor control decks. Het is een nerfkandidaat naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Majordhomo is wellicht een leuke kaart voor freeze mage. Achter een iceblock schuilen en dan los gaan. Je kan jezelf daarna uphealen zonder problemen. Het is volgens mij niet zo dat je max hp ook 8 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
Eens over die Thaurissan! Man, neem dat in combinatie met bijvoorbeeld die dragon consort en je hebt een dragon voor amper mana op het bord liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thaurissan is overpowered omdat hij gewoon heel sterk is de turn dat hij in play komt. Zeker als je bv Control speelt en je een grote hand hebt (denk aan Demon Lock ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Emperor word denk de loatheb van de expansion en daarmee bedoel ik dat na naxx iedereen zowat met loatheb ging spelen en dat voorspel ik ook met emperor. Kaart is echt insane voor druid met innervate, vooral op een leeg bord.

Chromoggas is naar mij mening een winmore card, het is niet een kaart waardoor je board terug wint. Het zou kunnen passen bij een druid en paladin. Bij paladin namelijk, omdat ze Dragon Consort hebben.

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/195/454/635633140751316717.png

Majordomo is naar mijn mening ook een winmore card, en 8 hp is best risicovol.

Hoewel druid niet zo goede classcard hebben gekregen naar mijn mening word het met BRM wel erg sterk en paladin vind ik na BRM gewoon insane. Ook is het vrij duidelijk dat de meta een tempo georiënteerd meta word. Hard removal heb je harder nodig dan silence denk ik. Daarnaast word aggro warrior echt een ding na BRM, wat me erg leuk speelt zo te zien.

Kaarten die je bijna instant in een deck stopt:
Hungry Dragon
Blackwing Technician
Blackwing Corruptor
Volcanic Drake
Emperor Thaurissan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
xelfer schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:48:
Majordhomo is wellicht een leuke kaart voor freeze mage. Achter een iceblock schuilen en dan los gaan. Je kan jezelf daarna uphealen zonder problemen. Het is volgens mij niet zo dat je max hp ook 8 wordt.
http://hearthstone.gamepedia.com/Majordomo_Executus

Het lijkt er wel op dat je max hp 8 wordt. Dan ben je dus extreem kwetsbaar. Het is alleen nog niet duidelijk wat de hero power van Ragnaros wordt. Iets van "deal 8 damage" oid?

Zou vet zijn als je met Baron Rivendare dan twee Ragnaros heroes krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Morphs schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:55:
[...]

http://hearthstone.gamepedia.com/Majordomo_Executus

Het lijkt er wel op dat je max hp 8 wordt. Dan ben je dus extreem kwetsbaar. Het is alleen nog niet duidelijk wat de hero power van Ragnaros wordt. Iets van "deal 8 damage" oid?

Zou vet zijn als je met Baron Rivendare dan twee Ragnaros heroes krijgt ;)
Voor 2 mana schiet hij random 8 dmg naar een enemy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie Chromaggus ook wel in miracle Rogue met conceals gespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
probeer het nog eens als je normale reacties kunt plaatsen?

[ Voor 86% gewijzigd door BM op 01-04-2015 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
https://twitter.com/bdbrode/status/582602735473709056
Majordomo word waarschijnlijk nog speelbaar, je kan blijkbaar na de ragnaros vorm healen. Ben zegt niet letterlijk dat je over de 8 hp kunt healen, maar ik neem aan van wel als alex werkt.

Wat ik net vergat te zeggen is dat dr balance en big game nog helaas gespeeld gaat worden na BRM. Er is namelijk geen goede 7 mana kaart geïntroduceerd die die concurrentie aan gaat met de dr balance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Als je Ragnaros bent kun je niet meer hoger dan 8, was ook de zien in de demo toen hij Antique Healbots spamde. :'( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Laatst online: 21-05 09:45
An1mA schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:14:
https://twitter.com/bdbrode/status/582602735473709056
Majordomo word waarschijnlijk nog speelbaar, je kan blijkbaar na de ragnaros vorm healen. Ben zegt niet letterlijk dat je over de 8 hp kunt healen, maar ik neem aan van wel als alex werkt.
Alexstraza is geen heal, maar "set" het aantal HP op 15, ongeacht wat het daarvoor was. Hetzelfde bij Ragnaros, "set" het je HP op 8. Dus dat is dan meteen je max hp. En ja, na een Ragnaros kan een Alex je hp op 15 zetten. Maar heals werken alleen als je gedamaged bent en dat is hier niet het geval.

Armor is dan de enige manier naast Alex om je survivability op te schroeven. In dat opzicht is een warrior met een paar shield blocks/shield maidens een goede kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Ok duidelijk, op zich wel jammer. Btw BRM brengt wel veel kaarten met zich mee die speelbaar zijn, bij Naxx was dat naar mijn mening minder. Voor mij hebben ze de hype in ieder geval waar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Mofkees schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:01:
Gang-up is pas über. 2 mana voor 3x Dr. balanced in je deck?
Dit is juist heel erg zwak denk ik zo. Bedoel het is een leuk idee, maar je hebt gigantisch veel turns nodig om value te krijgen met zulke dure kaarten. Een tweede is leuk, maar in totaal 4? Nee dankje.

Hij is leuk voor milling (denk aan de hoeveelheid Coldlight Oracles) maar ook voor SI, VanCleef, Farseer enz maar natuurlijk ook kaarten van de vijand. Hoe dan ook wil je juist lagere minions.

Maar hey, wie weet komen er straks wel keiharde control Rogues en heb ik het mis.

Ik ben iig superblij met de Warlock kaarten, Img Gang Boss was al een zeer gewenste kaart in mijn Demonlock deck, een 3 drop, die met best veel kan traden, en een 1/1 summoned, die je weer kan boosten met Demonfire, Demonheart, Power Overwhelming enz, maar dan ook nog Demonwrath om gewoon keihard de early game aan te gaan met aggro decks. Ik heb nu maar een paar kaarten in mijn deck zitten die hierdoor geraakt worden, sommige maken niet zoveel uit (Argus, Healbot enz), die je natuurlijk gewoon kan gebruiken om eerst mee te traden, en anders hebben we het over Sylvanas, Ragnaros en Dr. Boom, waarbij alleen bij Ragnaros het echt een nadeel is.

Al met al heerlijke kaarten voor Demonlock, verder zie ik niet veel nuttigs voor dat deck, Emporer zou nog wel kunnen werken, maar verder niet.

Paladin zie ik veel potentie in, maar eerlijk gezegd zijn er teveel kaarten die mogelijk zijn, waardoor ik me nog niet goed kan voorstellen hoe dat deck eruit gaat zien. :P

Er zijn in ieder geval wel weer wat BGH targets bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
An1mA schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:25:
Ok duidelijk, op zich wel jammer. Btw BRM brengt wel veel kaarten met zich mee die speelbaar zijn, bij Naxx was dat naar mijn mening minder. Voor mij hebben ze de hype in ieder geval waar gemaakt.
Ik vind Naxx behoorlijk veel goeie kaarten hebben.

- Nerubian Egg
- Webspinner
- Dark Cultist
- Voidcaller
- Death's Bite
- Zombie Chow
- Haunted Creeper
- Mad Scientist
- Undertaker (Pre-nerf)
- Shade of Naxxramas
- Loatheb
- Kel'thuzad
- Sludge Belcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Spectral Knight
Unstable Ghoul
Deathlord
Echoing Ooze
Duplicate

Zien ook allemaal play, Avenge zou ook zeker nog kunnen terugkomen, reincarnate ook.

Btw Quick Shot is wel echt een retarded kaart, goh laten we nog is 3 damage toevoegen aan retard Hunter, en je trekt een kaart wanneer je hand leeg is. Had gehoopt dat ze Hunter minder retarded zouden maken. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:41
An1mA schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:25:
Ehh? Naxx heeft bizar veel goede kaarten. BRM is tot nu toe redelijk prut.

Crappy Dragon synergies (zonder dat er echt goede actieve dragons zijn), kaarten met "for each minion that dies this turn", die eigenlijk pas "redelijk" worden als er minimaal 3 minions ofzo dood gaan.

Allemaal geinige gimmick kaarten, maar weinig echt bruikbaars denk ik. In ieder geval heel weinig in verhouding tot Naxx.

[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 30-03-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Bij nader in zien wellicht opgeslokt in de BRM hype en idd Naxx heeft ook wel veel goede kaarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Benjamin- schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:25:
[...]

Dit is juist heel erg zwak denk ik zo. Bedoel het is een leuk idee, maar je hebt gigantisch veel turns nodig om value te krijgen met zulke dure kaarten. Een tweede is leuk, maar in totaal 4? Nee dankje.
Gang up lijkt me wel erg sterk (een van de interessantere kaarten). 5x SI-7, Azure of 4x Thalnos in je deck om maar iets te noemen. Vergeet niet dat de kaart maar 2 mana kost. Juist in Rogue tempo gaan we die nog wel terug zien.
Morphs schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:22:
[...]

Alexstraza is geen heal, maar "set" het aantal HP op 15, ongeacht wat het daarvoor was. Hetzelfde bij Ragnaros, "set" het je HP op 8. Dus dat is dan meteen je max hp. En ja, na een Ragnaros kan een Alex je hp op 15 zetten. Maar heals werken alleen als je gedamaged bent en dat is hier niet het geval.

Armor is dan de enige manier naast Alex om je survivability op te schroeven. In dat opzicht is een warrior met een paar shield blocks/shield maidens een goede kandidaat.
Er is momenteel geen manier om je max HP op minder dan 15 te krijgen, dus de interactie met Alex is nog onduidelijk (tenzij ik een blue post heb gemist).

Alex zet je actieve HP op 15, niet je max HP (zoals Jaraxxus en Rag Hero doen). Mijn verwachting zou dus eerder zijn dat Alex je healt tot max 8 hp.

[ Voor 47% gewijzigd door Bosmonster op 30-03-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjamin- schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:30:
Btw Quick Shot is wel echt een retarded kaart, goh laten we nog is 3 damage toevoegen aan retard Hunter, en je trekt een kaart wanneer je hand leeg is. Had gehoopt dat ze Hunter minder retarded zouden maken. :S
Jep. Ik heb zojuist ook een Legend rank Face Hunter gespot in het wild:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Bosmonster schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:41:
[...]

Gang up lijkt me wel erg sterk (een van de interessantere kaarten). 5x SI-7, Azure of 4x Thalnos in je deck om maar iets te noemen. Vergeet niet dat de kaart maar 2 mana kost. Juist in Rogue tempo gaan we die nog wel terug zien.
Oh zonder meer, ik bedoelde meer dat grote targets wel interessant zouden kunnen zijn in een control Rogue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Benjamin- schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:45:
[...]

Oh zonder meer, ik bedoelde meer dat grote targets wel interessant zouden kunnen zijn in een control Rogue.
Het is inderdaad zo'n kaart die een totaal nieuw deck kan creeren eigenhandig! Control Rogue wordt hiermee misschien wel een optie. Goede value minions met Battlecry's en 2x Gang up.

Of misschien juist wel een face Rogue met 2x Gang up en charge minions + weapons/buffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
xelfer schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:42:
[...]

Jep. Ik heb zojuist ook een Legend rank Face Hunter gespot in het wild:

[video]
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eqr4RGE.jpg
:+ :+ :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
It's funny cause it's true!

Ik zie Face Hunter wel weer top dog worden. Praktisch geen taunts, geen healing en Face Hunter krijgt ook nog eens een buff met Quick Shot.

[ Voor 72% gewijzigd door xelfer op 30-03-2015 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Gelukkig kan Demonlock Huntard wel keihard counteren, zeker met Demonwrath, want nadeel van Hellfire is dat het altijd een hoop damage op je doet, en probleem van Shadowflame is dat je eerste iets moet hebben liggen op het vel.

Tevens heb ik totaal geen moeite met je heals en taunts argumenten. Er zijn taunts zat en heals zijn er ook voldoende, zou niet weten je nu nog echt nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
Druid kaarten zijn niet mega, maar toch wel weer dikke stats voor de mana (mits je wat kunt traden)
2/5 voor 3 mana is niet mega, maar met een DoA kun je die ook als late game draw wel goed inzetten om de Defender of Argus een 2e target te geven naast wat er op je bord blijft liggen.
Net zoals Keeper een prima body heeft om te DoA-en.

Ik zie die Volcanic Lumberer nog wel in een 'you wish you had 3 BGH's' deckje komen.
Na een redelijke trade + swipe beurt kan die best voor 4 of 5 mana liggen, dus prima voor board swing. Dus als de sludges en druid of the claws op zijn, heb je nog wat achter de hand.
Als Face hunter populair blijft, heb ik straks in elk geval wel wat ideetjes.

Gang up kun je ook op je tegenstanders minions spelen ziet er erg leuk uit. Late game 3 Tirions pakken is een mooie. :-)
Komen weer wat leuke nieuwe miracles aan denk ik.

Tenminste als de meta weer eens wat trager wordt. Ik ben bereid om de druid handschoen op te pakken in strijd tegen alle facedecks ;)

Die Emperor Thaurissan is zeer interessant om te Facelessen. Ook van je tegenstander.

Warrior krijgt wat bijzondere kaarten, 1 voor face en 1 voor control.
De legends doen het wel goed in control games die tot fatigue lopen: kopietjes van je heavy guns is prima, zeker als je die ook nog in mana cost kunt laten dalen. (werkt het voor je tegenstander ook op die 10dmg mine?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Druid is weer redelijk de sjaak, zoals met bijna alle expansions tot nu toe. 2 waardeloze nieuwe kaarten.

De Druid decks zijn nog steeds praktisch dezelfde als met de launch. Misschien eens een shade of een chow, maar dan heb je het ook wel bijna gehad..

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 31-03-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-10 14:59
Ik ben benieuwd of Dragon Paladin ook echt een ding gaat worden want ik zie het al voor me.
Turn 4 : Hungry Dragon/Volcanic Drake Turn 5: Dragon Consort Turn 6 : Sylvana's Turn 7 : Ysera en Turn 8 Tirion :D Als je dan niet kan winnen weet ik het ook niet meer.
Verder hebben ze de beste kaarten wel voor het laatst bewaard want die Emperor achter een Sludge is ook heel erg goed met 6 kaarten in de hand is het al een 5-5 voor ''niets'' moet je na gaan dat hij een beurt blijft leven.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
beuker19 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:05:
Ik ben benieuwd of Dragon Paladin ook echt een ding gaat worden want ik zie het al voor me.
Turn 4 : Hungry Dragon/Volcanic Drake Turn 5: Dragon Consort Turn 6 : Sylvana's Turn 7 : Ysera en Turn 8 Tirion :D Als je dan niet kan winnen weet ik het ook niet meer.
Verder hebben ze de beste kaarten wel voor het laatst bewaard want die Emperor achter een Sludge is ook heel erg goed met 6 kaarten in de hand is het al een 5-5 voor ''niets'' moet je na gaan dat hij een beurt blijft leven.
Dan moet je het eerst tot beurt 4 overleven met een fatsoenlijke hoeveelheid health. Tegen decks als face hunter gaat dat niet lukken. Turn 8 pas je eerst taunt. Met heto power, kc en charge minions is dat echt te laat, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
aicaramba schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:45:
[...]

Dan moet je het eerst tot beurt 4 overleven met een fatsoenlijke hoeveelheid health. Tegen decks als face hunter gaat dat niet lukken. Turn 8 pas je eerst taunt. Met heto power, kc en charge minions is dat echt te laat, lijkt me.
Zombie Chow , Mini bot , Mustard en evt. Truesilver want nu heb je als Paladin ook niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
En vergeet mijn favoriet niet. De Annoy-o-tron. Hoe erg je daar mensen niet mee kan zieken :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:59:
Druid is weer redelijk de sjaak, zoals met bijna alle expansions tot nu toe. 2 waardeloze nieuwe kaarten.

De Druid decks zijn nog steeds praktisch dezelfde als met de launch. Misschien eens een shade of een chow, maar dan heb je het ook wel bijna gehad..
Druid is ondanks de specifieke class kaarten nog steeds een erg sterke class. Als je een 6 mana 5/5 kan rampen turn 3-4, waarna al je overige kaarten dezelfde beurt ook nog 1 mana minder gaan kosten, dan heb je het goed voor elkaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
xelfer schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:59:
[...]

Druid is ondanks de specifieke class kaarten nog steeds een erg sterke class. Als je een 6 mana 5/5 kan rampen turn 3-4, waarna al je overige kaarten dezelfde beurt ook nog 1 mana minder gaan kosten, dan heb je het goed voor elkaar denk ik.
Zeg ook niet dat ze niet (nog steeds) sterk zijn, maar het blijft hetzelfde ramp-principe. Andere decks komen er niet als er geen zinvolle kaarten voor Druid komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Wat een ........... spelers heb je toch.
Speel met een Paladin tegen een Druid en lang stond hij er beter voor en ik stond op 7 Health op turn 7.
Maak een comeback met hem op 0 kaarten en geen bord meer gaat hij express wachten met zijn turn tot hij het lont helemaal op is en dan ineens opponent left the game :+
Bosmonster schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:31:
[...]

Zeg ook niet dat ze niet (nog steeds) sterk zijn, maar het blijft hetzelfde ramp-principe. Andere decks komen er niet als er geen zinvolle kaarten voor Druid komen.
Misschien om balans redenen want de Mage kaarten zijn ook niet heel erg goed goed.
Druid en Mage zijn denk ik ook de 2 sterkste hybride classes in HS en zijn daarom misschien iets minder goede kaarten nodig.

[ Voor 44% gewijzigd door beuker19 op 31-03-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
het kan zijn dat ie al direct de game had verlaten hoor. Volgens mij is er een delay tegenover de tegenstander als je b.v. HS window afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Daar heb je zeker gelijk in. Ik denk echter wel dat het een risico is om Druid meer variatie te geven, aangezien ze met de basis ramp al zo sterk zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Mofkees schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:01:
het kan zijn dat ie al direct de game had verlaten hoor. Volgens mij is er een delay tegenover de tegenstander als je b.v. HS window afsluit.
Hij had ook gewoon kunnen conceden :+
Vandaag maar 3 potjes gepeeld en 2x gewonnen omdat men greedy werd of omdat tegenwoordig ''Face the name of game is"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
ook in arena is het face face face... moet toch weer even daaraan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Mofkees schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:09:
ook in arena is het face face face... moet toch weer even daaraan wennen.
Of mensen leren beter hoe het spel gespeeld wordt en wanneer je beter druk kunt zetten door face te gaan ipv verder te werken aan board control.

Je tegenstander forceren te traden > Zelf traden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:12
Of als je board realistisch gezien niet meer gaat winnen maar wel nog kans hebt om te winnen door face te gaan en wat damage te topdecken.

Of een goeie hand. Ik had laatst met een weapon warrior tegen warrior vrij vroeg 3 wapens en wat charge minions in mijn hand, en de tegenstander's verdediging kwam traag op gang. Dan kun je het er best op wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker een super high skilled deck spelen en dan ook nog eens deze RNG proccen. Gotta love it:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2j0yqts.png
* Alle minions kregen windfury proc van de Enhance-O-Mechano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

Jullie gooien hier met termen waarbij ik zoiets van: 'WTF' heb, maar ik moet zeggen dat ik het aardig begint te leren.

Even het verhaal van een n00bje. Ik speel voornamelijk mage. Heb hier meerdere decks bij waarbij ik experimenteer met Fire en Ice combined, low mana cards, etc. In ieder geval heb ik altijd 'Unstable Portal' in mijn deck zitten. (Normaal gesproken begin ik met ManaWyrm als hij roll, daarna is het altijd feest voor mij). De Portal gaf mij 'LoreWalker Cho', die ik voor de fun maar gelijk erin gegooit heb. Daarmee begon mijn worst en weidest game ever. Mijn tegenstander was een Hunter die zijn spells ervol overgave in bleef gooien. Ik had vreselijke rolls en kreeg alleen maar spells. Om zijn minions stuk te krijgen, moest ik wel spells spelen. Eigenlijk is het 15 minuten zo doorgegaan over en weer met spells, voordat hij mij (godzijdank) versloeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
[...]

Buiten dat Emperor heel sterk is in ramp, heb je dus ook Druid of the Flame, een hele sterke kaart in een mid range deck.

Het probleem is dat iedereen te graag met de grote taunts en FoN combo wilt spelen, het is al seizoenen zo goed, dat niemand echt een ander deck populair probeert te maken.
Kijk aggro gaat eigenlijk niet lukken, maar er zijn zat goede kaarten voor Druid die niet gebruikt worden. Tijd dus dat mensen iets nieuws proberen.

Oh en dat doen zat mensen ook, maar zolang een populaire speler iets niet oppikt, is iets opeens niet de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Druid of the Flame ben ik echt niet met je eens. Een 2/5 voor 3 is vrij zwak (een 5/2 is zelfs gewoon waardeloos). Dezelfde stats krijg je bij een 3/4 Spider Tank en die is in veel situaties gewoon beter. Of zelfs 4/4 aan stats bij een Harvest Golem.

DotF gaat geen ranked play zien denk ik, hooguit in Arena is het redelijke value.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 31-03-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga iig gelijk Emperor Thaurissan golden craften zodra ik daar dust voor heb :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
Ik vraag me ook af wat de waarde van een 5/2 DotF is, misschien naast een sludge belcher, om grotere drops te killen, maar erg gevoelig voor direct damage.

Dus dan is 2/5 een wat onhandige body, maar ook irritant om dood te krijgen als 3-drop. Zoals gezegd denk ik dat hij vooral 2-1 of evt 3-1 moet gaan tegen rush decks en eventueel een aardige target voor Defender of Argus en Earthen ring farseer.

Maar heel spannend is hij inderdaad niet.

Ik zie nu trouwens enorm uit naar De rogue kaart: Gang up met hobgolbin maakt hem ineens heel gevaarlijk. Want dan kun je er wel 2 leggen zonder out of Hobs te raken en dan worden je annoy-o-trons dus Sunwalkers!
Ik heb alvast weer het double whammy Hobgoblin Iron Sensei deckje opgesteld.

Combo met Iron Sensei's werkt nu al heel aardig: micro machines, annoy-o-trons, cogmasters, veel draw (novice engineer, een cultmaster), mechwarpers en junkbots, Acolytes en een paar losse 1 attack mechs: een 3/6 demolisher is aardig irritant, 3/6 flying machine is ook lastig: maak het ze moeilijk om te kiezen wat eerst kapot moet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HOt40Zi.png

Het is vooral een casual deckje.

Idee is dat iron sensei de mechs na de hobgoblin nog verder oppompt, en dat je er in 1 beurt in elk geval 2 naast een hobgoblin gooit. Soms kun je risico nemen om hobgoblin op 2 te spelen met alleen een annoy als cover, als je turn 4 dan meesterlijk wordt.

Het is alleen early game lastig om het bord een beetje schoon te houden, zonder teveel mechs te offeren. Mechwarpers zijn eigenlijk kanonnenvoer, maar ook erg handig om het bord vol te spammen. Cogmasters worden ook door hogoblin ge-upt, maar dat is ook vooral kanonnenvoer en board presence.
1 Coghammer is handig om deadly poison verder uit te melken of gewoon een extra DP.
Ik had blade flurry erin, maar nu 2x fan of knives, want je hebt veel draw nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Bosmonster schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:08:
Druid of the Flame ben ik echt niet met je eens. Een 2/5 voor 3 is vrij zwak (een 5/2 is zelfs gewoon waardeloos). Dezelfde stats krijg je bij een 3/4 Spider Tank en die is in veel situaties gewoon beter. Of zelfs 4/4 aan stats bij een Harvest Golem.

DotF gaat geen ranked play zien denk ik, hooguit in Arena is het redelijke value.
DotF is niet super slecht of goed, maar het is een kaart dat net niet past bij druid. Als het een 3/5 zou zijn of 2/5 met taunt en dan nog met de optie 5/2 zou ik heb wellicht spelen. De 2/5 trade niet altijd met een 2 drop, wat hij wel zou moeten, vandaar een 3/5. Bij een 2/5 versie met taunt, heb je een leuke anti aggro kaart voor de druid. Maar wellicht zou dat te OP zijn, omdat druid ongestoord kan rampen.

Daarnaast had onze Kripp wel een goede opmerking over DotF. Hij zei namelijk dat op een empty board in 5/2 mode het wel ok is, want je houd tegenstander er van af om een 4 drop te spelen, ala yeti. Maar ja, die is inmiddels vervangen voor shredders, dus is DotF niet een instant 3 drop voor druid.

@Xelfer ik craft sommige kaarten die ik veel speel craft ik golden, maar een golden legendary gaat me wel iets te ver ;)

[ Voor 13% gewijzigd door An1mA op 31-03-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik craft juist het liefste golden legendaries of commons. Legendaries zijn 'maar' 2 keer zo duur en commons zijn met 400 dust makkelijker te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat er aan de hand is met de nieuwe qeust. Kreeg er (na een reroll) een "watch and learn" waar bij ik een classic pack krijg als ik iemand spectator mode zie winnen. Is dit een eenmalig iets? Zijn er meerdere? PS was net na de patch download

PS2. En belangrijker waarom en/of voor hoe lang is arena dicht?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Toch denk ik dat in snelle meta's juist een 2/5 sterker is dan een Shade of een Spidertank. Doe daar nog wat taunt givers bij (Druid heeft ook zelf zulke spells) en je kan nog bijzonder sterke combo's doen.
xelfer schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:21:
Ik ga iig gelijk Emperor Thaurissan golden craften zodra ik daar dust voor heb :D.
De dust heb ik al, het is nog even kijken welk deck ik golden wil hebben en of die daar ingaat, maar goede kans van wel, gezien ik toch voornamelijk control speel. Maar wat een toffe golden kaart is dat zeg, mooie animatie enz.
xelfer schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:32:
Ik craft juist het liefste golden legendaries of commons. Legendaries zijn 'maar' 2 keer zo duur en commons zijn met 400 dust makkelijker te betalen.
Ik ook, ik craft legendaries ook altijd golden, normal vind ik zonde. Ik heb ze dan wel niet allemaal, zo zijn er echt nog wel een paar die ik graag zou willen, zoals Sneeds en Blingtron, maar ach, zij zo.
Ik heb nog wel de nodige normals die ik golden zou willen hebben. Maar ik wil eerst genoeg dust om een deck af te maken voor helemaal golden, tot die tijd hou ik liever de kaarten vast in het geval van nerfs oid.

Ik ben in ieder geval een heel eind met Paladin en Warlock, gezien Emperor in beide decks erg goed zal zijn, want Paladin heeft gewoon veel hoge kaarten die goedkoper wordt, Warlock ook, plus die heeft vaak een goede gevulde hand, lijkt me dat gewoon een supergoede kaart, en daarmee toch snel golden zal worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
xelfer schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:32:
doe ik ook. als ik een leg wil craften, maak ik hem golden. Op termijn heb je toch alles en dus geneigd (niet iedereen begrijp ik) je collective 100% golden te hebben. En vooral voor legendaries zou 't duur zijn 1x normaal en daarna nogmaals golden te craften.

Mja aan de andere kant doe ik nu niet golden legendary craften als ik de normale versie heb, en dat geldt dus natuurlijk voor die adventure legendaries :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet meer Hearthstone spelen op mijn Android tablet. Hij zegt waar ik HS moet updaten maar in de Play Store kan ik GS niet updaten want er staat dat ik de laatstz versie heb. Ik zit wel op de Belgische Play Store.

Hebben er hier nog mensen hetzelfde probleem als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 18:29

Turfschipper

Hup NAC

Nog steeds niet 1 quest van 40 naar 60 gererold.

Denk dat ik weinig heb gemist eerste maanden, ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Mofkees schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:44:
[...]

doe ik ook. als ik een leg wil craften, maak ik hem golden. Op termijn heb je toch alles en dus geneigd (niet iedereen begrijp ik) je collective 100% golden te hebben. En vooral voor legendaries zou 't duur zijn 1x normaal en daarna nogmaals golden te craften.

Mja aan de andere kant doe ik nu niet golden legendary craften als ik de normale versie heb, en dat geldt dus natuurlijk voor die adventure legendaries :)
Ik heb absoluut niet de ambitie om alle kaarten te craften, laat staan alles golden. Hoe rijk denk je dat ik ben? :P

Ik wil wel een volledige golden deck, dat dan weer wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:08:
Weet iemand wat er aan de hand is met de nieuwe qeust. Kreeg er (na een reroll) een "watch and learn" waar bij ik een classic pack krijg als ik iemand spectator mode zie winnen. Is dit een eenmalig iets? Zijn er meerdere? PS was net na de patch download

PS2. En belangrijker waarom en/of voor hoe lang is arena dicht?
Das een nieuwe quest.

Arena is tijdelijk dicht door issues.

Staat ook allemaal in de patch notes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, had de patch notes wel door gekeken maar leek een groot verkooppraatje voor BRM. dus was al snel geskiped naar de bug fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Laatst online: 05-10 12:25
Ben toch blij dat ik mijn Bane of Doom cards niet gedust hebt, ze waren compleet waardeloos maar sinds de laatste patch wordt dat toch anders, nu ze elke Demon kunnen summonen... Mogelijk dat een Bane of Doom nog steeds niet viable is in constructed (teveel RNG), maar voor 5 mana een minion afmaken en dan een Mal'Ganis of Illidan Stormrage op het bord krijgen is wel leuk (maar een Blood Imp zou dan wel weer zuigen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
De friends list moet toch maar eens uitgebreid worden gezien de nieuwe daily quest. Battle tag is Sahje#1105.

Afgelopen seizoen rank 9 gehaald na op 20 maart na een hiatus van +/- 4 maanden. Aankomend seizoen is het doel <rank 5 komen. Meerendeel speel ik Paladin en Druid en ik huil niet over FaceHunters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
Eens met Sahje, voeg toe Bromster#2135.

Speel sinds 2 maandjes, sinds ik Curse of Naxx heb, fanatiek.
Hiervoor eigenlijk eens per week opgestart voor de quests.
Afgelopen seizoen rank 7 gehaald met Druid, great wall of china deck na tip hier in het forum.
Speel voornamelijk Druid en Paladin en probeer een rogue deck te maken, en ja, ik huil wel om face hunters :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudviske.be
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-08 09:26
Tag : goudviske#2236 (staat ook in de lijst)

Speel sinds beta, beetje allerlei decks, meestal voor fun, ik blijf meestal bewust laag op ladder om wat met fundecks te spelen, OTK shaman ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die quest voor een gratis pack bij spectaten lijkt me mij wel wat :). Mijn ID is: Xelfer#2811.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
Tag: ZmASTER#2872

Rank meestal tot 8-4 maar speel ook vrij veel casual en arena.
Ik ben ook fan van Randuin Wrynn (ook al heb ik niet alle random legends zoals Tinkmaster)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
tag: itsme#2570

Meestal ranked, vrijwel nooit arena
Doe veelal de quests.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
dijstr schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:15:
Eens met Sahje, voeg toe Bromster#2135.

Speel sinds 2 maandjes, sinds ik Curse of Naxx heb, fanatiek.
Hiervoor eigenlijk eens per week opgestart voor de quests.
Afgelopen seizoen rank 7 gehaald met Druid, great wall of china deck na tip hier in het forum.
Speel voornamelijk Druid en Paladin en probeer een rogue deck te maken, en ja, ik huil wel om face hunters :X
Nou ik speel na in de zomer een weekje of wat te hebben gespeeld rond GVG actief maar ik huil ook om Face Hunters :(
Nu net weer een nieuw seizoen begint is het nog veel erger dan normaal want nu is 3 op 4 potjes ongeveer Hunter en normaal misschien 1 op 3.
Het is niet eens zo dat ik elke keer verlies maar ik heb het gevoel dat het meer een loterij is dan dat je daadwerkelijk een game speelt tegen elkaar.
Ben overigens tot rang 5 gekomen deze maand met mijn Paladin , Handlock en Tempo Mage.

Wie me wil adden : killerbeuker#2427 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Voor de mensen die in Hearthstone Face Hunters niks vinden. Kom bij magic gezellig eens kennis maken met Monored Burn: http://www.metamox.com/deck/monored-burn/52537/.

In Hearthstone mag je nog blij zijn dat je een taunt in de weg kan leggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me bij mezelf wel af waarom ik zo'n afkeer heb tegen arena. De laatste 3 runs waren 11-3, 11-3 en ik sta nu weer 7-0, maar ik vind arena nog steeds echt geen bal aan :(.

Voor mij ligt het er denk ik aan dat ik niet het gevoel heb dat ik win omdat ik goede keuzes maak. Vaak win ik doordat mijn deck superieur is aan dat van de tegenstander (die 7-0 heeft 3 flamestrikes, 1 blizzard, 2 flamecannons, 1 frostbolt etc.) en andersom verlies ik vaak ook van een beter deck dan de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
xelfer schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:21:
Ik vraag me bij mezelf wel af waarom ik zo'n afkeer heb tegen arena. De laatste 3 runs waren 11-3, 11-3 en ik sta nu weer 7-0, maar ik vind arena nog steeds echt geen bal aan :(.

Voor mij ligt het er denk ik aan dat ik niet het gevoel heb dat ik win omdat ik goede keuzes maak. Vaak win ik doordat mijn deck superieur is aan dat van de tegenstander (die 7-0 heeft 3 flamestrikes, 1 blizzard, 2 flamecannons, 1 frostbolt etc.) en andersom verlies ik vaak ook van een beter deck dan de mijne.
Teach me master! Ik ben zo waardeloos slecht in arena terwijl ik het idee heb echt geen slecht deck neer te zetten.. Laatste 3 runs waren (uit mn hoofd) 0-3, 6-3 en 5-3.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
xelfer schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:21:

En wat vind je dan wel leuk aan constructed?

De grap in Arena/Limited formats ligt er juist vaak in in de juiste keuzes maken. Dat is de juiste kaarten draften en de juiste keuzes maken voor wanneer je welke kaart speelt. Als jij in Arena on curve je beste kaarten trekt is het inderdaad niet zo spannend. En als je mage pickt in Arena mag je niet klagen over face hunters in constructed ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arena speel ik ook puur om te winnen om rewards te schrapen, dat is wellicht ook niet de juiste insteek. Qua draften vind ik het zelf niet super ingewikkeld omdat de keuzes relatief beperkt zijn. Het draften op zich is wel leuk als je overpowered kaarten krijgt en op zich wel uitdagend om nog iets te maken van bittere ellende.

Mijn strategie bij het draften is vrij simpel.
- Ik kies de class die ik het leukste vind om te spelen en ik kies Mage als deze beschikbaar is (Mage is gewoon belachelijk overpowered in arena).
- De eerste 15-17 kaarten kies ik gewoon zoveel mogeijk de beste kaart van de 3.
Regelmatig kan je kiezen tussen 2 prut kaarten en 1 (hele) goede en dan is de keuze snel gemaakt. Als er meerdere goede kaarten bij zitten dan probeer ik mezelf ook situaties voor te stellen waarin ik die kaart nodig zou hebben of juist niet. Ik hou hierbij ook rekening met het risico van een bepaalde kaart draften. Bijvoorbeeld synergie kaarten draften aan het begin van je draft.
Denk aan een Goblin Blastmage als keuze voor je eerste kaart. Hoe groot acht ik dan de kans dat ik goede mechs ga krijgen om Goblin Blastmage echt value te geven? Wat als ik geen mech heb en het gewoon een 4 mana 5/4 is? etc.
- De tweede helft van de draft ga ik meer letten op synergie en mana curve. Wat heel belangrijk is in HS is om niet het tempo te verliezen en om value uit je kaarten te halen. Goede early game drops zijn belangrijk, maar je wilt hier niet te veel of te weinig van pakken. Zelfde geldt voor je midgame en endgame. Je wilt uiteindelijk een gebalanceerd deck hebben, waarmee je eigenlijk de hele game goed door kan curven. Beurten geen creature spelen of niets removen kan dodelijk zijn in arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Sylvanas windrunner patch note "Sylvanas Windrunner will no longer steal a minion that is about to die..." betekend dat zij niet meer FoN minions kan stelen? of is/was het een bug waarbij Sylvanas minions pakte die tergelijk met sylvanas dood gingen (bijv door EoA)
Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]