xelfer schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:30:
[...]
Dit is een probleem die de community gecreëerd heeft door HS als competitive game te zien, terwijl de makers van het spel de game nooit als iets anders dan een casual/fun cardgame hebben beschouwd.
Mensen zijn HS gaan spelen puur om te winnen en om resultaat te behalen. Plezier hebben boeit 99% van de spelers totaal niet (uiteraard zijn er ook genoeg spelers die 'plezier' beleven aan het winnen van games en die voldoening halen uit de grind naar legend).
Wat in deze video vanaf 0:40 sec wordt gezegd is compleet weg in HS:
[
video]
Inderdaad, zelfs op casual kom je zelden iemand tegen die denkt: "hij dropt Lorewalker Cho op 2, daar gaan we eens mee klooien." Meestal proberen ze die zo snel mogelijk met een minion te killen. Erg jammer.
Het gebrek aan echte comunicatie is ook wel een ding, de hero-taunts leiden nooit tot een bepaald soort "laat maar eens zien wat jouw deck kan"-potjes.
Meestal neem ik ze zelf ook negatief op (zo zijn ze ook ingesproken).
Ik wil gewoon eens hobgoblin spelen, of onnozele priest combo, lekker ruilen op het bord en value spelen en tempo.
An sich vind ik het competatieve gedeelte trouwens wel mooi hoor, dat moet er ook wel zijn.
Daar had die Noxious het ook over: eerst was ladder helemaal zonder minpunten, dus dan kon je alleen maar omhoog. Dus dan kon je met een beetje doorzettingsvermogen altijd 'master' (=legend) worden. Dus in de beta hebben ze dat veranderd.
(edit:) Dus ze luisteren wel naar de community bij Blizzard, met in het achterhoofd nog steeds wel het fun element.
Ik hoop dus dat er een echte casual mode komt en een vrije regel-zone. Denk eens aan een vooraf bepaalde regel waarbij Lorewalker Cho standaard in het spel ligt (aan de zijkant) of waarbij je 0 spells mag opnemen in je deck. Dan wordt die nieuwe draak ineens een leuke toevoeging.
(einde edit)
Zelf speel ik meestal met fun/gimmick decks op de lagere ranks de eerste 3-3.5 week van een seizoen en daarna speel ik nog ff een competitief deck naar rank 3-9 ofzo. Mijn doel is in die laatste "grind" om altijd zoveel mogelijk games op een rij te winnen zonder te verliezen. Op deze manier kan ik een aantal weken lekker aanklooien met fun decks en kan ik aan het eind van een seizoen nog ff snel wat 'competitief' spelen.
Dat is ook ongeveer mijn tactiek. Eerste week denk ik soms: ha even ranken, maar meestal ben ik er dan vrij snel klaar mee. Blijf liever rond rank 15 hangen voor de lol in casual, zelfs af en toe ranked wat klooien met leuke decks etc.
Daarom was ik eigenlijk wel tevreden dat ik in 2 dagen van rond rank 12 naar rank 4 heb kunnen gaan, mijn hoogste ooit. Maar echt grinden tot legendary heb ik de komende dagen geen tijd voor vrees ik, en vind ik normaal ook niet echt leuk.
Gezien het tempo en winrate van afgelopen weekend ook vanaf rank 5 zou ik het bijna moeten proberen.
Ik denk dat het met de draken wel weer een tijdje interessant wordt in elk geval.
[
Voor 7% gewijzigd door
ir_richman op 30-03-2015 14:39
]