nothing stops this train
Van niveautje Android, dus das alleen nog maar extra voordeelSeamusXanthus schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:56:
Mooie van Android versie is dat we weer een lading nieuw bloed in Arena mogen verwelkomen
ik denk dat de mensen van ios kamp erger zijn dan android hoorBosmonster schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:08:
[...]
Van niveautje Android, dus das alleen nog maar extra voordeel
nothing stops this train

[ Voor 6% gewijzigd door An1mA op 01-12-2014 20:44 ]
M'n rewards (490 gold & 40 dust uit het pakje) :

Al met al toch netjes al dat Gold met GvG zo voor de deur. =)
Stream VOD voor de mensen die het na willen kijken (is alleen wel muted...):
http://www.twitch.tv/ktimmy/c/5599641
Ik vind die nieuwe Paladin Legendary ook maar meh, maar dan puur en alleen om het feit dat hij geen kaart effect heeft en alleen maar goede stats (dit hangt nog af van wanneer je hem in je hand gedrukt krijgt). Wel een kleine teleurstelling dit, vooral omdat ik dacht dat hij echt heel goed was omdat hij in de top 5 favorieten van Ben Brode stond.
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Het wordt waarschijnlijk m'n eerste golden hero (ook al zit nu pas op de helft met 250 wins), maar het wordt een pijnlijke rit vrees ik. Die nieuwe kaart is leuk bedacht, maar late game leg je liever geen 1/7 neer voor mana. In topdeckmode heb je er niks aan. En als je er voor mulligand of je krijgt hem direct, dan is hij pas goed vanaf beurt 7 of zo. Deadcard dan dus.
Misschien zie ik het verkeerd en het is altijd afwachten, maar ik vrees het ergste voor deze kaart.
[ Voor 30% gewijzigd door Grotman op 01-12-2014 21:17 ]
Gefeliciteerd! En bedankt voor het posten van de VOD.PCBaas schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:05:
12 wins gehaald! Gelukkig maar anders was ik hier keihard uitgelachen. =P
#KoningTimmy
#Nabeschouwing
In het laatste potje open je met coin + Mad Scientist op turn 1 (deed je overigens vaker). Je weet dan al dat je verder geen 2 drop of 3 drop hebt, maar wel twee 4 drops. Als je de coin bewaart kan je een van die 4 drops als 3 drop spelen, maar toch neem je mega veel risico en ga je meteen voor de Scientist. Why?

Vervolgens krijg je geen 2 of 3 drops en loop je een achterstand op die je pas op turn 7 weer goedmaakt met een zo mogelijk nog risicovollere play: Houndmaster op een van de snakes. Als hij daar een Flamestrike heeft, hetgeen je mag verwachten van een 11-win Mage, dan ben je je board kwijt en is het (bijna) game over. Waarom speel je daar geen Ogre?

De winnende coach heeft altijd gelijk... daarbij heb ik zelf maar een bescheiden Arena gemiddelde van 65% en heb ik pas twee keer de 12 wins gehaald. Misschien speel ik teveel op controle, ik weet het niet. Maar ik ben wel benieuwd wat je gedachten waren bij deze plays.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Bij die laatste situatie was ik juist bang voor Polymorph ("hetgeen je mag verwachten van een 11-win Mage" =P). Nu moet ik even eerlijk zijn en dan ga ik toegeven dat ik helemaal niet gedacht had aan Flamestrike. Ik was gewoon supergreedy bezig en wou z'n Azure clearen met die geHoundmaster'de minion om dan de beurt erna een grote minion te droppen.
Overigens is een Flamestrike op een Houndmaster + 3x 1 health minions ook niet de beste play als je al achter staat op kaarten en gelijk in health (gezien vanaf de Mage kant), dus achteraf denk ik eigenlijk niet dat hij hier die Flamestrike gedaan zou hebben en dat hij hier waarschijnlijk mee gewacht zou hebben om te kijken of ik nog meer klein spul op het veld dump.
tldr: ik heb hier ook veel geluk gehad
Mijn gemiddelde winrate is overigens 69% in arena, dus zoveel scheelt het niet eens.
Ik heb het bijgehouden sinds mei (124 arenas in 7 maanden = 1 arena per 2 dagen):

EDIT:
Wat ook mijn ervaring is in arena, is dat hoe langer ik doe over het draften en des te meer ik nadenk bij elke 3 kaarten (zelfs als de keuze echt super duidelijk is) het net lijkt of ik er dan ook gemiddeld meer wins uit kan persen.
[ Voor 6% gewijzigd door PCBaas op 02-12-2014 00:36 ]
Okay, hunter krijgt 6/9 beast voor 7 mana die na al snel op zijn minst 12/x of 24/x is (silenced nog steeds 6/9)An1mA schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:44:
Nieuwe legendary voor de paladin, ben persoonlijk niet zo fan van de kaart. Volgens Ben Brode is de kaart silence-able. Daarnaast moet je de kaart in je starting hand hebben anders word de value van de kaart minder. Het is geen slechte kaart, maar we praten hier wel over een legendary. De value van Muster for Battle icm met Balvor gaat hierdoor wel omhoog. Ik ben benieuwd of ik nog steeds zo denk zodra GvG uit is.
[afbeelding]
Paladin krijgt x/7 voor 5 mana die wanneer je hem kan casten waarschijnlijk pas 3/7 is, waardeloos is met topdecken en ook nog extreem gevoelig voor silence.
Lijkt me niet met dit soort kaarten Paladin viable gaat worden in ranked. Behalve Coghammer nog maar weinig gezien.
Wel een zeer interessant concept, ik hoop dat ik ongelijk heb en dat dit toch een leuke kaart is.
yep groot verschil met Hunter leg. Die kaart is op zichzelf al best vet. Aan de andere kant is er weinig synergy met huidige hunter kaarten.SeamusXanthus schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 08:41:
[...]
Okay, hunter krijgt 6/9 beast voor 7 mana die na al snel op zijn minst 12/x of 24/x is (silenced nog steeds 6/9)
Paladin krijgt x/7 voor 5 mana die wanneer je hem kan casten waarschijnlijk pas 3/7 is, waardeloos is met topdecken en ook nog extreem gevoelig voor silence.
Lijkt me niet met dit soort kaarten Paladin viable gaat worden in ranked. Behalve Coghammer nog maar weinig gezien.
Wel een zeer interessant concept, ik hoop dat ik ongelijk heb en dat dit toch een leuke kaart is.
Bolvar heeft wel synergy met hero power, maar na een silence is ie best wel waardeloos. Die 5 mana kost zegt eigenlijk ook niet dat je hem op turn 5 MOET spelen. Sterker nog, die mana kost biedt je de mogelijkheid om naast hem nog iets anders te spelen, b.v. een faceless. op turn 10 2x 15/7 op bord is toch erg lastig
Mja beide legs hebben geen battlecry/death rattle, die dingen zijn volgens mij een must om echt goed te zijn.
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Maar je wilt ook niet echt vanaf beurt 1 een 5-drop in je hand hebben.
En ALS je hem dan eindelijk al eens kan spelen en hij redelijke value geeft voor 5 mana, dan istie ook nog eens zeer vatbaar voor silence, BGH, SW:D, etc en is 7 health voor 5 mana ook niet extreem goed.
Al met al denk ik niet dat Bolvar veel play gaat zien. In control paladin zou ik nog liever een Spectral Knight nemen (gegarandeerde 4/6) of een Sludge Belcher.
[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 02-12-2014 11:31 ]
Met bolvar zou ik best een uitzondering willen maken, normaliter sterf je toch niet voor beurt 5, en de kans dat je een 5+ drop in je hand hebt na mulligan is vaak toch aanzienlijk tenzij je gelijk goed mullugant (wat lang niet altijd zo is, behalve bij echte rushdecks)Bosmonster schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:26:
Maar je wilt ook niet echt vanaf beurt 1 een 5-drop in je hand hebben..
[ Voor 6% gewijzigd door kaluro2 op 02-12-2014 11:35 ]
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 02-12-2014 11:34 ]
Priest heeft sowieso al een kaart die -2 attack doet op een kaart (staat hier ergens in het topic).
edit: snel eens door topic gegaan, maar kan de kaart niet zien.
Firewall houdt hier nog vaak afbeeldingen tegen.
edit2:

deze dus
[ Voor 42% gewijzigd door nagasy op 02-12-2014 12:08 ]
Battle.net: NagaByrd#2844
Je 'wil' hem eigenlijk in je start hand hebben, anders doet hij gewoon geen damage, maar hij is minstens 4 beurten dus een dode kaart, wat ten koste gaat van je tempo.
En een silence is daardoor veel sterker, want je geeft dus kaarten op om Bolvar sterker te maken, je past je spel erop aan, en bam, 5 mana kwijt om een 1/7 te spelen.
Ook is het een hele slechte late game topdeck, want er moeten weer eerst minions doodgaan, voor hij nuttig wordt.
Erg jammer, GvG was een uitgelezen kans om Paladin eens een buff te geven, ipv daarvan geven ze populairste class (en ook een van de sterkste classes imo) een goede Legendary en een fantastische spell. Ik heb het hier over Hydra en Feign Death van de Hunter.
Echt jammer.
-
- je hebt toch niet alle GvG kaarten gezien? wie weet is er zelfs nog een anti-silence secret oid. Het kost maar 5 mana, je kunt er altijd nog iets tegenaan gooien.Nazanir schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:38:
Ik ben echt fan van Paladin, maar wat is Bolvar een aanfluiting zeg.
Je 'wil' hem eigenlijk in je start hand hebben, anders doet hij gewoon geen damage, maar hij is minstens 4 beurten dus een dode kaart, wat ten koste gaat van je tempo.
En een silence is daardoor veel sterker, want je geeft dus kaarten op om Bolvar sterker te maken, je past je spel erop aan, en bam, 5 mana kwijt om een 1/7 te spelen.
Ook is het een hele slechte late game topdeck, want er moeten weer eerst minions doodgaan, voor hij nuttig wordt.
Erg jammer, GvG was een uitgelezen kans om Paladin eens een buff te geven, ipv daarvan geven ze populairste class (en ook een van de sterkste classes imo) een goede Legendary en een fantastische spell. Ik heb het hier over Hydra en Feign Death van de Hunter.
Echt jammer.
- waarom wil je perse hem in je mulligan hebben? na beurt 4 heb je misschien niet eens 2 minions dood, en er zijn gewoon andere mana 5 minions om te spelen. zelfs als je hem bij beurt 6 trekt, kan je mogelijk op beurt 7/8 al een 6/7 op bord kunnen gooien.
- als je deck gebaseerd is op geluk op topdecking, dan is er zowiezo al iets mis.
- als je een removal/silence op een 5 mana minion tegenkrijgt, is het toch niet eens erg? kwa mana/kaarten heb je meestal wel een goeie ruil hoor:)
- In arena is hij ook niet slecht lijkt me aangezien silence niet erg present is.
Maar hij zal altijd tegenover 2 andere legendaries staan en tenzij dat Lorewalker Cho en Millhouse Manastorm zijn, zal een van die andere meestal beter zijn
Vraag me trouwens wel af of je class-legendaries kan krijgen uit Sneed's Old Shredder, anders zijn Paladins extra genaaid
[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 02-12-2014 13:08 ]
Ik heb nog maar 1x (de tutorial) Arena gespeeld, en speel zelf Warlock Deathrattle Zoo met veel sacrifice door o.a. Hellfire. daarin zou ik zo die Bolvar opnemen, ware het niet dat het een pala kaart is. Ik weet ook niet of Paladin met deathrattle zoo een viable optie is, want dan kan die bolvar toch weer leuk worden.Bosmonster schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:01:
In Arena zit je vaker in topdeck modus, wat de waarde van Bolvar nog verder naar beneden haalt. In theorie zou die in Arena nog wel iets beter zijn dan in constructed waar die echt waardeloos is, door minder silence en hard removal.
Maar hij zal altijd tegenover 2 andere legendaries staan en tenzij dat Lorewalker Cho en Millhouse Manastorm zijn, zal een van die andere meestal beter zijn
Vraag me trouwens wel af of je class-legendaries kan krijgen uit Sneed's Old Shredder, anders zijn Paladins extra genaaid
Als je geen minions hebt, heb je nog je hero power. Als je hem op beurt 6 trekt, heb je een beurt later niet ineens 5 van jouw minions dood, vergeet niet, zijn attack kan alleen om hoog gaan als je hem daadwerkelijk in je hand hebt.Mofkees schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:52:
[...]
- je hebt toch niet alle GvG kaarten gezien? wie weet is er zelfs nog een anti-silence secret oid. Het kost maar 5 mana, je kunt er altijd nog iets tegenaan gooien.
- waarom wil je perse hem in je mulligan hebben? na beurt 4 heb je misschien niet eens 2 minions dood, en er zijn gewoon andere mana 5 minions om te spelen. zelfs als je hem bij beurt 6 trekt, kan je mogelijk op beurt 7/8 al een 6/7 op bord kunnen gooien.
- als je deck gebaseerd is op geluk op topdecking, dan is er zowiezo al iets mis.
- als je een removal/silence op een 5 mana minion tegenkrijgt, is het toch niet eens erg? kwa mana/kaarten heb je meestal wel een goeie ruil hoor:)
- In arena is hij ook niet slecht lijkt me aangezien silence niet erg present is.
Een silence komt bij Bolvar hard aan vanwege 1. Voorbereidend werk en 2. Je hebt nu al die moeite gedaan voor een 1/7 voor 5 mana, wat een gigantisch tempo verlies is.
-
Als er nog een paar kaarten in komen, bv, attack equal to health and give charge, of zo iets. En of als er dan nog een spell komt, kan niet ge-silenced worden.
Dan kan ineens die legendary wel zin hebben. En meer kans om er wat mee te doen.
Of zeg ik nu iets doms?
[ Voor 32% gewijzigd door Turfschipper op 02-12-2014 14:09 ]
Verwijderd
Dat zijn al Priest kaarten, dus die kans lijkt me vrij klein.stalscu schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:06:
Eigenlijk kan je pas zeggen wat een kaart kan, als je alle nieuwe kaarten hebt gezien. Denk ik.
Als er nog een paar kaarten in komen, bv, attack equal to health and give charge, of zo iets. En of als er dan nog een spell komt, kan niet ge-silenced worden.
Dan kan ineens die legendary wel zin hebben. En meer kans om er wat mee te doen.
Of zeg ik nu iets doms?
Icm charge heb je dan weer iets leuk, maar als je hem als 8+ attack kan spelen verlaag je helaas zijn damage potentieel.
Maar dan heb je weer ern combo nodig en dus meer mana (Inner Fire is 2 mana en Charge 1,5 ofzo) dus heb je min 9 mana nodig voor een 7/7 met Charge wat weer slechter is dan King Krush.
Ik blijf erbij dat het een slechte Legendary is.
-
Bedoelde meer, als er nog zo iets komt, dan pas kan je echt de waarde van bepaalde kaarten in schatten, toch? En dat kan ook net iets anders liggen. Andere werking maar toch een meerwaarde.
Ach ja, even af wachten, ;-).
[ Voor 44% gewijzigd door Turfschipper op 02-12-2014 14:16 ]
-
Ligt amper nog een kaart die niks doet in sommige potjes. (Vanuit je hand of deathrattle)
En... Niet alle legendarys zijn even sterk natuurlijk. Ook daar zit verschil in.
Dit kan best gewoon een van de mindere zijn.
[ Voor 40% gewijzigd door Turfschipper op 02-12-2014 14:20 ]
als je rush/death rattle speelt, kan ik me moeilijk voorstellen dat je op beurt 4/5 een leeg bord hebt aan het begin van jouw beurt. Als het zo is, heb je zowiezo al verloren.Nazanir schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:52:
[...]
Als je geen minions hebt, heb je nog je hero power. Als je hem op beurt 6 trekt, heb je een beurt later niet ineens 5 van jouw minions dood, vergeet niet, zijn attack kan alleen om hoog gaan als je hem daadwerkelijk in je hand hebt.
Een silence komt bij Bolvar hard aan vanwege 1. Voorbereidend werk en 2. Je hebt nu al die moeite gedaan voor een 1/7 voor 5 mana, wat een gigantisch tempo verlies is.
stel je hebt 2 minions aan het begin van je beurt, kan je je overwegen minions te traden, en dan gooi je evt. nog wat op. Juist in turn 5+ heb je vaak meerdere doden per beurt. je trekt de kaart aan 't begin van een beurt en kan hem aan 't einde van je volgende beurt opgooien. Dus je kunt degelijk al wat buff scoren in als 't ware 1 beurt.
Als je control speelt, dan is een leeg bord wel vaker het geval. Hier hoef je hem echter ook niet op beurt 5/6/7 op te gooien. Je kunt hem bewaren tot een geschikt moment.
Zijn sterkte is juist dat je hem niet expliciet opbouwt? Die minions trades vinden zowiezo al plaats, dat je er buff van krijgt, is toch gewoon mooi meegenomen?
Denk niet dat ie zo'n game changer kan zijn, maar zo slecht is hij ook alweer niet. Als er in GvG nog iets erbij komt om silence/removal voor EEN beurt te voorkomen (stealth spare part b.v.), dan kan je er helemaal leuke dingen meedoen.
Verwijderd
Maakt niet zoveel uit met een kaart als Bolvar. Het is redelijk logisch nadenken (gewoon je gameplan volgen) om erachter te komen dat een kaart als deze te afhankelijk is van teveel factoren, terwijl praktisch gelijke value kaarten dit niet hebben. Er nog meer andere kaarten tegenaan gooien, maakt dat er niet beter op, alleen maar nog slechter.stalscu schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:14:
Bedoelde meer, als er nog zo iets komt, dan pas kan je echt de waarde van bepaalde kaarten in schatten, toch? En dat kan ook net iets anders liggen. Andere werking maar toch een meerwaarde.
Ach ja, even af wachten, ;-).
Een kaart die bedoeld is om "dood" te zijn in je hand kan eigenlijk per definitie al nooit echt goed zijn. Als die nou charge had, dan was het nog iets, maar nu brengt ie zelfs als je hem speelt niks in, als je hem al kan spelen. En in veel andere situaties kost ie je meer dan dat ie oplevert.
Leuk dat je met mazzel 1 op de 10 games een dikke 12/7 op het bord kan gooien en in je handjes kunt wrijven om een next-turn-kill te hebben oid (mits die niet gelijk geremoved of gesilenced wordt), maar je snapt dat dat op lange termijn geen fijne strategie is.
Had hem nog liever gezien met 1 health + charge bijvoorbeeld (Captain Honorable Sudoku
[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 02-12-2014 14:56 ]
Sudoku zelfmoord is een meme :-)SeamusXanthus schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:12:
Captain Honorable Sudoku? Die zorgt met zijn battle cry dat alle minions op één rij een unieke health en attack value krijgen of hoe moet ik dat zien?
http://knowyourmeme.com/memes/commit-sudoku
I stand correctedBosmonster schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:16:
Haha nee, dat is Seppuku. Maar in de HS-community wordt dat meestal gekscherend Sudoku genoemd
[ Voor 40% gewijzigd door kaluro2 op 02-12-2014 16:27 ]
nagasy schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:48:
die 4/x bij minions zal minder invloed hebben na de expansion.
Priest heeft sowieso al een kaart die -2 attack doet op een kaart (staat hier ergens in het topic).
edit: snel eens door topic gegaan, maar kan de kaart niet zien.
Firewall houdt hier nog vaak afbeeldingen tegen.
edit2:
[afbeelding]
deze dus
Mooie combo voor cabal shadow priest, dan welBosmonster schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:37:
Nog een extra voordeel van de Spectral Knight, ook je SW:P gaat er niet op werken
[ Voor 50% gewijzigd door Mauz1978 op 02-12-2014 18:37 ]
Something under the bed is drooling
Die arcane nullifier is ook goed tegen mage zeg
?? Ze zijn er nog niet?Mofkees schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:20:
nieuwe kaarten!eindelijk anti secret!
Die arcane nullifier is ook goed tegen mage zeg
During the development of Goblins vs Gnomes, we kept an eye on the state of game balance as more Hearthstone matches were played with the new cards we introduced with Curse of Naxxramas. After careful consideration we have decided to make balance changes to the following cards: Soulfire (Warlock), Gadgetzan Auctioneer (Neutral), and Flare (Hunter)
The following balance changes will be made in an upcoming patch:
Soulfire now costs 1 (up from 0)
Soulfire, along with fast and powerful minions, allowed Warlock rush decks to get ahead on the board and stay ahead. We’ve upped Soulfire’s mana cost by 1 to slow down the Warlock rush deck just a bit and allow more players time to react and interact against the Warlock.
Gadgetzan Auctioneer now costs 6 (up from 5)
Gadgetzan Auctioneer’s ability allows for a player to potentially draw many cards for little cost. Card draw and card advantage are important to the game—overall, games are less interesting when a player draws their entire deck. This change brings Gadgetzan Auctioneer’s cost more in line with its power level.
Flare now costs 2 (up from 1)
Flare allowed the Hunter an advantage versus decks that revolve around Secrets, while also allowing the Hunter to draw a card for little cost. We want to encourage a variety of decks in Hearthstone. With this change, Flare will continue to be useful against decks playing Secrets, but will be weaker against other decks.
Ben ik even blij met mijn 10 extra Goblin Auctioneers en 8 Flares, leveren toch mooi 1800 dust op
Verder dus meer dan 50 nieuwe kaarten bekend gemaakt, ik verwacht release GvG over 2 weken, we zullen zien
Iron Juggernaut is hilarisch
Ineens wordt het leuk om Brewmaster te spelen in constructed
Warrior Mill DeckBosmonster schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:44:
[...]
Ineens wordt het leuk om Brewmaster te spelen in constructed
121 nieuwe kaarten. xD
http://us.battle.net/hear...ning-december-8-12-2-2014
[ Voor 8% gewijzigd door Jerry op 02-12-2014 23:13 ]
Verwijderd
Ik kom op 40 wit, 38 blauw, 26 paars en 21 oranje.
Dus is een gvg kaart gemiddeld 95,7 dust waard (pack waarde is niet 500 dust want we weten de droprate nog niet)
Interessante link: http://www.reddit.com/r/h...cards_dust_cost_and_some/
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2014 00:16 ]
Metaltooth Leaper lijkt me ook erg sterk.
Btw, wat retarded is, Malorne (druid legendary) zit in de pool van webspinner, bevestigd door een cm. Dat vind ik maar niets, omdat Malorne een druid legendary is.
Stel je hebt een Dwarf en een Waterelemental. Met deze kaart heb je voor 4 mana een extra Dwarf en een extra Waterelemental. Met Duplicate (die je ook gratis met tempoversnelling kan spelen met Mad Scientist) heb je voor 2 mana twee Dwarfs of twee Waterelementals.
Wel even een andere class uitzoeken; Paladin is dead. Behalve die suffe Bolvar heeft de class er niet veel nuttigs bij. Zeker niet in vergelijking met andere classes. Wel zonde eigenlijk, maar goed. Wellicht krabbelen de Pally's weer op als de meta vertraagd.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:06:
Die nieuwe kaarten zijn gewoon zot leuk!Looking forward for GvG

I am Groot!
Deze kaart intrigeert me wel. Iedereen denkt meteen aan een anti-aggro kaart, maar ik zie er vooral een mogelijkheid in om je tegenstander uit te putten qua damage. Als je deze op 10 life speelt, moet je tegenstander dus in totaal 50 damage dealen om te winnen. Leuk tegen freeze mages, miracoli's en alles met burst. Wel een beetje een niche kaart. En super irritant als je gewoon ff snel je daily quests dacht te gaan doen.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
yes goed nieuws, kan ik eindelijk mijn ingame gold uitgevenJerry schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 23:10:
8 december is de release voor US, 9 december voor europa (kan door de tijdzone komen):
http://us.battle.net/hear...ning-december-8-12-2-2014
wel op een rare dag, had eerder verwacht 9/10 dec
nothing stops this train
Die nieuwe kaarten geven toch veel nieuwe mogelijkheden.
Vooral de 1mana cost kaarten die handig zijn. (taunt, +1 healt, Shield,Stealth,freeze)
Er zal heel wat anders gespeeld worden.
Looking forward!
Battle.net: NagaByrd#2844
[ Voor 32% gewijzigd door SeamusXanthus op 03-12-2014 09:27 ]
Verwijderd
Ja je kan fun hebben zonder dat je de hele set hebt. het gaat mijn niet om het hebben van een full set. maar om de kans dat je een kaart krijgt die je zoek (of eigenlijk nog niet hebt.) Deze set bestaat voor 85% uit kaarten waarvan je er maar 1 in pack krijgt (te vergelijking de expert set was dit 54%). de groep common kaarten is te klein. waardoor je na ongeveer 25 pack zogoed als alle common al dubbel hebt en de pack's 20 dust plus kans op een kaart die je nog niet hebt zijn. wat pack open maken veel te snel naar het "puur voor dust"-fase gaat.SeamusXanthus schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:26:
@StoneNL : Je hoeft niet full set te hebben om leuk te kunnen spelen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2014 11:00 ]
Dus je kunt Arena dus geen standaardset-kaarten meer krijgen? Dat is wel een rare beslissing, dat zou eigenlijk naar keuze moeten zijn.Bosmonster schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 22:48:
Nee, er komen GvG packs die je kunt kopen. En de Arena reward packs worden GvG packs.
Lijkt er bijvoorbeeld op de Blizzard heeft gedacht: "Hmm, laten de Hunter extra OP control kaarten geven , zodat niet iedereen met het undertaker/secret deckje speelt". Volgens mij krijg je met die taktiek alleen maar NOG MEER hunters.
expert cards kun je na de GvG launch alleen kopen voor 100gold of met echt geld, arena rewards zullen echter alleen uit GvG komen (gelukkig, maar voor startende spelers zal dit minder zijn, maar voor dagelijkse spelers alleen maar + punt)Grotman schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:12:
[...]
Dus je kunt Arena dus geen standaardset-kaarten meer krijgen? Dat is wel een rare beslissing, dat zou eigenlijk naar keuze moeten zijn.
nothing stops this train
Dat klinkt mij ook nuttiger in de oren.Bosmonster schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:55:
Had het al eerder gezegd, maar blijf het ook een rare beslissing vinden. Had liever gezien dat je pack-tokens oid kon verdienen waarmee je een pack naar keuze kan kopen...
Maar ik vind de gekozen oplossing wel beter dan een random mix van expert en nieuwe kaarten.
Op 3 kaarten na, heb ik alle commons en rares. Natuurlijk mis ik nog wel een paar epics en legendaries, maar niets dat ik direct keihard nodig heb.
Hierbij de lijst van kaarten die ik nog mis. Altijd nuttig voor later.
Ik heb trouwens nooit kaarten gekocht, wel 219 Arena runs gedaan.
RARE
Void Terror
Siphon Soul
Secretkeeper
EPIC
Snake trap
Gladiators Longbow
Ice block
Bane of Doom
Shield slam
Brawl
Gorehowl
Hungry Crap
Molten Giant
LEGENDARY
Cenarius
Tirion Fordring
Lord Jaraxxus
Grommash Hellscream
Lordwalker Cho
Milhouse Manastorm
Nat Pagle
King Mukla
Captain Greenskin
Elite Tauren Chieftain
Leeroy Jenkins
Cairne Bloodhoof
Gelbin Mekkatorque
Sylvanas Windrunner
The Beast
Baron Geddon
Gruul
Alexstrasza
Malygos
Onxya
Deathwing
Verwijderd
niet slecht nog maar (gemiddeld) 266 pack/arenaruns voor de complete expert set.PromWarMachine schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:44:
[...]
Hierbij de lijst van kaarten die ik nog mis. Altijd nuttig voor later.
Ik heb trouwens nooit kaarten gekocht, wel 219 Arena runs gedaan.
Een 7/7 voor 7 mech. When you draw this card, deal 2 damage to all characters. Past niet eens in het Mage thema!
Alle andere class legendaries zijn wel okay vind ik. Hoewel ik het niet leuk vind dat Murlos nu feitelijk met Shaman zijn verbonden.
[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 03-12-2014 13:28 ]
nothing stops this train
Ik ben nu bezig om via Arena runs het speld beter te leren kennen en om wat card packs bij elkaar te verzamelen; maar vandaag tijdens een potje toch een vreemde situatie meegemaakt die ik niet begrijp...
Ik had als Mage een secret neergegooid, Duplicate. Direct daarna gooide ik een specifieke minion van me de dood in, ik dacht dat deze maal twee netjes in mijn hand zou verschijnen; maar er gebeurde niks? Mis ik nu iets?
at your service
secrets triggert alleen als de enemy jouw minion killed, killde jezelf je eigen minion? want dan klopt het dat je hem niet krijgt.The_Butler schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:38:
Ik had als Mage een secret neergegooid, Duplicate. Direct daarna gooide ik een specifieke minion van me de dood in, ik dacht dat deze maal twee netjes in mijn hand zou verschijnen; maar er gebeurde niks? Mis ik nu iets?
gisteren had ik leuke duplicate triggers: Ragnaros 2x en sylvanas 2x ^^
wat zijn mages eigenlijk irritante classes, ik haat om tegen ze te spelen, maar zelf mage zijn kun je zo hard trollen, duplicate elemental is ook lachen, of duplicate belcher
[ Voor 18% gewijzigd door Kol Nedra op 03-12-2014 13:42 ]
nothing stops this train
Ja, ik had em zelf ge-killed met mijn mage ability (het was een Novice Engineer).Kol Nedra schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:40:
[...]
secrets triggert alleen als de enemy jouw minion killed, killde jezelf je eigen minion? want dan klopt het dat je hem niet krijgt.
gisteren had ik leuke duplicate triggers: Ragnaros 2x en sylvanas 2x ^^
Irritant hoor... er staat toch echt "when a friendly minion dies......." op die kaart.
Tegenstander zag er de humor wel van in, dat wel.
at your service
secrets triggert nooit in je eigen beurt, dit hebben ze gedaan omdat het erg OP is anders, Eye for an Eye van paladin was te sterk of ook redemptionThe_Butler schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:46:
[...]
Ja, ik had em zelf ge-killed met mijn mage ability (het was een Novice Engineer).
Irritant hoor... er staat toch echt "when a friendly minion dies......." op die kaart.
nothing stops this train
Zoals gezegd, secrets zijn gewijzigd en triggeren niet meer op je eigen turn.The_Butler schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:46:
[...]
Ja, ik had em zelf ge-killed met mijn mage ability (het was een Novice Engineer).
Ik zie heel veel leuke, maar ook hele rare kaarten zitten. Dat hij dood gaat als je een minion neerlegt, of dat de kaart terug je deck in gaat. Power creep is volgens mij wel onvermijdelijk met dit soort games, waarschijnlijk gaan na een paar expansions bepaalde kaarten in de ban, net als bij Magic.
Ik vind het niet erg tbh, ik speel het spel niet om te winnen maar om gewoon eigen decks te maken en de enemy te trollen en BM-en
nothing stops this train
Hoe toepasselijkSpoiler alert: Bolvar gets melted and then sits on an ice throne and everyone forgets about him.
Bron: http://www.hearthpwn.com/...tch-launch-event-animated
Gratiesj!

yay nicePCBaas schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:29:
"Logging into the game during the launch event will give you a free arena run and Three free Goblins vs Gnomes card packs."
Bron: http://www.hearthpwn.com/...tch-launch-event-animated
Gratiesj!
gelijk arena in dan, kom je lekker veel easy targets tegen
nothing stops this train
meer RNG maakt naar mijn mening juist meer uit voor skills. Je kunt immers niet meer een net "guide" volgenKol Nedra schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:53:
met komst van GvG is Hearthstone meer luckbased/RNG dan dat het nu is, sommige kaarten kan badass zijn en sommige weer niet, die deathrattle met summon a random legendary minion is daar een groot voorbeeld van. of summon a random minion with a 2 mana card etc.
Ik vind het niet erg tbh, ik speel het spel niet om te winnen maar om gewoon eigen decks te maken en de enemy te trollen en BM-en
RNG in jouw voordeel laten uitkomen is ook een kunst
aangezien ik meestal control decks speel ben ik altijd zeer blij als enemy Deathlord speeltMofkees schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:34:
[...]
meer RNG maakt naar mijn mening juist meer uit voor skills. Je kunt immers niet meer een net "guide" volgen
RNG in jouw voordeel laten uitkomen is ook een kunst
nothing stops this train
Of moet ik dan zelf mijn eigen kaarten tellen en vergelijken met een database of zo?
[ Voor 9% gewijzigd door Turfschipper op 03-12-2014 19:32 ]
home >> my collection >> crafting modestalscu schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:29:
Kan ik ergens snel/eenvoudig zien hoeveel kaarten ik inmiddels heb, en welke ik nog moet zien te krijgen?
Of moet ik dan zelf mijn eigen kaarten tellen en vergelijken met een database of zo?
edit
Ik ben het er mee eens dat het leuker is om pakjes open te maken en nieuwe kaarten te krijgen dan steeds dezelfde mechs te krijgen. Maar tegelijkertijd vind ik het ook goed dat er nu een tweede set is die qua kans & dust wat anders werkt. Nieuwe spelers kunnen straks als het ware kiezen tussen een set die snel veel dust geeft en een set die lang nieuwe kaarten blijft geven.Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:39:
[...]
Ja je kan fun hebben zonder dat je de hele set hebt. het gaat mijn niet om het hebben van een full set. maar om de kans dat je een kaart krijgt die je zoek (of eigenlijk nog niet hebt.) Deze set bestaat voor 85% uit kaarten waarvan je er maar 1 in pack krijgt (te vergelijking de expert set was dit 54%). de groep common kaarten is te klein. waardoor je na ongeveer 25 pack zogoed als alle common al dubbel hebt en de pack's 20 dust plus kans op een kaart die je nog niet hebt zijn. wat pack open maken veel te snel naar het "puur voor dust"-fase gaat.
Voor de ervaren spelers is de nieuwe set een soort dust-sink. Want ook al genereer je straks sneller dust, met deze hoeveelheden epics en legs kost het nog veel méér. Verder is de extra dust ook nuttig om de nog ontbrekende kaarten te craften uit de classic set (er vanuit gaande dat de meesten geen classic pakjes meer zullen gaan kopen).
Ik heb wel het gevoel dat ik de classic set nooit meer compleet ga krijgen nu.
[ Voor 82% gewijzigd door Tektoon op 04-12-2014 03:23 ]
Verwijderd
Ik hou mijn collectie bij op hearthhead.com.Tektoon schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:09:
Mja, snel en eenvoudig is dat niet. Je moet ze nog altijd zelf tellen dan. Jammer dat je ze niet kan sorteren op soort, rarity en/of welke nog ontbreken.
Wel éénmalig veel werk, maar dan weet ik altijd wat ik wel en niet heb + aantallen.
nog maar 5 dagen, welke legendary zal ik kopen voor 1600 dust?
nothing stops this train
Verwijderd
Bolvar Fordragon, iemand moet toch van hem houden, en op rank 20 is hij vast speelbaar. dus ideaal taak voor jouwKol Nedra schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:04:
Ik heb bijna alle kaarten al, mis alleen sommige epics (mis helaas belangrijke giants) en legendary's
nog maar 5 dagen, welke legendary zal ik kopen voor 1600 dust?
hmm wist niet dat ik nog zoveel misteVerwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:55:
Ik mis nog 3 epics (nu nog geen van) en 8 legendarys. Jullie?
epic 1x
- Force of Nature
- Ancient of Lore
- Cabal shadow priest
- Patient assasin
leg/epic 0x (5x Epic en 16x Leg)
- Cenarius
- Snake trap
- Lay on hand
- Tirion
- Edwin van Cleef
- Al'Akir
- Gorehawl
- Grommash
- Doomsayer
- Nat pagle
- King Mukla
- Greenskin
- Tauren Chiefstein
- Leroy
- Cairne
- Sylvanas
- Blackknight
- Alexstrasza
- Nozdormu
- Onyxia
- Deathwing
- Mountain Giants
heb wel 240 nog wat packs en 16k dusts.
legendary's die ik graag wil zijn
Mukla
Tirion
maar die ga ik nu niet halen omdat GvG nadert
Ik denk dat ik de volgende haal:

gewoon omdat hij grappig is niet zozeer omdat hij de beste is
of deze:

dat wordt dus een deck met brewmasters ^^
damn wat OP, op turn 8 ideaal met brewmaster= 20 dmg verstopt in enemy deck
of turn 10 met 30 dmg ^^
[ Voor 21% gewijzigd door Kol Nedra op 04-12-2014 12:51 ]
nothing stops this train
juggernaut + brew + juggernaut = 14 mana
Dat kan natuurlijk nietMofkees schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:23:
[...]
hmm wist niet dat ik nog zoveel miste
- Cairne
- Sylvanas
- Blackknight
- Alexstrasza
Nu heb ik 800goud. Wat kan ik het beste doen? Een wing kopen van Naxxramas? (ik heb de eerste twee al). Arena doen? Of wachten tot de uitbreiding.
Ik heb nog veel vanilla kaarten niet.
Ik denk dat deze absoluut een van de beste legendaries gaat zijn, en zeker op toernooien gebruikt gaat worden! In het slechtste geval pak je er een Bloodmage Thalnos of een Edwin van Cleef uit. Grotere kans dat je er wat groters zoals een Feugen of Loatheb uit haalt (dan heb je dus een 6/7 en een 4/7 of 5/5 uit voor 8 mana). En dan kan je met een beetje geluk misschien wel iets zoals een Grommash of King Krush uit trekken, kan je meteen nog een keer aanvallenKol Nedra schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:31:
[afbeelding]
gewoon omdat hij grappig is niet zozeer omdat hij de beste is
Zeker potentie deze kaart, wel veel randomness (net als de rest van de uitbreiding) helaas

Surfin' paradise!
Trek een KT en je krijgt zelfs direct je Shredder weer terug
Ik zou ook Arena adviseren, doe ik zelf nu ook. Het is leuk en je leert alle kaaten kennen, gisteren na vier dagen ervaring al tot slot 9 gekomen, pak kaarten, rare erbij en meer dan mijn inleg terug.Rezje schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:12:
Ik ben een beginnende speler.
Nu heb ik 800goud. Wat kan ik het beste doen? Een wing kopen van Naxxramas? (ik heb de eerste twee al). Arena doen? Of wachten tot de uitbreiding.
Lees wel voor je begint de arena guide
at your service
hier mijn build:
http://www.hearthpwn.com/...37:2;7746:1;7748:2;7749:2;
nothing stops this train
Ik begrijp prima wat er aan de hand is; ik zie er, zoals genoemd, echter ook verschillende voordelen in.Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:53:
ik geloof niet dat je helemaal begrijpt wat er aan de hand is. de nieuwe pack geven gemiddeld niet meer (of minder) dust. de kaarten kosten enkel alleen gemiddeld meer dust. Daarnaast zal je ze zeer weining zien in arena omdat je de keuze gewoon veel minder krijgt. En het is helemaal nergens voor nodig. als blizzard een 15 tot 20 kaarten gewoon common had gemaakt was dit probleem een stuk minder groot (of de droprate aan gepast als zij de kaarten te sterk vinden voor arena). En die kaarten zijn er zeker, want kan iemand mijn vertellen waarom target dummie een rare is? ik snap dat er een aantal kaarten zijn die legendary moeten zijn omdat ze te sterk worden als je er meerdere in je deck kan hebben. maar voor de rest zijn zeldzaamheid enkel van belang voor de kans dat je ze kan krijgen in arena of in je pack. dus ze konden vrij makkelijk een betere verdeling kunnen maken. dit is puur een give as more money move.
Om even op je voorlaatste zin in te haken; ik kan me voorstellen dat Blizzard dit juist de beste verdeling vindt omdat zeldzaamheid voornamelijk van belang is voor de kans dat je bepaalde kaarten in arena of in je packs krijgt. Omdat de nieuwe kaarten zo iets geleidelijker hun weg vinden in constructed bijvoorbeeld. Of omdat nieuwe sterke kaarten de bestaande commons zo niet nutteloos maken. Omdat de nieuwe kaarteffecten arena zo niet te ver uit balans brengt.
Target Dummy is volgens mij een rare omdat 'ie als common de arena tot een (nog) grote(re) zoo maakt. Je speelt er gewoon vijf tegelijk, gevolgd door wat buffende mechs en game over.
Verwijderd
Dat blizzard dit de juiste verdeling vindt, kan zijn maar dat betekend niet dat je er geen kritiek op mag hebben. ik heb geen probleem met de verdeling als je de kans dat een rare of beter in een pack zit verhoogt. maar dat doen ze niet want waarom een uitbreiding voor 180 euro verkopen als het ook voor 260 euro kan.
En als jij denk dat target dummy in arena goed is, zelfs zo goed dat je er 5 pick, dan zou ik de arena biginners guide nog eens door gaan lezen.
Helaas is het een deathrattle en geen battlecry.Snappie88 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:35:
[...]
Ik denk dat deze absoluut een van de beste legendaries gaat zijn, en zeker op toernooien gebruikt gaat worden! In het slechtste geval pak je er een Bloodmage Thalnos of een Edwin van Cleef uit. Grotere kans dat je er wat groters zoals een Feugen of Loatheb uit haalt (dan heb je dus een 6/7 en een 4/7 of 5/5 uit voor 8 mana). En dan kan je met een beetje geluk misschien wel iets zoals een Grommash of King Krush uit trekken, kan je meteen nog een keer aanvallen
Zeker potentie deze kaart, wel veel randomness (net als de rest van de uitbreiding) helaas
Groot kans dat hij gesilenced gaat worden en dat ze een silence gaan bewaren puur voor die kaart.
Helemaal als deze kaart populair gaat worden.
Verwijderd
Nu op 3200 dust aan het schommelen. Ik ga voor 90 euro (80 pakjes) kopen. Zou genoeg moeten zijn om enkele legendaries te kunnen craften. Ik craft niets anders meer dan legendarys. Epics etc komen toch wel sowieso.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]