[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.286 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben zelf niet echt een pc-gamer. dus mijn omschrijving zal waarschijnlijk niet correct of incompleet zijn, maar heb het vermoeden dat jij ook niet een pc-gamer bent waardoor deze omschijving voor jouw juist meer duidelijkheid geeft dan de correct.

Battle.net is de steam/u-play/origin van blizzard. dus een een store/launcher voor games maar dan alleen voor games van blizzard. hierin kan je games aankopen/downloaden, deze games vervolgens opstarten en een vriendenlijst bijhouden. Daarnaast is er waarschijnlijk een achievements lijst inzien maar volgens mijn heeft hearthstone geen achievemens dus heb hier zelf geen ervaring mee.

je hebt een battle.net-account hierin worden bijgehouden welke licenties(lees games) jij hebt, en je voortgang. dus als jij met jouw battle.net-account een game opstart zullen alle door jouw vrijgespeelde (of gekochte) spullen/characters voor jouw beschikbaar zijn ook al heb jij deze vrijgespeeld op een andere computer/ipad.

de vriendenlijst is ingebouwd in de launcher en is dus game en systeem overkoppelend. wanneer jij dus een vriend in jouw lijst plaast kan zal je deze zowel op de ipad als de computer kunnen zien. binnen hearthstone hebben vrienden niet veel toegevoegde waarde. je kan vrienden toevoegen door hun e-mailadress of accountname gevolgd door een 4 cijferig hashnummer in te voeren ook kan je de laaste tegenstander een verzoek sturen. nadat zij jouw vrienden verzoek hebben bevestigs zal deze persoon in je lijst voortkomen. vervolgens is er in de game een chat mogelijkheid en een mogelijkheid om hun uit te dagen voor een potje hearthstone. maar in dit potje kunnen geen reward gewonnen worden (dus geen gold voor win of rankstijging) behalve bragin rights.

P.S. je battle.net account gebruikt je ook om reacties/topic te maken op blizzards forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:59

Turfschipper

Hup NAC

Aha, dan heb ik het bijna helemaal verkeerd begrepen.

Dankjewel voor je dikke reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2w
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-12-2024

p2w

Hoe kan je iemand uitdagen in heartstone op de ipad? Wist nl dat dit mogelijk was maar dan kan ik eindelijk een keer tegen mijn vriendin spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Open je vrienden lijst. (Links onder) Achter de namen staat een icon dat lijkt op een schild met zwaarden er voor als ze niet al in een game zitten. Klik hierop en bevestig

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:48
Tektoon schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:43:
Het hangt een beetje af van de beasts die ze nog gaan toevoegen. Als het pakket Krush/highmane/tiger/rhino wat wordt uitgebreid dan wordt deze pet kaart vanzelf waardevoller.
Afbeeldingslocatie: http://m2.wayin.us/r58fxyak80dlq7z2s9fxwxtkikgq7-full.png

Zeg het maar mensen... Call Pet; turn 3 Gahz'rilla; Mad Bomber / Elven Archer erop en knallen maar. 192 damage op turn 4. 8)7

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Veel mensen vinden dit maar een slechte kaart, maar volgens mij is deze kaart enorm bruut.
- er zijn maar weinig 7 drops
- bijna altijd 2 voor 1, zelfs ragnaros pakt hem niet
- initieel immuun voor BGH
- beast
- zelfs met silence is het een okay kaart

Gurubashi berserker is 2/7 voor vijf mana.Deze is 6 stats meer voor twee mana + beast + verdubbeling attack ipv +3 damage on hit. Probleem met Gurubashi is (ook al lijkt het een super kaart op eerste gezicht) is dat het vrij eenvoudig is om mee om te gaan door zijn lage initieele attack. Bijvoorbeeld attack met een 4/4 daarna 3/2, dan ben je netto een 2 drop kwijt. Deze kaart heeft dat probleem duidelijk niet!

Enige nadeel is dat hij bij het spelen niks doet. De tegenstander heeft altijd een mogelijkheid er iets tegen te doen. Echter hij moet hem in één keer weg hebben anders werkt het averechts. Dus de tegenstander moet 9 damage of destroy of transform kaarten hebben. Blijft hij echter leven en je dropt een Pyro + Arcana Shot zit je al aan minimaal 24 damage!

[ Voor 14% gewijzigd door SeamusXanthus op 26-11-2014 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2w
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-12-2024

p2w

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 17:41:
Open je vrienden lijst. (Links onder) Achter de namen staat een icon dat lijkt op een schild met zwaarden er voor als ze niet al in een game zitten. Klik hierop en bevestig
Thx, ga het vanavond proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Gahz'rilla is te traag voor de huidige hunter decks, dus het is nog even afwachten wat mensen ermee gaan maken na de patch. Denk dat er wel een leuk control deck mee te maken is, met ook faceless manipulators, etc.

Voor Arena is dit sowieso al wel een enorme value legendary.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 26-11-2014 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind het een goed ontworpen kaart en een goede kaart. niet vanwegen de cardtekst maar vanwegen de stats. gaat minimaal 1-1 en maar waarschijnlijk beter. pas niet in de huidige deck, maar is dat erg willen we juist niet van expantions dat ze nieuwe decks mogelijk maken. daarnaast geeft de mogelijkheid van deze kaart alleen maar een moeilijkere vraag voor de tegenstander of hij savannah highmane wil hexxen of deze toch nog even te bewaren. in de call pet combo geloof ik niet 53% kans om Call te hebben beurt 2 om vervolgens een 3,4% kans te hebben voor de juiste draw, en dan ook nog eens activator kaarten in de hand te hebben. in een game waarin je doel is om een +50% winst te behalen. nee dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
was bijna blut en toen deze pal deck en wins :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Iofnr3e.png

een dag later deze druid deck en weer lekker veel wins :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hcxeC1J.png

(buiten beeld nog 2x star fire, 1x force of nature, 1x orge, 1x war golem)

helaas zeer magere rewards, heb namelijk nog bijna 300 packs die niet geopend zijn...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5d0SJ23.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/84jXKi8.png

Trolling blizz!!!! |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Mofkees op 26-11-2014 10:16 ]

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Tektoon schreef op woensdag 26 november 2014 @ 03:18:
[...]

[afbeelding]

Zeg het maar mensen... Call Pet; turn 3 Gahz'rilla; Mad Bomber / Elven Archer erop en knallen maar. 192 damage op turn 4. 8)7
Que?

6/9
Mad bomber 3 shots + elven archer shot = 4
1-> 6*2 = 12
2-> 12*2 = 24
3-> 24*2 = 48
4-> 48*2 = 96

Hoe kom je aan 192 :o

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Mofkees schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:11:

helaas zeer magere rewards, heb namelijk nog bijna 300 packs die niet geopend zijn...
Waarom packs hoarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:17:
[...]

Que?

6/9
Mad bomber 3 shots + elven archer shot = 4
1-> 6*2 = 12
2-> 12*2 = 24
3-> 24*2 = 48
4-> 48*2 = 96

Hoe kom je aan 192 :o
omdat hij een tweede bomber of elven heeft.
als je dan toch droomt over zeer onwaarschijnlijke RNG is er nog maar een regel.
"You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
doe ik ook niet expres, maar speel amper constructed en ik haal met me collecties die quests wel :)

heb wel gold nodig voor arena, wel jammer dat je niet voor 2 packs oid een nieuwe arena mag starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hoe kom je aan die packs dan? Arena?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
Bosmonster schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:12:
Hoe kom je aan die packs dan? Arena?
yep...

net toch even 60 packs opengemaakt, 1x golden Lorewalker en 1x Baron Geddon.

Ik mis nog vrij veel kaarten dat wel, mja in contructed is er toch min. 60% rush deck zeg maar tot lvl 10 (onder ben ik nooit geweest), dan is het altijd een kwestie of ik met me priest wild pyro met een paar cheapo spells krijg in de eerste 4/5 ronden.

Denk dat onder level 10 misschien nog saaier wordt, heb 't idee dat velen met dezelfde (net)decks spelen. Kan natuurlijk ook onzin van mij zijn gezien mijn eigen ervaring, maar op twitch zie je altijd de bekende decks.

Arena is toch weer ALTIJD anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Mofkees schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:44:
[...]

doe ik ook niet expres, maar speel amper constructed en ik haal met me collecties die quests wel :)

heb wel gold nodig voor arena, wel jammer dat je niet voor 2 packs oid een nieuwe arena mag starten
Snap er he-le-maal niks van. Hoe kan je nu 300 packs ongeopend krijgen? Heb je 300 arena runs gedaan en nog nooit een pakje open gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
SeamusXanthus schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:38:
[...]

Snap er he-le-maal niks van. Hoe kan je nu 300 packs ongeopend krijgen? Heb je 300 arena runs gedaan en nog nooit een pakje open gemaakt?
afentoen een keertje wat openen zoals net, mja waarom wil je tijd spenderen om de packs te openen als je alleen quests doet in play mode? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Voor de e-peen :P

Zoals Kripp die 200K dust heeft ofzo :+

Je moet alleen wel wat beter worden in Arena. Zoveel Arena en quests en dan nog goudtekort hebben kan natuurlijk niet :P

[ Voor 50% gewijzigd door Bosmonster op 26-11-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
Bosmonster schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:49:
Voor de e-peen :P

Zoals Kripp die 200K dust heeft ofzo :+

Je moet alleen wel wat beter worden in Arena. Zoveel Arena en quests en dan nog goudtekort hebben kan natuurlijk niet :P
hmmz voor een streamer wel denk ik, want niemand ziet hoeveel ik heb natuurlijk.

ff alle dubbele kaarten snel weg-ge-enchant, heb dus nog 226 packs en 16009 dusts :D mja voor de rest heb IK er weinig aan aan gezien ik niet eens een nieuwe arena kan starten, heb 145 gold, heh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:33
als je die packs hebt, zijn ze dan al niet bekend wat erin zit?
iig 4,5k gold en 1700 dust waiting for expansion :D

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Mofkees schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:57:
[...]

hmmz voor een streamer wel denk ik, want niemand ziet hoeveel ik heb natuurlijk.

ff alle dubbele kaarten snel weg-ge-enchant, heb dus nog 226 packs en 16009 dusts :D mja voor de rest heb IK er weinig aan aan gezien ik niet eens een nieuwe arena kan starten, heb 145 gold, heh
Ff 3 games winnen voor de 10 gold bonus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Kol Nedra schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:22:
als je die packs hebt, zijn ze dan al niet bekend wat erin zit?
iig 4,5k gold en 1700 dust waiting for expansion :D
Blizzard heeft de neiging om vooraf alles al bepaald te hebben.

- Loot van monsters in WoW is al bepaald voor je ze loot, zodra ze sterven.
- Unidentified items in diablo zijn al vooraf bepaald, niet pas zodra je ze identified

Dat zal met die card packs ook niet anders zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Dat maakt toch niet uit of het al bekend is of niet wat er in zit? Dat zou alleen uitmaken als er kaarten in de basis set bij komen of de rarity-kans wordt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
ach waarschijnlijk zijn de EXP kaarten met gewone dust te craften, dus het zit wel goed. Ik ga toch weer verder in arena en dan komen de EXP kaarten vanzelf.

lees net dat de Android versie alleen op tablet draait, met een scherm van minimaal 6". Dat is wel slecht nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
kaluro2 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:54:
[...]

- Unidentified items in diablo zijn al vooraf bepaald, niet pas zodra je ze identified

De situaties zijn niet echt te vergelijken. In Diablo heb je het item, het heeft alleen nog een "unidentified" eigenschap die je simpelweg kunt verwijderen. Het item is ook afhankelijk van waar het dropt, niet van je identify'en. Zelfde geldt grotendeels voor WoW.

In HS heb je die logica niet. Daar is een pack slechts een "get 5 random cards" trigger. Kan me dus ook niet voorstellen dat packs al predefined zijn. Zou totaal onnodig en dus ook verspilling van resources zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is iig wel vooraf bepaald welke kaarten je in je pakje kan krijgen. Ik weet niet of daadwerkelijk bepaald is welke kaarten je ook in je pakje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
xelfer schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:38:
Volgens mij is iig wel vooraf bepaald welke kaarten je in je pakje kan krijgen. Ik weet niet of daadwerkelijk bepaald is welke kaarten je ook in je pakje krijgt.
Je hebt altijd minimaal 1 rare of hoger. Voor de rest is het random bepaald.

En in het geval van de update is het natuurlijk dat het alleen "classic" cards zijn uit de normale packs en G&G cards uit de G&G packs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:51

ShadowBumble

Professioneel Prutser

kaluro2 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:54:

Je moet wel een verschil maken tussen wat daadwerkelijk bepaald is en wat het mechnisme achter die bepaling is.
Bosmonster schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:28:
In HS heb je die logica niet. Daar is een pack slechts een "get 5 random cards" trigger. Kan me dus ook niet voorstellen dat packs al predefined zijn. Zou totaal onnodig en dus ook verspilling van resources zijn.
Dit lijkt me ook maar ik denk dat het moment dat je de packs koopt zitten er 5 Random cards in,

- In WoW werkt het zo dat er een loot table is voor een bepaalde enemy waardoor je kans hebt op Item X, op het moment dat de Mob sterft, is de drop bekend ongeacht of jij je loot al van die mob heeft gehaalt.

- In Diablo werkt het exact hetzelfde een Legendary dropped en op het moment dat het item dropped is er al bekend wat voor item het is en welke stats het krijgt.

- In Hearthstone werkt dit exact hetzelfde, zie het alsof alle cards in 1 loot table zitten, op het moment dat je de pack koopt opent worden er 5 random kaarten uit die loot table gehaald.

Het mechanisme is in alle gevallen gelijk en hetzelfde de variaties ontstaan in WoW/D3 door verschillende loottables per mob/boss te gebruiken, terwijl in Hearthstone er maar 1 loottable is en dat is de card database.

[ Voor 10% gewijzigd door ShadowBumble op 26-11-2014 15:08 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Alleen is er in HS dus geen reden om dit te doen op het moment van kopen.

Ipv bij Mofkees op te slaan "packs = 300", moeten ze dan 300 x 5 card combinaties gaan opslaan. Totaal zinloos en dat zullen ze zelf ook wel bedacht hebben ;)

Zelfde discussie die er was bij Diablo, waarbij spelers riepen dat op het moment dat je een game start de complete loot table werd bepaald. Ja, Blizzard is zo achterlijk om dat op te slaan ipv gewoon random loot te genereren :P

[ Voor 67% gewijzigd door Bosmonster op 26-11-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Bosmonster schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:03:
Ipv bij Mofkees op te slaan "packs = 300", moeten ze dan 300 x 5 card combinaties gaan opslaan. Totaal zinloos en dat zullen ze zelf ook wel bedacht hebben ;)
Misschien dat ik het verkeerd interperteer dan want hier worden de packs niet opgeslagen al heb je er 1000 staan zal er niks gebeuren, anders dan dat er staat je hebt nog 1000 packs op te maken, op het moment dat je ze op de table neergelegd worden de cards pas "getrokken " uit de "loottable", en niet eerder.

Op dat moment rest er ook geen actie meer dan de cards "te looten" door ze aan te klikken, net zoals bij WoW en D3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

Hij koos toch maar eieren voor z'n geld. :+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18450577/2014/Images/klein.png
(klik voor groot)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
ShadowBumble schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:06:
[...]

Misschien dat ik het verkeerd interperteer dan want hier worden de packs niet opgeslagen al heb je er 1000 staan zal er niks gebeuren, anders dan dat er staat je hebt nog 1000 packs op te maken, op het moment dat je ze op de table neergelegd worden de cards pas "getrokken " uit de "loottable", en niet eerder.

Op dat moment rest er ook geen actie meer dan de cards "te looten" door ze aan te klikken, net zoals bij WoW en D3.
pack koopt worden er 5 random kaarten uit die loot table gehaald.
Je bedoelde als je een pack opent dan, niet als je hem koopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Bosmonster schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:07:
Je bedoelde als je een pack opent dan, niet als je hem koopt :)
Sorry inderdaad grmbl grmbl, inmiddels gecorrigeerd :+

[ Voor 6% gewijzigd door ShadowBumble op 26-11-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij bedoelde je als je de pack koopt, net zoals "irl". :P

http://hearthstone.gamepedia.com/Card_pack
The contents of each pack are decided at random, at the time of purchase.

^ de bron die ze erbij vermelden (https://twitter.com/CM_Zeriyah/status/413498627617591296) is niet direct relevant want die zegt niet precies of de inhoud van de pack wordt beslist tijdens de aankoop of tijdens het openmaken zelf, maar volgens mij is het inderdaad zoals in het echte leven als je kaartpacks koopt. Als je dan lang wacht met het openen van de kaartpacks veranderen de kaarten die erin zitten ook niet. O-)

EDIT:
Eigenlijk maakt het ook niet uit wanneer de random selectie over de inhoud plaatsvind, aangezien je het toch niet kan controleren en het dus eigenlijk een soort "kat in de doos" kwestie is. Een punt is hier wel dat de kaarten waartussen de selectie is niet meer veranderd na het verkrijgen van een kaartpack. O+

[ Voor 20% gewijzigd door PCBaas op 26-11-2014 16:19 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Ik denk dat ik Arena weer een kansje geef in december als expansion uit is gekomen, kan iig lang doorgaan want heb nu al veel gold bij elkaar :)
elke dag gemiddeld 40-60 gold erbij, en heel soms 100gold als ik geluk heb met de daily quest :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
PCBaas schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:12
en het dus eigenlijk een soort "kat in de doos" kwestie is.
Schrodingers Cat: 1/1 Beast, 1 mana
Stealth, cannot be targeted by spells. On first attack, 50% chance Schrodingers Cat's is destroyed

[ Voor 5% gewijzigd door SeamusXanthus op 26-11-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb nu een tijdje een ragnaros.. En bij 50-50 situaties heeft ie voorlopig altijd het verkeerde target gepakt -.-

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeamusXanthus schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:53:
[...]
Schrodingers Cat: 1/1 Beast, 1 mana
Stealth, cannot be targeted by spells. On first attack, 50% chance Schrodingers Cat's is destroyed
:P
aicaramba schreef op woensdag 26 november 2014 @ 18:35:
Ik heb nu een tijdje een ragnaros.. En bij 50-50 situaties heeft ie voorlopig altijd het verkeerde target gepakt -.-
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik kan het vooralsnog niet laten als ik 100 gold heb, om naar de shop te rennen.

Net eindelijk een paarse Mage gehad. Een beetje een lame kaart. Maar die kan ik goed gebruiken.

Mage nu 32. Ga nu Druid naar 30 op werken. Mis op Mage toch nog wat kaarten om hoger dan 17 te komen.

Zwerf een beetje tussen 17 en 19 met mijn Mage.

--

Je kan straks wel controleren hoe het met die kaarten zit.

Als hij 300 pakjes open maakt, en er zit niet 1 nieuwe in, een mech bv.....

Dan weten we genoeg, ;-).

[ Voor 20% gewijzigd door Turfschipper op 26-11-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
G&G krijgt z'n eigen packs.

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 26-11-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 13:57
stalscu schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:09:
Ik kan het vooralsnog niet laten als ik 100 gold heb, om naar de shop te rennen.

Net eindelijk een paarse Mage gehad. Een beetje een lame kaart. Maar die kan ik goed gebruiken.

Mage nu 32. Ga nu Druid naar 30 op werken. Mis op Mage toch nog wat kaarten om hoger dan 17 te komen.

Zwerf een beetje tussen 17 en 19 met mijn Mage.

--

Je kan straks wel controleren hoe het met die kaarten zit.

Als hij 300 pakjes open maakt, en er zit niet 1 nieuwe in, een mech bv.....

Dan weten we genoeg, ;-).
Level jij je Druid en Mage in casual/ranking of in de single player ?
Want volgens mij maakt de rang toch helemaal niets uit verder en zegt het niets over hoe goed/slecht iemand is.
Ik speel uitsluitend ranked omdat ik dan het gevoel heb dat je de meeste tegenstand heb en het meeste leer.
Het enigste wat mij soms irriteert is dat sommige spelers met decks spelen waar je u tegen zegt en dat ze stomme beslissing naar stomme beslissing nemen en soms nog winnen ook :+

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Speel bijna alles ranked.

Je kan een hero tot 60 upranken. Je hebt er niets aan. Je krijgt wel af en toe een kaart als je een bepaalde rank hebt behaald.

Heb tot nu alleen mage gespeeld. Andere heros alleen als het nodig was voor een quest.

-

Ik snap dat soms ook niet zo goed. Komen met de ene legendary na de andere. Wat doe je dan op 18?

[ Voor 40% gewijzigd door Turfschipper op 26-11-2014 23:18 ]

• Bosmonster
1. Ze zijn zo slecht dat die legendaries ook niet zoveel uit maken (mits je zelf beter speelt natuurlijk :P)
2. Het zijn van die irritante figuren die zichzelf elke keer terug naar rank 20 conceden voor makkelijke daily's en gold grinden...

• Kol Nedra
Bosmonster schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:26:

2. Het zijn van die irritante figuren die zichzelf elke keer terug naar rank 20 conceden voor makkelijke daily's en gold grinden...
Dat doe ik om verschillende redenen:

1. Je komt meer variatie tegen ipv alleen maar mensen die copy/paste doen met de bekende builds.
2. Sneller gold/quests en golden hero.
3. Je kan meer trollen/BM etc
4. of je nu rank 1 of 20 bent de beloning is hetzelfde.

nothing stops this train

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 13:57
Kol Nedra schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:30:
[...]

Dat doe ik om verschillende redenen:

1. Je komt meer variatie tegen ipv alleen maar mensen die copy/paste doen met de bekende builds.
2. Sneller gold/quests en golden hero.
3. Je kan meer trollen/BM etc
4. of je nu rank 1 of 20 bent de beloning is hetzelfde.
Dat is ook te begrijpen maar zeker voor de beginnende spelers zeer vervelend om tegen te spelen.
Dat komen echt die gevoelens van onrechtvaardigheid weer na boven omdat je niet wint/verliest op basis van skill of een bepaald counter deck maar om dat de andere speler gewoon betere kaarten in zijn deck heeft.
Want eerlijk is eerlijk als je goede uitgebalanceerde decks hebt met de nodige legendary's is het heel moeilijk te counteren met de gewone basic kaarten met hier en daar een epic misschien.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Aha..... Hehe!

Een beetje noobs gaan dissen he? Wacht maar..... ;-).

Maar ik dacht al, hier is iets niet pluis. Zitten trouwens idd ook hele matige spelers met hele goede kaarten tussen.

die zijn soms te pakken. Als noob pak je zulke gasten op de weg naar een lagere rank ook tegen. En dan ontploffen ze voordat het potje begonnen is. Snapte dat niet zo, maar dat kan een reden zijn dat dat wel eens gebeurd.

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dat gaat mijns inziens ook helemaal nergens over. Dat je serieus ook zin hebt om de hele tijd weer dat connectriedeltje uit te zitten om vervolgens op concede te klikken, en dat dan echt 20 keer achter elkaar of zo? Dan speel ik liever het spel zelf.
Dat je alleen maar internetdecks (= standaard) tegenkomt is voor een deel ook onzin. Ik zit nu rond rank 12 en kom echt van alles tegen qua heroes, merk amper verschil met rond de 18/19. Daar zie je juist veel zoo/hunter.
Daarnaast speel ik zelf ook niet met een standaarddeck.

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij doet in het spel (behalve cheaten e.d.) maar ik vind het zelf een beetje triest gedrag.
Speel dan lekker casual, dan val je ook de echte beginners niet lastig. En hoe trots kun je zijn op je gouden hero als je alleen rond rank 20 heb zitten spelen met je complete collection?

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Wat betekend zoo eigenlijk?

En heb nog een vraag. Ik lees over een seizoen, dat is een maand lijkt me. Maar dan zeggen ze, zorg dat je rank 20 haalt, en dan krijg je een nieuw card deck achterkantje.

Tot zover denk ik dat ik het goed begrepen heb?

Maar wat gebeurd er dan aan het begin van de maand, iedereen terug naar rank 25?

Als dat zo is dan wordt dat een afslachting die eerste week. Al die grote beren en kom ik aan met mijn kneuzendekje, haha ;-). Zal moeilijk zijn in het begin van de maand meteen naar 20 te gaan lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door Turfschipper op 27-11-2014 10:52 ]

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Dierentuin, heel veel minions die heel goedkoop zijn in je deck hebben.
stalscu schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:51:
En heb nog een vraag. Ik lees over een seizoen, dat is een maand lijkt me. Maar dan zeggen ze, zorg dat je rank 20 haalt, en dan krijg je een nieuw card deck achterkantje.

Tot zover denk ik dat ik het goed begrepen heb?
Correct.
stalscu schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:51:
Maar wat gebeurd er dan aan het begin van de maand, iedereen terug naar rank 25?

Als dat zo is dan wordt dat een afslachting die eerste week. Al die grote beren en kom ik aan met mijn kneuzendekje, haha ;-). Zal moeilijk zijn in het begin van de maand meteen naar 20 te gaan lijkt me.
Je valt terug naar een bepaalde rank, wat voor bepaald door je rank van het seizoen ervoor, specifieke data heb ik niet.

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ok, thanks.

Zoo een dierentuin, hahahahaha. Was ik zelf niet opgekomen vrees ik, hehe.

• Grotman
  • Niet online
Zoo is vaak een warlock-deck ivm zijn hero-ability om kaarten de trekken zodat hij een constante stroom van goedkope minions heeft die hij kan spelen. Met deze minions wordt zoveel mogelijk synergie gezocht zoals buffen van een andere kleine minion die een grote van de tegenstander kan killen.

Dit kan dan snel uit de hand lopen als je als tegenstander niet vroeg genoeg zijn board kan controllen/clearen.
In de begindagen had je veel Murloc-decks, tegenwoordig zie je veel deathrattle decks (zoals de Narubion Egg's) in combinatie met Undertaker die snel sterker wordt als je een deathrattle-kaart speelt. Erg irritant om tegen te spelen!

Aan het begin van een seizoen (elke maand inderdaad) begint iedereen op 25, maar krijgt een aantal sterren op basis van zijn rank in het vorige seizoen.

• Kol Nedra
Hearthstone word meer en meer RNG |:(
Afbeeldingslocatie: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/gallery/Z9BJ2ZT3WRIH1416866494327.jpg
Afbeeldingslocatie: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/gallery/ZTL0MPI9XKQT1416866494201.jpg

aan andere kant: kunnen ze ook stealth minions killen?? of taunt negeren?

[ Voor 14% gewijzigd door Kol Nedra op 27-11-2014 14:53 ]

nothing stops this train

• Grotman
  • Niet online
Kol Nedra schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:52:
[afbeelding]
[afbeelding]

Bah, ik ben er ook geen liefhebber van. En jouw vraag heb ik zelf ook, net als met dat nieuwe weapon die de vorige keer is revealed. Dan zou het nog een voordeel hebben om deze in je deck te doen. Anders vind ik ze veel te onbetrouwbaar.
kunnen ze ook stealth minions killen?? of taunt negeren?
Ja :*)
Ik vind Ogre Ninja dan een iets verbeterde versie van Stranglethorn Tiger, maar ik heb letterlijk geen flauw idee of hij ook daadwerkelijk gaat werken in bijv. Tempo Rogue.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:38

skoozie

SCSI

Grotman schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:07:
Zoo is vaak een warlock-deck ivm zijn hero-ability om kaarten de trekken zodat hij een constante stroom van goedkope minions heeft die hij kan spelen. Met deze minions wordt zoveel mogelijk synergie gezocht zoals buffen van een andere kleine minion die een grote van de tegenstander kan killen.

Dit kan dan snel uit de hand lopen als je als tegenstander niet vroeg genoeg zijn board kan controllen/clearen.
In de begindagen had je veel Murloc-decks, tegenwoordig zie je veel deathrattle decks (zoals de Narubion Egg's) in combinatie met Undertaker die snel sterker wordt als je een deathrattle-kaart speelt. Erg irritant om tegen te spelen!

Aan het begin van een seizoen (elke maand inderdaad) begint iedereen op 25, maar krijgt een aantal sterren op basis van zijn rank in het vorige seizoen.
Hej, dat klinkt als mijn dek, zonder dat ik de specifieke kreten ken. die Baron nogwat is ook leuk in deathrattle heb al een keer 2x thadius, 2x nerubian (van egg) en 2x een kleine taunt slime gehad door 1 Afbeeldingslocatie: http://hydra-media.cursecdn.com/hearthstone.gamepedia.com/7/71/Hellfire%28122%29.png?version=00364dd05fb48628ff123947ff2f3946
jammer dat hij daarna opgaf :D

edit: ook de spells om damage te doen om de grote minions af te knallen passen er goed bij.

[ Voor 3% gewijzigd door skoozie op 27-11-2014 15:15 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Verwijderd

is de hero ook een enemy? zo ja zijn deze kaarten de moete niet waard. als je bij de hero of 1 minion op board gewoon weet waar deze minions zal aanvallen is om het nadeel heen te werken.

• Tektoon
Voor iemand die graag met troll decks speelt zou dat een feestje moeten zijn, toch?
PCBaas schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:58:
Ik vind Ogre Ninja dan een iets verbeterde versie van Stranglethorn Tiger, maar ik heb letterlijk geen flauw idee of hij ook daadwerkelijk gaat werken in bijv. Tempo Rogue.
Wel een interessante kaart. Lijkt me vooral sterk in een Arena achtige context met veel minions op het bord waar trading gewenst is. Al gaat 'ie niet zomaar uit zichzelf 2-for-1 zoals een Yeti of een Ogre.
Ik zou m kiezen boven een Ancient Mage of een Ravenholt Assassin, maar niet boven een Drake.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 11:58
Dit deck vind ik heel erg lekker spelen. Zitten volgens mij alleen maar basic kaarten in op 2 na.
Zeker aan te raden voor beginners. Ben nu rank 18 op ranked. Arena ging niet zo goed gister, had 2 van de 6 potjes gewonnen....

Heb nu 530 gold gespaard. De verleiding is groot om er 5 pakjes van te kopen, maar sparen voor de uitbreiding lijkt me beter.

[ Voor 43% gewijzigd door masterrobo op 27-11-2014 16:06 ]

• Mofkees
zo das ff lekker in arena.

had totale bord control, misschien zelfs net iets teveel. deed ie turn 8 innervate deathwing, en dan top deckte ie Isera :D

nou daar kon ik moeilijk op reageren...

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 11:37
masterrobo schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:04:
Arena ging niet zo goed gister, had 2 van de 6 potjes gewonnen....

Heb nu 530 gold gespaard. De verleiding is groot om er 5 pakjes van te kopen, maar sparen voor de uitbreiding lijkt me beter.
Dat kan niet he, na 3 lossen is het over ;)

Heb nu zelf 10k gold, dus laat de uitbreiding maar komen! Speel wel nooit arena, maar denk dat ik dat na de expansion toch maar ga oppakken.

(...)

• masterrobo
Freelance schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:26:
[...]

Heb nu zelf 10k gold, dus laat de uitbreiding maar komen! Speel wel nooit arena, maar denk dat ik dat na de expansion toch maar ga oppakken.
ik had 2 keer arena gespeeld.

Verwijderd

Freelance schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:26:
[...]

_/-\o_
Kom zelf uit op 5500 over twee weken als me gemiddelde door zet de komende twee weken. Ruim 1000 boven verwacht. Maar spaar pas twee maanden. Wordt denk een extra 40 packs met geld. Zonder loop ik weer maanden achter op de meta en heb ik niet genoeg gold als de volgende expansie uit komt. Dus kan net zo goed nu doen.
Ik had net niks te doen en toen kwam ik opeens op het volgende deck toen ik door m'n kaartcollectie heen bladerde: http://www.hearthpwn.com/...8-secretkeeper-undertaker

Copyright/trademark/etc. op m'n hyperoriginele naam ( :P ) daargelaten, vind ik wel even leuk om met iets anders te spelen in de tijd dat ik wacht tot die GvG uitbreiding er eindelijk is nadat deze EEUWIG (voor mijn gevoel) opgehyped wordt. Nu nog maar hopen dat het gewoon begin december komt en niet op de laatste dag van de maand! O+

• SeamusXanthus
En de nominatie voor 'potentionally most OP card' tot nu toe gaat naar wie anders dan.... de hunter class...

Feign Death
2 mana hunter spell
Trigger all deathrattles on your minions (monsters blijven voor gewoon leven, gaat puur om de deathrattle)

Een AoE Reincarnate voor dezelfde manacost...

Verwijderd

Oké. Lil exorcist en Scarlet purifer. Dus blizzard heeft wel een counter bedacht voor alle deathrattle card die minions spawnen. Kan alleen maar hopen dat het zoo stopt want speelde vanavond boor het eerst weer eens buiten normale casual game uren. WOW ZOO & HUNTER 8/10

• Tektoon
Haha, ja ze zijn weer leuk. Ik word steeds nieuwsgieriger naar hoe het straks allemaal samen gaat werken.
Exorcist ziet er goed uit, Feign Death ook. Maar ik denk wel dat die laatste een compleet nieuwe hunter zal genereren. Dan wil je ook Sneeds Old Shredder erin en alles.
De Purifier lijkt me een mixed bag. Daarmee trigger je ook automatisch eggs bijvoorbeeld.

Ik moet zeggen dat ik me op ranked prima amuseer met Hunter. Echt heel leuk om te spelen, maar ook leuk om tegen de spelen. Of mag ik dat niet zeggen? :+

Verwijderd

"Mag jij dat zeggen, ja. Dat mag jij zeggen." :+ Tektoon Smeets 2014

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

[afbeelding]
[afbeelding]

Oeh ik ben er wel fan van.
Goedkope minions met een drawback mechanic.
Je moet het niet zien als puur RNG, je moet het zien als een risico-overweging.

Welke target ze nu ook aanvallen, ze blijven een hele gevaarlijke board presence die toch gecleared moeten worden. Al helemaal aangezien ze geen friendly damage doen (toch?!)

Dus net zoals de venture co. mercenary zullen ze niet genegeerd gaan worden, ook al hebben ze een enorme drawback.

Doet me nostalgischerwijs een beetje denken aan een hoog level pokemon getrade krijgen, die niet goed naar je luistert omdat je nog niet de juiste badge hebt. :D :D

[ Voor 15% gewijzigd door kaluro2 op 28-11-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 15:40
kaluro2 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:09:
[...]

Oeh ik ben er wel fan van.
Goedkope minions met een drawback mechanic.
Je moet het niet zien als puur RNG, je moet het zien als een risico-overweging.

Welke target ze nu ook aanvallen, ze blijven een hele gevaarlijke board presence die toch gecleared moeten worden. Al helemaal aangezien ze geen friendly damage doen (toch?!)

Dus net zoals de venture co. mercenary zullen ze niet genegeerd gaan worden, ook al hebben ze een enorme drawback.

Doet me nostalgischerwijs een beetje denken aan een hoog level pokemon getrade krijgen, die niet goed naar je luistert omdat je nog niet de juiste badge hebt. :D :D
Idd het zijn gewoon cards met een drawback net als een king mukla. (Trouwens briljante kaart om in je hand te hebben in combinatie met een innervate in de eerste beurt :+ )

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Het is wel heel tof dat mocht een hero plus kaarten te sterk worden, ze in een uitbreiding kaarten kunnen verzinnen die dat counteren. En nieuwe strategie opties geven.

Zo blijft het spel leutig.

Ik hou het zelf het best vol als ik zelf doelen stel, zoals een hero naar 30 brengen. Heb je niet zoveel aan, toch heb je voor je gevoel dat je ergens naar toe werkt. Langszaam alles 'vol' maken. Houdt het interressant voor mij, ook al krijg ik een paar keer slaag achter elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Turfschipper op 28-11-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:56
T4 kill met warrior gebeurt me ook niet heel vaak :P

na een aantal weken niets gedaaan te hebben weer begonnen met HS van de week weer begonnen

en ja ik kon T1 coinen T2 aanvallen voor 7 :*)

http://i1300.photobucket..../IMG_0053_zps3214a21a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Reynad vs Tides at DH Winter, leuke games, vooral de laatste game.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 15:40
Argh ik ben nog niet thuis, wil het zien ^_^.

Beetje vervelend dat ze zo vroeg al beginnen :(

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
omg hunters :/

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/138/367/635527743805868619.png

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Hunter OP :P

Ik moet zeggen dat ik die 'deal 2 damage to all deathrattle minions' ook erg sterk vind. En die 6-9 verdubbel damage wanneer hij damage pakt ook. Al is die nogal traag voor de huidige meta.

[ Voor 88% gewijzigd door aicaramba op 28-11-2014 22:49 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Dreamhack, nu ThijsNL tegen Firebat, de wereldkampioen. Net eerste game afgelopen: http://www.viagame.com/

[ Voor 52% gewijzigd door Grotman op 29-11-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
:)F

spoiler: title
Thijs staat ondertussen *alweer* in de finale.

Ik vind het trouwens wel een sympathiek menneke. In de interviews achteraf doet 'ie z'n best om er een leuk praatje van te maken en tijdens mulligans en/of spectaculaire plays zit 'ie z'n tegenstanders (die ik toch wel wat jaartjes ouder inschat) gewoon recht in hun gezicht te koekeloeren om de reacties te zien.

Dirty Harry zegt: "do ya feel lucky, punk?" :7

[ Voor 70% gewijzigd door Tektoon op 29-11-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
Hij begon er met 1.......

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yN8pcpK.jpg

En nee dat is niet geen vriend van me.

Wouw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:59
Misschien nog even leuk om een hs toernooitje te doen voor de gvg release? Ik dacht zelf aan woensdag beginnen en zondag afgelopen?

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

RKwant schreef op zondag 30 november 2014 @ 10:56:
Misschien nog even leuk om een hs toernooitje te doen voor de gvg release? Ik dacht zelf aan woensdag beginnen en zondag afgelopen?
Wat als dinsdag/woensdag de release al is? :P
Er is een extended maintenance voor dinsdag trouwens :>

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Ik weet dat de maintenance is dinsdag maar verwacht nog niet dat het dan uitkomt, ik gok rond 15/16 dec aangezien dan ook de deviantart contest eindigt en ben brode heeft gezegd dat alle kaarten eerst getoond zullen worden voor de release, dat is nu nog niet het geval :)

Mocht het wel zo zijn dan kunnen we gewoon spelen zonder de gvg kaarten. Een compleet vanilla toernooi, dus excl. naxx cards lijkt me ook wel keer leuk.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pre gvg en release gvg tournooi zouden leuk zijn. Maar kunnen we niet een soort van een avond tournooi doen. Weinig zin in zorgen dat ik drie weken beschikbaar ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
avond toernooi kan wel, maar wel lastig denk ik, 2 avonden zou ook een optie zijn.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ben me een beetje aan het begeven in de arena, maar dat gaat voor geen meter vooralsnog.

Krijg keuze uit heros waar ik nog amper raad mee weet. En dan komen de kaarten, en daar zit echt helemaal niks fatsoenlijks tussen.

Ben in 5 keer arena 1 keer een oranje kaart tegen gekomen. Rest allemaal witte en wat blauwe. Dan ben je wel kansloos.

Heb het idee dat ik iets verkeerd doe. Ik dacht dat arena gewoon helemaal open is met kaarten die je kan krijgen. Maar mijn eigen dekjes zijn beter, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Arena is de variant wat in Magic draften heet. Je kunt kiezen uit 3 kaarten die je random aangeboden worden. De ene keer heb je meer geluk dan de andere keer, maar als je net begint, geloof dan maar dat je onervarenheid zeker met verliezen te maken heeft.

Je moet letten op je curve, je moet de kaarten kennen om de juiste keuze te maken en terwijl je steeds meer kaarten hebt goed proberen in te schatten wat je deck nog nodig heeft (spells, carddraw, sterke minions of early game). Maar je keuzes zijn soms overwegend zwak, je kunt een enemy treffen met een goed deck, je kunt slecht drawen tijdens een match.. genoeg variabelen om potjes te verliezen :)

Maar het leuke is dat anderen precies hetzelfde hebben moeten doen en je steeds andere decks tegenkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door Grotman op 30-11-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
stalscu schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:23:
Ben me een beetje aan het begeven in de arena, maar dat gaat voor geen meter vooralsnog.

Krijg keuze uit heros waar ik nog amper raad mee weet. En dan komen de kaarten, en daar zit echt helemaal niks fatsoenlijks tussen.

Ben in 5 keer arena 1 keer een oranje kaart tegen gekomen. Rest allemaal witte en wat blauwe. Dan ben je wel kansloos.

Heb het idee dat ik iets verkeerd doe. Ik dacht dat arena gewoon helemaal open is met kaarten die je kan krijgen. Maar mijn eigen dekjes zijn beter, haha.
1x oranje in 5 games is best wel veel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
stalscu schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:23:
Daar moet je ook even vanaf stappen. Legendaries zijn helemaal niet 'beter', zeker niet in de zin dat je er zoveel mogelijk tegelijk van in je deck wilt hebben. Het zijn kersen op de taart; als je alleen maar kersen hebt is het geen taart meer. Savvy?

Voor Arena tips zie Trump of Kripp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RKwant schreef op zondag 30 november 2014 @ 15:27:
avond toernooi kan wel, maar wel lastig denk ik, 2 avonden zou ook een optie zijn.
Als we zegen dat we een avond toernooi doen (desnoods elke avond) dan spreek je af om een vaste tijd en wie er is doet mee. Zolang het niet 20 man is moet het kunnen. Zelf als de groep groot is doe je gewoon een Swiss versie. Moeten we alleen een plek hebben om aan te melden, een teamspeak of iets dergelijks.

Misschien leuk dat we een versie doen met vaste hero's. Bijv bijv dinsdag best Hunter or warlock, woensdag best shaman or druif en dan BO3 tot er een over blijf

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Buiten 1 oranje was het verder echt niks. Geen kersen, geen taarten. Alleen droge rijstenkoek.

Was weinig mee te doen.

Wel een beetje verrast dat 1 oranje al best aardig is in een potje of 5. Ik bedoel dus in 5 keer arena spelen, heb ik bij die 5 keer kaart kiezen slechts 1 oranje kunnen kiezen. (Misschien dat je dacht dat ik in 5 potjes 1 keer die oranje kan spelen, maar dat is niet wat ik bedoel)

Terwijl mijn tegenstanders de ene epic na de andere smijten en het afmaken met een oranje of twee.

Ach ja... Zal vast eens een keer mee zitten.

En zogezegd, dan begint het pas natuurlijk. Dan moet ik ook nog de skills hebben om de kaarten goed te benutten. Maar af en toe weet je al voordat je begint... Dit gaat hem niet worden, ;-).

Voorlopig is mijn beste run 3 zeges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
3 zeges is prima in het begin. Dan krijg je 50 gold en een pakje en lijd je geen verlies. Sterker nog: je wint Arena-ervaring.

Epics en Legendaries zijn zeldzamer dan Commons en Rares dus daar krijg je er niet veel van. Je deck wordt er ook niet per se beter van als je ze wel krijgt (vooral de Epics zijn erg mager in Arena). Liever pik je de kaarten eruit die veel value geven. Eenvoudige kaarten als Boulderfist Ogre en Chillwind Yeti zijn top.

Er zijn een aantal 'experts' die rankings bijhouden van wat zij de beste kaarten voor Arena vinden. Zeker in het begin gaat dat je helpen bij de draft. Zie bijvoorbeeld deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Grotman schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:47:
Arena is de variant wat in Magic draften heet. Je kunt kiezen uit 3 kaarten die je random aangeboden worden. De ene keer heb je meer geluk dan de andere keer,
Niet compleet random, blizzard heeft er een goed systeem in zitten dat de echte slechte decken tegen gaat.
Dus je krijgt bijna altijd een (redelijk) goede manacurve aangeboden, en nooit alleen maar 7 drops.

Het is random binnen bepaalde marges zullen we maar zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ook is iedere 5de kaart oid minimaal rare of hoger.

Je kunt altijd pech hebben natuurlijk en slechte kaarten voor je snuffert krijgen, maar over het algemeen heb je behoorlijk veel invloed op de uitkomst.

Juist in Arena is het relatief veel skill, zowel bij de draft als bij het spelen zelf, terwijl het bij ranked meestal redelijk standaard meta-decks zijn en het vooral draait om het spelen zelf.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 01-12-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kOXJni0.jpg

*kwijl*

M'n eerste keuze was tussen Faceless/Snake Trap/Mountain Giant, gevolgd door de Hyana/Explosive Traps; een paar kaarten daarna kreeg ik weer een Snake Trap, en toen kwamen nog de Mad Scientist/Kill Commands/Companions en in de laatste paar kaarten opeens meerdere Houndmasters plus de 3e Snake Trap (overkill much xD). Ik post vanavond wel de resulaten hier. :*)

1 legendary per 5 arenas is wel veel! Ik krijg echt maar 1 legendary per 20 arena runs ongeveer. =(
Ik vind legendaries wel goed in arena omdat daar meestal wel de betere 6 mana monsters inzitten (zoals _/-\o_ The Beast _/-\o_ ), maar zoals gezegd hoeft dit er niet voor te zorgen dat je automatisch hoog scoort; meestal draw ik ze niet eens (of precies op het verkeerde moment, je weet hoe het gaat). :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Daar moet je idd wel 12 wins mee kunnen halen! (alles minder en we lachen je uit natuurlijk :+)

[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 01-12-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
heb altijd de ervaring dat met Leg's mijn runs juist slechter worden :)

vaak met 2 leg's niet eens 5 wins kunnen halen terwijl met veel common's 9 wins mogelijk zijn. Heb ooit in 3 drafts achter elkaar 2 legs getrokken, maar in het algemeen heb ik het idee dat gem. 1 leg per tussen de 10 en 20 drafts wordt aangeboden.

Dat hunterdeckje is wel lekker zeg, misschien mis je nog kaartdraw en frozen trap/hunters mark? tegen wat dikke taunts kan het evt. probleem geven?

maar waarschijnlijk zijn de meeste games op ronde 6 al afgelopen :D ben wel benieuwd naar je resultaat. hopelijk een dikke sleutel voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Het is 1 december, wanneer komt gvg uit? :+
deze maand komt ook Android tablet versie uit toch? en begin 2015 android/ios phone versie

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

Vandaag is mijn verjaardag, dus die Android tablet versie zou een leuk verjaardagscadeautje zijn :+

Ik heb altijd gezegd dat ik Legendary 'even' ga halen, als de tablet versie uit is.
Dat opent zoveel mogelijkheden.. op heel veel plaatsen kun je dan chill even een potje doen, zonder dat je daar een PC voor nodig hebt!

Hopelijk komt de tabletversie voor GvG. Extra kaarten heb ik niet per se behoefte aan..

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 11:37
PromWarMachine schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:11:
Vandaag is mijn verjaardag, dus die Android tablet versie zou een leuk verjaardagscadeautje zijn :+

Ik heb altijd gezegd dat ik Legendary 'even' ga halen, als de tablet versie uit is.
Dat opent zoveel mogelijkheden.. op heel veel plaatsen kun je dan chill even een potje doen, zonder dat je daar een PC voor nodig hebt!

Hopelijk komt de tabletversie voor GvG. Extra kaarten heb ik niet per se behoefte aan..
Denk dat je met de nieuwe kaarten sneller legend kunt worden als je een beetje handig je decks aanpast / maakt op de meta. Nu zijn het veel netdecks.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Mooie van Android versie is dat we weer een lading nieuw bloed in Arena mogen verwelkomen :)
Pagina: 1 ... 3 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]