Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Whups. Was een foutje. Moest Frost Shock zijnBenjamin- schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:01:
[...]
*facepalm*
Hij zegt dat hij een Earth Shock op de vijandige face doet, maar dat kan niet.
Had YOLO een Deathwing gepicked in de draft en speelde mijn eerste pot tegen een priest.
Turn 9 priest gooit alles (op 1 na) op de board dus ik gooi mijn deathwing neer en GG. Vertellen lachend tegen mijn vriendin dat iemand niet happy is.
Volgende beurt gooit de priest mijn Deathwing neer die hij eerder getoughtstealed had.
Vertel nog veel harder lachend tegen mijn vriendin dat dit heel hard backfired.
Veel humor alom, toch maar even een friendship verzoek gestuurd en samen nog even gelachen, bleek dat hij ongeveer hetzelfde tegen zijn vriendin aan het zeggen was.
Verder dit weekend echt beroerde arena's gehad. Keuze uit Warrior, Priest en Warlock, allemaal niet mijn classes. Met Warlock dus 2-3 gegaan.
Hehe, Zo heb ik laatst 3x dr. boom gespeeld. Terwijl ik hem helemaal niet heb. Priest blijft toch heerlijk RNG als je het wiltir_richman schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:07:
Gisteren een potje priest mirror. Die gast speelde denk ik wel 6x thoughsteal... beide zaten in mijn laatste tien in het deck, dus hij bleef maar pakken. Daar was niet tegen te winnen. Hij pakte wat legends, iig sylvanas na sylvanas, mind contol, om een klein beetje ziek van te worden. Uiteindelijk wel weer om te lachen.
thoughtsteal/thoughtsteal/mind vision ofzo ?IdieEasy schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:40:
[...]
Hehe, Zo heb ik laatst 3x dr. boom gespeeld. Terwijl ik hem helemaal niet heb. Priest blijft toch heerlijk RNG als je het wilt
denk niet dat je met 1x thoughtsteal 2x dezelfde kaart kan krijgen (als ze maar 1x in deck zit)
als opponent nog maar 1 kaart in stack heeft en je doet thoughtsteal dan krijg je ook maar 1 kaart ipv 2x die kaart.
Thought steal, mind vision, echo (van zijn deck gejat). Toen ik de tweede speelde, en toen echo deed concede hij meteen xDgoudviske.be schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:37:
[...]
thoughtsteal/thoughtsteal/mind vision ofzo ?
denk niet dat je met 1x thoughtsteal 2x dezelfde kaart kan krijgen (als ze maar 1x in deck zit)
als opponent nog maar 1 kaart in stack heeft en je doet thoughtsteal dan krijg je ook maar 1 kaart ipv 2x die kaart.
Maar was inderdaad wel heel weinig kans op
Die 5/5 leg, deathrattle jat een enemy minnion gooit ie op. Plus een kaart; trigger je minnions deathrattles....
Grrrrrrr!
Blijf nou eens van mijn fucking kaarten af man!
Haha :-). Heb echt een hekel aan die jatkaarten. Had die combi nog niet eerder gezien.
Ik vind het veruit de meest irritante mechaniek. Ga er wel steeds beter mee om bij de priest. Maar hoop niet dat dit er nog meer in komt, als ik nu ook al die hunter daar mee zie.
[ Voor 28% gewijzigd door Turfschipper op 16-03-2015 17:33 ]
Is ook de volgende op mijn lijstje om te craften
Beeromaniac
tegenstander Well played x4 en kwakt een Deathwing neer.. hij concede wel erg snel
9 games achter elkaar gewonnen!

In principe heb ik eigenlijk 12 games achter elkaar gewonnen met dit deck, maar ik had tussendoor nog met andere decks gespeeld; hierdoor bleef ik maar hangen rond rank 14.
Heeft iemand misschien interesse in VODs hiervan? (want dat zou ik vanaf nu wel kunnen doen; ik doe het dan wel in het NL, want ik wil me wel puur focussen op de gameplay)
EDIT:
VODs staan hier: http://www.twitch.tv/ktimmy/profile/past_broadcasts (sta nu op een 11 winstreak
[ Voor 6% gewijzigd door PCBaas op 16-03-2015 21:58 ]
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Als je 1 beurt mist om een uber goeie minion te spelen dan heb je tegenwoordig gewoon verloren in de mega aggro meta.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Zeker de classes met een grote hoeveelheid burst damage zoals combo Druid (combo min. 14 damage) Mage 2x fireball (12 damage) , Hunter 2x KC+Hero (12 Damage) , Oil Rogue (vaak 20 damage) Shaman 2x Crackle (8-14 damage) doen en dat zijn nu ook de meest dominante classes in de huidige meta.
Dan heb je eindelijk controle over het bord en dan krijg je vaak 1 van de boven genoemde dingen om de oren omdat deze classes ook allemaal wal een silence of sap hebben.
Zeker van rank 20 tot 5 is de aggro everwhere.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Daarom heb ik geen moeite met Druid, taunt stopt de combo, maar niets stopt Fireballs, KC's enz.
Ik ben dan ook van mezelf geen aggro speler, waardoor ik deze decks minder leuk vind. Maar moet zeggen dat ik dit Mage deck wel heel lekker vind spelen. http://www.hearthpwn.com/...dlips-top-1-eu-tempo-mage
Sta er nu 8-1 mee.
[ Voor 3% gewijzigd door Turfschipper op 17-03-2015 02:05 ]
Nee geen gratis deze keer. Wel korting als je ze allemaal in 1x koopt.stalscu schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 01:57:
Zo, eerste wing in de pocket. Hoop dat er ook eentje gratis is.
Ik ga er volledig mee akkoord dat de rappe meta voor het moment minder leuk is dan pre GVG.Benjamin- schreef op maandag 16 maart 2015 @ 23:46:
En dat maakt het voor mij ook minder leuk. Het is zo lastig om daar omheen te spelen, dat je wel de beste keuzes kan maken, maar door de enorme burst nog geen control heb.
Daarom heb ik geen moeite met Druid, taunt stopt de combo, maar niets stopt Fireballs, KC's enz.
Ik ben dan ook van mezelf geen aggro speler, waardoor ik deze decks minder leuk vind. Maar moet zeggen dat ik dit Mage deck wel heel lekker vind spelen. http://www.hearthpwn.com/...dlips-top-1-eu-tempo-mage
Sta er nu 8-1 mee.
Ik ga er echter niet mee akkoord dat het er lastig omheen spelen is.
Aggro decks zijn veel makkelijker te counteren dan control decks.
Meestal een goede antique healbot tegen een facehunter, em je hebt gewonnen.
Annoy-o-tron, zombie chow, nog een paar zeer goeie anti aggro kaarten.
Natuurlijk aggro deck met perfecte opener valt weinig tegen te beginnen maar dat is bijna met elke deck zo, dit is gewoon RNG....
Persoonlijk vind ik control tegen control het leukste om te spelen.
Puur omdat ik vind dat je voor aggro decks veel minder beslissingen hoeft te maken en dus veel minder hoeft te weten of te anticiperen om toch te winnen.
Decks als facehunter, zoolock is gewoon low-mana minions poppen en face attacken.
Ooit een keer nadenken en om een flamestrike heen spelen of een keer een sludge silencen.
Maar dat soort decks kunnen zich ook bijna geen tactiek veroorloven, want dan krijgt de tegenstander een kans.
De mooiste potjes zijn idd control tegen control waar het steeds over en weer gaat.
Maar dat ga je niet meemaken met een "noob" aggro deck. Dat is gewoon rushen..
- Aggro is goedkoper om te craften (minder legendaries, minder epics), waardoor F2P/casual/nieuwe spelers makkelijk een aggro deck in elkaar kunnen zetten dan een control deck. (Casuals zijn toch 95% van de markt voor HS.)
- Aggro is vaak makkelijk(er) om te spelen.
- Aggro zorgt voor meer games. Je speelt meer potjes per uur met een aggro deck tov andere decks. Snel grinden naar rank 5 is ook niet zozeer iets wat om een winrate draait maar ook om de hoeveelheid potjes die je speelt.
Ik was er eerst fel tegen want zoals hier boven aangehaald, zijn de decks cheap en weinig strategy voor nodig...
Echter als je competitive speelt gaat het om winnen, dus het doel heiligt de middelen zou ik zeggen.
Ik heb me er over gezet en speel nu ook gewoon een aggro deck tot aan rank 5+- (zelf wat aanvoelen wanneer het moeilijker wordt).
Daarna switch ik na een meer control of midrange deck die ik zelf ook veel leuker vind...
Ik heb echt wat mn mindset moeten veranderen...
De sterke decks zijn er, dus gebruik ze...
20/03/15 zou het mogelijk zijn te bestellen.
€22 valt ergens wel mee.
Gezien 700 gold sparen snel een week in beslag neemt.
Enigste voordeel, los van de prijs, is dat je een unieke card back bijkrijgt.
Battle.net: NagaByrd#2844
Net als Naxx ga ik deze ook weer kopen. Ik speel dit spel al sinds hij uit beta is en heb tot nu toe alleen Naxx gekocht. Ik vind, ondanks dat het veel geld is voor een uitbreiding, dat je aan een spel best wat geld uit mag geven. Dus ik zie het niet als 22 euro voor de uitbreiding maar gewoon een investering in een spel dat ik erg veel speel.nagasy schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:11:
Zijn er mensen die de nieuwe uitbreiding gaan pre-orderen?Blackrock Mountain
20/03/15 zou het mogelijk zijn te bestellen.
€22 valt ergens wel mee.
Gezien 700 gold sparen snel een week in beslag neemt.
Enigste voordeel, los van de prijs, is dat je een unieke card back bijkrijgt.
Zo ben ik ook groot fan van Football Manager en de C&C/Red Alert serie. Ik heb per spel best veel geld uitgegeven om het aan te schaffen en heb er net zoveel tijd ingestoken als in HS. Dus ik vind het zeker het geld waard.
Ook ik ben van mening dat ik best wat geld uit mag geven voor mijn entertainment en ik speel het spel genoeg dat ik het bedrag het waard vind.
Tesla M3LR '21
Als ik het goed begrijp heb je op een dustje of 5000 na nu alle kaarten, toch? Dus daar heb je niet zo veel gold meer voor nodig.
Waarom zou je je gold dan nu niet gebruiken voor die wings?
Of wil je perse arena spelen, niet voor de kaarten maar omdat je die mode het leukst vindt?
Ik ben een ftp-er, en ik denk dat tegen de nieuwe uitbreiding, de volgende, al aardig op weg ben naar bijna alle kaarten te hebben. Als ik gewoon rustig door grind.
En dan staan we in principe weer ongeveer gelijk, ik zal uiteraard hoogstwaarschijnlijk wel meer legs missen nog. Maar het overgrote deel zal ik tegen die tijd al wel hebben schat ik in.
Als dat zo is, en je bent al zo vergevorderd, dan is het toch niet nodig om die wings te kopen?
Je krijgt ook nog eens 1 wing per week, dus je voorsprong met aanschaf blijft minimaal tov ftp.
Ik snap het dus niet zo.
Ps. Gaat me niet zozeer dat je er geld in pompt, maar mijn vraag is, waarom zou je het nu doen, voor deze wings, als dat eigenlijk niet nodig is omdat je toch al bijna alles hebt?
(Zogezegd, als je arena wilt spelen, dan snap ik het)
Ik speel nu ca een half jaar en heb alleen nax gekocht(geld) verder met mijn gold af en toe packs en regelmatig arena maar ik ben er echt nog lang niet qua kaarten, mis nog voornamelijk epic en legends maar toch.
Ben benieuwd hoe jij dat doet.
Ik ga BRM dan ook gewoon kopen, ik investeer niet in packs omdat ik dat niet vind kloppen maar een uitbreiding is meer als support voor het hele spel dus kan ik het goed redeneren.
Het punt is niet dat het duur is of omdat ik het niet met gold kan betalen maar vind dat je de maker ook best mag supporten. Je hebt altijd mensen die het een sport vinden om er geen cent aan uit te geven en toch een uitgebreide collectie te hebben. Ik heb ook bijna alle kaarten op wat Legendarys en Epics na en heb alleen Naxx gekocht.aicaramba schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:27:
Ik heb dat ook. Ik steek er sowieso redelijk wat tijd in. Dus het het gold sparen is geen straf en gebeurt 'automatisch'. Waarom zou ik er dan geld in gaan stoppen? Tuurlijk. Ik mis nog veel kaarten, maar toch.
Ik zeg ook niet dat het fout is om te kopenastie schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:37:
[...]
Het punt is niet dat het duur is of omdat ik het niet met gold kan betalen maar vind dat je de maker ook best mag supporten. Je hebt altijd mensen die het een sport vinden om er geen cent aan uit te geven en toch een uitgebreide collectie te hebben. Ik heb ook bijna alle kaarten op wat Legendarys en Epics na en heb alleen Naxx gekocht.
Dit is ook 1 van de redenen waarom ik de expansion met euro's koop. De tweede reden is dat ik lui ben en geen zin heb om 3500 gold te grinden. Die 22 euro merk ik financieel gezien ook niet.An1mA schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:00:
Ik koop deze expansion ook gewoon met geld, hoewel als de expansion uit is, ik de expansion ook met gold kan kopen. Alleen dat ga ik niet doen, omdat je meer waar voor je geld/gold/tijd krijgt als je het betaald met $$. Geef mijn gold wel uit bij de expansion na blackrock.
En ik heb idd bijna alle kaarten (ik mis nog Gazlowe + 1 random crap epic), maar ik koop dan liever van mijn gold nog wat random packs om wat leuke golden legendaries te craften....
Dus ik koop gewoon met euro's en blijf lekker gold sparen met quests en arena's.
Is die prijs al bevestigd? In de tussentijd zijn de prijzen van de packs ook aangepast :xBosmonster schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:02:
3500 gold voor 22 euro is gewoon een hele goede deal als je het vergelijkt met de prijs van packs.
Dus ik koop gewoon met euro's en blijf lekker gold sparen met quests en arena's.
Ik heb nu nog niet alle kaarten, nog lang niet. Maar tegen de tijd dat de nieuwe uitbreiding komt, dus niet deze met de wings, maar de volgende, verwacht ik wel bijna alles te hebben.magicstar schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:27:
Stalscu, hoeveel speel jij per dag dat je als free to play bijna alle kaarten hebt?
Ik speel nu ca een half jaar en heb alleen nax gekocht(geld) verder met mijn gold af en toe packs en regelmatig arena maar ik ben er echt nog lang niet qua kaarten, mis nog voornamelijk epic en legends maar toch.
Ben benieuwd hoe jij dat doet.
Alleen door mijn qeustjes te doen, classic pakjes kopen en arena voor gvg kaarten.
Mis nu nog ongeveer een 90 classics en 50 gvg. Over een aantal weken komt die wing uitbreiding. Dan heb ik nog ongeveer een half jaar om de rest te scoren.
Dat moet lukken lijkt me, zal nog niet alles hebben lijkt me. Maar kom een eind.
Was misschien niet duidelijk wat ik bedoelde, met deze uitleg wellicht wel, ;-).
[ Voor 5% gewijzigd door Turfschipper op 17-03-2015 16:19 ]
Zijn packs duurder gewordenIdieEasy schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:09:
[...]
Is die prijs al bevestigd? In de tussentijd zijn de prijzen van de packs ook aangepast :x
Packs zijn duurder geworden op iOS (momenteel). iets met 30% kosten bij in-app aankopenxelfer schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:17:
[...]
Zijn packs duurder geworden? Zo ja, sinds wanneer en wat is de prijs nu?
Aankoop via PC is nog steeds normale prijs dacht ik?
@stalscu.
Volgens mij wordt bedoelt de gespendeerde tijd.
Als je geluk hebt, krijg je een 60 gold quest (of een 100).
Dan moet je daar bovenop 12 tot 15 games winnen om aan 100 gold te geraken om een pack te kopen.
Dus om de 1-2 dagen koop je een pack dan?
Of je winrate is tamelijk hoog in Arena. Kan ook
Battle.net: NagaByrd#2844
Ik ga er vanuit dat mensen alleen packs kopen op de pc dan?nagasy schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:20:
[...]
Packs zijn duurder geworden op iOS (momenteel). iets met 30% kosten bij in-app aankopen
Aankoop via PC is nog steeds normale prijs dacht ik?
Zoals hierboven gezegd, ik was in de war met IOS.xelfer schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:21:
[...]
Ik ga er vanuit dat mensen alleen packs kopen op de pc dan?
Maar je kon Itunes kaarten goedkoper krijgen via aanbiedingen (heb wel eens 25% korting gezien), dus als je creatief bent kom je nog wel goed.
http://www.hearthpwn.com/...price-increases-deck-talk
Maar idd, gemmiddeld een classic pakje per dag of 1,5 dag per arena ongeveer.
Alles staat nu on hold, eerst even 3500-700 in kas aan gold verzamelen voor de uitbreiding.
[ Voor 16% gewijzigd door Turfschipper op 17-03-2015 16:25 ]
Inmiddels tegen de 7000 votes: http://strawpoll.me/3892233
Wel interessant om de resultaten te zien. Blijkbaar toch wel veel f2p-spelers.
edit:
2 nieuwe kaarten vrijgegeven:

[ Voor 29% gewijzigd door London op 17-03-2015 18:38 ]
Tesla M3LR '21
Het lijkt erg op de normale inner fire decks. Er zitten deathlords in enzo. Maar er zitten ook 2 stormknight champions in. Waarmee ik uit mijn hand met 9 mana 20 dmg kan doen. Op zich wel grappig. Even afwachten hoe goed het werkt.
Natuurlijk kan ik met de deathlords al eerder veel damage doen, maar dan ben ik afhankelijk van het niet doodgaat van de deathlord.
Natuurlijk voor de rest erg veel card draw.
[ Voor 16% gewijzigd door aicaramba op 17-03-2015 20:58 ]
Ik zie daar nog niet het nut van. Ben meer fan van het dragon egg, ;-).xelfer schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:05:
Die Dragonkin Sorcerer lijkt me wel erg nice.
Ik voorspel de eerste dragon priest decks nu alstalscu schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:09:
[...]
Ik zie daar nog niet het nut van. Ben meer fan van het dragon egg, ;-).
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
One turn kill betekent wel dat je in 1 beurt 30+ damage uit hand kan doen.aicaramba schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:57:
Ik heb weer een leuk deck gemaakt. Het is een 'one-turn-kill' priest.
Het lijkt erg op de normale inner fire decks. Er zitten deathlords in enzo. Maar er zitten ook 2 stormknight champions in. Waarmee ik uit mijn hand met 9 mana 20 dmg kan doen. Op zich wel grappig. Even afwachten hoe goed het werkt.
Natuurlijk kan ik met de deathlords al eerder veel damage doen, maar dan ben ik afhankelijk van het niet doodgaat van de deathlord.
Natuurlijk voor de rest erg veel card draw.
Maar ik kan met powerword shield erbij 28 dmg doen in een turn. En als een deathlord op heb bord blijft kan ik 32 dmg doen..
[ Voor 9% gewijzigd door aicaramba op 18-03-2015 07:42 ]
[ Voor 17% gewijzigd door xelfer op 18-03-2015 08:45 ]
tja de chance erop is niet erg groot, maar juist dit soort momenten maakt arena leuk (verlies is natuurlijk nooit leuk voor jou, dat terzijde)xelfer schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:24:
Arena is wel echt helemaal naar de #$*@# merk ik. De meest leipe combinaties kom je tegen in arena. Net turn 5 OTK tegen mij gehad door een 3/2 met windfury die 5 x rockbiter weapon op zich kreeg. Het is echt een chaotische jungle waar alles kan gebeuren.
Maar wat betreft is arena toch leuker dan wanneer je al weet wat je tegenstander volgende beurt doet in constructed.
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Komt gewoon doordat, zeker in arena omdat combos daar bijna niet te doen zijn, bepaalde kaarten gewoon super waardevol zijn (removal, card draw etc)
Beeromaniac
- 2 Fireballs
- 4 Frostbolts
- 4 Flamestrikes
- 2 Blizzards
- 1 Pyroblast
Ik kon helaas alleen amper fatsoenlijke minions krijgen. Melten to the face dus!
Lol. Nu verlies ik van een 6/6 die 4 x Power Overwhelming op zich krijgt. De OTK combo shizzle is in arena kennelijk 10 x erger dan in constructed
[ Voor 28% gewijzigd door xelfer op 18-03-2015 10:44 ]
Of zal die voor altijd GVG blijven?
lijkt me sterk aangezien de nieuwe kaarten niet via packs te verkrijgen zijnaicaramba schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:50:
Waarschijnlijk wordt ie bij de uitbreiding na blackrock mountain de pack van die uitbreiding.
Hij zegt ook de uitbreiding NA BlackrockMofkees schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:44:
[...]
lijkt me sterk aangezien de nieuwe kaarten niet via packs te verkrijgen zijnJe had immers ook geen Naxx packs
Death Knight please
nothing stops this train
Oef die dragonskin sorcerer, I like!Las Vegas schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:57:
Ik heb een topic gemaakt op Reddit m.b.t. de hoeveelheid geld die de gemiddelde HS speler heeft uitgegeven aan het spel.
Inmiddels tegen de 7000 votes: http://strawpoll.me/3892233
Wel interessant om de resultaten te zien. Blijkbaar toch wel veel f2p-spelers.
edit:
2 nieuwe kaarten vrijgegeven:
[afbeelding]
[afbeelding]
Beeromaniac
niks mis met DK, maar de Monk was echt slecht!xelfer schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:57:
Als ik zie hoe ze WoW verpest hebben na de introductie van Death Knights dan hoop ik dat ze die class even mooi overslaan.
nothing stops this train
Ik heb echt veel fun gehad met DK qua levellen en raidsxelfer schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:48:
DK was super overpowered in PvP. Zeker het eerste jaar.... Monk heb ik nooit meegemaakt. Voor die tijd had ik het wel gezien met WoW.
[ Voor 41% gewijzigd door Benjamin- op 18-03-2015 19:35 ]
Tegen een soort mech warrior. Mijn carddraw wilde niet echt lukken. Maar na een lange game kwamen we beide tot de laatste kaarten. Ik kreeg steeds meer board control, maar had nog maar 10 health ofzo. Hij nog 28 + een hoop armor.
De een naar laatste beurt draw ik eindelijk mijn laatste combo kaart. Ik clear zijn bord en doe wat face damage.
Op het bord liggen acolyte, northshire cleric en dark cultist. Hij pakt zijn laatste kaart en speelt dr. Boom, armor up en komt op 28 health + 22 armor.
Ik loop mijn cleric en acolyte in zijn dr. Boom, speel stormwind knight, loop dark cultist in zijn dr boom, bufft de knight, power word shield, divine spirit, devine spirit en inner fire en ik heb precies 40 damage
Hij zal wel hebben gebaald.
Maar na het deck een aantal keer gespeeld te hebben merk ik wel dat het niet zo'n constant deck is. Als je weinig kaarten drawt met northshire cleric en acolyte is het heel moeilijk om mee te komen in de game. Het is best afhankelijk van een goede draw.
Aangezien je maar een reliable burst van 20 damage hebt moet je de tegenstander eerst onder de 20 krijgen. Dat lukt heel moeilijk, omdat veel van mn kaarten zijn bedoeld om kaarten te drawen of bord te clearen, niet om board control te hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door aicaramba op 18-03-2015 23:27 ]
-
Net twee keer een mage die unstable portal doet en een 5/5 jat een minnion krijgt.
Dat is een matige zaak als dat gebeurd, hehe.
--
Nog een vraag. De quests die je krijgt elke dag, zit daar een vast patroon in of is dat random?
[ Voor 18% gewijzigd door Turfschipper op 19-03-2015 04:03 ]
Op de ladder in de wat hogere regionen heb ik overigens wel behoorlijk wat succes met Control Warrior weer. Afgelopen dagen van rank 15 naar rank 8 gegaan zonder te verliezen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Daarnaast heb ik momenteel zo'n 1800 dust op de plank liggen en ik zit er aan te denken weer eens een legendary te craften. Speel behalve Rogue wel alle classes maar mijn voorkeur ligt bij Warlock, Druid, Priest en Mage.
Legendaries die ik nu al wel heb: Dr. Boom, Vol'jin, Ragnaros, Sylvanas Windrunner, Deathwing, Harrison Jones, Bloodmage Thalnos, Hogger (golden), Baron Geddon en Millhouse Manastorm (die laatse is ook een potentiele 400 dust volgens mij).
Zit er aan te denken om voor één van de volgende te gaan:
Alexstrasza (past in veel decks),
The Black Knight (idem),
Lord Jaraxxus (samen met wat Giants kan ik dan ook fatsoenlijk Handlock spelen),
Mal'Ganis (heb al 2x Demonheart en Demonlock deck lijkt me wel fun
Archmage Antonidas (Mech Mage ftw
Tirion Fordring (ga ik wellicht wat meer Paladin spelen, doe ik nu amper)
Prophet Velen (kan ik wat meer variaties van Priest spelen en heb Vol'jin ook al)
Grommash Hellscream (zou ik een variant van Control Warrior mee kunnen proberen, heb al wel veel van de andere benodigde legendaries maar weer geen Armor Smith, Shield Slam of Crush
Hoewel de common legendaries in alle decks te gebruiken zijn hebben die class legendaries ook zo hun charme
Maar daar kom ik er best veel van tegen de laatste tijd, Harrison Jones zit in zowat al mijn decks, erg fijn om te hebben tegen Oil Rogues, Secret Hunters en elk type Warrior. Verder ook erg leuk om tegen Lord Jaruxxus te spelen, kijk alleen wel uit voor fatigue, heb zo een keer verlorenlanerios schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:40:
Harrison? Is die niet echt alleen nuttig tegen weapon wielders?
echt raar maar ik heb exact dezelfde ctrl warrior deck :-)xelfer schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:36:
Ja. Ik complete alleen 40 gold quests als ik 3 actieve quests heb.
Op de ladder in de wat hogere regionen heb ik overigens wel behoorlijk wat succes met Control Warrior weer. Afgelopen dagen van rank 15 naar rank 8 gegaan zonder te verliezen.
[afbeelding]
Ysera is ook een hele vette legendary!The_Big_Easy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:46:
Hoewel de common legendaries in alle decks te gebruiken zijn hebben die class legendaries ook zo hun charme. Wat zouden jullie craften?
Maar je hebt aardig wat malganis of Lord Jaxxarus is ook zeker geen slechte keus.
Persoonlijk zou ik flame lev (ook al is het bad) niet dusten, tenzij je er meer dan 1 hebt natuurlijkThe_Big_Easy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:46:
Gisteravond na een miserable arena run met een Mage (1-3) toch nog een legendary uit mijn pack getrokken, werd ook wel eens tijd aangezien ik al zeker 30+ packs GvG packs had geopened met slechts een paar epics als resultaat. Is het for crying out loud een f*cking Flame Leviathan... Wat zouden jullie doen, meteen dissen en van die 400 dust b.v. een Molten Giant of Mountain Giant craften?
Daarnaast heb ik momenteel zo'n 1800 dust op de plank liggen en ik zit er aan te denken weer eens een legendary te craften. Speel behalve Rogue wel alle classes maar mijn voorkeur ligt bij Warlock, Druid, Priest en Mage.
Legendaries die ik nu al wel heb: Dr. Boom, Vol'jin, Ragnaros, Sylvanas Windrunner, Deathwing, Harrison Jones, Bloodmage Thalnos, Hogger (golden), Baron Geddon en Millhouse Manastorm (die laatse is ook een potentiele 400 dust volgens mij).
Zit er aan te denken om voor één van de volgende te gaan:
The Black Knight (idem),
Lord Jaraxxus (samen met wat Giants kan ik dan ook fatsoenlijk Handlock spelen),
Mal'Ganis (heb al 2x Demonheart en Demonlock deck lijkt me wel fun)
Archmage Antonidas (Mech Mage ftw),
Prophet Velen (kan ik wat meer variaties van Priest spelen en heb Vol'jin ook al)
Grommash Hellscream (zou ik een variant van Control Warrior mee kunnen proberen, heb al wel veel van de andere benodigde legendaries maar weer geen Armor Smith, Shield Slam of Crush)
Hoewel de common legendaries in alle decks te gebruiken zijn hebben die class legendaries ook zo hun charme. Wat zouden jullie craften?
Mbt wat je hierboven aangeeft,
Alex : vind ik zelf een leuke kaart, kan in ctrl warri, freeze mage, nog wel paar dingen
Black knight : tech kaart die in heel veel past, moet ik ooit ook nog is craften :-)
Jaraxxus: handlock is leuk om te spelen, als je al wat giants hebt, blijft erg sterke deck
Mal'Ghanis: demonlock lijkt leuk (nog niet gespeeld), maar heeft ook Jaraxxus nodig dacht ik, dus met enkel mal'ghanis weet ik niet of je die goed kan bouwen
Antonidas : goed in mech mage en nog veel andere mage
Tirion : onmisbaar in paladin, alle paladin decks runnen Tirion en is moeilijk te vervangen
Velen : zou ik niet direct voor kiezen, denk niet dat die veel gebruikt wordt
Grommash : als je ctrl warri wil spelen onmisbaar, andere warrior decks zijn niet echt goed in huidige meta, maar als je al redelijk wat hebt voor control warrior zeker te overwegen. Crush zit trouwens niet in control warrior, shield slam uiteraard wel.
Wat je niet vermeld hebt in neutral: cairne is ook erg goed, maar minder frequent in huidige meta, zie 'm wel nog vaak in druid decks. Sneeds is ook wel leuk, maar strikt genomen misschien minder goed.
Op zich wel logisch. Er is op het moment vanwege de grote hoeveelheid face aggro gewoon geen ruimte voor creativiteitgoudviske.be schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:50:
[...]
echt raar maar ik heb exact dezelfde ctrl warrior deck :-)
yep vooral tegen al die hunters. ff twee secrets triggeren, 3 sec wachten, HJ en dan lekker "my thanks" terug in zijn face.The_Big_Easy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:50:
[...]
Maar daar kom ik er best veel van tegen de laatste tijd, Harrison Jones zit in zowat al mijn decks, erg fijn om te hebben tegen Oil Rogues, Secret Hunters en elk type Warrior. Verder ook erg leuk om tegen Lord Jaruxxus te spelen, kijk alleen wel uit voor fatigue, heb zo een keer verloren
(wel winnen natuurlijk daarna
ook tegen Pal's is het goed. Tirion is zoals gezegd in alle Pal decks.
hier ook. dus lekker HJ en Kezan in de decks.xelfer schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:24:
Harrison Jones is wel een degelijke kaart in de meta voor mij. Ik speel de laatste tijd veel tegen hunters en rogues....
Haal je nog value uit BGH met al 2 shield slams en executes als removal?xelfer schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:36:
Ja. Ik complete alleen 40 gold quests als ik 3 actieve quests heb.
[afbeelding]
Sommige matchups kan ik het wel zien, maar wordt het meestal niet gewoon een dode kaart?
Zeker, komt weinig voor dat je m niet kan gebruikenbeve schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:38:
[...]
Haal je nog value uit BGH met al 2 shield slams en executes als removal?
Sommige matchups kan ik het wel zien, maar wordt het meestal niet gewoon een dode kaart?
shield slam gebruik ik zelf ook vaak als early removal
Alex = Warrior en Freeze Mage[b][message=43927831,noline]
The Black Knight (idem),
Mal'Ganis (heb al 2x Demonheart en Demonlock deck lijkt me wel fun)
Archmage Antonidas (Mech Mage ftw),
Grommash Hellscream (zou ik een variant van Control Warrior mee kunnen proberen, heb al wel veel van de andere benodigde legendaries maar weer geen Armor Smith, Shield Slam of Crush)
Black Knight = Veel decks, maar ligt wel aan de taunt meta.
Jaraxxus = Vereiste in Hand en Demonlock
Mal'Ganis = Vereiste in Demonlock, iets wat ik trouwens zelf de leukste versie van Warlock vind
Antonidas = Niet perse een vereiste, een Pyro kan beter werken, wel een vereiste voor Freeze
Tiron = Gewoon een vereiste voor Paladin
Velen = Is alleen leuk in gimmick decks, zelf wil ik nog steeds een shadow priest proberen
Grom = Vereiste in control Warrior. Armor Smith zijn rares, dus die zijn niet duur, Shield Slam wel wat duurder, Crush is absoluut niet nodig, word in de meeste niet gespeeld.
Als ik kijk naar je kaarten, dan is het vooral Warrior, Paladin, Demon/Handlock en Freeze Mage dat je niet kan spelen, de rest kan je spelen met vervangde kaarten die er niet onder doen, deck wordt wel iets anders, maar is zeker niet zwakker.
Warrior gaat je denk ik wel 4200 dust kosten, Alex en Grom, plus die andere 4. Paladin is 1600, verder heb je voldoende aan Boom, Sylvana's en Harrison, je kan dat aanvullen met bijv Loatheb en Kel'Thuzad, zat varianten die deze combinatie van Legendaries gebruiken. Handlock weet jezelf al, Demonlock is dan 3200, de rest heb je wel aardig. En dan Freeze Mage, daar heb je gewoon Alex en Antonidas voor nodig.
Tja het is ook al sinds GvG een vrij standaard list. Volgens mij is in control Warrior iets van 26 kaarten standaard, soms een Owl, soms een 2de Whirlwind, soms een Gorehowl enz. Maar control Warrior kent weinig variatie omdat er gewoon zulke overduidelijke sterke kaarten zijn die vrijwel niet uitwisselbaar zijn.goudviske.be schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:50:
[...]
echt raar maar ik heb exact dezelfde ctrl warrior deck :-)
idd en ik was ook de synergie van BGH met cruel taskmaster vergeten :-Dgoudviske.be schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:40:
[...]
Zeker, komt weinig voor dat je m niet kan gebruiken
shield slam gebruik ik zelf ook vaak als early removal
ja inderdaad dat kan ook :-)beve schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:41:
[...]
idd en ik was ook de synergie van BGH met cruel taskmaster vergeten :-D
op zich is 4/2 body voor 3 niet super, maar beter dan een extra removal spell op een leeg bord
Iedereen die hem heeft althansxelfer schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:11:
Sowieso speelt iedereen en zijn moeder ook nog eens Dr. Boom.
En toch speel ik hem nog steeds niet in Paladin.xelfer schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:11:
Ok maar...xelfer schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:11:
Stel je volgende situatie voor:
Jij hebt 7 armor, een shieldslam, cruel taskmaster en een BGH in je handen.
Oponent speelt Dr. Balanced.
Wat doe je?
1. je speelt BGH
2. Je speel shield slam
Nu je 7 armor hebt lijkt het wel goed de shield slam te gebruiken ipv later met 1 of 2 armor?
Aan de andere kant, zoveel bgh targets zijn er niet en je shield slam kan je op meer targets ook gebruiken...
met de cruel task master kan je wel nog een 5 attack als BGH target gebruiken...
Ik denk persoonlijk dat ik voor de BGH zou gaan dus optie 1, want je hebt ook nog een body op de board om de bommen te koppen?
Tenzij je tegen een mech mage speelt en je weet dat dat de enige BGH target in z'n dek is ongeveer.
Integendeel, de meta bepaalt je creativiteit.xelfer schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:08:
[...]
Op zich wel logisch. Er is op het moment vanwege de grote hoeveelheid face aggro gewoon geen ruimte voor creativiteit.
Zo was ik het op een avond ook beu om tegen face aggro te spelen met mijn midrange deck. Bon, dacht ik, als jullie dit willen spelen dan ga ik maar een anti-priest deck spelen:
- 2 circle of healing
- 2 smites
- 2 wild pyromancers
- 2 power word shield
- 2 Deathlord
- 2 Injured blademaster
Eat my heart out!
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
ik speel bgh iigbeve schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:14:
[...]
Ok maar...
Stel je volgende situatie voor:
Jij hebt 7 armor, een shieldslam, cruel taskmaster en een BGH in je handen.
Oponent speelt Dr. Balanced.
Wat doe je?
1. je speelt BGH
2. Je speel shield slam
Nu je 7 armor hebt lijkt het wel goed de shield slam te gebruiken ipv later met 1 of 2 armor?
Aan de andere kant, zoveel bgh targets zijn er niet en je shield slam kan je op meer targets ook gebruiken...
met de cruel task master kan je wel nog een 5 attack als BGH target gebruiken...
Ik denk persoonlijk dat ik voor de BGH zou gaan dus optie 1, want je hebt ook nog een body op de board om de bommen te koppen?
veel meer situational dan shield slam :-)
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]