Dat deck moet wel in 1 beurt af gaan. Als je niet Malygos kan spelen en dezelfde turn kan winnen, dan gaat het lastig worden.
Ja of Sneeds die een Kel'Thuzad spawnt... nog erger. En ik had die game al een KT van hem verwijderd.xelfer schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:50:
Net gespeeld tegen een Sneed's Shredder die een Sneed's Shredder spawnde die een Sneed's Shredder spawnde....

...
Ik heb het idee dat er een lichte voorkeur in Sneeds zit om een legendary te maken die in een van beide decks zit.
(Maar dit wordt uiteraard door iedereen als onzin afgedaan, want RNG = RNG. Ik zeg ook nog steeds: koop alleen packs (met gold) na een goeie losing streak, want the Blizz wil je erbij houden en compenseert je slechte gevoel met (iets meer kans op) een aardige epic of legendary.)
<Illuminati>
Echt random bestaat ook niet. Daarnaast wil Blizzard inderdaad niet dat mensen stoppen met het spel. Dus wie weet zit er wel echt iets in het spel om mensen te compenseren
.
Bij FIFA zit er wel compensatie in de game om slechte spelers een voordeel te geven tegen goede spelers.
</Illuminati>
Echt random bestaat ook niet. Daarnaast wil Blizzard inderdaad niet dat mensen stoppen met het spel. Dus wie weet zit er wel echt iets in het spel om mensen te compenseren
Bij FIFA zit er wel compensatie in de game om slechte spelers een voordeel te geven tegen goede spelers.
</Illuminati>
Zie ik niet gebeuren: https://twitter.com/cataclyst78/status/539959426375897088An1mA schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 00:46:
Dit nooit eerder gezien en nee dit is geen bug, maar misschien moeten ze dit wel gaan aanpassen.
Werkt dus zoals het moet.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Weet je wel hoe moeilijk facehunter is om te spelen! Constant de verleiding weerstaan om nog toch een minion te traden. Altijd maar face te moeten gaan.beuker19 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:40:
[...]
Pffffff Wat zijn die ....... Face Hunters erg zeg niet te geloven zelfs met Zombie Chow's , Sen'jin Shieldmasta , Concentration en Minibot weten ze me nog bij turn 8 af te maken.
Net ook weer ....Heb ik eindelijk de boel ''stabiel'' en heal ik uit nood met mijn Truesilver Champion (nog maar 4+2 health) en heb de zelfs de explosive trap gestolen.
Dan nog weet hij mij te killen om eerst 1 Arcane gollem op mij af sturen en vervolgens de 2e + Hero power.
Daar moet je respect voor hebben!
p.s. Van mij mag de hele class er per direct uit
Die nieuwe rogue kaart in blackrock gaat veel goeds doen tegen alle face meuk, en daarmee rogue nog een stuk populairder maken.Predje schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:30:
[...]
Weet je wel hoe moeilijk facehunter is om te spelen! Constant de verleiding weerstaan om nog toch een minion te traden. Altijd maar face te moeten gaan.
Daar moet je respect voor hebben!
p.s. Van mij mag de hele class er per direct uit

Beeromaniac
Tegen een Midrange Hunter/Paladin misschien maar tegen een Face Hunter en Mech Mage is het waarschijnlijk te weinig en te laat.Thompson schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:36:
[...]
Die nieuwe rogue kaart in blackrock gaat veel goeds doen tegen alle face meuk, en daarmee rogue nog een stuk populairder maken.
[afbeelding]
Het is op het moment zo moeilijk om een deck te hebben die zowel goed is tegen control als tegen Aggro behalve om dan maar zelf Aggro te gaan spelen en hopen dat jij je tegenstander net iets sneller dood hebt.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Is een mooie kaart op het eerste gezicht! Een beetje AoE voor Rogues waar je geen 2 kaarten voor nodig hebt is wel prettig in deze snelle meta.
Turn 5 is wel een lastig punt tegen mech mage inderdaad, dus of hij qua tempo echt goed is, blijft de vraag. Tegen een (beschadigde) spidertank en blastmage op turn 4 heb je eigenlijk geen effectieve move met de DIS.
Zijn probleem is in elk geval dat het effect per definitie niets dood maakt met meer dan 3 health (piloted shredders, m-yeti's en zelfs chuggers niet, en dat hij dus als combo-piece weer erg duur wordt door de 4/3 body.
Terwijl een consecration wel altijd overal schade op doet en ook late game beschadigde biggies meeneemt.
Inderdaad uitstekend tegen paladins en shamans, maar hoe langer ik erover nadenk, hoe minder hij werkt tegen de echt irritante tempo guys. Ook een nerubian egg triggert ideaal op zo'n skulker.
Turn 5 is wel een lastig punt tegen mech mage inderdaad, dus of hij qua tempo echt goed is, blijft de vraag. Tegen een (beschadigde) spidertank en blastmage op turn 4 heb je eigenlijk geen effectieve move met de DIS.
Zijn probleem is in elk geval dat het effect per definitie niets dood maakt met meer dan 3 health (piloted shredders, m-yeti's en zelfs chuggers niet, en dat hij dus als combo-piece weer erg duur wordt door de 4/3 body.
Terwijl een consecration wel altijd overal schade op doet en ook late game beschadigde biggies meeneemt.
Inderdaad uitstekend tegen paladins en shamans, maar hoe langer ik erover nadenk, hoe minder hij werkt tegen de echt irritante tempo guys. Ook een nerubian egg triggert ideaal op zo'n skulker.
Ik vind het vooral een leuke kaart voor een minion based Rogue. Meeste Rogues spelen natuurlijk veel spells, met maar een paar minions die vooral worden gebruikt voor utility, maar niet echt om board control te krijgen. Logisch ook, want dat past niet echt bij Rogue. Maar met dit soort kaarten kan je dus er wel voor kiezen om aan de hand van minions echt constant board control te houden, ipv combo's om steeds het veld te ruimen.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Best wel een sterke kaart!Thompson schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:36:
[...]
Die nieuwe rogue kaart in blackrock gaat veel goeds doen tegen alle face meuk, en daarmee rogue nog een stuk populairder maken.
[afbeelding]

Ga je als mechmage nog op turn 4 je goblin blastmage moeten pingen!
Wellicht inderdaad leuk als je zelf ook al wat mechs en een iron sensei hebt kunnen leggen en een deadly poison om te controllen. Dan is het een kwestie van een beetje handig timen voor een beetje knappe value.Benjamin- schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:09:
Ik vind het vooral een leuke kaart voor een minion based Rogue. Meeste Rogues spelen natuurlijk veel spells, met maar een paar minions die vooral worden gebruikt voor utility, maar niet echt om board control te krijgen. Logisch ook, want dat past niet echt bij Rogue. Maar met dit soort kaarten kan je dus er wel voor kiezen om aan de hand van minions echt constant board control te houden, ipv combo's om steeds het veld te ruimen.
Ik vind het sowieso leuker om wat meer minion-based te spelen dan OTK-en
[ Voor 4% gewijzigd door ir_richman op 11-03-2015 13:16 ]
Echt weer zo'n bizar RNG moment. Ik heb als Druid tegen Warrior Belcher en Dr. Boom op het veld, hij ook een Belcher, hij maakt Belcher (eerste gedeelte) af en gebruikt Brawl, mijn Dr. Boom overleeft en Boom bots raken 2x4 zijn face... Bedoel reken de kans maar uit.
20% voor Dr. Boom om te overleven. Vervolgens 25% kans dat beide Boom bots zijn face raken, en dan vervolgens 6,25% kans dat ze beide 4 damage doen. Volgens mijn calculator is dat 0,3%.
Het was trouwens niet lethal, maar absoluut wel de beste uitkomst omdat ik die 1/2 taunt makkelijk kon verwijderen.
20% voor Dr. Boom om te overleven. Vervolgens 25% kans dat beide Boom bots zijn face raken, en dan vervolgens 6,25% kans dat ze beide 4 damage doen. Volgens mijn calculator is dat 0,3%.
Het was trouwens niet lethal, maar absoluut wel de beste uitkomst omdat ik die 1/2 taunt makkelijk kon verwijderen.
Ik vind Dark Iron Skulker eigenlijk maar heel erg zwak, vanwege:
1) Zwakke 4/3 body (z'n body is 2,5-3 mana aan stats en z'n ability kost dus ruim 2 mana).
2) Overpriced ability, komt eigenlijk een beurt te laat tegen Paladin/Quartermaster en vrijwel alles in de huidige meta (o.a. Mech) is 3+ Health. De kaart kan dus eigenlijk niets slopen op zichzelf en is dus eigenlijk alleen goed op turn 8+ als je hem combo'd met bijv. Fan of Knives/Blade Flurry. Eigenlijk "werkt" z'n effect dus alleen tegen hyperaggro/face decks welke vrijwel alleen minions spelen met 1-2 health, maar hier maakt het hun niets uit of je hun charge minions sloopt want je bent dan 5 mana (!) kwijt aan field clear en je zet alleen een zwakke 4/3 body op het veld (waar je nauwelijks mee kan traden omdat hij zo weinig health heeft).
3) Deze kaart heeft behoorlijk wat frictie met Backstab zelf; je kunt namelijk niet van beide effecten tegelijk gebruik maken. Ook heeft Dark Iron Skulker geen boost door bijv. Spellpower en raakt hij alleen maar minions, wat Blade Flurry in vrijwel alle gevallen de betere kaart maakt als field clear.
Al met al denk ik dat als Dark Iron Skulker 4 mana was geweest hij misschien nog enigzins speelbaar was geweest, maar zelfs dan zou ik hem waarschijnlijk niet gebruiken omdat zijn effect simpelweg niet goed genoeg is en z'n stats om van te huilen zijn. Ik denk dan ook dat de kaart een beetje wordt opgehyped en hij uiteindelijk vrijwel geen constructed play zal zien. Gelukkig komt er nog een andere rogue kaart die common is; laten we hopen dat dit wel een fatsoenlijke kaart is (hopelijk een 1-mana drop of een 7+ mana weapon).
1) Zwakke 4/3 body (z'n body is 2,5-3 mana aan stats en z'n ability kost dus ruim 2 mana).
2) Overpriced ability, komt eigenlijk een beurt te laat tegen Paladin/Quartermaster en vrijwel alles in de huidige meta (o.a. Mech) is 3+ Health. De kaart kan dus eigenlijk niets slopen op zichzelf en is dus eigenlijk alleen goed op turn 8+ als je hem combo'd met bijv. Fan of Knives/Blade Flurry. Eigenlijk "werkt" z'n effect dus alleen tegen hyperaggro/face decks welke vrijwel alleen minions spelen met 1-2 health, maar hier maakt het hun niets uit of je hun charge minions sloopt want je bent dan 5 mana (!) kwijt aan field clear en je zet alleen een zwakke 4/3 body op het veld (waar je nauwelijks mee kan traden omdat hij zo weinig health heeft).
3) Deze kaart heeft behoorlijk wat frictie met Backstab zelf; je kunt namelijk niet van beide effecten tegelijk gebruik maken. Ook heeft Dark Iron Skulker geen boost door bijv. Spellpower en raakt hij alleen maar minions, wat Blade Flurry in vrijwel alle gevallen de betere kaart maakt als field clear.
Al met al denk ik dat als Dark Iron Skulker 4 mana was geweest hij misschien nog enigzins speelbaar was geweest, maar zelfs dan zou ik hem waarschijnlijk niet gebruiken omdat zijn effect simpelweg niet goed genoeg is en z'n stats om van te huilen zijn. Ik denk dan ook dat de kaart een beetje wordt opgehyped en hij uiteindelijk vrijwel geen constructed play zal zien. Gelukkig komt er nog een andere rogue kaart die common is; laten we hopen dat dit wel een fatsoenlijke kaart is (hopelijk een 1-mana drop of een 7+ mana weapon).
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
HS is 100% skill. Dit heb jij gewoon goed gespeeld. Goed uitgedacht en uitgevoerd.Benjamin- schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:09:
Echt weer zo'n bizar RNG moment. Ik heb als Druid tegen Warrior Belcher en Dr. Boom op het veld, hij ook een Belcher, hij maakt Belcher (eerste gedeelte) af en gebruikt Brawl, mijn Dr. Boom overleeft en Boom bots raken 2x4 zijn face... Bedoel reken de kans maar uit.
Ik had net overigens een Ragnaros neergehoekt met 2 boom bots. Dr Boom is wel echt de beste kaart ooit.
Zelf ben ik overigens af en toe wat aan het spelen met een stall mage deck. Werkt wel geinig hoewel je wel snel neergehoekt kan worden door mechs/face hunters als je niet de juiste kaarten pakt. Misschien maar tijd om wat Mana Wyrms erin te stoppen voor iets meer early game.
Zelf ben ik overigens af en toe wat aan het spelen met een stall mage deck. Werkt wel geinig hoewel je wel snel neergehoekt kan worden door mechs/face hunters als je niet de juiste kaarten pakt. Misschien maar tijd om wat Mana Wyrms erin te stoppen voor iets meer early game.

[ Voor 61% gewijzigd door xelfer op 11-03-2015 14:55 ]
Haha waarom zijn mensen op twitch zo makkelijke te trollen, eeuwige Dr. Boom discussie en dat hij generfed moet worden naar 6/7, mensen gelijk over BGH zeuren enz. Dus ik zeg zo dat 6/7 onzin is, dat als je een damage stat eraf haal, dat je hem een health stat erbij moet geven, gaan er mannetjes helemaal los dat 6/8 een gigantisch boost is. 
Echt zodra je geen Kappa gebruik, dan nemen ze alles serieus.
Echt zodra je geen Kappa gebruik, dan nemen ze alles serieus.
Discussiëren is sowieso lastig op het internet. Je hebt altijd mensen die de hele tijd lurken en dan af en toe een complete off-topic post plaatsen zonder ooit iets toe te voegen. Je hebt mensen die gewoon lopen te trollen om de rest pissig te maken en dan heb je nog een klein groepje die probeert met argumenten een punt duidelijk te maken.
Mijn voorkeur m.b.t. dr. Boom nerf zou zijn om de boom bots minder overpowered te maken, door ze bijvoorbeeld een damage range van 1 tot 3 damage te geven ipv 1 tot 4.
Persoonlijke aanvallen laat je maar achterwege
Mijn voorkeur m.b.t. dr. Boom nerf zou zijn om de boom bots minder overpowered te maken, door ze bijvoorbeeld een damage range van 1 tot 3 damage te geven ipv 1 tot 4.
Persoonlijke aanvallen laat je maar achterwege
[ Voor 6% gewijzigd door Gropah op 15-03-2015 12:22 ]
Waarom ze niet een death rattle maken van dr. boom? Op die manier is er nog counterplay mogelijk.xelfer schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:00:
Discussiëren is sowieso lastig op het internet. Je hebt altijd mensen die de hele tijd lurken en dan af en toe een complete off-topic post plaatsen zonder ooit iets toe te voegen. Je hebt mensen die gewoon lopen te trollen om de rest pissig te maken en dan heb je nog een klein groepje die probeert met argumenten een punt duidelijk te maken.
Nee, is geen troll post, lijkt mij echt gewoon beter :x
[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 15-03-2015 12:22 . Reden: mbr-ed gedeelte er uit geknipt ]
Deathrattle zou ook een optie zijn, dat is in ieder geval wel zeker een nerf maar maakt de kaart niet onspeelbaar slecht.
Volgens mij is de 7/7 body voor 7 mana in ieder geval niet het probleem. Ik denk dat het voornaamste probleem zit in het feit dat je 3 minions krijgt voor 7 mana, waarvan 2 minions de potentie hebben om 8 RNG damage te doen.
Ik denk dat ze iets zouden moeten doen aan de impact van de RNG of de hoeveelheid spawns etc. Bijvoorbeeld:
- 1 bot minder laten spawnen;
- Boombots minder damage laten doen;
- Deathrattle effect er van maken.
Volgens mij is de 7/7 body voor 7 mana in ieder geval niet het probleem. Ik denk dat het voornaamste probleem zit in het feit dat je 3 minions krijgt voor 7 mana, waarvan 2 minions de potentie hebben om 8 RNG damage te doen.
Ik denk dat ze iets zouden moeten doen aan de impact van de RNG of de hoeveelheid spawns etc. Bijvoorbeeld:
Blizzard kennende meten ze het effect van de kaarten in de games en gaan ze op basis van cijfers (zoals ze ook bij de vorige nerfs hebben gedaan) er actie op ondernemen.xelfer schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:23:
Deathrattle zou ook een optie zijn, dat is in ieder geval wel zeker een nerf maar maakt de kaart niet onspeelbaar slecht.
Ik verwacht overigens ook wel dat er een nerf komt
Omelette du fromage!
De bommen naar 0/1 veranderen zou heel effectief zijn. Ze kunnen niet uit zichzelf aanvallen, je kan niet direct een Argus er tussen doen, maar zijn nog steeds effectief, zeker tegen aoe.
Hier valt wat voor te zeggen. Aan de andere kant zou dit dr. Boom wellicht wat meer onspeelbaar maken. Als je zelf niet van de Boom Bots af kunt komen dan liggen ze alleen maar in de weg.Benjamin- schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:32:
De bommen naar 0/1 veranderen zou heel effectief zijn. Ze kunnen niet uit zichzelf aanvallen, je kan niet direct een Argus er tussen doen, maar zijn nog steeds effectief, zeker tegen aoe.
Mijn voorkeur gaat in ieder geval uit naar het nerfen van de dmg output van de Bots.
Behalve dat bij de kleinste instabiliteit ze al afgaan, er zijn zat situaties waar 1 damage al problematisch is. Daarnaast kan je ze ook op allerlei manieren activeren. Beter gezegd er zijn nog zat redenen om ze wel direct te clearen, de synergy met kaarten (alles wat met Mech werkt), dingen zoals taunt, Power Overwhelming, Savage Roar enz enz.
Wat doen jullie tijdens HS games ernaast eigenlijk? Ik speel meestal een platform game of kijk wat video's naast HS. Of ben ik de enige die een andere game tegelijkertijd naast HS speelt?
Meestal heb ik een HS stream aan, anders een vod van Strifecro. Hij streamt rond 2-3 uur in de ochtend, dat is nogal laat.xelfer schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:24:
Wat doen jullie tijdens HS games ernaast eigenlijk? Ik speel meestal een platform game of kijk wat video's naast HS. Of ben ik de enige die een andere game tegelijkertijd naast HS speelt?
Ja ik heb ook vrijwel altijd een stream open staan, Strifecro is zeker iemand die aan de top staat van de mensen waar ik graag naar kijk.
Laatste tijd zijn het vooral Strifecro, Savjz, Sjow en Massan waar ik naar kijk.
Laatste tijd zijn het vooral Strifecro, Savjz, Sjow en Massan waar ik naar kijk.
Ik kijk vaak ook naar Streams maar het ligt eraan met welk Deck men speelt want naar de Standaard Mech Mage , CW , Face Hunter of Oil Rogue kijk ik niet graag naar of er moet een leuke variatie op een van de decks zijn.
Ik kijk ook nog wel eens op de verschillende HS fora of daar nog wat leuks te lezen valt.
Ik kijk ook nog wel eens op de verschillende HS fora of daar nog wat leuks te lezen valt.
Moet inderdaad wel de juiste decks zijn. Zolang er maar skill is. Met control Warrior heb ik dan ook geen probleem. Een gevecht tegen een ander control deck vind ik dan ook juist interessant om te zien. Kijk control tegen aggro is vrij simpel, je hebt een paar keuzes en je hand, en de rest telt niet, je moet de ander zo snel mogelijk stoppen, einde verhaal. In control tegen control speel je niet alleen met je hand, je weet dat zulke potjes naar fatigue kan gaan, je gaat denken over wat je waarvoor gaat gebruiken. Hoevaak ik wel niet 2-3 heals in mijn hand heb tegen Warrior als Paladin, alleen maar te wachten tot Alex komt, soms speel ik dan toch Lay on Hands (iedereen verwacht dat je die in je deck hebt zitten), om Alex uit zijn hand te forceren, om vervolgens Healbot en/of Guardian te spelen in de turns daarna.
Dat maakt het voor mij leuk, met je hele deck moeten spelen op vrijwel ieder moment.
Dat maakt het voor mij leuk, met je hele deck moeten spelen op vrijwel ieder moment.
Zelf speel ik om die reden ook vrijwel alleen maar midrange en control decks.
Ik heb vrijwel altijd een film of serie ernaast draaien. Afhankelijk van hoe moeilijk de potjes gaan zet ik die soms even op pauze 
@DrBoompraat; De boom bots naar 0/1 maken lijkt mij ook wel een mooie oplossing. Maakt ze nog steeds vervelend voor de tegenstander die een AoE wil gebruiken en je kunt er nog steeds alle kanten mee op door sunfury/argus/abusive/darkiron etc.
Mechwarper mag van mij ook wel wat tegen gebeuren. Als je tegenstander na mulligan een mechwarper heeft in een mech-deck en jij hebt niet meteen een counter daartegen dan loop je eigenlijk gelijk zó ver achter. Wat de beste oplossing is kan ik alleen zo gauw niet bedenken. Wellicht dat 1 health eraf halen al voldoende is zodat je hem wat makkelijker weg krijgt. Of meer iets in de trant van de pint-sized summoner "the first mech..."
Of een nieuwe kaart, Anti-mech warper. Enemy mechs cost 5 more next turn.
@DrBoompraat; De boom bots naar 0/1 maken lijkt mij ook wel een mooie oplossing. Maakt ze nog steeds vervelend voor de tegenstander die een AoE wil gebruiken en je kunt er nog steeds alle kanten mee op door sunfury/argus/abusive/darkiron etc.
Mechwarper mag van mij ook wel wat tegen gebeuren. Als je tegenstander na mulligan een mechwarper heeft in een mech-deck en jij hebt niet meteen een counter daartegen dan loop je eigenlijk gelijk zó ver achter. Wat de beste oplossing is kan ik alleen zo gauw niet bedenken. Wellicht dat 1 health eraf halen al voldoende is zodat je hem wat makkelijker weg krijgt. Of meer iets in de trant van de pint-sized summoner "the first mech..."
Beeromaniac
Kost 1 mana, en deathrattle is "returns to hand when killed"Thompson schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:28:
[ Voor 61% gewijzigd door IdieEasy op 12-03-2015 10:31 ]
Mechwaper zou bv generfed kunnen worden door:
- Optie 1: 2/2 maken;
- Optie 2: 3/2 maken;
- Optie 3: 3 mana maken.
Overigens vind ik Mechwarper niet dusdanig overpowered dat hij per se generfed moet worden. Het is wel vervelend/niet wenselijk dat Mechs soms niet te stoppen zijn als je geen AOE hebt en de tegenstander dubbele Mechwarper....
Overigens vind ik Mechwarper niet dusdanig overpowered dat hij per se generfed moet worden. Het is wel vervelend/niet wenselijk dat Mechs soms niet te stoppen zijn als je geen AOE hebt en de tegenstander dubbele Mechwarper....
Zelf zou ik misschien de healthcap wat omhoog willen zien (naar 30 ofzo). Dat zou denk ik het veel interessanter maken qua games.Nu ben je soms al dood in beurt 6 a 7 tegen bepaalde classes die in 1 beurt +15 damage doen. Zelfs taunts helpen dan niet meer.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Een van de kutste dingen aan HS is dat je gewoon je kaarten niet krijgt.
Waarom niet gewoon een gamemode maken waarbij je gewoon altijd heel je deck beschikbaar hebt!
De manacurve dwingt toch af wat je kunt spelen.
Je moet dan echt na gaan denken wat de tegenstander gaat spelen en wat jij dus wilt bewaren.
Anders dan geownd worden omdat je net je sludge of healbot niet kreeg tegen die facehunter.
Agrro zou dan ook niet meer werken aangezien mensen je perfect kunnen counteren.
Voor mij zou de game dan veel meer diepgang krijgen en een groot deel RNG weghalen!
Waarom niet gewoon een gamemode maken waarbij je gewoon altijd heel je deck beschikbaar hebt!
Je moet dan echt na gaan denken wat de tegenstander gaat spelen en wat jij dus wilt bewaren.
Anders dan geownd worden omdat je net je sludge of healbot niet kreeg tegen die facehunter.
Agrro zou dan ook niet meer werken aangezien mensen je perfect kunnen counteren.
Voor mij zou de game dan veel meer diepgang krijgen en een groot deel RNG weghalen!
Ik herken de frustratie, maar denk dat face spells beetje te sterk zouden worden... Dan zou je standaard veel healing erin moeten mee nemen.Predje schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:48:
Een van de kutste dingen aan HS is dat je gewoon je kaarten niet krijgt.
Maar ik had gister hetzelfde, nog 5 kaarten, 2 flame tongues erin. Ik heb er eentje nodig om te winnen.... Draft hem niet, ok... iritant, overleef nog een beurt, wordt al lastiger maar zou nog steeds mogelijk moeten zijn.... DRAFT HEM WEER NIET..... 3 kaarten in deck over, waarvan 2 flame tongues.
*zucht*
Die frustratie van slecht pakken zit nou eenmaal in cardgames. Gelukkig is het niet zo erg als bij Magic The Gathering dat je mana ook in de draw zit. Daar kan je gewoon zonder mana sources zitten waardoor je niets kan spelen, of je pakt juist alleen maar mana sources waardoor je niets hebt om te spelen
.
Het zal zeker anders spelen.IdieEasy schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:54:
[...]
Ik herken de frustratie, maar denk dat face spells beetje te sterk zouden worden... Dan zou je standaard veel healing erin moeten mee nemen.
Maar ik had gister hetzelfde, nog 5 kaarten, 2 flame tongues erin. Ik heb er eentje nodig om te winnen.... Draft hem niet, ok... iritant, overleef nog een beurt, wordt al lastiger maar zou nog steeds mogelijk moeten zijn.... DRAFT HEM WEER NIET..... 3 kaarten in deck over, waarvan 2 flame tongues.
*zucht*
Hetgeen aggro zo sterk maakt is dat ze bijna elke kaart altijd kunnen spelen.
Facehunter kan vanaf turn 1 altijd minions spammen.
In mijn mage control deck heb ik bijv daar manawyrms voor.. maarja dan moet ik ze wel draften.
Aan de andere kan zou mechwarper dan altijd auto een frostbolt oid krijgen, dus ook wel weer nutteloos worden. Deel van de "fun" is gokken of de tegenstander bijvoorbeeld al zijn BHG in de hand heeft als je Dr Boom speelt. Dat is natuurlijk 90% van de tijd altijd al het geval
Ik weet het niet.. het spel zou helemaal anders zijn.. saaier of leuker?
In ieder geval anders, en een andere game mode mag onderhand welPredje schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:10:
[...]
Het zal zeker anders spelen.
Hetgeen aggro zo sterk maakt is dat ze bijna elke kaart altijd kunnen spelen.
Facehunter kan vanaf turn 1 altijd minions spammen.
In mijn mage control deck heb ik bijv daar manawyrms voor.. maarja dan moet ik ze wel draften.
Aan de andere kan zou mechwarper dan altijd auto een frostbolt oid krijgen, dus ook wel weer nutteloos worden. Deel van de "fun" is gokken of de tegenstander bijvoorbeeld al zijn BHG in de hand heeft als je Dr Boom speelt. Dat is natuurlijk 90% van de tijd altijd al het geval.
Ik weet het niet.. het spel zou helemaal anders zijn.. saaier of leuker?
Ik keek van de week voor het eerst naar hoeveel card packs aan geld kosten 0.o 1 euro voor een pakje. Dus 1 gold = 1 cent.
Nope nope nope nope.... zonde van mijn geld xD
Voor elke kansactie die je weghaalt neemt de voorspelbaarheid toe. Ik denk dat het er een stuk saaier op zou worden
Omelette du fromage!
Daar is het spel nu totaal niet op ontwikkeld, dus zou het simpelweg onspeelbaar maken. Neem als voorbeeld Paladin tegen Mechmage. Nu heb je pech als ze dubbel Mechwarper hebben in hun starthand of eerste 2 draws, in dit voorbeeld hebben ze dat altijd. Daar is weinig tegen te doen, turn 4 consecration (en Truesilver en die doe 3 damage kaart voor 4 mana) zijn te laat.
Dan moeten ze zeer veel kaarten veranderen, dus deze gamemode kun je vergeten. En het zou inderdaad veel voorspelbaarder worden.
Dan moeten ze zeer veel kaarten veranderen, dus deze gamemode kun je vergeten. En het zou inderdaad veel voorspelbaarder worden.
HS is ook niet gemaakt om zonder RNG gespeeld te worden. Vergeleken met andere cardgames zitten er weinig opties in HS en meer RNG om hiervoor te compenseren.Dxta schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:13:
Voor elke kansactie die je weghaalt neemt de voorspelbaarheid toe. Ik denk dat het er een stuk saaier op zou worden
Zonder RNG wordt de game idd een stuk saaier. RNG zorgt voor meer variatie in de game.
Zelf speel ik op dit moment:

* Er zit ook nog een Ysera in maar die staat niet op het plaatje.
Lekker veel tech kaarten en veel variatie in de manier van spelen.
Of de cost "not less than 1". Dus dat mechs van 1/2 mana niet ineens gratis worden.xelfer schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:42:
Mechwaper zou bv generfed kunnen worden door:
Verwijderd
lijkt mijn heerlijk, alle dertig kaarten. turn een mountion gaint, mountion gaint, innervate, innervate, loatheb. turn twee wrath (voor jouw kleine taunt) en 21 face damage. turn 3 savage roar voor de kill. yah fun game.
P.S. Mechwarper heeft helemaal geen nerf nodig. als je als een gvg meck kaart een nerf wil geven doe dan blastmage.
P.S. Mechwarper heeft helemaal geen nerf nodig. als je als een gvg meck kaart een nerf wil geven doe dan blastmage.
Wat ik wel een interessante optie zou vinden is een sideboard van 4 of 5 kaarten die wel beschikbaar zijn.
Alleen non-legendaries, bijvoorbeeld, of alleen kaarten onder de 5 mana en maximaal 1 dezelfde (dus niet 2 mechwarpers).
Nadeel is dat aggrodecks altijd precies kunnen pakken wat ze nodig hebben en nog wat meer, maar voordeel is dat control decks hun countermeasures altijd paraat hebben. Dat zou het spel vaker naar turn 7+ brengen, denk ik.
Alleen non-legendaries, bijvoorbeeld, of alleen kaarten onder de 5 mana en maximaal 1 dezelfde (dus niet 2 mechwarpers).
Nadeel is dat aggrodecks altijd precies kunnen pakken wat ze nodig hebben en nog wat meer, maar voordeel is dat control decks hun countermeasures altijd paraat hebben. Dat zou het spel vaker naar turn 7+ brengen, denk ik.
haha, dan counter ik met 2x clockwork giant natuurlijk ;-)Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:29:
lijkt mijn heerlijk, alle dertig kaarten. turn een mountion gaint, mountion gaint, innervate, innervate, loatheb. turn twee wrath (voor jouw kleine taunt) en 21 face damage. turn 3 savage roar voor de kill. yah fun game.
Verwijderd
ja wilde net mijn reactie aanpassen dat ik deze uiteraard ook op turn 1 speel.ir_richman schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:31:
[...]
haha, dan counter ik met 2x clockwork giant natuurlijk ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2015 11:35 ]
Uiteindelijk vind ik het ook jammer dat rushdecks zo dominant zijn op de ladder.
Op de een of andere manier zou het interessanter moeten worden om te ranken met een trager deck.
bijvoorbeeld een (halve) ster extra na turn 19, het "Stakes up" momentje. Dan heb je kans dat spelers een risicootje nemen en een beurtje rekken, maar dat kan ook tegen ze werken.
Je zou het aantal sterren per level kunnen verdubbelen, en dan 2 of 3 sterren geven per win.
(En je moet iets regelen tegen foute concedes)
Of dat je 1 tot 3 classes een persoonlijke 'soft ban' geeft, bijvoorbeeld een 15, 25 en 35% kleinere kans om tegen te loten, die iedereen zelf mag bepalen.
Hup mage, hunter en warlock erin.
Op de een of andere manier zou het interessanter moeten worden om te ranken met een trager deck.
bijvoorbeeld een (halve) ster extra na turn 19, het "Stakes up" momentje. Dan heb je kans dat spelers een risicootje nemen en een beurtje rekken, maar dat kan ook tegen ze werken.
Je zou het aantal sterren per level kunnen verdubbelen, en dan 2 of 3 sterren geven per win.
(En je moet iets regelen tegen foute concedes)
Of dat je 1 tot 3 classes een persoonlijke 'soft ban' geeft, bijvoorbeeld een 15, 25 en 35% kleinere kans om tegen te loten, die iedereen zelf mag bepalen.
Hup mage, hunter en warlock erin.
Leuk deck alleen maar één dark cultist? Dat is alsof je Handlock met maar één Molton Giant speelt. Of Mech Mage met maar één Mechwarper.xelfer schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:27:
[...]
HS is ook niet gemaakt om zonder RNG gespeeld te worden. Vergeleken met andere cardgames zitten er weinig opties in HS en meer RNG om hiervoor te compenseren.
Zonder RNG wordt de game idd een stuk saaier. RNG zorgt voor meer variatie in de game.
Zelf speel ik op dit moment:
[afbeelding]
* Er zit ook nog een Ysera in maar die staat niet op het plaatje.
Lekker veel tech kaarten en veel variatie in de manier van spelen.

Mja. Ik heb een extra Wild Pyromancer erin gedaan om wat meer tech oplossingen te hebben in mijn matchups
.
Uiteindelijk heb ik ook vaak genoeg draw om de ene Cultist te pakken.
Heeft iemand hier zin om een experiment te proberen om veel xp binnen te harken? Een deckje met veel 0 mana kaarten en Lorewalker Cho's om lekker te spammen. Volgens mij krijg je een vast xp bedrag per kaart die je speelt......
Uiteindelijk heb ik ook vaak genoeg draw om de ene Cultist te pakken.
Heeft iemand hier zin om een experiment te proberen om veel xp binnen te harken? Een deckje met veel 0 mana kaarten en Lorewalker Cho's om lekker te spammen. Volgens mij krijg je een vast xp bedrag per kaart die je speelt......
Loatheb? is dat weer een goede kaart nu? oO lang niet meer gezien zeg.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Loatheb is in Priest wel een goede kaart. Sterke body, vertraagd je tegenstander wat betreft spells, kan als board protection dienen....
Klopt, ik zou persoonlijk ysera/rag cutten om er nog cultist bij te stoppen. Waarschijnlijk ook een holy nova cutten voor een belcher.astie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:10:
[...]
Leuk deck alleen maar één dark cultist? Dat is alsof je Handlock met maar één Molton Giant speelt. Of Mech Mage met maar één Mechwarper.
Ik heb momenteel de meeste lol met mijn Hogoblin. Zou ik graag nog een van hebben.
Kan je leuke dingen mee doen met goedkope minnions.
Klopt, heb ik ook mee getest. Maar zo'n deck is zo ontzettend afhankelijk van een 2/3 minion voor 3 mana dat ik ermee gestopt ben. Als je hem niet drawd dan is het bijna een instaloss. Draw je hem wel dan kun je zovast je popcorn gaan pakken want dan wordt het genieten!stalscu schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:23:
Ik heb momenteel de meeste lol met mijn Hogoblin. Zou ik graag nog een van hebben.
Ik heb voor dat type decks zelfs 2 hobgoblins (en 2 wisps) gecraft.stalscu schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:23:
Het idee is gaaf, de kaart is gaaf en het geluid van de kaart vind ik geweldig
Maar het werkt gewoon niet.. je moet ten eerste die kaart hebben.. daarna wordt die kaart ook meteen gekilled.. en je moet die kaart ook nog in combo spelen wil je iets eruit halen.
Ik heb em in mijn pain deck; echt een leuke kaart juist omdat ik er geen deck omheen heb gebouwd, dus ik raak niet gefrustreerd als ik em niet pak. met acolyte of pain en void caller etc werkt het echt heerlijk. Maar ik heb er ook maar 1; een tweede kan ik eigenlijk niet rechtvaardigen op t moment...stalscu schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:23:
at your service
Lol Dark Cultist vergelijken met een Molten Giant of Mech Warperastie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:10:
[...]
Leuk deck alleen maar één dark cultist? Dat is alsof je Handlock met maar één Molton Giant speelt. Of Mech Mage met maar één Mechwarper.
De aantal keer dat ik value haal of geef aan de Cultist is echt op 1 hand te tellen hij word bijna altijd direct van het bord gewiped en is bijna altijd target voor Truesilver , Deathsbite , Wrath + Hero power of ga zo maar door.
Lightbomb is wel een geweldige kaart voor Priest want die kan echt veel schade doen en gewoon eigenhandig voor de winst zorgen.
[ Voor 10% gewijzigd door beuker19 op 12-03-2015 13:48 ]
Het is een goede kaart (3 mana 3/4 met een goede ability = super veel value), maar het is niet je win conditie.
Qua value zijn ze zeker vergelijkbaar. En als het gaat om removal is Mechwarper precies hetzelfde (Wrath, Shadow Word: Pain, Fiery War Axe, Frostbolt, Flamecannon, etc) en Molton (BGH, Hex, Polymorph, boardtrade) ook. Overal is er een antwoord op maar er is in de game geen betere 3-drops te vinden en is er in mijn ogen geen reden om er niet twee in je deck te hebben.beuker19 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:43:
[...]
Lol Dark Cultist vergelijken met een Molten Giant of Mech Warper![]()
De aantal keer dat ik value haal of geef aan de Cultist is echt op 1 hand te tellen hij word bijna altijd direct van het bord gewiped en is bijna altijd target voor Truesilver , Deathsbite , Wrath + Hero bower of ga zo maar door.
Verschil met de Mech Warper is dat hij op de beurt zelf vaak al iets doet.astie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:51:
[...]
Qua value zijn ze zeker vergelijkbaar. En als het gaat om removal is Mechwarper precies hetzelfde (Wrath, Shadow Word: Pain, Fiery War Axe, Frostbolt, Flamecannon, etc) en Molton (BGH, Hex, Polymorph, boardtrade) ook. Overal is er een antwoord op maar er is in de game geen betere 3-drops te vinden en is er in mijn ogen geen reden om er niet twee in je deck te hebben.
Een Dark Cultist op een leeg bord is niets meer dan een Spider Tank met als je geluk hebt een leuke Deathrattle maar zelf komt dat IMHO niet zo vaak voor.
Molten Giants zijn alleen maar goed in een specifiek Deck juist met als doel dat ze geremoved worden tot dat er op het laatst geen removal meer is.
Ook zitten er vaak al Blademaster's en Thoughtsteals in je 3 mana slots.
[ Voor 4% gewijzigd door beuker19 op 12-03-2015 14:03 ]
Mijn versie van het Malygos OTK deck. Ik denk dat dit deck nog iets meer viable wordt door de toevoeging van de nieuwe class kaart in BRM.

Als je Ancestors Call gebruikt wordt de battlecry toch niet geactiveerd?xelfer schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:01:
Mijn versie van het Malygos OTK deck. Ik denk dat dit deck nog iets meer viable wordt door de toevoeging van de nieuwe class kaart.
[afbeelding]
Nope, maar Alex geeft wel een alternatieve win conditie als je geen Malygos pakt.astie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:24:
[...]
Als je Ancestors Call gebruikt wordt de battlecry toch niet geactiveerd?
Ik heb geen farsight, die zou een stuk helpen, ook als je bijvoorbeeld een 0 mana crackle pakt heb je op turn 10 een optie voor Malygos + crackle + lightning bolt of frost shock.
Ik had gisteren een vergelijkbaar deckje gemaakt, maar dan met alarm-o-bots en nog een paar dikke legends (Rag, Sneed, Ysera) en wat taunts: annoy en sludge, 1 azure drake (ik zou thalnos kunnen doen) en een gadgetzan.
Dat plaats van de wapens/rockbiter en geen far sights, feral spirits en lava burst.
Niet heel betrouwbaar, maar wel een paar leuke potjes gewonnen op casual.
Ik had gisteren een vergelijkbaar deckje gemaakt, maar dan met alarm-o-bots en nog een paar dikke legends (Rag, Sneed, Ysera) en wat taunts: annoy en sludge, 1 azure drake (ik zou thalnos kunnen doen) en een gadgetzan.
Dat plaats van de wapens/rockbiter en geen far sights, feral spirits en lava burst.
Niet heel betrouwbaar, maar wel een paar leuke potjes gewonnen op casual.
Ook je antiques hebben dan geen waarde als je misgrijpt....hmmm.xelfer schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:26:
[...]
Nope, maar Alex geeft wel een alternatieve win conditie als je geen Malygos pakt.
Daarom speel je nooit Ancestor's Call terwijl je andere minions in je hand hebt
.
haha dat snap ik. Zou het risico ook niet nemen. Denk dat ik het deck dan toch een beetje zou tweaken en mssn zelfs wel 2 molton giants nemen ipv de healbots of andere grote minions. Dan ben je verzekerd van succes omdat je geen andere minions hebt.xelfer schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:34:
Daarom speel je nooit Ancestor's Call terwijl je andere minions in je hand hebt.
Uiteraard doet alarm-o-bot ook de 1/3 met een handje Azure drake, ipv Rag en Sneeds voor minimum value...astie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:29:
[...]
Ook je antiques hebben dan geen waarde als je misgrijpt....hmmm.
Kon hem daarna nog wel een keer spelen overigens, toen pakte hij ragnaros.
Werd een heel grappige Ragnaros-pot, tegen een matig lopend zoo-deck hij deed allemaal spiders en harvest golems en nerubian eggs, Rag hit 0x face in een beurt of 6, en ik kon elke beurt maar een paar clearen.
Sneeds spawnde die 6/3 dwerg (beast killer), die werd gepakt door Doomguard. Ik kon hem op een gegeven moment afmaken met Crackle op 4 leven, maar pakte de verkeerde totem + yolo, en RNGsus deed uiteraard maar 3 damage, uiteindelijk Ysera gedropt en zijn taunt teruggestuurd voor de win.
Die healbots zijn er om tijd te rekken. Ze healen mij en de tegenstander heeft iets om op de mikken ipv mijn face
.
Voorbeeld kill
Begin vd beurt:

Eind vd beurt:

Was in totaal 37 damage trouwens.
Voorbeeld kill
Begin vd beurt:

Eind vd beurt:

[ Voor 6% gewijzigd door xelfer op 12-03-2015 15:40 ]
Nice. En dan beginnen met een rockbiter op de frog ;-)
Ofc. Dit laat overigens ook zien dat Far Sight heel erg goed is in dit deck. Er zijn bijna geen kaarten die niets doen als je ze pakt via een Far Sight.ir_richman schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:47:
Nice. En dan beginnen met een rockbiter op de frog ;-)
Ik heb een control priest zonder dark cultist. Ingeruild voor twee taunts, werkt prima hoor. Inmiddels rank 6 daarmee.astie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:10:
[...]
Ik speelde net met een deck waar alle minions battlecry hebben. Een soort van gimmick deck. Ik kan goed aanklampen bij de hunter.
Hunter speelt piloted shredder. Ik kill hem. Anubar weblord. Geen direct antwoord. GG, concede.
Hunter speelt piloted shredder. Ik kill hem. Anubar weblord. Geen direct antwoord. GG, concede.
Decklist graag. Ben er benieuwd naar dan!Nitai schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:39:
[...]
Ik heb een control priest zonder dark cultist. Ingeruild voor twee taunts, werkt prima hoor. Inmiddels rank 6 daarmee.
Zit op de iPad, deck list paste niet door golden versies vandaar twee screenies van m'n decklist.
Werkt alleen tegen warriors wel eens lastig met die deathlords. 50/50 kans, vaak meegemaakt dat m'n Warrior tegenstander een legendary op het speelveld krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Nitai op 12-03-2015 22:52 . Reden: 2x dezelfde screenie ]
Gruul vind ik niet zo'n goede kaart. Hij doet namelijk niets de beurt dat hij in play komt en het is alleen maar een grote body.
De Arcane Nullifier lijkt me ook lastig in Priest, aangezien je hem zelf ook niet kan buffen of healen. Ik zou dan gewoon voor een Senjin kiezen.
De Arcane Nullifier lijkt me ook lastig in Priest, aangezien je hem zelf ook niet kan buffen of healen. Ik zou dan gewoon voor een Senjin kiezen.
[ Voor 8% gewijzigd door xelfer op 13-03-2015 08:35 ]
Op zichzelf is het niet een goede kaart, maar met context zeer sterk.xelfer schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:34:
Gruul vind ik niet zo'n goede kaart. Hij doet namelijk niets de beurt dat hij in play komt en het is alleen maar een grote body.
Gruul speel ik altijd nadat mijn tegenstander hun removal hebben losgelaten op Ragnaros. Lijkt niet zo goed, maar het geeft veel druk en 7 van 10x win ik daar door. Ook kan ik Gruul late game spelen en heb ik 2 mana over om een minion of mijzelf te healen. Als je Gruul speelt, heeft hij gelijk al 8/8, tegen de tijd dat je weer aan de beurt bent is hij al 10/10. Als hij damage krijgt, dat maakt niet uit, want elke beurt groeit ook zijn health mee.
Werkt bijzonder goed
Arcane heb ik alleen opgenomen om early game weerstand te bieden tegen Mages. Healen kan wel met een nova, maar ik speel het eigenlijk alleen maar als vertragende factor. Werkt voor mij erg fijn
Maar goed, dit werkt erg goed voor mij, hoeft natuurlijk niet voor iedereen goed te werken. Ik heb er erg lang aan getweakt, en dat doe ik nog regelmatig als bepaalde zaken niet werken of ik bij een rank andere (type) tegenstanders krijg.
[ Voor 36% gewijzigd door Nitai op 13-03-2015 11:05 ]
Gruul is ontzettend slecht, zo'n dure kaart terwijl dit gewoon zo eenvoudig te verwijderen is. Ik had hem zelfs golden, mooie 1600. 

Gisteren echt tegen zo'n rush Hunter met Demonlock, amper bleef ik in leven, Power Overwhelming of Mistress of Pain enz om te healen. 7 hp. Hij moest een KC topdecken om te winnen (had nog een beast van Webspinner in hand), KC trok hij niet, maar die beast was King Krush.
EDIT: Net de ultieme BM... Ik win met Demonlock en heb lethal, ik trade de board om hem te killen met Ragnaros, behalve dat het een Warrior was die net armor up heeft gebruikt... ja... Miss dus lethal, echt bizar. Maargoed ik sta dik voor, moet lukken toch?
Uiteindelijk won ik met 1 hp, zijn Rag moest mijn face raken (9 hp), want anders zou ik niet Power Overwhelming gebruiken. Oh en ik moest mijn defender of Argus trekken, want ik had nog 1 extra damage nodig...
Echt dit was echt zo stomzinnig, zo slecht opgelet om dan nog op zo'n manier te winnen... zou dat die Warrior nou tilten?
Op welke rank zit jij, want Stormwind Champion en Raidleader.
Gisteren echt tegen zo'n rush Hunter met Demonlock, amper bleef ik in leven, Power Overwhelming of Mistress of Pain enz om te healen. 7 hp. Hij moest een KC topdecken om te winnen (had nog een beast van Webspinner in hand), KC trok hij niet, maar die beast was King Krush.
EDIT: Net de ultieme BM... Ik win met Demonlock en heb lethal, ik trade de board om hem te killen met Ragnaros, behalve dat het een Warrior was die net armor up heeft gebruikt... ja... Miss dus lethal, echt bizar. Maargoed ik sta dik voor, moet lukken toch?
Uiteindelijk won ik met 1 hp, zijn Rag moest mijn face raken (9 hp), want anders zou ik niet Power Overwhelming gebruiken. Oh en ik moest mijn defender of Argus trekken, want ik had nog 1 extra damage nodig...
Echt dit was echt zo stomzinnig, zo slecht opgelet om dan nog op zo'n manier te winnen... zou dat die Warrior nou tilten?
[ Voor 30% gewijzigd door Benjamin- op 13-03-2015 13:57 ]
Was casual mode.Benjamin- schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:02:
Gruul is ontzettend slecht, zo'n dure kaart terwijl dit gewoon zo eenvoudig te verwijderen is. Ik had hem zelfs golden, mooie 1600.
[...]
Op welke rank zit jij, want Stormwind Champion en Raidleader.
En wat voor rank ben je dan? Want ook als ik casual speel, dan krijg ik top decks tegen me door mijn hidden elo.
Natuurlijk zie je wel fundecks enz, maar dit ziet er vooral goedkoop uit.
Zit nu zelf op rank 14, echt weinig gespeeld (vorige week een New 3DS XL gehaald
), en vooral allemaal Demonlock, zit er een beetje mee te spelen, ook wat kaarten te wisselen. Zo heb ik nu 2x Demonfire ipv Mortail coils, simpelweg omdat het meer minions killed en leuke synergy heeft.
Met alle aggro decks wil ik trouwens van de Abusives af, zijn vaak een dode kaart.
Natuurlijk zie je wel fundecks enz, maar dit ziet er vooral goedkoop uit.
Zit nu zelf op rank 14, echt weinig gespeeld (vorige week een New 3DS XL gehaald
Met alle aggro decks wil ik trouwens van de Abusives af, zijn vaak een dode kaart.
[ Voor 49% gewijzigd door Benjamin- op 13-03-2015 15:03 ]
In casual heb je ook een MMR, maar als je gewoon wat games achter elkaar concede dan dropped die heel erg snel
.
Heb een 5-win rogue of warrior quest. Warrior heb ik de kaarten niet voor maar rogue denk ik wel (ook al speel ik hem bijna nooit). Heeft er iemand een leuke guide voor een oil rogue oid? Wil dat wel eens proberen maar ben echt 100% noob qua rogue.
Beeromaniac
In het ergste geval daag je een vriend uit, en hij laat je 5x winnen.Thompson schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:49:
Heb een 5-win rogue of warrior quest. Warrior heb ik de kaarten niet voor maar rogue denk ik wel (ook al speel ik hem bijna nooit). Heeft er iemand een leuke guide voor een oil rogue oid? Wil dat wel eens proberen maar ben echt 100% noob qua rogue.
Sterk deck, maar heeft een moeilijk instapdrempel. Je hebt zoveel keuzes al rogue zijnde. Kan nu niet even een oil deck linken, maar kijk anders even op hearthpwn anders.Thompson schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:49:
Quests werken toch niet in friendly matches?IdieEasy schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:51:
[...]
In het ergste geval daag je een vriend uit, en hij laat je 5x winnen.
@Anima; Daar was ik inderdaad al bang voor. Vandaar dat ik wel een guide kan gebruiken
[ Voor 16% gewijzigd door Thompson op 13-03-2015 15:53 ]
Beeromaniac
Ik kreeg er laatst gewoon mijn rewards voor.... Zo lang speel ik het nog niet, dus ik ging er van uit dat dat normaal was :xThompson schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:53:
[...]
Quests werken toch niet in friendly matches?
@Anima; Daar was ik inderdaad al bang voor. Vandaar dat ik wel een guide kan gebruiken
De enige quest die in alle modussen werkt (iig qua wins), is 7 wins, dat werkt ook tegen computer bijvoorbeeld.
Als makkelijk rogue deck kan je ook een Mech Rogue pakken. Werkt goed en is veel makkelijker te spelen dan Oil Rogue.
http://hearthstone.metabo...tone-interview-eric-dodds
MB: So Dr. Boom is definitely not on the nerf list?
ED: Absolutely not, but our more general philosophy is we're not really excited about changing anything. We don't want to change anything, and the only reason we'd change something is if we felt like this was really negatively impacting the overall experience for our players.
"Dr. Boom heeft geen negatieve impact op de game. Tevens wordt hij niet gespeeld in letterlijk ieder deck hoog op de ladder, er zijn namelijk een paar zonderlingen die hem niet spelen, dus het is niet nodig om hem te nerfen."
MB: So Dr. Boom is definitely not on the nerf list?
ED: Absolutely not, but our more general philosophy is we're not really excited about changing anything. We don't want to change anything, and the only reason we'd change something is if we felt like this was really negatively impacting the overall experience for our players.
"Dr. Boom heeft geen negatieve impact op de game. Tevens wordt hij niet gespeeld in letterlijk ieder deck hoog op de ladder, er zijn namelijk een paar zonderlingen die hem niet spelen, dus het is niet nodig om hem te nerfen."
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Ik gok dat ze wat anti meta kaarten uit brengen met BRM ipv nerfen van bepaalde kaarten.
Hoe maak je dan een anti Boom kaart vraag ik me af zonder bijna letterlijk "deal 7 damage to minion and one to adjacent minions without triggering their deathrattle" te creeeren....
Boom blijft onmogelijk te counteren met één kaart. Een 9/9 minion verdeeld over drie bodies en 2-8 random damage op 2 random targets, met als klap op de vuurpijl twee minions met mech synergie.
Hij zit in ongeveer elk deck en zo'n beetje elke bekende streamer is er over eens dat hij niet balanced is, en blizzard doet alsof er niks aan de hand is. Gelukkig riepen ze dat bij de undertaker ook en daar hebben ze ook uiteindelijk de juiste beslissing genomen.
Boom blijft onmogelijk te counteren met één kaart. Een 9/9 minion verdeeld over drie bodies en 2-8 random damage op 2 random targets, met als klap op de vuurpijl twee minions met mech synergie.
Hij zit in ongeveer elk deck en zo'n beetje elke bekende streamer is er over eens dat hij niet balanced is, en blizzard doet alsof er niks aan de hand is. Gelukkig riepen ze dat bij de undertaker ook en daar hebben ze ook uiteindelijk de juiste beslissing genomen.
Ja ik vind het ook lastig. Ik had alleen gelezen dat ze in BRM weer bepaalde anti-meta kaarten toe gaan voegen. Dit was een antwoord terwijl het ook over Dr. Boom ging....
Zelf hou ik mijn niet gouden Dr. Boom nog wel even een tijdje vast naast de gouden versie
.
Zelf hou ik mijn niet gouden Dr. Boom nog wel even een tijdje vast naast de gouden versie
"silence all minions and deal 1 damage to them" oid?
Beeromaniac
Hoe zit die beurt nou in elkaar? Je speelt malygos (9) en dan heb je nog 1 mana over, terwijl je bijna alle kaarten hebt gespeeld. Heb je iets waardoor spells gratis zijn? En hoe kan één van je crackles 0 mana kosten?xelfer schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:39:
Eind vd beurt:
[afbeelding]
Verwijderd
Zover als ik het begrijp werkt het als volgt (Crackle is 0 cost omdat het de kaart is die eerder door Far Sight is verkregen); Ancestor's Call brengt je Malygos (als enige minion in je hand) op het bord voor 4 mana en dan heb je nog 6 mana over om met je spells al je damage te doen en met al je redelijk goedkope spells (je hebt toch geen last van de overload de beurt erna) kun je een one turn kill krijgen.Morphs schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 22:10:
[...]
Hoe zit die beurt nou in elkaar? Je speelt malygos (9) en dan heb je nog 1 mana over, terwijl je bijna alle kaarten hebt gespeeld. Heb je iets waardoor spells gratis zijn? En hoe kan één van je crackles 0 mana kosten?
Eerder vandaag zelf Malygos via aan Thoughtsteal van een Rogue gestolen, game gewonnen door een Auchenai op het bord te leggen nadat die Malygos niet beantwoord kon worden, 2x Light of the Naaru voor 8damage is ook wel eens leuk om te doen.
Jep. Crackle was 0 mana vanwege de Far Sight een aantal beurten eerder.
Stap 1: Ancestor's Call voor 4 mana -> Malygos in play. Heb je nog 6 mana over.
Stap 2: Gooi kaarten als Lightning Bolt, Crackle, Lava Burst en Earth Shock naar het hoofd van je tegenstander
.
Stap 1: Ancestor's Call voor 4 mana -> Malygos in play. Heb je nog 6 mana over.
Stap 2: Gooi kaarten als Lightning Bolt, Crackle, Lava Burst en Earth Shock naar het hoofd van je tegenstander
Is hun face dan ook gesilenced door Earth Shock?
Verwijderd
Na een tijdje niet gespeeld te hebben begon het te kriebelen ik zocht een meta breaker deck. Uitgekomen bij mech shaman zonder hex en lightning storm. Zo zeg ik begon op rank 18 en in 1x door na 10
*facepalm*Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:42:
Nee de earth shock is om je spells langs zijn taunt te krijgen. Hearthstone 101.
Hij zegt dat hij een Earth Shock op de vijandige face doet, maar dat kan niet.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]