[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.320 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:13

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik heb tzelfde met mijn laatste pakjes.

Ook ik bezit niet eens de helft. Net eentje geopend waar gewoon twee dezelfde commons in zaten die ik al 2x had :s. Daar word ik dan best ff chagrijnig van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 20:29
xelfer schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:11:
Ik heb zelf weinig interesse in de adventure zelf, maar nieuwe kaarten = altijd goed :).

Heroic Naxx ben ik iedere keer in een paar minuten doorheen gezerged destijds. Ff anti-deckje maken en klaar.
Heb je ze allemaal al gedaan? Want de laatste paar zijn heel moeilijk, vergt ook heel erg veel RNG.

Ik vind het opzicht wel een leuke ervaring, je ziet steeds weer nieuwe kaarten langskomen, en je moet hele aparte decks maken om ze te verslaan. Natuurlijk bij lange na het geld niet waard, je doet het uiteindelijk voor de kaarten, maar hoe je de kaarten krijgt vind ik wel leuk. :)

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Vond het ook wel leuk. En zelfs met anti-decks moest je vaak ook nog wel veel mazzel hebben, wat je blijkbaar gehad heb dan. Ik heb over sommige echt 10+ tries gedaan, met de juiste "anti-decks".

Uiteindelijk heeft het me een leuke avond en een zooi nieuwe kaarten opgeleverd, dus vind ik het al snel 15-20 euro waard.

[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 27-02-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjamin- schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:04:
[...]

Heb je ze allemaal al gedaan? Want de laatste paar zijn heel moeilijk, vergt ook heel erg veel RNG.
Heb ze allemaal gedaan ja. Eigenlijk allemaal wel binnen 2-3 pogingen. Ik heb wel lekker lame anti-decks van Hearthpwn af gehaald en die gebruikt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Gister heerlijk avondje HS gehad! Speel nu met een eigen mage control deck.
Zoveel fun gehad met mooie plays zoals;
- 1 Dr. Boom op het board en 3 in de hand :D (echo+duplicate)
- 2 x Sylvanas op het board en dan 2 mountain giants (argus buffed) overnemen
- MCT jat precies mijn antonidas.. alles traden, sylvanas droppen, fireball op haar.. thx for my card back :P
- Ik heb antonidas op het board liggen, kill zijn polited schredder > millhouse manastorm.. een GIL van geluk.. en 2 sec later een traan omdat battlycrys niet werken dan :P

Control mage is echt 100x meer diepgang dan mechmage, al heeft mechmage ook zijn leuke aspecten.
Control is wel trager en soms ook wel frustrerend als je leuk wil spelen en natuurlijk 3x op een rij verliest van facerollhuntard.

Inmiddels rank7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
xelfer schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:27:
[...]

Heb ze allemaal gedaan ja. Eigenlijk allemaal wel binnen 2-3 pogingen. Ik heb wel lekker lame anti-decks van Hearthpwn af gehaald en die gebruikt :).
Weet je wel zeker dat je de laatste zo heb gedaan, want het gemiddelde ligt echt op iets van 10-20 pogingen, simpelweg omdat je 9 van de 10 keer je combo niet krijgt voordat hij of je minions wiped, of taunts neer zet.

Dat is natuurlijk tenzij je het sinds GvG hebt gedaan.

EDIT: Of natuurlijk met Alexstrasza.

[ Voor 3% gewijzigd door Benjamin- op 27-02-2015 09:32 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Alex heeft nooit gewerkt toch?

Maar goed, denk dat ie gewoon veel mazzel heeft gehad.

[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 27-02-2015 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Dat heb ik bij GvG ook idd.. Ik krijg daar echt amper nieuwe kaarten, geen legendaries of epics. Alleen kaarten die al 5x heb.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Bosmonster schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:34:
Alex heeft nooit gewerkt toch?

Maar goed, denk dat ie gewoon veel mazzel heeft gehad.
Inderdaad die werkte op Kel'Thuzad niet, ook niet op Loatheb, maar wel op sommige bosses, geen idee welke wel allemaal en welke niet, kan geen lijst vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:32
aicaramba schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:37:
[...]

Dat heb ik bij GvG ook idd.. Ik krijg daar echt amper nieuwe kaarten, geen legendaries of epics. Alleen kaarten die al 5x heb.
.... Na mijn vijfde Wee Spellstopper werd ik toch iets wat teleurgesteld.... er zijn zoveel goede Epic's uit de set die ik nog niet heb en die ik graag zou willen, krijg je die troep.... sigh

Maar om iedereen op te vrolijken, het leukste n00b moment van de maand gehad, VS een Mage had ik een Arcane Nullifier liggen op een leeg speelveld... en echt, ik zie dezelfde kaart uit zijn hand gedurende anderhalve minuut van zijn hand zich verplaatsen naar mijn Nullifier, en weer terug, naar mijn Nullifier en weer terug... totdat de rope kwam en hij dus helemaal niets had gedaan... arme ziel zal nu wel driftig een bugreport aan het schrijven zijn op de Bnet fora dat de fireball kapot is.

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:19

Thompson

Beeromaniac

Zojuist mijn match tegen wambam gespeeld. 3-1 gewonnen.
Zijn gewonnen partij werd ik hard ingemaakt door een dubbele iron sensei die ik niet snel genoeg weg kreeg. Mijn 1e winst was net op tijd lethal met facehunter, exuses daarvoor :x
Mijn volgende tegenstander wordt de verliezer van astie85 vs. Marius_ Ik ga er voor het gemak vanuit dat die match ergens vandaag gespeeld wordt en dat ik dan dit weekend tegen diegene speel. Vandaag heb ik niet veel tijd meer om te spelen namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Thompson op 27-02-2015 10:22 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudviske.be
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-08 09:26
speelt iemand hier hearthstone op ipad mini 2 (ook wel ipad mini retina genoemd) ?
was aan het kijken om tablet te kopen om hearthstone te spelen, en dat kleinere formaat lijkt me wel handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 21:18

Ryada

She/Her

(jarig!)
Thompson schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:21:
Zijn gewonnen partij werd ik hard ingemaakt door een dubbele iron sensei die ik niet snel genoeg weg kreeg. Mijn 1e winst was net op tijd lethal met facehunter, exuses daarvoor :x
Mijn volgende tegenstander wordt de verliezer van astie85 vs. Marius_ Ik ga er voor het gemak vanuit dat die match ergens vandaag gespeeld wordt en dat ik dan dit weekend tegen diegene speel. Vandaag heb ik niet veel tijd meer om te spelen namelijk.
Tips zijn altijd welkom :P
Maar die verloren games gingen nergens over. ik had geen enkel antwoord in mn handen en bleef de kaarten voor mn win condition als ik control heb drawen :(

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

majoh schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:01:
Ik heb tzelfde met mijn laatste pakjes.

Ook ik bezit niet eens de helft. Net eentje geopend waar gewoon twee dezelfde commons in zaten die ik al 2x had :s. Daar word ik dan best ff chagrijnig van...
Herkenbaar.

Ik disenchant mijn dubbele kaarten momenteel niet.
En het is triestig om 7x dezelfde common/rare te hebben terwijl er nog zoveel zijn die ik niet heb.

Het enigste voordeel is de hoeveelheid dust dat ik ermee ga krijgen.
Maar dan is het tweede dilemma om classic legendaries te craften of de gvg.

(heb zelf nog geen enkele neutrale legendary)

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Als je nu alleen GvG pakjes open, dan zou ik alleen classic kaarten craften, simpelweg omdat je die toch niet zal trekken. Het is pas echt zuur wanneer je nu een GvG kaart craft, om hem morgen uit een pakje te trekken.

Natuurlijk is dit wel makkelijk voor mij spreken, gezien ik Dr. Balanced op de eerste dag uit een pakje trok, tevens ook nog is golden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
xelfer schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:27:
[...]

Ofwel je bent de beste HS speler ter wereld met je 92% winrate en bovenstaande heroic Naxx skills, ofwel je zit te overdrijven. Ben er nog niet helemaal uit wat het is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Handlock weer helemaal hot op het moment? laatste 10/10 games handlock....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Thompson schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:21:
Ik ben over een dik uurtje vrij, wmb moet dat dus wel kunnen, zal Astie even berichtje sturen.

edit: Wij spelen morgenavond rond 20:00 onze wedstrijd, daarna kan de verliezer Alstie 8) tegen jou spelen. We hebben beide voldoende tijd die avond voor beide wedstrijden

[ Voor 11% gewijzigd door HyperMan op 27-02-2015 13:00 ]

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Is het niveau overdag slechter?
Ik win overdag veel vaker dan 's avonds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het niveau is overall slecht als je op rank 20 speelt. :)

Jokes aside. Net niet. Overdag zou het statistisch gezien moeilijker moeten zijn want je zit met een kleinere playerbase en dus minder kans op weak players. En gasten die overdag niet werken zijn meestal kindjes die tijd overhebben of gasten die in shiften werken. Of in het slechtste geval werklozen..

'Savonds heb je dan de casual scrubs gelijk mij die proberen hun daily potje te winnen.
Casual scrubs aka Legend rank. Trololol :+ :+ :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:34:

Jokes aside. Net niet. Overdag zou het statistisch gezien moeilijker moeten zijn want je zit met een kleinere playerbase en dus minder kans op weak players. En gasten die overdag niet werken zijn meestal kindjes die tijd overhebben of gasten die in shiften werken. Of in het slechtste geval werklozen..

'Savonds heb je dan de casual scrubs gelijk mij die proberen hun daily potje te winnen.
Haha. Klinkt bemoedigend dan!
Overigens rank6 nu ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:36

Nitai

Live the life you love.

Ik win vaker net tussen 23.30 en 1.00 uur en in de vroege ochtend rond 7.00 uur.

Overdag en in het weekend lijkt het lastiger te zijn :+ Maar dat kan ook mijn verbeelding zijn.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:34:

Ik zou juist andersom zeggen.. Als je op rank 6 speelt bv:
Overdag kom je tegen spelers die rank 6 halen en daar veel tijd voor hebben en dus veel spelen.
'S avonds kom je tegen rank 6 spelers die minder tijd hebben en dit dus sneller bereiken.

Mij lijkt het dat spelers die met minder speeltijd hetzelfde bereiken, beter zijn.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Kom teveel paladins (met assbringer), warriors en rogues tegen.
Illidan gedust voor Harrison, ooze is toch heel wat zwakker.
Nu is mijn control magedeck af. http://www.hearthpwn.com/...1;12227:1;12252:1;12300:1;

Iemand verbeteringen? Ik heb loatheb ingeruild voor drake, denk daar meer uit te halen.

Mss 1 frostbolt omruilen tegen nog een fireball?

Ongeveer elke card is wel een keer gamechanging geweest, dus moeilijk iets eruit te halen.

Momenteel 66.33 winrate op 30 games.

Kutspel is het toch ook ooit! Heb je mage helemaal in de klem, trekt ie ragnaros uit zijn laatste portal.
Die schiet dan over 2 sludgebelgers, sylvanas en Dr. Boom heen.. heropower tikte mijn laatste puntje HP weg. Had ik gewonnen was ik rank 5.. (5/5 stars+winstreak in rank 6)...

[ Voor 18% gewijzigd door Predje op 27-02-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 15:30
Predje schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:09:
Kom teveel paladins (met assbringer), warriors en rogues tegen.
Illidan gedust voor Harrison, ooze is toch heel wat zwakker.
Nu is mijn control magedeck af. http://www.hearthpwn.com/...1;12227:1;12252:1;12300:1;

Iemand verbeteringen? Ik heb loatheb ingeruild voor drake, denk daar meer uit te halen.

Mss 1 frostbolt omruilen tegen nog een fireball?

Ongeveer elke card is wel een keer gamechanging geweest, dus moeilijk iets eruit te halen.

Momenteel 66.33 winrate op 30 games.
Op welke Rang ?
Kan met niet voorstellen dat je met dit deck Legend kan worden omdat bijna al je kaarten ''tech'' kaarten zijn er tegen sommige classes waardeloos.
Zelf gisteren met een vergelijkbaar deck gespeeld maar volgens mij 5 keer op rij verloren tegen 3x Hunter , 1x Mech Mage en een CW.

Harrison is wel de volgende Legendary op mijn too craft lijst ;)

[ Voor 3% gewijzigd door beuker19 op 27-02-2015 16:27 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
beuker19 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:25:
[...]

Op welke Rang ?
Kan met niet voorstellen dat je met dit deck Legend kan worden omdat bijna al je kaarten ''tech'' kaarten zijn er tegen sommige classes waardeloos.
Zelf gisteren met een vergelijkbaar deck gespeeld maar volgens mij 5 keer op rij verloren tegen 3x Hunter , 1x Mech Mage en een CW.
rank 6, bijna 5 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Oké misschien is het op rang 10 anders :+ maar tegen welke classes win/verlies meer/minder dan ?
Op zich vind ik het wel een leuk deck maar zonder Spare parts is Antonidas dan niet te slow als hij snel gemoved word ben je een van de grootste win condities kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
beuker19 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:32:
[...]

Oké misschien is het op rang 10 anders :+ maar tegen welke classes win/verlies meer/minder dan ?
Op zich vind ik het wel een leuk deck maar zonder Spare parts is Antonidas dan niet te slow als hij snel gemoved word ben je een van de grootste win condities kwijt.
Deck Paladin Priest Warlock Mage Shaman Druid Rogue Warrior Hunter Totals
EzpzControlMage
Win 1 1 4 6 1 4 0 1 3 21
Loss 2 0 1 3 1 0 0 2 3 12
Ration 33,33 100,00 80,00 66,67 50,00 100,00 #DIV/0! 33,33 50,00 63,64

(hopelijk te lezen.. copy/paste vanuit excel)

Is van afgelopen 2 dagen van ~14 naar 5 inmiddels :D

Antonidas altijd op turn 9/10 icm secret, frostbolt, portal of sparepart van iemand anders :P

Wil eens kijken of sneeds beter werkt dan antonidas, maar tot op heden heb ik er altijd value uit kunnen halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

aicaramba schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:37:
[...]

Haha, ;-). Ja sorry hoor, af en toe huil ik ff over dat pakjes open maken. Gisteren een uurtje of 5 gespeeld, en dan vol verwachting ga je die dingen open maken. En dan weer 14 kaarten die ik al had en eentje die ik niet gebruik. Dat is wel ff balen he, toch?

Wel gek dat je dan de behoefte krijgt een onsamenhangend verhaal te tikken op een forum, met het stoom uit je oren, hoe het allemaal ging, terwijl iedereen dat al lang weet en zelf meegemaakt heeft, haha.

Niks menselijks is mij vreemd. Maar goed, er zijn lotgenoten, dat voelt toch al een stuk beter ;-).

Maar weer ff gold grinden voor een verse serie arenaatjes.

En ik wacht nog op mijn tegenstander voor het toernooi.

[ Voor 3% gewijzigd door Turfschipper op 27-02-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:32
stalscu schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:50:
[...]

En ik wacht nog op mijn tegenstander voor het toernooi.
ik ook, Maar het is hier nu 00:17 locale tijd, dus ik ga op bed aan. Ik hoop dat ik het verliezers bracket niet de boel aan het ophouden ben...

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hearthstone packs zijn volledig random helaas. Ik heb zelf Illidan en Lorewalker Cho al 5+ keer uit packs gehaald. Gelukkig kan je craften :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
Marius en ik zullen vanavond onze partij afwerken. Ik had gisteren helaas geen tijd om te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Speel nu de Viagame Housecup qualifier, game is zo live te zien.
http://www.twitch.tv/an1ma1336

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

An1mA schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:31:
Speel nu de Viagame Housecup qualifier, game is zo live te zien.
http://www.twitch.tv/an1ma1336
Tof ben aan het kijken. Je moet alleen wel eens wat minder irritant continu klikken. :9

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Even een vraag !
Welke legendary is op het moment het beste om te craften voor het volgende seizoen
Ragnaros , TBK of Harrison voor in mijn Paladin deck en evt. Handlock.
Ben van plan om dit seizoen met Midrange Paladin , Handlock en SenX Hunter te gaan rangen of is Mech Mage/Oil Rogue zo goed om bijv. Thalnos of Antonidas dan eerder te gaan craften.
Moet er wel bij zeggen dat ik Mech Mage niet echt leuk meer vind omdat je ze zoveel tegen komt dat het bijna zielig begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ragnaros is altijd goed voor control decks. Heb je dr. boom al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
xelfer schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:12:
Jep :+
Daarom zit ik ook te twijfelen want Rag=Goed maar de andere 2 zo soms enorm veel impact en kunnen je gewoon de overwinning bezorgen.
Rag is goed in Handlock maar de andere 2 zijn naar mijn mening beter in Paladin.

[ Voor 36% gewijzigd door beuker19 op 28-02-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou dan zeggen ragnaros. Speelbaar in veel decks en 1 van de beste 8 drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:38
Vandaag voor het eerst legendary gehaald! :-)

Voor de grap eergisteren gezegd dat ik nog een poging ging doen legendary te halen vanaf rank 8 en in een behoorlijke winflow gekomen.

Met dubbel combo druid binnen no time van rank 5 tot rank 2 en toen bleef ik hangen. Laatste beetje met control hunter afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Rabbiej schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 15:15:
Vandaag voor het eerst legendary gehaald! :-)

Voor de grap eergisteren gezegd dat ik nog een poging ging doen legendary te halen vanaf rank 8 en in een behoorlijke winflow gekomen.

Met dubbel combo druid binnen no time van rank 5 tot rank 2 en toen bleef ik hangen. Laatste beetje met control hunter afgemaakt.
Top! Welcome to the club ;)
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Zojuist mijn match tegen Marius afgewerkt. Had er veel zin in want hou van toernooien spelen. Maar helaas met 3-0 verloren. RNG is niet alles te verwijten maar 3x een openingshand van 5mana+. Dan is het de eerste beurten topdecken en dat zat ook niet mee.
Ik had een kleine kans om de 2e pot om te draaien maar door de rng van blastmage was het voorbij. Door rage veel fouten in de 3e pot gemaakt wat me fataal werd helaas.
Marius goed gespeeld en succes tegen An1ma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Gefeliciteerd Rabbie. Mooie snelle run gemaakt.

En astie 3-0 klop? Hmmm...... Daar word ik ook niet echt vrolijk van haha :-).

Jammer, maar je zit er nog in. Marius stoomt door.

[ Voor 5% gewijzigd door Turfschipper op 01-03-2015 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
xelfer schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:12:
Ragnaros is dus extreem ongebruikelijk in Paladin, sowieso zijn 7+ attack minions niet heel populair, dit omdat Tirion zelf 6 is en je daardoor ook 7 attack minions makkelijk kan vermijden. Zelf heb ik 3 8 mana kaarten in de vorm van Tirion, Kel'Thuzad en Lay on Hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
true, ik zou zelf alleen nooit meer specifieke minions craften voor bepaalde decks. Ik zou eerst de meest algemeen gebruikte legendaries maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ja ligt eraan, doe je de algemeen beste legendaries, dan heb je niet zo snel een top deck, tevens vind ik het ook veel lastiger om te zeggen wat nu echt de beste legendaries zijn om te craften. Voor GvG was dat lijstje duidelijk, maar die lijst is nu zoveel groter, dus uiteindelijk moet je dan toch wel wat gerichter craften voor jouw type deck(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat me trouwens op valt is dat hearthstone packs veel duurder zijn op de iPad :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 21:18

Ryada

She/Her

(jarig!)
xelfer schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:15:
Wat me trouwens op valt is dat hearthstone packs veel duurder zijn op de iPad :o.
de oorzaak ervan is dat apple een aantal percentage wilt kringen van alle inapp aankopen (ook op aanschaf kosten van een app maar dat is inrelevant) hierdoor om dezelfde winst marge te behouden voor blizzard word er 30% bij de prijzen op de ipad opgeteld en is het dus duurder.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19
wambamNL schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:40:
[...]

de oorzaak ervan is dat apple een aantal percentage wilt kringen van alle inapp aankopen (ook op aanschaf kosten van een app maar dat is inrelevant) hierdoor om dezelfde winst marge te behouden voor blizzard word er 30% bij de prijzen op de ipad opgeteld en is het dus duurder.
Ja erg jammer, ik kocht namelijk wel eens packs op de iPad met iTunes kaarten (deze had ik dan met korting gekocht). Op deze manier waren de packs nog enigszins betaalbaar. Nu is dat voordeel helaas een beetje weg. Android doet helaas niet echt aan goedkopere giftcards, volgens mij hehe.

In de maand februari tot rank 9 gekomen, hoogste rank tot nu toe :P
Wie weet in maart legendary? Speel nu mechmage, maar zit al aan paladin te denken, heb alleen nog geen Tirion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Mech Mage en Hunter kom ik ongeveer in 80% van alle potjes tegen en de rest is een andere class.
Op het moment heb ik echt zoiets van als dit zo doorgaat is Hearthstone niet zo lang leuk meer om te spelen.
Ik van ook van mening dat Mech Mage gewoon OP is zeker Mech Warper en Blast mage als men dan ook nog op turn 8 2 Fireballs op je gezicht gooit is het snel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Meh voelt toch wel zuur om in arena 3x te verliezen terwijl je zelf lethal op het bord hebt liggen en de tegenstander topdeckt een dusdanige kaart (dark iron dwarf, fireball, en druid of the claw) waardoor ze jou net kunnen killen >.<

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:20
Ik was de huidige meta ook helemaal zat gisteravond, dus toen heb ik lopen broeden op een anti-meta deck. Dit is wat het geworden is (speciaal 2e Iceblock ervoor gecraft): http://i.imgur.com/p1NrLdo.jpg

Ik sta er nu 6-2 mee (van Rank 4 naar 3 gegaan gisteravond), waarbij ik alleen verloren heb van Control Priest (heb ik geen anti-kaarten voor =( ) en tegen een Face Hunter omdat ik een misplay had gemaakt (ik wou te graag Kezan doen, maar ik had Healbot moeten spelen en gewoon niet aan moeten vallen). Voor de rest werkt het deck echt prachtig, want alle andere matches heb ik gewonnen door ragequit concedes (2 Control Warriors, Mech Mage, Oil Rogue, Zoo en een Midrange Hunter). xD

EDIT:
Net een interessant topic tegengekomen op hearthpwn, waarbij er een aantal kaarten "geleaked" zijn: http://www.hearthpwn.com/...ssion/34566-brm-is-coming

Ik ben benieuwd of ze echt zijn, want ik vind ze namelijk wel interessant en ze zijn eigenlijk ook niet echt overpowered. 8)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/etVRj5c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LXfzCyJ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G3EygFg.jpg

EDIT2:
Afbeeldingslocatie: http://i38.servimg.com/u/f38/16/43/78/41/11026410.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door PCBaas op 01-03-2015 21:50 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessante nieuwe kaarten Timmy. Zien er idd niet al te overpowered uit. Ook leuk om iedere x de WoW lore terug te zien. Ik heb die game met veel plezier tot cataclysm gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Ik heb mijn match tegen Astie zojuist met 3-2 gewonnen. Waren leuke potjes, 1x heb ik dik gewonnen omdat ik erg veel geluk had met mijn draw, alle andere potjes waren vrij close.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Die hourglass sand lijkt me wel erg sterk, je hebt maar 5 seconden om je beurt te doen. Diverse animaties zorgen er al voor dat je niet je beurt kan uitspelen, dus dat lijkt me veel te sterk, zeker ook tegen tablet gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Benjamin- schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:32:
Die hourglass sand lijkt me wel erg sterk, je hebt maar 5 seconden om je beurt te doen. Diverse animaties zorgen er al voor dat je niet je beurt kan uitspelen, dus dat lijkt me veel te sterk, zeker ook tegen tablet gebruikers.
Ik gok dat er nog een 1 net voor die 5 staat die buiten beeld valt.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Thompson schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:47:
[...]

Ik gok dat er nog een 1 net voor die 5 staat die buiten beeld valt.
klopt want als je naar de alignment kijkt van de tekst staat er nog iets voor!

Onze match was op de eerste pot na erg leuk. Op het eind moest ik 3x facehunter verslaan om te winnen en dat lukte bijna. Kwam helaas 1 beurt tekort.
Succes verder in het toernooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Ik snap het schema trouwens niet helemaal van het toernooi. Moet ik nou tegen marius? Moet ik tegen Bekse? Of moet ik helemaal niet meer?

http://challonge.com/Tweakers_Conquest

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Wie kan me het volgende uitleggen? Gisteren gespeeld, wat arena en uiteindelijk alle openstaande quests afgehandeld. Log ik zojuist in om ff te kijken welke quest er vandaag is, heb ik opeens DRIE nieuwe quests?

Vrijdag en zaterdag had ik drie quests open staan en niks gehaald, waardoor ik tweemaal een quest misliep. Kan het zijn dat die als het ware "gequeued" waren en ik ze nu alsnog heb gekregen?

Overigens hoor je mij niet klagen hierover ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Morphs op 02-03-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Morphs schreef op maandag 02 maart 2015 @ 08:43:
Wie kan me het volgende uitleggen? Gisteren gespeeld, wat arena en uiteindelijk alle openstaande quests afgehandeld. Log ik zojuist in om ff te kijken welke quest er vandaag is, heb ik opeens DRIE nieuwe quests?

Vrijdag en zaterdag had ik drie quests open staan en niks gehaald, waardoor ik tweemaal een quest misliep. Kan het zijn dat die als het ware "gequeued" waren en ik ze nu alsnog heb gekregen?

Overigens hoor je mij niet klagen hierover ;)
Gebeurt mij inderdaad ook wel eens :) Volgens mij worden er idd max 3 quests gequeued die je dan in 1x te zien krijgt.

http://us.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/11423782853 zegt inderdaad hetzelfde

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Afbeeldingslocatie: http://www.request-design.nl/20150302011358.jpg
Altijd fijn die legendarys uit schredders...

Nieuwe seizoen begint vermoeiend voor mij.. mocht op 17 beginnen, inmiddels alweer 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Thompson schreef op maandag 02 maart 2015 @ 08:39:
Ik snap het schema trouwens niet helemaal van het toernooi. Moet ik nou tegen marius? Moet ik tegen Bekse? Of moet ik helemaal niet meer?

http://challonge.com/Tweakers_Conquest
Omdat Stalscu - RoricNormannum nog neit is gespeeld heeft Bekse nog geen tegenstander (winnaar van Stalscu - RoricNormannum) en de winnaar daarvan moet tegen jou. En de winnaar van jouw match moet tegen Marius__.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Predje schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:23:
Altijd fijn die legendarys uit schredders...

Nieuwe seizoen begint vermoeiend voor mij.. mocht op 17 beginnen, inmiddels alweer 18.
Dit is dan ook waarom ik geen fan ben van Shredder. Ik vind het een toffe kaart, maar de RNG is mij te groot. Het is bizar hoe 1 kaart zo het spel kan winnen of verliezen, had dat een Tirion, Deathwing of weet ik veel wat geweest, dan had je kunnen winnen.

Dat het nu moeilijk is, is niet vreemd, iedereen is nu lage rank, dus je speelt sowieso tegen eigen niveau, maar ook geregeld tegen hoger die even een lose streak hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Laatst online: 27-04 15:01
Benjamin- schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:10:
[...]

Dit is dan ook waarom ik geen fan ben van Shredder. Ik vind het een toffe kaart, maar de RNG is mij te groot. Het is bizar hoe 1 kaart zo het spel kan winnen of verliezen, had dat een Tirion, Deathwing of weet ik veel wat geweest, dan had je kunnen winnen.

Dat het nu moeilijk is, is niet vreemd, iedereen is nu lage rank, dus je speelt sowieso tegen eigen niveau, maar ook geregeld tegen hoger die even een lose streak hebben.
ik ben juist heeel erg fan van shredder, deze heeft me al meerdere keren meer gered dan andersom. Om onverklaarbare redenen krijg ik regelmatig kelthuzad, tirion en ysera uit shredder.

Mijn potjes gister tegen thebutler leverde me echter bolvar fordragon op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Benjamin- schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:10:
[...]

Even voor de duidelijkheid... ik kreeg die kutpanda uit een piloted schredder he :P
Sneeds zit wel in dit deck, maar had ik nog niet gespeeld. Sneeds levert mij 90% van de tijd een hele goede leg op.

Worden jullie btw ook niet kotsmisselijk van huntard#101203314 met allemaal 100% dezelfde moves en 0 taktiek.. turn 1 webspinner, turn2 haunted creeper, etc.. wat een kutspel kan het toch zijn..

[ Voor 11% gewijzigd door Predje op 02-03-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Facehunters kom ik op het moment juist een stuk minder tegen. Vooral control met freezing/explosive trap en veel deathrattle minions.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
RoricNormannum schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:33:
[...]

ik ben juist heeel erg fan van shredder, deze heeft me al meerdere keren meer gered dan andersom. Om onverklaarbare redenen krijg ik regelmatig kelthuzad, tirion en ysera uit shredder.

Mijn potjes gister tegen thebutler leverde me echter bolvar fordragon op...
Dat is dus RNG, en ik heb een hekel aan RNG. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Laatst online: 27-04 15:01
Benjamin- schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:04:
[...]

Dat is dus RNG, en ik heb een hekel aan RNG. :P
heh dan moet je volgens mij geen hearthstone spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Mijn decks hebben weinig tot geen RNG, hebben ze het wel, dan is het vaak zwaar beinvloedbaar, waardoor de RNG zeer klein wordt.

Sneeds is echter altijd extreme RNG, daar kan je heel weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cardgames zijn in de basis gewoon RNG. Vandaar dat ze ook niet echt geschikt zijn als competitieve games. Voor vermaak is HS echter wel prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
xelfer schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:30:
Cardgames zijn in de basis gewoon RNG. Vandaar dat ze ook niet echt geschikt zijn als competitieve games. Voor vermaak is HS echter wel prima :).
Haha komt hij weer. Zijn geen goede en slechte spelers, allemaal RNG :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is niet allemaal RNG. Je kan kiezen welke kaart je uitspeelt, wat je aanvalt etc. Je kan ook kiezen welke kaarten je in je deck stopt.

Je kan alleen zeer veel dingen ook niet beïnvloeden, zoals welke kaarten je pakt, wat de uitkomst is van kaarten met een random effect, of je mag beginnen of niet, welk deck je tegenstander speelt, wat hij pakt, etc....

Grote voordeel van HS is natuurlijk wel dat mana niet random is, i.t.t. games als Magic the Gathering. Ik heb in een grijs verleden MTG semi-competitief gespeeld (hoogste rating was rond de 1950) en daar werden regelmatig games beslist door gebrekkige mana draw of juist een overflow aan mana, maar geen spells om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
200 gold -> 2 pakjes -> 2 gouden legendaries (Hemet Nesingwary en Mekenigneer Thermaplugg) en een gouden rare (die ik al 2 x goud had) :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
xelfer schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:30:
Maar in die RNG zitten keuzes. Wanneer jij je starting hand krijgt, wat hou je, wat doe je weg? Wetende dat het RNG is moet je daar een keuze in maken.
Wanneer je diverse kaarten in je hand hebt, wat speel je dan, wat verwacht je te krijgen, hoe groot is de kans. In de RNG zit altijd kansberekeningen, juiste keuzes.

Sneeds is zo extreem random, ja er is een kansberekening, probleem is dat door de RNG het onmogelijk is om met de opties rekening te houden.
Dat is ook trouwens heel duidelijk met de Piloted Shredder, de juiste keuze is bijvoorbeeld om eerst te kijken wat eruit komt, voordat je iets speelt, ivm Doomsayer. Maar dan heb je weer kans op een Mana Wraith.
Om zulke kaarten heen spelen is zo gigantisch moeilijk, en dat is waarom ik zulke kaarten niet leuk vindt, te random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteraard zijn bepaalde kaarten meer RNG dan anderen en heb je de een bepaalde vorm van keuzemogelijkheid. De game is echter niet heel ingewikkeld, waardoor er ook weer beperkingen zitten aan de keuzes die je kan maken. Tenminste, als ik HS vergelijk met overige cardgames die ik gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
RNG is skill als het in je voordeel is en anders heeft die noob/tegenstander gewoon kei geluk! :P

De RNG moet je meenemen in de risico's die je neemt. Maar ook dan is het ooit janken met de pet op.

Vanmorgen nog een mage in de tang.. ik 6 minions, hij niks en 2HP.. natuurlijk schijt zijn Ragnaros mij dan kapot.
Echt Ragnaros moet haast wel een fixed hoger percentage hebben om face te raken.. gebeurd namelijk ALTIJD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Predje schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:46:
RNG is skill als het in je voordeel is en anders heeft die noob/tegenstander gewoon kei geluk! :P

De RNG moet je meenemen in de risico's die je neemt. Maar ook dan is het ooit janken met de pet op.

Vanmorgen nog een mage in de tang.. ik 6 minions, hij niks en 2HP.. natuurlijk schijt zijn Ragnaros mij dan kapot.
Echt Ragnaros moet haast wel een fixed hoger percentage hebben om face te raken.. gebeurd namelijk ALTIJD.
Achja zo ben ik juist wel eens in m'n face geraakt door rag en dat het me juist goed uitkwam omdat mijn ironbark protector dan bleef leven en de game kon finishen.

Over het toernooi; Zijn Stalscu en Roricnormannum van plan binnenkort hun partij te spelen?

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ragnaros is een voorbeeld van slechte RNG design, maar het is wel een hilarische kaart :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
xelfer schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:45:
Uiteraard zijn bepaalde kaarten meer RNG dan anderen en heb je de een bepaalde vorm van keuzemogelijkheid. De game is echter niet heel ingewikkeld, waardoor er ook weer beperkingen zitten aan de keuzes die je kan maken. Tenminste, als ik HS vergelijk met overige cardgames die ik gespeeld heb.
Nee de game is niet heel ingewikkeld, en toch blijven mensen steeds weer rond dezelfde rank zitten. Is zeker RNG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk omdat ze steeds hetzelfde deck spelen op dezelfde manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
xelfer schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:18:
Die is intressant.

Met mijn deck kwam ik afgelopen weekend op rank5.
Nu kom ik met hetzelfde deck en speelstijl niet voorbij 18.
Het lijkt of ik pech heb en ik speel ook wel geirriteerd.

Veranderd de meta dan echt gewoon zoveel in 1 dag?

Ik heb niet de skill om in te zien wat er anders is en hoe ik mijn deck aan moet passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Xelfer, je hebt in 1 pakje 200% meer gouden legs gehad dan ik in half jaar, hahaha.

Ouwe bofkont!

;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Turfschipper op 02-03-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
xelfer schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:18:
Maar als het spel zo simpel is, waarom haalt de ene Legendary, en blijft de ander op rank 15 steken, met hetzelfde deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waren 2 packs :D.

En de meta verandert veel aan het begin van een seizoen denk ik. Je hebt altijd mensen die zsm rank 5+ willen worden en die dan een aggro/face deck pakken om dat te bereiken. Als jouw deck slecht werkt tegen dat soort decks, dan zal je het in het begin vd maand moeilijk hebben.

Ik denk dat succes in HS vooral af hangt van je deckkeuze en de kaartkeuze binnen je deck. Als je bv veel taunt minions tegen komt, dan kan je the Black Knight gaan spelen en kom je veel Warrior/Rogue/Shaman decks tegen, dan is Harrison Jones weer een hele goede. Er zijn veel meta afhankelijke kaarten, die of relatief nutteloos zijn, of potentiële game winners.
Benjamin- schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:44:
[...]

Maar als het spel zo simpel is, waarom haalt de ene Legendary, en blijft de ander op rank 15 steken, met hetzelfde deck.
Om dezelfde reden dat een rekentoets op de middelbare school super makkelijk is, maar veel scholieren deze toch niet halen....

[ Voor 21% gewijzigd door xelfer op 02-03-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
xelfer schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:44:
Waren 2 packs :D.

En de meta verandert veel aan het begin van een seizoen denk ik. Je hebt altijd mensen die zsm rank 5+ willen worden en die dan een aggro/face deck pakken om dat te bereiken. Als jouw deck slecht werkt tegen dat soort decks, dan zal je het in het begin vd maand moeilijk hebben.

Ik denk dat succes in HS vooral af hangt van je deckkeuze en de kaartkeuze binnen je deck. Als je bv veel taunt minions tegen komt, dan kan je the Black Knight gaan spelen en kom je veel Warrior/Rogue/Shaman decks tegen, dan is Harrison Jones weer een hele goede. Er zijn veel meta afhankelijke kaarten, die of relatief nutteloos zijn, of potentiële game winners.

[...]

Om dezelfde reden dat een rekentoets op de middelbare school super makkelijk is, maar veel scholieren deze toch niet halen....
Het wordt tijd dat je legendary haalt om je mening te staven. Blijft een beetje geblaat nu vind ik. En kom niet aan met tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, grinden is toch lastig met een baan van 40 uur per week + 2 uur reizen per dag. Daarnaast speel ik deze game niet competitief en interesseert grinden mij in geen enkele game.

Ik speel gemiddeld zo'n 100 games per maand, waarvan de meeste met rare combo decks die nooit zouden werken in serieuze ranked play.

Zodra ze in HS een goed ELO systeem invoeren, vergelijkbaar met wow arena, dan wil ik nog weleens proberen om serieus op een ladder te spelen.

Nog 10.000 dust om een volledige complete collectie te hebben :o.

[ Voor 7% gewijzigd door xelfer op 02-03-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Kansloos 3-0 klop gehad.

Laatste 2 potjes kon ik amper een kaart leggen, wat een drama draw, ;-).

Maar heb ik dat niet, dan kan ik in het begin wel aardig mee. Maar vanaf een mana of 6 kom ik pure power te kort.

succes voor de rest iedereen die er nog in zit, en bedankt voor het organiseren.

Was trouwens een erg leuke game met wat chat er bij.

En..... Mijn eerste gouden frog! Jawel!

Moest hem helaas weer in leveren na afloop...

[ Voor 19% gewijzigd door Turfschipper op 02-03-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
xelfer schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:08:
Mja, grinden is toch lastig met een baan van 40 uur per week + 2 uur reizen per dag. Daarnaast speel ik deze game niet competitief en interesseert grinden mij in geen enkele game.

Ik speel gemiddeld zo'n 100 games per maand, waarvan de meeste met rare combo decks die nooit zouden werken in serieuze ranked play.

Zodra ze in HS een goed ELO systeem invoeren, vergelijkbaar met wow arena, dan wil ik nog weleens proberen om serieus op een ladder te spelen.

Nog 10.000 dust om een volledige complete collectie te hebben :o.
xelfer schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:44:
Ik vind het grappig, je blijft zeggen dat het makkelijk is, dat iedereen het kan halen, maar op 1 of andere manier niet doen. Maar je lijkt te vergeten dat de grootste reden gewoon de speler is, niet het specifieke deck, niet de rng, maar gewoon de speler.

Echt waarom zo de skill naar beneden praten tot het punt dat het lijkt of het niets meer uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
basically las je 50.001 procent winrate hebt kun je legend halen, dat dit een miljoen games kost is iets anders.

Daarom de aanname dat eigenlijk iedereen wel legend kan halen.
Echter haalt niet iedereen 50%+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
badboyqxy schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:56:
basically las je 50.001 procent winrate hebt kun je legend halen, dat dit een miljoen games kost is iets anders.

Daarom de aanname dat eigenlijk iedereen wel legend kan halen.
Echter haalt niet iedereen 50%+
Alleen als je die 50.001 procent hebt tot Legend rank. Iedereen zit boven die 50%, totdat ze op een rank komen dat te moeilijk is.
Bij veel mensen zit dat veel eerder dan de welbekende grind vanaf rank 5.

Maar dat is nu wel precies het probleem, veel mensen denken dat ze als ze zo makkelijk noobs kunnen afmaken op 15, en ook 10 halen, dat Legendary mogelijk is. Maar dat is niet zo, je moet echt met een positieve rate bij rank 5 komen, en dan keihard grinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Benjamin- schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 00:00:
[...]

Alleen als je die 50.001 procent hebt tot Legend rank. Iedereen zit boven die 50%, totdat ze op een rank komen dat te moeilijk is.
Bij veel mensen zit dat veel eerder dan de welbekende grind vanaf rank 5.

Maar dat is nu wel precies het probleem, veel mensen denken dat ze als ze zo makkelijk noobs kunnen afmaken op 15, en ook 10 halen, dat Legendary mogelijk is. Maar dat is niet zo, je moet echt met een positieve rate bij rank 5 komen, en dan keihard grinden.
Ik ben met 63% winrate van 15 naar 5 gekomen, toen was het seizoen voorbij.
Geen idee of ik nog verder had kunnen komen, maar tot 4 sterren in rank 5 kon ik die 63% makkelijk vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:20
Bij rank 5 > L kom je gewoon tegen exact dezelfde decks als bij rank 10 > 5, alleen maar meta decks. Volgens mij is dan ook het enige verschil hierbij hoeveel games die mensen hebben gedaan.

M.a.w.: een gekke grind zetten (minstens 4x zoveel games doen als je vorige maand hebt gedaan) en je komt er wel Predje. :)

P.S.:
M'n nieuwste creatie :*) : http://i.imgur.com/1yCzPmZ.jpg

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het probleem is dat legend rank halen niet in een ELO systeem valt. Tot rank 5 kan zelfs met een negatieve winrate, i.v.m. de mogelijkheid om winstreaks te halen. Dit zorgt voor een aantal problemen. Per saldo neemt het netto aantal sterren in de game (door winstreaks en doordat mensen legend halen) in een maand toe, waardoor het makkelijker is om aan het eind van een maand legend te worden/sterren te halen (minder concurrentie, inflatie van het aantal sterren).

Daarnaast zorgt de korte reset tijd van een seizoen (max 1 maand) dat je veel moet spelen in een korte tijd om legend te halen (zelfs als je met een 75% win rate legend zou halen, dan moet je nog flink wat games spelen).

Ik denk dat de meeste mensen die legend halen, dit ook behalen middels het spelen van veel games. De mensen die ik gesproken heb/waarvan ik de stats gezien heb, hebben tussen de 300 en 500 games gespeeld die maand om legend te halen.

Zelf heb ik bij wijze van experiment in november een bot aangezet op een andere account, puur om te zien wat er ging gebeuren. Simpel shaman deckje met Sea Giants en wat rares. Na zo'n 250 games zat de bot op rank 2 met 4 sterren (toen werden bots gebanned), met geprogrammeerde instellingen. De bot deed dus altijd hetzelfde. Ik heb af en toe met de bot meegekeken en ik zag dat de bot soms nogal sub-optimale plays maakte, maar uiteindelijk bleef de bot wel constant stijgen in ranks (soms zakte de bot een rank en steeg daarna weer een rank).

Ik vond dit wel een interessante analyse van het huidige ranking systeem in HS:
http://www.liquidhearth.c...ique-of-the-legend-ladder
PCBaas schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:34:
Bij rank 5 > L kom je gewoon tegen exact dezelfde decks als bij rank 10 > 5, alleen maar meta decks. Volgens mij is dan ook het enige verschil hierbij hoeveel games die mensen hebben gedaan.
Precies dit.

[ Voor 8% gewijzigd door xelfer op 03-03-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
Naja het is ook de qualiteit hoe je het deck gebruikt. Nu is de skillcap bij hs nu ook weer niet echt heel hoog te noemen toch zit er skill verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Dat de meeste mensen veel games nodig hebben om Legend te halen, klopt zonder meer, honderden games is dan ook niet raar. Maar als je dan bedenkt dat top spelers dit veel sneller halen, met decks die ook een seizoen eerder al populair was, dan moet je je afvragen of het nu alleen ligt aan veel games spelen, of gewoon skill?
Daarbij komt ook nog de skill om niet te tilten. Qua winrate moet ik Legendary zonder meer kunnen halen, maar ik kan vaak geen 20 potjes achter elkaar doen, andere mensen wel, dat is ook skill.
Predje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:39:
[...]

Ik ben met 63% winrate van 15 naar 5 gekomen, toen was het seizoen voorbij.
Geen idee of ik nog verder had kunnen komen, maar tot 4 sterren in rank 5 kon ik die 63% makkelijk vasthouden.
Nee, gewoon nee. Op rank 15 moet je veel hoger zitten dan 63%, de spelers daar zijn veel en veel slechter, ik heb 90%+ tot rank 10, simpelweg door de grote hoeveelheid missplays. Daarna neemt dit af, en heb je geregeld potjes waar sowieso geen direct missplays worden gemaakt. Kom je bij 5 dan zie je dat de tactiek flink is toegenomen. De enige manier dat je winrate zo consistent kan blijven, is wanneer je half bezopen tot rank 5 heb gespeeld.

Hoe dan ook, zit je op 60%+ dan moet je Legendary kunnen worden met genoeg tijd.
PCBaas schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:34:
Nah, rank 10 is echt veel makkelijker dan 5. De decks zijn hetzelfde, en mensen hebben genoeg begrip van de game, maar toch spelen ze te greedy, maken missplays enz.
badboyqxy schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:40:
Naja het is ook de qualiteit hoe je het deck gebruikt. Nu is de skillcap bij hs nu ook weer niet echt heel hoog te noemen toch zit er skill verschil tussen.
Wederom onzin.
Er zit gigantisch veel skill verschil tussen, waarom denk je dat een pro zoals Strifecro gewoon op een iets van 36 winstreak gaat? Constant eerste staat tussen de pro's. Als jij denkt dat hij niet op een veel hoger niveau zit dan de wij hier allemaal, dan heb je het toch echt gigantisch mis.
En vergeet niet, ik begrijp iedere play die hij maakt, er zijn in die zin geen verassingen, maar hij heeft alles in zijn hoofd zitten, verwacht vrijwel iedere kaart, maar wanneer je naar hem kijkt, dan begrijp je iedere zet, maar of jij hetzelfde had gedaan.. nee.

[ Voor 18% gewijzigd door Benjamin- op 03-03-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Benjamin- schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:47:
Dat de meeste mensen veel games nodig hebben om Legend te halen, klopt zonder meer, honderden games is dan ook niet raar. Maar als je dan bedenkt dat top spelers dit veel sneller halen, met decks die ook een seizoen eerder al populair was, dan moet je je afvragen of het nu alleen ligt aan veel games spelen, of gewoon skill?
Daarbij komt ook nog de skill om niet te tilten. Qua winrate moet ik Legendary zonder meer kunnen halen, maar ik kan vaak geen 20 potjes achter elkaar doen, andere mensen wel, dat is ook skill.

[...]

Nee, gewoon nee. Op rank 15 moet je veel hoger zitten dan 63%, de spelers daar zijn veel en veel slechter, ik heb 90%+ tot rank 10, simpelweg door de grote hoeveelheid missplays. Daarna neemt dit af, en heb je geregeld potjes waar sowieso geen direct missplays worden gemaakt. Kom je bij 5 dan zie je dat de tactiek flink is toegenomen. De enige manier dat je winrate zo consistent kan blijven, is wanneer je half bezopen tot rank 5 heb gespeeld.

Hoe dan ook, zit je op 60%+ dan moet je Legendary kunnen worden met genoeg tijd.

[...]

Nah, rank 10 is echt veel makkelijker dan 5. De decks zijn hetzelfde, en mensen hebben genoeg begrip van de game, maar toch spelen ze te greedy, maken missplays enz.

[...]

Wederom onzin.
Er zit gigantisch veel skill verschil tussen, waarom denk je dat een pro zoals Strifecro gewoon op een iets van 36 winstreak gaat? Constant eerste staat tussen de pro's. Als jij denkt dat hij niet op een veel hoger niveau zit dan de wij hier allemaal, dan heb je het toch echt gigantisch mis.
En vergeet niet, ik begrijp iedere play die hij maakt, er zijn in die zin geen verassingen, maar hij heeft alles in zijn hoofd zitten, verwacht vrijwel iedere kaart, maar wanneer je naar hem kijkt, dan begrijp je iedere zet, maar of jij hetzelfde had gedaan.. nee.
Chargeer much?

Tot rank 10 zat ik rond 70% winrate. 90% is in mijn ogen overdreven hoor. (letterlijk, je overdrijft)
Ik zeg dat ik van 15-5 63% had, begrijpend lezen.. dat is dan automatisch een gemiddelde.

Je moet dan net een perfect meta counter deck spelen ofzo, maar ik speel gewoon wat ik leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjamin- schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:47:
Niet tilten is inderdaad belangrijk. Zelf heb ik daar gelukkig in game weinig last van (waarschijnlijk omdat ik het allemaal toch niet serieus neem).

Grinden is inderdaad een skill. Een skill die ik niet beheers. In mijn WoW tijd kon ik ook niet 20 uur grinden op raidbosses, of weken grinden naar rank 14 PvP (oude systeem). Andere mensen konden dit wel en die personen haalden dan de hoogste PvP ranks of de world first boss kills. Toen arena geintroduceerd werd in WoW kon ik wel rank 1 PvP halen, omdat het toen meer ging om winstpercentages en skill dan in vanilla, waarbij het ranken vnl. draaide om hoeveelheid speeluren.

20 games achter elkaar grinden met hezelfde deck kan ik niet. Ik ga me na een paar games met decks waar relatief weinig tech in zit (zoals aggro decks) gewoon vervelen. Als ik een deck nog nooit gespeeld heb, dan kan ik dat deck vaak wat langer spelen, maar op een gegeven moment worden games gewoon saai.

Variatie is voor mij de essentie van plezier in HS.
Predje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:00:
[...]
Tot rank 10 zat ik rond 70% winrate. 90% is in mijn ogen overdreven hoor. (letterlijk, je overdrijft)
Je moet dan net een perfect meta counter deck spelen ofzo, maar ik speel gewoon wat ik leuk vind.
Ik ben vorig seizoen 27-2 in ranked gegaan tot rank 9 (na 14 februari had ik geen games ranked meer gespeeld, i.v.m. drukte van einde project + vakantie daarna). Dit is een winrate van 93% op de hogere ranks. Uiteraard zal de winrate wel dalen als je speelt tegen mensen meer weten wat ze aan het doen zijn. Een aantal van die 27 games heb ik gewonnen door domme plays van mijn tegenstanders. Tegen meer capabele tegenstanders had ik waarschijnlijk minder games gewonnen.

En met spelen wat je leuk vindt maak je het jezelf moeilijker om hoog te eindigen, maar waarschijnlijk maak je wel meer plezier.

[ Voor 12% gewijzigd door xelfer op 03-03-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
tsja ik kan ook zo'n kuthunter gaan spelen. lekker effectief, verstand op 0 en hoog ranken.
Maar daar bedank ik toch vriendelijk voor.

P.S. Bespaar je de moeite mij te overtuigen dat hunter echt wel skill zijn o.i.d. het is gewoon een achterlijke class voor onbekwame spelers. punt, de sleutel is gebroken :P
P.S. Yes; chargeer much! ^^
Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]