Dat de meeste mensen veel games nodig hebben om Legend te halen, klopt zonder meer, honderden games is dan ook niet raar. Maar als je dan bedenkt dat top spelers dit veel sneller halen, met decks die ook een seizoen eerder al populair was, dan moet je je afvragen of het nu alleen ligt aan veel games spelen, of gewoon skill?
Daarbij komt ook nog de skill om niet te tilten. Qua winrate moet ik Legendary zonder meer kunnen halen, maar ik kan vaak geen 20 potjes achter elkaar doen, andere mensen wel, dat is ook skill.
Predje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:39:
[...]
Ik ben met 63% winrate van 15 naar 5 gekomen, toen was het seizoen voorbij.
Geen idee of ik nog verder had kunnen komen, maar tot 4 sterren in rank 5 kon ik die 63% makkelijk vasthouden.
Nee, gewoon nee. Op rank 15 moet je veel hoger zitten dan 63%, de spelers daar zijn veel en veel slechter, ik heb 90%+ tot rank 10, simpelweg door de grote hoeveelheid missplays. Daarna neemt dit af, en heb je geregeld potjes waar sowieso geen direct missplays worden gemaakt. Kom je bij 5 dan zie je dat de tactiek flink is toegenomen. De enige manier dat je winrate zo consistent kan blijven, is wanneer je half bezopen tot rank 5 heb gespeeld.
Hoe dan ook, zit je op 60%+ dan moet je Legendary kunnen worden met genoeg tijd.
PCBaas schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:34:
Bij rank 5 > L kom je gewoon tegen exact dezelfde decks als bij rank 10 > 5, alleen maar meta decks. Volgens mij is dan ook het enige verschil hierbij hoeveel games die mensen hebben gedaan.
Nah, rank 10 is echt veel makkelijker dan 5. De decks zijn hetzelfde, en mensen hebben genoeg begrip van de game, maar toch spelen ze te greedy, maken missplays enz.
Wederom onzin.
Er zit gigantisch veel skill verschil tussen, waarom denk je dat een pro zoals Strifecro gewoon op een iets van 36 winstreak gaat? Constant eerste staat tussen de pro's. Als jij denkt dat hij niet op een veel hoger niveau zit dan de wij hier allemaal, dan heb je het toch echt gigantisch mis.
En vergeet niet, ik begrijp iedere play die hij maakt, er zijn in die zin geen verassingen, maar hij heeft alles in zijn hoofd zitten, verwacht vrijwel iedere kaart, maar wanneer je naar hem kijkt, dan begrijp je iedere zet, maar of jij hetzelfde had gedaan.. nee.
[
Voor 18% gewijzigd door
Benjamin- op 03-03-2015 10:52
]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900