wambamNL schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:28:
[...]
Ik maak dan meer fouten dan de meeste mensen, aangezien ik pas sinds vandaag weet te kunnen stijgen. Ik zit nu pas op rank 16, nog 1 win en ik zit op 15. (lange weg te gaan eer ik een keer legendary ben) Ik mis ook heel veel kaarten hoor daar niet van maar hoe wil je eigenlijk beter gaan worden in hearthstone? zijn er bijv speciale regels die het een stuk makkelijker maken of is het alleen maar spelen waardoor je beter kan worden?
Nee er zijn geen speciale regels. Ten eerste heb je heel veel ervaring nodig, dus weten hoe decks eruit zien. Ik kan aan een aantal kaarten direct zien wat ze er in hebben zitten, of in ieder geval de belangrijkste kaarten. Zo had ik vandaag een Paladin met 2x Argent Squire, dan weet ik wat turn 3 brengt, namelijk een Blood Knight. Weet je dit niet, dan heb je opeens een 9/9 voor je neus staan. Ook zal je in dat soort deck ook secrets vinden, namelijke Avenge en Redemption. Waarom? Omdat dit gewoon logische combinaties zijn, en weet je dit niet dan kan dit een heel kort potje worden.
Dit is dan ook waarom vreemde decks op hoge ranks niet werken, hebben mensen niet op tijd door wat je speelt, dan kan je heel hard winnen, maar op hoog niveau hebben mensen dit wel direct door en weten dan ook het gevaar van het deck.
Vervolgens wanneer je weet wat de ander speelt, moet je gaan nadenken wat jij dan wilt doen, en dat is dus ook erg lastig, want je moet gaan nadenken wat er is, maar ook wat de potentie is, dus wat hebben ze misschien nog in hand, wil je het risico dan nemen, is dat dan greedy, een kans of noodzaak.
Uiteindelijk vraagt het veel inzicht in decks en dan goed nadenken over je keuzes, niet overhaast spelen enz.
Dit is dan ook waarom aggro decks populair zijn, hier hoef je namelijk minder over na te denken. Met face Hunter kijk je alleen naar hele goede trades, en anders ga je gewoon face, echt goed hoef je niet te zijn om de nodige wins te pakken. Speel je bijvoorbeeld een vorm van control, dan moet je veel meer nadenken.
Er is een reden waaron een bepaalde decks populair zijn, dat is omdat ze sterk zijn. Er zijn een aantal kaarten die je kiest, en vervolgens vorm je een logisch deck er omheen, nu kan je hier zeker je creativiteit op loslaten, maar neem je Goblin Blastmage, dan wil je mechs, wil je mechs dan wil je Mechwarper, dan wil je als 1 drop Clockwork Gnome, met al die mechs zijn Cogmaster en Tinkertown weer heel goed. Een hoop parts? Dan is opeens Antonidas goed. En voor je het weet heb je een standaard Mech Mage deck met een paar verschillende kaarten.
Dat is ook het punt, er zijn een aantal class specific cards die het deck domineren, die vormen gewoon hoe je hem maakt.
djengizz schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:11:
[...]
Fouten of niet optimale value halen elke beurt is niet het enige wat goede spelers onderscheidt van minder goede spelers. Buiten kennis van het spel (wat mulligan je wanneer en waarom, wat zit er in het deck van de tegenstander, etc.) is een hele grote factor hoe je omgaat met je slechte beurten en handen die niet optimaal zijn.
Een mooi voorbeeld is BGH: een slechte speler zal hem bewaren om max. value te halen tegen een grote minion, een goede speler herkent bv. dat hij hem beter kan spelen op turn 4 omdat hij geen betere play heeft en niet terug kan komen van het tempo verlies van hero power --> pass. Dat is veel subtieler, heeft niet alles te maken met max. value of foutloos spelen maar is spelgevoel. Dat is iets wat komt met veel ervaring en spelinzicht en iets wat je op het eerste gezicht niet zal herkennen als mindere / beginnende speler.
Wanneer jij dit op een leeg veld tegen een handlock speelt, dan ben je toch echt wel een gigantische noob, speelt hij straks een 3 mana Mountain en een Darkbomb, doe dan maar alvast conceden. Dus het ligt er heel erg aan tegen wie je speelt. Tegen Mage, Paladin, Rogue, Zoo, Druid, Hunter enz is het een goede tot redelijke play, maar die hebben ook zelden targets, maar tegen andere ligt er heel erg aan, en wat de alternatieven zijn.
Verder is tempo verlies ook niet altijd even belangrijk, met mijn Paladin speel ik vooral reactief, ik kan dan ook gewoon een hero power doen en passen.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900