[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.317 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 21:18

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:41:
[...]

Volgens mij is het een kwestie van een goeie deck zoeken die je zelf ook fijn vind, ipv alle decks namaken die op internet staan, en voornamelijk, zoals alles overigens, veel oefenen!
van je fouten leren etc
ja ik speel heel veel rogue (alleen maar) omdat ik dat gewoon geweldig vind. maar ik speel het spel niet constant want jabeen haat liefde verhouding werkt niet altijd XD

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Benjamin- schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:02:
Fouten worden constant gemaakt, zelfs op de hoogste niveaus. Misschien wel niet dikke missplays, maar nog steeds plays die niet optimaal zijn, en uiteindelijk een fout blijken te zijn.
Fouten of niet optimale value halen elke beurt is niet het enige wat goede spelers onderscheidt van minder goede spelers. Buiten kennis van het spel (wat mulligan je wanneer en waarom, wat zit er in het deck van de tegenstander, etc.) is een hele grote factor hoe je omgaat met je slechte beurten en handen die niet optimaal zijn.

Een mooi voorbeeld is BGH: een slechte speler zal hem bewaren om max. value te halen tegen een grote minion, een goede speler herkent bv. dat hij hem beter kan spelen op turn 4 omdat hij geen betere play heeft en niet terug kan komen van het tempo verlies van hero power --> pass. Dat is veel subtieler, heeft niet alles te maken met max. value of foutloos spelen maar is spelgevoel. Dat is iets wat komt met veel ervaring en spelinzicht en iets wat je op het eerste gezicht niet zal herkennen als mindere / beginnende speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Na lang MechMage gespeeld te hebben, eindelijk een leuker deck gevonden! :D
http://www.hearthpwn.com/...ros-season11-grinder-mage

Binnen een week speelt natuurlijk elke mage dit deck ^^
Maar het is echt een fun deck, met bijna altijd wel een antwoord op de tegenstander!

Heb zelf wel wat aanpassingen gedaan (zie mijn comment maar bij het deck), maar in essentie is het hetzelfde gebleven. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:29
wambamNL schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:28:
[...]

Ik maak dan meer fouten dan de meeste mensen, aangezien ik pas sinds vandaag weet te kunnen stijgen. Ik zit nu pas op rank 16, nog 1 win en ik zit op 15. (lange weg te gaan eer ik een keer legendary ben) Ik mis ook heel veel kaarten hoor daar niet van maar hoe wil je eigenlijk beter gaan worden in hearthstone? zijn er bijv speciale regels die het een stuk makkelijker maken of is het alleen maar spelen waardoor je beter kan worden?
Nee er zijn geen speciale regels. Ten eerste heb je heel veel ervaring nodig, dus weten hoe decks eruit zien. Ik kan aan een aantal kaarten direct zien wat ze er in hebben zitten, of in ieder geval de belangrijkste kaarten. Zo had ik vandaag een Paladin met 2x Argent Squire, dan weet ik wat turn 3 brengt, namelijk een Blood Knight. Weet je dit niet, dan heb je opeens een 9/9 voor je neus staan. Ook zal je in dat soort deck ook secrets vinden, namelijke Avenge en Redemption. Waarom? Omdat dit gewoon logische combinaties zijn, en weet je dit niet dan kan dit een heel kort potje worden.
Dit is dan ook waarom vreemde decks op hoge ranks niet werken, hebben mensen niet op tijd door wat je speelt, dan kan je heel hard winnen, maar op hoog niveau hebben mensen dit wel direct door en weten dan ook het gevaar van het deck.
Vervolgens wanneer je weet wat de ander speelt, moet je gaan nadenken wat jij dan wilt doen, en dat is dus ook erg lastig, want je moet gaan nadenken wat er is, maar ook wat de potentie is, dus wat hebben ze misschien nog in hand, wil je het risico dan nemen, is dat dan greedy, een kans of noodzaak.

Uiteindelijk vraagt het veel inzicht in decks en dan goed nadenken over je keuzes, niet overhaast spelen enz.
Dit is dan ook waarom aggro decks populair zijn, hier hoef je namelijk minder over na te denken. Met face Hunter kijk je alleen naar hele goede trades, en anders ga je gewoon face, echt goed hoef je niet te zijn om de nodige wins te pakken. Speel je bijvoorbeeld een vorm van control, dan moet je veel meer nadenken.
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:41:
[...]

Volgens mij is het een kwestie van een goeie deck zoeken die je zelf ook fijn vind, ipv alle decks namaken die op internet staan, en voornamelijk, zoals alles overigens, veel oefenen!
van je fouten leren etc
Er is een reden waaron een bepaalde decks populair zijn, dat is omdat ze sterk zijn. Er zijn een aantal kaarten die je kiest, en vervolgens vorm je een logisch deck er omheen, nu kan je hier zeker je creativiteit op loslaten, maar neem je Goblin Blastmage, dan wil je mechs, wil je mechs dan wil je Mechwarper, dan wil je als 1 drop Clockwork Gnome, met al die mechs zijn Cogmaster en Tinkertown weer heel goed. Een hoop parts? Dan is opeens Antonidas goed. En voor je het weet heb je een standaard Mech Mage deck met een paar verschillende kaarten.
Dat is ook het punt, er zijn een aantal class specific cards die het deck domineren, die vormen gewoon hoe je hem maakt.
djengizz schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:11:
[...]

Fouten of niet optimale value halen elke beurt is niet het enige wat goede spelers onderscheidt van minder goede spelers. Buiten kennis van het spel (wat mulligan je wanneer en waarom, wat zit er in het deck van de tegenstander, etc.) is een hele grote factor hoe je omgaat met je slechte beurten en handen die niet optimaal zijn.

Een mooi voorbeeld is BGH: een slechte speler zal hem bewaren om max. value te halen tegen een grote minion, een goede speler herkent bv. dat hij hem beter kan spelen op turn 4 omdat hij geen betere play heeft en niet terug kan komen van het tempo verlies van hero power --> pass. Dat is veel subtieler, heeft niet alles te maken met max. value of foutloos spelen maar is spelgevoel. Dat is iets wat komt met veel ervaring en spelinzicht en iets wat je op het eerste gezicht niet zal herkennen als mindere / beginnende speler.
Wanneer jij dit op een leeg veld tegen een handlock speelt, dan ben je toch echt wel een gigantische noob, speelt hij straks een 3 mana Mountain en een Darkbomb, doe dan maar alvast conceden. Dus het ligt er heel erg aan tegen wie je speelt. Tegen Mage, Paladin, Rogue, Zoo, Druid, Hunter enz is het een goede tot redelijke play, maar die hebben ook zelden targets, maar tegen andere ligt er heel erg aan, en wat de alternatieven zijn.
Verder is tempo verlies ook niet altijd even belangrijk, met mijn Paladin speel ik vooral reactief, ik kan dan ook gewoon een hero power doen en passen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Benjamin- schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:12:
Wanneer jij dit op een leeg veld tegen een handlock speelt, dan ben je toch echt wel een gigantische noob, speelt hij straks een 3 mana Mountain en een Darkbomb, doe dan maar alvast conceden.
Het was een situationeel voorbeeld van een non-max value lijn. Daar dan een specifiek fout voorbeeld van maken is de boodschap missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Benjamin- schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:12:
[...]

Nee er zijn geen speciale regels. Ten eerste heb je heel veel ervaring nodig, dus weten hoe decks eruit zien. Ik kan aan een aantal kaarten direct zien wat ze er in hebben zitten, of in ieder geval de belangrijkste kaarten. Zo had ik vandaag een Paladin met 2x Argent Squire, dan weet ik wat turn 3 brengt, namelijk een Blood Knight. Weet je dit niet, dan heb je opeens een 9/9 voor je neus staan. Ook zal je in dat soort deck ook secrets vinden, namelijke Avenge en Redemption. Waarom? Omdat dit gewoon logische combinaties zijn, en weet je dit niet dan kan dit een heel kort potje worden.
Dit is dan ook waarom vreemde decks op hoge ranks niet werken, hebben mensen niet op tijd door wat je speelt, dan kan je heel hard winnen, maar op hoog niveau hebben mensen dit wel direct door en weten dan ook het gevaar van het deck.
Vervolgens wanneer je weet wat de ander speelt, moet je gaan nadenken wat jij dan wilt doen, en dat is dus ook erg lastig, want je moet gaan nadenken wat er is, maar ook wat de potentie is, dus wat hebben ze misschien nog in hand, wil je het risico dan nemen, is dat dan greedy, een kans of noodzaak.

Uiteindelijk vraagt het veel inzicht in decks en dan goed nadenken over je keuzes, niet overhaast spelen enz.
Dit is dan ook waarom aggro decks populair zijn, hier hoef je namelijk minder over na te denken. Met face Hunter kijk je alleen naar hele goede trades, en anders ga je gewoon face, echt goed hoef je niet te zijn om de nodige wins te pakken. Speel je bijvoorbeeld een vorm van control, dan moet je veel meer nadenken.

[...]

Er is een reden waaron een bepaalde decks populair zijn, dat is omdat ze sterk zijn. Er zijn een aantal kaarten die je kiest, en vervolgens vorm je een logisch deck er omheen, nu kan je hier zeker je creativiteit op loslaten, maar neem je Goblin Blastmage, dan wil je mechs, wil je mechs dan wil je Mechwarper, dan wil je als 1 drop Clockwork Gnome, met al die mechs zijn Cogmaster en Tinkertown weer heel goed. Een hoop parts? Dan is opeens Antonidas goed. En voor je het weet heb je een standaard Mech Mage deck met een paar verschillende kaarten.
Dat is ook het punt, er zijn een aantal class specific cards die het deck domineren, die vormen gewoon hoe je hem maakt.

[...]

Wanneer jij dit op een leeg veld tegen een handlock speelt, dan ben je toch echt wel een gigantische noob, speelt hij straks een 3 mana Mountain en een Darkbomb, doe dan maar alvast conceden. Dus het ligt er heel erg aan tegen wie je speelt. Tegen Mage, Paladin, Rogue, Zoo, Druid, Hunter enz is het een goede tot redelijke play, maar die hebben ook zelden targets, maar tegen andere ligt er heel erg aan, en wat de alternatieven zijn.
Verder is tempo verlies ook niet altijd even belangrijk, met mijn Paladin speel ik vooral reactief, ik kan dan ook gewoon een hero power doen en passen.
Over het algemeen heb ik dat wel snel door welk deck er gespeeld word. maar rond rank 15 zitten er zoveel rare varianten tussen. toenet een zoolock wat uiteindelijk een combi van hand en zoo werd ik bedoel hoe dan?
ik speel op het moment vooral veel tempo rogue. heel veel mensen weten niet hoe ze er tegen moeten spelen. terwijl ik gwn heel veel board control heb.
maar hoe weet je of iets een fout of een risico is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
djengizz schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:16:
[...]

Het was een situationeel voorbeeld van een non-max value lijn. Daar dan een specifiek fout voorbeeld van maken is de boodschap missen.
Specifiek een fout voorbeeld? Ik geef aan wanneer het wel en niet goed is, en dit noem jij een specifiek fout voorbeeld. Ik noem dit extreem selectief lezen.
wambamNL schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:37:
[...]

Over het algemeen heb ik dat wel snel door welk deck er gespeeld word. maar rond rank 15 zitten er zoveel rare varianten tussen. toenet een zoolock wat uiteindelijk een combi van hand en zoo werd ik bedoel hoe dan?
ik speel op het moment vooral veel tempo rogue. heel veel mensen weten niet hoe ze er tegen moeten spelen. terwijl ik gwn heel veel board control heb.
maar hoe weet je of iets een fout of een risico is?
Welke kaarten maakte het dat je dacht dat het zoo of handlock was?

Op lagere ranks zitten veel mensen met beperkte hoeveelheid kaarten, dus buiten minder sterke, maar wel creatieve decks, zitten er ook mensen die maar kaarten kiezen omdat ze niet het betere alternatief hebben.

Maar het blijft lastig hoor van die random kaarten, werd net helemaal kapot gemaakt door een Warrior op turn 2, ik heb 2 Cogmasters, Annoy, coin en wat anders. Dus ik denk ik dump beide cogmasters, in het ergste geval gaat er 1 dood van Fiery War Axe en dan dump ik Annoy. Gebruikt die Cleave... ja die kaart heb ik al maanden niet gezien, maar juist daardoor won die de game. :(

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:51

Turfschipper

Hup NAC

Snap echt niet dat mensen alle dekjes van internet af halen en dan gaan klagen dat er weinig aan is. Je verpest echt die game hoor.

En ik denk dat als je zelf alles uit vogelt, je uiteindelijk ook beter gaat worden. Maar..... Dat valt nog te bezien natuurlijk.

Eerst maar eens een self made legendary worden, ;-).
----

Zelf word ik momenteel echt gek van die priests die al mijn kaarten steelt. Wordt steeds erger. Hebben nu ook altijd die leg met deathrattle die een random minnion jat. Twee kaarten om je minnion van 3 attack te Jatten. Dan nog twee mind control minnions, met meer als 4 minnions op tafel. En dan nog die mind control kaarten van 10.

Dan moet ik echt een perfecte draw krijgen, of hij een hele slechte, anders kan ik er niet van winnen.

Vooralsnog..... Ik pak ze nog wel als ik ook eens wat kaarten krijg. Helaas krijg ik bijna alleen dubbele kaarten. Terwijl ik er nog heel veel niet heb.

Dat is wel een beetje frustrerend. Snap dat als je collectie vol raakt, je meer dust genereerd, maar als je er nog niet zoveel hebt, en dan toch steeds dubbele trekt, dan schiet het niet op.

Kreeg ook nog dust ipv gold, dus echt lekker door met de arena gaat vooralsnog niet. Rond de 3 gemmideld wins laatse paar runs denk ik.

Een keer 5-0 voor, en 5-3 geworden, dat was wel jammer.

Ach ja, er komt vast vroeger of later ineens een pakje waar van alles in zit, dat kan niet uit blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ik vind het leuk om decks te maken, maar tegelijk vind ik het ook leuk om de grootste skill match up te spelen. Mijn Paladin is bijvoorbeeld echt van mij, ik heb nog nooit een vergelijkbare door een pro ofzo zien spelen, maar mijn Mage decks zijn wel veel meer standaard.

Wil ik op het hoogste niveau spelen, dan moet ik ook met de beste decks spelen, dus dan heb je minder ruimte om te spelen met decks, en ga je veel meer richten op de uitdaging van het beste spelen.

Sylvanas is al iets van een jaar een standaard kaart in Priest, gewoon een zeer sterke kaart die control geeft, tevens ook makkelijk te activeren als Priest zijnde.

Priest is gewoon de klasse die jouw kaarten jat, dat is hoe je Priest speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Over fouten die je maakt. De meeste gaan omdat ik nog de kennis niet had.
Voorbeeld, heb een paarse minnion 2-3. Als ik dan een minnion summon met 1 attack, dan krijgt ie 2-3 erbij.

Dus ik dacht als je 1-2 spin die in twee 1-1 gasten deathrattlen, dat die dat ook krijgen. Maar dat is dus niet zo.

En ook bij die groene gast 1-2, die na de beurt zichzelf kopieert, had ik deze turn plus 3 attack gegeven. Echter, deze houdt die 3 attack niet na deze beurt, dus ook de kopie niet.

Dat zijn van die foutjes, dat moet je een keer doen, en dan weet je het. De game zit vol met deze dingetjes. ik vind het wel leuk om steeds weer wat bij te leren. Ipv een dek te pakken, alle ins and outs te leren. En dan maar wachten op een goede draw.

Daar is toch niks aan?

Is toch gewoon zielig om al die talloze precies dezelfde mage mech dekjes te zien? En dan well played etc.... Alsof ze zo goed zijn met hun perfecte draw en papegaaidekjes, op laddertje 14, haha.

Die gasten pak ik straks allemaal in. ;-).

[ Voor 25% gewijzigd door Turfschipper op 18-02-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Benjamin- schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:09:
[...]

Specifiek een fout voorbeeld? Ik geef aan wanneer het wel en niet goed is, en dit noem jij een specifiek fout voorbeeld. Ik noem dit extreem selectief lezen.

[...]

Welke kaarten maakte het dat je dacht dat het zoo of handlock was?

Op lagere ranks zitten veel mensen met beperkte hoeveelheid kaarten, dus buiten minder sterke, maar wel creatieve decks, zitten er ook mensen die maar kaarten kiezen omdat ze niet het betere alternatief hebben.

Maar het blijft lastig hoor van die random kaarten, werd net helemaal kapot gemaakt door een Warrior op turn 2, ik heb 2 Cogmasters, Annoy, coin en wat anders. Dus ik denk ik dump beide cogmasters, in het ergste geval gaat er 1 dood van Fiery War Axe en dan dump ik Annoy. Gebruikt die Cleave... ja die kaart heb ik al maanden niet gezien, maar juist daardoor won die de game. :(
Nou hij speelde 4 van die 8 8 kaarten weet de namen even niet = handlock want hij tapte ook heel veel.
Hij speelde ook met 75% low value minions zoals chow en dergelijke = zoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:52
Arena game....vijf kaarten over in mijn deck, ik mage VS shaman.... ik heb twee flamestrikes, beiden niet gezien.... zijn complete board is 3 of minder health, 7 mineons, we topdecken beiden.... krijg ik mijn flame strike? nope.... 4 kaarten over.... why god why

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Zelfs decks maken is leuk, maar de meeste decks die ik maak zullen nooit viable zijn om mee te ladderen.

Zo goed ben ik gewoon niet. Met de decks die ik maak kloot ik lekker wat aan in casualmode.

Voor de rest kijk ik graag naar streams van pro's en pak ik hun decks, of gewoon de populairste op Hearthpwn. Dat geef ik eerlijk toe, en eerlijk gezegd schaam ik mij er ook niet voor :) Zat decks die op Hearthpwn staan die gewoon heel erg goed zijn, en die ik zelf gewoon nooit en te nimmer beter had kunnen maken.

Ik pas wel hier en daar kaarten aan als ik vind dat het nodig is, maar dat maakt een deck nog niet ''mijn'' creatie.

http://www.hearthpwn.com/...e-legend-rank-last-season speel ik momenteel, en dat deck is gewoon best wel heel erg goed eigenlijk.

Ik vertik het simpelweg om mech te spelen, ongeacht de class. En hoewel ik Mage gewoon heel erg tof vind, is dit een mooi en zeer leuk alternatief. Ik houd van het verrassingselement van secrets, en m.i. hebben Mages verreweg de beste secrets van alle classes.

Net tegen een Druid kreeg ik zijn Sludge via Mirror, kreeg ik 2x Sludges terug door mijn Duplicate en verloor hij 1 Swipe en 1 Wrath op mijn Sludges door Counterspell :+ Het gevolg was een concede nadat mijn kant vol lag met Sludge Belchers (die van hem gekregen en uit m'n eigen deck) & Water Elementals :+

Zolang mensen plezier hebben moeten ze lekker zelf weten of ze netdecken of zelf decks maken, ieder z'n meug toch 8)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
stalscu schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:26:
Over fouten die je maakt. De meeste gaan omdat ik nog de kennis niet had.
Voorbeeld, heb een paarse minnion 2-3. Als ik dan een minnion summon met 1 attack, dan krijgt ie 2-3 erbij.

Dus ik dacht als je 1-2 spin die in twee 1-1 gasten deathrattlen, dat die dat ook krijgen. Maar dat is dus niet zo.

En ook bij die groene gast 1-2, die na de beurt zichzelf kopieert, had ik deze turn plus 3 attack gegeven. Echter, deze houdt die 3 attack niet na deze beurt, dus ook de kopie niet.

Dat zijn van die foutjes, dat moet je een keer doen, en dan weet je het. De game zit vol met deze dingetjes. ik vind het wel leuk om steeds weer wat bij te leren. Ipv een dek te pakken, alle ins and outs te leren. En dan maar wachten op een goede draw.

Daar is toch niks aan?

Is toch gewoon zielig om al die talloze precies dezelfde mage mech dekjes te zien? En dan well played etc.... Alsof ze zo goed zijn met hun perfecte draw en papegaaidekjes, op laddertje 14, haha.

Die gasten pak ik straks allemaal in. ;-).
Hobgoblin. Ja je moet een minion spelen, summonen, deathrattle enz werkt niet. Anders zat die ook in ieder Paladin deck. ;)
Tijdelijke damage boosts gaan altijd weg, maar stel dat je Echoing Ooze gebruikt met Blessing of Kings, dan krijg je 2x 5-6.

Waarom is er niets aan? Als jij de autosport ingaat, is het racen dan alleen leuk wanneer je de auto zelf ontwerp? Of kan je dan wel het onderscheid zien tussen bouwen en gebruiken?

Er zijn mensen die echt geweldige decks kunnen maken, maar er flink mee falen omdat ze te ongeduldig ofzo zijn, dan heb je mensen die ze geweldig spelen, maar niet echt originele decks kunnen maken, en dan heb je spelers die beide kunnen.
Maar een echt goed deck maken, is echt wel lastig.
wambamNL schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:48:
[...]

Nou hij speelde 4 van die 8 8 kaarten weet de namen even niet = handlock want hij tapte ook heel veel.
Hij speelde ook met 75% low value minions zoals chow en dergelijke = zoo
Zombie Chow is Zoo? Sinds wanneer? Zombie Chow is altijd control, die gebruik je om early game hun veld te stoppen, totdat jij de control kan pakken. Zombie Chow zie je dan ook tegenwoordig heel regelmatig in Handlock.

Ik weet niet wie het schreef, maar iemand had het over dat Handlock niet meer zo goed is, dat is die nog wel, maar je moet dus aanpassingen maken, Zombie Chow is er daar 1 van, maar er zijn er nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Die vergelijking met autoracen gaat nergens over.

--

Je moet ook doen waar je zelf zin in hebt. Alleen als je alles na aapt, dan gaat deze game je sneller vervelen.

Zie mensen dekjes namaken, ook nog eens precies nadoen hoe een pro die kaarten speelt, en dan verliezen ze, en dan beginnen klagen over de rng.

Terwijl ze bijna alle gameplay eruit halen, het enige wat ze doen is wachten op een goede draw. En dan makkelijk winnen middels een voorgekauwd recept. En dan hebben ze plezier...

Tsja... Dan ben je het zo beu ja. Bedoel dus niet dat het niet leuk kan zijn met ene topdek aan de slag te gaan. Maar meer dat je deze game niet zo lang interressant houdt voor jezelf. Het is allemaal wat afwisselender als je zelf aan gaat kloten, :-).

Maar goed agree to disagree.

[ Voor 31% gewijzigd door Turfschipper op 19-02-2015 03:39 ]

• Benjamin-
stalscu schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 23:58:
Die vergelijking met autoracen gaat nergens over.

--

Je moet ook doen waar je zelf zin in hebt. Alleen als je alles na aapt, dan gaat deze game je sneller vervelen.

Zie mensen dekjes namaken, ook nog eens precies nadoen hoe een pro die kaarten speelt, en dan verliezen ze, en dan beginnen klagen over de rng.

Terwijl ze bijna alle gameplay eruit halen, het enige wat ze doen is wachten op een goede draw. En dan makkelijk winnen middels een voorgekauwd recept. En dan hebben ze plezier...

Tsja... Dan ben je het zo beu ja. Bedoel dus niet dat het niet leuk kan zijn met ene topdek aan de slag te gaan. Maar meer dat je deze game niet zo lang interressant houdt voor jezelf. Het is allemaal wat afwisselender als je zelf aan gaat kloten, :-).

Maar goed agree to disagree.
Die vergelijking gaat nergens over? Begrijp je het nou gewoon niet of wil je het niet begrijpen?

Het maken van het deck, en het competitief spelen tegen andere, zijn 2 verschillende dingen. Dat het gebruikelijker is dat deze gecombineerd worden in een kaartspel, tegenover autoracen met het bouwen en racen van een auto, dat is logisch, maar de vergelijking klopt geheel.

Het maken van goed deck vereist namelijk veel meer dan leuke kaarten bij elkaar plaatsen, jij denkt misschien dat het een beetje bij elkaar rapen is, maar is veel om over na te denken welke kaarten je bij elkaar doet, synergy is leuk, maar hoe zorg je dat het ook samen werkt, dat je niet te snel geen kaarten meer hebt.
1 van de problemen van veel decks, is dat mensen te greedy zijn. Ze maken keihard Kel'Thuzad combo's, want ja als die werkt, dan ben je onverslaanbaar. Behalve natuurlijk dat deze misschien niet zo vaak werkt.
Een goed deck maken is heel veel fine tunen, maar wat als je hier geen zin in hebt? Wat als je gewoon een tof en goed deck wilt hebben en spelen?

Jij noemt mensen zielig omdat ze het spel graag op een andere manier spelen dan dat jij speelt, en jij irriteert je er duidelijk aan wanneer deze mensen winnen van jou, op rank 14.
Hieruit kan ik concluderen dat jij blijkbaar niet zo goed bent, of je nou niet goed bent als speler, of als deckbuilder, of natuurlijk beide, dat weet ik niet, maar ik vind het zielig, om mensen die een goed deck gebruiken om zo een uitdaging te vinden in het spel (namelijk het speel gedeelte), uit te maken als zielige personen die alleen maar deckjes kopieren.

Tevens beperk jij je tevens gigantisch in dit spel. Hoe versla je de tegenstander? Om te begrijpen hoe populaire decks in elkaar zitten, wat de synergy is, je doet dat door met het deck te spelen (of veel streams te bekijken natuurlijk). Daarnaast vergeet je dat veel mensen maar beperkte kaarten hebben, dus ipv allerlei decks te proberen, waarvoor ze de kaarten niet hebben, craften ze de kaarten om een goed deck te maken, en hoe weet je dat het deck goed is voor je ze craft? Juist door ze over te nemen.

Verwijderd

Moet zeggen dat ik het met stalscu eens ben. de autorace vergelijking klopt (op de belangrijke punten, maar meeste raceteam doen meer aan auto-ontwikkeling dan je zou denken), maar gaat niet echt op. Ja je kan in een ctg zoals heartstone niets met deckbuilding doen, maar dan laat je wel een hoop game liggen. En dat is het enige wat Stalscu zeg (zo als ik het lees), hij zegt helemaal niet dan mensen zielig zijn als ze gebruik maken van decks die iemand anders heeft verzonnen. (er is een verschil tussen mensen en de huidige algemene staat van hearthstone meta) Alleen dat je niet raar moet opkijken als je sneller bent uitgekeken op heartstone als je dat onderdeel laat liggen.

P.S. lees je eigen post nog een terug. vanwaar die agressie?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2015 13:19 ]

Meh net 3 potjes achter elkaar in de eerste 25 kaarten van mijn deck geen lightning storm gepakt :o. Ik speel er 2. Potje 1: 27 draws. Potje 2: 25 draws en Potje 3: 25 draws :o.

[ Voor 27% gewijzigd door xelfer op 19-02-2015 13:47 ]

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:47
xelfer schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:47:
Meh net 3 potjes achter elkaar in de eerste 25 kaarten van mijn deck geen lightning storm gepakt :o. Ik speel er 2. Potje 1: 27 draws. Potje 2: 25 draws en Potje 3: 25 draws :o.
Weet je wel zeker dat je met Shaman had gespeeld en niet met Miracle Rogue als je 3 games achter mekaar zoveel drawed en chagrijnig word als je dan geen Lightning Storm pakt? xD

:+

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

PCBaas schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:13:
[...]

Weet je wel zeker dat je met Shaman had gespeeld en niet met Miracle Rogue als je 3 games achter mekaar zoveel drawed en chagrijnig word als je dan geen Lightning Storm pakt? xD

:+
Ik speelde het legendarisch stabiele Malygos OTK deck :D.

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Zojuist voor de 3e keer op rij legend geworden. Was na een week al rank 4 geworden na de ladder reset met ramp/taunt druid. Iedereen speelde aggro en de deck dat ik gebruikte was heel erg stek en ik gebruikte ook een "healing touch" wat meesten niet zien aankomen. Dan gaan ze yolo face en vervolgens heb ik een taunt en heal, Gee Gee. Moet bekennen, nog nooit was ik zo snel rank 5- geworden na een reset.

Week erna met een eigen variant mage naar rank 2 gegrind en ook weer gederanked naar 4. Maar dat komt omdat, 1 dag mijn deck heel erg goed werkte en zoals ik eerder zei is de meta elke dag een "klein" beetje anders. Helaas zat ik ook bijna 2 weken vast bij rank 5-. Maar gelukkig sinds gister vanaf rank 2 naar legend geklommen met mechmage.

Voordat mensen zeggen geen skill en alleen maar face face. Soms lijkt of is dat daadwerlijk ook zo en gaan mensen alleen maar face face zoals face hunter en winnen ze ook. Maar bij mechmage moet je ook je mechs beschermen en niet alles op de board gooien ook al sta je voor, want een boardclear is dodelijk. Wat wel zo is, is dat mechmage wel 1 van sterkste deck is en redelijk betaalbaar is naast hunter decks. Daarom speelt ook iedereen er mee. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen er legend mee kan worden.

Wat Savjz een prospeler zei over hunters voor de undertaker nerf en ik ook mee eens ben. Hij vond namelijk dat de class/deck er voor zorgde dat "avarage" spelers games wonnen en dat je bij de hoge ranks skill te kort kwam. Dat klopt ook wel een beetje met mechmage, maar ik persoonlijk vind dat mechmage wel meer bij komt kijken dan de "good old" hunter.

Anyway, wat me opviel bij dit seizoen was dat de hunters van face hunter switchde naar midrange hunters midden in het seizoen. Wat voor sommige en ik erg verwarrend was. Daarnaast zag je ook dat Oil rogue ineens populair werd en goed werkte op de ladder. Voor druid en warrior is het naar mijn mening nu erg moeilijk te ladderen, niet onmogelijk, maar door de hoge aantal mechmage en hunters is het erg lastig. Ik zelf raad mensen aan om met de volgende 4 classes te ladderen, mechmage, paladin hunter en rogue. Daarvan is naar mijn mening rogue het moeilijkst, omdat het veel skill vergt. Ja het is gewoon tinker oil en flurry, maar je moet je in die positie kunnen spelen om je tegenstander er mee te killen. Je moet namelijk best veel keuzes maken als oil rogue.

Maar ik brei er maar een eind aan en hopelijk was dit voor sommige informatief om te lezen, of wakkert er een disuccies aan.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Hoeveel geluk moet je dan hebben zeg. Eerste potje in Arena met best een lekker priest deck. Krijg ik een mage tegen me met een cairne én een kel thuzad... bahbah.

Beeromaniac

Thompson schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:31:
Hoeveel geluk moet je dan hebben zeg. Eerste potje in Arena met best een lekker priest deck. Krijg ik een mage tegen me met een cairne én een kel thuzad... bahbah.
Welcome to arena.

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

An1mA schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:02:
Zojuist voor de 3e keer op rij legend geworden.
Gefeliciteerd! :)

Ik ben de afgelopen tijd aan de slag gegaan met een (klein beetje getweaked) Mech Mage deckje. Normaal gesproken speelde ik met zelfgebouwde decks enkel de daily quests en bleef ik rond rank 16/17 hangen. Nu in 1 streak (met slechts 1 loss) door van rank 18 naar rank 13 :D Eens kijken hoe ver we ermee kunnen komen :)

Ik ben ondertussen ook dust aan het verzamelen om Dr. Boom te craften, maar met enkel de daily quests om pakjes te kopen en dubbele kaarten te disenchanten duurt dat nog wel even :P

[ Voor 64% gewijzigd door dxta op 19-02-2015 17:01 ]

Omelette du fromage!

• PCBaas
Zojuist voor de 3e keer op rij legend geworden.
Goed bezig! :)F

Decklists plz B) ; want ik ben wel benieuwd met welke decks/techkaarten je hebt geladderd dit seizoen.
Ook ben ik wel benieuwd in hoeveel games je het hebt gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door PCBaas op 19-02-2015 17:02 ]

• Predje
Zojuist voor de 3e keer op rij legend geworden. Was na een week al rank 4 geworden na de ladder reset met ramp/taunt druid. Iedereen speelde aggro en de deck dat ik gebruikte was heel erg stek en ik gebruikte ook een "healing touch" wat meesten niet zien aankomen. Dan gaan ze yolo face en vervolgens heb ik een taunt en heal, Gee Gee. Moet bekennen, nog nooit was ik zo snel rank 5- geworden na een reset.

Week erna met een eigen variant mage naar rank 2 gegrind en ook weer gederanked naar 4. Maar dat komt omdat, 1 dag mijn deck heel erg goed werkte en zoals ik eerder zei is de meta elke dag een "klein" beetje anders. Helaas zat ik ook bijna 2 weken vast bij rank 5-. Maar gelukkig sinds gister vanaf rank 2 naar legend geklommen met mechmage.

Voordat mensen zeggen geen skill en alleen maar face face. Soms lijkt of is dat daadwerlijk ook zo en gaan mensen alleen maar face face zoals face hunter en winnen ze ook. Maar bij mechmage moet je ook je mechs beschermen en niet alles op de board gooien ook al sta je voor, want een boardclear is dodelijk. Wat wel zo is, is dat mechmage wel 1 van sterkste deck is en redelijk betaalbaar is naast hunter decks. Daarom speelt ook iedereen er mee. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen er legend mee kan worden.

Wat Savjz een prospeler zei over hunters voor de undertaker nerf en ik ook mee eens ben. Hij vond namelijk dat de class/deck er voor zorgde dat "avarage" spelers games wonnen en dat je bij de hoge ranks skill te kort kwam. Dat klopt ook wel een beetje met mechmage, maar ik persoonlijk vind dat mechmage wel meer bij komt kijken dan de "good old" hunter.

Anyway, wat me opviel bij dit seizoen was dat de hunters van face hunter switchde naar midrange hunters midden in het seizoen. Wat voor sommige en ik erg verwarrend was. Daarnaast zag je ook dat Oil rogue ineens populair werd en goed werkte op de ladder. Voor druid en warrior is het naar mijn mening nu erg moeilijk te ladderen, niet onmogelijk, maar door de hoge aantal mechmage en hunters is het erg lastig. Ik zelf raad mensen aan om met de volgende 4 classes te ladderen, mechmage, paladin hunter en rogue. Daarvan is naar mijn mening rogue het moeilijkst, omdat het veel skill vergt. Ja het is gewoon tinker oil en flurry, maar je moet je in die positie kunnen spelen om je tegenstander er mee te killen. Je moet namelijk best veel keuzes maken als oil rogue.

Maar ik brei er maar een eind aan en hopelijk was dit voor sommige informatief om te lezen, of wakkert er een disuccies aan.
Gaaf! Goed verhaal ook!

Heb nu zelf een niet-mech-mage (mech is effectief, maar redelijk eentonig imho) en ben vanmiddag van 15 naar 10 gegaan :D

Hoe zit jou mech-mage eruit? Heb zelf nooit echt succes gehad ook met mechmage
Als ik lees dat Pala, Rogue, Hunter en Mechmage aangeraden worden, dan lijkt me control Warrior wel een goede counter op de ladder ook?

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:16:
Moet zeggen dat ik het met stalscu eens ben. de autorace vergelijking klopt (op de belangrijke punten, maar meeste raceteam doen meer aan auto-ontwikkeling dan je zou denken), maar gaat niet echt op. Ja je kan in een ctg zoals heartstone niets met deckbuilding doen, maar dan laat je wel een hoop game liggen. En dat is het enige wat Stalscu zeg (zo als ik het lees), hij zegt helemaal niet dan mensen zielig zijn als ze gebruik maken van decks die iemand anders heeft verzonnen. (er is een verschil tussen mensen en de huidige algemene staat van hearthstone meta) Alleen dat je niet raar moet opkijken als je sneller bent uitgekeken op heartstone als je dat onderdeel laat liggen.

Haha, ;-).

jij begrijpt me helemaal. Ik verwijt helemaal niemand iets. Ik vind het totaal niet erg om te verliezen. Ik gaf alleen aan dat je een hele boel gameplay laat liggen. En dat je zo inderdaad sneller uitgekeken raakt op deze game.

Volgens mij zeg ik daar helemaal niks geks mee.

Kijk, ik zit gewoon lekker een spelletje te spelen, maar een aantal mensen hier zijn zo super serieus en inderdaad, de toon van de discussie, lol... Komop zeg...

Het is een kaartspelletje, cool down!

;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Turfschipper op 19-02-2015 18:12 ]

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb nog een vraag. Als je in je collectie gaat. En je drukt op crafting. Zie je dan alle beschikbare kaarten?

Maw, ik kan zo tellen hoeveel ik er nog mis? Of zie ik iets over het hoofd, en zijn er nog meer?

En die promo set kaarten, zijn er twee, die kan je niet meer scoren geloof ik he?

Heb je nog een reward section, maar die is nog leeg. Wellicht voor de toekomst?

Eens even uit zoeken hoeveel ik nu daadwerkelijk mis.

[ Voor 32% gewijzigd door Turfschipper op 19-02-2015 18:23 ]

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Uiteindelijk slechts 4-3 gegaan. Ook nog verloren van een paladin die ik op 2 health had, toen topdeckte die Alexstrasza...

Het lijkt echt alsof je, wanneer je zelf een fatsoenlijk deck hebt, veel betere tegenstanders krijgt. Want met een waardeloos deck was ik nu gegarandeerd 0-3 gegaan gezien de tegenstanders die ik had, heb volgens mij elk potje 1 of meerdere legendary's tegen me gekregen. Ik had zelf een Ysera, maar die heb ik welgeteld 2 van de 7 potjes in m'n handen gehad. Waarvan 1x tegen die mage met cairne/kel thuzad combo (toen was het voor mij al te laat...)

Beeromaniac

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik had gisteravond een potje die ik met heel veel geluk won, eerlijk is eerlijk.

Kreeg ik meteen een 'vriendschapsverzoek'. En dan weet je het eigenlijk al he.

Hij vertelde me dat mijn moeder een kameel was. In het Duits, hahaha, ;-).

Sommige mensen kunnen beter niet kaarten he, haha.

Verwijderd

stalscu schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:20:
Ik heb nog een vraag. Als je in je collectie gaat. En je drukt op crafting. Zie je dan alle beschikbare kaarten?

Maw, ik kan zo tellen hoeveel ik er nog mis? Of zie ik iets over het hoofd, en zijn er nog meer?

En die promo set kaarten, zijn er twee, die kan je niet meer scoren geloof ik he?

Zijn nog een paar kaarten die je niet kan craften of uit pack kan halen. Maar die krijg je automatisch als de set compleet heb. Bijv capt parot voor de piraten set. Dus daar hoef je geen zorgen over te maken.

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
stalscu schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:20:

Je kan inderdaad zo tellen hoeveel je nog moet van basic en gvg.
Als je Naxx selecteert kan je daar de gouden naxx kaarten craften.
Promo zijn Golden Elite tauren Chief en Goldin Geblin
Geward krijg je vanzelf, 1 als je alle murlocs hebt, 1 als je alle piraten hebt.

Ben nu rank 5, 9 dagen vakantie,,, misschien ga ik wel voor legendary, elk seizoen eindig ik weer tussen de 1 en 5, nu maar keer doorzetten. Vorig seizoen nog 1 met 2 sterren geweest. Helaas heeft februari maa 28 dagen...

PSN Profile

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:30

Is jou Mech Mage deck incl. Antonidas en Dr. Boom ?
En Druid is op het moment echt wel een van de beste classes in Hearthstone en zeer makkelijk aan te passen aan de de meta door je taunts te verwisselen met de combo of om zelfs een combo van beiden te hebben.
Zelf wil ik nu ook graag de kaarten voor de midrange Druid hebben maar 3200 dust voor 2x de lore 2x FoN en Cenarius gaat nog wel ff duren want heb pas 800 :'(
xelfer schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:10:
Als ik lees dat Pala, Rogue, Hunter en Mechmage aangeraden worden, dan lijkt me control Warrior wel een goede counter op de ladder ook?
Control Warrior heeft het juist heel lastig tegen Mech Mage.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• An1mA
@Dxta thanks ;)

@Xelfer Warrior heeft alleen een goede match-up vs rogue, de 3 andere verliest de warrior meestal van. Tegen mechmage bijvoorbeeld is het maar de vraag of je fiery war axe krijgt, dan heb je nog wel een kans. Anders is mechmage te snel voor warrior.
Hier heb je een leuke tierlist -> https://tempostorm.com/ar...amys-gvg-ladder-tier-list
Hoewel Magicamy nu onder vuur staat, vond ik de tierlist van haar altijd wel interessant en ben ik het haar meestal wel mee eens. Dat is btw, haar tierlist en wat zij zegt hoeft niet zo te zijn natuurlijk.

@beuker19 Druid heeft het nu gewoon lastig op ladder. Te veel mechmage, hunter en zelfs oil rogue is niet een niet al te goede match up voor druid. Zelf vind ik het op dit moment geen goede ladder class, maar ligt waarschijnlijk ook aan de ranks. Ik praat nu over rank -5.
PCBaas schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:01:
[...]

Goed bezig! :)F

Decklists plz B) ; want ik ben wel benieuwd met welke decks/techkaarten je hebt geladderd dit seizoen.
Ook ben ik wel benieuwd in hoeveel games je het hebt gedaan.
De volgende 4 decks heb ik dit seizoen gebruikt.
Van links naar rechts: Eigen versie Mage, Mech Mage, Taunt druid en Savjz Druid.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dyaXc0Dl.jpg?1

Stats
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z8HKgFJl.jpg?1

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ok, thanks mannen. Eens gaan tellen straks.

Feli an1ma, goed bezig, ;-).

--

Ik las ergens dat blizzard twee tegen twee aan het testen is. Dat lijkt me ook erg leuk.

Ik hoop dat je samen met een maat online kan, als duo dus. En ook een mode dat je in je eentje kan spelen en automatisch een willekeurige maat krijgt. Inclusief ranking of ladders of zo.

Even af wachten, maar ik denk dat het echt heel tof wordt.

[ Voor 99% gewijzigd door Turfschipper op 19-02-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:16:

Hij klopt, maar gaat niet echt op? Wat is het nu?

Punt is en blijft dat deckbuilding en spelen tegen de vijand, 2 verschillende dingen zijn

Verder zegt hij:
Hier noemt hij die spelers toch echt wel zielig, mensen die zielige decks kiezen, well played zeggen met hun papegaaidekjes. Dit is gewoon een kinderachtig opmerking van iemand die nog op laag niveau speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deckbuilding en games spelen zijn 2 totaal verschillende dingen inderdaad

Zelf een deck bouwen wat werkt in de huidige meta is best moeilijk. Vandaar dat 99% van de mensen gewoon wat decks van hearthpwn of andere sites af haalt en daar mee gaat spelen. Dit maakt mechmage ook populair. Het is relatief goedkoop om te maken, makkelijk om te spelen en je hebt goede matchups tegen behoorlijk wat decks.

De game op de juiste manier spelen is daarentegen niet heel erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Beide vereist een andere manier van spelen, goed spelen vereist snel kunnen nadenken, maar wel in de rust die nodig is om echt de juiste plays te maken. Een goed deck maken vereist een goed besef van wat sterk is, wat voor combo's enz.

Ik probeer altijd wel mijn eigen decks te maken, natuurlijk wel geinspireerd door wat ik ook zie. Maar soms lukt het gewoon niet om er een goed deck van te maken. Zo wil ik nog steeds een echt goed aggro Paladin deck, is er op een gegeven moment echt een goed aggro Paladin deck, ja dan kopieer ik die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Ik had net zo iets raars. ik speel een potje ranked op mijn mobiel. en ik win die game van een mech warlock (werkte totaal niet) aan het einde van de game kreeg ik de melding: "match recorded, reconnecting to the hearthstone servers" en ik heb de win gekregen (hij count voor mn daily) maar ik heb geen ster gekregen in ranked. dus volgens ranked heb ik niet gewonnen. iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
An1mA schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:24:
De volgende 4 decks heb ik dit seizoen gebruikt.
Van links naar rechts: Eigen versie Mage, Mech Mage, Taunt druid en Savjz Druid.
[afbeelding]

Stats
[afbeelding]
Thx! Die mech-mage heb ik ook gespeeld.
Het jammere vind ik dat het na een paar turns al duidelijk is of je kunt winnen.
Mechmage heeft geen echte turn cards en elke keer als ik probeer af te wijken van full-pull mechmage werkt het nog slechter. Het is echt gewoon plan A of niks. Als het werkt, dan werkt het ook echt natuurlijk!

Zelf heb ik nu echt heel veel plezier (mechmage x 10 plezier :P) met mijn "eigen" deckje afgeleidt van een netdeck.

Gister lach ik gewoon in een deuk.. ik had via mindcontroltech een cabalpriest gestolen, toen echo en later zijn cleric gestolen.. dacht daar heb ik niks aan.. allebei 7 minions en hij 1 shadowboxer...
Toen kwam de cicle of healing x 2............. in het totaal iets van 10 van mijn kaarten zien verbranden..
Maar mijn flamestrike erna en zijn lege hand deden hem toch conceden :P

Anway, wat zijn de zwakke plekken in mijn deck? http://www.hearthpwn.com/decks/198679-wesmagier

Momenteel veel moeite met facehunters (en die zijn er veel!), dus denk eraan om TBK (of wellicht 1 portal) in te ruilen voor 2x flamestrike.. gewoon om ze vaker in mijn hand te hebben. Ik verlies vaak net waar ik met een flamestrike zeker had gewonnen. (zelfde met paladin muster+master combo.,..)
Of wellicht zo een unstable ghoul goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komen jullie aan al die kaarten eigenlijk? Veel spelen of kopen? Verbaas me echt over sommige mensen met 6 legendary's in hun deck op rank 23, Gistere weer begonnen, momenteel rank 19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:10:
Hoe komen jullie aan al die kaarten eigenlijk? Veel spelen of kopen? Verbaas me echt over sommige mensen met 6 legendary's in hun deck op rank 23, Gistere weer begonnen, momenteel rank 19
Ik speel gewoon voor mijn kaarten, maar ik speel dan ook echt sporadisch.
Ik heb hetzelfde soms kom je van die decks tegen op low ranks waarvan je al meteen weet of je kunt winnen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:10:
Veel spelen ja, dan krijg je vanzelf kaarten. Soms niet boeiende legendaries, die gaan de shredder in --> meer kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wambamNL schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:11:
[...]

Ik speel gewoon voor mijn kaarten, maar ik speel dan ook echt sporadisch.
Ik heb hetzelfde soms kom je van die decks tegen op low ranks waarvan je al meteen weet of je kunt winnen of niet.
Ondanks zijn legendary's toch weten te winnen =D
Maar ik vind het zo raar dat mensen op low ranks al zoveel legendarys hebben, waarschijnlijk gekocht of net begonnen met de season neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:20:
[...]

Maar ik vind het zo raar dat mensen op low ranks al zoveel legendarys hebben, waarschijnlijk gekocht of net begonnen met de season neem ik aan.
Denk dat het vooral het laatste is eigenlijk.
Maar dat merk je best snel, toenet namelijk een deck met 8 legendarys tegen me gehad maar omdat ik al mijn hele tempo had opgebouwd kon hij niet meer winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:20:
[...]

Ik zit op rank 10 en kom echt regelmatig "golden+legendary cardback+1001 legendarys" spelers tegen (lees dagelijks).. Die moeten gewoon wat laat ingestapt zijn en komen even langs mij onderweg naar de top.
Soms is het nog een leuk potje, maar verliezen is vrij zeker (mogelijk ook al door mijn eigen mindset :O)

Soms zie je ook mensen die echt totaal niet weten wat ze doen, maar wel ALLE kaarten hebben en nog golden ook.. Dat is gewoon echt pay to win.. youtube staat vol van miljoenairszoontjes van 10 die van pappie voor een paar 1000 dollar/euro kaartjes krijgen. Titels als HelloKittyMeisterXL opening 2000 HS cardpacks oid ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Predje schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:27:
[...]

Ik zit op rank 10 en kom echt regelmatig "golden+legendary cardback+1001 legendarys" spelers tegen (lees dagelijks).. Die moeten gewoon wat laat ingestapt zijn en komen even langs mij onderweg naar de top.
Soms is het nog een leuk potje, maar verliezen is vrij zeker (mogelijk ook al door mijn eigen mindset :O)

Soms zie je ook mensen die echt totaal niet weten wat ze doen, maar wel ALLE kaarten hebben en nog golden ook.. Dat is gewoon echt pay to win.. youtube staat vol van miljoenairszoontjes van 10 die van pappie voor een paar 1000 dollar/euro kaartjes krijgen. Titels als HelloKittyMeisterXL opening 2000 HS cardpacks oid ^^
Je moet geen miljoenairszoontje zijn om 1000-1500 euro in een spel te steken hoor. Een gewone werkmens kan dit ook perfect. Het is gewoon te zien wat je belangrijker vindt in het leven. Kleren, gaming pc, reizen, veel feesten, iPhone of iets cheapass, BMW of Toyota, kaartjes in HS, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:57:
[...]

Je moet geen miljoenairszoontje zijn om 1000-1500 euro in een spel te steken hoor. Een gewone werkmens kan dit ook perfect. Het is gewoon te zien wat je belangrijker vindt in het leven. Kleren, gaming pc, reizen, veel feesten, iPhone of iets cheapass, BMW of Toyota, kaartjes in HS, etc.
Het was maar een voorbeeld.. ik zit er zelf ook alweer voor ruim 300 euro in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Golden kaarten winnen geen games hé :)
Legendaries trouwens ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
SeamusXanthus schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:35:
Golden kaarten winnen geen games hé :)
Legendaries trouwens ook niet...
Dat zegt ook niemand.

Maar golden decks op rank 20 is meestal pay2win
En golden decks op legendary rank is meestal heel veel gespeeld/ervaring/skill (en vaak ook nog pay2win)

Golden decks halen zonder kaarten te kopen is echt ultra geluk en heel veel tijd of veel geld spenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Nu online

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Predje schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:41:
[...]

Dat zegt ook niemand.

En golden decks op legendary rank is meestal heel veel gespeeld/ervaring/skill (en vaak ook nog pay2win)

Golden decks halen zonder kaarten te kopen is echt ultra geluk en heel veel tijd of veel geld spenderen.
Hoe is Gold Pay2win? Het is hoogstens pay2brag. En dat lijkt me prima. Betalen zij zodat ik gratis kan spelen.

Tuurlijk hebben zij misschien wat kaarten die hun deck beter maken, maar dat is niet pay2win. Dat is omdat ik niet genoeg heb gespeeld xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
[...]

Dat zegt ook niemand.

Dat zegt niemand. En vervolgens zeg je dat gold decks pay2win zijn.

Wees blij dat er mensen zijn die er geld in stoppen, dan kun jij lekker gratis spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Bosmonster schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:04:
[...]

Dat zegt niemand. En vervolgens zeg je dat gold decks pay2win zijn.

Wees blij dat er mensen zijn die er geld in stoppen, dan kun jij lekker gratis spelen.
Ik speel verre van gratis! Ik speel pay2win! Zonder mijn gekochte Dr Boom, Naxx, Anthonidas had ik nooit rank 10 gehaald. Vriend van mij is beter, maar weigert te betalen. Wij doen dagelijks potjes tegen elkaar, ik win het altijd met mijn gekochte kaarten van zijn commons! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Predje schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:08:
[...]

Ik speel verre van gratis! Ik speel pay2win! Zonder mijn gekochte Dr Boom, Naxx, Anthonidas had ik nooit rank 10 gehaald. Vriend van mij is beter, maar weigert te betalen. Wij doen dagelijks potjes tegen elkaar, ik win het altijd met mijn gekochte kaarten van zijn commons! :D
Mijn 26 f2p Legendaries zeggen hallo :)
Daarnaast, maak een hunter deckje met wat commons, rares en een paar epics en je kan gewoon legendary worden. Zelfde met zoo voorheen.
Het enige wat legendaries en een grotere collectie je oplevert is dat je met meerdere competatieve decks kan spelen. Zo kon ik pas na meer dan een jaar een volledig control Warrior deck maken.
Als die vriend van je alleen maar commons heeft speelt hij gewoon heel weinig of pas heel kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
SeamusXanthus schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:26:
[...]

Mijn 26 f2p Legendaries zeggen hallo :)
Daarnaast, maak een hunter deckje met wat commons, rares en een paar epics en je kan gewoon legendary worden. Zelfde met zoo voorheen.
Het enige wat legendaries en een grotere collectie je oplevert is dat je met meerdere competatieve decks kan spelen. Zo kon ik pas na meer dan een jaar een volledig control Warrior deck maken.
Als die vriend van je alleen maar commons heeft speelt hij gewoon heel weinig of pas heel kort.
Wij spelen beiden pas kort.

Ik heb zelf geen zin om een jaar kut te spelen voordat ik een deck kan maken en ik ga nog liever dood dan dat ik cancerhunter moet spelen.

Dr Boom is nu hot, die moet je NU hebben. Leuk als je hem over een jaar f2p hebt hoor! Ik koop hem wel gewoon, heb ik NU plezier in het spel.

En met Dr Boom heb ik al vele games gewonnen; feit = voor MIJ is het dus 100% p2win want ik heb de skill gewoonweg niet om zonder Dr Boom te winnen.

Mss had ik Dr Boom wel uit mijn 1e arena run gehaald en daarmee een mechmage gemaakt en kunnen roepen dat je zonder te betalen ook leuke decks kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Nu online

IdieEasy

Predje schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:53:
[...]

Wij spelen beiden pas kort.

Ik heb zelf geen zin om een jaar kut te spelen voordat ik een deck kan maken en ik ga nog liever dood dan dat ik cancerhunter moet spelen.

Dr Boom is nu hot, die moet je NU hebben. Leuk als je hem over een jaar f2p hebt hoor! Ik koop hem wel gewoon, heb ik NU plezier in het spel.

En met Dr Boom heb ik al vele games gewonnen; feit = voor MIJ is het dus 100% p2win want ik heb de skill gewoonweg niet om zonder Dr Boom te winnen.

Mss had ik Dr Boom wel uit mijn 1e arena run gehaald en daarmee een mechmage gemaakt en kunnen roepen dat je zonder te betalen ook leuke decks kunt maken.
Ik geloof niet dat jij snapt wat pay2win is. Dat is dat een paying user een oneerlijk voordeel krijgt waar een free user NOOIT aan kan komen. Zeg World of Tanks met 20% extra damage. Of de f2p shooters met geweren die 50% extra damage doen.

Ja, je kan in Hearthstone alles versnellen. Nee dat maakt het niet pay2win.

Maareh, ik wil je bedanken dat je zoveel geld uitgeeft. Keep up the good work! Blijft Hearthstone tenminste bestaan _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Zullen we weer eens een toernooitje spelen? Dan met de nieuwe formaat van Blizzard "conquest". Persoonlijk een toernooi die een weekje duurt en niet 2 weken.

All matches will be best-of-5. The first player to win 3 games within the match is considered the winner of the match and advances.
Each player must submit decklists from three unique classes prior to each stage of the event. Players may submit new decks prior to each stage of the event.
A player must win one game with each of his three decks to win the match.
When a player wins a game, the deck used by the winning player cannot be used for the remainder of the match.
The losing player can keep the same deck used or switch to a different one of their choice.
Players will be told what classes their opponent has available, but they won’t know which class is picked until both players have picked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IdieEasy schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:07:
[...]

Maareh, ik wil je bedanken dat je zoveel geld uitgeeft. Keep up the good work! Blijft Hearthstone tenminste bestaan _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hearthstone zal ook wel blijven bestaan, zoveel spelers.. ongelovelijk, plus het feit dat het van Blizzard is, die kan er altijd weer massaal geld in pompen als het nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
IdieEasy schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:07:
[...]

Ik geloof niet dat jij snapt wat pay2win is. Dat is dat een paying user een oneerlijk voordeel krijgt waar een free user NOOIT aan kan komen. Zeg World of Tanks met 20% extra damage. Of de f2p shooters met geweren die 50% extra damage doen.

Ja, je kan in Hearthstone alles versnellen. Nee dat maakt het niet pay2win.

Je zult het sarcastisch bedoelen, maar ik heb er geen moeite mee geld te stoppen in een simpel spelletje waar ik veel plezier aan beleef.

Ik PAY TO WIN aangezien ik zonder de kaarten die ik gekocht heb een stuk minder zou winnen.
De pets die je bij WoW koopt zijn pas geen p2win aangezien die 0 voordeel bieden.
Een collectie met alle legendarys biedt wel degelijk voordeel om te winnen.

Dat je het gratis ook in 100 jaar samen kunt spelen is prima en goede marketing, echter is er geen enkele pro/streamer/fulltime HSer die geen geld uit heeft gegeven om snel alle kaarten te hebben en competitatief te zijn.

Dat jij het geen p2win vindt maakt het niet minder waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Nu online

IdieEasy

Predje schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:38:
[...]

Je zult het sarcastisch bedoelen, maar ik heb er geen moeite mee geld te stoppen in een simpel spelletje waar ik veel plezier aan beleef.

Ik PAY TO WIN aangezien ik zonder de kaarten die ik gekocht heb een stuk minder zou winnen.
De pets die je bij WoW koopt zijn pas geen p2win aangezien die 0 voordeel bieden.
Een collectie met alle legendarys biedt wel degelijk voordeel om te winnen.

Dat je het gratis ook in 100 jaar samen kunt spelen is prima en goede marketing, echter is er geen enkele pro/streamer/fulltime HSer die geen geld uit heeft gegeven om snel alle kaarten te hebben en competitatief te zijn.

Dat jij het geen p2win vindt maakt het niet minder waar.
Ik bedoelde het niet sarcastisch. :x Ik vindt het echt fijn dat andere mensen er geld aan uit geven! Ik doe dat niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
An1mA schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:17:
Zullen we weer eens een toernooitje spelen? Dan met de nieuwe formaat van Blizzard "conquest". Persoonlijk een toernooi die een weekje duurt en niet 2 weken.
Ik wil best wel meedoen. 8)

Nog een klein dingetje over je stats, ik zie dat je in totaal maar 18 meer wins dan losses hebt gehaald. Ben je pas vanaf rank 4 begonnen met bijhouden of is dit incl. casual/de maand ervoor? Buiten dit vind ik het wel een prestatie en wil ik je nogmaals feliciteren met het behalen van Legend (voor de 3e keer). Nu nog die gekke(re) grind zetten naar top 100. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
PCBaas schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:50:
[...]

Ik wil best wel meedoen. 8)

Nog een klein dingetje over je stats, ik zie dat je in totaal maar 18 meer wins dan losses hebt gehaald. Ben je pas vanaf rank 4 begonnen met bijhouden of is dit incl. casual/de maand ervoor? Buiten dit vind ik het wel een prestatie en wil ik je nogmaals feliciteren met het behalen van Legend (voor de 3e keer). Nu nog die gekke(re) grind zetten naar top 100. :7
Ranked, maar de tracker is nog in alpha/beta sommige games record hij soms verkeerd. Zoals in de log van de developer, dus dat zou het wellicht kunnnen verklaren. Want ik was zelf ook wel verbaast over het verschil van win en loss. Kan ook gewoon zijn dat ik "maar" een 51% winrate player ben die legend haalt, haha.

https://github.com/Epix37/Hearthstone-Deck-Tracker/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTiuri
  • Laatst online: 26-05-2023
Over de P2W discussie zullen de meningen blijven verschillen denk ik ;). Buiten Naxxramas heb ik nog geen cent uitgegeven aan het spel. Dus ik ben niet volledig f2p, maar geef ook geen bakken geld er aan uit.

Waar ik de meeste lol uithaal zijn (i) arena en (ii) zelfgemaakte decks in ranked spelen met de beperkte kaarten die ik heb.

Arena gaat de laatste tijd wel aardig deze maand met runs van 6, 8, 11, 2, 4 en 7 wins.

Ranked speel ik nu rond rank 11-12 met een zoo-deck met LoreWalker Cho (mn eerste legendary). Heel veel spelers maken enorme misplays als ze Cho zien, en zo niet dat is het een softe taunt van 4 health.

Daarnaast speel ik voor de lol een reincarnate shaman deck met Sylvana's en Sneeds (beiden kunnen craften dankzij arena dust en een DE Golden King Krush). Heel cool om mee te spelen maar vrij onbetrouwbaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse

All matches will be best-of-5. The first player to win 3 games within the match is considered the winner of the match and advances.
Each player must submit decklists from three unique classes prior to each stage of the event. Players may submit new decks prior to each stage of the event.
When a player wins a game, the deck used by the winning player cannot be used for the remainder of the match.
The losing player can keep the same deck used or switch to a different one of their choice.
Players will be told what classes their opponent has available, but they won’t know which class is picked until both players have picked.
I'm in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Hier kun je je registreren -> http://challonge.com/Tweakers_Conquest
Ik kan mensen ook handmatig toevoegen, even mij een berichtje sturen met je Battletag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
An1mA schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:57:
[...]Kan ook gewoon zijn dat ik "maar" een 51% winrate player ben die legend haalt, haha.
Het is op zich ook wel logisch dat de meeste mensen die legendary halen net boven de 50% win zullen zitten, aangezien de meeste mensen gewoon vrijwel dezelfde decks spelen en dan draait het uiteindelijk toch om coinflip situaties. Die situaties win je de ene keer en verlies je de andere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

An1mA schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:11:
[...]

Ik kan mensen ook handmatig toevoegen, even mij een berichtje sturen met je Battletag.
Ik heb je een berichtje gestuurd.

Heeft iemand tips voor mij om decks te maken voor classes die geen rogue zijn?
Ik speel namelijk alleen maar rogue maar voor dat toernooi moet ik wat anders gaan spelen, dus graag tips en tricks en hulp is altijd fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
xelfer schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:28:
[...]

Het is op zich ook wel logisch dat de meeste mensen die legendary halen net boven de 50% win zullen zitten, aangezien de meeste mensen gewoon vrijwel dezelfde decks spelen en dan draait het uiteindelijk toch om coinflip situaties. Die situaties win je de ene keer en verlies je de andere keer.
Ik blijf het idee houden dat de frustratie er bij jou af blijft druipen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekse schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:37:
[...]
Ik blijf het idee houden dat de frustratie er bij jou af blijft druipen :)
He het is ook heel frusterend om altijd de coinflip te verliezen puur op RNG. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

[...]

Dat zegt ook niemand.

Gouden decks _O_ Heb m'n Demonheart deck nu helemaal goud op Mortal Coil + Hellfire na. Blijkbaar wordt de coin ook goud als alle andere kaarten goud zijn :*) Nog even doorlevellen dus.

Met name gouden Jaraxxus is vet! Dan wordt alles goud, ook de infernals die je popt met je hero ability.

* London is een sucker voor gouden kaartjes :P

[ Voor 14% gewijzigd door London op 20-02-2015 14:57 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kijk er denk ik iets anders naar. Als je HS opdeelt in 3 factoren: geluk, skill en deck keuze die de winkans beinvloed analyseert, dan mag je er vanuit gaan dat 2 van deze factoren voor beide spelers over de linie zo goed als gelijk zullen zijn.

Deck: Als je in de huidige meta een deck als mech mage speelt dan kom je op hogere ranks decks tegen die een redelijke matchup hebben tegen mech mage. Je basis winkans zal dan rond 50-55% liggen, maar niet veel hoger dan dat, en soms ook lager dan dat. Over de linie is er niet 1 netdeck die alles domineert.

Skill: Je mag er ook vanuit gaan dat mensen op die rank een idee hebben wat ze aan het doen zijn, dus je zal weinig games kunnen winnen op basis van de fouten van je tegenstander. Er vanuitgaande dat jezelf over de linie ook weinig fouten maakt, kan je deze factor dus wegstrepen.

Geluk: Ook deze factor kan je denk ik over een grote hoeveelheid games wegstrepen. De ene game heb je geluk, de andere game pech. Zo werken card games nou eenmaal.

Uiteindelijk zal je met een standaard populair netdeck waarschijnlijk rond de 52-57% van je games winnen om legendary te halen, waardoor je een grote hoeveelheid games nodig hebt.

Er is wel een manier om met weinig games legendary te halen. Hier heb ik het met KTimmy ook wel over gehad.....

Als jij een onbekend deck speelt, welke zeer goed werkt in de huidige meta, dan kan je met een hoge winrate (en dus weinig grind) legend worden. De meta bestaat vaak uit dominante decks en decks die goed werken tegen de dominante decks. Mensen passen hun decks ook aan op basis van de meta. Dus als jij iets speelt wat mensen niet verwachten, dan zitten je tegenstanders met relatief nutteloze techkaarten (die vnl. goed werken tegen de huidige meta) en weten ze vaak niet wat ze kunnen verwachten.

Zelf speel ik weinig ranked overigens. Ik vind het veel leuker om te klooien met gare Malygos OTK decks, Murlocs of andere obscure decks.

Mijn ranked stats voor dit seizoen zijn:

Rank 9 - 27 wins 2 losses
Control Priest 5-0
Control Warrior 22-2 (1 x verloren omdat een pakketbezorger aanbelde en dit duurde nogal lang waardoor ik de eerste 4 beurten van de game gemist had, 1 x verloren van een mech Shaman die erg goed pakte terwijl ik erg slecht pakte).

[ Voor 11% gewijzigd door xelfer op 20-02-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

xelfer schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:57:

Mijn ranked stats voor dit seizoen zijn:

Rank 9 - 27 wins 2 losses
Control Priest 5-0
Control Warrior 22-2 (1 x verloren omdat een pakketbezorger aanbelde en dit duurde nogal lang waardoor ik de eerste 4 beurten van de game gemist had, 1 x verloren van een mech Shaman die erg goed pakte terwijl ik erg slecht pakte).
Zou je deze decks willen sharen? Ik speelde voor GvG vaak control warrior maar heb geen idee wat ik na GvG allemaal moet aanpassen om er weer een degelijk deck van te maken.

Priest ben ik gewoon nieuwsgierig naar omdat ik daar nooit echt sterk mee ben geweest.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik denk dat je voor priest wel een aantal kaarten moet hebben die je niet kan missen. Anders is priest niet zo sterk.

(Denk ik)

Ik vind zelf de p2win discussie niet zo interressant. Want wat maakt het eigenlijk uit als uiteindelijk blijkt dat de ene partij gelijk had, de game blijft toch hetzelfde. Geen reden om daar zo pissed off van te raken, als je die forums leest haha.

Ik denk dat het een beetje in het midden ligt. Het is meer een pay to progress. Je komt sneller aan kaarten, en je kan dus sneller een sterker dek maken. Maar dan moet je er nog wel mee kunnen spelen.

Maar ook dat wordt nogal eens overdreven hoor. Elke blinde kan een mech mage dek perfect spelen. Als je maar een goede draw hebt.

Heb je die niet, en dat gebeurt nogal eens natuurlijk. Komt het toch op skill en gamekennis aan hoor. Kan je betalen wat je wilt, maar als je geen idee hebt hoe je de slechte draw op kan vangen, dan ga je het toch vaak niet redden.

[ Voor 4% gewijzigd door Turfschipper op 20-02-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:30
Ik wil mij ook niet mengen of het nu wel/niet P2W is maar je heb zeker wel voordeel op iemand die geen geld uitgeeft al is het misschien maar voor een aantal weken/maanden en dat valt gewoon niet te ontkennen.
Als je nu wil spelen en je hebt bijv. geen Naxx kaarten ben je gewoon echt in het nadeel en je moet op zijn minst 3500 gold halen maar met de F2P decks doe je daar ook nog eens langer over.
Zelf heb ik er overigs geen problemen mee om geld aan HS uit te geven maar wel met sommige spelers die echt geen skill hebben maar gewoon omdat ze alle goede kaarten hebben hoger op de ranking staan en soms zelfs legend zijn :+ (Maar misschien betalen ze daar ook wel iemand voor) want een goed deck van Hearthpwn afhalen kan iedereen en misschien wint een goede speler er 70% mee en een slechte 51% maar dan nog is het genoeg om zeker tot rang 3-4 te komen.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Legendaries winnen geen games?

Oke ik mis voor control Paladin de volgende kaarten: Tirion, Sylvanas, Black Knight en Harrison. Met wat vervang je die om te zorgen dat je dezelfde win/loss hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Heb mijn kaarten eens geteld. Kan een telfoutje in zitten. Alle kaarten zijn er 354.

Ik mis nog

- 123 hero kaarten
- 102 neutral kaarten

Laatste 10 pakjes denk ik 5 nieuwe kaarten gescoord. (Edit, zijn er toch iets meer, denk 15 of zo, blijft niet zo veel van de 50. Heb nu pas 52 gvg kaarten in totaal, wel allemaal al drie- of meer dubbel, hehe)

Dat....is.....magertjes.....

:-)

In de arena ook nog niet meegezeten laatste dagen. Hang een beetje op 3/3 op het moment. 1 arena in ongeveer 1,5 dag schiet ook niet zo op.

Jammer dat er geen free to play arena is, want dat is wel echt veruit de leukste mode.

Ps. Bij een eventuele free arena win je uiteraard geen packs of gold dan. Gewoon een extra speelmodus erbij.

[ Voor 21% gewijzigd door Turfschipper op 21-02-2015 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thompson schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:52:
[...]

Zou je deze decks willen sharen? Ik speelde voor GvG vaak control warrior maar heb geen idee wat ik na GvG allemaal moet aanpassen om er weer een degelijk deck van te maken.

Priest ben ik gewoon nieuwsgierig naar omdat ik daar nooit echt sterk mee ben geweest.
Het warrior deck is gewoon vrij standaard hoor. T.o.v. pre-GvG zijn alleen 2 Shieldmaidens en Dr. Boom erbij gekomen. Het priest deck is ook niet super bijzonder. Ik heb gewoon gekozen voor de kaarten waarmee ik het meeste succes denk te hebben in de huidige metagame.

Control Warrior: http://www.hearthpwn.com/decks/199335-control-warrior

Control Priest: http://www.hearthpwn.com/decks/199337-control-priest

Ik heb nu zelf aan het experimenteren met control hunter, maar ik ben er nog niet over uit of dit nou zal gaan werken :D.

Edit: Ik vond dit warrior control deck ook wel interessant: http://www.hearthpwn.com/...streak-mamaos-anti-ladder

Vrijwel hetzelfde als mijn deck. Wat anders is:

- Ragnaros
- Harrison Jones
- Big Game Hunter

+ 2 x Bomb Lobber
+ Antique Healbot

[ Voor 12% gewijzigd door xelfer op 21-02-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Een reminder.

Toernooi afhankelijk van de snelheid duurt ongeveer een weekje en start op maandag. Hopelijk is er genoeg animo voor het toernooi.

[ Voor 4% gewijzigd door An1mA op 21-02-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb weer een fun deck gemaakt.. Een battlecry/immediate impact paladin deck..
Elke minion heeft een bepaalde battlecry of een ability waardoor hij meteen dezelfde beurt nuttig is.
Ik heb lang niet alle kaarten, dus bomb lobber zit er niet in helaas.

Maar denk aan kaarten als bgh, mct, kezan mystic, dark iron wolf, ragnaros, alexstraza, stampeding kodo, youthful brewmaster (die heeft trouwens wel leuke sinergy met de overige minions).

Best grappig.

Edit: Helemaal wanneer je Maexna kan stampeding kodo'en.

[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 21-02-2015 14:27 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou een arenatje waarin ik weer gegarandeerd 0/3 zal gaan.

Priest gekozen en gewoon 0 class kaarten kunnen kiezen. Helaas zijn de 30 minions in mijn deck ook dusdanig slecht dat ik vaak 2 voor 1 moet ruilen in mijn nadeel =X.

Weer zonde van de 150 gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
xelfer schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:37:
Nou een arenatje waarin ik weer gegarandeerd 0/3 zal gaan.

Priest gekozen en gewoon 0 class kaarten kunnen kiezen. Helaas zijn de 30 minions in mijn deck ook dusdanig slecht dat ik vaak 2 voor 1 moet ruilen in mijn nadeel =X.

Weer zonde van de 150 gold.
30 minions in een deck? Leek je handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Bekse schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:40:
[...]

30 minions in een deck? Leek je handig?
0 class kaarten betekent automatisch 30 minions.. Er zijn geen non-class spells.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
aicaramba schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:48:
[...]

0 class kaarten betekent automatisch 30 minions.. Er zijn geen non-class spells.
Dat klinkt logisch ja, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had best wat Holy Nova's enzo gewild hoor :).

Net wel een potje gewonnen zowaar. Tegenstander had voor 8 hp aan minions in play en mijn Mad Bomber gevolgd door Madder Bomber deden 8 dmg op de minions. Skills that get the kills!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
An1mA schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:53:
Een reminder.

[...]

Toernooi afhankelijk van de snelheid duurt ongeveer een weekje en start op maandag. Hopelijk is er genoeg animo voor het toernooi.

Submit decklists moet eruit ga ik vanuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net zowaar weer 3 potjes gewonnen van insane slechte spelers :o. Sommige lui spelen zo legendarisch dat ik er echt gewoon de slappe lach van krijg :D.

De volgende legendarische situatie is het geval.

Tegenstander heeft een Auchenai Priest op de board (alle heals van hem worden dmg). Ik leg een 3/6 Fen Creeper neer.

Nu zijn legendarische masterplan:

Stap 1. Val de Fen Creeper aan met de Auchenai Priest.
Stap 2. Vergeet logisch na te denken.
Stap 3. Cast Holy Nova.
Stap 4. Huil omdat jij geen board meer hebt en de Fen Creeper nog gewoon 3/1 is.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2qbd747.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:52
Ik denk dat ik niet meedoe met het tournooi, ik heb eigenlijk alleen een goed Priest deck maar mis gewoon teveel kaarten om leuke decks mee te bouwen. Ik kan dan wel zoo of facehunter gaan maar dat is voor niemand leuk lijkt me.

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
xelfer schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:30:
Net zowaar weer 3 potjes gewonnen van insane slechte spelers :o. Sommige lui spelen zo legendarisch dat ik er echt gewoon de slappe lach van krijg :D.

De volgende legendarische situatie is het geval.

Tegenstander heeft een Auchenai Priest op de board (alle heals van hem worden dmg). Ik leg een 3/6 Fen Creeper neer.

Nu zijn legendarische masterplan:

Stap 1. Val de Fen Creeper aan met de Auchenai Priest.
Stap 2. Vergeet logisch na te denken.
Stap 3. Cast Holy Nova.
Stap 4. Huil omdat jij geen board meer hebt en de Fen Creeper nog gewoon 3/1 is.

[afbeelding]
Ja zulke plays zie ik ongeveer voor 2-3 potjes per seizoen, dan kom ik die slechte spelers niet meer tegen. :P

Het mooiste wat ik heb gezien, is een Shaman die eerst mijn Mirror Entity (dit was trouwens wel tijdens Naxx) activeerde met een grote minion, waarbij ik een nog dominantere positie had, activeerde vervolgens nog een Mirror Entity, en hij speelde gewoon een Sea Giant. Bedoel de eerste keer oke, maar de tweede keer weet je toch wat iemand in zijn deck heeft. :P
Even screenshot bekeken, die gast had 7 kaarten in hand, dus vast wel een betere play. :P

Tijdens Naxx vond ik aggro/tempo Mage veel toffer trouwens. Bijna niemand speelde het, maar was echt wel heel leuk, de combinatie van Mirrors en Counterspells, met Undertaker/Deathrattles en natuurlijk Kirin Tor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat soort halve zolen kom je voornamelijk in arena tegen bij de eerste paar rondes.

Uiteindelijk 4-3 gegaan met de emmer stront. De games die ik verloor was ik meestal beurt 5-6 al dood tegen hele zieke decks.

Laatste potje verloren tegen een turn 1 Argent Squire gevolgt door een turn 2 Blood Knight. Zonder creature removal is er niets tegen een turn 2 6/6 te doen helaas :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Echt weer heerlijke drama in Hearthstone. Magicamy (voormalig Tempo Storm), is dus een dude. De persoon die op webcam gezien is in tournaments, was niet degene die speelde, dat was een gozer uit Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee wie Magicamy is, maar dat is wel bijzonder. Waarschijnlijk hebben ze het gedaan omdat aantrekkelijke vrouwelijke gamers waarschijnlijk veel meer geld ophalen via Twitch?

Ik weet nog wel enige tijd terug dat er zo'n gast was die zogenaamd in een rolstoel zat, om centjes te verdienen. Toen hij dacht dat de stream uit stond kon hij opeens weer lopen, maar dit was helaas gezien op camera. *Praise Jesus*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Magicamy zou dus een koreaanse meid zijn, zou veel van het spel weten en een uitstekende speler. Die kennis van het spel ligt dus bij een dude.

Zij deed wel de nodige marketing voor de persona, dus veel interactie met andere spelers en werd ook betaald door bedrijven om dingen te adverteren, iets wat ze maar heel beperkt uitvoerde.

Uiteraard ging het om geld, fijn dat je een goede mannelijke speler hebt, maar een vrouwelijke speler levert gewoon veel meer geld op.

Dat van die rolstoel heb ik gehoord, maar verder niets van gezien, zal het is opzoeken.
EDIT: Oke ZileanOP... weet je wat ik nog zieker vind dan die scam, zijn reactie ruim een jaar later: YouTube: I screwed up!
"I screwed up"? Hij bedoelt dan zeker dat zijn screw up was dat hij niet goed had opgelet, want anders zeg je dat het je spijt dat je zo keihard misbruik heb gemaakt van mensen enz... Ziek figuurtje, net als die vriendin... stelletje sociopaten.

[ Voor 27% gewijzigd door Benjamin- op 21-02-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap sowieso dat hele Twitch gebeuren niet. Dat mensen bv. 1000 dollar doneren aan een streamer ofzo......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Hou er wel rekening mee, dat dit mensen zijn die stinkend rijk zijn. Denk aan van die gastjes die de vele miljoenen van papa tot de beschikking hebben, en daarmee hun favoriete chick proberen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
xelfer schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:48:
Ik snap sowieso dat hele Twitch gebeuren niet. Dat mensen bv. 1000 dollar doneren aan een streamer ofzo......
Dat is niet zo ingewikkeld. Gevalletje wat voor mij 5 euro is, is voor hen 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja het grootste gedeelte zullen wel dat soort figuren zijn inderdaad. Daarnaast heb je ook wel lui die graag hun naam bovenaan in zo'n lijstje zien van top donators en daar extra hun best voor willen doen.

Achja, voor die Twich streamers is het perfect natuurlijk. Een beetje gratis geld krijgen voor het spelen van een video game met de webcam aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Bekse schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:51:
[...]

Dat is niet zo ingewikkeld. Gevalletje wat voor mij 5 euro is, is voor hen 1000 euro.
Ik snap ook niet dat iemand 5 euro, of zelfs 0,50 euro zou geven. Maargoed, dat ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
xelfer schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:54:
Ja het grootste gedeelte zullen wel dat soort figuren zijn inderdaad. Daarnaast heb je ook wel lui die graag hun naam bovenaan in zo'n lijstje zien van top donators en daar extra hun best voor willen doen.

Achja, voor die Twich streamers is het perfect natuurlijk. Een beetje gratis geld krijgen voor het spelen van een video game met de webcam aan :).
Een beetje gratis geld? Zeg je dat ook over die mensen wanneer je de TV aanzet?

Er zijn zat streamers die dus 6-8 uur per dag streamen voor een redelijk salaris. Ja sommige schieten daar bovenuit, maar de meeste niet.
En een stream vereist wel een stuk meer dan gewoon even gamen, sowieso moet je er een beetje netjes bijzitten, je kan tussendoor niet even lekker een filmpje ofzo kijken, want dan ben je al je kijkers kwijt. Je moet zorgen dat zeer geregeld stream, liefst gewoon een vast schema met minstens 5x per week streamen. Oh en tenzij je een lekker wijf bent die vrijwel alles aan de kijker wilt laten zien, dan moet je ook nog is echt op topniveau spelen.

Dus vergis je niet, dit zijn vaak fulltime banen.

Verder zijn het allemaal rijke die bovenaan staan, niemand met een laag inkomen gaat 1000 dollar doneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

In plaats van doneren zou ik er lekker kaartjes van kopen dan :P Maar goed, ieder z'n meug.

Ik kijk ook graag naar streams hoor. Maar doneren zou ik niet doen.

Tesla M3LR '21

Pagina: 1 ... 21 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]