[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.316 views

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:13
is er al iets bekend over de nieuwe expansion? nieuwe kaarten? nieuwe hero etc?

nothing stops this train

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Zelf vond ik het gewoon niet leuk om met incomplete decks te spelen.

Het is veel leuker om gewoon kaarten te hebben om leuke decks te kunnen maken.
Eerst maanden moeten spelen en achter de feiten aanlopen mag iedereen doen.

Ik heb genoeg geld (en minder tijd daarintegen) en heb best geld over om te spelen zoals ik het leuk vind.
Zeker gezien de tijd die ik me vermaak met het spel.

Relatief gezien zijn de kaartjes wel absurt duur moet ik dan ook eerlijk bekennen.
Maar dat is de enige manier denk ik om het wat exclusief te houden. Als iedereen voor 10 euro alle kaarten kun krijgen deed iedereen het. Nu ben je toch wel 4-500 euro verder zou je echt ELKE kaart willen hebben. Volgens mij verdient blizzard stiekem aan HS meer dan aan WoW.
Ja die 13 euro per maand ik lekker, maar ik betaald een veelvoud per maand aan kaartjes.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Kaarten zijn zo absurd duur omdat de meeste mensen niet betalen, en dus de betalende mensen betalen voor die F2P spelers.

Voor mij is het heel simpel
- ik ga niet onevenredig geld betalen voor iets wat in feite een kleine game is (een AAA titel is 60 euro, dus no-way dat ik dat geld zo besteden aan HS)
- ik betaal principieel geen cent aan iets wat me een voordeel oplevert in de game (P2W is de ondergang voor gaming, als ik zie wat er al die klassiekers gebeurt op de iPad (Dungeon Keer) dan sterf ik een beetje van binnen).

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:13
ik geef ook geen geld uit aan Hearthstone, ook aan Heroes of the Storm geef ik geen cent uit.
in beta HS heb ik 1x voor 20 packs gekocht, dikke spijt van gehad

nothing stops this train

• Predje
SeamusXanthus schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:31:
Kaarten zijn zo absurd duur omdat de meeste mensen niet betalen, en dus de betalende mensen betalen voor die F2P spelers.

Voor mij is het heel simpel
- ik ga niet onevenredig geld betalen voor iets wat in feite een kleine game is (een AAA titel is 60 euro, dus no-way dat ik dat geld zo besteden aan HS)
- ik betaal principieel geen cent aan iets wat me een voordeel oplevert in de game (P2W is de ondergang voor gaming, als ik zie wat er al die klassiekers gebeurt op de iPad (Dungeon Keer) dan sterf ik een beetje van binnen).
Games zijn niet meer wat ze waren.

HS doe ik elke dag minstens 1-2 uur (soms wel 8).
Dus het is wel een kleine game maar groots in het verspillen van mijn tijd! :)
Games als HS, minecraf, wordfeud, agry birds.. die games verdienen in verhouding achterlijk veel.
AAA games zijn in alle opzichten meer, gaver, grootser.. behalve in replay value en pure winst.
Tuurlijk zijn er uitzonderingen in alle opzichten.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:47
Ik heb juist wel vorige week wat geld uitgegeven aan HS, namelijk 40 packs. Dit heb ik gedaan omdat ik op dat moment weer 0 dust en 0 gold had, terwijl ik nog 17 legendaries van de oude set moest. Ik had echt geen zin om weer een maand te grinden tot ik weer 1600 dust had en ik dan weer 1 oude legendary kon craften (het maken van nieuwe legendaries vind ik een beetje zonde, want voor hetzelfde geld krijg ik ze dalijk uit m'n arena runs).

Het resultaat: Millhouse + Nozdormu uit de packs (beide had ik nog niet! yey! :D) en met de dust die ik eruit had gehad (rip alle goldens) heb ik Alexstrasza + The Beast gecraft. Dit is inderdaad een druppel in een emmer water, maar nu kan ik eindelijk weer de decks maken die ik wil en vind ik HS gelijk weer wat leuker; dus nu weer lekker grinden voor de volgende legendaries. :P

Het deck waarmee ik nu aan het grinden ben: http://i.imgur.com/SuzcM3w.jpg
Tot nu toe sta ik er 21-9 mee, van rank 12 naar rank 8. :*)

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

SeamusXanthus schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:31:
Ik denk eerder dat de kaarten zo duur zijn omdat mensen juist wel bereid zijn om geld in te leggen. Er zijn genoeg mensen die 1500-2000+ euro in HS hebben gestoken.

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
Och ja P2W en FTP alles hangt van je ambities af.
Met F2P kom je soms een aantal kaarten tekort. Ik heb mezelf de laatste tijd uitgebreid getrakteerd op een shitload aan packs, en nog redelijk geluk gehad met de legends ook. Troggzor, Mogre the Ogre en Voljin in elk geval gepakt, en ik heb Dr Boom, Sneeds en Tirion gecraft, en de GvG warrior legend.

Zelfs een keer mazzel met een los classic pack van ingame gold, kwam nog een epic Murloc uit die ik niet had, dus kreeg ik die legendary murloc ook. Niet dat ik murlocs speel, maar toch een leuk hebbedingetje.

Dus ik heb een behoorlijk arsenaal aan kaarten, maar grinden tot legend is me veel teveel werk.

Ik vermaak me wel met een paar solid decks (control warrior en nu weer wat paladin), maar daarnaast vind ik het leuk om wat gekke deckjes te proberen, zoals de fatigue druid van Kripparian of zijn holy wrath deck, en een 18-legend priest. Dat is allemaal niet perse >50% win (hoewel het vaak wel werkt) en sinds de Undertaker Nerf gaan de control-type decks weer een stuk leuker.

Laatste weekend van het seizoen 'grind' ik mezelf vaak van rond level 10 naar rond level 6 dan is het wel weer prima.
Langzamerhand wel aan het opwerken naar een 2e golden hero na druid (met warrior nu halverwege) en naar 7 heroes naar level 60: Druid, Warrior, Paladin, Shaman, en Mage heb ik op 60, Priest en Warlock gaan aardig, Rogue en Hunter lopen ver achter.

• PCBaas
Als je rond de 500 euro pompt in HS heb je de hele collectie (permanent, want daarna kan je al je gold opsparen voor toekomstige uitbreidingen). Dat kun je van andere TCG's, zoals MTG/yugioh/pokemon, niet zeggen. Daar ben je dit bedrag zowat elk jaar kwijt wil je een beetje competitief bezig blijven (en dan heb je eigenlijk alleen maar de goede kaarten voor een aantal decks, geen volledige collectie). HS is dus eigenlijk het minst P2W van allemaal en dit maakt het voor mij eigenlijk wel het ultieme kaartspel. :)

• ir_richman
Hobgoblin
En ik schaaf nog aan een blend van Hobgoblin en Handlock, dus eerst het handje vol maken, en daarmee handlock-achtig beginnen, en op hogere mana een hobgoblin droppen met wat dingen zoals micromachine, annoy en voidcaller en die 1/4 heal-demon voor dikke value en goedkope taunts. Dus dan kunnen de DoA's eruit (alleen Sunfury Protectors). Ook dit is niet heel consistent, maar wint wel en soms heel tof.
Er zitten ongeveer 8 hobgoblin targets in en 5 of 6 handlock dudes (2x molten, 2x drake 1-2x mountain giant.) maar geen watchers en weinig direct damage, geen jaraxxus. het blijft schipperen met het aantal board clears, dat is een belangrijke factor.

Eigenlijk zou ik het leuk vinden als je bepaalde thema-decks kunt maken met een 3e of 4e kopie van één kaart.
Je zou kunnen zeggen: je moet die 2 kaarten hebben en mag er 1 of 2 in je 'sideboard (2 slots)' kopieren. Dat sideboard wordt vervolgens gewoon doorgeschud, samen gewoon 30 kaarten.
Restrictie dat je geen legends in het sideboard kunt stoppen,
en (eventueel) dat je alleen kaarten in het sideboard kunt stoppen die je al 2x in het deck hebt zitten (dus geen kaart kopieren waar je er maar 1 van had).

Of gemakkelijker in te voeren: een Miniversie van Faceless, die maximaal 3 of 4-drops kan kopieren, en/of alleen van jezelf voor 3 mana. Probleem met hobgoblin decks is: 2 stuks op het bord kan supermooi zijn, maar één flamestrike en de backbone is uit je deck.
Als je de 2e kan maken met een "Faceless Apprentice" hou je er nog Hobgoblin over voor na de strike.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

PCBaas schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:00:
Als je rond de 500 euro pompt in HS heb je de hele collectie (permanent, want daarna kan je al je gold opsparen voor toekomstige uitbreidingen). Dat kun je van andere TCG's, zoals MTG/yugioh/pokemon, niet zeggen. Daar ben je dit bedrag zowat elk jaar kwijt wil je een beetje competitief bezig blijven (en dan heb je eigenlijk alleen maar de goede kaarten voor een aantal decks, geen volledige collectie). HS is dus eigenlijk het minst P2W van allemaal en dit maakt het voor mij eigenlijk wel het ultieme kaartspel. :)
Goed punt. Maar ik vind het ook totaal niet erg om geld aan een hobby (gamen) uit te geven. Heb in HS ook al wel iets van 500 euro gestoken denk ik.

Pakjes openen vind ik super leuk, en ik kan het geld prima missen.

Maar goed, ieder z'n meug. Het hoeft niet :)

Tesla M3LR '21

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:31
aicaramba schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 07:44:Ik kon een control warrior deck bouwen, met bijna alle legendaries.

Toen kwam GvG uit en opeens miste ik weer heel veel kaarten en legendaries en nu ben ik niet meer zo gemotiveerd om 'opnieuw' te beginnen met sparen.
Ik begrijp je gevoel opzicht wel, ik heb met release van GvG pakjes gekocht omdat ik niet van voor af aan wilde beginnen. Gelukkig veel geluk gehad met Legendaries, had er serieus 6 in 60 pakjes (waaronder Golden Dr. Balanced).
Dat gezegd, control Warrior is vrijwel hetzelfde gebleven, als ik naar de welbekende Sjow Warrior God deck kijk, dan zie ik 3 GvG kaarten, Dr. Boom, en 2x Shieldmaiden, 1800 dust om te craften. En zonder Dr. Boom zou je het ook nog kunnen doen.
xelfer schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:38:
HS is niet free2play. Je betaald altijd met 1 van de 2 dingen: geld of (zeer veel) tijd.
Half waar. Wil je graag in rank omhoog en je wilt control spelen oid, dan ja dan heb je geld of veel tijd nodig. Maar er zijn zat decks die goedkoop zijn, denk Zoo, Hunter maar ook Mage en Shaman die voor weinig te spelen zijn, deze kan je dus echt wel free 2 play spelen. Probleem is echt dat mensen graag veel decks willen en kaarten willen bewaren voor wanneer ze iets anders willen proberen. En dan kom je klem te zitten. Maar hou jij het bij 2 decks waarbij je misschien maar 2 legendaries in hebt zitten, dan is dit heel haalbaar met free 2 play.
Wil je toch control spelen, ja dan is ranked een probleem, maar dan ga je gewoon casual spelen.
SeamusXanthus schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:01:
Sterker nog ik ben ervan overtuigd geraakt dat betalen voor HS een redelijk zinloze oefening is, tenzij je HEEL VEEL geld erin stopt.
Half, het is zeker zo dat je veel kaarten kunt krijgen door gewoon je gold te sparen enz, maar je loopt wel vaak achter met je decks. Ik wilde met release van GvG gelijk aan de slag en had toen weinig gold gespaard, toen heb ik gekocht. Resultaat is dat ik vrijwel alle GvG kaarten hebt die ik wil, die ik niet heb hoef ik ook niet perse, bijvoorbeeld Sneed's, waarvan ik nog steeds niet overtuigd ben dat dit echt een top Legendary is, zeker niet in de decks die ik speel.
PCBaas schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:47:
en met de dust die ik eruit had gehad (rip alle goldens) heb ik Alexstrasza + The Beast gecraft. Dit is inderdaad een druppel in een emmer water, maar nu kan ik eindelijk weer de decks maken die ik wil en vind ik HS gelijk weer wat leuker; dus nu weer lekker grinden voor de volgende legendaries. :P
The Beast? Auw, dat doet wel pijn om die te craften
Een BGH en jouw 6 mana wordt voor hem een 4-2 en 3-3 voor 3 mana. :o

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• PCBaas
Aan de andere kant forceer je met The Beast natuurlijk wel de BGH, dat zorgt er gelijk voor dat hij alleen maar een klein monster naast BGH kan spelen en dan is de 2x Flamestrike (en/of Mind Control Tech) alleen maar beter voor mij. Daarnaast is hij in de gevallen dat de tegenstander geen BGH heeft natuurlijk een dikke winconditie (in de helft van de gevallen zit hij onderop hun deck en mechmage/hunter e.d. spelen hem sowieso al niet). :*)

[ Voor 9% gewijzigd door PCBaas op 12-02-2015 22:10 ]

• Benjamin-
Geen BGH, geen Fireball, geen Equality enz enz.

Ik zou dan toch veel liever Antonidas er in doen, Black Knight, Ragnaros of zelfs Pyroblast.
Het is gewoon een snowball kaart die je extreem duur komt te staan wanneer ze hem kunnen uitschakelen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Vanavond even met dit deck gespeeld: http://www.hearthpwn.com/...ck-updated-daily-with#c11

4 uit 4 gewonnen, dus dat is een goeie score :P Handlock is gewoon altijd wel een vrij steady deck eerlijk gezegd.

Vind deze variant ook prima werken met 2x Owl & 2x Siphon Soul.

Ik had eerst een variant met Voidcallers en Malganis, en hoewel ik Malganis echt een hele vette legendary vind, werkt hij toch niet heel goed nu. Dan is het beter om Sneed's te gebruiken denk ik en voor de Voidcallers een extra Healbot + Sludge Belcher.

[ Voor 5% gewijzigd door London op 12-02-2015 23:05 ]

Tesla M3LR '21

• PCBaas
Playtesten > Theorycrafting. Tot nu toe blijkt The Beast goed te werken en is de drawback vrijwel te verwaarlozen, ik kom er nog wel op terug zodra ik wat meer games heb gespeeld. :)

@ir_richman:
Ik heb nog wel 2 Hobgoblin builds voor je welke je kunt gebruiken als inspiratie:
Midrange HobLock: http://i.imgur.com/Rv5hqHq.jpg (ik heb hem zelf wat aangepast; in de oorspronkelijke chinese versie zaten Jaraxxus en Ysera erin i.p.v. Sylvanas en Dr. Boom)
HobHandLock: http://i.imgur.com/pS9NBQd.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door PCBaas op 12-02-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
[afbeelding]
Paar aanpassingen gemaakt, ik had Floating Watcher omgeruild voor Dread Infernal en Implosion voor Earthen Ring Farseer, echter merk ik dat ik bepaalde aggro decks veel moeite mee heb.
Dus heb vandaag Farseer, Dread Infernal en Arcane Golem eruit gehaald en 2x Mistress of Pain en 1x BGH er in gedaan.
Door de Mistress of Pain heb ik sowieso meer early board, en met buffs kan je er goed mee healen, omdat het Demons zijn vond ik 6 targets voor Voidcaller te veel, tegelijkertijd is 5 niet een heel groot probleem met deze 2, omdat je deze makkelijk kan spelen en je dus nog steeds veel controle hebt over wat Voidcaller op het veld zet. Met diezelfde gedachte overwoog ik ook Flame Imp, simpelweg door de early game, maar het verliezen van health wordt dan wel groot. Dus we zullen het zien.
Arcane er dus uit, ik heb 1 keer de combo voor elkaar gekregen, dat was leuk, maar vaker moest ik hem gebruiken om te clearen met Power Overwhelming en/of Shadowflame, ik ga dan toch maar voor BGH, altijd leuk voor een groot target, en met Shadowflame heb je hetzelfde resultaat.
Faceless heb ik er nog inzitten, ik kan er ongeacht die Arcane er veel value uithalen, of dit nou op Rag, Mal'Ganis een vijandige grote minion of zelfs een Sludge Belcher kopieren, heb hem nog niet als dode kaart ervaren, maar als aggro een probleem blijft dan ruil ik hem misschien wel om voor een Healbot, maar ik hoop dat met de heal via Mistress en de early board er van wel genoeg heb.
Las Vegas schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:04:
Vanavond even met dit deck gespeeld: http://www.hearthpwn.com/...ck-updated-daily-with#c11

4 uit 4 gewonnen, dus dat is een goeie score :P Handlock is gewoon altijd wel een vrij steady deck eerlijk gezegd.

Vind deze variant ook prima werken met 2x Owl & 2x Siphon Soul.

Ik had eerst een variant met Voidcallers en Malganis, en hoewel ik Malganis echt een hele vette legendary vind, werkt hij toch niet heel goed nu. Dan is het beter om Sneed's te gebruiken denk ik en voor de Voidcallers een extra Healbot + Sludge Belcher.
2x Owl en 2x Siphon is heel standaard voor Handlock, Voidcallers en Mal'Ganis horen dan ook absoluut niet in Handlock, die horen in Demonlock.
Punt van Voidcaller is dat die een random Demon uit je hand trekt, die kan ook Jaraxxus zijn, terwijl de strategie van Handlock is om op een gegeven moment laag HP (die laag komt omdat je constant doet tappen voor Mountain en Drake) te gaan, Moltens + Taunts te droppen en turn daarna Jaraxxus te gebruiken. Wanneer Jaraxxus op turn 4 op het veld ligt, dan is laag HP opeens wel heel eng.

Die versie kan wel hoor, maar dan ga je volledig voor healing enz, om zo te kunnen recoveren wanneer je laag HP gaat. Dan ga je gewoon deze richting op: http://www.hearthpwn.com/...competitive-demonlock-1-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Gister uit een slechte arena run toch Gahz'rilla gehaald :D
Jammer dat ik alle classes op 25+ heb en hunter op 1 (imho kutclass)
Is die legendary goed genoeg om een deckje mee te maken? Heb wel alle hunterkaarten zoals snaketrap en steemweedle sniper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met Gahz is dat hij in een control of combo (denk bijv aan de twee turn combo met rhrino en elven archers) deck past. de combo's zijn waarschijnlijk lastig gezien hunter nu niet heel bekend staat om zijn hele deck te kunnen drawen nu dat Buzard 5 mana kost. En met hunter Control spelen is als of je met priest/warrior agro wilt spelen. Ja er zijn leuke deck te bedenken, maar ze gaan nooit zo sterk zijn als de versie van de class die er voor bedoeld is.

maar misschien zou je iets kunnen doen met de minionless hunter door gahz en wild pyro in het deck te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:30
Predje schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:41:
Gister uit een slechte arena run toch Gahz'rilla gehaald :D
Jammer dat ik alle classes op 25+ heb en hunter op 1 (imho kutclass)
Is die legendary goed genoeg om een deckje mee te maken? Heb wel alle hunterkaarten zoals snaketrap en steemweedle sniper.
Amaz speelde gisteren met dit deck incl. Gahz'rilla
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4pN9WnY.png
Misschien is het wel leuk zeker om eens te proberen omdat je de kaarten hebt.

Edit
Het deck waar hij gisteren meer speelde had zeker weten 2x Steemweedle Sniper

[ Voor 7% gewijzigd door beuker19 op 13-02-2015 11:16 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Thx! Zal hem eens proberen! :D
Heb alleen niet alle kaarten ook nog eens golden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Predje schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:19:
Thx! Zal hem eens proberen! :D
Heb alleen niet alle kaarten ook nog eens golden! :P
:+ Nou speelde net tegen een Priest met een golden Dr. Boom en Ysera en hij was weer het perfecte voorbeeld van een slechte (P2W) speler die alleen wint omdat hij geweldige kaarten heeft gezien het aantal mis play's die hij maakte.
Later kwam dacht ik een Control Warrior en zo begon de match up ook met de Armorsmith , Acolyte of Pain , Shield block en Sludge en een execute op een 4 drop :o maar na een turn 10 Grommash + Taskmaster kwam er in eens een Undertaker op het bord en kom mijn Ysera echt heel veel value halen met geloof ik 5 kaarten en was 20 Armor ineens snel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hunter deck van Amaz ziet er wel echt heel erg beroerd uit. Volgens mij verlies je gewoon alles van classes die taunters neer leggen of classes die snel minions uitleggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
PCBaas schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:08:
Playtesten > Theorycrafting. Tot nu toe blijkt The Beast goed te werken en is de drawback vrijwel te verwaarlozen, ik kom er nog wel op terug zodra ik wat meer games heb gespeeld. :)

@ir_richman:
Ik heb nog wel 2 Hobgoblin builds voor je welke je kunt gebruiken als inspiratie:
Midrange HobLock: http://i.imgur.com/Rv5hqHq.jpg (ik heb hem zelf wat aangepast; in de oorspronkelijke chinese versie zaten Jaraxxus en Ysera erin i.p.v. Sylvanas en Dr. Boom)
HobHandLock: http://i.imgur.com/pS9NBQd.jpg
Die HobHandlock heb ik ook in die vorm ongeveer staan, ik wordt alleen vaak 'geswarmed'. Vooral Mech mage met spider tank en blast goblin leidt dan tot problemen, omdat die net buiten hellfire range vallen. dus dan is het deck vooral te traag om nog om te keren.

Het lastige is steeds dat de 1 attack drops midgame en later niet zoveel den als je je hobgoblins te snel verspeelt. Maar ik zal eens wat tunen, die mid-range is ook interessant, vraagt weer een wat andere speelstijl.
Ik heb er 2 demonfires in zitten voor removal en synergie met de void caller of vooral de Mistress of Pain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
beuker19 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:42:
[...]

:+ Nou speelde net tegen een Priest met een golden Dr. Boom en Ysera en hij was weer het perfecte voorbeeld van een slechte (P2W) speler die alleen wint omdat hij geweldige kaarten heeft gezien het aantal mis play's die hij maakte.
Later kwam dacht ik een Control Warrior en zo begon de match up ook met de Armorsmith , Acolyte of Pain , Shield block en Sludge en een execute op een 4 drop :o maar na een turn 10 Grommash + Taskmaster kwam er in eens een Undertaker op het bord en kom mijn Ysera echt heel veel value halen met geloof ik 5 kaarten en was 20 Armor ineens snel weg.
Had die warrior niet gewoon pech dan (slechte draw)?

Maar HS zit vol met noobs, om je kapot aan te ergeren... mijn grootste ergenissen;
- elke turn tot einde rope moeten denken.. ook al bij turn 1.. hoe achterlijk ben je dat je zo lang na moet denken... Dit doen de "PROS" ook om gaaf te lijken... 100* alle kaarten omhoog houden... alsof er 1000 keuzes zijn.. GVD speel gewoon de beste kaart, voor mij is het ook niet moeilijk. (daarom ben ik wss wel maar rank 12 :P)
- de beste kaarten... winnen... maar 1001 misplays
- rush, full face

Ooit maak je geen 1 fout en de ander doet letterlijk alles verkeerd.. en toch wint ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
Ik moet zeggen dat ik op mijn tablet ook vaak zo speel, maar meer omdat het niet altijd optimaal reageert.
Vooral battlecries die op een minion gericht zijn moet ik vaak 3x droppen, omdat ie hem per ongeluk terugneemt.
Maar inderdaad, soms schiet het niet op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor tablet gebruik je dan? :o

Op mijn Ipad Mini Retina draait de game als een zonnetje, hoewel ik toch liever op een laptop speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

ir_richman schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:39:
Ik moet zeggen dat ik op mijn tablet ook vaak zo speel, maar meer omdat het niet altijd optimaal reageert.
Vooral battlecries die op een minion gericht zijn moet ik vaak 3x droppen, omdat ie hem per ongeluk terugneemt.
zojuist op de ipad, speel ik tegen een mech mage, wil ik een mortal coil op zijn 4/1 mech. yeti spelen, pleur ik hem op mijn 2/2 undertaker...voor hem een easy kill met hero power en heeft hij nogsteeds zijn 4/1... hierna niet meer kunnen recoveren, zwaar irritant :(

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Predje schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:28:
[...]

Maar HS zit vol met noobs, om je kapot aan te ergeren... mijn grootste ergenissen;
- elke turn tot einde rope moeten denken.. ook al bij turn 1.. hoe achterlijk ben je dat je zo lang na moet denken... Dit doen de "PROS" ook om gaaf te lijken... 100* alle kaarten omhoog houden... alsof er 1000 keuzes zijn.. GVD speel gewoon de beste kaart, voor mij is het ook niet moeilijk. (daarom ben ik wss wel maar rank 12 :P)
- rush, full face

Ooit maak je geen 1 fout en de ander doet letterlijk alles verkeerd.. en toch wint ie.
De beste kaart spelen gaat niet altijd op :P Sommige plays moet je wel degelijk een hele beurt over nadenken. Soms is het niet zo makkelijk.

Ik speel nu dan handlock, en dat is geen heel makkelijk deck. Iedere beurt heb je wel keuzes en afwegingen :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Las Vegas schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:22:
[...]

De beste kaart spelen gaat niet altijd op :P Sommige plays moet je wel degelijk een hele beurt over nadenken. Soms is het niet zo makkelijk.

Ik speel nu dan handlock, en dat is geen heel makkelijk deck. Iedere beurt heb je wel keuzes en afwegingen :)
Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.
Maar op turn 1 hoef je toch nog niet elke kaart te overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Predje schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:24:
[...]

Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.
Maar op turn 1 hoef je toch nog niet elke kaart te overwegen?
Nee, dat zijn gewoon irritantjes die dan ropen of extra lang wachten.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Las Vegas schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:25:
[...]

Nee, dat zijn gewoon irritantjes die dan ropen of extra lang wachten.
Werkt bij mij! Ik erger me kapot! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Predje schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:26:
[...]

Werkt bij mij! Ik erger me kapot! :P
Tsja, dat snap ik. Ik speel HS altijd op 1 van mijn 2 schermen, dus als ik tegen zo'n idioot speel dan ga ik gewoon op m'n andere scherm wat anders doen. Mij heeft hij er echt niet mee.

Het enige wat ik standaard doe is iemand groeten, en dan squelchen. Ik kan me wel irriteren aan een ''Well played'' of een ''Oops'' als je net verloren hebt :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ja ik squelch ook altijd standaard. Uiteindelijk is het vrijwel altijd BM.
[...]

- rush, full face

Dit doen de pro's om gaaf te lijken? Wat een onzin. Ja er zijn mensen die dit normaal doen uit BM, maar de enige pro die dit constant doet is LifeCoach aka RopeCoach.

Je zou je verbazen hoeveel keuze achter een eerste play zit. Bijvoorbeeld wanneer je tegen Warrior speelt, kijk of hij kaarten vast houdt, want zo ja, extreem grote kans dat hij een Fiery Win Axe in zijn hand heeft, met die kennis, wat speel je dan? Wat als hij alle kaarten wegdoet, wat speel je dan? Heb je coin, speel je dan een 1 drop, 2x 1 drop of een 2 drop, zoja welke? Tegen die warrior ga je dan 'greedy' met bijvoorbeeld Mechwarper, of veilig met Annoy-o-Tron.
Wanneer de ander letterlijk alles verkeerd doet, maar toch wint, moet jij je toch afvragen of de ander echt wel alles verkeerd deed?

Voor mij is een missplay, wanneer je gewoon damage oid mist zonder reden, maar full face gaan enz is echt geen verkeerde tacktiek in veel decks, simpelweg omdat je de lategame niet ga winnen. Had gisteren zo'n Rogue die control probeert te spelen tegen mijn Paladin, ja dan ga je gewoon keihard verliezen, want ik win altijd lategame.
ir_richman schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:39:
Ik vind het ook niet echt prettig spelen, ik merk dat ik dan te snel speel omdat ik het op de PC gewend ben. Zo had eergisteren dat ik Shadowflame op mijn Sylvanas deed ipv Power Overwhelming (vijand had 1 minion), dus ipv 9 damage op zijn gezicht en zijn 5/5 jatten, had ik 0 damage en geen minion, en natuurlijk een belangrijke kaart kwijt... Allemaal omdat ik dacht dat mijn vinger op de juiste kaart zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
[...]

- rush, full face

Nee denk het niet want anders speel je normaal geen Undertaker.
Denk dat hij de "basis" wel heeft maar gewoon niet alle legendarys die nodig zijn om überhaupt te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Winstreak 6 op rij gevolgd door lose streak 4 op rij :D Dan weet je dat het tijd is om even te stoppen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
De synergy in Warrior met Undertaker is inderdaad nogal erg bagger. Verder zijn er echt veel betere alternatieven als je control gaat. Aggro Warrior gebruikt het volgens mij ook niet, die gaat dan richting Mechs enz.

@Las Vegas, pff 4 losses achter elkaar... ja dat tilt je wel aardig, ik ben het met 2 losses op een rij al zat, dan ga ik meestal wel door, maar dan speel ik echt slecht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Benjamin- schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:20:
De synergy in Warrior met Undertaker is inderdaad nogal erg bagger. Verder zijn er echt veel betere alternatieven als je control gaat. Aggro Warrior gebruikt het volgens mij ook niet, die gaat dan richting Mechs enz.

@Las Vegas, pff 4 losses achter elkaar... ja dat tilt je wel aardig, ik ben het met 2 losses op een rij al zat, dan ga ik meestal wel door, maar dan speel ik echt slecht. :P
Ja was er ook niet helemaal bij. Ook echt verloren tegen de meest vage decks. Mages met Pyroblasts en spellpower minions enzo :X Verder verloren van een mirror handlock, mech paladin & ramp druid.

Matigheid zeg.

edit: Het probleem zit 'm in m'n mulligan strategie. Soms heb ik een chow & giant of twilight drake. Dan weet ik nooit zo goed welke ik weg moet doen. Chow is goed voor early game, maar tegen sommige classes is het beter om langzamer te spelen en de eerste beurt te skippen, 2de beurt coin etc. zodat je in beurt 4 een sterkte twilight drake of giant kan neergooien.

Maar goed, daar moet ik dus echt nog even aan werken.

[ Voor 22% gewijzigd door London op 13-02-2015 19:26 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Zelf speel ik ook 1 pyroblast, ik ben er nog niet over uit of die goed is, vaak merk ik toch wel dat je wat reach mis, en dan is een pyroblast als finisher wel heel goed..

Verder zijn vage decks inderdaad altijd wel vaag om tegen te spelen, echt van die ongebruikelijke dingen die dan opeens langskomen. Toch zou ik ze niet echt goed noemen, je pakt er wel wat wins maar, maar tenzij je echt goede synergy hebt, dan zal je er vaker mee verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Benjamin- schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:06:
Zelf speel ik ook 1 pyroblast, ik ben er nog niet over uit of die goed is, vaak merk ik toch wel dat je wat reach mis, en dan is een pyroblast als finisher wel heel goed..

Verder zijn vage decks inderdaad altijd wel vaag om tegen te spelen, echt van die ongebruikelijke dingen die dan opeens langskomen. Toch zou ik ze niet echt goed noemen, je pakt er wel wat wins maar, maar tenzij je echt goede synergy hebt, dan zal je er vaker mee verliezen.
Exact.

Ik heb zelf het meeste plezier met m'n mage secret en m'n shaman deathrattle/reincarnate deck. Maar dat zijn alle 2 geen viable decks om mee te ladderen volgens mij.

Hoe denk jij bijvoorbeeld over een deck zoals dit: http://www.hearthpwn.com/decks/194489-secret-mage-rank-2-atm ?

Blijkbaar viable om legendary mee te halen, maar de ladder is heel anders rond mijn regionen (rank 15) dan op lage ranks.

Ik vind het toch lastig om een goed deck te vinden waarmee je een consistent win% hebt gedurende het ladderen. Maar misschien ben ik ook gewoon wel slecht hoor :D

edit: Dat potje wat ik verloor van die mage kwam overigens door unstable portal die hem Malorne gaf. Ik was zo dom om die Malorne te killen terwijl hij een Duplicate secret had, wat resulteerde in Malorne spam waar ik gewoon niet tegenop kon |:( |:(

[ Voor 9% gewijzigd door London op 13-02-2015 20:32 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ik kan moeilijk zeggen hoever je er precies mee komt. Reincarnate Shaman speelt vrij traag, als je dan kijkt naar andere classes die traag spelen, dan zullen die vaak winnen, Paladin wint met equality, Handlock kan je hele board Shadowflamen, Warrior heeft Brawl, executes enz. Bij reincarnate Shaman heb je gewoon te veel tijd nodig om een sterk veld te hebben.
Deathrattle Shaman zegt mij zo niet zoveel, dan zou je moeten linken.

Dat Mage deck zou zeker wel werken, al begrijp ik niet waarom er geen Antonidas inzit. Het hele deck is gericht om constant het veld in bedwang te houden, met al die spells zou een Antonidas het toch goed moeten doen zou je zeggen.

Wat betreft een goed deck, zit je op rank 15 dan is het deck niet het grootste probleem, ik schiet daar altijd zo voorbij, zelfs wanneer dit niet de beste decks zijn. Dat zit hem dan toch meer in verkeerde plays maken, dit hoeven dus niet persé missplays te zijn in de zin van echte fouten, maar in de zin van te greedy, niet de juiste trades maken, dus eigenlijk gewoon je win condition vergeten, maar ook die van een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Benjamin- schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:03:
Ik kan moeilijk zeggen hoever je er precies mee komt. Reincarnate Shaman speelt vrij traag, als je dan kijkt naar andere classes die traag spelen, dan zullen die vaak winnen, Paladin wint met equality, Handlock kan je hele board Shadowflamen, Warrior heeft Brawl, executes enz. Bij reincarnate Shaman heb je gewoon te veel tijd nodig om een sterk veld te hebben.
Deathrattle Shaman zegt mij zo niet zoveel, dan zou je moeten linken.

Dat Mage deck zou zeker wel werken, al begrijp ik niet waarom er geen Antonidas inzit. Het hele deck is gericht om constant het veld in bedwang te houden, met al die spells zou een Antonidas het toch goed moeten doen zou je zeggen.

Wat betreft een goed deck, zit je op rank 15 dan is het deck niet het grootste probleem, ik schiet daar altijd zo voorbij, zelfs wanneer dit niet de beste decks zijn. Dat zit hem dan toch meer in verkeerde plays maken, dit hoeven dus niet persé missplays te zijn in de zin van echte fouten, maar in de zin van te greedy, niet de juiste trades maken, dus eigenlijk gewoon je win condition vergeten, maar ook die van een ander.
Thanks voor je post. Heb wel fun met dat secret deck :D

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee102/blistering11/th_ScreenShot020_zps2ffeac52.jpg

En inderdaad, verkeerde plays zal wel een oorzaak zijn. Ik probeer zoveel mogelijk streams te kijken, en daarvan te leren.

[ Voor 4% gewijzigd door London op 13-02-2015 22:04 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Leer ook alle combo's, het gene wat ik vroeger het meeste onderschatte, was damage output. Dan denk je dat je veilig bent, omdat je 18 health hebt en die Druid alleen een Keeper op het veld, dat je makkelijk aggro kan gaan voor de volgende beurt lethal, en dan doet hij opeens zijn combo die dan 18 damage doet. Dat soort dingen zijn essentieel om te weten. Wanneer je dat weet komt ook stap 2, namelijk wetende dat deze combo bestaat, je keuzes voor taunts of iets anders te spelen, taunts, en dan vooral Belchers, zijn een gigantisch probleem.

Wat mensen ook willen geloven, er zit gigantisch veel tacktiek achter dit spel, veel spelers weten ook de combo's, maar vergeten het dan, worden greedy of rekenen niet goed. Ook ik ben daar schuldig aan btw, ik merk ook dat ik geregeld te snel speel, niet zozeer harde missplays, maar wel dat ik denk, oh shit dit had toch tactisch gezien een betere keuze geweest. Ik moet dan ook echt leren om rustiger te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Benjamin- schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:51:
Leer ook alle combo's, het gene wat ik vroeger het meeste onderschatte, was damage output. Dan denk je dat je veilig bent, omdat je 18 health hebt en die Druid alleen een Keeper op het veld, dat je makkelijk aggro kan gaan voor de volgende beurt lethal, en dan doet hij opeens zijn combo die dan 18 damage doet. Dat soort dingen zijn essentieel om te weten. Wanneer je dat weet komt ook stap 2, namelijk wetende dat deze combo bestaat, je keuzes voor taunts of iets anders te spelen, taunts, en dan vooral Belchers, zijn een gigantisch probleem.

Wat mensen ook willen geloven, er zit gigantisch veel tacktiek achter dit spel, veel spelers weten ook de combo's, maar vergeten het dan, worden greedy of rekenen niet goed. Ook ik ben daar schuldig aan btw, ik merk ook dat ik geregeld te snel speel, niet zozeer harde missplays, maar wel dat ik denk, oh shit dit had toch tactisch gezien een betere keuze geweest. Ik moet dan ook echt leren om rustiger te spelen.
Inderdaad, m.b.t. je laatste zin moet je gewoon Trump style spelen :P Die roped bijna iedere turn omdat hij alles berekent etc.

En die combos kennen is inderdaad belangrijk. Met name tegen Druids houd ik er vaak te weinig rekening mee.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
De moeilijkste daarin is nog wel Rogue, daar is heel moeilijk tegen te spelen mbt damage output, soms hebben ze gigantische combo's en een dan betekent een taunt niets door Blade Flurry of Sap, andere keren hebben ze heel veel dode kaarten. Hoe dan ook vind ik dat het lastigste om in te schatten.

Alle andere classes weet ik wat ik kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 21:18

Ryada

She/Her

Benjamin- schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:34:
De moeilijkste daarin is nog wel Rogue, daar is heel moeilijk tegen te spelen mbt damage output, soms hebben ze gigantische combo's en een dan betekent een taunt niets door Blade Flurry of Sap, andere keren hebben ze heel veel dode kaarten. Hoe dan ook vind ik dat het lastigste om in te schatten.

Alle andere classes weet ik wat ik kan ontvangen.
Dan zal je mij haten. ik weet alle ins en outs van rogue op het moment.
ik speel alleen maar rogue en dan bijna alle mogelijke varianten die er zijn zoals. miracle, mech, control (ben ik aan het bouwen) aggro mid range. etc.
helaas weet ik van geen enkele andere class de combos of hoe hun decks eruit zien. ook omdat ik nit zo vaak speel en het mij niet zo veel interesseert. het enige wat ik wil gaan doen ik legend halen met rogue.
maar met combos kan je als je hun mana in het oog houd hun board en hun draw redelijk makkelijk om lethal heen spelen op die ene paar keren na. kan ook zijn omdat ik low rank speel maar van een rogue heb ik echt nog niet verloren. en zeker niet van een miracle rogue.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Het is niet dat ik de combo's niet ken, ik zeg dat de damage output gewoon extreem moeilijk in te schatten is. Kijk Druid is simpel, FoN + Roar, in het ergste geval dubbel Roar met Innervate. Maar je weet wat de damage output is.

Rogue heeft zoveel damage kaarten, combo's, South Sea Deckhand en dan natuurlijk Preperation. Dus een Rogue kan 6 kaarten, maar wat is de damage die ze kunnen doen? En hoe gaan ze die doen? Het is zo ongelooflijk moeilijk om in te schatten, en doordat ze hoge burst kunnen hebben, maakt dit het extreem moeilijk om dan in te schatten of een Rogue lethal heeft of niet.
Dus ja, ga maar is uitrekenen hoeveel damage ze kunnen hebben, en ook al heb je het antwoord, wil je daar omheen spelen wanneer het zo onwaarschijnlijk is dat ze zo'n combo van 6 kaarten hebben?

Verder zou ik niet weten waarom ik jou zou haten. Rogue wint eigenlijk nooit van mijn Paladin, door mijn taunts en heals krijgen ze nooit de kans om mij laag te krijgen.

Net een potje tegen Hunter met Mech/Portal Mage. Turn 6 ik speel portal en krijg een Sorcerer's Apprentice, die dus 0 mana kost. Hunter is op 15 health. Ik verwijder verder zijn board. Hij speelt Highmane, ik speel Antonidas, Apprentice en laat ik nu net 3 parts in mijn hand hebben. :D
Dus ik mijn parts gebruikt, 3 Fireballs in hand, doet hij mijn Antonidas silences (echt waarom?), dan realiseert hij zich dat ik lethal zou hebben, dus killed hij mijn Antonidas en speelt nog wat. Ik ram 2 Fireballs in zijn gezicht en ga naar de volgende turn, hij nog gewoon serieus spelen, taunts plaatsen enz... tja toen trok ik ook nog is een Fireball dus maar eerst hem gebm'd met een fireball op iets anders spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

naja, over het algemeen met miracle win ik wel van langzame decks. (ik zeg niet dat ik van jou zou winnen) maar ik mis in al mn rogue decks minimaal 1 key card. dit omdat ik nog niet alle legendary kaarten heb en ook nog niet alle rare en epics. mijn decks zijn hierdoor wat zwakker dan de meeste rogue decks.
ook ben ik bij lange na nog niet zo goed als ik zou willen. ik verlies van een shadow priest dat is gwn een mage versie 2 zo fucking irritant. en van mech mage ook. dit komt omdat ik redelijk vaak de verkeerde keuzes maak. en dat is weer een gevolg van dat ik het spel niet zo vaak speel. ik moet ook eens een paar decks voor andere classes maken maar ik heb daar totaal geen verstand van xd. mijn specialiteit ligt bij rogue en voor de rest zuig ik overal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
Ik heb het van de week tegen Anima gemerkt en nu op de ladder ook weer. Bladefury hoort geen facedamage te doen. Het zo op. Voor GvG kon je dan 3 of mssn 5 facedamage ervan krijgen en dat was nog te overzien. Tegenwoordig met Oil kan de en bepaalde minions kan de Rogue zijn wapen nog verder buffen wat vandaag in een 2x in een 9 facedamage resulteerde. Ook kon hij nog een keer 9 slaan en kreeg ik door de combo van oil nog een keer 7 in de face van een minion.
Bladefury is een leuke boardclear voor 2 mana. (in combo natuurlijk meer) maar meer hoort het niet te zijn. Flamestrike gaat toch ook niet naar de face, lightningstorm toch ook niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

astie schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 10:49:
Ik heb het van de week tegen Anima gemerkt en nu op de ladder ook weer. Bladefury hoort geen facedamage te doen. Het zo op. Voor GvG kon je dan 3 of mssn 5 facedamage ervan krijgen en dat was nog te overzien. Tegenwoordig met Oil kan de en bepaalde minions kan de Rogue zijn wapen nog verder buffen wat vandaag in een 2x in een 9 facedamage resulteerde. Ook kon hij nog een keer 9 slaan en kreeg ik door de combo van oil nog een keer 7 in de face van een minion.
Bladefury is een leuke boardclear voor 2 mana. (in combo natuurlijk meer) maar meer hoort het niet te zijn. Flamestrike gaat toch ook niet naar de face, lightningstorm toch ook niet. 8)7
Klopt, maar hoe vaak zie jij een rogue met een wapen van 7+ damage. ik heb een keer een 11 3 wapen gehad met rogue. maar die enkele keer?
Over het algemeen is het max 6 damage als je pech hebt of je moet een oil rogue tegen je hebben die speciaal op zn gebooste wapens relied (helaas heb ik die kaarten er niet voor)

Op het moment heb ik heel veel problemen met het klimmen in de ladder met mn rogue. de ene keer heb ik een win streak en dan kom ik weer een control warrior, mech mage of weet ik veel wat tegen waar ik niks tegen kan doen omdat ik dan het verkeerde deck ertegen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Rogue is imho. ook een waardeloze class en de keren die ik er van heb verloren zijn op 1 hand te tellen.
De ''Oil'' Rogue zou ik zo kunnen maken maar omdat ik alleen geen 2 Preparations heb en ik het zonde vind om daar mijn 800 dust aan te besteden laat ik het maar omdat ik graag eerst mijn Druid completer wil maken omdat ik daar nog te veel epics mis en de gameplay leuker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

beuker19 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:14:
Rogue is imho. ook een waardeloze class en de keren die ik er van heb verloren zijn op 1 hand te tellen.
De ''Oil'' Rogue zou ik zo kunnen maken maar omdat ik alleen geen 2 Preparations heb en ik het zonde vind om daar mijn 800 dust aan te besteden laat ik het maar omdat ik graag eerst mijn Druid completer wil maken omdat ik daar nog te veel epics mis en de gameplay leuker vind.
Rogue is ook volgens velen een 'waardeloze' class. Ikzelf vind de gameplay van rogue het leukste van allemaal (in hearthstone, heb er de pest aan in WoW). Op het moment ben ik bezig mijn control rogue te bouwen maar dat gaat me nog 6000 dust ong kosten, en dat opsparenn gaat nog wel 3 jaar duren XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
wambamNL schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:22:
[...]

Rogue is ook volgens velen een 'waardeloze' class. Ikzelf vind de gameplay van rogue het leukste van allemaal (in hearthstone, heb er de pest aan in WoW). Op het moment ben ik bezig mijn control rogue te bouwen maar dat gaat me nog 6000 dust ong kosten, en dat opsparenn gaat nog wel 3 jaar duren XD
Heb net wel verloren van een Oil Rogue :'( omdat ze wel in 1 beurt 24 Damage kunnen doen en ik heel veel pech had in de RNG anders was het gewoon kat in t bakkie.
Wel is natuurlijk het allerbelangrijkste wat jijzelf leuk vind of het nu goed of slecht is want ik heb laatst ook Jaraxxus gecraft omdat ik Hand/Demonlock helemaal geweldig vind terwijl het nu niet meer een top tier class is.

[ Voor 16% gewijzigd door beuker19 op 14-02-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Waarom is dat niet meer top tier? Je moet voorzichtiger spelen, maar werkt nog steeds goed.

Rogue is vrij balanced, eigenlijk kan ik dat wel van alle classes zeggen, Priests zie je wel niet vaak in het algemeen, maar is wel balanced, alle andere classes zie je constant, ook in tournaments. Op dat gebied heeft Blizzard hun zaakjes goed op orde, niks mis met het balans. Dat bepaalde decks goedkoop aanvoelen, dat is punt 2.
wambamNL schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 10:06:
naja, over het algemeen met miracle win ik wel van langzame decks. (ik zeg niet dat ik van jou zou winnen) maar ik mis in al mn rogue decks minimaal 1 key card. dit omdat ik nog niet alle legendary kaarten heb en ook nog niet alle rare en epics. mijn decks zijn hierdoor wat zwakker dan de meeste rogue decks.
ook ben ik bij lange na nog niet zo goed als ik zou willen. ik verlies van een shadow priest dat is gwn een mage versie 2 zo fucking irritant. en van mech mage ook. dit komt omdat ik redelijk vaak de verkeerde keuzes maak. en dat is weer een gevolg van dat ik het spel niet zo vaak speel. ik moet ook eens een paar decks voor andere classes maken maar ik heb daar totaal geen verstand van xd. mijn specialiteit ligt bij rogue en voor de rest zuig ik overal mee.
Rogue moet extreem snel spelen willen ze tegen mij een kans maken, anders moet je door zeg 50+ health beuken, die damage heeft Rogue gewoon niet, niet met nog is diverse taunts enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb het idee dat geen enkele class echt het ''zwakst'' is ofzo. Er wordt op Hearthpwn wel gesproken over Shamans & Priests, maar er zijn genoeg deckvarianten van beide classes die volgens mij prima mee kunnen komen in de huidige meta. Mech Shaman & Control Priest doen het bijvoorbeeld nog alleraardigst.

Je zal altijd bepaalde decks hebben die de meta domineren, zoals facehunter, ramp/combo druid, mech mage en wellicht ook de verschillende paladin decks.

Ik probeer vast te houden aan m'n Mage secret deck. Ten eerste omdat ik Mage gewoon een hele toffe class vind, ten tweede omdat Mages m.i. verreweg de beste en tofste secrets hebben en ten derde omdat Unstable Portal, m'n favo kaart :P

Het enige probleem is dat ik zelf nooit zo goed decks kan maken. Ik netdeck vaak, en soms pas ik hier en daar wat kaarten aan, maar dat maakt het natuurlijk nog niet mijn deck.

http://www.hearthpwn.com/...e-legend-rank-last-season dit deck speel ik nu. Bijzonder veel fun kan ik je vertellen _/-\o_ Net een Mech Mage die vol op m'n face ging, maar toch even 2x moest nadenken toen ik een Druid of the Claw uit m'n Unstable Portal kreeg gevolgd door Sludge Belcher :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
[b]Benjamin- schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 16:24:[/b
Waarom is dat niet meer top tier? Je moet voorzichtiger spelen, maar werkt nog steeds goed.
Zeg toch nergens dat het slecht is maar in de huidige meta met veel Mech Mage , Combo Druid en Paladin is Handlock gewoon minder populair en dus geen top tier zoals ik hier heb gelezen.
https://tempostorm.com/
Dat komt voornamelijk omdat Harrison Jones , TBK en BGH in bijna elk deck zitten en dat maakt het op dit moment gewoon geen top tier deck maar wel super leuk om te spelen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ten eerste niet zo Tempo Storm geloven, zijn zelf niet eens top tier.

Ten tweede is die lijst van magicamy niet zozeer een lijst van wat nu echt het beste is maar meer wat populair is.

Ten derde is die lijst voor NA, al is er de nodige overlap, zeggen alle pro's ook dat ladderen op EU anders is dan op NA.

Ten vierde verschuift de meta extreem snel, wat nu populair is, is over 2 weken slecht omdat iedereen hun decks er op aanpast.

Ten vijfde Handlock is dan wel niet een meta class nu, maar pas hem wat aan voor wat meer early game (zo is ook Handlock met Zombie Chows standaard nu), en meer heals, en je zit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Benjamin- schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:57:
Ten eerste niet zo Tempo Storm geloven, zijn zelf niet eens top tier.

Ten tweede is die lijst van magicamy niet zozeer een lijst van wat nu echt het beste is maar meer wat populair is.

Ten derde is die lijst voor NA, al is er de nodige overlap, zeggen alle pro's ook dat ladderen op EU anders is dan op NA.

Ten vierde verschuift de meta extreem snel, wat nu populair is, is over 2 weken slecht omdat iedereen hun decks er op aanpast.

Ten vijfde Handlock is dan wel niet een meta class nu, maar pas hem wat aan voor wat meer early game (zo is ook Handlock met Zombie Chows standaard nu), en meer heals, en je zit goed.
Zeker en daarom pas ik het deck ook regelmatig aan ;)
Ik bedoelde in de eerste plek ook met top tier dat het in de huidige meta als Handlock moeilijker is al voorheen omdat iedereen bijna iedereen counter heeft voor eigenlijk alle andere classes maar dat juist Handlock er het meeste last van heeft.........helaas.
Kaarten als Harrison(Warrior , Paladin) , TBK (Druid ,Sludge), BGH (Dr. Boom) zitten in bijna alle control decks en de populariteit van de Mech Mage , Face Hunter , Druids en Priest maakt het allemaal nog net iets complexer omdat Handlock als de Draw een beetje tegen zitten het al bijzonder moeilijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hele avond gespeeld met Handlock, Secret Mage en Spark z'n Snake Trap Hunter deck. Helaas is het me niet gelukt om voorbij rank 14 te komen |:( |:(

Misschien omdat ik teveel van deck switch, of misschien omdat ik slecht ben, of misschien een combinatie van beide.

Dat Hunter deck is wel goed, maar mensen spelen echt massaal om snake trap heen merk ik. Handlock is ook wel een bekend verhaal voor de meesten, waardoor je getaunte giant weggeblackknight wordt, of geBGH'ed :D

Nouja goed, we blijven volhouden, en wellicht halen we ooit rank 13 :*)

Oh het grootste probleem met m'n Hunter deck was overigens Oil Rogue. Daar kan ik gewoon niet van winnen, wat ik ook probeer.

edit: Wat me wel opvalt is dat ik de potjes tegen spelers met gouden hero abilities 9/10x win, toch opvallend.

[ Voor 7% gewijzigd door London op 15-02-2015 01:42 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
beuker19 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:46:
[...]

Zeker en daarom pas ik het deck ook regelmatig aan ;)
Ik bedoelde in de eerste plek ook met top tier dat het in de huidige meta als Handlock moeilijker is al voorheen omdat iedereen bijna iedereen counter heeft voor eigenlijk alle andere classes maar dat juist Handlock er het meeste last van heeft.........helaas.
Kaarten als Harrison(Warrior , Paladin) , TBK (Druid ,Sludge), BGH (Dr. Boom) zitten in bijna alle control decks en de populariteit van de Mech Mage , Face Hunter , Druids en Priest maakt het allemaal nog net iets complexer omdat Handlock als de Draw een beetje tegen zitten het al bijzonder moeilijk heeft.
Wat ik al zei, aanpassen op de meta. Ieder deck past zich aan op de meta, maar het is altijd dat tenzij een bekend persoon een nieuwe versie speelt, dat niemand durft aan te passen.
Ik zie nu weinig handlock ja, ook onder streamers, maar dat betekent niet dat er geen goede zijn.
Verder moet je altijd heel goed nadenken wat je doet met Handlock tegen aggro.Welke kaarten vast te houden voor welke situatie, zo is bijvoorbeeld Healbot uitstekend tegen Mirror Entity, maar ook Ancient Watcher. Dus ja leer hoe je precies tegen aggro moet spelen.

EDIT: Rank 6 halverwege de maand, zou Legendary dan toch een realiteit kunnen worden deze maand? Ik denk toch maar dat ik maar echt cancer ga spelen, staat me heel erg tegen, maar wil echt is die cardback hebben, al is het alleen maar om te bewijzen aan mezelf dat ik Legendary kan worden.

EDIT 2: Iemand weleens naar Tay Zonday (Chocolate Rain) gekeken? Die gast heeft er al iets van 60 uur opzitten, maar begrijpt nog steeds niet hoe taunt werkt en maakt bizarre missplays. Grappige is dat ondanks dat hij positief probeert te blijven, dat door zijn slechte plays, chat hem helemaal afmaakt en dan zie je toch wel dat hij salty wordt. En ja, dat vind ik grappig om te zien. :D

[ Voor 20% gewijzigd door Benjamin- op 15-02-2015 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is Miracle Rogue opeens weer populair. Gisteren opeens 4 gasten achter elkaar die het speelden (en uiteraard kansloos van mij verloren, maargoed :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Benjamin- schreef op zondag 15 februari 2015 @ 05:00:
[...]

EDIT: Rank 6 halverwege de maand, zou Legendary dan toch een realiteit kunnen worden deze maand? Ik denk toch maar dat ik maar echt cancer ga spelen, staat me heel erg tegen, maar wil echt is die cardback hebben, al is het alleen maar om te bewijzen aan mezelf dat ik Legendary kan worden.
Rank 6, dan ben je al zeker op zo'n 10% van de grind naar Legend :P

Rank 5 bereiken is het makkelijkste stukje. Daarna begint het pas..

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 16-02-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon een paar chinezen inhuren voor 1 dollar per uur, net als in de begin tijden van wow. Die grinden wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
xelfer schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:01:
Is Miracle Rogue opeens weer populair. Gisteren opeens 4 gasten achter elkaar die het speelden (en uiteraard kansloos van mij verloren, maargoed :p).
Rogue is weer Tier 1 afgelopen week ;)

Tier 1

Oil Rogue, Mech Mage, Control Paladin, Midrange Druid, Aggro Mech Shaman, Freeze Mage

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah kennelijk. Volgens mij heeft Oil Rogue praktisch geen kans tegen een control warrior oid. Ik heb er in ieder geval nog nooit van verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Maar je ziet dan weer bijna geen control warriors momenteel.

Heb Sjow het nog even zien proberen, maar het kwam niet echt lekker uit de verf.

[ Voor 41% gewijzigd door Bosmonster op 16-02-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik pakte control warrior erbij omdat ik overal rogues zag :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Heb me nu toch een fun deckje!
http://www.hearthpwn.com/...1;12187:1;12214:1;12300:2;

Speelt ietwat traag, maar al die secrets zijn zo'n fun!

Enige class die echt niet te verslaan is is facehunter.. komt vooral omdat je te snel dood bent en je met mirror echt waardeloze minions krijgt.

Buiten dat probeer ik niet iets meer "punch" erin te krijgen, zou alleen niet weten hoe.

Portal is zwaar RNG, ooit gamechanging goed, ooit totaal nutteloos.

Momenteel van rank 15 naar 11 gegaan met dit deck :D

Vooral prachtig hoe je terug kunt komen met iluminator en belch echo.
Sinds de toevoeging van alex (ipv TBK) win heb ik wel al 2 keer gewonnen van hunter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dat ziet er wel heel tof uit ja!

Ik heb ook een keer zelf een deck gemaakt, wat tot nu toe best aardig werkt in non-ranked! Gewonnen van Control Warrior, Freeze Mage & Control Priest. Laatste potje was het lastigst, omdat het echt tot het eind doorging. Uiteindelijk won ik door Jaraxxus z'n hero ability gecombineerd met Mal'ganis z'n buff + immuniteit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OXxZRMB.jpg

Twijfels over: Harvest Golem, maar zou zo niet 1,2,3 een goeie substituut weten. Daarnaast Sylvanas, weet niet in hoeverre die viable is in een Demonheart deck. Tot nu toe nog niet heel veel aan gehad, maar wat zijn de andere legendary opties?

edit: Wat zou kunnen i.p.v. Harvest is een Earthen Ring Farseer voor de heals, of een MCT voor de surprise factor :+

[ Voor 12% gewijzigd door London op 16-02-2015 20:25 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arena begonnen als Druid. Geen Wraths, geen Swipes, geen Innervates, geen fatsoenlijke rares :(.

0-3 incoming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het spel ondertussen wat meer balanced? Ik moet eerlijk bekennen dat ik het al sinds de Beta niet meer gespeeld heb namelijk, waar je om de haverklap gerusht werd door een warlock met murloc deck of een geek met 10 legendary kaarten :)
Hoe zijn momenteel de rogue decks? Zijn deze nog steeds zo fun to play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het spel is balanced in het feit dat alles behoorlijk veel RNG bevat en alles super OP kan zijn. Alle classes zijn wel goed speelbaar.

Edit: 1-3 gegaan met die emmer poep die mijn Druid deck was. Nu weet ik gelijk waarom ik maar 1 x in de paar maanden een arena run start.

[ Voor 34% gewijzigd door xelfer op 17-02-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38
xelfer schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:55:
Het spel is balanced in het feit dat alles behoorlijk veel RNG bevat en alles super OP kan zijn. Alle classes zijn wel goed speelbaar.

Edit: 1-3 gegaan met die emmer poep die mijn Druid deck was. Nu weet ik gelijk waarom ik maar 1 x in de paar maanden een arena run start.
Beetje een self fulfilling prophecy dit :+

Net als met Constructed is Arena iets wat je moet oefenen en waar je beter in wordt met het spelen.
Ik heb hetzelfde met constructed, meestal sterf ik daar aan het deck van de week omdat ik de meta niet echt bij hou meestal en liever Arena speel.

Wat zouden jullie trouwens doen. Ik begin netto dust/gold over te houden aan Arena. Zou ik sparen voor de non GvG legendaries of juist eers wat missende non GvG staples (Prep, Giants, etc) craften

[ Voor 12% gewijzigd door magicstar op 17-02-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:52
magicstar schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:45:
[...]
Wat zouden jullie trouwens doen. Ik begin netto dust/gold over te houden aan Arena. Zou ik sparen voor de non GvG legendaries of juist eers wat missende non GvG staples (Prep, Giants, etc) craften
Mijn strategie is om alleen kaarten uit de eerste set die ik echt nodig heb voor mijn decks te craften. GvG kaarten hoop ik op den duur uit Arena pakjes te trekken. Maar heel eigenlijk moet ik sparen voor Nax... Goed bezig trouwens als je in Arena goud over houd, het ging een poos goed met me maar heb nu een loss streak te pakken... blijf steken op 4/5 wins.

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
WTF is er aan de hand?! 20 games in a row verloren... van 11 naar 17...
Kom alleen golden heros tegen en PERFECTE counters op mijn custom deck.. k*tspel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Predje schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:22:
Kom alleen golden heros tegen en PERFECTE counters op mijn custom deck.. k*tspel..
na 4 a 5 losses spel weg leggen en wat anders gaan doen, je gaat gefrustreerd spelen en gaat kansen missen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
skoozie schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:27:
[...]

na 4 a 5 losses spel weg leggen en wat anders gaan doen, je gaat gefrustreerd spelen en gaat kansen missen.
I know..
Maar het is gewoon om te kotsen hoe machteloos je ooit bent. Met deck waar andere legendary mee worden, foutloos spelen.. gewoon niks aan te doen.
Hebben de pro's dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Kan ook gewoon zijn dat dat deck op dat moment op die plek op de ladder gewoon niet goed werkt. Kijk goed waarom je verliest en pas je deck aan of pak een andere.

De meta op legendary (of rank 1-5) is heel anders dan de meta daarboven bijvoorbeeld.

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 17-02-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Wat Bosmonster zegt. De meta kan snel veranderen en door je daar op aan te passen kan je juist jezelf onderscheiden van de rest.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
De meta is elke dag een "klein" beetje anders, kan zijn dat een populaire streamer met een bepaalde deck/class speelt en de dag erna speelt iedereen ermee. Zoals sommige ook zeggen, even een break nemen na een losestreak. Hoewel ik zelf vaak genoeg ook door speel bij een losestreak, hehe.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magicstar schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:45:
[...]

Beetje een self fulfilling prophecy dit :+

Net als met Constructed is Arena iets wat je moet oefenen en waar je beter in wordt met het spelen.
Ik heb hetzelfde met constructed, meestal sterf ik daar aan het deck van de week omdat ik de meta niet echt bij hou meestal en liever Arena speel.
Beter worden heeft er niets mee te maken. Het is geen self fulfilling prophecy als je gewoon objectief vast kan stellen dat je gewoon uit 85+ slechte kaarten hebt moeten kiezen.

Als je een Druid rolt in arena en je hebt:
0 Innervates
0 Wraths
0 Swipes
0 Starfall
0 Druid of the Claw
0 Epics
0 Legendaries

1 van mijn 3 rares keuze was ook echt:
Mana Wraith / Target Dummy / Angry Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Innervate is ook niet zo best in Arena overigens. Dat is alleen interessant met constante card draw en daar kun je in Arena niet altijd vanuit gaan.

En die keuze ach. Mana Wraith is zo'n ramp niet.

Maar goed, je kan altijd wel eens crap draften natuurlijk. Maar als je nooit speelt geeft je jezelf ook de kans niet om eens beter te draften :P

Iedereen gaat wel eens 1/3 of 2/3 met een crappy draft. Gelukkig zijn ze snel voorbij en kun je weer een nieuwe starten.

[ Voor 44% gewijzigd door Bosmonster op 17-02-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Kwam het volgende tegen, een link waar je alle Gvg kaarten kunt zien, in full art size. Sommige zijn echt mooi.
http://imgur.com/a/Nkgh7?gallery#0

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:17:
Maar goed, je kan altijd wel eens crap draften natuurlijk. Maar als je nooit speelt geeft je jezelf ook de kans niet om eens beter te draften :P
Mja, arena is gewoon niets voor mij. De draft is gewoon 100% RNG. Het zou voor mij al een stuk aantrekkelijker zijn als de distributie van kaarten in ieder geval normaal verdeelt zou zijn. Helaas is het enige gegarandeerde dat je 30 kaarten krijgt waarvan minimaal 3 rares.

[ Voor 8% gewijzigd door xelfer op 17-02-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Het is voor iedereen RNG, dat is nu juist het leuke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

An1mA schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:37:
Kwam het volgende tegen, een link waar je alle Gvg kaarten kunt zien, in full art size. Sommige zijn echt mooi.
http://imgur.com/a/Nkgh7?gallery#0
Heel erg vet! Heb je dit ook van alle kaarten? :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:35:
Het is voor iedereen RNG, dat is nu juist het leuke.
Of dat leuk is, dat is nog maar de vraag natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Bosmonster schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:13:
[...]

Rank 6, dan ben je al zeker op zo'n 10% van de grind naar Legend :P

Rank 5 bereiken is het makkelijkste stukje. Daarna begint het pas..
Uiteraard is dat een massieve grind, of dit 10% is of niet, dat ligt er maar net aan hoe goed je speelt en wat voor decks je speelt. Maar dat terzijde.

Punt is dat wanneer je bijv rank 5 kan halen, dan kan je Legendary vaak ook halen, mijn winrate is zeker hoog genoeg. Toen ik net begon te spelen kon ik makkelijk rank 11 halen, na een tijd werd dit steeds moeilijker, veel mensen die flink betaalde om de beste decks te halen en ik zakte naar rank 14. Sinds GvG zijn mijn decks 'perfect' en ik weet veel meer van het spel, gevolg is dat ik steeds makkelijker omhoog ga in rank, waar ik 2 maanden geleden met moeite rank 10 verbrak, zat ik vorige maand aan het einde op rank 7, nu schoot ik met gemak naar 7 en nu dus door naar 6. Ik heb de afgelopen dagen niet gespeeld door drukte, maar straks weer zat tijd.
Vroeger of later wil ik die grind een keer doen, ik heb straks 2 weken vrij, dus ga het maar gewoon proberen. ;)
Predje schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:22:
Ja dan ben je keihard aan het tilten, stoppen dus voor een tijdje.
Predje schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:47:
[...]

I know..
Maar het is gewoon om te kotsen hoe machteloos je ooit bent. Met deck waar andere legendary mee worden, foutloos spelen.. gewoon niks aan te doen.
Hebben de pro's dat ook?
20 losses achter elkaar en je kon er niks aan doen? Sorry maar dat geloof ik gewoon echt niet, zeker niet wanneer je op rank 17 zit, als je daar maar blijft verliezen, dan kan je dat niet afschuiven naar heel veel ongeluk.

[ Voor 7% gewijzigd door Benjamin- op 17-02-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Als je maar lang genoeg tilt dan ga je focussen op het verliezen i.p.v. op je plays en dan is het einde zoek :P Ongeacht de tegenstander.

Ik weet er alles van, daarom speel ik nu eventjes enkel casual om m'n Demonheart deck wat beter te leren.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat denk ik wel helpt tegen het tilten is om ranked gewoon niet serieus te nemen en om gewoon te accepteren dat de game een groot gedeelte RNG bevat.

Wat ook helpt is om een deck te kiezen wat een goede matchup heeft tegen de decks die je op jouw rank tegen komt.

Zelf ben ik nu rank 11 zonder een potje te verliezen met mijn control warrior deck. Ik speel echter veel liever van die halfgare Malygos OTK decks of shaman deathrattle decks, i.p.v. serieuze games in ranked. In casual merk ik toch wel dat er iets meer fundecks te bekennen zijn.

In ranked kom ik v.n.l. Oil Rogues tegen eigenlijk (6 vd laatste 7 waren Oil Rogues), wat een 100% win voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor hier vaak iets over Oil rogue, en toch hoor ik iedereen dat de oil rogue voor hem totaal geen moeite is, even een paar vragen als ex-stoner :+

Wat is een Oil Rogue? Welke class/deck spelen jullie om zo makkelijk te winnen van ze?
Ik ben van plan om weer te spelen en dat word dan zoieso rogue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38
Bosmonster schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:17:
<snip>

Iedereen gaat wel eens 1/3 of 2/3 met een crappy draft. Gelukkig zijn ze snel voorbij en kun je weer een nieuwe starten.
Dat is precies wat ik bedoelde :)
Soms heb je die er gewoon tussenzitten, net als een tegenstander in constructed die precies the perfect storm aan kaarten trekt en daarmee against the odds jouw deck verslaat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:50:
Ik hoor hier vaak iets over Oil rogue, en toch hoor ik iedereen dat de oil rogue voor hem totaal geen moeite is, even een paar vragen als ex-stoner :+

Wat is een Oil Rogue? Welke class/deck spelen jullie om zo makkelijk te winnen van ze?
Ik ben van plan om weer te spelen en dat word dan zoieso rogue
Oil Rogue haalt zijn naam uit de kaart: Tinker's Sharpsword Oil.

http://www.icy-veins.com/hearthstone/rogue-oil-naxx-gvg-deck

Ik speel control warrior. Mijn strategie: gewoon armor stacken en alles removen wat ze uitspelen, zodat ik niet neergeburst kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
xelfer schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:19:
Wat denk ik wel helpt tegen het tilten is om ranked gewoon niet serieus te nemen en om gewoon te accepteren dat de game een groot gedeelte RNG bevat.

Wat ook helpt is om een deck te kiezen wat een goede matchup heeft tegen de decks die je op jouw rank tegen komt.

Zelf ben ik nu rank 11 zonder een potje te verliezen met mijn control warrior deck. Ik speel echter veel liever van die halfgare Malygos OTK decks of shaman deathrattle decks, i.p.v. serieuze games in ranked. In casual merk ik toch wel dat er iets meer fundecks te bekennen zijn.

In ranked kom ik v.n.l. Oil Rogues tegen eigenlijk (6 vd laatste 7 waren Oil Rogues), wat een 100% win voor mij is.
Geniet zelf ook van control warrior.
Wil jij je deck eens delen? Ik heb wel goede legs zoals dr boom, alex, schredder
En ook de mooie epics zoals brawl en chrush.
Maar is een control warrior ook te doen zonder garrosch, silvanas en harrison?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predje schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:58:
[...]

Geniet zelf ook van control warrior.
Wil jij je deck eens delen? Ik heb wel goede legs zoals dr boom, alex, schredder
En ook de mooie epics zoals brawl en chrush.
Maar is een control warrior ook te doen zonder garrosch, silvanas en harrison?
Ik speel geen Sneeds Shredder (traag, doet niets de beurt dat hij in play komt) en ik vind Garrosh, Sylvanas en Harrison wel key cards in de huidige meta. Alex, Dr. Boom, Ragnaros speel ik ook.

Als ik thuis ben kan ik mijn decklist wel even posten. Het is volgens mij een vrij standaard control warrior deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
xelfer schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:19:

Dit is opzicht oke, maar ook wel maar bruikbaar in een gedeelte van de situaties. Fouten blijven gewoon fouten, het is niet zo dat je met alles rekening kan houden enz. Maar ik zie toch echt wel wanneer iemand een fout neemt, tegenover een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteraard is er een duidelijk verschil tussen fouten maken en risico nemen, daarentegen is het weer niet bijzonder moeilijk om foutloos te spelen of in ieder geval de beste keuze te maken met de informatie die je beschikbaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Niet mee eens, en gezien jouw rank (niet lullig bedoelt), kan je ook niet stellen dat jij foutloos speelt.

Fouten worden constant gemaakt, zelfs op de hoogste niveaus. Misschien wel niet dikke missplays, maar nog steeds plays die niet optimaal zijn, en uiteindelijk een fout blijken te zijn.

Dat zie je dan ook wanneer mensen gaan tilten, het is niet alleen dat ze dikke missplays maken, maar ook van die dingen dat ze op turn 3 de vijandige Mana Wyrm ipv Clockwork Gnome killen, om vervolgens boos te worden dat die ander ook ALTIJD Goblin Blastmage heeft. Die ander heeft echt altijd stom geluk en geen skill enz enz. Of mensen die gewoon niet plays kunnen optimaliseren en damage kunnen tellen. Zo lijkt Haunted Creeper killen zo slecht tenzij je het veld kan ruimen, behalve dat dit voor Hunter een beast is, en dit zowel met Houndmaster als met Kill Command werkt.

Er zijn zoveel voorbeelden te noemen waarbij mensen keer op keer weer van zulke fouten maken. En ik ben er 1 van, maar ik maak er duidelijk minder dan de meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Benjamin- schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:02:
Niet mee eens, en gezien jouw rank (niet lullig bedoelt), kan je ook niet stellen dat jij foutloos speelt.

Fouten worden constant gemaakt, zelfs op de hoogste niveaus. Misschien wel niet dikke missplays, maar nog steeds plays die niet optimaal zijn, en uiteindelijk een fout blijken te zijn.

Dat zie je dan ook wanneer mensen gaan tilten, het is niet alleen dat ze dikke missplays maken, maar ook van die dingen dat ze op turn 3 de vijandige Mana Wyrm ipv Clockwork Gnome killen, om vervolgens boos te worden dat die ander ook ALTIJD Goblin Blastmage heeft. Die ander heeft echt altijd stom geluk en geen skill enz enz. Of mensen die gewoon niet plays kunnen optimaliseren en damage kunnen tellen. Zo lijkt Haunted Creeper killen zo slecht tenzij je het veld kan ruimen, behalve dat dit voor Hunter een beast is, en dit zowel met Houndmaster als met Kill Command werkt.

Er zijn zoveel voorbeelden te noemen waarbij mensen keer op keer weer van zulke fouten maken. En ik ben er 1 van, maar ik maak er duidelijk minder dan de meeste.
Ik maak dan meer fouten dan de meeste mensen, aangezien ik pas sinds vandaag weet te kunnen stijgen. Ik zit nu pas op rank 16, nog 1 win en ik zit op 15. (lange weg te gaan eer ik een keer legendary ben) Ik mis ook heel veel kaarten hoor daar niet van maar hoe wil je eigenlijk beter gaan worden in hearthstone? zijn er bijv speciale regels die het een stuk makkelijker maken of is het alleen maar spelen waardoor je beter kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wambamNL schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:28:
[...]

Ik maak dan meer fouten dan de meeste mensen, aangezien ik pas sinds vandaag weet te kunnen stijgen. Ik zit nu pas op rank 16, nog 1 win en ik zit op 15. (lange weg te gaan eer ik een keer legendary ben) Ik mis ook heel veel kaarten hoor daar niet van maar hoe wil je eigenlijk beter gaan worden in hearthstone? zijn er bijv speciale regels die het een stuk makkelijker maken of is het alleen maar spelen waardoor je beter kan worden?
Volgens mij is het een kwestie van een goeie deck zoeken die je zelf ook fijn vind, ipv alle decks namaken die op internet staan, en voornamelijk, zoals alles overigens, veel oefenen!
van je fouten leren etc
Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]