Een Shaman reincarnate deck met Baron Rivendare enzo is hier uitermate geschikt voor. Er staan enkele pagina's terug wel wat decklists ook.Freelance schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:46:
Wat lol met mijn druid deck i.c.m. faceless, kelthuzad en Sneed's Old Shredder:
[afbeelding]
Gisteren had ik met Sneed's Old Shredder Deathwing gekregen, maar ik had verwacht dat door Deathwing het hele bord gecleared zou worden. Dit gebeurde alleen niet... komt dat doordat het een battlecry is?Freelance schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:46:
Wat lol met mijn druid deck i.c.m. faceless, kelthuzad en Sneed's Old Shredder:
[afbeelding]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
ja, battlecry's gaan alleen af wanneer je een kaart uit je hand speelt. enkel andere manier van summenen geldt niet. denk aan voidcaller, Shredder, Deathlord, Alarm-o-bot, die shaman kaart die een random minion voor beide spelers op het board brengt enz. enzNitai schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:58:
[...]
Gisteren had ik met Sneed's Old Shredder Deathwing gekregen, maar ik had verwacht dat door Deathwing het hele bord gecleared zou worden. Dit gebeurde alleen niet... komt dat doordat het een battlecry is?
Ja.. alle minions die op die manier gesummoned worden doen hun battlecry niet.Nitai schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:58:
[...]
Gisteren had ik met Sneed's Old Shredder Deathwing gekregen, maar ik had verwacht dat door Deathwing het hele bord gecleared zou worden. Dit gebeurde alleen niet... komt dat doordat het een battlecry is?
Dat is soms een voordeel, soms een nadeel
Gelukkig werkt de charge van grommash wel
Al meerdere keren gehad dat ik mijn schredder trade om vervolgende een enraged (ping met fireblast) grommash in tha face
Ik heb een x van Sneed 4 x Tinkmaster Overspark gekregen (3/3 nutteloos) in mijn Shaman reincarnate deck (Baron Rivendare + dubbele reincarnate).
thnx Stone_NL en Predje. Is wel echt een funcard
Jammer dat je niet bepaalde scenario's kan testen/spelen tegen een fictieve tegenstander ofzo.
Deze week had ik met m'n priest control deck op het laatste moment gewonnen. Tegenstander had lethal in zijn beurt en ik pas een Recombobulator op m'n Vol'jin, tadaaaaa een Belcher! GE-WEL-DIG! Heb toen gewonnen met nog maar 4 health. Merk dat ik het puzzel element wel heel leuk vind van Priest decks. Nog 2 levels en dan ben ik 60. En nog een kleine 190 wins en ik heb m'n eerste Golden Hero.
Deze week had ik met m'n priest control deck op het laatste moment gewonnen. Tegenstander had lethal in zijn beurt en ik pas een Recombobulator op m'n Vol'jin, tadaaaaa een Belcher! GE-WEL-DIG! Heb toen gewonnen met nog maar 4 health. Merk dat ik het puzzel element wel heel leuk vind van Priest decks. Nog 2 levels en dan ben ik 60. En nog een kleine 190 wins en ik heb m'n eerste Golden Hero.
[ Voor 9% gewijzigd door Nitai op 06-02-2015 11:43 ]
mech mage is de nieuwe meta/rush, merk ik alweer
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Mechmage is soms gewoon niet te stoppen en het curved vrij goed. Ik heb zelf ook een paar potjes gespeeld gister en ik ging er gelijk 11-0 mee op de lagere ranks (vanaf rank 18 ofzo).
Mechmage kan idd heel sterk zijn.. en mage is mijn favo class en op dit moment is er helaas niks anders te spelen.
Maar het is ook heel moeilijk hoor.. zodra je verder dan midgame komt (dat is al te doen met 1 taunt) dan is het ook voorbij...
Maar het is ook heel moeilijk hoor.. zodra je verder dan midgame komt (dat is al te doen met 1 taunt) dan is het ook voorbij...
Met Antonidas en Dr Boom heb je nog wel een beetje endgame, maar post-midgame is het niet optimaal inderdaad.
Je minions zijn gewoon niet sterk genoeg dan idd!xelfer schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:18:
Met Antonidas en Dr Boom heb je nog wel een beetje endgame, maar post-midgame is het niet optimaal inderdaad.
Maar als je een coin + spareparts om kun zetten naar fireballs zit je redelijk.
Ik ben nu aan het proberen naar een semi mech (want sommige mechs zijn gewoon te goed) met wat spells.
Alleen is het lastig om genoeg mechs te houden voor spareparts om antonidas ook nuttig te houden.
Zonder spareparts is ie niet zo super..
Wat ik vooral merk is dat je last kan hebben van taunt minions met Mech Mage.
Ik had laatst wel een druid tegen mij die een 5/10 taunter neer gooit op turn 4. In mijn turn 4 deed ik unstable portal en kreeg ik Vol'jin
Ik had laatst wel een druid tegen mij die een 5/10 taunter neer gooit op turn 4. In mijn turn 4 deed ik unstable portal en kreeg ik Vol'jin

Daarom run ik nu TBK erbij, toch wel lekker.xelfer schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:34:
Wat ik vooral merk is dat je last kan hebben van taunt minions met Mech Mage.
Net een HEERLIJKE overwinning in een mirrormatch..
Andere mage gaat full face.. ik probeer nog wat met tactiek te spelen (domme fout tegen aggro)..
Begint meneer natuurlijk met 1 kaart in de hand SORRY SORRY WHOOPS WHOOPS THANK YOU...
Fireball > Counterspell > Concede!
Met een beetje daily's te doen en verder niets, pak je ong 500 gold per week, dus dan ben 7 weken bezig.The_Butler schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:04:
[...]
Just out of interest, hoe lang duurde het om die vijf wings te doen? Ik neem aan dat je weken lang gold hebt gegrind?
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Voor mij weegt het F2P principe niet op tegen de winst die je haalt door het kopen van een adventure zoals Naxxramas. 7 weken dailies doen om het vrij te spelen vind ik toch wel een flinke tijdsinvestering
.
Als je geen geld hebt kun je het prima doen spelen zonder te betalen.
Zelf heb ik er ~150,- inzitten (naxx+2*60packs 1oud/fout en 1 gvg).
Dat is een ochtend werken, daar kan ik echt geen weken voor gaan grinden.
Blijft absurd dat je dat betaald voor pixels die ook nog een kunstmatig ultra zeldzaam gemaakt worden (in de vorm van legendarys). En toch ga ik denk ik van het weekend maar weer 60 packs kopen, blijft fun.
Boeiend.. hobby mag geld kosten. Tevens is het fijn om gewoon een netdeck ook daadwerkelijk na te maken. Zelf decks maken is voor mij te moeilijk. Probeer het zovaak.. moet in gedachte dan perfect gaan werken. Maar de kennis die nodig is om alles goed te krijgen (curve, synergie, etc) heb ik niet.
Zelf heb ik er ~150,- inzitten (naxx+2*60packs 1oud/fout en 1 gvg).
Dat is een ochtend werken, daar kan ik echt geen weken voor gaan grinden.
Blijft absurd dat je dat betaald voor pixels die ook nog een kunstmatig ultra zeldzaam gemaakt worden (in de vorm van legendarys). En toch ga ik denk ik van het weekend maar weer 60 packs kopen, blijft fun.
Boeiend.. hobby mag geld kosten. Tevens is het fijn om gewoon een netdeck ook daadwerkelijk na te maken. Zelf decks maken is voor mij te moeilijk. Probeer het zovaak.. moet in gedachte dan perfect gaan werken. Maar de kennis die nodig is om alles goed te krijgen (curve, synergie, etc) heb ik niet.
Verwijderd
Ik vraag me serieus af waarom jij nog Hearthstone speeld?? Ik heb in je vorige posts alleen maar geklaag gelezenxelfer schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:17:
Voor mij weegt het F2P principe niet op tegen de winst die je haalt door het kopen van een adventure zoals Naxxramas. 7 weken dailies doen om het vrij te spelen vind ik toch wel een flinke tijdsinvestering.

Wat ik met mijn post bedoelde is dat ik Naxx gekocht heb (voor ik meen 20 euro ofzo destijds). Het spel kan natuurlijk ook niet bestaan als je dingen als Naxx wings makkelijk kon krijgen zonder geld te investeren.
En toch haal je zo'n 25.000 gold op per jaar als je gewoon je dailies doet en wat win haalt.
Bij gemiddelde quest van 50g en rond de 20g voor zes wins per dag zit je daar al op. Als je dan nog goed bent in Arena wordt het nog veel meer.
Naxx is 3500. Bij één zo'n adventure per jaar hou je nog 21.500 gold over voor packs (laten we naar beneden afronden = 200 packs). Dus elk jaar dat je hearthstone koopt kan je F2P één adventure volledig kopen en 200 packs door gewoon je questjes te halen. Dat vind ik eerlijk gezegd meer dan voldoende om hearthstone F2P te blijven spelen.
Naxx is dan ook zeer makkelijk te krijgen, je moet gewoon van te voren sparen
.
Ik kan dan wel 60 euro uitgeven, maar daar schiet ik procentueel bijna niks mee op vergeleken wat 'gewoon spelen' me oplevert.
Bij gemiddelde quest van 50g en rond de 20g voor zes wins per dag zit je daar al op. Als je dan nog goed bent in Arena wordt het nog veel meer.
Naxx is 3500. Bij één zo'n adventure per jaar hou je nog 21.500 gold over voor packs (laten we naar beneden afronden = 200 packs). Dus elk jaar dat je hearthstone koopt kan je F2P één adventure volledig kopen en 200 packs door gewoon je questjes te halen. Dat vind ik eerlijk gezegd meer dan voldoende om hearthstone F2P te blijven spelen.
Naxx is dan ook zeer makkelijk te krijgen, je moet gewoon van te voren sparen
Ik kan dan wel 60 euro uitgeven, maar daar schiet ik procentueel bijna niks mee op vergeleken wat 'gewoon spelen' me oplevert.
Ja heb destijds ook al berekend dat je ong ieder half jaar zo'n 100-120 zou kunnen kopen, wat genoeg is om met iedere nieuwe release gewoon diverse competitive decks te maken, wat je niet hebt kan je craften. Als je dan ook direct stopt met nieuwe packs te kopen, hoef je ook niet bang te zijn dat je kaarten craft die je later uit een pakje trekt.
Probleem is dan, iets wat volgens mij wel meer mensen hebben wanneer je veel kaarten hebt, is dat je een Golden deck wilt hebben. Het is gewoon alleen zo gigantisch duur.
Zit nu zelf ook met eigenlijk een belachelijk dilemma, eigenlijk wil ik mijn Paladin of Mage deck golden hebben, maar ik wil ook Jaraxxus en Mal'Ganis (2 van 4 Legendaries die ik graag nog wil), die kan ik zeker craften, maar buiten dat dit een hoop dust is, vind ik het eigenlijk zonde om Legendaries niet golden te craften, want wil ik hem ooit golden hebben, dan is het opeens extreem duur.
Iemand anders die zich hierin herkent? Voor de duidelijkheid, ik heb niet zozeer in mijn hoofd om een golden Warlock te krijgen, maar dat zeg ik nu, wie weet hoe ik daar later over denk.
Voor de duidelijkheid, Paladin is bij verre mijn favoriet, daarna Mage en dan Warlock en Shaman, maar Warlock is zo moeilijk te spelen zonder Jaraxxus, en die Demonlock decks vind ik echt supertof qua kaarten enz. Zoiets als dit http://www.hearthpwn.com/...competitive-demonlock-1-3
Probleem is dan, iets wat volgens mij wel meer mensen hebben wanneer je veel kaarten hebt, is dat je een Golden deck wilt hebben. Het is gewoon alleen zo gigantisch duur.
Zit nu zelf ook met eigenlijk een belachelijk dilemma, eigenlijk wil ik mijn Paladin of Mage deck golden hebben, maar ik wil ook Jaraxxus en Mal'Ganis (2 van 4 Legendaries die ik graag nog wil), die kan ik zeker craften, maar buiten dat dit een hoop dust is, vind ik het eigenlijk zonde om Legendaries niet golden te craften, want wil ik hem ooit golden hebben, dan is het opeens extreem duur.
Iemand anders die zich hierin herkent? Voor de duidelijkheid, ik heb niet zozeer in mijn hoofd om een golden Warlock te krijgen, maar dat zeg ik nu, wie weet hoe ik daar later over denk.
Voor de duidelijkheid, Paladin is bij verre mijn favoriet, daarna Mage en dan Warlock en Shaman, maar Warlock is zo moeilijk te spelen zonder Jaraxxus, en die Demonlock decks vind ik echt supertof qua kaarten enz. Zoiets als dit http://www.hearthpwn.com/...competitive-demonlock-1-3
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
250 packs per jaar free to play is netjes inderdaad. Het is helaas verre van genoeg om een volledige collectie te krijgen heb ik gemerkt. Zelf wil ik wel graag een volledige collectie, aangezien ik hou van afwisseling.
Wat denk je koop je voor de lol een random pack voor de off chance dat er een legendary in zit.
Krijg he Gahz'rilla eruit terwijl je nooit hunter speelt (was een gvg pack)
zit je dan te hopen op bloodmage thalmos.
Steam: Ryada.
Voor zover ik weet kan je ook orginele kaarten krijgen uit GvG packs.xelfer schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:16:
Bloodmage Thalnos zit in de originele set, Niet GvG.
of ik zeg nu totaal iets stoms.
Ik speel sporadisch maar toch is het jammer dat ik niet de rogue legendaries krijg die ik wil hebben
Je krijgt volgens mij alleen GvG kaarten uit GvG packs en alleen normale kaarten uit normale packs.
nou das dan mooi kut ik mis bijna alleen nog maar normale kaartenxelfer schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:24:
Je krijgt volgens mij alleen GvG kaarten uit GvG packs en alleen normale kaarten uit normale packs.
Moet ik even terug kijken in dit topic. Kom zo terug met een edit, even de rest lezen, ;-).The_Butler schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:04:
[...]
Just out of interest, hoe lang duurde het om die vijf wings te doen? Ik neem aan dat je weken lang gold hebt gegrind?
Edit
Ik ben op 16 November begonnen met deze game. En vanaf 9 of 10 december ben ik gold gaan grinden voor Naxx.
Tot 6 februari. Is zeg maar twee maanden.
Heb tussendoor wel een keer of drie arena gespeeld. (Kon het niet laten, wel spijt van steeds, duurt het alleen maar langer) Kost je 150, dus een dag of 3 per arena extra.
Heb denk ik hoogstens 3 quests gemist. En ik sta nu op 520 overwinningen totaal, bijna allemaal ranked. Verspreid over alle heros met alleen Mage op 57, rest rond de 25 nu.
Hoogste ladder rank is 12. Alleen voor twee naxx heroics genetdekt, alhoewel, dat ging amper, want kon de deks toch niet na maken. (1 keer echt over de zeik gegaan tegen zo een heroic basterd, haha ). Verder alle dekjes van mezelf. Dan win je dus minder. Kan je ook enkele tientallen goldjes over al die tijd kosten, maar dat wordt nooit veel hoor. Tenzij je 8 uur per dag speelt en instant goed bent.
Tot zover even mijn loopbaan, ;-).
[ Voor 61% gewijzigd door Turfschipper op 06-02-2015 19:49 ]
Dust je het toch, craft je een Thalnos.wambamNL schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:15:
Wat denk je koop je voor de lol een random pack voor de off chance dat er een legendary in zit.
Ik zou het opzicht wel grappig vinden, maar vind het echt zonde om heel veel van die nutteloze Legendaries te craften.xelfer schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:09:
250 packs per jaar free to play is netjes inderdaad. Het is helaas verre van genoeg om een volledige collectie te krijgen heb ik gemerkt. Zelf wil ik wel graag een volledige collectie, aangezien ik hou van afwisseling.
ja maar dan moet ik echt al mn kaarten gaan disenchanten.
Verwijderd
Gvg pack hebben enkel gvg kaarten. Denk zelf dat thalnos niet de dust waard is. Is geen slecht kaart maar de 2-2 + spelldamage voor 2 mana doet het zelfde je mist alleen de kaart draw.
in miracle rogue is thalnos alsnog beter want je hebt daar die card draw nodig ^^Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:33:
Gvg pack hebben enkel gvg kaarten. Denk zelf dat thalnos niet de dust waard is. Is geen slecht kaart maar de 2-2 + spelldamage voor 2 mana doet het zelfde je mist alleen de kaart draw.
Op het moment is de kobold ook de vervanger van thalnos in mijn decks.
Maar ik merk dat ik die card draw vaak toch echt mis.
Op het moment in mijn arena run sta ik op 4-1 had al op 5-0 kunnen staan als een rogue niet een blade flury top deckde.
Anders had ik gewonnen want hij had niks meer in zn hand en had nog 2 damage nodig om mij dood te maken en ik moest nog 1 damage doen
na wat experimenteren ben ik uiteindelijk op het idee gekomen om een mevh rogue te maken.
dit naar aanleiding van de haat op alle mech mages.
dit is mijn mech rogue:

op het moment een 100% winrate tegen alle classes rond rank 20 tot 15.
[ Voor 50% gewijzigd door Ryada op 06-02-2015 23:10 ]
Je mist alleen de draw? Die is zo belangrijk, kijk je naar Rogue of Freeze Mage, waar die erg goed in is, dan hebben ze beide veel kaarten in hun deck zitten voor draw, terwijl je ook de spell damage heel goed kan gebruiken. Thalnos is niet meer zo populair als eerst, want eerst zat die in ieder deathrattle deck, met GvG waren er veel meer deathrattles waardoor die minder gebruikt wordt, maar nog steeds is een waardige Legendary.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:33:
Dat gezegd, zou ik hem alleen craften wanneer je hem heel specifiek nodig hebt, in veel decks kan die leuk zijn, maar niet essentieel, je kan hem dan ook met heel veel andere kaarten in die decks vervangen. Maar wil je echt een volwaardig Freeze Mage, dan moet je hem hebben, ook bij Rogue is het een hele belangrijk in diverse decks.
Thalnos is altijd beter. Een 2/2 is qua stats sowieso beroerd aangezien hij dood gaat tegen alles wat 2/3 is enzo....
Ben ik trouwens de enige die 80% van de tijd tegen hunters speelt op ladder?
[ Voor 25% gewijzigd door xelfer op 07-02-2015 11:54 ]
geweldig net een potje gespeeld dit waren de turns:
turn 1 ik: niks
turn 1 hij: niks
turn 2 ik: annoy o tron
turn 2 hij: coin en random beast komt de 2 4 boost eruit
turn 3 ik: iron sensei en annoy op face
turn 3 hij: een 2 2 die geboost word als een beast doodgaat en een concede na lang denken.
dit was met het deck wat ik hierboven heb gepost mijn mech rogue.
geweldig om zo een hunter te verslaan.
en net tegen een paladin. early gingen we gelijk op mid game kreeg ik zijn bord leeg en was er uiteindelijk een 13 4 micro machine op het veld.
lang leve iron sensei.
dat inclusief een 3 6 jeeves een 2 2 iron sensei en een 3 3 si7 was een reden om te surrenderen voor de paladin. helaas werkte zijn control deck niet.
zit nu bijna op rank 17 weer.
mech rogue nog steeds 100% win rate.
haat aan mages.
mech rogue vs mech mage hij had een betere start. maar dan kom ik terug en uiteindelijk topdecked hij een frostbolt en ben ik dood. -.- als ik nog 1 beart had was hij dood. zo jammer weer als je de rng tegen je hebt.
turn 1 ik: niks
turn 1 hij: niks
turn 2 ik: annoy o tron
turn 2 hij: coin en random beast komt de 2 4 boost eruit
turn 3 ik: iron sensei en annoy op face
turn 3 hij: een 2 2 die geboost word als een beast doodgaat en een concede na lang denken.
dit was met het deck wat ik hierboven heb gepost mijn mech rogue.
geweldig om zo een hunter te verslaan.
en net tegen een paladin. early gingen we gelijk op mid game kreeg ik zijn bord leeg en was er uiteindelijk een 13 4 micro machine op het veld.
lang leve iron sensei.
dat inclusief een 3 6 jeeves een 2 2 iron sensei en een 3 3 si7 was een reden om te surrenderen voor de paladin. helaas werkte zijn control deck niet.
zit nu bijna op rank 17 weer.
mech rogue nog steeds 100% win rate.
haat aan mages.
mech rogue vs mech mage hij had een betere start. maar dan kom ik terug en uiteindelijk topdecked hij een frostbolt en ben ik dood. -.- als ik nog 1 beart had was hij dood. zo jammer weer als je de rng tegen je hebt.
[ Voor 44% gewijzigd door Ryada op 07-02-2015 16:01 ]
Verwijderd
Ja thalnos is geen slecht kaart als je hem net alsik uit een pakje haalt zou ik hem nooit dicanten, maar zowel in Rogue als mage gaat het meer om de spelldamage dan de kaart draw. Ja hij heeft het voordeel dat je hem kan gebruiken als card cycling als je een slecht hand hebt. Maar dat betekend nog niet dat hem daarom niet kan vervangen laat staan dat hij 1600 dust waard is. Ja hij is de beste optie voor die twee decks. Ja hij is het waard als je de dust over hebt. Nee, hij is het niet waard als je nog vroeg in de game/kaart verzamel fase zit.
Thalnos gaat nog steeds makkelijker dood, en is moeilijk om te gebruiken om te traden. Thalnos is er gewoon om direct daarna spellpower te krijgen en later een carddraw, de body is gewoon vrijwel irrelevant, iets wat een 2/2 gewoon minder is, klaar.xelfer schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:41:
Thalnos is altijd beter. Een 2/2 is qua stats sowieso beroerd aangezien hij dood gaat tegen alles wat 2/3 is enzo....
Hoe kom je hierbij? Heb je weleens een Freeze Mage deck bekeken?Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:59:
Ja thalnos is geen slecht kaart als je hem net alsik uit een pakje haalt zou ik hem nooit dicanten, maar zowel in Rogue als mage gaat het meer om de spelldamage dan de kaart draw. Ja hij heeft het voordeel dat je hem kan gebruiken als card cycling als je een slecht hand hebt. Maar dat betekend nog niet dat hem daarom niet kan vervangen laat staan dat hij 1600 dust waard is. Ja hij is de beste optie voor die twee decks. Ja hij is het waard als je de dust over hebt. Nee, hij is het niet waard als je nog vroeg in de game/kaart verzamel fase zit.
Ik kijk hier nu naar een Freeze Mage deck die gebruikt wordt op Legendary niveau, de volgende card draw zit er in:
Thalnos
Loot Hoarder x2
Mad Scientist x2 (dit werkt dubbel, enerzijds om je secrets te krijgen, maar ook echt om sneller door je deck te gaan)
Arcane Intellect x2
Acolyte of Pain x2
Vaak pingen ze Acolyte of Pain zelf 1x om te zorgen dat ze iig 2 draws hebben, neem dat gemiddelde van 2, en je spreekt over 13 card draw. Waarom? Omdat wanneer je niet je combo's pakt, namelijk Alex, Fireballs/Archmage/Pyroblast, dan heb je een probleem. Freeze Mage is constant bevriezen, kaarten pakken totdat je lethal kan hebben. Thalnos gaat dan ook vaak op dezelfde manier dood als Loot Hoarder.
Verwijderd
Haha, sorry maar gaat freeze magie echt niet om de card draw alleen. Begrijp me niet verkeerd ze zijn zeker niet rouwig om als ze hem enkel als cycling gebruiken. Als het daarom ging is coldlight Oracle beter. Freeze is niet bang dat jij te veel kaarten speelt. Dat willen ze juist. Ze willen die 21 Burst damage.
Nogmaals hij is niet slecht maar staat niet in mijn top 10 legend's dus ik vind hem niet de 1600 dust waard tenzij je de die andere 10 a 12 al hebt. Maar meningen zijn er om te verschillen.
Nogmaals hij is niet slecht maar staat niet in mijn top 10 legend's dus ik vind hem niet de 1600 dust waard tenzij je de die andere 10 a 12 al hebt. Maar meningen zijn er om te verschillen.
Het gaat dus wel om die carddraw, die spelldamage extra maakt hem nog beter, maar het gaat echt om carddraw, vandaar dat ze ook 2x Loot Hoarder spelen en niet 2x Kobold.
Coldlight Oracle is niet alleen goed voor jou, maar ook voor de ander, plus de alternatieven zijn gewoon beter.
Ga me aub niet vertellen hoe Freeze Mage in elkaar zit en wat belangrijk is.
Net een apart potje gehad, een Paladin met Handlock kaarten... Twilight, Moltens, Sea Giant (ipv Mountain), Sneed's, Holy Wrath, Bolvar Ancient Watchers en Defenders/Protectors. Echt bizar.
Moet wel zeggen dat hij me bijna dood had, want ja ik had nog geen Equality getrokken, en ik verwachte niet dat hij opeens Molten, Molten, Sunfury en Consencrate + Consencrate zou gebruiken waardoor ik geen board had, en hij een super sterke.
Vervolgens met 3 heals en taunts in leven kunnen blijven om hem met 3 health te kunnen killen.
Coldlight Oracle is niet alleen goed voor jou, maar ook voor de ander, plus de alternatieven zijn gewoon beter.
Ga me aub niet vertellen hoe Freeze Mage in elkaar zit en wat belangrijk is.
Net een apart potje gehad, een Paladin met Handlock kaarten... Twilight, Moltens, Sea Giant (ipv Mountain), Sneed's, Holy Wrath, Bolvar Ancient Watchers en Defenders/Protectors. Echt bizar.
Moet wel zeggen dat hij me bijna dood had, want ja ik had nog geen Equality getrokken, en ik verwachte niet dat hij opeens Molten, Molten, Sunfury en Consencrate + Consencrate zou gebruiken waardoor ik geen board had, en hij een super sterke.

Vervolgens met 3 heals en taunts in leven kunnen blijven om hem met 3 health te kunnen killen.
Thalnos is goed vanwege de combinatie van spelldmg + carddraw. De carddraw is hierin vaak wel belangrijker dan de spelldmg in mijn ogen. Spelldmg is wel iets wat situationeel handig is.
Ik speel nu een Malygos OTK deckje. Leuk om te spelen, win ongeveer 60% maar tegen control warrior is het instant verliezen helaas
.
Ik speel nu een Malygos OTK deckje. Leuk om te spelen, win ongeveer 60% maar tegen control warrior is het instant verliezen helaas
[ Voor 27% gewijzigd door xelfer op 08-02-2015 09:15 ]
Ligt aan het deck.xelfer schreef op zondag 08 februari 2015 @ 08:54:
Thalnos is goed vanwege de combinatie van spelldmg + carddraw. De carddraw is hierin vaak wel belangrijker dan de spelldmg in mijn ogen. Spelldmg is wel iets wat situationeel handig is.
Vroegah, toen miracle Rogue een dominant deck was, werd een Loot Hoarder gebruikt om Thalnos mee te vervangen en niet spell damage kaart. Kaart draw is voor dat deck belangrijker dan de situationele spell damage buff en een Loot Hoarder geeft consistenter cycle. Uiteraard heeft miracle als doel zo snel mogelijk door je deck te gaan dus zoals zoveel is het situationeel
Priest en Mage voornamelijk.
-
Sinds GvG heb ik de 12 wins gehaald met Rogue, Mage, Priest en Paladin. Met de andere classes heb ik dan een stuk meer moeite. Mage en priest lijken wel het makkelijkste, maar Rogue en Paladin waren ook niet bijzonder moeilijk. De autobarber en de shielded minibot waren wel belangrijk voor Rogue/Paladin.
Net een Ysera uit een pakje
Nu proberen een leuk mee te maken of opzoeken.

Nu proberen een leuk mee te maken of opzoeken.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Mijn ervaring na 5 potjes arena: mage, mage, paladin, mage, mage....
Prima steekproef.......xelfer schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:54:
Mijn ervaring na 5 potjes arena: mage, mage, paladin, mage, mage....
Zeker weten. Uiteindelijk 4-3 gegaan. 6 mages en 1 paladin tegen gekomen.
Rigged man...xelfer schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:11:
[...]
Zeker weten. Uiteindelijk 4-3 gegaan. 6 mages en 1 paladin tegen gekomen.
1 Flamestrike, 1 Blizzard, geen fireball/frostbolt, toch al 9 wins.
Volgens een arena stats website zijn rogues momenteel ook top class samen met mage en paladin.
Volgens een arena stats website zijn rogues momenteel ook top class samen met mage en paladin.
Ze zouden gewoon bepaalde kaarten veel minder vaak langs moeten laten komen, Flamestrike is 1 van de sterkste kaarten in Arena, maar komt zo vaak voor, dit terwijl de mage van zichzelf al erg sterk is in Arena.
Flamestrike is ook gewoon een common, dus dat is niet zo gek. Dan zouden ze er een epic van moeten maken ofzo, maar dat zie ik niet gebeuren.
Hahahaha speelde ik net tegen zo'n Hunter die geen minions speelde maar alleen secrets en zijn hero power.
Zelf vind ik het een beetje lame en doet het mij denken aan de Freeze Mage maar grappig was het wel omdat hij naar dat ik Jaraxxus had gespeeld zonder kaarten in zijn hand zat en toe zeer weinig meer had in te brengen.
Wat mij wel opvalt is de hoeveelheid Mech Mage's op de ladder want bijna om elk potje kom ik er weer 1 tegen en lijkt het wel of ze de plek van de Undertaker Hunter hebben ingenomen.
Zelf vind ik het een beetje lame en doet het mij denken aan de Freeze Mage maar grappig was het wel omdat hij naar dat ik Jaraxxus had gespeeld zonder kaarten in zijn hand zat en toe zeer weinig meer had in te brengen.
Wat mij wel opvalt is de hoeveelheid Mech Mage's op de ladder want bijna om elk potje kom ik er weer 1 tegen en lijkt het wel of ze de plek van de Undertaker Hunter hebben ingenomen.
Klopt. Mechmage speel ik ook 7/10 potjes tegen. Speel zelf ook Mechmagebeuker19 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:46:
Hahahaha speelde ik net tegen zo'n Hunter die geen minions speelde maar alleen secrets en zijn hero power.
Andere 3 potjes zijn facehunters. Huidige meta is gewoon zo snel mogelijk winnen.
De eerste speler die iets van tactiek toepast verliest. Gewoon full face en minions negeren.
Heeft wellicht ook te maken met wat de goeie spelers en slechte spelers kiezen. Als mage het sterkst is dan kiezen de slechte spelers wellicht vaker voor mage, waarmee ze dan slecht spelen en toch een slecht resultaat halen.Zebby schreef op zondag 08 februari 2015 @ 20:19:
1 Flamestrike, 1 Blizzard, geen fireball/frostbolt, toch al 9 wins.
Als ik zie hoe slecht sommige mensen soms spelen met overpowered kaarten.....
Misschien kiezen betere spelers wel vaker voor rogue.
Rogue heeft vaak kaarten waardoor je anders moet spelen dan wat gebruikelijk is. Gisteren zelf een rogue run gehad waarbij ik zwaar voor de early game ging en voor mijn doen weinig ging ruilen. Op 8-2 vergat ik in het potje weer zo te spelen en verloor daardoor uiteindelijk. Erg stom maar wel meteen weer een goede les.
Rogues zijn naar mijn mening ook meer gevoelig voor extremen, zo heb ik denk ik de meeste 12 runs met rogue en paladin gehaald maar met rogues haal ik soms ook echt bedroevende resultaten.
Rogues zijn naar mijn mening ook meer gevoelig voor extremen, zo heb ik denk ik de meeste 12 runs met rogue en paladin gehaald maar met rogues haal ik soms ook echt bedroevende resultaten.
M'n aggro priest: http://i.imgur.com/f4qaa0D.jpg
Iemand ideeën/tips? Ik heb namelijk zo mijn twijfels bij bijv. Haunted Creeper/Violet Teacher, maar weet niet zo goed wat ik ervoor in de plaats zou kunnen doen en/of welke kaarten meer synergy hebben met het deck. Haunted Creeper heb ik er eigenlijk in gedaan zodat Velen's Chosen altijd een target heeft op turn 3 (als ik geen Cultist in m'n hand heb) en Violet Teacher om het veld te swarmen, maar als iemand betere ideeën heeft houd ik me voorbehouden.
Iemand ideeën/tips? Ik heb namelijk zo mijn twijfels bij bijv. Haunted Creeper/Violet Teacher, maar weet niet zo goed wat ik ervoor in de plaats zou kunnen doen en/of welke kaarten meer synergy hebben met het deck. Haunted Creeper heb ik er eigenlijk in gedaan zodat Velen's Chosen altijd een target heeft op turn 3 (als ik geen Cultist in m'n hand heb) en Violet Teacher om het veld te swarmen, maar als iemand betere ideeën heeft houd ik me voorbehouden.
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
The Beast 
Snap "aggro priest" niet zo goed. Het is de minst aggressieve class, waarom nou net die nemen om een aggro deck te maken?
Mis verder vooral card draw. Volgens mij ben je na een paar beurten al futloos.
Snap "aggro priest" niet zo goed. Het is de minst aggressieve class, waarom nou net die nemen om een aggro deck te maken?
Mis verder vooral card draw. Volgens mij ben je na een paar beurten al futloos.
[ Voor 89% gewijzigd door Bosmonster op 09-02-2015 13:20 ]
Als je met violet teacher speelt zou ik altijd de mech gnome erin stoppen en niet de leper gnome. Weer een potentiele spell erbij.
Eerste arena potjes niet echt gelukkig in de draw. En dan je eerste potje tegen een mage met key tazu, molten giants, loathebs, flamestrikes en alle spells en veel freezers.
Leek wel een constructed dek. Dik pak slaag gehad en toch een welgemeende well played gekregen, haha, ;-)
3/3 nu twee keer Behaald. Met paladin en druid.
Maar ik vind het wel veruit de leukste mode.
Leek wel een constructed dek. Dik pak slaag gehad en toch een welgemeende well played gekregen, haha, ;-)
3/3 nu twee keer Behaald. Met paladin en druid.
Maar ik vind het wel veruit de leukste mode.
[ Voor 12% gewijzigd door Turfschipper op 09-02-2015 18:25 ]
Je hebt mijn bericht niet gelezen? Ik zei dat ze hem minder vaak moeten laten langskomen, niet dat ze er een epic van moeten maken.Bosmonster schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:17:
Flamestrike is ook gewoon een common, dus dat is niet zo gek. Dan zouden ze er een epic van moeten maken ofzo, maar dat zie ik niet gebeuren.
Commons komen dus vaker langs. Dan zouden ze een uitzondering moeten maken voor 1 specifieke common. Dat zie ik NOG minder snel gebeuren dan dat ze er een epic van maken.Benjamin- schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:35:
[...]
Je hebt mijn bericht niet gelezen? Ik zei dat ze hem minder vaak moeten laten langskomen, niet dat ze er een epic van moeten maken.
Sorry als ik een slagje te ver doordacht en je het niet meer snapte.
Ik ga even heel schaamteloos pluggen: http://us.battle.net/hear...forum/topic/16285108729#1
Zouden jullie kunnen helpen dat dit wat meer aandacht krijgt? Het is nou net die edge in de gameplay die ik mis en zo, ZO graag zou willen zien. Ik hou van dit verrassingselement.
Zouden jullie kunnen helpen dat dit wat meer aandacht krijgt? Het is nou net die edge in de gameplay die ik mis en zo, ZO graag zou willen zien. Ik hou van dit verrassingselement.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Nog meer RNG lijkt mij geen goed idee
. Wat ik zelf graag zou willen zien is een toernooi modus.
Nee, je kiest er nu specifiek voor, net als je tegenstander zonder enige invloed anders dan de klasse.xelfer schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:00:
Nog meer RNG lijkt mij geen goed idee. Wat ik zelf graag zou willen zien is een toernooi modus.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Snap ik, maar je wilt mensen niet teveel gaan verspreiden over verschillende game modi uiteindelijk. Dus als ze dan iets toevoegen dan zou ik graag een toernooi modus zien.
Arena is immers al volledig random
.
Arena is immers al volledig random
En toch zou dit wel balans brengen in het spel. Verder heb ik al het gevoel dat bepaalde kaarten vaker langskomen dan andere, maar misschien dat puur een gevoel hoor.Bosmonster schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:06:
[...]
Commons komen dus vaker langs. Dan zouden ze een uitzondering moeten maken voor 1 specifieke common. Dat zie ik NOG minder snel gebeuren dan dat ze er een epic van maken.
Sorry als ik een slagje te ver doordacht en je het niet meer snapte.
Uiteindelijk toch al mijn dubbele kaarten gedust en golden Jaraxxus en Mal'Ganis gecraft, ik twijfelde erg, omdat ik ook graag die dust wilde gebruiken voor golden Paladin, maar toen ging ik door mijn Warlock lijst kijken, en zag ik dat ik op dit moment maar 1 niet golden kaart van epic en hoger gebruik, namelijk Illidan, die tevens niet heel erg goed is, maar toch een hele leuke kaart is die echt niet slecht is in dit deck.
Het deck is dus Demonlock geworden, ik had best wel wat Demonlock decks bekeken, sommige gaan echt zwaar op de demons om maar value uit Voidcaller te halen, in een aggro deck zou dit nog kunnen, maar supersterk is het niet. Sommige decks gebruikte alleen Mal'Ganis en Jaraxxus, maar trek je die niet, dan heb je gewoon een zeer slechte 4 drop, ik had ook in decks gezien dat er iets van 4 demons werden gebruikt, ik wilde dus voor 4 gaan, Jaraxxus, Mal'Ganis en Illidan.
Waarom dan Illidan? Het was mijn eerste Legendary, daarbij vind ik het een toffe kaart. Probleem is hoe speel je hem effectief? Met zijn 5 health gaat hij snel dood, speel je hem los dan is het lastig om value uit hem te krijgen en dan hebben we nog BGH...
Ik kon dan ook maar geen decks vinden waar ik hem echt verantwoord kon spelen... totdat ik Reynad zijn Demonlock zag spelen. Zijn deck is iets anders dan de mijne, maar hij speelde dus diverse hoge drops, waaronder Boom, Mal'Ganis en Ragnaros, maar ook heel veel kleine minions en spells. En toen zag ik dus de synergy voor Illidan.
Illidan werkt uiteraard uitstekend met Voidcaller, ongeacht hoe snel ze met Illidan dealen, feit is dat je hem heel snel moet verwijderen, en ook er redelijk wat in moet traden, BGH? Geen probleem, heb nog 3 BHG targets. Fireball, KC enz enz? Ook goed, ik blijf de hoge wel droppen.
Daarnaast kan je snel het veld volgooien, wanneer je hem zelf kan triggeren en wat kleine dingen er bij speel, dan zit het veld zo vol.
Op turn 10 kan je hem voor een zeer sterke board clear gebruiken samen met Shadowflame.
Absoluut niet de beste kaart, maar gezien de grote hoeveelheid lage drops, is die naar mijn idee de moeite waard.
Verder zit er gewoon heel veel synergy in het deck, veel Defender targets, Eggs kunnen op diverse manieren getriggered worden, dan hebben we natuurlijk veel hoge drops, en dan hebben we nog een finisher in Arcane Golem + Power Overwhelming(s) en Faceless Manipulator. Voordeel is dat die kaarten ook goed zijn los van de combo
Ik zal er vast nog het nodige aan wijzigen, zo ben ik nog niet helemaal overtuigd van Imp-losion, opzicht is er zat combo met Defender en Mal'Ganis, maar samen met Mal'Ganis is lastig te regelen, en Defender maakt ze niet opeens heel sterk, dus waarschijnlijk ga ik die toch omruilen, misschien wel voor een Earthring Farseer, heeft ook een hoop targets en ik kan wel een 3 drop gebruiken.

[ Voor 74% gewijzigd door Benjamin- op 10-02-2015 07:33 ]
Shaman
Wat een gruwelijk deck speel ik nu zeg, zelden zoveel plezier gehad.
Ik speel een variant op dit deck: http://www.hearthpwn.com/...nd-infinite-thaddius-hype
Shaman Combo
Maar ik heb plezier, en dat is wat telt
Die synergy tussen sommige kaarten is echt vet! Net bijvoorbeeld Stalagg die werd gekilled, beurt erna Feugen + Reincarnate = Thaddius + Feugen weer terug. Daarna killde m'n tegenstander Feugen in de hoop er vanaf te zijn, maar toen kreeg ik logischerwijs nóg een Thaddius
Ik speel een variant op dit deck: http://www.hearthpwn.com/...nd-infinite-thaddius-hype
Shaman Combo
- 2 x Lightning Bolt
- 1 x Sylvanas Windrunner
- 2 x Earth Shock
- 2 x Hex
- 1 x Cairne Bloodhoof
- 1 x Bloodmage Thalnos
- 1 x Ancestral Spirit
- 1 x Defender of Argus
- 1 x Mana Tide Totem
- 1 x Fire Elemental
- 2 x Lightning Storm
- 2 x Zombie Chow
- 2 x Reincarnate
- 1 x Baron Rivendare
- 1 x Kel'Thuzad
- 1 x Stalagg
- 1 x Feugen
- 2 x Sludge Belcher
- 1 x Dr. Boom
- 1 x Sneed's Old Shredder
- 2 x Piloted Shredder
- 1 x Crackle
Maar ik heb plezier, en dat is wat telt
Die synergy tussen sommige kaarten is echt vet! Net bijvoorbeeld Stalagg die werd gekilled, beurt erna Feugen + Reincarnate = Thaddius + Feugen weer terug. Daarna killde m'n tegenstander Feugen in de hoop er vanaf te zijn, maar toen kreeg ik logischerwijs nóg een Thaddius
[ Voor 5% gewijzigd door London op 10-02-2015 21:06 ]
Tesla M3LR '21
Ja dat is een heel tof deck, met Naxx was die al heel leuk, met Sneeds enz is die alleen nog maar leuker geworden. Moet zeggen dat ik wel een beetje ban wordt van die Piloted Shredders, 2x deathrattle... Doomsayers here they come. 
Viable is die niet echt in ranked, tenminste niet op hogere ranks, het heeft hoge combo's nodig om te werken, erg lastig om die voor elkaar te krijgen. Lukt die dan is het echt vet, lukt die niet dan heb je ook gelijk weinig om alsnog te winnen.
Viable is die niet echt in ranked, tenminste niet op hogere ranks, het heeft hoge combo's nodig om te werken, erg lastig om die voor elkaar te krijgen. Lukt die dan is het echt vet, lukt die niet dan heb je ook gelijk weinig om alsnog te winnen.
@Benjamin-:
Werkt Floating Watcher hierin? Ik zou namelijk denken dat dit wel de laatste kaart is die je met Voidcaller wilt summonen en dat je veel liever Jaraxx/Mal'Ganis/Illidan op het veld krijgt. Antique Healbot of Loatheb lijkt mij dan ook een betere keuze. Voor de rest ziet het er redelijk solide uit.
Werkt Floating Watcher hierin? Ik zou namelijk denken dat dit wel de laatste kaart is die je met Voidcaller wilt summonen en dat je veel liever Jaraxx/Mal'Ganis/Illidan op het veld krijgt. Antique Healbot of Loatheb lijkt mij dan ook een betere keuze. Voor de rest ziet het er redelijk solide uit.
[ Voor 8% gewijzigd door PCBaas op 10-02-2015 22:33 ]
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Ik mis er nog een heleboel kaarten voor maar lijkt me een leuk deck
Beeromaniac
Wat is het dat je mist of zou omruilen?
Ja Zoo vind ik niet leuk en Handlock bevalt me niet, voelt zo enorm traag aan, alles is gericht op pas vanaf turn 4 te spelen, mits je de juiste kaarten hebt. Dit vind ik dan veel toffer.
Ik vind het verder geen ideale kaart, maar weet ik ook niet precies wat ik er voor in de plaats zou willen hebben, Doomguard is lastig, want doordat er een hoop hoge kaarten zijn, discard je vrijwel altijd een goede kaart wanneer die niet met Voidcaller komt. Pit Lord is erg pijnlijk en dan blijft eigenlijk alleen Dread Infernal en Floating Watcher over, tenzij je natuurlijk naar kleine drops wilt, maar dat is ook niet bepaald ideaal. Dus ja hij zit er echt in om extra targets te geven, en met je hero power kan je er altijd een 6/6 van maken.
EDIT: Heerlijk net, een Paladin speelt Tirion tegen een 1/4 Dr. Boom en 8/8 Ragnaros. Ik tap krijg Shadowflame, dus ik speel Sylvanas en doe niet. Volgende turn killed hij Ragnaros met Truesilver en Tirion (Rag raakte face) en vervolgens gebruikt hij Muster om te zorgen dat ik een kleine kans had om Tirion te stelen, intussen had hij 1 HP.
Topdeck Faceless, dus ik Faceless zijn Tirion, Shadowflame mijn Sylvanas en eindig met 2 Tirions en dus een 1/4 Dr. Boom die de laatste hit kon doen.
Illidan had trouwens een zeer waardevolle BGH te pakken, waardoor Dr. Boom en Ragnaros bleven leven.
EDIT 2: Inmiddels op rank 8 met 77% winrate, sta dus nu 10-3, als je dan bedenkt dat 2 van mijn losses mijn eerste 2 potjes waren, zou ik zeggen dat dit deck het erg goed doet.
Wel moet ik zeggen dat ik mezelf geregeld betrap op missplays, ik ben zo niet gewend om zoveel combo te hebben, net miste ik gewoon een keiharde lethal omdat ik Dark Bomb + Poweroverwhelming onderschatte. Met Mage ben ik het gewend en bij Paladin heb je gewoon geen burst, maar met Warlock kijk ik er overheen.
Dessalnietemin wel gewonnen.
Ja Zoo vind ik niet leuk en Handlock bevalt me niet, voelt zo enorm traag aan, alles is gericht op pas vanaf turn 4 te spelen, mits je de juiste kaarten hebt. Dit vind ik dan veel toffer.
Wat ik al zei, het heeft met targets te maken, hoe goed is Voidcaller wanneer je bijna nooit een Demon in hand hebt?PCBaas schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:25:
@Benjamin-:
Ik vind het verder geen ideale kaart, maar weet ik ook niet precies wat ik er voor in de plaats zou willen hebben, Doomguard is lastig, want doordat er een hoop hoge kaarten zijn, discard je vrijwel altijd een goede kaart wanneer die niet met Voidcaller komt. Pit Lord is erg pijnlijk en dan blijft eigenlijk alleen Dread Infernal en Floating Watcher over, tenzij je natuurlijk naar kleine drops wilt, maar dat is ook niet bepaald ideaal. Dus ja hij zit er echt in om extra targets te geven, en met je hero power kan je er altijd een 6/6 van maken.
EDIT: Heerlijk net, een Paladin speelt Tirion tegen een 1/4 Dr. Boom en 8/8 Ragnaros. Ik tap krijg Shadowflame, dus ik speel Sylvanas en doe niet. Volgende turn killed hij Ragnaros met Truesilver en Tirion (Rag raakte face) en vervolgens gebruikt hij Muster om te zorgen dat ik een kleine kans had om Tirion te stelen, intussen had hij 1 HP.
Topdeck Faceless, dus ik Faceless zijn Tirion, Shadowflame mijn Sylvanas en eindig met 2 Tirions en dus een 1/4 Dr. Boom die de laatste hit kon doen.
Illidan had trouwens een zeer waardevolle BGH te pakken, waardoor Dr. Boom en Ragnaros bleven leven.
EDIT 2: Inmiddels op rank 8 met 77% winrate, sta dus nu 10-3, als je dan bedenkt dat 2 van mijn losses mijn eerste 2 potjes waren, zou ik zeggen dat dit deck het erg goed doet.
Wel moet ik zeggen dat ik mezelf geregeld betrap op missplays, ik ben zo niet gewend om zoveel combo te hebben, net miste ik gewoon een keiharde lethal omdat ik Dark Bomb + Poweroverwhelming onderschatte. Met Mage ben ik het gewend en bij Paladin heb je gewoon geen burst, maar met Warlock kijk ik er overheen.
Dessalnietemin wel gewonnen.
[ Voor 35% gewijzigd door Benjamin- op 11-02-2015 04:34 ]
@Benjamin. Ik mis wel een aantal zaken bij dit deck, zoals healing en de makkelijke optie om van grote minions van je tegenstander af te komen.
[ Voor 4% gewijzigd door xelfer op 11-02-2015 11:25 ]
Ik snap ook niet dat er geen Doomguard in dat deck zit zeker in combo met de Voidwalkers of als afmaker.
Het is toch juist de bedoeling om de Viodwalkers te gebruiken om de negatieve dingen van de Doomguards te omzeilen want een Mal'Ganis kun je natuurlijk gerust op turn negen spelen en Jaraxxus wil je eigenlijk niet op het veld hebben als 3-15 en een Floating Watcher is eigenlijk weinig value voor je Voidwalker.
Het is toch juist de bedoeling om de Viodwalkers te gebruiken om de negatieve dingen van de Doomguards te omzeilen want een Mal'Ganis kun je natuurlijk gerust op turn negen spelen en Jaraxxus wil je eigenlijk niet op het veld hebben als 3-15 en een Floating Watcher is eigenlijk weinig value voor je Voidwalker.
Battlecry (Doomguard dus) wordt toch niet getriggered door voidwalker?
Beeromaniac
Nee.Thompson schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:53:
Battlecry (Doomguard dus) wordt toch niet getriggered door voidwalker?
Zojuist een arena run met paladin gefinished, 7-3 uiteindelijk. Een potje domweg verloren omdat ik AFK was.
175 gold en een gvg arena pack. Met daarin Dr. Boom! Awesome!
175 gold en een gvg arena pack. Met daarin Dr. Boom! Awesome!
Dr Boom? nice! Ik wacht nog steeds met smart, sta nu op 5-1 met wat ik dacht een zeer matig mage deck, maar dat valt achteraf nog mee. Ben veel paladins tegen gekomen maar snowchugger VS face als ze een true silver hebben heeft me een paar keer lekkere tempo opgeleverd.
at your service
En wat zou je dan nodig hebben? Want als je goed kijkt zit er zat removal in voor grote minions, met dingen zoals Power Overwhelming, Shadowflame, Arcane Golem, Darkbombs enz is er zat removal, daarbij heb jijzelf ook grote minions, dus dan moeten ze gaan traden. Maar uiteindelijk kan een deck nooit alles aan, dessalnietemin zit mijn winratio erg hoog, dus blijkbaar werkt het wel.xelfer schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:24:
@Benjamin. Ik mis wel een aantal zaken bij dit deck, zoals healing en de makkelijke optie om van grote minions van je tegenstander af te komen.
Voidcaller*beuker19 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:03:
Ik snap ook niet dat er geen Doomguard in dat deck zit zeker in combo met de Voidwalkers of als afmaker.
Heel simpel, Doomguards zijn dood wanneer je ze niet met Voidcaller gespeeld krijgt, simpelweg omdat je nooit een lege hand hebt, dus die 2 discard is dodelijk. Doomguards zijn alleen speelbaar wanneer dit je hoogste drops en redelijk makkelijk je hele hand kan leeg maken. Vergeet verder niet dat wanneer de vijand Voidcaller doodmaakt, dat de charge geen waarde heeft.
De enige manier dat ik een Doomguard zou kunnen spelen, is door te accepteren dat hij geregeld dood is tenzij ik lethal kan krijgen ermee kan krijgen, maar dat weegt volgens mij echt niet op tegen de nadelen.
Floating Watcher is niet slecht, maar ook niet ideaal, je kan hem wel uit je hand spelen, en dat is belangrijk. Dread Infernal blijft wel een optie, de 1 damage to all is niet heel erg in dit deck, kan zelfs goed zijn tegen Paladins bijvoorbeeld, komt die uit Voidcaller dan is het gewoon een 6/6, wat ook goed is, nadeel is wel dat mijn curve iets hoger is, dus dat is iets wat ik moet proberen.
Waarom zou je een 3-15 niet op het veld willen? Is dat omdat je Jaraxxus graag zo wilt spelen? Want zo moet je hem niet zozeer zien, dit is niet Handlock waarbij je met 10 health een bizar board kan neerzetten en dan de volgende turn Jaraxxus kan gebruiken. Jaraxxus is dus situational, maar krijg je hem op turn 4-5 on board, dan is dat zeker de moeite waard. Ja sommige kaarten maken gehakt van hem, maar wat doe je dan tegen mijn andere sterke drops?
Wat ik vrees met een warlock deck zonder enige vorm van healing is dat lifetappen wel erg gevaarlijk wordt, zeker tegen aggro decks of decks met OTK mogelijkheden.
Ik heb er nu een Farseer ingedaan en er is Jaraxxus, mits die niet het veld opgaat. Verder natuurlijk 2 Belchers, 2 Defenders en een Faceless, dat levert wel de nodige taunts op, gooi je daar dan Mal'Ganis ook nog is achter, dan is lethal lastig om te krijgen.
Vergeet verder niet dat je hiermee veel board control hebt, enerzijds door spells, taunts, maar ook door dingen zoals Nerubian Eggs, die ervoor zorgen dat veel board clear erg pijnlijk is.
Dat gezegd, je wilt niet constant lifetappen, maar hoeft ook niet, het gebeurd niet vaak dat je niets te spelen hebt.
Vergeet verder niet dat je hiermee veel board control hebt, enerzijds door spells, taunts, maar ook door dingen zoals Nerubian Eggs, die ervoor zorgen dat veel board clear erg pijnlijk is.
Dat gezegd, je wilt niet constant lifetappen, maar hoeft ook niet, het gebeurd niet vaak dat je niets te spelen hebt.
1 of 2x Earthern Farseer en 1x Antique Healbot.xelfer schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:06:
Wat ik vrees met een warlock deck zonder enige vorm van healing is dat lifetappen wel erg gevaarlijk wordt, zeker tegen aggro decks of decks met OTK mogelijkheden.
Zelf ben ik geen fan van de Manipulator (meer), zeker met GvG nu, zijn er gewoon te veel 5 mana minions (Anqique Healbot, Loatheb, Belchers, etc) dat "nog" een 5 mana minion net teveel wordt. Daarnaast, je moet of zelfs iets goeds op het bord hebben liggen, of je tegenstander. Natuurlijk is een Facless into Ragnaros met een BGH opvolging ideal, maar dan kan je beter een betrouwbare kaart als bijv. Loatheb in je deck verwerken om je Molten/Mountain Giants te beschermen.
-
Ik merk dat ik de laatste tijd vaker naar streams kijk dan dat ik echt zelf speel.
Nu ook alweer een uurtje naar Kolento aan het kijken. Die is inmiddels geklommen van rank ~35 naar 3, en nog altijd niet verloren. Echt een goede speler, met ook een goed werkend warrior control deck.
Nu ook alweer een uurtje naar Kolento aan het kijken. Die is inmiddels geklommen van rank ~35 naar 3, en nog altijd niet verloren. Echt een goede speler, met ook een goed werkend warrior control deck.
Tesla M3LR '21
Kijk je echt alleen, of ben je eigenlijk ook aan het spelen? Ik kijk ook veel streams, maar tegelijkertijd speel ik ook, ik zie de kaarten die zij hebben, die ze nog kunnen krijgen en denk zelf na wat ik zou doen met iedere turn. Ik beslis dan wel niet wat er gebeurd, maar het is veel meer dan alleen kijken.
In handlock is die inderdaad niet heel goed.
Hij reageerde op mijn deck. Mijn deck heeft geen Giants. Faceless in mijn deck geeft heel veel combo's, Arcane Golem + Power Overwhelming x2 is de sterkste, maar het heeft veel meer doeleinden.Nazanir schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:37:
[...]
1 of 2x Earthern Farseer en 1x Antique Healbot.
Zelf ben ik geen fan van de Manipulator (meer), zeker met GvG nu, zijn er gewoon te veel 5 mana minions (Anqique Healbot, Loatheb, Belchers, etc) dat "nog" een 5 mana minion net teveel wordt. Daarnaast, je moet of zelfs iets goeds op het bord hebben liggen, of je tegenstander. Natuurlijk is een Facless into Ragnaros met een BGH opvolging ideal, maar dan kan je beter een betrouwbare kaart als bijv. Loatheb in je deck verwerken om je Molten/Mountain Giants te beschermen.
Gewoon alleen Twitch aanstaan, anders kan ik niet genoeg focussen. Heb helaas niet de multitask skills van een vrouwBenjamin- schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:16:
Kijk je echt alleen, of ben je eigenlijk ook aan het spelen? Ik kijk ook veel streams, maar tegelijkertijd speel ik ook, ik zie de kaarten die zij hebben, die ze nog kunnen krijgen en denk zelf na wat ik zou doen met iedere turn. Ik beslis dan wel niet wat er gebeurd, maar het is veel meer dan alleen kijken.
[...]
Hij reageerde op mijn deck. Mijn deck heeft geen Giants. Faceless in mijn deck geeft heel veel combo's, Arcane Golem + Power Overwhelming x2 is de sterkste, maar het heeft veel meer doeleinden.
Vaak probeer ik me in te beelden wat ik zelf zou doen als ik naar een stream kijk. En dan mezelf schouderklopjes geven als de streamer doet wat ik ook al dacht
[ Voor 8% gewijzigd door London op 11-02-2015 21:20 ]
Tesla M3LR '21
Ik kijk ook veel streams hoor. Vaak meer zin in dan zelf spelen.
Ik bedoel dat ook met spelen, dat je zelf gaat nadenken over de plays die zij doen.Las Vegas schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:17:
[...]
Gewoon alleen Twitch aanstaan, anders kan ik niet genoeg focussen. Heb helaas niet de multitask skills van een vrouwAls ik zelf speel wil ik daarop kunnen focussen.
Vaak probeer ik me in te beelden wat ik zelf zou doen als ik naar een stream kijk. En dan mezelf schouderklopjes geven als de streamer doet wat ik ook al dacht
Of jij nou de muis bestuur of een ander, je ziet de kaarten, je weet wat er is gespeeld en nog moet komen, wat doe je. Vervolgens kan je inderdaad ook kijken wat de streamer doet en daar weer van leren.
Ik speel veel minder potjes dan een vriend van me, maar doordat ik veel naar streams kijk, goed nadenk over kaarten, decks enz, ben ik er wel beter in.
Ik kan HS niet als enige spelen, daarvoor is het niet uitdagend genoeg voor mij. Vaak speel ik een andere game of kijk ik iets erbij
.
Ik kijk meestal ook wel naar een stream naast HS, maar als ik "try hard" heb ik wel alleen HS aan staan.
[ Voor 3% gewijzigd door An1mA op 11-02-2015 22:23 ]
Ugh, had een board met Boom + 2x bombs, Ironbeak Owl & een Molten Giant die ik had geMC'ed van m'n tegenstander. Hij had nog 7 leven.
Hij legt Mind Control Tech, die pakt m'n Dr. Boom. Ok, geen probleem, kan nog altijd winnen.
Legt 'ie nóg een MCT, en die pakt niet 1 van m'n bommen of m'n uiltje, maar natuurlijk m'n giant.
RNG is echt een bitch soms
Hij legt Mind Control Tech, die pakt m'n Dr. Boom. Ok, geen probleem, kan nog altijd winnen.
Legt 'ie nóg een MCT, en die pakt niet 1 van m'n bommen of m'n uiltje, maar natuurlijk m'n giant.
RNG is echt een bitch soms

Tesla M3LR '21
MCT is erg goed in de huidige meta, je hebt nu geleerd hopelijk dat je niet altijd meer dan 4 minions op de board moet hebben als je er niet goed mee kunt dealen. Hoewel je soms natuurlijk niet altijd er om heen moet spelen, want dan speel je te defensief.
Ik heb geleerd dat RNG een grote bitch is somsAn1mA schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:06:
MCT is erg goed in de huidige meta, je hebt nu geleerd hopelijk dat je niet altijd meer dan 4 minions op de board moet hebben als je er niet goed mee kunt dealen. Hoewel je soms natuurlijk niet altijd er om heen moet spelen, want speel je te defensief.
Maar goed, MCT is zeker een goede kaart.
Tesla M3LR '21
Sinds GvG ben ik uitgekeken op de game.
Toen ik begon met de game vond ik het niet storend dat ik zowat alle goede kaarten miste. Dat accepteerde ik, omdat ik er zelf voor koos het gratis te spelen. Langzaam maar zeker heb ik steeds meer kaarten bij elkaar gespaard, tot het punt dat ik toch redelijk wat bruikbare legendaries had. Ik kon een control warrior deck bouwen, met bijna alle legendaries.
Toen kwam GvG uit en opeens miste ik weer heel veel kaarten en legendaries en nu ben ik niet meer zo gemotiveerd om 'opnieuw' te beginnen met sparen.
Het is een beetje alsof je een hoge berg aan het beklimmen bent en je er bijna bent!!! En vlak voor het einde kom je er achter dat je nog niet eens op de helft bent. Dat gevoel heb ik een beetje.
Ik snap wel dat er nieuwe kaarten moeten komen, maar bij mij heeft het juist ervoor gezorgd dat ik niet meer geïnteresseerd ben in de game. Misschien komt het wel weer, maar nu heb ik geen zin meer om het te spelen.
Toen ik begon met de game vond ik het niet storend dat ik zowat alle goede kaarten miste. Dat accepteerde ik, omdat ik er zelf voor koos het gratis te spelen. Langzaam maar zeker heb ik steeds meer kaarten bij elkaar gespaard, tot het punt dat ik toch redelijk wat bruikbare legendaries had. Ik kon een control warrior deck bouwen, met bijna alle legendaries.
Toen kwam GvG uit en opeens miste ik weer heel veel kaarten en legendaries en nu ben ik niet meer zo gemotiveerd om 'opnieuw' te beginnen met sparen.
Het is een beetje alsof je een hoge berg aan het beklimmen bent en je er bijna bent!!! En vlak voor het einde kom je er achter dat je nog niet eens op de helft bent. Dat gevoel heb ik een beetje.
Ik snap wel dat er nieuwe kaarten moeten komen, maar bij mij heeft het juist ervoor gezorgd dat ik niet meer geïnteresseerd ben in de game. Misschien komt het wel weer, maar nu heb ik geen zin meer om het te spelen.
voor mij is het juist andersom, gotta collect em all! ik speel niet heel veel HS maar ik hou de quests altijd wel bij en probeer met vreemde decks de ladder omhoog te komen, aangezien ik ook heroes of the storm speel is het meestal van ene game naar andere game en dan quests doen en dan ben ik er wel weer klaar mee.aicaramba schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 07:44:
Control Warrior kan nog steeds prima zonder de meeste GvG kaarten.Genoeg tijd om alles te verzamelen, waarschijnlijk tot eind dit jaar voor de volgende grote expansion komt.aicaramba schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 07:44:
Sinds GvG ben ik uitgekeken op de game.
Met een paar legendaries en epics (sommige haal je uit pakjes) kan je de meeste decks gewoon blijven maken. Alleen Dr Boom is een must have en sommige class cards als je die class wilt spelen (zoals Quartermaster voor paladin en Voljin voor priest)
De meeste belangrijke GvG kaarten zjin nog steeds common of rare.
Speel nog steeds F2P en kan bijna alle decks maken die ik wil.
HS is niet free2play. Je betaald altijd met 1 van de 2 dingen: geld of (zeer veel) tijd.
Het grootste nadeel van f2p hearthstone is dat je veel uren moet spelen en dat je later je kaarten krijgt dan betalende spelers.
Het grootste nadeel van f2p hearthstone is dat je veel uren moet spelen en dat je later je kaarten krijgt dan betalende spelers.
Ja, dat had ik dus ook.. Alleen de quests spelen en daarna was ik er wel klaar mee.RoricNormannum schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:14:
[...]
voor mij is het juist andersom, gotta collect em all! ik speel niet heel veel HS maar ik hou de quests altijd wel bij en probeer met vreemde decks de ladder omhoog te komen, aangezien ik ook heroes of the storm speel is het meestal van ene game naar andere game en dan quests doen en dan ben ik er wel weer klaar mee.
Volgende stap is dat je elke dag alleen ff de quests MOET doen..
Volgende stap is dat je beseft dat je alleen maar het spel aan het spelen bent om te zorgen dat je geen gold mist door quests te laten schieten. En dus NIET meer het spel aan het spelen bent, omdat je graag het spel wil spelen.
Ten minste, dat had ik.
Een beetje het level grind principe. Je speelt het spel niet meer omdat je het leuk vindt, maar omdat er een ander doel is waar je voor speelt (bijvoorbeeld een hoger level krijgen, of een wapen vrijspelen).
Ik zeg ook niet dat mijn bestaande decks niet meer werkte..SeamusXanthus schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:07:
[...]
Control Warrior kan nog steeds prima zonder de meeste GvG kaarten.Genoeg tijd om alles te verzamelen, waarschijnlijk tot eind dit jaar voor de volgende grote expansion komt.
Met een paar legendaries en epics (sommige haal je uit pakjes) kan je de meeste decks gewoon blijven maken. Alleen Dr Boom is een must have en sommige class cards als je die class wilt spelen (zoals Quartermaster voor paladin en Voljin voor priest)
De meeste belangrijke GvG kaarten zjin nog steeds common of rare.
Speel nog steeds F2P en kan bijna alle decks maken die ik wil.
Ik merkte dat ik meer aan het spelen was om de quests te halen, dan dat ik aan het spelen was om het spelen zelf.
Ik heb nog geprobeerd wat fundecks te proberen, reïncarnate shaman en minionless hunter. En ik deed het spel random decks laten maken. Maar ik had het op een gegeven moment gehad.
Een reden daarvoor was dat ik het gevoel had dat ik 'opnieuw' moest beginnen met sparen van kaarten.
[ Voor 35% gewijzigd door aicaramba op 12-02-2015 12:50 ]
@Xelfer
Nee, HS wil je veel spelen en je krijgt dan vanzelf de kaarten die je nodig hebt.
Ik heb geen enkel potje meer gespeeld als ik normaal had gespeeld vanwege F2P. Als je alleen maar speelt om gold te krijgen raad ik aan direct te stoppen!
Ik heb er ontzettend veel lol in dat ik zonder een cent je betalen zo'n grote collectie al heb. Betalen doe ik dan ook niet, want dat beschouw ik als cheaten (voor mezelf dan, ik veroordeel niemand). Alles wat ik win heb ik op eigen kracht bereikt. Sterker nog ik ben ervan overtuigd geraakt dat betalen voor HS een redelijk zinloze oefening is, tenzij je HEEL VEEL geld erin stopt. Al eerder had ik berekend door gewoon het spel te spelen je makkelijk zo'n 200-250 packs bij elkaar verzameld per jaar. Straks speel ik in October twee jaar, dan heb ik zeker 500 packs geopend. Stel ik had dan 60 packs gekocht, dat is dan echt letterlijk een druppel op een gloeiende plaat.
Als je Final Fantasy speelt, begin je toch ook niet op level 80 met alle skills unlocked? Zo is het net met Hearthstone, je begint gewoon op nul.
Ik heb echt een schurft hekel aan P2W, en heb prinicpieel nog nooit content gekocht die me een voordeel gaf in de game, dus als het F2P deel niet eerlijk was , was ik al lang afgehaakt. Ik zie mensen die regelmatig kaarten kopen als mensen de de rekensom in hun hoofd nog niet hebben gemaakt zodat ze niet beseffen hoe nutteloos het op lange termijn is
Wel is het zo, als je casual speelt en binnen een paar weken verwacht een collectie compleet te krijgen je dat natuurlijk niet lukt. Maar dat is ook terecht!
Nee, HS wil je veel spelen en je krijgt dan vanzelf de kaarten die je nodig hebt.
Ik heb geen enkel potje meer gespeeld als ik normaal had gespeeld vanwege F2P. Als je alleen maar speelt om gold te krijgen raad ik aan direct te stoppen!
Ik heb er ontzettend veel lol in dat ik zonder een cent je betalen zo'n grote collectie al heb. Betalen doe ik dan ook niet, want dat beschouw ik als cheaten (voor mezelf dan, ik veroordeel niemand). Alles wat ik win heb ik op eigen kracht bereikt. Sterker nog ik ben ervan overtuigd geraakt dat betalen voor HS een redelijk zinloze oefening is, tenzij je HEEL VEEL geld erin stopt. Al eerder had ik berekend door gewoon het spel te spelen je makkelijk zo'n 200-250 packs bij elkaar verzameld per jaar. Straks speel ik in October twee jaar, dan heb ik zeker 500 packs geopend. Stel ik had dan 60 packs gekocht, dat is dan echt letterlijk een druppel op een gloeiende plaat.
Als je Final Fantasy speelt, begin je toch ook niet op level 80 met alle skills unlocked? Zo is het net met Hearthstone, je begint gewoon op nul.
Ik heb echt een schurft hekel aan P2W, en heb prinicpieel nog nooit content gekocht die me een voordeel gaf in de game, dus als het F2P deel niet eerlijk was , was ik al lang afgehaakt. Ik zie mensen die regelmatig kaarten kopen als mensen de de rekensom in hun hoofd nog niet hebben gemaakt zodat ze niet beseffen hoe nutteloos het op lange termijn is
Wel is het zo, als je casual speelt en binnen een paar weken verwacht een collectie compleet te krijgen je dat natuurlijk niet lukt. Maar dat is ook terecht!
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]