[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.314 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:20
Daarom riep ik ook het voelt hè :+ en jij word ook al een aantal keren legend en ik niet dus ik weet zeker dat je een punt hebt O+ Maar ik ging vandaag met m'n druid naar rank 14 en met jou mage variant net zo hard weer naar 17 hehe. Maar heb bijv dat de echo ook een i win more kaart is in jou deck? Meestal als je hem voordelig kan spelen lig je al een straatlengte voor.

Ik zal morgen als ik weer thuis ben m'n lijst posten speel nu vanaf vakantie op de iPad beetje lui atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:51

Turfschipper

Hup NAC

Nog 300 gold voor de laatste wing. En dan ben ik als je mijn kaarten bekijkt, na een maandje of 3 vollen bak spelen, zo ongeveer even ver als iemand die op dag 1 naxx koopt.

Vind dat niet erg, maar besef je dat even als je helemaal free to play player wilt zijn.

Ook nog steeds niet genetdekt, hoogste rank is 12 tot nu toe, met Mage. Maar snak echt naar nieuwe kaarten.

Ben nu mijn andere heros maar een beetje aan het verkennen, maar daar kom ik niet hoger mee dan 14. Maar die missen nog zoveel. En dan heb ik wat ik met mage niet meer had, dat ik ineens weer helemaal terug naar 17 of zo gezet wordt. Vooral met rogue en warlock kan ik niet zoveel bij een matige of slechtere draw.

Je kan ook amper mee praten, van.... Die pak je die kaart voor die, of je doet een combi van die en die.

Zit je daar als je geen van die kaarten steeds hebt, haha, ;-).

[ Voor 41% gewijzigd door Turfschipper op 01-02-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
Ik heb zelf bija alle kaarten. Speel elke dag wel arena of 3 en mijn gemiddelde is 6.8 dus dat schiet wel op zeker als je golden legendary als een arena reward krijgt.

Dus tja als je niet zo heel goed in het spel bent is het lastiger gold te krijgen. Constructed speel ik meestal maar tot rank vijf vind het grinden meestal niet zo boeiend wedstrijden daar in tegen wel en vooral dan decks spelen die mensen niet verwachten. Mech void terror handlock bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Wognummer schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:48:
Daarom riep ik ook het voelt hè :+ en jij word ook al een aantal keren legend en ik niet dus ik weet zeker dat je een punt hebt O+ Maar ik ging vandaag met m'n druid naar rank 14 en met jou mage variant net zo hard weer naar 17 hehe. Maar heb bijv dat de echo ook een i win more kaart is in jou deck? Meestal als je hem voordelig kan spelen lig je al een straatlengte voor.

Ik zal morgen als ik weer thuis ben m'n lijst posten speel nu vanaf vakantie op de iPad beetje lui atm.
Je hebt wel een punt dat kaart aan kan voelen als een "win more" kaart en soms is dat ook zo. Maar je kunt het ook zien als een draw kaart. Maar ieder zijn ding ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 21:18

Ryada

She/Her

Ik snap het niet een paar weken geleden kon ik makkelijk tot rank 14 komen met een win streak maar nu opeens kan ik niet eens 1 ster krijgen op rank 20.
Misschien doe ik iets fout maar ik speel nog steeds hetzelfde als eerst.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
wambamNL schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:04:
Ik snap het niet een paar weken geleden kon ik makkelijk tot rank 14 komen met een win streak maar nu opeens kan ik niet eens 1 ster krijgen op rank 20.
Haha je snapt wel dat IEDEREEN nu rond rank 15-20 zit op de ladder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Wognummer schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:25:
[...]

Haha je snapt wel dat IEDEREEN nu rond rank 15-20 zit op de ladder ;)
het rare is alleen dat ik echt niks kan winnen. dit is nogel frustrerend en zorgt er ook voor dat ik niet super veel plezier heb in het spel. ok mijn doel ik om legend te halen ooit met rogue only. maar op dit moment lukt het me echt niet. (ik draw nooit mn auctioneer in mn miracle deck :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
wambamNL schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:53:
[...]

het rare is alleen dat ik echt niks kan winnen. dit is nogel frustrerend en zorgt er ook voor dat ik niet super veel plezier heb in het spel. ok mijn doel ik om legend te halen ooit met rogue only. maar op dit moment lukt het me echt niet. (ik draw nooit mn auctioneer in mn miracle deck :()
Ik begin zelf meestal met ranken na een dag of 5

Nu alleen maar vandaag al omdat ik niets te doen had in het zwembad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Wognummer schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:00:
[...]

Ik begin zelf meestal met ranken na een dag of 5

Nu alleen maar vandaag al omdat ik niets te doen had in het zwembad :)
ik wil af en toe nog wel eens een potje tussendoor doen xd.
naja we zien et wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 19:07
Nou mijn Handlock deck wil echt voor geen meter en verlies ook echt heel veel omdat ik veel Paladins en Druids tegenkom dus nu mijn Mech Hunter eens geprobeerd en die gaat als de brandweer (9-1) omdat iedereen bijna alle anti control kaarten in zijn deck heeft en je daar als Hunter geen last van hebt.
Echt bijna elk deck op rang 20-17 heeft 2x BGH 1x Black Knight of heeft van zulke Aggro starts dat ik er helemaal niet aan te pas kom en ik verloren heb nog voordat ik iets kan doen.
Je ziet nu ook dat bijna niemand meer Handlock speelt omdat de huidige Meta er niet echt geschikt is helaas.

Dit is trouwens mijn Mech Hunter en moet zeggen dat ik het wel grappig vind omdat de huidige meta vooral heel erg anti-control is en iedereen dacht dat na de Undertaker nerf de Hunter dood was/is.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/74295610/Mech%20Hunter.png

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurgh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-03 17:40
wambamNL schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:04:
heb je je al een beetje aangepast op de undertaker nerf? als de meta veranderd kan een deck wat eerst erg goed was een stuk minder sterk worden, niet alleen omdat hij X niet countered, maar ook omdat hij het bijv. slechter doet tegen decks die wel al aangepast zijn.

waarschijnlijk zullen we de eerste weken een zware control meta hebben, terwijl ander mensen proberen aggro opnieuw uit te vinden en dus soms met redelijk onconventionele decks zullen aankomen. zo moest ik eerder vandaag tegen een hele aggresieve priestmet lightwardens, shadowboxers en ander spul, die ook silence runde als een tempo tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

blurgh schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:43:
[...]

heb je je al een beetje aangepast op de undertaker nerf? als de meta veranderd kan een deck wat eerst erg goed was een stuk minder sterk worden, niet alleen omdat hij X niet countered, maar ook omdat hij het bijv. slechter doet tegen decks die wel al aangepast zijn.

waarschijnlijk zullen we de eerste weken een zware control meta hebben, terwijl ander mensen proberen aggro opnieuw uit te vinden en dus soms met redelijk onconventionele decks zullen aankomen. zo moest ik eerder vandaag tegen een hele aggresieve priestmet lightwardens, shadowboxers en ander spul, die ook silence runde als een tempo tool.
ik heb geen undertaker in mijn decks zitten.
moest gister tegen een wtf warrior. eerst doet ie 2x heroic strike ok face. dan een arcanite reaper op mn face dan een ander wapen op mn face en toen een 4 3 charge minion. en ik was dood op turn 6.
maarja ik heb echt geen idee hoe ik mijn decks zou moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:48
Ik dacht voor geen second dat Hunter dood was, immers was Undertaker wel te sterk, maar zijn er zat kaarten die je er voor in de plaats kan doen.

Heb de nodige potjes met Paladin control gedaan, inmiddels van rank 18 naar 15, stuk lastiger dan normaal, want ja zit volop met hoge ranked spelers, maar goede winratio.
Je ziet erg veel Mage en Druid, de Mages zijn bijna allemaal varianten van Mech, sommige de standaard full Mech, andere met Mana Wyrm, Portals, secrets enz, maar zeker toch 24 basis kaarten.
Ik heb in mijn laatste wijziging van mijn Paladin dan ook een aantal kaarten eruit gehaald die tegen beide weinig bieden, zo heb ik er geen Annoy-o-Tron meer inzitten, gezien deze echt bizar zwak is tegen de hero powers, een Ironbeak Owl (had er 2) eruit gehaald, gezien Undertaker geen probleem is tegen Paladin en een Arcane Nullifier, leuke kaart maar tegen Mech Mage heb ik meer tijd dan tegen Face Hunter, dus dan heb ik niet perse de taunt nodig.*

In de plaats heb ik er nu een Mind Control tech inzitten, gezien er toch vaak wel een keer 4 minions zijn, in plaats van de Annoy-o-Trons heb ik er Knife Jugglers in zitten, al moet ik zeggen dat de kaar bijna altijd direct dood is, is het daarmee wel een 3/2 taunt die leuke combinaties geeft met Muster (en Equality), zeker gezien ik maar 1 Quartermaster heb (de eerste Muster overleeft het nooit lang), geeft dit een goede combinatie. Als laatste heb ik er een Stampeding Kodo inzitten. Het is een kaart die je bijna nooit meer ziet in Paladin, zeker omdat de meeste voor een meer aggresieve versie gaan met Shredders enz, maar in mijn meer control Paladin, werkt die erg goed. Zeker ook als je bedenkt waar je nu veel tegen speelt, Mage heeft heel veel kaarten die 2 of minder heeft (Mechwarper, Mana Wyrm, Annoy-o-Tron enz), die je toch snel wilt wegvagen, Druid heeft er ook diverse (Keeper, maar ook Shade), maar hij werkt natuurlijk ook tegen 2de gedeelte van Sludge Belcher, Doomsayer, Armorsmith, Acolyte of Pain enz enz enz, dat in combinatie met 2 Peacekeepers, kan ik ook in control er een target voor vinden.

*De kaart die ik nog wel overweeg om te vervangen, is Harrison met mogelijk een Defender of Argus, al heb ik niet specifiek de taunts nodig, is het wel fijn om die te hebben, ook omdat het traden van je hero power/muster dan net weer wat beter gaat. Tevens heb ik nu 6 5 drops en maar 4 kaarten op 4 mana, Truesilver en Consecration, een minion zou dan ook fijn zijn, als je dan ook bedenkt dat Warrior en Hunter minder populair zijn, dan is Harrison gewoon te vaak een 5-4 voor 5 mana. Dus ja ik denk binnenkort toch maar switchen, later kan die altijd weer terug wanneer wapen classes weer veel worden gespeeld.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JxfVklAOfE01rUAMEjjjmByP/full.png

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Gisteren leuk profijt gehad van mind vision in de 2e beurt (1e was een north shire cleric) en krijg een blood knight. vervolgens elke beurt zijn shielded poppetjes (annoy-o-tron, argent protector, argent squire, cobalt gardian) unshielded, holy nova was leuk om ze ook daadwerkelijk van het bord te krijgen. hierna gaf hij het maar op :) was helemaal lekker omdat ik geen goed priest deck heb, en nog een 5e win nodig had voor de daily (of met pala die nog moeizamer gaat)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel leuk om te zien dat kaarten als Mind Control Tech en Harrison Jones opeens veel meer gespeeld worden vergeleken met pre-GvG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Zit met mijn dekje (MechMage variant met portals en echo) op 75% winrate tegen alle classes.
Echter slechts 25% tegen paladin en hunter... (50 games beide).
Dat zijn dus harde counters. Iemand tips?

Feitelijk schat ik zo in dat concecration + heals hetgeen zijn wat paladins redden en aggro ga je niet winnen van hunter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Predje schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:52:
Zit met mijn dekje (MechMage variant met portals en echo) op 75% winrate tegen alle classes.

Feitelijk schat ik zo in dat concecration + heals hetgeen zijn wat paladins redden en aggro ga je niet winnen van hunter..
Tegen paladin zul je het inderdaad lastig krijgen, goede early game, aoe en heal. Ik sta zelf 6-1 in het huidige seizoen tegen paladin met mijn mechmage vreemd genoeg. Hoewel ik net zei dat paladin een goede early game heeft, kunnen ze eigenlijk weinig doen tegen jouw start. Als start hebben ze shielded mini-bot, knife juggler en zo nu en dan zombie chow. Wat de mechmage start niet meteen stopt, vooral snow chugga is een erg vervelende startkaart voor een paladin.

Hunter is nog erg sterk, een knife juggler combo met unleash the hounds, doet erg veel pijn. Daarnaast kunnen ze tempo gainen als ze slecht omgaat met de traps van ze. Ik zelf vind hunter een goede counter tegen mechmage, maar het is zeker winbaar als mechmage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik vind de mind control kaarten echt mega irritant. Train je eigen minnions man!

;-)

Hoe houden jullie alle stats bij? Winstpercentages en dergelijke.

[ Voor 37% gewijzigd door Turfschipper op 02-02-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
stalscu schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:39:
Ik vind de mind control kaarten echt mega irritant. Train je eigen minnions man!

;-)

Klotepriests ja! Jatte alles! ALTIJD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:40

g0tanks

Moderator CSA
stalscu schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:39:
http://hearthstonetracker.com/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Cheers!

Bedenk me net. Dit was wel heel google baar he, haha ;-).

Edit

Oh. Dat kan denk ik niet op een ipad... Ff verder lezen en zoeken.....

[ Voor 38% gewijzigd door Turfschipper op 02-02-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Raad eerder decktracker aan -> https://github.com/Epix37/Hearthstone-Deck-Tracker/releases
Je antivirus geeft wel een false report aan, moet je negeren of als je paranoid bent, het programma niet gebruiken. Naast stats, trackt hij ook je deck, erg fijn programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
An1mA schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:55:
[...]

Raad eerder decktracker aan -> https://github.com/Epix37/Hearthstone-Deck-Tracker/releases
Je antivirus geeft wel een false report aan, moet je negeren of als je paranoid bent, het programma niet gebruiken. Naast stats, trackt hij ook je deck, erg fijn programma.
Gebruik ik ook, prachtig programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurgh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-03 17:40
wambamNL schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:25:
[...]

ik heb geen undertaker in mijn decks zitten.
moest gister tegen een wtf warrior. eerst doet ie 2x heroic strike ok face. dan een arcanite reaper op mn face dan een ander wapen op mn face en toen een 4 3 charge minion. en ik was dood op turn 6.
maarja ik heb echt geen idee hoe ik mijn decks zou moeten aanpassen.
dat zeg ik ook niet. je deck werkte is de oude meta. de meta veranderd over time als mensen dingen meer of minder gaan spelen. in de oude emta had je early removal nodig voor undertaker, of een silence. decks hadden of zelf een goede early game of hadden counters tegen dat soort kaarten. met een grote patch zoals deze gaan mensen opeens heel andere decks spelen. soms verlies je gewoon door awfull draw, of bij je opponent valt alles op de juiste plaats. soms gebeurd dat, shit happens.

als ik een gok mag wagen over de nieuwe meta:

aggro zal net eventjes een beetje trager worden, bijna naar low-curve midrange tempo. midrange decks worden meer viable, en controll decks zullen meer control tools runnen. hele snelle kaarten zullen misschien iets minder populair worden, terwijl tragere kaarten beter speelbaar worden. who knows, lichte gok. met undertaker uit het plaatje zal in ieder geval early game voerleven makkelijker worden, waardoor niet-aggro decks zowiezo meer plaats krijgen voor tragere kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
xelfer schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:43:
Wel leuk om te zien dat kaarten als Mind Control Tech en Harrison Jones opeens veel meer gespeeld worden vergeleken met pre-GvG.
Harrison was daarvoor al redelijk populair, Shaman speelde Doomhammer, Warriors hadden vaak 5 wapens, Hunter had altijd al 2 wapens, Rogue was zeer populair en dan had je nog Paladin en Jaraxxus, beide zag je niet zo vaak, maar toch.
De meta is wel wat veranderd, maar wel met meer targets, Shaman gebruikt 2 wapens met deathrattle, wat Harrison prettig maakt omdat jij bepaalt wanneer die deathrattle afgaat. Warrior is nog redelijk populair, Rogue niet zo, Paladin is populair (met Light's Justice) en Hunter heeft geregeld 3 wapens.
Dus een hoop targets. Probleem is dat op dit moment dat Druid en Mage gewoon heel populair zijn, ik zie dan ook wel mensen die Harrison inruilen voor Captain Greenskin, puur of Light's Justice een 2/5 te maken.
MC Tech is op dit moment gewoon een goede kaart, er worden veel meer minions gespeeld, en omdat je ook nog is kaarten zoals Mechwarper hebt, liggen er voor je het weet 4 minions op het veld van de tegenstander. Het is wel flinke RNG, maar zelfs in het ergste geval, spawn je een 3/3 met een 1/1 voor 3 mana en kill je hun 1/1.
Gisteren nog iemand met Stalagg en Feugen, de ene was doodgegaan, de ander was doodgegaan met reincarnate. Ik MCTech krijg ik zijn Feugen, gooi een Sludge neer waar hij zijn Thaddius moest die aanvallen. Feugen nog levend, ik equality, trade alles, krijg een Thaddius en toen kwam Kel'Thuzad, toen concede hij. :P
Predje schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:52:

Mage heeft vaak haar reach nodig, dus Fireballs/Antonidas, trek je die niet dan heb je niets om Hunter te stoppen en heb je niet genoeg damage om hem te killen.
Tegen Paladin duurt het meestal ook te lang, veel Paladins hebben een aantal heals, dus tenzij je Archmage een volle beurt op het veld kan houden, dan heb je een flink probleem.
An1mA schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:34:
[...]

Tegen paladin zul je het inderdaad lastig krijgen, goede early game, aoe en heal. Ik sta zelf 6-1 in het huidige seizoen tegen paladin met mijn mechmage vreemd genoeg. Hoewel ik net zei dat paladin een goede early game heeft, kunnen ze eigenlijk weinig doen tegen jouw start. Als start hebben ze shielded mini-bot, knife juggler en zo nu en dan zombie chow. Wat de mechmage start niet meteen stopt, vooral snow chugga is een erg vervelende startkaart voor een paladin.

Hunter is nog erg sterk, een knife juggler combo met unleash the hounds, doet erg veel pijn. Daarnaast kunnen ze tempo gainen als ze slecht omgaat met de traps van ze. Ik zelf vind hunter een goede counter tegen mechmage, maar het is zeker winbaar als mechmage.
Mja ik sta weer heel positief richting Mage, ligt eraan hoe je hem bouw, ik ben control met best wel wat early game en 3 heals, een hoop Paladins zijn meer gericht op midrange, minder heal, 1 Equality, geen Kodo enz, dus ja het ligt dan ook wel erg aan de draw, heals tegen Fireballs.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Gisteren onderstaande shammy deck beginnen spelen nu ik mijn pala op gold heb 8)

Echt 1 van de leukste decks ooit imo, wel wat zwak tegen aggro decks soms, maar al bij al 60% winrate op rank 10 atm.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dTNdCG5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je shaman speelt dan zou ik Neptulon wel spelen. Wat een baas is dat :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
xelfer schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:00:
Als je shaman speelt dan zou ik Neptulon wel spelen. Wat een baas is dat :o.
Heeft wel volledig geen synergie met deze deck... imo nooit goed om een hele deck rond 1 kaart te bouwen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteraard. Maar 4 Murlocs!

Jammer aan HS is wel dat het op geen enkele manier meer om skill draait, tegenwoordig nog minder dan vroeger.

De comedy factor is daarentegen wel sterk verbeterd :).

[ Voor 76% gewijzigd door xelfer op 03-02-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Wat is nu momenteel nog een leuke deck+class om te spelen (niet mage)?
Iedereen en hun hond speelt aggro mechmage.
Speelde ik zelf weken geleden al, maar inmiddels weet iedereen welke kaarten er in het deck zitten.
Andere mage decks lijken op dit moment niet meer te werken (te traag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat deck van beve hierboven is wel leuk om te spelen waarschijnlijk. Inconsistent, maar wel leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
xelfer schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:38:
Dat deck van beve hierboven is wel leuk om te spelen waarschijnlijk. Inconsistent, maar wel leuk om te spelen.
als het afgaat is het fantastisch lukt het niet sta je te huilen dat je op rank 20 van de newbe mage zonder rare's en epics verliest :D

het blijft een leuk deck

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou zelf overigens Cairne toevoegen ipv 1 van de Piloted Sky Golems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:05
Ik ga ook altijd naar een reincarnate shammy voor de fun. En ze zijn niet eens zo slecht hoor :P

Mijn variant:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yJOJmR5.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door kevz op 03-02-2015 10:50 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
xelfer schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:47:
super goed idee! Heb cairne trouwens! zal ik nu proberen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb bij HS wel heel erg het idee alsof het maar gewoon met een dobbelsteentje gooien is, nu met GvG meer dan ooit :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
xelfer schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:23:
Ik heb bij HS wel heel erg het idee alsof het maar gewoon met een dobbelsteentje gooien is, nu met GvG meer dan ooit :o.
Zo is het bewust ontworpen.
95% (zegt blizz zelf) van de stappen zijn common sense, dat samen met geluk.
Natuurlijk moet je alle kaarten hebben, weten wat er komt en veel spelen. Dan haal je een hogere rank.
Maar ook een totale beginner met een matig deckje kan met wat goed puzzelen en geluk makkelijk rank 18 halen. (zoals ikzelf ^^)

Zelf kan ik full tilt gaan als ik na een lang gevecht eindelijk de board in controle heb.
Vervolgens ook nog alle AoE overleeft en hem met full board bij de ballen heb.
Topdeck ragnaros en hit mijn face natuurlijk (GEBEURD ALTIJD :P)

Of dat je een keer van 1001 minion mechmage afstapt en wat meer spells e.d. in je deck doet..
Om vervolgens de eerste 12 kaarten alle spells te krijgen terwijl de ander met een heel raar (slecht) deck gewoon wel 2 minions heeft.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is natuurlijk wel zo dat HS zonder al die RNG compleet voorspelbaar zou zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Als je regelmatig streams kijkt zie je op toernooien bijvoorbeeld dat het heel wat meer dan dat is. Ja, random is een zeer grote factor, maar buiten dat is skill dat zeker ook.
Die pro's hebben complete excel lijsten met openingen en het effect daarvan op de opvolgende beurten.

Daarnaast zijn er grote invloeden waarmee je de dobbelsteenworp mee kan beinvloeden.
- deck building algemeen (dit is natuurlijk relatief makkelijk met copy-paste deckjes
- mulligan (zeer belangrijk!)
- meta lezen (geen deck bouwen met Black Knight als niemand taunt heeft)
- algehele spel (wanneer welke kaart, wanneer traden of voor face gaan.
- geen fouten maken (!) .... zoals ik laatst op 9 mana per ongeluk mijn 5/3 wapen weggooide met een muster voor battle, en vervolgens 1 mana te kort kom om op te volgen met Quartermaster combo omdat ik ook nog daarvoor een 1/1 token had gemaakt met mijn hero power. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Heeft iemand ervaring met https://trackobot.com ?

Heb de software geinstalleerd maar die lijkt mn stats niet te uploaden...
Lijkt me echt prachtige software om naast de decktracker te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-07 21:00
Eindelijk een golden legendary Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RUy2D6D.jpg?1

Denk dat ik hem ga craften, maar voor wat? Wat is een veel gebruikte legendary?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Peterrtt schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:15:
Eindelijk een golden legendary [afbeelding]

Denk dat ik hem ga craften, maar voor wat? Wat is een veel gebruikte legendary?
Dr. Boom?
Sneeds old shredder?
Sylvanas?

Hangt er een beetje van af welke class je wilt spelen en wat je al hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
De bovenstaande 3 kaarten die beve noemt zijn in veel decks bruikbaar en best goed :)
Eerlijk gezegd vind ik sneeds old shedder niet enorm speciaal... :)

In volgorde van craften zou ik het volgende doen:
Dr. Boom
Sylvanas
Alexstrasza
Sneeds

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Ikke_Niels schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:28:

comon, dont hate the RNG baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-07 21:00
De legendary die ik al heb zijn: Deathwing, Illidan en Nat Pagle. Gebruik alleen Deathwing. Denk dat ik voor Dr. Boom ga, omdat die in veel decks te gebruiken is. Speel veel Hunter Warlock en Mage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ikke_Niels schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:28:

Maar die ene keer dat ie kel thuzad oproept, OEF

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:52
Dr boom, echt een Legend die een game om kan gooien van verlies naar winst (ik heb em zelf nog niet, zit altijd aan de "receiving end") Hoe gaat het trouwens met jullie Arena runs? laatste twee weken echt bedroevend hier, gemiddeld 4.2 wins - hoogste 8 wins....

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
dr. boom is toch geen game winner. tis gewoon en removal/BGH remover :D

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Mofkees schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:58:
hahaha schitterend, in de huidige meta wel ja :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
die van mij word eigenlijke ELKE pot wel gepakt door een BGH

ik vind het een van de betere legendary's die je idd zou kunnen craften als je hem niet hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38
beve schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:06:
Heeft iemand ervaring met https://trackobot.com ?

Heb de software geinstalleerd maar die lijkt mn stats niet te uploaden...
Lijkt me echt prachtige software om naast de decktracker te gebruiken...
Heb het draaien op mijn vaste PC en werkt redelijk goed. Volgens mij vangt hij de meeste dingen goed op.
Ik speel helaas veel meer op mijn ipad dus ik wil wel eens wat data missen. :X

Qua legendary heb ik nog geen spijt dat ik van mijn eerste gold Dr Boom gecraft heb. :*)

[ Voor 8% gewijzigd door magicstar op 03-02-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
xelfer schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:47:
Het is wat je afweegt, cairn trade niet gemakkelijk tegen een belcher en een pilot sky golem weer wel. Alleen ben je weer afhankelijk van de rng die pilot sky golem heeft.
Predje schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:17:
Wat is nu momenteel nog een leuke deck+class om te spelen (niet mage)?
Iedereen en hun hond speelt aggro mechmage.
Speelde ik zelf weken geleden al, maar inmiddels weet iedereen welke kaarten er in het deck zitten.
Andere mage decks lijken op dit moment niet meer te werken (te traag).
Je kunt het onderstaande deck proberen, hoort nog een mal ganiz tussen. Een speler is hier mee rank 1 legend geworden en heeft een goede winrate tegen mechmage. Ga het zelf dadelijk eens proberen, 1st look denk ik niet dat het deck 123 goed gaat werken op ladder.
https://www.reddit.com/r/...egend_farming_mech_mages/

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/48333caf949430e91330036b33628173.png

[ Voor 4% gewijzigd door An1mA op 03-02-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
An1mA schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:34:

Je kunt het onderstaande deck proberen, hoort nog een mal ganiz tussen. Een speler is hier mee rank 1 legend geworden en heeft een goede winrate tegen mechmage. Ga het zelf dadelijk eens proberen, 1st look denk ik niet dat het deck 123 goed gaat werken op ladder.
https://www.reddit.com/r/...egend_farming_mech_mages/

[afbeelding]
vandaag tegen gespeeld :)

Ik kill zn voidcaller en jaraxus popt op het veld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
beve schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:10:
[...]

vandaag tegen gespeeld :)

Ik kill zn voidcaller en jaraxus popt op het veld :+
Zal leuk zijn voor 2 uur, daarna heeft elke mage een sheep in zijn deck.
Netdecks werken over het algemeen maar tijdelijk echt heel goed, daarna wordt het automatisch gecounterd.

Juist leuk om daarom in te spelen :D
Run nu een Mechmage met echo, ME, spellbender en counterspell.
Zo grappig.. ik: secret, op: well played (hij weet natuurlijk zeker dat het ME is).. poepminion x.. en dan counterspell of een buff ondervangen.. op: the elements will destroy you! oid :P
Volgens turn is het natuurlijk wel ME ^^ en dan ECHO :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netdecks werken over het algemeen uitstekend. Je moet er alleen 1 kiezen die goed is in de meta als je hoog wilt eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
ff lekker trollen met een molten mage deck, loopt nog lekker ook nog:)

tegen druid/hunter/mech mage doet ie vrij goed ,alleen tegen warrior heb ik veel hoofdpijn, maar die zijn er schijnbaar niet veel tot rank 9/10 :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wStmDUa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Er zijn veel RNG kaarten bijgekomen, zeker ook RNG kaarten die de moeite waard, dat maakt het gewoon erg lastig om ze te negeren, Dr. Boom bijvoorbeeld is populair omdat ondanks dat de bots RNG zijn, nog steeds veel waarde hebben. Zo zijn er veel kaarten, kijk naar Goblin Blastmage, RNG, maar toch een extreem goede kaart. Kunst is dan ook om je RNG zo goed mogelijk in te zetten, speel je Goblin Blastmage, kijk naar wat de RNG waarschijnlijk gaat doen, trade op de juiste manier enz.
Zelf ben ik er ook geen fan van, maarja sommige kaarten kan je niet negeren.
Mofkees schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:58:
Ja ik vind Dr. Boom alleen te verantwoorden wanneer je meer 7+ attack minions hebt, in Paladin heb ik hem dan omgeruild voor Kel'Thuzad, in andere decks speel ik hem bijvoorbeeld samen met Ragnaros.
An1mA schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:34:
[...]

Het is wat je afweegt, cairn trade niet gemakkelijk tegen een belcher en een pilot sky golem weer wel. Alleen ben je weer afhankelijk van de rng die pilot sky golem heeft.
Cairn trade is best een hoop, maar begrijp je punt. Anderzijds is Cairn veel lastiger om te killen, de 4/5 body gaat niet dood door de meeste spells, Flamestrike, Swipe, Auchenai Circle enz, plus je weet wat je krijgt, en een Chilwind Yeti uit een Piloted Skygolem is een goed resultaat, met Cairne heb je dat altijd. Natuurlijk weet de vijand dat ook weer.
Predje schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:16:
[...]

Zal leuk zijn voor 2 uur, daarna heeft elke mage een sheep in zijn deck.
Netdecks werken over het algemeen maar tijdelijk echt heel goed, daarna wordt het automatisch gecounterd.
2 uur en dan iedereen een sheep? Hoe snel denk je dat de meta verandert? Geloof me, over een week zit er nog steeds geen sheep in 90% van de Mech Mages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mofkees schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:11:
Is die explosive sheep niet een aardige kaart voor een deck als dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Mofkees schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:11:

tegen druid/hunter/mech mage doet ie vrij goed ,alleen tegen warrior heb ik veel hoofdpijn, maar die zijn er schijnbaar niet veel tot rank 9/10 :)

[afbeelding]
mad scientist en eathernal arcanist zonder sercrets?
Overheen gekeken! Iceblocks werken dan weer heel goed met die eathernals :P

Maar feitelijk kun je er maar 1 hebben. Dus 1 scientist moet voldoende zijn. De andere moet je toch al
zelf casten in de turn nadat de 1e geactiveerd is.

[ Voor 20% gewijzigd door Predje op 04-02-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Predje schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:44:
[...]

mad scientist en eathernal arcanist zonder sercrets?
Zitten iceblocks in die in principe niet verdwijnen, zit wel goede synergy in hoor ;)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Altijd leuk die honest trailers (bekijk de andere movie/game trailers ook eens), ze hebben er nu één van Hearthstone gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
interessant artikel voor mensen die graag arena spelen, even sharen...

http://hearthstoneplayers.com/play-turns-two-three-arena/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

beve schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:41:
interessant artikel voor mensen die graag arena spelen, even sharen...

http://hearthstoneplayers.com/play-turns-two-three-arena/
Interessant artikel.
Valt inderdaad op sinds GvG dat turn 1 en 2 heel belangrijk zijn.
Gisteren verloren op een turn 5 van de tegenstander wegens perfecte draw aan zijn kant en coin.
Het is bijna huilen met de pet op als je niets kan doen :'( .
Spijtig genoeg te laat voor screenshot.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het artikel (nog) niet gelezen dus mogelijk dat ik hier dingen herhaal die al of beter in het artikel zijn omschreven.

De reden dat de turn 2 en 3 zo belangrijk zijn in arena is omdat AOE en swingkaarten duur (5 mana of meer) of zeldzaam zijn. het is daarom belangrijk dat je tot die tijd niet te ver achter komt te staan. dit was voor GvG ook al zo, maar GvG heeft in zijn neutrale card vooral een verbetering in early game gebracht. denk aan Mech warper, spider tank. terwijl antwoorden zoals bijv feral spirit of truesilver zeldzaamer zijn geworden omdat de kans dat ze in de draft voor komen kleiner is geworden. klein voordeel is dat je ook minder vaak een mage tegen komt met 4 fireballs en 3 flamestrikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nostordici schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:18:
Altijd leuk die honest trailers (bekijk de andere movie/game trailers ook eens), ze hebben er nu één van Hearthstone gemaakt.

[video]
Hij is leuk! Erge is wel dat het ook gewoon allemaal waar is wat er gezegd wordt :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ja grappig artikel, maar ze slaan toch echt soms de plank mis, ze hebben het over een turn 2 Loot Hoarder en dat wanneer Mage Frostbolt gebruikt, dat die een goede ruil is... welke retard mage gaat Frostbolt gebruiken voor 2 mana ipv hero power?
…What about weapons, secrets and spells? Well to simplify the analysis we will say that Frostbolt on Loot H is good for us since that generated card advantage (remember its not a 1:1 card trade because of the deathrattle!). A weapon hit is fairly neutral since we neither gained nor lost a card. and if they play a secret then we are probably trading 1:1 or possibly better.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Benjamin- schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:21:
Ja grappig artikel, maar ze slaan toch echt soms de plank mis, ze hebben het over een turn 2 Loot Hoarder en dat wanneer Mage Frostbolt gebruikt, dat die een goede ruil is... welke retard mage gaat Frostbolt gebruiken voor 2 mana ipv hero power?

[...]
De auteur zegt toch dat het versimpeld is voor de analyse? Het is puur om het concept van card advantage te illustreren. Vervang Frostbolt door Darkbomb en je hebt hetzelfde. Nergens suggereert hij dat een mage dat zou doen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
g0tanks schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:26:
[...]

De auteur zegt toch dat het versimpeld is voor de analyse? Het is puur om het concept van card advantage te illustreren. Vervang Frostbolt door Darkbomb en je hebt hetzelfde. Nergens suggereert hij dat een mage dat zou doen.
Idd het gaat hier enkel maar om het principe van card advantage uit te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Nogmaals, wanneer je frostbolt gebruikt om uit te leggen, dan ben je gewoon fout bezig, zo simpel is het. Tevens zitten er nog meer van die dingen in die gewoon niet doordacht zijn, zo beweert hij dat Paladin de Wild Pyromancer/Equality combo gebruikt, maar dat gebeurd eigenlijk nooit meer door Muster en Quartermasters, daardoor wil je gewoon niets van die kaart weten.

Ik begrijp zijn punten wel, maar het staat gewoon extreem amateuristisch wanneer je dit soort uitspraken doet, want geen enkele Mage gebruikt frostbolt op turn 2 tegen een 2-1 en vrijwel geen enkele Paladin gebruikt Wild Pyromancer.

EDIT: Heerlijk 2 potjes gespeeld, tegen een Mage met Iceblock (ga ik vanuit tenminste, hij ging dood door fatigue :P) en Molten Giants, en een Handlock met Paladin, wel potjes van een kwartier, maar heb ze beide naar fatigue gespeeld.

Vond het wel grappig, Mage speelde een secret en een Molten Giant, nu weet ik dat dit in vrijwel alle gevallen dan duplicate is, dus eerst 8 naar face gepakt (had geen taunts), volgende beurt belcher, mage dus belcher kapot maken, speelt rond er na een Alexstraesza, ik equality en 2 dudes er in, maar dan wel eerst in Alex, krijgt die 2 Alex, maarja die kosten 9 de stuk, dus ik Mage naar beneden poken, hij Alex, ik Peacekeeper erop en verder poken, even later weer Alex ik 2de Equality, en hij maar proberen terwijl ik een volle hand had en 5 kaarten in mijn deck terwijl hij op fatigue zat. :D

Vind dat echt geweldige potjes, het is zo makkelijk om greedy te gaan, maar beter om gewoon te blijven traden op board, zolang ze niet laag genoeg komen dan kunnen ze niet hun combo doen. Nu ben ik bij Handlock daar nog niet zo bang voor met Equality Consencrate (al zaten mijn Consencrates bij mijn laatste 5 kaarten ofzo), maar bij Mage moet je wel heel erg goed opletten, want als die op 10 komt en een gedupliceerde Molten, dan is het Molten + Molten + Echo + Molten + Molten + Echo en opeens is het onmogelijk om te winnen. Vandaar dat ik ook de damage pakte van die eerste Molten, die Molten laten dupliceren was gewoon een auto loss.

[ Voor 54% gewijzigd door Benjamin- op 05-02-2015 04:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het altijd mooi dat mensen HS analyseren als een uber tactische strategy game, terwijl het uiteindelijk toch om een flinke dosis RNG draait.

Uiteraard helpt het wel om een beetje een strategie te hebben, maar daar heb je in individuele games vaak niets aan.

Ik heb net een potje control warrior gespeeld zonder ook maar 1 spell te pakken. Daar kan je altijd wel leuk en aardig strategische analyses op toepassen, maar je hebt er niets aan.

[ Voor 25% gewijzigd door xelfer op 05-02-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
xelfer schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:50:
Ik vind het altijd mooi dat mensen HS analyseren als een uber tactische strategy game, terwijl het uiteindelijk toch om een flinke dosis RNG draait.

Uiteraard helpt het wel om een beetje een strategie te hebben, maar daar heb je in individuele games vaak niets aan.

Ik heb net een potje control warrior gespeeld zonder ook maar 1 spell te pakken. Daar kan je altijd wel leuk en aardig strategische analyses op toepassen, maar je hebt er niets aan.
het gaat ook erom dat je per specifieke situatie adequaat reageert. Juist dat stukje RNG in elke game vereist analysis. Al ben ik niet geheel mee eens met zijn actie tegen de mage, maar hij had gewonnen en daardoor heeft ie dus altijd gelijk :)

Er zijn verhalen dat je als 3 jarige rank 20 kunt halen en dat je met botten misschien zelfs legendary kunt worden, maar om heel hoog/ver te komen heb je toch redelijke skills nodig. Het spel is een combinatie van RNG en Skillz, dat is juist waarom het zo succesvol is, want elke nieuwe speler heeft altijd de kans van profi's te winnen. Anders wie gaat NU nog instappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het feit dat elke speler van een 'pro' zou kunnen winnen zegt natuurlijk al genoeg :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
xelfer schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:36:
Het feit dat elke speler van een 'pro' zou kunnen winnen zegt natuurlijk al genoeg :p.
En net dat maakt Hearthstone leuk en populair.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee waarom hearthstone niet te downloaden valt op mijn Galaxy s4? "uw apparaat is niet compatibel met deze versie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:54:
iemand enig idee waarom hearthstone niet te downloaden valt op mijn Galaxy s4? "uw apparaat is niet compatibel met deze versie"
Tijdje terug heb ik een link gepost. Moet op deze of de vorige pagina staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
DarthDavy schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:52:
[...]

En net dat maakt Hearthstone leuk en populair.
Juist door dat heb ik er een haat/liefde verhouding mee.
Als ik win is het natuurlijk skill.. als ik verlies is die andere een noob met geluk.
Ooit zo irritant als een paladin ruig loopt te doen met zijn muster en master.. en dat mijn flamestike dan komt als ik nog 1 hp heb...

Als ik eerlijk ben vind ik het vaker een kutspel dan superleuk.. en toch kan ik niet ophouden te spelen.. altijd even vlug een potje... of 8..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Predje schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:58:
[...]

Juist door dat heb ik er een haat/liefde verhouding mee.
Als ik win is het natuurlijk skill.. als ik verlies is die andere een noob met geluk.
Ooit zo irritant als een paladin ruig loopt te doen met zijn muster en master.. en dat mijn flamestike dan komt als ik nog 1 hp heb...

Als ik eerlijk ben vind ik het vaker een kutspel dan superleuk.. en toch kan ik niet ophouden te spelen.. altijd even vlug een potje... of 8..
Precies dit, maar potjes die over het algemeen 10+ minuten duren vind ik dan weer wel leuk omdat je beide echt met 1 fout de game kan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
wambamNL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:03:
[...]

Precies dit, maar potjes die over het algemeen 10+ minuten duren vind ik dan weer wel leuk omdat je beide echt met 1 fout de game kan verliezen.
Yup, die potjes zijn leuk!
Daartegenover staan dan ook weer potjes die 10+ min duren omdat de tegenspeler van turn 1 de maximale tijd nodig heeft om na te denken... Echt zo irritant ooit.

Wat mijn grootste ergernis momenteel is zijn rogues.. die hebben weer wat uitgevonden.
Tot turn 4 doen ze niks en dan zijn ze vervolgens een kwartier combos aan het maken.
Dan ben je of dood of je kijkt naar een 28/28 vancleef... echt rot op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA

Als je veel games speelt zou je kunnen stellen dat de RNG de ene keer in jouw voordeel is en de andere keer in jouw nadeel en dus uitmiddelt. Dan heeft het wel degelijk nut om verschillende situaties te analyseren, want zo zorg je er voor dat je je winkansen telkens die paar procenten verhoogt. Als je uiteindelijk legend wil bereiken zul je toch op die manier meer kunnen winnen dan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Predje schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:07:
[...]

Yup, die potjes zijn leuk!
Daartegenover staan dan ook weer potjes die 10+ min duren omdat de tegenspeler van turn 1 de maximale tijd nodig heeft om na te denken... Echt zo irritant ooit.

Wat mijn grootste ergernis momenteel is zijn rogues.. die hebben weer wat uitgevonden.
Tot turn 4 doen ze niks en dan zijn ze vervolgens een kwartier combos aan het maken.
maar maar maar... ik speel bijna alleen maar rogue :(
Alhoewel ik geen edwin speel en miracle rogue ook echt hele grote zwakheden heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Ryada op 05-02-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik trouwens de enige die alleen maar kaarten van de oude sets craft? Ik haal pakjes van de nieuwere sets en met mijn dust craft ik de kaarten die ik mis van de oudere sets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het altijd mooi dat mensen HS op RNG gooien, terwijl het uiteindelijk toch steeds de zelfde mensen zijn die in de top 100 staan. Of zoals Matt Damon al zei "Why do you think the same five guys make it to the final table at the world series of poker every single year? What are they, the luckiest guys in Las Vegas?"

Ja er is RNG, Ja zijn RNG kan zo in zijn voordeel zijn dat er niets is wat je had kunnen doen om niet te verliezen. Betekend dit dat alles wat jij doet geen invloed heeft. HELL NO! Sterker nog het is juist in die paar keer per game dat je een keus hebt uit twee optie die de grootste invloed (kunnen) hebben.
Predje schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:07:
[...]
Grootste Vancleef op beurt 4 is een 16-16 en laat de rogue zonder kaarten en hij/zij heeft de juiste 8 kaarten nodig. vervolgens heb jij maar een van de volgende kaarten nodig om de game te winnen. Ironbeak owl, Hex, Polymorgh, BGH, Silence, mass dispel, earthshock, keeper of the grove, vol'jin, faceless manipulator, Shadow ward death, Spellbreaker, Aldor peacekeeper, eye for a eye, boucing blade, Vaporice, reincarnate. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de twee kaart combo's of delay kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:13
Ik craft ook alleen maar (legendaries) van de oude set. Ik heb 1 legendary van de nieuwe set gecraft en dat was Dr. Boom. Voor de rest speel ik de laatste tijd bijna alleen arena en hoop ik daarme GvG redelijk compleet te krijgen. Ik ben nu vooral aan het twijfelen of ik ontbrekende epics ga craften van de oude set. Ik wacht even af welke decks ik nu wil gaan gebruiken om te ladderen en kijk dan of ik daarvoor nog classic epics kan gebruiken. Een ander twijfelgeval is Baron Geddon. Ik vind hem in Control warrior geen auto include en in andere decks zal ik hem zeker niet snel spelen. Wat vinden jullie van Baron Geddon in control warrior?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Why do you think the same five guys make it to the final table at the world series of poker every single year? What are they, the luckiest guys in Las Vegas?"

Er zijn zelden mensen die meerdere keren de finale tafel in de WSOP halen, maar goed.

De mensen die hoog ranken zijn ook mensen die deze game veel spelen. Bv. de populaire streamers die per maand duizenden games spelen.

Ik was net mechmage aan het spelen. Game 1 win ik turn 5 doordat ik gewoon goddelijk pak. Game 2 verlies ik omdat ik de eerste 7 kaarten van mijn deck (+ de kaarten van de mulligan) geen enkele minion pak onder de 4 mana.....

[ Voor 22% gewijzigd door xelfer op 05-02-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:20:
De mensen die hoog ranken zijn ook mensen die deze game veel spelen. Bv. de populaire streamers die per maand duizenden games spelen.
Ben het helemaal met je eens dat om legend te worden je niet (pro) skill hoeft te hebben, je hoeft enkel geen volledige idoot te zijn en (heel) veel spelen. Ik word alleen zo moe van mensen (niet zozeer jij maar om de paar dagen komt er wel iemand lang die RNG afkraakt) die RNG de schuld blijven geven. Als je niet houdt van RNG ga dan geen kaartspeel spelen. koop een schaakbord en leef je uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor schaken heb je geduld nodig en moet je nadenken :(.

Persoonlijk zou ik willen dat ze het iets meer als magic the gathering aangepakt hadden, waarbij je toch strategie hebt en waarbij je kan reageren in de beurt van je tegenstander. Magic is alleen een dusdanig slecht spel dat het af hangt van je mana draw of je uberhaupt je kaarten kan spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Feit blijft, er komt zeer veel skill bij kijken. Denk je serieus dat dit esport waardig zou zijn als het allemaal neer komt op RNG?
Als ik rondom lvl 5 speel, dan nader ik toch echt mijn limiet momenteel omdat ik niet goed genoeg ben voor legend. Ik zit dan op bijna exact 50% winrate dus dat is mijn echte nivo. Kan ik wel roepen dat als ik meer tijd had dat ik legend rank zou halen maar dat is maar zeer de vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door SeamusXanthus op 05-02-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb bots gezien die legendary haalden. Zelf heb ik nooit het gevoel gehad dat ik op hogere ranks tegen betere spelers speelde (hoewel er wel slechtere spelers op lagere ranks zitten). Op hogere ranks zie je alleen andere decks dan op de ranks daaronder, dat is tenminste mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
ben benieuwd wat je hoogste rank geweest is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rank 2 of 3, toen was het seizoen voorbij :(. Mijn winrate (zo rond de 55-57% op de lange termijn) is vanaf rank 10 naar beneden altijd ongeveer gelijk overigens. Alleen tot rank 5 heb je win streaks waardoor rank 5 eenvoudiger is te halen.
SeamusXanthus schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:35:
Denk je serieus dat dit esport waardig zou zijn als het allemaal neer komt op RNG?
In mijn ogen is deze game ook niet esport waardig. Ik denk ook niet dat HS een esport is omdat het een skillgame is. HS is waarschijnlijk een esport omdat:

1. Blizzard er geld in pompt omdat esport = goedkope reclame voor je game.
2. De RNG voor vermakelijke situaties zorgt, waardoor mensen graag kijken naar andere mensen die de game spelen.
3. De game gewoon populair is?!

Volgens mij is 80-90% van de toernooien ook op invitatie basis, waarbij de toernooi organisatoren populaire streamers uitnodigen omdat het goede publiciteit is voor de toernooi organisator en de streamers. Ik heb ook weleens gelezen dat veel toernooien ook georganiseerd worden door streamers zelf (met evt. hulp van sponsoren uiteraard).

[ Voor 134% gewijzigd door xelfer op 05-02-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
xelfer schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:49:
rank 2 of 3, toen was het seizoen voorbij :(. Mijn winrate (zo rond de 55-57% op de lange termijn) is vanaf rank 10 naar beneden altijd ongeveer gelijk overigens. Alleen tot rank 5 heb je win streaks waardoor rank 5 eenvoudiger is te halen.
Je geeft zelf aan dat je rond de 55-57% winrate zit op lvl 2. Maar weet je hoe weinig mensen in staat zijn deze winrate te halen op dat nivo, dat is procentueel heel laag! Als Hearthstone niet esport waardig is, kunnen we de poker op TV ook wel afschaffen.

En waarom halen sommige mensen gemiddeld 7 wins in Arena als er weinig skill bij komt kijken? Ik vind van mezelf dat ik al echt niet slecht speel maar van 7 wins kan ik alleen maar dromen, net als 99% van de rest van de spelers. 7 wins gemiddeld betekent dat je van de 10 potjes er 7 hebt gewonnen, dat is een 70%(!) winrate. En dat is in Arena, waar relatief weinig slechte spelers zijn vanwege de kosten die er aan verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
SeamusXanthus schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:44:
[...]
En dat is in Arena, waar relatief weinig slechte spelers zijn vanwege de kosten die er aan verbonden zijn.
Ik denk dat het wel meevalt. Veel beginnende spelers doen arena, want het is de beste manier om je verzameling op te bouwen als je nog niet veel kaarten hebt. De 'goede' spelers zullen bezig zijn met ladderen in ranked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
g0tanks schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:56:
[...]

Ik denk dat het wel meevalt. Veel beginnende spelers doen arena, want het is de beste manier om je verzameling op te bouwen als je nog niet veel kaarten hebt. De 'goede' spelers zullen bezig zijn met ladderen in ranked.
nou vanaf 3/4 wins kom je echt geen nobs meer tegen. Denk dat er nu weinig mensen instappen en arena wordt steeds competitiever.

ladderen is juist boring (doe ik ook mja meer om te kijken of ik toch wel eens leg kan worden). heb al eens geschreven dat je vanaf turn 3 in principe al weet wat voor deck je tegenstander speelt. Alleen in Arena heb je nog wat variatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 19:07
Nou Hoor ik allemaal Skill RNG en dat soort dingen maar volgens mij blijft het belangrijkste in HS dat je op de juiste momenten je kaarten aanpast aan de Meta en dat je om te beginnen een groot gedeelte van de legendary's en epics bezit zodat jij je überhaupt kunt aanpassen en niet van 1 of 2 decks afhankelijk bent waar op dat moment bijv. heel veel counter op word gespeeld zoals nu veel anti Mech Mage bijv.
Zo had Trump bijv. gisteren geen Black Knight in zijn deck omdat Druid alweer minder populair is maar wel Indiana Jones omdat Paladin nog steeds wel populair is.

[ Voor 29% gewijzigd door beuker19 op 05-02-2015 17:59 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meeste skill in HS zit inderdaad in het bouwen van je deck, hoewel je daarin met netdecken vaak wel een heel eind komt. Het juiste deck kiezen binnen de meta is de belangrijkste factor voor succes in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Half. Neem dat potje tegen die Mage met Moltens, had ik 2x Equality in mijn hand gehad, dan had ik die eerste Molten kapot gemaakt (wel zonder Equality te gebruiken) en had dan al zijn kaarten gebait om vervolgens 2x zijn board te wipen. Echter had ik dat niet, ik had te weinig removal om te winnen, dus moest ik spelen met de zekerheid van kaarten die ik in mijn handen had. Ik wist dat die molten killen mij de game zou kosten, ik had ook geen Aldor of taunt, dus ik moest die 8 damage pakken, omdat ik anders niet kon winnen. Iemand die deze skill niet heeft, niet begrijpt hoe je kan winnen, niet weet wat voor kaarten die Mage speelt, dan ga je keihard verliezen. Ik won door skill, ik won omdat ik precies begreep wat mijn win condition was, en ik wist dat wanneer hij 2x Alex had, dat hij daar onmogelijk mee kon winnen.
Ja er is zat RNG, misschien hadden mijn taunts, 2de Equality en Aldor wel onderaan mijn deck gezeten waardoor ik had verloren, maar dat is een risico die je neemt. En daarom vind ik control mooi, aggro is gewoon een paar logische zetten en voor face gaan, ik hield juist mijn kaarten vast een speelde paar turns lang alleen hero power.
xelfer schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:36:
Ik zou dat absoluut niet willen stellen. Wel is het zo dat met bepaalde ranks je zeker wel van pro's kan winnen, wanneer jij rank 5 kan halen, dan kan je ook games pakken van een pro. Met een best of 7 met een ban, wordt het wel een heel stuk moeilijker.
xelfer schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:02:
Ben ik trouwens de enige die alleen maar kaarten van de oude sets craft? Ik haal pakjes van de nieuwere sets en met mijn dust craft ik de kaarten die ik mis van de oudere sets....
Nee hoor, doe ik ook. Sinds GvG heb ik dan ook diverse Legendaries gemaakt en moet ook nog een paar epics maken (2x shield slam, 1x doomsayer en 1x mountain giant). Juist omdat ik die pakjes niet meer koop, weet ik dat ik geen dust verspil aan kaarten maken. :)

Soms wel irritant, zou best een Echo Mage willen proberen, maar heb die niet, dus ja dan vind ik hem te onbelangrijk om te craften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:51
ffs, moest nog twee wins om mijn druid naar lvl 60 te krijgen. Pak ik mijn ramp druid erbij, eerste matchup tegen control warrior tot fatigue, tweede match tegen mill druid tot fatigue.. 50 minuten later nu wel mijn eerste class op lvl 60!

Daarna nog wel 4x een hunter verslagen met hetzelfde deck. Eerste win was een faceless op een huffer die naar voor hem uitpakte 8)

Nog wat avonturen van gisteren:

Arena, bedankt piloted shredder! :X
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eIKCIBWl.jpg

Wat lol met mijn druid deck i.c.m. faceless, kelthuzad en Sneed's Old Shredder:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gh1qlIzl.jpg

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Eindelijk wing 5 binnen gehengeld. En meteen afgewerkt.

Nog even 150 gold verzamelen en de game kan beginnen voor mij, ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:52
stalscu schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 06:41:
Eindelijk wing 5 binnen gehengeld. En meteen afgewerkt.

Nog even 150 gold verzamelen en de game kan beginnen voor mij, ;-).
Just out of interest, hoe lang duurde het om die vijf wings te doen? Ik neem aan dat je weken lang gold hebt gegrind?

[ Voor 50% gewijzigd door The_Butler op 06-02-2015 10:26 ]

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freelance schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:46:
Wat lol met mijn druid deck i.c.m. faceless, kelthuzad en Sneed's Old Shredder:
[afbeelding]
Een Shaman reincarnate deck met Baron Rivendare enzo is hier uitermate geschikt voor. Er staan enkele pagina's terug wel wat decklists ook.
Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]