Tektoon schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:07:
[...]
Ik vind het dan weer jammer. Ik speelde graag met/tegen hunter. Vooral met een paar goede late game kaarten erbij had je een mooi gebalanceerd mid-deck. Maar goed, het zat er dik in natuurlijk.
Wat ik wel teleurstellend vind is dat Hunter al 1,5 jaar heen en weer geslingerd wordt tussen uitersten. Eerst met Unleash, nu met Undertaker. Het ene moment speelt iedereen Hunter en het volgende valt de hele class weer stil. Jammer dat ze maar geen middenweg weten te vinden.
Hunter is niet stil gevallen, ook na de nerf was Hunter nog steeds gigantisch sterk. Beter gezegd ik speelde al geen UtH, Leeroy of Buzzard voor de nerf. De card draw was belangrijk, maar er waren weer andere alternatieven die op het zelfde niveau zaten, misschien dat het uiteindelijk zelfs wel negatief was, want de mana curve is door de verandering nog lager geworden, veel Hunters waren toen toch meer midgame.
Dit is een flinke klap voor Zoo en Hunter, maar wie weet wat er van komt, Mech heeft diverse kaarten die goed werken, aggro decks blijven we wel houden, maar er zal denk ik wat meer variatie komen, niet meer Undertaker en 20+ standaardkaarten, maar nieuwe decks die ervoor zorgen dat Hunter zich niet alleen maar doet onderscheiden met traps en dingen zoals HoundMaster/Highmane.
Zo vind ik Steamwheedle dus heel tof, maar ook Metaltooth Leaper kan voor leuke combo's zorgen.
beuker19 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:19:Nou sorry maar jij heb het echt te hoog in de bol zitten natuurlijk schets ik het hier wat simpel maar jij doet net of het ohhhh zo moeilijk is je weet toch bijna altijd op hier en daar een twist na welke 30 kaarten er in een bepaald deck zitten.
Daarmee moet je rekening houden en proberen te winnen meer is het echt niet.
Zeker in een spel waar RNG zo'n grote rol speelt heb moet je ook gewoon een beetje geluk hebben en dat kun je zier op bijna alle grote streams/tournaments wel zien zoals laatst bij Thijs nog met de 3 x KT tegen.
Sommige decks weet je zo 25 van de 30 kaarten, andere decks niet. Bij mijn mage deck is dat niet, en ik kan je de helft van de kaarten vertellen en je zou alsnog niet 10 van de 15 overige raden. Waarom? Mage heeft een hoop variaties.
Veel classes hebben maar 2 goede variaties, waardoor je makkelijk kan gokken wat het is.
Maar uiteindelijk maakt dat alsnog niet heel veel uit, je kan nog zo goed weten wat er in zit, maar daar zit de skill niet in. Ik weet dat zij wel aardig kunnen gokken wat ik heb, vervolgens bait ik ze om toch meer te spelen, dat is niet altijd makkelijk, maar is zeker wel mogelijk, uiteindelijk krijg je mindgames, heeft iemand iets wel of niet.
RNG speelt zeker een grote rol, op dit moment heb ik maar 1 RNG kaart in mijn Paladin deck, namelijk Sylvanas en die is beinvloedbaar en zit er vooral in om removal van de ander uit het spel te krijgen, je weet wel, strategie.
Je moet is naar de pro's kijken, en dan bedoel ik niet zozeer een tournament, maar gewoon hun stream en hoe ze denken. Strifecro is daar een goede voor, Reynad trouwens ook, je krijgt een hoop uitleg waarom ze wel of niet iets spelen. Arena streams gaan nog verder, omdat zij met vrijwel alles rekening houden. Tegelijkertijd moet je ook constant aan je win condition denken, sommige plays moeten gewoon omdat je anders gewoon gaat verliezen.
Er zit veel RNG in Hearthstone, maar tegelijkertijd is ook het moeilijke om hiermee om te gaan, wat wel, wat niet, dat vereist veel denk werk.
HS is op veel niveaus te spelen, en op top niveau spelen is wel heel wat anders dan wat de meeste van ons doen, incl ikzelf.
Ik ga niet voor aggro maar in welke game dan ook met een level of ranking systeem is het zo dat heel veel mensen altijd voor de makkelijkste weg gaan en dat is in Hearthstone zo maar ook in BF4 , CoD , Starcraft 2 en ga zo maar door en daar kan iemand zich over opwinden en kwaad maken maar er is helaas weinig aan te doen.
Ik ben daar niet kwaad oid over. Ik heb er ook geen enkel probleem mee dat mensen aggro spelen, een goed deck tegen alles te bouwen is daarom ook een uitdaging.
Dat gezegd blijf je houden dat sommige decks nu overpowered zijn, Hunters worden constant in tournaments gebanned, worden ze dat niet, dan krijg je ziekelijke winstreaks. Pas geleden werd in een tournament van de 8 games in 3 Hunter niet gebanned, uiteindelijk had Hunter 8 potjes gewonnen en 1 verloren, het verloren potje was tegen een andere Hunter. Wanneer je een class hebt die zo eenvoudig te spelen is die ook nog is zo sterk is, is absurd.
Het feit dat aggro ook nog is zo goedkoop is om te maken, maakt het dat er zo ongelooflijk veel aggro is, en dat is echt heel jammer.
Daarom is het goed dat de nerf er aankomt, dit zorgt ervoor dat andere decks sterker worden in verhouding. Als ze nu ook nog is control goedkoper zouden maken, dan helemaal super.
Dat doe ik helemaal niet maar ik kan heel goed begrijpen dat heel veel mensen dat wel doen omdat ze weinig geld/tijd hebben bijv. of gewoon het spel nog leren of wat dan ook.
Maar daarom voel ik mij niet beter of minder dan iemand anders en blijf ik spelen met wel deck ik de meeste lol heb.
Maar ik ga zeker geen zoo spelen of P2W Warrior al zou ik da kaarten ook hebben puur omdat ik het alle 2 niets vind.
Maar zoals het nu gaat wil ik natuurlijk straks ook graag Handlock of Paladin spelen want daar doe je het toch voor.
Hoezo doe je dat helemaal niet? Je geeft aan liever control te spelen maar je verliest omdat je de juiste kaarten mist? Vervolgens speel je een class waarmee je wel kan winnen. Voor jou heeft dat in ieder geval met kaarten te maken, voor veel is dat zoals jijzelf aangeeft ook omdat ze het speel nog leren, want ja met aggro hunter heb je weinig skill nodig om toch hoog te komen. Daarom blijf ik ook zeggen dat control niet alleen veel kaarten vereist, maar ook minder skill.
[quorte]Maar je mag er toch vanuit gaan dat iedereen die zeken vanaf rank 15 speelt om te winnen?
En over dat men vind dat games te lang duren zie je helaas terug in bijna alle games want niemand wil bijna meer rondjes van 20 á 30 minuten spelen

dat is zo in de nieuwe moba's , FPS en RTS games.[/quote]
Iedereen speelt om te winnen, maar niet ten koste van alles. Rank 15 is echt nog niet hoog en kan je met 'ieder' deck komen. Ook naar 10.
Punt is dat jij zei dat iedereen het leuk vindt om zo te winnen, maar veel vinden dat helemaal niet leuk. Wat ik al zei, mensen tilten veel harder wanneer ze verliezen met control, met aggro kan je niet veel fouten maken. Je speelt op je curve, je gebruikt je KC pas wanneer je lethal hebt om door een taunt te komen die je anders teveel kost, en je probeert zovaak mogelijk hero power er doorheen te krijgen. Met control gaan mensen echt fouten maken, greedy plays werken zelden omdat het potje te lang duurt. Juist hierdoor krijg je ook vaak het gevoel dat je een fout hebt gemaakt, dus je moet goed opletten wat je doet. Iets wat veel mensen niet leuk vinden.
Dat is zeker waar maar je moet niet vergeten dat er ook meer dan genoeg mensen zijn die denken dat alle goede control spelers alleen maar zo goed zijn omdat het een bij elkaar gekocht deck is.
Dat komt namelijk ook nog al eens voor en dat weet je maar het is wel bijna net zo vervelend als een zoo of face hunter.
Het hele probleem met aan de ene kant aggro decks en de andere kant control decks is dat het een beetje de counters op elkaar zijn want alles in de midden heeft het tegen alle 2 moeilijk en vallen een beetje buiten de boot.
Het probleem zit hem gewoon in het klein aantal goede common en rare kaarten van 6 mana en hoger want dat zijn er eigenlijk altijd wel 3 of 4 legendary's die gewoon vele malen beter zijn.
Kijk bij een gelijke match up moet je er vanuitgaan dat iedereen het beste deck mogelijk heeft, dat control veel duurder is weet iedereen. Wanneer je dus perfecte decks hebt dan is aggro veel makkelijker om te spelen, face Hunter is precies dat, je gaat face, face, face, face en nog is face. Heb je niet genoeg damage, helaas, heb je dat wel yey. Dat is het. Dat is geen skill. Je mag het leuk vinden, geen probleem, maar het vereist geen skill. Doe dat nu met control, mill enz en je moet opeens een stuk meer nadenken. Dat jouw deck minder legendaries heeft dan de mijne en je daardoor verliest, dat is een heel ander probleem. Tevens speel ik altijd met de verwachting dat jij ze wel hebt, dus totdat ik kaarten zie die heel raar zijn, dan blijf ik ze verwachten, en zelfs dan weet ik niet of je een Black Knight hebt, een Sylvanas of een Harrison.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900