[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.313 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Face hunter heeft echter zo weinig reactive play, dat het gewoon weinig inhoud heeft. Snap dat het lekker goedkoop is, maar het is niet leuk om tegen te spelen, want 90% van de game negeert het feitelijk gewoon wat je speelt.

In verhouding tot decks met iets meer inhoud kan ik me daarom ook moeilijk voorstellen dat het erg leuk is om te spelen. Tis meer een soort gokkast waar je in je eentje achter zit.

Dan is Zoo (ook goedkoop) nog interactiever, omdat dat in verhouding toch meer gericht is op board control en positieve trades.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 27-01-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:48
ini schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:17:
Zijn er veel tweakers die hearthstone streamers volgen op twitch/youtube?

Ik merk dat ik zelf toch wel een paar keer per week een YouTube van Trump of Force bekijk.
Force ken ik niet, Trump wel. Vind Trump echt zo ongelooflijk saai, verder is zijn interactie met chat vaak zeer slecht.

Heb verder niks tegen hem, maar iedere keer dat ik toch zijn kanaal bekijk ben ik binnen minuten weer weg.

Mijn favoriete streamer is iHosty, verder kijk ik graag naar Strifecro, Reynad en Amaz, al speelt Amaz veel te veel Arena, ik zie hem liever Priest spelen. Reynad wordt altijd als super salty bestempeld, is hij ook wel, hij is echt het tegenovergestelde van Amaz, maar dat maakt hem ook wel weer echt, Amaz duikt op zijn bed wanneer er een belachelijke play is, terwijl Reynad salty reageerd over RNGStone.
beuker19 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:21:
Nou sorry hoor maar jij maakt het spannender dan het is.
Ja en skill is belangrijk maar de goede hebben kaarten ook want dan kun je nog zo slim zijn als de tegenstander gewoon als control warrior wel de 7 legendary's heeft en jij niet ben je gewoon zwakker.
Zo is helaas de realiteit en het ranking systeem maakt het dat wanneer je legend wil worden je sneller af ben als zoo/hunter dan wanneer je control speelt en dan is het aan Blizzard om er iets tegen te doen of juist niet.
Zelf houd ik meer van control maar baal er wel van dat wanneer je niet alle juiste kaarten hebt je en verliest van aggro decks en verliest van control decks en als ik dan de rankings heel belangrijk vind (zo ver is het nog niet) dan is er eigenlijk nog maar 1 keus over ja.
Spannender dan het is? Als jij control niet kan waarderen zoals ik dat kan, omdat je geirriteerd raakt ofzo doordat je niet alle kaarten hebt, dan is dat jouw probleem. Ik heb wel alle kaarten voor control Paladin en alleen mijn deck helemaal goed maken is al een uitdaging, iemand er dan vervolgens mee verslaan is zeker wel een uitdaging, dat is echt een kwestie van veel nadenken. Als je uiteindelijk fatigue gaat en ze verslaat omdat je de juiste keuzes hebt gemaakt, dan is dat echt wel een fijn gevoel.

Jij maakt zo te zien dus de keuze voor aggro decks, ik kan dat niet, ik krijg serieus echt een kutgevoel wanneer ik zulke decks speel, ik win of verlies niet door wel of geen skill, maar gewoon omdat de match up goed of slecht was. Ik wil zo niet winnen en doe het dan ook niet. Ik hoef echt niet altijd control te spelen, maar niet aggro, dan tempo of midrange.
beuker19 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:21:
Ja hoor regelmatig naar Amaz , Trump of de andere bekende streamers maar het ligt er aan met welk deck ze spelen want sommige decks zijn heel leuk om te zien en zoals de discussie hier boven al aan gaf over nagedacht moet worden maar een control Warrior , freeze Mage of mill Druid vind ik zo niets aan en zal daar dan ook niet snel naar blijven kijken.
Arena runs vind ik bijna altijd wel leuk omdat het meer variatie heeft.
Control Warrior vind ik ook weinig aan om te zien, zoals je al aangaf zit er weinig variatie in dat deck, het is wel goed om te leren hoe je moet spelen, Freeze mage hetzelfde, ook leerzaam om te zien maar gaat snel vervelen om te zien. Mill decks vind ik vaak wel tof om te zien, vooral omdat je geregeld mensen keiharde 'missplays' ziet doen, een handlock die zit te life tappen om dan vervolgens keihard te overdrawen bijvoorbeeld, dat is wel lachen. Verder vind ik Priest heel leuk om te zien, ik weet dat Amaz eerst veel een deck speelde met Recomb, Shrink, Shadow Madness en Cabal. Je ziet dan constant toffe steals. Rogue vind ik ook leuk om te zien, ook al trekt de class mijzelf niet en ook dingen zoals OTK Warrior enz.

Tevens zijn dan ook decks/classes waar ik zelf nog niet goed in ben, maar vind ze ook zeker tof om te zien door de combo's, flinke entertainment value.
Bosmonster schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:38:
Trump vind ik beetje saai tegenwoordig. Forsen nog wel tijdje gekeken, maar daar word ik echt helemaal gestoord van na een tijdje :P

Amaz blijf ik het leukste vinden, altijd lekker vrolijk.
Forsen vind ik leuk wanneer hij zijn muziek draait, maar zodra PlugDJ komt ben ik weg.
ini schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:44:
[...]'do we win?' :)

Zijn er nog plekken waar toernooien/leuke matches etc gecast worden, op Ihearthu had je vroeger king of the hill potjes, best of 5.
Van het weekend heb je de Pinnacle 2 en Kinguin for Charity. (tweede gedeelte gezien tijdens de eerste keer de spelers geddos'd werden)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:42:
Al die Face Hunter haat :'(
Ik speel ook face hunter constructed. IMO enige betaalbare deck dat enigszins mee kan komen op dit moment. Ik speel een variant zonder legendaries en met maar 1 of 2 rares. Als er een control deck is dat ik kan spelen voor rond de 600 dust (daar heb ik dit deck voor gecraft) hoor ik het graag ;)
Heb je helemaal gelijk mee hoor. In classic speelde ik nog een aggro Paladin, maar met Naxx werd dat onmogelijk gemaakt, tenminste wel wanneer je omhoog wilde in rank, dus toen moest ik ook over naar Hunter en Zoo.
Pas sinds GvG speel ik echt control Paladin, simpelweg omdat ik toen pas echt classic Legendaries ben gaan craften (daarvoor vond ik het zonde in het geval dat die in een pakje zat)

[ Voor 7% gewijzigd door Benjamin- op 27-01-2015 17:36 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
YES!!!! Undertaker krijg een nerf. :D

http://www.hearthpwn.com/...ance-change-to-undertaker

Je krijgt er geen health meer bij. :D

Oh wat heerlijk dit, RIP Hunter en Zoo. :D

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 21:18

Ryada

She/Her

Hebben jullie misschien een tip over hoe ik het makkelijkste dust kan gaan verzamelen?

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Arena is het snelste om gold, dust en kaarten te krijgen, dat is tenminste wanneer je er een beetje goed in bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Benjamin- schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:18:
Arena is het snelste om gold, dust en kaarten te krijgen, dat is tenminste wanneer je er een beetje goed in bent.
Helaas ben ik dat niet :(,

Zou het wel fijn vinden als iemand met mij mee zou kijken en mij zou kunnen helpen met moves maken als ik arena speel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Vast wel iemand hier die je wilt helpen. Zelf ben ik vrij bagger in Arena, naja kom nog wel tot 5-6 wins, maar daar houdt het wel op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Undertaker nerf!!!! (naar +1/+0 ipv +1/+1 per deathrattle)

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
PCBaas schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:51:

Je bent laat. :P

Ik begrijp het wel hoor, in je enthousiasme zag je natuurlijk mijn bericht niet. :D

[ Voor 16% gewijzigd door Benjamin- op 27-01-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met meekijken is dat je de draft niet kan meekijken, en daar zit waarschijnlijk 80% van de "skill" voor arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:53:
Het probleem met meekijken is dat je de draft niet kan meekijken, en daar zit waarschijnlijk 80% van de "skill" voor arena.
Er zijn zat manieren dat je kan meekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 19:07
Ja het is niets meer dan een beetje logisch nadenken omdat je vaak wel weet tegen wat je speelt en met welke kaarten er rekening moet worden gehouden.
Dan is het vaak zo wie heeft er ergens een foutje gemaakt en die heeft verloren net als bij bijv. schaken of dammen maar ook in games als LoL of Dota2.
Als jij control niet kan waarderen zoals ik dat kan, omdat je geirriteerd raakt ofzo doordat je niet alle kaarten hebt, dan is dat jouw probleem.
Ten eerste welk probleem ? en waar lees jij dat ik geirriteerd ben ?
Jij bent hier de persoon die een beetje elitair loopt te doen over hoe goed jij kan nadenken en over hoe geweldig jou Paladin deck is en dat je eigenlijk jou een veer in de kont moet steken 8)7
Nee zo werkt dat niet en ik vind dat iedereen moet spelen zoals hij dat wil met welk deck dan ook.
Kijk ik heb ook voorkeuren (en nogmaals dat is echt geen aggro) maar dat maakt een ander niet direct beter of slechter want ook niet iedereen heeft de zelfde middelen tot zijn beschikking.
Ik heb wel alle kaarten voor control Paladin en alleen mijn deck helemaal goed maken is al een uitdaging, iemand er dan vervolgens mee verslaan is zeker wel een uitdaging, dat is echt een kwestie van veel nadenken. Als je uiteindelijk fatigue gaat en ze verslaat omdat je de juiste keuzes hebt gemaakt, dan is dat echt wel een fijn gevoel.
Maar dit geld toch voor elke Hearthstone speler die met wel deck dan ook speelt of denk je echt dat jij hier een uitzondering op bent ?
Ik vind het namelijk ook leuk dat wanneer ik met mijn Priest ,Warlock of welk deck dan ook de tegenstander te slim af ben.
Jij maakt zo te zien dus de keuze voor aggro decks, ik kan dat niet, ik krijg serieus echt een kutgevoel wanneer ik zulke decks speel, ik win of verlies niet door wel of geen skill, maar gewoon omdat de match up goed of slecht was. Ik wil zo niet winnen en doe het dan ook niet. Ik hoef echt niet altijd control te spelen, maar niet aggro, dan tempo of midrange.
Dit is dus complete onzin ik prefereer ook midrange of control maar ik kan mij alleen wel voorstellen zodra je een ranking systeem in welke game dan ook .hebt dat mensen voor de snelste en zeker de beginnende speler ook voor het goedkoopste gaat.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjamin- schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:52:
[...]

Je bent laat. :P

Ik begrijp het wel hoor, in je enthousiasme zag je natuurlijk mijn bericht niet. :D
Haha ik had het inderdaad niet gezien. :P :D

Prachtige verandering! Nu hoef ik alleen maar met MechMage rekening te houden bij het deckbuilden, want die zal dan waarschijnlijk de sterkste early-game hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door PCBaas op 27-01-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:53:
Op dit moment heb ik al een run die 0-1 gaat en aangezien ik met paladin echt heel slecht ben heb ik graag hulp ongeacht wie me helpt XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ja het is niets meer dan een beetje logisch nadenken omdat je vaak wel weet tegen wat je speelt en met welke kaarten er rekening moet worden gehouden.
Dan is het vaak zo wie heeft er ergens een foutje gemaakt en die heeft verloren net als bij bijv. schaken of dammen maar ook in games als LoL of Dota2.
Beetje logisch nadenken? Ik denk dat je dan flink het spel onderschat, of denk jij dat je met een beetje nadenken op het niveau van bijvoorbeeld Strifecro komt?

Verder kan je een fout met HS, Schaken of Dammen niet vergelijken met LoL of Dota, daar kan je heel wat 'fouten' maken voordat het je kost.
Ten eerste welk probleem ? en waar lees jij dat ik geirriteerd ben ?
Jij bent hier de persoon die een beetje elitair loopt te doen over hoe goed jij kan nadenken en over hoe geweldig jou Paladin deck is en dat je eigenlijk jou een veer in de kont moet steken 8)7
Nee zo werkt dat niet en ik vind dat iedereen moet spelen zoals hij dat wil met welk deck dan ook.
Kijk ik heb ook voorkeuren (en nogmaals dat is echt geen aggro) maar dat maakt een ander niet direct beter of slechter want ook niet iedereen heeft de zelfde middelen tot zijn beschikking.
Ik zei niet dat je geirriteerd werd, ik zei geirriteerd ofzo, want het feit dat je control leuker vindt, maar toch voor aggro gaat, zegt dat doordat je niet voldoende kan winnen met je control deck (waarbij je constant aangeeft omdat jij kaarten mist), dat je dit blijkbaar niet leuk genoeg meer vindt. Noem het irritatie of noem het iets anders, maar je kan niet zeggen dat het niets met je doet.

Ik loop elitair te doen? Ik begrijp mijn spel, maar ben verre van het beste, maar begrijp echt wel alle aspecten van het spel. Ik speel verder het spel op een manier dat ik leuk vind, ik speel dan ook niet aggro omdat ik het niet leuk vind, vindt iemand anders dit wel leuk, vooral doen. Maar nogmaals jij speelt iets wat je niet helemaal leuk vindt omdat je graag wilt winnen, daar heb ik begrip voor, echt, maar ik doe dat niet, dan blijf ik liever een lagere rank dan dat ik een standaard aggro deck speel die supersterk is.
Maar dit geld toch voor elke Hearthstone speler die met wel deck dan ook speelt of denk je echt dat jij hier een uitzondering op bent ?
Ik vind het namelijk ook leuk dat wanneer ik met mijn Priest ,Warlock of welk deck dan ook de tegenstander te slim af ben.
Nee dit geldt niet voor iedere speler, hoe kom je daarbij? Veel mensen vinden het spelletje al veel te lang duren wanneer het langer duurt dan 10 minuten, Twitch chat spamt ResidentSleeper omdat ze het saai vinden om een echte skill match up te zien, en gigantisch veel mensen spelen aggro om nooit tot fatigue te komen.

Met control word je ook voor je gevoel veel harder afgestraft, verlies je met aggro, dan ja shit happens, dat hoort erbij, maar verlies je met control, dan zit er vaak wel ergens een play dat je denkt "die had ik niet moeten maken, ik was te greedy". Bij aggro Hunter bestaat dat bijna niet, daar moet je greedy zijn want de lategame win je toch niet.
Dit is dus complete onzin ik prefereer ook midrange of control maar ik kan mij alleen wel voorstellen zodra je een ranking systeem in welke game dan ook .hebt dat mensen voor de snelste en zeker de beginnende speler ook voor het goedkoopste gaat
Ga je andere mensen hun gevoel en ideeen ook nog respecteren, of zal ik je voortaan gewoon reporten?

Ik zeg toch dat ik zo voel wanneer ik aggro speel, mag ik misschien zelf bepalen welk gevoel ik krijg, of moet ik eerst aan jou vragen welk gevoel onzin is of niet?
PCBaas schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:57:
[...]

Haha ik had het inderdaad niet gezien. :P :D

Prachtige verandering! Nu hoef ik alleen maar met MechMage rekening te houden bij het deckbuilden, want die zal dan waarschijnlijk de sterkste early-game hebben.
Ik zie Mech Zoo en Hunter anders ook wel populair worden, opzicht kan je Hunter op best wel een vergelijkbare manier spelen, paar sterke lategame drops, misschien Steamwheedle Snipers er in. Er is al een populair Hunter deck op Hearthpwn, heb er zelf ook wel wat mee gespeeld, speelt zeker wel leuk.

[ Voor 8% gewijzigd door Benjamin- op 27-01-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Wat een feest die undertaker nerf! Eerlijk gezegd dacht ik dat blizzard dit nooit zou durven, aangezien mensen deze kaart hebben gekocht met Naxx en ze dus niet kunnen dusten.
Dit is dan ook de eerste Naxx nerf. Let op, nu gaan mensen klagen dat ze hun Naxx geld terug willen vanwege deze nerf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wambamNL schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:10:
[...]

Op dit moment heb ik al een run die 0-1 gaat en aangezien ik met paladin echt heel slecht ben heb ik graag hulp ongeacht wie me helpt XD
Als je nu aan het spellen bent wil ik wel mee kijken. Friendreqeust send

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:23:
[...]

Als je nu aan het spellen bent wil ik wel mee kijken. Friendreqeust send
Over 45 minuten zal ik weer gaan spelen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 04:13
PCBaas schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:51:

-O-

Ik vind het dan weer jammer. Ik speelde graag met/tegen hunter. Vooral met een paar goede late game kaarten erbij had je een mooi gebalanceerd mid-deck. Maar goed, het zat er dik in natuurlijk.

Wat ik wel teleurstellend vind is dat Hunter al 1,5 jaar heen en weer geslingerd wordt tussen uitersten. Eerst met Unleash, nu met Undertaker. Het ene moment speelt iedereen Hunter en het volgende valt de hele class weer stil. Jammer dat ze maar geen middenweg weten te vinden.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Benjamin- schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:11:

Beetje logisch nadenken? Ik denk dat je dan flink het spel onderschat, of denk jij dat je met een beetje nadenken op het niveau van bijvoorbeeld Strifecro komt?

Verder kan je een fout met HS, Schaken of Dammen niet vergelijken met LoL of Dota, daar kan je heel wat 'fouten' maken voordat het je kost.
Nou sorry maar jij heb het echt te hoog in de bol zitten natuurlijk schets ik het hier wat simpel maar jij doet net of het ohhhh zo moeilijk is je weet toch bijna altijd op hier en daar een twist na welke 30 kaarten er in een bepaald deck zitten.
Daarmee moet je rekening houden en proberen te winnen meer is het echt niet.
Zeker in een spel waar RNG zo'n grote rol speelt heb moet je ook gewoon een beetje geluk hebben en dat kun je zier op bijna alle grote streams/tournaments wel zien zoals laatst bij Thijs nog met de 3 x KT tegen.
Ik zei niet dat je geirriteerd werd, ik zei geirriteerd ofzo, want het feit dat je control leuker vindt, maar toch voor aggro gaat, zegt dat doordat je niet voldoende kan winnen met je control deck (waarbij je constant aangeeft omdat jij kaarten mist), dat je dit blijkbaar niet leuk genoeg meer vindt. Noem het irritatie of noem het iets anders, maar je kan niet zeggen dat het niets met je doet.
Ik ga niet voor aggro maar in welke game dan ook met een level of ranking systeem is het zo dat heel veel mensen altijd voor de makkelijkste weg gaan en dat is in Hearthstone zo maar ook in BF4 , CoD , Starcraft 2 en ga zo maar door en daar kan iemand zich over opwinden en kwaad maken maar er is helaas weinig aan te doen.
Ik loop elitair te doen? Ik begrijp mijn spel, maar ben verre van het beste, maar begrijp echt wel alle aspecten van het spel. Ik speel verder het spel op een manier dat ik leuk vind, ik speel dan ook niet aggro omdat ik het niet leuk vind, vindt iemand anders dit wel leuk, vooral doen. Maar nogmaals jij speelt iets wat je niet helemaal leuk vindt omdat je graag wilt winnen, daar heb ik begrip voor, echt, maar ik doe dat niet, dan blijf ik liever een lagere rank dan dat ik een standaard aggro deck speel die supersterk is.
Dat doe ik helemaal niet maar ik kan heel goed begrijpen dat heel veel mensen dat wel doen omdat ze weinig geld/tijd hebben bijv. of gewoon het spel nog leren of wat dan ook.
Maar daarom voel ik mij niet beter of minder dan iemand anders en blijf ik spelen met wel deck ik de meeste lol heb.
Maar ik ga zeker geen zoo spelen of P2W Warrior al zou ik da kaarten ook hebben puur omdat ik het alle 2 niets vind.
Maar zoals het nu gaat wil ik natuurlijk straks ook graag Handlock of Paladin spelen want daar doe je het toch voor.
Nee dit geldt niet voor iedere speler, hoe kom je daarbij? Veel mensen vinden het spelletje al veel te lang duren wanneer het langer duurt dan 10 minuten, Twitch chat spamt ResidentSleeper omdat ze het saai vinden om een echte skill match up te zien, en gigantisch veel mensen spelen aggro om nooit tot fatigue te komen.
Maar je mag er toch vanuit gaan dat iedereen die zeken vanaf rank 15 speelt om te winnen?
En over dat men vind dat games te lang duren zie je helaas terug in bijna alle games want niemand wil bijna meer rondjes van 20 á 30 minuten spelen :/ dat is zo in de nieuwe moba's , FPS en RTS games.
Met control word je ook voor je gevoel veel harder afgestraft, verlies je met aggro, dan ja shit happens, dat hoort erbij, maar verlies je met control, dan zit er vaak wel ergens een play dat je denkt "die had ik niet moeten maken, ik was te greedy". Bij aggro Hunter bestaat dat bijna niet, daar moet je greedy zijn want de lategame win je toch niet.
Dat is zeker waar maar je moet niet vergeten dat er ook meer dan genoeg mensen zijn die denken dat alle goede control spelers alleen maar zo goed zijn omdat het een bij elkaar gekocht deck is.
Dat komt namelijk ook nog al eens voor en dat weet je maar het is wel bijna net zo vervelend als een zoo of face hunter.
Het hele probleem met aan de ene kant aggro decks en de andere kant control decks is dat het een beetje de counters op elkaar zijn want alles in de midden heeft het tegen alle 2 moeilijk en vallen een beetje buiten de boot.
Het probleem zit hem gewoon in het klein aantal goede common en rare kaarten van 6 mana en hoger want dat zijn er eigenlijk altijd wel 3 of 4 legendary's die gewoon vele malen beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:20
die undertaker Nerf is idd wel zuur voor hunters/locks/Priests :(

net weer eens aan de goede kant van RNG Mech mage tegenstander mech pala (rank 6) turn 10 ik heb alleen nog coin in mn handen (hoopte op een archmage eerder in het spel) en sta op 1 leven mn tegenstander op 4

hmm bord vol bij mn tegenstander ik niets..

kutspel denk ik nog als ik de Unstable portal zie verschijnen. nou ja ik speel hem wel en zie een archmage verschijnen ik denk nog WTF dat heb ik weer als mage en met dat ik naar de resign knop wil gaan IK HEB EEN COIN :o :o

speel archmage coin en BOOM gniffel de pala vond het niet leuk geloof ik _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Tektoon schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:07:
[...]

-O-

Ik vind het dan weer jammer. Ik speelde graag met/tegen hunter. Vooral met een paar goede late game kaarten erbij had je een mooi gebalanceerd mid-deck. Maar goed, het zat er dik in natuurlijk.

Wat ik wel teleurstellend vind is dat Hunter al 1,5 jaar heen en weer geslingerd wordt tussen uitersten. Eerst met Unleash, nu met Undertaker. Het ene moment speelt iedereen Hunter en het volgende valt de hele class weer stil. Jammer dat ze maar geen middenweg weten te vinden.
Hunter is niet stil gevallen, ook na de nerf was Hunter nog steeds gigantisch sterk. Beter gezegd ik speelde al geen UtH, Leeroy of Buzzard voor de nerf. De card draw was belangrijk, maar er waren weer andere alternatieven die op het zelfde niveau zaten, misschien dat het uiteindelijk zelfs wel negatief was, want de mana curve is door de verandering nog lager geworden, veel Hunters waren toen toch meer midgame.
Dit is een flinke klap voor Zoo en Hunter, maar wie weet wat er van komt, Mech heeft diverse kaarten die goed werken, aggro decks blijven we wel houden, maar er zal denk ik wat meer variatie komen, niet meer Undertaker en 20+ standaardkaarten, maar nieuwe decks die ervoor zorgen dat Hunter zich niet alleen maar doet onderscheiden met traps en dingen zoals HoundMaster/Highmane.
Zo vind ik Steamwheedle dus heel tof, maar ook Metaltooth Leaper kan voor leuke combo's zorgen.
beuker19 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:19:Nou sorry maar jij heb het echt te hoog in de bol zitten natuurlijk schets ik het hier wat simpel maar jij doet net of het ohhhh zo moeilijk is je weet toch bijna altijd op hier en daar een twist na welke 30 kaarten er in een bepaald deck zitten.
Daarmee moet je rekening houden en proberen te winnen meer is het echt niet.
Zeker in een spel waar RNG zo'n grote rol speelt heb moet je ook gewoon een beetje geluk hebben en dat kun je zier op bijna alle grote streams/tournaments wel zien zoals laatst bij Thijs nog met de 3 x KT tegen.
Sommige decks weet je zo 25 van de 30 kaarten, andere decks niet. Bij mijn mage deck is dat niet, en ik kan je de helft van de kaarten vertellen en je zou alsnog niet 10 van de 15 overige raden. Waarom? Mage heeft een hoop variaties.
Veel classes hebben maar 2 goede variaties, waardoor je makkelijk kan gokken wat het is.
Maar uiteindelijk maakt dat alsnog niet heel veel uit, je kan nog zo goed weten wat er in zit, maar daar zit de skill niet in. Ik weet dat zij wel aardig kunnen gokken wat ik heb, vervolgens bait ik ze om toch meer te spelen, dat is niet altijd makkelijk, maar is zeker wel mogelijk, uiteindelijk krijg je mindgames, heeft iemand iets wel of niet.
RNG speelt zeker een grote rol, op dit moment heb ik maar 1 RNG kaart in mijn Paladin deck, namelijk Sylvanas en die is beinvloedbaar en zit er vooral in om removal van de ander uit het spel te krijgen, je weet wel, strategie. ;)

Je moet is naar de pro's kijken, en dan bedoel ik niet zozeer een tournament, maar gewoon hun stream en hoe ze denken. Strifecro is daar een goede voor, Reynad trouwens ook, je krijgt een hoop uitleg waarom ze wel of niet iets spelen. Arena streams gaan nog verder, omdat zij met vrijwel alles rekening houden. Tegelijkertijd moet je ook constant aan je win condition denken, sommige plays moeten gewoon omdat je anders gewoon gaat verliezen.

Er zit veel RNG in Hearthstone, maar tegelijkertijd is ook het moeilijke om hiermee om te gaan, wat wel, wat niet, dat vereist veel denk werk.
HS is op veel niveaus te spelen, en op top niveau spelen is wel heel wat anders dan wat de meeste van ons doen, incl ikzelf.
Ik ga niet voor aggro maar in welke game dan ook met een level of ranking systeem is het zo dat heel veel mensen altijd voor de makkelijkste weg gaan en dat is in Hearthstone zo maar ook in BF4 , CoD , Starcraft 2 en ga zo maar door en daar kan iemand zich over opwinden en kwaad maken maar er is helaas weinig aan te doen.
Ik ben daar niet kwaad oid over. Ik heb er ook geen enkel probleem mee dat mensen aggro spelen, een goed deck tegen alles te bouwen is daarom ook een uitdaging.

Dat gezegd blijf je houden dat sommige decks nu overpowered zijn, Hunters worden constant in tournaments gebanned, worden ze dat niet, dan krijg je ziekelijke winstreaks. Pas geleden werd in een tournament van de 8 games in 3 Hunter niet gebanned, uiteindelijk had Hunter 8 potjes gewonnen en 1 verloren, het verloren potje was tegen een andere Hunter. Wanneer je een class hebt die zo eenvoudig te spelen is die ook nog is zo sterk is, is absurd.
Het feit dat aggro ook nog is zo goedkoop is om te maken, maakt het dat er zo ongelooflijk veel aggro is, en dat is echt heel jammer.

Daarom is het goed dat de nerf er aankomt, dit zorgt ervoor dat andere decks sterker worden in verhouding. Als ze nu ook nog is control goedkoper zouden maken, dan helemaal super.
Dat doe ik helemaal niet maar ik kan heel goed begrijpen dat heel veel mensen dat wel doen omdat ze weinig geld/tijd hebben bijv. of gewoon het spel nog leren of wat dan ook.
Maar daarom voel ik mij niet beter of minder dan iemand anders en blijf ik spelen met wel deck ik de meeste lol heb.
Maar ik ga zeker geen zoo spelen of P2W Warrior al zou ik da kaarten ook hebben puur omdat ik het alle 2 niets vind.
Maar zoals het nu gaat wil ik natuurlijk straks ook graag Handlock of Paladin spelen want daar doe je het toch voor.
Hoezo doe je dat helemaal niet? Je geeft aan liever control te spelen maar je verliest omdat je de juiste kaarten mist? Vervolgens speel je een class waarmee je wel kan winnen. Voor jou heeft dat in ieder geval met kaarten te maken, voor veel is dat zoals jijzelf aangeeft ook omdat ze het speel nog leren, want ja met aggro hunter heb je weinig skill nodig om toch hoog te komen. Daarom blijf ik ook zeggen dat control niet alleen veel kaarten vereist, maar ook minder skill.
[quorte]Maar je mag er toch vanuit gaan dat iedereen die zeken vanaf rank 15 speelt om te winnen?
En over dat men vind dat games te lang duren zie je helaas terug in bijna alle games want niemand wil bijna meer rondjes van 20 á 30 minuten spelen :/ dat is zo in de nieuwe moba's , FPS en RTS games.[/quote]
Iedereen speelt om te winnen, maar niet ten koste van alles. Rank 15 is echt nog niet hoog en kan je met 'ieder' deck komen. Ook naar 10.

Punt is dat jij zei dat iedereen het leuk vindt om zo te winnen, maar veel vinden dat helemaal niet leuk. Wat ik al zei, mensen tilten veel harder wanneer ze verliezen met control, met aggro kan je niet veel fouten maken. Je speelt op je curve, je gebruikt je KC pas wanneer je lethal hebt om door een taunt te komen die je anders teveel kost, en je probeert zovaak mogelijk hero power er doorheen te krijgen. Met control gaan mensen echt fouten maken, greedy plays werken zelden omdat het potje te lang duurt. Juist hierdoor krijg je ook vaak het gevoel dat je een fout hebt gemaakt, dus je moet goed opletten wat je doet. Iets wat veel mensen niet leuk vinden.
Dat is zeker waar maar je moet niet vergeten dat er ook meer dan genoeg mensen zijn die denken dat alle goede control spelers alleen maar zo goed zijn omdat het een bij elkaar gekocht deck is.
Dat komt namelijk ook nog al eens voor en dat weet je maar het is wel bijna net zo vervelend als een zoo of face hunter.
Het hele probleem met aan de ene kant aggro decks en de andere kant control decks is dat het een beetje de counters op elkaar zijn want alles in de midden heeft het tegen alle 2 moeilijk en vallen een beetje buiten de boot.
Het probleem zit hem gewoon in het klein aantal goede common en rare kaarten van 6 mana en hoger want dat zijn er eigenlijk altijd wel 3 of 4 legendary's die gewoon vele malen beter zijn.
Kijk bij een gelijke match up moet je er vanuitgaan dat iedereen het beste deck mogelijk heeft, dat control veel duurder is weet iedereen. Wanneer je dus perfecte decks hebt dan is aggro veel makkelijker om te spelen, face Hunter is precies dat, je gaat face, face, face, face en nog is face. Heb je niet genoeg damage, helaas, heb je dat wel yey. Dat is het. Dat is geen skill. Je mag het leuk vinden, geen probleem, maar het vereist geen skill. Doe dat nu met control, mill enz en je moet opeens een stuk meer nadenken. Dat jouw deck minder legendaries heeft dan de mijne en je daardoor verliest, dat is een heel ander probleem. Tevens speel ik altijd met de verwachting dat jij ze wel hebt, dus totdat ik kaarten zie die heel raar zijn, dan blijf ik ze verwachten, en zelfs dan weet ik niet of je een Black Knight hebt, een Sylvanas of een Harrison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Oh dit was te heerlijk.... Ik speel op turn 7 knife juggler, muster en hero power, hij countered met dr. boom, ik gooi mijn juggler tegen dr. boom aan, dan mijn 4x1/1, dan raak ik 1 bom en gebruik ik kel'thuzad, 4 nieuwe juggles waarbij de andere bom een dude raakt, hij concede. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

na eindelijk naxx te hebben gekocht en een aantal packs is mn miracle rogue bijna kompleet.
ik mis alleen nog bloodmage en mss nog een faceless ipv 2 arcane golems.
(kobold is tijdelijke vervanger tot ik bloodmage heb.)
hierna even experimenteren met een control rogue, mss is dat te doen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zdQ3eS4.jpg
graag hoor ik hier jullie commentaar op :)

was met ook een leuke actie ik doe:
arcane golem - cold blood - loatheb - aanvallen met arcane op face - conceal.
op 2 hp na kon de enemy mij doodmaken want hij had geen spells die hij kon casten door loatheb. dus hij concede want een 8 2 arcane golem die je kan aanvallen next turn als je op 2 hp staat is niet fijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Ryada op 28-01-2015 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wambamnl,
vond het gisteravond leuk om met je mee te kijken. moet zeggen dat een draft puur op audio (jij zeggen welke kaarten er gekozen konden worden) nog vrij lastig vond. proberen bij te houden wat er al in je deck zit terwijl er drie namen op je afgevuurd worden. viel mijn op hoeveel kaarten ik niet bij naam ken. (oke het waren kaarten die ik toch nooit zou kiezen, maar opvallend dat ik die dus vaker ken bij stats/plaatje dan naam). laat me weten hoe ver je weet te komen met dat shaman deck. ik denk dat een 4 a 5 wins min mogelijk moet zijn. (meer als de carddraw een beetje mee wil werken)

Zag gisteren Firebat spelen met een m-rogeu zonder burst winconditie of V.T. zat maar een actioneer in en een sprint. voelde heel erg control aan, die ineens wisselde naar aggressor met ass. blade/poison/blade furry. misschien dat als ik ooit weer ranked ga spelen ik hem eens ga proberen.

jouw versie van Rogue zitten een aantal kaarten in waarvan ik twijfel of ze meer waarde geven boven carddraw met actioneer. met name de s.strikes. zou een extra bladfury en ass.blade niet beter werken? en is een healminion niet beter dat de tweede shiv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

dubbel shiv is meer zodat je wat extra draw hebt.
s strike moet ik idd ff eruit halen, ik was alleen aan het kijken of het werkte.
heb nu nog maar een 4 1 met dit deck maar er is idd verbetering mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Daar zijn we weer met een nieuw deckje! :D
www.hearthhead.com/deckbu...MvS7zv17zv67MEV7zEd7zEi8R

Teller staat nu op 8-1 ^^

Arcane intellect ben ik zelf geen fan van, 2x echo is alle carddraw die ik nodig heb.
Nadat ik 3-4 minions heb (die leven vaak door freeze en andere minions weg te halen met spells) doe ik een echo. Dan heb ik zoveel minions dat ik ze gewoon op kan stoken en 2-3 beurten later gewoon weer echo. (vaak 2e echo met dr boom en antonidas).

Toch 2x sheep voor grote gevaren of nasty deathrattles (daarom hoef ik geen silences of BGH te hebben).
Als ik het kan killen met fireball heeft dat wel prio.

Toch geen drakes. Ookal zijn het goede bodys, draw en spelldmg.. ze voelen te traag en te makkelijk te killen.

Blizzard ipv flamestrike ben ik aan het testen. Maar vaak is 2dmg voldoende.. de rest kan ik pingen met fireblast of echte erge nog een icelance geven.

Goblin blastmage is wel echt te goed om te laten liggen, die die blijven :)

Mechwarpers er ook uit. Ik merkte tevaak dat ze direct gekilled worden en je ze perse in combo wil spelen. Nu komt mijn mana curve lekkerder uit.

Door echo heb ik vaak ook 5-6 spareparts tegen de tijd dat ik antonidas speel.
En de sheep laat me makkelijker legendarys spelen tegen priests.. toch altijd bang voor mindcontrol.
Nu gewoon spelen met sheep als backup.

Wil nog kijken of ik wat kan schuiven.
Mogelijke opties/verbeteringen
+1 blizzard
of
+ healbot
of
+ enhance-o-mech

Maarja ten kosten van wat?

Iemand nog tips? Heerlijk dat deckjes maken :D

Heb ook 18 van de 30 in dit deck als golden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

snowchugger is een kaart die snel verwijderd wordt naar mijn mening.
Je zou misschien 1x water elemental erin kunnen steken?
Enkel fireball kan die one trade doden.

Mss een ice block in geval dat je card draw minder is?

Voor de rest leuk dekje ja. Wou dat ik die echo's ook had.
Momenteel gebruik ik mirror entity.

[ Voor 5% gewijzigd door nagasy op 28-01-2015 14:30 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
nagasy schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:27:
[...]

snowchugger is een kaart die snel verwijderd wordt naar mijn mening.
Je zou misschien 1x water elemental erin kunnen steken?
Enkel fireball kan die one trade doden.

Mss een ice block in geval dat je card draw minder is?

Voor de rest leuk dekje ja. Wou dat ik die echo's ook had.
Momenteel gebruik ik mirror entity.
Echo is echt super! Misschien wel de spoel van dit deck. Als een legendary niet verwijderd wordt is het al gauw echo ^^.

Chuggers gaat wel snel dood, maar wanneer het door een minion gebeurt kan ik die next time vaak killen met of icelance of fireblast. Chuggers is mech, goedkoop (dus makkelijk combo met blastmage) en past beter in manacurve.
Elemental is idd wel sterker.. maar veel later pas te spelen en minder synarchie.

Inmiddels maar een enhance-o-mech gecraft en opgenomen.. toch ook wel HEEL imba als je genoeg minions op het board hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 14:46

ini

Life is what you make of it

Leuk deckje, ik mis helaas zelf de dr boom nog, anders had ik deze zeker geprobeerd.

hoe ga je met dit deck om als je niet voorstaat? De taunt is slechts 2/5, geen argus, hoe redt je het dan zonder flamestrike of doomsayer?

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
ini schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:42:
[...]

Leuk deckje, ik mis helaas zelf de dr boom nog, anders had ik deze zeker geprobeerd.

hoe ga je met dit deck om als je niet voorstaat? De taunt is slechts 2/5, geen argus, hoe redt je het dan zonder flamestrike of doomsayer?
Het idee is dat je niet zoveel taunt nodig hebt. Alles is freezed, traded, fireballed, sheeped, blizzard, etc.
Daarnaast heb ik vaak een vol board (echo) en dan enhance-o-mech geen ook weer genoeg taunt.

Wellicht een idee om de taunt te vervangen door argus. 1 enkele taunt red je toch vaker niet, al is hij alleen te killen door minions. Argus geeft ook meer dmg/tempo.

Dr. Boom is echt wel te vervangen door iets anders. Loatheb, skygolem, schredder, wat je wil.

Zit eraan te denken om de frostnova eens te vervangen door cone of cold.. doet iig ook 1 dmg (goed tegen schields) en vaak hebben ze toch niet meer dan 3 targets (die het waard zijn te freezen). Tegen de tijd dat ze wel meer minions hebben heb ik blizzard klaarstaan.

Wat is het trouwens ooit een verschrikkelijk spel.. als je goedkope minions en control spells achteraan..
De tegenstander kan dan natuurlijk wel vanuit turn 1 aan de slag.

[ Voor 7% gewijzigd door Predje op 28-01-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Dit was echt te bizar.

Ik heb een Water Elemental op het veld en speel een Dr. Boom. Hij gebruik MC Tech en jat een Boom Bot. Vervolgens speelt hij een Mad Bomber (ja ik weet het, in ranked...) 1 bom gaat af en raakt mijn face voor 1 damage. Hij speelt Brawl en mijn Dr. Boom leeft, zijn Cairne gaat dood, Baine krijgt vervolgens van Boom Bot 1 damage, ik denk kut... Ik speel een Portal en krijg dus het vervolgende... Ik kon het niet laten om I'm sorry te zeggen. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YEkAIRwd6XzNFuwN2gQ4Rsyd/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

gister mijn arena run afgemaakt, waaraan ik was begonnen en met behulp van stone_nl het deck heb gedraft.
helaas werd het geen 5 wins zoals stone had gedacht. ik ben op 2 3 geindigt.
de 2 verloren potjes kon ik niks anders doen dan reactief spelen.
helaas, maargoed daarna nog een paar potjes in casual gespeeld om een missie te doen, maar van de 3 keer die ik nodig had maar 1 keer gewonnen. ik had 3 games in casual verloren, ok ik heb niet een competatief deck voor shaman maar waarom moeten alle competetiefe decks in casual gebrijkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom er altijd zoveel netdeck in casual zitten heb ik nooit begrepen. waarschijnlijk omdat Hearthstone niet spellen maar winnen beloond. Als je wint krijg je 3,33 gold plus een deel van je daily quest, als je verliest krijg je niets tenzij je een van de vier quest hebt waarvoor je niet hoeft te winnen maar ook het min aan gold opleveren. Als verlies (maar niet een concede) ook 1 of 2 gold zou opleveren zouden veel meer mensen fun/eigen decks spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Winstreak sinds rank 16 naar rank 10, toch niet slecht, maar ik vrees dat de undertaker nerf betekent dat ik weer een heel stuk moeilijker kan klimmen. Ja, haat me maar, ik hou van rush/zoo decks. Midrange hunter was ook wel OK, maar die gebruikt ook UT.

Zal graag control warrior spelen, maar zo veel dust heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Heb deze week al mijn decks al Undertaker vrij gemaakt behalve mijn Feign Death Hunter en moet zeggen dat het best wel goed gaat.
Heb nu een een Control Priest deck en een Paladin Deck waar ik op het moment veel plezier mee heb en nu wachten tot ik een x een Vol'jin of Tirion Fordring heb en dan gaat het helemaal los.
Zo heb is net nog een P2W Warrior (zaten nog meer legendary's in zijn deck als bijv. de Sjow) compleet geowned met mijn Priest en 2x Thoughtsteal }) tot ik op het laatst 15 Armor had een Grommash Hellscream en Frothing Berserker op 22-3 en toen Boom!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:04:
Waarom er altijd zoveel netdeck in casual zitten heb ik nooit begrepen. waarschijnlijk omdat Hearthstone niet spellen maar winnen beloond. Als je wint krijg je 3,33 gold plus een deel van je daily quest, als je verliest krijg je niets tenzij je een van de vier quest hebt waarvoor je niet hoeft te winnen maar ook het min aan gold opleveren. Als verlies (maar niet een concede) ook 1 of 2 gold zou opleveren zouden veel meer mensen fun/eigen decks spelen.
Ik vind het gwn lame, ik kan namelijk nog niet zulke goede decks maken met de dust en met de kaarten diei k heb.

Zijn er mensen die hier veel shaman spelen?
Ik heb net even een deck gemaakt maar ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden, ik sta nu op een 1 - 1 met dit deck.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qp07Z1j.png
De removal van dit deck is sterk als je de rng een beetje mee hebt in crackle ;)
Maar je kan ook een unbound elemental met een lava burst op face en een crackle op face en een lightning bolt om hem in 2 beurten dood te maken (als je al wat dmage hebt gedaan de beurten ervoor ;)
Bloodlust heb ik er in zitten zodat ik met 2 a 3 totems het bord kan clearen voor 5 mana, (imo beter dan een flameswipe van een mage)
Fire elemental is obvious.
De axe zodat als ik niks heb early ik misschien toch nog control kan houden door de axe te gebruiken.

[ Voor 36% gewijzigd door Ryada op 29-01-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Als verliezen ook gold op zou leveren is dat vooral voordelig voor botters.

Ik speel zelf echt nooit Casual, zie het nut er niet zo van in. Zelfs quests doe ik gewoon op Ranked en ben met een beetje quests bijhouden nu alweer Rank 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaman heeft het erg moeilijk in de huidige meta. maar kan erg leuk zijn op te spelen. Was altijd een van fav decks. Ik snap dat je nog niet alle kaarten heb dus zal niet de duidelijke onbrekenden kaarten aanwijzen. maar dit zijn de kaarten die niet veel doen in je deck. 1 van de 2 earth shock's, forked lighting (al is die misschien beter met de huidige mage mech decks) en swamp ooze (te specifiek tegen twee hero die toch nog meer wapens hebben). daarnaast is met 9 1 drops je carddraw met enkel twee drakes aan de late en lage kant. Maar speel eerst je deck in de huidige versie en kijk of je inderdaad te snel zonder kaarten (of de goede kaarten) komt te zitten. Dan zou je de door mijn aangewezen kaarten kunnen vervangen door bijv mana tide totem, cultmaster, loothoarder of gnomish inventor. zelf speelde ik pre gvg twee inventors en een mana tide totem (samen met een sludge belcher voor bescherming). het wapen heb ik geregeld in en uit mijn deck gedaan, vaak te weinig 2 leven minions of te veel eigen leven opgeoffert. daarvoor gebruikte ik een storm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:28:
Shaman heeft het erg moeilijk in de huidige meta. maar kan erg leuk zijn op te spelen. Was altijd een van fav decks. Ik snap dat je nog niet alle kaarten heb dus zal niet de duidelijke onbrekenden kaarten aanwijzen. maar dit zijn de kaarten die niet veel doen in je deck. 1 van de 2 earth shock's, forked lighting (al is die misschien beter met de huidige mage mech decks) en swamp ooze (te specifiek tegen twee hero die toch nog meer wapens hebben). daarnaast is met 9 1 drops je carddraw met enkel twee drakes aan de late en lage kant. Maar speel eerst je deck in de huidige versie en kijk of je inderdaad te snel zonder kaarten (of de goede kaarten) komt te zitten. Dan zou je de door mijn aangewezen kaarten kunnen vervangen door bijv mana tide totem, cultmaster, loothoarder of gnomish inventor. zelf speelde ik pre gvg twee inventors en een mana tide totem (samen met een sludge belcher voor bescherming). het wapen heb ik geregeld in en uit mijn deck gedaan, vaak te weinig 2 leven minions of te veel eigen leven opgeoffert. daarvoor gebruikte ik een storm.
Ik heb net nog een paar matches gedaan en ik heb mer maar 3 minions te spelen en voor de rest alleen blood lust en clearen met spells de game gewonnen in turn 8.
Elke turn deed ik mijn totems (HP).
Dit zorgde ervoor dat omdat hij geen goeie removal had (was een slechte rogue, of hij begreep niet hoe je miracle moet spelen) maar uiteindelijk gewonnen door een bloodlust te gebruiken en 2 flametongue totems :+

Card draw was in die game geen probleem, ik krijge problemen met carddraw als ik meerdere minions ga clearen met combo's (ben rogue gewend dusja dat is een wereld van verschil.)

[ Voor 5% gewijzigd door Ryada op 29-01-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Shaman is een van de lastigere classes voor mij om met Mech Mage tegen te spelen. Heb geen board clear (speel zonder flamestrike). En de totems, zeker met heal/taunt, zijn ook met hero power lastig te removen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Bosmonster schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:31:
Shaman is een van de lastigere classes voor mij om met Mech Mage tegen te spelen. Heb geen board clear (speel zonder flamestrike). En de totems, zeker met heal/taunt, zijn ook met hero power lastig te removen.
Ik heb nu in mijn MechMage deck 2x explosive sheep opgenomen. Dat werkt vaak gister weer geweldig met je hero power (sheep droppen en zelf killen).
Maar werk ook super tegen hunters, paladins met muster, en ook tegen die klote bloodimps in Zoooo.
Ook bij hunter... 10001 kutminions... oohhh jij wil explosive trap spelen... hier.. sheep this ^^
Het blijft een beetje gimmicky.. and mid/late game heb je er vaak niks meer aan.
Al heb ik regelmatig ook groter clears gedaan met flamestrik icm sheep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Mjah, dat is ook de reden dat ik geen Flamestrike speel. Moet ik teveel minions voor opgeven (of mn Fireballs). En dat heeft bij mij meer een negatief effect.

Heb alleen problemen met Zoo en soms Shaman, maar die kom ik beiden zo weinig nog tegen dat ik daar geen optimalisaties voor ga doorvoeren.

Hunter sta ik nog positief tegen, Mech Mage is meestal snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:26:
[...]

Als verliezen ook gold op zou leveren is dat vooral voordelig voor botters.

Ik speel zelf echt nooit Casual, zie het nut er niet zo van in. Zelfs quests doe ik gewoon op Ranked en ben met een beetje quests bijhouden nu alweer Rank 7.
Ja, dat klopt maar botters krijgen een permaban. Als Blizzerd actief is/blijft in het opsporen van botters en vast houd aan de max van 100 gold per dag uit wins/verlies. denk ik dat dit een positief effect zal hebben op het aantal games dat iemand speelt en dat mensen spelen met deck met een minder hoge winrate maar hogere funrate. zeker in casual waar de drang voor ladder stijging ontbreekt. Een andere optie zou zijn om meer qeust te introduceren welke niet afhankelijk zijn van winst. bijv speel 5 games met Druid 40 gold. of play 5 games that go to turn 15 60 gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Meer variatie in de quests lijkt me sowieso een goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Bosmonster schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:48:
Mjah, dat is ook de reden dat ik geen Flamestrike speel. Moet ik teveel minions voor opgeven (of mn Fireballs). En dat heeft bij mij meer een negatief effect.

Heb alleen problemen met Zoo en soms Shaman, maar die kom ik beiden zo weinig nog tegen dat ik daar geen optimalisaties voor ga doorvoeren.

Hunter sta ik nog positief tegen, Mech Mage is meestal snel genoeg.
Ik heb ook een tijdje flamestrike eruit gelaten en ook een tijdje vervangen door blizzard.
Maar flamestrike is echt zo'n gamechanger.. met 1 flamestrike kun je het volledige board weer overnemen.

Op zoek naar nieuwe deckjes om te spelen kwam ik deze tegen;
http://www.hearthpwn.com/...d-solely-with-freeze-mage

Helemaal anders dan dat ik verwacht te spelen! Maar die 2x iceblok heb je al up voordat je dood gaat en dan heb je nog 2 buurten! En illuminator kan je nog ontzettend veel healen ook.

Wat denken jullie van dit deck? En ik het te spelen in huidige meta?
Lijkt me echt krachtiger dan mechmage.

[ Voor 25% gewijzigd door Predje op 29-01-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Freeze Mage moet je leuk vinden, want het is 100% reactief. Heb het in het verleden wel gespeeld, maar vond het altijd beetje saai.

Krachtig is het altijd wel.

Als ik een Freeze Mage tegen kom met mn CW is het altijd een free win echter. Dan zit hij zonder kaarten en ik met 40+ armor :P

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 29-01-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Bosmonster schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:45:
Freeze Mage moet je leuk vinden, want het is 100% reactief. Heb het in het verleden wel gespeeld, maar vond het altijd beetje saai.

Krachtig is het altijd wel.

Als ik een Freeze Mage tegen kom met mn CW is het altijd een free win echter. Dan zit hij zonder kaarten en ik met 40+ armor :P
Mja dat meldt hij ook... 0% winrate tegen warriors :P
Dat is dus wel een giga manco.
Reactief spelen.. ik doe/kan niet anders :P

Zelf zou ik dan thalanos vervangen door dr. boom om nog wat "punch" te hebben en wellicht als lokkertje om removal te forcen om zo antonidas in leven te houden.

Heb al een paar keer gehad dat ze geen removal meer hadden..
Als je dan antonidas nog hebt is het gg. Elke beurt 2 fireballs te verdelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Tegen de tijd dat je Boom kunt spelen wil je waarschijnlijk AoE of Alex spelen en is die dus redelijk dood in je hand. Thalnos is een stuk beter in dit deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Blijdschap :) Alleen de shadowflame had ik er al 1 van.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/19tH6Gyl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Hmmz al een work-around ergens die update op een android foon draaiend te krijgen?

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Mofkees schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:02:
Hmmz al een work-around ergens die update op een android foon draaiend te krijgen?
https://mega.co.nz/#F!2sxmQSRb!EdDUxj7OC04lD2PX1xmFeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Mofkees schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:02:
ik draai al sinds dag 1 hearthstone op mijn mobiel. zoals de link hierboven ook al verteld.
anders google gwn android on phone en dan de reddit page daar heb je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

wambamNL schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:21:
[...]

ik draai al sinds dag 1 hearthstone op mijn mobiel. zoals de link hierboven ook al verteld.
anders google gwn android on phone en dan de reddit page daar heb je uitleg.
Anders lees je even zijn vraag? Als je HS nu opstart op je Android, dan vraagt HS je de app te updaten en kun je niet verder. In de Playstore kan je het niet updaten omdat hij dan aangeeft dat je apparaat niet compatibel is met HS. Vandaar zijn vraag of er al een beschrijving beschikbaar was om te updaten.

@Predje: Bedankt!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Nitai schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:07:
[...]

Anders lees je even zijn vraag? Als je HS nu opstart op je Android, dan vraagt HS je de app te updaten en kun je niet verder. In de Playstore kan je het niet updaten omdat hij dan aangeeft dat je apparaat niet compatibel is met HS. Vandaar zijn vraag of er al een beschrijving beschikbaar was om te updaten.

@Predje: Bedankt!
oh whoops, goeie morgen. ik had nog geen koffie op en was net wakker. mijn excuses ik had zn vraag verkeerd gelezen mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Nou het is niet mijn morgen Pfffff.
Nu al 11 keer achter elkaar verloren :'( weet niet wat het is maar dan is HS een stuk minder leuk.
Er zal een gedeelte bij mij liggen maar ook vaak genoeg dat je echt pech hebt met je draws en de RNG.
Misschien komt het ook wel omdat bijna alle decks een beetje waren afgestemd om zeker in de early game direct wat tegen de Undertaker te doen maar dat hoeft nu niet meer en sommige van die kaarten zijn late game gewoon waardeloos.

[ Voor 32% gewijzigd door beuker19 op 30-01-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
beuker19 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:06:
Nou het is niet mijn morgen Pfffff.
Nu al 11 keer achter elkaar verloren :'( weet niet wat het is maar dan is HS een stuk minder leuk.
Er zal een gedeelte bij mij liggen maar ook vaak genoeg dat je echt pech hebt met je draws en de RNG.
Misschien komt het ook wel omdat bijna alle decks een beetje waren afgestemd om zeker in de early game direct wat tegen de Undertaker te doen maar dat hoeft nu niet meer en sommige van die kaarten zijn late game gewoon waardeloos.
Je moet je ook steeds aanpassen aan de meta.

In een interview met iemand van blizz zelf las ik dat ze HS ook zo ontworpen hebben dat je nooit zeker kunt winnen en 95% (percentage letterlijk door blizz genoemt) van de stappen is gewoon common sense... Dus met een aanzienlijke kans om te verliezen (RNG pech in de vorm van draw, tegenstander draw, kaarten, etc) kun je wel 100 keer achter elkaar verliezen zonder dat je er iets aan kun doen.
Op die momenten zou ik mijn scherm wel in willen slaan. :P

Wat ik dan zo verwonderlijk vind ik dat als het allemaal zo luck-based is.. een Trump, een Livecoach, een Amaz.. Altijd goede arena runs.. Altijd legend.. en ik zie ze gewoon dezelfde kaarten spelen als ik heb :P

Maar ik hoor ze wel vaak roepen.. we mogen de lock niet onder 15hp brengen... we mogen de mage niet naar 1 brengen.. inmiddels weet ik wel ongeveer waar dat voor staat (jarraxus en iceblock in die geval).
Weet iemand nog meer van dit soort gamechangers bij classes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Predje schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:08:
[...]

In een interview met iemand van blizz zelf las ik dat ze HS ook zo ontworpen hebben dat je nooit zeker kunt winnen en 95% (percentage letterlijk door blizz genoemt) van de stappen is gewoon common sense... Dus met een aanzienlijke kans om te verliezen (RNG pech in de vorm van draw, tegenstander draw, kaarten, etc) kun je wel 100 keer achter elkaar verliezen zonder dat je er iets aan kun doen.

Wat ik dan zo verwonderlijk vind ik dat als het allemaal zo luck-based is.. een Trump, een Livecoach, een Amaz.. Altijd goede arena runs.. Altijd legend.. en ik zie ze gewoon dezelfde kaarten spelen als ik heb :P

Maar ik hoor ze wel vaak roepen.. we mogen de lock niet onder 15hp brengen... we mogen de mage niet naar 1 brengen.. inmiddels weet ik wel ongeveer waar dat voor staat (jarraxus en iceblock in die geval).
Een rogue geen card advantage laten hebben late game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Schoolvoorbeeld van RNG...
Mage die volgens mij nog maar net instaat was om op zijn stoel te blijven zitten...
1e portal.. antonidas op turn 4.. 2e portal.. ragnaros op turn 5...
Ik kan wel janken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
[...]

Natuurlijk heeft skill een grote invloed maar ook de kaarten die je hebt in de Arena en constructed hebt maken of breken je deck.
Spelers als Trump en Amaz weten gewoon heel goed welke kaarten goed zijn zeker voor Arena maar zodra dat tegenvalt verliezen ze soms ook wel met 3-0.
Zo keek ik gister avond nog even naar The pinnacle 2 en dan zie je dat er vaak gewonnen word op zeer goede dwaws en juist verloren word omdat men net die ene kaart niet drawt.
Predje schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:25:
Schoolvoorbeeld van RNG...
Mage die volgens mij nog maar net instaat was om op zijn stoel te blijven zitten...
1e portal.. antonidas op turn 4.. 2e portal.. ragnaros op turn 5...
Ik kan wel janken...
En je zal zien dat je de volgende keer een Wisp en een Target dummy uit de portal trekt :+

[ Voor 11% gewijzigd door beuker19 op 30-01-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
beuker19 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:28:
En je zal zien dat je de volgende keer een Wisp en een Target dummy uit de portal trekt :+
2x piloted skygelom... the odds... ^^

Is er trouwens een nieuwe hype gaande?
Al 5x een rogue en 2x een druid gehad in 2 dagen tijd die alleen maar bezig zijn mij kaarten te geven.
Met die murlock, vanish, classcards, etc..
Echt murlock... return to hand.. murlock... each player draws cards..
Alle keren bij turn 6 uit of cards met minstens 15 cards destroyed...
Als je zo moet winnen kan je leven verder ook niks voorstellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
ja maar das al tijdje was al voor gvg maar nu werkt het wat beter. Burn decks werken voornamelijk goed tegen handlock en control warrior tegen de rest ben je eigenlijk gewoon de lul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 17:51
ik heb net een leuke rogue deck gemaakt en ineens ging ik van rank 20 naar 14! Heerlijk zeg, nooit kon ik echt goed rogue spelen en zat ik altijd vast aan shaman, omdat ik daar eigenlijk alleen de benodigde kaarten van had.

Vooral door gebruik van simpele low-cost mechs die elkaar buffen in de midgame en de kracht van de rogue om steeds maar weer sterke wapens op te roepen in de lategame kon ik veel wins verzamelen.

Een prettige afwisseling van het control-shaman wat ik tot nu toe gewend ben geweest te spelen. Ook een tip voor de beginners, bekijk op youtube eens de trump-teachings videos. Hij legt dan vooral uit wat belangrijk is om te weten, zodat je fundamentele basiskennis goed op orde hebt voordat je gaat spelen.
Ook gaat hij bij elke video in op elke class en beveelt hij verschillende decks aan om mee te spelen, of je nou goedkope decks maakt of later wat duurdere, en welke kaarten je gaandeweg kunt omwisselen voor betere. heeft mij wel flink geholpen!

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

RetroHead schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:52:
ik heb net een leuke rogue deck gemaakt en ineens ging ik van rank 20 naar 14! Heerlijk zeg, nooit kon ik echt goed rogue spelen en zat ik altijd vast aan shaman, omdat ik daar eigenlijk alleen de benodigde kaarten van had.

Vooral door gebruik van simpele low-cost mechs die elkaar buffen in de midgame en de kracht van de rogue om steeds maar weer sterke wapens op te roepen in de lategame kon ik veel wins verzamelen.

Een prettige afwisseling van het control-shaman wat ik tot nu toe gewend ben geweest te spelen. Ook een tip voor de beginners, bekijk op youtube eens de trump-teachings videos. Hij legt dan vooral uit wat belangrijk is om te weten, zodat je fundamentele basiskennis goed op orde hebt voordat je gaat spelen.
Ook gaat hij bij elke video in op elke class en beveelt hij verschillende decks aan om mee te spelen, of je nou goedkope decks maakt of later wat duurdere, en welke kaarten je gaandeweg kunt omwisselen voor betere. heeft mij wel flink geholpen!
Zou je misschien dat rogue deck hier willen posten?
(ik zelf speel bijna alleen maar rogue)
Ben best wel geinteresseerd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
http://www.hearthpwn.com/...1;12229:1;12247:1;12276:2;

totaal niet geperfectioneerd ofso, kheb gewoon in 1 minuut wat samengesteld. feel free to improve :)

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

RetroHead schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:36:
http://www.hearthpwn.com/...1;12229:1;12247:1;12276:2;

totaal niet geperfectioneerd ofso, kheb gewoon in 1 minuut wat samengesteld. feel free to improve :)
Misschien de sstrike voor preparation vervangen?
Cold blood is veel sterker als je een minion met charge kan droppen, misschien je windfury 1 4 vervangen door en southsea deckhand of een arcane nog iets.
Hierdoor creer je meerdere win condities ;)
Deck is als je veel kaarten mist niet zo heel slecht maar als je ze hebt zet er dan 2 azure drakes in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
ja 2 azure drakes heb ik wel, maar geen preparation bijvoorbeeld. dus moet nog even doorsparen :) alle dust is helaas op.

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

RetroHead schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:51:
ja 2 azure drakes heb ik wel, maar geen preparation bijvoorbeeld. dus moet nog even doorsparen :) alle dust is helaas op.
Dan zou ik zowieso die 2 azure drakes erin doen.
Ik weet neit welke kaarten jij wel en niet hebt dus ik kan ook niet echt zeggen welke kaarten je erin moet zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:40

g0tanks

Moderator CSA
Net in lange tijd weer 12 wins gehaald in arena met het volgende deck:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bgPYNCAwcK4cckBxSlEeVfJH/full.png

Had ik totaal niet verwacht na het draften, gezien ik wat random minions had die niet zo heel sterk zijn. Echter door maximum value uit m'n beschikbare removal te halen kwam ik toch een heel eind met de paar late game minions die ik had.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:51

Turfschipper

Hup NAC

Hoe gaat het nu eigenlijk verder? Komt er later weer een uitbreiding zoals gvg?

Gaat dat gewoon steeds door met nieuwe kaarten totdat de game amper nog gespeeld wordt of zo?

Of kan je daar eigenlijk niks zinnigs over zeggen, maw, gewoon afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:40

g0tanks

Moderator CSA
Ik denk dat Hearthstone nog wel een tijdje blijft leven en dat Blizzard er ook van gediend is om continu nieuwe features/kaarten toe te voegen. Er worden veel toernooien georganiseerd en er zijn ontzettend veel streamers. De game wordt steeds populairder en er zijn genoeg mensen die geld er aan uitgeven zodat het voor Blizzard rendabel blijft.

Ik ben een student die meer tijd heeft dan geld, maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die meer geld hebben dan tijd en veel pakjes kopen om meteen de kaarten te bemachtigen. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
*O* Hehe nu eindelijk een Handlock deck *O*

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/74295610/HandLock.png

Hahah nu nog een beetje leren om voorzichtiger te gaan spelen maar zelf vind ik dit echt een leuk type deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Vandaag weer legend geworden, beetje laat in de maand, maar moest even patch 2.12 voor Diablo 3 checken. Wat me dit seizoen op viel is dat warlock bijna verdwenen is na rank 5, komt allemaal door de hunters, wel veel mage na genoeg.

Grinden naar rank 5 is relatief gemakkelijk door de winstreaks en ik speelde gewoon weer zoo om rank 5 te worden. Daarna een tijdje ramp druid gespeeld met ancient of wars en kel thuzad, wel met 1 combo wombo omdat meesten mensen van uit gaan dat je geen combo hebt. Maar met het aantal hunters dat er aanwezig was, was het geen topdeck om te grinden naar legend.

Dus rond rank 3 vorige week veel mechmage en warlock zoo gespeeld. Speelde een mechmage variant met undertakers, mad scientist en secrets. Had in het begin een 80% winrate, maar dat was gewoon een erg lucky streak, inmiddels rond 60%. Sinds gister geen undertakers meer, maar cogmasters.
Met warlock zoo, had ik een goede winrate had tegen hunters en ook wel redelijk sterk is tegen andere decks.

Rank 1 speelde ik ook redelijk veel mid range druid, omdat hunter minder sterk is na de undertaker nerf. Vergis je niet, hunter is nog steeds heel sterk, maar druid kan op dit moment er mee weg komen als ze geen goede start hebben. Ik rank hunter nu tier 2 ipv 1. Vind zelf paladin het sterkste class op dit moment, alleen ben ik er zelf niet zo goed mee als andere.

Als er animo is kan ik me decks later wel posten.

[ Voor 4% gewijzigd door An1mA op 30-01-2015 22:25 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Soms snap ik m'n tegenstanders niet speel freezemage en leg een archmage neer

Tegenstander MILLHOUSE MANASTORM....

Ehhhhhm ok ik heb geen kaarten in m'n handen en pak een flamestorm BOOM? Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

An1mA schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:23:
Vandaag weer legend geworden, beetje laat in de maand, maar moest even patch 2.12 voor Diablo 3 checken. Wat me dit seizoen op viel is dat warlock bijna verdwenen is na rank 5, komt allemaal door de hunters, wel veel mage na genoeg.

Grinden naar rank 5 is relatief gemakkelijk door de winstreaks en ik speelde gewoon weer zoo om rank 5 te worden. Daarna een tijdje ramp druid gespeeld met ancient of wars en kel thuzad, wel met 1 combo wombo omdat meesten mensen van uit gaan dat je geen combo hebt. Maar met het aantal hunters dat er aanwezig was, was het geen topdeck om te grinden naar legend.

Dus rond rank 3 vorige week veel mechmage en warlock zoo gespeeld. Speelde een mechmage variant met undertakers, mad scientist en secrets. Had in het begin een 80% winrate, maar dat was gewoon een erg lucky streak, inmiddels rond 60%. Sinds gister geen undertakers meer, maar cogmasters.
Met warlock zoo, had ik een goede winrate had tegen hunters en ook wel redelijk sterk is tegen andere decks.

Rank 1 speelde ik ook redelijk veel mid range druid, omdat hunter minder sterk is na de undertaker nerf. Vergis je niet, hunter is nog steeds heel sterk, maar druid kan op dit moment er mee weg komen als ze geen goede start hebben. Ik rank hunter nu tier 2 ipv 1. Vind zelf paladin het sterkste class op dit moment, alleen ben ik er zelf niet zo goed mee als andere.

ik wil wel arena doen als jij me helpt :p
nee maar zijn er nog wat rogues boven rank 5 of zijn die helemaal verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
wambamNL schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:36:
[...]

ik wil wel arena doen als jij me helpt :p
nee maar zijn er nog wat rogues boven rank 5 of zijn die helemaal verdwenen?
als ik me niet vergis, EU #1 is een rogue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Mofkees schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:40:
[...]

als ik me niet vergis, EU #1 is een rogue :)
yay dan blijf ik gwn mn rogue oefenen en allemaal verschillende rogue decks proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Rogue is nu wat meer in trek omdat, ze het vrij goed doen tegen druid, wat best veel gespeeld word. Met name door de kaart sap, wat ze veel tempo oplevert. Ze spelen nu ook weer assasins blade en tinker oil, icm met een bladefurry voor finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

An1mA schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:52:
Rogue is nu wat meer in trek omdat, ze het vrij goed doen tegen druid, wat best veel gespeeld word. Met name door de kaart sap, wat ze veel tempo oplevert. Ze spelen nu ook weer assasins blade en tinker oil, icm met een bladefurry voor finish.
(ik speel nu nog maar 2 weken actief daarvoor heb ik de beta gespeeld maar ben gestopt omdat ik continue verloor.
ben altijd een fan van rogue geweest in hearthstone vanwege de combo mogelijkheden.
helaas mis ik nog heel veel kaarten en kan ik een hoop decks niet maken ook al zou ik willen.
maarja ik ga gwn verder en hoop uiteindelijk een aantal goede decks te maken en legend te bereiken.
Net even een arena draft gedaan en meteen op een 1 - 0 gekommen ^^
Dit is mijn deck (niet zon heel goed deck tho)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KsesQHm.png

Ook net een potje met mijn Paladin deck, ik heb de hele tijd board control, en op turn 7 gooi ik dr boom op het veld, hij kan geen minions clearen en de beart daarop gooi ik kelthuzad op het veld :D double value dr boom _/-\o_
Instant surrender van de enemy paladin.

De beruchte mech mage vs mijn miracle rogue die gebasseerd is op een arcane golem kill move, hij kon geen board pressence hebben.
Vanaf het moment dat mijn auctioneer down was was het spell draw spell draw spell draw. Conceal,
Next turn 2x arcane golem preparation, draw een cold blood :D dus gebruik em draw weer een coldblood :D toen nog een shiv, en mn kobold geomancer was al down dus alle spells kregen +1 spell damage, hoppa in 1 turn 40 damage kunnen doen als ik alles had kunnen spelen, wat houd ik toch ook van die rogues.
Hij surrenderde alleen halverwege mijn combo :+

[ Voor 41% gewijzigd door Ryada op 30-01-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
An1mA schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:23:
decks plz :D

gratz btw 8) Ga je nog voor top 100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 04:13
Feli An1mA. En hoe is 2.1.2 je bevallen? :P

Ik begrijp ondertussen dat Astie er qua legend net naast aan het grijpen is dus niet iedereen is kennelijk even gelukkig in de afronding. Wel leuk dat het je twee seizoenen achter elkaar lukt in ieder geval.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
PCBaas schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 00:11:
[...]

decks plz :D

gratz btw 8) Ga je nog voor top 100?
Thanks, top 100 zou wel leuk zijn ja. Op dit moment rank 3xx.

@tektoon same old same old, ancient items zorgt niet voor echt nieuwe uitdagende gameplay. Denk dat astie last heeft dat ie te lang door blijft spelen bij een losestreak, tenminste ik herken het in ieder geval. Wel jammer dat ie nog geen legend is, moet op zich wel lukken.

Mechmage 2.0
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WTyJE4W.png?1

Zoo
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rDeCqbal.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Je speelt altijd tegen mensen rond je eigen niveau, natuurlijk is het zo dat wanneer jij met een slecht deck of dronken gaat spelen, dat je dan flink gaat verliezen, echter kan je hier niets aan doen, anders zou het nogal oneerlijk worden, immers weet het spel ook niet of je een goed deck speelt of slecht.
Uiteindelijk moet je in normal altijd rond de 50/50 komen. In ranked is dat een stuk hoger totdat je op jouw niveau komt. Zo heb ik bijvoorbeeld tot rank 10 iets van 90% winrate.
[...]Wat ik dan zo verwonderlijk vind ik dat als het allemaal zo luck-based is.. een Trump, een Livecoach, een Amaz.. Altijd goede arena runs.. Altijd legend.. en ik zie ze gewoon dezelfde kaarten spelen als ik heb :P

Sowieso hebben die 3 ook gewoon slechte Arena runs, maar ja ze zijn wel heel ervaren, dit zijn ook mensen die al zeker een jaar spelen en gewoon ongelooflijk veel weten over Arena.
De kunst van Legend halen heeft 3 factoren, alle kaarten hebben, de skill hebben om echt goed te begrijpen wat de ander gaat/kan spelen, en dan de keuze maken of je het wel of niet alsnog doet (soms moet je grote risico's nemen omdat je anders niet meer kan winnen) en dan doorzettingsvermogen.
Vaak lukt het mij niet om langer dan een uur of 1,5 uur te spelen, dan ben ik het zat. Gemiddeld denk ik dat ik op 45 mins per dag zit. Dat is gewoon te weinig om Legendary te halen, of in ieder geval wel voor mij. Heb vandaag ook weer een uur gespeeld, en dan zit ik een uur lang op rank 6. Naar Legendary is dan ook gewoon een grind, tuurlijk zijn er spelers die een stuk sneller doen dan ik (heb trouwens nog niet Legendary gehaald), maar als ik zo de streams zie, zie ik zat pro's die ook rustig 20+ uur steken om van 5 naar Legendary te gaan.
Tevens zie je ze vaak Aggro spelen, en zoals ik vaker hier heb gezegd, ik heb een bloedhekel aan aggro, echter wel de beste manier om Legendary te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 14:45
Ik speel nu al een tijdje Hearthstone, en ik probeer geen Net-decks te lezen/zien/kopieren. Volgens mij heb ik een redelijk origineel deck weten te maken... wat denken jullie?

Ik heb er 50 potjes mee gedaan op rank (rond de) 15. 29 potjes gewonnen, 21 verloren.

Het idee is een sterke start en een sterke late game.Ik vind het erg leuk spelen, alhoewel sommige kaarten 'dood' aanvoelen in het ene potje, en juist de game winnen in het andere potje.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eaO5lbu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg deze niet werkende. is er al weer een nieuwe patch? of vergeet ik iets. krijg melding dat hearthstone is gestopt zodra ik deze open. krijg nog heel kort een scherm te zien welke waarop een download balk te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:49:
[...]

krijg deze niet werkende. is er al weer een nieuwe patch? of vergeet ik iets. krijg melding dat hearthstone is gestopt zodra ik deze open. krijg nog heel kort een scherm te zien welke waarop een download balk te zien is.
heb je de com folder in je obb folder gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks. had ze in obb gezet inplaats ban andriod/obb/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Findail: Dat deck ziet er wel geniaal uit. 8)

Net had ik nog een paar decks gevonden (hier: https://twitter.com/hearthstonenel) die populair zijn/waren op de chinese ladder. Ik vond ze zelf wel interessant. :)

Voor de geinteresseerde:
Tempo Mech Miracle: http://i.imgur.com/nXFZSN8.png
Onyxia Savage Roar Ramp: http://i.imgur.com/6E2rB7j.png
Siege Engine Midrange Warrior: http://i.imgur.com/mXQMBN0.jpg
Hobgoblin HandLock: http://i.imgur.com/LK9CNBh.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door PCBaas op 31-01-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:59:
thanks. had ze in obb gezet inplaats ban andriod/obb/...
ja dan werkt het niet, wel idiaal vandaag moeten werken en in mn pauzes gwn ff hearthstone spelen. ben alleen heel veel mech mages en face hunters tegen gekomen. daar kan je niet zoveel tegen als een miracle rogue. iig niet early game waar die decks vooral om draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zijn tegenwoordig de top decks eigenlijk?

Na 4 maanden afwezigheid begint het bij mij toch wel een beetje te kriebelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
xelfer schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:18:
Wat zijn tegenwoordig de top decks eigenlijk?

Na 4 maanden afwezigheid begint het bij mij toch wel een beetje te kriebelen :).
op liquidhearth.com staan de metadecks in het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is dit wel een van de meest up-to-date lijst met metadecks en een goede plek om mee te beginnen :) : http://tempostorm.com/art...amys-gvg-ladder-tier-list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Zo die unstable portal RNG zat me de laatste 3 rondes wel mee met een Deathwing , Vol'jin en Gruul.
De laatste 2 waren zo ongeveer ook instant concede :) moet wel zeggen dat die "echo" Mage een stuk leuker vind om te spelen dan de mech Mage zonder Antonidas omdat ik die niet heb en wanneer ik weer een stream zie hij behoorlijk langzaam aanvoelt en de overwinning zeker late game er behoorlijk afhankelijk van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
PCBaas schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:03:
Volgens mij is dit wel een van de meest up-to-date lijst met metadecks en een goede plek om mee te beginnen :) : http://tempostorm.com/art...amys-gvg-ladder-tier-list
Site ligt op het moment plat, er komt geloof ik morgen een nieuwe uit.

Hearthpwn heeft verder gewoon veel meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valt me wel op dat er niet bijzonder veel kaarten van de expansion gespeeld worden. Zeker als het om legendaries gaat :o.

Edit: Ik heb nu al 14 potjes achter elkaar tegen hunter gespeeld.....

[ Voor 23% gewijzigd door xelfer op 01-02-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
xelfer schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:00:
Valt me wel op dat er niet bijzonder veel kaarten van de expansion gespeeld worden. Zeker als het om legendaries gaat :o.

tja begin van een nieuw season, kom je dus weer vooral rush decks tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
beuker19 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 23:43:
Zo die unstable portal RNG zat me de laatste 3 rondes wel mee met een Deathwing , Vol'jin en Gruul.
De laatste 2 waren zo ongeveer ook instant concede :) moet wel zeggen dat die "echo" Mage een stuk leuker vind om te spelen dan de mech Mage zonder Antonidas omdat ik die niet heb en wanneer ik weer een stream zie hij behoorlijk langzaam aanvoelt en de overwinning zeker late game er behoorlijk afhankelijk van is.
Ik speel portal achtig Mech met archmage en het voelt voor mij veel stabieler als de lijst die hierboven staat ( maar ik eindig dan ook op rank 6 en hij word er legend mee :p)

Ik mis dan echt een flamewave af en toe
xelfer schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:00:

Heb je Dr Boom dan helemaal niet gezien? >:) dat is geloof ik de meest gespeelde legendary op het moment (zelf net zo schuldig)

[ Voor 22% gewijzigd door Wognummer op 01-02-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Wognummer schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:51:
[...]

Ik speel portal achtig Mech met archmage en het voelt voor mij veel stabieler als de lijst die hierboven staat ( maar ik eindig dan ook op rank 6 en hij word er legend mee :p)

Ik mis dan echt een flamewave af en toe
Weet niet hoe jouw deck er uit ziet, maar met unstable portal ben je juist afhankelijk van rng, dus juist niet stabieler. Denk dat je met flamewave, flamestrike bedoeld? Met flamestrike ben je meestal te laat om een comeback te maken of je hebt al gewonnen. Mechmage heeft dan rond turn 7 weinig kaarten om de board weer refillen, daarnaast heeft je opponent weer initiative als je flamestrike speelt en mag jij weer op zijn drop reageren. Hoewel turn 7+ wel Dr.Boom of Antonidas gespeeld word, is dat meer een plan b win condition.

Anyway, heb nu een golden warlock potrait ^^ Druid moet nog 90 games.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z8dwXXVl.jpg?1

[ Voor 7% gewijzigd door An1mA op 01-02-2015 19:02 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]