[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.312 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:48
Daarbij activeert het je Acolytes, Armorsmith en Grommash en geeft het je execute targets.
beuker19 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:04:
Echt wat zijn er toch domme spelers in Hearthstone zelf op rank 12 kwam ik er net weer een tegen.
Kijk iedereen kan een keer een mis play maken want dat gebeurd mij ook wel is maar deze Hunter maakte elke beurt ook minstens 1 grote fout wat hem misschien zelfs wel de winst koste.
Hij speelde bijv. op beurt 1 de Webspinner + coin en toen niets :+ en op beurt 3 speelde hij Eaglehorn Bow en ik had mijn Snowchugger liggen en deed niets en kon dus de volgende 5 beurten geen gebruik van zijn wapen maken.
Wel denk ik dat juist om dit soort dingen dat de kritiek op de Hunter soms wel snap want met bijna elke anders class op zoo na moet je echt nadenken om te winnen en kom je wanneer je zo dom speelt echt niet op rang 12.
Misschien was hij nog niet wakker.
Predje schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:05:
Ik merk nu vooral dat iedereen en zijn hond ALLEEN maar face gaan...
Van een hunter verwacht je dat (en haat je dat), maar ook mages gooien alles naar mijn gezicht.
Das niet erg opzich.. op turn 5 sta ik dan vaak op 15HP, maar dan zijn ze out of steam en kan mijn comeback beginnen.
Ik doe ook alleen echt hele goede trades, anders ga ik ook face met mage. Vergis je niet, mage heeft veel meer burst dan andere classes, zeker wanneer Antonidas in het spel komt. Zo kan mech mage met al die parts in beurt 3 Fireballs tevoorschijn toveren.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Precies.. Zo werkt Mech mage. Wat slimme trades en weten wanneer je voor face moet gaan.

Met Antonidas + spare parts, frost bolts en fireballs kan het ineens heel snel voorbij zijn.

Maar goed, als ze op beurt 5 al zonder stoom zitten doen ze iets niet goed bij het onderdeel "weten wanneer je voor face moet gaan" :P

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 21-01-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:46
http://i.imgur.com/mfR2FNs.jpg
ir_richman schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:54:
[...]
Waarom gebruik je geen deaths bites?
Net sneller dan de arcanite reapers, en de death rattle is handig voor acolytes en clearen van 1/1 en 2/1 rommel.
Bosmonster schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:44:
[...]

De tweede hit op een DB is door de death rattle zelfs gewoon 5-damage hit, zoals een Arcanite Reaper. Er is momenteel echt geen enkele reden meer om Arcanite te spelen mijns inziens.

Verder snap ik de Troggs ook niet zo goed. Denk dat je die beter kunt vervangen door Harrison + Shield Block oid.
Benjamin- schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:27:
Daarbij activeert het je Acolytes, Armorsmith en Grommash en geeft het je execute targets.
Ik gebruik de Reapers vrijwel altijd om Sludge Belchers te pakken op de eerste hit of om in z'n gezicht te beuken, hetgeen Arcanite Reaper veel beter doet dan Death's Bite. Unstable/Taskmaster gebruik ik ook om 1 health minions te clearen en voor mijn gevoel is de deathrattle van DB dan ook overkill en sloop ik dan onnodig m'n eigen veld hiermee terwijl ik deze juist wil opbouwen.

Harrison/Shield Block gaan beide 100% tegen het deck in. Harrison is namelijk situational als dat het alleen maar weapons classes raakt; dit midrange deck is juist goed tegen aggro/midrange Hunter/Paladin waardoor deze battlecry in waarde daalt, dus in de gevallen dat ik hem ook daadwerkelijk niet alleen voor z'n body kan spelen heeft het ook niet zoveel waarde als in Control Warrior. Ook heb ik niet veel aan de card draw (zowel van Harrison als Shield Block), want dit deck heeft niet echt een comeback mechanisme (o.a. geen Brawl/Geddon/Alex). De mana gebruik ik dan ook liever om een sterker veld op te bouwen in de early/midgame, wat eigenlijk ook gelijk de winconditie is van dit deck.

Burly Rockjaw Trogg zit in dit deck omdat ik geen betere 4-mana drop kon bedenken.

Ik heb btw de Heroic Strike vervangen voor Ironbeak Owl, welke net wat breder inzetbaar is.

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Zelf speel ik juist geen Unstables meer, omdat je daar te weinig controle mee hebt over wanneer die triggert. Daarnaast maakt het je deck nogal 2-drop heavy. Ik heb die vervangen door een Whirlwind en momenteel zelfs een Explosive sheep. Met de WW of DB kun je zo een mini flamestrike bewerkstelligen, wat vooral zeer nuttig is tegen de hunters en zoo's.

Verder speel je met een warrior eigenlijk juist niet voor board met veel minions. Je cleart, drawt en je winconditie is uiteindelijk dikke legendaries.

Jouw deck voelt als een zwakke variant van het standaard deck, waar wat goede kaarten zijn vervangen door matige 4-drops. Geen DB en geen WW is echt killing voor je productiviteit als je het mij vraagt. Je verliest bizar veel synergie met executes en clear tegen hunter/zoo. Geen Alex ontneemt je een belangrijke winconditie (of save op jezelf).

Verder:
Je wilt geen comeback mechanisme zoals Brawl.. dat gaat je gewoon games kosten. Het spelen van minions is in veel games gewoon te traag.
Shield Block is niet alleen draw, het is ook synergy met Shield Slam. Block + Slam = 4 mana 5-damage + draw.

Ik respecteer dat je het probeert met een eigen variant hoor, maar hiermee ga je simpelweg niet boven rang 10 uitkomen. Weinig synergie, geen winconditie, geen comeback mechanisme en te weinig board clear.

[ Voor 44% gewijzigd door Bosmonster op 22-01-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Gisteren toch weer eens het spel opgestart na maanden. Ooit heb ik het een paar uur gespeeld, maar vond er niets aan.
Omdat ik met priest het verst was heb ik opnieuw een deck samengesteld. Wat ik me kon herinneren waren de minions het vervelendst om tegen te spelen dus daar heb ik me op geconcentreerd. Verder had ik altijd te weinig kaarten en was ik altijd out of mana, omdat de gekozen kaarten te zwaar waren.
Deze keer dus een balans gezocht in de mana-consumptie van de kaarten.
Dat heeft gewerkt. Verloor ik in eerste instantie elk potje, nu won ik 6 van de 7 games. In het begin spam ik minions die extra kaarten geven en minions die voor extra minions zorgen, zodat ik zo snel mogelijk een overwicht heb op het bord wat betreft minions. In de 6e of 7e ronde plaats ik dan een 'zware' minion met 5-7 attack en 6-7 health. Meestal kan ik de ronde daarna zijn health verdubbelen en soms verviervoudigen met gebruik van cards die ik trouwens erg OP vind. Als dat gelukt is, dan is het potje wel beslist. Meestal trekken de tegenstanders zich dan terug. Soms weten ze er een frog of een sheep van te maken en introduceren ze zelf een sterke minion. Met mind control weet ik dan die minion naar mij toe te trekken en dan stoppen ze alsnog. Het werkt in ieder geval als een speer.
De enige keer dat ik verloor was omdat de tegenstander nog rapper was met het plaatsen van minions en ik dikke pech had met de cards die ik toebedeeld kreeg. Toen was het ook al in 5 ronden beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
Het voordeel van arcanite reaper op de sludge belcher is alleen op de eerste klap, als je geen andere opties zou hebben.

Je zou dan dus ook een deaths bite + whirlwind of taskmaster. Of whirlwind/taskmaste +execute kunnen gebruiken in beurt 5.
Het activeren van Acolyte is zeker niet te onderschatten, en heel makkelijk te spelen in de beurt nadat je de eerste klap hebt uitgedeeld. Combo met frothing berserker is ook een geniale mid-game play, zeker als je die kunt beschermen met je eigen belcher in de volgende beurt.

turn 5: deaths bite en hit een van zijn dudes, om de bite scherp te stellen.
turn 6 acolyte + frothing berserker + hit=death rattle. Levert vaak al een 6/3 FB of meer op (+ een kaart van de acolyte). En die kan nog groeien. Als je daarmee hard removal trekt, is het nog steeds een prima 3-drop.

turn 7: nog een wapen / belcher of whirlwind voor board control en dan face met de frothing. Alles afhankelijk van zijn bord op dat moment. (of bijvoorbeeld Dr Boom + coin whirlwind, sweeet) dan gaat je frothing al snel naar 12 damage en zet je zijn life total zwaar onder druk.

En als je tegenstander Dr Boom speelt, kun je hem waarschijnlijk clearen met je FB, ping je een bom met de acolyte voor 1 kaart plus mogelijk 1-4 dmg op de acolyte (nog een kaart).

turn 8: met een aardige hand vol kaarten moet je dan volop keus hebben, om bijvoorbeeld je dikke legend te spelen.

Ideetjes genoeg in elk geval.

Ik heb in mijn warrior de armorsmiths er zelfs uitgehaald en Shield Maidens erin gedaan, eerste beurten rustig aan, fiery win-axe of war armour up en dan aan de slag. Tegen hunter of Zoo blijft het een paar beurten zwaar, maar als je stabiliseert, kun je zwaar uithalen en veel leven pakken met stevige presence op 6 met Shieldmaiden of op turn 7 direct een shieldslam erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
als jij je kaarten kunt plannen, ben je allang wereld kampioen geworden :D

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
Mofkees schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:53:
als jij je kaarten kunt plannen, ben je allang wereld kampioen geworden :D
Deaths bite is de bom jonguh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn er veel die zegen dat dr boom een nerf te wachten staat, vanwegge dat het een kaart is welke in bijna elk deck zit (vanwegge weinig concurentie op 7 mana) en er eigenlijk altijd valeu gehaald wordt. (2-8 damage + hard removal minimaal). Dus ik was benieuwd wat jullie denken van de volgende nerf.

Ik ben zelf geen voorstander van een mana wijziging omdat de populariteit juist aangeeft dat er te weinig goede 7 drops zijn. daarom stel ik het volgende voor. verwijder de tekst "Enemy" van de bots. hierdoor kan de deathrattle dus ook negatief uit vallen. hierdoor maakt de tekst op dr.boom zelf "warning may explode" logischer, en zorgt er voor dat dr boom niet meer een standaard "je hoeft niet na te denken"-turn wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Leuk idee, maar dat maakt Dr. Boom praktisch onspeelbaar.

Snap het geneuzel niet zo over Dr. Boom. Ja hij is populair, maar dat is Sylvanas ook bijvoorbeeld.

Als je er al wat aan wilt doen, verlaag de damage dan gewoon wat op de bombs. 4 is best aan de hoge kant. 1-3 zou ook prima kunnen.

[ Voor 76% gewijzigd door Bosmonster op 23-01-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf geen probleem met dr boom, maar speel ook geen ranked meer. (op 5 potjes per maand na om boven de 20 te komen en daily quest binnen te halen welke net niet gelukt zijn in arena (bijv laaste win in een 6 win quest))
maar anderen hebben het hier vaak over gehad dus dacht zou dit mischien een optie zijn.

Sylvanas is populair omdat het een comeback kaart is. hoe meer je achter staat op de board control hoe meer waarde sylvanas zal geven. en dan heb je als tegenstander altijd nog een beurt om er iets tegen te doen (tenzij je tegen warior of priest speelt). Als sylvanas op een leeg board speelt is dit eigenlijk een zwake play. Dr boom, is goed als je achter staat, maar ook als je voor staat, zelfs al heb je al vijf minions op het board is het nog een goede kaart. Zover ik het begrijp is de huidige status eigenlijk " is het beurt 7 of later en heb je Dr Boom in je hand, dan speel je Dr Boom." met mijn voorgestelde nerf zou Dr Boom een comeback kaart worden. waarschijnlijk nog steeds speelbaar in somige deck maar niet meer in elke denk (behalve zoo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Probleem is dat Boom dan zoveel damage tegen zichzelf kan doen, dat de kaart eigenlijk nutteloos wordt. Voor je tegenstander is het simpel als die toch al voor staat: gewoon negeren, want redelijke kans dat ie zich zelf opblaast :P

Denk dat ie dus gewoon geen play meer zal zien als je er een soort Mad Bomber van maakt. Te zelfdestructief.

Daarom als je expliciet gaat kijken waarom die populair is, doordat de bombs best een bak damage doen. Dan zou ik dus eerder dat aanpakken. De 7/7 body is prima en vulnerable voor BGH. De 2 1/1's zijn ook het probleem niet, maar alleen de damage die ze doen. Als je dan wilt nerfen, pak het probleem dan bij de bron aan, ipv er een compleet andere kaart van te maken.

[ Voor 35% gewijzigd door Bosmonster op 23-01-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:02:
Sylvanas is populair omdat het een comeback kaart is. hoe meer je achter staat op de board control hoe meer waarde sylvanas zal geven. en dan heb je als tegenstander altijd nog een beurt om er iets tegen te doen (tenzij je tegen warior of priest speelt). Als sylvanas op een leeg board speelt is dit eigenlijk een zwake play.
Hier ben ik het toch wel mee oneens.

Ten eerste wanneer jij flink achterstaat op board control, dan kunnen ze sylvana's negeren, in het ergste geval kunnen ze 1 minion jatten de volgende beurt, die je dan weer makkelijk kan killen omdat je board control hebt.

Wanneer je zo achterstaat wil je removal of taunt, niet Sylvana's. Sylvana's vind ik vooral goed wanneer zij 1 minion op het veld hebben die niet doodgaat door Sylvana's er in te rammen. Maar zelfs wanneer ze wel doodgaan, dan hebben ze vaak alsnog removal nodig om van Sylvana's af te komen, en dat is winst.

Tenzij je Sylvana's kan activeren, zie ik haar vooral als een irritante kaart die removal nodig heeft, maar tegen bijv aggro is het een bagger kaart, dat is effectief niets op turn 6 en zij doen nog meer face damage.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bosmonster schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:13:
Daarom als je expliciet gaat kijken waarom die populair is, doordat de bombs best een bak damage doen. Dan zou ik dus eerder dat aanpakken. De 7/7 body is prima en vulnerable voor BGH. De 2 1/1's zijn ook het probleem niet, maar alleen de damage die ze doen. Als je dan wilt nerfen, pak het probleem dan bij de bron aan, ipv er een compleet andere kaart van te maken.
Ik vraag me sowieso af of een nerf op zijn plaats is en hij nu niet gewoon heel populair is en vanzelf weer gaat verdwijnen als je ziet hoeveel BGH's en zelfs MCT er nu in decks zit. Ik zou zeggen kijk het nog even aan.

Mochten ze hem wel willen nerfen dan stem ik voor "Deathrattle: Summon two 1/1 Boom Bots"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Zonder de explosie is die gewoon bagger, lategame zijn die 1/1 gewoon weinig waard, en verder is het dan een War Golem of een goedkopere Onyxia, die niemand speelt.
Nee het verlagen van de damage naar bijv 1-3 of zijn leven veranderen naar bijvoorbeeld 6. De damage wil je niet aanpassen, zowel 6 als 8 zou hem alleen maar sterker maken.

Een nieuw mage deck gemaakt, heeft redelijk wat overeenkomsten met Salt Mage (http://www.hearthpwn.com/...salt-mage-by-lll-eindboas)
De verschillen zijn

-Flamecannon
-Flamestrike
-Acidic Swamp Ooze
-Loatheb

+2x Ice Lance
+2x Snowchugger

Tijdens Naxx speelde ik constant Secret Mage, toen met deathrattles/undertaker en mirror entity + counterspell. Door parts is dat deck minder sterk, counterspell werkt dan slecht en je wilt zelf parts in je deck voor Antonidas.
Zoals vele heb ik dan ook Mech Mage gespeeld, en al vind ik het aggro gedeelte leuk, miste ik om met secrets te spelen. Ga je echter met secrets spelen, dan 'moet' je Kirin Tor en Mad Scientist spelen en wil je ook Mana Wyrm hebben, waardoor je direct al meer op spells gaat zitten. Uiteindelijk laat je Mech achter je en pak je alleen de kaarten die goed zijn, en niet voor synergy met kaarten zoals Mechwarper, Cogmaster of Goblin Blastmage.

Dit deck vind ik vrij moeilijk om uit te leggen, het is eigenlijk heel sterk gericht op early game control, je kan door spells, goedkope minions, zat freeze tegen wapens (en later ook tegen sterk minions om te stallen) vrij gemakkelijk control houden, doordat je ook Mirror Entity hebt kan je zowel early game als late game belangrijke minions kopieren om board niet te verliezen.
Explosive sheep is vooral gericht op aggro, samen met alle spells kan je ook lategame vaak board clearen, denk bijvoorbeeld in combo met kaarten zoals Fireball, Frostbolt of Bomb Lobber.
Je zal dus pas lategame geen antwoorden meer hebben, maar dan komen de heavy hitters, Toshley is er vooral voor een leuke minion met natuurlijk de parts voor Antonidas, Dr. Boom omdat het Dr. Boom is en Ragnaros omdat deze ook enorm veel damage doet.

Waarom mijn veranderingen?

Loatheb vind ik gewoon niet zo goed meer sinds GvG. Omdat er zoveel minions zijn, gebruiken de meeste mensen veel minder spells, je kan er dan wel nog spells mee stoppen, maar ze hebben vaak wel goede alternatieven.
Daarbij weet ik niet goed wat hij ermee wilt bereiken. Door de 5 mana kan ik hem niet gebruiken om kaarten zoals Archmage te beschermen, ga je kijken wat je hierdoor wel kan beschermen, dan is eigenlijk vrij onbelangrijk, ook omdat de meeste minions een effect al hebben op het moment dat ik ze speel.
Flamestrike is veel te laat, omdat er ook maar 1 in zit vind ik het veel te random om te spelen, 2 vind ik dan ook weer niet nodig omdat er zoveel removal in zit. Aggro kan ik wel aanpakken met spells, Bomb Lobber enz, terwijl tegen control hij relatief zwak is.
Flamecannon is gewoon een 4 damage spell tegen minions, ik vind dat er genoeg antwoorden zijn om spell damage te doen, het is geen slechte kaart, maar in dit deck voelt het niet alsof ik er echt mee ga winnen.
Acidic Swamp Ooze is niet slecht, maar omdat ik zoveel freeze heb, is het gewoon niet nodig.

Wat dus wel

2x Snowchugger, hij had er eerst 1 in zijn deck zitten, zelf vind ik dit een hele fijne kaart, voordeel is dat de enige manier om er goed mee te traden, is om er een spell op te doen, wapens voelt traag door de freeze, grote minions net zo goed, terwijl 3 damage minions vrij pijnlijk zijn, uiteindelijk vind ik dit gewoon een hele sterke kaart.
2x Ice Lance, hier twijfelde ik nog het meeste om, het is zo ongebruikelijk bij niet Freeze Mages, maar als je kijkt dan is het eigenlijk een geweldige kaart, je kan een sterke combo doen op face met Frostbolt of 1 van je 4 minions, maar omdat ik veel minder parts heb, werkt die ook goed met Antonidas. De kans dat ik hem niet efficient kan gebruiken is gewoon zeer uitzonderlijk. En kan hem toch niet in combinatie gebruiken, dan kan de freeze zelf nog steeds heel sterk zijn om damage te stoppen.

Het enige wat ik misschien nog overweeg is Blizzard, erg sterk tegen aggro, maar ook in combo met Ice Lances zou dit erg goed werken, maar ter vervanging van sheep (die vaak 4 mana kost), lijkt het me wel een interessante optie.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Vv5NuByIN5HqdVvgagMKZiHH/full.png

[ Voor 85% gewijzigd door Benjamin- op 23-01-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:51

Turfschipper

Hup NAC

Gisteren een hele vieze maar grappige overwinning behaald.

Ik had een 5-6 minnion op het veld en nog 15 hero punten over. De tegenstander had er nog 25, zijn bord vol met minnions, en legde als laatste een docter boom weg.

Ik was kansloos.... Dacht ik... Met een laatste poging hem te pakken lukte het alsnog, met wat geluk, met mijn paladin.

Minnion +3 attack, minnion +3 attack, verdubbel minnion attack. En ik had 22-6 liggen. Daar mee zijn hero aangevallen. Had ie nog 3 over.

En had nog 1 manaatje over, en daar legde ik een secret weg; geef de tegenstander evenveel damage als dat hij de jouwe aan brengt.

Als ie nou gewoon eerst met een boom bom mijn hero had aangevallen, dan had ie 1 damage gehad, nog twee over voor zijn hero en easy gewonnen.

Maar nee, het eerst wat ie deed is met een bom mijn minnion aanvallen.

-1.... En toen dat bommetje.... Rechtstreeeks op mijn hero. -4. En bij hem dus ook -4.

Alsnog gewonnen, haha ;-).

Op sommige momenten mis je even de webcam met het gezicht van je tegenstander, ;-).

Heerlijke game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Mijn eigen grootste blunder is de volgende.

Ik had een quest met spells, speel er 30 of zo.

Mijn hero stond op 5 , die van hem op 4. Ik was aan de beurt met mijn mage, en had een fireball, game afgelopen zou je zeggen. Mana tien ronde.

Dus ik sleep die fireball, maar terwijl ik dat doe, denk ik, hey, laat ik eerst een minnion sheepen, en dan gooi alsnog ik die fireball, heb ik weer een spell extra gemaakt.

Dus ik laat die fireball los...... Helaas zat die precies over mijn eigen hero heen.

Bam, -6 eigen hero, pot verloren, hahahaha ;-).

"Well played" zei mijn tegenstander. En terecht hehe.

[ Voor 4% gewijzigd door Turfschipper op 24-01-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:52
stalscu schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:05:
Mijn eigen grootste blunder is de volgende.

Ik had een quest met spells, speel er 30 of zo.

Mijn hero stond op 5 , die van hem op 4. Ik was aan de beurt met mijn mage, en had een fireball, game afgelopen zou je zeggen. Mana tien ronde.

Dus ik sleep die fireball, maar terwijl ik dat doe, denk ik, hey, laat ik eerst een minnion sheepen, en dan gooi alsnog ik die fireball, heb ik weer een spell extra gemaakt.

Dus ik laat die fireball los...... Helaas zat die precies over mijn eigen hero heen.

Bam, -6 eigen hero, pot verloren, hahahaha ;-).

"Well played" zei mijn tegenstander. En terecht hehe.
herkenbaar is me ook een keer gebeurd met een pyro ging van exact 10 naar 0 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Ziet er heel netjes uit. Wat me wel opvalt is dat je er 0 taunts in hebt zitten; telkens als ik dat probeer merk ik dat ik toch net wat mis en dan tech ik er meestal alsnog een Sludge Belcher in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik red het ook nog niet zonder taunts.

Heb een annoyatron, 2 belchers en een sunwalker in al mijn dekjes zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Ligt aan je type deck of je een taunt zoals belcher auto-include nodig hebt. Want soms heb je ze niet perse nodig als je early game erg sterk en consistent is.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 19:07
Dit Mage deck speel ik nu en eigenlijk voelt bijna elke overwinning een beetje vies maar ohhhhh zo heerlijk.
Gaat ook behoorlijk goed op de ladder zeker tegen aggro decks en midrange decks.
Zeker als je rond beurt 6 á 7 een sludge , dr. boom of sylvanna's krijgt voor 3 mana omdat men toch vaak denkt dat je duplicate speelt zit er vaak ook wel een hele ongunstige trade voor de tegenstander in })
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/74295610/Mirror%20Mage.png

Het enige probleem is dat je bijna geen card draw hebt en dat kan soms problemen geven.

[ Voor 8% gewijzigd door beuker19 op 24-01-2015 16:40 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
stalscu schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:01:
Gisteren een hele vieze maar grappige overwinning behaald.
Was dit Arena? Want ik moet zeggen dat ik ook nooit om Eye for an Eye speel. Dat is trouwens ook wel de kunst in Arena, om dat soort kaarten te verwachten. Zelfs als met dingen zoals explosive shot, cone of cold, met stealth minions of iets zoals Spectral Knight kan je dat veel zwakker maken door het in het midden te spelen, maarja vaak vergeten mensen dat, ik ook.
stalscu schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:05:
Dit is ook waarom ik liever op de PC speel wanneer ik serieus speel. Dan maak ik ook weleens zulke foutjes. Maak ik een stomme fout, tja irritant, maar glijd ik niet goed over het scherm en maak ik daarom een missplay...
PCBaas schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:11:
[...]

Ziet er heel netjes uit. Wat me wel opvalt is dat je er 0 taunts in hebt zitten; telkens als ik dat probeer merk ik dat ik toch net wat mis en dan tech ik er meestal alsnog een Sludge Belcher in. :P
De twijfel tussen bomb lobber en sludge is ook groot, maar door de vele spells geeft me dit veel board clear, als mage kan je immers makkelijk een x aantal damage toevoegen naast die 4.
Voordeel van geen taunts is dat je directe control heb, sludge zou een hoop damage moeten stoppen, maar een silence of black knight verziekt dat.
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar tot nu toe werkt het goed, vooral ook omdat niemand het verwacht.
stalscu schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:18:
Ik red het ook nog niet zonder taunts.

Heb een annoyatron, 2 belchers en een sunwalker in al mijn dekjes zitten.
Sunwalker is echt te traag, vind ik jammer trouwens, vond het een hele fijne kaart om mee te spelen.
Ik zou dan toch eerder kijken voor iets van Sen'Jin of Arcane Nullifier.
beuker19 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:38:
Dit Mage deck speel ik nu en eigenlijk voelt bijna elke overwinning een beetje vies maar ohhhhh zo heerlijk.
Gaat ook behoorlijk goed op de ladder zeker tegen aggro decks en midrange decks.
Zeker als je rond beurt 6 á 7 een sludge , dr. boom of sylvanna's krijgt voor 3 mana omdat men toch vaak denkt dat je duplicate speelt zit er vaak ook wel een hele ongunstige trade voor de tegenstander in })
[afbeelding]

Het enige probleem is dat je bijna geen card draw hebt en dat kan soms problemen geven.
Haunted Creepers eruit voor Loot Hoarders. Haunted Creepers zijn sticky, maar ze zijn wel slecht in Mage. Andere classes waar die vaak inzit krijgen er meer value uit, denk bijvoorbeeld Druid (Savage Roar), Hunter (Beastmaster, Kill Command enz), en Shaman (Flametongue Totem, Bloodlust).
In mage krijg je gewoon 2 extra 1/1's. Dan lijkt mij de card draw van Loot Hoarder belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:13
Gister een nieuw paladin deck gemaakt om die ook eens te levelen. Hoorde van Strifecro's zijn 33 winstreak paladin dus heb die ook eens gemaakt. Ging vandaag van r11 naar r6 nu. Heb alleen sky golem vervangen door sylvanas. Misschien binnenkort nog eens verder tweaken :)

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:40

g0tanks

Moderator CSA
Ik had nog nooit echt hunter gespeeld op de ladder (2/500 wins), maar gezien de huidige populariteit van midrange hunter was ik toch wel benieuwd. Speel nu met het volgende deck:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0Gtxpff.png

Ontzettend vaak gedacht dat ik had verloren, maar toch had gewonnen omdat het qua damage precies uitkwam. :+ Ik speelde niet vaak Hearthstone meer, slechts voldoende voor de maandelijkse cardback, maar ben nu in een dagje van rank 15 naar 5 gegaan dus ga misschien toch proberen om legend te bereiken. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Dat is geen midrange hunter he? Dat is gewoon je standaard 'cancer hunter'. Midrange richt zich op een veel hogere curve, terwijl die van jouw op 3 kaarten na niet verder komt dan 3 mana.
RKwant schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:51:
Gister een nieuw paladin deck gemaakt om die ook eens te levelen. Hoorde van Strifecro's zijn 33 winstreak paladin dus heb die ook eens gemaakt. Ging vandaag van r11 naar r6 nu. Heb alleen sky golem vervangen door sylvanas. Misschien binnenkort nog eens verder tweaken :)
Niet bepaald vervangen gezien hijzelf ook Sylvana's gebruikt, dit namelijk omdat hij Sky Golem niet heeft op EU. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Benjamin- schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:21:
Dat is geen midrange hunter he? Dat is gewoon je standaard 'cancer hunter'. Midrange richt op een veel hogere curve, terwijl die van jouw op 3 kaarten na niet verder komt dan 3 mana.

[...]

Niet bepaald vervangen gezien hijzelf ook Sylvana's gebruikt, dit namelijk omdat hij Sky Golem niet heeft op EU. ;)
Je hebt gelijk. ;) Ik ben oorspronkelijk met dit deck begonnen: http://tempostorm.com/dec...er-magicamy-meta-snapshot maar na een aantal aanpassingen ben ik toch bij face/cancer hunter beland, stiekem toch wel leuker. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Dat deck heeft wel heel veel kaarten er maar 1 keer inzitten, daar hou ik persoonlijk niet van, te random.
Tevens vind ik de keuze van Clockwork Gnome over Leper Gnome erg raar. Parts is meer voor control, en dat is toch nog heel veel aggro, dan wil je die 2 damage.

Ja Hunter doet het goed, maar ik kan het echt niet spelen, heb het een tijdje gedaan, vond het leuk dat ik zo snel omhoog ging, maar echt meer dan 2 potjes lukte niet, nu ook niet, heb ik een quest met Hunter dan lukt het me vaak niet om meer dan 2-3 potjes te doen, dan ben ik het echt spuugzat. Zodra ik niet hoef na te denken, is voor mij de lol af. Win ik dan voelt het leeg, verlies ik dan voelt het kut omdat het zo'n kut class is. :P

Zoo net zo goed, vroeger kon ik dat ook spelen, maar nu niet meer. Ik wil nu altijd control of tempo, maar aggro vind ik echt niet leuk.

[ Voor 10% gewijzigd door Benjamin- op 24-01-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Benjamin- schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:21:

O echt? :p wist ik niet eens haha. Nu rank 5, en weer een aanpassing gedaan. Een Harrison Jones erin gedaan ivm met al die hunters die met al hun skills te snel winnen. Morgen maar proberen of het werkt :)

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Na wat rage m'n Golden King Krush maar gedust en er Ragnaros voor gemaakt. Geen spijt van en dat ga ik waarschijnlijk ook niet krijgen aangezien die kaart in bijna elk deck goed is.

Wat zijn daarna goede legendaries? Sylvanas en Dr. Boom zijn ontzettend populair merk ik. Vind zelf Ysera wel vet ondanks dat dat net als Rag een RNG-kaart is.. ik bedenk me dat dat voor Sylv en Boom ook het geval is trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Morphs schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:59:
Na wat rage m'n Golden King Krush maar gedust en er Ragnaros voor gemaakt. Geen spijt van en dat ga ik waarschijnlijk ook niet krijgen aangezien die kaart in bijna elk deck goed is.

Wat zijn daarna goede legendaries? Sylvanas en Dr. Boom zijn ontzettend populair merk ik. Vind zelf Ysera wel vet ondanks dat dat net als Rag een RNG-kaart is.. ik bedenk me dat dat voor Sylv en Boom ook het geval is trouwens :)
The black knight doet het ook erg goed in deze meta :) Zelf ben ik ook wel een fan van Harrison Jones. Daarnaast speel ik Loatheb ook weer alleen die kan je niet craften(golden wel).

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Vanavond mijn 4de wing binnen tikken, en dan nog eentje te gaan.

Dus als je nog van de arena wilt genieten, dan moet je het nu doen. Want ik ga daar straks een partij ownen.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA

Dr. Boom is eigenlijk een must-have, beste 7-drop en kan je bijna altijd spelen, of je nou voor of achter staat. Mocht hij generfed worden dan kan je hem weer de-dusten en daar twee legendaries van maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
RKwant schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:59:
[...]

The black knight doet het ook erg goed in deze meta :) Zelf ben ik ook wel een fan van Harrison Jones. Daarnaast speel ik Loatheb ook weer alleen die kan je niet craften(golden wel).
Golden Loatheb kan je alleen craften wanneer je de normale hebt. En het lijkt me niet dat hij een golden deck probeert te maken op het moment. ;)
g0tanks schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:36:
[...]

Dr. Boom is eigenlijk een must-have, beste 7-drop en kan je bijna altijd spelen, of je nou voor of achter staat. Mocht hij generfed worden dan kan je hem weer de-dusten en daar twee legendaries van maken. ;)
2 nog wel? Ik zou er nu bijna een paar gaan maken als investering. ;)

Gezien hij Rag heeft zou dit wel een goede zijn, gezien je dan 2x BGH targets hebt, dan heb je kans dat er 1 blijft leven. Anders zou ik liever voor iets gaan dat niet doodgaat door een BGH.
Verder blijf ik diverse class specifics belangrijker vinden, maarja dat hangt erg af aan je speelstijl, ik speel vrijwel alleen maar 2 classes, dus ja. (dat gezegd heb ik op Warlock na alle class legendaries die nodig zijn zoals Cenarius, Grommash, Neptulon/Al'Akir en Vol'Jin)

Ysera wordt vrijwel niet gespeeld meer, er zijn nu gewoon betere kaarten, zelf hou ik niet van RNG trouwens, ja je kan er episch door winnen, maar ook episch verliezen. Ik merk zelf dat ik er zeer geirriteerd door raak, verlies ik een skill match up omdat dit ander goed speelt, dan so be it, maar verlies ik omdat RNGesus niet aan mijn kant staat, dan ben ik het snel zat.

Zoals eerder gezegd is, is Dr. Boom goed, maar ook Black Knight. Heb je een bepaalde class die je heel leuk vindt, kijk dan is naar de class specific kaarten.

[ Voor 3% gewijzigd door Benjamin- op 25-01-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Benjamin- schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:09:
[...]

2 nog wel? Ik zou er nu bijna een paar gaan maken als investering. ;)
Brainfart aan mijn kant. 8)7 Je krijgt het dubbele aantal dust terug als normaal, maar kan er uiteraard nog steeds maar één andere legendary van craften. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
g0tanks schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:13:
[...]

Brainfart aan mijn kant. 8)7 Je krijgt het dubbele aantal dust terug als normaal, maar kan er uiteraard nog steeds maar één andere legendary van craften. :)
Nog een brainfart. Je krijgt 4x zoveel. Je krijgt namelijk 400 dust voor een normale Legendary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:27

Thompson

Beeromaniac

Hebben jullie ook een class waar je gewoon echt niet mee overweg kan?
Bij mij is dat overduidelijk rogue. Om een of andere reden heb ik daar nog nooit een ook maar 1 fatsoenlijk potje mee kunnen spelen.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:51
Thompson schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:46:
Bij mij is dat overduidelijk rogue. Om een of andere reden heb ik daar nog nooit een ook maar 1 fatsoenlijk potje mee kunnen spelen.
Shaman hier. Maar het is gewoon een kwestie van oefenen / games spelen. Alhoewel rogue op het moment nou niet 1 van de sterkste classes is op de ladder.

Heb in het begin van de beta veel paladin gespeeld maar als ik nu post gvg een poging zou wagen moet ik denk ik ook enkele tientallen games spelen om weer Ieren beetje fatsoenlijk de class te spelen.

Rogue is overigens wel 1 van mijn favoriete classes, miracle rogue had ik destijds echt heel veel fun en hogne winrate mee.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Rogue werkt natuurlijk met combo's, dat vereist dat je veel verder nadenkt, niet alleen wat je kan trekken, maar hoe je de combo wilt doen. Tevens is Rogue spell heavy met veel kleine spells, dus je combo's kan makkelijk uit 5 kaarten bestaan.

Zelf speel ik nooit Rogue, geen idee hoe goed ik er mee ben, maar de class trekt me totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Is EU ook voor jullie down?

*Doet het weer*

[ Voor 26% gewijzigd door An1mA op 25-01-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Zojuist toch wel een vreemde bug gehad: blijkbaar was het mijn beurt maar ik kon niks doen. End turn kon ik niet indrukken en ik zag ook niet dat ik een kaart had getrokken. Ik dacht dat mijn tegenstander tijd aan het rekken was totdat het weer opeens zijn beurt was, zonder dat er eerst zo'n touw begon te lopen. Toen het weer mijn beurt was zat er een lege ruimte in mijn hand, vermoedelijk de kaart die ik eerder had getrokken:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2Mb1I5i.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Apart, nooit gehad. Ik kom niet verder dan zwevende kaart, end turn knop die niet goed zit, en natuurlijk de verschuiving van het veld door consecration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
g0tanks schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:07:
Zojuist toch wel een vreemde bug gehad: blijkbaar was het mijn beurt maar ik kon niks doen. End turn kon ik niet indrukken en ik zag ook niet dat ik een kaart had getrokken. Ik dacht dat mijn tegenstander tijd aan het rekken was totdat het weer opeens zijn beurt was, zonder dat er eerst zo'n touw begon te lopen. Toen het weer mijn beurt was zat er een lege ruimte in mijn hand, vermoedelijk de kaart die ik eerder had getrokken:
[afbeelding]
Heb ik ook wel eens gehad, volgens mij kun je beter dan HS sluiten via de taskbar en reconnecten. Moet je wel snel doen, want soms ben je gereconnect met een rope ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 21:18

Ryada

She/Her

yo,

ik heb een tijd geen hearthstone meer gespeeld en ben nu weer begonnen.
ik zit nu op rank 14 maar heb even snel al mijn legendaries gedust en een leuk deck gemaakt.
ben altijd een rogue speler geweest en zal ik ook altijd blijven (in hearthstone in wow paladin ftw)
hier mijn deck:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ofytcvu.jpg
zou graag verder willen stijgen en een beetje tips willen krijgen over wat je nou het beste kan doen om de edge te krijgen in de game.
vaak genoeg gehad dat iemand mij naar 1 hp bracht en ik in 2 beurten die persoon 30 0de was wel leuk en dan word je ook blij maar ik heb het gevoel dat ik daarvoor dan grote fouten heb gemaakt.

de grind naar golden hero is lang. zit nu op 78 wins.

[ Voor 5% gewijzigd door Ryada op 26-01-2015 00:34 ]

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Ik zou zelf voorstellen:
-1 Sprint
-2 Harvest Golem
-2 Sen'jin Shieldmasta
+2 Iron Sensei
+1 Annoy-o-Tron
+2 Piloted Shredder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

g0tanks schreef op maandag 26 januari 2015 @ 00:43:
Ik zou zelf voorstellen:
-1 Sprint
-2 Harvest Golem
-2 Sen'jin Shieldmasta
+2 Iron Sensei
+1 Annoy-o-Tron
+2 Piloted Shredder
zou ik ook mogen vragen waarom je dat zou doen?
ik heb er namelijk 2 sprints in zitten omdat dit deckop combos relied en heel weinig card draw heeft.
harvest is zodat ik mijn board nog kan behoeden en er een favourable trade uit kan houden. ook zodat ik mijn wapen nog een boost kan geven omdat het een mech is.
en shield masta wou ik uiteindelijk vervangen door 1 2 5 taunt die niet door spells getartget kan worden en door 1 faceless of door malygos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Was de motivatie even vergeten :p, maar zelf dacht ik:
  • De extra sprint lijkt mij zelf een beetje overdreven, maar je kan wel gelijk hebben. In plaats daarvan een extra Annoy-o-Tron om te combineren met Iron Sensei, eventueel Arcane Nullifier kan ook zoals je zelf zegt.
  • Harvest Golem vervangen door Iron Sensei omdat Iron Sensei eigenlijk meteen actie vraagt van de tegenstander (soms in de vorm van harde removal in jouw voordeel). Daarnaast is Mechwarper + Annoy-o-Tron + Iron Sensei een ultieme combinatie en buffed Iron Sensei je andere mechs vaak al uit early AoE removal range.
  • Sen'jin vind ik zelf niet bijzonder sterk in een tempo deck dus vandaar dat deze wordt vervangen door Piloted Shredder, die mooi in het mech thema past en ook blijft plakken vanwege z'n deathrattle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

g0tanks schreef op maandag 26 januari 2015 @ 01:04:
Was de motivatie even vergeten :p, maar zelf dacht ik:
  • De extra sprint lijkt mij zelf een beetje overdreven, maar je kan wel gelijk hebben. In plaats daarvan een extra Annoy-o-Tron om te combineren met Iron Sensei, eventueel Arcane Nullifier kan ook zoals je zelf zegt.
  • Harvest Golem vervangen door Iron Sensei omdat Iron Sensei eigenlijk meteen actie vraagt van de tegenstander (soms in de vorm van harde removal in jouw voordeel). Daarnaast is Mechwarper + Annoy-o-Tron + Iron Sensei een ultieme combinatie en buffed Iron Sensei je andere mechs vaak al uit early AoE removal range.
  • Sen'jin vind ik zelf niet bijzonder sterk in een tempo deck dus vandaar dat deze wordt vervangen door Piloted Shredder, die mooi in het mech thema past en ook blijft plakken vanwege z'n deathrattle.
hmm daar heb je inderdaad een paar goeie punten.
die 2de sprint zal ik er helaas inlaten want ik heb net ook weer een game gehad waarmee ik aan het verliezen was. en toch nog heb kunnen winnen door een preparation + sprint.

die shieldmasta zit er alleen in ter opvulling (had geen dust meer en wou mn deck spelen)
ik zal eens naar iron sensei gaan kijken. of wacht ik ga er meteen naar kijken want ik ken die kaart niet.

arcane nullifier leek mij een hele goeie omdat je je board wat veiliger brengt en je meer tempo in je minions kan gooien doordat je niet hoeft te clearen.
dit vanwege dat de arcane niet door spells getarget kan worden en er minions in moeten worden gegooid.

shredder zou in principe goed werken maar naar mijn mening en ervaring past hij net niet in een tempo deck (ik kan het fout hebben.)

maarja ik ben ook maar een noob die pas net weer speelt ;) dus als ik iets zeg wat niet klopt zeg het maar want daar leer ik weer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Wat ik me ook net bedacht: misschien dat een Big Game Hunter handig is? Vrij veel decks hebben op dit moment Dr. Boom of andere targets voor BGH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

g0tanks schreef op maandag 26 januari 2015 @ 01:16:
Wat ik me ook net bedacht: misschien dat een Big Game Hunter handig is? Vrij veel decks hebben op dit moment Dr. Boom of andere targets voor BGH.
is BGH niet meer een control card of loop ik achter?
maar ik snap je redenering maar die 8.8 minions zijn meestal wel dood nog voor ze kunnen aanvallen.
als ze niet dood zijn dan negeer ik ze en tempo ik door ze heen.
(is wel lastig tegen handlock)
ik ga er inderdaad even over nadenken.
iig gaat er 1 iron sensei in mijn deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Thompson schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:46:
Speel alles wel. Mijn favo's zijn momenteel CW en Mech Mage.

Het zijn vooral decks die ik niet leuk vind. En dan voornamelijk de hersenloze speel-wat-je-kan decks, zoals Zoo en Face hunter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Bosmonster schreef op maandag 26 januari 2015 @ 07:25:
[...]

Speel alles wel. Mijn favo's zijn momenteel CW en Mech Mage.

Het zijn vooral decks die ik niet leuk vind. En dan voornamelijk de hersenloze speel-wat-je-kan decks, zoals Zoo en Face hunter.
Sorry hoor maar Mech Mage hoort imho. echt wel in het zelfde rijtje als de Zoo en Face Hunter.
Zelf ben ik ook geen fan van Zoo en Face Hunter maar decks die alleen goed zijn omdat ze de 7 á 8 beste legendary's in het deck zitten , zitten wat mij betreft op het zelfde niveau want dat is ook niet meer dan overleven om vervolgens maar gewoon hersenloos de ene naar de andere legendary te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
beuker19 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:51:
[...]

Sorry hoor maar Mech Mage hoort imho. echt wel in het zelfde rijtje als de Zoo en Face Hunter.
Dat ben ik echt niet met je eens. Er is veel meer synergie tussen units en de winconditie (zoals Antonidas).

Bij Zoo en face hunter maakt het over het algemeen niet zo heel veel uit wat je speelt, zolang het maar on curve is. Hier kun je een klein beetje in varieren, maar heel veel is het meestal niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 26-01-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Bosmonster schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:57:
[...]

Dat ben ik echt niet met je eens. Er is veel meer synergie tussen units en de winconditie (zoals Antonidas).

Bij Zoo en face hunter maakt het over het algemeen niet zo heel veel uit wat je speelt, zolang het maar on curve is. Hier kun je een klein beetje in varieren, maar heel veel is het meestal niet.
Er zijn meer dan genoeg Mech Mage spelers die geen Antonidas spelen/hebben en met de Annoy-o-Tron op het bord gewoon full face gaan en zorgen dat het bij beurt 6 is afgelopen net als de meeste Zoo en Hunters.
Het hele ding met de Mage decks in de huidige meta is dat er wel 10 verschillende soorten zijn met elk ook nog verschillende variaties.

Nu even wat anders want zijn er hier veel mensen die Hearthstone tracker gebruiken ?
Want ik heb namelijk het probleem dat de juiste uitslagen vaak niet goed worden weergegeven en zie regelmatig dat wanneer ik gewonnen heb er gewoon bij staat dat ik verloren heb.
Is het een bekend probleem , of heeft niemand anders er hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
beuker19 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:52:
[...]

Er zijn meer dan genoeg Mech Mage spelers die geen Antonidas spelen/hebben en met de Annoy-o-Tron op het bord gewoon full face gaan en zorgen dat het bij beurt 6 is afgelopen net als de meeste Zoo en Hunters.
Het hele ding met de Mage decks in de huidige meta is dat er wel 10 verschillende soorten zijn met elk ook nog verschillende variaties.

Nu even wat anders want zijn er hier veel mensen die Hearthstone tracker gebruiken ?
Want ik heb namelijk het probleem dat de juiste uitslagen vaak niet goed worden weergegeven en zie regelmatig dat wanneer ik gewonnen heb er gewoon bij staat dat ik verloren heb.
Ik gebruik Hearthstone Deck Tracker, werkt als een tiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
[...]

Dat haalt de lol ook wel van dat deck af dan idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
[...]

Ik gebruik het ook, en je moet inderdaad heel erg opletten om je stats betrouwbaar te houden. Hij wil ook nog wel vaak hele matches missen en gewoon stoppen met tracken.
Dus eigenlijk redelijk kut de laatste tijd.
Vooral omdat ik de decklist vaak open zet met Heartstone windowed er overheen, dan moet je de decklist eerst wegklappen om te checken of het klopt.

Ik heb zelf nogal de neiging om geen opmerkingen/leerpunten te noteren bij al te makkelijk winstpotjes, (maar screenshotjes te maken van mijn overweldigende board) dus dan verlies je snel het overzicht of je nu wel of niet hebt gewonnen, drie of 4 potjes geleden.

Maar ik noteer bij verlies wel vaak een (sacrastische) opmerking : "huntard" of "zoo, dus kansloos" of "Handlock: kon geen BGH en naturalize vinden", dus verliespartijen worden bij mij daardoor iets beter geregistreerd: slecht voor de stats.

Bij Arena valt het vooral op, daar zit zelden een foutloze serie in: op 6-9 potjes zitten er bijna altijd 1 of 2 fouten in, dus grofweg 10-25% fout geregistreerd. Dat is erg matig voor een programma dat statistieken op de % nauwkeurig wil produceren. Gaat vaak fout bij concede van de tegenstander.

De grafieken werken ook al tijden niet optimaal, dus eigenlijk tijd voor iets anders. Ook al tijden geen update gezien. Maar erg zonde van de history...

[ Voor 13% gewijzigd door ir_richman op 26-01-2015 11:06 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Net verloren door een te vervelende bug. Tegenstander en ik hebben beide Ragnaros op het board + andere minions. Ik heb ook Kel'Tuzad dus voel me wel redelijk goed.

Ragnaros van tegenstander schiet mijn Ragnaros met vuurbal. Ik denk "niks aan de hand", maar Kel'Tuzad revivede mijn Ragnaros NIET! Ik weet dat die mechanics vreemd werken maar dit sloeg nergens op! :(

Hoe het precies werkt is me niet duidelijk. Ik had eerst mijn Rag gespeeld, toen hij die van hem en daarna speelde ik KT. Het schijnt ook dat KT zichzelf kan ressen als hij door een vijandige Rag wordt gekilled. Ook dat slaat overigens nergens op, de volgorde waarin die abilities triggeren is verkeerd om.

[ Voor 38% gewijzigd door Morphs op 26-01-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
Ticket aanmaken en op het forum plaatsen
Dit is inderdaad een bug.

Wel is het zo dat de deathrattles op volgorde van summonen worden afgewerkt oftewel

Maar kel kan nooit zichzelf summonen als dit wel gebeurd is dit een hele vreemde bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Dit is geen bug. Kel'Thuzad revived op het einde van de beurt alleen minions die in die beurt zijn doodgegaan (in de volgorde dat ze zijn doodgegaan), niet die zijn doodgegaan op het einde van de beurt! KT revived bijvoorbeeld ook geen Sylvanas waarop een Power Overwhelming is gezet en die daardoor op het einde van de beurt doodgaat. http://hearthstone.gamepedia.com/Kel%27Thuzad

Dat KT zichzelf kon resurrecten als hij geraakt werd door Ragnaros was inderdaad een bug en dat is verholpen tijdens de laatste patch, nu doet hij dat niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door PCBaas op 26-01-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
DAt ligt eraan als sylvana voor kel gesummend wordt wordt die wel zeker weer tot leven gewekt ivm deathrattle afwerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

is er op dit moment iemand online die even een vriendschappelijk potje tegen mij wilt spelen om mij wat tips te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:51
wambamNL schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:35:
is er op dit moment iemand online die even een vriendschappelijk potje tegen mij wilt spelen om mij wat tips te geven?
Sure, ben nog wel ff online Blockbuster#2813

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

wambamNL schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:35:
Wat is je battlenet?

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

zal em ff posten 1 sec.
Freelance schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:57:
[...]

Sure, ben nog wel ff online Blockbuster#2813
mijn btag is wambam#1347
ik kan niemand toevoegen zit op mijn mobie ;)
dus je zou mij moeten toevoegen zodat ik je kan accepteren.
sorry voor de late reactie ik was net midden in een potje.

[ Voor 121% gewijzigd door Ryada op 26-01-2015 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb een gimmick hunterdeck gemaakt. De minionless hunter. Er zitten geen minions, of spells die minions summonen, in.

Het bestaat uit alle secrets behalve snake trap, spells en weapons. Verder doet de hero power best veel damage. Ik kan er rond rank 18 redelijk mee uit de voeten en ik kan me indenken dat het als tegenstander heel irritant is. Constant board control, maar steeds tegen traps moeten boksen.

Het leuke is ook dat het heel veel kaarten van tegenstanders teniet doet, omdat ze alleen tegen minions zijn. Hex, sap, flamestrike, mirror entity, ice armor, execute, shield slam, flame cannon, SW pain, SW death, poly, bgh, mc (tech), etc.
Verder doet taunt niets, silence is nutteloos.

Best grappig.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Gister toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en 60 packs gekocht..
Koop ik *gvd* classics..... Nou speel ik pas een maandje ofzo dus ik kan die kaarten gelukkig ook allemaal nog gebruiken :P
Licht geïrriteerd (blizz heeft het echt te makkelijk gemaakt dit fout te doen, vast expres) ook nog 60 gvg packs gekocht. Dat waren leuke 40 min zeg! 14 golden cards, 5 legendaries (wel incl. murkey), veel epics.
Uiteindelijk 4000dust erbij en meteen Dr Boom en Archmage Antonidas gecraft.
Mijn Mechmage is nu perfect :D
Mijn theorycrafting is ook doorgeslagen, gister wel 10 verschillende decks gemaakt.
Maar sommige decks werken gewoonweg niet... puur goede kaarten bij elkaar gooien geeft bij mij minder winst. Teveel kaarten die samen moeten werken werkt ook niet goed.

Zo had ik een deck gemaakt met 2x hobgoblin en dan tig 1 attacks. als het allemaal mooi uitkomt is het heel sterk.. anders mis je echt kracht.
Alleen bij warrior werkt hobgoblin geweldig! icm met armorsmith en apocolyte en die 1 attack enrage mech! (de rest van het deck blijft dan wel gewoon normaal)

Wil vanavond eens een murlock shaman maken (aangezien ik toch alle murlocks heb :P) dat moet ook goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Gisteren maar eens met dat 'Strifeco's Winstreakadin' deck gespeeld waarmee hij het wereld record winstreak mee heeft gehaald (44 wins geloof ik). Wat een strak deck is dat zeg. Tot nu toe nog niet mee verloren en in één keer van lvl 11 naar lvl 7. Zit inmiddels op 11 wins op rij of zo.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt bizar veel geluk had sommige potjes maar toch. Mensen zijn zo bang voor 'dudes' dat er soms meerdere kaarten op worden gespeeld om ze te verwijderen dus zelfs als je ze niet kunt buffen heb je al value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Had die Streakadin ook geprobeerd, maar was niet zo onder de indruk eigenlijk. Eerste 2 games zelfs verloren (op rank 8 ), daarna wel paar games gewonnen, maar het was nooit echt overtuigend.

Liep vooral tegen veel hunters aan, waarbij het deck echt veel te traag voelde, zeker als je draw niet optimaal is.

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 27-01-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:27

Thompson

Beeromaniac

aicaramba schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:25:
Ik heb een gimmick hunterdeck gemaakt. De minionless hunter. Er zitten geen minions, of spells die minions summonen, in.

Het bestaat uit alle secrets behalve snake trap, spells en weapons. Verder doet de hero power best veel damage. Ik kan er rond rank 18 redelijk mee uit de voeten en ik kan me indenken dat het als tegenstander heel irritant is. Constant board control, maar steeds tegen traps moeten boksen.

Het leuke is ook dat het heel veel kaarten van tegenstanders teniet doet, omdat ze alleen tegen minions zijn. Hex, sap, flamestrike, mirror entity, ice armor, execute, shield slam, flame cannon, SW pain, SW death, poly, bgh, mc (tech), etc.
Verder doet taunt niets, silence is nutteloos.

Best grappig.
Zoiets had ik laatst in arena tegen me met een hunter. Denk dat ik wel 4x explosive trap tegen me heb gehad. Schijt irritant :( Uiteindelijk nog maar net gewonnen, had gelukkig een paar stevige endgame minions.

Kom nu in ranked zo rond rang 14 veel mech mage tegen. Als die geen Antonidas krijgen, zijn er dan nog andere win condities? Ik heb nu namelijk elke keer dat ze in de endgame antonidas kunnen combineren met wat spare parts en daardoor gewoon idioot veel fireballs hebben waar je het op verliest.

[ Voor 12% gewijzigd door Thompson op 27-01-2015 10:40 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

nope mech mage heeft geen andere win conditie ze proberen alleen maar te stallen tot ze antinidas kunnen summonen.
(moet je wambam tegen je hebben die antonidas gwn sapped zodat hij er een beurt extra over doet xd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Bosmonster schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:30:
Had die Streakadin ook geprobeerd, maar was niet zo onder de indruk eigenlijk. Eerste 2 games zelfs verloren (op rank 8 ), daarna wel paar games gewonnen, maar het was nooit echt overtuigend.

Liep vooral tegen veel hunters aan, waarbij het deck echt veel te traag voelde, zeker als je draw niet optimaal is.
Hunters gingen ook best okay. Wel een paar keer met topdecking gewonnen of met één health (wat ik al zei, ik had echt mazzel soms), maar het deck heeft ook wel bijhoorlijk wat mogelijkheden dat veel kaarten je kunnen redden. Nou ja, we zien wel hoe lang mijn winstreak aan blijft, vast niet lang :)

Maar hunter blijft altijd lastig, met bijna elk deck geldt dat je verliest tegen hunter als je geen goede draw hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
wambamNL schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:42:
nope mech mage heeft geen andere win conditie ze proberen alleen maar te stallen tot ze antinidas kunnen summonen.
(moet je wambam tegen je hebben die antonidas gwn sapped zodat hij er een beurt extra over doet xd)
Ik speel Antonidas alleen als ik lethal heb de volgende turn eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Bosmonster schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:48:
[...]

Maar dan heeft het toch geen nut als je de volgende turn zowieso Lethal hebt?
Of begrijp ik hem nu verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Bosmonster schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:48:
[...]

Net een paar potjes gespeeld met mijn Mechmage.
Gewoon lekker coin bewaren tot turn 8, dan Anton > coin > 2 x spareparts (liefst 1 stealth op Anton) > BAM 3 fireballs :D
Next turn Echo + fireball..
2 x insta concede... en 1 keer moest ik op turn 9 nog Dr Boom droppen voor de concede :P

Ik maak altijd decks met "wat als, wat als". Dan heb je dus vaak een hoop kaarten die je moet bewaren tot dat "als" komt. Dat frustreert en gimped je super hard.
Nu heb ik gewoon een hoop minions die hun mama dik waard zijn, met een beetje draw een sterk curve/control tot het vuurwerk begint.
Ik vind het zoveel fijner als je niet voor elke minion moet wachten op de combo of dat je de battlecry kunt benutten.
Je trekt gewoon je eigen plan en gaat een beetje mee met wat de tegenstander speelt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
wambamNL schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:51:
[...]

Maar dan heeft het toch geen nut als je de volgende turn zowieso Lethal hebt?
Of begrijp ik hem nu verkeerd.
Ik bedoel als ik met Antonidas lethal heb erna. Tegenstander eerst naar 13 brengen bijvoorbeeld, dan Antonidas + 2 spells. Volgende beurt lethal.

Van de meeste decks weet je wel of ze heals hebben of niet bijvoorbeeld. Daarnaast zijn ze anders genoodzaakt te healen en Antonidas te removen, wat voor hen alsnog tempo loss oplevert en meestal weinig meer uitmaakt.

Grootste uitdaging is weten wanneer je moet traden en wanneer je voor face moet gaan. Antonidas is daar een belangrijk onderdeel in. En dat is ook wat het deck leuk maakt in mijn ogen.

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 27-01-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Wat kan ik verbeteren aan mijn deck?
http://www.hearthhead.com...MvS7zv67MEV7zER7zEd7MCk8R

Hetgeen waar ik aan denk is om piloted skygolem te vervangen door schredder.
Of zou ik beter juist een extra piloted schedder (goedkoper) nemen?
Of ruilen voor een portal?

[ Voor 34% gewijzigd door Predje op 27-01-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Drop de Spewers voor Spider Tanks. Switch de sky golem voor een shredder inderdaad.

Verder is Mech Warper extreem OP, dus daar wil je er zeker 2 van.

Portal is een superleuke spell, maar vind ik eigenlijk niet in een Mech-deck passen.

[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 27-01-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
beuker19 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:51:
[...]

Zelf ben ik ook geen fan van Zoo en Face Hunter maar decks die alleen goed zijn omdat ze de 7 á 8 beste legendary's in het deck zitten , zitten wat mij betreft op het zelfde niveau want dat is ook niet meer dan overleven om vervolgens maar gewoon hersenloos de ene naar de andere legendary te spelen.
Heb je ook die Legendaries en heb je weleens zo'n control deck gespeeld?
Control match ups vragen veel meer van je dan aggro decks. Heel veel kaarten zijn alleen goed in bepaalde situaties, daardoor moet je ook heel vaak keuzes maken die niet optimaal zijn, simpelweg omdat je de body nodig hebt van bijvoorbeeld Guardian of Kings, Sylvanas, The Black Knight, Harrison Jones enz enz, terwijl andere keren je juist die kaarten vast blijft houden en niet meer doet dan een hero power.

Ik heb zat control Paladin potjes tot fatigue gespeeld tegen andere control decks, ik win bijna altijd al mijn control match ups, waarom? Omdat ik de zet tussen greedy en tactische zet goed kan onderscheiden, en dat is iets dat aggro niet hoeft te doen.

Maargoed, ga jij vooral hersenloos die legendaries spelen als je denkt daarmee te winnen, geloof me daar kom je alleen nooit op een hoge rank mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Bosmonster schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:24:
Drop de Spewers voor Spider Tanks. Switch de sky golem voor een shredder inderdaad.

Verder is Mech Warper extreem OP, dus daar wil je er zeker 2 van.

Portal is een superleuke spell, maar vind ik eigenlijk niet in een Mech-deck passen.
Thx, idd ik had bedacht dat de +spelldmg wel lekker zou zijn, maar early/mid heb ik te weinig dmg spells.
Dus idd betere mechs daarvoor.. tanks of harvesters nog beter?
Golem voor schredder, check.

Portal is puur voor fun. Wat je krijgt is altijd wel goed en aanzienlijk vaak heel goed, heb al de meest imba cards gehad op turn 4-5. Schredder zorgt voor dezelfde fun.. zo lekker als daar een garrosh uitkomt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ik gebruik zelf Portal in mijn deck omdat de synergy met Mana Wyrm en Antonidas goed is, maar in Mech zou ik hem absoluut niet gebruiken, teveel kaarten die meer synergy hebben.
Vergeet ook niet dat ook al kost een minion minder, je bent nog steeds 2 mana kwijt aan de spell, je kan het ook meer zien als een omgekeerde Shaman kaart (overload die je voor je het spelen van de kaart hebt ipv daarna)

Er komen zeker leuke kaarten uit, maar ook echt slechte kaarten die je niet eens wilt spelen omdat ze negatief voor je zijn. Dus ja ik zou persoonlijk graag iets beters er voor in doen, als de synergy niet zo goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Benjamin- schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:38:
[...]

Heb je ook die Legendaries en heb je weleens zo'n control deck gespeeld?
Control match ups vragen veel meer van je dan aggro decks. Heel veel kaarten zijn alleen goed in bepaalde situaties, daardoor moet je ook heel vaak keuzes maken die niet optimaal zijn, simpelweg omdat je de body nodig hebt van bijvoorbeeld Guardian of Kings, Sylvanas, The Black Knight, Harrison Jones enz enz, terwijl andere keren je juist die kaarten vast blijft houden en niet meer doet dan een hero power.

Ik heb zat control Paladin potjes tot fatigue gespeeld tegen andere control decks, ik win bijna altijd al mijn control match ups, waarom? Omdat ik de zet tussen greedy en tactische zet goed kan onderscheiden, en dat is iets dat aggro niet hoeft te doen.

Maargoed, ga jij vooral hersenloos die legendaries spelen als je denkt daarmee te winnen, geloof me daar kom je alleen nooit op een hoge rank mee.
Paladin is zeker moeilijker omdat er meerde varianten op te spelen zijn maar Warrior , Handlock en Ramp druid zijn net zo voorspelbaar als de meeste aggro decks imho. en er komt wel iets meer skill bij kijken maar je hoeft echt niet te overdrijven hoor.
Vaak genoeg verlies ik in control match ups omdat ik sneller door mijn counters heen ben dan de tegenstander omndat ik bijv. bepaalde kaarten niet heb of gewoon weg minder legendary's heb.
En ook ik ben geen voorstander van aggro decks maar (goede)control decks kosten gewoon meer geld/tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Ok, zo dan; http://www.hearthhead.com...MvO7MvS7zv67MEV7zEd7zEi8R

Wellicht mirror image eruit voor extra chugga of toch wel flamestrike.. de rest van de kaarten staan eigenlijk wel goed. 2x apprentis is toch wel lekker met al die fireballs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Mirror images is best OK als opener met mana worm of als bescherming tegen je Antonidas (+ gratis fireball), dus die vind ik best ok in deze setup.

Speel hem zelf met 2 Fireballs al standaard, maar dat zijn keuzes die je zelf kunt maken als je speelt denk ik. Dat zijn dan nog kleine variaties waar je mee kunt experimenteren.

Harvester vs Spider Tank is ook persoonlijke voorkeur. Ik vind de Spider Tank fijner, omdat ie makkelijker trade met bijvoorbeeld 2/3's, maar veel mensen spelen met Harvesters.

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 27-01-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
beuker19 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:59:
[...]

Paladin is zeker moeilijker omdat er meerde varianten op te spelen zijn maar Warrior , Handlock en Ramp druid zijn net zo voorspelbaar als de meeste aggro decks imho. en er komt wel iets meer skill bij kijken maar je hoeft echt niet te overdrijven hoor.
Vaak genoeg verlies ik in control match ups omdat ik sneller door mijn counters heen ben dan de tegenstander omndat ik bijv. bepaalde kaarten niet heb of gewoon weg minder legendary's heb.
En ook ik ben geen voorstander van aggro decks maar (goede)control decks kosten gewoon meer geld/tijd
Maar Ramp en Handlock spelen helemaal niet veel Legendaries, iets van 3. Paladin en Warrior spelen de meeste Legendaries gemiddeld, vooral Warrior.

Ja Warrior decks zijn extreem voorspelbaar, maar dat maakt niet heel veel uit. Als Paladin weet ik natuurlijk wel dat ik niet moet gaan healen tenzij ik onder de 10 kom of Alex is gespeeld, maar buiten dat blijft het dat je heel goed moet nadenken wanneer je iets speelt, zo ook voor de Warrior, ik speel geen heal totdat Alex is gespeeld, en de Warrior weet dat. Hij weet dat ik Tirion heb, en ik weet dat hij Harrison heeft. Wat ga je baiten, wat laat je.

Control is gewoon zoveel moeilijker, je moet veel beter bijhouden wat er gespeeld is en wat er gaat komen, iedere kaart die je speelt is zowat een reactie, zelfs wanneer het lijkt dat jij de aggressor bent, blijf je reactief spelen. Je speelt niet een kaart omdat je daar damage mee kan doen enz, maar je speelt een kaart omdat je denkt dat de ander bepaalde kaarten gaat spelen en je daarmee de beste keuze maakt.

Dat je control verliest omdat je niet alle kaarten hebt, dat geloof ik direct, maar dat is nogal logisch, voordat perfecte Paladin decks kon maken (met perfect bedoel ik dat ik alle kaarten kan gebruiken die ik wil), had ik het ook veel moeilijker, maar omdat iemand betere kaarten heeft, betekent niet dat control makkelijker is. Op de rank die ik ben heeft iedereen alle kaarten voor het deck dat ze spelen, dan is het vooral skill dat bepaald of je gaat winnen (en natuurlijk hoe je deck precies gemaakt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Benjamin- schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:13:
[...]

Control is gewoon zoveel moeilijker, je moet veel beter bijhouden wat er gespeeld is en wat er gaat komen, iedere kaart die je speelt is zowat een reactie, zelfs wanneer het lijkt dat jij de aggressor bent, blijf je reactief spelen. Je speelt niet een kaart omdat je daar damage mee kan doen enz, maar je speelt een kaart omdat je denkt dat de ander bepaalde kaarten gaat spelen en je daarmee de beste keuze maakt.
Dat geldt eigenlijk alleen voor Control vs Control. Met een control warrior vs een face hunter bijvoorbeeld is het al weer veel meer "speel wat je kan on curve en hoop dat je de aggressie op tijd kan stopen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Benjamin- schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:13:
[...]

Maar Ramp en Handlock spelen helemaal niet veel Legendaries, iets van 3. Paladin en Warrior spelen de meeste Legendaries gemiddeld, vooral Warrior.

Ja Warrior decks zijn extreem voorspelbaar, maar dat maakt niet heel veel uit. Als Paladin weet ik natuurlijk wel dat ik niet moet gaan healen tenzij ik onder de 10 kom of Alex is gespeeld, maar buiten dat blijft het dat je heel goed moet nadenken wanneer je iets speelt, zo ook voor de Warrior, ik speel geen heal totdat Alex is gespeeld, en de Warrior weet dat. Hij weet dat ik Tirion heb, en ik weet dat hij Harrison heeft. Wat ga je baiten, wat laat je.

Dat je control verliest omdat je niet alle kaarten hebt, dat geloof ik direct, maar dat is nogal logisch, voordat perfecte Paladin decks kon maken (met perfect bedoel ik dat ik alle kaarten kan gebruiken die ik wil), had ik het ook veel moeilijker, maar omdat iemand betere kaarten heeft, betekent niet dat control makkelijker is. Op de rank die ik ben heeft iedereen alle kaarten voor het deck dat ze spelen, dan is het vooral skill dat bepaald of je gaat winnen (en natuurlijk hoe je deck precies gemaakt is)
Natuurlijk is skill belangrijk maar ik maak helaas zeker tussen rang 10 tot 3 mee dat veel spelers minder skill hebben dan mij maar gewoon winnen puur omdat ze bijna elke legendary in hun deck stoppen.
Dat is gewoon jammer en werk helaas aggro decks ook behoorlijk in de hand want dat is het wel mogelijk om met een deck van 1000 dust misschien wel legend te worden maar ik weiger dat omdat ik control veel leuker vind en ik daar meer uitdaging in zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Control draait grotendeels om legendaries, dus dat is niet zo gek. Je wilt grote minions en de beste daarvan zijn legendaries. En de effecten hebben ook vaak een control-achtig karakter.

Zonder de juiste legendaries heb je als je control wilt spelen inderdaad een flinke streep achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Bosmonster schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:23:
[...]

Dat geldt eigenlijk alleen voor Control vs Control. Met een control warrior vs een face hunter bijvoorbeeld is het al weer veel meer "speel wat je kan on curve en hoop dat je de aggressie op tijd kan stopen".
Warrior heeft dat zeker, Paladin wat minder, die heeft toch vaak wat moeilijkere keuzes, wat speel je bijvoorbeeld turn 4?
Maar uiteindelijk is Face Hunter altijd unskilled en sleept iedereen naar beneden naar zijn niveau.
beuker19 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:27:
[...]

Natuurlijk is skill belangrijk maar ik maak helaas zeker tussen rang 10 tot 3 mee dat veel spelers minder skill hebben dan mij maar gewoon winnen puur omdat ze bijna elke legendary in hun deck stoppen.
Dat is gewoon jammer en werk helaas aggro decks ook behoorlijk in de hand want dat is het wel mogelijk om met een deck van 1000 dust misschien wel legend te worden maar ik weiger dat omdat ik control veel leuker vind en ik daar meer uitdaging in zie.
Iedere Legendary in je deck stoppen is sowieso slecht. Sjow's Warrior die heel populair is heeft er 7, zelf speel ik er 6, al wordt er daar 1 vaak uitgewisseld door Sky Golem, namelijk Cairne. Maar Cairne is niet RNG plus de mijne is gold. :P

Los van dit alles vereist control gewoon veel meer skill dan aggro, aggro is gewoon face tenzij er taunt is of een hele effectieve trade. Zodra je echt moet nadenken, dan heb je waarschijnlijk verloren. Terwijl bij control het andersom is, zodra je stopt moet goed nadenken heb je verloren.
Er is een reden waarom mensen constant zoo en hunter spelen om Legendary te worden, dat is niet perse omdat ze zo overpowered zijn, maar 1 omdat ze heel snel spelen, en 2 omdat ze er amper bij na hoeven te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 14:46

ini

Life is what you make of it

Zijn er veel tweakers die hearthstone streamers volgen op twitch/youtube?

Ik merk dat ik zelf toch wel een paar keer per week een YouTube van Trump of Force bekijk.

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
ini schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:17:

Ik merk dat ik zelf toch wel een paar keer per week een YouTube van Trump of Force bekijk.
Ja hoor, ik kijk dagelijks streams op twitch en youtube vods van strifecro op mijn mobiel. Helaas kun je geen twitch vods bekijken via de mobiele app van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Benjamin- schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:58:
[...]

Warrior heeft dat zeker, Paladin wat minder, die heeft toch vaak wat moeilijkere keuzes, wat speel je bijvoorbeeld turn 4?
Maar uiteindelijk is Face Hunter altijd unskilled en sleept iedereen naar beneden naar zijn niveau.

[...]

Iedere Legendary in je deck stoppen is sowieso slecht. Sjow's Warrior die heel populair is heeft er 7, zelf speel ik er 6, al wordt er daar 1 vaak uitgewisseld door Sky Golem, namelijk Cairne. Maar Cairne is niet RNG plus de mijne is gold. :P

Los van dit alles vereist control gewoon veel meer skill dan aggro, aggro is gewoon face tenzij er taunt is of een hele effectieve trade. Zodra je echt moet nadenken, dan heb je waarschijnlijk verloren. Terwijl bij control het andersom is, zodra je stopt moet goed nadenken heb je verloren.
Er is een reden waarom mensen constant zoo en hunter spelen om Legendary te worden, dat is niet perse omdat ze zo overpowered zijn, maar 1 omdat ze heel snel spelen, en 2 omdat ze er amper bij na hoeven te denken.
Nou sorry hoor maar jij maakt het spannender dan het is.
Ja en skill is belangrijk maar de goede hebben kaarten ook want dan kun je nog zo slim zijn als de tegenstander gewoon als control warrior wel de 7 legendary's heeft en jij niet ben je gewoon zwakker.
Zo is helaas de realiteit en het ranking systeem maakt het dat wanneer je legend wil worden je sneller af ben als zoo/hunter dan wanneer je control speelt en dan is het aan Blizzard om er iets tegen te doen of juist niet.
Zelf houd ik meer van control maar baal er wel van dat wanneer je niet alle juiste kaarten hebt je en verliest van aggro decks en verliest van control decks en als ik dan de rankings heel belangrijk vind (zo ver is het nog niet) dan is er eigenlijk nog maar 1 keus over ja.
ini schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:17:

Ja hoor regelmatig naar Amaz , Trump of de andere bekende streamers maar het ligt er aan met welk deck ze spelen want sommige decks zijn heel leuk om te zien en zoals de discussie hier boven al aan gaf over nagedacht moet worden maar een control Warrior , freeze Mage of mill Druid vind ik zo niets aan en zal daar dan ook niet snel naar blijven kijken.
Arena runs vind ik bijna altijd wel leuk omdat het meer variatie heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door beuker19 op 27-01-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Trump vind ik beetje saai tegenwoordig. Forsen nog wel tijdje gekeken, maar daar word ik echt helemaal gestoord van na een tijdje :P

Amaz blijf ik het leukste vinden, altijd lekker vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die Face Hunter haat :'(
Ik speel ook face hunter constructed. IMO enige betaalbare deck dat enigszins mee kan komen op dit moment. Ik speel een variant zonder legendaries en met maar 1 of 2 rares. Als er een control deck is dat ik kan spelen voor rond de 600 dust (daar heb ik dit deck voor gecraft) hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 14:46

ini

Life is what you make of it

Amaz blijf ik het leukste vinden, altijd lekker vrolijk.
'do we win?' :)

Zijn er nog plekken waar toernooien/leuke matches etc gecast worden, op Ihearthu had je vroeger king of the hill potjes, best of 5.

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:42:
Ik speel ook face hunter constructed. IMO enige betaalbare deck dat enigszins mee kan komen op dit moment. Ik speel een variant zonder legendaries en met maar 1 of 2 rares. Als er een control deck is dat ik kan spelen voor rond de 600 dust (daar heb ik dit deck voor gecraft) hoor ik het graag ;)
Ik snap wel waarom mensen het spelen. Zelf heb ik teveel eergevoel om zo laf te spelen.
Linksom of rechtsom je gaat puur voor de winst.
Ok, dat doet iedereen natuurlijk. Maar facehunters zo snel mogelijk zodat de ander niks terug kan doen.
Een beetje zoals met een groepje iemand in elkaar slaan. Ook laf, maar wel doeltreffend.
Ik doe ook maar gewoon concede bij hunters die op turn 1 natuurlijk undertaker, coin, webspinner doen.
Geen eer aan te behalen, geen fun. Laat ze maar door, hoef ik mijn tijd niet aan te verdoen. Ik ga wel lekker verder naar het volgende leuke potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:42:
Geen haat maar het is vervelend om tegen te spelen maar het is precies wat je zegt want een gemiddeld control deck kost als minimaal 6 X 1600 dust en dan heb je alleen de legendary's nog maar.
Had graag gezien dat er meer variatie in decks en kaarten was en dat het misschien iets makkelijker was om legendary's te craften want ook dat is gewoon abnormaal duur.
Predje schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:56:
[...]

Ik snap wel waarom mensen het spelen. Zelf heb ik teveel eergevoel om zo laf te spelen.
Ok, dat doet iedereen natuurlijk. Maar facehunters zo snel mogelijk zodat de ander niks terug kan doen.
Een beetje zoals met een groepje iemand in elkaar slaan. Ook laf, maar wel doeltreffend.
Ik doe ook maar gewoon concede bij hunters die op turn 1 natuurlijk undertaker, coin, webspinner doen.
Geen eer aan te behalen, geen fun. Laat ze maar door, hoef ik mijn tijd niet aan te verdoen. Ik ga wel lekker verder naar het volgende leuke potje.
Dat vind ik ook wat ver gaan want het zijn gewoon 2 goede kaarten en bijna alle ook midrange/control hunter beginnen met deze combo omdat hij gewoon sterk en dus logisch is.
Dan kun je ook potje wel leaven waar de Druid Wild Growth speelt of de Warrior de Fiery Win Axe want dat is dan net zo toch ?

[ Voor 38% gewijzigd door beuker19 op 27-01-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:58:
[...]

Geen haat maar het is vervelend om tegen te spelen maar het is precies wat je zegt want een gemiddeld control deck kost als minimaal 6 X 1600 dust en dan heb je alleen de legendary's nog maar.
Had graag gezien dat er meer variatie in decks en kaarten was en dat het misschien iets makkelijker was om legendary's te craften want ook dat is gewoon abnormaal duur.
Jup. Ondanks dat ik wel een fan ben van rush/agro/token etc. decks. Zou ik dit deck waarschijnlijk niet spelen als er een ander deck ook zo betaalbaar zou zijn.
Predje schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:56:
[...]

Tja snel winnen is gewoon een win condition waarop je je deck kunt baseren. Dat heeft niks met laf te maken?
Er zijn ook genoeg mensen die control spelen en vaak end game winnen met dikke creatures. DAar kan jij weer op zeggen: "Dat is net zoiets als iemand die veel groter en sterker is een klein kind in elkaar slaan". Die vergelijkingen slaan natuurlijk nergens op :+

Via http://www.woorden.org/woord/laf = "1) als je niet durft wat je moet doen"
Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]