Bosmonster schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:09:
[...]
Apple wil niet meer geld, Apple corrigeert de prijzen naar inflatie en nieuwe belastingregels.
Het lijkt heel veel. Van 89 naar 99 cent ofzo hoor je niemand over, maar als het gaat om een zelfde percentage voor 60 euro wordt het natuurlijk wel ineens een hoop geld. En bij Blizzard card packs gaat het om dat soort bedragen helaas.
Uiteindelijk boeit het niet, we leven in een internationale wereld met verschillende valuta en belastingstelsels, dus de prijzen zullen altijd blijven fluctueren. Maar om te zeggen dat Apple of Blizzard dit doet "om meer geld te verdienen", is wel erg kort door de bocht. Als dat hun doel was hadden ze een algemene prijsverhoging doorgevoerd.
En gaan ze de prijzen lager maken wanneer er deflatie is?
Apple doet alleen wijziging die ze goed uitkomt, logisch, het is een bedrijf. Maar kom nu niet aan dat ze dit moeten doen. Andere doen het niet, dus in verhouding wilt Apple dus wel meer geld zien.
Maargoed we zullen zien wat Apple doet wanneer de koersen voordelig voor hun inkomsten is, kijken of ze de prijzen dan verlagen. Ik schat van niet.
Maar ik heb maar weer eens mijn deck aangepast.
Ik heb een Quartermaster vervangen met een Antique Healbot. Mijn ervaring is dat 2 Quartermasters weinig value heeft, in vrijwel alle gevallen speel ik een Muster voor turn 8 om direct de combo te doen, en omdat iedereen weet dat ze direct verwijderd moeten worden, leven eigenlijk nooit lang genoeg. Kunnen ze er toch niet mee dealen, dan win ik sowieso, want dat betekent gewoon dat ik bord control heb/krijg.
Het enige nadeel is dat ik misschien wat langer moet wachten op de combo compleet te hebben, maar lategame heb ik toch zat goede kaarten dat dit niet zo belangrijk is, het is voor mij dan een soort van finisher, tot die tijd kan ik wel board control houden.
De Antique Healbot is voor mij een belangrijke Heal, ondanks dat ik Zoo, Hunter en Mechmage redelijk vaak kan vertragen, is mijn health tegen de tijd dat ik echt harde control krijg, erg laag, wanneer ik dan niet mijn Guardian of Kings of Lay on Hands trek, dan heb ik een flink probleem, tevens zijn ze bijna nergens mee te combineren, terwijl Healbot dit veel makkelijker kan.
Uiteindelijk heb ik die health tegen aggro nodig, terwijl de 2de Quartermaster niet nodig is, tegen Control win ik sowieso toch vrijwel altijd wel doordat mijn deck heel erg gericht is op control.
Mijn 2de verandering is Kel'Thuzad voor Dr. Boom, al overweeg ik deze naar Sneed's te veranderen (deze heb ik echter op dit moment nog niet). De simpele reden is dat geen andere 7 damage drops heb, en omdat iedereen BGH heeft, is de 7/7 vaak een dead card. Dr. Boom is nog steeds een hele goede kaart, maar hij is gewoon veel beter in een deck waar meer 7+ damage kaarten inzitten.
Kel'Thuzad voor nu vooral een probeersel, maar omdat ik lategame vaak board control heb, maakt die Kel'Thuzad een goede kaart om deze ook makkelijk te houden. Daarnaast is het een zeer gewilde target voor hard removal, dit komt dan weer goed uit met andere kaarten zoals Tirion, Sylvana's enz, want je kan niet alles zo verwijderen.
De reden om het mogelijk te veranderen naar Sneed's, is omdat deze beter alleen op het veld doet, beetje hetzelfde argument als bij Sylvana's en Cairne. De ene geeft je meer control, en de andere geeft je gewoon 2 bodies.
[
Voor 48% gewijzigd door
Benjamin- op 14-01-2015 17:15
]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900