[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.308 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Dacht kies eens een keer hunter in arena, speel ik nooit en had er 2 quests voor.

0-3. Elk potje ook gewoon compleet kansloos. In het begin een paar kaarten kunnen kiezen (beatst/mechs) die voordeel hadden van meer beasts/mechs (en anders ook niet zoveel waard waren, hyena, buzzard en nog een paar)... Kan ik vervolgens helemaal geen beasts of mechs meer kiezen. Denk dat er geen 1 combinatie van kaarten in zat die iets fatsoenlijks deden, en los was het ook allemaal niks.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:13
En daarom draft je dus als hunter ook geen kaarten 'omdat ze beast synergy hebben' in Arena. Tiger, Kodo, Highmane: sure. Maar die zijn ook goed van zichzelf.
Je draft ook pas beter mechs met synergy als je al wat mechs hebt. Andersom werkt het vaak niet.

Troost voor jou: iedereen is zo met z'n eerste arena Hunter onderuit gegaan. Daarom werd het lang ook beschouwd als een van de mindere arena classes. D'n PCBaas heeft wel veel succes met z'n Hunters in arena. Op de vorige pagina's staan verschillende decks die hij heeft gedraft. Wellicht kan je daar je voordeel mee doen.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:48
An1mA schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:32:
[...]

De rng van sylvanas valt toch reuze mee? Meestal heb je wel controle over welke minion sylvanas gaat over nemen. Maar bv een rag die face gaat ipv een minion noem ik pas rng ;)
Ik speel Paladin, ik merk dat ik vaak weinig tot geen controle heb over wat ik steel.

Sylvanas kan op 2 manieren worden gespeeld. Jij speelt haar om de tegenstander te forceren om er mee om te gaan, of dit nou door silence, spells enz is, of een slechte trade maken, om zo meer het minst erge te laten stelen.
Of je speelt haar en je activeert haar, bijvoorbeeld jij speelt Warrior, turn 8 komt Ragnaros, Tirion enz enz op het veld, jij gebruikt 1 van de vele combo's, zoals Shield Slam, 1 damage + execute enz en jat direct die Legendary.

Die 2de is niet te doen als Paladin, in het beste geval kan je een minion van een deathrattle jatten door bijvoorbeeld Sylvanas, Wild Pyromancer en Equality te gebruiken, maar dat is een dure combo voor iets als een 1/2 slime. :P

Dus als Paladin drop je hem vaak op een veld, en je hoopt dat er iets goeds van komt, doen zij er niet mee dealen, kan jijzelf nog het 1 en ander proberen, maar je blijft wel houden dat je in veel gevallen maar moet pakken wat je pakken kan, en je weinig keuze hebt om te kiezen. En dat is bij Warrior echt heel anders, die heeft zoveel combo's waardoor ze precies kunnen pakken wat je wilt.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Tektoon schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:03:
En daarom draft je dus als hunter ook geen kaarten 'omdat ze beast synergy hebben' in Arena. Tiger, Kodo, Highmane: sure. Maar die zijn ook goed van zichzelf.
Je draft ook pas beter mechs met synergy als je al wat mechs hebt. Andersom werkt het vaak niet.

Troost voor jou: iedereen is zo met z'n eerste arena Hunter onderuit gegaan. Daarom werd het lang ook beschouwd als een van de mindere arena classes. D'n PCBaas heeft wel veel succes met z'n Hunters in arena. Op de vorige pagina's staan verschillende decks die hij heeft gedraft. Wellicht kan je daar je voordeel mee doen.
Klopt, die fout heb ik al vaker gemaakt. Een kaart kiezen die super is... als je nog minimaal 5 kaarten uit X categorie erbij kan pakken. Zul je namelijk altijd zien dat dat juist dan niet zo is. Beter gewoon voor goede kaarten gaan en later in de draft hopen dat je een leuke combo kunt vormen.

Denk dat ik ook wel een beetje pech had, want een paar van de kaarten die wel handig waren geweest om early game te hebben (annoy-o-tron, webspinner, loot hoarder en nog 1 of 2) heb ik in die 3 potjes niet of pas op momenten dat het een verloren zaak was gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door Thompson op 08-01-2015 19:35 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Turfschipper

Hup NAC

Heb nog heel veel kaarten niet he. Komt ook niks bij voor een lange tijd, omdat ik de naxx aan het grinden ben.

Die dekjes die hier voorbij komen, heb ik zoveel kaarten niet van, dat heeft nog geen zin ook.

Maar in mijn dekjes zit ook zo weinig mogelijk rng, en ook geen kaarten die de tegenstander iets geven, die heb ik niet. Bv spare part, of die lage mana 1-7 minnion die de tegenstander een random minnion geeft na deadrattle.

Snap echt niet dat mensen die hebben. Misschien komt dat nog als ik meer kaarten krijg, maar ik heb er vooralsnog meer voordeel van dan dat ik er last van heb. Die komen er bij mij niet in, hehe.

Kan het af en toe niet laten een potje arena te doen, want dat is toch wel heel leuk hoor. Dat is ook het meest eerlijk, alhoewel ik ook wel eens een mage wil als keuze.....

Kan alleen maar hopen dat als ik naxx eindelijk heb, er niet nog zo een uitbreiding komt, want dan wil ik me op arena richten, en eens mijn collectie uitbreiden.

Rank 14 is het hoogst tot nu toe, met een eigen mage dek. Nu op 16 na de nieuwe maand en een avondje strijden, ;-).

[ Voor 4% gewijzigd door Turfschipper op 08-01-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:11
Nou de RNG zat mij vanavond niet mee Pfffff.
Speel je als Hunter kom je alleen maar andere Hunters en Zoo's tegen en win je ongeveer 50/50 ga je met een andere iets minder control deck spelen kom je juist alleen maar Priest , Paladin en Mage tegen en had ik de eerste 2 potjes geen enkele 1 of 2 drop bij de eerste 3 beurten en verloor ik 6x op rij.
Later nog even als mage gespeeld en kwam ik nog enkele variaties op Zoo tegen maar soms is het gewoon onmogelijk om daar tegen te counteren .
Het is ook wel grappig om 's middags of 's avonds naar wat streams te kijken om er vervolgen een keer of vijf tegen te moeten spelen later.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond een rare arena run gehad. een paladin deck waarvan ik van te voren waarschijnlijk had gezegt dat hij niet verder zou komen dan 3 wins. late game bestond uit frostwolf warlord, tiger, sunwalker en dr boom en meer niet. alle minions waren sub-par. als dancing sword, dragonling mechanic, ogre magi, stormwind knight, ironforge rifleman, ironfur grizzly, razorfen hunter en murluc tidehunter. twee mustard, een truesilver en 2 x consecration.

Maar het werkte als een trein. niemand had antwoord op al dat kleine grut, dus voor ik het wist stond ik 9-0, Maar toen kwam ik mijn nieuwe aards-vijand tegen. Een rogue met de player naam Steve (hij heten niet echt Steve, maar Steve praat makkelijker dan wat mensen gebruiken als battlenet naam) Steve had een anti Stone_NL counterdeck. Dus ik moets mijn eerste verlies pakken. Niet erg dit moment was ik nog steeds verbaasd dat ik zo makkelijk zo ver was gekomen. Meteen na Steve kwam een Rogue met de naam Stafe even dacht ik dat het de zelfde naam was, maar gelukkig is Heartstone niet zo kwaadaardig (dacht ik toen nog). deze Rogue en de opvolgende Druid werden verslagen. 11-1 met dus twee kansen op de begeerde 12 wins. Mijn eerste tegenstander was Steve! Nee!!! Steve wat doe jij hier? ik had een slechte start (eerste drop was een 3 mana kaart) en hij starten met coin + "this is oure town." Ik kreeg hem nog op 6 leven maar had na die eerste beurt net zo goed op kunnen geven. Nu kan ik probeeren om het hier heel spannend neer te zetten, maar ik denk dat jullie al weten wie mijn laatste tegenstander was. Steve als je dit leest ik haat je!.

ik weet dat het puur een fluk RNG dingentje is, maar het voelt toch wel erg zuur als je alle drie je verliezen in een 11-3 run hebt tegen de zelfde speler. "A Rogue named Steve destroyed my dream last night, and I will hate hem for the rest of my life (or at least two days)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:42

Mauz1978

Console War Veteran

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:34:
Gisteravond een rare arena run gehad. een paladin deck waarvan ik van te voren waarschijnlijk had gezegt dat hij niet verder zou komen dan 3 wins. late game bestond uit frostwolf warlord, tiger, sunwalker en dr boom en meer niet. alle minions waren sub-par. als dancing sword, dragonling mechanic, ogre magi, stormwind knight, ironforge rifleman, ironfur grizzly, razorfen hunter en murluc tidehunter. twee mustard, een truesilver en 2 x consecration.

Maar het werkte als een trein. niemand had antwoord op al dat kleine grut, dus voor ik het wist stond ik 9-0, Maar toen kwam ik mijn nieuwe aards-vijand tegen. Een rogue met de player naam Steve (hij heten niet echt Steve, maar Steve praat makkelijker dan wat mensen gebruiken als battlenet naam) Steve had een anti Stone_NL counterdeck. Dus ik moets mijn eerste verlies pakken. Niet erg dit moment was ik nog steeds verbaasd dat ik zo makkelijk zo ver was gekomen. Meteen na Steve kwam een Rogue met de naam Stafe even dacht ik dat het de zelfde naam was, maar gelukkig is Heartstone niet zo kwaadaardig (dacht ik toen nog). deze Rogue en de opvolgende Druid werden verslagen. 11-1 met dus twee kansen op de begeerde 12 wins. Mijn eerste tegenstander was Steve! Nee!!! Steve wat doe jij hier? ik had een slechte start (eerste drop was een 3 mana kaart) en hij starten met coin + "this is oure town." Ik kreeg hem nog op 6 leven maar had na die eerste beurt net zo goed op kunnen geven. Nu kan ik probeeren om het hier heel spannend neer te zetten, maar ik denk dat jullie al weten wie mijn laatste tegenstander was. Steve als je dit leest ik haat je!.

ik weet dat het puur een fluk RNG dingentje is, maar het voelt toch wel erg zuur als je alle drie je verliezen in een 11-3 run hebt tegen de zelfde speler. "A Rogue named Steve destroyed my dream last night, and I will hate hem for the rest of my life (or at least two days)"
Daarom moet je 30 seconden wachten om de play knop in te drukken zodat je niet weer tegen dezelfde uitkomt (tenzij jullie de enige twee op de server zijn natuurlijk of dat steve hetzelfde doet haha). Desalniettemin een zuur verhaal!

*edit* verkeerd gelezen ik dacht drie keer achter elkaar maar niet dus. Balen man! Wel leuke opbrengst?

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09 21:02

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Gisteravond een rare arena run gehad. ........ Steve als je dit leest ik haat je!.
Is het raar dat ik dit met een enorme grijns op mijn gezicht las? Ik ben dan wel niet steve, maar ik kan me de lol van die jongen heel goed voorstellen!

Probeer het maar snel te vergeten, en de volgende keer wel de 12 wins te halen!

Oh ja, ik haat jullie allemaal, ik speel amper, en ik heb max 5 wins gehaald in arena xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opbrengst, pack, golden junkbot, en ruim 300 gold

De grijns is je gegund, daarom zet ik het hier ook neer. kan iemand er tenminsten van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Maar het werkte als een trein. niemand had antwoord op al dat kleine grut, dus voor ik het wist stond ik 9-0
De nieuwe Arena-meta is heel veel klein grut en face, dus je had een goed deck gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Vol'jin loves Jaraxxus <3

Heb het potje nog weten te verliezen ook. 7(8)7

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0nRg7Yz.png?1

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Bosmonster schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:27:
[...]

De nieuwe Arena-meta is heel veel klein grut en face, dus je had een goed deck gemaakt :P
Dat heb ik precies ook al gemerkt. De Arena runs waarvan de focus op de 2 en 3-drops ligt in de mana curve doe ik het heel goed mee, terwijl ik denk dat het deck veel te aggro is en soft tegen decks met een meer midrange curve.

Maar als ik zelf midrange curve speel met de focus dan voornamelijk op de 4-drops, dan gaat het heel slecht.

Kaarten zoals sludge belcher zijn wel dodelijk tegen die klein grut decks, maar ja, je kan die niet op bestelling vragen in arena. :)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:58
Tektoon schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:12:
Heb het potje nog weten te verliezen ook. 7(8)7
u bring great dishonoru for our tweakers famiry, pleasu commit sudoku qpunk-kun. (8> :P

Mech Rogue heb ik maar even in de ijskast gezet want blijkbaar speelt iedereen priest/shaman/warrior/handlock met allemaal smerige field clears :N . Dan blijkt m'n standaard Tempo Rogue build toch een stuk stabieler (ik ben aan de slag gegaan met die Auto-Barber en hij werkt inderdaad prachtig): http://www.hearthpwn.com/decks/128877-tempo-rogue-v3-5

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat gebeurd er als je die golden hero krijgt na 500 wins, kan je dat aan/uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Nee.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe veel van jullie komen er eigenlijk verder als rank 15?
Ik heb het gevoel dat dit praktisch onmogelijk gemaakt wordt door de mechanics van de game omdat elke keer als ik in 14 of 13 zit ik elke keer tegen de lastigst mogelijke tegenstander voor mijn class gematched wordt en ook nog eens standaard hele slechte volgorde draw.
Het valt me gewoon op dat ik alles voor rank 15 normaal heb en prima winstreaks pak, maar het is me net iets te toevallig dat het opeens allemaal verkeerd uitpakt zodra ik verder kom.
Nu weet ik dat het gros van de spelers in de groep tot rank 15 zit maar heb af en toe echt het gevoel dat je niet zomaar verder mag.

Daarbij vindt ik de unstable portal soms wel echt belachelijk.
Had zojuist een mage welke ik bijna op de knieen had die vervolgens doodleuk een lord jaraxxus er spontaan uitvist en uiteraard de boel direct kantelt pfff.

Wellicht dat ik verder in de ranks kan komen door mijn decks iets aan te passen maar heb meer het gevoel dat je gewoon geforceerd gaat verliezen zodra je verder komt.

Hier mijn decks voor ranked wellicht hebben jullie nog tips?

http://imgur.com/VSiAUxK
http://imgur.com/UmiEeTz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Toch leuk om naar aanleiding van een liquidhearth artikel te zien dat de metagame in China toch nog flink verschilt van hier en dat het niet alleen een kwestie is van cycli. Natuurlijk ook te wijten aan een GvG die nog 'uitgezocht' moet worden maar getuige sommige van de volgende decks zijn daar wel degelijk andere ideeën (zie bv. de Hemet Nesingwary :o).

De voorbeeldjes uit het artikel (en dit zijn decks van Chiang, een competitieve Chinese legend speler):

Absolute Defense Mage:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/arKIlkp.png
Specifiek counter deck voor de (daar) heersende meta. Countered aggro (zoo / hunter) zonder te veel in te leveren vs midrange en control. Gezien waar het tegen gebouwd is en de manier waarop zou het hier ook kunnen werken (zie het artikel voor meer details).

Death-Mech Priest:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fmyQgn7.png
Priest deck wat sommige van de klassieke control opties inruilt voor een meer aggro rushdown stijl met krachtige minions en mech.

GvG Miracle Warrior
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PVLRlj3.png
Miracle Warrior wat in plaats van Gadgetzan Auctioneer Battle Rage als draw mechanisme gebruikt. Denk aan Death’s Bite / Acolyte of Pain / Whirlwind / Battle Rage combo's.

Hob-Giant Warlock
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NJQgVgn.png
Midrangy (Hand)lock deck met Hobgoblin, Giants en wat burn burst om het meer allround te maken. Hobgoblin wordt gespeeld in combo om efficiency af te dwingen (geen turn 3 Hobgoblins dus).

Misschien leuke decks voor diegene die wat uitgekeken zijn op de meer geijkte meta decks en eens iets anders willen proberen wat toch aardig viable zou moeten zijn in ranked constructed. Het artikel zelf gaat over het Mage deck maar geeft ook wat aanvullende tips over de andere decks dus verstandig om dat dan even door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:23:
Ik heb het gevoel dat dit praktisch onmogelijk gemaakt wordt door de mechanics van de game omdat elke keer als ik in 14 of 13 zit ik elke keer tegen de lastigst mogelijke tegenstander voor mijn class gematched wordt en ook nog eens standaard hele slechte volgorde draw.
Het valt me gewoon op dat ik alles voor rank 15 normaal heb en prima winstreaks pak, maar het is me net iets te toevallig dat het opeens allemaal verkeerd uitpakt zodra ik verder kom.
Nu weet ik dat het gros van de spelers in de groep tot rank 15 zit maar heb af en toe echt het gevoel dat je niet zomaar verder mag.

Had zojuist een mage welke ik bijna op de knieen had die vervolgens doodleuk een lord jaraxxus er spontaan uitvist en uiteraard de boel direct kantelt pfff.

Wellicht dat ik verder in de ranks kan komen door mijn decks iets aan te passen maar heb meer het gevoel dat je gewoon geforceerd gaat verliezen zodra je verder komt.

Je shaman deck ziet er niet verkeerd uit, maar je paladin kan er nog wel een en al verbeterd worden. Bv je gebruikt geen knife juggler/muster for battle combo of muster for battle/quartermaster. Hieronder zie je mijn paladin deck en heb hier aardig succes mee. Hier spelen meeste spelers mee met 1-3 kaarten verschil, maar dit is wel de basis voor de huidige paladin. Je hoeft niet te "netdecken", maar meestal hebben de netdecks zich wel bewezen. Mij maakt het niet uit, zolang de deck mij wins bezorgd.

Anders kun je wellicht decks proberen van http://www.hearthstonetopdecks.com/ of http://www.hearthpwn.com/
Ik kan je ook aanraden om te grinden met Xixo's zoo.
http://www.hearthstonetop...season-9-gvg-warlock-zoo/

Maar wat wellicht handig is en ook aanraad is, om je games bij te houden. Dat kan bv met hearthstonetracker of Hearthstone Deck Tracker. Hiermee kun je je decks beter afstellen, bv je verliest veel van hunter. Wellicht is extra heal wat je nodig hebt om de matchup te verbeteren.

En last but not least, je maakt de verkeerde plays of zijn je tegenstanders gewoon beter ;) Maar als je wat practice wilt of meer feedback voeg me gerust toe An1mA#1336

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FVvhJKj.png?1

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Ha! Ik had het gewoon bij het juiste eind dat hij nog wel eens bruikbaar kon zijn. :Y :*)

"Miracle" warrior vond ik al een interessant decktype (http://www.liquidhearth.c...e-chiangs-miracle-warrior) en ik vind het wel tof dat het nog steeds in de meta zit na de Auctioneer nerf. Weet iemand trouwens nog andere bronnen voor chinese decks? Dit is namelijk een prachtige inspiratiebron. :o

[ Voor 4% gewijzigd door PCBaas op 10-01-2015 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
PCBaas schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:16:
Weet iemand trouwens nog andere bronnen voor chinese decks? Dit is namelijk een prachtige inspiratiebron. :o
Als westerse bron over de Chinese meta toch vooral liquid (ook vanwege grotere Koreaanse invloed en die staan weer dichterbij de Chinese meta). Verder Google translate van wat ik weet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OdAxqV0.jpg

+2x Guardian of kings en 2x vergeten wat.

Heb ik nou zo slecht gedraft? Ik dacht dat het best een lekker deck was maar ben hier 2-3 mee gegaan. Echt belachelijk wat voor draw ik kreeg en wat mijn tegenstanders hadden (o.a. paladin met in de 1e 15 kaarten 3x truesilver champion). En ik heb een keer een 444 hand weggedaan en een 457 hand terug gekregen :x

En dan denk ik soms dat ik maar een zeer matig deck heb en haal ik 5 wins, maarja, dan hebben de tegenstanders ook niet mega veel luck of ik pech. Gebeurd me echt bizar vaak dat als ik een keer een lekkere draft heb dat dan alles tegen zit.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Noble Sacrifice, Explosive Sheep, Divine Favor en Blessed Champion zijn echt super mediocre en zijn in veel gevallen nutteloos/slecht en zitten dus allemaal dood in hand, plus je hebt vrijwel 0 lategame drops. 5 mana en hoger drops zijn juist super belangrijk in een paladin draft, juist omdat je de hero power hebt voor de eerste paar turns i.c.m. Avenge. Waarschijnlijk zou ik wat minder 3 drops (en eerdergenoemde kaarten) gepakt hebben voor wat meer lategame power.

@djengizz:
Welke bronnen (chinees of koreaans, allebei goed :P) heb jij dan, want ik kan ze uberhaupt niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

PCBaas schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:57:
Noble Sacrifice, Explosive Sheep, Divine Favor en Blessed Champion zijn echt super mediocre en zijn in veel gevallen nutteloos/slecht en zitten dus allemaal dood in hand, plus je hebt vrijwel 0 lategame drops. 5 mana en hoger drops zijn juist super belangrijk in een paladin draft, juist omdat je de hero power hebt voor de eerste paar turns i.c.m. Avenge. Waarschijnlijk zou ik wat minder 3 drops (en eerdergenoemde kaarten) gepakt hebben voor wat meer lategame power.

@djengizz:
Welke bronnen (chinees of koreaans, allebei goed :P) heb jij dan, want ik kan ze uberhaupt niet vinden.
De Explosive Sheep en Blessed Champion had ik bij beide 2 nog veel slechtere keuzes als alternatief (coldlight oracle/shieldbreaker niveau) . De Divine Favor als laatste kaart gekozen omdat ik verder geen card draw had. Noble Sacrifice leek mij icm de avenge juist wel leuk, alleen de enige keer dat ik die combinatie heb kunnen gebruiken (op een shielded minibot) kreeg ik een keeper of the grove tegen me...

Is er een soort van guideline welke class je waar een beetje op moet letten in arena? Voorheen (lees: lang voor naxx/GvG) wist ik vrijwel altijd 7+ wins te halen, nu ik weer ben begonnen sinds een week of 2 is het echt drama. Of ik heb gewoon echt al vaak pech gehad of ik moet echt eens bijgespijkerd worden met hoe de arena draft nu gaat. Waarschijnlijk een combinatie van beide.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
PCBaas schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:57:
@djengizz:
Dit zijn wel de grootste wat ik soms bekijk:
http://www.zhanqi.tv/games/how
http://nga.178.com/
https://www.youtube.com/channel/UCCQEXcZH6ussrZTFmt_JUEQ (en alles in relatie met NEL)
Voor twitch is er ook een user, curemew die NEL streamed en ook de deck guide hierboven heeft gemaakt en veel vertaalt voor liquid: http://www.twitch.tv/curemew

En verder alles waar ik tegenaan loop maar dat verschilt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Bedankt! Hier kan ik wel wat mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:51
Ik eindig elk seizoen rond rank 12/13 met enkel De daily quests in ranked. 1 seizoenwat meer ranked gespeeld en toen was ik rank 8 geloof ik. Maar dat was in de hoogtijdagen van miracle rogue.

Deze maand nauwelijks nog mijn dailies gedaan en zit nu op 18.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

Nou ik heb een beetje het zelfde probleem maar dan op rank 10/11 dan lukt er helemaal niet meer en lijkt het wel of de RNG goden tegen me zijn.
Ook is het echt Hunter , Zoo en die laffe Mage build incl. Doomsayer wat je 99% tegen komt in de huidige meta met soms wel eens een eens een andere class

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Vaak rank 8 of 9. Maar ik begin meestal midden in de maand met ranked play. Arena is veel leuker en decks uitproberen in Play mode (kun je vaak veel lolligere plays mee doen).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik ben dus niet de enige, maar zal nog wel een paar ranks kunnen stijgen dus.
Pfoe net een mage welke ik bijna op de knieen had, silence elke keer zn grote drops en noem maar op hele pot full board control en hij zit op een paar hp nog.
Dropt die eerst die legendary welke mijn hp naar 15 brengt, volgende beurt dropt die 2x flameball dus 14 dmg want hij had ook een kaart met +1 spell dmg gedropt. Ik vervolgens healbot gebruikt om weer naar 9hp te komen, hij staat op 1hp maar kan de final blow nog niet doen heb wel alles clear en op mijn volgende turn is het over.
Uiteraard dropt die een pyroblast. Ik verlies dus.
Hele pot heb ik de controle, doe ik hem damage en silence waar nodig is.
Hoe kun je hier uberhaupt van winnen, hij heeft mij de hele pot amper dmg gedaan tot die belachelijke drops.

Edit:
Ik begrijp dat dit de freeze mage build is? Ik ken geen mage builds..
Nja de iceblock hield hem al 2x op de been en door zn freeze stuff overleefde die veel.
Ik snap niet hoe ik met een shaman daar van zou kunnen winnen, als jullie tips hebben hoor ik t graag :)
Dit is volgens mij exact de kopie van wat hij speelde. http://2p.com/9736394_1/H...s-Coming-by-Jamniczek.htm

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Een goede strategie is om dat bij dit soort decks om te draaien: hoe gaat hij van jou winnen? Hij heeft er namelijk geen goede kaarten voor. Jij hebt nodig: een Hex/Earthshock voor z'n Antonidas en een Hex/Healbot voor na z'n Alexstrasza. In de tussentijd poep je totems uit en wacht je af. Je kunt eens een Flametongue proberen om 'm uit z'n tent te lokken. Of een Fire Elemental zodat hij een Fireball verbruikt. Als je board te sterk wordt speelt hij Doomsayer/Flamestrike waar een Warrior Brawl gebuikt. De truc hier is om hem te laten boardwipen terwijl er eigenlijk maar een of twee minions op het board liggen (en een hoop totems).

De Shaman is met z'n goedkope removal en totems in mijn ogen perfect om dit soort spelletjes mee te spelen. Totems kosten geen kaarten en daarbij heb je veel goedkope removal met deze class. Langzaam trek je je tegenstanders leeg, terwijl jij met je totems, Bloodlust en Rockbiter/Doomhammer combo burst zat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Thompson schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 01:06:
De Explosive Sheep en Blessed Champion had ik bij beide 2 nog veel slechtere keuzes als alternatief (coldlight oracle/shieldbreaker niveau) . De Divine Favor als laatste kaart gekozen omdat ik verder geen card draw had. Noble Sacrifice leek mij icm de avenge juist wel leuk, alleen de enige keer dat ik die combinatie heb kunnen gebruiken (op een shielded minibot) kreeg ik een keeper of the grove tegen me...
En daarom was je deck uiteindelijk ook niet echt geweldig. Veel 2- en 3-drops die geen echte 2- en 3-drops zijn ook. Dat je daar dan meteen genadeloos 2-3 mee gaat is wel iets van na GvG. Anderen rapporteren hier soortgelijke ervaringen. Ik heb ook het idee dat je met zo'n deck vroeger wel verder was gekomen.

De nieuwe early game kaarten zijn enorm sterk (een vanilla 3/2 is al 'meh') dus dat gedeelte is een stuk sneller en aggressiever geworden. Vanaf turn 4/5 komen de oude 'value' kaarten weer bovendrijven, maar de vraag is of je de boel dan nog kan herstellen. Daar heb je dan wel meteen een paar best-in-slot kaarten voor nodig en één of twee goede rares. Met Demolisher ga je het niet redden in ieder geval. Daar moet je wel wat geluk mee hebben tijdens de draft.

Ik ging gisteren 11-3 met een classic Mage. Jeeves geen enkele keer kunnen gebruiken overigens. Laatste potje geëxecuteerd door een Shaman in zes turns .

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FF4ubNZ.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik kwam vorig seizoen tot rank 7 of 8 met mijn Paladin deck, maar ik speel erg weinig. Als ik genoeg zou grinden zou ik misschien Legend kunnen halen, maar ik ben het te snel zat om meer dan 4 potjes achter elkaar toen doen. Legend gaat me dus nooit lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Nou het is wel echt rush decks galore in Hearthstone en wanneer je dan 1 beurt niet mana efficiënt iets kan doen is het heel erg moeilijk om te winnen zeker als je niet op tijd een antwoord hebt op alle minions.
Zeker als minimaal 90% van de Warlocks en Hunters , Zoo of Undertaker/face speelt.
Begin steeds meer te begrijpen waarom veel spelers het spelen (goedkoop)maar ook waarom de rest er een tyfus hekel aan heeft(9/10 keer niet optijd een antwoord) want echt deck werk komt er niet veel bij kijken behalve een keer een goede trade maken.
Wel zijn de potjes waar bij je echt om board controle ''vecht'' vaak het leukst en worden vaak beslist omdat de een het echt iets slimmer aanpakt en dat is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
beuker19 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:01:
Nou het is wel echt rush decks galore in Hearthstone en wanneer je dan 1 beurt niet mana efficiënt iets kan doen is het heel erg moeilijk om te winnen zeker als je niet op tijd een antwoord hebt op alle minions.
Zeker als minimaal 90% van de Warlocks en Hunters , Zoo of Undertaker/face speelt.
Begin steeds meer te begrijpen waarom veel spelers het spelen (goedkoop)maar ook waarom de rest er een tyfus hekel aan heeft(9/10 keer niet optijd een antwoord) want echt deck werk komt er niet veel bij kijken behalve een keer een goede trade maken.
Wel zijn de potjes waar bij je echt om board controle ''vecht'' vaak het leukst en worden vaak beslist omdat de een het echt iets slimmer aanpakt en dat is geweldig.
Dan zit je niet rond de hoge ranks. Kom haast geen zoo/hunter tegen op rank 6 / 5 en hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:56:
Hmm ik ben dus niet de enige, maar zal nog wel een paar ranks kunnen stijgen dus.
Pfoe net een mage welke ik bijna op de knieen had, silence elke keer zn grote drops en noem maar op hele pot full board control en hij zit op een paar hp nog.
Dropt die eerst die legendary welke mijn hp naar 15 brengt, volgende beurt dropt die 2x flameball dus 14 dmg want hij had ook een kaart met +1 spell dmg gedropt. Ik vervolgens healbot gebruikt om weer naar 9hp te komen, hij staat op 1hp maar kan de final blow nog niet doen heb wel alles clear en op mijn volgende turn is het over.
Uiteraard dropt die een pyroblast. Ik verlies dus.
Hele pot heb ik de controle, doe ik hem damage en silence waar nodig is.
Hoe kun je hier uberhaupt van winnen, hij heeft mij de hele pot amper dmg gedaan tot die belachelijke drops.

Edit:
Ik begrijp dat dit de freeze mage build is? Ik ken geen mage builds..
Nja de iceblock hield hem al 2x op de been en door zn freeze stuff overleefde die veel.
Ik snap niet hoe ik met een shaman daar van zou kunnen winnen, als jullie tips hebben hoor ik t graag :)
Dit is volgens mij exact de kopie van wat hij speelde. http://2p.com/9736394_1/H...s-Coming-by-Jamniczek.htm
Het belangrijkste in HS is identificeren hoe je kan winnen, vaak zie ik dat mensen reageren op de ander, dingen spelen om ze maar te spelen.
Tegen een freeze mage is direct damage en healing extreem belangrijk, healing voor na alex, en direct damage om zijn ice blocks te poppen.
Freeze mage kan extreem laag gaan, en opeens extreme damage en boardcontrol krijgen. Wil je als Shaman winnen, dan moet je dus kijken naar hoe het spelletje gaat lopen.
Ten eerste heeft Freeze Mage heel veel carddraw nodig, want het gaat allemaal om die combo's, ten tweede heb je silence/hex nodig voor de doomsayers, iets als earth shock kan dan ook aantrekkelijk lijken voor een loot hoarder, maar laat hem dan maar een kaart trekken. En dan hoe ga je hem finishen. Veel freeze mages spelen iets als Molten Giants, bewaar dan ook wat sterk taunts voor het einde, daarnaast heb je dus direct damage nodig voor ice blocks, dus rockbiter, crackle enz enz zijn echt nodig de game te finishen, anders gaat dat niet lukken.

Uiteindelijk is Freeze mage echt een skill match-up, waar zoo, hunter enz allemaal best wel RNG is en relatief makkelijke om te begrijpen wat je wel en niet moet traden, is dit gewoon stuk moeilijker. Je speelt dan ook niet tegen een board, maar tegen combo's die jouw board gaan vernietigen, het is daardoor ook zo moeilijk om in te schatten wat er gaat komen, het enige wat je dan ook veilig houdt zijn silences.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Bekse schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:57:
[...]

Dan zit je niet rond de hoge ranks. Kom haast geen zoo/hunter tegen op rank 6 / 5 en hoger
Klopt ik zit nu weer :( op rank 15 omdat ik de laatste tijd de RNG niet echt mee heb zitten lijkt het wel :+
Het lijkt wel of Hunter en Zoo ook alleen maar tegen kom als ik meer control wil spelen en als ik dan weer een anti-aggro deck pak kom ik weer veel Paladin , Druid en Handlock tegen en lijkt het haast wel of Blizzard het er soms om doet.
Zelf heb ik nu wel zoiets van geen Zoo meer voor mij want dat vind ik gewoon niet meer leuk en als Hunter speel ik zelf een feign death deck en ik moet zeggen dat ik dat echt super leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Zojuist Paladin level 60 gekregen.

Mage, Paladin, Warlock, Hunter en Priest nu op 60. Warrior op 59,5 die is nu aan de beurt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een Arena afgerond met priest en tot 7-3 gekomen, een nieuw record :)
Kreeg 185 gold en een pakje.. gelijk maar weer een starten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 13:42

ini

Life is what you make of it

zijn er mensen die een succesvol Ramp druid deck hebben sinds GvG?

gisteren zelf geprobeerd, maar na 4 snelle losses tegen rush decks maar weer laten liggen.

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik probeer nu vast te houden aan dit Shaman deck: http://www.hearthpwn.com/...cember-2014-www-twitch-tv

So far so good, 1 potje v/d 7 verloren tegen een zoo lock omdat ik m'n lightning storm maar niet pakte en m'n mulligan verneukte. Kreeg Neptulon/Fire Ele/BGH, alle 3 weg, kreeg ik er Al'Akir/Fire Ele/Dr.Boom voor terug |:( |:(

Maar ik vind het eigenlijk altijd heel klote om met decks van HearthPwn te spelen. Dat voelt een beetje als cheaten ofzo. Maar om nou te zeggen dat ik zelf wat beters kan maken, dat nou ook weer niet :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
ini schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:50:
zijn er mensen die een succesvol Ramp druid deck hebben sinds GvG?

gisteren zelf geprobeerd, maar na 4 snelle losses tegen rush decks maar weer laten liggen.
Ik gebruik een ramp druid die redelijk lijkt op deze van anima. http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43489552

Dus dat zou een goede start zijn. Ikzelf heb bv een tweede sludge belcher in mijn deck om te helpen tegen de meer rush decks. Maar geef toe dat het deze maand wat minder succesvol is dan vorige maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Denk dat Ramp druid niet echt lekker werkt boven rank 5 momenteel. Teveel rushy decks. Je kunt denk ik beter eerst iets als Mech Mage pakken ofzo (of zelf gewoon met Zoo ranken tot 5)

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 12-01-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini

ini

Mech mage is een super deck, kan goed met aggro en midrange meekomen. tegen control moet je wel een beetje geluk hebben.

Ik heb kel thuzad erbij gedaan, met de vele mechs met deathrattle heeft ie me al meerdere potjes gered tegen control.

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Ramp werkt wel redelijk hoor, wel de variant met een ancient of was en 1 combo wombo. Je kunt de variant van Dog proberen, hier een vod van hem http://www.twitch.tv/hsdogdog/v/3678641
Deck dat ik plaatste om legend te worden is meer mid rang dan ramp.

@ini mechmage is redelijk goed ja, maar naar mij mening is het ook een snowball deck zoals zoo en huntard. Hoewel kel thuzad je wat wins heeft opgeleverd curve je iets te hoog met hem. Ik weet verder niet hoe je deck er uit ziet, maar met mechmage win je meestal rond turn 6 wel of weet je dat gaat verliezen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
An1mA schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:57:
Ramp werkt wel redelijk hoor, wel de variant met een ancient of was en 1 combo wombo. Je kunt de variant van Dog proberen, hier een vod van hem http://www.twitch.tv/hsdogdog/v/3678641
Deck dat ik plaatste om legend te worden is meer mid rang dan ramp.

@ini mechmage is redelijk goed ja, maar naar mij mening is het ook een snowball deck zoals zoo en huntard. Hoewel kel thuzad je wat wins heeft opgeleverd curve je iets te hoog met hem. Ik weet verder niet hoe je deck er uit ziet, maar met mechmage win je meestal rond turn 6 wel of weet je dat gaat verliezen.
Ik merk dat je algemeen wel gelijk kan hebben ivm round 6 weet je al of het goed of slecht afloopt. JE kan echter enkele aanpassingen aan het pure face mech mage deck maken waardoor je iets meer card draw er in stopt (niet alleen op een jeeves rekenen) en Archmage zorgt voor een enorme reach als je hem goed speelt.
Turn 9 2 fireballs er af halen en meestal is je zaak dan wel gebakken behalve tegen enorme control decks. Eventueel een Pyro toevoegen kan je ook nog als je zou willen dat tikkeltje (onverwachte) reach te hebben tegen control/turtle decks.

De kunt van het levelen lijkt mij toch je deck aanpassen op de goeie momenten ipv gewoon te gaan netdecken en bidden.

Ik speel nu vooral met een mid range pally die verrasend goed werkt op rank 9 omgevingen. Denk echter dat al snel mensen zullen afstappen van de rush decks en ik moet gaan aanpassen om terug mee te komen met de nieuwere wave.

T mooie is aan dit deck dat je 3 silencable minions hebt - Bolvar , Sylvanas en Tirion- meesten runnen 1 silence en Bolvar op het juiste moment is een te gekke kaart. Veel mensen over horen klagen maar ik vind hem zeker een goede toevoeging aan HS.

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
ik denk inderdaad dat het aanpassen van je deck je erg kan helpen. Meeste seizoenen als ik een beetje probeer op te ranken haal ik rank 4/5 ongeveer. En je ziet gewoon tussen rank 20-5 al dat het steeds veranderd wat mensen spelen. Heel veel netdecks tot rank 12/13. Dan zie je steeds meer variatie, maar wel veel gebaseerd op populaire decks.

Maar kan zo zijn dat bijna iedereen van rank 10-15 rushdecks speelt maar dat je vanaf rank 10 overal control tegenkomt.

Ik heb zelf een druid, priest en magedeck dat ik speel. Een pally of een shamen lijkt me ook wel interessant op het moment. Maar mis de class specific legendaries die voor hun wel belangrijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Benjamin- schreef op zondag 11 januari 2015 @ 18:19:
[...]

Het belangrijkste in HS is identificeren hoe je kan winnen, vaak zie ik dat mensen reageren op de ander, dingen spelen om ze maar te spelen.
Tegen een freeze mage is direct damage en healing extreem belangrijk, healing voor na alex, en direct damage om zijn ice blocks te poppen.
Freeze mage kan extreem laag gaan, en opeens extreme damage en boardcontrol krijgen. Wil je als Shaman winnen, dan moet je dus kijken naar hoe het spelletje gaat lopen.
Ten eerste heeft Freeze Mage heel veel carddraw nodig, want het gaat allemaal om die combo's, ten tweede heb je silence/hex nodig voor de doomsayers, iets als earth shock kan dan ook aantrekkelijk lijken voor een loot hoarder, maar laat hem dan maar een kaart trekken. En dan hoe ga je hem finishen. Veel freeze mages spelen iets als Molten Giants, bewaar dan ook wat sterk taunts voor het einde, daarnaast heb je dus direct damage nodig voor ice blocks, dus rockbiter, crackle enz enz zijn echt nodig de game te finishen, anders gaat dat niet lukken.

Uiteindelijk is Freeze mage echt een skill match-up, waar zoo, hunter enz allemaal best wel RNG is en relatief makkelijke om te begrijpen wat je wel en niet moet traden, is dit gewoon stuk moeilijker. Je speelt dan ook niet tegen een board, maar tegen combo's die jouw board gaan vernietigen, het is daardoor ook zo moeilijk om in te schatten wat er gaat komen, het enige wat je dan ook veilig houdt zijn silences.
Tja na die coin/loot horder op beurt 1 weet je natuurlijk nog niet dat het een freeze mage is :+ Er zijn nu dusdanig veel kaarten in omloop dat het zomaar een paar beurten kan duren voordat je in de gaten hebt tegen welke type deck je speelt, en zelfs dan verschilt het nog welke kaarten erin gestopt worden. Natuurlijk kun je met e.e.a. rekening houden zodra je het type deck weet, maar juist tegen random ladder tegenstanders is dat soms best een lastige opgave.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Vicarious schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:58:
[...]

Tja na die coin/loot horder op beurt 1 ...
Mage
- met loot horder is gewoon een freeze mage.
- turn 2/3 mech = mech mage
- tot turn 3 alleen hero power waarschijnlijk control molten giant mage

Hunter:
- tja hersenloos face, met of zonder undertaker
- secret + eaglehoorn
- control, maar heel zelden

Warrior:
- turn 2 armorsmith of armor = control met veel legendaries
- 5% gaat voor Raging Wogan met enrage combo, deze heeft meestal charge minions

Paladin:
- maar een variant? met quartermaster en de andere paladin kaarten.

Warlock:
- turn 2 hero power/card draw = handlock :D
- of anders een van de 516 zoo varianten
- demon, erg zelden

Priest:
- control met shadow priest board clear, card/minion stealing
- death rattle met undertaker
ook na turn 2 al duidelijk

Rogue:
deze vind ik nog redelijk gevarieerd, maar ze sucken allemaal :D

Druid:
- Rush met innervate, meestal i.c.m. FoN combo
- In turn 3 een minion die jou of beide een kaart geeft = Mill druid. Probeer op tijd kaarten te dumpen.

Shamen:
Deze vind ik ook wat gevarieerd, misschien omdat ze er niet zo vaak zijn. Meestal een deck met veel spel damage of veel windfury minions. Vaak verlies je van een bloodlust. Dus nooit meer dan 3 minions laten staan op bord.

al met al na turn 2 is vaak al duidelijk wat voor deck iemand speelt :D Originale decks kom je misschien in 1/10 matches tegen.

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Vicarious schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:58:
[...]

Tja na die coin/loot horder op beurt 1 weet je natuurlijk nog niet dat het een freeze mage is :+ Er zijn nu dusdanig veel kaarten in omloop dat het zomaar een paar beurten kan duren voordat je in de gaten hebt tegen welke type deck je speelt, en zelfs dan verschilt het nog welke kaarten erin gestopt worden. Natuurlijk kun je met e.e.a. rekening houden zodra je het type deck weet, maar juist tegen random ladder tegenstanders is dat soms best een lastige opgave.
Wat hierboven staat. Loot Hoarder zit alleen nog in Freeze Mages, vroeger zat die ook in aggro mage voor Undertaker, maar Undertaker zit eigenlijk nooit meer in Mage, en zowel, dan is Loot Hoarder nog steeds geen logische kaart, want je richt niet je hele deck op 1 kaart, dus dan krijg je een vernieuwde versie van het oude deck, dus deathrattles en spells met Undertaker en Mana Wyrm, en in dit geval zijn er teveel goede kaarten om Loot Hoarder te gebruiken.

Dus ja, Loot Hoarder = 1 of andere Freeze Mage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Benjamin- schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:51:
[...]

Wat hierboven staat. Loot Hoarder zit alleen nog in Freeze Mages, vroeger zat die ook in aggro mage voor Undertaker, maar Undertaker zit eigenlijk nooit meer in Mage, en zowel, dan is Loot Hoarder nog steeds geen logische kaart, want je richt niet je hele deck op 1 kaart, dus dan krijg je een vernieuwde versie van het oude deck, dus deathrattles en spells met Undertaker en Mana Wyrm, en in dit geval zijn er teveel goede kaarten om Loot Hoarder te gebruiken.

Dus ja, Loot Hoarder = 1 of andere Freeze Mage.
Je gaat er nu vanuit dat elke tegenstander even logisch kan nadenken als jij :D Je ziet soms de vreemdste kaarten voorbij komen die je helemaal niet in dat type deck zou verwachten.

Overigens speel ik al een tijdje niet meer, maar als dit alle varianten zijn valt het me een beetje tegen dat er met zoveel nieuwe kaarten niet meer creatieve decks zijn verzonnen. Vrijwel alle typen decks die nu genoemd worden waren er ook al voordat GvG uitkwam.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Vicarious schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:05:
[...]

Je gaat er nu vanuit dat elke tegenstander even logisch kan nadenken als jij :D Je ziet soms de vreemdste kaarten voorbij komen die je helemaal niet in dat type deck zou verwachten.
Zo kwam ik een tijdje terug een paladin tegen met Baron Geddon.. En maar stug Hero-poweren iedere turn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Vicarious schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:05:
[...]

Overigens speel ik al een tijdje niet meer, maar als dit alle varianten zijn valt het me een beetje tegen dat er met zoveel nieuwe kaarten niet meer creatieve decks zijn verzonnen. Vrijwel alle typen decks die nu genoemd worden waren er ook al voordat GvG uitkwam.
Je kan er ook vanuit gaan dat iedere Deathwing speelt op turn10, maar geloof, je gaat een hoop games op die manier verliezen.

Er zijn zat varianten, ook in Freeze Mage, zag gisteren nog een exhaust Freeze Mage deck, kaarten zoals Deathlord, Illuminator (healt je wanneer je een secret actief hebt), Coldlight Oracle, Healbots en Echo. Idee is dus keihard healen, en de andere exhausten terwijl je constant freeze en removal gebruikt om board te clearen. Een erg grappig deck die bijzonder genoeg het erg goed nog doet.

Loot Hoarder is echter alleen niet een kaart die je in veel decks meer zit, hij werd veel populairder met Undertaker, de Deathrattle carddraw maakte het gewoon een hele goede kaart, maar er zijn nu voor aggro gewoon beter opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
probeer nu vooral een Gazlowe deck werkend te krijgen, b.v. meet veel spareparts. Spareparts vinnik zowiezo leuk en ermee kan je vaak top combo's uithalen. Voor heroes waarschijnlijk Priest/Warrior/Paladin hebben de meeste goeie 1 mana spellen.

Is alleen erg gevoelig voor mill decks aangezien mijn hand vaak vol zit met spareparts. :)

en nog over Blingtron 3000 (equip wapen voor beiden). Zit te denken om hem i.p.v. Harrison Ford op te nemen. Carddraw is leuk maar ben meestal toch niet afhankelijk van hem. Tegen Jaraxxus heb ik vaak juist problemen om Harrison Ford te spelen.

Hebben jullie wat ideeen over deze 2 zaken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Mofkees schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:54:
probeer nu vooral een Gazlowe deck werkend te krijgen, b.v. meet veel spareparts. Spareparts vinnik zowiezo leuk en ermee kan je vaak top combo's uithalen. Voor heroes waarschijnlijk Priest/Warrior/Paladin hebben de meeste goeie 1 mana spellen.

Is alleen erg gevoelig voor mill decks aangezien mijn hand vaak vol zit met spareparts. :)

en nog over Blingtron 3000 (equip wapen voor beiden). Zit te denken om hem i.p.v. Harrison Ford op te nemen. Carddraw is leuk maar ben meestal toch niet afhankelijk van hem. Tegen Jaraxxus heb ik vaak juist problemen om Harrison Ford te spelen.

1ste : heb je al een mech mage + Gazlowe geprobeerd? (Archmage inclusief ofc)

2de: Doomhammer maakt die move gevaarlijk :) Speel em 30 keer met elk en kijk nr je results :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
sleepwalkerbe schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:01:
[...]
1ste : heb je al een mech mage + Gazlowe geprobeerd?

2de: Doomhammer maakt die move gevaarlijk :) Speel em 30 keer met elk en kijk nr je results :)
Mech Mage is een soort rush deck vind ik. Gazlowe is veel te traag in dat geval. Al moet ik zeggen dat ik hem niet geprobeerd heb. Mage heeft ook niet veel nuttige 1-mana skills. Spareparts uit Mech kan iedereen krijgen namelijk.

Doomhammer heb ik echt al jaren (OK weken dan :D) niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:29:
Zo kwam ik een tijdje terug een paladin tegen met Baron Geddon..
Control paladin met Baron Geddon is niet zo slecht als het op het eerste gezicht lijkt.

Vraag jezelf eens af of je met Paladin (tijdelijk) je 1/1 hero power late game wilt inruilen voor een gratis 'Consecration' op het einde van elke turn en een 7/5 op het bord ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Mofkees schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:04:
[...]

Mech Mage is een soort rush deck vind ik. Gazlowe is veel te traag in dat geval. Al moet ik zeggen dat ik hem niet geprobeerd heb. Mage heeft ook niet veel nuttige 1-mana skills. Spareparts uit Mech kan iedereen krijgen namelijk.

Doomhammer heb ik echt al jaren (OK weken dan :D) niet gezien.
Een 6 drop om je hand te refillen... ik zie hem nog nuttig wezen eigenlijk. Al mijn dust is op en ik kan hem dus niet echt craften momenteel maar volgens mij kan het nog wel iets worden. Door hem in mech decks te steken is de synergy groter. Mech mage is meest succesvolle, vandaar dat ik daar naar verwees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Mofkees schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:42:
[...]

Hunter:
- tja hersenloos face, met of zonder undertaker
- secret + eaglehoorn
- control, maar heel zelden
Hoho beetje respect voor de facehunter, komt veel meer bij kijken dan je denkt. Elke beurt moet namelijk ook nog worden bepaald of de emote 'Sorry' of 'Thanks' moet worden gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Mofkees schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:54:

Tof, hoe kom je aan die Harrison Ford kaart? :+

Neem je Blingtron, dan zou ik juist Harrison Jones in je deck houden, je hebt dan altijd een target en met 10 mana geeft het je nog een leuke combo ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
Benjamin- schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:25:
[...]

Tof, hoe kom je aan die Harrison Ford kaart? :+

Neem je Blingtron, dan zou ik juist Harrison Jones in je deck houden, je hebt dan altijd een target en met 10 mana geeft het je nog een leuke combo ook. :)
Harrison Ford zat ook gewoon in een pack hoor. En je kunt hem altijd nog craften natuurlijk.

Die combo klinkt wel grappig idd, maar kan niet echt een kaart dumpen eigenlijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Mofkees schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:46:
[...]

Harrison Ford zat ook gewoon in een pack hoor. En je kunt hem altijd nog craften natuurlijk.

Die combo klinkt wel grappig idd, maar kan niet echt een kaart dumpen eigenlijk ...
Harrison Ford:
Afbeeldingslocatie: http://www.harrison-ford.com/hford.jpg

Harrison Jones:
Afbeeldingslocatie: http://www.hearthstonecardsguide.com/sites/hearthstonecardsguide.com/files/styles/large/public/cards/Harrison%20Jones.jpg

:+ :+ :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
op die fiets, word al oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

ik run nu een eigengemaakt Priest control deckje, wat nog best aardig werkt.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x2dNH8C.jpg

Tegen Zoo en andere aggro is het wel lastig soms als je niet goed mulliganed. Maar al met al best goeie resultaten, met name late game tegen ramp & control warrior. Veel CC, veel mogelijkheden. Net nog een fatigue potje tegen een control warrior, die ik uiteindelijk won door zijn Sneed te MC'en :+

Ik had eerst nog TBK, maar die komt te weinig tot zijn recht, dus heb ik die vervangen voor Alexstrasza. Moet nog testen hoe dat uitpakt dus.

Daarnaast twijfel over 1 of 2 Cabals. Heb er momenteel eentje zodat ik Ironbeak Owl kan runnen voor early game advantage tegen Zoo etc.

Maar al met al ben ik wel tevreden. Sowieso wel erg veel fun om ermee te spelen. Mensen verwachten sommige kaarten ook niet, zoals Ragnaros.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Pff als je in de 1e 6 beurten van arena 3x een dark bomb tegen je krijgt dan zakt de moed je toch wel in de schoenen...

/edit: Krijg ik nondeju de volgende ronde weer een warlock tegen me, duurde deze keer wel langer maar heb maarliefst 4 dark bombs tegen me gekregen. Komt dat ding 20x keer voorbij als je warlock kiest in arena ofzo :(

[ Voor 48% gewijzigd door Thompson op 13-01-2015 00:43 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Ik wil bij deze graag even m'n excuses aanbieden aan 'Siegy'. Sorry man, voor die arena net. Ik dacht: laat ik weer eens Hunter nemen in plaats van Mage. M'n draft was zo slecht dat ik besloot iets te doen wat ik nog nooit heb gedaan in Arena: alle potjes face rushen. Maar hoe kon ik weten dat ik zoveel geluk zou hebben? Topdeck Explosive Shot, topdeck Hounds for the win. In het potje voor het onze kreeg ik een Malorne uit een webspinner. M'n tegenstander wist 'm te killen maar met nog 20 kaarten op stapel topdeckte ik 'm gewoon meteen weer bij de volgende beurt.
Sorry dus voor de Knife Juggler, Snake Trap, Webspinner into Gahz'rilla opening die je board veegde. Sorry voor de turn 4 Piloted Shredder, de Unstable Ghoul die eruit kwam en die je maar niet weg kreeg. Sorry voor de turn 5 Violet Teacher coin Armani Beserker en de turn 7 Gahz'rilla die ik naast die Ghoul kon leggen. Sorry, het was m'n ranzigste Arena ooit... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Las Vegas schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:53:
ik run nu een eigengemaakt Priest control deckje, wat nog best aardig werkt.
[afbeelding]

Tegen Zoo en andere aggro is het wel lastig soms als je niet goed mulliganed. Maar al met al best goeie resultaten, met name late game tegen ramp & control warrior. Veel CC, veel mogelijkheden. Net nog een fatigue potje tegen een control warrior, die ik uiteindelijk won door zijn Sneed te MC'en :+

Ik had eerst nog TBK, maar die komt te weinig tot zijn recht, dus heb ik die vervangen voor Alexstrasza. Moet nog testen hoe dat uitpakt dus.

Daarnaast twijfel over 1 of 2 Cabals. Heb er momenteel eentje zodat ik Ironbeak Owl kan runnen voor early game advantage tegen Zoo etc.

Maar al met al ben ik wel tevreden. Sowieso wel erg veel fun om ermee te spelen. Mensen verwachten sommige kaarten ook niet, zoals Ragnaros.
BGH als priest is nogal zinloos als je SW:D hebt natuurlijk.. 3 mana 7+ removal of 3 mana 5+ removal.

Alex in een Priest deck zie ik eerlijk gezegd ook het nut niet zo van in. In welk scenario gebruik je die?

Rag is dan juist weer vrij standaard in Priest :P

Als laatste, ik zou ten minste 1 recombobulator runnen. De shrinkmeisters zijn in mijn ervaring bijna altijd dead cards helaas. De combo met Cabal is te duur en te zeldzaam.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 13-01-2015 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Even iets heel anders; Wat vinden jullie nou echt gave/lelijke kaarten en/of animaties?

Ik blijf de unstable portal animatie gaaf vinden :)

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Vol'jin vind ik altijd cool. En Twisting Nether natuurlijk :+

(de ETC spreekt even voor zich, die blijft op nummer 1 natuurlijk :P)

[ Voor 37% gewijzigd door Bosmonster op 13-01-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Thompson schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:22:
Even iets heel anders; Wat vinden jullie nou echt gave/lelijke kaarten en/of animaties?

King krush en Neptulon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Bosmonster schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 07:43:
[...]

BGH als priest is nogal zinloos als je SW:D hebt natuurlijk.. 3 mana 7+ removal of 3 mana 5+ removal.

Alex in een Priest deck zie ik eerlijk gezegd ook het nut niet zo van in. In welk scenario gebruik je die?

Rag is dan juist weer vrij standaard in Priest :P

Als laatste, ik zou ten minste 1 recombobulator runnen. De shrinkmeisters zijn in mijn ervaring bijna altijd dead cards helaas. De combo met Cabal is te duur en te zeldzaam.
Bedankt voor de tips, daar kan ik wat mee :) Ik dacht aan Alex als een late game saver, zowel offensief als defensief (vaker defensief though). Maar wellicht dat andere kaarten dan handiger zijn.
Thompson schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:22:

Vol'jin animatie. Annoyatron geluid. Feral Spirit overall vetste kaart 8)

Mooiste gouden kaart: Iron Juggernaut.
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/148/937/12295.gif

[ Voor 23% gewijzigd door London op 13-01-2015 12:25 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini

ini

Waar ga je die voor inzetten, die was juist toch voor de shrinkmeister & cabal combo?

btw, ervaren jullie ook dat er relatief veel legendaries uit unstable portals komen? als echt alle kaarten mogelijk zijn, dan heb ik het idee dat de kans niet recht evenredig is

[ Voor 24% gewijzigd door ini op 13-01-2015 15:48 ]

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

ini schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:38:
[...]

Waar ga je die voor inzetten, die was juist toch voor de shrinkmeister & cabal combo?
Ik heb het al opgegeven om ranked te doen met control decks. Van de 10 potjes net heb ik er 9 verloren, waarvan 6 tegen zoo/face hunters en warlocks. Blijkbaar is de enige manier om te winnen om zelf ook maar zo'n deck te spelen, en dat weiger ik.

Dus ik ga geen ranked meer doen, aangezien ik mijn favoriete decks niet meer kan spelen.

Jammer dat blizzard nooit wat aan hunters doet. ;(

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini

ini

Ik hanteer bij een loss streak van 4 games ook spel afsluiten en dan op een ander moment opnieuw doen, Soms is er met een goed deck ook gewoon niet te winnen omdat je een slechte draw hebt. Daarnaast gaan veel spelers toch anders spelen na een aantal nederlagen, gewoon omdat men van mening is dat men recht heeft op een win na 4 losses. Dit zorgt voor minder goede keuzes en ook vaak daardoor weer meer losses.

Gamblers fallacy heet dat

[ Voor 9% gewijzigd door ini op 13-01-2015 15:52 ]

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

btw, ervaren jullie ook dat er relatief veel legendaries uit unstable portals komen? als echt alle kaarten mogelijk zijn, dan heb ik het idee dat de kans niet recht evenredig is
als je alle kaarten neemt (+/-400) en daar vervolgens alle buff, spells, secrets, wapens vanaf haalt, en je vervolgens beseft dat +/-50 van de overgebleven kaarten legendaries (alle legendaries zijn minions) zijn. nee dan komen er niet boven gemiddeld vaak legendary minions uit unstable portal in mijn beleving. al blijft het leuk als het gebeurd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
(Shrinkmeister +) Stelen met Shadow Madness + Recombulator maakt het permanent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini

ini

ah dat wist ik niet, die ga ik zeker een keertje proberen.

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Las Vegas schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:48:
[...]

Ik heb het al opgegeven om ranked te doen met control decks. Van de 10 potjes net heb ik er 9 verloren, waarvan 6 tegen zoo/face hunters en warlocks. Blijkbaar is de enige manier om te winnen om zelf ook maar zo'n deck te spelen, en dat weiger ik.

Dus ik ga geen ranked meer doen, aangezien ik mijn favoriete decks niet meer kan spelen.

Jammer dat blizzard nooit wat aan hunters doet. ;(
Op welke rank? Want ik heb ruim 70% winrate op control Paladin tot rank 10, daarna ga ik steeds meer richting 50/50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
ini schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:34:
ah dat wist ik niet, die ga ik zeker een keertje proberen.
Het is ook weer een combo helaas die je in de praktijk zelden kunt spelen. Je moet 3 kaarten hebben en 8 mana. En dan nog een board waar het van toepassing op is natuurlijk.

De Shrinkmeister klonk heel leuk in theorie en iedereen viel eroverheen van "dit wordt een standaard kaart in Priest-decks", maar uiteindelijk blijkt het vooral een dead card. Amaz speelt ze volgens mij ook in zn geheel niet meer en die is vaak best nog wel van de fun-combo's.

Recombobulator alleen is wel interessant, dat is vaak wel te combineren met een shadow madness of om een bijna dode minion te fixen. Gebruik die bijvoorbeeld nog best wel eens na een Auchenai/Circle combo. De 3/1 daarna recombobulaten naar iets nuttigers, aangezien je hem niet kunt healen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 13-01-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Waarom is het een dead card? Het werkt nog steeds erg goed met Cabal en Pain, daarbij kan je altijd wat voordeliger ermee traden omdat je minion minder damage pakt.

Ik zou niet zeggen dat het de beste kaart is, maar een dead card gaat wel heel erg ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Benjamin- schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:06:
Waarom is het een dead card? Het werkt nog steeds erg goed met Cabal en Pain, daarbij kan je altijd wat voordeliger ermee traden omdat je minion minder damage pakt.

Ik zou niet zeggen dat het de beste kaart is, maar een dead card gaat wel heel erg ver.
Hij heeft zo z'n nut, maar het is in een priest deck minimaal. Zeker het trade-scenario is leuk in Arena bijvoorbeeld, maar in Ranked is dat voor een Priest zelden heel boeiend. Daarom voelt ie in mn hand meestal als een dead card (had liever wat anders gehad in de meeste gevallen).

Kort gezegd, in dat geval zijn er gewoon betere kaarten, zoals de pyromancer. Die heeft ook veel meer value tegen rush decks.

En daarbij, als je de kaarten neemt die tegenwoordig wel veel waarde hebben in Priest, is er ook gewoon geen plek meer voor Shrinkmeisters als je het mij vraagt. Naaru en Smite bijvoorbeeld zie je nu ook veel meer. Betere synergie met de rest van je deck.

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 13-01-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Benjamin- schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:56:
[...]

Op welke rank? Want ik heb ruim 70% winrate op control Paladin tot rank 10, daarna ga ik steeds meer richting 50/50.
Rank 15/16. Ik was rank 14, maar helaas weer teruggezakt.

Hunter, hunter en nog meer hunters :O

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Las Vegas schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:30:
[...]

Rank 15/16. Ik was rank 14, maar helaas weer teruggezakt.

Hunter, hunter en nog meer hunters :O
Welke decks speel je en welke 1, 2 en 3 drops heb je?

Ik speel dan control Paladin, en heb:

2x Zombie Chow
2x Shielded Minibot
1x Ironbeak Owl
2x Annoy-O-Tron
2x Muster for Battle
2x Aldor Peacekeeper
1x Big Game Hunter
En uiteraard 2x Equality

Ik heb dus genoeg early game om ze gemiddeld te stoppen. Eerst was ik veel defensiever in de lategame, maar heb er dus die Zombie Chow's er in gedaan voor early game.
Ik zie ook veel Paladins Knife Juggler gebruiken ipv Annoy-O-Tron, maar ik vind die persoonlijk te zwak early game, trade vaak voor een 2/1, en late game samen met Muster, is gewoon te laat, je moet dan of Equality gebruiken, of je zit op te hoge health minions te schieten. Dit terwijl Annoy-O-Tron altijd 2 attacks tegen houdt, dat of ze zijn dom genoeg om er een silence of iets op te gebruiken, maar dat is alleen maar extra value voor wanneer Tirion, Belcher, Sylvana's enz op het veld komen. :P

[ Voor 61% gewijzigd door Benjamin- op 13-01-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Benjamin- schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:31:
[...]

Welke decks speel je en welke 1, 2 en 3 drops heb je?
Rank 14 ben ik geworden met een warrior control deck. Maar daarna ging ik aan de slag met m'n priest deck en sindsdien is het bergafwaarts gegaan.

Deck staat hier een paar posts boven wel volgens mij. Had nog 2 Zombie Chows toegevoegd als 1-drops, maar als je die niet pakt :P

YouTube: Juggernaut Warrior - One Mine for You, One for Justice, One for Fun! Noxious die ff een leuke play met Iron Juggernaut doet :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, EU shop zat de hele dag dicht zodat ze alle prijzen konden verhogen.
Arena is nu €1,99 en de booster packs zijn ook aanzienlijk verhoogt.
40 packs van €44,99 naar €49,99 bijvoorbeeld.
Je kan beter een Amerikaan zijn scheinbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Mijn eerdere post inmiddels aangepast btw.

Ja jij moet Wild Pyromancer en Power Word Shield in je deck hebben, je mist nu teveel control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:38:
Hmm, EU shop zat de hele dag dicht zodat ze alle prijzen konden verhogen.
Arena is nu €1,99 en de booster packs zijn ook aanzienlijk verhoogt.
40 packs van €44,99 naar €49,99 bijvoorbeeld.
Je kan beter een Amerikaan zijn scheinbaar.
Dat is alleen op de iPad, Apple wilt geld zien. Dus gewoon je pakjes via de PC kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb momenteel geen pc in de buurt maar het is toch wel heel krom dat ik nu op een device meer betaal als op een ander, kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik las idd http://www.hearthpwn.com/...price-increases-deck-talk en scheinbaar verrekenen ze gewoon de belasting bij de klant en niet zelf wat minder in de tuk steken.
Jammer opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Benjamin- schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:39:
Mijn eerdere post inmiddels aangepast btw.

Ja jij moet Wild Pyromancer en Power Word Shield in je deck hebben, je mist nu teveel control.
Goede tip, ga weer testen. Thanks.

edit: Holy shit een tegenstander die iedere beurt wacht tot de rope bijna afgelopen is |:( |:(

[ Voor 14% gewijzigd door London op 13-01-2015 17:53 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
Las Vegas schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:45:
[...]

Goede tip, ga weer testen. Thanks.
Pyromancer en PWS is idd key tegen zoo:) vooral icm met coin. Wel geduldig ermee omgaan. Als je die 2 in je mulligan hebt, is zoo vrij kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Net even gekeken hoe lang het nog gaat duren voordat ik m'n collectie compleet heb op www.carddust.com. Mijn resultaat (na 500000 simulaties):

COMPLETE COLLECTION, 30 Legendaries missing
min - avg - max packs
302 - 467 - 642 packs

GVG COLLECTION, 43.320 dust needed
min - avg - max packs
122 - 227 - 385 packs

CLASSIC COLLECTION, 35.780 dust needed
min - avg - max packs
122 - 232 - 360 packs

Dit gaat nog ff duren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mofkees schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:56:
[...]

Pyromancer en PWS is idd key tegen zoo:) vooral icm met coin. Wel geduldig ermee omgaan. Als je die 2 in je mulligan hebt, is zoo vrij kansloos.
Gaat een stuk beter inderdaad. Ga vanavond nog wel wat meer proberen, nu eerst even hardlopen.

Maexxna stelen met Cabal is wel fun :D Was overigens niet in ranked haha.

Wild Pyromancer is wel een must in ieder geval, evenals Zombie Chow.

Ik run nu dit deck:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/atC7wZU.jpg
+ Ragnaros & MC (staan niet op de screen)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:43:
Heb momenteel geen pc in de buurt maar het is toch wel heel krom dat ik nu op een device meer betaal als op een ander, kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik las idd http://www.hearthpwn.com/...price-increases-deck-talk en scheinbaar verrekenen ze gewoon de belasting bij de klant en niet zelf wat minder in de tuk steken.
Jammer opzich.
Wat moet ik zeggen... Apple wilt geld, en Blizzard wilt geen inkomsten verliezen. Op deze manier blijft Blizzard hoe dan ook hetzelfde bedrag krijgen, terwijl Apple niet veel ziet, gezien een hoop mensen gewoon via de PC zullen kopen.
PCBaas schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:05:
Net even gekeken hoe lang het nog gaat duren voordat ik m'n collectie compleet heb op www.carddust.com. Mijn resultaat (na 500000 simulaties):

COMPLETE COLLECTION
min - avg - max packs
302 - 467 - 642 packs

GVG COLLECTION, 43.320 dust needed
min - avg - max packs
122 - 227 - 385 packs

CLASSIC COLLECTION, 35.780 dust needed
min - avg - max packs
122 - 232 - 360 packs

Dit gaat nog ff duren. :P
Ik moet gemiddeld 309 pakjes van GvG kopen om alles te krijgen.

Ik mis 9 epics en 11 legendaries in GvG en 11 epics en 14 legendaries in classic.

Maar als ik heel realistisch kijk, dan mis ik alleen deze kaarten:

Epic:
2de Ice Block
2x Echo of Medivh
2de Coghammer
1 Lightbomb (zou er nooit 2 spelen)
2x Shield Slam (ja ik moet ze gaan maken.. kan hierdoor gewoon geen control warrior spelen)
2de Doomsayer
2de Mountain Giant

Legendary:
Lord Jaraxxus
Mal'Ganis
Leeroy Jenkins
Baron Geddon
Ragnaros

De rest is gewoon amper tot niet speelbaar.
Op dit moment kan ik daardoor geen Handlock/Demonlock, Freeze Mage of Control Warrior spelen. Tot nu toe heb ik ze ook niet gecraft omdat het me gewoon erg veel kost om ze te spelen (behalve Freeze Mage, maar al vind ik het deck heel tof, is het niet mijn stijl), Handlock/Demonlock gaat me 3600 dust kosten, Warrior gaat me 4000 dust kosten. Dit kan ik trouwens wel betalen, maar wil nog steeds een golden Paladin deck, en gezien ik Paladin toch veel liever dan die 2 decks speel. ;)
Op dit moment doe ik echter sowieso even niets, heb wel een hoop kaarten gedust waarvan ik vrijwel zeker weet dat ze die niet aanpassen, maar heb er ook nog wat staan, en van GvG heb ik nog alles staan, simpelweg omdat ik toch verwacht dat ze 1 deze dagen iets gaan veranderen. Tot die tijd wacht ik nog.

Dusten heeft nu toch weinig zin, heb 8145 klaar staan, maar heb voor mijn huidige deck nog 15200 nodig om hem helemaal gold te maken... :O
Met de dan dubbele kaarten en nog wat extra dusten van kaarten die ik toch nooit ga gebruiken, kom ik denk ik rond de 9500 dust.
Gemiddeld pakje is iets van 100 dust, dus stel dat ik er nog een golden kaart uittrek die ik kan gebruiken, heb ik alsnog iets van 50 pakjes nodig. :P

EDIT:
Even gekeken, maar voor mijn mage heb ik maar 8800 dust nodig, dit terwijl ik nog maar 7 kaarten golden heb, Dr. Boom en Archmage, 2x Harvest Golem, 2x Tinkertown en 1 Mechanical Yeti, terwijl mijn Paladin de volgende kaarten Golden heeft:
2x Equality
1x Ironbeak Owl
2x Aldor Peacekeeper
En dan Cairne, Sylvanas, Black Knight, Dr. Boom, en Tirion.
Oh en mage heeft 4 basic cards en Paladin 5, dus daar ligt het niet aan.

Echt gewoon bizar hoe duur control decks zijn, zoveel epics en legendaries.

Oke even berekent hoeveel mijn decks kosten:

Paladin kost normaal 12.280 en golden 35.600 dust
Mage kost normaal 4.760 en golden 18.800 dust
Echt wereld van verschil. :o
Las Vegas schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:20:
[...]

Gaat een stuk beter inderdaad. Ga vanavond nog wel wat meer proberen, nu eerst even hardlopen.

Maexxna stelen met Cabal is wel fun :D Was overigens niet in ranked haha.

Wild Pyromancer is wel een must in ieder geval, evenals Zombie Chow.

Ik run nu dit deck:

+ Ragnaros & MC (staan niet op de screen)
Ik zou een Shadow Madness dumpen, een 2de Holy Nova is voor mij de absolute betere keuze.

[ Voor 16% gewijzigd door Benjamin- op 13-01-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Benjamin- schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:48:
Wat moet ik zeggen... Apple wilt geld, en Blizzard wilt geen inkomsten verliezen.
Heb je het linkje eigenlijk wel bekeken? De prijsverhoging geldt voor de hele app store en houdt direct verband met de koers van de euro. In IJsland gaan de prijzen weer omlaag. Juweliers staan binnenkort bijvoorbeeld voor precies dezelfde stap. Is vorige week zelfs in een uitgebreid item op het NOS journaal geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ik weet niet waarom ze die link aanhalen, gezien het daar over prijzen in de app store gaan, de prijzen in hearthstone zijn prijzen van Blizzard. Apple kan dan ook niet de interface van Hearthstone aanpassen.

Uiteindelijk blijft het sowieso hetzelfde, Apple wilt meer geld, Blizzard verhoogt de prijzen ingame. Blizzard kan dat ook niet doen, maar dan neemt Apple gewoon een groter gedeelte van de inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Nieuw deck dat ik vandaag heb gecreeerd, een control mage: http://i.imgur.com/rtW22Un.jpg

Het deck heeft geen enkel target voor BGH en heeft moeilijk veel taunts/heal om alle aggro decks te laten haten. >:) Waarschuwing voor iedereen die dit (of iets vergelijkbaars) wilt uitproberen, de potjes duren gemiddeld langer dan een kwartier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Benjamin- schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:44:
Ik weet niet waarom ze die link aanhalen, gezien het daar over prijzen in de app store gaan, de prijzen in hearthstone zijn prijzen van Blizzard. Apple kan dan ook niet de interface van Hearthstone aanpassen.
Ze halen die link aan omdat het hier gaat om de aankoop van cardpacks. Dat zijn in-app purchases die via de app store verlopen.
Benjamin- schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:44:
Uiteindelijk blijft het sowieso hetzelfde, Apple wilt meer geld, Blizzard verhoogt de prijzen ingame. Blizzard kan dat ook niet doen, maar dan neemt Apple gewoon een groter gedeelte van de inkomsten.
Hier klopt dus geen bal van. Apple en Blizzard doen precies hetzelfde: het doorrekenen van wijzigingen in wisselkoersen en de wijzigingen (per 1 jan.) in de BTW heffing. Voor klachten over dat laatste moet je in Den Haag/Brussel zijn, niet in Cupertino. Dit had je trouwens kunnen weten als je het linkje was gevolgd en het artikel had gelezen. Maar goed. Volgens mij zie jij graag dat Apple de wereld regeert... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Waar heb je het over?

Blizzard doet de prijzen verhogen omdat Apple meer geld wilt zien. Anders zou het op de PC en Android ook zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Loop je nou te trollen of wat? Wat je zegt klopt van geen kant. Ga dan ff dat artikel lezen! Daar staat in hoe de prijsstijging en daling werkt en hoe het komt. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Lees je ook wat ik zeg. De verhoging is alleen bij de Apple versie gedaan. Het is dus niet Blizzard die de prijzen wilt verhogen, maar Apple.

Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]