[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste
Acties:
  • 242.306 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Turfschipper

Hup NAC

Haha, Astie. Dat is een zure nederlaag. ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benjamin- schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:49:
[...]

Op welk niveau was dit? Want ik kan me moeilijk voorstellen dat een Paladin late game niet een keer equality consencrate pakt.
Was in Arena, zal wel een slechte draw hebben gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:48
Ah oke, dat verklaart het. :)

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
astie schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:21:
ik geloof niet dat het mijn dag is:

Kans van 1 op 8....12,5%......holy fuck

[afbeelding]

[afbeelding]
Pff, dat had ik 3 of 4 beurten achter elkaar gister.. Speelde copy mage en had het hele bord vol liggen met annoyotrons en ander klein grut inmiddels.. maakte me ook helemaal geen zorgen en negeerde zijn Ragnaros natuurlijk gewoon.

Face, face, face... Well Played -> Face (alsof die wist dat ie weer een 15%-er ging trekken van te voren?)

Mn iPad ging bijna door de kamer.. zeker na die Well played.. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 05-01-2015 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
astie schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:21:
ik geloof niet dat het mijn dag is:

Kans van 1 op 8....12,5%......holy fuck
De kans dat jij hem ging killen was zo ongeveer net zo groot als de kans dat hij jou ging killen met die ragnaros ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:29:
[...]

De kans dat jij hem ging killen was zo ongeveer net zo groot als de kans dat hij jou ging killen met die ragnaros ook nog.
Ik geloof niet dat ik dit snap.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vicarious schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:48:
[...]

Ik geloof niet dat ik dit snap.
Astie had 2 Boom Bots liggen en de tegenstander stond op 1. Deze doen 1-4 damage op een random enemy. 1 damage is genoeg voor de kill op de mage.

Ragnaros -> Boom Bot = 25% kans
Boom Bot -> Face = 50% kans

0,25 * 0,5 = 0,125 oftewel 12,5%. Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Tektoon schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:25:

Is die mill-Druid niet een mooi troll deck voor jou? Ik zag gisteren nog een wervelende post van Kripp over zo'n deck.
Mill druid werkt helaas niet zo goed tegen de decks die hij tegen komt. Warlock, shaman en hunter zijn grootste deel van de tijd rushdecks (op handlock na) en daar werkt mill niet zo goed tegen. Mill is fijn als je een control warrior of handlock voor je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

xelfer schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:56:
[...]

Astie had 2 Boom Bots liggen en de tegenstander stond op 1. Deze doen 1-4 damage op een random enemy. 1 damage is genoeg voor de kill op de mage.

Ragnaros -> Boom Bot = 25% kans
Boom Bot -> Face = 50% kans

0,25 * 0,5 = 0,125 oftewel 12,5%. Of zie ik dit verkeerd?
Waarom vermenigvuldig je 2 verschillende dingen met elkaar! Die staan toch los van elkaar?

Ragnaros heeft idd 25% kans om 1 van de 2 boom bots te verwijderen. Dan blijft er 1 boom bot sowieso over!

Als er 1 boombot over blijft, die dan 2 mogelijke doelen heeft is de kans gewoon 50%. Bij twee nog meer.

Of zie ik het nu verkeerd, haha. Kan maar zo op de vroege maandag op werk. :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Dreanor schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:43:
[...]

Waarom vermenigvuldig je 2 verschillende dingen met elkaar! Die staan toch los van elkaar?

Ragnaros heeft idd 25% kans om 1 van de 2 boom bots te verwijderen. Dan blijft er 1 boom bot sowieso over!

Als er 1 boombot over blijft, die dan 2 mogelijke doelen heeft is de kans gewoon 50%. Bij twee nog meer.

Of zie ik het nu verkeerd, haha. Kan maar zo op de vroege maandag op werk. :P
Nee, het effect van de boombot is een deathrattle. Zie reactie van Xelfer hieronder.

@Xelfer: ik las je zin denk ik gewoon verkeerd. Had niet in de gaten dat je op dit scenario doelde maar dacht dat je bedoelde dat de mage een even grote kans had om te winnen als Astie, en dat leek me gezien hoe het bord ervoor lag niet bepaald het geval :+

[ Voor 4% gewijzigd door Vicarious op 05-01-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik reken de kans uit dat Ragnaros de speler killt. Hier zijn 2 voorwaarden voor nodig:

1) Ragnaros hit 1 van de 2 Boom Bots -> 25% kans, want 2 uit 8
2) De ontploffende Boom Bot hit de mage -> 50% kans, want of de mage of de Ragnaros worden gehit.

25% keer 50% = 12,5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
kans 1 op 8 dat hij dood gaat door face
kans 1 op 16 dat hij dood gaat door boom bot #1 (want 50% kans op Rag)
kans 1 op 16 dat hij dood gaat door boom bot #2 (want 50% kans op Rag)

totaal generaal: kans dat hij het potje verloor was 1 op 4. Niet echt sensationeel, en hier komen de RNG goden niet hun bed voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Al was er een goede kans dat die mage doodging door die Rag hit op een boombot, verandert dit niets aan de cijfers. Die mage had 1 op 8 om te winnen, want hoe dan ook zou hij dood zijn als face niet werd geraakt, en Shaman had 7 op 8 kans om te winnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Benjamin- op 05-01-2015 13:36 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

SeamusXanthus schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:28:
kans 1 op 8 dat hij dood gaat door face
kans 1 op 16 dat hij dood gaat door boom bot #1 (want 50% kans op Rag)
kans 1 op 16 dat hij dood gaat door boom bot #2 (want 50% kans op Rag)

totaal generaal: kans dat hij het potje verloor was 1 op 4. Niet echt sensationeel, en hier komen de RNG goden niet hun bed voor uit.
boombots doen damage alleen op enemies. De kans dat hij doodgaat door Rag is dus gewoon 1/8e (8 mogelijke targets waarbij hij alleen bij het hitten van face verliest).

Xelfer berekende daarnaast nog eens dat er ook een 1/4e kans was dat er een doombot geraakt zou worden (2 van de 8 targets zijn boombots). En die boombots hebben elk weer 50% kans om de Ragnaros of de face van de mage te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Mijn god, het is weer freeze mage seizoen geloof ik...
Ik vind potjes tegen hen verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
Bekse schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:43:
Het is dan ook winter he :)

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Had ik kunnen weten ja :D lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Vicarious schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:42:
[...]
boombots doen damage alleen op enemies. De kans dat hij doodgaat door Rag is dus gewoon 1/8e (8 mogelijke targets waarbij hij alleen bij het hitten van face verliest).

Xelfer berekende daarnaast nog eens dat er ook een 1/4e kans was dat er een doombot geraakt zou worden (2 van de 8 targets zijn boombots). En die boombots hebben elk weer 50% kans om de Ragnaros of de face van de mage te raken.
Blijft mijn berekening overeind naar mijn mening. Kans dat hij het potje verloor was 1 op 4 en niet een gevalletje 'extreem pech' zoals deed vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kans dat Astie verloor: Ragnaros hit hem in de face -> 1 op 8 = 12,5%
Kans dat Astie won door Ragnaros op Boom Bot -> 1 op 8 = 12,5%
Kans dat Astie de volgende beurt kon winnen -> 100% - 12,5% - 12,% = 75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

SeamusXanthus schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:52:
[...]

Blijft mijn berekening overeind naar mijn mening. Kans dat hij het potje verloor was 1 op 4 en niet een gevalletje 'extreem pech' zoals deed vermoeden.
Huh?! Hoe dan?! De kans blijft nog steeds maar 1 op 8 dat hij het potje verloor door de Rag die face hit. Het raken van een boombot zorgt juist dat Astie wint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
Vicarious schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:59:
[...]

Huh?! Hoe dan?! De kans blijft nog steeds maar 1 op 8 dat hij het potje verloor door de Rag die face hit. Het raken van een boombot zorgt juist dat Astie wint!
Inderdaad, maar ik ben het wel met Seamus eens dat het niet zo sensationeel is, zowel 1/4 als 1/8 niet.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Vicarious schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:59:
[...]

Mea culpa, ik zat met een kronkel in mijn hoofd. Boombots doen er niet toe inderdaad. 1 op 8 blijft een grote kans en dit soort RNG pech heb je dagelijks. Alleen ziet het er lullig uit met een vol bord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Bekse schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:43:
Niets mis mee, vereist de speler om na te denken. :)
SeamusXanthus schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:52:
[...]

Nee, gewoon nee. Het is 1 op 8 dat hij verloor. Alleen de hit op face van Rag was lethal voor mage, alle andere hits had Astie lethal gegeven. Het enige wat waar is dat hij 75% kans had om hem in zijn eigen turn af te maken, maar het was nog steeds 87,5% kans om te winnen.

Zelf net een potje tegen mill Druid gespeeld, toen ik Coldlight zag werd het me duidelijk, maar ik wist niet wat voor kaarten er allemaal inzaten, behalve Naturalize, Coldlight, Brewmaster en Grove. Bleek ook 2x Poison Seeds en Starfall in te zitten, dat was wel irritant, maar ik hield al mijn antwoorden vast tot het laatste moment, hij kon dan ook eigenlijk niet meer winnen, zeker gezien hij een turn eerder op fatigue ging dan ik. Tevens ook geen kaarten verloren, helaas zorgde dat er voor dat hij een hoop value haalde uit Poison Seeds en Starfall, want ja het is overextenden of millen (probeerde altijd onder de 6 kaarten te blijven)
Wel leuk om tegen te spelen, je moet goed nadenken over wat je wel en niet speelt, zeker omdat je weet dat je naar fatigue gaat. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CIAY9aDw4Vh6jbEo6lzP5xqL/full.png

Zijn laatste kaarten waren: Brewmaster, Antique Healbot (werd ook gebounced), Tree of Life, Big Game Hunter (die hij pas dropte toen hij al dood was door mijn damage op het bord), Naturalize, Healing Touch en Grove Tender (card draw).
Black Knight en Big Game heb ik in het verloop naakt gespeeld, Ironbeak Owl, Equality en Lay on Hands had ik nog in hand, Consecrate heb ik gebruikte om Brewmaster te killen en damage op Grove Tender te doen en Aldor, om damage van Grove Tender te verlagen. Verder had ik nog Tirion in mijn deck en Seal of Light, Tirion vrat natuurlijk die Naturalize.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Vicarious schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:47:
[...]

Nee, het effect van de boombot is een deathrattle. Zie reactie van Xelfer hieronder.
Ah, het effect is een deathmetal rattle, dat wist ik niet. Nu snap ik hem! Dan vervalt mijn reactie, haha

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 15:05
Eerste arena draft sinds beta, heb er zin in! Kan helaas vanavond niet spelen dus zal het op een rustiger moment moeten doen :(

Iemand die een voorspelling wil wagen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NHr29KO.png

[ Voor 13% gewijzigd door Freelance op 05-01-2015 17:26 ]

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Freelance schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:22:
Eerste arena draft sinds beta, heb er zin in! Kan helaas vanavond niet spelen dus zal het op een rustiger moment moeten doen :(

[afbeelding]
Hier moet je de 10 mee kunnen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Laatst online: 04:13
Beetje flauw om 12-x te zeggen: dan kan het alleen nog maar tegen vallen. Je hebt erg weinig end-game minions en geen carddraw. Ik zeg 8-3. Succes!

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus

[afbeelding]
Laat even weten wanneer je Play drukt, dan weten we dat we even geen game moeten starten tot jouw rad is uitgedraaid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:49
Uiteindelijk 9-3 geworden (eerste 2 games verloren van 2 mages, daarna een 9 winstreak). O+

EDIT:
De draft daarna gelijk 12-2! Eerste 12 wins sinds GvG. :7
http://i.imgur.com/9yLmdSG.jpg
http://i.imgur.com/tnESeMe.jpg
http://i.imgur.com/HB6oo0U.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door PCBaas op 05-01-2015 20:51 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
http://www.hearthpwn.com/decks/150251-lifecoachs-magelock

Dit is een geestig deck. Burning en bursting vanuit het niets. Heel leuk om mee te spelen, wat frustrerender voor de tegenstander denk ik :p

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:54

Thompson

Beeromaniac

[afbeelding]
Je mist carddraw maar verder echt een heerlijk deck zeg.
Sylvanas, een van de beste legendaries.
4x Fireball, 3x water elemental, 3x flamestrike. Allemaal geweldig class kaarten.
Een mad scientist erbij om je duplicate te triggeren (heerlijke kaart vind ik dat) en wellicht een acolyte/cultmaster/arcane intellect en je had de 12 wel kunnen halen!

Over je 12 win deck; Die deathlord ben ik altijd een beetje angstig voor om te kiezen/spelen. Hoe beviel je dat?

[ Voor 7% gewijzigd door Thompson op 05-01-2015 22:07 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Deathlord was 1 van de laatste kaarten die ik kon kiezen en werkte hier prachtig i.c.m. Clerics/Protectors/Avenge en de aggressieve curve, ik kon hem gewoon droppen en voor face gaan. :)

Was net ff gestompt met een mage arena, ik had geen early game, geen late game, niks.
Resultaat: 1-3 :'( http://i.imgur.com/IJLgsua.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Zulke decks heb ik ook regelmatig. Scoor ik 1-3 tot soms 5-3 mee. Kansloos verder. Ga net ook 3-3 met een Shaman. Twee keer compleet geveegd door een Paladin.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Gisteren 3x arena gespeeld, het waren de 3 ergste die ik ooit gespeeld heb... maar met een iron juggernout + hemet nessingwary + tree of life uit het 2e pakje en een Sneed's old shredder uit het laatste pakje maakte dat mij niets meer uit :D
Die Hemet lijkt me een vrij slechte kaart en kan het beste gedust worden, of heeft die nog iets van speelwaarde?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
Hemet nessingwary is zo'n situationele kaart tenzij het ergens nut heeft om je eigen beast te slopen. Verder zijn de stats ook dramatisch van de kaart!

400 dust erbij zou ik zeggen! Al zou ik als verzamelaar hem lekker in mijn verzameling laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hemet is volgens Kripp, en dat ben ik wel met hem eens, de slechtste kaart uit GvG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Ik zou Hemet gewoon bewaren als je de dust niet echt nodig hebt. Je zult maar net zien, dan DE je hem omdat hij nu slecht en dan zit dalijk de hele volgende uitbreiding volgepropt zit met OP beasts. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dan nog neem je een kaart die alleen nuttig is tegen hunter. In theorie ook een beetje druid, maar praktisch verwaarloosbaar.

Wat je ervoor krijgt is een veel te dure 6/3, die veel te weinig doet tegen veel te weinig decks. En zelf ook simpelweg geen body heeft en trade met een simpele 3/2 of 2-mana spell.

BGH is in praktisch alle gevallen beter en als je die niet hebt zou ik hem disenchanten en een BGH maken, die wel in praktisch elk deck nuttig is en een redelijke 4/2 body geeft voor 3 mana.

Tenzij ze een hele sloot aan cross-class 6-health OP beasts gaan toevoegen blijft dat ook zo lijkt me :P (en de gok dat dat niet gebeurt moet je gewoon nemen, anders blijf je alle crap legendaries vasthouden tot de eeuwigheid)

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 06-01-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Bosmonster schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:49:

(en de gok dat dat niet gebeurt moet je gewoon nemen, anders blijf je alle crap legendaries vasthouden tot de eeuwigheid)
Dat heet 'verzamelen' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

met de hoeveelheid kaarten die ik mis ben ik nog commons aan het 'verzamelen' :( ik denk dat ik hem opoffewr voor 2x Goblin Blastmage voor mijn Mage mech deck.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Als je een beetje productief ranked wilt spelen dan moet je denk ik wel keuzes maken in je verzamelwoede en prioriteiten stellen. En dan is BGH >>> Hemet, om maar even een voorbeeld te noemen.

Als je alleen maar Arena speelt of toch praktisch verder alles al hebt maakt het niet zoveel uit natuurlijk, maar betwijfel of de meeste mensen in die spot zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 06-01-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Bosmonster schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:16:
[...]

Als je een beetje productief ranked wilt spelen dan moet je denk ik wel keuzes maken in je verzamelwoede en prioriteiten stellen. En dan is BGH >>> Hemet, om maar even een voorbeeld te noemen.

Als je alleen maar Arena speelt of toch praktisch verder alles al hebt maakt het niet zoveel uit natuurlijk, maar betwijfel of de meeste mensen in die spot zitten.
Mee eens, maar op lange termijn ben je juist competatiever als je niet onnodig craft.

Ik ben verzamelaar (hou de kaarten tot ik er minimaal 2 heb) EN speel F2P maar speel gewoon met een 13,5k kostende Control Warrior en kan vrijwel elk ander deck maken wat ik kan bedenken. En daar heb ik inderdaad de keuze moeten maken juist geen kaarten te craften, en dus niet competatief te zijn ranked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
gewoon niet dischanten, veel arena spelen en dust opsparen zo gauw je genoeg hebt, craft je alle legendaries in een keer. Dat is wat ik doe, ik speel momenteel heel veel arena, maar heb ook een hoge winrate (avg 6.8) en mis nu nog 15k dust en dan kan ik alle ontbrekende legendaries craften

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Zo heb ik het ook gedaan. Ik heb alles van de classic set in één keer gecraft toen GvG uit kwam en ik geen classic packs meer ging kopen. Het risico op dubbele is dan minimaal (alleen via Arena reward).

Ik heb toen al het ontbrekende gecraft om Control Warrior, Ramp Druid, Handlock & Paladin te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ow ik maak me er niet zo druk om. Misschien wat dust hier en daar weggegooid hierdoor, maar kon wel met kaarten spelen die ik heel graag wilde. Zoals Dr. Boom, die ik uit zo'n 250 GvG packs inmiddels nog steeds niet gehad had anders.

Heb nog wel zo'n 10K dust achter de hand, maar als ik een deck wil spelen waar ik een kaart voor mis craft ik hem gewoon, GvG of niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 06-01-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:11
SeamusXanthus schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:28:
[...]

Mee eens, maar op lange termijn ben je juist competatiever als je niet onnodig craft.

Ik ben verzamelaar (hou de kaarten tot ik er minimaal 2 heb) EN speel F2P maar speel gewoon met een 13,5k kostende Control Warrior en kan vrijwel elk ander deck maken wat ik kan bedenken. En daar heb ik inderdaad de keuze moeten maken juist geen kaarten te craften, en dus niet competatief te zijn ranked.
Maar iedereen is niet gelijk want ik kan er bijv. echt niet tegen dat ik steeds verlies of het nu in Heathstone , BF4 , FM15 , Civ 5 of CoD is.
Daarom heb ik met kerst ook een beetje geld in HS gestoken om de laatste 2 wings van Naxxramas en nog wat Classic en GvG kaarten te kopen omdat het zeker zonder Naxxrammas bijna niet doen is zeker in de early game.
Het heeft voor mij zeker voor gezorgd dat ik nu met veel meer plezier HS speel omdat je nu in iedere geval mee kunt doen zonder alleen FACE Hunter of Zoo te spelen.
Nu kan ik ook eindelijk is winnen van die ''P2W >:)'' Warriors want net speelde ik er weer tegen 1 en die was niet blij met met Water Elemental en Snowchugger al speelde hij ook Ragnaros ,
Sylvanas , Baron Geddon en Alexstrasza.

Waar ik ook benieuwd naar ben ik welke kaarten de potentie hebben om een buff/nerf te krijgen want hoor toch wel mensen klagen over Dr. Boom , BGH , Imp-losion en Goblin Blastmage als te sterk en er zijn ook genoeg kaarten uit o.a. GvG die nooit gespeeld worden of gespeeld gaan worden in de toekomst.

[ Voor 10% gewijzigd door beuker19 op 06-01-2015 14:58 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Het zou mij enorm verbazen als ze kaarten als BGH, Imp-plosion en Blast Mage gaan veranderen. Die zijn helemaal niet OP. 8)7 Ik kan me wel wat voorstellen bij Boom omdat Blizzard heeft gezegd diversiteit te willen en in actie te komen als eenzelfde kaart door iedereen in elk deck wordt gespeeld. Boom naar 8 mana zie ik eventueel nog wel gebeuren.
Bosmonster schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:21:
Zoals Dr. Boom, die ik uit zo'n 250 GvG packs inmiddels nog steeds niet gehad had anders.
Wat is je legs/packs verhouding ondertussen? Ik zit nu op 1leg/51 packs.

[ Voor 37% gewijzigd door Tektoon op 06-01-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Het is wel een stuk verbeterd, al heb ik het niet meer bijgehouden. Volgens mij heb ik er nu 7 uit ongeveer 250 ofzo. En Dr Boom en Troggzor heb ik zelf gecraft. Troggzor was niet zo nodig geweest, maar ik had een leuk idee voor een deck (wat niks werd helaas) :P

Boom is vooral populair doordat ie 7 mana is. Hij is op niveau met kaarten als Sylvanas (6 mana) en Ragnaros (8 mana) en valt qua curve gewoon heel goed. Denk niet dat ie OP is, alleen daardoor veel gespeeld. Verwacht dus ook geen nerf, en al helemaal niet aan de mana-cost.

Het is gewoon een 7/7 voor 7, wat zelfs iets subpar is vergeleken met een 6/7 Ogre. En hij is ook nog vulnerable voor bijvoorbeeld BGH. Enige extra is 2 1/1 bombs en die vind ik persoonlijk nu niet zo verschrikkelijk sterk dat er iets generfed moet worden.

Tis vooral een hoop geklaag omdat ie in praktisch ieder deck nu wel past en gespeeld wordt, maar dat geeft alleen aan dat de kaart goed is, niet perse dat ie OP is.

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 06-01-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 13:42

ini

Life is what you make of it

voor de mensen die graag tegen vrienden spelen met een niet constructed deck heb ik een leuke variant:

maak een nieuw deck aan, kies zelf de hero(kan ook door tegenstander laten kiezen als variant)
open de decklist en kies GEEN kaarten
druk nu op done
Hearthstone zal je vragen om je deck aan te vullen met kaarten(dat zijn er dan dus 30)
Spel maakt een random deck, meestal met een redelijke manacurve met alle beschikbare kaarten die je bezit.
speel met dit deck tegen je tegenspeler die dit ook heeft gedaan
best of 3

In mijn ervaring erg leuk, omdat ikzelf redelijk veel goede kaarten heb en door de randomness en gebrek aan samenhang in je deck leuke onverwachte spelsituaties oplevert. meeste potjes eindigen ook in een 2-1 en zelden is het een walkover.

soort Arena run met friends :), uiteraard met een skype/voicechat erbij voor extra lol

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
Ik wacht nog steeds op een mode waarin je arena-style tegen vrienden kan spelen. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
g0tanks schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:59:
Ik wacht nog steeds op een mode waarin je arena-style tegen vrienden kan spelen. :)
Er zijn websites die je laten draften online. Als je met vrienden tegen elkaar wil spelen met Arena decks kan je dit gebruiken , screenshotten en t deck in constructed nabouwen.

http://www.hearthpwn.com/arena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Ja, maar dan kan je niet controleren of iemand niet opnieuw draft als hij een slecht deck krijgt. Bij een toernooi is het wel zo handig om iets van zekerheid te hebben.
Voor casual potjes is het onhandig omdat niet iedereen alle kaarten heeft en je ook makkelijk per ongeluk meer dan 2x dezelfde kaart kiest.

Een ingebakken Arena battle mode of some sort is what we want! :Y *O* :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Tektoon schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:05:
Ja, maar dan kan je niet controleren of iemand niet opnieuw draft als hij een slecht deck krijgt. Bij een toernooi is het wel zo handig om iets van zekerheid te hebben.
Voor casual potjes is het onhandig omdat niet iedereen alle kaarten heeft en je ook makkelijk per ongeluk meer dan 2x dezelfde kaart kiest.

Mja ik snap het wel maar waarom niet gewoon ff skype share screen door iemand van de toernooi leiders/organisatoren. Zo ben je daar al zeker van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini

ini

eensch! :)

top 5 wishlist:

1) Arena battle mode met draft
2) 2 player head to head mode(coop 2v2 PvE en PvP)
3) flavoured deck-> random blizzard generated deck/netdeck waar je een weekje mee kan spelen zonder dat je de kaarten bezit
4) PvE/PVP achievements die gold/packs opleveren(use hero power 100 times/ win a game with exactly 10 lives left)
5) best of 5 met 3 identieke predefined decks voor beide spelers

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Voor mij is de nummer 1 wens wel een tournament-mode (Arena of selfmade decks).

Kun je net als Poker mee doen met toernooitjes door X gold in te leggen.

Bijvoorbeeld je hebt een toernooi voor 16 of 32 man, inleg is net als Arena 150 gold. Je krijgt altijd weer minimaal 1 pack, maar hoe verder je komt hoe meer gold je er ook bij krijgt en bijvoorbeeld pack + 300 gold bij winst.

Voordeel is dat het voor Blizzard redelijk gold-neutraal is, net als Arena.

[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 06-01-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Of in ieder geval een random deck kan maken terwijl je op speel druk, dat je zelfs tijdens de match gewoon niet weet wat er in zit, dus echt compleet 100% random draws. :D

Wat betreft disenchanten van kaarten en verzamelen. Ik zie geen realistische mogelijkheid om alles te sparen, ik heb vrijwel alle goede classic Legendaries, ik mis nog Jaraxxus en Ragnaros die ik echt moet/wil hebben, maar daarnaast mis ik nog:
King Krush
Edwin VanCleef
King Mukla
Tinkmaster
Elite Tauren Chieftain
Leeroy
Hogger
The Beast
Baron Geddon
Gruul (had ik wel, maar was golden dus gedust)
Malygos
Nozdormu en
Deathwing

Betekent dat ik nog 15 Legendaries moet, 2 daarvan wil ik zeker, en 2-3 zijn nog wel de moeite waard, maar veel van die andere gewoon niet, dat betekent dat ik 16000 dus moet steken in kaarten die ik niet ga gebruiken, dat vind ik gewoon zonde.

Ik heb nu nog een hoop Legendaries die ik eigenlijk ook wel zou moeten disenchanten, maar dan vind ik 400 toch wel weer weinig om er voor te krijgen, zeker wanneer ze misschien weer in bepaalde decks gaan passen, neem Archmage Antonidas, voor GvG werd die bijna alleen maar in Freeze Mage gespeeld, nu is het een must have in vrijwel ieder deck door die parts, Captain Greenskin zag ik pas geleden in een Paladin deck, omdat deze toch wel veel value geeft met bijvoorbeeld Muster for Battle. Illidan Stormrage is een kaart waarvan ik hoop dat deze nog een weg gaat vinden naar Demonlock enz. En ja dan 4 voor 1 disenchanten is toch wel pittig. ;)

Ik heb wel het 'geluk' dat ik niet echt kaarten nodig heb, Rag heb ik niet zozeer nodig in de decks dat ik speel, en speel geen handlock (al zou dit misschien anders zijn met Jaraxxus), verder kreeg ik een Golden Dr. Boom na 20 pakjes, en heb ik ook Vol'Jin, Bolvar en Neptulon uit pakjes, ik heb dan ook nog geen GvG Legendary kaarten gecraft. Maarja wil ik alles, dan wordt dat wel extreem duur.
Maargoed tegelijkertijd wil ik nog wel steeds een golden Paladin deck, dus ach, dat zit een beetje rond dezelfde prijs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
heb hier ook 40+ GvG packs geopend, 2 x leg, Gahzrilla en Hemet .

wel Gazlowe en Toshely gecraft, vooral Gazlowe is erg leuk zeg i.c.m. spareparts :D

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:34:
Voor mij is de nummer 1 wens wel een tournament-mode (Arena of selfmade decks).

Kun je net als Poker mee doen met toernooitjes door X gold in te leggen.

Bijvoorbeeld je hebt een toernooi voor 16 of 32 man, inleg is net als Arena 150 gold. Je krijgt altijd weer minimaal 1 pack, maar hoe verder je komt hoe meer gold je er ook bij krijgt en bijvoorbeeld pack + 300 gold bij winst.

Voordeel is dat het voor Blizzard redelijk gold-neutraal is, net als Arena.
Zoiets zou mij ook leuker lijken eerlijk gezegd. Wellicht dat ik HS dan weer op zou pikken als ze dit toe zouden voegen.

Ik vraag me alleen af hoe dit werkt icm gokwetgeving in bepaalde landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Laatst online: 06-03 12:51
xelfer schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:24:
[...]

Zoiets zou mij ook leuker lijken eerlijk gezegd. Wellicht dat ik HS dan weer op zou pikken als ze dit toe zouden voegen.

Ik vraag me alleen af hoe dit werkt icm gokwetgeving in bepaalde landen.
Aangezien er geen cash geld te winnen valt denk ik niet dat er een probleem zou zijn in de meeste landen. Echter zijn blizz games zeer populair in azie en daar zijn de gokwetgevingen veel strenger, dus dit zou inderdaad een reden kunnen zijn waarom het er niet in zit.
Blizz had ook problemen met de gokwetgeving in sommige landen voor de launch van Diablo 3 ivm RMAH.
Dan werd de game ook wereldwijd uitgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Je kunt geen gold (ver)kopen met echt geld, dus volgens mij is gokwetgeving in zn geheel niet van toepassing op dat concept.

Het verschilt ook niet van Arena in dat opzicht (je legt 150 gold in en wint meer hoe beter je presteert).

Waar ik vooral op zoek naar ben is een andere manier van gold grinden, anders dan eindeloos Arena runnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 07-01-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Gold zou geen probleem zijn, pakjes, kaarten of dust wel, dat kan je namelijk onbeperkt kopen (zolang je rekening het toe laat :P), dan zou je wel bij mensen de gokverslaving aanwakkeren.
Verder is Arena wel 150 gold, maar hier speel je gemiddeld gewoon gelijk, afhankelijk van je skill, zelfs wanneer je 3 potjes verliest, heb je al gauw iets van 120-130 gold aan waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Ik zit vast op rank 10 voor zeker al 40 games.
Ik speel een variatie op trumps quartered paladin.
Zijn er mensen met suggesties, hoe ik mijn deck kan verbeteren?
2x zombie chow
2x equality
1x Ironbeak Owl
2x knife juggler
2x shielded minibot
2x Muster for battle
2x Aldor peacekeeper
2x Truesilver champion
2x consecration
1x Sen'jin Shieldmasta
1x Antique Healbot
2x Quartermaster
2x Sludge Belcher
1x Cairne Bloodhoof
1x Sylvanas Wildrunner
1X Black knight
1x Guardian of kings
1x Lay on hands
1x rangaros
1x Tirion fordring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
beve schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:13:
Ik zit vast op rank 10 voor zeker al 40 games.
Ik speel een variatie op trumps quartered paladin.
2x zombie chow
2x equality
1x Ironbeak Owl
2x knife juggler
2x shielded minibot
2x Muster for battle
2x Aldor peacekeeper
2x Truesilver champion
2x consecration
1x Sen'jin Shieldmasta
1x Antique Healbot
2x Quartermaster
2x Sludge Belcher
1x Cairne Bloodhoof
1x Sylvanas Wildrunner
1X Black knight
1x Guardian of kings
1x Lay on hands
1x rangaros
1x Tirion fordring
De vraag is waar verlies je het meeste van , wat zit er volgens jou verkeerd :) Ik vermoed dat je earlygame wat tekort schiet tegen de rushdecks die er momenteel zijn.

-1 Cairne
+1 Annoy-o-tron of beter nog Lil exorsist (omdat je 3 slot wat magertjes en reactief is)

Tenzij je enkel wil pally spelen zou ik aanraden je deck keuzes te baseren op wat je veel ziet langskomen op je rank. Counterdecks spelen levert volgens mij nog t meeste op tot Rank 5 omdat je vanaf daar geen win streaks meer kan hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door sleepwalkerbe op 07-01-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
sleepwalkerbe schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:18:
[...]

De vraag is waar verlies je het meeste van , wat zit er volgens jou verkeerd :) Ik vermoed dat je earlygame wat tekort schiet tegen de rushdecks die er momenteel zijn.

-1 Cairne
+1 Annoy-o-tron of beter nog Lil exorsist (omdat je 3 slot wat magertjes en reactief is)
Bedankt voor je feedback en inderdaad je slaat de nagel op de kop, meeste moeite met die cheap-ass rush decks zoals huntards en zoolocks _/-\o_

Daarvoor had ik die zombie chows er in gestoken.
Zal zeker eens proberen cairne er uit te halen en een annoy-o-tron er in te steken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
beve schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:22:
[...]

Bedankt voor je feedback en inderdaad je slaat de nagel op de kop, meeste moeite met die cheap-ass rush decks zoals huntards en zoolocks _/-\o_

Daarvoor had ik die zombie chows er in gestoken.
Zal zeker eens proberen cairne er uit te halen en een annoy-o-tron er in te steken!
Dat is een begin volgens mij , aangezien je aangeeft dat je met rush decks last hebt kan je ook kijken om Rag er uit te halen (te traag) en mischien zelf guardian voor meer low cost high impact cards. Je hebt al 24 points heal met LoH , truesilver en ancient healbot dus dat zou moeten volstaan.

Tenzij je Rag als winconditie ziet... dan kan je weer gaan verder zoeken naar alternatieve swaps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
sleepwalkerbe schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:25:
[...]

Dat is een begin volgens mij , aangezien je aangeeft dat je met rush decks last hebt kan je ook kijken om Rag er uit te halen (te traag) en mischien zelf guardian voor meer low cost high impact cards. Je hebt al 24 points heal met LoH , truesilver en ancient healbot dus dat zou moeten volstaan.

Tenzij je Rag als winconditie ziet... dan kan je weer gaan verder zoeken naar alternatieve swaps
Bij ragnaros had ik idd een beetje het gevoel dat het wat een dooie kaart was.
Weinig tot geen games door gewonnen...
Mijn guardian echter wel al games door gewonnen.
Heb nu dus Ragnaros en cairne er uit gehaald en een lil exorsist en annoy-o-tron er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Trump runt geen Rag, Black Knight en al zeker geen Cairne in het deck.

Je mist ook de card draw met Cult Master die juist erg goed in dit deck past. Bovenstaande kaarten zou ik verder vervangen voor wat meer early game. Trump runt bijvoorbeeld ook Piloted Shredder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Bosmonster schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:36:
Trump runt geen Rag, Black Knight en al zeker geen Cairne in het deck.

Je mist ook de card draw met Cult Master die juist erg goed in dit deck past. Bovenstaande kaarten zou ik verder vervangen voor wat meer early game. Trump runt bijvoorbeeld ook Piloted Shredder.
Bedankt voor je feedback
Ik zei ook 'variatie op' trumps quartered. :9
Cairne en rag zijn er nu uit. vervangen door lil exorsist en annoy-o-tron
Die had ik er zelf allemaal ingestoken omdat ik een paar kaarten te kort kwam (waaronder piloted shredder)
Nu heb ik deze ondertussen wel.
Black knight heeft me wel al veel games gewonnen (vooral tegen druids en andere palas), zou piloted shredder toch beter zijn?
Ik wil het zeker testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini

ini

beve schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:13:
waar is de wild pyromancer?

tegen aggro decks een boardclear(icm equality) voor 4 mana echt geweldig

sword of justice is ook een prima kaart voor dit deck, genoeg minions te buffen

[ Voor 3% gewijzigd door ini op 07-01-2015 14:42 ]

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Rank 9 gehaald!
Thanks voor jullie hulp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

beve schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:17:
Rank 9 gehaald!
Thanks voor jullie hulp :D
Heb je er de wild pyromancer bijgestoken?

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
nagasy schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:27:
[...]

Heb je er de wild pyromancer bijgestoken?
neen, nog niet, het is zeker een optie, die stak ik er vroeger altijd in toen ik puur control paladin speelde...
Ik vind het soms een dooie kaart als je equality niet trekt...
2e minpunt vind ik dat je zowiezo het hele board cleared...
Wat zou ik er uit halen voor wild pyromacer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini

ini

1 tazdingo eruit, je hebt lil exorcist er toch bij gedaan?

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Wild Pyromancer kan late game een dode kaart zijn, net zoals Zombie Chow trouwens. Early game is die altijd goed, want in het ergste geval moeten ze ermee traden.
Zelf zit die niet in mijn deck, maar mijn deck is ook niet ideaal tegen aggro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini

ini

Wild Pyromancer kan late game een dode kaart zijn...
Ben ik niet geheel met je eens, icm met een Consecrate 3 dmg op alles kan veel uitmaken. Het blijft ook een 3/2 voor 2 mana, dat is gewoon prima. UIteraard wat minder als je achter staat, maar dan gaan weinig 2 mana kaarten je helpen

[ Voor 4% gewijzigd door ini op 07-01-2015 15:54 ]

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Het idee van het deck is dat je geen pyro nodig hebt. Met de vele 1/1's (met bvb muster) is een equality genoeg. In de latere game heb je nog consecrate eventueel met equality.

Je kunt hem er wel instoppen, maar denk dat het overkill is.

Vergeet trouwens niet dat je met dit deck heel veel wilt hero poweren, vaak boven het spelen van een kaart. (liever 4+ Hero, dan een 6 drop bijvoorbeeld, turn 7 hero power + quarter, etc).

[ Voor 31% gewijzigd door Bosmonster op 07-01-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
ini schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:47:
1 tazdingo eruit, je hebt lil exorcist er toch bij gedaan?
Was inderdaad aant het twijfelen sen jin of een knife juggler er uit voor die wildpyromancer.
Kan er ook de black knight eingelijk uithalen voor de pyromancer...

EDIT: Heb nu de ene na de andere huntard die ragequit hahahahahaha!

[ Voor 9% gewijzigd door beve op 07-01-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
M'n huidige ladder deck: http://i.imgur.com/JPE2XW2.jpg (+2 Backstab die je net niet ziet).

Tot nu toe sta ik er 10-7 mee (op rank 16), niet iets om over naar huis te schrijven maar ik vind het een heel leuk deck om te spelen. Het eet in ieder geval andere aggro decks op als ontbijt (mech mage/zoo/hunter: ~90% winrate hiertegen). :)

Het zit nog steeds erg in z'n prototype fase en ik had dan ook net een Target Dummy vervangen voor Loatheb, puur om m'n veld te beschermen; ik heb namelijk gemerkt dat field wipe = loss was in veel gevallen (en dan met name door Auchenai+Circle). Ook had ik net besloten om 1 van de 2 Tinker's Oil te vervangen voor Cold Blood, dit scheelt 2 damage maar het blijkt dan ook heel erg lastig om qua mana goed uit te komen voor de combo die nodig is om Tinker's Oil. Als laatste zit ik nog steeds heel erg te twijfelen of ik er bijv. Sylvanas/The Black Knight/Gallywyx in moet doen (mana curve iets hoger maken zodat het wat beter is opgewassen tegen control decks). Kortom, ik heb nog heel veel twijfels over hoe dit deck nog beter te maken is dus als iemand hier nog advies/tips heeft hoor ik dat graag. :)

[ Voor 9% gewijzigd door PCBaas op 07-01-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:54

Thompson

Beeromaniac

Ben nu een rondje of 10a15 ranked aan het spelen met een zelf verzonnen mage deck.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AVDTJPz.jpg

Nu zit ik aan een aantal kaarten te denken om deze in het deck te doen;
- Big game hunter. Voor als ik late game tegen gevaarlijke minions aanloop, zodat ik daar eventueel geen polymorhp/fireball voor hoef te gebruiken.
- Kezan Mystic. Aangezien dat lekker samengaat met mijn Ethereal's.
- Violet teacher. Wellicht nuttig vanwege de vele spells in het deck.
- Ironbeak own of spellbreaker. Omdat ik helemaal geen silence heb.
- Acidic swamp ooze. Kom nu nog niet heel veel wapens tegen, maar wellicht niet overstandig.
- Ice block. Goede combi met ethereal. 1 turn kan een gigantisch verschil maken met dit deck. (met name door Pyroblast/flamestrike)
- Black knight. Zelfde categorie als de BGH, vooral voor de zware lategame minions, als alternatief voor poly/fireball.

Wat denken jullie hiervan? Eventueel nog andere suggesties?
Welke kaarten zou ik er het beste uit kunnen laten?
Ik heb het gevoel dat ik best af kan met 1x arcane missiles, loot hoarder, mana wyrm, en kobold geomancer.

Heb tot nu toe de statistieken niet heel goed bijgehouden. Maar heb het idee dat druids vooralsnog het grootste probleem zijn.

/edit: En wellicht sludge belcher. Gewoon, omdat ik het een ontieglijk irritante en sterke kaart vind. En hij kan ook de nodige tijd winnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Thompson op 07-01-2015 19:25 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
PCBaas schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:54:
M'n huidige ladder deck: http://i.imgur.com/JPE2XW2.jpg (+2 Backstab die je net niet ziet).
Sinds jouw toernooizege doe ik ook aan tempo Rogues dus ik heb nu ook zo'n 'Timmy-deck' :P. Speelt heel leuk inderdaad. Ik heb er de laatste week echter niet meer mee gespeeld omdat Astie mij een Shaman heeft aangesmeerd die het vrij goed doet op de ladder. :P

Ik heb in ieder geval een Betrayal ipv een Sap. Wel Auto Barber, geen Dummy, wel 2x Mech Yeti, geen 2x Tinkertown. En ipv 2x Drake, Loatheb, Boom heb ik Assassins Blade, Assassinate, Sky Golem, Sylvanas. Mijn versie is niet beter denk ik. Al ben ik wel tevreden over die ene Betrayal en Auto Barber.
Mijn ervaring is verder dezelfde als de jouwe: super snel deck met gestoorde burst maar wel heel kwestbaar, zeker als je een board-wipe krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
Tektoon schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 00:53:
[...]

Sinds jouw toernooizege doe ik ook aan tempo Rogues dus ik heb nu ook zo'n 'Timmy-deck' :P. Speelt heel leuk inderdaad. Ik heb er de laatste week echter niet meer mee gespeeld omdat Astie mij een Shaman heeft aangesmeerd die het vrij goed doet op de ladder. :P
Graag gedaan! Ik speel nog steeds dat Shaman deck en ik speel Mech Mage voor de afwisseling. Loopt erg lekker moet ik zeggen en zit al op rang 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
ini schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:54:
[...]Ben ik niet geheel met je eens, icm met een Consecrate 3 dmg op alles kan veel uitmaken. Het blijft ook een 3/2 voor 2 mana, dat is gewoon prima. UIteraard wat minder als je achter staat, maar dan gaan weinig 2 mana kaarten je helpen
Hiermee kill je je eigen dudes, wat je Quartermaster weer zwakker maakt. Lategame is dit gewoon geen fijne kaart, maar uiteraard kan die altijd helpen.
Voor de duidelijkheid, lategame gaat die 1 damage je zelden helpen, dan hoor je controle te hebben over het veld, een taunt of een heal is dan in bijna alle gevallen beter, maar zo werken veel kaarten. Dit is dan ook waarom ik Annoy-O-Tron zo goed vind. Supersterk early, maar ook late game nog steeds goed om 2 klappen op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
@Thompson:
Met al die spellpower zou je ook Blizzard kunnen spelen ipv Flamestrike. Ook zat ik met al die deathrattles al gelijk aan Undertaker/Sludge te denken, maar ik heb geen flauw idee wat ik hier uit zou moeten halen zonder het hele deck om te gooien. :P

Violet Teacher zou ik niet doen want dan krijg je 1/1 tokens in je handen gedrukt met Duplicate. xD

@Tektoon:

:*)

Ik ga wel een keertje tellen hoe vaak ik nou die ene of de andere kaart in m'n handen had gewild terwijl ik wat potjes speel en dan kom ik wel terug op die Betrayal/Auto-Barber, vooral die Betrayal vind ik wel interessant om na te checken. Ik zit ook te denken aan Arcane Nullifier X-21 als 4-drop i.p.v. Mechanical Yeti (ik vind het namelijk niet zo'n fijne gedachte om ook een spare part in je tegenstander z'n hand te drukken). Fel Reaver staat ook op m'n lijstje (turn 4 met Mechwarper :9~ ), maar die heb ik helaas niet dus die kan ik nog niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ik vind Arcane Nullifier een erg fijne kaart, echter ook best lastig om in je deck te verwerken. In mijn huidige deck past die niet, maar zou er toch graag ruimte voor willen maken. Probleem is dat ik dan echt mijn lategame kaarten moet gaan veranderen, daarbij zijn mijn andere 4 drops gewoon erg goed tegen aggro decks (truesilver en consecration), dus voor nu laat ik ze eruit.

Mijn huidige control deck voelt wel fijn aan, toch weer wat aanpassingen gemaakt:

2x Zombie Chow
2x Equality
2x Annoy-o-Tron
1x Ironbeak Owl
2x Shielded Minibot
2x Muster for Battle
2x Aldor Peacekeeper
1x Big Game Hunter
2x Truesilver Champion
2x Consecration
1x Harrison Jones
2x Quartermaster
2x Sludge Belcher
1x Cairne Bloodhoof
1x Sylvanas Windrunner
1x Black Knight
1x Dr. Boom
1x Guardian of Kings
1x Lay on Hands
1x Tirion

Ik weet dat Cairne en Black Knight niet zo populair zijn, maar Black Knight is gewoon enorm sterk tegen control, maar ook vrijwel alle andere decks hebben taunt er in zitten, heb eigenlijk nog geen enkel deck gezien in GvG die geen enkele taunt heeft.
Cairne is traag, maar is dan ook niet gericht tegen aggro of tempo decks, maar juist tegen control, en dan vind ik hem nog steeds erg sterk, hij vreet of een silence en de nodige damage, of hij is gewoon heel moeilijk te verwijderen. Op veel manieren vind ik hem op Sylvana's lijken, allebei 6 mana, allebei wil je snel verwijderen, maar is in beide gevallen erg moeilijk. Laat je ze leven dan gaat je board eraan. Verschil is dan dat Sylvana's beter is op een vol board, terwijl Cairne goed is op een leeg of bijna leeg board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Net met dit Mage deck 10 rondjes gespeeld waarvan 8 oprij gewonnen.
Het is wel super control dit maar wel super leuk zeker omdat de tegenstander vaak denkt dat ze bij turn 5 of 6 al enorm voorstaan.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/74295610/Naamloos.png

Vind dit persoonlijk 1 van de leukste decks die ik afgelopen maand gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Waarom geen Archmage Antonidas? Heb je die niet? Want die past er namelijk perfect in met al je spells.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Benjamin- schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:50:
Waarom geen Archmage Antonidas? Heb je die niet? Want die past er namelijk perfect in met al je spells.
Heb ik helaas nog niet :'(
Zit er wel aan te denken aangezien ik 4 waardeloze legendary's heb maar vind het lastig omdat hij een class legendary is en ik wil niet altijd dezelfde class spelen want ook Paladin of Demonlock lijkt me geweldig omdat die ook goede class legendary's hebben maar helaas heb ik er nog geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 15:40
Ik speel sinds kort met het volgende deck: http://www.hearthpwn.com/...;12278:2;12296:1;12297:2; een shadowpriest, weer eens wat anders leuks :)
Shadowbomber en mindblast ( = 10dmg in combo met prophet velven) zijn fijne finishers :)

Ik merk alleen dat de shadowboxers me eigenlijk te weinig value geven... misschien haal ik die er vanavond uit om ze te vervangen met:
- Zombie chow (meer early board druk en synergy auchenai soulpriest)
- Shadow of the word: death (voor removal of combo met sylvanas)
- Cabal shadow priest (voor meer synergie met de shrinkmeisters)

Genoeg keus genoeg om te proberen, het is leuk in elk geval leuk om weer is wat nieuws te proberen ;)
Andere tips?

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Benjamin- schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:41:

2x Zombie Chow
2x Equality
2x Annoy-o-Tron
1x Ironbeak Owl
2x Shielded Minibot
2x Muster for Battle
2x Aldor Peacekeeper
1x Big Game Hunter
2x Truesilver Champion
2x Consecration
1x Harrison Jones
2x Quartermaster
2x Sludge Belcher
1x Cairne Bloodhoof
1x Sylvanas Windrunner
1x Black Knight
1x Dr. Boom
1x Guardian of Kings
1x Lay on Hands
1x Tirion
lijkt zeer sterk op mijn deck, welke rank haal je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Turfschipper

Hup NAC

Twee berserkers. En dan zo een grote mad bomber uitvoering die 6 schade willekeurig rond strooit.

Hij een minion, ik twee berserks, ik dat ding op gooien.

6 keer op mijn eigen hero en de pot nog verliezen. Pot er na 5 op eigen hero.... Weg met dat ding. In theorie kan het leuk uitpakken. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Weet ik nog niet precies, ik was vorig seizoen rank 7, maar dat had niet zozeer met mijn winratio te maken maar met de 'eeuwige' grind, tevens was mijn deck toen iets anders.
Opzicht werkt die goed, en zolang je een goede starting hand tegen aggro hebt, zit je goed. Control match-ups gaan over het algemeen ook goed, simpelweg omdat er zoveel kaarten inzitten die heel erg goed tegen een ander control deck werken. Met deze revisie sta ik op 5-0, maar dat zegt weinig op nu rank 13.
Ikke_Niels schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:18:
Ik speel sinds kort met het volgende deck: http://www.hearthpwn.com/...;12278:2;12296:1;12297:2; een shadowpriest, weer eens wat anders leuks :)
Shadowbomber en mindblast ( = 10dmg in combo met prophet velven) zijn fijne finishers :)

Ik merk alleen dat de shadowboxers me eigenlijk te weinig value geven... misschien haal ik die er vanavond uit om ze te vervangen met:
- Zombie chow (meer early board druk en synergy auchenai soulpriest)
- Shadow of the word: death (voor removal of combo met sylvanas)
- Cabal shadow priest (voor meer synergie met de shrinkmeisters)

Genoeg keus genoeg om te proberen, het is leuk in elk geval leuk om weer is wat nieuws te proberen ;)
Andere tips?
Ik zou zeker mind vision er uit halen, shadow boxer vind ik ook niet heel goed, te random. Gezien Vol'jin en Prophet Valen, zou ik 2x smite in mijn deck willen, 4 damage met Velen, en perfect combo met Vol'jin, ook een Death zou goed doen. Verder zou ik ook kijken naar meer direct damage, Sylvana's is leuk, maar in je huidige deck is ze best moeilijk te activeren, 1 Death helpt daarbij, maar misschien dat iets als Ragnaros het toch beter zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 15:40
Benjamin- schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:44:
[...]

Ik zou zeker mind vision er uit halen, shadow boxer vind ik ook niet heel goed, te random. Gezien Vol'jin en Prophet Valen, zou ik 2x smite in mijn deck willen, 4 damage met Velen, en perfect combo met Vol'jin, ook een Death zou goed doen. Verder zou ik ook kijken naar meer direct damage, Sylvana's is leuk, maar in je huidige deck is ze best moeilijk te activeren, 1 Death helpt daarbij, maar misschien dat iets als Ragnaros het toch beter zou doen.
Ik had idd nog niet aan de combo voljin smite gedacht, goede tip! :) Vanavond tweaken ^_^

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Sinds enige tijd weer vol aan de hearthstone.
Ik zal graag een volgende tournament mee willen doen.
Zijn er nog tournaments op komst?

Momenteel bezig met ranked maar zit een beetje vast rond 14 - 16 elke keer als t net lekker gaat kom ik een mech mage tegen welke ik niet goed weet te counteren met mn shaman :(

Heb mij ook ff op de b.net lijst aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke tournaments op www.esl.eu/eu/hearthstone of Benelux ESL: www.esl.eu/benelux/hearthstone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
stalscu schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:40:
Twee berserkers. En dan zo een grote mad bomber uitvoering die 6 schade willekeurig rond strooit.

Hij een minion, ik twee berserks, ik dat ding op gooien.

6 keer op mijn eigen hero en de pot nog verliezen. Pot er na 5 op eigen hero.... Weg met dat ding. In theorie kan het leuk uitpakken. ;-)
Dat is ook een van de grootste redenen dat heel veel kaarten die iets randoms doen niet veel ziet in constructed puur omdat men controle wil houden tot zover het kan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:35
random is random zeggen ze maar hoevaak ik met unstable portal een legendary kaart eruit trek :)
al 2x the beast gehad, heerlijke kaart op turn 3 :D
turn 6 Ysera is ook leuk :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
Ik hou zelf helemaal niet van RNG, ik speel dan ook zelf maar 2 RNG kaarten, Sylvana's en Dr. Boom. Natuurlijk blijf je met kaarten trekken zitten, maar ik wil wel winnen omdat ik de juiste keuzes maak, niet omdat ik toevallig wel of niet bepaalde damage doet. Ik hou dan ook niet van combo's die meer dan 2 kaarten vereisen, simpelweg omdat dit weer wederom een stuk RNG is, gezien je vaak niet een combo van 3 kaarten in je handen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Kol Nedra schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:00:
random is random zeggen ze maar hoevaak ik met unstable portal een legendary kaart eruit trek :)
al 2x the beast gehad, heerlijke kaart op turn 3 :D
turn 6 Ysera is ook leuk :)
Dat is zeker leuk maar wat er ook uit een unstable portal komt hij heeft bijna nooit direct veel invloed op het bord en zeker geen negatieve invloed zoals bijv. Een oger , bomber , deadly shot of deathlord dat wel kan hebben.
Wel heb ik ook al een paar x een legendary gehad uit de unstable portal en dat is altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
beuker19 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:04:
[...]

Dat is zeker leuk maar wat er ook uit een unstable portal komt hij heeft bijna nooit direct veel invloed op het bord en zeker geen negatieve invloed zoals bijv. Een oger , bomber , deadly shot of deathlord dat wel kan hebben.
Wel heb ik ook al een paar x een legendary gehad uit de unstable portal en dat is altijd leuk.
Tsja, gisteren een potje arena, trekt meneer een Sneeds Old Shredder uit die portal (turn 4 of 5 lag die er al). En die spawnt.... Deathwing... Dat was een rap partijtje. :'( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Benjamin- schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:19:
Ik hou zelf helemaal niet van RNG, ik speel dan ook zelf maar 2 RNG kaarten, Sylvana's en Dr. Boom. Natuurlijk blijf je met kaarten trekken zitten, maar ik wil wel winnen omdat ik de juiste keuzes maak, niet omdat ik toevallig wel of niet bepaalde damage doet. Ik hou dan ook niet van combo's die meer dan 2 kaarten vereisen, simpelweg omdat dit weer wederom een stuk RNG is, gezien je vaak niet een combo van 3 kaarten in je handen krijg.
De rng van sylvanas valt toch reuze mee? Meestal heb je wel controle over welke minion sylvanas gaat over nemen. Maar bv een rag die face gaat ipv een minion noem ik pas rng ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]