I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik ben blij dat ik mijn geluid expres zacht heb gezet.
Ik: Kunt u even supportdetails.com bezoeken en de details naar mij mailen?
... enige minuten verstrijken ...
* Firesphere krijgt mail
User (user@bedrijf.nl) has sent you information from Support Details. You can export this list as a CSV or a PDF.
Web Browser Chrome 39.0.2171.95
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ealanrian schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:05:
Als Internet Explorer gaat zeggen dat ie Chrome is, is ie wel stuk ja
Anyway, veel non-technisch aangelegde mensen zeggen tegen alle browsers internet explorer. Dit puur omdat ze ooit begonnen zijn met internet explorer, en dat voor hun het internet is...
hahaha die tekst
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
De screenshots waren echt wel IE, maar het bezoeken van supportdetails dus nietRobbiedobbie schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:06:
[...]
![]()
Anyway, veel non-technisch aangelegde mensen zeggen tegen alle browsers internet explorer. Dit puur omdat ze ooit begonnen zijn met internet explorer, en dat voor hun het internet is...
Als je de link hebt gestuurd kan het zijn dat de gebruiker hem gewoon aangeklikt heeft, terwijl hij voor het browsen de internet explorer shortcut gebruikt.. of andersom natuurlijk.Firesphere schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:10:
[...]
De screenshots waren echt wel IE, maar het bezoeken van supportdetails dus niet
Edit:
Wat Jegorex zegt dus.
[ Voor 3% gewijzigd door Erwin537 op 06-01-2015 16:14 ]
The button for the internet!?Robbiedobbie schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:06:
[...]
![]()
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Voor zover ik weet nietGer schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:21:
@above: Zoom factor 2?
AMA met iemand die 2 penissen heeft. SFW. Foto's niet zichtbaar, wel beschikbaar via links.
[ Voor 35% gewijzigd door Gamebuster op 06-01-2015 17:41 ]
Kan die waarschijnlijk goed lullenGamebuster schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:40:
http://www.reddit.com/r/I..._guy_with_two_penises_ama
AMA met iemand die 2 penissen heeft. SFW. Foto's niet zichtbaar, wel beschikbaar via links.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Er kan nog zoveel meer... Lijkt me wel grappig voor een paar nachten, maar om er mee je leven door te gaan? Nee dank je.Damic schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:48:
Heeft er niets aan, kunnen geen 2 vrouwen op, maar kan wel ineens de 2 gaten dichtstoppen
Verwijderd
En waarom hoort dit ook weer in de Devschuur?Gamebuster schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:40:
/me is zelf ook wel een Reddit fan en zal met veel plezier deze AMA lezen maar ik kan me inbeelden dat er mede-Tweakers zijn dat dit soort zaken liever niet in dit topic zien verschijnen.
$(window).load(function(){ ... });
Aah, wacht, er staat een duidelijke comment bij:
1
2
3
| //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // onload //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// |
Bedankt! Nu weet ik wat de code doet! Nog nooit was een comment zo nuttig!
Die was hilarisch, die kerel is awesome.Firesphere schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:13:
Elon Musk had een AMA, dat is devschuur waardig.
heh ik maak dat soms ook wel, nja iets minder overdreven dan. Dat is dan meer om onderscheid tussen bepaalde 'events' te maken wat er voor zorgt dat je makkelijker kan zien waar iets begint.Gamebuster schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:14:
Goh.. wat zou dit doen?
$(window).load(function(){ ... });
Aah, wacht, er staat een duidelijke comment bij:
code:
1 2 3 //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // onload ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Bedankt! Nu weet ik wat de code doet! Nog nooit was een comment zo nuttig!

Serieus jongens? Het is 2015 en je maakt een website die onbruikbaar is op een smartphone?
We are shaping the future
Je kan'm terugduwen...alienfruit schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:46:
Anders duw je mee even een nieuwe reactie weergave door mijn stort. Bedankt Tweakers.
Die top commentGamebuster schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:40:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
https://pbs.twimg.com/media/B6sE0HHCQAAbGkS.jpg:large stuur ik altijd naar mensen.
Nothing to see here!
[ Voor 25% gewijzigd door Firesphere op 06-01-2015 22:43 ]
Done
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Waar is de content naartoe? Of is dat artikel enkel een schermgrote titel op 1920*1080?? Ik haat zo'n stomme moderne hippe webdesigns
Verwijderd
Komt hier af en toe ook nog wel voor. Niet iedereen wil betalen voor responsive.Alex) schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:05:
Ik kreeg een uitnodiging van NS International om een vragenlijst in te vullen. Nou ben ik daar niet te beroerd voor, dus ik klikte de link aan en ik kreeg... dit:
[afbeelding]
Serieus jongens? Het is 2015 en je maakt een website die onbruikbaar is op een smartphone?
Niet responsive is nog in te komen, daar moet je dingen voor aanpassen, maar als je telefoon ook niet de webpagina kan renderen zoals op een pc, maar dan kleiner (zoals bijvoorbeeld tweakers vóór zijn responsive design was) dan is er iets goed misVerwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:10:
[...]
Komt hier af en toe ook nog wel voor. Niet iedereen wil betalen voor responsive.
Het zou gewoon een standaard moeten zijn.. Dat je website er vercracked uit ziet op een mobile device is domweg slecht. Met minimaal werk heb je je website al er netjes uitzien op een mobieltje.Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:10:
[...]
Komt hier af en toe ook nog wel voor. Niet iedereen wil betalen voor responsive.
Die comments zijn echt hilarischGamebuster schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:40:
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Bij fora is het inderdaad doorgaans gewoon een vinkje
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Wss wel de viewport aangepast, maar geen aparte stylesheet ervoor gemaakt. Lang leve de boilerplate en de ganzen die deze blindelings volgenMerethil schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:16:
[...]
Niet responsive is nog in te komen, daar moet je dingen voor aanpassen, maar als je telefoon ook niet de webpagina kan renderen zoals op een pc, maar dan kleiner (zoals bijvoorbeeld tweakers vóór zijn responsive design was) dan is er iets goed mis
Read the code, write the code, be the code!
Ik (en waarschijnlijk super veel tweakers?) zijn 1 januari 1970 geboren voor zulke websitesOkkE schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:35:
Wat is dat toch met al die “age checks” op alcohol websites.Waarom moet ik overal een geboortedatum invullen; een simpele vraag “ben je oud genoeg” met Ja/Nee is toch ook voldoende (zoals o.a. phpBB bij registreren)? Of zijn daar regels voor?
Inderdaad, ook bij gewelddadige websites. Ik snap alleen niet echt waarom het vragen van een geboortedatum beter is dan de vraag “ben je oud genoeg”. Kon er zo snel geen regels (in EU) over vinden...Cloud schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:40:
Zijn ongetwijfeld regels voor (wellicht in de VS?), je ziet het ook regelmatig bij websites van gewelddadige games zoals Battlefield en zo.
Bij fora is het inderdaad doorgaans gewoon een vinkje
Ja ik ook. Vandaar dat ik mij afvroeg; waarom niet gewoon de vraag “oud genoeg?”. Heeft het zelfde effect en is een stuk minder irritant voor bezoekers.Ryur schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:44:
[...]
Ik (en waarschijnlijk super veel tweakers?) zijn 1 januari 1970 geboren voor zulke websites.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Door een website standaard responsive te maken, push je je klant om onnodige kosten te maken. Naar mijn mening moet die keuze nog altijd bij de klant liggen en niet bij de webboer. Ook al is het relatief eenvoudig om een website responsive op te bouwen, maar het kost hoe dan ook extra tijd en dus ook geld.Douweegbertje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:21:
[...]
Het zou gewoon een standaard moeten zijn.. Dat je website er vercracked uit ziet op een mobile device is domweg slecht. Met minimaal werk heb je je website al er netjes uitzien op een mobieltje.
RTFM!
Dan hebben wij een andere definitie van een website. Voor mij is een website iets wat ook te bezoeken is op elk device en elk platform/browser minus bijv. IE6._Moe_ schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:06:
[...]
Door een website standaard responsive te maken, push je je klant om onnodige kosten te maken. Naar mijn mening moet die keuze nog altijd bij de klant liggen en niet bij de webboer. Ook al is het relatief eenvoudig om een website responsive op te bouwen, maar het kost hoe dan ook extra tijd en dus ook geld.
Anno 2015 vind ik zo'n statement ongeveer het zelfde als dat jij een auto koopt die niet op de snelweg kan.
Het kost mij ongeveer erm.. 1 minuut extra dev tijd om een website fatsoenlijk te laten zien op een mobile device. IMO onkunde dan als je hier een dikke extra kostenpost voor gaat vragen.
Je zou extra geld kunnen vragen voor een 'zeer goede' responsive website, maar cmon.
Ik werk aan een webshop voor een bier product, daar heeft de italiaanse versie van de site zelfs een paspoort upload functionaliteit omdat je een scan van je paspoort moet uploaden bij het doen van een aankoop. Daarnaast hebben ze ook allemaal een age gateway. Verder zijn er best strenge eisen; in Frankrijk is het bijvoorbeeld weer zo dat product informatie direct zichtbaar moet zijn.OkkE schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:35:
Wat is dat toch met al die “age checks” op alcohol websites.Waarom moet ik overal een geboortedatum invullen; een simpele vraag “ben je oud genoeg” met Ja/Nee is toch ook voldoende (zoals o.a. phpBB bij registreren)? Of zijn daar regels voor?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Wow hey, een kopie van je paspoort uploaden. Zoiets gaat toch snel een keer mis, met al die webshops die de paspoorten opslaanErwin537 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:14:
[...]
Ik werk aan een webshop voor een bier product, daar heeft de italiaanse versie van de site zelfs een paspoort upload functionaliteit omdat je een scan van je paspoort moet uploaden bij het doen van een aankoop. Daarnaast hebben ze ook allemaal een age gateway. Verder zijn er best strenge eisen; in Frankrijk is het bijvoorbeeld weer zo dat product informatie direct zichtbaar moet zijn.
Hoewel het inderdaad niet zoveel extra devtijd hoeft te kosten om het responsive te maken, vergroot je wel je test tijd hé. Want de site moet op (veel) meer platformen/schermgroottes getest wordenDouweegbertje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:12:
[...]
Het kost mij ongeveer erm.. 1 minuut extra dev tijd om een website fatsoenlijk te laten zien op een mobile device.
Ik vind het nog steeds de keus van de klant, al moet je die daarin wel goed begeleiden uiteraard. Je moet goed rekening houden met de doelgroep en hun mogelijkheden. Ik denk overigens wel dat de meeste sites gewoon zouden moeten werken op devices, zeker sites van de NS.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ja, maar hoe bewijs je dan als webshop dat je 6 maanden geleden bier verkocht hebt aan een meerderjarige? Juist, met een kopie van dat paspoort.Caelorum schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:19:
Er staat nergens dat de data daadwerkelijk wordt opgeslagen ^^
Anno 2015 zijn er nog steeds mensen die hier voor kiezen hoor, ik kan er bij ons in het dorp zo 10 opnoemen.Douweegbertje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:12:
Anno 2015 vind ik zo'n statement ongeveer het zelfde als dat jij een auto koopt die niet op de snelweg kan.
1 minuut om ervoor te zorgen dat ie scaled zeker, maar dat is naar mijn mening niet responsive.Het kost mij ongeveer erm.. 1 minuut extra dev tijd om een website fatsoenlijk te laten zien op een mobile device. IMO onkunde dan als je hier een dikke extra kostenpost voor gaat vragen.
Je zou extra geld kunnen vragen voor een 'zeer goede' responsive website, maar cmon.
RTFM!
Ik zal dus echt never nooit niet een scan van mijn paspoort uploaden naar een website. Identity theft waiting to happen.Erwin537 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:14:
[...]
Ik werk aan een webshop voor een bier product, daar heeft de italiaanse versie van de site zelfs een paspoort upload functionaliteit omdat je een scan van je paspoort moet uploaden bij het doen van een aankoop. Daarnaast hebben ze ook allemaal een age gateway. Verder zijn er best strenge eisen; in Frankrijk is het bijvoorbeeld weer zo dat product informatie direct zichtbaar moet zijn.
Ook al zeggen ze 100 keer dat ze het niet opslaan. Ik vertrouw niemand met dat soort gegevens.
Dat inderdaad.OkkE schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:43:
Als ik een kopie van mijn ID moet uploaden naar een website voor ik iets kan kopen, ga ik wel naar de concurrent, waar dat niet hoeft.![]()
* D-Raven heeft al een paar keer mot gehad bij de balie van een hotel omdat de doos achter de balie perse een kopie wou maken.
[ Voor 22% gewijzigd door D-Raven op 07-01-2015 11:23 ]
Standaard responsive is leuk voor 13-in-een-dozijn websitejes die je met een standaard gridje in elkaar kunt flansen. Lekker makkelijk alle content die naast elkaar staat onder elkaar knikkeren en voila! Responsive.Douweegbertje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:12:
[...]
Het kost mij ongeveer erm.. 1 minuut extra dev tijd om een website fatsoenlijk te laten zien op een mobile device. IMO onkunde dan als je hier een dikke extra kostenpost voor gaat vragen.
Als het design en de interactie wat complexer wordt, kan responsive (en touch-support) ineens een flinke extra kostenpost opleveren. En dan hebben we het alleen nog maar over het technische aspect en niet eens over het extra concept- en designwerk.
Vaak geldt gewoon dat je zaken al snel 2x zoveel tijd kosten om responsive te ontwerpen en ontwikkelen, dan dat je het alleen voor een desktop met een muis kan doen.
Ik ben het met je eens dat het standaard zou moeten zijn tegenwoordig, maar zeggen dat je het er maar "gratis" bij moet geven bij elk project is nogal kortzichtig.
[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 07-01-2015 11:32 ]
Ze worden opgeslagen op een server. Er word niet gezegd dat ze niet opgeslagen worden. Het is nou eenmaal de wet in Italië. Hier (in Nederland in ieder geval) is verzending met leeftijdscheck aan de deur afdoende.D-Raven schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:21:
[...]
Ik zal dus echt never nooit niet een scan van mijn paspoort uploaden naar een website. Identity theft waiting to happen.
Ook al zeggen ze 100 keer dat ze het niet opslaan. Ik vertrouw niemand met dat soort gegevens.
[...]
Dat inderdaad.
* D-Raven heeft al een paar keer mot gehad bij de balie van een hotel omdat de doos achter de balie perse een kopie wou maken.
Als je een kopie van je paspoort moet afgeven, zorg er dan altijd voor dat je burgerservicenummer onleesbaar is gemaakt (het staat 2x op je paspoort), en schrijf er ook op welke organisatie de kopie vraagt.D-Raven schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:21:
[...]
Ik zal dus echt never nooit niet een scan van mijn paspoort uploaden naar een website. Identity theft waiting to happen.
[...]
Dat inderdaad.
Verder leesvoer:
- Ben ik verplicht om een kopie van mijn identiteitsbewijs te geven aan een bedrijf?
- Laat u niet zomaar kopiëren. Voorkom fraude met een kopie van uw identiteitsbewijs
We are shaping the future
Blijkbaar dus (ook) in NL is een geboortedatum-check verplicht:OkkE schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:53:
[...] Kon er zo snel geen regels (in EU) over vinden...
Bron: http://stiva.nl/alcoholcode/content/websites/Bij websites waarvan de merknaam of handelsnaam van de alcoholhoudende drank deel uitmaakt van de domeinnaam, moet op de homepage of voorafgaand aan de eerste pagina van de website die bezocht wordt, aan de bezoekers van de website gevraagd worden, middels een agecheck, of zij 18 jaar of ouder zijn. De agecheck moet minimaal bestaan uit het invullen dan wel aanklikken van de geboortedatum (dag/maand/jaar) van de bezoeker. Toegang tot de website (of subpagina indien de bezoeker daar rechtstreeks terechtkomt) mag alleen verschaft worden wanneer door de bezoeker wordt aangegeven dat deze op het moment van de agecheck meerderjarig is.
Onnodige kosten? Door je website gebruikersvriendelijker te maken voor de steeds groter wordende hoeveelheid bezoekers die een tablet of mobieltje gebruikt?_Moe_ schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:06:
[...]
Door een website standaard responsive te maken, push je je klant om onnodige kosten te maken. Naar mijn mening moet die keuze nog altijd bij de klant liggen en niet bij de webboer. Ook al is het relatief eenvoudig om een website responsive op te bouwen, maar het kost hoe dan ook extra tijd en dus ook geld.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Onnodig is misschien een foute woordkeuze.Gamebuster schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:44:
[...]
Onnodige kosten? Door je website gebruikersvriendelijker te maken voor de steeds groter wordende hoeveelheid bezoekers die een tablet of mobieltje gebruikt?
Ik wil maar gezegd hebben dat de klant maar moet kiezen of hij al dan niet gebruiksvriendelijk naar zijn klanten toe wil zijn. Responsive kost hoe dan ook geld en tijd als je niet werkt met standaard templates.
RTFM!
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Dat is zeker waar._Moe_ schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:51:
[...]
Onnodig is misschien een foute woordkeuze.
Ik wil maar gezegd hebben dat de klant maar moet kiezen of hij al dan niet gebruiksvriendelijk naar zijn klanten toe wil zijn. Responsive kost hoe dan ook geld en tijd als je niet werkt met standaard templates.
Responsive is helemaal niet perse nodig, een goede mobiele + normale site is vaak ook afdoende.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Het is pas kortzichtig om een enorm crappy website op te leveren aan misschien 25+% van je websitebezoekers. Responsive dit en dat, nee ik heb het gewoon over een leesbare mobile website.. even nogmaals mijzelf quoten:Bosmonster schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:27:
[...]
Standaard responsive is leuk voor 13-in-een-dozijn websitejes die je met een standaard gridje in elkaar kunt flansen. Lekker makkelijk alle content die naast elkaar staat onder elkaar knikkeren en voila! Responsive.
Als het design en de interactie wat complexer wordt, kan responsive (en touch-support) ineens een flinke extra kostenpost opleveren. En dan hebben we het alleen nog maar over het technische aspect en niet eens over het extra concept- en designwerk.
Vaak geldt gewoon dat je zaken al snel 2x zoveel tijd kosten om responsive te ontwerpen en ontwikkelen, dan dat je het alleen voor een desktop met een muis kan doen.
Ik ben het met je eens dat het standaard zou moeten zijn tegenwoordig, maar zeggen dat je het er maar "gratis" bij moet geven bij elk project is nogal kortzichtig.
Jij geeft dus als enige keuze: 2x devtijd (en dus kosten) of een verlies van 25% van je bezoekers.Je zou extra geld kunnen vragen voor een 'zeer goede' responsive website
Daarnaast maak ik niet eens "13-in-een-dozijn websitejes" en toch kan ik iets aanbieden wat gewoon goed werkt op mobile devices zonder die 2x dev tijd. Ben ik dan zo'n genie of?..
Ik weet het. Maar zo'n geprepareerde versie heb ik lang niet altijd bij. In Nederland valt het overigens wel mee. Vooral in het buitenland komt het veel voor. Daar ook wel eens vreemde gezichten gehad toen ik niet het telefoonnummer van mn thuisadres in wilde vullen. (waarom zou ik? zodat jullie mij kunnen bellen met reclame? flikker op)Alex) schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:32:
[...]
Als je een kopie van je paspoort moet afgeven, zorg er dan altijd voor dat je burgerservicenummer onleesbaar is gemaakt (het staat 2x op je paspoort), en schrijf er ook op welke organisatie de kopie vraagt.
Verder leesvoer:
- Ben ik verplicht om een kopie van mijn identiteitsbewijs te geven aan een bedrijf?
- Laat u niet zomaar kopiëren. Voorkom fraude met een kopie van uw identiteitsbewijs
Airbnb heeft daar ook zo'n handje van. Ze verplichten het niet maar zodra je gaat boeken gaan ze er wel heel moeilijk over doen. Krijg je allemaal mailtjes dat ze het eigenlijk toch wel willen hebben enzo waarbij ze schermen dat de gegevens door een gecertificeerde partij worden afgehandeld.
Een partij waar ik nog nooit van gehoord hebt, welke gecertificeerd is door een instantie die ik niet ken, ergo daar begin ik niet aan.
Nadat ik terug mailde dat ik best een kopie van mn paspoort aan de eigenaar van de airbnb wilde geven, maar niks aan airbnb ga geven was het goed.
Noem me een zeikerd of paranoïde, maakt me niks uit.
Slachtoffer zijn van Identiteits fraude in nederland is een nachtmerrie waar je met een beetje pech niet meer uit wakker wordt. Helemaal met een bureaucratische overheid als het onze.
Ik kwam laatst een webshop tegen (ben de naam al kwijt) die mijn huistelefoonnummer ook wilde hebben, en ik voerde daar mijn mobiel in. Dat werd niet goedgekeurd.D-Raven schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:24:
[...]
Daar ook wel eens vreemde gezichten gehad toen ik niet het telefoonnummer van mn thuisadres in wilde vullen. (waarom zou ik? zodat jullie mij kunnen bellen met reclame? flikker op)
Het leuke is: ik HEB ook geen telefoon thuis. Wij hebben echt allemaal alleen mobiel.
Een website die niet 'responsive' is gemaakt, hoeft niet per definitie een crappy website te zijn op mobiele apparaten.Douweegbertje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:16:
[...]
Het is pas kortzichtig om een enorm crappy website op te leveren aan misschien 25+% van je websitebezoekers. Responsive dit en dat, nee ik heb het gewoon over een leesbare mobile website.. even nogmaals mijzelf quoten:
Nee, je hebt gewoon nooit op dat gebied veeleisende klanten gehad.Douweegbertje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:16:
[...]
Het is pas kortzichtig om een enorm crappy website op te leveren aan misschien 25+% van je websitebezoekers. Responsive dit en dat, nee ik heb het gewoon over een leesbare mobile website.. even nogmaals mijzelf quoten:
[...]
Jij geeft dus als enige keuze: 2x devtijd (en dus kosten) of een verlies van 25% van je bezoekers.
Daarnaast maak ik niet eens "13-in-een-dozijn websitejes" en toch kan ik iets aanbieden wat gewoon goed werkt op mobile devices zonder die 2x dev tijd. Ben ik dan zo'n genie of?..
Als je een fatsoenlijk complexe website hebt en een klant wil dat het op mobile devices fatsoenlijk werkt, dan ben je daar dus echt aanzienlijk meer tijd aan kwijt.
Natuurlijk kom je met een fatsoenlijke response opzet een heel eind (dmv van een css grid oid). Maar the devil is in the details
- Hey op deze android device werkt dit en dat niet goed
- Hey op de Ipad kan ik niet zoomen en de resolutie is niet goed, fix dat even.
- etc etc etc
Naast dat er soms echt wel componenten zijn die je apart voor een response / mobile weergave moet ontwerpen zijn het zijn al die kleine kutdingetjes/verschillen tussen mobile devices waardoor er veel tijd in gaat zitten.
Ten eerste hangt het erg van je doelgroep af om welke percentages het gaat en kan het dus een valide keus zijn van een klant om liever geld in extra functionaliteit te steken dan aan responsive.Douweegbertje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:16:
[...]
Jij geeft dus als enige keuze: 2x devtijd (en dus kosten) of een verlies van 25% van je bezoekers.
Ten tweede is de keus niet per definitie dat iets duurder wordt, maar het kan ook ten koste gaan van andere functionaliteit. Uiteindelijk berekenen wij ook gewoon de uren door en kunnen we niet toveren.
Voorbeeldje. Ik ben nu bezig met een nieuwe (responsive) website voor een bank. Daar zitten een groot aantal complexe tools in voor het berekenen van hypotheken e.d. Dit zijn tools die redelijk wat extra werk vereisen om ook goed te laten functioneren om een klein schermpje en/of met dikke vingers als input-mechanisme. Dus ja, daar zijn extra kosten mee gemoeid om dat goed te kunnen communiceren aan een gebruiker. Zowel het concept, design als development heeft hier een redelijke hoeveelheid extra werk aan, zoals je vast wel begrijpt.Daarnaast maak ik niet eens "13-in-een-dozijn websitejes" en toch kan ik iets aanbieden wat gewoon goed werkt op mobile devices zonder die 2x dev tijd. Ben ik dan zo'n genie of?..
Zelfde met wat zwaardere content-sites, diepere menu-structuren, etc. Hoe ga je hiermee om op tablet, mobiel, touch, etc. De designers alleen al hebben hier een flinke extra tijd voor nodig om hier hun hoofd over te breken wat de juiste aanpak is.
En als laatste zit je ook met een redelijke hoeveelheid extra testwerk als je de garantie biedt dat het bijvoorbeeld op Android X, WP X, etc werkt.
Je doet het voorkomen alsof je als developer gewoon even een paar extra regels CSS schrijft en je site is responsive, maar het is in de eerste plaats een concept- en designvraagstuk.
Ik weet niet aan wat voor projecten je werkt, maar als je dat allemaal over het hoofd ziet en responsive ziet als "1 minuutje werk", dan wordt het lastig om de scope te bediscussieren.
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 07-01-2015 12:37 ]
Nu kan je wel weer aankomen met 'klanten die mierenneuken' maar dan schotel je ze gewoon het duurdere voorstel voor (althans, zoiets bespreek je van te voren natuurlijk).
Jullie doen er allemaal zo moeilijk over; nogmaals ik heb het over een kapotte mobiele website vs een kleine moeite om het er normaal uit te laten zien.
Met alle respect, maar sommige hier slaan nogal door. Het is blijkbaar hier alleen maar perfect responsive waar 10 man over moet buigen, met 1000 dingen die je gaat lopen formuleren vs een kapotte website.
Een site responsive maken is alleen nogal wat meer dan zorgen dat "het werkt". Dat is gewoon "rekening houden met" en "optimaliseren voor". En tjah, dat kost tijd.
Precies, onze website doet het bijvoorbeeld prima op mobiel (ok, hij zou wat lichter in dataverbruik kunnen zijn, staat op de planning), maar nu hebben wat mensen hier ook buzzwords gehoord:dcm360 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:27:
[...]
Een website die niet 'responsive' is gemaakt, hoeft niet per definitie een crappy website te zijn op mobiele apparaten.
-"We moeten een app hebben!" Nope, gaat niet gebeuren
-"We moeten een mobiele website maken!" Nope, gaat niet gebeuren
-"Ik heb iets gelezen over responsive, dat moeten wij ook!" Mwoah, is niet perse nodig. Geen tijd voor.
Doei!
WernerDM in 'nieuws: Ziggo start proef met 'veel hogere' internetsnelheid'Douweegbertje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:05:
Ik denk dat ik het underkoffer account van F.West heb gevonden: pietje63 in 'nieuws: Renders van onaangekondigde smallere MacBook Air verschijnen online'
Of hij werkt bij t.net
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Denk dat je je vergist. F.West wist dat het aan hemzelf lag, en niet aan T.net.Douweegbertje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:05:
Ik denk dat ik het underkoffer account van F.West heb gevonden: pietje63 in 'nieuws: Renders van onaangekondigde smallere MacBook Air verschijnen online'
[edit: het eerst woord is Een, maar ivm een bug op T.net wordt dat niet goed weergegeven, om het bug report niet in de soep te laten lopen laat ik het nu zo staan]
Had deze nog niet gezien, maar inderdaadHMS schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:36:
Was deze hier al voorbij gekomen? http://www.ifc0nfig.com/moonpig-vulnerability/
Wat een verhaal
Zou het een overgebleven stukje code zijn uit het prototype of iets dergelijks? Er is toch geen developer die niet bedenkt dat zoiets veilig is? Misschien staat er nog wel een @todo boven
Nee, er zijn vooral developers die niet bedenken dat het niet veilig is.TheNephilim schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:56:
Er is toch geen developer die niet bedenkt dat zoiets veilig is?
{signature}
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Waar lees je dat ik ooit wat met magento gedaan heb? Kut recruiters die je profiel niet lezen.Hi Werner,
Momenteel ben ik voor een bedrijf in jouw regio op zoek naar ervaren PHP developers met Magento ervaring.
Het bedrijf groeit erg hard en daarom moet hun huidige platform veranderd/verbeterd worden.
Omdat je in de buurt woont en eerder met Magento gewerkt hebt lijk je goed te passen.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
HMS schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:36:
Was deze hier al voorbij gekomen? http://www.ifc0nfig.com/moonpig-vulnerability/
Wat een verhaal
De volgende keer als mijn baas zegt dat iets een prioriteit is ga ik eerst 17 maanden met vakantiewe are investigating the detail behind today’s report as a priority
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
FTFY
Hoe hebben ze dit zo lang kunnen laten liggen?! Geen geld ofzo?HMS schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:36:
Wat een verhaal
[ Voor 44% gewijzigd door Firesphere op 07-01-2015 14:27 ]
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Wat dan, utf-8 is toch hartstikke goed? Eindelijk mensen die nadenken over encodingAlex) schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:11:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Man, man, man...
Douweegbertje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:05:
Of we laten dit soort reacties gewoon achterwege... Grapje is leuk geweest.markvt schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:31:
[...]
WernerDM in 'nieuws: Ziggo start proef met 'veel hogere' internetsnelheid'
Of hij werkt bij t.net
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
Ik stopte met lezen toen ik ALM zag.Alex) schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:11:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Man, man, man...
[bug] Unicode karakters in reactiesDouweegbertje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:05:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.