De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.895 views

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:26:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Het enige valide antwoord daarop is "Omlette du fromage" mother******, now go and install X

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 10:53
Members only:
Burn :)

[ Voor 96% gewijzigd door wackmaniac op 07-01-2015 16:30 ]

Read the code, write the code, be the code!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:27

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Members only:
Hmmmm, wel grappig, maar om een functionaliteit af te laten hangen van iemands kunde om Frans te spreken.... is ook weer zo wat.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-12 06:33
Members only:
ik blijf hier wel even in NL...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Verwijderd

Firesphere schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:30:
[...]

Hmmmm, wel grappig, maar om een functionaliteit af te laten hangen van iemands kunde om Frans te spreken.... is ook weer zo wat.
Je moet dat ook niet allemaal zo serieus nemen. Was eerder als grapje :)
Hij bedoelde eigenlijk: "Dat weet ik nog niet precies, maar ik laat je wel iets weten wanneer het zo ver is."

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

BtM909 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:21:
[...]

[...]

Of we laten dit soort reacties gewoon achterwege... Grapje is leuk geweest.
Stopt het gezeik om spellingfouten dan ook? Heb ook nog wel dingen wat "leuk is geweest".

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Inderdaad. Stel je eens voor, mensen die begrijpelijke en leesbare volzinnen gebruiken. Dat moeten we niet willen met zijn allen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:56:
[...]

Stopt het gezeik om spellingfouten dan ook? Heb ook nog wel dingen wat "leuk is geweest".
Er is een verschil tussen het herhalen van 1 onderwerp en het blijven hameren op 1 specifiek persoon, waarbij die persoon zelf al heeft aangegeven het een beetje zat te worden en gevraagd heeft erover op te houden.

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 07-01-2015 17:01 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

http://securitychallenge.ewi.tudelft.nl/

Challenges zijn toch lastiger dan ik had verwacht :9 Niet dat ik echt super skilled hacker ben, maar ik kan bij de webchallenge vind ik niet zo snel een SQL Injection oid :>

Challenge 2 ben ik al een eindje mee opweg, reverse engineeren vind ik ook leuker.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:04
kenneth schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:59:
Inderdaad. Stel je eens voor, mensen die begrijpelijke en leesbare volzinnen gebruiken. Dat moeten we niet willen met zijn allen.
grmkb asdkl asdasd?

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-12 20:33
Ja, ik lust ook wel een kopje koffie! :P

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Zucht... Krijg van een recruiter een mailtje voor een freelance-opdracht voor 40 uur per week. Gereageerd dat ik geen interesse heb ik full-time opdrachten, krijg ik terug:
Het gaat om een freelance klus.
Zucht.
Ja, dat snap ik, ik kan lezen... Ik schreef dat ik geen interesse heb in een fulltime-opdracht, ik heb niks gezegd over loondienst. Freelance-opdrachten kun je ook part-time uitvoeren.
Ah, mailtje terug:
Gelukkig maar ;)
Que :?

Het gaat trouwens om Spilberg IT development recruiters.

[ Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 07-01-2015 18:31 ]

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

Members only:
Leuke gast blijkbaar :p Wordt daar soms zo hard verwacht dat je goed Frans kan?
Erwin537 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:29:
[...] "Omlette du au fromage" mother******, now go and install X
FTFY ;)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Echt iets waar Troy Hunt zich ook mee kan vermaken.

Btw, love de bullshit-emails die ze dan verzenden:

"Veiligheid is vreselijk belangrijk voor ons. Dat wij toevallig 17 maanden een gigantisch gapend gat in onze webapplicatie hebben, en we eerdere mailtjes daarover volkomen genegeerd hebben zonder het gat te dichten is echt niet erg, want wij vinden veiligheid vreselijk belangrijk en er is vast niks misgegaan!"

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:00:
[...]

Er is een verschil tussen het herhalen van 1 onderwerp en het blijven hameren op 1 specifiek persoon, waarbij die persoon zelf al heeft aangegeven het een beetje zat te worden en gevraagd heeft erover op te houden.
Het verschil is alleen dat er niet gehamerd wordt op één persoon, maar dat er een synoniem is voor een bug/flaw. En als je daar al niet tegen kunt of kunt zien.. dan heb ik zo iets.. stop dan ook met al het andere onzin hier op tweakers zoals Tinnie en Lou die reageren op frontpage berichten, kansloze topics met één zin zonder iets zelf te zoeken en het 'gezeik' op personen die spellingfouten maken en de 15 rant posts over je problemen die je zelf elke keer veroorzaakt.

Mijn punt; iedereen ergert zich wel ergens aan, net zoals er nu een paar denken.. douweegbertje hou aub je mond weer met je (dit) bericht. Lekker boeiend trek het je niet aan, wees trots op een benaming in dit topic en move on..

Maar verder geen hard feelings hoor, ik hou wel op over encoding fouten als het zo gevoelig ligt.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Na 2 dagen puzzelen. Fuck it, ik bouw zelf wel iets dat m'n databases in sync houdt. Geen van de officiele tools werken naar wens.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Nee, omelette du fromage. Zie Dexter. Dat het geen correct Frans is betekent niet dat het fout is :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Caelorum
Douweegbertje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:44:
[...]
Het verschil is alleen dat er niet gehamerd wordt op één persoon, maar dat er een synoniem is voor een bug/flaw. [...]
Waarbij je die persoon telkens weer linkt aan een falen. Dat is IMO gewoon hameren op een persoon. Dat is een paar keer leuk en totdat die persoon vraagt daarmee op te houden. Daarna kan het IMO worden geschaard onder online pesten.
[...] Mijn punt; iedereen ergert zich wel ergens aan, net zoals er nu een paar denken.. [...]
Ergens aan ergeren is anders dan iemand constant 'lastig' gevallen zien worden ^^

• Jan_V
kenneth schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:28:
[...]
Nee, omelette du fromage. Zie Dexter. Dat het geen correct Frans is betekent niet dat het fout is :P
Deze dus: https://www.youtube.com/watch?v=gBfTZW4_XYE
Vanaf minuut 14 ongeveer.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Caelorum schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:16:
[...]

Waarbij je die persoon telkens weer linkt aan een falen. Dat is IMO gewoon hameren op een persoon. Dat is een paar keer leuk en totdat die persoon vraagt daarmee op te houden. Daarna kan het IMO worden geschaard onder online pesten.

[...]

Ergens aan ergeren is anders dan iemand constant 'lastig' gevallen zien worden ^^
Dan zal dat wel persoonlijke interpretatie van een zin zijn. Niet dat ik nu probeer gelijk te halen, immers zal ik zoals eerder aangegeven er wel mee stoppen maar men moet zelf zo'n link gaan maken tussen een bepaald woord en een gevoel. Doe je dat, of niet en hoe denk je dan dat iemand zo'n zin bedoeld? Ben ik nu een pestkop dan?

Meer gewoon als algemene discussie in plaats van dit ene onderwerp, wanneer kun je wel iets zeggen en wanneer niet dan? Ikzelf ben er van bewust dat ik soms dingen gewoon zeg, en ik ben dan vaak ook nog eigenwijs. Ik heb er ook weinig moeite mee om recht tegen iedereen in te gaan tenzij het op een bepaalde manier 'duidelijk' is dat ik verkeerd zit bijvoorbeeld. Het enige waar ik niet van hou is bijv. op de man spelen. Dat is zo simpel en makkelijk daar is geen eer aan te halen.

Ik heb meer zo iets van, krijg wat ballen. Als ik voor elke keer dat ze me "breaking my balls" (hoe zeg je dat in het nederlands?) naar iemand liep om andere te laten stoppen, of dat ik moet zeggen "jongens aub even kappen nu" dan was ik nooit wat 'harder' voor het 'echte leven' geworden en zou ik al in een hoekje kruipen bij de minste tegenslag.

Bijvoorbeeld dit topic op zich zelf; Soms hevige discussie en dat soort zaken maar niemand zal hier echt haatgevoelens hebben en ik weet zeker dat we bijv. met ze allen in een kroeg kunnen zitten zonder gezeik. Nja dat is dan mijn gedachte maar als er bepaalde 'restricties' moeten komen krijg ik meer het gevoel dat iemand zo'n sfeer niet ervaart. Ligt dat dan aan bepaalde opmerkingen of de gene die het dan moet incasseren? Naar mijn mening het laatste. Want ja, jullie mogen wel kloten over mijn versiebeheer, maar ik zou dan niet kunnen zeggen dat FireShere een norse vent is? ( *; ). Dus ja, grote kans dat het aan mij ligt, maar ik hou niet zo van bepaalde 'regels' als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
if(breakBallsAmount < 10 && breakBallsPeriod < 40 $days && ($person != X or $person != Y) 
{
  $allowedToBreakHisBalls = true;
}
else 
{
 $allowedToBreakHisBalls = false; 
}

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:24

Pizzalucht

Snotneus.

Volgens mij kun je best aanvoelen of een grap nog leuk is of niet.
Als je dat niet kan aanvoelen dan geeft de persoon in kwestie of iemand anders dat wel aan.

Op dat punt moet je dat volgens mij gewoon accepteren en daar met respect mee omgaan.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
Ja en aangezien West nu gewoon heeft aangegeven er moe van te worden moeten we dat gewoon respecteren imo :+

Nothing to see here!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Net zoals we moeten respecteren dat alle software in de wereld kapot is en dat dat zich openbaart op West's PC :+

Lekker op de bank

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

kenneth schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:28:
[...]
Dat het geen correct Frans is betekent niet dat het fout is :P
/me confused 8)7 :?

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-12 23:30

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Deze zin is ook geen correct Frans, is hij daarom fout?

• Rutix
Mogguh!

Nothing to see here!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Ger schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:57:
Members only:
Succes!

Ik heb gisteren een interview gedaan en hoorde vandaag dat ik door ben naar de tweede ronde. Tweede ronde is een opdracht. Meer mensen die opdrachten krijgen tijdens interviews? Heb de opdracht nog niet gekregen dus ben benieuwd of het te doen is.

Ben niet op zoek naar een nieuwe baan, wil alleen weten of het gras echt groener is aan de overkant :)

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:32
wouterwouter2 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 07:23:
[...]

Succes!

Ik heb gisteren een interview gedaan en hoorde vandaag dat ik door ben naar de tweede ronde. Tweede ronde is een opdracht. Meer mensen die opdrachten krijgen tijdens interviews? Heb de opdracht nog niet gekregen dus ben benieuwd of het te doen is.

Ben niet op zoek naar een nieuwe baan, wil alleen weten of het gras echt groener is aan de overkant :)
Thanks.

Ik heb ooit bij één sollicitatie een opdracht gehad. Eentje die naar mijn idee nergens op sloeg maar waarbij ik in ieder geval wel tussen de mogelijk toekomstige collega's zat. Dat vond ik eigenlijk belangrijker, want toen had ik dus al vrij vlot door dat ik daar niet op mijn plek zou zitten.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• wackmaniac
[...]

Succes!

Heb ik ook gehad. Vind het niet zo'n probleem, mits er goed met de test wordt omgegaan. Was in dit geval een opdracht die ik never nooit niet binnen gestelde tijd zou kunnen oplossen, maar na afloop in een gesprek uiteengezet wat mijn oplossingsrichting was. Is vaak test van zowel skills als hoe je met druk omgaat.

Wij hebben hier op kantoor overigens het beleid dat nieuwe ontwikkelaars een kleine kennistoets krijgen. Zijn ze in 15 min mee klaar en biedt ons direct de mogelijkheid om een beetje het niveau van iemand in te schatten. We zijn in het verleden wel eens de boot ingegaan met mensen die in hun portfolio projecten hadden opgenomen, waar ze uiteindelijk vrij weinig aan hadden gedaan. In onze huidige opzet proberen we dat een beetje te voorkomen.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[...]

Succes!

Ooit eens een opdracht gekregen tijdens sollicitatie, maar die was zo simpel dat het eigenlijk nergens op sloeg. Daarnaast waren de gegeven antwoorden achteraf ook nog eens fout (sizeof int zou bijvoorbeeld altijd 4 zijn in C++). Je kan dan wel gelijk oefenen om zonder betweterig over te komen iemand te wijzen op fouten :P Gelukkig had het dagelijkse werk niet veel raakvlakken met zowel het niveau als de onderwerpen uit de test.
Ze gebruiken zo'n test vaak alleen om een grove selectie te doen om te kijken of je geen onzin op je CV hebt gezet.

Verwijderd

[...]

Succes!

Zit jij nog steeds in China?

• Caelorum
Tests zie je eigenlijk steeds vaker. De laatste die ik heb gekregen was een opdracht met vage opdrachtomschrijving waarna je anderhalf uur krijgt het op papier uit te schrijven. Na 40min stond alles op papier incl. aannames die ik had gemaakt en eventuele alternatieve aanpakken ^^
Doel was denk ik om te kijken of je beetje zelfstandig kan werken, überhaupt iets van programmeren afweet en of je goed nadenkt over de oplossing die je kiest.
Alternatief voor zo'n test (of misschien niet helemaal) is een verlengde proeftijd van een halfjaar, maar ligt een beetje aan het budget van het bedrijf denk ik.

• Avalaxy
Ik heb een keer zo'n toets gehad die 3 uur duurde :') Ze wilden dat ik in die 3 uur een API, een app en een website zou maken, in 3 verschillende talen en 3 verschillende omgevingen :D

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dood aan de uitspraak "even linken" |:( (in de context van LinkedIn)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• incaz
Douweegbertje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:00:
Doe je dat, of niet en hoe denk je dan dat iemand zo'n zin bedoeld? Ben ik nu een pestkop dan?
Op het moment dat je weet dat iemand ergens geen prijs op stelt, en je gaat toch door, schuift eea al een flink stuk op richting pesten - je doet dan iets expres waarvan je weet dat het een ander raakt.
Het meeste pesten is niet exact bedoeld
Ik heb meer zo iets van, krijg wat ballen. Als ik voor elke keer dat ze me "breaking my balls" (hoe zeg je dat in het nederlands?) naar iemand liep om andere te laten stoppen, of dat ik moet zeggen "jongens aub even kappen nu" dan was ik nooit wat 'harder' voor het 'echte leven' geworden en zou ik al in een hoekje kruipen bij de minste tegenslag.
Dit zie jij misschien als iets positiefs, maar wellicht dat je juist daardoor zo weinig begrip op kunt brengen voor andermans gevoelens.
Zelf vind ik dat dan weer niet positief - ik vind de sfeer in dit topic helemaal niet altijd zo leuk, en het leidt ook helemaal niet altijd tot inhoudelijk betere discussies.

Daarnaast haal je trouwens een paar dingen door elkaar: een rechtstreekse stevige discussie over een bepaald onderwerp is heel iets anders dan een running gag over een persoon - het tweede dient geen inhoudelijk doel.

Verder, als simpele richtlijn zou ik zeggen

code:
1

Het is nergens voor nodig. Het dient geen doel. Je kunt het net zo goed overslaan. Hoef jij niet te puzzelen op wanneer het wel kan, en kunnen anderen zich in hun waarde gelaten voelen, winwin.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-12 17:59
incaz schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:01:
[...]

code:
1
Hoe kan dit bij de weinige vrouwen die hier rondzwerven? :)

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12 18:19
Ryur schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:09:
[...]

Die moet je sowieso op handen dragen, we hebben er al zo weinig van :P

• incaz
Ryur schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:09:
[...]

Het niet breken leidt natuurlijk niet tot een onmogelijke staat he :) Het zou pas moeilijk worden bij $mustBreakHisBalls = true;

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:19

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:56:
Dood aan de uitspraak "even linken" |:( (in de context van LinkedIn)
Ik lync op mijn werk (in de context van Lync). Dat is wel goed :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Douweegbertje

Douweegbertje

[...]

code:
1

Het is nergens voor nodig. Het dient geen doel. Je kunt het net zo goed overslaan. Hoef jij niet te puzzelen op wanneer het wel kan, en kunnen anderen zich in hun waarde gelaten voelen, winwin.
Afbeeldingslocatie: http://imghumour.com/assets/Uploads/Real-Friends-Dont-Get-Offended.jpg

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mensen hier zijn natuurlijk ook je échte vrienden
(inferred uit de url van het plaatje, die hier niet werkt)

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Yes, en ik heb het prima naar mn zin bij mn huidige werkgever. Ben een beetje aan het rondkijken naar werk in andere landen in de omgeving omdat ik geen Chinees meer wil praten op mn werk. Misschien denk jij daar hetzelfde over als je nog een jaar in Frankrijk werkt :Y

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Is dat normaal? Dat je via een DLL naar een .NET project moet communiceren als je om een API vraagt?

Verwijderd

[...]

code:
1

Ik denk dat we allemaal wel weten dat het niet al te serieus genomen moet worden. Die grapjes naar FWest toe zijn echt niet om hem te pesten maar het blijft een leuke manier om een vaak voorkomend probleem (encoding) aan de kaart te stellen.

FWest is lang niet de enige binnen dit topic die een soort van bijnaam heeft. .oisyn is discussiewinnaar, Firesphere is een norse vent, Rubinski is het werkslaafje van de baas maar heeft het zelf niet door en ga zo maar verder. Ik heb ook een tijd lang gedacht van "Meh, dit onderwerp moet niet telkens aan bod komen wanneer je mijn naam voorbij ziet komen" maar eigenlijk is het wel de ideale manier om de discussie opnieuw op te starten en de meningen van anderen te zien.

Also: dit is het internet! Trek het je niet aan en neem het allemaal niet zo serieus. Zoals Douweegbertje al zei hierboven: "Zet ons allemaal samen in een kroeg en ik ben er zeker van dat we een toffe avond gaan hebben zonder problemen."

offtopic:
Nieuwe avatar?

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-12 17:59
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:53:
[...]
Zoals Douweegbertje al zei hierboven: "Zet ons allemaal samen in een kroeg en ik ben er zeker van dat we een toffe avond gaan hebben zonder problemen."
Of juist niet dan ;) Dan proberen we allemaal de weinige meiden die hier rondzwerven te versieren (haantjesgedrag).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk dat we allemaal wel weten dat het niet al te serieus genomen moet worden. Die grapjes naar FWest toe zijn echt niet om hem te pesten maar het blijft een leuke manier om een vaak voorkomend probleem (encoding) aan de kaart te stellen.

FWest is lang niet de enige binnen dit topic die een soort van bijnaam heeft.
Eens, maar als iemand zelf aangeeft het een beetje zat te worden kun je dat ook respecteren :)
.oisyn is discussiewinnaar
Hoezo, bijnaam? Dat is gewoon zo. :+
Vorig jaar dan in ieder geval.

• incaz
Ik wil geen echte vriendjes met je zijn :)
Nou ja, leuk... er zijn meerdere mensen die hebben aangegeven dat het eigenlijk niet meer zo'n leuke manier is, waaronder F.West zelf. Als je het dan toch nog blijft doen is het geen goedmoedig geintje meer, maar geef je uitdrukkelijk de boodschap dat je geen zin hebt om rekening te houden met de ander, en dat heeft toch wat onvriendelijks in zich.
offtopic:
Nieuwe avatar?
Yeah, werd wel eens tijd voor een ava, en heb dit beest gekregen :) Eigenlijk wil ik de paarse van php-women, dat past natuurlijk nog beter. Maar goed, one cannot everything have :)

• Rutix
wouterwouter2 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:39:
[...]

Yes, en ik heb het prima naar mn zin bij mn huidige werkgever. Ben een beetje aan het rondkijken naar werk in andere landen in de omgeving omdat ik geen Chinees meer wil praten op mn werk. Misschien denk jij daar hetzelfde over als je nog een jaar in Frankrijk werkt :Y
Zit jij dan ook achter die firewall van China? En hoe intrusive is dat?

Nothing to see here!

Verwijderd

Wat vinden jullie belangrijken als jullie een web dev opleiding volgen? (Welke waarden?)

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12 19:44
Een webdevver moet naar mijn mening allereerst gewoon goed kunnen programmeren. Daar gaat het vaak mis (in my opinion), er wordt veel te snel gefocussed op framework-specifiek ontwikkelen in tegenstelling tot het leren van basisprincipes...

Weet alleen niet op welk niveau je doelt? MBO, HBO of iets anders?

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:01:
[...]

Eens, maar als iemand zelf aangeeft het een beetje zat te worden kun je dat ook respecteren :)
incaz schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:10:
[...]

Nou ja, leuk... er zijn meerdere mensen die hebben aangegeven dat het eigenlijk niet meer zo'n leuke manier is, waaronder F.West zelf. Als je het dan toch nog blijft doen is het geen goedmoedig geintje meer, maar geef je uitdrukkelijk de boodschap dat je geen zin hebt om rekening te houden met de ander, en dat heeft toch wat onvriendelijks in zich.
Uiteraard! Ik probeer er in ieder geval al op te letten en denk ook dat de rest van de Tweakers dit ook zou moeten doen. Het enige wat ik wil zeggen naar FWest (en andere mensen die zich beledigd zouden voelen) toe, is dat je het echt niet zo serieus moet nemen of slecht moet opvangen. We (ik althans) bedoel het niet slecht en zou morgen niet in de krant willen lezen dat een 16-jarige onder de trein is gesprongen omdat hij gepest werd op internet.

Zoals ik al zei, zal ik stoppen (of althans minderen) met het maken van dergelijke grapjes. Graag zou ik iedereen toch aanraden ook wat meer te relativeren, neem het allemaal niet zo serieus!

• Tjolk
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:35:Graag zou ik iedereen toch aanraden ook wat meer te relativeren, neem het allemaal niet zo serieus!
QFT

• wackmaniac
Terug on topic: spaties of tabs?

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
PHP voor beide.

Storyteller @ soundcloud

• Hipska
  • Laatst online: 01-12 09:00
Ik heb liever tabs, dan kan ik in mijn gewenste editor zelf instellen hoe ver die moeten opschuiven..

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

@ Opleiding;
En ook wat je specifiek wilt doen. Front-end, back-end, etc.

Ik ken genoeg mensen die nog nooit "vanilla" JS hebben geschreven maar wel de spreekwoordelijke pan uitroelen met JQuery. Zelfde geldt met het gebruik van frameworks. Vaak wordt er op opleidingen gekozen voor iets wat "toekomst" heeft, maar ook daar slaan ze soms in door en dan weten de studenten ook niet hoe ze een simpel probleem op moeten lossen zonder het gebruik van kant en klare methoden.

Wel ben ik van mening dat elke (web)developer de basis dient te snappen, welk framework er dan gedurende een opleiding toegepast wordt is niet boeiend, dat leer je toch wel. Hetzelfde voor de nu zo hippe CSS processor/compiler meuk, leuk.. maar als je de basis van CSS niet snapt heeft het geen zin om er uberhaupt naar om te kijken.

@ "grapjes" - Kwestie van opletten en met gezond verstand dat soort dingen gaan roepen (waarom zou je?), ik vind het iig geen humor (zoals wel meerdere "discussies" hier :') ). Het kan zeker wel irritant zijn voor de betreffende mensen. Genoeg is genoeg. Dat kan iedereen met gezond verstand ook wel inzien, toch? Nu ben ik niet iemand die hier van alles deelt wat er in mijn developer(s) leventje gebeurt, maar het hoeft ook niet allemaal uitgemolken te worden. Wordt niemand beter van.

@ Tabs/spaties : Tabs.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• WernerL
  • Nu online
In Python gebruik ik spaties, want dat "moet" van de Python ontwikkelaars :P http://legacy.python.org/dev/peps/pep-0008/#tabs-or-spaces

4 spaties om precies te zijn. En in de meeste editors kun je gewoon instellen dat hij 4 spaties als een tab ziet waardoor het geen nadelen heeft.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Jan_V
Hipska schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:39:
Ik heb liever tabs, dan kan ik in mijn gewenste editor zelf instellen hoe ver die moeten opschuiven..
Met hem!

Ik snap niet dat er mensen zijn die liever spaties gebruiken, er is naar mijn inzien geen voordeel ten opzichte van tabs.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rutix schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:13:
[...]

Zit jij dan ook achter die firewall van China? En hoe intrusive is dat?
Het houdt iig de Mongolen buiten.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:35:
Zoals ik al zei, zal ik stoppen (of althans minderen) met het maken van dergelijke grapjes. Graag zou ik iedereen toch aanraden ook wat meer te relativeren, neem het allemaal niet zo serieus!
Ik zie het zelf vooral als uitnodiging om iets anders te zoeken om 'm op af te kunnen zeiken >:)

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:03
Aaaarrrggghhhh. Wat is integreren/samenwerken met andere instanties toch een hel. Wij moeten voor een overheidstoepassing persoonsgegevens opvragen bij een andere overheidsdienst.
Voor onze toepassing moeten we weten wie er op een adres woont. Daarvoor roepen we een aantal webservices aan bij die andere overheidsdienst, één om het gezinshoofd te zoeken op een adres en één om het aantal gezinsleden van dat gezinshoofd te vinden. In juni 2014 hebben we toegang gevraagd tot die services, dat werd aangevuld door de vereiste machtigingen en doorgestuurd naar de andere overheidsdienst. Gewenste in productiename was toen januari 2015, pas eind december 2014 is er toegang geregeld tot de test(!) omgeving.
Nu heb ik dus eind december en deze week de toegang tot die services getest en alles werkte na een paar kleine aanpassingen aan mijn kant. Alles behalve één van de benodigde diensten om het aantal gezinsleden te vinden. We hebben de vraag gesteld op 23 december naar die andere overheidsdienst om de configuratie nog eens na te kijken omdat we één dienst niet kunnen gebruiken.
Vandaag krijgen we eindelijk antwoord: Tja wij vragen die gezinsleden nog ergens anders op en die bron heeft de toegang geweigerd. Je moet die gegevens op een andere manier opvragen. |:( |:( |:( |:( |:(

Fantastische communicatie, ze hadden aangegeven om die bepaalde dienst te gebruiken voor onze gewenste functionaliteit en dan geven ze pas op het laatste moment aan dat het niet mag? 8)7 :'(

/einde rant

Verwijderd

bdalenoord schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:24:
Een webdevver moet naar mijn mening allereerst gewoon goed kunnen programmeren. Daar gaat het vaak mis (in my opinion), er wordt veel te snel gefocussed op framework-specifiek ontwikkelen in tegenstelling tot het leren van basisprincipes...

Weet alleen niet op welk niveau je doelt? MBO, HBO of iets anders?
Een opleiding van 3 dagen over bv. de inleiding van Drupal 8 & Symfony2 (slechts een voorbeeld).

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Ik kreeg een bugreport binnen nu iets eenmaal in productie staat. Uit de meegestuurde logs werd ik niet veel wijzer, ondanks exception handling en logging in vrijwel het hele project. Uiteindelijk, na wat uitzoekwerk, ontdekte ik de volgende wijziging die ergens in juni 2014 is gemaakt door iemand anders:

Oud:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Item item;

try
{
    item = Repository.GetItem("piew");
    if(item == null) item = Repository.Create("piew");

// bla bla bla

item.Update();
} 
finally 
{
    if(item != null)
        item.Dispose();
} 

Nieuw:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Item item;

try
{

// bla bla bla

item.Update();
} 
catch(Exception ex)
{
    Console.WriteLine(ex);
}
finally 
{
    if(item != null)
        item.Dispose();
} 

En ik me maar afvragen waarom ik in mijn logs helemaal niks terugzie over het mislukken van die update :/

We are shaping the future

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12 16:59

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Heerlijk, debugcode in productie inchecken :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jan_V schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:46:
[...]

Met hem!

Ik snap niet dat er mensen zijn die liever spaties gebruiken, er is naar mijn inzien geen voordeel ten opzichte van tabs.
Ik heb liever spaties, vooral omdat ik de PSR standaarden probeer te volgen (PSR-2 in het geval van coding style (http://www.php-fig.org/psr/psr-2/))

Dit zeggen ze er overigens zelf over:
2.4. Indenting
Code MUST use an indent of 4 spaces, and MUST NOT use tabs for indenting.

N.b.: Using only spaces, and not mixing spaces with tabs, helps to avoid problems with diffs, patches, history, and annotations. The use of spaces also makes it easy to insert fine-grained sub-indentation for inter-line alignment.
Zelf overigens nooit problemen gehad met diffs en patches.
Vaak komt het trouwens voor dat tabs en spaties door elkaar gebruikt worden, en dat vind ik dan helemaal irritant. Ik heb zelf de non-readable characters aan staan (dus zie spaties, tabs en enters) en dan zie je pas wat voor chaos het wordt als alles door elkaar staat.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Dan moet je dat uitzetten ;)

Last.fm | Code Talks

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Cloud schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:35:
Heerlijk, debugcode in productie inchecken :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RkgflRk.png

• NMe
  • Laatst online: 22-12 19:09

NMe

Quia Ego Sic Dico.

:r Recruiters op LinkedIn.
Jeroen,

Na een gerichte search vond ik je profiel.
Zelf ben ik al jaren werkzaam als recruiter met als specialiteit de technische automatisering. Op dit moment zijn we op zoek naar een sofware developer voor een snelgroeiend bedrijf in Zaltbommel.

Je komt in een team die de ontwikkeling van het nieuwe web gebaseerde platform realiseert. Deze wordt ontwikkeld in HTML5 en WebGL. Het betreft een programma dat wordt gebruikt voor imaging doeleinden, en de grootte van de data is ongeveer 1 petabyte.

Graag vertel ik je er meer over via de telefoon, hoe en wanneer zou ik je kunnen bereiken?
Je kunt mij bereiken via: *snip*
Goed, daar had ik dus geen zin in omdat er zowel in mijn LinkedIn-settings als uitgeschreven in mijn profiel staat dat ik geen interesse heb in job offers:
Niet alleen heb je dermate weinig moeite genomen om mijn profiel te lezen dat je gemist hebt dat ik geen prijs stel op job offers maar je hebt ook even gemist dat ik geen ervaring heb met WebGL én niet eens in de buurt won Zaltbommel. Als je gewoon willekeurige mensen aan gaat lopen schrijven kan zelfs een aap je werk nog doen. Als jullie recruiters nou eens een keer dat extra minuutje zouden nemen om daadwerkelijk mijn profiel te lezen dan waren we allebei vrolijker deze dag door gekomen...
De tijd dat ik vriendelijk op recruiters die niet kunnen lezen inga is alweer een tijdje voorbij. :P
Dear Jeroen,

Hoi Jeroen,

Allereerst excuses als je je aangevallen voelt door een inmail.
Ik zie enkele bezwaren naar voren komen in je antwoord:

Zaltbommel is 50 km vanaf Eindhoven ,Eindhoven area op jouw profiel, dit lijkt me geen onoverkomelijke afstand.

Verder interesseert het me niet of je wel of geen ervaring hebt met webgl, ik zoek een goede ontwikkelaar binnen front end applicaties die goed o.o kan programmeren vanwege diverse ingewikkelde functionaliteiten binnen de applicatie.

Ten derde stuurt mijn sourcer deze mails, zelf een master computer science aan de tu delft, dus ook geen onbekende op software gebied.

Verder heb ik gisteren een uitstekende dag gehad met erg leuke mensen, een RD manager van een multinational ontmoet, iemand blij gemaakt met een nieuwe baan, enkele ontwikkelaars gesproken en ten slotte hardgelopen en met de kleine gespeeld! En jij hoe was jouw dag?

Met vriendelijke groet,
*snip*
Ok, dus hij gaat voorbij aan het punt dat hij domweg mijn profiel niet gelezen heeft óf heeft genegeerd dat ik geen trek heb in zijn berichten. Daarna blijkt ineens dat zijn "gerichte search" misschien helemaal niet zo gericht is want hij heeft niet naar mijn ervaring gekeken maar naar mijn algemene richting van expertise. En dan blijkt ook nog eens dat hij niet eens zélf deze mails regelt maar dat laat doen door een ander. Toprecruiter!

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Aiolos
  • Niet online
Ik ben er zo aan gewend dat het me niet eens opvalt, tot iemand tabs gaat gebruiken (wat weer een goede reden is om een collega op de standaard te wijzen...).
En als ik het uitzet is mijn scherm opeens zo kaal, met allemaal van die witte vlakken in plaats van allemaal lichtgrijze puntjes

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Aiolos schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:36:
[...]

Zelf overigens nooit problemen gehad met diffs en patches.
Vaak komt het trouwens voor dat tabs en spaties door elkaar gebruikt worden, en dat vind ik dan helemaal irritant. Ik heb zelf de non-readable characters aan staan (dus zie spaties, tabs en enters) en dan zie je pas wat voor chaos het wordt als alles door elkaar staat.
Ik geef ook sterk de voorkeur aan spaties. Anders kom je toch editors/viewers/mergetools tegen die een andere tabgrootte hanteren waardoor je code er chaotisch uitziet; spaties zijn overal per definitie hetzelfde :) En inderdaad, mergen is ook makkelijker als er uitsluitend spaties in de files staan.
Ook zoiets :P

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 08-01-2015 12:47 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• wackmaniac
Cloud schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:46:
[...]

Ik geef ook sterk de voorkeur aan spaties. Anders kom je toch editors/viewers/mergetools tegen die een andere tabgrootte hanteren waardoor je code er chaotisch uitziet; spaties zijn overal per definitie hetzelfde :) En inderdaad, mergen is ook makkelijker als er uitsluitend spaties in de files staan.

[...]

Ook zoiets :P
Ik zie dat juist andersom; als je consequent tabs gebruikt kan ik mijn tabgrootte op 2 zetten en mijn collega op 4. Zo hebben we beide keurig uitgelijnde code.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

NMe schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:44:

[...]

Goed, daar had ik dus geen zin in omdat er zowel in mijn LinkedIn-settings als uitgeschreven in mijn profiel staat dat ik geen interesse heb in job offers:

[...]

De tijd dat ik vriendelijk op recruiters die niet kunnen lezen inga is alweer een tijdje voorbij. :P

[...]

Ok, dus hij gaat voorbij aan het punt dat hij domweg mijn profiel niet gelezen heeft óf heeft genegeerd dat ik geen trek heb in zijn berichten. Daarna blijkt ineens dat zijn "gerichte search" misschien helemaal niet zo gericht is want hij heeft niet naar mijn ervaring gekeken maar naar mijn algemene richting van expertise. En dan blijkt ook nog eens dat hij niet eens zélf deze mails regelt maar dat laat doen door een ander. Toprecruiter!
Hulp nodig? :P

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

wackmaniac schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:48:
[...]

Ik zie dat juist andersom; als je consequent tabs gebruikt kan ik mijn tabgrootte op 2 zetten en mijn collega op 4. Zo hebben we beide keurig uitgelijnde code.
Het werkt ook wel andersom, zolang al de software die je gebruikt de tabgrootte van jouw voorkeur gebruikt :) VS is bijvoorbeeld lekker aan te passen maar sommige diff/mergetools geheel niet, waardoor je verschillen in uiterlijk tussen VS en die andere tools krijgt. Dit verlaagt de herkenbaarheid van code en stoort me dan.

Maar het moet inderdaad beide kunnen werken, ik geef alleen zelf de voorkeur aan spaties omdat die geen afwijkende grootte kunnen hebben. :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Neuh, ik ga nu lekker in de negeermodus. Nou denkt 'ie vast dat hij heel clever is en de discussie gewonnen is maar daar zit ik niet mee. :P

• Douweegbertje

Douweegbertje

hehe ik heb ondertussen ook wel geleerd om bepaalde debug output's netjes te houden zoals gewoon alert('test'); ... Dat was gekomen nadat er per ongeluk ooit een alert('GVD AIDS WERK EENS'); online was gekomen :z

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:56
Alex) schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:32:
Ik kreeg een bugreport binnen nu iets eenmaal in productie staat. Uit de meegestuurde logs werd ik niet veel wijzer, ondanks exception handling en logging in vrijwel het hele project. Uiteindelijk, na wat uitzoekwerk, ontdekte ik de volgende wijziging die ergens in juni 2014 is gemaakt door iemand anders:

Oud:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Item item;

try
{

// bla bla bla

item.Update();
} 
finally 
{
    if(item != null)
        item.Dispose();
} 

Nieuw:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Item item;

try
{

// bla bla bla

item.Update();
} 
catch(Exception ex)
{
    Console.WriteLine(ex);
    // ik mis hier: throw ex;
}
finally 
{
    if(item != null)
        item.Dispose();
} 

En ik me maar afvragen waarom ik in mijn logs helemaal niks terugzie over het mislukken van die update :/
Hmmm... Is die nieuwe code een verbetering :?
Of worden de excepties die in C# gegooid worden niet naar de aanroepende methode(s) doorgestuurd, zoals in Java?

In de oude situatie:
Een exceptie werd gegooid en het is aan de aanroepende methode om deze af te handelen/te loggen/te negeren.
Daar kan dus een hele foutafhandeling zitten met een nette melding aan de gebruiker.

In de nieuwe situatie:
Een exceptie wordt naar het scherm geschreven. Voor de aanroepende methode is de functie probleemloos gegaan. Ook als dit niet het geval is!
Dus je kan niet de gebruiker attenderen dat het mislukt is (en om het opnieuw te proberen/melding te loggen/etc).

Edit: Of is dat de wijziging die de andere wijziging heeft gemaakt? 8)7

let the past be the past.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Waarom eigenlijk een linkedin account hebben als je niet gelinked wil worden of benaderd?
Voor bepaalde functies snap ik het wel om een netwerk op te bouwen, maar een gewone devver heeft dat toch doorgaans niet nodig?

Lekker op de bank

• Alex)
Helemaal juist. :Y

Het is mij absoluut niet duidelijk waarom deze wijziging is gemaakt. Als comment bij de check-in staat enkel "Small bug fixes"... samen met 51 andere gewijzigde files. :F

• Voutloos
  • Niet online
Dan klinkt het behoorlijk als unintended / debug code.

{signature}

• Douweegbertje

Douweegbertje

ZaZ schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:17:
Waarom eigenlijk een linkedin account hebben als je niet gelinked wil worden of benaderd?
Voor bepaalde functies snap ik het wel om een netwerk op te bouwen, maar een gewone devver heeft dat toch doorgaans niet nodig?
Je beredeneert het via de verkeerde kant. Waarom zou je zo al denken? Dat er 'spam' komt is nog geen reden om te bedenken waarom je iets nodig hebt. De gehele reden achter een linkedin account boeit niet, als jij gewoon niet benaderd wilt worden.
En tja, ik gebruik het voor ex-collega's, oud klasgenoten, vrienden en ondertussen heb ik meerdere "interessante" contacten opgedaan. Daarbij heb ik ook nog een variatie in allerlei vakgebieden van mijn contacten, vanuit de financiële/banken wereld tot allerlei directeurs maar ook gewoon 'vakmensen'. Zulke connecties zijn dan enorm handig mocht ik het ooit nodig hebben (of uiteindelijk misschien nooit). Die contacten krijg je namelijk niet zomaar, maar nu heb ik ze alvast :p Daarbij werk ik ook met wat 3e partijen via mijn werk, hierbij heb ik ook meerdere connecties mee gemaakt. Sommige werken nu ook op andere plekken, maar dat kan soms juist super interessant zijn! Als voorbeeld heb ik iemand die ooit als support werkte maar nu op een heel leuk project in de US zit.

• WernerL
  • Nu online
NMe schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:44:

[...]

[...]

[...]

Ik heb voor de verandering eens een keer een uitgebreide nette mail gekregen van een recruiter :D
Meestal krijg ik ook dit soort meuk in mijn inmail, die negeer ik standaard. Geen zin om daar op in te gaan.

• Tjolk
Ik heb geen LinkedIn
Ik heb geen Facebook
Ik heb geen Twitter

Ik heb wel een prettig leven waarin ik niet teveel gestoord wordt door allerlei onzin. :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

WernerL schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:06:
[...]

Ik heb voor de verandering eens een keer een uitgebreide nette mail gekregen van een recruiter :D
Meestal krijg ik ook dit soort meuk in mijn inmail, die negeer ik standaard. Geen zin om daar op in te gaan.
Ik heb er niet eens zo'n moeite mee als er eens een recruiter is die in elk geval aantoont dat hij mijn profiel heeft gelezen door te verwijzen naar relevante skills (en niet een focus op dingen waar ik niks vanaf weet) en die zijn bericht begint met "Ik weet dat er op je profiel staat dat je geen interesse hebt, maar..." Dan weet ik namelijk dat hij de moeite heeft genomen om in elk geval te kijken naar mijn profiel en daar reageer ik ook met liefde beleefd op. Maar voor die mensen die alleen maar aan zo'n schot hagel doen in de hoop iets te raken heb ik echt geen goed woord over. Zoals ik al in mijn mail zei: dat kan een aap nog, no way dat een eventuele toekomstige werkgever daar tig maandlonen voor moet gaan betalen...

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Ik log nooit in op LinkedIn. Dan zie ik die berichten nooit :+

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Alex)
Sommigen hebben het lef om mij ook via Facebook te benaderen :|

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12 16:19
Ik word op m'n werk gebeld. Ze bellen gewoon de receptie, vragen naar mij met een lulsmoes en die zet ze door naar mij. Zijn altijd hele korte gesprekken.

Roomba E5 te koop

• Alex)
Die heb ik ook gehad ja. Ze deden zich dan zelfs voor als mensen van klanten waar ik eerder wel eens heb gezeten (wat ook op mijn LinkedIn terug te vinden is)...

[ Voor 74% gewijzigd door Alex) op 08-01-2015 14:51 ]

• Jan_V
Alex) schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:51:
Die heb ik ook gehad ja. Ze deden zich dan zelfs voor als mensen van klanten waar ik eerder wel eens heb gezeten (wat ook op mijn LinkedIn terug te vinden is)...
Dan hebben ze in ieder geval je profiel wel gelezen ;)

• Avalaxy
Het niet beheersen van basisschoolgrammatica helpt ook.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Cloud schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:51:
[...]

Het werkt ook wel andersom, zolang al de software die je gebruikt de tabgrootte van jouw voorkeur gebruikt :) VS is bijvoorbeeld lekker aan te passen maar sommige diff/mergetools geheel niet, waardoor je verschillen in uiterlijk tussen VS en die andere tools krijgt. Dit verlaagt de herkenbaarheid van code en stoort me dan.

Maar het moet inderdaad beide kunnen werken, ik geef alleen zelf de voorkeur aan spaties omdat die geen afwijkende grootte kunnen hebben. :)
Alignen op method chains werkt erg slecht met tabjes. Iets als dit:
C#:
1
2
3
var foo = Repository.GetFoos()
                    .OrderBy(f => f.Something)
                    .FirstOrDefault();

Dat gaat er vreselijk uit zien als je voornamelijk tabjes gebruikt. Alleen spaties werkt wel beter, maar dan ben je dus gebonden aan één indent-grootte. ReSharper kan ook een mix van tabs en spaties doen, waarbij tabs gebruikt worden voor blok-indents, en spaties voor alle andere indents. Iedereen blij. :)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-12 19:53
Korben schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:04:
[...]

C#:
1
2
3
                    .FirstOrDefault();

Dat gaat er vreselijk uit zien als je voornamelijk tabjes gebruikt. Alleen spaties werkt wel beter, maar dan ben je dus gebonden aan één indent-grootte. ReSharper kan ook een mix van tabs en spaties doen, waarbij tabs gebruikt worden voor blok-indents, en spaties voor alle andere indents. Iedereen blij. :)
Daarom doen ik het hier ook zo:
C#:
1
2
3
    .FirstOrDefault();

RTFM!

• Korben

Korben

() => {};

_Moe_ schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:07:
[...]

C#:
1
2
3
    .FirstOrDefault();
:r

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• wackmaniac
_Moe_ schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:07:
[...]

C#:
1
2
3
    .FirstOrDefault();
:)

Precies, zo doe ik dat ook. Dat kost zo veel ruimte. Veel coding standards proberen je ook een maximum aantal karakters op 1 regel te laten hanteren. Daar vlieg je lekker snel door heen met deze notatie.

[ Voor 22% gewijzigd door wackmaniac op 08-01-2015 15:13 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik gebruik niet heel vaak chains maar vind het wel nuttig om multiline if-statements (ja ik weet) netjes te formatten. Daarbij zijn tabs inderdaad ook minder praktisch dan spaties. Doorgaans ident ik dan wel tot op het niveau dat Korben aangeeft, i.p.v. het niveau dat _Moe_ aangeeft i.v.m. leesbaarheid. Maar goed dat is denk ik een kwestie van smaak :)

• WernerL
  • Nu online
Bij chaining type ik meestal gewoon door totdat ik bij de verticale streep aankom in mijn editor. Staat standaard geloof ik op 80 characters. (Horizontaal scrollen haat ik). Maar zoiets bijvoorbeeld komt bij mij op 1 regel:

code:
1
Iterator.continually(in.read(buffer)).takeWhile(_ != -1).foreach(n => out.write(buffer,0,n))

Het is niet te lang dus geen reden om op te splitsen in meerdere regels.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-12 19:53
Zo kan ie ook, maar dat is dan weer net een lijn te veel :D

C#:
1
2
3
4
var foo = Repository
    .GetFoos()
    .FirstOrDefault();

RTFM!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:02
Korben schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:04:
[...]

C#:
1
2
3
                    .FirstOrDefault();

Tot er een of andere idioot verkeerd merged en alle whitespace een rotzooi is geworden.

• Tjolk
Avalaxy schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:00:
[...]

Het niet beheersen van basisschoolgrammatica helpt ook.
:r

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
WernerL schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:15:
Bij chaining type ik meestal gewoon door totdat ik bij de verticale streep aankom in mijn editor. Staat standaard geloof ik op 80 characters. (Horizontaal scrollen haat ik). Maar zoiets bijvoorbeeld komt bij mij op 1 regel:

code:
1
Iterator.continually(in.read(buffer)).takeWhile(_ != -1).foreach(n => out.write(buffer,0,n))

Het is niet te lang dus geen reden om op te splitsen in meerdere regels.
Qua leesbaarheid is het vaak toch echt beter om het over meerdere regels te zetten IMHO.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Korben

Korben

() => {};

PrisonerOfPain schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:20:
[...]

Tot er een of andere idioot verkeerd merged en alle whitespace een rotzooi is geworden.
Dat risico heb je met alleen tabs en alleen spaties ook.

Pagina: 1 ... 37 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.