De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste
Acties:
  • 366.017 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:39

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik doe het vast heel slecht maar sinds LESS bouw ik mijn CSS eigenlijk op als de HTML-DOM.
LessCss:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
/* Algemene styles */
/*******Fonts********/
.left {}
.right {}
/*******Andere algemene blokken/herbruikbare delen *****/

/* Pagina opbouw */
#wrapper {
    header {
        .nav {
            li {}
        }
    }
    .content {
        .block {}
    }
    footer {}
}

/* Form styles */
input {}
.form {}

/* Specifieke styles */

Nadeel is dat je na compilen dan dit krijgt: :X
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
.content #header #navigation li#search:hover .search input {}
.content #header #navigation li#search .results a:not(.none):after {} /* .none is dan dat er geen resultaten zijn, en in de HTML is het veel overzichtelijker dan .navigation-search-results-no-results oid */

.input-box > input:disabled,
.textarea-box > input:disabled,
.dropdown-box > input:disabled,
.button-box > input:disabled,
.input-box > textarea:disabled,
.textarea-box > textarea:disabled,
.dropdown-box > textarea:disabled,
.button-box > textarea:disabled,
.input-box > select:disabled,
.textarea-box > select:disabled,
.dropdown-box > select:disabled,
.button-box > select:disabled,
.input-box > button:disabled,
.textarea-box > button:disabled,
.dropdown-box > button:disabled,
.button-box > button:disabled,
.input-box > div:disabled,
.textarea-box > div:disabled,
.dropdown-box > div:disabled,
.button-box > div:disabled,
.input-box > span.title:disabled,
.textarea-box > span.title:disabled,
.dropdown-box > span.title:disabled,
.button-box > span.title:disabled {}

Die laatste is dus 'gewoon' een algemene style voor bepaalde inputs en dan de elementen erin. De LESS is een stuk eleganter :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-07 04:44

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

OkkE schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:57:
[...]

Misschien zit 'm dan daar het probleem; wij gebruiken een ander parent theme wat (waarschijnlijk) als nog te veel overbodige code bevat. En mijn kennis (niet heel veel) van Drupal helpt ook niet mee natuurlijk. :P
.

[...]

Die website is meer dan alleen het kleine stukje over ID-gebruik. Er staat een hele werkwijze beschreven, waar géén IDs gebruiken een onderdeel van is en wat daar imho een logisch onderdeel/oorzaak van is.

Het voornaamste punt is: dat je van plan bent iets maar één keer te gebruiken is niet relevant. Je ontwikkeld componenten (bouwstenen) van HTML+CSS, waar je een website mee "in elkaar zet". Je zet het zo op dat alles herbruikbaar is; wie weet is het ooit nodig* een component 2x te gebruiken, kwaad kan het niet en door alleen classes te gebruiken blijft je code uniform.

*) Denk bijv. aan een pagina die een Lightbox opent waar content inclusief de zelfde pagina footer in moet komen; for whatever reason.
Die website heet niet voor niets guidelines en dan vind ik dat je met fatsoenlijke argumenten moet komen waarin je aantoont waarom jouw guideline zo "goed" is of op zijn minst waarom jij denkt dat mensen dit moeten toepassen. Er wordt duidelijk aangegeven waarom o.a. je ID's niet moet gebruiken maar de gehele argumentatie slaat nergens op. Lees anders zelf nog even dat stukje. Ik vind het echt een groot stukje onzin :p

In elk geval dat terzijde probeer je nu iets te verzinnen waarin een ID niet werkt. Daarop weer heel simpel het antwoord: als je zelf bedenkt dat er een lightbox moet komen met precies de zelfde footer.. dan maak je er een class van. Ik heb nooit classes verboden, ik gaf alleen aan dat je er over na moet denken en het correct moet gebruiken.

Overigens @huhu was mijn footer gewoon een simpel voorbeeld omdat dat meestal gewoon op zich zelf een uniek element is die niet > 1 voorkomt op een website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Douweegbertje schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:06:
Die website heet niet voor niets guidelines en dan vind ik dat je met fatsoenlijke argumenten moet komen waarin je aantoont waarom jouw guideline zo "goed" is of op zijn minst waarom jij denkt dat mensen dit moeten toepassen.
Van de andere kant - jij gooit net zo goed een guideline op: 'als je verwacht dat een element uniek is gebruik je een id en geen class'. Maar daarvan kun je je net zo goed afvragen waarom dat zo is. Jij zei al eerder dat classes daar 'niet voor bedoeld waren' oid, maar door wie niet bedoeld? Waar staat dat? Welke argumentatie ligt daar aan ten grondslag?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:37

orf

Volgens mij staat dit er over ID's:
IDs in CSS

If we want to keep specificity low, which we do, we have one really quick-win, simple, easy-to-follow rule that we can employ to help us: avoid using IDs in CSS.

Not only are IDs inherently non-reusable, they are also vastly more specific than any other selector, and therefore become specificity anomalies. Where the rest of your selectors are relatively low specificity, your ID-based selectors are, comparatively, much, much higher.

In fact, to highlight the severity of this difference, see how one thousand chained classes cannot override the specificity of a single ID: jsfiddle.net/0yb7rque. (Please note that in Firefox you may see the text rendering in blue: this is a known bug, and an ID will be overridden by 256 chained classes.)

N.B. It is still perfectly okay to use IDs in HTML and JavaScript; it is only in CSS that they prove troublesome.

It is often suggested that developers who choose not to use IDs in CSS merely don’t understand how specificity works. This is as incorrect as it is offensive: no matter how experienced a developer you are, this behaviour cannot be circumvented; no amount of knowledge will make an ID less specific.

Opting into this way of working only introduces the chance of problems occurring further down the line, and—particularly when working at scale—all efforts should be made to avoid the potential for problems to arise. In a sentence:

It is just not worth introducing the risk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Douweegbertje schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:06:
[...]

Die website heet niet voor niets guidelines en dan vind ik dat je met fatsoenlijke argumenten moet komen waarin je aantoont waarom jouw guideline zo "goed" is of op zijn minst waarom jij denkt dat mensen dit moeten toepassen. Er wordt duidelijk aangegeven waarom o.a. je ID's niet moet gebruiken maar de gehele argumentatie slaat nergens op. Lees anders zelf nog even dat stukje. Ik vind het echt een groot stukje onzin :p
Als je alleen dat kleine stukje over IDs op die website leest, is het voor jou misschien niet overtuigend. Hoewel de schrijver in mijn ogen toch een stuk meer “recht van spreken” heeft dan jij en ik. ;) De link was vooral als achtergrond info, imho staat er een erg goede werkwijze in beschreven (en heeft mij overtuigd).
In elk geval dat terzijde probeer je nu iets te verzinnen waarin een ID niet werkt. Daarop weer heel simpel het antwoord: als je zelf bedenkt dat er een lightbox moet komen met precies de zelfde footer.. dan maak je er een class van. Ik heb nooit classes verboden, ik gaf alleen aan dat je er over na moet denken en het correct moet gebruiken.
Ik probeer niks te verzinnen, dat is een situatie die voor komt. En je kan zeggen “dan gebruik je in dat geval geen ID”, maar wat nu als de wens voor die Lightbox pas tijdens een update komt? Mijn vraag is: waarom zou je voor sommige situaties een ID gebruiken, terwijl een class in de meeste situatie even goed/beter werkt?
Overigens @huhu was mijn footer gewoon een simpel voorbeeld omdat dat meestal gewoon op zich zelf een uniek element is die niet > 1 voorkomt op een website.
Je gaat er van uit dat zo'n element maar één keer voor komt, wat bij zoiets als een pagina footer waarschijnlijk zo is, maar waarom jezelf beperken met de (kleine) kans dat je het later als nog moet ombouwen naar een class?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo, tijd voor een 87232103

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QVMfIZf.png

LOL, cheers :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hah, ik wist't, Tweakers gonna Tweak. d:)b

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
OkkE schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:57:
True. Wel kan je dan een situatie krijgen als:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
.navigation-menu,
.navigation-submenu,
.navigation-footer,
.navigation-dropdown {
    /* ... */
}
Dat is correct. Of een SCSS mixin/variable :)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

OkkE schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:23:
[...]

Als je alleen dat kleine stukje over IDs op die website leest, is het voor jou misschien niet overtuigend. Hoewel de schrijver in mijn ogen toch een stuk meer “recht van spreken” heeft dan jij en ik. ;) De link was vooral als achtergrond info, imho staat er een erg goede werkwijze in beschreven (en heeft mij overtuigd).

[...]
Ik hoef niet direct op de rest in te gaan omdat ik het daar wel mee eens ben. Alleen dan zeg ik het nog een keer, ik vind heel dat voorbeeld omtrent ID's zo'n slecht voorbeeld dat ik moeite heb om alles serieus te nemen. Noem het maar een dooddoener.
Het is niet direct dat ik hier nu de css guru ben, ik ben meer iemand met een andere mening maar als ik zijn vergelijkingen in een andere context moet plaatsen dan krijg je iets van:
Als je 3 flessen cola drinkt per dag is het ongezond, dus drink nooit cola. Echt.. much sense much.
En we zijn nu al wat reacties verder maar niemand is inhoudelijk op dit stuk in gegaan, behalve dat zijn guideline goed is. Kan het niet gewoon zo zijn dat het allemaal best netjes is maar dat hij de plank mis slaat omtrent ID gebruik?
Ik probeer niks te verzinnen, dat is een situatie die voor komt. En je kan zeggen “dan gebruik je in dat geval geen ID”, maar wat nu als de wens voor die Lightbox pas tijdens een update komt? Mijn vraag is: waarom zou je voor sommige situaties een ID gebruiken, terwijl een class in de meeste situatie even goed/beter werkt?

[...]

Je gaat er van uit dat zo'n element maar één keer voor komt, wat bij zoiets als een pagina footer waarschijnlijk zo is, maar waarom jezelf beperken met de (kleine) kans dat je het later als nog moet ombouwen naar een class?
Weer super afhankelijk van de context, maar het is gewoon netjes om een vast element dat één keer voorkomt en dus uniek is als een ID te behandelen. Als er een update komt, gooi je dan zomaar een class op een element en voila hier is je 2e footer? Meestal wil je toch nog wat aanpassingen doen immers zijn de afmetingen sowieso anders en de eventuele plaatsing ook. Qua implementatie hoeft het niet gek te zijn om een ID te hebben als:

#footer, .lbFooter {} (vanuitgaande dat je de lightbox footer vaker gaat gebruiken) met vervolgens wat specifieke css rules, en vervolgens nog misschien een class met generieke css settings.

Wellicht het verschil qua denkwijze is dat ik niet per se kijk naar de achterliggende techniek, maar meer de denkwijze wat IMO enorm belangrijk is. Uiteraard kun je alles met classes doen, en dat gaat ook werken en wellicht heb je er nooit 'problemen' mee. De enige reden dat deze discussie vaak speelt is omdat men geen 'tastbare' verschillen ziet tussen een ID en een class, overigens begrijpelijk.
Je ziet haast alleen de wat 'negatievere' eigenschappen die grotendeels voortkomen uit gemakzucht :p Alleen classes gebruiken zie ik soort van loosely typed terwijl het gebruik met ID's meer richting 'strict' gaat. Gezien al het gezeik op PHP verbaast het me dan dat het bij CSS opeens niet meer uitmaakt om lekker alles losjes te gaan doen.

Overigens nog een verkapte vergelijking... id = instance en class = class.

Dan nog de vraag; stel je hebt een select box die je vult met een iteratie over wat items uit de db. Zet je dan een option class of option id neer?
incaz schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:18:
[...]

Van de andere kant - jij gooit net zo goed een guideline op: 'als je verwacht dat een element uniek is gebruik je een id en geen class'. Maar daarvan kun je je net zo goed afvragen waarom dat zo is. Jij zei al eerder dat classes daar 'niet voor bedoeld waren' oid, maar door wie niet bedoeld? Waar staat dat? Welke argumentatie ligt daar aan ten grondslag?
W3C. Het niet zo zwart-wit van 'daar is het niet voor bedoeld' maar een ID is in feite voor een uniek element, of visa-versa; door een id wordt het een uniek element. Wellicht heb je daar technisch gezien niets aan (of wel juist om juist één element specifiek te beheren) maar je wilt toch eigenlijk een best practise gebruiken? Of op zijn minst de dingen gebruiken die er voor gemaakt/bedoeld zijn.
Voor mij is het zowat het zelfde om ipv van de h1 tag maar een div.kop1 aan te maken om daar wat meuk in te zetten om de h1 te vervangen.. je gebruikt toch gewon de h1 terwijl het op 100 andere manieren kan.. waarom wel de h1 gebruiken conform de 'bedoeling' en een ID niet (en sterker nog, het gewoon afschrijven/afraden..)

[ Voor 14% gewijzigd door Douweegbertje op 01-05-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Douweegbertje schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:13:
[...]
W3C. Het niet zo zwart-wit van 'daar is het niet voor bedoeld' maar een ID is in feite voor een uniek element, of visa-versa; door een id wordt het een uniek element. Wellicht heb je daar technisch gezien niets aan (of wel juist om juist één element specifiek te beheren) maar je wilt toch eigenlijk een best practise gebruiken? Of op zijn minst de dingen gebruiken die er voor gemaakt/bedoeld zijn.
Wiens best practice dan? Id's zijn belangrijk als je een specifiek element wilt targetten - dat is met javascript. Bij css is de uniciteit in principe niet relevant, en ik kan dan ook nergens vinden dat je voor alle elementen die vermoedelijk uniek zullen zijn, een id de beste keuze is.

Mocht je een bron hebben die dat onderbouwt, dan graag. Maar tot die tijd is jou 'het is gewoon netter' en 'daar is het niet voor bedoeld' in elk geval zeker niet overtuigender als guideline dan 'hou het gewoon lekker bij classes in css, dan heb je ook geen gezeur'.
Voor mij is het zowat het zelfde om ipv van de h1 tag maar een div.kop1 aan te maken om daar wat meuk in te zetten om de h1 te vervangen.. je gebruikt toch gewon de h1 terwijl het op 100 andere manieren kan.. waarom wel de h1 gebruiken conform de 'bedoeling' en een ID niet (en sterker nog, het gewoon afschrijven/afraden..)
Omdat h1 een semantische betekenis aangeeft, terwijl een id geen relevante semantiek draagt als er niet iets is dat die uniciteit nodig heeft. Heel concreet heeft een h1 ook betekenis voor Google en de al dan niet hypothetische screen reader.

Maar een id is alleen interessant als het ook werkelijk belangrijk is om dat specifieke element als uniek te benaderen. Dat kan als je graag een linkje naar site.com/#footer wilt, en als je met javascript content wilt laden is het meestal ook heel handig, maar in de css doet het er eigenlijk niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 17:24
CSS... Boeeiend! Ga bier drinken, het is vrijdag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo. KvK binnenkort maar eens weer regelen.
* Firesphere gaat weer een bedrijf officieel opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:45
Avalaxy schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:16:
CSS... Boeeiend! Ga bier drinken, het is vrijdag :P
Crap... Dat ben ik vergeten te halen :X

Mja, dan maar whiskey...
Firesphere schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:18:
Zo. KvK binnenkort maar eens weer regelen.
* Firesphere gaat weer een bedrijf officieel opstarten.
Een boeiend bedrijf of?

[ Voor 35% gewijzigd door Caelorum op 01-05-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

@CSS sluit ik me wel een beetje aan bij Douweegbertje. Ik gebruik classes vooral voor dingen waarvan er meerdere bestaan, herbruikbare elementen, of om een 'eigenschap' aan een object te geven. Ik heb dus altijd #nav, #header, #wrapper, #footer, enz, maar .block, .left(-align), .right(-align). Dingen stylen als .navigation-header-item-text ofzo vind ik ook enorm onduidelijk.
Als ik CSS (geen LESS) schrijf probeer ik ook altijd zo veel mogelijk stijlen her te gebruiken en het eigenlijk een stuk modulairder te maken. Je kan dan later makkelijk nieuwe dingen toevoegen zonder bijzonder veel nieuwe stijl te maken, en je kan bestaande dingen met veel gemak aanpassen. Waar Gamebuster dus tegenaan liep met die lange classnames, heb ik op die manier geen last van. Iets heeft dan misschien wel twee of drie classes, maar het is imo een stuk duidelijker... Beetje als Bootstrap eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
F.West98 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:46:
maar .block, .left(-align), .right(-align).
En dan ga je het responsive maken en dan krijg je

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
.right{
   text-align: center;
}
.block{
   display: inline;
}

Brrrr.

* incaz heeft geen bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:35

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Een class als .left-align is pointless, gebruik dan gewoon inline styles 8)7. Dat is net zoiets als een constante FOUR gebruiken ipv de literal 4 in een programmeertaal, met als achterliggende reden dat hardcoded literals uit den boze zijn. Tja, dan heb je het gewoon niet helemaal begrepen...

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-07 07:22
incaz schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:59:
[...]

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
.right{
}
.block{
}

Brrrr.

* incaz heeft geen bier
Je neemt me de woorden uit de mond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 17:45
[...]En dan ga je het responsive maken en dan krijg je

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
.right{
}
.block{
}

Brrrr. [...]
Nee, bovenstaande ga je alleen krijgen als je idioten hebt. Je geeft hooguit het element een andere class mee, maar je gaat niet de betekenis van een .right veranderen in een center. Dan ben je gewoon dom en zou je lekker ander werk moeten gaan doen.
Overigens zou ik niet eens dat soort css gaan schrijven. .right of .block zeggen totaal niets. Dan kan je beter meteen de styling zetten.

Wat .oisyn dus zegt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

[...]

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
.right{
}
.block{
}

Brrrr.
:?
Block is meer dan een 'building block' voor de content met een bepaalde padding, bepaalde margins en bepaalde achtergronden/borders. Waarom een .right (voor de float left/right) dan ineens text-align center moet hebben snap ik niet. Zo gebruik ik het niet.
* incaz heeft geen bier
* F.West98 ook niet
.oisyn schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:26:
Een class als .left-align is pointless, gebruik dan gewoon inline styles 8)7. Dat is net zoiets als een constante FOUR gebruiken ipv de literal 4 in een programmeertaal, met als achterliggende reden dat hardcoded literals uit den boze zijn. Tja, dan heb je het gewoon niet helemaal begrepen...
.left en .right zijn vooral om het makkelijk met JS te kunnen doen, maar ook om inline styles te voorkomen in de DOM. Ik vind een class .left veel overzichtelijker dan style="float: right;", ook is het mogelijk om dan .right + * te doen en die dan een clear te geven als dat nodig is. Dat kan weer niet met de inline styles.

Maar op diezelfde manier heb ik ook classes om bijvoorbeeld een list in een list vanzelf te veranderen in een uitklapmenu oid. Nu is "block" een slecht voorbeeld, maar bijvoorbeeld .content-block oid zou zomaar in mijn CSS kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

EddoH schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:03:
Ik geef je weinig kans van slagen TBH :)

Niet dat je daar wat aan hebt..
Gamebuster schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:10:
@decompilen discussie: Ik denk dat het hier niet om de bestemming gaat, maar om de reis. Leuk projectje! Documenteer het en dump het in blogs. Ik ben nieuwsgierig. Zelfs als het knalhard faalt.
Wat Gamebuster dus zegt.
Het is leuk om te proberen, als het iets bruikbaars oplevert, gooi ik een blog online. Als het een complete faal oplevert, valt er natuurlijk weinig te bloggen.
En mocht het een totaal succes worden, dan draag ik weer een steentje bij aan de OS community.

Dingen doen om het doen, om het proberen, om te zien waar je terecht komt, dat vind ik persoonlijk het leukste. Leuker dan het uiteindelijke resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
F.West98 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:37:
[...]

Block is meer dan een 'building block' voor de content met een bepaalde padding, bepaalde margins en bepaalde achtergronden/borders. Waarom een .right (voor de float left/right) dan ineens text-align center moet hebben snap ik niet. Zo gebruik ik het niet.
Qua .block: ok, die trek ik terug. :)

.right is een lastigere, als je die class echt alleen maar toevoegt via javascript kan het. Ik heb om die reden ook een .hidden gemaakt. Maar rechtstreeks in de source gaat het vaak mis bij responsive design: een mobile browsersschermpje in portraitmode is smal en dus zet je daar vaak elementen onder elkaar ipv naast elkaar. Waar het op een breed scherm heel logisch kan zijn om iets naar rechts te schuiven (text-align of float) kan dat op mobile heel anders zijn. En daar zit je dan met je .right voor een element dat gewoon in het midden moet staan op mobile.

Als je het niet zo in de html-source zet, heb ik niets gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

incaz schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:08:
[...]

Qua .block: ok, die trek ik terug. :)

.right is een lastigere, als je die class echt alleen maar toevoegt via javascript kan het. Ik heb om die reden ook een .hidden gemaakt. Maar rechtstreeks in de source gaat het vaak mis bij responsive design: een mobile browsersschermpje in portraitmode is smal en dus zet je daar vaak elementen onder elkaar ipv naast elkaar. Waar het op een breed scherm heel logisch kan zijn om iets naar rechts te schuiven (text-align of float) kan dat op mobile heel anders zijn. En daar zit je dan met je .right voor een element dat gewoon in het midden moet staan op mobile.

Als je het niet zo in de html-source zet, heb ik niets gezegd.
Mijn sitejes heb ik nooit responsive gemaakt, geen tijd voor gehad dus ik heb .left en .right wel direct in de source staan soms. Maar .hidden is weer zo'n voorbeeld wat voor de JS heel handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja, dan heb je het gewoon niet helemaal begrepen... :p

Heb je dan ook classes .blue en .red, en pas je dan alle html aan als je een keertje een ander kleurenschema wil?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Firesphere schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:51:
[...]

[...]

Wat Gamebuster dus zegt.
Het is leuk om te proberen, als het iets bruikbaars oplevert, gooi ik een blog online. Als het een complete faal oplevert, valt er natuurlijk weinig te bloggen.
En mocht het een totaal succes worden, dan draag ik weer een steentje bij aan de OS community.

Dingen doen om het doen, om het proberen, om te zien waar je terecht komt, dat vind ik persoonlijk het leukste. Leuker dan het uiteindelijke resultaat.
Oh zeker mee eens hoor! Het was niet bedoeld om je te ontmoedigen of je te laten opgeven met ontdekken.
Ik bedoelde dat drivers, vooral zonder documentatie en domeinspecifieke kennis nogal lastig kunnen zijn. Zonder een datasheet ben je bijna nergens. Mocht je die kunnen bemachtigen ben je al een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Douweegbertje schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:13:
Wat als ik om andere redenen een element 2x wil tonen in een document: In zeer zeldzame gevallen wil je een element kunnen klonen en op dezelfde plek tonen in de DOM. Denk aan drag 'n drop functionaliteit, waarbij het clonen van een DOM element niet mogelijk wordt gemaakt omdat iemand er een ID aan heeft gehangen.

Why de fuck wil je je footer drag 'n droppen? Misschien wel in een of andere futuristische CMS waarin je zelf je pagina in elkaar kan slepen.

Het is allemaal extreem obscuur gebied uiteraard, maar waarom wel IDs gebruiken in CSS? Wat kan je met een ID wel wat je met een classname niet kan? IDs zie ik als de singleton pattern: Gebruik alleen wanneer je er echt niet meer dan 1 van kan/mag/wil kunnen maken, niet wanneer je denkt dat je er toch maar 1 van nodig hebt.
Firesphere schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:51:

Falen kan je ook bloggen; dan documenteer je waarom het faalde en welke problemen je tegenkwam. Misschien gaan anderen wel helpen!

[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 01-05-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Je hebt nu weer een voorbeeld en een functie waarbij je vooraf dus al bedenkt om dus classes te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Voutloos schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:59:
Tja, dan heb je het gewoon niet helemaal begrepen... :p

Heb je dan ook classes .blue en .red, en pas je dan alle html aan als je een keertje een ander kleurenschema wil?
Nee juist niet. Ik heb juist .block om zo alles in één keer een ander kleurtje te geven. Dan hoef ik zelf niet bij alles wat er zo uit ziet (.header-nav, .article-info, .....) de kleur aan te passen.
Enkel de .left en de .right zijn cheaty hacks, voornamelijk voor JS, .hidden is primarily JS (in mijn laatste site heb ik dus een selector .right + *, om dan een clear te doen, maar dat kan natuurlijk ook anders). Verder niet van dat soort classes, behalve in specifieke gevallen, zoals .big.input-box. Ik kan ook wel .input-box en .input-box-big hebben, maar dat is wat ingewikkelder in JS, en .big.input-box (.big werkt dan ook enkel met .input-box, het heeft die functie enkel in deze context) is verder ook prima leesbaar.
Ik heb dus wel classes om een functie aan een element te geven, dus .collapsable-menu, .content-block, enz. Daar horen meerdere stijlen bij als padding, margin, kleuren, enz, en in het eerste geval ook stijlen voor nested elements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:42
Ik heb die laptop nog voor geen dag, maar ik kan wel al zeggen: Wat een ding. Wow.

Lekker snel wanneer je het nodig hebt, lekker zuinig wanneer niet. Dun, niet te zwaar, goed geluid, een geweldig scherm...

* Robbiedobbie is helemaal blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gamebuster schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 23:24:
[...]

Falen kan je ook bloggen; dan documenteer je waarom het faalde en welke problemen je tegenkwam. Misschien gaan anderen wel helpen!
Onder "falen" versta ik "totaal onbruikbaar". Dus dan is't niets waard behalve 1 zinnetje "ik heb dit geprobeerd en het leverde niets op"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 10-07 20:18
Robbiedobbie schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:45:
Ik heb die laptop nog voor geen dag, maar ik kan wel al zeggen: Wat een ding. Wow.
Welke is 't dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Firesphere schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:22:
[...]

Onder "falen" versta ik "totaal onbruikbaar". Dus dan is't niets waard behalve 1 zinnetje "ik heb dit geprobeerd en het leverde niets op"
Ik ga je natuurlijk niet dwingen een blog te schrijven, dat is niet mijn intentie. Puur ter discussie echter: Je kan natuurlijk je werkwijze documenteren en schrijven wat er is fout gegaan en/of waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Zijn er hier happy gebruikers van SCons ipv Make(file)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-07 17:00

Matis

Rubber Rocket

Gamebuster schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:31:
Zijn er hier happy gebruikers van SCons ipv Make(file)?
Ik gebruik alleen maar Makefile, geen wrappers of platform onafhankelijke applicaties (CMake etc)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ik kom zojuist deze xkcd tegen:
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/functional.png

:+

Vandaag weer bezig geweest met Scala. Week 3 van de reactive course ook weer afgerond.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:58

StM

Ik moet bekennen me nogal eens schuldig te maken aan het in elkaar klussen van custom, totaal niet portable shell scripts om de boel te compilen :p Voor de rest alleen maar Makefiles. In het verleden wel SCons gebruikt, maar is de ontwikkeling er van weer opgepakt want ik dacht dat het redelijk outdated was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gamebuster schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:47:
[...]

Ik ga je natuurlijk niet dwingen een blog te schrijven, dat is niet mijn intentie. Puur ter discussie echter: Je kan natuurlijk je werkwijze documenteren en schrijven wat er is fout gegaan en/of waarom.
Hah, het dwingen moet ik nog zien :P

Maar als ik ook maar iets bruikbaars heb, ga ik er wel over schrijven ja. Ik heb voorlopig alleen m'n eigen rapportages, en die zeggen vooral "decompile onsuccesvol" of "decompile leverde vooral een hoop onbruikbare code op". Ik denk da'k eens een decompile in Windows ga draaien, eens zien wat dat oplevert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Waar decompile je mee? Mijn ervaring is dat er maar 1 product is dat enigsinds bruikbaar is en dat is die van Hex Rays. Met bijbehorend prijskaartje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb disassembly en exetoc geprobeerd, tot nu toe. IDA ziet er interessant uit, maar ik hou't voor nu nog even bij open spul of free-to-try :P

Wel even een note, een decompile kan soms enkele dagen duren :| Maar dat kan ook aan mijn ervaring met decompilen liggen.

Mocht ik denken dat't echt de moeite waard is en ik er meer mee ga doen, dan is IDA een optie. Voor nu is het alleen maar trial-and-error, voor 1 specifieke kaart (een obscure/oude realtek die niet ondersteund is), daar ga ik geen 600 euro betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

De decompiler kost je nog een paar k extra :p Ik moet je alleen sterk teleurstellen met de gratis tools die er zijn. Hopper (ik weet niet of de Windows en Linux versie nog wordt onderhouden) produceert wel nog enigszins begrijpbare resultaten en die heeft een 30min demo. Maar dat is meer een soort pseudo C met inline high level assembly.

*edit* er was ook nog een webviewer die wel redelijke resultaten produceerde, maar volgens mij was dat een demo van een academisch project dat commercieel (wilde) gaan. Eens kijken of ik die nog kan vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door StM op 02-05-2015 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ach, ik ben maar aan't spelen met decompilers en hoop op een lucky shot :P Het is voor mij niet belangrijk.

Maar meer dan 2k ga ik (eventueel) niet uitgeven aan een decompiler. Ik wil eerst even een huisje kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Goh, wat verbazingwekkend ;-)

Probeer deze eens: https://retdec.com/decompilation/

Geen idee of hij ook met drivers overweg kan, IDA en HR iig wel. Het helpt wel heel erg als je ook de bijbehorende pdb kan vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door StM op 02-05-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ga ik van de week even proberen :) Ik ben nu te lam om iets nuttigs te doen. Dutch Craft Beer Festival hakt er in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 12-07 07:22
IDA heeft trouwens een oudere gratis versie (met beperkingen)... Die al uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Vandaag even met iets anders bezig. Database migraties :|

Dit is best een dure update :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Tijdens kloten met SSL en alles HSTS aangezet op de server via een handige plugin. Nu had deze geen optie om preload in de header toe te voegen, dus zelf even wat dingetjes gefrutseldmaakt en nu zit dat er in én heb ik wat bugs geplet 8)
* F.West98 happy

[ Voor 8% gewijzigd door F.West98 op 04-05-2015 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-07 23:03

Hoogie2004

Whohooooo

Lekker rustig hier. Iedereen vrij, of is iedereen de ultieme pc voor 999 euro aan het samenstellen?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:05
Hoogie2004 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:33:
Lekker rustig hier. Iedereen vrij, of is iedereen de ultieme pc voor 999 euro aan het samenstellen?
Hier druk aan het werk. Ben zo'n beetje als enige in support. Heel druk vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

F.West98 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 02:48:
Tijdens kloten met SSL en alles HSTS aangezet op de server via een handige plugin. Nu had deze geen optie om preload in de header toe te voegen, dus zelf even wat dingetjes gefrutseldmaakt en nu zit dat er in én heb ik wat bugs geplet 8)
* F.West98 happy
En wat nieuwe geintroduceerd? :+

code:
1
2
-   executable file("${System.env.WIX}bin\\candle.exe")
+   executable file("C:\\Program Files (x86)\\WiX Toolset v3.9\\bin\\candle.exe")

Ja ik verveel me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 10-07 13:57
Dat moment dat een tweet van je geretweet wordt door een account met meer dan 8 miljoen volgers. Binnen tien minuten 20 volgers erbij en m'n telefoon wordt leip van de favorites en retweets... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07 12:10

TheNephilim

Wtfuzzle

EddoH schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:04:
[...]

code:
1
2
+   executable file("C:\\Program Files (x86)\\WiX Toolset v3.9\\bin\\candle.exe")

Ja ik verveel me.
Haha, ik was ook nieuwsgierig en die viel mij ook op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hoogie2004 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:33:
Met een kort berekeningetje op een kladblaadje ben ik er al vlot achter dat het nogal krap is om met dat budget iets snellers dan mijn huidige pc in elkaar te klikken... Twee weken terug nog voor 400 euro enkel een moederbord, voeding en CPU aangeschaft omdat er iets daarvan defect was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-06 00:23

ZaZ

Tweakers abonnee

dev10 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:10:
Dat moment dat een tweet van je geretweet wordt door een account met meer dan 8 miljoen volgers. Binnen tien minuten 20 volgers erbij en m'n telefoon wordt leip van de favorites en retweets... :')
7 retweets. Ik zou maar een stoel pakken en het effe verwerken kerel :+

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik had ooit een heel flauwe tweet die werd geretweet door Fox (het filmbedrijf) en opeens had ik honderden retweets, m'n telefoon reageerde niet meer door honderden notifications en mentions binnen tien minuten 8)7

edit:
Tweet kan ik niet meer vinden, hij staat nog wel hierrr.

[ Voor 27% gewijzigd door kenneth op 04-05-2015 11:27 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ZaZ schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:21:
[...]

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07 12:10

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Keurig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Verplichte training aan het doen voor een klant... ik word altijd een beetje suf van de politiek correcte afbeeldingen van "zie ons eens even professioneel en divers zijn" die je echt overal ziet btw.. (maakt niet uit voor wie of waar je een training volgt)

[ Voor 20% gewijzigd door Laurens-R op 04-05-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Van die stockfoto's met zeven lachende mensen in pak, met headset op, in vijf huidtinten en drie verschillende geslachten, bedoel je?

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 04-05-2015 11:43 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:15
CodeCaster schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:43:
Van die stockfoto's met zeven lachende mensen in pak, met headset op, in vijf huidtinten en drie verschillende geslachten, bedoel je?
Vergeet de kokerrok niet

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
CodeCaster schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:43:
die ja....

en vergeet ook niet dat ze altijd bovengemiddeld knap zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

StM schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 23:42:
Goh, wat verbazingwekkend ;-)

Probeer deze eens: https://retdec.com/decompilation/

Geen idee of hij ook met drivers overweg kan, IDA en HR iig wel. Het helpt wel heel erg als je ook de bijbehorende pdb kan vinden.
Mooie manier om andermans code te verzamelen >:) . Zou zelf niet zo snel een executable daar doorheen gooien, je weet nooit wat er aan de andere kant mee gebeurt...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 10-07 13:57
[...]

_O-

Dat was binnen tien minuten heh. ;) Ik heb nooit zoveel reacties op m'n tweets, dus ik had echt zoiets van 'Wut?' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Daar lig ik nog niet zo wakker van.. wel toen ooit eens een site een link van mijn website plaatste waardoor ik per uur 10.000 hits moest gaan verwerken in plaats van 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Afgerond 3 hits per seconde. Das niet zo spannend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Is het al weer tijd om PHP te bashen? Ja? Mooi! :+

md5('240610708') == md5('QNKCDZO')

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-06 00:23

ZaZ

Tweakers abonnee

Dus beide uitkomsten van de hash beginnen met een 0, dus zal wel waarde 0 zijn en 0 is gelijk aan 0 dus true? 8)7

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Uit de comments
PHP:
1
2
3
4
5
    $a = "2d9"; 
    $a++; 
    echo $a . "\n"; 
    $a++; 
    echo $a . "\n";

Hilarisch :D

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Het is toch altijd tijd om PHP the bashen? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 10:46

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Holy cow }:O Waarom verbaast het me eigenlijk nog? :P
.oisyn schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:44:
[...]

Uit de comments
PHP:
1
2
3
4
5
    $a = "2d9"; 
    $a++; 
    echo $a . "\n"; 
    $a++; 
    echo $a . "\n";

Even voor de duidelijkheid de magische output erbij:
Output:
code:
1
2
2e0
3

|:(

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

EddoH schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:18:
Afgerond 3 hits per seconde. Das niet zo spannend?
Wel op een simpele VPS met een niet geweldig geoptimaliseerde website, waarbij er nog xx-aantal andere websites daarnaast draaien. Los van dat zou ik het niet redden qua dataverkeer als dat een x-aantal dagen zou doorgaan.
Uiteindelijk ging er ook niets down, wel iets trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En weer minstens een persoon die zegt dat je maar de documentatie moet lezen 8)7

Ik draaide mijn stuur naar links maar de auto ging rechtsaf!
- Mja? Staat gewoon in de documentatie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:44:
[...]

Uit de comments
PHP:
1
2
3
4
5
    $a = "2d9"; 
    $a++; 
    echo $a . "\n"; 
    $a++; 
    echo $a . "\n";

* NMe kon bijna ijsthee van zijn scherm vegen. :D Hoe zit die eerste überhaupt? Dat 2e0 magisch omgezet wordt naar 2*100 snap ik nog wel, maar hoe kom je in hemelsnaam van 2d9 naar 2e0? :X
kenneth schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:10:
[...]

En weer minstens een persoon die zegt dat je maar de documentatie moet lezen 8)7
Nouja, dat strings die beginnen met een getal naar dat getal evalueren is niks nieuws. Compleet onwenselijk gedrag in dit soort situaties maar het is geen nieuwe issue. Ik verbaas me vooral een beetje over een hoop commenters daar die niet begrijpen wat de onderliggende oorzaak is.

[ Voor 34% gewijzigd door NMe op 04-05-2015 14:14 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Laatst online: 27-06 15:45
Dat is hexadecimaal.. ow nee, bij nader inzien lijkt het meer een combinatie van hex en dec :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hipska schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:14:
Dat is hexadecimaal.. ow nee, bij nader inzien lijkt het meer een combinatie van hex en dec :-S
Als het als een hexadecimale notatie gezien werd zou het 2da worden, niet 2e0. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Laatst online: 27-06 15:45
Eerste 2 digits hex en laatste digit decimaal lijkt het wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ook geen Hex, gewoon alfabetisch:

PHP:
1
2
3
4
5
$a = "n9";
   $a++;
   echo $a . "\n";
   $a++;
   echo $a . "\n";

resultaat:
code:
1
2
o0
o1

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat is een feature die ze uit Perl hebben geleend. Staat ook gewoon gedocumenteerd.

Op zich leuk. Ware het niet dat die feature compleet incompatible is met het feit dat een getal gevolgd door de letter 'e' wordt geïnterpreteerd als exponent-notatie |:( (en dat staat dan weer niet gedocumenteerd 8)7)

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 04-05-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wauw, er wordt gehakt gemaakt van de review van de Surface 3. Zo fel heb ik het niet eerder gezien op t.net of lees ik gewoon te weinig reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:46

_David_

FP ProMod

llama llama duck

De felheid is er altijd bij reviews van microsoft producten, zie ook de reviews van de lumia's of die telefoon camera roundup.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

EddoH schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:04:
[...]

code:
1
2

Ja ik verveel me.
Ja en die ook weer teruggedraaid hoor :>
https://github.com/FWest9...7d137e29aaa8cf7e82f1931c4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

-> De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➒

[ Voor 79% gewijzigd door .oisyn op 05-05-2015 20:06 ]

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.